Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Értelmetlen táblánál kaszálnak a rendőrök

2010.03.10. 15:29 :: SilentSound

Van a KRESZ, amit be kell tartani, pont. Ettől függetlenül nincs ember, aki rendszeresen vezet autót, gyalogol, kerékpározik, vagy bárhogy máshogy közlekedik és soha nem szeg szabályt akár véletlenül, akár tudatosan, mert az teljesen értelmetlen és életszerűtlen. Aztán van az, amikor mindezt azzal is megkavarják a rendőrök, hogy nincsenek tisztában azzal, hogy jogosan büntetgetnek-e. BJoCi Siófokon utóbbi esettel találkozott, a szerencsétlen autós meg vagy fizet, vagy mászkálhat reklamálni meg ügyintézni a saját pénzén.

Ne haragudjatok, hogy nem tudtam térképet beszúrni, de az oldal fenntartóihoz képest én csak Uhrin Benedek lehetek az internet világában. Igyekszem elég pontosan részletesen leírni a helyzetet a térkép hiányának ellenére. Akkor a sztori:

Pár napja érlelődik bennem a gondolat, hogy valóban tudjuk mi a KRESZt? Főleg az apróbb részeit. Meddig tart a egy sebességkorlátozó-tábla hatálya? A feloldó tábláig. És ha nincs? ... Én úgy tudom, hogy a következő kereszteződés elejéig kell azzal a sebességgel haladni. És tudja ezt egy rendőr is?

Egyetlen szülővárosom, a kedves kis fatornyos Siófok - innen is üzenve a turistáknak - még ilyen hideg időben is épül, szépül. Most éppen a város jelképének számító Víztornyot újítják fel. Ezért teljesen érthető módon lezárták a Fő utcának (2X2 sávos) a Víztorony melletti két sávját a négyből. A forgalom így a maradék két sávon halad, sárga vonalas áttereléssel és 30-as sebesség korlátozással. Nyilván akik kihelyezték a táblákat, a lezárt szakaszra gondoltak, mivel tényleg két szűk sávról van szó.

Azonban a rendőreink előszeretettel elkezdtek mérni az adott helyszínen, a Fő utcán, a kaszinó elől Pest irányába. A baj ott kezdődik, hogy aki kihelyezte a táblákat és aki kiküldi a traffipaxos autót mérni, az nincs tisztába a sebességkorlátozással illetve annak hatályával. Tehát arra kérem azokat az autóstársakat, hogy ha netán lefényképezték őket az adott szakaszon, ne fogadják el a büntetést, hanem felebezzenek. Miért is?

Ha a buszpályaudvar felől haladunk a Sió-híd irányába (Keletről Nyugatnak): A sebességkorlátozó-tábla (30-as) a templom előtt van. A traffipaxos autótól mintegy 250méterre. Ezen a 250méteren van négy útkereszteződés. A lezárt, csupán két sávos rész az 1. illetve a 2. kereszteződés között van. A 4. pont a rendőrautó előtt. 1.kereszteződés: A volt Sió áruház parkolójának bejárata. Utána a lezárt szakasz a következő kereszteződésig. 2.kereszteződés: Ennek a parkolónak a kijárata. 3.kereszteződés: Egy társasház mögé bemenő utcácska. 4.kereszteződés: A társasház után ismét egy kis utca. Tehát a tábla az első kereszteződésig érvényes. Ezt a szakaszt azonban végig mérik.

Ha a Sió-hídtól haladunk a buszpályaudvar irányába (Nyugatról Keletnek): A sebességkorlátozó-tábla (30-as) a Fő utca és a Mártírok útja kereszteződésében van. Innen 100méterre áll a rendőrautó a túloldalon és a távolodókat méri. 1.kereszteződés: Balról egy utca csatlakozik a Fő utcába a társasház mögül. Ennek járdáján áll a rendőrautó. 2.kereszteződés: Bal oldalon a társasház mögé menő utca. 3. kereszteződés: A Víztorony parkolójának bejárata. Utána a lezárt szakasz a következő kereszteződésig. 4. kereszteződés: A Víztorony parkolójának kijárata. Tehát a tábla hatálya a rendőrautó mellet véget ér.

A legbosszantóbb, hogy a héten megkérdeztük az éppen mérő rendőröket, hogy akkor most ez, hogy is van. Azt válaszolták, hogy tudják ezt ők, de sokan az autósok közül nem. És egyébként is, nem a mérést végző rendőr találja ki, hogy hol mérhet. Ennyi a nagy konklúzió a sztorimra. Tudom, hülye a posztoló! Köszönöm, hogy elolvastátok!

112 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr büntetés kresz gyorshajtás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BJoCi 2010.03.10. 17:36:25

@Marty Mcfly: Srácok! A rendőröktől megkérdeztük. A 30-as táblát mérik. Biztos van valamennyi ráhagyás, de az 50, lássuk be sok a 30-as táblához.

Marty Mcfly 2010.03.10. 17:52:31

@BJoCi:
akkor meg ennyire satuk a rendőrök, még dicsekednek is vele?!
akkor is hülye a posztoló, h rendőrökkel koketál! :-)

tónik 2010.03.10. 18:15:46

Ki van adva nekik, mennyi büntetést kell kiróni! Nyilván hamarabb összejön ilyen "szopatós" helyeken, mint az óvoda/iskola előtt, ahol úgyis (ugye???) lelassítasz 40-re...Szentendrén évekig mértek az ICO-nál a vasúti átkelőnél ,mert kint volt az átkelőt jelző tábla (30 km/h ugyebár), csak éppen sín nem volt már, csak az úton keresztbe, az a 20 méter...

ganyager 2010.03.10. 18:27:10

Elolvastam a posztot, de nem tudok rá mit reagálni. - Majd a többiek...! :-D

Seth Gecko 2010.03.10. 18:48:25

Az is a probléma, hogy tényleg nem a kocsiban ülő rendőr dönti el, hova álljon. (Ugye jól tudom?) Akkor tisztelt rendőrfejesek, akik a mi pénzünkből etetitek gyerekeiteket! Miért azt kell szivatni, aki a kenyéradótok? Nem teszik elég nehézzé mások a helyzetünket? Nem akarok ebből a dologból elefántot csinálni, de sok ilyen kis "semmiség", az már felnyomja az ember vérnyomását...

Marty Mcfly 2010.03.10. 18:54:15

@Seth Gecko:
te beszélsz, aki a tesóddal nemtom hány embert mészároltál le Texasban? :-)))

Seth Gecko 2010.03.10. 18:59:58

OFF

@Marty Mcfly:
Na jó, na jó, de ott nem csak a szám volt a fegyverem :D
És nem utolsósorban, én ezt élőben láttam:
:P
www.youtube.com/watch?v=RVVGKiYZ0SM

ON

Seth Gecko 2010.03.10. 19:01:13

Na... Nem küldte el a kommentemet a bitnyelő fekete lyuk?

Bladika 2010.03.10. 19:13:41

Ennél szebb, hogy akik kirakják a táblákat azok sem mindig vannak tisztában a dolgokkal!

Érdre be lehet hajtani úgy lakott területen kívülről (és nem kitaposott földúton vagy hasonló), hogy nincs kirakva semmiféle Érd tábla. Nem tudom értitek-e? :) De ne áruljátok el senkinek! Pssszt! Ez az én titkos Jolly-Jokerem!

Papóci 2010.03.10. 19:26:48

Sztem a parkoló ki-be járata nem kereszteződés, a többit meg kéne nézni.
Nem hívsz meg SilentSound?

Nade 2010.03.10. 19:30:53

@Papóci: Abba a "parkolóba" más utcákból is be lehet menni.
Egyébként meg fényképezzenek a 30-nál is, rendben van! Csak éppen a sokkal veszélyesebb, folyamatos halálveszélyt jelentő idiótákkal mi lesz a hazai autópályákon, akik 20 centire rád másznak, mert merészeled betartania sebességhatárokat?! Még SOHA nem láttam, hogy az ilyeneket lekapcsolták volna.

Bladika 2010.03.10. 19:30:59

@Papóci: A parkoló kijárata kereszteződés! Mégpedig egyenrangú, kivéve azt az esetet, ha külön tábla van, vagy szintkülönbség van a két út között. A parkoló az az, ahol leparkoljuk az autónkat. A többi nem!

misitcom 2010.03.10. 19:49:24

@Bladika: Mégpedig egyenrangú,A parkoló az az, ahol leparkoljuk az autónkat.

A parkoló az amit "P"táblával jelölnek.Tökre mindegy,hogy szint különbség vagy nem.Aki parkolóból indul mindenkinek elsőbbséget kell adnia.Lehet az bicikli,autó vagy roller.

misitcom 2010.03.10. 19:53:49

@Bladika: A parkoló az az, ahol leparkoljuk

Ezzel azt akartad mondani,hogy ha beállok a kapubejáródba akkor az úgy tökjó,mert ott hagytam tehát parkoló.

The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2010.03.10. 20:02:40

Magyarország - radarország...

Budapesten a következő helyeken láttam az elmúlt másfél hétben, néhol többször is:
1. Soroksári út Pesterzsébet irányába kb. Szabadkai út előtt.
2. Soroksári út városközpont irányába kb. Timót utca előtt.
3. Grassalkovich út Soroksár irányába kb. Rézöntő utcánál.
4. Ferihegyi gyorsforgalmi városközpont irányába, Ferihegy 1 előtt kb 1,5 km.
5. Ferihegy 2 közvetlen a bejáratnál.
6. Szentenderi út Árpád híd felé Vihar utca magasságában.
7. Kőbánya, Szent László tér - belváros irányába.
8. Fiumei úton, Vajda Péter utca után, Nagyvárad tér felé.

Mi ez, ha nem pénzbehajtás?
OK.
Elítélem a gyorshajtókat, az idiótákat, bár én sem vagyok lassú... Lehet eddig voltunk szerencsések, hogy eddig kevesebbet mértek? :)

Tudja valaki miért van ez így?
Pénzhiiány van a cégnél?

The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2010.03.10. 20:03:27

Bocs, hogy az előbbi előjelzés nélkül talán kicsit OFF-ra sikeredett...

The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2010.03.10. 20:11:53

Bocs, hogy az előbb kissé OFF voltam, aztán megint írtam, de elszállt. Ritkán fórumozok, ezért talán a járatlanságom, tudatlanságom...

Fehérszakál 2010.03.10. 20:15:06

Egyes településeken a rend büszke őrei rendszeresen kiállnak zaklatni az autósokat. Pld Mende területén a 31-es úton szinte mindennapos, hogy 2-4 esetenként 6 rendőr sorban állítja meg az autósokat ellenörzésre. Nem azért mert pld nem ég az egyik lámpája, akkor megérteném. Ez viszont a zaklatással egyenértékű. A 31-es úton volt olyan nap amikor háromszor állítottak meg igazoltatásra egy 70km-es szakaszon hazafelé. Egy wartburgal voltam. Sohasem büntettek meg mert nem volt miért belémkötniük. Undorító ez a rendőri hozzáállás.

Rahsid 2010.03.10. 20:21:34

@The Persuaders: Nem kell szabadkoznod a semmiért. :D

Bladika 2010.03.10. 20:21:38

@misitcom: Arra akartam rávilágítani csak te félre értetted, hogy sokan azt hiszik, hogy azért mert van egy nagy placc ahol autók parkolnak és parkolónak hívjuk, azért a parkoló helyeket összekötő út nem minősül ugyan olyan útnak mint a többi pedig DE! Lásd Budaörs Auchan parkoló! Kb. akkora betűkkel ki van írva, hogy JOBB KÉZ! mint a kormány kerék, de az sem elég!

Rahsid 2010.03.10. 20:26:00

Ez annyira kis lájti poszt, hogy nem is igazán lehet hozzászólni. Valami komolyabb tartalommal bírót nem lehetne még így estére berakni?

Bladika 2010.03.10. 20:29:43

@misitcom: Nagyon is számít a szint különbség! Ha főútvonalon haladsz és a jobbra lévő utcának nincs táblája, de az szintkülönbséggel rendelkezik nem a jobb-kéz szabály érvényes.

Úgy van ahogy mondod! Aki parkolóból jön az mindenkinek elsőbbséget ad! Csak tisztázni kellene, meddig tart a parkoló!

nyuszy 2010.03.10. 20:46:16

@Bladika:
1. Az a szintkülönbség, amire te gondolsz, nem számít. Ha nincs tábla, egyenrangú.
2. A parkoló a P áthúzva tábláig tart. Különben nem parkoló, csak utak, amik mellett nem tilos megállni.

misitcom 2010.03.10. 21:11:59

@Bladika: Arra akartam rávilágítani csak te félre értetted,

Erre olyan választ szoktam kapni,hogy üljek le,meg szövegértés egyes.Légyszíves te se tegyél másként,mert még ezt is félre értem.

rkb9y5 2010.03.10. 21:30:08

Gondolom, a post lenyege az lenne, hogy nem az ervenyes KRESZ szabalyainak megfeleloen buntetnek, ez rendjen is van, csak a cim felrevezeto. Egy epitkezes mellett a 30-as tabla nekem nem tunik ertelmetlennek.
Viszont ezt a radarorszagozast meg radardetektorozast nem tudom mire velni. Nagy-Britanniaban mindenhol sebessegmero kamerak vannak, nincs is annyi orult mint nalunk. Halkan kerdezem meg, nem lenne olcsobb, es onmagunkra, URAMBOCSA' a tobbi kozlekedore nezve is biztonsagosabb, ha a szabalyoknak megfeleloen kozlekednenk? Legyen csak minel tobb meres es buntetes, kulonben a magyar ember a budos eletben nem tanul fegyelmet, ha nem a penztarcajanak faj. Ez egy remek beveteli forras lehetne az allamnak is, nalunk annyi a hulye, hogy nemi befektetessel jo penzt lehetne csinalni belole. Kivancsi volnek, az a dunakeszi faszkalap is sietett volna ennyire, ha ott a kamera. Ket ember ma is elne.
Ez utobbi persze mar nem a posthoz kapcsolodik.

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.10. 21:55:23

@"streetfighter": "komoly radardetektorral kb. 160.000 Ft."

Hát ezért tart itt ez az ország, mert sportot csinálunk a törvények és a szabályok kijátszásából. Nem a sebességkorlátozást kell betartani, hanem radardetektort kell a kocsiba beépíteni... én okos vagyok, mert tudok csalni, a többi meg hülye... Szép. Igaza van Gyurcsánynak: ez egy kurvaország...

Karsay Anikó 2010.03.10. 22:43:50

Gondolom kevesen tudják, hogy a legtöbb traffipaxos helyszínt az állampolgári bejelentések alapján jelölik ki, és a ráhagyás 19 km/h.

A detektorok pedig szart sem érnek. Elhihetitek.

A legegyszerűbb megoldás betartani a sebességhatárokat, max plusz 10%, és akkor nincs mitől félni.

Botox elvtársnő 2010.03.10. 22:54:49

Ha tudom elkerülöm mostanában Siófok belvárosát... Oda állnak a 48 lakásoshoz? Nem voltam egy ideje arra, a múltkor megyek, annyira néztem, hogy mit csinálnak ott, hogy majdnem belerongyoltam az útelterelőbe.

"streetfighter" 2010.03.10. 22:55:34

@Orbán Diktor:

Te tartsd be nyudodtan az a te dolgod, de az enyémmel ne foglalkozz!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.10. 23:22:50

Frankó... mit vártunk a rendőröktől :S
De esetleg hogy mondják a felettesknek, hogy bocs, de ott minek mérünk főnök, az nem...

Persze, nem pénzbeszedés... De arra azért lennének jobb helyeik is Siófokon...

Azaz lehet azért vannak kint, hogy a felújítás mellett senki ne száguldozzon.
Na most az addig OK, csak így meg azt is megvágják, aki betartja a KRESZ-t...

(Amúgy ha már víztorony, a nickem melletti linken van róla kép :) )

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.10. 23:24:43

@Karsay Anikó: Én is így csinálom.
Gyorshajtás miatt még nem is vágtak meg.

Mondjuk amiatt sem, mert nem tartottam volna be valamit - a rendőri faszság miatt már többször.

böme 2010.03.10. 23:50:45

@rkb9y5: Angliában nem kell sietniük az embereknek, mert nyugisan meg lehet keresni azt a pénzt, amiből rendes életed lehet. Itthon egész nap rohanni kell, hogy ne halj éhen, hacsak nem olyan munkahelyed van, ahova beülsz reggel 9-kor és délután 2-kor nyugisan hazamész és fizetéskor ömlik a pénz a számládra.
Angliában nincsenek felesleges táblák kirakva az emberek szivatására. Itthon a 30-as, 50-es, 60-as táblák kihelyezése felesleges. Vagy azért van kint, mert kint maradt, vagy azért, hogy a rendőröknek legyen hol mérniük. Nem egy frissen felújitott főútvonalat tudok mutatni az országban, ahol az út tükörsima és kilométerekig egyenes, mégis kint van a 30-as vagy 60-as tábla.

no mail, no problem 2010.03.11. 02:04:17

@"streetfighter": ebben te nagyon tévedsz. az össztársadalmi beleszarás visszahat mind az általános morálra, mind a törvényhozásra, illetve jelen esetben a rendőrség műkődésére. a kurva sok "mindenki törödjön a maga dolgával, de én szarok mindenre" emberek sokkal, de sokkal nagyobb kárt okoznak, mint te hiszed. ha kurva sok a gyorshajtó, akkor még több lesz az agyatlan tábla, és trafi. végeredményben pont a szabályszegő az, aki mindenkivel kibaszik, de a legtöbb ilyen ember úgyis elég hülye hozzá, hogy ezt felfogja.

@böme: hát ennek semmi köze a gyorshajtáshoz, egy csak önigazoló blabla. (pont olyan álságos hazugság, mint az, hogyha annyit keresnél, mint nyugaton, akkor nem vennél lopott szajrét, megvennéd a cédét, a dévédét, stb.) legjobban a sietni kell dumától bírok okádni: egyrészt el lehet indulni korábban is, másrészt tudomásul kell venni, hogy a közlekedés adott ideig tart. ha sokallod a közlekedési időt, dolgozz otthonról, költözz közelebb, menj közelebbi munkahelyre. vannak alternatívák. továbbá ha valami csoda folytán eltűnne az összes felesleges, szívatós, és értelmetlen tábla, az eddigi gyorshajtók ugyanígy gyorshajtanának tovább.

cso zsi 2010.03.11. 02:09:19

@The Persuaders: Csak megemlítem, hogy a Kőbánya - Szent László téri trafisautóra "Polgárőrség", vagy "Városőrség" volt írva.
Talán Suzuki Ignis volt.

rcfan 2010.03.11. 02:42:08

Sokszor leírtam, és most is csak azt tudom:

- ha indokolatlanul van kinnt a tábla, akkor autóst megbüntetni de a táblát indokolatlanul kinntfelejtő szervet is nagyságrendekkel nagyobb összeggel büntetni. Miért? Hiteltelenné válnak a sok kinntfelejtés okán a táblák.

- jelen esetben a rendőr olyan helyen bírságol, ahol a tábla nem korlátoz, mert van kereszteződés? Fellebbezni és ha felelősségteljes országban élnénk, a rendőrörs költségvetéséből menne nagyságrendekkel nagyobb bírság az államkasszába trehány munkavégzés címén.

A rend az rend. Senkinek nincs "atyaúristeni" jogköre büntetlenül áthágni.

Ha így lenne, rend lenne. Addig pedig ... fegyelmezetlen ország.

Drdnght 2010.03.11. 02:47:36

@no mail, no problem: Bakker, komolyan, olyan erzesem van mintha kitepted volna az agyambol a szavakat... :) abszolut egyet ertek!

Karsay Anikó 2010.03.11. 06:19:17

@cso zsi: Az nem sebességmérő, hanem MATRIX rendszámfelismerő rendszer.

bocca 2010.03.11. 07:25:42

Ez tényleg egy kurva ország.
Kimehetsz kipróbálni az M1 re. Hátrányos helyzetű az akinek a 130 az utazója, 5 millió felett az autód, vagy külföldi rendszám és nincs törvény.Takarítanak, tolnak mögötted 1 méterrel akkor is ha konvoj mellett előzöl.
Megteszik mert senki nem tesz ellenük,pedig megtehetnék.A rendszer alkalmas a kamerás figyelésre, lenyúlós tender nélkül is.

mindegykivagyok 2010.03.11. 07:52:06

@misitcom: Nem mindegy a szint különbség!

GG81 2010.03.11. 08:06:18

az nem lehet, hogy ezok a keresztutcák nem utcák, hanem ahogy írtad parkolók, parkolókhoz vezető szervízutak... amik nem utak, amik feloldanák a korlátozást... csak ez ugrott be, mert a parkolós dolgok nem érnek, csak az azonos rendű csatlakozó utak.
egy tipp.

GG81 2010.03.11. 08:10:10

@The Persuaders: sőt a halleren is voltak, a nagyvárad irányába párhuzamosan "parkolva" a sima zebrát sasolva.

ha nem olvastad volna márciusban kampányolnak kicsit, és nem is baj, hogy zabolázzák a sok idiótát. ;-)

de aki a ma leesett hó miatt jól belátható tök egyenes úton 30-cal megy, az is elhúzhatna inkább a bkv-ra!!!

Labancz 2010.03.11. 08:10:12

@bocca: Vegyél te is 5milla feletti kocsit. Biztos az tesz majd menő fickóvá és akkor majd nem frusztrál, hogy leelőznek.
Én speciel leszarom, hogy hányan mennek el mellettem az autópályán, nincs kihatással a közérzetemre.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.03.11. 08:36:14

Apropó értelmetlen táblák:
Budai alsó rakpart déli irány. Az Erzsébet-híd után van rögtön egy 70-es tábla és egy előzni tilos, illetve záróvonal. Kb. 15 méter múlva ki van rakva egy minden korlátozás feloldva tábla, ami ugye városon belül (a 70-es tábla is egy megengedő korlátozás....érdekes logikája volt a kitalálónak) azt jelenti, hogy újra 50-el is kéne menni azon túl, hogy most már lehet előzni. Majd a Szabadság-híd előtti zebra előtt ki van rakva egy 50-es tábla.

Valószínűleg a szürke vonalas táblát kirakó jóembereknek fingja nem volt a kreszről, engem meg kicsit idegesít, mi van, ha a rendőrök nekiállnak ott is mérni?
...

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.03.11. 09:05:21

én ezt nem értem. Oda mennek a rendőrök mérni, ahová akarnak, azt mérnek, amit akarnak, oda állítják be a traffipaxot, ahová akarják. Ha kimérik, hogy valahol szabályosan közlekedtem, akkor úgy jártak, azt hiszem, hogy azért bajosan leszek büntethető.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.11. 09:38:53

viszont azt mondja meg valaki, hogy a kereszteződés melyik része oldja fel a korlátozást?
- a stopvonal?
- a kereszteződés eleje?
- a közepe?
- a vége?

egy 2×3 sávos úton már nagyon nem mindegy...

Take-it-Easy 2010.03.11. 10:25:30

@Bladika: Úristen, és hol vannak ezek a helyek? Én marha meg mindig ott megyek be Érdre, ahol tábla van. Pedig akkó' nem is kéne az 50-et betartanom! Infót kérek! :D

"streetfighter" 2010.03.11. 10:33:42

@no mail, no problem:

Már százszor leírtam, de leírom nekad is.
A korlátozó táblák, záróvonalak stb. a sok hülye miatt vannak (lehet, hogy közéjük tartozol?) akik néha sietni akarnak, de tapasztalatuk nulla helyzetfelismerésük szintén és balesetet okoznak.
Itt mindenki száguldozhatna ha nem lennének balesetek! De vannak és ezért hozzák a korlátozó döntéseket.
Azt pedig jó, hogyha a fejedbe vésed, hogy én mit tartokok be és mit nem az csak rám és a rendőrökre vonatkozik, amíg balesetmentesen közlekedem!

záporjózsi 2010.03.11. 10:44:36

@d.z.: Én ott 50-nel szoktam menni. Az a szabályos - bár hülyeség. Van még ilyen hely:
Soroksári út: Van az Illatos útnál egy jól kitáblázott 50, majd beljebb egy nem kitáblázott, ami után jön az 50-es tábla. Nagykőrösi út: az egyik felüljáró után nincsenek kint a 70-esek, ezért 50. Előtte viszont még van is 50-es tábla, tehát tuti 50.

záporjózsi 2010.03.11. 10:54:20

@böme: ...és szerinted forgalomba helyezték már azt az utat? Megtörtént a hatósági bejárás? Átadta a kivitelező a munkaterületet? Átvette az utat a közútkezelő? Nem tudod? Akkor meg miért nem kérdezed meg?

Ezen felül tényleg vannak kint felejtett táblák. Meg vannak olyanok is, amelyeket nem véletlenül tettek ki és senki nem tart be.

.lll. 2010.03.11. 11:52:29

azér ez mekkora,hogy ósztrákiába jár a magyar autós tankolni???

bocs az offért

tboykaa 2010.03.11. 13:13:43

Egy szó: lézerblokkoló. Nekem bejött. Nehogymá' Kovács2 törzsőrmester remegő kézzel bemérjen a 30-as táblánál SZÉDÜLETES 42-vel aztán adhatom vissza a a nehezen megkeresett pénzem az állambácsinak...:PPP

tboykaa 2010.03.11. 13:18:33

@_tr_: @Karsay Anikó: Ebben igazad van. A detektor csak arra jó, hogy jelezze, 2 héten belül jön a csekk. A blokkoló az más tészta...

Matrix_ 2010.03.11. 13:33:00

@GG81: akkor aki a parkolóból kihajt az utánna száguldozhat akár 50-nel is? mert hisz neki nincs tábla kitéve...

Marcellusca 2010.03.11. 13:37:19

Hehe!

Két észrevétel a poszttal kapcsolatban:
1 - Abszolút "MUHAHA"-kategória. Asszem tennap mondták az egyik híradóban, hogy mennyit csökkentek a balesetek. Volt pofájuk egyik oknak említeni, hogy a trafiknak köszönhető. Mert - és itt a lényeg! - általában a legbalesetveszélyesebb helyeken mérnek.
Aszittem összehugggyozom magam a röhögéstől. :)
2 - Azért csinálják ezt (is) a rendőrök, mert félnek tőlük. Ehhez hasonló szitu, mikor ótópályán megy a sor normál, 130-as tempót. Mikor meglátják a leálló-sávban pirickázó rendőrautót, a többség el kezd fékezni, lassítani 100-110-re.
Miértis?

cso zsi 2010.03.11. 13:56:03

@záporjózsi: Ami azért elcseszett, mert a Kisfaludy utca sarkánál kint a 70-es tábla, majd a magasságkorlátozó vas, és utána az 50-es tábla. Mindez kb 50 méteren belül.

indapass90210 2010.03.11. 15:22:09

@Marcellusca: A jómúltkor olyat láttam, hogy javítgattak valamit az M7-en, 80-as tábla kint. Pár km-el később a felhajtónál lévő forgalomtól elzárt területen rendőrautó. Elvileg a felhajtó is oldja a 80-at. De még mindig ott a kérdés, mi van, ha átdöngetek a szokásos pályás 142 km/h-val, aztán jön a csekk, hogy fizessek ennyit meg annyit, mert gyorshajtottam? És akkor indulhat a vita, hogy a felhajtó melyik cm-étől érvényes a feloldás. Hát inkább lefékeztem, mint mindenki más, aki magyar rendszámmal ment.

záporjózsi 2010.03.11. 15:32:36

@cso zsi: A Margit hídnál is van ilyen az alsó rakparton, csak magasságkorlátozó nélkül.

Marcellusca 2010.03.11. 15:33:46

@Dövan: Hát, igen.
Mondjuk egy normál kereszetződésnél egyszerű a dolog.
Viszont az tényleg jó kérdés, hogy a zótópályán a lehajtónál (és ott hol) vagy a felhajtónál (és ott hol) szűnik meg a korlátozás?

misitcom 2010.03.11. 16:33:58

@mindegykivagyok: Már említettem,hogy félre olvastam.Én arra gondoltam,hogy a parkolónál van-e szerepe a színt különbségnek.

rushman 2010.03.11. 19:16:11

Itt mindenki bemagolta a KRESZt? Érteni kell és nincsenek problémák.
Az autópálya felhajtó elejétől kerül feloldásra a korlátozás, mert ha a felhajtón jönnél fel, akkor nem tudnád, hogy x méterrel/kilométerrel korábban volt-e valamilyen korlátozó tábla, ergo ott 130 a megengedett.
Kivétel ez alól, ha már eleve a felhajtó mellett is ott a tábla, de hát azt látni a pályáról is.

Karsay Anikó 2010.03.11. 22:57:49

@tboykaa: A blokkolós autókat egyből kiszúrjuk (nem mér a műszer azonnal), és megvan rá a módszer, hogy hogyan lehet másképp bemérni őket. Kár a pénzért. Ritka, ha valaki gyorshajt, és nem tudjuk megmérni. Az inkább szerencse. De próbálkozz nyugodtan, hátha.

Amúgy a detektort favorizálom, mert a legtöbb állandóan jelez mindenre, és így a szabályos közlekedésre ösztönöz.

tboykaa 2010.03.12. 00:12:38

Most kérdezhetném naivan, hogy milyen módszerrel méritek másképp...
De nem kérdem, mert lehet, hogy többféle műszerrel mértem már, mint Te...;)

Ti mivel mértek? F3 v. F2 v. SCS102 netán most hadrendbe állított "semminemtudjablokkolni" SCS103??

Egyébként, rengeteg embernek az a problémája, hogy gusztustalanul elbújva mértek indokolatlanul elhelyezett 30-as táblák árnyékában. Ha pl. egy óvoda/iskola előtt van egy 30-as tábla, arra azt mondom OK, mérjenek a rend őrei nyugodtan, de erre nem sok példát láttam. Persze nemrég egy olyan jóbarátom kapott csekket (60 helyett 84), aki a gyorshajtást hírből sem ismeri. Meglátta a 60-as táblát levette a gázról a lábát, hogy majd motorfékkel lelassul, de már késő volt. Harmincezer mínusz.

Én adózok eleget, nem kívánok még többet, csak más módon...

böme 2010.03.12. 01:06:16

@záporjózsi: Nem egy helyen fél éve kint a tábla, valószínű, hogy ennyi idő alatt forgalomba helyezték / megtörtént a hatósági bejárás / átadta a kivitelező a munkaterületet / átvette az utat a közútkezelő...

Integrált Szerverterror 2010.03.12. 02:39:26

Siófokon teljesen felesleges mérni. Nyáron többször megtettem a Petőfi-sétány-mekdrájv távot és nem próbált meg senki elütni. Pedig vót benne úttesten négykézláb is.

záporjózsi 2010.03.12. 08:13:30

@böme: Általában a régóta kint felejtettek tényleg kint felejtettek. Szólni kell a közútkezelőnek. Lehet még olyan, hogy valamiért kint kell tartani (nyílegyenes úton is lehet olyan veszélyforrás, amely indokolja). Emellett valóban lehet olyan, hogy fél éve megy valamin a vita és még tényleg nem adták át, miközben már kátyúzni kell...

Egy csomó úton van olyan, hogy 60-as vagy 70-es tábla, 1 km hossz kijelezve. Viszont vannak becsatlakozó (rendszerint föld-) utak. Na ott mennyivel kell menni? Ha bejövök a földútról, akkor 90, ha megyek az aszfaltoson, akkor 60?

@tboykaa: A rendőri vezetés folyamatosan szajkózza, hogy a sebességhatárok betartatása nem pénzbehajtás. Sajnos az általam látott mérések legalább fele bénzbehajtós-szivatós. Mi a francnak kell a lakott terület vége tábla előtt (ezt is le merte nyilatkozni valami pizsamanadrágos, hogy ilyen nincs) mérni akkor, ha a falu már többszáz méterrel azelőtt befejeződik, nincs kerékpárút, gyalogösvény vagy vadcsapás. Zebrához kamera vagy automata mérő? Ugyan már! Akkor védenénk a gyalogost!
Másik hasonló: egyszámjegyű országos főúton miért nem lehet megoldani, hogy a sebességhatárt még a román, olasz és francia rendszámú gépjárművek vezetői is betartsák - nem beszélve a kívül-belül sötét sztrítrészerekkel. A záróvonalról és a forgalomtól elzárt területről, mint az előzések legjellemzőbb helyeiről nem is beszélve...
Miért van az, hogy a rendőr az autópályán belső sávban 110-zel megy a 130-as szakaszon? Miért kap másnap is a segge alá autót - ha már nem lehet kirúgni, mert iszonyú kevés a rendőr?

Ha már zebra: szerintem minden új építésű, kivilágítatlan zebra esetében fel kellene jelenteni a tulajt, hogy nem biztosította a zebra megfelelő láthatóságát, így indokolatlanul akadályozza a közúti közlekedést.

@Karsay Anikó: szép, hogy nem lehet blokkolni (sose akartam, betartom a táblát, úgy könnyebb...), de valahogy (ld. följebb) ritkán látom olyan helyen, ahol tényleg megelőző céllal használják. Pedig vannak szép helyek...

tboykaa 2010.03.12. 09:35:55

@záporjózsi: Nyugi...lehet blokkolni.:) Ez csak rendőri bullshit, hogy nem lehet. Érdekes módon az elmúlt 1.5 évben egyszer sem kaptam csekket. Ettől függetlenül mindenki tartsa be a szabályokat lehetősége szerint, én is nagyon odafigyelek a táblákra, de nem én leszek az a lúzer, akit lelőnek pl. egy kivezető szakaszon.

záporjózsi 2010.03.12. 12:19:56

@tboykaa: Én sem, max. megeszel egy raklap kefét. ;)

tboykaa 2010.03.12. 12:25:19

@záporjózsi: Egyen a biztosúr, aki nem tud megmérni...:)

cso zsi 2010.03.12. 12:43:59

@záporjózsi: "miért nem lehet megoldani, hogy a sebességhatárt még a román, olasz és francia rendszámú gépjárművek vezetői is betartsák "

Ha lehetne kérnem hozzávenni a "tisztességes adóelkerülő"-ket is.
Ha van pénze költse, nem vagyok rá irigy.
De a mindenféle felségjelzésű nagyon luxusautók (vezetői) ne veszélyeztessék az életemet.
Vajon melyik szervezetünk van felkészülve egyáltalán, hogy trafi-, parkolási-, és autópályadíjjal meg tudja terhelni őket?
EU felé talán. De kétlem.

záporjózsi 2010.03.12. 13:07:55

@tboykaa: Ha előtted megyek, nincs mit mérni. ;)

@cso zsi: Semelyik. De érdekes módon sokszor jobban bízom a bálnamercisben, mint a tuningskodásban...

VágásiFeri 2010.03.12. 13:48:15

@"streetfighter":
Fasza a hozzáállásod. Derék ember vagy, országunk egyik büszkesége. Húzd is ki magad, hisz elmondhatod, hogy egyike vagy azon idiótáknak, akik miatt a béka segge alatt van a közlekedési morál.

Visszaolvastam, régebben írtad valahol, hogy 22 éve vezetsz. Rendben. Ez azt jelenti, hogy 40 körül lehetsz. Hát ne haragudj, de ennyi idősen is így gondolkodni... Azért ez elég egyszerű emberre utal...

Igen, ha száguldozol és megbasznak az csak rád tartozik. De ha kinyírsz valakit az már kurvára nem. Hiába vagy überfasza pilóta: műszaki hiba, defekt, kátyú, vad, egy másik autó váratlan manővere stb. egy sor olyan dolog van, ami miatt veszélybe sodorhatod nem csak magadat hanem másokat is. Lehet toppon a kocsid műszaki állapota, lehet defekttűrő gumid, de a szembejövőnek már közel sem biztos. Ha egy 2x1 sávos országúton valaki defekt miatt átsodródik a sávodba kibaszottul nem mindegy, hogy 90-el vagy 140-el mész neki. Vagy egy útkereszteződésnél megállás nélkül előtted áthajtó balféket se mindegy mennyivel kapod oldalba. Neked sem és neki sem.

Rutinosnak gondolod magad? Hát nem vagy az. Baleset történhet sokmillió kilómétert vezetett, tapasztalt, hivatásos sofőrökkel is - van rá példa - akikhez képest még te is egész életedben mazsola maradsz. Sőt még profi autóversenyzőkkel is. Nem tudom, mennyire vagy otthon autósport terén, de ott van pl Possum Bourne, Tim Bevan vagy Stan Fox, kiváló versenyzők voltak és mégis közúti balesetben haltak meg.

De veled ilyen nem eshet meg ugye.

Őszintén remélem, hogy ne történjen a száguldozásod miatt soha baleset, ha meg mégis akkor csak magadat nyírd ki.

Amúgy meg korlátozó táblákat nem csak balesetveszély miatt tesznek ki, ebben tévedsz. Hanem pl zajvédelem miatt, városon belül károsanyag-kibocsátás csökkentése és a forgalom optimalizálása miatt.

Most pedig lehet nekem rontani, hogy a k..vaanyámat, neszójjakbe, miközömhozzá, énsevagyokszent meg különbenis. De nem érdekel. Leírtad az álláspontod én meg az enyémet.
Szevasz.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.12. 14:36:27

A gond ott van, hogy a kapubejáró nem jelent pl. kereszteződést, a ház mögötti "utcácska" nem hiszem, jó kérdés, hogy a parkoló az ott minek számít, főleg ha javarészt le is van zárva.

"streetfighter" 2010.03.12. 20:30:39

@VágásiFeri:

Az a baj, hogy te okosnak képzelad magad de nem vagy az.
Nem szeretem az ilyen okoskodó félnótásokat.
Sokat vezetek országúton és ha te is vezetnél, akkor tudnád, hogy ott 100-110 az átlag. Ehhez képest 130-140 nem olyan sok.
Próbáltam lasabban menni, de akkor szinte elalszom, lankad a figyalmem ami sokkal veszélyesebb, de egy magadfajta mazsola ezt nem értheti.
Én minden idegszálammal az útra figyelek és mindenkor tisztában vagyok a körülöttem lévő forgalmi helyzettel. Rengeteg hülye "minden szabályt betartó" baromságait védtem már ki.
Rutinos gyorshajtónak gondolom magam igen, de nem becsülöm túl a képességeimet és mindig bennem van a kellő fék. Ezt a bónusz 9 fokozatom is reprezentálja.
Nem tudom te mióta vezetsz, de nagyon bölcsnek gondolod magad és olyannak osztogatod a hülye tanácsaidat akit pár beírás alapján ítélsz meg.
Én őszintén felvállalom, hogy gyorsan autózom, de nem ész nélkül és az autóm is megvan hozzá.
Nem mindegy, hogy 130-140-el egy olyan autóval mesz aminek a vége 170, vagy egy olyannal aminek jóval 200 felett van a vége és az említett sebességről (140) még úgy gyorsúl mint a másik 70-ről.
Ha tényleg elolvastad a hozzászólásaimat, akkor talán feltünt, hogy nem szoktam szídni senki anyját és a kultúrált kritikára próbálok kultúráltan válaszolni.

Karsay Anikó 2010.03.12. 20:54:36

@tboykaa:

Fáma 3

Az SCS semmire sem jó.

A blokkolók többsége (100-200.000.-) elölről és hátulról is vég, de csak bizonyos szögig. 45°-ban simán megmérem, előtte meg megvolt a rendszám. Vagy utánafordulok, mert hátul kevesebb a blokkoló.

Ha pedig messziről észreveszem, hogy nincs adat, megállítom...

Az olyan blokkoló, amely tényleg tuti, van vagy 300.000.-, ennyiért meg nem éri meg, inkább lassabban kel menni.

Még sosem mértem 30-as táblát, csak gyalogátkelőhelyen. Csíkossal meg amúgy is kurva könnyű elbújni...

tboykaa 2010.03.12. 23:18:17

Anikó-Anikó...:)
Sztem még fejlődnöd kell mérésügyileg, mert vannak itt még hiányosságok, úgy látom.

Ahhoz, hogy 45 fokos szögben mérj és a távolság is meglegyen, NAGYON messze kell lenned az úttesttől. Ez egy egyenlő szárú derékszögű háromszög, tehát, ha pl. 42m-ről akarsz mérni autót (ami már elég közel van), akkor 30m(!)-re kell lenned az út szélétől! Hol van ennyi hely? Na ugye.

Másik dolog. Minél nagyobb a mérési szög, annál nagyobb a adatveszteség (ergó nem tudod megmérni), így a profitveszteség is...:)
Arról nem is beszélve, hogy 1001 tényező lehet, hogy nem kapsz rögtön mérési adatot, nem csak a blokkoló.

Utánafordulsz? Azt hogy csinálod, ha a csíkosnak a fejtámláján van a műszer? Forgófoteles az anyósülés?:) Állványról még csak-csak, de vegyünk egy példát. Egy 200km/h sebességgel közlekedő autó 55métert tesz meg másodpercenként. Az F3 120m-ig tud olvasható rendszámot produkálni. Állványról gyalogos felüljáróról mértek autópálya esetén. Tehát kb. 2.5sec-ed van arra, hogy észleld, hogy nem fogod tudni megmérni, felkapd az állványt, átrohanj a túloldalra, megfordítsd a műszert, célra tartsd és megmérd az autót. Értem én, hogy ügyes vagy, de esélyed nem lenne. Max. városban... Arról nem is beszélve, hogy mire odaér alád, már 6-szor lelassított a páciens.

"Ha pedig messziről észreveszem, hogy nincs adat, megállítom..."
És? Mint rendőr, gondolom ismered a jogszabályokat, így jól tudod, hogy a blokkoló nem illegális. Izzókészlet már nem játszik. A szőnyeg szélére térdepelteted?:)

"Az olyan blokkoló, amely tényleg tuti, van vagy 300.000.-, ennyiért meg nem éri meg..."

"...megvan rá a módszer, hogy hogyan lehet másképp bemérni őket. Kár a pénzért."
Mindkettőt Te írtad. Most akkor be lehet mérni blokkolós autót vagy sem?:DDD

"Még sosem mértem 30-as táblát, csak gyalogátkelőhelyen."
Nagyon helyes! Sőt! Az óvodák, iskolák melletti méréseket is támogatom. Azzal is tisztában vagyok, hogy a legtöbbször nem a járőr dönti el, hogy hova kell menni mérni, hanem a felettese, aki egy íróasztalnál ücsörög...

Tudod milyen típusú autókon látok legtöbbet blokkolót? A kormányzati autókon. Azért ez is elgondolkodtató, nem?

tboykaa 2010.03.12. 23:18:55

@Karsay Anikó: Anikó-Anikó...:)
Sztem még fejlődnöd kell mérésügyileg, mert vannak itt még hiányosságok, úgy látom.

Ahhoz, hogy 45 fokos szögben mérj és a távolság is meglegyen, NAGYON messze kell lenned az úttestől. Ez egy egyenlő szárú derékszögű háromszög, tehát, ha pl. 42m-ről akarsz mérni autót (ami már elég közel van), akkor 30m(!)-re kell lenned az út szélétől! Hol van ennyi hely? Na ugye.

Másik dolog. Minél nagyobb a mérési szög, annál nagyobb a adatveszteség (ergó nem tudod megmérni), így a profitveszteség is...:)
Arról nem is beszélve, hogy 1001 tényező lehet, hogy nem kapsz rögtön mérési adatot, nem csak a blokkoló.

Utánafordulsz? Azt hogy csinálod, ha a csíkosnak a fejtámláján van a műszer? Forgófoteles az anyósülés?:) Állványról még csak-csak, de vegyünk egy példát. Egy 200km/h-val közlekedő autó 55métert tesz meg másodpercenként. Az F3 120m-ig tud olvasható rendszámot produkálni. Állványról gyalogos felüljáróról mértek autópálya esetén. Tehát kb. 2.5sec-ed van arra, hogy észleld, hogy nem fogod tudni megmérni, felkapd az állványt, átrohanj a túloldalra, megfordítsd a műszert, célra tartsd és megmérd az autót. Értem én, hogy ügyes vagy, de esélyed nem lenne. Max. városban... Arról nem is beszélve, hogy mire odaér alád, már 6-szor lelassított a páciens.

"Ha pedig messziről észreveszem, hogy nincs adat, megállítom..."
És? Mint rendőr, gondolom ismered a jogszabályokat, így jól tudod, hogy a blokkoló nem illegális.

"Az olyan blokkoló, amely tényleg tuti, van vagy 300.000.-, ennyiért meg nem éri meg..."

"...megvan rá a módszer, hogy hogyan lehet másképp bemérni őket. Kár a pénzért."
Mindkettőt Te írtad. Most akkor be lehet mérni blokkolós autót vagy sem?:DDD

"Még sosem mértem 30-as táblát, csak gyalogátkelőhelyen."
Nagyon helyes! Sőt! Az óvodák, iskolák melletti méréseket is támogatom. Azzal is tisztában vagyok, hogy a legtöbbször nem a járőr dönti el, hogy hova kell menni mérni, hanem a felettese, aki egy íróasztalnál ücsörög...

Tudod milyen típusú autókon látok legtöbbet blokkolót? A kormányzati autókon. Azért ez is elgondolkodtató, nem?

Karsay Anikó 2010.03.15. 10:10:05

@tboykaa: Nem biztos, hogy itt kellene megbeszélni a mérési technikákat...

Megy a matek, látom, biztosan sokat gyakorlod munka közben... Teljesen életszerű, ahogy számoltál:) Azért hidd el, hogy néha szoktunk azért fotót készíteni. Természetesen forogni csak állványról lehet, kár a gúnyos felhangért.

Szerintem tök egyértelmű, hogy mit írtam. Az olcsóbb blokkolók nem hatásosak, a drága meg nem éri meg. És az sem 100%-os védelem. Mert még beleszaladhatsz egy Traffishot-ba is.

Abban egyetértünk, hogy a legtöbb blokkolót kormányzati meg DT-s autókon látok.

A kioktatós stílusból meg nyugodtan visszavehetsz. Nem érsz el vele semmit. Biztosan Te is minden szolgálatban mérsz, ahogy én, gondolom megvan a kellő tapasztalatod.

Részemről a vitát lezártam.

tboykaa 2010.03.15. 11:17:26

@Karsay Anikó: Egyet tisztázzunk Anikó. Én egy mezei állampolgár vagyok (közöm nincs a rendőrséghez, hacsak nem annyi, hogy rendőrtiszti fősulira akartam menni érettségi után:)), aki kicsit jobban képben van ezekkel a dolgokkal, mint egy átlagember. Nem gúnyos voltam, hanem ironikus, ha megbántottalak sorry érte, nem állt szándékomban. Azt azért jól láthatod, hogy nem az a k.anyázós stílus vagyok. Viszont vitázni szeretek. Csupán volt jópár csúsztatás (nem szeretem a csúsztatásokat, nem tehetek róla...:)), amit leírtál, arra reagáltam ironikusan. Igazándiból lehet, hogy részben nem is Neked ment, hanem a rendőrségnek, mert RENGETEG ismerősömet büntette már meg, olyan helyeken, aminek semmi köze nincs a balesetveszélyes helyhez és mégis mértek. És ezekből a mérési helyekből van JÓVAL több! Ja és olyan emberek is kaptak már nem egy csekket, akik életükben soha nem gyorshajtottak, remegő lábbal tartják a kopp 50-et. Ugyanakkor követési távolságért, jobbra tartásért egy rendőr sem állít meg senkit. A RO/SK rendszámos ámokfutókról már nem is beszélve. Ez a baj...:(

Az állampolgári bejelentésről is van egy sztorym. Az én szüleim soha az életben nem voltak wamzerek, de megelégelték azt, hogy a házuk előtt 1000-rel húznak el a kályhacsöves Hondás hülyegyerekek és belemennek egy beláthatatlan kanyarba, ami ugyan enyhe, de nem láthatod 1-2 secig, hogy ki jön szembe. Szóltak a rendőrségnek, hogy kellene rendet tenni, mert nagy csatt lesz (volt is már, nem is egy, az egyik motoros azóta tolószékes élete végéig) A rendőrök EGYSZER SEM voltak ott. Egy rendőr spanomtól hallottam, hogy miért, ledöbbentem. Arra van egy elég gazdag utca, ott sok a polgármesteri hivatali dolgozó lakik és NEM szeretnének összetűzésbe keveredni, azzal hogy VÉLETLENÜL megmérik őket. Pffff...erre inkább nem írok semmit, mert már így is nagyképű, gúnyos palinak tartasz...:)

Nem vagyok rendőrgyűlölő vagy ilyesmi, sőt nemrég volt egy balesetem (15 év balesetmentességem szakadt meg) egy kátyú miatt és egy olyan rendőrpáros jött ki, akik előtt le a kalappal! Viszont elméletileg az állampolgárokat kellene szolgálnotok és védenetek és sokszor azt látom, hogy könnyebb mérni, mint bármi más törvényt betartatni. Egy jóbarátomnak az egyik ismerőse kapott egy Alfát apucitól. A srác városban 100 alatt nem közlekedett. A rendőrök nem szóltak neki, mert apuci "nagy" ember volt a kakasdombon. A srác azóta 2m-el a föld alatt van (benézett egy árkot) és magával vitt még egy embert...:( Viszont arra volt ideje az ottani tisztelt rendőrségnek, hogy a Xenonos autókat megállítsák és a motortérben kotorásszanak fél óráig. (trafót keresve) Persze az ilyen kamuxenonos szutykokat is büntetném, de ez egy másik téma. A lényeg az, ha megállították volna a srácot és fülénél fogva rángatták volna haza az apjához, akkor most két család nem lenne összetörve. Na ennyit az eszmefuttatásomról...lassan könyvet írok...:)

Kellemes 7végét (már ami megmaradt belőle:)), Anikó!

Karsay Anikó 2010.03.16. 08:23:51

@tboykaa: A mérési helyeket nem én választom ki. Csak végrehajtom az utasítást. Ha az M3-ason kell mérni, ott mérek, ha városban, akkor ott. Nincs lehetőségem felülbírálni a parancsot, és nem is áll szándékomban.

A román és szlovák szabálytalan autókkal szemben semmi értelme intézkedni vagy feljelenteni őket.
Sajnos. Bár én meg szoktam állítgatni az ilyen autókat, ha kell, hogy legalább az intézkedés kellemetlenségével büntessem őket.

Sok példát fel lehetne hozni, hogy mikor és hol kellett volna intézkedni és kikkel szemben, de senki sem fogja veszélybe sodorni a munkahelyét egy kis hülyegyerek miatt.

Ha viszont nem vagy rendőr, és nem mérsz nap, mint nap, akkor ezt nem igazán értem:

"Most kérdezhetném naivan, hogy milyen módszerrel méritek másképp...
De nem kérdem, mert lehet, hogy többféle műszerrel mértem már, mint Te...;)"

tboykaa 2010.03.16. 11:11:53

Tudom, hogy nem Ti választjátok ki a helyeket (írtam is), hanem egy íróasztal mögött ülő emberke dönti el Helyettetek...:( De sajnos ismerek nem egy olyan rendőrt, aki élvezettel mér. Kicsit nekem ez a BKV ellenőr feelingre hajaz. Mindenki tudja, hogy a rendőrség bevételkiesésére hozták létre az objektív felelősséget. Ha annyira veszélyezteti a gyorshajtó a társadalmat, miért nem állítják meg és kap büntipontot, mint régen? Ha összegyűlik X, elvenni a jogsiját.

Én javarészt nagyon "szemét" helyeken látok méréseket. A kedvencem: fél évvel ezelőtt Győr után haladtam az egyik főúton. Egy kb. 60 fokos kanyarból kanyarból kifele jövet hirtelen egy 30-as tábla, alatta az építkezést jelző tábla, de építkezés sehol. Vagyis lehet, hogy volt, 3 hónapja. Szal ott a 30-as tábla, lassítani nem volt időm (90-ről 30-ra egyébként is vicces), mikor: "tyutyutyúúúú...Fama3 lézer, kérem lassítson!" Szted EZ korrekt??? Elárulom, annyit adózok, hogy nem egy járőrt tartok el CSAK az adómból. Erre büszke vagyok, hogy nem minimálbért hazudok, mint oly' sokan Magyarországon. Büszke vagyok, hogy én teszek vmit, ezért az országért, nem pedig tüntetgetni/balhézni járok a Kossuth térre. Ezért is fáj, ezért is érzem úgy, hogy a rend őre ezzel az unfair pénzbeszedéssel hátba szúr engem. Engem, akit szolgálni és védeni kellene. Ha vki megy 200-al a pályán, büntessék meg. De a szemét mérések sokunkból kicsapják a biztosítékot. Persze a média kommunikálhatja kifelé, hogy egy ŐRÜLT szálguldozó a VÁROS-ban 90-100-al ment. Arról persze nem szól a fáma, hogy ez a városból KIVEZETŐ 4 sávos úton történt a város vége tábla előtt 30m-rel!

"Sok példát fel lehetne hozni, hogy mikor és hol kellett volna intézkedni és kikkel szemben, de senki sem fogja veszélybe sodorni a munkahelyét egy kis hülyegyerek miatt."

Most őszintén. Van egy kis falu, ismered a gyerek apját/családját. A gyerek 100-al veret benn a falu közepén. Miért veszélyezteti azzal a járőr a munkáját, hogy megállítja, lezáratja az autóját és hazaviszi és elbeszélget a gyerek apjával? Bár lehet, hogy én vagyok csak ennyire naiv...

"Ha viszont nem vagy rendőr, és nem mérsz nap, mint nap, akkor ezt nem igazán értem:"

Olyan nehéz elhinni, hogy nem csak a rendőrség rendelkezhet pl. FamaLaser-rel?:)

sas70 2010.03.16. 15:35:08

Ebben az a kurva nagy szemétség, hogy ha egy idegen városban mérnek így be, akkor arra már nem fogok emlékezni, hol volt kereszteződés, meddig tartott a tábla hatálya, csak arra, hogy akkor abban a városban jártam. A rend őreitől ilyen szívatásokat látni, hallani az igen nagy gáz. Nem az van rájuk írva, hogy "Szolgálunk és védünk"?

Alex3000 2010.03.16. 15:54:05

Hány ilyen értelmetlen tábla van még az országban, a k*rva anyukat! 21. század és a biciklis lehagy melletted a főúton!!!

Karsay Anikó 2010.03.16. 18:24:39

@záporjózsi: Nem. Leginkább valami LMZ-xxx

Karsay Anikó 2010.03.16. 18:33:28

@tboykaa: Ja, a BKV-nak is van Fama-ja...

Te minden közlekedőt mértél azzal a Fama-val, vagy csak egy bizonyos réteget?

Honnan akkor a nagy tapasztalat meg gépismeret? Vagy a NJL kft-nél dolgozol?

Hivatalosan manapság nem sok szerv vagy cég teheti meg, hogy sebességméréssel foglalkozzon.
Hány éve foglalkozol ezzel? Biztosan évtizedek állnak mögötted, ha kioktatsz.

"Sztem még fejlődnöd kell mérésügyileg, mert vannak itt még hiányosságok, úgy látom. "

Speedophottal dolgoztál? SCS-102? 103? Multanova?

Kíváncsi vagyok.

Karsay Anikó 2010.03.16. 18:39:28

Más cégek is rendelkeznek Fama-val, de a közlekedők sebességét csak a rendőrség mérheti.

Ha nem rendőr vagy, akkor hogyan mérsz vagy mértél hivatalosan? Honnan a hatalmas tapasztalat és műszerismeret?

"Anikó-Anikó...:)
Sztem még fejlődnöd kell mérésügyileg, mert vannak itt még hiányosságok, úgy látom.
"
"Tudod milyen típusú autókon látok legtöbbet blokkolót? A kormányzati autókon. Azért ez is elgondolkodtató, nem? "

Nem értem. Kicsit ellentmondásosnak tűnsz nekem. Magyarázd meg légyszíves, hogy akkor ezt hogyan gondoltad:

"Most kérdezhetném naivan, hogy milyen módszerrel méritek másképp...
De nem kérdem, mert lehet, hogy többféle műszerrel mértem már, mint Te...;)

Ti mivel mértek? F3 v. F2 v. SCS102 netán most hadrendbe állított "semminemtudjablokkolni" SCS103??"

tboykaa 2010.03.16. 23:42:44

Anikó. Nem tudom mit nem lehet érteni, azokból, amit írtam. Hol írtam azt, hogy HIVATALOSAN autókat méregetek?? Az, hogy a kormányzati autókon blokkolót látok, az nem azt jelenti, hogy mérem is!! Ismerek olyan embert aki egész biztos, hogy pontosabban lő a 9-essel, mint sok rendőr. Felvetődhetne a kérdés: Úristen! Az utcán, az emberekre?? Nyilván nem, hanem a lőtéren. Bocs, de ezt nem lehetett kihagyni...:DDD Nyugi, közúti forgalomban nem mérek senkit, nem is mérnék, mert ahogy írtam, én BKV ellenőrrel egy kategóriába sorolom ezt a melót. Sőt ez sok esetben rosszabb, mert a lehúzásra megy, amit fentebb is kifejtettem, de arra nem reagáltál. Amihez közöm volt Két fajta F2, F3, SCS102 és egy Magyarországon nem használt műszer. Hogy milyen fajta autókat mérek és miért? Rendőr vagy, gondolom nem kell sokat gondolkodni, hogy kitaláld. Egyébként a sebességmérés egyfajta hobbi lett nálam, minden infót begyűjtök róla. Szoktam nézegetni az autókat is, hogy min van blokkoló és milyen fajta.

Az első beírásaid alapján egy olyan embernek gondoltalak, aki úgy áll hozzá, hogy az állampolgár az hülye, vegyél csak blokkolót, úgyis megmérlek. Kaptál egy F3-at és úgy érzed Te vagy a király(nő:)). Remélni tudom csak, hogy nem ilyen vagy. Csak fel akartalak világosítani, hogy van olyan ember is, aki kicsit többet ért hozzá, mint egy átlagember. És vagyunk egy páran...:) Persze egy állampolgár, hogy is érthetne hozzá...

Speedophotot csak működés közben láttam, a Multinovával 2004-ben a saját káromon ismerkedtem meg. Tudod, hogy történt? Egy szakaszon két-három héttel a mérés előtt kihelyeztek egy 40km/h-s táblát. Egy fa elé, ami letakarta a tábla felét. Én beleszaladtam szédületes 52-vel. (Tudom, tudom. Egy szálguldozó állat vagyok.) Korrekt egy mérés mi? Egy Multinova lőtt meg, szépen belefutottam, igaz szépen el is bújt.
5000ft-om bánta akkoriban. Az idáig ez az egyetlen csekkem a rendőrségtől.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.17. 16:44:45

Én boldog vagyok, hogy egy olyan országban élek, ahol a bűnözés tetőpontja az, ha az ember 51-el megy véletlen. Örülök, hogy az összes többi formáját a bűnnek sikerült olyan szinten felszámolni, hogy szinte teljes erővel erre koncentrálhat a rendőrség...

seepheerd 2010.03.22. 08:19:46

Pénzbeszedés, kibaszott pénzbeszedés, de akár hívhatjuk lopásnak is.

tboykaa 2010.03.22. 12:00:40

@seepheerd: Az bizony. De Anikó és a társai megmagyarázzák maguknak, hogy EZ szükséges a sok száguldozó állat ellen, mert így csökken 0.001%-al a baleseti statisztika. Véletlenül sem a lóvébeszedés a lényeg. Az, hogy mondjuk egy ittasan tépő helyi királyt megállítsanak az nem játszik, mert, a rendőrkisasszony szavait idézve:

"...senki sem fogja veszélybe sodorni a munkahelyét..."

Most mondhatnám, hogy a rendszerrel van a gond (azzal is), de nagyon sok rendőr is játssza a TJ Hookert. És most jönnek a magántraffipaxok is. Hányingerem van...:(

záporjózsi 2010.03.22. 13:43:42

@Karsay Anikó: Nem a rendőrségi (KAF, LMZ, stb.), hanem a nagy fekete Audik. :)

brughom 2010.03.24. 19:42:53

Kedves Anikó! Mértek már rá az én autómra is melyben Blinder blokkoló van, és hidd el már megtérült az ára. Ahogy bejelzett azonnal lelassítottam, és szépen elmentem a mérő mellett. Tehát ha bejelezz a blokkoló onnantól kezdve hiába játszik a kezelő a műszerrel. Igaz tökéletes védelem nincs, a blokkoló pedig nem azért van, hogy száguldjunk.
Ja és még valami: mit csinálsz, ha rámérsz /nem autópályán/ egy autóra, jelez a mérőd, hogy 50 helyett 90-el jön, de az autós kb.600-700 méterre megfordul és elmegy? Mert hát 15- 20 ezerért már lehet venni lézer és radar detektort. A mérő meg csak tisztán, tehát tisztán 200 méterről tudja olvasni a rendszámot, de ezt te is pontosan tudod.
De szerintem nézd meg te is ezt a kis videót, hisz itt RENDŐRÖK tesztelik a blokkolót legálisan:
www.youtube.com/watch?v=9wrJipk2bMY

107! 2010.03.24. 19:57:52

@brughom: Én csak azt nem értem, hogy miért jó ez így. A rendőrség rengeteg pénzt költ mérőberendezésekre, de meghagyja a lehetőséget, hogy ezt blokkolják. Mi a franc jó ebben. Akkor inkább ne is mérjünk, mert akkor legalább egyenlőség lesz. Hajthatnak a csórók is,meg a gazdagok is. Az objektív felelősség bevezetése óta már úgy is csak pénz kérdése a gyorshajtás. Van aki megengedheti magának, és van aki nem. Az az igazi hülye, aki ezeket a szabályokat ilyen formában hozta létre.

brughom 2010.03.25. 09:01:41

Hát én úgy voltam vele, hogyha a törvény engedi akkor miért ne tennék bele, kevesebbet jártam az autóval, gyűjtöttem rá, nem ittam, nem dohányzok, és meglett az eredménye.
És hidd el hogy nem egy BMW-m van, hanem egy kis Suzukim, amely 50-es táblánál is képes 70-el menni.
Lehet hogy én vagyok naiv, de szerintem te is mentél már gyorsabban ott ahol nem kellett volna.
Hisz csak két fajta sofőr van. Akit már bemértek, és akit még nem mértek be.
Aki meg 330Ft-os benzinnel furikázik nem hiszem, hogy nagyon csóró lenne.
A másik: a törvényen addig nem fognak változtatni, míg a külföldiekre nem találnak valami megoldást. Te azt sérelmezed, hogy van blokkoló, melyet nem tiltanak. Inkább azt kellene, hogy a külföldiek ellen is feltudjanak lépni. Ha végig mész az M0-on, akkor meglátod, hogy a magyarok libasorban 80-al egymás mögött totyognak, míg a külföldiek 100-120-al elrongyolnak mellettük. Tehát had legyen már nekünk is egy kis kapu.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása