Van a KRESZ, amit be kell tartani, pont. Ettől függetlenül nincs ember, aki rendszeresen vezet autót, gyalogol, kerékpározik, vagy bárhogy máshogy közlekedik és soha nem szeg szabályt akár véletlenül, akár tudatosan, mert az teljesen értelmetlen és életszerűtlen. Aztán van az, amikor mindezt azzal is megkavarják a rendőrök, hogy nincsenek tisztában azzal, hogy jogosan büntetgetnek-e. BJoCi Siófokon utóbbi esettel találkozott, a szerencsétlen autós meg vagy fizet, vagy mászkálhat reklamálni meg ügyintézni a saját pénzén.
Ne haragudjatok, hogy nem tudtam térképet beszúrni, de az oldal fenntartóihoz képest én csak Uhrin Benedek lehetek az internet világában. Igyekszem elég pontosan részletesen leírni a helyzetet a térkép hiányának ellenére. Akkor a sztori:
Pár napja érlelődik bennem a gondolat, hogy valóban tudjuk mi a KRESZt? Főleg az apróbb részeit. Meddig tart a egy sebességkorlátozó-tábla hatálya? A feloldó tábláig. És ha nincs? ... Én úgy tudom, hogy a következő kereszteződés elejéig kell azzal a sebességgel haladni. És tudja ezt egy rendőr is?
Egyetlen szülővárosom, a kedves kis fatornyos Siófok - innen is üzenve a turistáknak - még ilyen hideg időben is épül, szépül. Most éppen a város jelképének számító Víztornyot újítják fel. Ezért teljesen érthető módon lezárták a Fő utcának (2X2 sávos) a Víztorony melletti két sávját a négyből. A forgalom így a maradék két sávon halad, sárga vonalas áttereléssel és 30-as sebesség korlátozással. Nyilván akik kihelyezték a táblákat, a lezárt szakaszra gondoltak, mivel tényleg két szűk sávról van szó.
Azonban a rendőreink előszeretettel elkezdtek mérni az adott helyszínen, a Fő utcán, a kaszinó elől Pest irányába. A baj ott kezdődik, hogy aki kihelyezte a táblákat és aki kiküldi a traffipaxos autót mérni, az nincs tisztába a sebességkorlátozással illetve annak hatályával. Tehát arra kérem azokat az autóstársakat, hogy ha netán lefényképezték őket az adott szakaszon, ne fogadják el a büntetést, hanem felebezzenek. Miért is?
Ha a buszpályaudvar felől haladunk a Sió-híd irányába (Keletről Nyugatnak): A sebességkorlátozó-tábla (30-as) a templom előtt van. A traffipaxos autótól mintegy 250méterre. Ezen a 250méteren van négy útkereszteződés. A lezárt, csupán két sávos rész az 1. illetve a 2. kereszteződés között van. A 4. pont a rendőrautó előtt. 1.kereszteződés: A volt Sió áruház parkolójának bejárata. Utána a lezárt szakasz a következő kereszteződésig. 2.kereszteződés: Ennek a parkolónak a kijárata. 3.kereszteződés: Egy társasház mögé bemenő utcácska. 4.kereszteződés: A társasház után ismét egy kis utca. Tehát a tábla az első kereszteződésig érvényes. Ezt a szakaszt azonban végig mérik.
Ha a Sió-hídtól haladunk a buszpályaudvar irányába (Nyugatról Keletnek): A sebességkorlátozó-tábla (30-as) a Fő utca és a Mártírok útja kereszteződésében van. Innen 100méterre áll a rendőrautó a túloldalon és a távolodókat méri. 1.kereszteződés: Balról egy utca csatlakozik a Fő utcába a társasház mögül. Ennek járdáján áll a rendőrautó. 2.kereszteződés: Bal oldalon a társasház mögé menő utca. 3. kereszteződés: A Víztorony parkolójának bejárata. Utána a lezárt szakasz a következő kereszteződésig. 4. kereszteződés: A Víztorony parkolójának kijárata. Tehát a tábla hatálya a rendőrautó mellet véget ér.
A legbosszantóbb, hogy a héten megkérdeztük az éppen mérő rendőröket, hogy akkor most ez, hogy is van. Azt válaszolták, hogy tudják ezt ők, de sokan az autósok közül nem. És egyébként is, nem a mérést végző rendőr találja ki, hogy hol mérhet. Ennyi a nagy konklúzió a sztorimra. Tudom, hülye a posztoló! Köszönöm, hogy elolvastátok!
Az utolsó 100 komment: