Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Két-három pofon hatásosabb lett volna

2010.03.08. 13:42 :: SilentSound

A kis piros Honda vezetője örülhet, hogy az amúgy leginkább saját magára veszélyes köcsögösködése után megúszta egy kis bájcsevejjel, egy könnyebben bepöccenő kamionossal pórul járhatott volna. G M levele alant.

Kb. 1 hónappal ezelőtt voltam szemtanúja az esetnek, gondoltam itt az ideje megírni. Rövid sztori a következő: épp Ózd felé tartottam autóval, mikor Putnok belterületén utolértem egy kamiont. A városból kivezető út, úgy 1 km hosszú egyenes, amit végig belátni.

A kamion előtt egy személyautó haladt, erős 40es tempóval. Gondolom a kamionos elunta a tötyörgést, kinyomta az indexet és elkezdte előzni az őt feltartó autóst. Mikor mellette járt, egy bekötő útról a szembe lévő sávba, (ahol már a kamionos járt) kifordult 1 karika lámpás Mercis.

Nem tudom mit gondolt, de nem is ez a lényeg. Szerencséjére volt ott 1 buszmeg, lekotródott előle és a személyautó is lassított, hogy a nagy dög beférjen elé. A történet ugye normál esetbe itt befejeződik, de mi nem vagyunk normálisak... A piros Honda Jazz (úgy rémlik az volt) feldühödött ezen, hogy koptatta a fékpofákat. Alig, hogy kiértünk a városból, megelőzte a kamiont (szerencsére én jó messziről követtem kivételesen az eseményeket) és miután visszasorolt a helyére, hirtelen nyomott 1 satuféket.

Igazából a kamionos valahogy nem kúrta telibe, de nem hinném, hogy rajta múlott volna. Ezt követően a móresre tanító elszelelt. Nem értettem értelmét, pláne, hogy anno. az őt előző kamion, semmilyen szabálytalanságot nem követett el, szerencsétlenül jött ki, hogy a Mercis kifordult. Pláne nem húznék ujjat 1 ekkora döggel, mert lehet ha meglök hátulról az indokolatlan fékezésem miatt, tán megdöglök ott abban a pillanatban.

Valahogy pont úgy jött ki a lépés, na meg a szembe jövő forgalom, hogy nem tudtam megelőzni a kamiont, de nem siettem sehova, így nem is erőltettem. Aki jártas arra felé, tudja, hogy a bánrévei határátkelőnél, van egy nagy vasúti csomópont, ahol elég sokszor van piros 5-10percekre.

Épp ezen, kacagtam, hátha ott elkapja a kamionos. Mit ad Isten, mire odaértem, piros lámpa, vonat -> pont a Jazz mögött megállt a sofőrünk és már nyílt is az ajtaja. Vérfürdő az nem volt, de bekopogott az ablakon és elmagyarázta neki, hogy lehet nem kellett volna ilyen ostoba dolgot tenni. 2-3 pofonnal lehet hatásosabb lett volna.

Tudomásom szerint a "tanító" Ózdon rendszergizda a bíróságon. Ez úton gratulálok neki... Itt a történetem vége, várom a posztokat, hogy mekkora marha vagyok :D

282 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye erőszak büntetés veszélyes teherautó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 22:26:04

@Poll: Arra nem gondoltál, hogy esetleg normális követési távolságot kellene tartani, ugye? Nem kell ám hozzá sokat gondolkodni. Csak egy kicsit. Egy nagyon kicsit.

Nem látsz át rajta? Akkor egy furgonon se...ő is rohadjon meg? Egy lesötétített ablakú autón sem. Ő is rohadjon meg? Sőt, továbbmegyek. Egy egyszerű, utasokkal teli személyautón sem. Ő is rohadjon meg? Hát persze, mint mindenki, aki nem te vagy. Gratula!

Forest (törölt) 2010.03.08. 22:36:15

Gonosztojásnak, és más IQbajonokoknak mondom:
Az az idő, amikor egyértelműen az volt a hibás, aki megtolta a másikat, már lejárt!
Volt alkalmam beszélgetni ez ügyben rendőrökkel, és már nincs rutinból hibáztatás megtolás miatt, _nagyon_erősen_ vizsgálják a körülményeket, és az előzményeket.
Ha kiderül a "büntetősatu" akkor bizony apáim az fizet, aki veszélyeztette a másikat (a veszélyeztetésnek olvassatok utána)
Más. Ha már hülyéki vagytok és satuztok: ne 40 tonna előtt tegyétek (bár suicid hajlamokkal még izgalmas is lehet, hogy is mondjátok ezt? a halállal flörtölni? gratulálok)
És végül: A kamionosok között (mint ahogyan a taxisok és más lenézett foglalkozásúak között is) rengeteg szorgalmas, okos, és jól vezető ember van. Ha bármelyik tulajdonság hiányzik, már nem képesek ellátni a munkájukat (nem a hiénákra és nem az alkoholista falusi tsz-teherautósokra gondolok)
A taxiosok között pl rengeteg villamosmérnök, bölcsész stb megtalálható. Általában a legnagyobb probléma velük az volt hogy elmúltak 40-45 évesek, és már nem vették fel őket a szakmájukba dolgozni, mert az egyetemek fosság a friss diplomásokat, akik szarért-hugyért megkaphatóak, mindent elhisznek (még)és bármit meg lehet velük csináltatni.
Viszont egy középkorú embernek is el kell tartani a családját, élni kell az életét. A kamionosok, taxisok között semmivel sincs kevesebb értelmes ember mint pl egy fejlesztő cég emberei között. Csak éppen nem a projman f.szát szívják, hanem hajnaltól estig úton vannak.
Ja, még valami eszembe jutott: A kamionos nem azért tart követési távolságot, mert hülye, hanem azért mert a tömeget meg kell tudni állítani. Nagy spílerek vagytok, amikor bemásztok a fékezési zónába, "mert oda még beférek". A tepsibe is be fogsz férni, ha elszámítod magad, erre gondolj.
És hogy miért előz meg egy 40-el tötymörgőt egy kamionos?
Mert max napi 8-9 órát vezethet. Digitális tachográf van, kötelező pihenőidő van, a diszpécser által kijelölt kamionos pihenők vannak, ott lehet viszonylagos biztonságban éjszakázni. A sebesség 90 km/h-ban maximalizálva, az útvonalterv a fentiek szerint számítva. Mehet ő negyvennel is, csak akkor nem éri el az őrzőtt kamionos pihenőt, és nem biztos hogy lesz még másnap reggele, ha mondjuk 200-db plazmatévé utazik hátul (fél milla/db értékben)
Tudom, egyébként mindenki vérprofi, aki reggel elmegy autóval dolgozni, este meg hazamegy vele, hétvégén meg teszkóba szalad, és közben folyton bizonyítási kényszere van a gyerek és anya előtt hogy mekkora spíler.
Meg persze transzformálódni is kell az autó. Napi 8-10 órában a cégnél a főnökei szívatják a kisembert, van rá 40 perce amíg hazaér a saját szemétdombjára hogy megmutassa ennek a szar világnak a közutakon (benne a kamionosoknak is) hogy ki itt a főnök.
Isten mentsen minket a "vérprofiktól".

dzsekwolf 2010.03.08. 22:40:20

én már láttam bunkó kamionost, hondást, audist, opelest és még sok más autótípust és márkát vezető sofört. Szóval mind1 milyen autó, a lényeg,hogy aki tekergeti a kormányt annak mi van a fejében.
de jó fejet is láttam , szintén kamionost, audist, stb---st

de kki az a kiszel anikó és miért nagy ő??

dzsekwolf 2010.03.08. 22:43:45

@Forest:
na, ez egész fincsi volt.
ott a point.

RaveAcE 2010.03.08. 23:25:29

@Forest:
Teljesen igazad van. Aki kamionnal van, annak joga van legyilkolni bárkit az úton. A lényeg, hogy időben beérjen a parkolóba.
Senkinek nem tűnik fel, hogy kereszteződésben előzőtt a faszkalap? Ha járt volna kresz oktatásra és még olvasni is tudna, talán emlékezne rá, hogy tilos.
Speciel a hondásra ráfért volna egy 40 tonnás seggre pacsi.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 23:26:45

@RaveAcE: Mióta tilos kereszteződésben előzni?

indapass90210 2010.03.08. 23:36:02

@...::: Flúgos Kamionos :::...: amióta olyanok is önérzetesen kommentelnek, akik nem ismerik a KRESZ-t! :)

jelentéktelen alak 2010.03.08. 23:51:01

@"streetfighter":

1. Ha a posztról beszélünk, akkor az autó nem 45-el ment, hanem 40-el. :-)

2. 45-el előző autót szabályosan megelőzni 50-es zonában, vetekszik a lottó ötös esélyével. De ez nem csak kamionra igaz!!!

3. Nem kéne valakit hülyének nézni csak mert kamion sofőr! Felnőtt emberként, feltételezhetően tisztában van a jármű képességeivel és annak tudatában kezd, vagy nem kezd bele egy előzésbe.
Persze örült kamionsofőrök is vannak, mint örült személyautó vezetők, motorosok, biciklisek, stb. Ebben a kamion megint csak nem különbözik a többitől.

4 Úgy gondolom, ha semmi akadálya nincsen az előzésnek, akkor akár kamionnal, akár kerekes székkel is végre lehet hajtani.
A lényeg nem a jármű, hanem hogy felelősen és körültekintően volt-e felmérve a helyzet.

jelentéktelen alak 2010.03.08. 23:54:03

@dzsekwolf:

"én már láttam bunkó kamionost, hondást, audist, opelest és még sok más autótípust és márkát vezető sofört. Szóval mind1 milyen autó, a lényeg,hogy aki tekergeti a kormányt annak mi van a fejében.
de jó fejet is láttam , szintén kamionost, audist, stb---stb"

Erről van szó!!!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.08. 23:59:01

@Dövan: De legalább biztosak a dolgukban, merthogy megint mi lettünk a hülyék :)))

Csibi Hunor (törölt) 2010.03.09. 00:28:16

Ezt a sok jóindulatú embert :)

Ha gyalog jársz, a galamb az ellenség.
Ha biciklivel a gyalogos.
Ha autóval akkor a biciklis.
Ha kamionnal akkor az autó.

Én is néha vezetek kamiont, de maga az hogy vezetsz egy nagy monstrumot az nem egyenlő az iskolát nem végzett paraszt kategóriával.

Igaz már nem kell iskolai végzettség a jogosítvány megszerzéséhez elég, ha etnikum vagy :)

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.09. 00:55:04

Itt a történetem vége, várom a posztokat, hogy mekkora marha vagyok :D

Tehát te voltál az a rendszergizda kamionkekec?

Mr. Brown 2010.03.09. 01:14:52

igazából kicsit off, de a román kamionosoktól (de inkább a személyautósoktól) az ég óvjon. igazán semmi bajom nincs a románokkal, de itt hajdú-biharban rengeteg baleset miattuk történik. nem egyszer előztek már dupla kanyarban kamionnal, mikor én 90nel mentem..

ja, és egyébként respect a kamionosoknak, a legtöbb tényleg segítőkész és normálisan közlekedik

cambridge.on 2010.03.09. 02:38:30

Azt hiszem kicsit hosszú leszek,és durva.
Nem olvastam el minden hozzászólást,mert elborult az agyam.Ráadásul,ittam is!
Igaz csak teát,de azt a rendőrök sem hitték el,amikor arra a kérdésre: ivott?
Azt feleltem ittam.Mit ivott?Teát .
Itt a szonda fújja meg.Jó NDK-s szonda volt ahol a szonda végén luftballon volt,nem lehetett sumákolni.Na ez elromlott,mondta rendőr,még két szonda után,szóban rákérdezett:tényleg ,csak teát ivott?
Nem ez volt jellemző a magyarokra....Sorry,elkalandoztam.
Véleményem szerint,mivel a városból kivezető szakaszon történt,akik lakott területen belül előző kamiont vizionálnak,iratkozzanak be egy szövegértelmező tanfolyamra.
Vissza lehet keresni,(ha valaki nagyon rá ér)pár hónappal ezelőtt,volt valaki,aki egy hasonló külföldi(német)esetet leírt.
Hazánk fia,mert reggel egy kicsit később indult és az autópályán nem tudott végig száguldani,az őt feltartó autós elé érve, satuval büntetett.
Este két zöld(rendőr)kopogott az illetőnél,azzal az egyszerű felszólítással,hogy 24 órája van Németország területét elhagyni.Akkor nem büntetik meg.
Zárójelben megjegyezve:anyagilag mekkora büntetés magyar fizetést kapni,a német helyett?
Amit ennél a posztnál hiányolok:a feljelentés.A posztoló tanú volt,egy közúti közlekedést veszélyeztető eseménynél.
Ismert fogalom az indokolatlan fékezés,igaz?
Még az elkövető személye is tisztázódott(rendszergazda az ózdi bíróságon)!
Hol marad az intézkedés, a közlekedés biztonságosabbá tétele,ilyen személyek kiszűrésével?Legalább egy tesztre el lehetne küldeni az illetőt,alkalmas-e egyáltalán arra,hogy a közúti közlekedésben részt vegyen?
Velem is történt,hasonló,a 90-es években.
Akkor még 1500-as Ladám volt.2107-es,ötsebességes,végsebesség 170.
Egy autót követtem hosszú kilométereken keresztül.
Lakott területen 55-60(megengedett50),lakott területen kívül60-65 volt a sebességünk.Előzni nem lehetett a forgalom miatt,vagy a falvakban a sebesség miatt.
Amikor előzésre nyílt lehetőségem, 120-ra felgyorsultam,ő még ott volt mellettem.Hirtelen eszébe jutott,autóban ül,nem otthon a fotelben,nehogy már egy Lada megelőzze! Szemből feltűnt egy autó,és én ráhúztam a kormányt,inkább őt vigyem az árokba ,mint én szemből ütközzek.Na akkor fékezett.
Egyébként egyszer láttam egy Polski Fiatot ami mögött ott volt egy 40 tonnás kamion dombnak fölfele.A követési távolság legalább 2-3! méter volt.Négyen ültek a kis Polskiban,hogy őszinte legyek,nem csréltem volna egyikőjükkel sem.
Régebben gyakran tettem meg a Siegen-Miskolc utat.Egyszer volt csak,hogy valaki satuzva feltartott.Természetesen itthon ,Gödőllő környékén.
Mindkettőnk szerencséjére,hamarabb elhagyta az autópályát,mint ahogy bennem megérett az elhatározás,hogy a legközelebbi alkalomkor kiveszem a kocsit alóla!
A mai napig nem értem,mi értelme volt 5km miatt,felidegesíteni magát és engem?
Idővesztesége lehetett volna 20 másodperc,így lett legalább 3szor annyi.Nem is beszélve a veszélyről,amiről ő nem is tudott.
Mint,tegnapi hozzászólásomban írtam,satura kocsi kifordítás következik.Lehet hogy az amerikai rendőrök többet gyakorolják,de elsőre is sikerülhet,ha az ember fel van rá készűlve.Ilyen estben a satu következménye minimum kórház,de lehet ravatalozó is.
Még egyszer kérdezem:megéri?

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2010.03.09. 04:43:50

Mennyi ilyen barom van! Sajnos, nagyon sok még életben. Még...

treffhetes 2010.03.09. 06:15:36

Így hajnalban azért ez elég sok volt.
Sosem szerettem a satuzós-büntetős embereket. Nagyon nincsenek tisztában a fizikával. Múltkorjában egy jogász barátomnak meséltem arról, hogy milyen könnyű kifordítani egy autót.
A lassítós figyelemfelkeltés szerintem is sokkal hatásosabb. Én a fartúrókra szoktam alkalmazni és mindegyik észreveszi magát... egy idő után legalábbis :-)
A nagyvashoz való viszonyúlással kapcsolatban nekem az a vitorlás mondás jut eszembe, hogy lehet, hogy nekünk van elsőbbségünk de ő meg vasból van.
És még valami. A 10 km/h-t keveslőknek meg talán megfoghatóbb, ha átszámolják m/s-ra (2.78), vagy belegondolnak hogy gyalog ennek a 3-val közlekednek. Nem olyan kevés az. Mondjuk kamiont előzni kell vagy fél perc, de személyautók előzéséhez néha elegendő lehet.

romesz 2010.03.09. 06:46:51

a kamion helyeben lehet nem nyomom olyan erosen a feket. Csak annyira, hogy a honda loduljon egy jot. En mentem mar bele kotozkodo PT cruserbe csak annyira, hogy kiverte a viz az urget

englandboy 2010.03.09. 06:47:04

a korlátozást azért irtam mert sok ember nem érti miért mennek egymás seggében a kamionok, miért elöznek lassan
a tacho hitelesítésekor jo állapotu gumikkal stb állítják be alimitert
ha a gumi kicsit kopott, más a méret stb evidens hogy a sebesség nem lesz pontos
én speciel leveszem a lábam a gázrol ha kollega elöz
vesztek 10 másodpercet na azt akkor mi van
otthon a nagyokos fönök kitalálta budapest-barcelona 3 vezetésböl megvan
itt london-alicante / kb egyforma távolság a második kissé hosszabb /
megmondták péntek 12.00 elött oda ne érjek mert a fejemet veszik

atila68 (törölt) 2010.03.09. 07:18:15

Van valahol a YouTube-on egy japán videó, egy elszabadult (fékhibás?) busz a bedugult autópályán úgy hajtogatja össze az egy tonnás személyautókat mint hajléktalan a sörösdobozt.
További bünti-satuféket kívánok minden lemmingnek.
Én élni szeretnék.

Poll 2010.03.09. 07:39:37

@...::: Flúgos Kamionos :::...: normális követési távolság? Mondjuk 50 méter, hogy mellette még lássak valamit? Városban? Ember, láttál te már forgalmat egyáltalán? De még ekkora távolásból se lehetne a töredékét se látni annak, mint amit egy átlag autó ablakán keresztülnézve látni. És igen, ugyanez vonatkozik a furgonokra is és gyakran a lesötétitett autókra is. Én nem mondtam, hogy rohadjanak meg, általában 3 mp és elöttük vagyok, ha összeszarják magukat akkor is, mert nem összehasonlitható a gyorsulásunk, én csak próbáltam elmagyarázni, hogy miért előzik meg az autók a kamiont, furgont és a többi batárt, akkor is, ha normális sebességgel mennek.

Rife67 2010.03.09. 07:45:31

Itt mindenki a kamionost hibáztatja, hogy lehet 40-el haladót szabályosan 50-el megelőzni.
De tegye fel a kezét, aki nem előzött még meg 50-es területen 40-el haladót. S most tegye fel mindkét kezét, aki az előzést a sebességmérőre tapadó szemmel végezte, nehogy túllépje az 50-et. Szerintem ilyen esetben mindenki nyom egy kis gázfröccsöt, kicsit túl is lépi a sebességet, hogy minél gyorsabban túllegyen rajta, de utána visszaáll az előzött elé, s kényelmesen felveszi az 50-es tempót, ha egyébként nem akar döngetni, mint állat.
Szóval szerintem a kamionos sem 5 km-es távra tervezte az előzést. S valóban ez a "kicsit" lassabban megyek, mint a megengedett a legbosszantóbb. Ha mögötte maradok, "sosem" érek oda, ha leelőzöm, azt csak szabálytalanul tehetem esete.

drazsé 2010.03.09. 08:00:13

én még ott vagyok leragadva, hogy magasabbrendű útvonalra hogy kanyarodott ki a mercis, ha gyün a sávjában a kamion? kresz is, életösztön is elelne szól

kamiont meg lebüntetősatuzni a teljességgel darwin-díjas szokás... magyarázza meg nekem, mire gondolhatott?

kamionost meg egy helyen nem szeretek, autópályán, mert az egyik meg y89-el, a másik 90el, akkro előz a hátsó, függetleneül attól ,hogy épp jövök a röppenőben...

drazsé 2010.03.09. 08:01:00

@Rife67: nem csak szabálytalanul teheted, javítsatok ki, de előzés esetére rugalmas a megengedett sebességhatár

szenon 2010.03.09. 08:02:24

Erről a befékezésről egy németországi eset jut eszembe! Az autópályán haladtunk németbe, Frankfurt felé, éjjel!Egy 124-es 2,5 td Mercivel. Két kamion kezdte előzni egymást, ami nem egyszerű ezeknél, mert az egyik megy 89-el, a másik meg 90-el. Tehát nem egy villám egyik sem! Mi (magyarok) kivártuk, de egy előttünk haladó német mazdás türelmetlenül villogott. Egy birka lehetett. Na most mi, amikor megtisztult az út, akkor mentünk volna, de a mazdás feltartott, nem takarodott ki a sávból. A kollégám rávillantott (ahogy ő a kamionra) és szerettünk volna menni, haladni! Elmentünk, de a birkája ránk húzta a kormányt.A kollégám erre bepöccent és előtte egy erőset fékezett! Ekkor szóltam, hogy ez bakker egy kicsit erős volt, ezt itt nem díjazzák. Mert ugye a német ha meglát egy magyart szabálytalankodni, egyből telézik a rendőröknek! Na mi el is mentünk, haladtunk a cél felé! Már majdnem elfeledtük a történetet, de úgy 60-80 km megtétele után megláttunk egy oldalbejárónál álló, ugrásra készen álló autópálya rendőrautót egy BMW Kombi 530d képében. Mondanom sem kell kivágódott és lemeszelt, kivezetett a parkolóba. Éjjel úgy jöttek ránk, mintha bűnözők lennénk, kéz a fegyveren,agresszíven. Kiállítottak 1-2 fokba a kocsijuk elé, (pólóban voltunk) és nem engedték azt sem, hogy felvegyük a kabátot. 15 percet álltunk így, amíg befutott a mazdás! A kollégám konyítja a német nyelvet és szerencsére a mazdás is elismerte az ő manőverét, felelősségét. Egy kézfogással kellett lezárni az ügyet, ellenkező esetben eljárást indítanak mindkét fél ellen. Elfogadták! Nagyon korrektek voltak, de ha nem ilyen rendőrökkel hozott volna a sors össze,ennyivel nem ússzuk meg! Ebből tanultunk, hogy kint fingani is csak óvatosan szabad:))

Poll 2010.03.09. 08:11:02

@drazsé: kijavitalak, a sebességhatár az nagyon nem rugalmas :)

Nem lépheted át sem előzéskor sem máskor. Ez a szabály, a gyakorlat meg egy másik dolog.

drazsé 2010.03.09. 08:20:20

@Poll:
nebazz, akkor engem vagy átvertek anno, vagy már csak hozzáidomultam a viszonyokhoz :)

orv 2010.03.09. 08:28:05

Rejtőnél írt így a Török Szultán ,csak azt viccből alkották meg.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 08:57:37

@Rahsid: Akkor tőled is megkérdezem: Mióta tilos kereszteződésben előzni?

Zergerverge 2010.03.09. 09:30:55

Te egy (1) hülye bunkó paraszt vagy, aki 1-nek írja a határozatlan névelőt!

indapass90210 2010.03.09. 09:31:12

@cambridge.on: szerintem ha mindezt angolul írod le, akkor sem értik meg kevesebben!

indapass90210 2010.03.09. 09:32:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...: de szerencsére mi tudjuk, hogy ki az igazi hüje, legfeljebb most nem mondjuk meg! :D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.09. 09:39:53

@Rife67: Erre a legjobb, amikor pld az M0-ás 110-es részén akarsz menni. Ott mindent lehet, csak 110-el menni nem. Ha kimégy a külsős sávba, akkor utolérsz egy 80-al száguldó szviftet, (mert megteheti), ha meg kimégy a másik sávba, letol egy 160-al mögéd robbanó autista. Egyik sem jobb a másiknál.

Rahsid 2010.03.09. 09:55:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Most komolyan egy kamionosnak kell ecsetelni hogy miért nem előnyös kereszteződésben előzni? :D
Komolyan mondom vicc kategória.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 09:59:19

@Rahsid: Nem mondtam, hogy előnyös, de a kresz csak egyes esetekben tiltja. Vagy tévedek?

Rahsid 2010.03.09. 10:02:04

És akkor most előzésről beszélünk, nem pedig jobbról való tutyi-mutyi kikerülgetésről.

Rahsid 2010.03.09. 10:09:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ez annyira nonszensz hogy egy kamionos nem érti meg hogy kereszteződésben nem előzünk. :)
Attól függetlenül hogy a hülye kis kresz most engedi-e vagy sem.
Tudod én inkább utcák között előzgetek, hogy az előttem lévő hülyék ne borítsanak be az árokba, illetve ne jöjjenek ki elém.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 10:19:18

@Rahsid: "Attól függetlenül hogy a hülye kis kresz most engedi-e vagy sem."

Máskor meg az a hülye, aki nem tartja be a kreszt.
Most éppen az, aki betartja.
Holnap ki lesz?
Ez a nonszensz.

"streetfighter" 2010.03.09. 10:38:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Két dolgot magyarázz meg!
1. Miért mennek egymás seggében a kamionok úgy, hogy alig lehet beférni közéjük?
Mint azt a kollégád is elismerte.
2. Miért kell lakott területen előzni, amikor nemsokára kiér azon kívülre, és ott lehet, hogy a személykocsi gyorsabb lesz? Miért kell egy ilyen döggel ennyire türelmetlennek lenni?
És itt ne hivatkozz a személyautókra mert nem egy kategória.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 11:10:10

@"streetfighter":

Első kérdésedre a magyarázat:
1. Lehet, hogy nincs semmi értelme, csak simán hülye a kamionos. Ilyen is van, mint már írtam.

2. Pont azért, hogy a személyautók ne férjenek be közéjük, ugyanis gyakran előfordul, hogy a személyautó megelőz, és szépen lelassít a kamion sebességénél lassabbra. Senki sem szereti, ha feltartják, pláne ilyen hülyeség miatt. Ezt általában ilyen @Poll: félék csinálják, akiket irritál, ha kamion megy előttük.

A másik kérdés:
Már feljebb leírtam egy kommentben, hogy vannak vezetési- és pihenőidők, amiket szigorúan be kell tartani. Nincs olyan, mint a személyautóknál, hogy "5 percet kések, b@szni rá" mert gyakran 5 percen múlik, hogy odaér-e vagy nem. Hihetetlennek hangzik, de rengetegszer volt már, hogy pl. 4 óra 29 percből álltam meg a cégnél, vagy egy parkolóban. Ezért kell sietni, és ebbe nem fér bele, hogy egy autó után szuttyogjanak 40-nel.

Poll 2010.03.09. 11:37:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...: hidd el, hogy miután én megelőztelek, nemsokáig látsz maximum távcsővel, aztán szüttyöghetsz tovább az agysebész barátaid valagában ameddig csak jólesik :)

indapass90210 2010.03.09. 11:51:43

@Poll: olyan gyors az egynégyes ekotek asztra?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 11:57:08

@Dövan: A sok matrica, és a kék LED sokat dob ám rajta :)))

\\\'Doni\\\' 2010.03.09. 11:59:42

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Én nem igazán szeretem az általánosítást, mert találkoztam nagyon rendes kamionossal és nagyon idiótával is, mint minden más esetben. /lásd:motoros,gyalogos stb/
De egyes kamionosoknál förtelmesen dühít, hogy miután megelőzöm és beérek egy lakott területre és ott lelassítok kb. 55-re, akkor ott liheg a nyakamban és tolna le az útról. Talán nem kell néki a jogsija, vagy esetleg ezek olyan nagy ászok, hogy nem fog rajtuk a traffi?
A másik problémám, hogy sokan sz@rnak arra,mikor belemennek egy balos kanyarba, hogy épp jönnek szembe. Lecsapják és a másik meg takarodjon le a padkára. Nem csodálom , hogy az ilyenek miatt rögtön általánosítanak, mert sajna nem kevés van az ilyen tahókból.
De, mint mondottam ez nem mindenkire igaz!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 12:02:59

@\\\'Doni\\\': Vannak ilyen hülyék is, de előfordulhat az is, hogy pl. a kanyar előtt nem látja a szembejövőt.

Rahsid 2010.03.09. 12:09:04

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem is én szoktam a kreszre hivatkozni, szóval ezzel ne érvelj ellenem.

indapass90210 2010.03.09. 12:11:37

@...::: Flúgos Kamionos :::...: csak a marhák nem tudják, hogy hátrafele világítósra kell szerelni ahhoz, hogy a fotonok lendületét kihasználva jobban menjen a kocsi!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.09. 12:14:02

Én igazából ha motorral vagyok, és egy kamionos elkezd megelőzni, inkább kigyorsítva ott hagyom a pics@ba, akkor is ha szabálytalan, mint hogy a pótkocsit rám húzza a parasztja, ahogy szokták.
Az életem többet ér.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 12:15:08

@Dövan: Az igaz! Viszont helyette szerelnek fel akkora kipufogót, hogy a lökhajtás plusz 150 lóerőt dob az egynégyes motoron :)

\\\'Doni\\\' 2010.03.09. 12:26:36

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Hidd el nem az ilyen esetekre gondoltam. Azért mielőtt leanyázok valakit, átveszem a körülményeket is. Bár ez a kanyarlevágás sok buszosnál is probléma. Sőőőt a motorosok sem piskóták, miután tavaly egy marha majd' lefejelte a tükrömet. Tehát látszik , hogy embere válogatja nagy részben és nem autója, bááár az a sok suzukis....:)

vwgery 2010.03.09. 12:38:39

@newtehen: ha tartassz attól, h megelőz, akkor menj gyorsabban. én csak oda szoktam figyelni, hogy elférjünk.

"streetfighter" 2010.03.09. 12:46:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Ok. de azt azért megvárhatná, hogy kiérjenek a lakott területről, mert lehet, hogy ott már gyorsabb lesz a személyautó.
Valljuk be az azért ritka, hogy a kamion a gyorsabb országúton.

vwgery 2010.03.09. 12:49:33

úgy értettem, ne akkor amikor már előzésbe kezd előtte pedig feltartottad. ha valaki utolér akkor feltehetőleg gyorsabb és segítsd az előzésben. közlekedj úgy, hogy ne érjen utol...

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.09. 12:51:44

Honda szívik. Egyébként a kerékpáros ezt jól elszúrta...

De végülis a gyalogos a hibás: miért ült autóba????

Poll 2010.03.09. 13:01:49

@Dövan: aha, 300 lovas astrám van, sok villogó led-del, gyorsulhatunk egyet. :)
Csak legyen ott sok nagyon okos kamionos, mert az fontos :)

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.09. 13:08:07

@Csibi Hunor: Jaja, ez igaz. Még én is észrevettem magamon (pedig én aztán makulátlan közlekedő vagyok...:), hogy a parkolás előtt 1 perccel még a gyalogosokat pilláztam, hogy miért nem mennek gyorsabban át a zebrán, aztán mikor leparkoltam, és gyalog indultam át ugyanott, akkor meg jött a sok hüje autós...:)

Így van ez, mindenki önzik egy picit, ez kell a túléléshez.

záporjózsi 2010.03.09. 13:08:56

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Minden bizonnyal sokaknak mondtál újat - nekem nem. Az a probléma, hogy az időkiszabatot sokszor valós tartalék nélkül sikerül meghatározni. Ha akkor és csak akkor mennének a kamionosok túl gyorsan, amikor a tartalék elfogyott, akkor az látszódna az utakon. Persze éles a verseny és gyilkos a piac, a fuvarosok és a cégek élete nem csak játék és mese. Megyek az országúton 90-nel (tudom, az óra csal) és előz a kamion, amelynek 70 lenne papírforma szerint a vége. Persze ahogy lehet, segítem, mert menjen, de azért inkább elrebegek néhány keresetlen szót az érdekében, hogy ő és a környezete is hazaérjen...

A nagyok segítéséhez meg csak annyit, hogy ha valahonnan ki akar kanyarodni és van rá lehetőség, talán el lehetne engedni. Nem csak az egyik sávban, hanem az azonos irányú másikban is. Ilyen szempontból mindegy, hogy kamion vagy busz, egyaránt kilóg/belóg valamelyik része. Ugyanilyen az eltévedt külföldi kamionos/buszos esete. Ha gáz van, szerintem jólesik neki egy kis segítség. Arra érdemes vigyázni, hogy hol fér el a dög, ha nem vagy biztos a dolgodban, inkább szólj, hogy nem tudsz neki segíteni, de egy környező nagyobb útig el lehet gyorsan kalauzolni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.09. 13:16:18

@vwgery: Nem tudom észlelted -e már, de egy olyan útszakaszon, ahol csak 90-el lehet menni, hiába megy a motoros 90-el, valami késztetés benne van a többi járműben, hogy: Hú, motoros, meg kell előzni. Különösen igaz ez a nagyobb teherautókra, kamionokra, akkor is, ha max 91-el tud menni, neki áll megelőzni a 90-el haladó motorost. Ilyenkor "szokik" az lenni, hogy a felénél megúnva jól ráb@ssza a pótkocsit a motorosa, akit nagyon zavar, hogy egy akkora kerék, mint ő maga süvít a fülétől 3 cm-re. Ilyenkor a tapasztalatlanja eldobja a motort, vagy besatufékezik, (ami általában ua.) De a tapasztaltakat is meglepheti esetleg egy kátyú.
Persze ha ilyenkor egy negyed gázadással állva hagyjuk a delikvenst, akkor meg jön a köcsögmotoros fasznakszáguldozik jóleszmajdaveséje.

"streetfighter" 2010.03.09. 13:21:34

@newtehen:
Te vagy a hibás!
Mi a szarnak kell 90-el vánszorogni egy gyors motorral?

záporjózsi 2010.03.09. 13:22:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...: A korszerű kamiont inkább beengedem magam elé pl. a 0-son, mert tudom, hogy tudja tartani a sebességet. Többet is, mint szabadna. ;) Gond legfeljebb a nagyobb emelkedőkön van, illetve mivel nem látok ki mögüle, megnövelem a követésit, hogy vészfék esetén ne kenődjek fel rá. De mit csináljak, ha a következő kamion már indokolatlanul közel van?! Tudom, ők azok, akik miatt szidják sokan a kamionosokat...

@ági anyu: Sőt, kezdem látni, hogy betartják a tehergépkocsik követési távolságára vonatkozó egyébként igen értelmes szabályt is. Már aki betartja. ;)

@vwgery: Más autóval simán el tudtam volna képzelni, hogy a figurának ez volt óra szerint az 50. Egy Hondáról azért nem gondolom, hogy ennyit csal az órája... 90 alatt már csak nagyon kicsit (1-3 kph) engedem a határ fölé a mutatót - engem ne fotózgassanak csak úgy. ;)

záporjózsi 2010.03.09. 13:25:57

@newtehen: Nem 92? ;)))) Amúgy érdekes, hogy a motorosok is tudnak együttműködők lenni, ha hagyod őket kibontakozni. Sőt, a biciklisek között is akad. Sok autós nem gondol bele, hogy nekik a kátyú vagy egy gödör nem ugyanaz, mint a legalább négykerekűeknek.

"streetfighter" 2010.03.09. 13:26:38

@vwgery:

Nagyrészt igazad van, de vannak sofőrök akik lakott területen (falu) is úgy mennek mint azon kívül, ezért ott utolérnek. SŐT leelőznek!
Találkoztam ilyen hülyével.
Végiggangolt 120-al a falun és LEELŐZÖTT ENGEM!
Utána előzhettem vissza a falu után.
Aztán jött a következő falu...

cso zsi 2010.03.09. 13:30:43

A minap a Kőbányai úton (60-as) megyek a külsőben a 3,5-esemmel, utolérek egy Audi kombit, 40-45 körül poroszkál.
Ahogy elfogynak mellettem a belsőben, "visszakettőpadlógáz", behúzódok, és menneék, amennyivel szabad.
Mit ad isten, a jóember bevág elém, és nyom egy satut. Ellőtte már 5 autónyi hely, úgyhogy értelmét nem láttam, de az utassal beszélgetett, nyilván az "itt kell balra..." kezdetű mondat hangzott el.

indapass90210 2010.03.09. 13:31:46

@Poll: utoljára valami aranymetál asztrával gyorsultam, asszem gé kupi volt. Lehet tevótá, de azon nem volt led, csak nagy kipuffogó!

Ja, és persze lenyomtam!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 13:36:27

@Dövan: Persze, hogy lenyomtad, mert neked több kék LED van a kocsidon, nem ? :)))

"streetfighter" 2010.03.09. 13:37:16

@cso zsi:

És akkor most befordult vagy sem?

vwgery 2010.03.09. 13:52:57

@"streetfighter": megesik az ilyesmi is valóban.
@newtehen: ütöttek is el már mikor motorral voltam. az sem volt kellemes érzés. ez van. attól még nem kell szopatni a másikat. igazad van, sok paraszt csak azért nyomja neki mert motorost le kell nyomni. különösen igaz ha 1 "szar robogót" látnak. vigyázni kell nem szopózni

Poll 2010.03.09. 13:58:53

@Dövan: LOL, ezek szerint nem ment az irónia, nem astrám van, abból elég ritka a gyárilag 300 ló :)

De mindegy, te úgyis lenyomnád, én elhiszem neked :)

indapass90210 2010.03.09. 14:12:51

@Poll: de, ment, nem láccik? Az én eddigi autóim között is elég ritka volt a gyárilag 300 lovas!

indapass90210 2010.03.09. 14:14:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...: fehér ledeket akartam az aljára, igazából a küszöbben ott is vannak a lyukak a szereléshez :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 14:20:37

@Dövan: Az még dobna rajta olyan 120 lóerőt. Anno a biciklimre is ilyet raktam, ment is, mint zállat :)

indapass90210 2010.03.09. 14:36:38

@...::: Flúgos Kamionos :::...: naná, nincs surlódás. Majdnem olyan, mint a légpárnás, csak ez fénypárnás!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 14:43:35

@Dövan: Most azon gondolkodok, hogy a Tico-mat hogyan tuningoljam fel :) Nem tudom, hogy elég lesz-e rá két "Racing"-es matrica, vagy dobjak-e rá 1-2 LED-et. Persze a sportkormány, és a csiptuning alap :)

záporjózsi 2010.03.09. 14:51:53

@...::: Flúgos Kamionos :::...: ...aztán fluxuskondenzátorban gondolkoztál-é? ;)

Marty Mcfly 2010.03.09. 14:53:00

óóó bazzeg, ti nem is alszotok?
jobb dolgotok nincs, mint éjjel nappal kommentelni? szegényes életetek lehet...

SzLacika 2010.03.09. 14:58:36

@Marty Mcfly: Te könnyen beszélsz vazze, a te verdádba be van építve a fluxuskondi. Azér' nem kommentelsz te éjszaka, mert mindig átléped azt a részt az időben :))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 15:01:11

@záporjózsi: Nem, de most, hogy mondod...:)))

Egyébként épp most cseréltem ki a benzincső-csócsáló csaptelep-szelepet egy tuning darabra. Már 25 lóerőnél tartok. :DD

SzLacika 2010.03.09. 15:01:59

@Marty Mcfly: Amúgy meg nem tudom honnan írsz, errefelé nappal van most, nem éjszaka :)

SzLacika 2010.03.09. 15:04:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Akkor húzz bele, mert a Tico gyárilag is megvan vagy 45 lovas, legalább azt illene elérni :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 15:07:35

@SzLacika: De a zenyém tunying darab ezért ennyi lóerős :))) De a végső cél a 182 lóerő, és 320 nyútony métee'.

záporjózsi 2010.03.09. 15:08:12

@Marty Mcfly: Inkább adjál a kamionosnak egy fluxuskondenzátort a Ticoba. ;))) A gőzösből is jó, hátha ez is tud vizet forralni. :)

SzLacika 2010.03.09. 15:09:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Áááh, amúgy is, Tico? Tuningolnál inkább Velorexet, na abban már azért van némi kihívás :))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 15:10:26

@záporjózsi: De nem tudni bele-é fér a kocsiba az a kondenzátor :)))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 15:11:45

@SzLacika: Hát, tudod mindenki abból gazdálkodik, amilye van. A Ticot is nagy érvágás volt megvenni, még 10 éves futamidőre is :)))

_ng_ 2010.03.09. 15:15:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Mióta tilos kereszteződésben előzni?"

Szerintem 1975 óta (bár én csak később tanultam a KRESZ-t).
De nem tilos, ha főútvonalon haladsz, vagy a kereszteződés előtt láttál "Útkereszteződés alárendelt úttal" táblát.

Marty Mcfly 2010.03.09. 15:19:51

okok, igazatok van... :-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 15:47:57

@záporjózsi: De arra már nem futja :) Se jogsira, se utánfutóra. Meg aztán kérdés, hogy a Ticom el bírná-e húzni az utófutót :D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.03.09. 16:47:15

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 11:10:10
@"streetfighter":

2. Pont azért, hogy a személyautók ne férjenek be közéjük, ugyanis gyakran előfordul, hogy a személyautó megelőz, és szépen lelassít a kamion sebességénél lassabbra. Senki sem szereti, ha feltartják, pláne ilyen hülyeség miatt. Ezt általában ilyen @Poll: félék csinálják, akiket irritál, ha kamion megy előttük."
meg a kamionosok akiket irritál, hogy egy kocsi bent van közöttük...

"A másik kérdés:
Már feljebb leírtam egy kommentben, hogy vannak vezetési- és pihenőidők, amiket szigorúan be kell tartani."
miért a kreszt nem kell!??? teherautónál a minimális követési távolság azon kívül, hogy adott körülmények között meg tudjon állni, ki van egészítve azzal, "hogy egy személygépkocsi előzés közben BIZTONSÁGOSAN(!!) beférjen! tehát nem 3 méteres követési távolságot kéne tartani! kijössz előzni, azt nem egy, hanem 11et kéne megelőzni... nagyszerű... erre a részre miért nem hivatkozol? :hmmm:

jelentéktelen alak 2010.03.09. 21:11:56

Komolyan már irritál ez az oktalan ellenszenv amit itt egyesek a kamionosokkal szemben leírnak.
Most úgy kedvem volna kamion sofőrnek lenni és valóban szabályosan közlekedni!
Tudjátok? 50-70-80km/h

Nem előznék én senkit a kedvetekért, de megtanulnátok becsülni azt a sofőrt, aki halad...

:-)

Rahsid 2010.03.10. 07:16:49

Fejbe lőnek még egyet-kettőt, aztán nem lesz ilyen nagy a szátok.

nagyzee 2010.03.10. 19:43:27

Átolvastam a postot és rájöttem, mi lehetett a Hondás problémája: elképzelhető, hogy hallott a hírekből a Toyoták gázpedál problémájáról és talán azt hitte, Toyotája van (végülis az is japán) és csak ki akarta próbálni, hogy tényleg beragad-e a pedál. Mivel nem ragadt be, de nagyon felgyorsult, ezért lépett a fékbe, nem bosszúból.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.14. 02:54:33

@Rahsid: Jajj, ez aztán értelmes hozzászólás volt.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása