Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Káosz a Műegyetem körül

2010.03.18. 15:00 :: SilentSound

Biztos itt is volna az autóval érkezők részéről rengeteg nyafogás és kifogás, de tény, hogy amint azt d.z. is leírta, parkol a sok egyetemista és egyéb arra dolgozó kerékpárútra, "zöld" területekre, egymás elé, alá, fölé, nyakába, szájába. Közteres, rendőr, négyes metró persze sehol...

Gondoltam írok pár sort a Műegyetem körüli parkolási és egyéb káoszról. Néhány fotót, térképet mellékelek.

Szóval, kezdődik a reggel és nagyjából fél 9-re a K és az R épület előtt kialakított parkolók, illetve az Egry József utca és a Budai alsó rakpart Duna felőli oldala tökig megtelik, innentől jönnek az alternatív megoldások.

Először az R épület előtti biciklisávot állják végig az autósok (1), utána az Egry József utca végén kezdenek el a már parkoló autókkal párhuzamosan állva parkolni (3), valamennyire figyelmesek úgy, hogy, a mellette, előtte álló ki tudjon menni előre, a mögötte álló pedig hátra. Eközben az Irinyi József utcára való felhajtóról elkezdenek a zöldterületre (2) parkolni több tucatnyian.

Tegyük hozzá, hogy itt legalább nem zavarnak senkit. 10 óra tájt már az R előtt parkoló autók mögé kezdenek parkolni, gondolván, hogy majd a bicikliút felé úgyis el tudnak indulni, ám a később érkezők még feltöltik a maradék helyeket a bicikliúton így simán ott is ragadhat az ember a helyén. Egyszer történt velem meg majdnem, pont úgy érkeztem, hogy az éppen a bicikliútra parkoló autósnak még tudtam szólni, hogy várja már meg, amíg kihajtok…

Ilyen helyzetről is csatolok egy képet, amikor jöttem, két órával a fotó előtt, akkor szabályos beszorulás volt, mikor a kép készült már a bicikliútra parkoló autó elment és a fehér melletti is valahogy kierőszakolta magát. A Petőfi-híd alatt, a Műegyetem rakparton amúgy rendszerint lehet parkolni, de az már „messze van”. Gyakori még a Bertalan Lajos és az Egry József utcában a zebrára parkolás.

Tényleg kevés hely van, de egyszerűen akkora pofátlanságokat művelnek rendszeresen autósok, hogy az valami hihetetlen. Közterület felügyelet kb. félévente jön és kitesz egy figyelmeztetést a szabálytalan autókra. Általában még a kevésbé zavarókra.

Akkor emellé a Műegyetem rakparton gyakorlatilag mindenhol megfordulnak az autók, pedig azért meg lehet oldani szabályosan is, illetve balra fordulnak az R épület parkolójához, vagy az alsó rakpart lehajtójához. A Bertalan Lajos utcára balra kanyarodók közül pedig kb. minden második nem fogja fel a telizöld jelentését és akar nekimenni a szabályosan egyenesen haladóknak, ettől persze sokszor a belső sávban haladó ijedtében átrántja az autót a külsőbe, ahol meg általában megy valaki.

Ugyanitt a Műegyetem rakparton az Irinyi felhajtója felé megy a külső sáv ideiglenesen (4), ez táblával és sárga felfestéssel jelölve van, és nagyjából egy éve ez a helyzet, de így is gyakran - jobb esetben – indexelő autók várják, hogy átmehessenek az egyenesen menő sávba a záró vonalon keresztül, rosszabb esetben az egészet figyelmen kívül hagyva mennek egyenesen, kis szerencsével senki nem jön épp abban a sávban.

No, most így elsőre ennyit tudtam kiírni magamból, kíváncsi vagyok mások élményeire is errefele.

81 komment

Címkék: budapest autó parkolás kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.03.18. 15:14:59

jó kis hely az :))
mindjárt adom a linket :))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.18. 15:19:07

@RosszQtya: Te álltál be oda negyediknek, nem? :)

Nikorene 2010.03.18. 15:30:18

Amikor én kezdtem az egyetemet, akkor a Rióval szemben az a park, az még szép zöld füves park volt... Aztán levágtak belőle egy bazi nagy részt, az ERSTE Bank parkolójának, a maradék helyre meg a Rió odaszoktatta a parkoló autókat, és a fű szépen sárrá változott... Senki le se szarta...

Nikorene 2010.03.18. 15:31:30

De mondjuk az is röhej, hogy egy ekkora egyetemnek nincs rendes, megfelelő méretű parkolója... Illetve van bent kialakítva nem is egy, de ugye oda csak a kiváltságosak mehetnek be.

Stiel 2010.03.18. 15:32:57

@Nikorene: meg is telik a kiváltságosokkal elég jól. Szóval hogy megfelelő-e? Kérdés, mire...

Nikorene 2010.03.18. 15:34:59

@Stiel: igaz... rosszul fogalmaztam, amik bent vannak azok se megfelelő méretűek, of korz, bár az "én időmben" még nem volt gond akkora probléma a kint parkolás, mert nem volt fizetős a környék.

HockeyMonkeyHungaryFan 2010.03.18. 15:36:02

Hát itt tényleg mindig káosz van. Nem beszélve az egyetem körüli 1-2 kimondottan nagy gyalogos forgalmú zebrákról, ahol reggelente kocsival 7-8 perc is lehet az átjutás. Az kicsit szokatlan is, mert ott inkább a diákok szokták elengedni az autósokat, nem pedig fordítva!:)

indapass90210 2010.03.18. 15:54:45

"...kíváncsi vagyok mások élményeire is errefele."

Szerintem hüje a posztoló!

Az Élő Legenda (törölt) 2010.03.18. 16:00:42

@Nikorene: Megjegyezném a "kiváltságosokra". Valóban műegyetemi dolgozó kaphat belépőt a belső területekre, azonban ezért fizetnie kell és nem is keveset! Így is egyébként rendszerint teljesen tle vannak.

Egyetemi hallgató tudtommal nem is igényelhet. Az I épület (lágymányosi rész, tüskecsarnok előtt) előtt van egy parkoló, amelybe viszont minden egyetemi dolgozó és hallgató kérhet ingyen belépőt, a redelkezésre álló helyek erejéig használható. Szokott lenni biztonsági őr is, aki kéri a belépőt, mert eddig az infoparkos cégek is előszeretettel parkoltak itt.

Amúgy mélygarázst minden utca alá! Más megoldás nincs.

Ottopappa 2010.03.18. 16:05:24

Belvárosba kocsival csak kora reggel vagy késő este, esetleg végszükség esetén...

Piréz Vitéz 2010.03.18. 16:05:38

@Nikorene: Aztán pár évvel később, amikor már senki nem emlékezett rá, hogy ott valaha fű is volt (mert nem úgy nézett ki), egyik napról a másikra szó nélkül elkezdtek a közterületesek füvön parkolásért büntetgetni. Volt is felháborodás, hogy "hádde hol itt a fű?" Arra ténfergő csövesek szóltak a korábban is parkoló autósoknak, hogy rosszul fognak járni :)

De ezek szerint akkor megint nem büntetnek.

old bahaman 2010.03.18. 16:07:58

Ennyit arról, hogy a magyaroknak nincs pénzük :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.03.18. 16:08:39

Ha jól tudom, a BME akart régebben saját tőkéből meg némi külső pénzből parkolóházat csinálni. Aztán elhalt a dolog.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.03.18. 16:13:23

@Az Élő Legenda:

"Amúgy mélygarázst minden utca alá! Más megoldás nincs."

De, van. Pl.: megfelelő tömegközlekedést, jól ellátott P+R parkolókat a külterületeken, és behajtási díjat a belső területekre.

Don Quixote de la Ferko 2010.03.18. 16:13:57

Ezek ugyanazok az egyetemisták, akik hörögve tüntetnek a tandíj ellen?

Vagy esetleg ezekkel volt tele anno a Margit híd a bringaemelő bajnokságon?

mad823 2010.03.18. 16:15:47

Túl jól vannak elengedve a diákok anyagilag, az a baj. BKVézzanak. Ennyi.

toroksultan 2010.03.18. 16:16:50

@Nikorene: "Aztán levágtak belőle egy bazi nagy részt, az ERSTE Bank parkolójának" pontositsunk: BME Vezetoi parkolo

@Az Élő Legenda: "azonban ezért fizetnie kell és nem is keveset!" azert 15rugo egy evre nem a vilag

Axion 2010.03.18. 16:18:50

Kozel 5 eve vagyok muegyetemista es szinte mindig kocsival jartam egyetemre.
Ez a kaosz 2009 oszen kezdodott, szamomra teljesen egyertelmu ok miatt: mivel a XI. keruletben csak a muegyetemnel lehet ingyenesen parkolni es a kornyezo utcakban julius ota irrealisan magas (400 huf/ora) parkolasi dijat kell fizetni, ezert sokan probalnak itt helyhez jutni.

I epulet elotti elkeritett parkolot mar joideje nem orzik, ezert napkozben itt sem lehet rendesen megallni. En mostanaban a parkolo mogotti folduton atvagok a tuskecsarnokhoz tartozo futopalyara es ott parkolunk a kollegakkal.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.03.18. 16:22:53

@luciferko:
Olyanok is vannak.
Járnak arra elsősök L200-as erdész kisteherrel, új Minivel, BMW-vel, tüncikislány autóval.

Járnak szakadt gyakorlóban, kinyúlt pólóban, gyalog is. Utóbbiak nem höbörögnek. Örülnek, hogy befértek a kollégiumba, és van kenyér meg zsír, hazai.

Széles a skála, ahogy a társadalom rétegei is sokfélék.

Maestro 2010.03.18. 16:26:08

@mad823:
persze hogy bkv-zzanak, de reggel 8-kor annyian vannak egyszerűen mindenhol: 4-6: ha nem a blahán szállsz fel, jó eséllyel vársz még legalább egy, ha nem két villamost. Ferenc körúton nincs elég hely a normális le és felszállásra, egy tűt nem lehet leejteni, és ez így megy az egyetemig, ahol szintén az van, hogy ennyi ember nem fér el azon a kis villamosmegállón...

oc 2010.03.18. 16:27:02

A fő épület elé kellett volna egy mélygarázst épiteni, most, hogy a metró miatt úgyis széttúrták, meg is lehetett volna csinálni. Csak gondolom nincs rá pénz.

Amikor a BME-re jártam és lett mellette munkám is, simán fenn tudtam tartani az autómat, plusz kellett is autó, mivel naponta elég sokat kellett ingáznom a város-melóhely-egyetem között.

Egyébként szinte biztos vagyok benne, hogy az ott parkolók jó része nem egyetemista. Ez a terület elég közel van a belvároshoz, ugyanakkor nem kell fizetni a parkolásért. [innen a Deák tér már csak kb 20-25 perc.]

2 megoldás van: legyen fizető parkolás vagy büntessenek a közteresek minden nap.

Devil 2010.03.18. 16:30:12

A kozteresek szelektiv latasa is sokat segit ebben. Ha total lenyegtelen helyen felparkolsz a 10 meter szeles jardara igy marad meg 8meter a gyalogoknak az 10 rugo... ez a kaosz meg ott van minden nap...

dxter76 2010.03.18. 16:32:02

@HockeyMonkeyHungaryFan: ez tényleg így van...ha nem sietek ZH-zni, akkor általában elengedem az autóst, aki az E épületnél vár már 3perce a zebrán(ál)...

OkoskaTo:rp 2010.03.18. 16:41:30

Amikor én jártam a BME-re, akkor egy egyetemista még nem saját autóval járt egyetemre, hanem BKV-val, gyalog, esetleg kerékpárral...
Egyébként meg ugyebár pár hónapja elszállíthatók a forgalmat (akár a bringaút forgalmát!) akadályozó autók. Akkor mi itt a kérdés?

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.03.18. 16:42:03

Elvileg le akarták hozni a villamost a rakparton, végig a Lágymányosi hídig, tán még azon is túl. Csak akkor mi értelme a 4-es metró megállónak a Gellért téren?

Jelzem, most is gondolkodnak az 1-es villamos továbbvitelén, nagyjából a 103-as busz folytatásában.

Egy rakparti villamos simán megoldaná ezt a problémát (BME+ELTE parkolás)

lojzi1 2010.03.18. 16:46:15

@Devil: "Ha total lenyegtelen helyen felparkolsz a 10 meter szeles jardara igy marad meg 8meter a gyalogoknak az 10 rugo."
Na én pontosan így jártam, még az se tűnt fel hogy járda, és kb. 100 másik autó is volt ott. Ráadásul még a büntetőcetlit se tették ki, csak jött 2-3 hét múltán a felszólítás.

A poszthoz meg: a közelben dol

Zsola777 2010.03.18. 16:47:04

Egy alkalommal a 2-es részen, a felhajtón forgalommal szemben jött velem egy srác, aki éppen "parkolt". Persze, szabálytalanul, nem véletlenül raktak oda jó nagy sziklákat, amiket aztán sörtől dagadó erővel többen odébbraktak.
A dudámra nem reagált, satufék volt a megoldás.

Mottó: egy egyetemista is lehet büdös paraszt.

Alex_King 2010.03.18. 16:49:24

Sok kommentelőnek van igaza, de aki járt már arra reggel 7 környékén, az tudja, hogy az ott parkoló autók nagy része nem egyetemista. A környező házak lakói hagyják ott sokáig az autóikat. Ez gyönyörűen látszott télen, mikor esett a hó.. Reggel 7kor érkeztem meg, és már alig volt hely az Egry József utcában. És az autók 90%a nem aznap érkezett. Aki pedig gyakran sétál arra, az azt is látja, hogy rengeteg kocsi hetekig nem is mozdul el onnan.
Aki pedig azzal jön, hogy milyen jól megy az egyetemistáknak, hogy kocsival járnak.. az egy birka. Ahhoz képest hogy 24.000 hallgató és rengeteg tanár, doktorandusz és egyéb dolgozó ember jár oda, az autóval járók száma elenyésző.

qwertzu 2010.03.18. 16:52:54

@Maestro: Velem már előfordult, hogy a Blahán se fértem fel. Reggelente nagyon durva a helyzet.

chisslord 2010.03.18. 17:10:57

Műegyetemista vagyok, autóval járok. Leginkább mert egyetem után edzésre megyek a város másik végébe, aztán haza (a "harmadik" végébe:D), kb. 3 órával hosszabbak így a napjaim, mintha BKVznék.

Plusz kényelmesebb, kár tagadni, bár ez az utolsó az okok közül a sorban. Azért annál jóval drágább a nafta, hogy pusztán passzióból járjon egyetemre kocsival az ember. Aki ezt teszi, általában oka van rá.

A rakpartról jövök, első lehetőség az R épület előtti rész. Itt általában 9kor már nincs hely. Bár bevallom a cangaútra én is fel szoktam állni. Ügyelve arra hogy a lehető legnagyobb helyet hagyjam, tükröt behajtom, stb. Elég széles az a járda, szerintem el lehet férni, bár ettől még nem szép dolog, tudom.

Második opcióként el szoktam menni az I épülethez, az infóparkba. Még nem volt olyan, hogy ezen a két helyen ne tudtam volna megállni nem extrém módon, bármikor is érkeztem.

Elég necces az egyetemnél parkolni, de a sok jó ember kis helyen is elfér analógia itt is működne szerintem. Ha egy picit figyelnének a kedves autóstársak (akár hallgatók akár nem, nekem nem fáj, ha olyan parkol az egyetemnél akinek semmi köze hozzá mert a parkolási díjjak összegét felháborítónak tartom) és nem hagynának a kocsik közt másfél méteres semmire nem jó közöket, elférne még több autó is itt, szabályosan.

Némi társadalom tudatosság szükségeltetne, semmi több. Az meg ugye hiánycikk volt mindig is :)

nerdieman 2010.03.18. 17:11:21

egy hasonló posztot én is tudnék írni a Népfürdő utca környékéről, a két toronyház és a posta épülete miatt...

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.03.18. 17:12:01

@oc: A K épület előtt a metróállomás részeként elvileg lesz mélygarázs, csak most csúszik, mert át kell tervezni a leendő rakparti villamosvonal (teherbíróbb födém stb.), úgyhogy egy ideig nem lesz...

Geza16V 2010.03.18. 17:28:51

Én meg egyike vagyok azoknak, akik ott laknak, és kicsit sokallják a 350 Ft/órás parkolási díjat, ezért állnak az Egrybe.
Amúgy én is BME-s voltam, akkor is ott laktam, és akkor is az Egryben parkoltam.
Lehet fikázni. :D

Klimy 2010.03.18. 17:30:23

Én minden esetben, kivétel nélkül az ELTE parkolójába állok. Még akkor is, ha mondjuk reggel 8-ra megyek én mondjuk az R épületbe, és lenne hely az R előtt szabályosan a földes területen. Hogy miért ?? Hogy ne húzzák meg a kocsimat !

Egyébként kb 1 éve még emlékszem, volt olyan, 10 kocsi le volt bilincselve egymás után. Most hol vannak ???

2010.03.18. 17:30:48

Ez nem csak a posztban szereplő helyen probléma. Nálunk ugyanez van. És mindenfele, amerre megyek. Az úttesttől befele másfél méterre mindenhol kitaposták a füvet az autósok, ahol nem elég magas a szegély.
A másik kedvencem, mikor az ilyen helyeken az épületektől az úttestig vezető járda végére parkolnak az okosok, mert ugye úgy kellemes, hogy a kocsiból egyből a járdára lépjen az ember fia/lánya. Mert a járdától jobbra-balra ki van taposva a fű, ott sár van. Én, az autós, nem akarok belelépni. Lépjen bele a gyalogos, ugyebár... Meg a tolókocsis.
A harmadik bicskanyitogató pedig, amikor a parkolóban cigiznek a kocsiban, meg zabálják a dögburgerüket, vedelik a sört/kakakólát, aztán körülnéznek, és diszkréten kidobják a kocsi mellé a sörösdobozt/kóláspoharat, dögburgeres zacskót, csikket, és mint aki jól végezte dolgát, odébbállnak. Hiába, na, nem várhatjuk el hogy a jogsi mellé agyat is kapjanak. Ugye? Ilyenkor bezzeg nincs ott közterületfelügyelő. Tényleg, nem lehetne a dögdonáldszot megsarcolni egy kis szemétgyűjtési hozzájárulással? Meg a cigigyárakat? Végülis az ő szemetük ronditja a várost...

_O_ 2010.03.18. 17:53:23

5 évig naponta jártam az egyetemre kocsival, most végeztem, úgyhogy már nem.
Semmivel nem rosszabb ott a helyzet, mint máshol a belvárosban.

Egyénként két hozzáfűzni valóm van:
-Műegyetem rakparton a járdán állók NEM a kerékpárúton állnak, mert azt tábla kellene, hogy jelölje és a Bertalan Lajos utcánál nincs ilyen! Még burkolati jel sem. Az csak simán járdára parkolás.
-Ugyanitt nincs megállni tilos tábla sem, szóval a külső sávban az úttesten VÉGIG a Bertalantól az Egry József u-ig SZABÁLYOSAN lehetne parkolni a külső sávban! Senki sem teszi, valószínűleg azért, mert egyedül félne oda parkolni, én is ezért nem álltam meg oda csak nagyon ritkán...

Másik dolog az Egry József utca. A Stoczek utcánál van egy tábla a BAL oldalon az Egry-n. Megadja, hogy a bal oldalon fésű szerűen kellene parkolni. Valahogy ez az E épületig működik, de a zebra után az R-ig mindenki párhuzamosan áll. Mi a faszért? Oda is fésűn kellene parkolni a TÁBLA szerint és nem állnának rögtön egymás mellé duplán, illetve kétszer annyi kocsi férne el...

Már nem bosszant, végeztem...
És 5 év alatt egyszer sem húzták meg a kocsit, stb... Illetve az I-nél vitték el a tükröt egyszer, de csak ennyi...

min 2010.03.18. 18:07:08

Fulladjon is meg Bp a szarba meg a sárba.
3méterért szétbasszák azt a kevés zöldet is mai van. Úgymint a Város-ligetnél.
Kockafejű idióták...

pengusz 2010.03.18. 18:10:08

@_O_: El kell, hogy szomorítsalak, azt ott kerékpárút, már jó régóta, csak legfeljebb te nem láttad a kocsiból. Majd amikor bringára pattansz, mész a bringaúton, és teljes szélességében elfoglalják az autósok az utat előtted, akkor majd tudni fogod, hol a bringaút :)

Egyébként ha jól tudom, idén már benne van a KRESZ-ben, hogy a kerékpársávra parkoló autókat el lehet szállítani.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.18. 18:19:53

Vazze! Ezt a k..va nagy problémát! Én annak idején BMV-vel (busz-metró-villamos) jártam a Műegyetemre.

kerusz 2010.03.18. 18:23:24

@bervas: nem oldaná meg a parkolást. Az egész környéken fizetőparkoló-övezet van, kurva magas parkolási díjakkal, és ezt az ingyenes részt P+R parkolónak használják a legtöbben. Az itt parkoló kocsitulajdonosok jó részének köze nincs a Műegyetemhez, egyszerűen itt teszi le az autóját és megy tovább a belvárosba dolgára.

_O_ 2010.03.18. 18:27:46

@pengusz: Lehet, hogy kerékpárút _akar lenni_, de tábla hiányában a kresz szerint nem az! Tipikus budapesti dolog ez... Egyszer régen megcsinálták, aztán most meg ilyen :S
(Én tudom, hogy régen az kerékpár út volt. Talán még ki is volt táblázva, fel is volt festve... De hogy analógiával éljek: az nem mentség, hogy tegnap még ott volt a stop tábla jobbról.)

Nincs tábla:
www.norc.hu/pano/K8UwHgg7/

Tehát onnan jövet az autós "csak" járdára parkol szabálytalanul.

_O_ 2010.03.18. 18:30:34

@kerusz: sajnos igen. Aztán aki megy az Egyetemre, az már kénytelen tilosban megállni, mert a többség nem 7-kor megy be, amikor még van pár hely...

pengusz 2010.03.18. 18:36:07

@_O_: Biztos az autósok lopták el a táblát :D
Egyébként igazad van, mert lényegtelen kérdés, a lényeg a szabálytalan parkolás.

_O_ 2010.03.18. 18:40:59

@pengusz: Hát igen. A dolog "szépsége", hogy a külső sávban viszont végig szabályos lenne parkolni ott...

Kis ember 2010.03.18. 19:44:12

Addig parkoltok a biciklisávra, míg egyszer majd a triálosok megunják és pályának nézik - jogosan. Amikor majd negyedszer lesznek keréknyomok a motorháztetőtökön, majd rájöttök, mi a stájsz.

szeme közé, laposan! 2010.03.18. 19:49:20

@_O_: inkább a tükröt vigyék el, mint hogy csak azt hagyják ott! Nem?:)

HockeyMonkeyHungaryFan 2010.03.18. 20:15:59

@BGy: Mint ahogy azt már az előző kommentekben olvashattad, a hallgatok elenyésző része jár kocsival, 1-2%. És logikusan főként ők írnak erre a blogra, mert hogy ez egy autós blog...

Arcady 2010.03.18. 20:30:21

Tényleg van bicikli út csak a khw rendszámú autótól nem látszik:) Itt lakom 25 éve csak tudom. És tényleg csak pár éve vadult el így a helyzet, fogalmam sincs miért, de nem hinném hogy ennyivel több tanár van az egyetemen...

Drdnght 2010.03.18. 20:33:10

A dolog pikanteriaja, hogy infopark alatt (legszebb tudomasom szerint minden epulet alatt) 3 szintes melygarazs van, persze nem ingyen, de (ironiaval es nelkul) azt mar nem engedheti meg maganak senki...

Ezenkivul ugy tudom mindket egyetem alatt is szinten van melygarazs.

Drdnght 2010.03.18. 20:37:53

@Arcady: Egyertelmu infopark miatt, sok spur szemet ceg parkolohelyet mar "elfelejt" berelni a dolgozoinak (lasd feljebb), egyebkent is az egesz infopark kicsit "olcso hus"...

Arcady 2010.03.18. 20:38:37

@Geza16V: Helyi lakos önkormányzatnál igényel matricát az autójára és ingyen parkol. Asszem kell valami minimális összeget fizetni érte, de megéri.

Arcady 2010.03.18. 20:45:09

@Drdnght: Azért itt van a kollégium ami nem semmi forgalmat generál hétköznap. Csak hétköznap. Hogy a nyári bulizó kortársakat ne is említsem, na az húzós. Ők szoktak oda a zöldre:)

Info park passz, én az Irinyin lakom a Kármán Tódor a szomszédság, na az se semmi. Ide is tanárok állnak hasonló stílusban? ;)Az a legviccesebb amikor a saját parkolójuk kijáratát állják el

Drdnght 2010.03.18. 20:51:52

@Arcady: En meg csak az infopark kornyeket ismerem, de megmondom oszinten ennel borzalmasabb helyet en el sem tudok kepzelni.

Van egy utca, hiddal parhuzamos, lehajto mellett, infopark busz jar(na) arra es bizony volt (es van) olyan, hogy nem kozlekedett, mert egyszeruen nem fert el az utcaban (kis ikarusz).

szhörnyű 2010.03.18. 21:01:31

Az lusta diák,aki a mi adónkból elvan 10 évig a diplomagyárban,éljen vadházasságban a nénikéjével,hogy nem képes autó nélkül közlekedni a város egyik legjobban megközelíthető helyére.

Arcady 2010.03.18. 21:03:19

@Drdnght: Az is aranyos lehetett. itt csak szembe jön az emberrel a lehajtón (Petőfi híd), pedig hát ugye ott fel is lehet jönni az Irinyi felé:)

Mondjuk nagy kár a környékért. Itt régen minden zöld volt, meg park...

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.18. 21:05:04

Jó sokan járnak egyetemre, pedig mehetnének dolgozni is. Egyszer lehetne már annyi esze a kormánynak, hogy fizetőssé tegye a felsőoktatást, ösztöndíj csak a kiváló tudású gyerekeknek járna. Valahogy így menne a dolog egy igazi piacgazdaságban. Egyből lenne sok parkolóhely. Másrészt a parkolási díj alkotmányellenes, a sok faszkalap diák már ezért is elmehetne tüntetni a parlament elé (vagy szervezne valamit ilyen szempontból, de hát bulizni kell, erre nincs idő).

ági anyu 2010.03.18. 22:00:28

@Maestro: Azért ne essünk túlzásokba! Én 1985-89 közt jártam Tétényből a Felszab-ra (ifjak kedvéért Ferenciek tere) gimibe. Akkor is 2 millióan éltünk a városbn, plusz 1-2 nagyságrenddel keveebb volt az autó, tehát többen tömegközlekedtek. A 7-es busz sem járt gyakrabban, nembeszélve a 4-6 villamosról. És mégis be lehetett érni

Rocko- 2010.03.18. 22:17:01

mert hogy a Petőfi és Lágymányosi híd közt ott a Zegyetem kibaszott nagy parkolója, ahol még csak parkolási díj sincsen (!), csak gyalogolni kéne onnan.
de hát ezek ilyen egyetemisták lehetnek, azokról meg tudjuk hogy csökkent képességűek.

Perillustris 2010.03.18. 22:33:29

"Közterület felügyelet kb. félévente jön és kitesz egy figyelmeztetést a szabálytalan autókra.
"

www.kozterulet-felugyelet.hu/kozponti_Ugyelet/index.php

Ki lehet őket hívni, akár minden nap.

_O_ 2010.03.18. 22:45:16

@Orbán Diktor: @ági anyu: Én fizettem érte két havi átlagkeresetet egy félévben, emellett minden nap kocsival jártam. Kicsit tovább tartott, de mellette dolgoztam is. Sőt úgy lett munkatapasztalatom, hogy frissdiplomás lettem. És kocsival jártam, mert megtehettem. Dögöljek-e meg? Az ilyen beszűkült látásmódú emberektől tartunk ott, ahol tartunk. Mellesleg a létező legtöbb adót úgy lehet fizetni a pénz elköltésével, hogy az ember autózásra költi...

Az igaz, hogy túl sok értelmetlenül a felsőoktatásba járó, de ezt nem a Műegyetemmel kapcsolatban kell hangoztatni, hanem a némely semmit nem érő diplomát adó egyéb intézménnyel összefüggésben!

És ott van rengeteg oktató, vendég előadó, doktorandusz vagy éppen csak az egyetemre szakmai ügyben érkező üzletember, mérnök, stb... nekik is meg kell állni valahol.

@Perillustris: "Ki lehet őket hívni, akár minden nap. "

Semmi értelme. Én se fizettem be egy csekküket sem... NEM tudják bizonyítani ki vezette az autót. Zöldterületen csak a bilinccsel tudnának bármit is elérni... De amig nem megoldott a környék közlekedése, addig nem mehetnek minden órában bűntetni. Egyébként azt a dagonyázót nem nevezném zöldterületnek sem már...

Arcady 2010.03.18. 22:55:23

Azért dagonyázó mert az autósok odaparkolnak és kijárják:(nem pedig fordítva

"nekik is meg kell állni valahol" ez nagyon ott van

sevcsik 2010.03.18. 23:31:58

I epuletnel 9 utan mar necces megallni, de pocsolyaba altalaban sikerul :) R-nel delelott parkolohelyet eselytelen talalni, en altalaban beallok, ragyujtok egy cigire, es mire elszivom tuti elmegy valaki, akinek be tudok allni a helyere. es meg igy is 20 perccel elorebb vagyok, mint bkv-val.

amugy tenyleg nagyon erdekesen tudnak parkolni, egyszer valami gyokernek sikerul elparkolni a parkolo kijaratat... meg altalaban csak centizve lehet bejutni a parkoloba.

Geza16V 2010.03.19. 09:07:06

@Arcady: Ja, ha az ember állandó lakos. De ideiglenes lakcímre nem adnak.

@_O_: Egyet kell értenem, túl sok a felesleges bölcsész és jogász...

Perillustris 2010.03.19. 09:57:08

@_O_: "NEM tudják bizonyítani ki vezette az autót"

Szabálytalan parkolásnál nem is kell.

Bobby Baccala 2010.03.19. 10:31:58

ez azért van mert a köcsög közgázosok elfoglalják a helyet :D

egyébként érdemes elmenni az infoparkig, ott is ingyenes, 5 perces séta a bme..én már csak tudom :)

labi 2010.03.19. 10:42:25

Ez káosz? Látnál csak egy lakótelepi parkolót! phö!

_O_ 2010.03.19. 11:44:46

@Perillustris: Bizonyos esetekben tényleg nem kell. De a zöld területre parkolás a kerületi önkormányzati rendeletet sérti, ami nem objektív felelősség tárgya, szóval csak az elkövető vonható felelősségre az üzembentartó nem. (Nem mondom, hogy ez így jó! De így van. Ott csak a kerékbilincs működhet, de azt a ZP melletti zöld sávot leszámítva nem látni zöldterületen...)

Minden esetre sokan vannak úgy vele biztos mint én, elővárosból (nekem pl Törökbálint) sokkal egyszerűbb (volt) kocsival bemenni odáig. Főleg ha nem csúcsidőben kell, akkor fele annyi idő ha nem annál is kevesebb, mint a bkv...)

_O_ 2010.03.19. 11:46:03

@labi: "Ez káosz? Látnál csak egy lakótelepi parkolót! phö! "

Kedvencem a lakótelepeken az "én helyem" hozzáállás az őslakosok részéről... Hú de fel tud idegesíteni az ilyen, aki úgy gondolja, hogy közterületen saját helye van különböző okokból...

Geza16V 2010.03.19. 12:00:36

@_O_: Kicsit féltem töle, hogy a nappal ott parkolni akaró egyetemre menök majd kihozzák ebböl, hogy menjen onnan el mindenki, aki nem az egyetemre jött. Egyetértek, közterület, ha ott akarok parkolni, és van hely, akkor ott parkolok.

HockeyMonkeyHungaryFan 2010.03.19. 12:22:45

@Orbán Diktor: na a faszkalappal finoman seggfej! Azért árad belőled ekkora agresszió a felsőoktatásban tanulókkal szemben, mert neked anno nem adatott meg ez a lehetőség hogy bekerülj, vagy hogy tanulj egy minőségi képzést nyújtó létesítménybe? Hát igen, a féltékenység nagy úr, sok életet tönkretett már!;) Sajnálom hogy neked csak ez a vágyakozás és irigység van a lelkedben!:P

Én nem értem miért kell ennyire megvetni az egyetemistákat hogy kocsival járnak. Már többszőr elhangzott itt, hogy elenyésző ezrelékük jár kocsival! Szerintem a dolgozó emberek közt sokkal több van aki feleslegesen használja négykerekűjét a városban és áll a dugóban!

Matrix_ 2010.03.19. 14:45:17

Amikor én voltam BME-s (ez olyan menő duma itt?) akkor én nem voltam rest gyalog menni. Meg BKV-val. Mondeuk nem csak azért mert környezettudatos kisköcsög voltam, hanem mert nem volt autóm. De a Bartók Béláról valószínű akkor se kocsival jártam volna előadásokra. Ja azokra nem is jártam...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.03.19. 21:38:03

SilentSound · autozz.blog.hu 2010.03.18. 15:19:07
@RosszQtya: Te álltál be oda negyediknek, nem? :)"
próbáltam, de nem tehettem, mert Uvvel fel volt oda festve a rendszámod! :)))

hiheto 2010.03.20. 00:43:09

Kármán kolinál és a V2nél is hasonló a helyzet, 9 óra után esélytelen megállni...

Integrált Szerverterror 2010.03.20. 02:46:40

amikor én iskolába jártam, én is mindig autóval mentem.

Elfért a zsebemben.

Perillustris 2010.03.20. 08:42:42

@_O_: Szabálytalan parkolás esetén nem (sem) kell bizonyítani, hogy ki vezette az autót, akkor sem, ha az önkormányzaté a terület (amúgy is magasabb szintű jogszabályt is sért a zöldterületre parkolás).

Ha ez nem így lenne, mindenki parkolhatna ingyen a fizetős övezetekben is, hiszen ott csak az autót lehet tetten érni.

ági anyu 2010.03.20. 11:03:36

@_O_: Nem mondtam ilyet - pusztán arra céloztam, hogy a "Bkv-val nem lehet beérni" egy hangyányit megmosolyogtató. Egyetem mellett egyébként én is dolgoztam - gimi mellett nem. Csak a pontosítás kedvéért - merthogy arról írtam

misitcom 2010.03.20. 15:53:24

Ha már kötelező autóval járni egyetemre ,akkor miért nem lehet kijelölni valami város melletti szántáson a helyszínt.Úgy mint az autósmoziban mindenki csak ülne a kocsijában.Tanítás végén egy traktor mindig elboronálná a helyszínt.

_O_ 2010.03.20. 22:21:56

@Perillustris: Pedig így van... Megkérdezheted felőlem a köztereseket is mit tudnak kezdeni vele, ha nem fizet és nem mond semmit az illető.

A fizető parkolást ne keverjük, az teljesen más háttérrel rendelkezik.

@misitcom: Ki mondta, hogy kötelező? És miért fáj ez neked? :D

szil8 2010.03.21. 19:16:29

Az Egry József utcában az utóbbi pár évben reggel 6.00 körül volt még 1-2 hely, az is azért, mert pár helyi lakos épp elment dolgozni. A többiek kiváltják az évi 10,000 körüli kerületi parkoló bérletet és kényelmesen parkolnak a fizető övezetben.

A tanulás melletti melóhoz egyébként nem árt egy autó.

Ja, és ha ez vigasztalja a sok autó ellenest, a 2-es zónában mászkál sok köcsög rádió lopkodó, sorra törik fel az autókat, néha pulcsiért is. A fal mellett parkolni nem jó omen, ott el tud bújni a rohadék. Ha esetleg olvassa a metálzöld rozsda mentes 88-as A corsából rádiót lopó illető, üdvözlöm az anyját (nem ültetett hülyegyerek autó, hanem full gyári, még a kipuff is).












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása