Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kishíján vágóhídra vittem a családomat

2010.05.02. 11:26 :: SilentSound

Lehet, hogy sokak számára a most következő egy semmi kis történetnek fog tűnni, de bevallom, erre én sem gondoltam soha, pedig az 50-es villamos vonalán is leszállásjezlős hannoveriek járnak és megálló előtt szoktam az Üllőire kikanyarodni nap mint nap. Mondjuk eszembe nem jutna mozgásban lévő villamos elé kimenni, semmilyen járműnél nem bízom a véletlenre, hogy fog-e fékezni és megállni. Az tény, hogy mivel saját példámat tekintve az 50-es esetében forgalmas vonalról van szó, soha nem láttam olyat, hogy ne állt volna meg ott a villamos, de talán ettől válnak az autósok magabiztossá itt és máshol, ahogyan Kirby is a rutinos villamosvezető segítségének köszönhetően úszta meg a kis kalandját tegnap.

Lehet, hogy nem a blogba való, ezért előre is elnézést kérek, meg inkább csak figyelmfelkeltő lehet a többi hozzám hasonló "vasárnapi vezetőnek". Kizárólag a saját meggondolatlanságomból majdnem sikerült vágóhídra vinnem a családom, amikor sajátosan értelmeztem a villamosmegálló fogalmát.

Furcsa, hogy az ember - még ha rendszeresen használja is a tömegközlekedést - autóban ülve elfelejt "bkv-ul" gondolkodni, pedig már a felhívás régen elhangzik, főleg a kevésbé forgalmas villamosmegállók előtt: "a villamos a megállóhelyen csak akkor áll meg, ha van felszálló utas, vagy ha a leszállási szándékot időben jelezték".

Nos én a "munka ünnepén" ezt a Hűvösvölgyi útról lekanyarodva az "Akadémia" villamosmegállónál a kereszteződésben elfelejtettem. Azt gondoltam naívul, hogy a vili megáll a kereszteződés előtt található megállóban - mivel lassított, amiért ezúton köszönöm a családom életét - én pedig kényelmesen átmehetek előtte, míg le- és felszállnak a tömegközlekedők.

Nem így történt, vagyis átértem, hála Istennek és a vezetőnek, viszont egy életre megjegyeztem, hogy inkább várjanak a mögöttem igyekvők az úton, minthogy megkockáztassam a találkozást a nagy sárga szörnnyel...

Vigyázzatok magatokra!

112 komment

Címkék: budapest közlekedés autó veszélyes kresz villamos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2010.05.02. 13:10:28

@cork77: jezelni eddig is kellett, erre akartam utalni. :)
a változás az az hogy a villamos eddig mindig megállt a megállóban, most csak akkor ha biztosan van utascsere.

@alfa.orionis: imho eddig is kellett volna. :)
közlekedésben határozottan érvényes az erőseb kutya baszik el, minnél nagyobb, annál jobban át tud gázolni rajtam.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.05.02. 13:20:27

@Rocko-:

nem kellett jelezni kötelezően mindenhol, lévén a járművek egy részén most sem tudsz mivel. Azokon a járműveken, ahol tudsz jelezni, elsősorban az egyedi ajtózás miatt volt érdekes. Most már a megállás is számít.

georg 48 2010.05.02. 13:21:57

Bezzeg 50 évvel ezelőtt! Fasza, nyitott peronú villingerek, jelző nuku,
A túrót jeleztünk! Olyan lassan mentek a tuják, hogy menet közben simán le és fel lehetett ugrani. Jó, jó elég sok volt akkoriban Budapesten a féllábú ember.

szipó 2010.05.02. 13:37:25

@...::: Flúgos Kamionos :::...: A te beteg agyadban volna jobb igy. Már bocs.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 13:41:56

@szipó: Kössz, végre valaki értékeli a fogalmazási tekknikámat :)

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.05.02. 13:45:17

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Teljesen igazad van. Én valami olyanra számítottam, hogy legalább valami ordítás volt, de az igazi az lett volna, hogy a villamos vonszolta maga előtt a kocsit, a sofőr meg önvédelemből bedobta a villamos ablakát, aztán mindenki kiszált, köpködtek, majd megverekedtek. De így? Ez így nem hírértékű...

Panzer 2010.05.02. 13:45:36

Ez tenyleg hasznos volt, koszonet a posztert.
(Oszinten szolva en se gondoltam erre a lehetosegre korabban - mostantol fogok.)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 13:47:41

@birca maxval: Esetleg fokozható lenne még pl. azzal, hogy a személyautó leszorította a villanyost. Ha már múlt héten a Golf le tudta szorítani a kamiont, akkor miért ne? :)

jelentéktelen alak 2010.05.02. 13:58:48

Örülök, hogy nem lett bajotok! köszi a posztot, tanulságos számomra is.
Gyakran pont az a rutin hozza a veszélyes helyzeteket, ami többnyire segít megoldani azokat... :-(

sosem 2010.05.02. 14:03:20

A villamosvezető lehetett a hibás, hogy nem tudta kikerülni a sínekre hajtó autóst. ))

Coyote82 2010.05.02. 14:08:28

Hasznos poszt. Hozzátenném, hogy a villamosvezetőknek fokozottan kell figyelniük ezekre a helyekre, gondolom ezúttal is az történt, hogy jókor nézett jó helyre :-)

medvetoka 2010.05.02. 14:25:51

Heti ötször járok arra villamossal (IBS), és annyival szeretném kiegészíteni a posztoló jótanácsát, hogy álljatok meg autóval a villamosmegállónál található zebránál, főleg ha már 5-10 ember ott áll percek óta. Nektek ciki, hogy behúzott nyakkal, sunyin és mereven előre nézve szegitek meg a KRESZ-t, nem nekem.

Egyébként hetente látok ott ilyet, az Akadémiánál napközben nagyon ritkán áll meg a villamos, az autósok meg igyekeznek minél hamarabb bekanyarodni, hogy a mögöttük jövő is beférjen az útról. Bár balesetet még nem láttam ebből kifolyólag, de én is simán el tudom képzelni, hogy a villamos lenne az erősebb.

Leonard Zelig 2010.05.02. 14:28:20

Én meg láttam egy 50-es villamost, ami a rokkant parkolóhelyre állt be, de jött a zsírfejű Hewlett Packard a BMW-jével és beszólt neki, hogy öcsi, ha nem állsz arrébb a villamosoddal, rád küldöm a Fásy Ádyt.

blacklord 2010.05.02. 14:28:30

Basszus, nekem fel se tűnt, hogy a villamosokon is van megállásjelző (azt hittem, az csak buszokon van). Íjjjj. Nagy szerencse, hogy nem történt semmi baj, és köszönjük a figyelmeztetést!

Karipapa01 2010.05.02. 14:32:58

Elképesztő! Isten tudja mióta ez az első poszt és hozzászólások, amikor emberek normálisan, emberhez méltóan beszélnek meg valamilyen problémát. Körül is néztem: vajon Magyarországon vagyok?

Rahsid 2010.05.02. 14:39:33

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Tudtam hogy valami hiányzik a posztból, csak nem jötem rá hogy mi az... :) Pedig csak így lenne kerek a történet.

Rahsid 2010.05.02. 14:41:29

@Karipapa01: Ne kiabáld el, mindjárt jön a nepper kisgyerek, aztán ő majd megmondja a tutit.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.02. 14:48:39

Lehet, hogy én tévedek, de ha nincs macisajtja a villamosnak (ahogy nincs), akkor akkor sem mehetsz át előtte, ha áll. Elvégre a közutat egyenesen keresztező villamosnak elsőbbsége van.

flimo13 2010.05.02. 14:54:19

Ez valóban nem olyan régi, de tanulóvillamos, meghibásodott, egybőlkocsiszínbemenő eddig is volt, szóval nem volt életbiztosítás eddig se a biztos megállásra brazírozni.

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.05.02. 14:55:27

Állati paraszt szokás ez a BKV-tól...

A buszokon még megértem ezt a jelezgetős dolgot, ott legalább ki lehet védeni.
De viliken, főleg hogy nem egységes, kész KO.

Arról nem is beszélve, mikor "nem vesz észre" a sofőr, vagy elkapnék egyet egyet rohanva, de hát persze hogy nem áll meg, mert nem méltóztattam nem ott állni 10 perce már. Mi a szart akarnak ezzel spórolni, áramot?

Ezt megúsztad meg, azért ennek örülök.:)

Alapvető élelmiszer 2010.05.02. 14:56:39

@VakondM: Szerencsére nem lett, de a BKV elmehetne a fenébe ezzel az egésszel.
1., Miért kell 20 km/h-ra lassítani egy kiépített peron mellett, főleg ha az jól belátható, utas se föl, se le. Ezzel megtéveszti a közlekedés többi résztvevőjét, mert akkor el kell döntenem, hogy most megáll vagy sem.
2., Miért nem lehet akkor egységes kocsiparkot kiadni egy vonalra és nem keverni? Pl. az 50-esen vegyes jár TW és ICS, de ugye ICS-ből van egyedis meg nem egyedis, aztán döntsem el, hogy éppen milyen áll ott.

Riska 2010.05.02. 14:56:52

@Benbe: Ha stop táblád van, és parkol egy autó/épp szállnak ki belőle a kereszteződés előtt közvetlenül a főútvonalon, akkor bizony át mész előtte, szabályosan. Szerintem

dozen 2010.05.02. 15:08:17

A villamosnak INDEX-elnie kell a megálló előtt, ha meg akar állni. Más kérdés, hogy a villamosvezetők ezt nem tartják be, csak egymásnak indexelnek amikor elmennek egymás mellett, mert az jó.
Nekem is volt már hasonló szituációm, amikor index nélkül állt meg a megállóban a villamos, én meg ott álltam és mögöttem már dudáltak... csak nem akartam elégurulni

Pacho · http://pacho.blog.hu 2010.05.02. 15:14:08

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Így helyes ahogy írod. Annyival kiegészíteném. Hogy a kommentezők se tudnak már semmit. A helyes válasz a következő:

"Hé öreg ha ennyire fosol az vezetéstől, inkább add el a picsába a kocsit és menjetek a családdal bringázni. Az amúgy is egészségesebb, a vezetést meg hagyd azokra akik tudnak vezetni. Kretén."

Mert ez így ebben a formában nagyon gáz. Még hogy a villamos vezetőnek köszöni meg. Pfej.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.02. 15:25:09

@Riska: Ha parkol. Egy villamoson a perontól távolabbi oldalnál hol látszik, hogy hány másodperc múlva indul?

Az ajtók becsukása csak pár másodperc, a villamos meg azért tud gyorsulni. Elindulás előtt persze körbenéz, de ha te óvatosan, lassan közeledsz, hiheti azt, hogy megállsz. Ha egyszerre kezdtek gyorsítani, akkor ütköztök, és te vagy a hibás!

Marr 2010.05.02. 15:34:22

Szerintem az az egyetlen megálló, ahol nem szokott megállni a 61-es. Nem feltètlenül látod, ha indexel.

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2010.05.02. 15:34:25

Budapesti villamosvezetők oktatása 1980-ból, szerintem ma is megáll:
- Mi a teendő, ha élő akadályt lát a pályán?
- Először kármkodom, utána csengetek, majd csak ezután vészfékezek!
- Jeles.
doktorkotász

H.A. 2010.05.02. 15:41:57

Én majdnem Újpesten csináltam vágóhidat. A 14-es mindig lassított, indexelt és befordult a Görgeyre, ahol kicsit odébb a megálló is van. Közben autóval kényelmesen el lehet húzni mellette, ha jobbra kanyarodik az ember. Egyszer a 14-es lassított, indexelt, aztán megállt és kinyíltak az ajtók, én meg fékezhettem. Építkezés miatt a kanyar elé hozták a megállót.

ági anyu 2010.05.02. 15:59:53

@sosem: Nem ... a kerékpáros volt a hibás

Mighty 2010.05.02. 16:08:29

Ha meg akar állni a villamos a megállóban, akkor használja az irányjelzőjét, nemde? Ugyebár ez nem azt jelenti, hogy arra az útra fog bekanyarodni, ahonnan te jössz :)

Mighty 2010.05.02. 16:23:42

@H.A.: Azt az utat igazán felújíthatnák már. A síneket ki kéne tenni az út szélére és akkor probléma nélkül lehetne előzni a tujákat.

közlekedő edény 2010.05.02. 17:01:41

Én is kanyarodok arrafelé, amerre az autós járt. Szerencsére mindig eszembe jut h a 61-es nem biztos h megáll, de a fő probléma tényleg az, hogy ha jönnek szemből, és se a várakozó gyalogokat, se engem nem enged el senki, akkor egy rést kell kihasználni, közben meg rögtön jó nagyot fékezni h jön e villamos és az éppen mit csinál.
Hülye helyekre tesznek fekvőrendőrt. A második kerületben két helyre tennék, az egyik ehhez a zebrához.

VakondM 2010.05.02. 17:07:46

@Alapvető élelmiszer:
1, Egyrészt az ilyen esetek miatti tartalék képzése, másrészt a peronon lehet olyan "meglepetés" helyzet amivel nincs bajod ha már úgyis lassítasz.
2, Nincs elég Hannus, így ezért van csúcsidőben ipari hulladék is az 50esen. Csúcsban nem tudsz annyira haladni a leszállásjelzős kocsival se, hogy utolérj egy központis kocsit.

főboszorka45 2010.05.02. 17:08:30

14-es vilin nincsenek jelzők, eleve megáll minden megállóban, ha nem tanuló, nem rohad le, és nem kocsiszínes.
A Görgey meg elég @r hely, ott alig lehet haladni a vilitől, inkább kerül egyet az ember az autójával, ha nem akarja szétrázatni magát.
Az Óceánárok elótt, a vasúti átjáróhoz vezetú útnál a vilinek van macisajtja.
Én mindig elendegem, ha arra járok a vilit, macisajt ide, vagy oda, mert az nagy ellenfél.
Ha meg valaki dudál mögöttem, az le van sz@va, tegye csak, ha nincs elég adrenalinja... Ha belém jön, nem én leszek a hibás...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.05.02. 17:12:45

Arról már nem is beszélve, hogy még a leszállásjelző nélküli utasforgalomban közlekedő villamos se biztos, hogy megáll a táblánál (pl. megcsúszik). Egyébként meg ezt a 20-as korlátozást le kéne szedni, mert az autósoks zámára félrevezető. Azt hiszik, megáll a villamos, aztán mégsem.

túrógombóc 2010.05.02. 17:17:34

meg kell várni,tuti megáll-e.mögötted a sok tulok meg csak hadd tülköljön,ebből tudod,hogy épp melyik országban jársz.nehogy már egy idegbeteg fasz miatt kelljen megdögölni,bmeg!ha nagyon sürgős neki,majd kikerül!

VakondM 2010.05.02. 17:21:18

@Mighty:
Nem használja.
A villamosnak ugyanis nem kell jelezni a leállási szándékát még olyan úton sem ahol a vágány az úttestbe van építve és peron hiányába a fel-, és leszállás az úttestre történik.

VakondM 2010.05.02. 17:24:51

@Peti817172M:
Biztonsági okból erre szükség van, nem lehet.... Az F2 utasítást, ahogy a KRESzt sem a hülyékre szabták. Meg kell várni, hogy mi lesz. Ha megáll, mehetsz addig nem.

"streetfighter" 2010.05.02. 17:27:29

Azért a multkori villamosos posz sokkal izgalmasabb volt.
Kirby legalább látta a villamost, nem úgy mint a multkori versenyző, a ki a karácsonyfaként kivilágított szerelvény elé fordult ESTE, BEHAJTANI TILOSNÁL!

Tanulságos történet.
Én is megvárom míg megáll, mert olyan furcsán mozog, hogy a megállóban lévő embereket látva is elbizonytalanodtam, hogy ez most megáll vagy nem?

"streetfighter" 2010.05.02. 17:31:19

@VakondM:
"KRESzt sem a hülyékre szabták"

Azt talán nem, de a sok szabályt igen!

túrógombóc 2010.05.02. 17:38:15

ez a beszéd.megvárni.menni fog ez!

Miss Marple 2010.05.02. 17:42:50

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Már éppen teljesen komolyan meg akartam könnyezni a posztolót, hogy így Anyák Napján senki kurv'annya nem került szóba, valamint a saját figyelmetlenségét nem próbálta a más baromságának beállítani, plusz súlyos tanulsága volt a szituációnak, de elovastam a kommentedet, igen jót szórakoztam, és rájöttem, hogy más is méltányol egy normális posztot. Szóval neked is köszi. (Ti. ÉN megértettem, amit írtál...) :) :) :)

VakondM 2010.05.02. 18:04:58

@"streetfighter":
Pontosan a hülyék miatt van a 20 is a megállóban áthaladásnál...

107! 2010.05.02. 18:16:42

Ez kamu poszt! A Vágóhídon nem is jár villamos! De még csak busz sem. Igaz, most jól fel van bontva, lehet majd a metró megy arra. :-)))

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.02. 18:21:37

@közlekedő edény: Én nem fekvőrendőrt tennék, hanem pár apróságot... néhány kamerát és egy mérleget. A kamera lehetőleg nehezen kiszúrható. Akinek nem sikerül megadni az elsőbbséget a gyalogosnak az kaphat szép határozatot, objektív felelősség, miegymás.

Párat azárt néhány sarokkal arréb kiszedhet a rendőr, pontozva a manőver eleganciáját. A pontgyűjtő akció nyertesei, elsőbbséget élveznének a gyalogátkelőhelyen. Ugyanis a bevont jogsinak köszönhetően gyalogosság lépnének elő.

Kevesebb sofőr, kevesebb autó az utakon: Kisebb dugók, gyorsabban lehet haladni és parkolóhelyet is előbb találsz.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 18:21:39

@107!: Kíváncsi vagyok, mikor jön az első olyan kommentelő, aki komolyan veszi, amit írtál, és majd jól leb.sz :)

"streetfighter" 2010.05.02. 18:23:39

@107!:

De vicces kedvében van valaki!

107! 2010.05.02. 18:27:25

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Igen, mikor elküldtem, már gondoltam, hogy mi van ha úgy járok, mint múltkor a Kama3-al. :-)))

@"streetfighter":

Van minek örülnöm! :-)))

tundrazuzmo (törölt) 2010.05.02. 18:29:33

@107!: Nem ér... Már a BKV honlapján kerestem az infót, hogy én poénkodjam be ezt...

www.bkv.hu/villamos/2vissza.pdf

Igenis jár arra villamos, de nem a 61-es :)

107! 2010.05.02. 18:36:30

@tundrazuzmo:

Egyik kolléganőnek tanítgattuk a hidakat (friss felszerelő volt vidékről) Visszakérdezésnél jött is a felsorolás. Lágymányosi híd, Petőfi híd, Közvágóhíd... :-)))

(Bocsi az offért!)

"streetfighter" 2010.05.02. 18:39:31

@107!:

Minek, ha nem vagyok indiszkrét?

DeToXXX 2010.05.02. 18:55:12

jó környék. xeretem is :)

misitcom 2010.05.02. 19:40:22

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Vazze, már ezek a posztolók sem a régiek. A poszt lényegének úgy kellett volna hangzania, hogy: "...Megyek a Hűvösvölgyi úton, le akarok kanyarodni, látom jön a villamos, de mivel úgyis megáll, szépen elékanyarodtam, mikor látom, hogy nem akar megállni. Hála a nulla reakcióidőmnek, és a szupermenes képességeimnek, egy mozdulattal kikerültem, hogy rohadjon meg a villamosvezető. Kiszálltam, jól megrugdostam, leköptem, majd menetem tovább..."

Most mennyivel jobb volna így, nem?

Ha tegnap az Underword ilyen hatással volt rád,akkor ma teljesen megfogsz őrülni a folytatásától.

Jucundus 2010.05.02. 19:43:52

Kedves autósok, ti nem halljátok amit a villamos utasai: "A villamos a megállóhelyen csak akkor áll meg, ha van felszálló utas, vagy a leszállási szándékot jelezték." Először az 59-en vezették be kísérletképpen, kb. másfél éve. Azóta ahol megfelelő a villamos típusa, így megy. A szabályok ismeretének hiánya nem mentesít a betartásuk alól. A villamos különben olyan vicces jármű, járjatok azzal! :-)

FalóNyúl 2010.05.02. 19:48:09

És aki nem utazik villamoson az honnan tudja meg ??? A KRESZ szerint a megállóban megáll a villamos már vagy 50 éve. Ezt így bevezetni életveszélyes! Ja és a korszerűbb, fékezésnél visszatáplálós villamosok esetében az energiatakarékosság elhanyagolható. Mellesleg én már többször késtem így le a 61-est, mert akkorra értem (volna) a megállóba amikor odaér. Leszarta.

FalóNyúl 2010.05.02. 19:56:51

@Jucundus: Milyen szabály??? A BKV házi szabálya??? Ne szórakozz már...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.02. 20:02:18

@FalóNyúl: Az hol van benne a kreszben, hogy a villamosnak minden megállóban meg kell állnia?

cork77 2010.05.02. 20:05:43

@107!: a ma már nem működő vágóhíd előtt jár villamos.

ivrilider 2010.05.02. 20:14:30

@-Hoze-: Ezt újabban a buszokon is csinálják - hogy "nem vesz észre" - a sofőrök, legalábbis a 22-es vonalán (az utóbbi időben többször)...

@dozen: Én még sosem láttam szerintem olyan villamost, ami indexel, amikor megáll... Ez egy olyan szabály lehet, amit SOSEM tartanak be.

Don Blasius 2010.05.02. 20:27:30

@107!:
Mi a közös Petőfi Sándorban és Vágó Istvánban?
Mind a kettőről neveztek el hidat. :)

@cork77:
Csak tudnám, miért kell még mindig úgy hívni a csomópontot és a végállomást is.

mákos,metélt 2010.05.02. 20:38:47

A történetnek "külön bája", hogy mindez vasárnapi vezetővel történt, aki hétközben valószinűleg a saját fülével hallotta a villamoson elhangzó szöveget, amelyet idézett is. Én ma a 17-es villamos mögött haladtam, és az sem állt meg egy megállónál, aminek nagyon örültem, ott ugyanis nincs kiépitett villamosmegálló (régen sok ilyen volt, az utasok mindenféle járdasziget nélkül, az úttestről (szállnak) másznak fel ), így mint tudjuk, addig az autós sem mehet el mellette, amíg az a megállóban van.
Nagyon örülök ennek az újitásnak, kevesebb energia megy veszendőbe, és az utas is hamarabb célba ér. Az viszont tényleg elgondolkodtató, hogy pl. a FŐVINFORM miért nem figyelmezteti gyakrabban az autósokat, hiszen sokan egyáltalán nem ismerik az újabb tömegközlekedési szokásokat, évek (évtizedek) óta nem utaztak a BKV-val, noha Budapesten élnek.

isti77 2010.05.02. 20:50:49

A posztban leírthoz hasonló sztori gyakran előfordul a Nagy Lajoson, a Fogarasi és az Örs között van egy megálló, ahol sokszor nem áll meg a villamos, és elég sokan ott kanyarodnak be a lakótelepre vezető szervízútra, illetve ott egy OTP, meg valami suli is.
Sokszor volt már "esemény".

záporjózsi 2010.05.02. 21:03:57

@ivrilider: Azoknál a megállóknál, ahol a le- és felszállás az úttestre történik, a villamos a megállást az irányjelző működtetésével jelzi.

@FalóNyúl: A KRESZ sehol nem ír olyat, hogy a villamosnak kötelező megállnia. Viszont a BKV forgalmi utasítása a biztonsági megállóhelyekre előírja Ilyen Budapesten elvétve van már csak, főleg a légfékes és tehervonatok miatt voltak ezek a szabályok érvényben.

GoldBecK 2010.05.02. 21:41:23

@-Hoze-:
>>>mi a szart akarnak ezzel spórolni? áramot?

időt.

te különben feleslegesen is meg szoktál állni például egy folyosón?
értelmes fazon lehetsz.

de mondjuk a távirányítón nem kell egyből a kívánt csatorna számát megnyomnod, hanem szépen minden csatornán egyesével végighaladhatsz, léptetve. mit kell spórolni ? áramot?

már azzal is áramot spórolunk, ha nem szállsz fel a villamosra.
azzal meg benzint, ha nem áll meg a busz minden megállóban. meg lendületet.
stb stb...
ne vedd komolyan annyira amit írtam

Clearvoyance 2010.05.02. 21:48:52

Nagy, nehéz, sárga, hadd menjen. Legalább nem takarja el a kilátást.
Speciel engem már üvöltött le autós, hogy mi a f... ért nem indulok már el. Igaz előttem macisajt, jobbról és balról egy-egy villamos, de ez nem zavarta.

ubk 2010.05.02. 21:56:17

Csak megjegyzem, hogy ez nem a BKV házi szabálya, hogy nem áll meg a villamos, ha nincs leszálló, hanem az NKH hitelesítette, mint ahogy a 20km/ó-s sebességcsökkentést is ők rakatták bele. Így Miskolcon, Debrecenben és Szegeden is e szerint járnak el a villamosvezetők, mivel nemzeti érvényű.

1kutya 2010.05.02. 22:03:17

@ubk: hopp! debrecenben sem áll meg? akkor óvatosan megyek, kösz!

egyébként haver mondta mindíg volt barátnőjének (aki vidékről kerül fel az nagy büdipestre):

- akkora paraszt vagy, hogy beleharaptál a villamosba, mert azt hitted törökméz!:DDD

VakondM 2010.05.02. 23:21:09

@FalóNyúl: A Magyar Köztársaság területén érvényes, az NKH által jóváhagyott F2 utasítás közúti vasutak részére 11.7. pontja - Megállás a megállóban:
"A forgalmi- és szolgálati járatnak valamennyi, a menetrendben meghatározott megállóhelyen meg kell állnia, kivéve, ha a megállóban utas nem tartózkodik, a járművön üzemképes leszállásjelző berendezés működik, és leszállási szándékot nem jeleztek. ..."

VakondM 2010.05.02. 23:23:05

@ivrilider: Mert a villamosnak NEM KELL irányjelzővel jeleznie a megállási szándékát, főleg nem zárt pályán. Ez sehol sincs benne sem a KRESzben, sem az F2 utasításban.

VakondM 2010.05.02. 23:29:40

@Jucundus:
Nekem kicsinek, gyalogosan azt tanították, hogy a villamos elé csak akkor lépünk le ha biztosan megállt. Mert történhet olyan, hogy ugyan megpróbál de nem sikerül neki a végén mégsem.... Ezt mire eljutnak a jogosítványok, sokan elfelejtik.

Murderface 2010.05.02. 23:35:19

Gratulálok a posztolónak. Tényleg marha könnyű benézni egy villamost. Nem elég, hogy nagy, sárga, de még csilingel is. Furfangos jószág, ráadásul kötött pályán jár, ami végképp kiszámíthatatlanná teszi a mozgását...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 23:37:58

@Murderface: Már vártam, hogy mikor jön az első Tökéletes, aki még sosem hibázott. Kicsit sokat kellett rád várni, de azért a végére ideértél.

kell az 2010.05.03. 00:14:34

egyik ismerősöm Nagyváradon villamosvezető
tudni kell hogy a villamossíneken is lehet közlekedni mert ugyanolyan forgalmi sávnak van kiépítve
piros lámpánál nem kocsi van mögötted hanem villamos
a múltkor mesélte hogy egy Opel Vivaro elé kanyarodott középen szó szerint ketté vágta kis idő múlva megjött a főnöke a srácnak elkezdet vele ordibálni hogy nem tud jobban vigyázni egy 3 napos autóra

kirby a parancsnok 2010.05.03. 00:21:14

Így a nap végére én is ideértem. Köszönöm, hogy a többség nem ítélt el, hogy korrektül és építően szóltatok hozzá a bejegyzéshez! Nekem, aki ritkán jutok hozzá, hogy vezessek, tanulságos volt, és gondoltam a mai benzinárak mellett nem én vagyok az egyetlen, aki nem autóval jár wc-re is.
A "tökéleteseknek" pedig annyit, hogy nem a villamost néztem be, hanem túlságosan tartottam a mögöttem jövők türelmetlenségétől és egy esetleges ráfutásos balesettől, mint, ahogyan írtam, a látszólag megállásig fékező villamostól. (Sajnálom, hogy a szövegértéssel néhol bajok vannak...) Kár, hogy ide jutottunk: jobban tarthatunk a mögöttünk jövő türelmetlenségétől, mint egy soktonnás, sínen közlekedő villamostól...
Még egyszer köszönöm a sok pozitív hozzászólást! Jó éjt, szép hetet!

eml 2010.05.03. 01:03:21

@kirby a parancsnok:
Tanulság: Ha valakinek megállsz elsőbbséget adni, akkor addig a mögötted levők le vannak...

romesz 2010.05.03. 01:18:50

@alfa.orionis: mar ezelott 30 evvel sem allt meg mindig a villamos.

Fjobber 2010.05.03. 04:05:29

Az Akadémiánál sokan benézik, nem szokatlan látvány hogy a villamos satufékeket hajt végre, olyan is volt hogy egy golf belement az oldalába amikor rajta ültem, na azt mondjuk nem tudom hogy hozta össze :)

antaletele 2010.05.03. 05:45:02

Egy jó ideje van, hogy nem áll meg a villamos, ha sem fel, sem leszálló nincs. Olvasni kellene és nem lenne meglepetés!

Rebca 2010.05.03. 07:14:35

@Rocko-:

"mivel a villamossofőrök még nem kapnak képzést tömeges gomdolatolvasásra így igen, jelezni kell ha le akarsz szállni. de ez eddig is így volt.
csak most már nem állnak meg minden megállóban. "

nem tudom írta-e már valaki, de eddig nem kellett jelezni villamoson, az csak szimplán megállt mindenhol... szóval a bkv-tudatlanokat ne hülyítsük. :)

télen szerelték fel a villamosokra, gondolom azért hogy a nagy hidegben ne kelljen az egész villamost szellőztetni minden megállóban. nehezen szokták az emberek, de mostmár úgy látom mindenki tudja aki legalább heti egyszer bkvzni kényszerül.
ez amúgy jó is meg rossz is, jó mert gondolom kevesebb energia meg a fűtés miatt is jobb, de rosszabb mert megint egy felület amit fogdosni kell :S

Rebca 2010.05.03. 07:16:34

Akik azt írják, hogy nem állt meg mindig a villamos: lehet igazatok van, de én olyat még nem láttam hogy van utas, nem garázsmenet vagy mittudomén, és nem áll meg csak úgy, pedig elég sokat villamosoztam. Mindegy :)

VakondM 2010.05.03. 07:56:23

@Rebca:
A villamos bizonyos vonalakon több mint 1 éve nem áll meg azokba a megállókba ahol se le-, se felszálló nincs. Pl a 3ason járó Hannusokba gyártásuk óta van leszállásjelző rendszer, a 61esen járó K-Tátrákba a felújításuk óta, ami lassan több mint 5 éve. Ezeket eddig is kellett használnia a T. Utasnak, de a villamos a 2009.január 31ig érvényes F2 utasítás szerint nem haladhatott át így a megállókban.
Viszont van olyan vonal ahol van már szintén leszállásjelzős villamos, ami akkor is meg kell, hogy álljon ha nincs se fel-, se leszálló mivel a vonalon közlekedő többi járműben még nincs leszállásjelző. Az ilyen villamosokon is szavazni kell azzal a bizonyos zöld gombbal ;) Mert megáll, de nem nyit ajtót.

VakondM 2010.05.03. 08:00:49

@VakondM: Annyi kiegészítés, hogy az utasokat szállító un. forgalmi járatok nem haladhattak át a megállóhelyeken. De rendkívüli járatok akkor is voltak amik nem voltam köztelesek megállni.

bgabor86 2010.05.03. 08:52:14

@dozen:
Szeretném megosztani veled, hogy a villamosnak nem kell használnia az irányjelzőt sem megálláskor, sem elinduláskor.

Alex3000 2010.05.03. 08:57:32

Hát igen, ez pozitív, hogy beláttad mekkorát hibáztál. Legközelebb vigyázz jobban.

Magg (törölt) 2010.05.03. 09:05:04

@Rocko-:
"mivel a villamossofőrök még nem kapnak képzést tömeges gomdolatolvasásra így igen, jelezni kell ha le akarsz szállni. de ez eddig is így volt."

Érdekes, én elég sok villamosvonalon járok, de eddig még sehol nem kellett (nem is lehetett) jelezni. :-o

Magg (törölt) 2010.05.03. 09:08:36

@antaletele: megint egy kategorikus állítás - holott ez így, ebben a formában NEM IGAZ!

Pontosan kéne fogalmazni, tehát vannak olyan villamosjáratok, ahol jelezni kell, de a többség nem ilyen!

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.03. 09:31:53

@Magg: Amit te írsz, az nem igaz.

Minden villamosjáraton jelezni kell.

A villamosjáratok többsége nem áll meg, ha nincs le- vagy fölszálló utas.

záporjózsi 2010.05.03. 09:34:22

@Magg: Az ipariknak kb. a felén van gomb, a KCSV-kben mind. A TW-kben mind, a tátrákból a 80 szaggatóson + a kísérleti páros. A Combikban van. Ez kb. az állomány fele.
Ahol legalább egyes kocsikon jelezni kell:
2, 3, 4, 6, 17, 18, 19, 21, 24, 41, 42, 50, 52, 59, 61, 62, 69.
Kimaradt az 1, 12, 14, 28, 37, meg amit kihagytam (a betéteket hagyjuk).
Mintha több lenne a jelzős, mint a nem jelzős...

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.03. 09:34:47

@Magg: Nem tudom, hány villamosvonalon jársz, és, hogy melyik városban, de én nem tudok olyan vonalról, amelyiken ne lenne leszállásjelzős kocsi is. Valóban vannak vonalak, amikre jut leszállás nélküli kocsi is, van, ahová 1-2 kivétellel csak az jut (például egyes, de itt is jár csuklós is, azon pedig van). Mégis, bármely vonalon lehet olyan kocsi, ami nem nyit ajtót, ha nem jeleztél.

Ilyenkor pedig a megállóban megállás könnyen olyan jelzésértékű lehet, mint átlag posztolóé a STOP-táblánál, vagyis igen rövid. Szóval sehol nem javaslom azt föltételezni, hogy a villamos huzamosabb ideig fog a megállóban tartózkodni, és így az autósnak esetleg nem kell elsőbbséget adnia neki. De, igen!

záporjózsi 2010.05.03. 09:37:35

@Benbe: Az angyalföldi és a barossos vonalakon nincs jelzős kocsi.

KolomparVinetu 2010.05.03. 09:49:12

@Rebca: "nem tudom írta-e már valaki, de eddig nem kellett jelezni villamoson, az csak szimplán megállt mindenhol... szóval a bkv-tudatlanokat ne hülyítsük. :)"

Ááá, még nem írták le 30-nál többen. Ne foglalkozz vele. Mondjuk pont előtted is.

Rocko- 2010.05.03. 10:39:48

@mestska: értelemszerűen ahol volt jelző, ott kellett jelezni.

nem pedig magyar szokás szerint állni és bámulni, mint borjú az új kapura, hogy miért nem nyílik ki az ajtó, pedig én GONDOLTAM RÁ hogy leszálljak. lassan több mint 15 éve van egyedi jelzés, mégse akarják megtanulni az emberek.

@Rebca: "nem tudom írta-e már valaki, de eddig nem kellett jelezni villamoson, az csak szimplán megállt mindenhol..."
ahol lehetett ott eddig is kellett jelezni.
megállni megállt, maximum nem kellett ajtót nyitnia. ezt akarják elkerülni azzal hogy nem áll meg.
vagy szerinted ahol jelezni kell, de a kedves utas nem nyomkodja a gombot akkor ott a sofőr honnan is tudja, hogy valaki le akar szállni?

"télen szerelték fel a villamosokra,"
baromság. egyedi leszállásjelzés eddig is volt. csak megállt a megállóban mindenhol.
"gondolom azért hogy a nagy hidegben ne kelljen az egész villamost szellőztetni minden megállóban"
ami rendben is lenne, ha a végállomáson nem lenne tárva-nyitva a villamos, és visszazárna.
amúgy pedig mind menetidő csökkentésére, mind energiapazarlás csökkentésére alkalmas ez.

@Magg: "Érdekes, én elég sok villamosvonalon járok, de eddig még sehol nem kellett (nem is lehetett) jelezni. :-o "
attól függ merre jársz. ha nincs jelző (pl. 1-es villamos), ott nem is tudsz.
egyébként pedig a villamos sofőr nem tud ajtót nyitni, mivel nem tudja hogy jeleztek. nincs minden ajtónak külön gombja, mégis, szerinted honnan kéne tudnia (a villamosnak) hogy ott valaki le akar szállni?
de segítek: hampage.hu/trams/vjf/09180039.jpg
nincs külön gombja minden ajtónak, a villamossofőr csak azt tudja engedélyezni, hogy nyíljanak az ajtó, ott ahol megnyomták a gombot (kint vagy bent).

Kicsi79 2010.05.05. 10:01:30

@Rocko-: Nem egészen. A TW6000 és a felújított ICS előtt nem volt leszállásjelző a villamosokon. Nemhogy nem kellett, nem is volt mivel jelezni. Az első jelzős egyébként "CSUFI" volt.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.05. 10:32:42

@Kicsi79: Csufit a KCSV7-esek, majd a BKV+ Tátrák, majd ICS-k, majd a K-k, majd még több ICS követte. Ehhez jöttek a TeWék és a Combájnok.

KCSV7-esek már vagy tíz éve futnak nagyobb számban, csúcsidőn kívül kötelező leszállásjelzéssel.

Clearvoyance 2010.05.08. 03:17:23

@Rebca:
Jaj már...
A saját szememmel láttam egyszer, hogy egy csöves kinézeti lény elegánsan elővett egy fehér (tényleg fehér volt) zsebkendőt és azzal nyomta meg a leszállásjelzőt.
Aztán a zsept zsbrevágta, felemelte a jellegzetes szatyrát és puszta kézzel letörölte az alját...

Günter Pali 2018.01.15. 02:00:36

A problémát a régi megszokás adja az autósok részéről, hogy a villamos biztos meg fog állni mert lassít. Az autósoknak nem kell tudniuk de jó ha tudják, hogy a villamosnak akkor is 20km/h-val szabad csak "kihagyni" a megállót ha van valaki a megállóban (de nem forgalmi járat, [Próbajárat-stb]) és akkor is ha nincs senki a megállóban és nincs leszálló sem.

Szóval a villamos vezető már előre tudja, hogy nem kell megállnia mégis fék készenlétben érkezik a megállóba, egyfelől hátha valaki később kap észbe és még időben jelez, másfelől meg a 20 km/h maximum. (Kivétel a zöld M betűs "sebességcsökkentés nélkül kihagyható megállók" [Ritka])

Na ilyenkor jön az autós és dugja az orrát befele a kereszteződésbe mert lassít a villamos és "mindjárt megáll." Erre tudunk készülni mert látjuk.

A rosszabb eset amikor a villamossal párhuzamosan haladó jármű a villamos előtt akar elkanyarodni mert az úgy is fékez és biztos megáll ezért már tekeri is gyorsan a kormányt balra ahogy elé került. Ezt már nehéz kivédeni mert előre tekintünk és a számítható veszélyre tudunk felkészülni.

Ezért remélem sok autós eszébe fog jutni a 20 km/órás megálló kihagyási szabály ami miatt a villamos szinte mindig fékez, mielőtt a fékezést egyből biztos megállásnak vesszük. (Remélem van akinek újat tudtam mondani.)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása