Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Áttolta a kamion a kisautót a szembe jövők sávjába

2010.04.22. 11:38 :: SilentSound

Többnyire a 4-es úton szoktam ukrán és román kamionoktól olyanokat látni, amit Pál is megírt a blognak, ráadásul még a tükörből egy fotóra is volt ideje, amin látszik, hogy ez bizony egy magyar rendszámos jármű. Kíváncsi lennék a kamionos és a munkáltatója véleményére, tegnap írtam is nekik egy levelet, ha nem lapítanak és kapok valami reakciót, akkor közzé fogom tenni.

Szeretném veletek megosztani a szemem láttára megtörtént esetet. Az eset a 8 – as főút székesfehérvári bevezető szakaszán Veszprém felől történt 2010.04.01., 16.15 perc körül . A körforgalom előtt összetorlódott úgy 4–500m dugó. Nyugisan araszoltunk a körforgalom felé – tudni kell, hogy ott a belső sáv megszűnik.

A szakasz ahol én haladtam a külső sávban és a zseniális kamionosunk – álljon itt a rendszáma: KXL 172 Green trans - a belső sáv megszűnésétől legalább 200 m volt. Arra lettem figyelmes, hogy valaki nagyon dudál.

A tükörbe nézve döbbenetes látvány fogadott, ugyanis a "kamionosfaszagyerek-vagyokénajavábólésaztcsinálokamiténakarokazútonmellettemegröhögökazeseten" – irányjelzés nélkül egyszerűen kirántotta a kormányt. Ez azért volt életveszélyes mert a kamion mellett is haladt egy autó aki a baleset elkerülése miatt szintén elrántotta a kormányt át a dupla záróvonalon. A szemből érkező autósnak csikorogni kellett, hogy elkerülje a frontális ütközést. Ez a kamionos faszagyerek meg csak nyomta a légkürtöt és ahogy láttam tükörből röhögött az egészen.

Számos kérdés vetődött fel bennem: ok nélkül miért rántotta át a kormányt a belső sávba áttolva magával egy személyautót a dupla záróvonalon???

Miért röhögött az egészen???

Vagy csak lejárt a vezetési ideje?

Sajna előfordul, hogy egyik sáv olykor gyorsabban halad amelyikben épp haladunk, de ez nem jelenti azt, hogy másokat életveszélybe sodorhatok csak mert én is sietek.

A fotón látni, hogy a nem a csak a szélső sávot foglalja el a kamion. Képet e nemes fickórol csatoltam, értékelje mindenki és messze óvakodjon ha Green Trans–os kamiont lát és épp TESCO jelzés figyel a pótkocsi oldalán.

Valamiért erről a történetről és az idióta sofőrjéről ez a világot bejárt videó jutott egyből az eszembe:

318 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes teherautó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.04.23. 14:51:41

@Nikorene: Nézd, ha már a sor ígyis-úgyis áll, vagy alig halad, akkor nincs nagy különbség, hogy ki hol akar visszajönni a sávba, ezért lenne optimális ezt még akkor megtenni, amikor még autóra "hasonlító" sebesség van. Ezt mondjuk egy balesetnél nem lehet megtenni, (hacsak nem éppen látod az autópályán kiírva, hogy "baleset 5km-re, belső sáv lezárva"), de egy ismert egy sávos körforgalom előtt igen. Persze van olyan forgalom és eltelhet annyi idő, hogy 10km-re a probléma helyétől is lépésben haladnak már.

Nikorene 2010.04.23. 14:52:59

@lxrose: Külföldön lehet... Magyarországon meg sztem az a jó egyenlőre, ami van, ahol egyértelmű melyik sáv szűnik meg, így egyértelmű kié az elsőbbség. Innen már csak az embereknek kell előzékenyen és a zippzárat jól használva közlekedni, és lehetne mindenki happy :)

záporjózsi 2010.04.23. 14:53:26

@lxrose: Így van, nem jogi, hanem gyakorlati megoldás kellene: fogja fel mindenki, hogy a összeágazásnál sorolunk be. Ami pedig a közbenső besorolást illeti jobban megállítja, mert több a zavartatás, több a hibalehetőség. Ha csak egy helyen, a végén sorolunk össze, akkor folyamatosan lehet haladni, nem lesz vitás, hogy ki menjen, elő lehet készíteni a terepet a másiknak.
Nemrég egy kereszteződésben önkéntörp módjára vagy 8 autó cipzárazott keresztbe. Senkinek nem kellett megállnia, még váltania sem, mindenki tudott kettesben csorogni. Kanyarodó főútvonalról lekanyarodók + a kanyarodó ágra felkanyarodók csinálták.

Nikorene 2010.04.23. 14:55:54

@lxrose: hmmmm... de gondolj bele egy olyan helybe, ahol megszűnik az egyik sáv, teljesen be van dugulva a plész, állnak az autók... akkor a keresztforgalom szempontjából nem jó, ha 2* akkora a sor és csak egy sávban állnak, főleg nem, ha Magyarországon vagy, ahol simán beállnak a kereszteződésbe, bedugítva ezzel a kereszt utcákat is. Szóval sztem álló forgalom mellett is van, amikor a zippzár ésszerűbb, mint az egy sorban állás.

záporjózsi 2010.04.23. 15:00:16

@Nikorene: Házi feladat: kicsit körülnézni, hogy a Soriról, a belváros felől hogy lehet felhajtani.

2010.04.23. 15:02:25

@záporjózsi: Ezzel sem vitázom, az én verzióm addig állja meg a helyét, amíg a sor gyorsabban halad, mint egy macska (mondjuk) és mindig van annyi hely két autó között, hogy ne kelljen senkinek sem megállni, majd újra elindulni. A kicsi lassítás, majd gyorsítás korántsem annyi időt vesz el a sorban állóktól, mint amikor állóra kell fékezni, mert már nincs más lehetőség.

2010.04.23. 15:06:18

@Nikorene: A kereszteződésbe beállás külön téma, kultúra kérdése. Ott, ahol külön sáv lesz a jobbramenőknek (pl.) tényleg segíthet, ha ők nem kell várjanak az egyenes sorra, amíg a sávjuk megjelenik, bár ehhez még jobb, ha a jobbra sáv jön be előbb, vagy minősítik át.

Nikorene 2010.04.23. 15:08:20

@záporjózsi: Te most ezt direkt csinálod, vagy tényleg ennyire nehéz a felfogásod... hogy jön ahhoz a vitához, hogy a Mester Könyves kereszteződésben a 4 sávot hogyan használod az, hogy a Soroksáriról hogyan hajtasz fel a hídra? Ki a halált érdekel, hogy valahol a kérdéses csomópont után, az után a szakasz után, ahol a 4 sávból kettő megy a hídra, egy másik útról hogyan hajtasz fel, pláne akkor ha tudod, hogy a híd 2 sávos?

Nikorene 2010.04.23. 15:10:28

@záporjózsi: miért nem mindjárt azzal jössz, hogy dehát a budai hídfőnél 4 sáv lesz a 2-ből? Vagy hogy Pécsen hány sávos az út? Kb annyira releváns abból a szempontból, hogy a 4 sávot hogyan használod, mint a Soroksári felhajtó.

záporjózsi 2010.04.23. 15:38:12

@lxrose: A konkrét kereszteződésben ezt nem lehet, mert a Mester utcából jobbra kanyarodóknak is át kell tudni sorolni akár a 4 sáv túlsó szélére is. (Amúgy a Mester utca után van egy csinos záróvonal vagy 10 méter hosszban, amelyet mindenki lazán levegőnek néz, pedig jó lenne, ha betartanák, van annak ott értelme...) A balkanyar sávot szintén nem jó, ha előbb kezdik, mert nem szabad balra kanyarodni, illetve a Külső-Mester utca felől oda kell besorolni.
Tábla szerint egyébként a Könyves-Máriássy jobbkanyar a tényleges kanyarodás előtt kb. 50 méterrel lesz kanyarodósáv. Előtte legalább kétszer ennyit egy egyszerű forgalmi sáv.

Nikorene 2010.04.23. 15:45:05

@záporjózsi: Majd ha Neked sikerült rá válaszolnod.

Nikorene 2010.04.23. 15:56:49

De most tényleg, ha meg tudod nekem értelmesen magyarázni, hogy abban a vitában, hogy a _Könyves Kálmánról érkezők_ a Könyves - Mester utca sarkától (_4 sáv_) a következő lámpáig, ahol a Máriássyról érkezők becsatlakoznak (_2 sáv_), tartó szakaszon az autósok hogyan használják a 4 majd a 2 sávot, szóval ebben a vitában miért érv, miért számít, hogy még egy szakasszal arrébb a Soroksáriról hogyan jönnek fel a hídra az autók, ha ezt megmagyarázod nekem, akkor megígérem, hogy legközelebb beengedlek... :D

2010.04.23. 16:34:36

@záporjózsi: Én nem beszéltem a Mester utcáról, úgy konkrétan egyikről sem, csak alapelvekről.

záporjózsi 2010.04.23. 17:00:56

@lxrose: Vagy úgy! Kereszteződéstől függ, általában alkalmazzák is.

@Nikorene: O.K.

forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2010.04.23. 19:05:44

OFF:

Sziasztok! Lenne egy kérésem, hogy szerintetek a kötelezőm fog-e fizetni.

Én: Parkoltam, 40. sz út mellett, belterületen, az út és a járda közötti széles murvás sávon, egy üzlet előtt. Menetirány szerinti, jobb oldalon betontól jó 1m-re. Asszony, kisgyerek ült a kocsiban. Nem is lenne kérdésem de mint utóbb kiderült volt egy megállni tilos tábla is.

Másik autó: kertből (jelölés és tábla nélküli "hivatalos" parkolója az üzletnek) kitolatott egy autó, amely az ellenkező irányba kívánt haladni, de eközben totál belement a farával az én faromba.

Fizetni fog ilyenkor a kgfb?

1. én tilosban parkoltam
2. a másik autó tolatás közben okozott balesetet
3. másik autó beletolatott egy álló autóba
4. telekről kihajtva okozta a balesetet
5. kis ívben fordult, balra tolatás közben - nem a saját sávjába, nem is a szemben lévő sávjába, hanem a murvába illetve a fölötte lévő autómba.
6. nem volt nála csak a csekk, amivel a biztosítót tudtuk azonosítani, de a kötvényszámot nem.

Köszi a véleményeket!

ON:

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.23. 19:18:34

@forintosProjekt -: Hát, nem egyszerű eset, de ha attól eltekintünk, hogy tilosban parkoltál, akkor teljes mértékben a másik autós a hibás. Ha viszont figyelembe vesszük a tilosban parkolást, akkor könnyen lehet, hogy 50-50 százalék, tehát kármegosztás lesz. Azt még jó lenne tudni, hogy az úttesten történt-e a dolog, mert az is befolyásolhatja a biztosító döntését.

forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2010.04.23. 19:20:46

A betontól 1 méterre, már nem az úttesten.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.23. 19:37:29

@forintosProjekt -: Ez esetben a tilosban parkolás is kérdéses, mert a tiltó tábla csak az úttestre vonatkozik, viszont a biztosító ebbe beleköthet. Nem egyszerű eset, sok buktató van benne. Egyébként meg enm a te köteleződ fog fizetni, hanem a másik autóé.

sheva09 2010.04.23. 19:43:18

@-d(-_-)b-: Ha lenne legalább minimális vezetési kultúra abszurdisztánunkban,akkor ehhez rendőr sem kellene!!!
Miért nem lehet a "cipzár" elvet alkalmazni ebben a szerencsétlen országban? Múltkor itt pécsett az uránvárosi tecsónál(ahol egyébként érthetetlen módon egyetlen 1 qrva kijárat van)bedugult az egész parkoló,de nagyon durván.
A sok bunkó paraszt meg csak néz előre, nehogy be kelljen engedni egy autót és 4s-al tovább tartson neki mire kiér a dugóból!!! Mennyivel egyszerűbb lenne ha mindenki csak 1 autót engedne be maga elé?
Nevetséges szituk - nevetséges emberek miatt...

sheva09 2010.04.23. 19:44:53

Az előző erre a komentre ment:
"Hosszú sorok szoktak ott állni, nem csak Veszprém felől, hanem az elkerülőről érkezőknél is. Természetesen mindenki a szélső sávban bassza a rezet, ha meg valaki használni meri a tök üres belső sávot, akkor megy az anyázás.

Megoldás:

A rendőrök emeljék fel a seggüket az irodában, és fáradjanak ki a helyszínre. A sor végén minden második autót küldjenek be a belső sávba. Ahol pedig a körforgalomba hajtanak be (és megszűnik a belső sáv), egy innen-egy onnan alapon terelje össze a két sávot.

Nyilván ez fárasztóbb, mint trafizni, de hát mintha ők választották volna a "_Szolgálunk_ és védünk" jelmondatot... "

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.23. 19:51:52

@sheva09: Az a baj, hogy egyrészt mindenki csak saját magával foglalkozik, lesz..ja, hogy más is haladna, másrészt pedig mit várunk, mikor a többségnek fogalma sincs arról, hogy mi az a cipzár elv, és fel vannak háborodva, ha valaki az elfogyó sáv végén akar besorolni. Elég, ha csak végigolvasod az itteni kommenteket, a sok nagytudású hőbörög, mert szerintük a megszűnő sév végéig bunkóság elmenni. Csak akkor azt nem tudom, hogy meddig szabad azt használni. Az előző faluig?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.23. 19:54:58

Ez a SilentSound vagy ki meg sztrájkol ma, hogy nincs új poszt? :))))))

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.23. 20:05:58

@forintosProjekt -: Hali! Ha az ügyben szó lesz arról, hogy a padkán szabályosan álltál-e, üzend meg majd ide légyszi, mert a másik posztban meddő vita folyt arról, hogy alapban szabad-e.

2010.04.23. 23:38:55

@sheva09: "A sor végén minden második autót küldjenek be a belső sávba."

De miért a sor végén? Szerinted ez rendben lenne? Akkor már az elejétől kellene kezdeni.
Persze hülyeség lenne a rendőröket ilyen miatt kiküldeni, amikor volna elég olyan helyzet, ahol súlyos szabályszegés miatt nagy a balesetveszély.

Kicsi79 2010.04.24. 17:11:55

A Lágymányosi-híd budai felhajtójánál ha jövünk a Szerémi út felől, hasonló a helyzet. Ott azért már kezdik megtanulni az emberek a cippzár-elvet. Hogy ezt miért nem lehet tanítani a jogsinál, a mai napig nem értem. Csak megemlítik, de semmi konkrétum.

sheva09 2010.04.25. 03:38:48

@lxrose:
@sheva09: "A sor végén minden második autót küldjenek be a belső sávba."

Én ilyet nem írtam :-)
Egyébként egyetértünk.

2010.04.25. 13:23:15

@sheva09: Ja, hogy te az egészet idézted?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.26. 20:12:39

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Na az ilyenek miatt vannak a dugók, mint te! Tudod van egy előjelző tábla, azután lehető leghamarabb illik besorolni és nem paraszt módon végigszáguldani a soroló sávon és a végén kitenni az indexet(jobb esetben) majd bepofátlankodni..Természetesen Nikorene-nak van igaza, végigolvastam az összes kometet...Én sem engedem be a pofátlanokat, sőt én nem féltem az autót sem, ha erősködik,én a sávomban továbbhaladva megyek neki...Flúgos kamionos Te biztosan ismered a benzinkutat Százhalombattán, mikor dugó volt régen és a kútra behajtva mentek előre, az is rendben van, mi? Át a kúton és be a normális emberek elé...Elvégre az is üres...Remélem egyszer elém is megpróbálsz bejönni...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.26. 20:13:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Na az ilyenek miatt vannak a dugók, mint te! Tudod van egy előjelző tábla, azután lehető leghamarabb illik besorolni és nem paraszt módon végigszáguldani a soroló sávon és a végén kitenni az indexet(jobb esetben) majd bepofátlankodni..Természetesen Nikorene-nak van igaza, végigolvastam az összes kommentet...Én sem engedem be a pofátlanokat, sőt én nem féltem az autót sem, ha erősködik,én a sávomban továbbhaladva megyek neki...Flúgos kamionos Te biztosan ismered a benzinkutat Százhalombattán, mikor dugó volt régen és a kútra behajtva mentek előre, az is rendben van, mi? Át a kúton és be a normális emberek elé...Elvégre az is üres...Remélem egyszer elém is megpróbálsz bejönni...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.26. 20:25:09

Ja és igen, rendszeresen többször is előfordul, hogy a pofátlanok miatt 15-20 percet veszítek, mert pl. a hatos úton a nullás-híd felhajtónál előre pofátlankodnak ötvenen, miközben tőlük nem tudok én felhajtani a hídra,mert nem engedik be őket, joggal és emiatt én bebukom a lámpaváltást, ami a hídra vezet...Ha pedig egyenesen mennék a hatoson, akkor volt olyan,hogy megszámoltam és 20 autó állt be elém, míg én elértem a lámpát, de azt is csak úgy,hogy már átlógattam a kocsit a másik sávba, a végén, hogy ne tudjanak többen elém jönni, mert én is siettem...Nyomták a is a dudát a kancsók..

záporjózsi 2010.04.27. 10:30:34

@Aabroncs: A dugók nem azok miatt vannak, akik a tábla szerint sorolnak be - kivétel ha ezt agresszíven, veszélyeztetve teszik. Ma pl. egy figura előttem sikeresen megállt, miközben volt bőven hely (kb. 50-60 m) ahhoz, hogy felvegye a forgalom ritmusát. De nem, megállt és várt arra, hogy annyi hely legyen, hogy felgyorsíthat - a másik sávban. Ha nem így tett volna, akkor többen tudtunk volna azon a zöldön bekanyarodni.
A benzinkúton, áruházi parkolón vagy egyéb, közforgalom számára megnyitott magánterületen történő előrehaladást a terület tulajdonosának kell szabályoznia valahogy. Nem értek vele egyet, de semmi jogom ahhoz, hogy egy besoroló járművet indokolatlanul akadályozzak. Ugyanígy nem akadályozhatom (pláne nem veszélyeztethetem) azt, akiről tudom, hogy lakó-pihenő övezeten keresztül jött be elém. Viszont ha nincs kint a tábla, vagy csak Tempo30 van, akkor szabad bemenni, szabad ott kikerülni a dugót, tehát meg is teszem. Ha ez az ottaniaknak nem tetszik, kérjenek LPÖ-t.
Ha belógsz a másik sávba, indokolatlanul akadályozol, tehát szabálytalan vagy. Ha nem engeded be, jogod van hozzá, csak a forgalmat akadályozod, azaz dugót csinálsz.
A 6-os út - M0 felhajtó úgy elcseszett ahogy van. A besorolásos tábla (azaz nem a sávkiosztásos tábla) szerint szoktam ott beállni a sorba, de mivel nem tudom, hogy ki "rövidít" és ki tévedt el (első alkalommal én is megszívtam, kb. a 2. autó engedett be...), be kell engednem. Nem szívesen. Éppen ezért szoktam más útvonalat keresni a 0-s felé.
Nem baj, ha irigyled azt, hogy a többiek élek a szabályokkal, de legalább ne légy rá büszke. Ebben az országban a sorbaállás népi játék, megszoktuk, hogy a húsért, a banánért vagy a kenyérért is sorba állunk. De ha végre valaki sikeresen eltér ettől, ráadásul annyira és csak annyira, amennyire a szabályok megengedik, talán nem kellene akadályozni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.27. 12:18:45

@záporjózsi: Ez a Te erkölcsi értékrended, ezzel próbálod magyarázni..Szerencsére ez nem általános, de vannak hozzád hasonlók, bőven..Én nem próbálok ügyeskedve a mások kárára előrébb jutni és ha látom, hogy valaki ezt teszi, azt igenis megpróbálom ebben megakadályozni...Szerintem neked és a hozzád hasonlóknak nem kéne még büszkének is lenniük erre..Én tempósan, pörgősen vezetek, nem ragaszkodom ész nélkül a szabályok betartásához, de jól mutatja az értékrended ez a sor:"viszont ha nincs kint a tábla, vagy csak Tempo30 van, akkor szabad bemenni, szabad ott kikerülni a dugót, tehát meg is teszem. Ha ez az ottaniaknak nem tetszik, kérjenek LPÖ-t." Én pontosan egy ilyen utcában lakom, ahol a mi életünket ez keseríti meg és Te elintézed egy ilyen hozzáállással..Mert neked szabad..Az.hogy ott emberek laknak, nem tudnak ablakot nyitni egész nyáron, hogy keres házban lakom, de nem tudok kilépni az utcára a saját kapunkból és sorolhatnám, nos ez téged nem érdekel, mert neked szabad...Erre aztán büszke lehetsz...Természetesen hiába kérünk LPÖ-t, hogy a rövidítéseddel éljek..Nem kapunk, mert sok önkormányzati dolgozó is ott kerüli a dugót..Kívánom neked, hogy kerülj sokat szembe a hozzád hasonlókkal...Majd rájössz..

záporjózsi 2010.04.27. 14:06:41

@Aabroncs: Tudod, olyan helyen laktam, ahol Tempo30 sem volt, zebra sem, de legalább folyamatosan jöttek az autók. Egyszerű volt a megoldás, csak ki kellett várni a megfelelő pillanatot: elköltöztem.
"Természetesen hiába kérünk LPÖ-t"
Rosszul tetszenek csinálni...
"Kívánom neked, hogy kerülj sokat szembe a hozzád hasonlókkal."
Köszönöm a jókívánságokat, velük igen könnyű megtalálni a legjobb közös megoldást, mert rugalmasak. Pl. hogy ki menjen előbb: aki előrébb áll.
"Én nem próbálok ügyeskedve a mások kárára előrébb jutni"
Ez a Te döntésed, ha nem használod ki, csak magaddal kell elszámolnod.
"és ha látom, hogy valaki ezt teszi, azt igenis megpróbálom ebben megakadályozni."
Ez is a Te döntésed, de jogilag védhetetlen.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.27. 14:56:49

@záporjózsi: Az én döntésem jogilag védhetetlen, de erkölcsileg nem az..A tiedről ezt nem mondhatom el..Hiába próbálod magadnak szépíteni, soha nem lesz igazad...Fáj ez én tudom, de a normális ember kivárja a sorát..Egyszer majd fizetned kell a hozzáállásodért. Sajnos nem fogom látni...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.27. 15:01:20

...ja és a rugalmas a pofátlannal nem rokon értelmű szó, akármennyire is szeretnéd...A legjobb közös megoldás nem az,hogy Te mész előre és Ő vár...
Ha pedig tudnád, hogy mit jelent nálunk az,hogy a kapu az utcára nyílik, nem beszélnél ilyeneket..A költözés meg az egész utcának lesz a megoldás?? Van még ilyen értelmes tanácsod?

záporjózsi 2010.04.28. 08:30:36

"a normális ember kivárja a sorát"
Ez Magyarország. Gratulálok!

"A költözés meg az egész utcának lesz a megoldás?"
Akár. Az Országház helyén 150 éve még valami gyár vagy malom volt. A Szabadság tér helyén az Újépület. A MüPa helyén 20 éve vasúti teherpályaudvar. A Ráday utcában és a Liszt Ferenc téren nagy tiltakozás volt a kocsmák ellen. A tiltakozók legalább egy része elköltözött, jöttek újak, akik már az új kialakítás tudatában vettek ott lakást.

"Van még ilyen értelmes tanácsod? "
Van. Hová küldhetem a számlát? :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.29. 14:49:02

@záporjózsi: "a normális ember kivárja a sorát"
Ez Magyarország. Gratulálok!

??????????

Komolyan kezelésre szorulsz...Sebaj, csak vigyázz, nehogy egy ezüst színű Audi A6-tal is megpróbáld..Meg fogsz lepődni:-))))Néhány ilyen pofátlant már letoltam az útról...Volt is nagy hangzavar...Csak tudod mi a fura? A többiek megköszönték..Vajh miért? Ismered ezt a viccet?
"A Danubius Rádió közlekedési hírei:
- Figyelem! Az M7-esen autózók figyelmét szeretnénk felhívni, hogy legyenek óvatosak, mert egy őrült a forgalommal szemben autózik Budapest felé.
Záporjózsi épp az autópályán hallgatja a felhívást, majd felcsattan:
- Hogy-hogy egy? Mind!"

Nem ismersz magadra?

záporjózsi 2010.04.29. 19:17:06

@Aabroncs: "nehogy egy ezüst színű Audi A6-tal is megpróbáld." Érdekes módon velük nem szokott gond lenni. Ma egy fekete brutál terepjáró engedett be.

"Néhány ilyen pofátlant már letoltam az útról."
Minden bizonnyal. Közben ugyan volt egy kis közúti közlekedés veszélyeztetése, de rá se ránts!

"A többiek megköszönték."
ROTFL

"Nem ismersz magadra?"
Nem. Ma sikerült 2 utcasaroknyit (!) mennem egy teljesen üres, egyenes nyilas sávban, miközben mindenki a másikban araszolt. Előttem 1 (egy) kocsi ment, végig láttam előre az utat. Hiába néztem a távlákat, a felfestést, sáv volt az. Aztán elfogyott, hát besoroltam. Az első autó beengedte az előttem haladót, a következő engem. Úgy, hogy meg is álltam. Csak azt nem értettem, hogy a többiek miért nem jönnek utánam - és miért foglalják el ehelyett a kereszteződéseket és a zebrákat? Az biztos szabályosabb.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.01. 20:51:07

@záporjózsi:Hát ez a baj veled, hogy nem érted...így lettél nevelve..Megpróbálom levezetni neked, bár gyanús,hogy felesleges. Előtted egy sor állt.A sorok jellemzője az érkezési sorrend, kivéve a tahókat..Te megérkeztél, tudtad, el fog fogyni a sáv..Előtted sor...Azonban azt, mint a többi ember, akiket te nem értesz, végig kellett volna állni..Te ezt fel sem tudod fogni, ahogy írtad is..Azért nem mentek előre, mert nem akartak bepofátlankodni azok elé, akik már vélhetően percek óta ott álltak..Próbáld ezt felfogni, ha megy..Tudom, durva, hogy ott a nagy üres hely és nem állhatsz oda..Pedig nem..Fogadjunk neked a mozgáskorlátozott hely sem szent? Az üres hely meg mind parkoló, mi? Ha tábla nem tiltja ott meg lehet állni, mi? :-) Na részemről ez a téma lezárva, sohasem fogod megérteni..Majd találkozunk az utakon:-)

''autónepper.'' 2010.05.02. 14:37:45

@Aabroncs: én is ellőre szoktam menni ha áll a sor mert valaki úgy is be enged...De te ezt ennyire sérelmezed akkor szerintem felesleges vezetned...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 17:04:24

@Aabroncs: Szerintem ezt gondold át még egyszer! Az előjelző-táblának azért az a neve, mert előre jelzi, hogy meg fog szűnni a sáv.
Azért vannak a dugók, mert a legtöbben birka módon a sáv vége előtt 100 kilométerrel besorolnak a másik sávba, és az megtelik. Ha mindenki normálisan tudná használni a sávokat, akkor nem lenne, olyan, hogy valaki "elszáguld" az álló autók mellett, mert akkor minkét sáv normálisan haladna, a végén pedig normálisan beengednék a megszűnő sávból az autókat.

Amúgy pedig megszűnő sávot összehasonlítani egy benzinkúttal elég nevetséges.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.02. 17:38:16

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Te gondold már át! A legfontosabb szabály: Jobbra tarts! Mindig, minden esetben..Semmi, mondom semmi dolgod a bal oldali sávban, tehát jogod sincs onnan bekéredzkedni. Aki a jobb oldali sávban halad, az közlekedik szabályosan, aki pedig a bal oldali sávban két utcányit halad, mint pl. záporjózsi, szabálytalan és pofátlan. Tudjátok ti ezt jól, csak kell egy elfogadható magyarázat, hogy miért mentek a másik elé...

Ez a nevetséges:
"...a végén pedig normálisan beengednék a megszűnő sávból az autókat."
Akiknek ott sem szabadna lenniök és később érkeztek, mint akik a jobb oldali sávban szabályosan haladnak..Gratula..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.02. 17:39:27

@"autónepper": A neved alapján nem is vártam mást..Tehát Te ezt jól teszed? Mert valaki úgy is beenged? De messze van még Európa...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 17:43:08

@Aabroncs: "Semmi, mondom semmi dolgod a bal oldali sávban, tehát jogod sincs onnan bekéredzkedni."

Ezt honnan veszed? Addig, amíg nem szűnik meg a sáv, addig ugyanolyan forgalmi sáv, mint a mellette lévő.

"streetfighter" 2010.05.02. 17:54:07

@Aabroncs:
"Jobbra tarts! Mindig, minden esetben"

Lakott területen belül csak akkor, ha a jobb oldali üres és egy gyorsabb jön mögötted.

záporjózsi 2010.05.02. 21:20:15

@Aabroncs: "Előtted egy sor állt.A sorok jellemzője az érkezési sorrend, kivéve a tahókat."
Itt a tévedés. Két sort kerestem (annyi sáv van), egy volt. Ha nem úgy állnak, az ő bajuk. Ugyanis ha valaki nem halad, azt megelőzöm. Ha nem tudok visszatérni, ott maradok. Ha elfogy a sáv, besorolok.
"Fogadjunk neked a mozgáskorlátozott hely sem szent?"
Tévedés. Prekoncepció. Jellemző. A mozgáskorlátozott hely ki van táblázva vagy fel van festve. A családos is. Egyszerű betartani. A szabályokat ugyanis igyekszem maradéktalanul betartani. Pl. ma jópárszor rám villogtak a kétszer egy sávon, hogy ne pöcsöljek 90-nek. Rossz nekik... 50-nél szintén. Aztán amint lett 2 sáv lehúzódtam, mert nem akadályozhatom. Ha gyorsabban akar menni, menjen.

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ezt a legnehezebb felfogni. Vannak olyan csomópontok, ahol a könnyebb átjutás érdekében 2 sáv van, de előtte és utána csak 1. Vagy a parkoló autók miatt, vagy egyszerűen így alakították ki. Nos, egyszerűen félnek az emberek használni és emiatt lesznek hoszabbak a sorok. A nem parkoló, de álló autót is meg lehet előzni, akár 5-tel is.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 21:29:02

@záporjózsi: Csak azt nem értem, hogy honnan veszik ezt, amit @Aabroncs: is írt, hogy az előjelző táblától nem "szabad" tovább menni. Biztos benne van a kreszben, ha ennyien így tudják, de nekem valahogy kimaradt :)

záporjózsi 2010.05.02. 21:49:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...: A "szabad" és az "illik" kifejezések közötti vélt vagy valós határvonal elmosódásával lehetőség nyílt egyes jogi normák felülírására erkölcsi vélekedéssel. Emellett dögöljön meg a szomszéd tehene is. Ha én lusta vagyok (mert ugye körül kell nézni, meg be kell tudni sorolni) szabályosan használva a két sávot előremenni, más se tegye. Ezzel nekem semmi bajom, egy járművezető dönthat úgy, hogy nem szeretné a forgalmi okból álló járműveket megelőzni. De
1.: ne legyen kötelező
2.: ne akadályozzon másokat.
Engem ma háromszor előztek meg forgalomtól elzárt terület, záróvonal és szembe irányú kanyarodósáv igénybevételével csak azért, mert szabályos sebességgel (de legalább is nem alatta ;)) mentem. De ekkor sem mehetek neki, nem boríthatom fel, sőt, ha balesetveszélyes amit csinál, akkor segítenem kell a besorolásban is! Mert nem veszélyeztethetek.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 22:43:45

@záporjózsi: Ezzel 100 százalékig egyetértek, nem tudok mit hozzáfűzni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.03. 09:41:49

No mielőtt még bárkiben is felmerülne, hogy igazatok van:
"25. § (2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni.
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad."

El tudjátok olvasni a második bekezdést?? Ennyit erről...Amikor elhaladsz a dugóban a jobb oldalon álló sor mellett, szabálytalan vagy. Sz@r ügy, mi?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 09:48:46

@Aabroncs: He? Aszongya, hogy:
"Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad."

A szövegértéssel mi van? Attól, hogy ti ott álltok, mi még simán megelőzhetünk titeket, nem? A dugóban állás "forgalmi okból történő megállásnak" minősül, és ha elmegyünk mellettetek, az előzés. Javíts ki, ha tévedek.

záporjózsi 2010.05.03. 09:52:39

@Aabroncs: Köszönjük, Emese. Sikerült összeszedni azokat a paragrafusokat, amelyek legalább hasonlítanak a mondandódra.
Amikor a 0 km/h sebességgel haladó sort megelőzi az ember, akkor előzést hajt végre.
Felhívnám a figyelmedet, hogy még az autópályán is engedélyezett a max. 3,5 t-sok számára a középső vagy belső sávban való folyamatos haladás akkor, ha a külső sávban haladó sor miatt nem tudnak abba visszatérni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.03. 10:02:02

Jópofák vagytok, de nem fog összejönni. A szabály szerint vissza kell térned a jobb oldali sávba, amint lehetőséged van rá. Ha te megérkezel és mögöttem ott a hely, de te pofátlan módon továbbhaladsz, akkor már megszegted a szabályt..Ha oldalról érkezel, az első adandó alkalommal be kell sorolnod. Itt azokról a büdös bunkókról beszélünk, akik ebben az esetben is elmennek a sor végéig, (két utcát mentem....)mert ők nem várnak és ott próbálnak a végén bekéredzkedni. Ma is éppen eleget láttam a hozzátok hasonlókat, akik több "lyuk " mellett elhaladva elhúznak a sor végéig, még az irányjelzőt sem teszik ki, mert tudják, hogy nem fogják őket beengedni, majd a végén bevágnak valaki elé...Ez nem élelmesség, hanem szabálytalanság és bunkóság...Egyébként jól megkülönböztethetőek a véletlenül beragadt autóstárstól, akiket mindig szívesen beengedek...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 10:04:10

@záporjózsi: Ugye? Akkor szerintem ne is foglalkozzunk vele, mert még a végén meggyőzzük, és ő is a belsőben fog közlekedni :)

Vagyis szerintem nem, mert aki még az előzés és a kikerülés közt sem tud különbséget tenni, az nem biztos, hogy fog tudni sávot váltani :)))

záporjózsi 2010.05.03. 10:08:47

@Aabroncs: "A szabály szerint vissza kell térned a jobb oldali sávba, amint lehetőséged van rá."
Ha folyamatos a sor, akkor hogyan? Repülve? Lakott területen belül pedig az útirányomnak megfelelő sávok bármelyikében haladhatok.
"Ha te megérkezel és mögöttem ott a hely, de te pofátlan módon továbbhaladsz, akkor már megszegted a szabályt."
Tehát ha semmi nem tiltja, hogy a lassabban haladót megelőzzem, akkor szabályt sértek. Asszem új dimenziók nyíltak a jogszabályok értelmezésénél.
"még az irányjelzőt sem teszik ki, mert tudják, hogy nem fogják őket beengedni, majd a végén bevágnak valaki elé."
Lakott területen belül azért az ugye egyértelmű, hogy fölösleges.

"Boszorkányok márpedig vannak" :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 10:11:08

@záporjózsi: Így jártunk, mi vagyunk a hülyék. Ez van. :)

záporjózsi 2010.05.03. 10:13:44

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Valóban. Akkor hitessük már el vele, hogy igaza van, mert nekünk jobb lesz - a többieknek meg javasoljuk, hogy az egész KRESZ-t olvassák el, ne csak kiragadott részleteket. Neki nem lesz jobb, mert fortyog majd a levében, de sebaj, a hosszú élet, mint tudjuk, ritka. ;)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.03. 10:19:14

Viccesek vagytok..Sebaj, itt egy kis segédlet:
www.ankaland.hu/gyu1a/download/kresz/e.pdf

A párhuzamos közlekedés nektek szól..Van ott egy-két pont, nektek..Főleg az, hogy ha összefüggő sorok alakultak ki...Amit pedig Záporjózsi a végén itt írsz, nem is értem...Az utolsó mondatodat itt hárman próbáljuk megfejteni:-) Lakott területen nem kell indexelni? Egyébként meg ki beszélt csak lakott területről? A jogszabályok értelmezése nálad azt jelenti, ha neked kényelmes...Tehát Te csak összefüggő sort előzöl végig? Ha van hely besorolsz?? Hát persze...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 10:22:47

@záporjózsi: Nem baj, úgy látszik, még próbálkozik egy kicsit, szóval hagyjuk meg neki a sikerélményt :)))

záporjózsi 2010.05.03. 10:28:57

@Aabroncs: Javaslom, hogy a jogszabályokat a magyarorszag.hu-ról töltsd le, mert az a hatályos és hivatalos. Az utolsó mondatomnál remélem nem leszel jelen. :D
"Tehát Te csak összefüggő sort előzöl végig?"
Végig előzni csak összefüggő sort lehet. Ha van hely a besorolásra, akkor be kell sorolni. Előzni meg ugye csak úgy, ha tudom, hogy vissza is tudok térni. Ha van 2 sáv azonos irányban, akkor nyugodtan tudok előzni, mert nem lesz szembeforgalom. Ha elfogy a sáv, akkor besorolok.

záporjózsi 2010.05.03. 10:30:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Szerzett már társaságot is, szerintem már nagy buli lehet. Dobjunk fel pár biciklis és gyalogos dolgot, akkor Silentnek lesz sok jó kommentje, ja, és a motorosokat se felejtsük el! :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.03. 10:37:56

@záporjózsi: Te biztosan pedagógus vagy, szépen terelgetsz, de ettől még kilóg a lóláb..Akkor most mi a helyzet?? Te mégsem mész a sor elejére csak akkor, ha teljesen összefüggő a sor?? :-))) Alakul ez...Most már a jogszabály sem jó, amit belinkeltem..Szánalmasak vagytok, de szórakoztatóak...

záporjózsi 2010.05.03. 10:47:34

@Aabroncs: Annyi időm nincs, hogy összehasonlítsam, a hivatalos jogszabállyal. Nem mondtam, hogy rossz, csak pillanatnyilag egyetlen hivatalos forrás létezik. Más kérdés, hogy sokszor nem elérhető.
"Te mégsem mész a sor elejére csak akkor, ha teljesen összefüggő a sor?"
Lakott területen kívül nem tehetek mást, max. ha túl lassan megy a sor, újra kielőzök. Lakott területen belül addig maradok a sávomban, amíg
- el nem fogy
- ha a belsőben vagyok, akkor gyorsabb jármű elől nem kell lehúzódnom és azt a forgalom lehetővé is teszi
- tábla nem jelzi, hogy a sávból kanyarodósáv lett.
Ez eddig sem volt másképp, ezután sem lesz.

2010.05.03. 13:33:56

@záporjózsi: És mi a helyzet a jobb oldalt üres sávban előző, majd a megszünés miatt a végén besoroló járművekkel? Az is szabályos?

záporjózsi 2010.05.03. 13:48:53

@lxrose: Lakott területen belül ha az egy haladó sáv (pl. pesti alsó rakpart, a Dráva utca előtt, Észak felé), akkor teljesen szabályos. Lakott területen kívül pedig a többieknek kellene oda kisorolni, viszont jobbról előzni tilos.
Ha az gyorsítósáv vagy jobbkanyar sáv, akkor az nem arra való, hogy megelőzze valaki a többieket. Az említett helyen két, egysávos útból lesz egy kétsávos.
Ha 3 sávos autópályán a középső sávban vacakol valaki két dolgot szoktam tenni:
- beállok a tempójára olyan távolságban, hogy közénk biztonságosan be lehessen férni
- a belsőben megelőzöm.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 13:52:35

@lxrose: Miért üres a jobb oldali sáv? Nem kellene jobbra tartani?

záporjózsi 2010.05.03. 13:54:43

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem, mert még az országhatár előtt megszűnik a sáv. ;) Erre nagyon jellemző hely az, amit írtam, de vannak más helyek is.

2010.05.03. 14:09:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Megszünő sáv esetén nem, főleg, ha csak besoroló sáv, netán leállósáv, amit ugyanilyen gátlástalanul használnak nem kevesen.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 14:11:56

@lxrose: A besoroló- és leállósávot inkább ne keverjük bele. Az teljesen más.

2010.05.03. 14:20:34

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Attól még nagy probléma, hogy teljesen más. De ahogy írtam, megszünő sáv esetén sem kell jobbra tartani, főleg, ha már terelő nyilak jelzik a megszünést.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 14:24:58

@lxrose: Leálló sáv esetén természetesen szabálytalan, ez kérdés? :)
Besoroló sáv esetén pedig el lehet menni a végéig.

2010.05.03. 15:02:34

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Na igen, de még ezekben az esetekben is előzősávként használják a besorolósávot, vagyis nem azok, akik egy másik útról soroltak be, hanem olyanok, akiknek nem volt kedvük végigállni a sort.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 16:07:42

@lxrose: Az lehet, de sem Záporjózsi, sem én nem ezekről a bunkókról írtunk, szóval ezt ne tőlünk kérdezd :)

záporjózsi 2010.05.03. 16:09:12

@lxrose: Mindig az dönt, hogy tábla és a felfestés mit mond. De az is dönthet, hogy a forgalmat mivel akadályozza a legkevésbé. Pl. azzal hogy lehúzódik, egy másik, szabálytalanul a kereszteződésbe ragadt állampolgárt segít át a kereszteződésen, így biztosítja a keresztirányú forgalmat. Természetesen ezzel vissza is lehet élni, de abból a szempontból, hogy beengedem-e avagy sem, ez teljesen irreleváns.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.03. 16:52:13

@záporjózsi: Akkor idézzük még egyszer szent Záporjóskát:
" Ma sikerült 2 utcasaroknyit (!) mennem egy teljesen üres, egyenes nyilas sávban, miközben mindenki a másikban araszolt. Előttem 1 (egy) kocsi ment, végig láttam előre az utat. Hiába néztem a táblákat, a felfestést, sáv volt az. Aztán elfogyott, hát besoroltam. Az első autó beengedte az előttem haladót, a következő engem. Úgy, hogy meg is álltam. Csak azt nem értettem, hogy a többiek miért nem jönnek utánam - és miért foglalják el ehelyett a kereszteződéseket és a zebrákat? Az biztos szabályosabb. "
Mondd el nekem, hogy akik ott álltak már a sávban ,majd a Te elveid követve kivágták volna a bal indexet és előreszáguldanak, majd jobb index, mikor elfogy és bepofátlankodnak valaki elé, vajon miért nem tették ezt? Mert ugye innen indultunk...Erre mondtam én, hogy pofátlan és szabálytalan..Ezt még tartom is...Szerinted, miért Te vagy az egyetlen, (meg ugye a kamionos, de hát ő kamionos...Legyünk őszinték Ő minden a közlekedésben,csak nem Etalon...)szóval, szerinted még mindig azt mondod, hogy ez így jó? Ezt kell tenni?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.04. 16:25:27

@záporjózsi: Sajnállak...Etika és KRESZ 0...Remélem egyszer elém jössz..Nem lesz a legjobb nap az életedben, e míg élsz, emlékezni fogsz rá...Vannak már néhányan, akik azóta tudnak sorba állni...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.04. 16:46:56

@Aabroncs: Ma az ábécében elmentem a sorban álló emberek mellett. Az üres kassza sorában előre mentem, és amikor előreértem, simán beálltam az elé, aki épp jött volna, pont befértem. Nem értem miért nem csinálják így az emberek. Sokkal gyorsabban végeztem, nem tudom felfogni miért jó ott állni a sajtok között...

záporjózsi 2010.05.04. 20:46:04

@Aabroncs: Mindig jólesik 1-2 együttérző szó, pláne olyan embertől, aki már hosszú és töredelmes pályafutást tudhat maga mögött. :D

Ma be akartam sorolni egy felhajtón. 60-as táblánál 60-nal. Kettőnek a lábát kellett volna csak levennie a gázról, a legelsőnek fékeznie is kellett volna (kb.70-75-ről...). Az egyiknek sikerült. Külföldi rendszámmal (CH) egy 50 és 60 év közötti figura vezette.
Megértem, hogy az első nem akar fékezni, persze, hagy menjen. Logikusan fel akarom venni a tempót, mert arra van a gyorsítósáv. Értem én, hogy a másodiknak is elsőbbsége van. De miért gyorsít úgy, hogy dunszt se férjek be?!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.06. 12:39:36

@záporjózsi: Az iróniád annak szólt, hogy kevés a hozzászólásom? Valóban nem rég írogatok itt, nem is érzem a jelentőségét ebben az esetben..
Majd megérted, hogy miért nem engedtek téged be, talán egyszer, bár a fent leírt esetben én beengedem aki be akar sorolni, nem erről beszéltünk. Kanyarodó, elfogyó sávban, dugóban ügyeskedőkről, álló sor mellett elszáguldó bunkókról dumálunk...A pofátlanság a legtöbb emberben ellenreakciót vált ki, bennem is..Erre mondtam neked, hogy ha látom, hogy valaki eltévedt és rossz sávot választott, előzékenyen beengedem. Ha pofátlan, letolom az útról..Vagyunk már páran, akik megbeszéltük, hogy a hozzád hasonlókból elég volt és ennyi időt szánunk a szemléletmódosítás kierőszakolására..Napi egy óra pedagógia, ha kell ott a kábeldarab a kocsiban és 135 kg szín hús...Egyszer te is összefutsz valamelyikünkkel és hidd el, utána meg fog remegni a kezed, mikor be akarsz pofátlankodni valaki elé a sorban..Ezt úgy merem állítani,hogy én nem vagyok egy nick mögé bújva, de nem félek a megtorlástól..
Egyszerűen elég volt..Szívesen vagyok a forgalomban előzékeny, de a pofátlanságot és azt, ha valaki másokon átgázolva akar előrébb jutni, nem tűröm....Ahogy a mozgáskorlátozott helyre parkolást, a parkolóban két helyre állást sem viselem el és nem veszem be a lesz@rom tablettát, mert nem szabad...

záporjózsi 2010.05.06. 15:17:53

@Aabroncs: "Az iróniád annak szólt, hogy kevés a hozzászólásom?"
Nem. A saját kijelentésednek, mely szerint többen már megszívták miattad.

"Kanyarodó, elfogyó sávban, dugóban ügyeskedőkről, álló sor mellett elszáguldó bunkókról dumálunk."
A kanyarodó sáv onnan kanyarodó sáv, ahonnan ki van táblázva. Addig nem ügyeskedik, hanem halad. Az elfogyó sáv akkor fogy el, amikor a záróvonal jelzi, odáig szabad rajta közlekedni.

"A pofátlanság a legtöbb emberben ellenreakciót vált ki, bennem is."
Közúton ez kb. addig terjedhet, hogy bunkó módon nem engeded be. Lesüllyedtél a szintjére, zsák a foltját, ennyi.

"Ha pofátlan, letolom az útról."
Közúti közlekedés veszélyeztetése, közúti baleset szándékos okozása.

"ha kell ott a kábeldarab a kocsiban és 135 kg szín hús."
...és mit csinálsz vele? Amíg fizikailag nem ér valaki hozzád, nem tehetsz vele semmit.

"hidd el" Hiszem, fiam, hiszem! :D

"nem félek a megtorlástól."
Mit kellene megtorolni? Kinek?

"nem tűröm."
...és mit csinálsz? Utána futsz? :D

Nem te vagy a rendőrség. Ha rendőr lennél, ez a hozzáállás még a jelenlegi rendőrséghez is méltatlan lenne. Nyugodtan lehet nagy az arcod, sok embert meg is tudsz vele esetleg félemlíteni, de mindig van egy még nagyobb. Sok szerencsét!

vérengző kismalac 2010.05.06. 18:10:03

@Aabroncs:
"135 kg szín hús..."

Nem is rossz!
Egy kis háj sincsen?
Majd beajánlak a böllér haveromnak.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.06. 19:13:18

"A kanyarodó sáv onnan kanyarodó sáv, ahonnan ki van táblázva. Addig nem ügyeskedik, hanem halad. Az elfogyó sáv akkor fogy el, amikor a záróvonal jelzi, odáig szabad rajta közlekedni."
Mondta ennek valaki az ellenkezőjét? Azokról beszélünk, akik nem veszik ezt figyelembe..Egyébként mindig találsz indokot, hogy mások elé kerülj, másokat letiporj? Mindig van egy kész erkölcsi kibúvód?
"A pofátlanság a legtöbb emberben ellenreakciót vált ki, bennem is."
Közúton ez kb. addig terjedhet, hogy bunkó módon nem engeded be. Lesüllyedtél a szintjére, zsák a foltját, ennyi."
Bunkó módon nem engedem be?? Ez mindennek a teteje:-)))Én vagyok a bunkó:-)) Nem az aki előre pofátlankodott:-)))Te, mint a legtöbb pofátlan, már megint mások toleranciájára apellálsz, ezt használod ki. Azért nem engedem be a hozzád hasonlókat, mert pont erre játszanak. Egyre kevesebbszer jön be, hál istennek.."
"Ha pofátlan, letolom az útról."
Közúti közlekedés veszélyeztetése, közúti baleset szándékos okozása."
Én nem hagyom el a saját sávom, semmit nem okozok, csak nem engedem be..Szerinted? Még a rendőrt is bármikor kihívom, jó poén lesz. Sosem volt gond..
"ha kell ott a kábeldarab a kocsiban és 135 kg szín hús."
...és mit csinálsz vele? Amíg fizikailag nem ér valaki hozzád, nem tehetsz vele semmit."
Szerinted...Tudod hány hozzád hasonló bunkó keményített már be? Sebaj...
"hidd el" Hiszem, fiam, hiszem! :D"
Fiam?? Pfff...Szerencsére az én Apám megnevelt..Hát a tied, téged?? Gyermekszobára nem futotta, látjuk..Azok nem tolakodnak, akiknek volt...
"nem félek a megtorlástól."
Mit kellene megtorolni? Kinek?"
Vannak néha jelentkezők, elmúlik...
"
"nem tűröm."
...és mit csinálsz? Utána futsz? :D"
...és még mi minden mást..El sem tudod képzelni..felhívjuk a figyelmét, hogy mit csinált..Szórakoztató, hidd el...Majd Te is megtudod, ha van egy kis szerencsém:-)
"Nem te vagy a rendőrség. Ha rendőr lennél, ez a hozzáállás még a jelenlegi rendőrséghez is méltatlan lenne. Nyugodtan lehet nagy az arcod, sok embert meg is tudsz vele esetleg félemlíteni, de mindig van egy még nagyobb. Sok szerencsét! "
Sajnos a rendőrség nem ér rá a hozzád hasonlókkal foglalkozni, jól ki is használjátok...Nem lehet minden kanyarodó sávban egy szerv...Megfélemlíteni nem akarok én senkit..Pont a hozzád hasonlók arroganciája, erőszakossága vitt arra, hogy ne menjek el ezek mellett a dolgok mellett szó nélkül..Már az is megérte, hogy neked is eszedbe fog jutni, legközelebb, mikor pofátlankodsz, hogy hátha egy hozzám hasonló ül a kocsiban?? Már megérte :-))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.06. 19:16:03

@vérengző kismalac: Te mennyi vagy? 165 centi és 55 kg?..hiába na, nem lehet mindenki ember..

Játékkatona! Tudok küldeni használt centrír súlyokat a zsebedbe, ha gondolod:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.06. 19:29:54

@záporjózsi: Ja és ezt csak neked, ajánlom elolvasni, ez lehet,hogy én voltam az Audimmal:

autozz.blog.hu/2009/07/22/egy_sav_gyorsabb_mint_ketto

Gondolkodj el, picit a hozzáállásodon...

záporjózsi 2010.05.06. 19:51:02

@Aabroncs:
"Mondta ennek valaki az ellenkezőjét?"
Te. Elég sokszor.

"Nem az aki előre pofátlankodott:-)"
Tekintettel arra, hogy fogalmilag mást takar ez nálad és nálam, sajnos ezen önellentmondás írja le legjobban a szitut.

"megint mások toleranciájára apellálsz, ezt használod ki."
Csak annyi toleranciát várok el, hogy a szabályosan közlekedő, de elsőbbséggel nem rendelkezővel szemben a cipzárt alkalmazzák, ha összeágazásról van szó. Egy innen, egy onnan besorolásnál. Nem volt szó
- kanyarodósávról
- buszsáv használatról
- buszmegálló használatról
- záróvonal átlépésról
- forgalomtól elzárt területről
- leállósávról.
Csak a szabályosan használható sávokról.

"Fiam?? Pfff..." A gyerekszobában mesét is szoktak olvasni. Az idézőjel lemaradt, ez tény.

"Én nem hagyom el a saját sávom"
Akkor hogy tolod le? :D Tudod (gondolom tudod, mert már írtam) ha valaki nem enged be, akkor lassítok, és megvárom, amíg valaki beenged. Érthető? Akkor hogy tudsz letolni sávelhagyás nélkül?

"Szerinted." Szerintem. Miért? Mit csinálsz? Átkot szórsz rá?

"felhívjuk a figyelmét, hogy mit csinált"
...és? Végighallgatja és továbbmegy. Vagy végig sem hallgatja.

"Sajnos a rendőrség nem ér rá a hozzád hasonlókkal foglalkozni" ...és mit tennének? Feljelentenének közlekedésért?

"Megfélemlíteni nem akarok én senkit."
Ezért tartasz valami kábelt az autóban. Érdekes módon nekem csak akkor jut ilyen az eszembe, ha azt szállítok.

"Már az is megérte, hogy neked is eszedbe fog jutni, legközelebb, mikor pofátlankodsz, hogy hátha egy hozzám hasonló ül a kocsiban?"
Nem érdekel, hogy ki ül a kocsiban. A 40 kilós csajt is beengedem, meg meg is adom az elsőbbséget. A hülyeség nem márkafüggő ezt már megtanultam. Sok tízmillás kocsi engedett már be és sok lepukkant Suzuki meg Lada is. Én is elengedtem egy jópárat, ha a forgalmi helyzet úgy kívánta és előre tudtam látni. Mert az elsőbbség nem kötelesség, hanem jog, amellyel élni lehet. Ha nem engedsz be valakit, ami miatt a forgalom már jóval zavartabb lesz, akkor visszaélsz ezzel a jogoddal. De ehhez is jogod van. Hangoztatni is jogod van. Nekem meg jogom van sajnálni.

záporjózsi 2010.05.06. 20:00:58

@Aabroncs: Önkényes rendőrként? Nem lennék rá büszke a helyedben. Tény, hogy idióta a felfestés, de ettől még teljesen jó a 2 sor.

Vannak olyan helyek, ahol az irányonként 2 sáv parkoló autókkal van tele, de a nagyobb kereszteződések előtt és után a parkolás le van tiltva. Ott is tipikus viselkedés, hogy nem megy ki a külsőbe. Miért? Mögötte áll a sor, feltartja. Ésszerűen egy ide, egy oda és az esetleges kanyarodás szerint. Másfélszer annyi autó tud átjutni a csomóponton. Kitől sajnálod?

záporjózsi 2010.05.06. 20:01:54

@záporjózsi: Helyesbítés: Van irányonként 2 sáv és a szélsőben parkolnak.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.06. 20:04:29

@záporjózsi: Itt van neked ez, talán megérted.:

totalcar.hu/magazin/velemeny/szazkamerat/

A cipzár fogalmát a Magyar KRESZ nem ismeri és csak abban az esetben lenne korrekt, ha mindkét forgalmi sáv egyformán telített lenne,de ugye ez a jobbra tartási kötelezettség miatt nem megy..(Még városban is a jobb sávot kell használnod, ha a bal üres). Ráadásul ahol alkalmazzák, ott mindig a gyorsabb sáv (!!!nézz utána) fogy el csak ezt itt nem szeretitek hangoztatni.
Tudod Te ezt jól csak ha ezt elfogadod, nincs erkölcsi alap a pofátlankodásra...

Egyébként a legkomolyabb ellenvetésem pedig etikai és akármit mondasz, a Te hozzáállásod etikátlan....No részemről ennyi, már unlak...simán egy arrogáns kőfejű vagy....

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.06. 20:14:10

Ezt most kaptam az autostitkok.hu-ról, zárszóként:
"Az udvariasságtól, egy sajnos igen gyakori esetben érdemes eltekinteni. Számtalanszor előfordul, hogy egy párhuzamos közlekedésre alkalmas út külső sávja, adott helyen elfogy, az út egysávosra szűkül. Ilyenkor igen gyakori, hogy a külső, egyébként megszűnő sávban gyorsabb az előrejutás. Miért? Mert a belső sávban közlekedő autósok, illetve akik már időben sávot váltottak, udvariasan beengedik azokat, akik pont azért nem váltanak időben sávot, mert erre számítanak. Ha ilyenkor belenéz a jobb oldali tükrébe, még olyan autóst is láthat, aki a belső sávból kiállva előretör azt elfogyó szélsőben, hogy így juthasson előnyhöz. Az útszűkület közeledtével, húszból talán egy az olyan autós, aki nem előnyszerzés miatt, hanem forgalmi okokból halad a szélső sávban.
Általában az udvariasságot támogatjuk, de ilyen esetekben, amikor számos autós akár több száz méteren keresztül azért nem vált sávot, hogy a belső sávban autózók jóhiszeműségét kihasználhassa, nem tartjuk udvariatlan magatartásnak azt, ha nem engedjük be magától értetődően, az útszűkület kezdetén, a külső sávból bekéredzkedőket. Nevetséges látni, hogy a külső sáv fogy el, mégis az útszűkülethez közeledve az halad jobban! Ne a pofátlanság győzzön! Jusson eszébe az is, hogy miközben Ön udvarias olyasvalakivel, aki esetleg épp csak odaérkezett, Ön mögött több tucat autó várakozik hosszú percek óta, fogyatkozó türelemmel."

záporjózsi 2010.05.06. 20:21:43

@Aabroncs:
A linket megnéztem. Van rajta buszsáv, helytelen parkolás, kanyarodósávok, stb. De nem erről volt szó. Van szó a rakpartról, ez tény. Ettől még az egy kétsávos út. Attól max. egy autónyit lehet hátrébb kerülni, hogy 2 sorban állunk és cipzárazunk. A 2 sor ezért lesz garancia arra, hogy mindenki akkor megy ki, amikor sorra kerül.

"A cipzár fogalmát a Magyar KRESZ nem ismeri és csak abban az esetben lenne korrekt, ha mindkét forgalmi sáv egyformán telített lenne,de ugye ez a jobbra tartási kötelezettség miatt nem megy."
A rakparton ezért is áll mindenki a belsőben. De tény, hogy rossz a felfestés.

"a legkomolyabb ellenvetésem pedig etikai" Etikai érv jogalapot nem teremt.

"simán egy arrogáns kőfejű vagy."
Ezt is megtudtam.

vérengző kismalac 2010.05.06. 20:33:21

@Aabroncs:
"Te mennyi vagy? 165 centi és 55 kg?..hiába na, nem lehet mindenki ember.."

Remélhetőleg ezt humornak szántad, bár elég gyenge. Ha mégsem akkor az szomorú. :(

A sok súlytól még nem láttam embert jól verekedni. ;)
Úgyogy, kösz megvagyok nélküle.

záporjózsi 2010.05.06. 20:37:14

@Aabroncs: Ez is egy megközelítés. Szerintem helytelen.
"akik már időben sávot váltottak" Mihez képest?!

"Jusson eszébe az is, hogy miközben Ön udvarias olyasvalakivel, aki esetleg épp csak odaérkezett, Ön mögött több tucat autó várakozik hosszú percek óta, fogyatkozó türelemmel"
Saját maguknak köszönhetik. Ja, viszont ha lehet, akkor csak egyet engedjen be mindenki, mert így lesz folyamatos a haladás. Kipróbált technika, működik.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.07. 16:00:21

@vérengző kismalac: magyarul kicsi vagy...:-) Sebaj, majd megnősz! A kérdés, Te viccnek szántad? Annak elég sz@r volt..Képzelj el egy embert, aki nehéz, erős és még jól is bunyózik és még elmebeteg is, ha felhúzzák...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása