Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Két-három pofon hatásosabb lett volna

2010.03.08. 13:42 :: SilentSound

A kis piros Honda vezetője örülhet, hogy az amúgy leginkább saját magára veszélyes köcsögösködése után megúszta egy kis bájcsevejjel, egy könnyebben bepöccenő kamionossal pórul járhatott volna. G M levele alant.

Kb. 1 hónappal ezelőtt voltam szemtanúja az esetnek, gondoltam itt az ideje megírni. Rövid sztori a következő: épp Ózd felé tartottam autóval, mikor Putnok belterületén utolértem egy kamiont. A városból kivezető út, úgy 1 km hosszú egyenes, amit végig belátni.

A kamion előtt egy személyautó haladt, erős 40es tempóval. Gondolom a kamionos elunta a tötyörgést, kinyomta az indexet és elkezdte előzni az őt feltartó autóst. Mikor mellette járt, egy bekötő útról a szembe lévő sávba, (ahol már a kamionos járt) kifordult 1 karika lámpás Mercis.

Nem tudom mit gondolt, de nem is ez a lényeg. Szerencséjére volt ott 1 buszmeg, lekotródott előle és a személyautó is lassított, hogy a nagy dög beférjen elé. A történet ugye normál esetbe itt befejeződik, de mi nem vagyunk normálisak... A piros Honda Jazz (úgy rémlik az volt) feldühödött ezen, hogy koptatta a fékpofákat. Alig, hogy kiértünk a városból, megelőzte a kamiont (szerencsére én jó messziről követtem kivételesen az eseményeket) és miután visszasorolt a helyére, hirtelen nyomott 1 satuféket.

Igazából a kamionos valahogy nem kúrta telibe, de nem hinném, hogy rajta múlott volna. Ezt követően a móresre tanító elszelelt. Nem értettem értelmét, pláne, hogy anno. az őt előző kamion, semmilyen szabálytalanságot nem követett el, szerencsétlenül jött ki, hogy a Mercis kifordult. Pláne nem húznék ujjat 1 ekkora döggel, mert lehet ha meglök hátulról az indokolatlan fékezésem miatt, tán megdöglök ott abban a pillanatban.

Valahogy pont úgy jött ki a lépés, na meg a szembe jövő forgalom, hogy nem tudtam megelőzni a kamiont, de nem siettem sehova, így nem is erőltettem. Aki jártas arra felé, tudja, hogy a bánrévei határátkelőnél, van egy nagy vasúti csomópont, ahol elég sokszor van piros 5-10percekre.

Épp ezen, kacagtam, hátha ott elkapja a kamionos. Mit ad Isten, mire odaértem, piros lámpa, vonat -> pont a Jazz mögött megállt a sofőrünk és már nyílt is az ajtaja. Vérfürdő az nem volt, de bekopogott az ablakon és elmagyarázta neki, hogy lehet nem kellett volna ilyen ostoba dolgot tenni. 2-3 pofonnal lehet hatásosabb lett volna.

Tudomásom szerint a "tanító" Ózdon rendszergizda a bíróságon. Ez úton gratulálok neki... Itt a történetem vége, várom a posztokat, hogy mekkora marha vagyok :D

282 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye erőszak büntetés veszélyes teherautó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzLacika 2010.03.08. 13:50:49

Na Kamionos, itt a posztod!

Take-it-Easy 2010.03.08. 13:51:42

Flúgos Kamionos...? Meglátásod...? :)

Meglátásom szerint ketten voltak hülyék ebben a folyamatban: a kikanyarodó Mercis és a szgk., amely később besatuzott a kamionos előtt.
Nem tudni, hogy van-e seb.korl. tábla azon az útszakaszon, ergo a szgk. indokolatlanul tartotta fel a forgalmat, vagy "csupán" betartotta a seb.határt.

záporjózsi 2010.03.08. 13:52:43

Csak azt nem értem, hogy mire jó a büntetősatu. Nekem is nyomtak már (60-as táblánál 60-nal menni nem ér...), de fel voltam rá készülve, stb.
Persze a posztoló hülye, hogy nem pofozta le mindet, de vagyunk így egy páran. Ja, és odaért, ahol ezt megírhatta. :)

SzLacika 2010.03.08. 13:54:42

Az ilyen befékezgető barmokat ("autónepper" ugye???) egyszer s mindenkorra ki kellene vonni a forgalomból.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 14:00:51

@Easyke: Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg. :)

@SzLacika: Vééégree! :)

Azt nem értem, hogy mi oka volt a hondásnak a fékezésre?
Egyébként sok ilyen barom van, aki csakazértis szivatja a kamionokat. Ez van...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.08. 14:05:53

a Merci kifordulása nem szerencsétlenség, hanem a Mercis szabálytalansága. a védett útvonalon haladónak - mindegy melyik sávban - elsőbbsége van.

ősi román tévhit, hogy kereszteződésben tilos előzni - pedig védett úton nem az, ha külön nem tiltja tábla

záporjózsi 2010.03.08. 14:08:21

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Egyszer derülne ki, hogy miatta nem volt a falujában aznap kenyér... Nem értem, hogy minek kell szívózni. Ahol nagyon nem tetszenek egyes kamionok, az a régi 0-ás, függetlenül attól, hogy az a tranzitnak épült. 80-as táblánál 80-nal megyek, akkor legalább ne villogjon. Előzzön meg, segítem, ha kell, lassítok, de legalább ne akarja, hogy gyorsabban menjek, mint szabad. Emellett persze ott vannak a mindenkinél fontosabb emberek (típustól és évjárattól függetlenül), akik csak 100 km/h fölött tudják elképzelni a közlekedést egy arra alkalmatlan, ezért csökkentett sebességű úton.

kispista 2010.03.08. 14:10:38

"erős 40es tempóval. "

Ez pontosan mennyi? 49 km/h? És pofátlan mert 50-es táblánál nem ment 70-nel ahogy megszokott?

záporjózsi 2010.03.08. 14:15:11

@kispista: Gondolom az óra kb. 41-43 körül mutathatott, ami a valóságban 40. Ez egy 40-es táblánál szerintem normális, 50-nél akkor érthető, ha pl. nagyobb lejtő előtt van a dombtetőn és végig akar motorfékezni, hogy 50-re gyorsuljon az aljáig - bár a -10 km/h akkor is soknak tűnik.

SzLacika 2010.03.08. 14:18:58

@Hammer: ...vagy nincs mondjuk gyalogosátkelő :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.08. 14:19:59

@SzLacika: jogos, javítom: ha tábla, útburkolati jel, vagy egyéb, a helyszínre vonatkozó szabály nem tiltja :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 14:32:48

@záporjózsi: Az a gond, hogy sokan utálják a kamionokat, mert "nagy, lassú, és büdös".
Namost azért nagy, hogy sok áru elférjen rajta, a lassúságról annyit, hogy a mai modern kamionok már nem olyan pokolian lassúak, ha meg gyorsan mennek, akkor az a baj. Büdösnek sem mondanám, mert pl. az új Euro 5-ös motorrál már nem, hogy nem szennyezik a levegőt, de szinte tisztítják :) Na jó, ez enyhe túlzás, de egyáltalán nem büdösek.

Azért is felesleges szidni a kamionosokat, hogy "miért éppen erre mennek", mert ma már egyáltalán nem a kamionsofőr dönti el, hogy merre kell menni. Régebben eldönthették, de ma már van GPS-es nyomkövető, és a főnökök mindent tudnak a kamion mozgásáról.

És végül a legnagyobb baj: rengeteg idióta kamionos van, és az emberek mindig általánosítanak, és ezért ítélik el az összes sofőrt. Hiába vagyunk előzékenyek, ha köszönet helyett csak egy feltartott középső ujjat kapunk...

cork77 2010.03.08. 14:36:28

Legközelebb majd nem tud mögötte megállni a 40tonnás szerelvény. Akkor majd megtanulja a hondás hülyegyerek.

B@nális coitus 2010.03.08. 14:36:48

"várom a posztokat, hogy mekkora marha vagyok"

Marty Mcfly 2010.03.08. 14:39:18

honda jazz? sikeres ember nem lehet...

_petya 2010.03.08. 14:42:19

@Hammer: Valaki legalább tudja a KRESZT.

Kedves (tudatlan) alsóbbrendű útról jobbra kanyarodó sofőrök! Legyetek szívesek mindkét irányba kinézni, merthogy ilyenkor bármely irányba elsőbbséget kell adni a védett útvonalon közlekedő járművek részére!

SzLacika 2010.03.08. 14:44:07

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Hát már nem azé' (és most nem haverkodni akarok:) de a szárazföldön közlekedő gépi meghajtású járművek vezetői közül még talán a teherautósok, kamionosok között van a legkevesebb bunkó. (leszámítva talán a vonatvezetőket, de azzal azért tényleg nehéz lenne szívózni:) De lehet csak én vagyok szerencsés velük:)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 14:44:39

@_petya: Csak tudnám, hogy honnan veszi ezt mindenki, hogy ilyenkor jobbra nem kell elnézni...

Marcellusca 2010.03.08. 14:46:49

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nesze, Neked! Az előző posztnál hiányoltad a kamion előtt satuzóst. Most megkatad. :)))

_petya 2010.03.08. 14:50:39

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Azt nem tudom, honnan veszik, de én többször jártam hasonló módon előzésnél. A vicc az, hogy ilyenkor még rám villogott a kikanyarodó sofőr, mintha én vétettem volna..

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 14:50:42

@SzLacika: Az a gond, hogy a legtöbben egy-két kirívó eset miatt megbélyegzik az összes kamionsofőrt. Én is ismerek bunkó barmokat, akik a többi kamionost is szívatják, de ismerek nagyon jó embereket is.

Szóval valóban vannak közöttünk rengetek bunkó, mert gyakran én szégyellem magamat miattuk, de nem kellene általánosítani, pedig rengetegen ezt teszik :(

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 14:53:13

@_petya: Biztos a tévében mondták nekik :)
Én is rengetegszer jártam már így, ezért gondolom, hogy nem figyelmetlenség miatt történt, hanem valami tévhit-féle lehet :)

1kutya 2010.03.08. 14:53:26

@Easyke: nincs!

ezt az "erős 40-et" én is használom, zömmel úgy negyven körül rezeg a mutató, ilyenkor a gépsárkány valójában (GPS szerint) jó, ha 35-öt megy. az ilyet én azért nem szeretem, mert az 1.3-as varrógép ekkor már a hármast nehezteli, 4-esben meg ledadog. nem csodálom, hogy a (Flúgos?:)kamionos felqrta magát

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 14:53:54

@Marcellusca: Igen-igen! És végre kamion is szerepel a posztban :)))

Az Ódis 2010.03.08. 14:54:18

Kisebbet fékezni és ráhajtogatni a Jazzt a kedves nevelőtisztre. :)

Marcellusca 2010.03.08. 14:57:38

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mer' bíííírka és azt hiszi, hogy csak balról jöhet autó.
Csak akkor döbben le, mikor kikanyarodik és szebe találja magát valami flúgos kamionossal. :)))

OFF
Te nem jövöl talira?
ON

_petya 2010.03.08. 14:57:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Bízom benne, hogy sokan olvassák ezt a posztot és megvilágosodnak. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 14:59:44

@Marcellusca: Neem, nem merem felvállalani az arcomat :)

@_petya: Hát, én is, de szerintem a legtöbbjük annyira hülye, hogy a szép szó kevés nekik.

Marcellusca 2010.03.08. 15:08:10

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mingyá gondútam. :)
De, legalább, Te őszinte vagy, nem találszki fals dumát, mint pölö Tornádó. :)))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 15:11:35

@Marcellusca: Pedig Tornádó biztosan kevesebb idő alatt érne oda, mint én :)))

@8kelvin8: Jó. Mingyá'.

vwgery 2010.03.08. 15:20:25

@kispista: @záporjózsi: mivel belterületet írtam, ahol ugye alapból 50es tábla van, értelemszerűen ide is ez vonatkozik, az erős 40-es pedig jármű és mutató függő, ami traffi szerint 42-44közöttre tehető

acel 2010.03.08. 15:23:47

Ha jól értem a kapmion elkezdett előrni 10kmh sebesség különbséggel belterületen. Ez pár száz méterbe beletelhet. És közben szerencsére zebra sem volt ugye?
Amúgy nagyobbal akkor sem kezdünk ha igazunk van...

acel 2010.03.08. 15:25:14

És a kamionos az előzéssel 0 azaz nulla perc előnyt szerzett...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 15:29:54

@acel: De ha nincs ez az eset, akkor nyerhetett volna.

ági anyu 2010.03.08. 15:31:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Egyetértek. Szerintem arányaiban több a bunkó személygépkocsi vezető, mint bunkó kamionos. Múltkor Sárvár felé voltunk kénytelenek egy nagyobb konvojt előzni. Persze csak egyenként. Az előttünk lévő mindig villantott, ha úgy látta, biztonságosan mehetünk.

Marcellusca 2010.03.08. 15:31:16

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ja, ja.
Azt dumáltuk mi is a Bárban, hogy Kolozsvárról biztos hamarabb odaérne, mint mi Pestről. :)))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 15:37:01

@ági anyu: Általában a normálisak indexelnak, ha lehet előzni, engem pl. zavar, ha feltartok valakit. Hiába megyek 90-nel, ha meg tud előzni, hadd menjen.

vwgery 2010.03.08. 15:39:27

ha 90es táblánál megyek 110el és valakit így is feltartok, akkor leindexelek. siet, vagy nem siet, zsigulival, vagy mercivel, leszarom. ha menni akar, csak tessék. mentalitás kérdése. volt-e zebra vagy nem? nem volt, de ha lett is volna..hülyeségeken felakadni..

''autónepper.'' 2010.03.08. 15:48:57

@SzLacika: :D tudtam eszedbe jutok :P de én ilyenkor nem fékezek már leírtam mikor :P

SzLacika 2010.03.08. 15:50:44

@"autónepper": Ja tudom, Te csak leállósávban előzöl, itt meg nem volt olyan!! :D

''autónepper.'' 2010.03.08. 15:53:50

@SzLacika: úgy úgy :D:D:D de most tedd a kezed a szívedre és mond hogy te sosem tolakodsz vagy szabálytalankodsz :P nem hiszem :P

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 15:54:44

@Marcellusca: Amúgy meg amatőrök vagyunk. Tornádó megoldotta volna egy gázadással az egészet. És akkor nem lett volna ez a poszt:)

SzLacika 2010.03.08. 15:56:46

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mármint ha ő lett volna a kamionos?? :D

SzLacika 2010.03.08. 16:12:07

@"autónepper": Hát ha hiszed ha nem, olyan korán indulok el melóba, amikor még gyér a forgalom így nem nagyon van rá szükségem :) Hétvégén meg ráérek sok más hűdenagyonsietős emberrel ellentétben (a hétvége a pihenésről szól, nem is értem hogyan lehet úgy élvezni, hogy még ekkor is rohannak, tolakodnak, furakodnak egyesek).

Majd ha családod lesz megtanulod te is, hogy többet ér a biztonság, mint pár perc előny:)

''autónepper.'' 2010.03.08. 16:15:51

@SzLacika: am most céloztál ezzel "hűdenagyonsietős emberrel ellentétben"?:D:D:D:D

Evil One 2010.03.08. 16:19:42

Fasznak előzget a kamion lakott területen belül...? Bakker, szgk-val sem szoktam, ha két sávos az út, úgyis lefordul valamerre csóri pillanatokon belül...
Nem befékezgetni kell elé, mert sok tonnával nagyobb az illető, hanem pofán vágni.
Tiszta sor, a kikanyarodó hülye, mert meg akar halni, a kamionos hülye, mert előzget az ötvenesnél, a hondás hülye, mert besatuzik egy kamion elé. Elég tiszta sor, sünt mindegyiknek.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 16:20:44

@Evil One: És miért ne előzzön, ha betart minden szabályt? Csak azért mert kamion?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.08. 16:23:44

@SzLacika: Majd ha lesz családod, rájössz, hogy jobban szeretnél otthon lenni velük, mint egy 40-el haladó köcsög mögött araszolni.

Evil One 2010.03.08. 16:24:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Igen, csak azért. Nem olyan fürge jármű az, hogy kivág, aztán visszajön, főleg 10 km/h-s különbségnél.
Mire megelőzi az ürgét, városon belül tuti, hogy valaki jön szembe, vagy kikanyarodik valahonnan, mint itt a példa mutatja. Ha meg gáz van, egy kis autó ki tud ugrani, rámenni a járdára, két sáv között elslisszanni, ez ilyen tömeggel ez ugye nem megy.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.08. 16:25:25

@SzLacika: Majd ha lesz családod, rájössz, hogy inkább otthon szeretnél Te is lenni velük, mint egy 40-el araszoló köcsög mögött, aki miatt nem mehetsz, pedig már rég otthon lehetnél.

Evil One 2010.03.08. 16:25:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Amúgy egy szavam se lenne, ha a kamionos mondjuk csak ráengedte volna a kocsira a gépet, úgyis észbe kap hirtelen, hogy hol van a gázpedál.

SzLacika 2010.03.08. 16:27:29

@"autónepper": Hát nem pont rád, de ha magadra veszed, csak tessék :)

Amúgy meg hétvégéken bevásárlóközpontok környékén, nyáron Balcsi felé oda-vissza rengeteg példa van rá

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 16:27:31

@Evil One: Arról nem a kamionos tehet, hogy kikanyarodott elé az a szerencsétlen. Mikor elkezdezz előzni, valószínűleg belátta az utat, és nem kellett arra számítania, hogy az útjába kerül egy vakegér. Arra meg kevés kamionos ér rá, hogy 40-nel szuttyogjon egy autó miatt.

vivax 2010.03.08. 16:27:57

a hondás rencergeci pont mint a viccben:.

nem vak ez kezicsókolom.
bátor.

(na persze legfőképpen felelőtlen idióta)

SzLacika 2010.03.08. 16:32:47

@newtehen: Ha nem bánod, én nem válaszolok háromszor :)
Képzeld van családom és pont nem a 40-nel tökörészőkre gondoltam, hanem az "autónepper" kolléga múlkor említett leállósávos előzési manőverére céloztam:)

Integrált Szerverterror 2010.03.08. 16:43:54

Nah egy újabb kamionos köcsög. Városban előzgetni a kurvannyát az ilyennek.

trixilw 2010.03.08. 16:46:13

@Evil One: Ha nincs rakomány a kamionban, akkor hidd el, az a párezer köbcentis dízelmotor nagyon gyorsan fel tud pörögni és az előzésnek hamar vége van. Ha nem okoz vele balesetet, hadd előzzön ott ahol neki jól esik és szabályos.

gonosztojás (törölt) 2010.03.08. 16:49:20

Tehát a BELTERÜLETEN a kamionos nyugodtan előzzön meg minden 40-50-el "szottyorgó" másikat.
Joga van rá, mert ő a kamionosmájer. Az, hogy egy ekkora monstrummal embereket ölhet lakott területen rodeózással az smafu.
Az anyátok p..ját..

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 16:52:21

Na, megjöttek a vérprofi szájsofőrök...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 16:53:22

@trixilw: Némelyik üresen legyorsul egy közepes képességű személyótót is. Na persze nem Rábára, meg Kamazra gondolok :)

egy maréknyi dollár 2010.03.08. 16:59:00

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Hogyne nézne jobbra, hiszen arra kanyarodik.Ha látja, hogy mindkét sáv foglalt, nyilván nem indul el.Inkább az szokott előfordulni/tapasztaltam már/,hogy kb. egy időben kezd előzésbe a védett úton egy jármű és kanyarodik ki egy másik.Ilyenkor bizony jó, ha kéznél van egy busz-öböl.

cork77 2010.03.08. 17:01:09

@gonosztojás: Embereket ölni elég egy kis autó is.Nem kell hozzá 40 tonna. Csak egy szerencsétlen idióta.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 17:01:36

@egy maréknyi dollár: Lehet, de az is gyakori, hogy nagy lendülettel érkezik a kereszteződésbe, elnéz barra, nem jön senki, és nem lassít le, hanem azzal a lendülettel kikanyarodik a főútra.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.03.08. 17:01:36

Az ilyen dolgokra pedig jó odafigyelni! Ha egy út elsőbbségadás táblával védett, az azon közlekedőnek elsőbbsége van! Bármelyik oldalon is megy, bármit csinál is. (a kikanyarodó merci esete) Azaz nem csak balra, jobbra is nézni!

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.03.08. 17:13:32

Jelen esetben mondjuk a Hondás a hülye.

Viszont nem tom mér kell fosni a kamionoktól. Én bizony késztettem már fékezésre, mikor 60-as korlátozásnál már én is 80-nal mentem óra szerint, ő meg a seggembe jön és villogat, hogy menjek.

Na akkor szépen elvettem a gázt és mentem 30-cal. Ő meg még közelebb jött és még vehemensebben villogatott és még dudált is.
Mégis mit gondolt? Majd beszarok attól, hogy közel jött? Akkora sebességkülönbség nem volt köztünk, hogy összelapítsa a 40 tonna a Toyotát. Ha meg nekemkoccan akkor azt, hogy ki a hibás: én is tudom, a kamionos is tudja és Marcellus is tudja bazmeg :-)

titan 2010.03.08. 17:13:57

Megjegyezném, hogy jobbra akkor is kell tekintgetni, ha nincs elsőbbségadás tábla :)

VonBraun 2010.03.08. 17:14:40

A büntifékezéssel az lehet, hogy problémát okozott, ha Bánrévén belefutottak a szokásos 10 perces sorompóba.

hunyuan 2010.03.08. 17:16:42

Marty Mcfly 2010.03.08. 14:39:18
honda jazz? sikeres ember nem lehet...

ez elég gázos szöveg MártiMekfláj..

gondolom te mint sikeres ember Bugátti Velyronnal nyomod..

Alikam 2010.03.08. 17:17:59

A fenébe, hogy miért nem tolta meg a kamionos...

Egy életre elmenne a kedve a satuzástól.

kafferbivalybalamber 2010.03.08. 17:19:24

@Hammer: "ősi román tévhit, hogy kereszteződésben tilos előzni - pedig védett úton nem az, ha külön nem tiltja tábla "

Nem egészen.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

34. §
(8) Tilos előzni:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve

- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.

Ebből a tábla lényeges, nem elég, hogy védett úton haladsz.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.03.08. 17:22:01

@kafferbivalybalamber: és a védett útvonal mitől lesz védett? Valami tábla jelzi., nem?

Vagy főútvonal tábla az úton, ahol haladsz, vagy elsőbbségadás tábla azon, amelyik keresztezi...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 17:23:04

@kafferbivalybalamber: "- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."

Főútvonalon, VAGY(!!!)olyan más úton halad...
Ha védett az út, akkor azt tábla jelzi.

kafferbivalybalamber 2010.03.08. 17:27:53

@közlekedési bűnöző: A keresztező úton a macisajt önmagában kevés. Ha neked nincs főútvonal táblád (vagy a kereszteződés előtt egy kereszteződés alárendelt úttal tábla) nem előzhetsz.
A KRESZ csak azoknak a tábláknak a figyelembevételét írja elő/követeli meg, amiknek szembemész. A macisajt hátoldala maximum informálhat. A KRESZ szövege egyébként eléggé egyértelmű, konkrétan meg is nevezi, melyik táblákra gondolt: 6. § (1) bek. u) pont.
Az meg többek között ez a tábla:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__22_89A$BBMP_0.png

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.03.08. 17:30:08

Nemannyira... a macisajt és a stoptábla éppen azért egyedi alakú tábla, hogy a hátoldaláról is meg tudd állapítani, hogy kinek van elsőbbsége. Ugye nyolcszögletű tábla csak a stop van, macisajt hegyére állítva pedig csak az "elsőbbségadás közelező" jelentésű.

kafferbivalybalamber 2010.03.08. 17:31:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Lásd előző beírásom. A főútvonalat főútvonal tábla jelzi, az összes többi táblát meg tételesen felsorolja a KRESZ. Ha se főútvonal tábla, se kereszteződés alárendelt úttal, akkor nem előzhetsz, hiába tudod, hogy védett úton haladsz. Van ilyen sok, hogy végig macisajtozzák a keresztutcákat, mert ott járt a busz vagy akármiért, de a főútvonal tábla nincs kint.

kafferbivalybalamber 2010.03.08. 17:34:35

@közlekedési bűnöző:
A KRESZ egyértelmű. Itt Újpesten tipikusan ilyen utca a Nádor utca, végig macisajt a keresztutcáknak. Volt már egy rakat baleset, mert kereszteződésben előztek, és valaki kikanyarodott szembe. Kivétel nélkül mindig megosztott felelősséget hoztak ki: nem lett volna szabad kikanyarodni, és előzni se. 50-50%. Biztosítók örülnek.

borszakértő 2010.03.08. 17:35:15

Megérdemelte volna a kis Honda szar, hogy benyomják a hátulját a hűtőrácsáig.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.08. 17:36:11

@kafferbivalybalamber: ez miért is nem ugyanaz, mint amit Hammer mester leírt?

Védett útvonal: a főútvonal, vagy, amit tábla véd.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.08. 17:37:53

@borszakértő: Akkor jönnének az itteni köcsik, hogy a kamion nem tartotta be a követési távolságot, és a kurvaannyát.

gonosztojás (törölt) 2010.03.08. 17:38:01

Alika
Bizony, kár hogy nem tolta meg..rögtön ki lehetett volna hívni a yardot a követési távolság be nem tartása miatt, a sietős fickó meg repült volna a szállítmányozótól másnap.
Mert a "semmit ne tarts be" duma működik addig, amig anyagi kárt nem csinál a tulajdonosnak.

KaPé 2010.03.08. 17:39:11

@kolbászoszsömle: A tábla akkor védheti, ha te látod. A keresztező utca táblája nem védhet, mert azt nem mindig látod, nem is kell látnod. Marad a főútvonal tábla és a "kereszteződés alárendelt útal" tábla. Ha egyik sincs, tilos előzni, rém egyszerű.

gonosztojás (törölt) 2010.03.08. 17:39:45

kolbászoszsömle
Igen, szó szerint az utolsó három szavad..

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.08. 17:39:50

Az ilyes satuzós köcsögök azok, akik, ha motorost látnak, ablakot mosnak, a biciklist ötcentiről előzik, a gyalogost direkt lefröcskölik a pocsolyával.

misitcom 2010.03.08. 17:44:27

Nem tudjuk se a rendszámot,azt se,hogy éle a tulajdonos.Nagyon úgy néz ki,hogy megint a biciklis volt a hibás.

kafferbivalybalamber 2010.03.08. 17:45:42

@kolbászoszsömle: A macisajt vagy stoptábla hátoldala, az nem neked jelzi az elsőbbséget.
Nem is tudja, mert jó eséllyel akkor még nem látod, amikor nekiindulsz előzni. Az meg nem játszik, hogy az előző sarkon is az volt, meg az se, hogy húsz éve ismered az útvonalat.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.08. 17:52:21

@kafferbivalybalamber: VAGY kapcsolat van.

Vagy főútvonalon kell haladni, VAGY egy olyan úton, ahol egy ilyen tábla jelzi az elsőbbséged.

Poll 2010.03.08. 17:58:46

Na az is megérne egy misét, hogy a kamionosok, árufuvarozók és társaik felfogják, hogy miért utálják maguk előtt őket az autósok és miért akarják megelőzni. Nem azért mert lassan mennek, nem azért mert büdösek, hanem mert szart sem látni tőlük! Csak ezt a sok "agysebész" nem fogja fel, mert ő 2 méter magasan ül és átlát az autók felett, elképzelni sem tudja, hogy mögötte egy autóból az ég világon semmit nem látni.

kafferbivalybalamber 2010.03.08. 17:59:16

@kolbászoszsömle: Igen. Vagy főútvonalon kell haladnod (ezt a főútvonal tábla jelzi), vagy kereszteződés alárendelt úttal táblát kell látnod. Belinkeltem a paragrafust, tételesen felsorolja - olvasd el.
(A macisajt hátulját nem sorolja fel. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 18:03:23

@Poll: És mit kellene látnod tőle, Agysebész? Ha nem látsz, akkor tarts normális követési távolságot, és meg van oldva. Ha pedig a tájat akarod nézni, akkor állj meg.

"elképzelni sem tudja, hogy mögötte egy autóból az ég világon semmit nem látni."

Szerinted melyik kamionos nem vezetett még személyautót?

Parajpuding 2010.03.08. 18:03:39

1. egy retkes kamionsofőr sem sikeres ember
2. ha lakott területen egy "erős 40-es" tempóval haladó szgk-t akar egy kamion megelőzni, akkor annak vezetője egy patkány. G M: szerinted mennyire kellene felgyorsítania a kamionnak, hogy az "erős 40-es" tempóval haladót ne 2-3 kilométer alatt előzze meg a kamion? Valószínüleg ehhez Te is és a kamionos is sötét vagy. Elárulom: jóval többel, mint a megengedett 50 km/h !!!
3. a kamionosok nemcsak nem sikeres emberek, de értelmi képességeik ennél többre nem is predesztinálják őket. Hány kamionossal találkoztál, aki olyan egyszerű szabályt, mint a "megfelelő követési távolság tartása" ismerte volna? Max. 100-ból 1.

Gondolom, most sok teherautó és kamionsofőr fel fog háborodni. Nem háborogni kell tuskókáim, hanem szabályosan közlekedni. És teszek rá, hogy sietni kell. Majd ha a Te családodat tarolja le egy hasonló tapló sofőr a többtonnás járművével, akkor lehet ismét ugatolni. Az okos ember más kárán tanul. A buta (lásd a kamionsofőrök) csak a sajátján.

Integrált Szerverterror 2010.03.08. 18:04:40

@kolbászoszsömle: egy a-val. Így irodalmiasabb.

Aki meg egy kamion(vagy akármi) előtt büntetősatuzik azt lökjék be az árokba, megérdemli. De egy kamionos ne előzgessen faluban. És a kurvannyát.

Két dolgot utálok: A sárgaborsófőzeléket meg az eszetlenül közlekedő autistákat. Ez van.

RaveAcE 2010.03.08. 18:05:20

Bunkó és hülye volt mindkettő.
Kamionos tanuljon KRESZ-t, hondás meg tanuljon fizikát.

És szerintem mindkettő meg van róla győződve, hogy szabályosan közlekedett.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 18:10:18

Azért estére mégiscsak megjelentek a blog törzskommentelői.

Asszem holnaptól én is azon kamionsofőrök közé fogok tartozni, akiket feljebb idiótának nevezetem. Legalább igaza lesz @Parajpuding: -nak, és társainak, akik még életükben nem láttak Matiznál nagyobb autót.

Köszönöm, hogy meghallgattatok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.08. 18:10:45

tul sok a komment nem olvasom vegig
ez a satufek ez meofit, a szo is meg aki kibaxasbol hasznalja

igen sok a gond ha eppen elozol es valaki csak balranezve kifordul
es pont egyszerre tortenik, nem is lehet tudni ki kezdte elobb
erre kitalaltak valamit
zarovonal ezen a 200 meteren
amerikaban dupla sarga
jo reggelt

vili_a_mopsz 2010.03.08. 18:11:10

Van persze drasztikusabb megoldás is, mint ahogy évekkel ezelőtt egy trabantos nem sokat vitatkozva a kamionossal egyszerűen odament és lelőtte.

"streetfighter" 2010.03.08. 18:22:32

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Ebben az esetben tényleg nem kellett volna előznie. Önmérsékletet kell tanusítania. Ha az országúton is lassú, akkor előzze le. De ne lakott területen 70-el!
A kedvencem, amikor az országúton egymás seggében mennek és ezt csak akkor veszed észre ha egyet már leelőztál és alig férsz be közéjük. És még ő van felháborodva, hogy rohadna meg ott ahol van!

fenriz17 2010.03.08. 18:25:13

Nekem van Honda Jazzem. Nem vagyok sikeres. Kamion előtt miért fékezget (bármilyen autóval)? Nem tudja, hogy a kamionos szarik rá hány embert lapít ki? Jön már 30 órája, és féregként tekint az összes többi autósra akik csak szórakozásból autóznak (míg ő dolgozik). Ki kell tiltani a kamionokat mindenhonnét, dögöljenek meg.

jaafar 2010.03.08. 18:25:46

@hagyma: köszi, mi is jártunk már az USA-ban. Nem kell lepipázni őket. Birka ország, birkáknak kitalálva. Ha beállsz a sorba, akkor semmi gond.

Én tuti, hogy ha jeep-el járnék, lenne rajta vadrács. És a satuzós barmokat televágnám hátulról. Utána meg kövér gáz és keresgéljen ha elolvassa a rendszámot. Ha meg kérdezik ki vezette az autót, hát sajnos nem tudom, mert családi használatban van. Vagy írok egy kölcsönadásit arra az időre egy külföldi rokon nevére, aki sosem jön magyarországra.
Akkor majd megtanulják, hogy nem satuzgatunk. Ha van valami baja, álljon meg, szálljon ki és mondja meg.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 18:27:13

@"streetfighter": Wazz, azt honnan tudjátok, hogy milyenek voltak a körülmények? Lehet, hogy 5 kilométeres körzetben nem volt egy élőlény sem, kitudja, mekkora volt a forgalom, hogy éjszaka volt-e, stb. Vicces, hogy senki sem ismeri a körülményeket, de mégis meg tudja mondani, hogy "de nem kellett volna előzni".
Pl. honnan tudod, hogy 70-nel ment?

indapass90210 2010.03.08. 18:29:16

@hagyma: amerikát a hüjéknek találták fel! Akkor is elsőbbséget kell adni kiforduláskor, ha valaki történetesen a te sávodban közlekedik. Tehát nem fordulunk ki a főútra úgy, hogy nem győződünk meg arról, szabad az út, vagy sem. Elvégre egy részeg biciklis is feküdhet ott.

Marty Mcfly 2010.03.08. 18:30:30

@hunyuan:
én Delorean-nel nyomom tesó!!!
;-)

Marty Mcfly 2010.03.08. 18:31:30

@hunyuan:
mér te honda jazz-zel nyomod? :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.08. 18:34:06

@jaafar:
ha amerika birka, akkor Magyarorszag mi?
ez a topik azert is kedvencem, mert mindent memutat
pl itt feltetlenul fontos, hogy Honda Jazz:)
otthon a gepkocsi egyben jellemminosites

hidd el a zarovonal ilyen helyeken eleteket ment/ene/
/kifordulsz, es egyszerre O raeloz, azt se latja ott bekoto ut van, 6 halott/
amugy ez mindig eszembe jut, mikor Ferihegyre mentem, egy pasi vitt ki a repterre egerbol
regi harmason mentunk mert soherok voltunk, meg nem is vol nagy forgalom
normalis tempoban, nem tobbel nem kevesebbel
en mar lattam valaki nagyon tologatna le de ott tenyleg kanyargos, zarovonalas/Hort kornyeeeken lehetett/
na vegre megelozott
meg mondtam is magamban sikerult, siet, mi meg csak a megengedett sebesseggel mentunk
es a kovetkezo pillanatban a gyonyoru szo
/satufek/
majdnem neki mentunk
tanitott minket a nagy csavo
ez volt az utolso kozlekedesi elmenyem otthon

indapass90210 2010.03.08. 18:36:26

@jaafar: a vadrács csak arra jó, hogy visszahajlik, és összekúrja a motorháztetőt. Finoman le kell koccolni lökhárítóval. Persze ehhez rendes terepjáró kell, valami nyekenyóka suv.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.08. 18:37:18

@Dövan:
a peldadat nem ertem
itt feltalaltak a jelzolampakat es alkalmazzak
kisebb utakrol tesznek ilyen erzekelot az aszfaltba es akkor az par masodperc utan/30/ zoldre valt rovid idore

a hujek orszag mar csak ilyen

"Akkor is elsőbbséget kell adni kiforduláskor, ha valaki történetesen a te sávodban közlekedik"
exzt tenyleg meg csak nem is ertem

a szerző 2010.03.08. 18:42:19

@Parajpuding: @jaafar: nah a hozzáértő kultúrkockák

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.08. 18:44:09

a kamionok meg itt ugy mennek hogy ejszaka vezetni alig merek
mondjuk autopalya
de dongetnek ketezerrel
varosba nem nagyon mennek be
csak ha nagyon muszaly

indapass90210 2010.03.08. 18:48:12

@hagyma: csak annyit akartam írni, hogy jobbra is kell nézni, ha kis ívben kifordulsz, csak még nem ébredtem fel teljesen, ezért nem lett (usában élők számára) érthető.

Lámpát tenni meg teljesen felesleges és drága minden szaros kis kereszteződésbe azért, mert naponta két autó arra megy.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.08. 18:52:31

@Dövan:
OK en hulye sorba beallos vagyok
amugy nana hogy kinez bal utan az ember jobbra is, merthogy arra megy
de mint mondottam volt
a bekotoutaknal, ha mar lampa nem is erdemes
arra a 20=30 meterre a foutra zarovonalat festenek
igy nem er meglepetes

csintapala (törölt) 2010.03.08. 18:56:13

@hagyma: "a bekotoutaknal, ha mar lampa nem is erdemes arra a 20=30 meterre a foutra zarovonalat festenek igy nem er meglepetes "

Miért, a záróvonalat nem lehet átlépni? Vagy ámerikában a záróvonal 2 méteres betonfal?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.08. 19:00:08

@csintapala: at lehet lepni, de nem erdemes:)
en meg egyszer sem lattam ilyet 15 ev alatt
piroson atmenni mar lattam, mert az neki meg sarga, de zarovonalnal elozni meg nem
de tenyleg jo megoldas orszagutakon
gondolom hasznaljak is

Donor 2010.03.08. 19:04:19

Nemtom, nekem éppen az a tapasztalatom, hogy a kamionok szögletesen betartják a sebességhatárokat (gondolom a sebességregiszter miatt)
Másik, hogy a kamionosoknál együttműködőbb közlekedési résztvevővel nem találkoztam még.
Mindig segítették az előzésemet, jelezték hogy mikor mehetek, szóval szerintem a lehetőségeikhez mérten korrektek. Aki szidja őket az valószínűleg olyan sérelmeket ró fel, ami nem szándékos, vagy egyáltalán nem a kamionos hibája, hanem inkább a járműve sajátosságaiból adódik, nem a sofőr viselkedéséből.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.08. 19:04:30

a huje amaerikaiaknak et felfestik kanyargos uton is kanyarok elott, hogy tudja, azert mert nem latt senkit, meg johet szembe egy kamionos
de nagyon jo hasznalni egyenes uton is kisebb kozepes bekotoutaknal
es itt hasznaljak is
akar egy utszeli csaladi haz/jelen esetben farm/ eseten is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.08. 19:06:25

@Donor:
a kamionosok itt is verprofik
de /kulonosen ejjel/ mennek mint az atom

nem nemsiker_s 2010.03.08. 19:07:10

hasonló szitu, előzésben vagyok, egy gyárkapuból, (nem is alárendelt út, csak egy szaros gyárkapu) kikanyarodik elém a benga persze én már számítottam rá, (megszoktam már hogy más helyett gondolkodjak) és szépen kezdtem visszahúzódni a sávomba. Erre a faszi (a benga) elkezd kurvaanyádozni, meg rámhúzni a kormányt ???
Azért ilyenkor kezdem átérezni annak a bikaláncos izomagyúnak a reakcióját, aki ilyenkor utána megy a páciensnek, és némi "pedagógiát" alkalmaz. Én nem értem rá, meg aztán a harmadik másodpercben már csak röhögni tudtam. Mondván ez már olyan hülye, kevesebb esze van, mint egy marék lepkének.

sosem 2010.03.08. 19:09:52

Bírom az ilyen szántóvetőket, akik azt kiabálják, hogy tiltsák ki a kamionokat mindenhonnan. Azután, ha bemegy a tecsóba, és nem kapja meg a megszokott 3ft-os szlovák élelmiszerutánzatát, mert rendesre nincsen pénze, akkor meg beírogat pl. a homárba, hogy miért nem szállítanak neki. Szánalmas kis pöcsök.

borszakértő 2010.03.08. 19:09:59

@fenriz17: Barátom akkor legközelebb te fogsz éhen dögleni, mivel európában az élelmiszerek 99%-át kamionokkal szállítják, és nem vonattal meg repülővel!

indapass90210 2010.03.08. 19:13:29

@hagyma: szerintem aki ezt kanyarban nem tudja záróvonal nélkül, az nem alkalmas arra, hogy a génjeit tovább örökítse.

Kicsi79 2010.03.08. 19:16:42

Látom, páran olvasni sem tudnak:

"mikor Putnok belterületén utolértem egy kamiont. A városból kivezető út, úgy 1 km hosszú egyenes, amit végig belátni."

Tehát kivezető szakasz, ami már a lakott területen kívül esik. Miért ne előzhetne a kamion? A Mercis, aki meg kikanyarodott, egyértelmű, hogy idióta.

Chrysippos 2010.03.08. 19:20:27

Saját történetem:

1996-ban összecsattantam lakott terülten belül előzés közben egy kikanyarodó autóval. Sérültek és jelentős anyagi kár. Később elmarasztaltak, mert útkereszteződés előtt kezdtem előzésben. Azóta tudom a kresz erre vonatkozó szabályait.

sosem 2010.03.08. 19:21:07

@Kicsi79: "olvasni sem tudnak" )
"Mikor kiértünk a városból, megelőzte a kamiont.. " ))
Khmmm. Lakott területen belül volt. )

Kicsi79 2010.03.08. 19:30:12

@Parajpuding: Ha már ilywen baromi intelligens vagy, akkor most édesapám nevében is mondom:
Menj te a jó k..va anyádba!
Képzeld el, nem minden kamionsofőr bunkó és buta. Aki viszont egy rossz példából általánosít, az igenis az. Tehát egy rohadt büdös bunkó vagy kedves barátom! Tény, hogy nem kell agysebésznek lenni hozzá, de azt például megnézném, hogyan (és mennyi idő alatt) tolatsz be egy tandem-pótossal 300 métert úgy, hogy 5-5 centi van kétoldalt a tükör mellett! És a közhiedelemmel ellentétben el kell hogy áruljam: rengeteg kamionsofőr legalább középfokú végzettséggel rendelkezik, de van egy-két diplomás is. Ez a megnyilvánulásod alapján rólad nem hiszem, hogy elmondható.

Kicsi79 2010.03.08. 19:33:01

@"streetfighter": Na ezt pont te mondod??? Kinyúlok a röhögéstől!!! LOL!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 19:33:38

@Kicsi79: Hagyd, úgysem fogja fel az általad említett okok miatt :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.08. 19:35:00

@Kicsi79:
szerintem a vilagon itt a legkonyebb jogsit csinaltatni
kivetel
Kamion
kurva sok penz, tanulas, gyakorlas stb.
ja amit irtal
en is csak nezem ahogy a nyerges betolat a semmibe
nagyon sokan nem tudjak megszerezni ra a jogsit

szgk 3-4 ora es a kezedben van

cork77 2010.03.08. 19:50:07

@fenriz17: Ha kitiltod mindenünnen a kamionokat,majd te elhozod a kaját,piát,ruhát,AUTÓT mindenkinek a világ minden tájáról,hogy a hozzád hasonló nagyon értelmeseknek meglegyen a napi betevője?

vwgery 2010.03.08. 20:17:14

@gonosztojás: szóval ha valaki bevág eléd és satuzik te meg análisan közösülsz vele, akkor te vagy a hibás mert nem tartottál be követési távolságot. ez alapján akkor gondolom te úgy közlekedsz, ha valaki megelőz akkor ábéesz kattogással lassítassz, h minél hamarabb meglegyen az a kívánt távolság

"streetfighter" 2010.03.08. 20:18:04

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Egy kamionos maradjon a seggén lakott területen belül!
Mégis mennyivel előzött 50-el baszod?

@Kicsi79:
Miért ne mondanám! Én nem teherautóval közlekedek te szerencsétlen!
Az egész más tészta, ott meg kell tudni állni
ami ilyen súllyal nem olyan egyszerü csak az az iQ bajnokoknak meg sem fordul a fejében, mert gyorsul vazze mi??
És szöveget értelmezned is kéne mielött jártatod a ....

pakesz (törölt) 2010.03.08. 20:19:43

hat nem semmi, vannak akik magukra rantjak a lavinat van aki mas extrem sportot csinal, legalabb a huleje itthon csinalta, csak ha meglett volna a gond, akkor kellett volna valamilyen kiskanalas show a TVbe hogy hat vallakozokat keresunk hogy osszekaparjak :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 20:19:59

@"streetfighter": Ja. Persze. Csak a streetfighterek mehetnek gyorsan, mi?

vwgery 2010.03.08. 20:20:19

@Parajpuding: diplomás paraszt szgks vagyok. nem értem miért kell lenézni 1 kamionost nem értem. azt sem, ha szabályosan akar előzni miért ne tehetné meg.

acel 2010.03.08. 20:22:29

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Az összes út piros lámpához vezet.

vwgery 2010.03.08. 20:23:26

@vili_a_mopsz: ózdi normális, kresz betartó családapa volt.

"streetfighter" 2010.03.08. 20:26:13

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Pontosan!
Én valószínüleg időben meg fogok állni, vagy kikerülöm az akadályt.
Egy kamionnal azért ne akarj vagánykodni én azt javaslom, de te döntesz.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 20:27:23

@"streetfighter": "Egy kamionnal azért ne akarj vagánykodni én azt javaslom, de te döntesz."

Ja. Mert annyit vezettél kamiont, hogy tudod mit lehet vele, és mit nem, ugye?

"streetfighter" 2010.03.08. 20:31:44

@vwgery:
"azt sem, ha szabályosan akar előzni miért ne tehetné meg"

Szerinted mióta lehet egy 45-el haladó autót szabályosan megelőznie egy kamionnak lakott területen belül??

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 20:32:30

@"streetfighter": Mióta nem? És pont te beszélsz szabályosságról? LOL!

jelentéktelen alak 2010.03.08. 20:33:03

Nem értem az ilyen embereket, mint a hondás. Miért jó neki, ha befékez a másik előtt?

Az, hogy 40-el megy... Lelke rajta. A legszemetebb tempó egy 50-es szakaszon, de joga van hozzá. Mint ahogy kamionnak is joga van előzni, ha utol ér egy lassabbat.

De miért betartani a másiknak? Nem azt mondom, hogy mindenáron segítsük a másik közlekedését, de feleslegesen ne is nehezítsük már meg!

Én azt hittem a bunkóbbak közé tartozom, amiért a nyilvánvalóan szabálytalanokat csak is olyan mértékben segítem, amennyire muszály a baleset elkerülés véget és ahogy a KRESZ előírja. De ha neki állok veszélyeztetni, akkor mennyivel vagyok különb annál, akire éppen (vélt,vagy valós okból) haragszom?

Az ilyen emberek miatt kellene álcázott járműben (biciklitől, a kamionig, mindenfajtában) a rendőröknek részt venni a közlekedésben. Aztán az ilyen Honda Jazz-es alakoknak alkalmatlanság okán egy életre megtiltani a vezetést!
A kamionost meg -ha 50-el előzött, hanem gyorsabban- büntető ponttal méltatni a gyorshajtásért. A Mercedes vezetőjét figyelmetlenségért ugyan csak. Nekik, még jár újabb esély, mert nem aljasok voltak, csak szabálytalanok. De a Hondás...

Sajnos ilyen rendőri jelenlét mellett, bárki, bármit megtehet. :-(

sosem 2010.03.08. 20:34:31

@"streetfighter": Irígykedsz a kamionosokra, hogy tudnak előzni? )

"streetfighter" 2010.03.08. 20:35:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Nem én csak kisteherautót vezettem, de azzal nem vagánykodtam.
Nem kell nagy képzelőerő, hogy egy kamionnal nehezebb kivédeni valamit.

"streetfighter" 2010.03.08. 20:39:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Én sosem csináltam titkot a szabályokhoz való viszonyomból, ez tény.
De nem is száguldozok sok tonnás kamionokkal.
Az szerintem sokkal nagyobb felelőtlenség!

jelentéktelen alak 2010.03.08. 20:41:38

@"streetfighter":

Szerintem ez butaság.

Nyilván egy kamionnak mások a jellemzői, mint egy személyautónak. De ezzel jó esetben tisztában is van a kamion vezetője.
Ha felelős döntése alapján az adott szituáció alkalmas egy előzésre -és a szabad is előzni- akkor miért kellene örökké a lassabb mögött maradnia?

Sokan mérgesek, ha a kamion az autópályán előz. Most meg az a baj, hogy lakott területen előz. Hát akkor hol előzzön?

Valahogy engem az sosem tud zavarni, ha előttem egy kamion előzésben van. Ezért nem is értem, hogy másoknak ez miért fáj.

Ismétlem, felelős döntés alapján meghozott, szabályos előzésről beszélek! Olyanról, amit elég nehéz végrehajtani 50-el, ha a előzött 40-el megy. :-)

"streetfighter" 2010.03.08. 20:42:17

@sosem:

Lakott területen kívül előzzön, ha van rá módja.

"streetfighter" 2010.03.08. 20:46:22

@jelentéktelen alak:

Mi a butaság, hogy a kamion nehezebben áll meg és nehezebben manőverez?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 20:48:50

Na, most elárulom, hogy miért sietnek annyira azok a tetves kamionosok: van ugye a vezetési idő. Ami napi 2x 4,5 óra, min. 45 perces szünettel.

Ezt nem szabad túllépni, és ezt a tachográf regisztrálja. Annyira nem szabad túllépni, hogy egyes helyeken EGY perc tálvezetés 100 euróba kerül. Ami ugye nem kevés forint. Egyetlen perc.

És rengetegszer van, hogy néhány percen múlik, hogy oda ér-e a célba, vagy nem. Szerintetek ki fog a telephelytől 5 percnyire megállni 45 percre? Vagy esetleg 9 vagy 11 órára?

Inkább fog sietni az utakon, minthogy emiatt ne érjen oda valahova, esetleg a családjához.

sosem 2010.03.08. 20:48:55

@jelentéktelen alak: Ezt egy "amatőr" sosem fogja megérteni, hiába magyarázod neki. Aki ilyen autót vezet, az tökéletesen tisztában van a járműve tulajdonságaival, mint gyorsulás, fékezhetőség, menetstabilitás, borulékonyság, stb.
Régen, a maszek fuvarozók, űgy vettek fel kamionsofört, hogy a próbaútra beültek mellé, és egy pohár vizet tettek a müszerfalra. Ha a víz kilögyögött, nem volt alkalmas arra, hogy ott dolgozzon. És ez nem "urban legend" : )

jelentéktelen alak 2010.03.08. 20:49:02

@"streetfighter":

"Lakott területen kívül előzzön, ha van rá módja."

Ez butaság. Pont annyi ellenérv van a lakott területen kívüli előzéssel szemben, mint a lakott területen belülivel.

Gondold csak még egyszer! Valaki megy az úton és közben parkoló helyre vadászik. Jó esetben, 25-30-as tempója. Szemből senki. Menjen a kamion is 25-30-al a kedvedért? Te meg a kamion mögött anyázol, hogy miért ilyen lassú. :-D
Mikor simán, bárki zavarása nélkül megléphetné az előtte lassabban haladót. Aztán meg sorjában Te is.
Semmivel nem veszélyesebb egy kamion, ha felelős ember vezeti...

vwgery 2010.03.08. 20:51:12

@"streetfighter": mi tiltja? soha nem vezettem kamiont, sem több tonnás gépet, nem vagyok róluk jó véleménnyel, de nem értem mi a f tiltja? kresz szerint 10km/h bőven elég előzésre. ami itt akár még szabályosan is meglehetett

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 20:51:18

@sosem: "Ha a víz kilögyögött, nem volt alkalmas arra, hogy ott dolgozzon."

Az édesapám anno így vizsgázott :)

jelentéktelen alak 2010.03.08. 20:51:54

@"streetfighter":

"Mi a butaság, hogy a kamion nehezebben áll meg és nehezebben manőverez?"

Nem. Az a butaság, hogy ezzel a kamion sofőr nincsen tisztában és nem kalkulálja bele, mikor előzésbe kezd. :-)

sosem 2010.03.08. 20:53:42

@vwgery: A kresz kb, 20 km/h-t javasol. )

Rahsid 2010.03.08. 20:56:15

@"streetfighter": Nem idegesít ez a sok hülye?

jelentéktelen alak 2010.03.08. 20:58:03

@vwgery:

Háááát...

Nekem az a 10km/h különbség eléggé határeset. Nagyon hosszú, szemből nagyon üres egyenest kell nagyon jól belássak, hogy belefogjak ilyen különbségnél egy előzésbe, ha nem akarom túllépni a limitet.

10-es különbség alatt, már akkor sem fogok bele, ha egy kihalt sivatagban vagyunk.

De nem vagyunk egyformák... :-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 21:00:06

166 komment, és megint ott tartunk, hogy a kamionos a hülye, aki előtt büntetőfékezgettek.

Nem az, aki kikanyarodott elé, nem az, aki fékezgetett, hanem a kamionos.

Bár ez ezen a blogon megszokott.

Rahsid 2010.03.08. 21:03:39

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Jelen esetben ezek hülyék és bénák voltak, de mindettől eltekintve kamion ne előzgessen egy faluban.
Két sarokkal később úgy is elveszti az előzésből fakadó előnyét.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.03.08. 21:03:40

Elég csóró sztori. Ilyen balfasz önkéntes rendőrt, meg elvarázsolt kikanyarodóst naponta lát mindenki tucatnyit. Az meg, hogy egy "profi" sofőr miért kezd előzni súlyos 0,3 m/s sebességkülönbséggel szintén nem szorul magyarázatra... Azaz a hülye, hülyébb, leghülyébb sorban az én helyezettjeim: kamionos, önkéntesrendőr, Mercis. De a legboldogabb biztosan a Honda-s, mert végülis ő volt az aki megmutatta ki a kemény...

vwgery 2010.03.08. 21:05:52

@jelentéktelen alak: azt írtam, hogy kb 1km hosszú lakott területen az egyenes, utána 1balra lekanyarodós sáv van a mol kúthoz, utána lakott területen kívül tovább az egyenes 1-2bukkanóval megspékelve. 1 boeing is leszáll ekkora egyenesen. de maps.google.com

jelentéktelen alak 2010.03.08. 21:06:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Azért ebben nincsen teljes egyetértés :-)

Szerintem a kamionos necceses előzött, bár ha láttam volna a szitud, mást is gondolhatnék. Lehet, hogy egy örültnek gondolnám a kamionost, de az is lehet, teljesen normális előzésről beszélünk. Ez inkább a helyzettől függ, amit nem láttunk.
A mercis egyértelműen hibázott, ami megbocsátható. Szerintem olykor mindenki hibázik, aki tesz is valamit.

De Hondás nem hibázott, az aljas volt! Erre szerintem nincsen bocsánat!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 21:07:10

@Rahsid: De azt mondjátok már meg, hogy miért ne előzzön? Tilos? Nem. Jött valaki szembe? Nem. Az előzés miatt volt balesetveszély? Nem. Akkor?

És az sem biztos, hogy elveszíti az előnyét.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 21:08:36

@jelentéktelen alak: Erről beszélek. Én sem ismerem a sztorit, lehet, hogy tényleg hülye volt a kamionos, de pont emiatt nem kellene elítélni.

Rahsid 2010.03.08. 21:17:43

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ahogy érzed. Én ezen most nem fogok vitatkozni, elég erős elképzeléseim vannak ezzel kapcsolatban, gondolom neked is, meggyőzni úgysem fogjuk egymást, szóval hagyjuk.

englandboy 2010.03.08. 21:21:04

8 évet nemzetköziztem
svédországtol romániáig bejártam europát
a keleti pályát hála istennek nem
mindenki tudja hogy le vannak szabályozva jobb esetben 90 re a kamionok

bár a cseh-,szlovák, olasz büntet érte ha 90 nel mész
a szabály asszm 8ö lenne egész europára
de ebbe nem vagyok biztos
a pihenö 11 ora, munkaidö max 13 ora 1 nap, 90 levezetett ora után 45 orára meg kell állni
ha mindez 5 km-re a telephely akkor is
aszemályautoval korlátlan mennyiséget mehetsz

boldii10 2010.03.08. 21:29:24

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Akkor ez a szabály szar, meg az is, hogy autópályán 90-el tötymörögnek a kamionok, és mindenki áll. Amerikában bezzeg minden sávban szinte azonos a sebesség

Ha pedig a szabály szar, akkor meg kell változtatni. Annak kell kezdeményeznie a változást, akire nézve szar a szabály.

Tehát a kérdésem: A kamionos közösségek, szakszervezetek, érdekvédelmisek vagy bárkik, miért nem tettek semmit?
A kamionosok észrevételezték-e már, hogy az ilyen szabály káros, sőt veszélyesebb, mint szabály nélkül.
ÉS ezt konkrétan, minden egyes kamionosra értem. Amíg mindenki úgy van vele, hogy szar a szabály, áthágom, de ellene nem teszek semmit, egy demokratikus rendszerben, addig nem fogunk előrelépni.

Mindez természetesen feltételes módban, azaz, ha tényleg ez a szabály, és az rossz.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 21:33:34

@boldii: Önmagában a szabállyal nincs baj. A kamionosoknak sem lenne jó, haegy nap pl. 15 órát kellene vezetniük. 9 óra vezetés éppen elég. Néha még sok is :)

És ha többet lehetne vezetni, akkor az elvárások is nagyobbak lennének, és ugyanitt tartanánk, a kamionok sietnének.

A 90-es korlátozással sincs baj, egy ekkora járműnek elég a 90-es tempó.

"streetfighter" 2010.03.08. 21:49:40

@Rahsid:
Már megszoktam, hogy elbeszélünk egymás mellett. :)

@jelentéktelen alak:
Miről beszélsz ember?
Én a poszról beszélek! Ott nem keresett senki perkolóhelyet.
Arról pedig ne nyissunk vitát, hogy lakott területen mennyire szabályos 45-el haladó autót kamionnal előzni.

"streetfighter" 2010.03.08. 21:54:01

@sosem:

Azért van annyi kamion baleset, mert mindenki nagyon tisztában van a saját képességeivel, mi?
Főleg, amikor egymás seggében mennek!

Rahsid 2010.03.08. 22:01:20

@sosem: Saját magadnak mondasz ellent.

Rahsid 2010.03.08. 22:03:37

@"streetfighter": Jogos, ezt másképp itt nem lehet bírni.

Poll 2010.03.08. 22:13:38

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Agysebészkém, hogy mit kellene látni? Pl a forgalmat, melyik sáv lesz a jobb, mikor lehet előzni, melyik hülye csak totojázik és melyik amelyik okkal megy lassan, mikor kell már előre fékezni, mert egy autón általában keresztüllátni, igy látható, ha 2-vel előttem fékez valaki stb.

De köszi, hogy megerősitetted, hogy halovány fogalmatok sincs az egészről.

1kutya 2010.03.08. 22:16:04

jó, akkor a hely ismeretében:

még belterület...

az a szakasz tényleg egy nagyon jól belátható, kb 1,5km-es út. kb. 200m-el beljebb vannak a házsorok, 2-3 un. szervízúttal...

a mercis barom módon jött fel a kamion elé...

a szakasz előtt vannak zebrák, komolyabb kereszteződések 30-as táblával/előzni tilossal, gyakorlatilag még belváros (ha lehet egy 20k-s településen ilyet körülhatárolni)...

a hondás gondolom a korlátozó tábla bűvöletében továbbra is tartotta a 30+-os tempót, amit a kamionos megunt...

a település vége tábla után a sztrítfájter hondásnak felment az agyvize, hogy őt a kamion "leszorította", így kompenzált...

összegzésképpen: a jazz tulajdonosa holnap reggel a klotyón ismerkedjen meg a környék összes süncsaládjával! análisan...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 22:26:04

@Poll: Arra nem gondoltál, hogy esetleg normális követési távolságot kellene tartani, ugye? Nem kell ám hozzá sokat gondolkodni. Csak egy kicsit. Egy nagyon kicsit.

Nem látsz át rajta? Akkor egy furgonon se...ő is rohadjon meg? Egy lesötétített ablakú autón sem. Ő is rohadjon meg? Sőt, továbbmegyek. Egy egyszerű, utasokkal teli személyautón sem. Ő is rohadjon meg? Hát persze, mint mindenki, aki nem te vagy. Gratula!

Forest (törölt) 2010.03.08. 22:36:15

Gonosztojásnak, és más IQbajonokoknak mondom:
Az az idő, amikor egyértelműen az volt a hibás, aki megtolta a másikat, már lejárt!
Volt alkalmam beszélgetni ez ügyben rendőrökkel, és már nincs rutinból hibáztatás megtolás miatt, _nagyon_erősen_ vizsgálják a körülményeket, és az előzményeket.
Ha kiderül a "büntetősatu" akkor bizony apáim az fizet, aki veszélyeztette a másikat (a veszélyeztetésnek olvassatok utána)
Más. Ha már hülyéki vagytok és satuztok: ne 40 tonna előtt tegyétek (bár suicid hajlamokkal még izgalmas is lehet, hogy is mondjátok ezt? a halállal flörtölni? gratulálok)
És végül: A kamionosok között (mint ahogyan a taxisok és más lenézett foglalkozásúak között is) rengeteg szorgalmas, okos, és jól vezető ember van. Ha bármelyik tulajdonság hiányzik, már nem képesek ellátni a munkájukat (nem a hiénákra és nem az alkoholista falusi tsz-teherautósokra gondolok)
A taxiosok között pl rengeteg villamosmérnök, bölcsész stb megtalálható. Általában a legnagyobb probléma velük az volt hogy elmúltak 40-45 évesek, és már nem vették fel őket a szakmájukba dolgozni, mert az egyetemek fosság a friss diplomásokat, akik szarért-hugyért megkaphatóak, mindent elhisznek (még)és bármit meg lehet velük csináltatni.
Viszont egy középkorú embernek is el kell tartani a családját, élni kell az életét. A kamionosok, taxisok között semmivel sincs kevesebb értelmes ember mint pl egy fejlesztő cég emberei között. Csak éppen nem a projman f.szát szívják, hanem hajnaltól estig úton vannak.
Ja, még valami eszembe jutott: A kamionos nem azért tart követési távolságot, mert hülye, hanem azért mert a tömeget meg kell tudni állítani. Nagy spílerek vagytok, amikor bemásztok a fékezési zónába, "mert oda még beférek". A tepsibe is be fogsz férni, ha elszámítod magad, erre gondolj.
És hogy miért előz meg egy 40-el tötymörgőt egy kamionos?
Mert max napi 8-9 órát vezethet. Digitális tachográf van, kötelező pihenőidő van, a diszpécser által kijelölt kamionos pihenők vannak, ott lehet viszonylagos biztonságban éjszakázni. A sebesség 90 km/h-ban maximalizálva, az útvonalterv a fentiek szerint számítva. Mehet ő negyvennel is, csak akkor nem éri el az őrzőtt kamionos pihenőt, és nem biztos hogy lesz még másnap reggele, ha mondjuk 200-db plazmatévé utazik hátul (fél milla/db értékben)
Tudom, egyébként mindenki vérprofi, aki reggel elmegy autóval dolgozni, este meg hazamegy vele, hétvégén meg teszkóba szalad, és közben folyton bizonyítási kényszere van a gyerek és anya előtt hogy mekkora spíler.
Meg persze transzformálódni is kell az autó. Napi 8-10 órában a cégnél a főnökei szívatják a kisembert, van rá 40 perce amíg hazaér a saját szemétdombjára hogy megmutassa ennek a szar világnak a közutakon (benne a kamionosoknak is) hogy ki itt a főnök.
Isten mentsen minket a "vérprofiktól".

dzsekwolf 2010.03.08. 22:40:20

én már láttam bunkó kamionost, hondást, audist, opelest és még sok más autótípust és márkát vezető sofört. Szóval mind1 milyen autó, a lényeg,hogy aki tekergeti a kormányt annak mi van a fejében.
de jó fejet is láttam , szintén kamionost, audist, stb---st

de kki az a kiszel anikó és miért nagy ő??

dzsekwolf 2010.03.08. 22:43:45

@Forest:
na, ez egész fincsi volt.
ott a point.

RaveAcE 2010.03.08. 23:25:29

@Forest:
Teljesen igazad van. Aki kamionnal van, annak joga van legyilkolni bárkit az úton. A lényeg, hogy időben beérjen a parkolóba.
Senkinek nem tűnik fel, hogy kereszteződésben előzőtt a faszkalap? Ha járt volna kresz oktatásra és még olvasni is tudna, talán emlékezne rá, hogy tilos.
Speciel a hondásra ráfért volna egy 40 tonnás seggre pacsi.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 23:26:45

@RaveAcE: Mióta tilos kereszteződésben előzni?

indapass90210 2010.03.08. 23:36:02

@...::: Flúgos Kamionos :::...: amióta olyanok is önérzetesen kommentelnek, akik nem ismerik a KRESZ-t! :)

jelentéktelen alak 2010.03.08. 23:51:01

@"streetfighter":

1. Ha a posztról beszélünk, akkor az autó nem 45-el ment, hanem 40-el. :-)

2. 45-el előző autót szabályosan megelőzni 50-es zonában, vetekszik a lottó ötös esélyével. De ez nem csak kamionra igaz!!!

3. Nem kéne valakit hülyének nézni csak mert kamion sofőr! Felnőtt emberként, feltételezhetően tisztában van a jármű képességeivel és annak tudatában kezd, vagy nem kezd bele egy előzésbe.
Persze örült kamionsofőrök is vannak, mint örült személyautó vezetők, motorosok, biciklisek, stb. Ebben a kamion megint csak nem különbözik a többitől.

4 Úgy gondolom, ha semmi akadálya nincsen az előzésnek, akkor akár kamionnal, akár kerekes székkel is végre lehet hajtani.
A lényeg nem a jármű, hanem hogy felelősen és körültekintően volt-e felmérve a helyzet.

jelentéktelen alak 2010.03.08. 23:54:03

@dzsekwolf:

"én már láttam bunkó kamionost, hondást, audist, opelest és még sok más autótípust és márkát vezető sofört. Szóval mind1 milyen autó, a lényeg,hogy aki tekergeti a kormányt annak mi van a fejében.
de jó fejet is láttam , szintén kamionost, audist, stb---stb"

Erről van szó!!!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 23:59:01

@Dövan: De legalább biztosak a dolgukban, merthogy megint mi lettünk a hülyék :)))

Csibi Hunor (törölt) 2010.03.09. 00:28:16

Ezt a sok jóindulatú embert :)

Ha gyalog jársz, a galamb az ellenség.
Ha biciklivel a gyalogos.
Ha autóval akkor a biciklis.
Ha kamionnal akkor az autó.

Én is néha vezetek kamiont, de maga az hogy vezetsz egy nagy monstrumot az nem egyenlő az iskolát nem végzett paraszt kategóriával.

Igaz már nem kell iskolai végzettség a jogosítvány megszerzéséhez elég, ha etnikum vagy :)

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.09. 00:55:04

Itt a történetem vége, várom a posztokat, hogy mekkora marha vagyok :D

Tehát te voltál az a rendszergizda kamionkekec?

Mr. Brown 2010.03.09. 01:14:52

igazából kicsit off, de a román kamionosoktól (de inkább a személyautósoktól) az ég óvjon. igazán semmi bajom nincs a románokkal, de itt hajdú-biharban rengeteg baleset miattuk történik. nem egyszer előztek már dupla kanyarban kamionnal, mikor én 90nel mentem..

ja, és egyébként respect a kamionosoknak, a legtöbb tényleg segítőkész és normálisan közlekedik

cambridge.on 2010.03.09. 02:38:30

Azt hiszem kicsit hosszú leszek,és durva.
Nem olvastam el minden hozzászólást,mert elborult az agyam.Ráadásul,ittam is!
Igaz csak teát,de azt a rendőrök sem hitték el,amikor arra a kérdésre: ivott?
Azt feleltem ittam.Mit ivott?Teát .
Itt a szonda fújja meg.Jó NDK-s szonda volt ahol a szonda végén luftballon volt,nem lehetett sumákolni.Na ez elromlott,mondta rendőr,még két szonda után,szóban rákérdezett:tényleg ,csak teát ivott?
Nem ez volt jellemző a magyarokra....Sorry,elkalandoztam.
Véleményem szerint,mivel a városból kivezető szakaszon történt,akik lakott területen belül előző kamiont vizionálnak,iratkozzanak be egy szövegértelmező tanfolyamra.
Vissza lehet keresni,(ha valaki nagyon rá ér)pár hónappal ezelőtt,volt valaki,aki egy hasonló külföldi(német)esetet leírt.
Hazánk fia,mert reggel egy kicsit később indult és az autópályán nem tudott végig száguldani,az őt feltartó autós elé érve, satuval büntetett.
Este két zöld(rendőr)kopogott az illetőnél,azzal az egyszerű felszólítással,hogy 24 órája van Németország területét elhagyni.Akkor nem büntetik meg.
Zárójelben megjegyezve:anyagilag mekkora büntetés magyar fizetést kapni,a német helyett?
Amit ennél a posztnál hiányolok:a feljelentés.A posztoló tanú volt,egy közúti közlekedést veszélyeztető eseménynél.
Ismert fogalom az indokolatlan fékezés,igaz?
Még az elkövető személye is tisztázódott(rendszergazda az ózdi bíróságon)!
Hol marad az intézkedés, a közlekedés biztonságosabbá tétele,ilyen személyek kiszűrésével?Legalább egy tesztre el lehetne küldeni az illetőt,alkalmas-e egyáltalán arra,hogy a közúti közlekedésben részt vegyen?
Velem is történt,hasonló,a 90-es években.
Akkor még 1500-as Ladám volt.2107-es,ötsebességes,végsebesség 170.
Egy autót követtem hosszú kilométereken keresztül.
Lakott területen 55-60(megengedett50),lakott területen kívül60-65 volt a sebességünk.Előzni nem lehetett a forgalom miatt,vagy a falvakban a sebesség miatt.
Amikor előzésre nyílt lehetőségem, 120-ra felgyorsultam,ő még ott volt mellettem.Hirtelen eszébe jutott,autóban ül,nem otthon a fotelben,nehogy már egy Lada megelőzze! Szemből feltűnt egy autó,és én ráhúztam a kormányt,inkább őt vigyem az árokba ,mint én szemből ütközzek.Na akkor fékezett.
Egyébként egyszer láttam egy Polski Fiatot ami mögött ott volt egy 40 tonnás kamion dombnak fölfele.A követési távolság legalább 2-3! méter volt.Négyen ültek a kis Polskiban,hogy őszinte legyek,nem csréltem volna egyikőjükkel sem.
Régebben gyakran tettem meg a Siegen-Miskolc utat.Egyszer volt csak,hogy valaki satuzva feltartott.Természetesen itthon ,Gödőllő környékén.
Mindkettőnk szerencséjére,hamarabb elhagyta az autópályát,mint ahogy bennem megérett az elhatározás,hogy a legközelebbi alkalomkor kiveszem a kocsit alóla!
A mai napig nem értem,mi értelme volt 5km miatt,felidegesíteni magát és engem?
Idővesztesége lehetett volna 20 másodperc,így lett legalább 3szor annyi.Nem is beszélve a veszélyről,amiről ő nem is tudott.
Mint,tegnapi hozzászólásomban írtam,satura kocsi kifordítás következik.Lehet hogy az amerikai rendőrök többet gyakorolják,de elsőre is sikerülhet,ha az ember fel van rá készűlve.Ilyen estben a satu következménye minimum kórház,de lehet ravatalozó is.
Még egyszer kérdezem:megéri?

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2010.03.09. 04:43:50

Mennyi ilyen barom van! Sajnos, nagyon sok még életben. Még...

treffhetes 2010.03.09. 06:15:36

Így hajnalban azért ez elég sok volt.
Sosem szerettem a satuzós-büntetős embereket. Nagyon nincsenek tisztában a fizikával. Múltkorjában egy jogász barátomnak meséltem arról, hogy milyen könnyű kifordítani egy autót.
A lassítós figyelemfelkeltés szerintem is sokkal hatásosabb. Én a fartúrókra szoktam alkalmazni és mindegyik észreveszi magát... egy idő után legalábbis :-)
A nagyvashoz való viszonyúlással kapcsolatban nekem az a vitorlás mondás jut eszembe, hogy lehet, hogy nekünk van elsőbbségünk de ő meg vasból van.
És még valami. A 10 km/h-t keveslőknek meg talán megfoghatóbb, ha átszámolják m/s-ra (2.78), vagy belegondolnak hogy gyalog ennek a 3-val közlekednek. Nem olyan kevés az. Mondjuk kamiont előzni kell vagy fél perc, de személyautók előzéséhez néha elegendő lehet.

romesz 2010.03.09. 06:46:51

a kamion helyeben lehet nem nyomom olyan erosen a feket. Csak annyira, hogy a honda loduljon egy jot. En mentem mar bele kotozkodo PT cruserbe csak annyira, hogy kiverte a viz az urget

englandboy 2010.03.09. 06:47:04

a korlátozást azért irtam mert sok ember nem érti miért mennek egymás seggében a kamionok, miért elöznek lassan
a tacho hitelesítésekor jo állapotu gumikkal stb állítják be alimitert
ha a gumi kicsit kopott, más a méret stb evidens hogy a sebesség nem lesz pontos
én speciel leveszem a lábam a gázrol ha kollega elöz
vesztek 10 másodpercet na azt akkor mi van
otthon a nagyokos fönök kitalálta budapest-barcelona 3 vezetésböl megvan
itt london-alicante / kb egyforma távolság a második kissé hosszabb /
megmondták péntek 12.00 elött oda ne érjek mert a fejemet veszik

atila68 (törölt) 2010.03.09. 07:18:15

Van valahol a YouTube-on egy japán videó, egy elszabadult (fékhibás?) busz a bedugult autópályán úgy hajtogatja össze az egy tonnás személyautókat mint hajléktalan a sörösdobozt.
További bünti-satuféket kívánok minden lemmingnek.
Én élni szeretnék.

Poll 2010.03.09. 07:39:37

@...::: Flúgos Kamionos :::...: normális követési távolság? Mondjuk 50 méter, hogy mellette még lássak valamit? Városban? Ember, láttál te már forgalmat egyáltalán? De még ekkora távolásból se lehetne a töredékét se látni annak, mint amit egy átlag autó ablakán keresztülnézve látni. És igen, ugyanez vonatkozik a furgonokra is és gyakran a lesötétitett autókra is. Én nem mondtam, hogy rohadjanak meg, általában 3 mp és elöttük vagyok, ha összeszarják magukat akkor is, mert nem összehasonlitható a gyorsulásunk, én csak próbáltam elmagyarázni, hogy miért előzik meg az autók a kamiont, furgont és a többi batárt, akkor is, ha normális sebességgel mennek.

Rife67 2010.03.09. 07:45:31

Itt mindenki a kamionost hibáztatja, hogy lehet 40-el haladót szabályosan 50-el megelőzni.
De tegye fel a kezét, aki nem előzött még meg 50-es területen 40-el haladót. S most tegye fel mindkét kezét, aki az előzést a sebességmérőre tapadó szemmel végezte, nehogy túllépje az 50-et. Szerintem ilyen esetben mindenki nyom egy kis gázfröccsöt, kicsit túl is lépi a sebességet, hogy minél gyorsabban túllegyen rajta, de utána visszaáll az előzött elé, s kényelmesen felveszi az 50-es tempót, ha egyébként nem akar döngetni, mint állat.
Szóval szerintem a kamionos sem 5 km-es távra tervezte az előzést. S valóban ez a "kicsit" lassabban megyek, mint a megengedett a legbosszantóbb. Ha mögötte maradok, "sosem" érek oda, ha leelőzöm, azt csak szabálytalanul tehetem esete.

drazsé 2010.03.09. 08:00:13

én még ott vagyok leragadva, hogy magasabbrendű útvonalra hogy kanyarodott ki a mercis, ha gyün a sávjában a kamion? kresz is, életösztön is elelne szól

kamiont meg lebüntetősatuzni a teljességgel darwin-díjas szokás... magyarázza meg nekem, mire gondolhatott?

kamionost meg egy helyen nem szeretek, autópályán, mert az egyik meg y89-el, a másik 90el, akkro előz a hátsó, függetleneül attól ,hogy épp jövök a röppenőben...

drazsé 2010.03.09. 08:01:00

@Rife67: nem csak szabálytalanul teheted, javítsatok ki, de előzés esetére rugalmas a megengedett sebességhatár

szenon 2010.03.09. 08:02:24

Erről a befékezésről egy németországi eset jut eszembe! Az autópályán haladtunk németbe, Frankfurt felé, éjjel!Egy 124-es 2,5 td Mercivel. Két kamion kezdte előzni egymást, ami nem egyszerű ezeknél, mert az egyik megy 89-el, a másik meg 90-el. Tehát nem egy villám egyik sem! Mi (magyarok) kivártuk, de egy előttünk haladó német mazdás türelmetlenül villogott. Egy birka lehetett. Na most mi, amikor megtisztult az út, akkor mentünk volna, de a mazdás feltartott, nem takarodott ki a sávból. A kollégám rávillantott (ahogy ő a kamionra) és szerettünk volna menni, haladni! Elmentünk, de a birkája ránk húzta a kormányt.A kollégám erre bepöccent és előtte egy erőset fékezett! Ekkor szóltam, hogy ez bakker egy kicsit erős volt, ezt itt nem díjazzák. Mert ugye a német ha meglát egy magyart szabálytalankodni, egyből telézik a rendőröknek! Na mi el is mentünk, haladtunk a cél felé! Már majdnem elfeledtük a történetet, de úgy 60-80 km megtétele után megláttunk egy oldalbejárónál álló, ugrásra készen álló autópálya rendőrautót egy BMW Kombi 530d képében. Mondanom sem kell kivágódott és lemeszelt, kivezetett a parkolóba. Éjjel úgy jöttek ránk, mintha bűnözők lennénk, kéz a fegyveren,agresszíven. Kiállítottak 1-2 fokba a kocsijuk elé, (pólóban voltunk) és nem engedték azt sem, hogy felvegyük a kabátot. 15 percet álltunk így, amíg befutott a mazdás! A kollégám konyítja a német nyelvet és szerencsére a mazdás is elismerte az ő manőverét, felelősségét. Egy kézfogással kellett lezárni az ügyet, ellenkező esetben eljárást indítanak mindkét fél ellen. Elfogadták! Nagyon korrektek voltak, de ha nem ilyen rendőrökkel hozott volna a sors össze,ennyivel nem ússzuk meg! Ebből tanultunk, hogy kint fingani is csak óvatosan szabad:))

Poll 2010.03.09. 08:11:02

@drazsé: kijavitalak, a sebességhatár az nagyon nem rugalmas :)

Nem lépheted át sem előzéskor sem máskor. Ez a szabály, a gyakorlat meg egy másik dolog.

drazsé 2010.03.09. 08:20:20

@Poll:
nebazz, akkor engem vagy átvertek anno, vagy már csak hozzáidomultam a viszonyokhoz :)

orv 2010.03.09. 08:28:05

Rejtőnél írt így a Török Szultán ,csak azt viccből alkották meg.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 08:57:37

@Rahsid: Akkor tőled is megkérdezem: Mióta tilos kereszteződésben előzni?

Zergerverge 2010.03.09. 09:30:55

Te egy (1) hülye bunkó paraszt vagy, aki 1-nek írja a határozatlan névelőt!

indapass90210 2010.03.09. 09:31:12

@cambridge.on: szerintem ha mindezt angolul írod le, akkor sem értik meg kevesebben!

indapass90210 2010.03.09. 09:32:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...: de szerencsére mi tudjuk, hogy ki az igazi hüje, legfeljebb most nem mondjuk meg! :D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.09. 09:39:53

@Rife67: Erre a legjobb, amikor pld az M0-ás 110-es részén akarsz menni. Ott mindent lehet, csak 110-el menni nem. Ha kimégy a külsős sávba, akkor utolérsz egy 80-al száguldó szviftet, (mert megteheti), ha meg kimégy a másik sávba, letol egy 160-al mögéd robbanó autista. Egyik sem jobb a másiknál.

Rahsid 2010.03.09. 09:55:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Most komolyan egy kamionosnak kell ecsetelni hogy miért nem előnyös kereszteződésben előzni? :D
Komolyan mondom vicc kategória.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 09:59:19

@Rahsid: Nem mondtam, hogy előnyös, de a kresz csak egyes esetekben tiltja. Vagy tévedek?

Rahsid 2010.03.09. 10:02:04

És akkor most előzésről beszélünk, nem pedig jobbról való tutyi-mutyi kikerülgetésről.

Rahsid 2010.03.09. 10:09:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ez annyira nonszensz hogy egy kamionos nem érti meg hogy kereszteződésben nem előzünk. :)
Attól függetlenül hogy a hülye kis kresz most engedi-e vagy sem.
Tudod én inkább utcák között előzgetek, hogy az előttem lévő hülyék ne borítsanak be az árokba, illetve ne jöjjenek ki elém.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 10:19:18

@Rahsid: "Attól függetlenül hogy a hülye kis kresz most engedi-e vagy sem."

Máskor meg az a hülye, aki nem tartja be a kreszt.
Most éppen az, aki betartja.
Holnap ki lesz?
Ez a nonszensz.

"streetfighter" 2010.03.09. 10:38:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Két dolgot magyarázz meg!
1. Miért mennek egymás seggében a kamionok úgy, hogy alig lehet beférni közéjük?
Mint azt a kollégád is elismerte.
2. Miért kell lakott területen előzni, amikor nemsokára kiér azon kívülre, és ott lehet, hogy a személykocsi gyorsabb lesz? Miért kell egy ilyen döggel ennyire türelmetlennek lenni?
És itt ne hivatkozz a személyautókra mert nem egy kategória.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 11:10:10

@"streetfighter":

Első kérdésedre a magyarázat:
1. Lehet, hogy nincs semmi értelme, csak simán hülye a kamionos. Ilyen is van, mint már írtam.

2. Pont azért, hogy a személyautók ne férjenek be közéjük, ugyanis gyakran előfordul, hogy a személyautó megelőz, és szépen lelassít a kamion sebességénél lassabbra. Senki sem szereti, ha feltartják, pláne ilyen hülyeség miatt. Ezt általában ilyen @Poll: félék csinálják, akiket irritál, ha kamion megy előttük.

A másik kérdés:
Már feljebb leírtam egy kommentben, hogy vannak vezetési- és pihenőidők, amiket szigorúan be kell tartani. Nincs olyan, mint a személyautóknál, hogy "5 percet kések, b@szni rá" mert gyakran 5 percen múlik, hogy odaér-e vagy nem. Hihetetlennek hangzik, de rengetegszer volt már, hogy pl. 4 óra 29 percből álltam meg a cégnél, vagy egy parkolóban. Ezért kell sietni, és ebbe nem fér bele, hogy egy autó után szuttyogjanak 40-nel.

Poll 2010.03.09. 11:37:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...: hidd el, hogy miután én megelőztelek, nemsokáig látsz maximum távcsővel, aztán szüttyöghetsz tovább az agysebész barátaid valagában ameddig csak jólesik :)

indapass90210 2010.03.09. 11:51:43

@Poll: olyan gyors az egynégyes ekotek asztra?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 11:57:08

@Dövan: A sok matrica, és a kék LED sokat dob ám rajta :)))

\\\'Doni\\\' 2010.03.09. 11:59:42

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Én nem igazán szeretem az általánosítást, mert találkoztam nagyon rendes kamionossal és nagyon idiótával is, mint minden más esetben. /lásd:motoros,gyalogos stb/
De egyes kamionosoknál förtelmesen dühít, hogy miután megelőzöm és beérek egy lakott területre és ott lelassítok kb. 55-re, akkor ott liheg a nyakamban és tolna le az útról. Talán nem kell néki a jogsija, vagy esetleg ezek olyan nagy ászok, hogy nem fog rajtuk a traffi?
A másik problémám, hogy sokan sz@rnak arra,mikor belemennek egy balos kanyarba, hogy épp jönnek szembe. Lecsapják és a másik meg takarodjon le a padkára. Nem csodálom , hogy az ilyenek miatt rögtön általánosítanak, mert sajna nem kevés van az ilyen tahókból.
De, mint mondottam ez nem mindenkire igaz!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 12:02:59

@\\\'Doni\\\': Vannak ilyen hülyék is, de előfordulhat az is, hogy pl. a kanyar előtt nem látja a szembejövőt.

Rahsid 2010.03.09. 12:09:04

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem is én szoktam a kreszre hivatkozni, szóval ezzel ne érvelj ellenem.

indapass90210 2010.03.09. 12:11:37

@...::: Flúgos Kamionos :::...: csak a marhák nem tudják, hogy hátrafele világítósra kell szerelni ahhoz, hogy a fotonok lendületét kihasználva jobban menjen a kocsi!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.09. 12:14:02

Én igazából ha motorral vagyok, és egy kamionos elkezd megelőzni, inkább kigyorsítva ott hagyom a pics@ba, akkor is ha szabálytalan, mint hogy a pótkocsit rám húzza a parasztja, ahogy szokták.
Az életem többet ér.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 12:15:08

@Dövan: Az igaz! Viszont helyette szerelnek fel akkora kipufogót, hogy a lökhajtás plusz 150 lóerőt dob az egynégyes motoron :)

\\\'Doni\\\' 2010.03.09. 12:26:36

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Hidd el nem az ilyen esetekre gondoltam. Azért mielőtt leanyázok valakit, átveszem a körülményeket is. Bár ez a kanyarlevágás sok buszosnál is probléma. Sőőőt a motorosok sem piskóták, miután tavaly egy marha majd' lefejelte a tükrömet. Tehát látszik , hogy embere válogatja nagy részben és nem autója, bááár az a sok suzukis....:)

vwgery 2010.03.09. 12:38:39

@newtehen: ha tartassz attól, h megelőz, akkor menj gyorsabban. én csak oda szoktam figyelni, hogy elférjünk.

"streetfighter" 2010.03.09. 12:46:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Ok. de azt azért megvárhatná, hogy kiérjenek a lakott területről, mert lehet, hogy ott már gyorsabb lesz a személyautó.
Valljuk be az azért ritka, hogy a kamion a gyorsabb országúton.

vwgery 2010.03.09. 12:49:33

úgy értettem, ne akkor amikor már előzésbe kezd előtte pedig feltartottad. ha valaki utolér akkor feltehetőleg gyorsabb és segítsd az előzésben. közlekedj úgy, hogy ne érjen utol...

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.09. 12:51:44

Honda szívik. Egyébként a kerékpáros ezt jól elszúrta...

De végülis a gyalogos a hibás: miért ült autóba????

Poll 2010.03.09. 13:01:49

@Dövan: aha, 300 lovas astrám van, sok villogó led-del, gyorsulhatunk egyet. :)
Csak legyen ott sok nagyon okos kamionos, mert az fontos :)

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.09. 13:08:07

@Csibi Hunor: Jaja, ez igaz. Még én is észrevettem magamon (pedig én aztán makulátlan közlekedő vagyok...:), hogy a parkolás előtt 1 perccel még a gyalogosokat pilláztam, hogy miért nem mennek gyorsabban át a zebrán, aztán mikor leparkoltam, és gyalog indultam át ugyanott, akkor meg jött a sok hüje autós...:)

Így van ez, mindenki önzik egy picit, ez kell a túléléshez.

záporjózsi 2010.03.09. 13:08:56

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Minden bizonnyal sokaknak mondtál újat - nekem nem. Az a probléma, hogy az időkiszabatot sokszor valós tartalék nélkül sikerül meghatározni. Ha akkor és csak akkor mennének a kamionosok túl gyorsan, amikor a tartalék elfogyott, akkor az látszódna az utakon. Persze éles a verseny és gyilkos a piac, a fuvarosok és a cégek élete nem csak játék és mese. Megyek az országúton 90-nel (tudom, az óra csal) és előz a kamion, amelynek 70 lenne papírforma szerint a vége. Persze ahogy lehet, segítem, mert menjen, de azért inkább elrebegek néhány keresetlen szót az érdekében, hogy ő és a környezete is hazaérjen...

A nagyok segítéséhez meg csak annyit, hogy ha valahonnan ki akar kanyarodni és van rá lehetőség, talán el lehetne engedni. Nem csak az egyik sávban, hanem az azonos irányú másikban is. Ilyen szempontból mindegy, hogy kamion vagy busz, egyaránt kilóg/belóg valamelyik része. Ugyanilyen az eltévedt külföldi kamionos/buszos esete. Ha gáz van, szerintem jólesik neki egy kis segítség. Arra érdemes vigyázni, hogy hol fér el a dög, ha nem vagy biztos a dolgodban, inkább szólj, hogy nem tudsz neki segíteni, de egy környező nagyobb útig el lehet gyorsan kalauzolni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.09. 13:16:18

@vwgery: Nem tudom észlelted -e már, de egy olyan útszakaszon, ahol csak 90-el lehet menni, hiába megy a motoros 90-el, valami késztetés benne van a többi járműben, hogy: Hú, motoros, meg kell előzni. Különösen igaz ez a nagyobb teherautókra, kamionokra, akkor is, ha max 91-el tud menni, neki áll megelőzni a 90-el haladó motorost. Ilyenkor "szokik" az lenni, hogy a felénél megúnva jól ráb@ssza a pótkocsit a motorosa, akit nagyon zavar, hogy egy akkora kerék, mint ő maga süvít a fülétől 3 cm-re. Ilyenkor a tapasztalatlanja eldobja a motort, vagy besatufékezik, (ami általában ua.) De a tapasztaltakat is meglepheti esetleg egy kátyú.
Persze ha ilyenkor egy negyed gázadással állva hagyjuk a delikvenst, akkor meg jön a köcsögmotoros fasznakszáguldozik jóleszmajdaveséje.

"streetfighter" 2010.03.09. 13:21:34

@newtehen:
Te vagy a hibás!
Mi a szarnak kell 90-el vánszorogni egy gyors motorral?

záporjózsi 2010.03.09. 13:22:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...: A korszerű kamiont inkább beengedem magam elé pl. a 0-son, mert tudom, hogy tudja tartani a sebességet. Többet is, mint szabadna. ;) Gond legfeljebb a nagyobb emelkedőkön van, illetve mivel nem látok ki mögüle, megnövelem a követésit, hogy vészfék esetén ne kenődjek fel rá. De mit csináljak, ha a következő kamion már indokolatlanul közel van?! Tudom, ők azok, akik miatt szidják sokan a kamionosokat...

@ági anyu: Sőt, kezdem látni, hogy betartják a tehergépkocsik követési távolságára vonatkozó egyébként igen értelmes szabályt is. Már aki betartja. ;)

@vwgery: Más autóval simán el tudtam volna képzelni, hogy a figurának ez volt óra szerint az 50. Egy Hondáról azért nem gondolom, hogy ennyit csal az órája... 90 alatt már csak nagyon kicsit (1-3 kph) engedem a határ fölé a mutatót - engem ne fotózgassanak csak úgy. ;)

záporjózsi 2010.03.09. 13:25:57

@newtehen: Nem 92? ;)))) Amúgy érdekes, hogy a motorosok is tudnak együttműködők lenni, ha hagyod őket kibontakozni. Sőt, a biciklisek között is akad. Sok autós nem gondol bele, hogy nekik a kátyú vagy egy gödör nem ugyanaz, mint a legalább négykerekűeknek.

"streetfighter" 2010.03.09. 13:26:38

@vwgery:

Nagyrészt igazad van, de vannak sofőrök akik lakott területen (falu) is úgy mennek mint azon kívül, ezért ott utolérnek. SŐT leelőznek!
Találkoztam ilyen hülyével.
Végiggangolt 120-al a falun és LEELŐZÖTT ENGEM!
Utána előzhettem vissza a falu után.
Aztán jött a következő falu...

cso zsi 2010.03.09. 13:30:43

A minap a Kőbányai úton (60-as) megyek a külsőben a 3,5-esemmel, utolérek egy Audi kombit, 40-45 körül poroszkál.
Ahogy elfogynak mellettem a belsőben, "visszakettőpadlógáz", behúzódok, és menneék, amennyivel szabad.
Mit ad isten, a jóember bevág elém, és nyom egy satut. Ellőtte már 5 autónyi hely, úgyhogy értelmét nem láttam, de az utassal beszélgetett, nyilván az "itt kell balra..." kezdetű mondat hangzott el.

indapass90210 2010.03.09. 13:31:46

@Poll: utoljára valami aranymetál asztrával gyorsultam, asszem gé kupi volt. Lehet tevótá, de azon nem volt led, csak nagy kipuffogó!

Ja, és persze lenyomtam!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 13:36:27

@Dövan: Persze, hogy lenyomtad, mert neked több kék LED van a kocsidon, nem ? :)))

"streetfighter" 2010.03.09. 13:37:16

@cso zsi:

És akkor most befordult vagy sem?

vwgery 2010.03.09. 13:52:57

@"streetfighter": megesik az ilyesmi is valóban.
@newtehen: ütöttek is el már mikor motorral voltam. az sem volt kellemes érzés. ez van. attól még nem kell szopatni a másikat. igazad van, sok paraszt csak azért nyomja neki mert motorost le kell nyomni. különösen igaz ha 1 "szar robogót" látnak. vigyázni kell nem szopózni

Poll 2010.03.09. 13:58:53

@Dövan: LOL, ezek szerint nem ment az irónia, nem astrám van, abból elég ritka a gyárilag 300 ló :)

De mindegy, te úgyis lenyomnád, én elhiszem neked :)

indapass90210 2010.03.09. 14:12:51

@Poll: de, ment, nem láccik? Az én eddigi autóim között is elég ritka volt a gyárilag 300 lovas!

indapass90210 2010.03.09. 14:14:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...: fehér ledeket akartam az aljára, igazából a küszöbben ott is vannak a lyukak a szereléshez :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 14:20:37

@Dövan: Az még dobna rajta olyan 120 lóerőt. Anno a biciklimre is ilyet raktam, ment is, mint zállat :)

indapass90210 2010.03.09. 14:36:38

@...::: Flúgos Kamionos :::...: naná, nincs surlódás. Majdnem olyan, mint a légpárnás, csak ez fénypárnás!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 14:43:35

@Dövan: Most azon gondolkodok, hogy a Tico-mat hogyan tuningoljam fel :) Nem tudom, hogy elég lesz-e rá két "Racing"-es matrica, vagy dobjak-e rá 1-2 LED-et. Persze a sportkormány, és a csiptuning alap :)

záporjózsi 2010.03.09. 14:51:53

@...::: Flúgos Kamionos :::...: ...aztán fluxuskondenzátorban gondolkoztál-é? ;)

Marty Mcfly 2010.03.09. 14:53:00

óóó bazzeg, ti nem is alszotok?
jobb dolgotok nincs, mint éjjel nappal kommentelni? szegényes életetek lehet...

SzLacika 2010.03.09. 14:58:36

@Marty Mcfly: Te könnyen beszélsz vazze, a te verdádba be van építve a fluxuskondi. Azér' nem kommentelsz te éjszaka, mert mindig átléped azt a részt az időben :))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 15:01:11

@záporjózsi: Nem, de most, hogy mondod...:)))

Egyébként épp most cseréltem ki a benzincső-csócsáló csaptelep-szelepet egy tuning darabra. Már 25 lóerőnél tartok. :DD

SzLacika 2010.03.09. 15:01:59

@Marty Mcfly: Amúgy meg nem tudom honnan írsz, errefelé nappal van most, nem éjszaka :)

SzLacika 2010.03.09. 15:04:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Akkor húzz bele, mert a Tico gyárilag is megvan vagy 45 lovas, legalább azt illene elérni :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 15:07:35

@SzLacika: De a zenyém tunying darab ezért ennyi lóerős :))) De a végső cél a 182 lóerő, és 320 nyútony métee'.

záporjózsi 2010.03.09. 15:08:12

@Marty Mcfly: Inkább adjál a kamionosnak egy fluxuskondenzátort a Ticoba. ;))) A gőzösből is jó, hátha ez is tud vizet forralni. :)

SzLacika 2010.03.09. 15:09:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Áááh, amúgy is, Tico? Tuningolnál inkább Velorexet, na abban már azért van némi kihívás :))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 15:10:26

@záporjózsi: De nem tudni bele-é fér a kocsiba az a kondenzátor :)))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 15:11:45

@SzLacika: Hát, tudod mindenki abból gazdálkodik, amilye van. A Ticot is nagy érvágás volt megvenni, még 10 éves futamidőre is :)))

_ng_ 2010.03.09. 15:15:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Mióta tilos kereszteződésben előzni?"

Szerintem 1975 óta (bár én csak később tanultam a KRESZ-t).
De nem tilos, ha főútvonalon haladsz, vagy a kereszteződés előtt láttál "Útkereszteződés alárendelt úttal" táblát.

Marty Mcfly 2010.03.09. 15:19:51

okok, igazatok van... :-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 15:47:57

@záporjózsi: De arra már nem futja :) Se jogsira, se utánfutóra. Meg aztán kérdés, hogy a Ticom el bírná-e húzni az utófutót :D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.03.09. 16:47:15

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 11:10:10
@"streetfighter":

2. Pont azért, hogy a személyautók ne férjenek be közéjük, ugyanis gyakran előfordul, hogy a személyautó megelőz, és szépen lelassít a kamion sebességénél lassabbra. Senki sem szereti, ha feltartják, pláne ilyen hülyeség miatt. Ezt általában ilyen @Poll: félék csinálják, akiket irritál, ha kamion megy előttük."
meg a kamionosok akiket irritál, hogy egy kocsi bent van közöttük...

"A másik kérdés:
Már feljebb leírtam egy kommentben, hogy vannak vezetési- és pihenőidők, amiket szigorúan be kell tartani."
miért a kreszt nem kell!??? teherautónál a minimális követési távolság azon kívül, hogy adott körülmények között meg tudjon állni, ki van egészítve azzal, "hogy egy személygépkocsi előzés közben BIZTONSÁGOSAN(!!) beférjen! tehát nem 3 méteres követési távolságot kéne tartani! kijössz előzni, azt nem egy, hanem 11et kéne megelőzni... nagyszerű... erre a részre miért nem hivatkozol? :hmmm:

jelentéktelen alak 2010.03.09. 21:11:56

Komolyan már irritál ez az oktalan ellenszenv amit itt egyesek a kamionosokkal szemben leírnak.
Most úgy kedvem volna kamion sofőrnek lenni és valóban szabályosan közlekedni!
Tudjátok? 50-70-80km/h

Nem előznék én senkit a kedvetekért, de megtanulnátok becsülni azt a sofőrt, aki halad...

:-)

Rahsid 2010.03.10. 07:16:49

Fejbe lőnek még egyet-kettőt, aztán nem lesz ilyen nagy a szátok.

nagyzee 2010.03.10. 19:43:27

Átolvastam a postot és rájöttem, mi lehetett a Hondás problémája: elképzelhető, hogy hallott a hírekből a Toyoták gázpedál problémájáról és talán azt hitte, Toyotája van (végülis az is japán) és csak ki akarta próbálni, hogy tényleg beragad-e a pedál. Mivel nem ragadt be, de nagyon felgyorsult, ezért lépett a fékbe, nem bosszúból.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.14. 02:54:33

@Rahsid: Jajj, ez aztán értelmes hozzászólás volt.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása