Van a KRESZ, amit be kell tartani, pont. Ettől függetlenül nincs ember, aki rendszeresen vezet autót, gyalogol, kerékpározik, vagy bárhogy máshogy közlekedik és soha nem szeg szabályt akár véletlenül, akár tudatosan, mert az teljesen értelmetlen és életszerűtlen. Aztán van az, amikor mindezt azzal is megkavarják a rendőrök, hogy nincsenek tisztában azzal, hogy jogosan büntetgetnek-e. BJoCi Siófokon utóbbi esettel találkozott, a szerencsétlen autós meg vagy fizet, vagy mászkálhat reklamálni meg ügyintézni a saját pénzén.
Ne haragudjatok, hogy nem tudtam térképet beszúrni, de az oldal fenntartóihoz képest én csak Uhrin Benedek lehetek az internet világában. Igyekszem elég pontosan részletesen leírni a helyzetet a térkép hiányának ellenére. Akkor a sztori:
Pár napja érlelődik bennem a gondolat, hogy valóban tudjuk mi a KRESZt? Főleg az apróbb részeit. Meddig tart a egy sebességkorlátozó-tábla hatálya? A feloldó tábláig. És ha nincs? ... Én úgy tudom, hogy a következő kereszteződés elejéig kell azzal a sebességgel haladni. És tudja ezt egy rendőr is?
Egyetlen szülővárosom, a kedves kis fatornyos Siófok - innen is üzenve a turistáknak - még ilyen hideg időben is épül, szépül. Most éppen a város jelképének számító Víztornyot újítják fel. Ezért teljesen érthető módon lezárták a Fő utcának (2X2 sávos) a Víztorony melletti két sávját a négyből. A forgalom így a maradék két sávon halad, sárga vonalas áttereléssel és 30-as sebesség korlátozással. Nyilván akik kihelyezték a táblákat, a lezárt szakaszra gondoltak, mivel tényleg két szűk sávról van szó.
Azonban a rendőreink előszeretettel elkezdtek mérni az adott helyszínen, a Fő utcán, a kaszinó elől Pest irányába. A baj ott kezdődik, hogy aki kihelyezte a táblákat és aki kiküldi a traffipaxos autót mérni, az nincs tisztába a sebességkorlátozással illetve annak hatályával. Tehát arra kérem azokat az autóstársakat, hogy ha netán lefényképezték őket az adott szakaszon, ne fogadják el a büntetést, hanem felebezzenek. Miért is?
Ha a buszpályaudvar felől haladunk a Sió-híd irányába (Keletről Nyugatnak): A sebességkorlátozó-tábla (30-as) a templom előtt van. A traffipaxos autótól mintegy 250méterre. Ezen a 250méteren van négy útkereszteződés. A lezárt, csupán két sávos rész az 1. illetve a 2. kereszteződés között van. A 4. pont a rendőrautó előtt. 1.kereszteződés: A volt Sió áruház parkolójának bejárata. Utána a lezárt szakasz a következő kereszteződésig. 2.kereszteződés: Ennek a parkolónak a kijárata. 3.kereszteződés: Egy társasház mögé bemenő utcácska. 4.kereszteződés: A társasház után ismét egy kis utca. Tehát a tábla az első kereszteződésig érvényes. Ezt a szakaszt azonban végig mérik.
Ha a Sió-hídtól haladunk a buszpályaudvar irányába (Nyugatról Keletnek): A sebességkorlátozó-tábla (30-as) a Fő utca és a Mártírok útja kereszteződésében van. Innen 100méterre áll a rendőrautó a túloldalon és a távolodókat méri. 1.kereszteződés: Balról egy utca csatlakozik a Fő utcába a társasház mögül. Ennek járdáján áll a rendőrautó. 2.kereszteződés: Bal oldalon a társasház mögé menő utca. 3. kereszteződés: A Víztorony parkolójának bejárata. Utána a lezárt szakasz a következő kereszteződésig. 4. kereszteződés: A Víztorony parkolójának kijárata. Tehát a tábla hatálya a rendőrautó mellet véget ér.
A legbosszantóbb, hogy a héten megkérdeztük az éppen mérő rendőröket, hogy akkor most ez, hogy is van. Azt válaszolták, hogy tudják ezt ők, de sokan az autósok közül nem. És egyébként is, nem a mérést végző rendőr találja ki, hogy hol mérhet. Ennyi a nagy konklúzió a sztorimra. Tudom, hülye a posztoló! Köszönöm, hogy elolvastátok!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.10. 15:40:39
valaki elmagyarázná, hogy miért baj, hoyg a rendőrautó nem a 30-as szakaszon áll?
és miért baj az, hogy az 50-es szakaszon is mér?
BJoCi 2010.03.10. 15:42:34
mercurius 2010.03.10. 15:43:04
Ennyire szeretnek, minket itthon. Gratula
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.10. 15:49:22
a képen meg úgyis látszik, hogy hol volt az autó a felvétel időpontjában...
"streetfighter" 2010.03.10. 15:53:00
Le kéne zúzni mindet!
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.10. 16:03:14
BJoCi 2010.03.10. 16:03:48
"streetfighter" 2010.03.10. 16:15:04
Egyelőre még nincs. Komolyan utánajártam a dolognak. Ami használna állítólag az beszereléssel együtt 6 fejjel (lézerblokkoló)+ komoly radardetektorral kb. 160.000 Ft.
Az új autóba terveztem, de a válság közbeszólt.
A mostaniba nem akartam már belerakatni.
Marty Mcfly 2010.03.10. 16:16:01
jaja, én sem értem az egészet, hiszen nem hangzott el, h 30 fölött csekket kapott vna vki...
mi van, ha szimplán az 50et mérik bazzeg?! onnantól meg tökmind1, hol állnak!
úgyhogy hülye a posztolót!
amúgy a rendőrök meg satuk!
''autónepper.'' 2010.03.10. 17:24:31
BJoCi 2010.03.10. 17:36:25
Marty Mcfly 2010.03.10. 17:52:31
akkor meg ennyire satuk a rendőrök, még dicsekednek is vele?!
akkor is hülye a posztoló, h rendőrökkel koketál! :-)
tónik 2010.03.10. 18:15:46
ganyager 2010.03.10. 18:27:10
Seth Gecko 2010.03.10. 18:48:25
Marty Mcfly 2010.03.10. 18:54:15
te beszélsz, aki a tesóddal nemtom hány embert mészároltál le Texasban? :-)))
Seth Gecko 2010.03.10. 18:59:58
@Marty Mcfly:
Na jó, na jó, de ott nem csak a szám volt a fegyverem :D
És nem utolsósorban, én ezt élőben láttam:
:P
www.youtube.com/watch?v=RVVGKiYZ0SM
ON
Seth Gecko 2010.03.10. 19:01:13
Bladika 2010.03.10. 19:13:41
Érdre be lehet hajtani úgy lakott területen kívülről (és nem kitaposott földúton vagy hasonló), hogy nincs kirakva semmiféle Érd tábla. Nem tudom értitek-e? :) De ne áruljátok el senkinek! Pssszt! Ez az én titkos Jolly-Jokerem!
Papóci 2010.03.10. 19:26:48
Nem hívsz meg SilentSound?
Nade 2010.03.10. 19:30:53
Egyébként meg fényképezzenek a 30-nál is, rendben van! Csak éppen a sokkal veszélyesebb, folyamatos halálveszélyt jelentő idiótákkal mi lesz a hazai autópályákon, akik 20 centire rád másznak, mert merészeled betartania sebességhatárokat?! Még SOHA nem láttam, hogy az ilyeneket lekapcsolták volna.
Bladika 2010.03.10. 19:30:59
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.10. 19:40:27
misitcom 2010.03.10. 19:49:24
A parkoló az amit "P"táblával jelölnek.Tökre mindegy,hogy szint különbség vagy nem.Aki parkolóból indul mindenkinek elsőbbséget kell adnia.Lehet az bicikli,autó vagy roller.
misitcom 2010.03.10. 19:53:49
Ezzel azt akartad mondani,hogy ha beállok a kapubejáródba akkor az úgy tökjó,mert ott hagytam tehát parkoló.
The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2010.03.10. 20:02:40
Budapesten a következő helyeken láttam az elmúlt másfél hétben, néhol többször is:
1. Soroksári út Pesterzsébet irányába kb. Szabadkai út előtt.
2. Soroksári út városközpont irányába kb. Timót utca előtt.
3. Grassalkovich út Soroksár irányába kb. Rézöntő utcánál.
4. Ferihegyi gyorsforgalmi városközpont irányába, Ferihegy 1 előtt kb 1,5 km.
5. Ferihegy 2 közvetlen a bejáratnál.
6. Szentenderi út Árpád híd felé Vihar utca magasságában.
7. Kőbánya, Szent László tér - belváros irányába.
8. Fiumei úton, Vajda Péter utca után, Nagyvárad tér felé.
Mi ez, ha nem pénzbehajtás?
OK.
Elítélem a gyorshajtókat, az idiótákat, bár én sem vagyok lassú... Lehet eddig voltunk szerencsések, hogy eddig kevesebbet mértek? :)
Tudja valaki miért van ez így?
Pénzhiiány van a cégnél?
The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2010.03.10. 20:03:27
The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2010.03.10. 20:11:53
Fehérszakál 2010.03.10. 20:15:06
Rahsid 2010.03.10. 20:21:34
Bladika 2010.03.10. 20:21:38
Rahsid 2010.03.10. 20:26:00
Bladika 2010.03.10. 20:29:43
Úgy van ahogy mondod! Aki parkolóból jön az mindenkinek elsőbbséget ad! Csak tisztázni kellene, meddig tart a parkoló!
nyuszy 2010.03.10. 20:46:16
1. Az a szintkülönbség, amire te gondolsz, nem számít. Ha nincs tábla, egyenrangú.
2. A parkoló a P áthúzva tábláig tart. Különben nem parkoló, csak utak, amik mellett nem tilos megállni.
misitcom 2010.03.10. 21:11:59
Erre olyan választ szoktam kapni,hogy üljek le,meg szövegértés egyes.Légyszíves te se tegyél másként,mert még ezt is félre értem.
rkb9y5 2010.03.10. 21:30:08
Viszont ezt a radarorszagozast meg radardetektorozast nem tudom mire velni. Nagy-Britanniaban mindenhol sebessegmero kamerak vannak, nincs is annyi orult mint nalunk. Halkan kerdezem meg, nem lenne olcsobb, es onmagunkra, URAMBOCSA' a tobbi kozlekedore nezve is biztonsagosabb, ha a szabalyoknak megfeleloen kozlekednenk? Legyen csak minel tobb meres es buntetes, kulonben a magyar ember a budos eletben nem tanul fegyelmet, ha nem a penztarcajanak faj. Ez egy remek beveteli forras lehetne az allamnak is, nalunk annyi a hulye, hogy nemi befektetessel jo penzt lehetne csinalni belole. Kivancsi volnek, az a dunakeszi faszkalap is sietett volna ennyire, ha ott a kamera. Ket ember ma is elne.
Ez utobbi persze mar nem a posthoz kapcsolodik.
Orbán Diktor (törölt) 2010.03.10. 21:55:23
Hát ezért tart itt ez az ország, mert sportot csinálunk a törvények és a szabályok kijátszásából. Nem a sebességkorlátozást kell betartani, hanem radardetektort kell a kocsiba beépíteni... én okos vagyok, mert tudok csalni, a többi meg hülye... Szép. Igaza van Gyurcsánynak: ez egy kurvaország...
Rahsid 2010.03.10. 22:27:11
Karsay Anikó 2010.03.10. 22:43:50
A detektorok pedig szart sem érnek. Elhihetitek.
A legegyszerűbb megoldás betartani a sebességhatárokat, max plusz 10%, és akkor nincs mitől félni.
Botox elvtársnő 2010.03.10. 22:54:49
"streetfighter" 2010.03.10. 22:55:34
Te tartsd be nyudodtan az a te dolgod, de az enyémmel ne foglalkozz!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.10. 23:22:50
De esetleg hogy mondják a felettesknek, hogy bocs, de ott minek mérünk főnök, az nem...
Persze, nem pénzbeszedés... De arra azért lennének jobb helyeik is Siófokon...
Azaz lehet azért vannak kint, hogy a felújítás mellett senki ne száguldozzon.
Na most az addig OK, csak így meg azt is megvágják, aki betartja a KRESZ-t...
(Amúgy ha már víztorony, a nickem melletti linken van róla kép :) )
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.10. 23:24:43
Gyorshajtás miatt még nem is vágtak meg.
Mondjuk amiatt sem, mert nem tartottam volna be valamit - a rendőri faszság miatt már többször.
böme 2010.03.10. 23:50:45
Angliában nincsenek felesleges táblák kirakva az emberek szivatására. Itthon a 30-as, 50-es, 60-as táblák kihelyezése felesleges. Vagy azért van kint, mert kint maradt, vagy azért, hogy a rendőröknek legyen hol mérniük. Nem egy frissen felújitott főútvonalat tudok mutatni az országban, ahol az út tükörsima és kilométerekig egyenes, mégis kint van a 30-as vagy 60-as tábla.
no mail, no problem 2010.03.11. 02:04:17
@böme: hát ennek semmi köze a gyorshajtáshoz, egy csak önigazoló blabla. (pont olyan álságos hazugság, mint az, hogyha annyit keresnél, mint nyugaton, akkor nem vennél lopott szajrét, megvennéd a cédét, a dévédét, stb.) legjobban a sietni kell dumától bírok okádni: egyrészt el lehet indulni korábban is, másrészt tudomásul kell venni, hogy a közlekedés adott ideig tart. ha sokallod a közlekedési időt, dolgozz otthonról, költözz közelebb, menj közelebbi munkahelyre. vannak alternatívák. továbbá ha valami csoda folytán eltűnne az összes felesleges, szívatós, és értelmetlen tábla, az eddigi gyorshajtók ugyanígy gyorshajtanának tovább.
cso zsi 2010.03.11. 02:09:19
Talán Suzuki Ignis volt.
rcfan 2010.03.11. 02:42:08
- ha indokolatlanul van kinnt a tábla, akkor autóst megbüntetni de a táblát indokolatlanul kinntfelejtő szervet is nagyságrendekkel nagyobb összeggel büntetni. Miért? Hiteltelenné válnak a sok kinntfelejtés okán a táblák.
- jelen esetben a rendőr olyan helyen bírságol, ahol a tábla nem korlátoz, mert van kereszteződés? Fellebbezni és ha felelősségteljes országban élnénk, a rendőrörs költségvetéséből menne nagyságrendekkel nagyobb bírság az államkasszába trehány munkavégzés címén.
A rend az rend. Senkinek nincs "atyaúristeni" jogköre büntetlenül áthágni.
Ha így lenne, rend lenne. Addig pedig ... fegyelmezetlen ország.
Drdnght 2010.03.11. 02:47:36
Karsay Anikó 2010.03.11. 06:19:17
bocca 2010.03.11. 07:25:42
Kimehetsz kipróbálni az M1 re. Hátrányos helyzetű az akinek a 130 az utazója, 5 millió felett az autód, vagy külföldi rendszám és nincs törvény.Takarítanak, tolnak mögötted 1 méterrel akkor is ha konvoj mellett előzöl.
Megteszik mert senki nem tesz ellenük,pedig megtehetnék.A rendszer alkalmas a kamerás figyelésre, lenyúlós tender nélkül is.
mindegykivagyok 2010.03.11. 07:52:06
GG81 2010.03.11. 08:06:18
egy tipp.
GG81 2010.03.11. 08:10:10
ha nem olvastad volna márciusban kampányolnak kicsit, és nem is baj, hogy zabolázzák a sok idiótát. ;-)
de aki a ma leesett hó miatt jól belátható tök egyenes úton 30-cal megy, az is elhúzhatna inkább a bkv-ra!!!
Labancz 2010.03.11. 08:10:12
Én speciel leszarom, hogy hányan mennek el mellettem az autópályán, nincs kihatással a közérzetemre.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.03.11. 08:36:14
Budai alsó rakpart déli irány. Az Erzsébet-híd után van rögtön egy 70-es tábla és egy előzni tilos, illetve záróvonal. Kb. 15 méter múlva ki van rakva egy minden korlátozás feloldva tábla, ami ugye városon belül (a 70-es tábla is egy megengedő korlátozás....érdekes logikája volt a kitalálónak) azt jelenti, hogy újra 50-el is kéne menni azon túl, hogy most már lehet előzni. Majd a Szabadság-híd előtti zebra előtt ki van rakva egy 50-es tábla.
Valószínűleg a szürke vonalas táblát kirakó jóembereknek fingja nem volt a kreszről, engem meg kicsit idegesít, mi van, ha a rendőrök nekiállnak ott is mérni?
...
vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.03.11. 09:05:21
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.11. 09:38:53
- a stopvonal?
- a kereszteződés eleje?
- a közepe?
- a vége?
egy 2×3 sávos úton már nagyon nem mindegy...
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.03.11. 09:39:39
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.11. 09:42:46
Take-it-Easy 2010.03.11. 10:25:30
"streetfighter" 2010.03.11. 10:33:42
Már százszor leírtam, de leírom nekad is.
A korlátozó táblák, záróvonalak stb. a sok hülye miatt vannak (lehet, hogy közéjük tartozol?) akik néha sietni akarnak, de tapasztalatuk nulla helyzetfelismerésük szintén és balesetet okoznak.
Itt mindenki száguldozhatna ha nem lennének balesetek! De vannak és ezért hozzák a korlátozó döntéseket.
Azt pedig jó, hogyha a fejedbe vésed, hogy én mit tartokok be és mit nem az csak rám és a rendőrökre vonatkozik, amíg balesetmentesen közlekedem!
"streetfighter" 2010.03.11. 10:35:44
vonatkozi=tartozik
záporjózsi 2010.03.11. 10:44:36
Soroksári út: Van az Illatos útnál egy jól kitáblázott 50, majd beljebb egy nem kitáblázott, ami után jön az 50-es tábla. Nagykőrösi út: az egyik felüljáró után nincsenek kint a 70-esek, ezért 50. Előtte viszont még van is 50-es tábla, tehát tuti 50.
záporjózsi 2010.03.11. 10:54:20
Ezen felül tényleg vannak kint felejtett táblák. Meg vannak olyanok is, amelyeket nem véletlenül tettek ki és senki nem tart be.
.lll. 2010.03.11. 11:52:29
bocs az offért
tboykaa 2010.03.11. 13:13:43
tboykaa 2010.03.11. 13:18:33
Matrix_ 2010.03.11. 13:33:00
Marcellusca 2010.03.11. 13:37:19
Két észrevétel a poszttal kapcsolatban:
1 - Abszolút "MUHAHA"-kategória. Asszem tennap mondták az egyik híradóban, hogy mennyit csökkentek a balesetek. Volt pofájuk egyik oknak említeni, hogy a trafiknak köszönhető. Mert - és itt a lényeg! - általában a legbalesetveszélyesebb helyeken mérnek.
Aszittem összehugggyozom magam a röhögéstől. :)
2 - Azért csinálják ezt (is) a rendőrök, mert félnek tőlük. Ehhez hasonló szitu, mikor ótópályán megy a sor normál, 130-as tempót. Mikor meglátják a leálló-sávban pirickázó rendőrautót, a többség el kezd fékezni, lassítani 100-110-re.
Miértis?
cso zsi 2010.03.11. 13:56:03
indapass90210 2010.03.11. 15:22:09
záporjózsi 2010.03.11. 15:32:36
Marcellusca 2010.03.11. 15:33:46
Mondjuk egy normál kereszetződésnél egyszerű a dolog.
Viszont az tényleg jó kérdés, hogy a zótópályán a lehajtónál (és ott hol) vagy a felhajtónál (és ott hol) szűnik meg a korlátozás?
misitcom 2010.03.11. 16:33:58
rushman 2010.03.11. 19:16:11
Az autópálya felhajtó elejétől kerül feloldásra a korlátozás, mert ha a felhajtón jönnél fel, akkor nem tudnád, hogy x méterrel/kilométerrel korábban volt-e valamilyen korlátozó tábla, ergo ott 130 a megengedett.
Kivétel ez alól, ha már eleve a felhajtó mellett is ott a tábla, de hát azt látni a pályáról is.
Karsay Anikó 2010.03.11. 22:57:49
Amúgy a detektort favorizálom, mert a legtöbb állandóan jelez mindenre, és így a szabályos közlekedésre ösztönöz.
tboykaa 2010.03.12. 00:12:38
De nem kérdem, mert lehet, hogy többféle műszerrel mértem már, mint Te...;)
Ti mivel mértek? F3 v. F2 v. SCS102 netán most hadrendbe állított "semminemtudjablokkolni" SCS103??
Egyébként, rengeteg embernek az a problémája, hogy gusztustalanul elbújva mértek indokolatlanul elhelyezett 30-as táblák árnyékában. Ha pl. egy óvoda/iskola előtt van egy 30-as tábla, arra azt mondom OK, mérjenek a rend őrei nyugodtan, de erre nem sok példát láttam. Persze nemrég egy olyan jóbarátom kapott csekket (60 helyett 84), aki a gyorshajtást hírből sem ismeri. Meglátta a 60-as táblát levette a gázról a lábát, hogy majd motorfékkel lelassul, de már késő volt. Harmincezer mínusz.
Én adózok eleget, nem kívánok még többet, csak más módon...
böme 2010.03.12. 01:06:16
Integrált Szerverterror 2010.03.12. 02:39:26
záporjózsi 2010.03.12. 08:13:30
Egy csomó úton van olyan, hogy 60-as vagy 70-es tábla, 1 km hossz kijelezve. Viszont vannak becsatlakozó (rendszerint föld-) utak. Na ott mennyivel kell menni? Ha bejövök a földútról, akkor 90, ha megyek az aszfaltoson, akkor 60?
@tboykaa: A rendőri vezetés folyamatosan szajkózza, hogy a sebességhatárok betartatása nem pénzbehajtás. Sajnos az általam látott mérések legalább fele bénzbehajtós-szivatós. Mi a francnak kell a lakott terület vége tábla előtt (ezt is le merte nyilatkozni valami pizsamanadrágos, hogy ilyen nincs) mérni akkor, ha a falu már többszáz méterrel azelőtt befejeződik, nincs kerékpárút, gyalogösvény vagy vadcsapás. Zebrához kamera vagy automata mérő? Ugyan már! Akkor védenénk a gyalogost!
Másik hasonló: egyszámjegyű országos főúton miért nem lehet megoldani, hogy a sebességhatárt még a román, olasz és francia rendszámú gépjárművek vezetői is betartsák - nem beszélve a kívül-belül sötét sztrítrészerekkel. A záróvonalról és a forgalomtól elzárt területről, mint az előzések legjellemzőbb helyeiről nem is beszélve...
Miért van az, hogy a rendőr az autópályán belső sávban 110-zel megy a 130-as szakaszon? Miért kap másnap is a segge alá autót - ha már nem lehet kirúgni, mert iszonyú kevés a rendőr?
Ha már zebra: szerintem minden új építésű, kivilágítatlan zebra esetében fel kellene jelenteni a tulajt, hogy nem biztosította a zebra megfelelő láthatóságát, így indokolatlanul akadályozza a közúti közlekedést.
@Karsay Anikó: szép, hogy nem lehet blokkolni (sose akartam, betartom a táblát, úgy könnyebb...), de valahogy (ld. följebb) ritkán látom olyan helyen, ahol tényleg megelőző céllal használják. Pedig vannak szép helyek...
tboykaa 2010.03.12. 09:35:55
záporjózsi 2010.03.12. 12:19:56
tboykaa 2010.03.12. 12:25:19
cso zsi 2010.03.12. 12:43:59
Ha lehetne kérnem hozzávenni a "tisztességes adóelkerülő"-ket is.
Ha van pénze költse, nem vagyok rá irigy.
De a mindenféle felségjelzésű nagyon luxusautók (vezetői) ne veszélyeztessék az életemet.
Vajon melyik szervezetünk van felkészülve egyáltalán, hogy trafi-, parkolási-, és autópályadíjjal meg tudja terhelni őket?
EU felé talán. De kétlem.
záporjózsi 2010.03.12. 13:07:55
@cso zsi: Semelyik. De érdekes módon sokszor jobban bízom a bálnamercisben, mint a tuningskodásban...
VágásiFeri 2010.03.12. 13:48:15
Fasza a hozzáállásod. Derék ember vagy, országunk egyik büszkesége. Húzd is ki magad, hisz elmondhatod, hogy egyike vagy azon idiótáknak, akik miatt a béka segge alatt van a közlekedési morál.
Visszaolvastam, régebben írtad valahol, hogy 22 éve vezetsz. Rendben. Ez azt jelenti, hogy 40 körül lehetsz. Hát ne haragudj, de ennyi idősen is így gondolkodni... Azért ez elég egyszerű emberre utal...
Igen, ha száguldozol és megbasznak az csak rád tartozik. De ha kinyírsz valakit az már kurvára nem. Hiába vagy überfasza pilóta: műszaki hiba, defekt, kátyú, vad, egy másik autó váratlan manővere stb. egy sor olyan dolog van, ami miatt veszélybe sodorhatod nem csak magadat hanem másokat is. Lehet toppon a kocsid műszaki állapota, lehet defekttűrő gumid, de a szembejövőnek már közel sem biztos. Ha egy 2x1 sávos országúton valaki defekt miatt átsodródik a sávodba kibaszottul nem mindegy, hogy 90-el vagy 140-el mész neki. Vagy egy útkereszteződésnél megállás nélkül előtted áthajtó balféket se mindegy mennyivel kapod oldalba. Neked sem és neki sem.
Rutinosnak gondolod magad? Hát nem vagy az. Baleset történhet sokmillió kilómétert vezetett, tapasztalt, hivatásos sofőrökkel is - van rá példa - akikhez képest még te is egész életedben mazsola maradsz. Sőt még profi autóversenyzőkkel is. Nem tudom, mennyire vagy otthon autósport terén, de ott van pl Possum Bourne, Tim Bevan vagy Stan Fox, kiváló versenyzők voltak és mégis közúti balesetben haltak meg.
De veled ilyen nem eshet meg ugye.
Őszintén remélem, hogy ne történjen a száguldozásod miatt soha baleset, ha meg mégis akkor csak magadat nyírd ki.
Amúgy meg korlátozó táblákat nem csak balesetveszély miatt tesznek ki, ebben tévedsz. Hanem pl zajvédelem miatt, városon belül károsanyag-kibocsátás csökkentése és a forgalom optimalizálása miatt.
Most pedig lehet nekem rontani, hogy a k..vaanyámat, neszójjakbe, miközömhozzá, énsevagyokszent meg különbenis. De nem érdekel. Leírtad az álláspontod én meg az enyémet.
Szevasz.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.12. 14:36:27
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.12. 15:39:47
"streetfighter" 2010.03.12. 20:30:39
Az a baj, hogy te okosnak képzelad magad de nem vagy az.
Nem szeretem az ilyen okoskodó félnótásokat.
Sokat vezetek országúton és ha te is vezetnél, akkor tudnád, hogy ott 100-110 az átlag. Ehhez képest 130-140 nem olyan sok.
Próbáltam lasabban menni, de akkor szinte elalszom, lankad a figyalmem ami sokkal veszélyesebb, de egy magadfajta mazsola ezt nem értheti.
Én minden idegszálammal az útra figyelek és mindenkor tisztában vagyok a körülöttem lévő forgalmi helyzettel. Rengeteg hülye "minden szabályt betartó" baromságait védtem már ki.
Rutinos gyorshajtónak gondolom magam igen, de nem becsülöm túl a képességeimet és mindig bennem van a kellő fék. Ezt a bónusz 9 fokozatom is reprezentálja.
Nem tudom te mióta vezetsz, de nagyon bölcsnek gondolod magad és olyannak osztogatod a hülye tanácsaidat akit pár beírás alapján ítélsz meg.
Én őszintén felvállalom, hogy gyorsan autózom, de nem ész nélkül és az autóm is megvan hozzá.
Nem mindegy, hogy 130-140-el egy olyan autóval mesz aminek a vége 170, vagy egy olyannal aminek jóval 200 felett van a vége és az említett sebességről (140) még úgy gyorsúl mint a másik 70-ről.
Ha tényleg elolvastad a hozzászólásaimat, akkor talán feltünt, hogy nem szoktam szídni senki anyját és a kultúrált kritikára próbálok kultúráltan válaszolni.
Karsay Anikó 2010.03.12. 20:54:36
Fáma 3
Az SCS semmire sem jó.
A blokkolók többsége (100-200.000.-) elölről és hátulról is vég, de csak bizonyos szögig. 45°-ban simán megmérem, előtte meg megvolt a rendszám. Vagy utánafordulok, mert hátul kevesebb a blokkoló.
Ha pedig messziről észreveszem, hogy nincs adat, megállítom...
Az olyan blokkoló, amely tényleg tuti, van vagy 300.000.-, ennyiért meg nem éri meg, inkább lassabban kel menni.
Még sosem mértem 30-as táblát, csak gyalogátkelőhelyen. Csíkossal meg amúgy is kurva könnyű elbújni...
tboykaa 2010.03.12. 23:18:17
Sztem még fejlődnöd kell mérésügyileg, mert vannak itt még hiányosságok, úgy látom.
Ahhoz, hogy 45 fokos szögben mérj és a távolság is meglegyen, NAGYON messze kell lenned az úttesttől. Ez egy egyenlő szárú derékszögű háromszög, tehát, ha pl. 42m-ről akarsz mérni autót (ami már elég közel van), akkor 30m(!)-re kell lenned az út szélétől! Hol van ennyi hely? Na ugye.
Másik dolog. Minél nagyobb a mérési szög, annál nagyobb a adatveszteség (ergó nem tudod megmérni), így a profitveszteség is...:)
Arról nem is beszélve, hogy 1001 tényező lehet, hogy nem kapsz rögtön mérési adatot, nem csak a blokkoló.
Utánafordulsz? Azt hogy csinálod, ha a csíkosnak a fejtámláján van a műszer? Forgófoteles az anyósülés?:) Állványról még csak-csak, de vegyünk egy példát. Egy 200km/h sebességgel közlekedő autó 55métert tesz meg másodpercenként. Az F3 120m-ig tud olvasható rendszámot produkálni. Állványról gyalogos felüljáróról mértek autópálya esetén. Tehát kb. 2.5sec-ed van arra, hogy észleld, hogy nem fogod tudni megmérni, felkapd az állványt, átrohanj a túloldalra, megfordítsd a műszert, célra tartsd és megmérd az autót. Értem én, hogy ügyes vagy, de esélyed nem lenne. Max. városban... Arról nem is beszélve, hogy mire odaér alád, már 6-szor lelassított a páciens.
"Ha pedig messziről észreveszem, hogy nincs adat, megállítom..."
És? Mint rendőr, gondolom ismered a jogszabályokat, így jól tudod, hogy a blokkoló nem illegális. Izzókészlet már nem játszik. A szőnyeg szélére térdepelteted?:)
"Az olyan blokkoló, amely tényleg tuti, van vagy 300.000.-, ennyiért meg nem éri meg..."
"...megvan rá a módszer, hogy hogyan lehet másképp bemérni őket. Kár a pénzért."
Mindkettőt Te írtad. Most akkor be lehet mérni blokkolós autót vagy sem?:DDD
"Még sosem mértem 30-as táblát, csak gyalogátkelőhelyen."
Nagyon helyes! Sőt! Az óvodák, iskolák melletti méréseket is támogatom. Azzal is tisztában vagyok, hogy a legtöbbször nem a járőr dönti el, hogy hova kell menni mérni, hanem a felettese, aki egy íróasztalnál ücsörög...
Tudod milyen típusú autókon látok legtöbbet blokkolót? A kormányzati autókon. Azért ez is elgondolkodtató, nem?
tboykaa 2010.03.12. 23:18:55
Sztem még fejlődnöd kell mérésügyileg, mert vannak itt még hiányosságok, úgy látom.
Ahhoz, hogy 45 fokos szögben mérj és a távolság is meglegyen, NAGYON messze kell lenned az úttestől. Ez egy egyenlő szárú derékszögű háromszög, tehát, ha pl. 42m-ről akarsz mérni autót (ami már elég közel van), akkor 30m(!)-re kell lenned az út szélétől! Hol van ennyi hely? Na ugye.
Másik dolog. Minél nagyobb a mérési szög, annál nagyobb a adatveszteség (ergó nem tudod megmérni), így a profitveszteség is...:)
Arról nem is beszélve, hogy 1001 tényező lehet, hogy nem kapsz rögtön mérési adatot, nem csak a blokkoló.
Utánafordulsz? Azt hogy csinálod, ha a csíkosnak a fejtámláján van a műszer? Forgófoteles az anyósülés?:) Állványról még csak-csak, de vegyünk egy példát. Egy 200km/h-val közlekedő autó 55métert tesz meg másodpercenként. Az F3 120m-ig tud olvasható rendszámot produkálni. Állványról gyalogos felüljáróról mértek autópálya esetén. Tehát kb. 2.5sec-ed van arra, hogy észleld, hogy nem fogod tudni megmérni, felkapd az állványt, átrohanj a túloldalra, megfordítsd a műszert, célra tartsd és megmérd az autót. Értem én, hogy ügyes vagy, de esélyed nem lenne. Max. városban... Arról nem is beszélve, hogy mire odaér alád, már 6-szor lelassított a páciens.
"Ha pedig messziről észreveszem, hogy nincs adat, megállítom..."
És? Mint rendőr, gondolom ismered a jogszabályokat, így jól tudod, hogy a blokkoló nem illegális.
"Az olyan blokkoló, amely tényleg tuti, van vagy 300.000.-, ennyiért meg nem éri meg..."
"...megvan rá a módszer, hogy hogyan lehet másképp bemérni őket. Kár a pénzért."
Mindkettőt Te írtad. Most akkor be lehet mérni blokkolós autót vagy sem?:DDD
"Még sosem mértem 30-as táblát, csak gyalogátkelőhelyen."
Nagyon helyes! Sőt! Az óvodák, iskolák melletti méréseket is támogatom. Azzal is tisztában vagyok, hogy a legtöbbször nem a járőr dönti el, hogy hova kell menni mérni, hanem a felettese, aki egy íróasztalnál ücsörög...
Tudod milyen típusú autókon látok legtöbbet blokkolót? A kormányzati autókon. Azért ez is elgondolkodtató, nem?
Karsay Anikó 2010.03.15. 10:10:05
Megy a matek, látom, biztosan sokat gyakorlod munka közben... Teljesen életszerű, ahogy számoltál:) Azért hidd el, hogy néha szoktunk azért fotót készíteni. Természetesen forogni csak állványról lehet, kár a gúnyos felhangért.
Szerintem tök egyértelmű, hogy mit írtam. Az olcsóbb blokkolók nem hatásosak, a drága meg nem éri meg. És az sem 100%-os védelem. Mert még beleszaladhatsz egy Traffishot-ba is.
Abban egyetértünk, hogy a legtöbb blokkolót kormányzati meg DT-s autókon látok.
A kioktatós stílusból meg nyugodtan visszavehetsz. Nem érsz el vele semmit. Biztosan Te is minden szolgálatban mérsz, ahogy én, gondolom megvan a kellő tapasztalatod.
Részemről a vitát lezártam.
tboykaa 2010.03.15. 11:17:26
Az állampolgári bejelentésről is van egy sztorym. Az én szüleim soha az életben nem voltak wamzerek, de megelégelték azt, hogy a házuk előtt 1000-rel húznak el a kályhacsöves Hondás hülyegyerekek és belemennek egy beláthatatlan kanyarba, ami ugyan enyhe, de nem láthatod 1-2 secig, hogy ki jön szembe. Szóltak a rendőrségnek, hogy kellene rendet tenni, mert nagy csatt lesz (volt is már, nem is egy, az egyik motoros azóta tolószékes élete végéig) A rendőrök EGYSZER SEM voltak ott. Egy rendőr spanomtól hallottam, hogy miért, ledöbbentem. Arra van egy elég gazdag utca, ott sok a polgármesteri hivatali dolgozó lakik és NEM szeretnének összetűzésbe keveredni, azzal hogy VÉLETLENÜL megmérik őket. Pffff...erre inkább nem írok semmit, mert már így is nagyképű, gúnyos palinak tartasz...:)
Nem vagyok rendőrgyűlölő vagy ilyesmi, sőt nemrég volt egy balesetem (15 év balesetmentességem szakadt meg) egy kátyú miatt és egy olyan rendőrpáros jött ki, akik előtt le a kalappal! Viszont elméletileg az állampolgárokat kellene szolgálnotok és védenetek és sokszor azt látom, hogy könnyebb mérni, mint bármi más törvényt betartatni. Egy jóbarátomnak az egyik ismerőse kapott egy Alfát apucitól. A srác városban 100 alatt nem közlekedett. A rendőrök nem szóltak neki, mert apuci "nagy" ember volt a kakasdombon. A srác azóta 2m-el a föld alatt van (benézett egy árkot) és magával vitt még egy embert...:( Viszont arra volt ideje az ottani tisztelt rendőrségnek, hogy a Xenonos autókat megállítsák és a motortérben kotorásszanak fél óráig. (trafót keresve) Persze az ilyen kamuxenonos szutykokat is büntetném, de ez egy másik téma. A lényeg az, ha megállították volna a srácot és fülénél fogva rángatták volna haza az apjához, akkor most két család nem lenne összetörve. Na ennyit az eszmefuttatásomról...lassan könyvet írok...:)
Kellemes 7végét (már ami megmaradt belőle:)), Anikó!
Karsay Anikó 2010.03.16. 08:23:51
A román és szlovák szabálytalan autókkal szemben semmi értelme intézkedni vagy feljelenteni őket.
Sajnos. Bár én meg szoktam állítgatni az ilyen autókat, ha kell, hogy legalább az intézkedés kellemetlenségével büntessem őket.
Sok példát fel lehetne hozni, hogy mikor és hol kellett volna intézkedni és kikkel szemben, de senki sem fogja veszélybe sodorni a munkahelyét egy kis hülyegyerek miatt.
Ha viszont nem vagy rendőr, és nem mérsz nap, mint nap, akkor ezt nem igazán értem:
"Most kérdezhetném naivan, hogy milyen módszerrel méritek másképp...
De nem kérdem, mert lehet, hogy többféle műszerrel mértem már, mint Te...;)"
tboykaa 2010.03.16. 11:11:53
Én javarészt nagyon "szemét" helyeken látok méréseket. A kedvencem: fél évvel ezelőtt Győr után haladtam az egyik főúton. Egy kb. 60 fokos kanyarból kanyarból kifele jövet hirtelen egy 30-as tábla, alatta az építkezést jelző tábla, de építkezés sehol. Vagyis lehet, hogy volt, 3 hónapja. Szal ott a 30-as tábla, lassítani nem volt időm (90-ről 30-ra egyébként is vicces), mikor: "tyutyutyúúúú...Fama3 lézer, kérem lassítson!" Szted EZ korrekt??? Elárulom, annyit adózok, hogy nem egy járőrt tartok el CSAK az adómból. Erre büszke vagyok, hogy nem minimálbért hazudok, mint oly' sokan Magyarországon. Büszke vagyok, hogy én teszek vmit, ezért az országért, nem pedig tüntetgetni/balhézni járok a Kossuth térre. Ezért is fáj, ezért is érzem úgy, hogy a rend őre ezzel az unfair pénzbeszedéssel hátba szúr engem. Engem, akit szolgálni és védeni kellene. Ha vki megy 200-al a pályán, büntessék meg. De a szemét mérések sokunkból kicsapják a biztosítékot. Persze a média kommunikálhatja kifelé, hogy egy ŐRÜLT szálguldozó a VÁROS-ban 90-100-al ment. Arról persze nem szól a fáma, hogy ez a városból KIVEZETŐ 4 sávos úton történt a város vége tábla előtt 30m-rel!
"Sok példát fel lehetne hozni, hogy mikor és hol kellett volna intézkedni és kikkel szemben, de senki sem fogja veszélybe sodorni a munkahelyét egy kis hülyegyerek miatt."
Most őszintén. Van egy kis falu, ismered a gyerek apját/családját. A gyerek 100-al veret benn a falu közepén. Miért veszélyezteti azzal a járőr a munkáját, hogy megállítja, lezáratja az autóját és hazaviszi és elbeszélget a gyerek apjával? Bár lehet, hogy én vagyok csak ennyire naiv...
"Ha viszont nem vagy rendőr, és nem mérsz nap, mint nap, akkor ezt nem igazán értem:"
Olyan nehéz elhinni, hogy nem csak a rendőrség rendelkezhet pl. FamaLaser-rel?:)
záporjózsi 2010.03.16. 12:13:14
sas70 2010.03.16. 15:35:08
Alex3000 2010.03.16. 15:54:05
Karsay Anikó 2010.03.16. 18:24:39
Karsay Anikó 2010.03.16. 18:33:28
Te minden közlekedőt mértél azzal a Fama-val, vagy csak egy bizonyos réteget?
Honnan akkor a nagy tapasztalat meg gépismeret? Vagy a NJL kft-nél dolgozol?
Hivatalosan manapság nem sok szerv vagy cég teheti meg, hogy sebességméréssel foglalkozzon.
Hány éve foglalkozol ezzel? Biztosan évtizedek állnak mögötted, ha kioktatsz.
"Sztem még fejlődnöd kell mérésügyileg, mert vannak itt még hiányosságok, úgy látom. "
Speedophottal dolgoztál? SCS-102? 103? Multanova?
Kíváncsi vagyok.
Karsay Anikó 2010.03.16. 18:39:28
Ha nem rendőr vagy, akkor hogyan mérsz vagy mértél hivatalosan? Honnan a hatalmas tapasztalat és műszerismeret?
"Anikó-Anikó...:)
Sztem még fejlődnöd kell mérésügyileg, mert vannak itt még hiányosságok, úgy látom.
"
"Tudod milyen típusú autókon látok legtöbbet blokkolót? A kormányzati autókon. Azért ez is elgondolkodtató, nem? "
Nem értem. Kicsit ellentmondásosnak tűnsz nekem. Magyarázd meg légyszíves, hogy akkor ezt hogyan gondoltad:
"Most kérdezhetném naivan, hogy milyen módszerrel méritek másképp...
De nem kérdem, mert lehet, hogy többféle műszerrel mértem már, mint Te...;)
Ti mivel mértek? F3 v. F2 v. SCS102 netán most hadrendbe állított "semminemtudjablokkolni" SCS103??"
tboykaa 2010.03.16. 23:42:44
Az első beírásaid alapján egy olyan embernek gondoltalak, aki úgy áll hozzá, hogy az állampolgár az hülye, vegyél csak blokkolót, úgyis megmérlek. Kaptál egy F3-at és úgy érzed Te vagy a király(nő:)). Remélni tudom csak, hogy nem ilyen vagy. Csak fel akartalak világosítani, hogy van olyan ember is, aki kicsit többet ért hozzá, mint egy átlagember. És vagyunk egy páran...:) Persze egy állampolgár, hogy is érthetne hozzá...
Speedophotot csak működés közben láttam, a Multinovával 2004-ben a saját káromon ismerkedtem meg. Tudod, hogy történt? Egy szakaszon két-három héttel a mérés előtt kihelyeztek egy 40km/h-s táblát. Egy fa elé, ami letakarta a tábla felét. Én beleszaladtam szédületes 52-vel. (Tudom, tudom. Egy szálguldozó állat vagyok.) Korrekt egy mérés mi? Egy Multinova lőtt meg, szépen belefutottam, igaz szépen el is bújt.
5000ft-om bánta akkoriban. Az idáig ez az egyetlen csekkem a rendőrségtől.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.17. 16:44:45
seepheerd 2010.03.22. 08:19:46
tboykaa 2010.03.22. 12:00:40
"...senki sem fogja veszélybe sodorni a munkahelyét..."
Most mondhatnám, hogy a rendszerrel van a gond (azzal is), de nagyon sok rendőr is játssza a TJ Hookert. És most jönnek a magántraffipaxok is. Hányingerem van...:(
záporjózsi 2010.03.22. 13:43:42
brughom 2010.03.24. 19:42:53
Ja és még valami: mit csinálsz, ha rámérsz /nem autópályán/ egy autóra, jelez a mérőd, hogy 50 helyett 90-el jön, de az autós kb.600-700 méterre megfordul és elmegy? Mert hát 15- 20 ezerért már lehet venni lézer és radar detektort. A mérő meg csak tisztán, tehát tisztán 200 méterről tudja olvasni a rendszámot, de ezt te is pontosan tudod.
De szerintem nézd meg te is ezt a kis videót, hisz itt RENDŐRÖK tesztelik a blokkolót legálisan:
www.youtube.com/watch?v=9wrJipk2bMY
107! 2010.03.24. 19:57:52
brughom 2010.03.25. 09:01:41
És hidd el hogy nem egy BMW-m van, hanem egy kis Suzukim, amely 50-es táblánál is képes 70-el menni.
Lehet hogy én vagyok naiv, de szerintem te is mentél már gyorsabban ott ahol nem kellett volna.
Hisz csak két fajta sofőr van. Akit már bemértek, és akit még nem mértek be.
Aki meg 330Ft-os benzinnel furikázik nem hiszem, hogy nagyon csóró lenne.
A másik: a törvényen addig nem fognak változtatni, míg a külföldiekre nem találnak valami megoldást. Te azt sérelmezed, hogy van blokkoló, melyet nem tiltanak. Inkább azt kellene, hogy a külföldiek ellen is feltudjanak lépni. Ha végig mész az M0-on, akkor meglátod, hogy a magyarok libasorban 80-al egymás mögött totyognak, míg a külföldiek 100-120-al elrongyolnak mellettük. Tehát had legyen már nekünk is egy kis kapu.