Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szívni fogsz, ha ma autóba ülsz Budapesten!

2010.01.12. 08:06 :: SilentSound

Megvolt a reggeli köröm Pestszentimréről a belvárosi Markó utcába, majd onnan vissza Kispestre. Még pont időben, hatkor indultam. A Nagykőrösi úton befelé már érezni lehetett, hogy olyan a forgalom, mint máskor 8 körül. Az Illatos út - Külső Mester utca útvonal teljesen tiszta volt, a pesti rakpart kicsit lassan ment, de fennakadás fél hét körül még ott sem volt.

A belvárosban még válogathattam is a parkolóhelyek közt, ennyire korán még a legpesszimistább 8-9-re járók se mentek be dolgozni, édesanyámat kivéve persze. Visszafelé a rakpartra felhajtáskor egy piros WagonR-es köcsög direkt nyomott egy padlógázt, mert képem lett volna elé besorolni a gyorsítósávból, neki külön üzenem, hogy kapja be és kívánom neki, hogy sok helyre kelljen még ma mennie Budapesten és szívjon a dugóban egész nap. Kipufogógázt. De ennyit a személyes sérelmemről, ugorjuk.

Hét óra felé közeledve egyre jobban sűrűsödött a forgalom, szerencsére főleg a városba vezető utakon. A menekülőutak még járhatók voltak, gondolom azért, mert akik máskor BKV-val járnak munkába, azok annyira nem ismerik ezeket.

Aztán a Határ út előtt egy sarokkal rákanyarodtam az Üllői útra, onnan már gyakorlatilag állt a forgalom fél nyolc táján, Pestszentlőrinc közepéig egészen biztosan, onnan kifelé nem tudom, mert ott lekanyarodtam és hazanavigáltam, mert rövid kispesti kitérőmkor kiderült, hogy a kulcsomat az irodában hagytam, ahol persze még nem volt senki.

BKV buszt, villamost nem láttam egy darabot sem. Metrót se, de annak gondolom más lehet az oka.

Ti mit tapasztaltatok? Várom kommentben az időbélyegzővel ellátott beszámolókat, véleményeket!

258 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv autó tömegközlekedés dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Picsasereghajtó 2010.01.12. 14:39:58

@JP: Ez tényleg érdekes.

Viszont ha a BKV buszok miatt szennyezett a város levegője, akkor most nyilvánvalóan Esztergomba vitték az összeset és ott járatják a motort álló helyzetben, azért van ott 130%-on a légyszennyezettség.

Na menjünk már a hülyeségekkel :)

Zahal 2010.01.12. 14:41:20

@Sün! balázs: kivéve a BMW terepjárós ősbarmot, akinek öröm, ha biciklistával találkozik, mert ráhúzhatja a kormányt, beüvölthet neki, végső soron meg is verheti.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 14:42:02

@newtehen: "tükörsima zsír új kerékpárút"

Hol is van ez?

Zahal 2010.01.12. 14:42:29

@newtehen: Budapest területileg nem olyan kicsi. A világon számos más, sokkal népesebb, de nem sokkal nagyobb város van.

Picsasereghajtó 2010.01.12. 14:43:34

@avus: Ma próbáltam ki egy zsír új tükörsima kerékpárutat: Kálvin-Astoria :))

Zsír új, oszt méterenként autófeljáró, kiálló csatornafedél és egyéb akadályok. Csókoltatom a kivitelezőket...

randomuser1 2010.01.12. 14:45:30

egyébként az időképen most már más a szitu mint 1 orája, vagy csepelen elindultak a buszok a garázsban vagy durvára nem függ össze a szennyezettség a forgalommal.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 14:48:04

@avus: te vagy a kerékpáros, neked kéne látni. De van egy csomó helyen.
Pld amire reflektáltál a kerékagyon, az az eset a váci úton történt. ott volt a kerékpárút....
De futottam már ilyen biciklisbe a régi 30-as úton is (szintén ott a kerékárút), és még sorolhatnám....

@Zahal: Tudod, ha valaki odakakil az asztalra, akkor nem vigasztal, hogy a szomszéd asztalára ketten kakiltak. (ééérted? Víg asztal..)
Lehet, hogy van zsúfoltabb város butapestnél, de ott valszeg nem küzdenek megélhetési gondokkal az emberek, vagy valami másban különbözik. Igazából indifferens. Itt ez van, pont.
Ha felemeled a fejed a jó magyar dögöljönmegaszomszédteheneis mentalitásból, belátod: A te éhhalálod nem késlelteti, ha a szomszéd is éhezik, esetleg régebb óta/jobban. Attól az még sz&r...

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 14:49:12

Még egy gondolat a "zsírúj tükörsima kerékpárutakhoz".

Én sem tudom, hogy az autósok miért nem a körbeérő, és minimális kerülőt igénylő körgyűrűt használják, miért nem a pofátlanul olcsó, minden sarkon felhúzott mélygarázsokban parkolnak.

Bár végülis, ha belegondolok, valószínűleg azért, mert ezek nem léteznek. Pont úgy, mint a tükörsima kerékpárutak.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 14:52:50

@newtehen: Jaa. Hát te meg az autós vagy, neked kéne látni, hol vannak a kiépült körgyűrűk :).

mi nem foglalt még 2010.01.12. 14:53:09

@Sün! balázs: hát a volánosok még nem sztrájkolnak.
majd ha azok is leállnak akor esztergomban is tiszta lesz a levegő :))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 14:54:09

@avus: Nem is hallottál sírni, hogy úr isten nem tudok eljutni a-ból b-be...

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 14:56:11

@newtehen: Te se engem. Ellenben már hallottam sírni elég sok autóst (hogy téged is, azt nem tudom), hogy mit keresek az úton. Pedig lám, az általad linkelt térképen is be van jelölve a körút...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 15:05:44

@avus: Be van jelölve a körút, nem tagadom. és?
"A kerékpáros juszt is az autók között megy, mert joga van hozzá, hiába ott a tükörsima zsír új kerékpárút"

Én arról beszélek, amikor bár van saját kerékpárút, de ő inkább az autók között megy.
Aki közlekedik rengeteg ilyet lát!!!!
(most ne gyere azzal, hogy de afrikában csecsemőket gyilkolnak!!!)

Matrix_ 2010.01.12. 15:10:58

a BKV-t kéne fikázni nem egymást helló!
vagy jó ez?

filipes 2010.01.12. 15:17:01

Én autós vagyok, a munkám jellegéből fakadóan muszáj autóval közlekednem a városban. Viszont szívesen viszek el másokat, akik esetleg most a bkv sztrájk miatt nem tudnak hazaamenni, illetve elég sokat járok a Bp-Vác útvonalon. Rendszeresen használom a telekocsi portálokat, pl. a www.utazzunkegyutt.hu -t. Ezzel szeretnék valami jót tenni a környezetért...

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 15:19:11

@newtehen: Totál elkanyarodtunk a témától, de jó. Tipikus példája annak, amikor van "kerékpárút", és mégis a KÖZutat használom, az a budai rakpart. Igen, tényleg van egy gyalogosokkal teli, néhol fél méter széles valami a rakparton, ami megfelelő családapáknak csemetéjükkel való 5 km/h-s hétvégi biciklizésre, meg turistáknak a Parlamentben gyönyörködni, csak pont arra nem alkalmas, amire én használnám: közlekedni.

Másik tipikus példa, a - szokás szerint járdán vezetett - az úttesttől parkoló autókkal, fákkal, kukákkal "védett" kerékpárút, ahonnan egy szempillantás alatt a jobbra kanyarodó autó kerekei alatt találhatom magam. Elég volt egyszer egy majdnem ilyen élmény, többször akkor sem fog előfordulni, ha fejreállsz.

Azt, hogy a te reggeli delikvensed mit miért csinált, nyilván nem tudhatom. Csak éppen láttál valamit, majd rohantál a bringás blogba általánosítani (ennyit tudtok).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 15:25:33

@avus: Sajnos ez nem egyedi eset, ugye kapásból kettőt említettem két különböző helyen kicsivel följebb. És amúgy nem általánosítottam, kifejezetten annak az egy embernek gratuláltam a tettéhez, csak sajnos ezt egyből sok bringás magára vette, úgy látszik ingük.

Amit a kerékpárok állapotáról írtál, abban igazad van. De én kibővíteném, hogy jelenleg az összes út alkalmatlanná válik közlekedésre, független attól, hogy járda, kerékpárút vagy közút.

"egy szempillantás alatt a jobbra kanyarodó autó kerekei alatt találhatom magam. Elég volt egyszer egy majdnem ilyen élmény, többször akkor sem fog előfordulni, ha fejreállsz."

Hova vezet ez a gondolkozás? Ha egyszer nem adják meg az elsőbbségem, onnantól kezdve ne vegyem figyelembe a szabályokat? Szerintem ez az annyit emlegetett nyugaton nem így működik kerékpáros oldalról sem.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 15:27:28

@newtehen: "Amit a kerékpárok állapotáról írtál," Helyesen: Amit a kerékpárUTAK állapotáról írtál

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 15:35:11

@newtehen: Jó, minden héten olvasok halálos gyalogosgázolásokról a zebránál, egy részük cserbenhagyással körítve, akkor ezek szerint vonhatom le a következtetéseket az összes autósról, mint cserbenhagyó gyalogosgázoló?

"Ha egyszer nem adják meg az elsőbbségem"

Egyszer? Az elmúlt évek két legnagyobb sajtóvisszhangot kiváltó kerékpárosgázolása pontosan ilyen szituban történt. És igen, nekem elég lenne, ha egyszer halálra gázolnának.

"onnantól kezdve ne vegyem figyelembe a szabályokat"

Milyen szabályt szegek meg, ha a közúton megyek? Legalábbis a régi kresz szerint, az újnak ezt a részét még nem tudom.

Zahal 2010.01.12. 15:42:12

@avus: a sok helyen betondarabokból összerakott, 2x2 sávos (egy sáv 1,5 méter széles, de lehet, hogy csak 50 cm), betonkordonnal elválasztott, kamionokkal teletűzdelt, 2/3 részben félkész M0-ásra gondolsz? :-)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 15:42:56

@avus:
"Milyen szabályt szegek meg, ha a közúton megyek?"
Ha van mellette kerékpárút, akkor a KRESZ szabályt.

Amúgy épp most mutattam rá, hogy nem általánosítottam egy ember tette alapján egy csoportot, hanem a csoport vette magára automatikusan a egy ember tettét.
Mert szerintem egy egyed alapján megítélni egy közösség tettét rasszizmus.

Zahal 2010.01.12. 15:43:26

@newtehen: azt mondom, hogy szar ez itt, de van sokkal szarabb. csak megnyugtatásul. persze, ettől még nekünk ez szar, nem Calcutta vagy Mexikóváros.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 15:44:57

@Zahal: Igen, arra gondolt, mivel az pontosan annyira körgyűrű, mint amennyire kerékpárút a Kiskörúton meg a budai rakparton felfestett valami.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 15:48:10

@newtehen: Úgy tudom - régi kresz szerint legalábbis - hogy a gyalogos/kerékpáros valamik használata nem kötelező. Zanzásan, a kresz valszeg szebben fogalmazza.

Zahal 2010.01.12. 15:53:33

@figyelem: ki jár 24 éve kocsival? a papa, aki annak idején megvette az uccsó szériás Trabit, aztán Marutiba ült, végül 1. szériás Suzukiba? vagy a sokmercis bőrnyakú bunkóállat? nem mindegy. a bunkóterepjárókat nem csak Bp-ről, de az országból is kitiltanám (környezetvédelmi okokra hivatkozva import-tilalom). a parkolási díjat a fullgizdákon kívül senkinek sem kellemes kifizetni. minél magasabb a díja, annál kevesebben flangálnak a belvárosban. gondolj bele, pl. 1000 Ft 1,5 óráért már kemény. az egy kávé meg jegestea ára a Liszt Ferenc puccostéren.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 16:03:46

@newtehen: Akkor is emlegesd az új kreszt, amikor előregurulok a sorban, illetve nem tapadok rá a parkoló autókra a külső sávban közben :).

Amúgy én is így tudom. Pont ezért van a fejemben egy feketelista az ilyen kerékpárutakról, ahol gyalogosokat kellene kerülgetnem, és ezeket az utakat elkerülöm. Pl tatai úti borzalom helyett a Reitteren megyek. Tényleg tükörsima, széles, első osztályú. A napi útvonalamon meg nincs semmilyen kerékpárút.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 16:14:39

@avus: Figyu, én nem tudom hova gurulgatsz, és tapadsz, de a kresz minden egyes szabálya vonatkozik Rád, nem csak szemezgetünk közüle...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 16:16:28

@avus: Amúgy a kresz a piros lámpánál az ÁLLÓ autók között való előrehaladást engedi meg, nem a zöld lámpánnál araszoló vagy induló autók jobbról előzését sávon belül.

mi nem foglalt még 2010.01.12. 16:28:31

@avus: hát elégérdekesez az előre gurulás.
zöldnél meg már rögtön gátolod is az autóst a tovahaladásban.
nem tudom hogy képzelték ezt a törvény alkotók.

kiraaaaa 2010.01.12. 16:30:27

@avus: így van ne használd az a kurva biciklis utat, minek is?

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 16:33:47

@newtehen: Ezt hagyjuk. Nem akarok olyan színben tetszelegni, mintha minden szabályt betartanék, főleg nem olyan blogon, ahol velem együtt mindenki ugyanígy tesz. Az autós szeret "tempósan közlekedni" (magyarul sebességhatárt túllépni), és ahol tudja, hogy ezt nem mérik (Pl Petőfi-híd), ott 60-70-nel megy. Azt is számon tartja, hogy hány % felett mér a trafi, és belekalkulálja a szabálysértésbe. Nincs ezzel semmi gond, nem kérem számon senkin az autópályás 140-et.

A biciklis is megtanulta, mit néznek el neki, és mit nem, és őszintén szólva, inkább érek oda valahova szabálytalanul, de egyben, mint halok meg szabályosan. Az utolsó, más által okozott esésem sok éve volt, amikor szabályos módon, kadmiumsárga folyamatos fényt szereltem előre, amit nem látott az autós. Azóta szabálytalan ledes villogóval közlekedek, nem is volt hasonló problémám.

Nincs kétségem afelől, hogy te ezek után is kadmiumsárga szart rakattál volna a biciklimre, mondván a szabály az ugye szabály, de szerencsére azok, akiknek joga lett volna ezt rajtam számon kérni, nem a te fejeddel gondolkoznak.

Picsasereghajtó 2010.01.12. 16:46:35

@Kiraaaaaa: Azt a kerékpárutat miért kellene használni, amelyik alkalmatlan kerékpáros közlekedésre?

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 16:47:01

@Kiraaaaaa: Azért, mert veszélyes, és meg is indokoltam. A kedvedért még sokszor megismétlem, hátha úgy megérted :).

@newtehen: Ezt hagyjuk. A hideg ráz attól, amikor egy autós blogon totális szabálykövetést kérnek számon rajtam. Egyrészt, mert bagoly nekem ne mondja, hogy nagy a fejem (*), másrészt nem is akarok ebben a szerepben tetszelegni.

Az utolsó esésem, amit más okozott, sok éve történt, mert szabályosan, kadmiumsárga folyamatos fényű lámpát szereltem előre, amit persze az autós nem látott. Azóta villogó ledessel megyek, ellent mondva a kresznek, és nem volt többé láthatósági problémám.

Nincs kétségem afelől, hogy te ezek ellenére is kadmiumsárga szart tetetnél fel, mert a szabály az ugye szabály, de szerencsére azok, akiknek joga lett volna ezt rajtam bevasalni, nem a te fejeddel gondolkodnak.

* = www.origo.hu/itthon/20090923-ipsosfelmeres-az-autosok-haromnegyede-bevallottan-szabalytalankodik.html

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 16:48:09

@avus: áááá
azt hittem a blogmotor ezt elnyelte, azért írtam meg még 1x...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 16:52:28

@avus: De az sem járható út, hogy csak a számomra kedvező, engem védő szabályokat csemegézem ki.
Ez milyen szokás, a jogaimat előtérbe tolni, a kötelességekről meg elfeledkezni?

kiraaaaa 2010.01.12. 16:53:08

Avus: személyeskedni nem kell. ha van kijelölt biciklis út azon közlekedj, ne akadályozd a forgalmat. Nem az autós hibája,hogy nem jó az út minősége. Ezen az elven, akkor én meg megyek a jobb járdán, mert kátyús az út?

Meg kell tanulni biciklizni és kész, nem esztelenül veszélyeztetni gyalogost, autóst, önmagad.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 17:03:13

@Kiraaaaaa: Nem az út minősége miatt nem használom, mert ilyen alapon a közutat sem használnám ;). Hanem mert veszélyes. Oldalról gázoló autók ellen nem véd a biciklizni tudás.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 17:03:31

@avus:
Hú, a szonda ipsos felmérései híresen pontosak szoktak lenni.
Amúgy felőlem olyan színt teszel fel, amilyet akarsz, ha már van, akkor jó, én biztos észre foglak venni. Mint ahogy eddig egy gyalogost vagy biciklit sem ütöttem el, vagy kényszerítettem veszélyes helyzetbe. Pedig már 25 éve vezetek, és senem kalapos trabantos nem vagyok, senem kigyúrt bőrnyakú! :-)

kiraaaaa 2010.01.12. 17:12:46

@avus: ez csak kifogás, ne menekülj a feladat elől:) keresd a kihívásokat!:)

Ottopappa 2010.01.12. 17:24:34

@ruskyy: "8-ra kellett beérnem vizsgázni, 7.53-kor indultam..."
Ez sajnos mindent elmond... Ilyet máskor nem csinálunk... :)
Ettől függetlenül itt még mindig oda lehet érni kocsival jó 10 perc alatt bárhova, szemben a pesti egyórás ácsorgással.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.12. 17:38:07

@newtehen: van kérdezőbiztos ismerősöm, ne vegyél mérget az ilyen "felmérések" eredményire, tudom, hogy hogyan készülnek... ;)

szaGértő 2010.01.12. 18:07:45

@Sün! balázs: Mert a jogszabály azt írja elő. És nincs semmiféle jogod felülbírálni. Ha nem tetszik az út minősége, fordulj az útfenntartóhoz, fordulj az alkotmánybírósághoz vagy fordulj fel.

Marcellusca 2010.01.12. 18:36:57

Éjjenek a kerék"agyasok"!
Mé' nem mentek a saját blogotokra?
Ott úgyis minden bringás egyetért.
Lehet egymás seggét nyalni és bőszen hangoztatni, ki, mikor, miért, milyen ideológiából sz@rik a szabályokra!

Marcellusca 2010.01.12. 18:46:22

@Ottopappa: Azé' ne túlozzunk kérem! :)
Algyő - Szt.mihálytelek nem 10 perc. :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.12. 18:53:55

@Marcellusca: Mondjuk az ő blogjukon is szoktak portyázó autósok provokálni. Ez a fajta blogportyázás kölcsönösen előnyös mind a klikkelések, mind az ellenség ingerlékenyebb egyedeinek idegesítése szempontjából, úgyhogy alapvetően üdvös jelenségről van szó, ualmasabb lenne nélküle az élet... ;-)

És hogy ON is legyek, este (17.30, Petőfi-Bocskai-Sasad útvonal) meglepően gyorsan hazaértem, nem volt több 15 percnél, ami normál hétköznapon is jó eredmény. Mondjuk a szembejövőket nem irigyeltem...

mizrolist 2010.01.12. 19:23:33

@newtehen: az a "tükörsima zsírúj kerékpárút" sokszor díszkővel gyenge minőségben lerakott csík, ami nagyon hamar rosszabb lesz, mint egy átlagos út. Ráadásul gyakran tele van gyalogosokkal, akik nem hajlandóak lemenni róla...

@Marcellusca: érdekes, a kerékpáros blogok gyakran tele vannak olyan autósok benyögéseivel, akik szerint az autó az egyetlen elfogadható közlekedési forma és a bicikli a gyerekeknek való hétvégén, az időseknek a tanyavilágban, meg a túrázóknak az erdei úton... :P

(ja igen, én gyalogos vagyok)

Marcellusca 2010.01.12. 20:03:30

@promontor:
@mizrolist:
Bevallom férfiasan, időnként én is oda tévedek.
Elvégre kerékpározom is.
Próbálom más szemszögből megvilágítani a dolgokat, de a többségnél ez nem sikerül. Sőt! Olaj a tűzre.
Viszont ott is vannak normálisak (sajnos nagyon kevesen), akikkel normális, érdemi vitát lehet lefolytatni.
A többség viszont arrogáns, pökhendi, nemtörődöm, provokatív bunkó.

A jó az lenne, ha ilyen keresztbe látogatások alkalmával értelmes viták lennének.
De a (mindkét oldali) renitensek miatt nem sok esély van rá. Sajnos.

kiraaaaa 2010.01.12. 20:09:15

Én félek biciklizni a fővárosban. Nyúl vagyok.

Ottopappa 2010.01.12. 20:26:05

@Marcellusca: Hehe... De Algyő má nem Szeged része ám! De késő este, ha má nincs forgalom, lehet, a Tarján bisztrótól bevállalnék egy tízpercest Mihálytelekre, a Rókusi Krt - Móravárosi felé - persze nem most, mikor a fél város szét van túrva. Ja, és jó a kocsid, nekünk is az van, csak már az új fajta, 2005-ös... Csak nem te is szegedi vagy? Vuk, Ruszki, te, én, és még akit nem tudok. Helyes, helyes. Na nem offolok tovább, mer ismerve Silent lelkivilágát, még elsírja magát... :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.12. 20:32:35

@Marcellusca: "A jó az lenne, ha ilyen keresztbe látogatások alkalmával értelmes viták lennének.
De a (mindkét oldali) renitensek miatt nem sok esély van rá. Sajnos."

Hát, igen, az tényleg jó lenne. Mondjuk lehet szűrni és elsősorban az értelmesekkel szóba állni.

@Kiraaaaaa: A smileyt észrevetted?

2010.01.12. 21:40:02

@Ottopappa: persze, hogy nem. És hiszed vagy sem , 2.5 év alatt ez volt az első, hogy késve indultam, és az első eset, hogy a tanár időben megjött. Ilyen ez :D
Azért az a 10 perc elég optimista becslés. A Kossuth L. forgalmat a mi kis utcánk felé terelték részben, és bizony ha nem engednek be, akkor csak kifordulni innen 10 perc :) Érdekes módon a bunkó taxis be szokott engedni. Az utak minőségéről ne is beszéljek. Bár egy szavam se lehet... Megjártam ma Békéscsabát, és katasztrófa az út. 30 méterenként sorakoznak a hatalmas kátyuk a 47-esen Hmvhely es Bcsaba közt.

Ottopappa 2010.01.12. 22:01:33

@ruskyy: Jó, most, hogy feltúrták a várost, bizonytalan az idő... De normális esetben 10 perc faszán elég.
Most a Vásárhely - Békéscsaba közt melyik szakaszt érted? Az Orosháza előttit, vagy utánit? Gyanítom, hogy az előttit, mer Orosháza után olyan faszára megcsinálták az utat - főleg az elkerülőt a híddal, ahol még 180-200 - ra is fel lehet gyorsulni... ÖÖÖ... elméletileg... :))) Amúgy melyik suliba jársz? Nekem még fél év a Juhász Gyula (főleg a Hattyas soron vagyunk) azt kalap...

2010.01.12. 22:29:41

OFF:@Ottopappa: az elkerülőt kivéve mindenhol kátyus. Szegeden is néhol lehet látni a kátyuk közt az utat... Forgalom nem volt, az elkerülőn nyomtuk meg egy E mercivel, otthagyott egy kicsit :) (persze 90-ig)
szte-gtk
ON:

igazi hős 2010.01.12. 22:46:05

@newtehen: Ez a térkép egy röhej, ahányszor látom csak felbosszantom magam. Ahogy autóval sem megyek normál (forgalom esetén) a Nagykőrösi helyett Wekerlén keresztül (30-as zóna), úgy bringával sem megyek az itt ajánlott utakon, mert a mindennapi útvonalamnál 31-gyel több jobbkezes kereszteződést tartalmaz. Aki ezt csinálta, vagy unatkozó hobbi bringásokra gondolt, vagy sosem ült bringán.

igazi hős 2010.01.12. 22:53:37

@mi nem foglalt még: Tudom, hogy zseniális sofőr vagyok, de nekem nem szokott problémát okozni a legtöbb bringás kikerülése. Ha netán nehézséget okoz, az többnyire a szomszéd sávban menő autóstárs miatt van, mert ugye ha indexel az ember, akkor vagy kap némi helyet + villantást, vagy még a vonalra is ráhúzza a jómunkásember a vasat.

figyelem (törölt) 2010.01.13. 01:15:39

@Zahal: Én.41 vagyok, 17 évesen szereztem vezetői engedélyt és szerintem nem vagyok egyedül..gondolkodj, ember..

Marcellusca 2010.01.13. 08:57:13

@Ottopappa: Nem, nem vagyok Szögedi. :)
Csak ott tanultam (még Rózsának hívták :D) és húgom lakik ott. Tarjánban, a férjura meg Mihálytelki. Ezért időnként megfordulok a városban.
Úgyhogy ezért jutott eszemben ez a viszonylat. :D
(Arról nem tudtam, hogy Algyő már külön vált.)
Ja, és ott szereztem a jogsim is.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.13. 09:18:44

@xaba99: Én is ismerek ilyet. Komplett felmérések készültek íróasztal mögül úgy, hogy fel sem állt hozzá.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.13. 09:44:59

Helyzetjelentés:

Ma reggel az M0-s és a Váci út befelé: Kevesebb a forgalom, és gyorsabban is halad, mint szokott. A külsős sávokat nem zárják el a buszmegállókban veszteglő buszok, így mindkét sávban folyamatos a haladás.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.13. 09:49:09

@igazi hős: Nem is egy marutival gond kikerülni, hanem ha a bringás mögé beragad a csuklósbusz, vagy a pótos ifa....

mi nem foglalt még 2010.01.13. 10:28:49

@igazi hős: elém már eddig is álltak bringával előrefurakodó egyedek a pirosnál sáv középre.
természtesen akármilyen versenybringája van azért egy autó tempósabban indulna el mint ő, csak akkor fellökné.
a másik sáv meg a lámpánál ugyan úgy tele van és nem tudsz áthúzódni, hogy kikerüld, marad a megtorpanás ezáltal kevesebb aut tud átmenni a zöldön.

igazi hős 2010.01.13. 10:51:48

@newtehen: Oké, ez jogos, de a busz menjen a buszsávban, a pótos IFA (pláne kamion) meg ne jöjjön be a belvárosba. Nem is nagyon jön, elég egy Transit/Transporter/..., ez meg nem olyan széles és ugye ezeket jellemzően gyakorlottabb sofőrök vezetik.

@mi nem foglalt még: Ha középre áll a bringás, akkor tapló, ez a baj nem az, hogy előre ment.

mi nem foglalt még 2010.01.13. 11:04:29

@igazi hős: igen de most hogy erre törvény adta joguk lesz egyre önérzetesebbek lesznek.
nincs nekem bajom a biciklisekel egyébként.
az tud még nagyon zavarni amikor versenybringások csapatban országúton szépen egymás mellett kettesével hármasával menek és nem liasorban.
ha rádudálsz, hogy kicsit húzódjon már le mert szemből sokan jönnek és nme tudzs biztonságos oldaltávolságot tartva kerülni akkor az öklét rázza meg mutogat.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.13. 11:07:56

ma sokkal jobban lehetett közlekedni, mint tegnap, szokásos útvonalat (menekülő útvonalak nélkül) szokásos idő alatt tettem meg.

+1 fő út széléről metróhoz leszállítva

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.13. 11:19:31

@igazi hős: "e a busz menjen a buszsávban" nem kihiszizték a biciklisek, hogy a buszsávot használhassák??? :-)
"a pótos IFA (pláne kamion) meg ne jöjjön be a belvárosba"
Ezen a földön szerencsére a belváros határain túl is van értelmes élet, még ha Te ezeken a határokon nem is látsz túl.

Kalányos Márió 2010.01.13. 13:07:59

@Zahal: Én 13 évesen tanultam meg vezetni egy Vauxhall Viva típusú gépkocsin. Most 37,5 vagyok.

igazi hős 2010.01.13. 13:17:37

@newtehen: Én túllátok, de ott akárhogy nézem, ott nem látok közlekedési gondot 1-2 főutat kivéve, sem autóval, sem bringával. Ahol nem lehet bővíteni és már most túlterhelt, az a belváros. Ahol hiszti van, ha elvesznek 1 parkolót, az a belváros. Ahol hiszti van, ha csinálnak 1 bringasávot, az a belváros. Ahol hiszti van, mert minden héten más a forgalmi rend és helyzet, az a belváros. Sosem látom, hogy (csak a példa kedvéért) a pomáziak panaszkodnának, hogy mennyire zavaró a bringaforgalom, az autós forgalom, stb.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.13. 13:30:20

@igazi hős: Ha nézed, de nem látod, az az jelenti: nem látod. Tehát nem látsz túl. :-P

igazi hős 2010.01.13. 15:25:22

@newtehen: No mesélj, mi van Cinkotán. Itt Dél-Pesten nem találkozom olyan egetrengető problémákkal mint amiről írogattunk.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.13. 17:26:00

@fantaboy69: Kérlek, ne kiabálj, pláne ne ilyen stílusban. Kösz.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.14. 10:06:43

Akik tegnapelőtt örültek, hogy lám, nincsenek buszok, és milyen tiszta a levegő, azok azóta is figyelik-e az idokep.hu-t? Tegnap még fideszes volt az egész város, ma már szoci. Kiváncsi lennék a véleményükre a fejleményekkel kapcsolatban.

igazi hős 2010.01.14. 10:48:44

@avus: Jó van, már mondogatják, hogy ha pár napig nem fúj a szél, akkor baj lesz. Milyen szép is lenne: BKV sztrájk + szmogriadó, azt nehezen írnák az autósok a buszok számlájára. (Persze inkább ne legyen, inkább egy kiadós havazás jöhetne már.)
Hajrá sztrájkolók, ma már 35 perc alatt átértem a városon, kezdek visszaszokni a reggeli forgalomhoz.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 11:43:07

@igazi hős: Űrhajóssal találkoztál már? Ha nem, akkor az sem létezik? Vagy tengeralattjáró-kapitány? Esetleg Láttál már egyben 100.000.000 Ft-ot? nem? És akkor nincs is?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 11:51:47

@avus: Igen, pld a www.kvvm.hu/olm/map.php?id=Budapest alapján mindenhol kíváló, csak a szálló por magas. Azt meg főképp a villamosok, és más olyan járművek növelik, amik port használnak a fékezéshez. :-)

igazi hős 2010.01.14. 12:00:45

@newtehen: Ezt úgy kell értenem, hogy te sem tudsz ilyet? Köszönöm a választ, ezt akartam hallani (olvasni).

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.14. 12:01:35

@newtehen: Ezek teljesen összevágnak az idokep.hu adataival, és ők nyilván a PM10 alapján festik a térképet.

Az viszont elég egyértelműen kiderült, hogy NEM a BKV buszai a ludasak a porért, illetve azok is, de azok legalább elvisznek mellette 40-120 embert. Hogy a jelenlegi magas kiknek "köszönhető", az megint jó kis vita lehetne.

figyelem (törölt) 2010.01.14. 15:18:57

@newtehen: kösz, helyettem is megválaszoltad:)
@avus: és per pillanat hány embert visznek el az alig közlekedő buszok?

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.14. 15:29:25

@figyelem: Per pillanat keveset, de ennek mi köze a szennyezettséghez? Két napja itt örömködtél, hogy kevés a busz, szép zöld Budapest, jajj de jó, tehát nem az autók okoznak szmogot.

Azóta is kevés a busz, rengeteg az autó, és Bp piros. Erre szeretnék egy logikus választ kapni, nem arra, hogy sztrájk idején milyen kihasználtsággal mennek az alig közlekedő buszok.

Megismtétlem a kérdést, hogy elkerüljük a félrebeszélést. Légy szíves erre válaszolj.

Ha szerinted nem az autók, hanem a buszok, okozzák a nagy szmogot, akkor hogyan lehetséges, hogy ma, 2009-01-14-én, amikor már harmadik napja alig közlekednek buszok, és ennek megfelelően rengeteg az autó, két nap alatt zöldből pirossá vált Bp térképe?

Logikus magyarázatot kérnék erre. Az ugyancsak ritkás villamosok fékezését hagyjuk ki ebből, mint ahogy talán newtehen sem véletlenül tett szmájlit a mondanivalója végére. Remélhetőleg.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 16:09:57

@igazi hős: Feljebb írtam, hogy konkrétan hol és mit tapasztaltam. Bár az, hogy én még nem láttam pld űrhajóst, az sem bizonyíték a létezésére. Az okigén atomot pld senki sem látja, mégis van...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 16:10:50

@newtehen: XD XD XD :-) :-)
Most kinevettem magam magamon. :-)
Okigén? Jól van, megyek pihenni. Az Oxigén. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 16:15:25

@avus: "Per pillanat keveset, de ennek mi köze a szennyezettséghez?" Mondjuk azt, hogy Kimagaslóan jó a levegő a szálló poron kívül mindenhol.
Most ilyen demagóg dumákat én is tudnék mondani, hoyg a szálló por a biciklik egyetlen mellékterméke, szóval tiltsák be... :-)
De minden estre érdekes összefüggés, hogy amint leállították a buszokat, megjavult a levegő.
(nem, nincs olyan autó, ami port bocsájt ki magából. Ezt a Villamos (BKV) teszi. Ha locsolnák vagy legalább söpörnék az utakat, akkor ez is megoldódna.)

figyelem (törölt) 2010.01.14. 18:22:04

@avus: már megválaszolták helyettem.@newtehen: köszi:-)

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.14. 20:06:47

@newtehen: A 130-160%-os szálló por (ami két napja még 50% volt), meg hogy már egyre többet beszélnek szmogriadóról, az a megjavult levegő miatt van? Boccs, értem, egy szót sem szóltam.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.15. 08:36:48

@avus: a 130% egy arány, nem egy érték. :-P
Az általad mutatott jelenséget meg úgy hívják: Köd...
Évmilliárdok óta jelen van, csak egyes embereknek újdonság, mint a vasutasnak minden évben a hó...
Megnézted Te egyáltalán azt az oldalt, amit javasoltam, vagy csak hápogsz? Nézz rá ma is, és csodálkozz.
Amúgy lehet beszélni a szmog riadóról, a média híres arról, hogy objektív támogatást ad... Én a mért értékeknek hiszek, bocsi. Amúgy ha tényleg bicikliznél butapesten, mint ahogy állítod, éreznéd, hogy tényleg jobb a levegő! Hiányzik az a meleg enyhe rohadás szag, ami egyértelműen a nagy dízelmotorok (tudod buszok) jellemzője.
Már csak a koszt kéne összesöpörni, és jó lenne itt minden.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.15. 09:21:14

@avus: Ez olyan, mint amikor a rendőrségen bejelentik:
2009-ben 0 bűnözőt kaptunk el, de jövőre ezt a számot 200%-al megemeljük!!!!!

igazi hős 2010.01.17. 20:18:09

@newtehen: Ne haragudj, de ez komplett ostobaság. Hogy kéne éreznem a levegőminőséget? Az orrommal? Egy hizlalda, vagy tehénistálló szaga a legtöbb busz kipufogóját veri, de ettől még az egészségedre nem káros.
Ha kevés az ártalmatlan, de irritáló por az a jó, vagy ha a rákokozó 1-10 mikronos porból van kevés, amit belégzéskor egyáltalán nem érzékelek? Vagy ha egyik sincs, csak a színtelen, szagtalan, teljesen érzékelhetetlen CO tartalma üti meg a KO határt, az jó? Vagy ha a friss hegyi levegőt idéző ózontartalma akkora, hogy mérhető sejtkárosodást okoz, az neked megfelelő.
A másik kommentedhez: igazad van, az egészségügyi határértékeket komplett idióták vagy villamosipari ügynökök találják ki és hitetik el a magunkfajta ostobákkal.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.18. 09:31:24

@igazi hős: Ne haragudj. De egyszer majd gyere fel butapestre, és szagolj. Majd rájössz miről beszélek.

igazi hős 2010.01.18. 11:41:35

@newtehen: A hétvégén Donovalyban voltam, de egyébként Budapesten vagyok 7/24-ben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.18. 12:12:10

@igazi hős: Igen, én meg a víz alatt élek, és 3 lábam van, és 4 fejem.
Akkor menj le mondjuk Szadára, és szívj jó levegőt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.18. 12:20:08

@igazi hős: "hegyi levegőt idéző ózontartalma akkora, hogy mérhető sejtkárosodást okoz, az neked megfelelő."

Én hitelesített műszerek értékeire hivatkoztam. Az más kérdés, ha beleszagoltál a levegőbe lehetett érezni, hogy eltűnt az a fosrothadás diesel szag, ami most visszatért, hogy újraindultak a buszok.
Ráadásul ugyanezen műszerek által mutatott értékek is szépen a szennyezettebb levegő felé, most hogy indultak a buszok.
A porral meg ne legyen illúzióid. Most csak a hó miatt nincs.
Bár a mai ember egy virágos réten is megfullad a virágportól, biztos arra is van egy jó kis mutat, hogy milyen közelről szabad szagolni az ibolyát.

igazi hős 2010.01.18. 17:16:53

@newtehen: Ha a víz alatt élsz Budapesten, akkor az a Dunát jelenti. Ott viszont nem a levegő, hanem a vízminőség miatt kéne aggódnod. Vagy nem írsz igazat?
A szagról már megírtam a magamét, láthatóan nem olvastad el, felesleges ismételnem. Illúziód neked vannak: addig nem fog tisztulni a pesti levegő, amíg nem jön egy erősebb szél, hogy kifújja a mocskot - az autókét, a buszokét és a fűtését.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása