Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szirénával törnek utat a civil autók is

2010.01.14. 15:08 :: SilentSound

Nekem is van ismerősöm, akinek az autójába sziréna van beépítve, ki tudja mi okból. Ákos sem először találta szembe magát azzal a jelenséggel, amikor valaki ilyet használva szeretett volna előbbre jutni a városi dugóban. Ha valakit elkapnak ilyennel, annak mekkora a büntetési tétele?

Ma olyat láttam (illetve hallottam) amit egyszerűen muszáj leírnom valakinek. Már másodszor találkozok olyan autósokkal, akik rendőrségi/mentős szirénahanggal próbálnak előrefurakodni a dugóban. Nincs látható szirénájuk, se villogójuk, semmi közük se mentőhöz, se rendőrhöz.

Egyszerűen vettek az ecseri piacon vagy az interneten valami hangos, a mentők szirénáját élethűen utánzó vijjogót és beszerelték a motortérbe a duda mellé, és ha az akarják hogy elkotródjanak a többiek az útból, mert hát ők most sietnek vagy csak mert poénos, hát vijjognak egy kicsit.

Amikor először láttam akkor egy szakadt Trabanttal ökörködött 4 hülyegyerek, akiknek legalábba hülyeségük mentség, de ma a budai Fő utcában egy jól szituáltnak tűnő fiatal pasi csinálta az újnak tűno autójában (teljesen polgári rendszám sajnos mire észbekaptam már tovább is hajtott), a mellette ücsörgő asszonykájával, sőt, még mutogatott is az előtte ácsorgó autósnaknak hogy húzódjon félre!

Az előtte álló meg persze nem látta hogy csak kamurendőr, fényhíd, sziréna es rendőrségi rendszám nélkül és "segített" a "rendőrnek" azzal hogy félrehúzódott, elengedte. Szerintem ennél undorítóbb dolog kevés van (pedig láttam már ezt-azt - na jó a mentőt a West Endnél leszorító autós is kb. itt van) mint visszaélni azzal hogy az autósok elengedik a fontos közfeladatot ellátó, megkülömböztetett jelzést jogszerűen használó járműveket, mint visszaélni azzal hogy az autósok a megmaradt szolidaritásukkal azzal segítenek az igazán bajbajutott honfitársaikon hogy elengedik a segítségükre siető mentőt, rendőrt.

Mi lesz ha ez a kamuszirénázás elterjed és ezentúl nem állnak félre a mentőnek, rendőrnek sem csak ha már a nyakukban villog? Mi lesz ha a 4 hulyegyerek vagy a Fö utcai okostojás felcsavarodik egy fára és nem ér ki hozzájuk időben a mentő - csak mert a sok kamuszirénázással megtanítják az autósokat arra hogy a szirénázás nem jelent semmit és nem kell rá reagálni?

Vajon megfordul az ilyen kis barkácsmester fejében az hogy neki is vannak idős rokonai akiknek lehet szükségük sürgősen orvosra, vagy éppen neki magának is lehet szüksége rendőrre mert épp kirabolják vagy megtámadják, vagy tűzoltóra mert épp ég a lakása és akkor nagyon-nagyon hosszúnak fognak tűnni azok a percek amivel később érnek ki? 

207 komment

Címkék: közlekedés autó dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2010.01.14. 15:14:58

Ismerek valakit, akinek van, bár neki tul.képp segédeszköz a munkájában, és közúton szigorúan kikapcsolva tartja.

Bár elgondolkoztam rajta, hogy a belső sávot hetvennel bitorló ellen elég hatékonyan lehetne bevetni.

tibcsi_san 2010.01.14. 15:19:17

Láttam én is ilyet de el nem engedtem.
Volt is egy baleset, egy terepjáros ütközött szabályosan közlekedő taxival.Csak mert neki szirénája meg villogója van és már mindent lehet.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.01.14. 15:20:09

nekem úgy rémlik hogy jogilag nem lehet használni sem villogót, sem szirénát. ha ezzel elkapnak valakit akkor az komoly büntire számíthat, valami visszaélésféle ez.

de keressen már utána valaki, aki jobban ért a joghoz.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.14. 15:21:28

@Leadfoot: Az ellen csak a Panzershreck jó :)

Én úgy tudom, hogy fény és hangjelzés együttesen a lehúzódásom előfeltétele. Fény hiányában pedig sajnos...

:DDD

Káposztakukac 2010.01.14. 15:28:56

most nem azért, de ez komoly? "Nincs látható szirénájuk, se villogójuk, semmi közük se mentőhöz, se rendőrhöz."
honnan tudod? vannak civil autók is a rendőrségen belül. és ha most elrugaszkodunk a kerületi/megyei kapitányságok octaviáitól, astráitól, akkor elárulom, hogy komolyabb szerveknél (NNYI, VPOP, NBH, IH, stb.) olyan civil autók futnak, amikről a büdös életben nem jutna eszedbe, hogy azoknak közük lehet a rendőrséghez.

cork77 2010.01.14. 15:37:11

@Káposztakukac: De azoknak van villogó az ablakukban,Cobra 11 mintára,illetve mindig megy előttük egy felvezető autó.
Amúgy meg aki ebben tudja csak kiélni magát,illetve csak így tud felülkerekedni a kissebbségi érzésein az szarjon SÜNcsaládot!

Marcellusca 2010.01.14. 15:37:19

@Káposztakukac: Akkor is köll a villogó.
Hang- és fényjelző készülék EGYÜTTES használata a megkülönböztető jelzés.
Azaz, ezeken a zótókon olyankor ki kell b@szni a kék lámpát!
Ha jól tévedek. :)

Lipi1945 2010.01.14. 15:45:47

@tibcsi_san: Jaja nekem is az az eset jutott eszembe, asszem egy defender volt a terepjáró. Úgy emléxem valami 300 ezret emlegettek a híradóban, hogy ennyi a bünti ha jogtalanul van ilyen a kocsiban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.14. 15:51:11

"megkülömböztetett jelzést"
ez fályt

Káposztakukac 2010.01.14. 15:51:59

@cork77: van villogó. ha kirakják;) de ha már direkt olyan megfigyelő vagy beavatkozó autóval járnak, amit a rosszfiúk nem ismernek fel, pont azért mert nem octavia, lacetti, vagy astra, akkor az összképet nem fogják elrontani egy tetőre vagy ablak mögé rakott mágneses szirénával. konkrét esetben meg könnyen lehet, hogy egyszerűen lusták hozzá.

FDToth 2010.01.14. 16:01:26

Én tegnap olyat láttam, hogy egy fehér színű Opel Insigniába a szélvédő közepén, alúl volt egy narancssárga téglalap a rövidebbik olalára állítva és az villogot. kb úgy nézett ki, mint egy LED. Ez mi lehet?

Lipi1945 2010.01.14. 16:03:57

@FDToth: A sárga az elvileg a figyelmeztető jelzés, kukásautó, autómentő, gázszerelő, stb. Ilyesmik használhatják.

Dester 2010.01.14. 16:03:59

Az meg a másik, hogy fölöslegesen "zajosítják" ráadásul a várost... Így is pár percenként elmegy egy mentő, rendőrautó, tűzoltó, sürgős hibaelhárító meg ki tudja még milyen autó, a belvárosban mást sem hallok, csak szirénát. Ha még ezek is elkezdik, az lesz a külön jó világ, de akkor kérnék egy kétütemű krosszmotort is az ablakom alá, köszi.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 16:05:02

@Káposztakukac: "hogy egyszerűen lusták hozzá."
Akkor én meg lusta leszek lehúzódni. :-)

MrZed001 2010.01.14. 16:17:51

Megkülönböztető hangjelzést utánzó kürt?
Ez azért igencsak megér egy azonnali forgalmi elvételt .... szerintem!

Peetee 2010.01.14. 16:36:37

Ez lóf@sz, én az M1-esen kb. november közepe óta többször láttam többedmagammal, hogy egyértelműen civil autók kék villogóval (NEM olyannal, mint amit a civil rendőrautók kiraknak a tetejükre), törnek utat!!!
1szer ködben egy fehér 5ös szlovák rendszámú BMW X5 ment el a leállósávban kék villogóval.
A másik eset viccesebb (volt): Miután elhagytuk a győri elkerülőt (Bp. felé) egyszercsak egy osztrák rendszámú kék Citroen C3-as egyszercsak kirakott egy kék villogót (kamionok előzték egymást), és levillogott boldog-boldogtalant!!! Miután nem ment túl nagy tempót, én pedig tőle függetlenül igyekeztem, kb. 10km után még mindig látótávolságra volt, majd egy terelésnél feltorlódott pár autó, kerülni nem lehetett és nem is álltak félre neki, így utolértem. Utasom felhívta a rendőrséget, hogy ugyanmár ilyenkor mi a f@sz van. legalább 10perc volt, mire felvette valaki a 112-t (3-4 perc után már ketten hívták), kapcsoltak ide-oda, mire valaki aztmondta: külföldi delegáció! Ekkor elvettem a leányzótól a telefon,t és mondom, hogy ez egy max. 1,5millió forintos kisautó, 1 pulóveres fickóval, NEM 4db 7es BMW 10utassal.
Amit nagyon sajnálok, hogy ekkor a vonal megszakadt...valahol Komárom után járhattunk és ott van egy 2-3km-es szakasz, ahol soha nincs térerő...
Ha jól emlékszem Bp-en egy terepjáró balesetezett egy kereszteződésben tavaly év végén. A sofőr súlyosan sérült, mentő-rendőr...kiderült,h mindenféle engedély nélkül hasznát kék villogót és ment át a piroson...csak épp keresztbejövő ledurrantotta :)

Miféle ország ez?

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.14. 16:42:19

@Káposztakukac: Egyértelműen csak akkor kell elengedni, ha a fény, és a hangjelzést is használja! Tehát, ha lusta bekapcsolni a fényt, akkor nem kell elengedni. Az én tapasztalatom alapján ezeknek a barkács megoldásoknak közel sincs olyan hangerejük, mint a valódiaknak. Ebből is simán meg lehet különböztetni, mert ha már közvetlenül mögötted van, és akadályozod a mentőt, akkor full hangerőn nyomja, na az bizony a megsüketülés határán van.

gecofeco 2010.01.14. 16:50:42

Ameddig nem tartatnak be semmit és meg lehet úszni mindent pénzbirsággal ez lesz :-((((((

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.14. 16:59:36

az is röhej, hogy már mindenki kap - hivatalosan - kék villogót.

szerintem csak a rendőr/tűzoltó/mentő hármasnak kellene szabad, hogy járjon.
a kormányzati és diplomata kocsiktól is elvenném, ha szükséges, menjen rendőri felvezetéssel.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 17:22:04

"Ha valakit elkapnak ilyennel, annak mekkora a büntetési tétele?"

Az eszköz elkobzásán túl 100 000 ,- forintig terjedő pénzbírság.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 17:24:52

@xaba99:

"az is röhej, hogy már mindenki kap - hivatalosan - kék villogót."

Ez így ebben a formában nem igaz.

"a kormányzati és diplomata kocsiktól is elvenném, ha szükséges, menjen rendőri felvezetéssel."

Védett személy szállításáról, személyvédelemről sokat nem igazán hallhattál.

kiraaaaa 2010.01.14. 17:42:03

Tudom, késő van, meg minden, de mi van akkor ha tényleg jár neki a villogó, meg sziréna?
Mi van akkor,ha tényleg siet, de civil az autója?
Vagy belelát mindenki a másik autójába, papírjaiba, engedélyeibe?
Én nem vitatom, hogy sok a barom, meg lehet visszaélés, de mi van, ha vannak kivételek?

Lacaca 2010.01.14. 17:46:55

Tényleg nagyon gáz, hogy valaki ezzel játszik, de azért ne vonjunk már le olyan következtetést, hogy valaki nem fogja ezért elengedni a mentőt, vagy tűzoltót. Az akkor lesz, ha tajparaszt susogós melegítős pirosra fújja a X6-ost és ráírja, hogy szűzoltó. Aki nem ismer fel nagy biztonsággal egy mentőt, tűzoltót, vagy "csíkos" rendőrautót, az gyalog se merészkedjen ki, mert elüti valamelyik.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 17:52:02

@Lacaca:

De lehet jelleg nélküli autóban nyomozó, tűzszerész, vagy éppen tűzoltók munkáját segítő mesterlövész. Nem biztos, hogy abban a percben amikor szükség van kerítenek a seggük alá egy jelleggel ellátott, diszkófényes autót, mert egyesek úgy gondolják, hogy döntésképes helyzetben vannak.

buherátor 2010.01.14. 17:59:40

@xaba99: "megkülömböztetett jelzést" - ha ez fájt, mit éreztélhettél akkor amikor leírtad a fájt ly-jével?? :(
vagy irónikus akartál lenni?

lyesmith 2010.01.14. 18:01:21

A hangjelzés indokolatlan használata büntetendő cselekmény. Megkülönböztető jelzés engedély néküli hasnzálata pedig bűncselekmény.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 18:02:30

@lyesmith:

Szabálysértés. Minek kell megint a hülyeséget terjeszteni? :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.01.14. 18:05:42

Egyszer az M7-es autópályán volt egy kisebb afférom egy zöld mondeoval, illetve hát a zöld mondeo sofôrjével, és az affér sem intim jellegû volt.
Konkrétan én a belsô sávban szerettem volna haladni, míg ô a belsô sávban piknikezni szeretett volna. Gázelvétel, várakozás, indexelés, várakozás, villogás, várakozás. Jobbról még ilyenkor sem elôzök, aztán megint villogtam (fénykürttel dudáltam), erre a hátsó ablaka kékpirosan villogott egy sort.

Felhívtam a rendôrséget, rendszámot, típust betiktáltam, és kiderült hogy tényleg rendôr. Anyósülésen nôi hölgyemény, sofôrülésen férfinek tûnô tárgy. Kérdeztem a telefon túloldalát, hogy van -e az úrnak joga használni a villogóját. Erre azt mondta, hogy az úr maga bírálhatja el, hogy az szükséges -e, de most bejelentés után kivizsgálják.

Mondjuk annyiban igaza volt, hogy ezekután beértem az ô 110-es tempójával, amíg végre fel nem fedezte, hogy a mondeo befér egy 12-13 kilométeres résbe két kocsi közé.

kuf 2010.01.14. 18:06:19

Én egy ilyet láttam egy fekete hummeren, kb 1 éve. m1m7 közös szakaszán robogott kifele a Meki magasságában, tolt le mindenkit.

img.alibaba.com/photo/11293325/Micromax_LED_Police_Light.jpg

Valószínűtlen,h valamilyen "szerv" volt..

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 18:07:19

Az egyes szabálysértésekről szóló kormányrendelet szerint, aki a megkülönböztető fényjelzést vagy a hangjelzést adó készüléket gépjárműre jogosulatlanul felszerel (felhelyez), közterületen lévő gépjárműben engedély nélkül birtokol, százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható. Aki a megkülönböztető fényjelzést vagy a hangjelzést adó készülék használatára vonatkozó szabályokat megszegi, ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható. Azt a készüléket, amellyel a szabálysértést elkövették, el kell kobozni. (Megkülönböztető fényjelzést és hangjelzést adó készülék: a gépjárműre szerelt rögzített vagy mozgatható üzemmódú (mobil), villogó kék vagy kék-vörös fényjelzést adó berendezés, és a sziréna, vagy a váltakozó hangmagasságú hangjelzést adó berendezés. Ha sárga villogót használ, az figyelmeztető jelzést adó készüléknek számít, ennek engedély nélküli használatáért 50ezer Ft-ig terjedő büntetés jár.

prérikutya 2010.01.14. 18:08:13

"Megkülönböztető jelzés engedély néküli hasnzálata pedig bűncselekmény."

BTK melyik §-a szabályozza?

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 18:09:23

A 100.000 nem tuti. Ha mégis real akkor előtte MAX 30.000 volt! A villogó is van sok köcsögnek. Tapadókorongos kínai fostalicska. Remélem, egyszer engem akar levillogni. És akkor majd kirántom alóla a kipufogót és áttolom az utastéren. A sok, köcsög majom, nagyképű buzinak.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 18:12:08

@Phobos:

Csak nehogy olyan alól akard kirántani a kipufogót aki közben ellát ékszerrel garázdaság miatt. Volt már ilyenre is példa. Akadtam már össze én is civil ruhás nyomozókkal forgalomban. :)

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 18:13:18

De a 248km/h - 300 ezer is nonszensz. Nem fogja meghatni, akinek M6-ra telik a 300k. Viszont ha átvennénk a jó szokást a VPOP-től, mindjárt néhányan meggondolnák az 50 helyetti 100-at. Úgy elkoboznám érte az autóját - legyen az akármilyen drága szar - mint a pinty. Ha pár csík cigiért el lehet, aezért miért nem?

figyelem (törölt) 2010.01.14. 18:13:45

@figyelem: helyesbítek, természetesen a civilekre vonatkozóan nincs ilyen.Az ávosok esetében van, de nem itt és nem tudod-gyakorlatilag-bebizonyítani.

figyelem (törölt) 2010.01.14. 18:14:42

@Phobos: van kiskapu az objektív felelősség alól, nyugi

Astronomy Domine 2010.01.14. 18:15:32

Ajánlott irodalom:

12/2007. (III. 13.) IRM rendelet

a megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól

J_W 2010.01.14. 18:17:02

Phobos, remélem majd egyszer egy civil rendőrautónak akarsz így betartani aztán jól szájonvernek te fasz.

v2peti 2010.01.14. 18:18:32

Bár ezt most itt újdonságként hallom, de annyira mégsem új dolog! Ugyanis a Német-Római császárságban a gyakran fontos királyi híreket vivő postafutárok postakürtöt használtak, és a postakocsi elől minden egyes nemes és nemtelen ember kénytelen volt kitérni!

Igenám, de mivel a postakürt ennyire nagy tekintélynek örvendett, ezért sokan visszaéltek vele, és akkor is megfújták, ha nem voltak erre jogosultak. Ezért I. Miksa bevezette azt, hogy jogosulatlan használat esetén 50 arany büntetést kell fizetni. (ebből 25-öt kapott a feljelentő, és 25-öt a városi szegények).
Ez meg nem volt kevés pénz, mert a postamester egy évben 20 aranyat kapott.
Ma kb. 10 ezer Ft lehetne egy aranypénz. (az MNB kibocsátásokat és az arany árát figyelembe véve), így egy félmilliós bírság azért nem kis pénz.

pesti lokista 2010.01.14. 18:18:33

KUF:
csak, hogy tudd, a FEKETE HUMMER(nem gondolhattad komolyan, hogy állami szervnek ilyen autóra tellik) a köcsög IN-KAL SECURITY autója. a tulaj ( egy volt rendőr fia ) használja. rendőrautóra hajaznak a jelzései,(SZIRÉNA, KÉK VILLOGÓ ) nekik lehet, mert végig az mszp-szdsz seggét nyalták.

J_W 2010.01.14. 18:22:15

Phobos, remélem civil rendőrbe fogsz belebotlani.

A másik. Ti állandóan mással foglalkoztok, mindig valakinek be akartok tartani, tanítani, fegyelmezni az úton (akinek nem inge...). Nem mintha támogatnám a kék villogós sztorit, de miért nem mentek el inkább anyátokba? Itt olvasok pár embert, ő bizony el nem fogja engedni! És ha rendőr? Azért mert van pár barom, ti már rögtön ki akartok baszni még azokkal is akik a dolgukat végzik? Idióták.

prérikutya 2010.01.14. 18:23:04

@pesti lokista:

És létezik még a Walton Security, amelyik szintén illegálisan használt megkülönböztető fény és hangjelzést pl. a múlt évi Depeche Mode koncert előtt, alatt, után....

Atesz1987 2010.01.14. 18:23:50

Kék villogos Audi sohasem engedek el. Pláne, ha csak egyedül, vagy ketten mennek. A rendőr, mentő, tűzoltó más tészta, de a köcsög politikus, vagy a hobbiból száguldozó sofőrje üljön el a valagán.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 18:24:28

@prérikutya:

Miből derült ki, hogy illegálisan használták?

hard 2010.01.14. 18:25:02

@xaba99: Amennyire tudnak egyesek pampogni villanyért amikor elmegy, azért jobb ha van az ELMŰ-nek. Meg persze amikor lóg a 220 vagy még több a földön, akkor is ajánlatos sietni.
Meg mondjuk a gázszivárgást sem jó addig hagyni, míg eloszlik a dugó. A BKV-s kisköcsögöknek mondjuk már ritkán van ilyen sürgős dolga. Bár ott is néha leszakadhat egy felső vezeték. Igaz ennél gyakrabban rohangásznak a szürke Clio-k.

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 18:25:23

@Mityu: Ha megfigyeled, a jampizó köcsögök nem Astrával akarnak levillogni téged. Láttam már M szériás BMW-n is villogót. Köze nem volt az állományhoz. Elmesélek egy sztorit. egy haverom éjjel ment haza Pestről. cca 160km-re lakott. Kb 30-40km-re lehetett a lakásától, amikor egy sima, fehér szgk-t látott meg állni az út mellett. Oldalról. Villogott az anlakban a kék forgó, de sem rendőrségi jelzés, sem egyenruha a rendőrökön nem volt. Bekőröztek neki, hogy álljon meg. Ő meg elegánsan kikerülte őket és lepadlózta a verdát. Azt mondta, nincs az az Isten, amiért megállt volna. Utána mentek, hazáig "kísérték". Kiverték a palávert. Annyit mondott nekik, ha nem tetszik, a bíróságon találkozunk. Nem tetszett, találkoztak és első lépcsőben lazán(!) megnyerte. Én sem állnék meg.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 18:25:30

@Atesz1987:

Ugyan úgy eljárást indíthatnak ellened, mintha mentőt vagy tűzoltót nem engednéd el. Jogilag nincs különbség a kettő között.

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 18:26:43

@J_W: ezek szerint te is egy ilyen kis köcsög vagy?..más különben mi a faxért ugatnál?.:D

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.14. 18:27:46

Lassan oda is eljutunk, hogy kamu rendorautoval fognak egyesek maszkalni.

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 18:28:12

@J_W: Soha nem tettem keresztbe rendőr/mentő/tűzoltó autónak, ezután sem teszem. Ne keverd a szart.

J_W 2010.01.14. 18:28:14

Atesz1987: Azért nem vagyok szomorú hogy nem hasonlítunk egymásra. Én elengedem, mert nem azon agyalok, hogy juj biztos jogtalanul használja, hanem LESZAROM, mert nem az én dolgom, szépen elengedem és megy minden tovább. De ez a magadfajtának nem fejlődött ki az agyában. Ha ebben a kibaxott országban mindenki saját magával foglalkozna, nem itt tartanánk.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 18:28:51

@hard:

"Amennyire tudnak egyesek pampogni villanyért amikor elmegy, azért jobb ha van az ELMŰ-nek. Meg persze amikor lóg a 220 vagy még több a földön, akkor is ajánlatos sietni.
Meg mondjuk a gázszivárgást sem jó addig hagyni, míg eloszlik a dugó."

Illik tudni, hogy amíg feszültség alatt áll a lángoló épület, addig a tűzoltó nem igazán szeret locsolni. Sokat gondolom nem kell részletezni miért is. Gázszivárgás esetén meg nem a legjobb a durranás. :)

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 18:29:10

@figyelem: Az alól lehet, de ha elveszik a kocsit, AMIVEL túllépték, akkor b..hatja..:).

J_W 2010.01.14. 18:31:44

@Phobos: Hát igen, te ezt hitted, mert szeretted volna azt hinni, hogy azért szólok be, mert van ilyenem. De el kell keserítselek, nincs.

Amúgy civil autóról honnan tudod megállapítani, hogy nem rendőr valójában? Extrém esetektől tekintsünk el.

Egyébként kifejezetten előzékeny sofőr vagyok, szóval velem kapcsolatban buktad a köcsög jelzőt.

Körömcsiga 2010.01.14. 18:32:12

Amelyiken nincs fény, az vijjoghat felőlem, megvár...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 18:32:14

@Phobos:

"Ha megfigyeled, a jampizó köcsögök nem Astrával akarnak levillogni téged. Láttam már M szériás BMW-n is villogót. Köze nem volt az állományhoz."

Megvan még a Kádár korszakból visszamaradt hosszított Merci is. Ha jól tudom. 2002-2003-ban még megvolt. :)
De csodálkozom azon, hogy pl. a Bush látogatáskor nem hőbörgött senki a konvojban robogó sárga rendszámos kisbusz miatt :)

figyelem (törölt) 2010.01.14. 18:32:55

@Phobos: 18.25.23-ez tetszik,jól csinálta:)))

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2010.01.14. 18:34:59

mindenki járjon BKV-val oszt nem lesz gond a dugóban villogás.

prérikutya 2010.01.14. 18:35:50

@Mityu:
Hogy a forgalmiban nem szerepelt a dolog...:-))

Zz_ 2010.01.14. 18:36:12

Ha jogosan van benne sziréna, akkor kell legyen kék villogó is, amit le lehet rakni az ülés mögé ha nem kell...

Körömcsiga 2010.01.14. 18:37:22

@PathosVerdesIII: Ez aztán időszerű hozzászólás volt...

prérikutya 2010.01.14. 18:38:19

@Phobos:
Oszt ha kapott volna egy-két skullót a hűtőjébe, lehet, hogy hazáig sem ért volna!:-))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 18:38:39

@prérikutya:

Nem biztos, hogy kell, hogy szerepeljen benne... :)) Van kivétel. E kivétel esetén nem kell. Persze kérdés, hogy megvolt-e a feltétele a kivételnek. :)

figyelem (törölt) 2010.01.14. 18:39:51

@Phobos: egyébként, nem értem, hogy egyesek-akinek nem inge, ne vegye magára-miért a különböző blogokon élik ki a frusztrációjukat/természetesen nem rád gondolok/?Én 3 posztot írhatnék róla, hogy ma hányam vágtak be elém, hányan akartak leszoritani, stb...mégsem teszem.Ha nem történt anyagi kár ill. személyi sérülés már csak legyintek..feleslegesen minek bosszantsam magam?Egyszóval sok mindenben igazad van:)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 18:40:07

@prérikutya:

"Oszt ha kapott volna egy-két skullót a hűtőjébe, lehet, hogy hazáig sem ért volna!:-)) "

Nem feltétlen kaphatott volna egy skulót sem, mivel nem merítette ki a fegyverhasználatra jogot adó alapot. Fegyverhasználat nélkül más módon is lehetett rendezni a kialakult helyzetet. :))

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 18:40:17

@J_W: Hát, az a helyzet, hogy ha határeset, akkor bizony én is elengedem. De ha egy tűzpiros vmi, akkor azért meggondolom. Bár nem tudom, nálad mi az extrém. Astra, Golf, Escort, Focus. Ezeket elengedem. Kormányőr autók szólóban nem igen járnak, szal ott minimum két batár audi, azok is ok. Ami ettől nagyban eltér, az már talán extrém, vagyis nehezen hihető kategória. Aki nagyon villog, szirénázik, az valszeg nem tud elmenni, azért teszi, tehát, többnyire a seggemben van. Van időm benézni a kocsiba...de nem szeretnék tovább vitázni. A bünti kevés jelenleg. A cselekmény elítélendő.

atomanti_35 2010.01.14. 18:40:19

Éppen ma délelőtt húzott el előttem egy ilyen kocsi, majd elütött. Azt hittem valami barom politikus megy választási csalásra !!Többször nem fog, mert ezentúl szögek a zsebben és kiszórom elé, legyen rendes villogója és hozzá hangja akkor megértem. Ha politikusi felvezetés, akkor menjen normál tempóban hisz ő is olyan ember mint én, vagy tévedek, ő egy barom arcú agyalágyult majom ....

prérikutya 2010.01.14. 18:40:41

@Mityu: Persze, két nevet mondott, de én tutira elvettem volna, mert vérlázítónak tartottam, hogy a dugón egy hlye libával a hátsó ülésen átverekdve magát egy Q7-tel, szírénázik, meg villog.

Sajna nem rajtam múlt....

prérikutya 2010.01.14. 18:41:33

@Mityu: És ezt utólag be is bizonyítja???:-))

Martian (törölt) 2010.01.14. 18:41:54

@prérikutya: ha viszont nem rendőrautó és megáll, lehet hogy rögtön a fejébe kapja.
A hadonászó, villogó, kőröző civil/potenciális útonálló kinézetü valami addig nem rendőr, amíg azt egyértelművé nem teszi.

J_W 2010.01.14. 18:42:30

@Phobos: OK, bocs a faszért. :D

Csak néha felhúzom magam. :)

Én is elég sokat vezetek, látom mennyi barom van az úton.

Valaki más 2010.01.14. 18:43:41

Én azt olvasom ki a cikkből, hogy emberünk csak szirénázott, fényjelzés nem volt. Mint már korábban említette valaki, ez nem jogosítja fel semmire. A szabály azt mondja, hogy fény és hang EGYÜTT. Úgyhogy ott rohadjon meg, ahol van. Lustaság ide vagy oda.

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 18:44:15

@prérikutya: A rendőrnek igen egyértelműen a tudtomra kell adnia, hogy ő rendőr. Az nem az, ha kiáll barna pulóverben, és a tenyerét mutogatja..:D. Nem lőhet rám. Te nem tudod, mennyire nem merik a rendőrök használni a stukkert. főleg nem ilyenkor. Még akkor sem, amikor egyértelmű és használnia kellett volna. Van másik véglet is.

prérikutya 2010.01.14. 18:44:26

@Martian: Igen, naponta lőnek fejbe embereket a sötét éjszakában, minden ok nélkül...:-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 18:45:03

Egyébként milyen stádiumban van a poszt? Azt már lehet tudni, hogy ki a hülye?

J_W 2010.01.14. 18:45:24

@Phobos: Extrém eset mondjuk a szlovák rendszámos X5.

prérikutya 2010.01.14. 18:45:31

@Phobos: Akkor gondolom az NKH-nak, meg az autópályakezelőnek sem állna meg.

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 18:46:38

@J_W: Nem haragszom. Én már nem is szeretek vezetni. Olyan helyen lakom, ahol hazafele egy alsóbbrendű útról 4-ből három esetben a DUPLA STOP tábla ellenére kitör elém valaki. Rutinból fékezem, akkor is, ha nem látok senkit. Annyit sikerült elérni, hogy egy időben ráálltak a rendőrök. Mondjuk nagyon sokan meghalltak már itt.

min 2010.01.14. 18:46:58

@Káposztakukac: A hatósági cicil autóknak is van villogújuk vagy az első ablakban vagy mobil villogó. Tehát aki csak hangjelzéssel próbákozik bekaphatja az más kérdés, hogy simán elképzelem, hogy ugyanezen emberek villogót is berakna a kocsiba. Ki ellenőrizné vajon? Hány valóban engedélyel viselő használja arra, hogy előnyt szerezzen miközben nincs rá szüksége. Gondolom ilyent sokunk látott már piros lámpánál, Margit hídnál.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 18:47:01

@prérikutya:

"Persze, két nevet mondott, de én tutira elvettem volna, mert vérlázítónak tartottam, hogy a dugón egy hlye libával a hátsó ülésen átverekdve magát egy Q7-tel, szírénázik, meg villog."

Azt kellene megérteni, hogy a politikus ilyen jellegű autóba nem politikusnak számít, hanem védett, fokozottan védett személynek. De lehet elsőre furán fog hangzani: bűncselekmény gyanúsítottja, korona tanúja is lehet védett személy. Hogy ki számít védett személynek szintén jogszabályi keretek döntenek, és nem a Kovács úr a Teve utcai portás.

GentleSpecter 2010.01.14. 18:51:18

@kuf: ORFK-nál van egy rendőr, akinek egy fekete Hummer H2-se van.

figyelem (törölt) 2010.01.14. 18:51:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...: akkor legyen a rendőr..igaz olyan nincs a posztban, de az alanyi jogon is hülye:)))

figyelem (törölt) 2010.01.14. 18:52:35

@Biro_Peti: csak nem zulu 10 ismerőse tel-avivi rendszámmal?:)))))

Martian (törölt) 2010.01.14. 18:53:01

@prérikutya: ha lelőni nem is naponta, de fegyveres rablás azért jócskán akad... minek kockáztatni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 18:53:11

@figyelem: Igen, neki alapból jár ez a cím :)
És hülyézzük már a kamionosokat is! :)))

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 18:54:01

Védett személyt igen ritkán viszenk egy autóval. Egészen konkrétan egyszer sem. Abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy az az autó, amivel viszik, bedöglik.:D.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 18:55:39

@Phobos: Ügyesek, ha egy személyt tudnak több autóval is vinni :)))))

gogo boly 2010.01.14. 18:57:06

Kedveskeim! Ebben a szerencsetlen Magyarhonban szarok a törvenyek addig " Hajra MAGYAROK!

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 18:57:10

@prérikutya: Jogos. Azt nem említettük meg, hogy a dolog attól is függ, hogy hol esik meg velünk. Mert más az autópályán, más a város központjában és más egy elhagyott mellékúton. A fenti történet az utolsó esetben értendő. Úgy gondolom, így már rokonszenvesebb a döntés..

GentleSpecter 2010.01.14. 18:57:26

@figyelem: :D Magyar rendszámos civil autó, ott szokott állni a Teve utcánál.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 18:58:41

@Phobos:

Gyurcsány Ferencet kettővel vitték amikor a Komjádinál ütköztek. Aki Suzukissal ütközött nemrégen egyedüli autó volt. A Red Bull légiparádé rendezvény alatt szintén látható volt szóló PRTKL rendszámú őrezredes autó. A Margit hídon bóklászó kéklámpás cirkálókról készült Retek Klubbos felvételeken mind egyedüli autókat láttunk. Tényleg ritka. :))

misitcom 2010.01.14. 18:59:08

A fiamnak is volt egy játéka,kormány tele gombokkal.Tudott mindenféle szirénául.Nagyon csípte útközben nyomkodni a hátsó ülésen.Nagy megkönnyebbülés volt mikor lemerültek az elemek.Ha a posztolót zavarja a vinnyogás gondoljon arra,hogy a másik autóban van egy kölök aki unatkozik és játszik.Ha mégse,akkor még mindig hivatkozhat a halláskárosodására,de a szeme nagyon jó.

nickg19810331 2010.01.14. 18:59:22

én székesfehérváron szoktam megjárni amikor átmegyek a városon, egyik utcában van egy vagyonvédelmi szerv, kék-fehér rendőr festésű villogós autókkal ráírva DÖRNER, ami visszapillantóban rendőr, tudom a ség hiányzik, vagy a gázművek nagyobb furgonjai kék-piros villogóval és rendőrségre hajazó szirénahanggal.
de voltam tatánál olyan helyzetbe is, hogy már körforgalomban voltam amikor jobbról érkezett a tűzoltó és felnyomta a szirénát és villogót aztán megállt előttem és pofázott. ilyen ország ez,sajnos.

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 19:00:06

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Te kis butus...:D. Matek? Jaaa..C+E-hez nem kell?.:D.

Netuddki. 2010.01.14. 19:00:18

"Mi lesz ha ez a kamuszirénázás elterjed..."

Én lássak egy ilyet. Videó, feljelentés rögtön megy.
Baromság, ennél könnyebb bevétele szerintem nemigen lenne a sünöknek.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 19:02:40

@Phobos: Naaa...:))))
Ez övön aluli volt :)))

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 19:04:38

@Mityu: És bele is látsz, hogy ki ül benne? Védett személyről volt szó. Ha nem ül benne senki és mondjuk szervizelni viszik, akkor nem fog egy A6-os audit kettő másik kísérni, ez evidens. Az is az, ha belegondolsz, milyen ciki lenne ha egy államtitkár hivatalos útján mondjuk Pécs előtt a mecsekben félreállna, mert behalt a motorelektronika és nincs mivel továbbmenni..:D. ez már közel áll a szőrszál szeleteléséhez.:)

figyelem (törölt) 2010.01.14. 19:04:42

@...::: Flúgos Kamionos :::...: mint minden jármütipusnál:)Autósban, biciklisben, gyalogosban, stb is van hülye, de én pl. sosem autótipus szerint általánositok.Mindig az számít, hogy milyen ember vezeti:)Bár van egy érdekes tapasztalatom:hosszú ideig sportkocsival jártam és mindig egy másik sportkocsi engedett be..az "átlagautó" csak ritkán.Per pillanat 1 miniautóval járok..és most is főleg a sportkocsik engednek be:)Persze, ez nem reprezentatív felmérés, de érdekes:)

prérikutya 2010.01.14. 19:05:08

@Mityu: Azért a miniszterelnök, meg a külügyminiszter nem egy kategória....

borszakértő 2010.01.14. 19:08:39

@pesti lokista: Meg a Fidesz seggét is fényesre nyalták, mert gondolod, hogy négy évig nem szopták senki f....t?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 19:09:35

@Phobos:

Pécs előtt a Mecsekben félreállnak és a megyeiektől kérnek egy működőképes autót. Nem megy minden egyes autóval még egy. Ciki, nem ciki, ez van. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 19:09:58

@Phobos: Nemtudom, én karácsonyra kaptam :)))

@figyelem: Azért van, mert a sportkocsi vezetője nem érzi úgy, hogy meg kellene mutatnia, hogy őt aztán nem lehet megelőzni, hisz' látszik az autóján. Az átlagautósok közül viszont sokan be akarják bizonyítani, hogy az ő autójuk a leggyorsabb. Persze akinek nem inge...

GentleSpecter 2010.01.14. 19:10:28

@figyelem: Tudom, azért volt a ":D", csak gondoltam még kiegészítem! :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 19:11:30

@prérikutya:

"Azért a miniszterelnök, meg a külügyminiszter nem egy kategória.... "

Ajánlott olvasmány a témában:

160/1996. (XI. 5.) Korm. rendelet

a védett személyek és a kijelölt létesítmények védelméről.

Cuburka 2010.01.14. 19:12:31

Politikust sosem engedek el, vagy magam elé.
Sőt be is mutatok.
A smasszereik is mutogatnak, meg dumálnak, leszarom.
Gyurcsánynak már sikerült bemutatnom.
Meg a fasz Horn Gábor próbált elém kanyarodni buszsávról, villogóval. Nem sikerült neki.

figyelem (törölt) 2010.01.14. 19:12:38

@Biro_Peti: :DDD:))
@...::: Flúgos Kamionos :::...: bizony, nekem is ez a véleményem.Teljesen egyetértünk:)

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 19:14:45

@Mityu: Azért egy ilyen szitut megnéznék..:))).

prérikutya 2010.01.14. 19:16:08

@Mityu: Pont erről beszélek. Általában miniszterek nem szokták kérni, hogy extra védelmet kapjanak. Sofőr, autó, és kész.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 19:17:14

@prérikutya:

Csak hogy nem a miniszter dönti el kap-e vagy sem. :)

PiBá 2010.01.14. 19:19:42

A szirénás muki lehet, hogy kórosan antiszociális? Vagy "csak" súlyosan egoista?

prérikutya 2010.01.14. 19:19:51

Akkor az hogy volt, amikor az A6-tal telibeverte a trabit a miniszter? Ott sem volt kísérő autó!!
Pedig az 96 után volt....

figyelem (törölt) 2010.01.14. 19:20:14

@...::: Flúgos Kamionos :::...: jut eszembe, nem lehet, hogy a Gaskó volt?Sietett, hogy bejelentsen egy újabb, felesleges sztrájkot?:DDD

borszakértő 2010.01.14. 19:20:28

Ha valaki jogtalanúl használja ( civil, f@sz, stb.) a megkülönböztető fény és hagjelzést, az még nem jár együtt azzal a vezetési szaktudással amivel a PÁV I -es kategóriával rendelkező emberek ( többek között nekem is van és vezettem is eleget "csíkos" kocsit)rendelkeznek, ebben az esetben megnyugtat az a tény, hogy előbb ( remélem minnél előbb) vagy utóbb fel is fog tekeredni egy fára 130 km/h-nál.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 19:21:23

Nemrég történt Berlusconi megtámadásánál is egyértelmű, súlyos személyvédelmi hiba miatt volt sikeres az ellene alkotott támadás.

borszakértő 2010.01.14. 19:22:19

@Cuburka: Büszke lehetsz magadra, gratulálok...

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.01.14. 19:22:39

Én speciel rendszámot csatolva szólnék a rendőröknek. Sziréna, villogó ott a kocsiban, az már elég.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 19:23:53

@borszakértő:

"nem jár együtt azzal a vezetési szaktudással amivel a PÁV I -es kategóriával rendelkező emberek ........ rendelkeznek,"

Azért a PÁV I-el rendelkezők se mindegyike egy pro-májer vezetéstechnikailag. :))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 19:24:42

@borszakértő: Ezzel azt akarod mondani, hogy akinek nincs PÁV I-ese, az biztosan nem tud vezetni?

prérikutya 2010.01.14. 19:24:47

@d.z.: Meg azért ilyenkor kellene tanúskodni, hogy láttad is. Bár az emberek 90%-a erre már nem merész, csak a név nélküli feljelentéshez.

Netuddki. 2010.01.14. 19:26:01

Politikusnak meg végképp nem adnék megkülönböztető jelzést. Ha időben oda akar érni valahova induljon el előbb. Úgyis ráér, mert amúgy sem csinál semmit egész nap. Különben nem itt tartana az ország. :(

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 19:26:47

@figyelem: Nemtudom, de ha így megy tovább, én is sztrájkolni fogok :)

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 19:27:18

@prérikutya: A6 vs trabi. Az a közlekedési és hírközlési miniszter volt (akkor még és addig), az akkor főnököm. Neki kocsi járt, védelem nem. ennyi a trükk. Mehetett volna Astrával is, a céges kocsik akkor ott fehér astrék voltak.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 19:27:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Nem azt akarja, csak megkülönböztető fény-, és hangjelzés használatával kissé más közlekedni, mint normál módban. Elég sok mindenre oda kell figyelni, s nem csak nyomni neki, ami a csövön kifér. :)

Netuddki. 2010.01.14. 19:27:57

@prérikutya: Ha van videó, akkor minek tanúskodni? Főleg ha címre kimennek és a tettenérés is megvan.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 19:29:21

@Mityu: "...az még nem jár együtt azzal a vezetési szaktudással amivel a PÁV I -es kategóriával rendelkező emberek..."

Hát, szerintem ez önmagáért beszél :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.14. 19:29:36

@kovi1970:

"Politikusnak meg végképp nem adnék megkülönböztető jelzést. Ha időben oda akar érni valahova induljon el előbb. Úgyis ráér, mert amúgy sem csinál semmit egész nap. Különben nem itt tartana az ország. :("

Sajnos (vagy nem sajnos) ezt sem a politikus dönti el. S nem kizárólag csak az időtényező a döntő a kérdésben.

prérikutya 2010.01.14. 19:29:55

@kovi1970: Mert, ha nem jogszerűen készült, akkor lehet, hogy pont le sem sz.rják. De ha van egy videó, meg egy-két tanú, akkor tuti a dolog....

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 19:43:59

Azért tegyük hozzá. Elég sok esetben olyan használja, aki azt hiszi (vagy jól hiszi) hogy apuci, ismerős (és/vagy) a kollégák elnézik neki. (Apuci együtt vadászik a rendőrkapitánnyal, együtt megyünk nyaralni.stb..) És, sajnos, ez így is van. (Konkrét eset alapján, magára a konkrét esetre nézve)

-d(-_-)b- 2010.01.14. 19:52:16

Ha már az álrendőrautókról volt szó:
www.rodner.hu/
görgess a lap aljára

topi6 2010.01.14. 20:03:38

Mit ír a KRESZ? Csak akkor megkülönböztető jelzés, ha a sziréna, és fényjelzés EGYSZERRE!!! van jelen. Minden más esetben csak figyelmeztető jelzésnek minősül. Ha valódi a kocsi, és akar valamit Tőled, akkor a fényjelzés is kell. Ha nem ad, kinyalhatja, nem kell figyelembe venned.

"streetfighter" 2010.01.14. 20:05:44

@Phobos:
"mindjárt néhányan meggondolnák az 50 helyetti 100-at. Úgy elkoboznám érte az autóját - legyen az akármilyen drága szar - mint a pinty."
Hehe, ilyen baromságot is ritkán lehet olvasni. Nagyon vicces ember lehetsz.

casey rybak 2010.01.14. 20:06:28

Na már most,tény,hogy sok a kamu használó,de van sok olyan civil rendőrautó,amiből csak 1-2 db,van.És tűzpirost is láttam már..Nem a te dolgod,hogy ami annak tűnik elengeded,amit még nem láttál a tv-ben azt meg nem..Sőt olyanról is tudok,amikor civil rendőr sietett(fegyveres rablókért),kocsik basztak félrehúzódni,átment elválasztó szigeten,leért az alja,elment a hang,és csak a kék ment,mégis menni kellett,hiába nem szólt a hang,mert menet közben tönkrement!
Sok önjelölt rendőrutánzó biztonságos cég,az alkalmatlan,rendőr,katona,stb. nem lehettem embereivel elég gáz és veszélyes,mint ezek a kis gengszterek a gagyi jelzéseikkel..off,uff

azértmertcsak 2010.01.14. 20:13:05

Akárhányan használják, úgyis félre fogsz állni.

Kapitány_1 2010.01.14. 20:13:34

Csak szirénázó köcsög semmit nem jelent csak akicsi IQ-t, azaz nem megkülönböztető jelzés. Csak a sziréna/villógó együttes használata számít megkülönböztető jelzésnek.
Ha csak sivít, blokkolj be elötte vagy lassíts le 20-ra.) De leginkább haladj úgy tovább, mintha misem történt volna és fütyörész magadban valami vidám nótát.

Colour of silence (törölt) 2010.01.14. 20:15:20

@"streetfighter": Első körben a csempészek is röhögtek...az is röhögött, akit megállítottak a VPOP járőrei és nem tudta igazolni a hat darab 200 lityis hordónyi gázolaj eredetét. És annak a sztríítfájter/iqfájternek az arcát is megkukkolnám, akinek az "ereggyét" kitolják majd elsőnek a garagéból..bár, már ott tartanánk.

azértmertcsak 2010.01.14. 20:16:08

@"streetfighter": így van
elkobozni a kocsit és odaadni vmi rászoruló családnak, PLUSZ 1 évig fizettetném vele a család benzinfogyasztását, különben mehet és leülheti az összeget.

jujj de hamar rend lenne ebben az országnak nevezett kuplerájban

borszakértő 2010.01.14. 20:18:36

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem, ezzel nem azt mondtam, hogy akinek nincs PÁV-ja az biztosan nem tud vezetni ( csak nem politikus vagy, azok fordítják le a szájízük szerint a dolgokat?)hanem, hogy a PÁV I katagóriával rendelkezők 99.999%-a jobban vezet mint az átlag, hiszen focizni is mindenki tud, de mégsem mindenki válogatott játékos, nemigaz? A kategória megszerzése egy min. 6 óra pszichológiai alkalmassági teszttel, és egyéb olyan dolgokkal van fűszerezve, amin egy átlagos "úrvezető" pillanatok alatt elvérezne . Azt már nem is említve, hogy oda kizárólag olyanok kerülnek akik klf. vezetés alkalmassági tréningeken és továbbképzéseken vettek részt, illetve sok-sok km-t vezettek balesetmentesen. Ez egy külön szakma, amúgy a Forma 1-es versenyző tudását is megkérdőjelezed, hisz Ő is csak egy söfőr?
A PÁV nem véletlenül van kategorizálva , az I-es kategória az amivel együtt jár az a pszichikai megterhelés és "jog", hogy megkülönböztető jelzéssel ellátott gépjárművet mint utasításra, mint saját elhatározás alapján használhat az emberi élet, a közvagyon, a közérdek megóvása érdekében. És felhorítanak az ilyen esetek, amikor jogtalanúl használják a megkül. jelzést.

albert1 2010.01.14. 20:19:30

Undorító...

Múltkor az M5-ösön a hótakarítás miatti lassú, de haladó tömeget a leállón előzik ketten:

- sárga villogós A4 kombi (LEN-352)
- sárga villogós Lexus RX400... (persze bazmeg, mentek vele gázt szerelni...)

Undorító... már olyanok vagyunk, mint az állatvilág, védtelenek vagyunk a táplálékláncban feljebb lévőktől. Csak leshetjük egykedvűen, hogy jön, megelőz, (elragad, felfal): kérdés nincs, mehetsz panaszra "Hitlerhez".

casey rybak 2010.01.14. 20:21:43

@Audi Achtzig:
elég gáz,a sárga villogó,meg semmire nem jó,figyelj rájuk és kész..
meg jobbról előzheted óvatosan..

Thai Thai 2010.01.14. 20:23:13

@borszakértő: A PÁV1 kategória nem ad vezetési szaktudást.Ettől még nem tudsz vezetni. Ne hülyitsd a népet.

Devil 2010.01.14. 20:31:14

Szerintem egy szakadt Trabi biztos nem szállít védett személyt, úgyhogy ha szirénázik, azt meg sem hallom. Ha egy alsó középkategóriás autó, villogó nélkül, szőke üléshuzattal a jobbegyben szirénázik, de nincs villogója, na az sem rendőr, se nem civilruhás se nem egyenruhás, csak egy sima fasz a sok közül.
Ha csak szirénázik, de villogója nincs (a bátor aszfalthuszárok nem szeretnének lebukni a nehezen letagadható kamu-villogójukkal) az nem megkülömböztető jelzés, és nem kell elengedned. Ha van villogója, tegye ki és kapcsolja be, ha nincs, akkor kussoljon.
Ha kétséged van (lehet hogy szolgálati Audi...) és van nálad videózós telefon, videózd le, ha van rá lehetőséged, mert a videó már bizonyíték is lehet és küld be a rendőrségnek, pld itt találhatsz információt arról hogyan:
www.police.hu/megelozes/telefontanu

Tomzone 2010.01.14. 20:32:53

Felolem elorangathatja a mentos a verzo serultet is hatulrol, ha kiegett az egoje es nincs fenyjelzes en nem engedem elore, varja csak ki a sorat...

Thai Thai 2010.01.14. 20:36:15

@borszakértő: Igen 1 forma1 versenyző sem biztos, hogy tud vezetni. Esetleg nézz utánna,hogy mit tett a Nico Rosberg az Allianz vezetés technikai központban.
1 Rallye versenyző sokal jobban teljesít extrém helyzetekben. Valamint az a pszihológiai teszt amit végeznek a PÁV1-re nem jelent semmit. Végigcsináltam nem egy nagy durranás. Nem tudsz tőle jobban vezetni.
A felelősség teljes vezetés nem jelenti, hogy tudsz vezetni. Azok akik védett személyt visznek nem csak itthon tanulnak vezetni. De biztos vagyok benne, hogy szűk a köre azoknak akik szirénás autóval járnak és igazán képzett sofőrök.Akik nem szirénással járnak többen vannak(nem civilekre gondoltam)

"streetfighter" 2010.01.14. 20:36:47

@Phobos: @azértmertcsak:
Aztán majd belelóg a fejetek a ....

topi6 2010.01.14. 20:39:53

Még 1 apróság. A sziréna használatára nemtom van-e rendelkezés. De a kék, illetve piros fényjelzés használata engedélyköteles, tehát illegális használata Btk-köteles ügy. Bizonyíthatóbb is...

MosoMasa 2010.01.14. 20:49:26

@min: Az ablakba tett villógó olyan, mintha nem is lenne!
Nem kell fogyelembe venni - a villogót ki kell tenni a kocsira - a tetejére.

topi6 2010.01.14. 20:54:42

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:
A honvédség, és még sok más jogosan használónak az első szélvédő mögött van, és szabályos.

kesmarky 2010.01.14. 20:56:12

Azt nem tudjatok veletlenül, hogy mivel szankcionaljak az engedely nelküli feny- es hanjelzes hasznalatot a jogszabalyok?

Csak az elkobzas nem fog senkit eltantoritani a dologtol...

topi6 2010.01.14. 20:59:36

@kesmarky:
Azt hiszem szabálysértés, de nem vagyok érintett. Gondolom feljelentés, pénzbüntetés. Először legalább is..

gnme 2010.01.14. 21:01:52

Úgy szoktam csinálni hogy a JTD erős dobozos furgonommal hármasban megyek turbómunkapont közelében, ami mellesleg dolbónál faszául hármas fokozat és hatvan (hatvanöt-hetven) km/h-nál van, onnan a kocsi úgy ugrik mint a szöcske. Repül.

Várom ki az akinek a hatvan nem elég és veszélybe sodorhatom röhögve. Mindig van jelentkező. Megvárom míg előz és mellém ér, onnantól dinamikusan gyorsulok vele. Persze a doblo üresen MINT az állat úgy gyorsul :D

Lámpánál azt alkalmazom, hogy ha valaki dudál a hátam mögött, megállítom a sort és az éppen pirosa váltásnál kilövök. ( az első sebesség fokozat 1.9 JTD-t egykerék re emeli:) )

enjoy.

casey rybak 2010.01.14. 21:02:03

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:
nem kell kitenni,ez marhaság!
cél ha látszódik,mert azért villog,de ha vki mögé érsz és szélvédő mögül vagy hűtőrácsból villog,az is szabályos.

borovi 2010.01.14. 21:13:13

Gyökér magyar megint bemutatja, mekkora türhő.

kesmarky 2010.01.14. 21:15:25

@topi6 Köszönöm en is igy gondoltam. A Btk nem hinnem, hogy foglalkozik vele.
A rendör sem nagyon szeret megallitani civil villogos kocsit, mert ha törtenetesen belefut egy titkosszolgalati kocsiba, azt nem teszi zsebre, amit tölük kap...

vérengző kismalac 2010.01.14. 21:17:50

@gnme:
Szerinted ez kit érdekel rajtad kívül, pancser?

topi6 2010.01.14. 21:18:56

@kesmarky:
Rendszámlekérdezés, és máris "nem fut bele". Állampolgári bejelentésre is reagálhat, sőt kell is. Balfékül, életveszélyesen előzgetőt telefonon bejelentettünk már, megköszönték, intézkedtek. Van lehetősége erre bárkinek is.

gnme 2010.01.14. 21:22:04

@vérengző kismalac: nembánom ha az emberek a szájukra vesznek, de kezdjék a seggemmel.

vérengző kismalac 2010.01.14. 21:31:40

@gnme:
Ne csodálkozz, ha szétrúgják.

"streetfighter" 2010.01.14. 21:34:33

@gnme:
"hogy a JTD erős dobozos furgonommal"
Hehe, ismét jót röhögtem.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 21:40:29

@borszakértő: Hidd el, nekem nem kell magyaráznod, hogy mi az a PÁV I. Az egész, amit leírtál, úgy hangzik, hogy mivel neked van PÁV I-esed, csak te tudsz vezetni, akinek pedig nincs, az csak egy egyszerű úrvezető. Ezt írtad, csak más szavakkal...
Mondhatnám, hogy nekem is van, és azt is mondhatnám, hogy nem érzem magam jobb vezetőnek, mint előtte, de nem mondom, mert nem tartozik ide...

gnme 2010.01.14. 21:46:22

@"streetfighter": tudod nagyon jól, hogy városi tempónál szart érő a 250Le a dízelnél is. Hatvanas tempónál gyere egyszer mellém meghalni. Városban.

Bennem nincs félelem, én halott ember vagyok.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 21:55:29

@gnme: Azé' akármilyen jól megy a jtd, egy 250 lóerős kocsi ellen nem hiszem, hogy sok esélye lenne, még városi tempó mellett sem :)

Egyébként pedig szabad az előzöttnek gyorsítani? :)

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.14. 21:56:27

Ennél már csak a nemzetőr faszi gézák a jobbak, akik felakarják jelenteni az embert:)))
Nem rég futottam, ilyenbe...

gbalas 2010.01.14. 22:00:57

Nekem is van szirénám, szoktam néha használni a szabálytalankodóknak, csak néznek nagyhülyén:)

gnme 2010.01.14. 22:03:33

@...::: Flúgos Kamionos :::...: A kollégámat tudnám idézni " ötven az ötven "

Amúgy kamionosokat is szopatok. Nagyon keményen. Persze csak azokat akiknek az ötven az nem ötven és a seggemben jönnek. Satufék. Aztán nem elhúzás, hanem röhögés.

enjoy

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 22:05:12

@gnme: Remélem majd egyszer ezt velem is eljátszod, asszem tényleg nem fogsz elhúzni. De röhögni is én fogok :)

gnme 2010.01.14. 22:11:06

@...::: Flúgos Kamionos :::...: kemény vagy csoki.

Nekem a veszélybe sodrás a célom. Az ötven az ötven. Ha elkensz a hibás Te vagy.

Kicsi79 2010.01.14. 22:13:08

@"streetfighter": Pedig nyugodj meg, van ilyen. Mégpedig ha jól emlékszem, valamelyik skandináv országban.

Kicsi79 2010.01.14. 22:13:43

@Kicsi79: Ja, és meg is érdemli...

ZBR 2010.01.14. 22:13:45

@prérikutya:
HOL?!
Mert ha a lezárt terület bejáratainál ki volt téve a "mindkét irányból behajtani tilos" jelzőtábla, akkor az nem minősül közútnak...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 22:14:30

@gnme: Egyszer az egyik kollégám (hozzád hasonló patkány volt) utolért egy ilyet, és leszorította az árokba. Azóta a csávó összehugyozza magát, ha meglát egy kamiont. Szóval szívesen összehoználak a kollégával :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 22:15:47

@gnme: Egyébként meg ha téged elken egy kamion, nem biztos, hogy röhögni fogsz. Utána vezetheted a szupergyors JTD tolókocsidat.

casey rybak 2010.01.14. 22:17:32

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
ne húzd fel magad,csak szórakozik a törperős.
az ilyeneket basszák pofán rendesen:)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 22:20:17

@casey rybak: Én felhúztam magamat? Á, dehogy! Tudom, hogy szórakozik, csak itt nagy a szája, a valóságban még véletlenül sem merne ilyeneket megtenni. Azt hiszi vicces, pedig inkább nevetséges. És a kettő nem ugyanaz :)))

Kicsi79 2010.01.14. 22:24:45

@gnme: Egészen véletlen nem te szorítottál le kb 2 hónapja az Egér úton? Egy régi, fehér Ford Fiestával voltunk. Szurkoltam, hogy valahol útközben elcsípjük még az illetőt... Kis híján lekoccolta a jobb elejét a kocsinknak, mert index nélkül csak bevágott elénk. Ha a kolléga nem rántja félre, csatt. Néhány pofont szívesen kiosztottam volna neki...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 22:27:38

@Kicsi79: Tuti nem ő volt! Szerintem még jogsija sincs, majd 10 év múlva, ha eléri a korhatárt.

Kicsi79 2010.01.14. 22:30:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Lehet, hogy igazad van. Fene tudja. Bár aki egy Doblóra jaszkarizik, annak sok esze nem lehet. Lehet, hogy jól megy... ÜRESEN! De 200kg-tól összefossa magát.

figyelem (törölt) 2010.01.14. 22:41:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...: :)Ide inkább blokád kellene..kamionokkal, felszerelt tüzoltókkal, akik ledarálnák a sok tetves ávost, még értelme is lenne:D Persze, ez csak vicc, már el is határolódtam magamtól:)

figyelem (törölt) 2010.01.14. 22:45:03

@Phobos: azért sajnállak téged:)Attól, hogy rendőr vagy még tükörbe tudsz nézni?:-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 22:45:39

@figyelem: Még az is előfordulhat. A mai világban...:)

tükörfúró 2010.01.14. 22:56:11

ennyi hülyeséget ami itt leíródott! uramisten! :D

a PÁV istenítése...uhhh:DDDDD
legközelebb mit istenítenek, a fegyvert sosem látott 19éves szőke kislányok által 3perc alatt abszolválható un. "hatósági fegyvervizsgát"?
PÁV? Kinek nincs -nemlehet- ma? ;)

Elnézve a sok kovács 2 mosjöttem mucsáról törzsőrmester idegbeteg barmot, ők a szuper alkalmas hiper helyzetkezelő pszicho sofőrök?
Kabarééééé..:DD

Speciális gépkocsi képzés a rendőrnek NINCS, csak és kizárólag kormányőrnek.

A mezei kéklámpás zsaru ugyanolyan önjelölt sumáher, mint akármelyik kicsit tapasztaltabb úrvezető, csak a pofátlansági küszöbe nagyobb..törik-gyilkolják is a kocsikat rendesen:)

Fényjelzés adható a mk jelzéses autó szélvédője mögül is, vagy akárhonnan, legalábbis a kormányőr A6-A8 asoknak oda van két lámpa beépítve, nem valoszinű, hogy azt nem is kellene figyelembe venni... ;)))

UI:
Megkülönböztető jelzés a hang ÉS fényjelzés!
Csak a sziréna ÖNMAGÁBAN semmi.

UI2:
a jtd dizeldobozzal vagizós flém meg annyira szánalmasan minden alatti, részemről megszavaznék egy instant beutalót neki a subbára kapásból ..

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.14. 23:02:28

@tükörfúró: Igenis a PÁV nagy dolog, mert nekem van, és csak én tudok vezetni :)))))

A jtd pedig veri a 250 lóerős autókat is! :))))

Ez az Autózz! blog 2010-ben :)

tükörfúró 2010.01.14. 23:07:28

hogyne..meg a szirénázós titkoszolgálat..
hogy minnél feltünésmentesebb legyen!!

uramatyám:DD

Kowalski76 2010.01.14. 23:46:50

Hat az ujszolotteknek minden uj... Anno a 90-es evek elejen nepszeru moka volt ez, ugy tunik kezd megint divatba jonni. En egyszer meg a piros 84-es busz pilotajat is lattam ilyet hasznalni akkoriban. Ezek a mindig lesbol tamadtak es csak egy pillanatra kapcsoltak be a hangot, remelve hogy felreugranak eloluk. Akkor kialakult nalam is a reflex, hogy ha nem latok hatul fenyeket vagy ossze nem tevesztheto mentot-tuzoltot akkor lesz@rom. Sztem sz@rjatok le ti is :D

2010.01.15. 00:54:28

Nyílván meglepődve, de elengedném az ilyet, ha tudom. Nem igazán érdekel, hogy ki fia borja, de a nagy igyekezetben az lesz nekem a legjobb, ha előttem megy, nem mögöttem :)

gnme gondolom csak provokálni, probál, ahogy tomzone is. Mi nem vagyunk annyira kemények, de egy ilyen gyorsítós barmot beérve a városba castingoltattunk mar meg, hogy mégis mi a [cenzorált] anyját gondolt? Vajon egy szép nagy X5-össel, esetleg Cayennel is elmernéd ezt játszani keményfiú? :D

figyelem (törölt) 2010.01.15. 02:02:53

@...::: Flúgos Kamionos :::...: adná az Isten!Az ÁVO még a végén eléri, hogy nem a tüntetők, hanem az autósok fogják őket meglincselni, pártállásra valló tekintet nélkül:)))Persze, megint elhatárolódom magamtól:)

hgg266 2010.01.15. 11:03:32

ha jól emlékszem a megkülönböztető jelzés használata miatt max. 30e ft-ra büntethetnek (szabálysértési bírság). Viszont ami a lényeges, én úgy vettem ki a törvényből, h ebben az esetben másért már nem büntethetnek meg. Elméletben egy autópályás 250es tempó300 rugóval járna, ha mindezt megkülönböztető jelzéssel teszed max.30. Érdekelne h más h értelmezi ezt a rendelkezést?

hgg266 2010.01.15. 11:04:34

ha jól emlékszem a megkülönböztető jelzés használata miatt max. 30e ft-ra büntethetnek (szabálysértési bírság). Viszont ami a lényeges, én úgy vettem ki a törvényből, h ebben az esetben másért már nem büntethetnek meg. Elméletben egy autópályás 250es tempó300 rugóval járna, ha mindezt megkülönböztető jelzéssel teszed max.30. Érdekelne h más h értelmezi ezt a rendelkezést?

Csorfab 2010.01.15. 11:21:20

az ilyet fel kéne akasztani.

B! 2010.01.16. 16:43:51

A következményeknek én is utána jártam, amikor rövid időn belül kétszer jártam úgy, hogy mentőbejárón vittem személyautóval családtagot sürgősségire, mindkétszer életveszély állt fenn. Nincs se villogóm se hápogóm. Én is 30000ről tudok, amit boldogan kifizetnék cserébe, hogy időben beértünk. De nyilván 100ból egy ember használja erre, a többi jogosulatlan előnyszerzésre inkább.

Spikk 2010.01.16. 18:08:17

@prérikutya: Apafej, ez nem az emberek 90%-át minősíti. Tudtad?

Spikk 2010.01.16. 18:32:24

@hgg266: Ehh.... Ez kérdés???
Gyorshajtásért fognak megbűntetni.

apukád 2010.01.17. 22:42:45

Az a helyzet, hogy nem kérdőjelezhetitek meg, hogy jogos-e a használata. Mert nem a ti dolgotok. Az ti dolgotok az, hogy biztosítsátok az akadálytalan haladását. Ha nem tetszik a sípolás, lehet telefonálgatni, fényképezgetni, jelentgetni munka helyett.
De ott helyben senkinek nincs joga "tanítani" vagy büntetni, akkor sem, ha egy pizzafutárnak látszó tárgy jön kékkel.

Különben meg ha egy nagyobb darab "villogót" tanítasz, aki épp egy gengszter - a postai alkalmazottak és általános iskolai tanítóbácsik ritkán járnak villogós Hummerrel -, esetleg szitává lő, ezt se feledd. ;)

nighthawk001 2010.12.20. 21:06:26

Mit kell ezt ennyire felfújni a helyztet nagyon egyszerű csak akkor van elsőbbsége a megkülönböztető jelzést használó gépjárműnek ha mindkét jelzést tehát a villogót és a szirénát EGYSZERRE egy időben használja.Éjszaka kihalt utcákon persze nem szokták a szirénát bekapcsolni csak a piros lámpánál vagy ha előznek.

nighthawk001 2010.12.20. 21:20:19

@gnme: Hát te egy igazi patkány lehetsz:D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása