Lehet, hogy sokak számára a most következő egy semmi kis történetnek fog tűnni, de bevallom, erre én sem gondoltam soha, pedig az 50-es villamos vonalán is leszállásjezlős hannoveriek járnak és megálló előtt szoktam az Üllőire kikanyarodni nap mint nap. Mondjuk eszembe nem jutna mozgásban lévő villamos elé kimenni, semmilyen járműnél nem bízom a véletlenre, hogy fog-e fékezni és megállni. Az tény, hogy mivel saját példámat tekintve az 50-es esetében forgalmas vonalról van szó, soha nem láttam olyat, hogy ne állt volna meg ott a villamos, de talán ettől válnak az autósok magabiztossá itt és máshol, ahogyan Kirby is a rutinos villamosvezető segítségének köszönhetően úszta meg a kis kalandját tegnap.
Lehet, hogy nem a blogba való, ezért előre is elnézést kérek, meg inkább csak figyelmfelkeltő lehet a többi hozzám hasonló "vasárnapi vezetőnek". Kizárólag a saját meggondolatlanságomból majdnem sikerült vágóhídra vinnem a családom, amikor sajátosan értelmeztem a villamosmegálló fogalmát.
Furcsa, hogy az ember - még ha rendszeresen használja is a tömegközlekedést - autóban ülve elfelejt "bkv-ul" gondolkodni, pedig már a felhívás régen elhangzik, főleg a kevésbé forgalmas villamosmegállók előtt: "a villamos a megállóhelyen csak akkor áll meg, ha van felszálló utas, vagy ha a leszállási szándékot időben jelezték".
Nos én a "munka ünnepén" ezt a Hűvösvölgyi útról lekanyarodva az "Akadémia" villamosmegállónál a kereszteződésben elfelejtettem. Azt gondoltam naívul, hogy a vili megáll a kereszteződés előtt található megállóban - mivel lassított, amiért ezúton köszönöm a családom életét - én pedig kényelmesen átmehetek előtte, míg le- és felszállnak a tömegközlekedők.
Nem így történt, vagyis átértem, hála Istennek és a vezetőnek, viszont egy életre megjegyeztem, hogy inkább várjanak a mögöttem igyekvők az úton, minthogy megkockáztassam a találkozást a nagy sárga szörnnyel...
Vigyázzatok magatokra!
X Factor 2010.05.02. 11:37:10
ági anyu 2010.05.02. 11:39:32
eml 2010.05.02. 11:42:19
www.norc.hu/embed.aspx?id=9704bca96f21a75f560d5c794388c9a3&ppa=315.2&r=287.9&vla=0.5&lz=51&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
alfa.orionis 2010.05.02. 11:44:46
Komolyan mondom, sosem hallottam még erről.
(a sünt hagyjátok-de ez a rutin átka!)
Köszönöm, hogy elolvashattam és örülök, hogy nem lett bajotok.
Így már nekem sem lesz!
cork77 2010.05.02. 11:52:07
VakondM 2010.05.02. 11:53:23
Most már tavaly óta vannak olyan vonalak ahol az utast szállító villamos sem biztos, hogy megáll - de olyan bárhol bármikor jöhet ami valamiért utasok nélkül közlekedik és áthalad a megállóban.
Sajnos sok autós közlekedik úgy ahogy a postoló is tette, a tábla megállítja a villamost addig meg megyünk. Szerencsére ebből most nem lett baleset.
Rocko- 2010.05.02. 12:13:06
@cork77: mivel a villamossofőrök még nem kapnak képzést tömeges gomdolatolvasásra így igen, jelezni kell ha le akarsz szállni. de ez eddig is így volt.
csak most már nem állnak meg minden megállóban.
mcfly9 2010.05.02. 12:15:29
cork77 2010.05.02. 12:17:53
alfa.orionis 2010.05.02. 12:39:31
Kösz, ezentúl erre is figyelek.
misitcom 2010.05.02. 12:44:14
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 12:55:02
Vazze, már ezek a posztolók sem a régiek. A poszt lényegének úgy kellett volna hangzania, hogy: "...Megyek a Hűvösvölgyi úton, le akarok kanyarodni, látom jön a villamos, de mivel úgyis megáll, szépen elékanyarodtam, mikor látom, hogy nem akar megállni. Hála a nulla reakcióidőmnek, és a szupermenes képességeimnek, egy mozdulattal kikerültem, hogy rohadjon meg a villamosvezető. Kiszálltam, jól megrugdostam, leköptem, majd menetem tovább..."
Most mennyivel jobb volna így, nem?
Rocko- 2010.05.02. 13:10:28
a változás az az hogy a villamos eddig mindig megállt a megállóban, most csak akkor ha biztosan van utascsere.
@alfa.orionis: imho eddig is kellett volna. :)
közlekedésben határozottan érvényes az erőseb kutya baszik el, minnél nagyobb, annál jobban át tud gázolni rajtam.
mestska · http://cities.blog.hu 2010.05.02. 13:20:27
nem kellett jelezni kötelezően mindenhol, lévén a járművek egy részén most sem tudsz mivel. Azokon a járműveken, ahol tudsz jelezni, elsősorban az egyedi ajtózás miatt volt érdekes. Most már a megállás is számít.
georg 48 2010.05.02. 13:21:57
A túrót jeleztünk! Olyan lassan mentek a tuják, hogy menet közben simán le és fel lehetett ugrani. Jó, jó elég sok volt akkoriban Budapesten a féllábú ember.
szipó 2010.05.02. 13:37:25
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 13:41:56
birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.05.02. 13:45:17
Teljesen igazad van. Én valami olyanra számítottam, hogy legalább valami ordítás volt, de az igazi az lett volna, hogy a villamos vonszolta maga előtt a kocsit, a sofőr meg önvédelemből bedobta a villamos ablakát, aztán mindenki kiszált, köpködtek, majd megverekedtek. De így? Ez így nem hírértékű...
Panzer 2010.05.02. 13:45:36
(Oszinten szolva en se gondoltam erre a lehetosegre korabban - mostantol fogok.)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 13:47:41
jelentéktelen alak 2010.05.02. 13:58:48
Gyakran pont az a rutin hozza a veszélyes helyzeteket, ami többnyire segít megoldani azokat... :-(
sosem 2010.05.02. 14:03:20
Coyote82 2010.05.02. 14:08:28
medvetoka 2010.05.02. 14:25:51
Egyébként hetente látok ott ilyet, az Akadémiánál napközben nagyon ritkán áll meg a villamos, az autósok meg igyekeznek minél hamarabb bekanyarodni, hogy a mögöttük jövő is beférjen az útról. Bár balesetet még nem láttam ebből kifolyólag, de én is simán el tudom képzelni, hogy a villamos lenne az erősebb.
Leonard Zelig 2010.05.02. 14:28:20
blacklord 2010.05.02. 14:28:30
Karipapa01 2010.05.02. 14:32:58
Rahsid 2010.05.02. 14:39:33
Rahsid 2010.05.02. 14:41:29
Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.02. 14:48:39
flimo13 2010.05.02. 14:54:19
-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.05.02. 14:55:27
A buszokon még megértem ezt a jelezgetős dolgot, ott legalább ki lehet védeni.
De viliken, főleg hogy nem egységes, kész KO.
Arról nem is beszélve, mikor "nem vesz észre" a sofőr, vagy elkapnék egyet egyet rohanva, de hát persze hogy nem áll meg, mert nem méltóztattam nem ott állni 10 perce már. Mi a szart akarnak ezzel spórolni, áramot?
Ezt megúsztad meg, azért ennek örülök.:)
Alapvető élelmiszer 2010.05.02. 14:56:39
1., Miért kell 20 km/h-ra lassítani egy kiépített peron mellett, főleg ha az jól belátható, utas se föl, se le. Ezzel megtéveszti a közlekedés többi résztvevőjét, mert akkor el kell döntenem, hogy most megáll vagy sem.
2., Miért nem lehet akkor egységes kocsiparkot kiadni egy vonalra és nem keverni? Pl. az 50-esen vegyes jár TW és ICS, de ugye ICS-ből van egyedis meg nem egyedis, aztán döntsem el, hogy éppen milyen áll ott.
Riska 2010.05.02. 14:56:52
Karipapa01 2010.05.02. 15:01:04
dozen 2010.05.02. 15:08:17
Nekem is volt már hasonló szituációm, amikor index nélkül állt meg a megállóban a villamos, én meg ott álltam és mögöttem már dudáltak... csak nem akartam elégurulni
Pacho · http://pacho.blog.hu 2010.05.02. 15:14:08
"Hé öreg ha ennyire fosol az vezetéstől, inkább add el a picsába a kocsit és menjetek a családdal bringázni. Az amúgy is egészségesebb, a vezetést meg hagyd azokra akik tudnak vezetni. Kretén."
Mert ez így ebben a formában nagyon gáz. Még hogy a villamos vezetőnek köszöni meg. Pfej.
Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.02. 15:25:09
Az ajtók becsukása csak pár másodperc, a villamos meg azért tud gyorsulni. Elindulás előtt persze körbenéz, de ha te óvatosan, lassan közeledsz, hiheti azt, hogy megállsz. Ha egyszerre kezdtek gyorsítani, akkor ütköztök, és te vagy a hibás!
Marr 2010.05.02. 15:34:22
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2010.05.02. 15:34:25
- Mi a teendő, ha élő akadályt lát a pályán?
- Először kármkodom, utána csengetek, majd csak ezután vészfékezek!
- Jeles.
doktorkotász
H.A. 2010.05.02. 15:41:57
ági anyu 2010.05.02. 15:59:53
Mighty 2010.05.02. 16:08:29
Mighty 2010.05.02. 16:23:42
közlekedő edény 2010.05.02. 17:01:41
Hülye helyekre tesznek fekvőrendőrt. A második kerületben két helyre tennék, az egyik ehhez a zebrához.
VakondM 2010.05.02. 17:07:46
1, Egyrészt az ilyen esetek miatti tartalék képzése, másrészt a peronon lehet olyan "meglepetés" helyzet amivel nincs bajod ha már úgyis lassítasz.
2, Nincs elég Hannus, így ezért van csúcsidőben ipari hulladék is az 50esen. Csúcsban nem tudsz annyira haladni a leszállásjelzős kocsival se, hogy utolérj egy központis kocsit.
főboszorka45 2010.05.02. 17:08:30
A Görgey meg elég @r hely, ott alig lehet haladni a vilitől, inkább kerül egyet az ember az autójával, ha nem akarja szétrázatni magát.
Az Óceánárok elótt, a vasúti átjáróhoz vezetú útnál a vilinek van macisajtja.
Én mindig elendegem, ha arra járok a vilit, macisajt ide, vagy oda, mert az nagy ellenfél.
Ha meg valaki dudál mögöttem, az le van sz@va, tegye csak, ha nincs elég adrenalinja... Ha belém jön, nem én leszek a hibás...
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.05.02. 17:12:45
túrógombóc 2010.05.02. 17:17:34
VakondM 2010.05.02. 17:21:18
Nem használja.
A villamosnak ugyanis nem kell jelezni a leállási szándékát még olyan úton sem ahol a vágány az úttestbe van építve és peron hiányába a fel-, és leszállás az úttestre történik.
VakondM 2010.05.02. 17:24:51
Biztonsági okból erre szükség van, nem lehet.... Az F2 utasítást, ahogy a KRESzt sem a hülyékre szabták. Meg kell várni, hogy mi lesz. Ha megáll, mehetsz addig nem.
"streetfighter" 2010.05.02. 17:27:29
Kirby legalább látta a villamost, nem úgy mint a multkori versenyző, a ki a karácsonyfaként kivilágított szerelvény elé fordult ESTE, BEHAJTANI TILOSNÁL!
Tanulságos történet.
Én is megvárom míg megáll, mert olyan furcsán mozog, hogy a megállóban lévő embereket látva is elbizonytalanodtam, hogy ez most megáll vagy nem?
"streetfighter" 2010.05.02. 17:31:19
"KRESzt sem a hülyékre szabták"
Azt talán nem, de a sok szabályt igen!
túrógombóc 2010.05.02. 17:38:15
Miss Marple 2010.05.02. 17:42:50
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 17:52:13
VakondM 2010.05.02. 18:04:58
Pontosan a hülyék miatt van a 20 is a megállóban áthaladásnál...
107! 2010.05.02. 18:16:42
52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.02. 18:21:37
Párat azárt néhány sarokkal arréb kiszedhet a rendőr, pontozva a manőver eleganciáját. A pontgyűjtő akció nyertesei, elsőbbséget élveznének a gyalogátkelőhelyen. Ugyanis a bevont jogsinak köszönhetően gyalogosság lépnének elő.
Kevesebb sofőr, kevesebb autó az utakon: Kisebb dugók, gyorsabban lehet haladni és parkolóhelyet is előbb találsz.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 18:21:39
"streetfighter" 2010.05.02. 18:23:39
De vicces kedvében van valaki!
107! 2010.05.02. 18:27:25
Igen, mikor elküldtem, már gondoltam, hogy mi van ha úgy járok, mint múltkor a Kama3-al. :-)))
@"streetfighter":
Van minek örülnöm! :-)))
tundrazuzmo (törölt) 2010.05.02. 18:29:33
www.bkv.hu/villamos/2vissza.pdf
Igenis jár arra villamos, de nem a 61-es :)
107! 2010.05.02. 18:36:30
Egyik kolléganőnek tanítgattuk a hidakat (friss felszerelő volt vidékről) Visszakérdezésnél jött is a felsorolás. Lágymányosi híd, Petőfi híd, Közvágóhíd... :-)))
(Bocsi az offért!)
"streetfighter" 2010.05.02. 18:39:31
Minek, ha nem vagyok indiszkrét?
DeToXXX 2010.05.02. 18:55:12
eml 2010.05.02. 18:57:50
misitcom 2010.05.02. 19:40:22
Most mennyivel jobb volna így, nem?
Ha tegnap az Underword ilyen hatással volt rád,akkor ma teljesen megfogsz őrülni a folytatásától.
Jucundus 2010.05.02. 19:43:52
FalóNyúl 2010.05.02. 19:48:09
FalóNyúl 2010.05.02. 19:56:51
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.02. 20:02:18
cork77 2010.05.02. 20:05:43
ivrilider 2010.05.02. 20:14:30
@dozen: Én még sosem láttam szerintem olyan villamost, ami indexel, amikor megáll... Ez egy olyan szabály lehet, amit SOSEM tartanak be.
Don Blasius 2010.05.02. 20:27:30
Mi a közös Petőfi Sándorban és Vágó Istvánban?
Mind a kettőről neveztek el hidat. :)
@cork77:
Csak tudnám, miért kell még mindig úgy hívni a csomópontot és a végállomást is.
mákos,metélt 2010.05.02. 20:38:47
Nagyon örülök ennek az újitásnak, kevesebb energia megy veszendőbe, és az utas is hamarabb célba ér. Az viszont tényleg elgondolkodtató, hogy pl. a FŐVINFORM miért nem figyelmezteti gyakrabban az autósokat, hiszen sokan egyáltalán nem ismerik az újabb tömegközlekedési szokásokat, évek (évtizedek) óta nem utaztak a BKV-val, noha Budapesten élnek.
isti77 2010.05.02. 20:50:49
Sokszor volt már "esemény".
záporjózsi 2010.05.02. 21:03:57
@FalóNyúl: A KRESZ sehol nem ír olyat, hogy a villamosnak kötelező megállnia. Viszont a BKV forgalmi utasítása a biztonsági megállóhelyekre előírja Ilyen Budapesten elvétve van már csak, főleg a légfékes és tehervonatok miatt voltak ezek a szabályok érvényben.
GoldBecK 2010.05.02. 21:41:23
>>>mi a szart akarnak ezzel spórolni? áramot?
időt.
te különben feleslegesen is meg szoktál állni például egy folyosón?
értelmes fazon lehetsz.
de mondjuk a távirányítón nem kell egyből a kívánt csatorna számát megnyomnod, hanem szépen minden csatornán egyesével végighaladhatsz, léptetve. mit kell spórolni ? áramot?
már azzal is áramot spórolunk, ha nem szállsz fel a villamosra.
azzal meg benzint, ha nem áll meg a busz minden megállóban. meg lendületet.
stb stb...
ne vedd komolyan annyira amit írtam
Clearvoyance 2010.05.02. 21:48:52
Speciel engem már üvöltött le autós, hogy mi a f... ért nem indulok már el. Igaz előttem macisajt, jobbról és balról egy-egy villamos, de ez nem zavarta.
ubk 2010.05.02. 21:56:17
1kutya 2010.05.02. 22:03:17
egyébként haver mondta mindíg volt barátnőjének (aki vidékről kerül fel az nagy büdipestre):
- akkora paraszt vagy, hogy beleharaptál a villamosba, mert azt hitted törökméz!:DDD
VakondM 2010.05.02. 23:21:09
"A forgalmi- és szolgálati járatnak valamennyi, a menetrendben meghatározott megállóhelyen meg kell állnia, kivéve, ha a megállóban utas nem tartózkodik, a járművön üzemképes leszállásjelző berendezés működik, és leszállási szándékot nem jeleztek. ..."
VakondM 2010.05.02. 23:23:05
VakondM 2010.05.02. 23:29:40
Nekem kicsinek, gyalogosan azt tanították, hogy a villamos elé csak akkor lépünk le ha biztosan megállt. Mert történhet olyan, hogy ugyan megpróbál de nem sikerül neki a végén mégsem.... Ezt mire eljutnak a jogosítványok, sokan elfelejtik.
Murderface 2010.05.02. 23:35:19
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 23:37:58
kell az 2010.05.03. 00:14:34
tudni kell hogy a villamossíneken is lehet közlekedni mert ugyanolyan forgalmi sávnak van kiépítve
piros lámpánál nem kocsi van mögötted hanem villamos
a múltkor mesélte hogy egy Opel Vivaro elé kanyarodott középen szó szerint ketté vágta kis idő múlva megjött a főnöke a srácnak elkezdet vele ordibálni hogy nem tud jobban vigyázni egy 3 napos autóra
kirby a parancsnok 2010.05.03. 00:21:14
A "tökéleteseknek" pedig annyit, hogy nem a villamost néztem be, hanem túlságosan tartottam a mögöttem jövők türelmetlenségétől és egy esetleges ráfutásos balesettől, mint, ahogyan írtam, a látszólag megállásig fékező villamostól. (Sajnálom, hogy a szövegértéssel néhol bajok vannak...) Kár, hogy ide jutottunk: jobban tarthatunk a mögöttünk jövő türelmetlenségétől, mint egy soktonnás, sínen közlekedő villamostól...
Még egyszer köszönöm a sok pozitív hozzászólást! Jó éjt, szép hetet!
eml 2010.05.03. 01:03:21
Tanulság: Ha valakinek megállsz elsőbbséget adni, akkor addig a mögötted levők le vannak...
romesz 2010.05.03. 01:18:50
Fjobber 2010.05.03. 04:05:29
antaletele 2010.05.03. 05:45:02
Rebca 2010.05.03. 07:14:35
"mivel a villamossofőrök még nem kapnak képzést tömeges gomdolatolvasásra így igen, jelezni kell ha le akarsz szállni. de ez eddig is így volt.
csak most már nem állnak meg minden megállóban. "
nem tudom írta-e már valaki, de eddig nem kellett jelezni villamoson, az csak szimplán megállt mindenhol... szóval a bkv-tudatlanokat ne hülyítsük. :)
télen szerelték fel a villamosokra, gondolom azért hogy a nagy hidegben ne kelljen az egész villamost szellőztetni minden megállóban. nehezen szokták az emberek, de mostmár úgy látom mindenki tudja aki legalább heti egyszer bkvzni kényszerül.
ez amúgy jó is meg rossz is, jó mert gondolom kevesebb energia meg a fűtés miatt is jobb, de rosszabb mert megint egy felület amit fogdosni kell :S
Rebca 2010.05.03. 07:16:34
VakondM 2010.05.03. 07:56:23
A villamos bizonyos vonalakon több mint 1 éve nem áll meg azokba a megállókba ahol se le-, se felszálló nincs. Pl a 3ason járó Hannusokba gyártásuk óta van leszállásjelző rendszer, a 61esen járó K-Tátrákba a felújításuk óta, ami lassan több mint 5 éve. Ezeket eddig is kellett használnia a T. Utasnak, de a villamos a 2009.január 31ig érvényes F2 utasítás szerint nem haladhatott át így a megállókban.
Viszont van olyan vonal ahol van már szintén leszállásjelzős villamos, ami akkor is meg kell, hogy álljon ha nincs se fel-, se leszálló mivel a vonalon közlekedő többi járműben még nincs leszállásjelző. Az ilyen villamosokon is szavazni kell azzal a bizonyos zöld gombbal ;) Mert megáll, de nem nyit ajtót.
VakondM 2010.05.03. 08:00:49
bgabor86 2010.05.03. 08:52:14
Szeretném megosztani veled, hogy a villamosnak nem kell használnia az irányjelzőt sem megálláskor, sem elinduláskor.
Alex3000 2010.05.03. 08:57:32
Magg (törölt) 2010.05.03. 09:05:04
"mivel a villamossofőrök még nem kapnak képzést tömeges gomdolatolvasásra így igen, jelezni kell ha le akarsz szállni. de ez eddig is így volt."
Érdekes, én elég sok villamosvonalon járok, de eddig még sehol nem kellett (nem is lehetett) jelezni. :-o
Magg (törölt) 2010.05.03. 09:08:36
Pontosan kéne fogalmazni, tehát vannak olyan villamosjáratok, ahol jelezni kell, de a többség nem ilyen!
Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.03. 09:31:53
Minden villamosjáraton jelezni kell.
A villamosjáratok többsége nem áll meg, ha nincs le- vagy fölszálló utas.
záporjózsi 2010.05.03. 09:34:22
Ahol legalább egyes kocsikon jelezni kell:
2, 3, 4, 6, 17, 18, 19, 21, 24, 41, 42, 50, 52, 59, 61, 62, 69.
Kimaradt az 1, 12, 14, 28, 37, meg amit kihagytam (a betéteket hagyjuk).
Mintha több lenne a jelzős, mint a nem jelzős...
Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.03. 09:34:47
Ilyenkor pedig a megállóban megállás könnyen olyan jelzésértékű lehet, mint átlag posztolóé a STOP-táblánál, vagyis igen rövid. Szóval sehol nem javaslom azt föltételezni, hogy a villamos huzamosabb ideig fog a megállóban tartózkodni, és így az autósnak esetleg nem kell elsőbbséget adnia neki. De, igen!
záporjózsi 2010.05.03. 09:37:35
dekás dezső 2010.05.03. 09:39:20
KolomparVinetu 2010.05.03. 09:49:12
Ááá, még nem írták le 30-nál többen. Ne foglalkozz vele. Mondjuk pont előtted is.
Rocko- 2010.05.03. 10:39:48
nem pedig magyar szokás szerint állni és bámulni, mint borjú az új kapura, hogy miért nem nyílik ki az ajtó, pedig én GONDOLTAM RÁ hogy leszálljak. lassan több mint 15 éve van egyedi jelzés, mégse akarják megtanulni az emberek.
@Rebca: "nem tudom írta-e már valaki, de eddig nem kellett jelezni villamoson, az csak szimplán megállt mindenhol..."
ahol lehetett ott eddig is kellett jelezni.
megállni megállt, maximum nem kellett ajtót nyitnia. ezt akarják elkerülni azzal hogy nem áll meg.
vagy szerinted ahol jelezni kell, de a kedves utas nem nyomkodja a gombot akkor ott a sofőr honnan is tudja, hogy valaki le akar szállni?
"télen szerelték fel a villamosokra,"
baromság. egyedi leszállásjelzés eddig is volt. csak megállt a megállóban mindenhol.
"gondolom azért hogy a nagy hidegben ne kelljen az egész villamost szellőztetni minden megállóban"
ami rendben is lenne, ha a végállomáson nem lenne tárva-nyitva a villamos, és visszazárna.
amúgy pedig mind menetidő csökkentésére, mind energiapazarlás csökkentésére alkalmas ez.
@Magg: "Érdekes, én elég sok villamosvonalon járok, de eddig még sehol nem kellett (nem is lehetett) jelezni. :-o "
attól függ merre jársz. ha nincs jelző (pl. 1-es villamos), ott nem is tudsz.
egyébként pedig a villamos sofőr nem tud ajtót nyitni, mivel nem tudja hogy jeleztek. nincs minden ajtónak külön gombja, mégis, szerinted honnan kéne tudnia (a villamosnak) hogy ott valaki le akar szállni?
de segítek: hampage.hu/trams/vjf/09180039.jpg
nincs külön gombja minden ajtónak, a villamossofőr csak azt tudja engedélyezni, hogy nyíljanak az ajtó, ott ahol megnyomták a gombot (kint vagy bent).
Kicsi79 2010.05.05. 10:01:30
Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.05. 10:32:42
KCSV7-esek már vagy tíz éve futnak nagyobb számban, csúcsidőn kívül kötelező leszállásjelzéssel.
Clearvoyance 2010.05.08. 03:17:23
Jaj már...
A saját szememmel láttam egyszer, hogy egy csöves kinézeti lény elegánsan elővett egy fehér (tényleg fehér volt) zsebkendőt és azzal nyomta meg a leszállásjelzőt.
Aztán a zsept zsbrevágta, felemelte a jellegzetes szatyrát és puszta kézzel letörölte az alját...
Günter Pali 2018.01.15. 02:00:36
Szóval a villamos vezető már előre tudja, hogy nem kell megállnia mégis fék készenlétben érkezik a megállóba, egyfelől hátha valaki később kap észbe és még időben jelez, másfelől meg a 20 km/h maximum. (Kivétel a zöld M betűs "sebességcsökkentés nélkül kihagyható megállók" [Ritka])
Na ilyenkor jön az autós és dugja az orrát befele a kereszteződésbe mert lassít a villamos és "mindjárt megáll." Erre tudunk készülni mert látjuk.
A rosszabb eset amikor a villamossal párhuzamosan haladó jármű a villamos előtt akar elkanyarodni mert az úgy is fékez és biztos megáll ezért már tekeri is gyorsan a kormányt balra ahogy elé került. Ezt már nehéz kivédeni mert előre tekintünk és a számítható veszélyre tudunk felkészülni.
Ezért remélem sok autós eszébe fog jutni a 20 km/órás megálló kihagyási szabály ami miatt a villamos szinte mindig fékez, mielőtt a fékezést egyből biztos megállásnak vesszük. (Remélem van akinek újat tudtam mondani.)