Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem poénból van ott záróvonal!

2010.05.20. 11:29 :: SilentSound

Az autóvezetés oktatók legegyszerűbben úgy szokták elmagyarázni a záróvonal fogalmát, hogy arra falként kell tekinteni és tilos átlépni. Nyilván ez abban az esetben nem igaz, ha valami fix akadály miatt kerülni kell rajta keresztül, de ilyenkor ezt fokozott óvatossággal kell megtenni úgy, hogy a szembejövőket ne akadályozzuk vele. Daily Shark esetében viszont még csak ilyesmiről sincs szó, mert a sok nagyon sietős autós tíz-húsz másodpercet sem bír várni arra, hogy a busz elinduljon a megállóból.

Már elég régi olvasód vagyok, gondoltam, én is küldök egy esetet, mely nagyon bosszant, lévén szinte minden nap szembesülök vele. A XII. kerületben a Városmajor utcára szoktam rákanyarodni az Alma utcában, mert a Határőr utcából ez az első lehetőségem oda lejutni. Már amikor engedik.

Amint látható, az Alma utcáról balra kanyarodóknak van egy kis fogadósávja, amiből be tudnak sorolni a forgalomba a Városmajoron, ez záróvonallal van elválasztva a szembejövő forgalomtól. A Városmajor utcán meglehetősen sűrű a forgalom általában sokszor hosszú, folyamatos kocsisorok haladnak, és eszük ágában sincs kiengedni az ott kikanyarodni akarókat, még akkor se, ha eleve lassú a haladásuk. Legtöbbször 15-20 kocsit is ki kell várni a reggeli csúcsban, mire egyvalakit kiengednek.

Az egyetlen könnyebbséget az jelentené, hogy időnként jön a busz és beáll a megállóba, ilyenkor végre kikanyarodásra várók mehetnének a fogadósávba.

Azért a feltételes mód, mert a valóságban ez úgy történik, hogy megáll a busz, majd a kocsisor a záróvonalon át minden további nélkül folyamatosan kerüli ki, az én fogadósávomban, ezzel lehetetlenné téve a kikanyarodást.

De még ha egy kis lyuk is támad a forgalomban, akkor meg az teszi veszélyessé, hogy a busz takarásában nem láthatom, kivárnak-e mögötte, vagy szabálytalanul kerülni kezdik, legutóbbi is ez történt, busz megállt, éppen semmi nem jött, kikanyarodtam a fogadósávba, ahol szembetaláltam magam egy nagy svunggal a záróvonalon át velem szembe érkező kisteherautóval, és csak úgy tudtam elkerülni az ütközést, hogy mivel nagy szerencsémre az én oldalamon nem volt épp autó, be tudtam ugrani a sávba azonnal, de ha épp jönnek mellettem, akkor tuti a csattanás...

Ehhez hasonló eset már legalább ötször fordult elő. Legutóbb azt csináltam, hogy megálltam ott, ahol jött szembe velem szabálytalanul, az én sávomban a buszt kerülő autós és vártam kicsit, hogy esetleg észbekap-e, majd mikor be tudtam sorolni a haladósávba, szép lassan, komótosan gurulni kezdtem, szorosan mellé érve, lehúztam az ablakot, és kiordítottam "ZÁRÓVONAL, bazmeg!", de láthatóan fogalma se volt, miről beszélek.

Érdekes, hogy eszükbe se jut, hogy miért is van ott az a fogadósáv és hogy a záróvonal azért van, hogy azt ne lépjék át...

212 komment

Címkék: budapest közlekedés autó veszélyes kresz záróvonal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rahsid 2010.05.20. 20:47:09

Az hogy te kellő körültekintéssel kikerülöd rendben van, de ezer százalék hogy szabálytalan.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 20:48:10

@Rahsid: Találgattok itt össze-vissza, látom már belekombináltad a zebrát is, de konkrét szabályt egyikőtök sem tud beidézni. Inkább ne égessétek magatokat tovább :)

Purci Úr 2010.05.20. 20:48:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nem vagy szemtelen. De most a legkevésbbé van erre időm. Nézz utána, majd ha lesz időm én is előveszem a könyvet. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 20:53:46

@Rahsid: Még nem. És neked azt, hogy vicces vagy?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.20. 20:54:36

@kpetya: A következô paragrafus implicite tartalmazza:

"h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;"

A hangsúly a "más jármûvel" szavakon van, tehát ezekkel meg szabad állni.

Rahsid 2010.05.20. 20:56:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az hogy kamionosként nem látod át annak a logikáját amit mondok téged minősít, nem engem. De égesd csak magad.

eml 2010.05.20. 20:57:10

@promontor:
"Namost szerintem az nem végszükség, hogy egy busz áll a megállóban. Pontosan lehet tudni, hogy fél-egy percen belül tovább fog indulni. Ez kb. ugyanannyi várakozás, mintha forgalmi okból (pl. lámpa) állna ott."

Ha helyközi, akkor akár 10 percet is állhat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 21:01:00

@Rahsid: Purci Úr már beégett. De te is próbálkozz, neked is sikerülni fog.

1kutya 2010.05.20. 21:06:26

BUSZ = a Budán Utazókat SZívató jármű!

no ezért van itt gond:-DDD

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 21:12:35

@Rahsid: Hát, ha már elfogytak az érvek, jön a személyeskedés. Megszokott dolog ezen a blogon.

:)))))))))

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.20. 21:12:40

@Rahsid: Furcsamód teljesen igaza van, a kresz nem szabályozza, hogy milyen célból álló jármûvet szabad kikerülni.

A józan ész pedig nem jogi fogalom.

Warthog 2010.05.20. 21:18:19

Ezen a helyena buszmegálló messzebb van a kereszteződéstől, kb ott, ahol a Norc fotón valaki a kerítésnek dőlve áll. Így az álló buszt kikerülők a kereszteződés előtt, a záróvonal érintése nélkül visszasorolhatnak. A záróvonalat azért tették ki, hogy a Városmajor utca forgalmát az Alma utca felől kerülők ne álljanak be másodikként a sor mellé, hanem jóval a lámpa előtt soroljanak be.

Rahsid 2010.05.20. 21:18:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nekem voltak érveim, amire te nem tudtál mit reagálni. Mert olyan sötét vagy mint az ágyú.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 21:20:45

@Rahsid: Érveid? Hol? Én nem láttam egyet sem, csak találgatásokat. De ha neked azok érvek, akkor bocs.

Rahsid 2010.05.20. 21:22:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ezzel szemben te mit tudtál felhozni? Mire alapozod az állításod? lehet akár helyes is, de így te is csak találgatsz. Persze hogy ezeket megértsd, nem várom el tőled.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.20. 21:27:05

@Rahsid: Ok, én befelyeztem, már leírtam mindent, az értelmesebbek megértették, te meg tovább kötekedsz, jó szórakozást. :)

Rahsid 2010.05.20. 21:30:09

BefeLYezted?:) Ki értette meg? Mit irtál le?

íyxcvb 2010.05.20. 21:30:31

@promontor:
Elég jól megfogalmaztad a dolgokat, csak egy kis adalék.
Aki járt kresz tanfolyamra annak megtanították a következőt, amit röviden csak erősorrendnek szoktak nevezni: rendőr, lámpa, tábla, közúti jelek (pl útburkolati jel), egyéb szabályok.
Ebben az esetben az útburkolati jel valóban tiltaná a megállást (bár ez a busz esetében tényleg forgalmi ok), de a kihelyezett megálló helyet jelző tábla magasabb "rendű" és a busz részére a kellő ideig megengedi a megállást. És ezt a mögöttes forgalomnak el kell viselnie.
Azon is érdemes néha elgondolkodni, hogy különböző rendeltetésű járműveknek más és mást jelent a forgalmi ok. A tömegközlekedésben részt vevőknek például azt is, hogy időnként megállnak utasokat letenni meg felvenni.

Rahsid 2010.05.20. 21:43:10

@íyxcvb: Ezt elmagyaráznátok ennek a szerencsétlen kamionosnak is?

Drdnght 2010.05.20. 21:54:35

a "busznak szabad-e ott megallnia" kerdesre a 18.§ l pontjaban, es a 17.§ d pontjaban van a valasz. Aki ezt nem tudja megerteni, feldolgozni es nem talaja a KRESZ-t eleg konretnak annak valami baja lehet a gondolkodas modjaval szerintem. Megoldas, surgosen elindul amerikaba (abba az eszakiba), ott szivesen latjak az olyanokat akiknek meg a legkomplexebb szabalyozas se eleg konkret.

Purci Úr 2010.05.20. 21:58:17

Na a Flúgos is olvassa el íyxcvb kommentjét. Ez áll a könyvben is, ha nem is szószerint, de érthetően. Igen, érthetően. :)
Hiába mondod hogy beégtem, veled ellentétben én tudom értelemzni az olvasott szöveget.
De ha még mindig kéne az én érvem, kérlek, máris utánanézek, csak h eleget tegyek egyesek konokságának.

Rahsid 2010.05.20. 22:05:38

Mi van flúgos, csak nem porig égetted magad?

lotht 2010.05.20. 22:06:28

Vajon ebben a buszmegállót miért kerítették le záró/terelővonal kombinációval?
Biztosan nem azért, hogy bátorítsák a megállóban álló busz megelőzését.
Főleg azért sem, mert ilyenkor a busztól nem láthatod, mit is mutat a lámpa.
www.norc.hu/pano/2rWEk6oH/

lotht 2010.05.20. 22:08:24

@lotht: kikerülését, természetesen.
Az első mondatomat pedig megért, aki meg akarja érteni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.20. 22:11:59

@eml: A poszt nem helyközi buszmegállóról szól.

Szerintem ha megáll előtted valaki és záróvonal is van, az az alap, hogy vársz. Aztán ha van nyomós okod arra, hogy feltételezd, az illető nem fog onnan elmenni, akkor kezdhetsz gondolkodni azon, hogy kikerüld.

Az semmiképp nem kóser, hogy "lendületből" átvágsz a záróvonalon.

Aki meg kikanyarodna, az szerintem joggal feltételezi (bizalmi elv, ugye), hogy a busz mögül senki nem fog a záróvonalon a kikanyarodónak fenntartott sávba átmenni.

"streetfighter" 2010.05.20. 22:35:13

Az azért tényleg szomorú, hogy valakiben felmerül, hogy szabályszegés nélkül kerülheti ki a buszt a záróvonalon keresztül.
Én megteszem de tudom, hogy szabálytalan és nagyon óvatos vagyok. :)
Rahsidnak igaza van. Rengetegszer zebra van a buszmegálló mögött, sőt még kereszteződés is!
Ez szerintem jó nagy baromság, de Magyarországon mit is várunk?
Multkor is előzöm a buszt záróvonalon keresztül ÓVATOSAN, erre mit látok: A zebrán a busz mögött lelép a nő. Én illedelmesen megálltam és átengedtem mert SZÁMÍTOTTAM rá. Még meg is köszönte.
Ha lendületből előztem volna, akkor lehet, hogy most nem itt irogatnék. :)

kitfisto 2010.05.20. 22:54:14

hat elegge hulyen van megcsinalva nem lehetett volna megcsinalni ugy hogy forditva legyen a 2 sav?

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.20. 22:56:23

Szólok,hogy a megállókat az önkormányzat helyezi ki.
BKV csak egy teljesítő cég.

kitfisto 2010.05.20. 22:56:42

@kitfisto: ugyanis a busz ott eroteljesen akadalyozza a forgalmat plusszban meg zarovonal is van, ergo a masik megoldhato dolog az lenne, hogy a busz felre tudjon allni onnan amig megall a megalloban

igazi hős 2010.05.20. 23:19:25

150 hozzászólás mindenféle KRESZ értelmezéssel és még senki nem írta, hogy a bringás persze sávon belül kerülheti a buszt? (Aztán meg át a piroson, "mert megtehetem")
Csalódtam a kollégákban, hova lett az autós virtus :-)

igazi hős 2010.05.20. 23:24:19

@"streetfighter": Abban nem látok ellentmondást, hogy a busz ott áll meg, ahol gépjárművel egyébként is meg szokás állni vagy legalább lassítani: zebra, lámpa, kereszteződés. A gyalogos meg úgy is toronyiránt fog továbbmenni, tehát életszerű lenne a busz-, villamos-, trolimegálló teljes szélességében zebrát festeni, akkor a leszállók többsége szabályosan kelne át.

Rot 2010.05.20. 23:50:26

ebben az egészben az a legviccesebb, hogy mikor elkezded kikerülni a buszt, még a saját sávodban mész...
utána szűkül csak a kikanyarodó miatt

cso zsi 2010.05.20. 23:56:46

@kpetya: Most a többi kommentet még nem olvastam, de erre reagálnék csípőből.
Ugyanis sok ilyen megálló van. A többség előtt egy gyalogosátkelőhely is átvezet az úttest túlsó oldalára. A záróvonal nem véletlenül van ott.

cso zsi 2010.05.20. 23:59:06

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Valaki lopja a nickedet, és hülyeségeket ír a nevedben. :)))

cso zsi 2010.05.21. 00:02:04

@eml: Bp-n nem láttam még sárga buszt (azóta fehér és piros is van), ami megállóban (nem végállomáson) percekig állt volna.

cso zsi 2010.05.21. 00:04:01

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Most olvastam bele a témába, és szokatlan volt a válasz, a korábban tőled olvasottakhoz képest.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.21. 00:06:46

@cso zsi: De valaki magyarázza már meg, hogy egy álló járművet miért nem lehet kikerülni...

cso zsi 2010.05.21. 00:18:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Tényleg elmagyarázták többen is. A megállóban állás utascsere miatt, ugyanolyan forgalmi ok, mint a piros lámpa, vagy a STOP-tábla. Nem parkol (várakozik), és nem műszaki (meghibásodás) okból áll ott. Ezeket ugyanis ki lehet kerülni. Feltételekkel.
35. § , valamint 34. § 1-5.
És csak ezek után térhetünk rá egy záróvonal mellett elromlott jármű kikerülésére, amihez jogunk van, hiszen előbb-utóbb tovább kell haladnunk, de csak körültekintően, esetleg segítség igénybevételével, hiszen útkanyarulatban is előfordulhat a dolog.

eml 2010.05.21. 00:28:33

@promontor: @cso zsi:

És vidéki eseteket nem lehet megbeszélni?
Vidéken nincs záróvonal?

Akkor tehát ha vidéken áll a busz immár a megállóban 10 perce és záróvonal van mellette, akkor ott kell állni mögötte?
Csak mert ahol lakom, ott reggel tíz perc alatt 500 m-re tud nőni a sor, és igenis kikerüljük reggelente a záróvonalat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.21. 00:46:58

@cso zsi: "A megállóban állás utascsere miatt, ugyanolyan forgalmi ok, mint a piros lámpa, vagy a STOP-tábla."
Oké, de akkor ennyi erővel akárki megállhat a megállni tilosban is, hogy kitegye/felvegye a nagyanyját.
Ja, és igen, ezt már többen is írták. Viszont még senki sem indolota meg, hogy ez miért forgalmi okból történő megállás. Van itt 160 komment, de még egyet sem láttam, ahol valaki megindolokná ezt. Érdekes, de mindegy.

Na, én megyek aludni, mindenkinek rémálmokkal teli jóccakát! :)))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.21. 04:04:32

"Érdekes, hogy eszükbe se jut, hogy miért is van ott az a fogadósáv és hogy a záróvonal azért van, hogy azt ne lépjék át..."
Vajon tudják-e mi az a záróvonal?

Nekem pl eszembe nem jut záróvonalnál előzni, kikerülni. Kivéve persze terelés, vagy ott veszteglő autó. De buszt... Az úgyis elhúz onnan.

A másik, hogy lakott területen kívül meg általában veszélyes helyeken van záró. Az se esik le a legtöbbeknek. Hegynek felfele, stb., előznek, mintha muszáj lenne.

SzG-1978 2010.05.21. 06:37:03

Azt nem értem, hogyan jön ide az erősorrend.
Az meg tévedés, hogy kétkerekű járművel sávon belül előzhető a gépkocsi. Viszont kikerülhető.
A zebra megint egy más kérdés, mert ha egy zebra előtt áll egy autó, mindegy milyen okból, meg kell állni. Tehát a busz kikerülésekor is meg kell állni a busz mellett, amennyiben van zebra.
És a kikerülés mérlegelésekor nincsen különbség a lakott terület, valamint azon kívüli területet illetően, ahogy a megállás időtartama sem számít.
Még mindig az a véleményem, hogy ha a macisajtos utcából kikanyarodik valaki, akkor minden irányba elsőbbséget kell adnia.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.21. 07:45:44

@eml: Meg lehet beszélni, csak tisztázni kell, hogy az, hogy X helyen tíz percig áll esetleg a busz, az nem ok arra, hogy bárhol máshol záróvonalon kerülgessenek egy buszt, ami éppen áll.

Egyébként meg kulcskérdés a helyismeret. Ha gyakran jársz arra és tudod, hogy az a busz MINDIG tíz percig áll ott, akkor nyilván kikerülheted, persze óvatosan.

Ha nincs helyismereted, akkor szerintem azt kell feltételezned, hogy az a busz mindjárt indul. Kivéve, ha van valami nagyon nyomós ok arra, hogy az ellenkezőjét gondold, pl. vészvillog, tizenöt méteres sor áll az első ajtónál és nem halad. De mondjuk ez utóbbinak a felméréséhez általában idő kell, tehát a normális az, hogy vársz egy kicsit, amíg rá nem jössz, hogy sokáig is állhat ott. Ráadásul abban is biztosnak kell lenned, hogy a busz előtt szabad lesz az út.

Egyébként meg ha gyakran jársz arra, szóvá lehet tenni a Volánnál meg az önkormányzatnál, netán a közútkezelőnél a problámát, hogy csináljanak valamit.

"streetfighter" 2010.05.21. 08:29:02

@ColT:
"Hegynek felfele, stb., előznek, mintha muszáj lenne."

Na épp erre utaltam, csak nem írtam le.
Nem muszáj, de egy erős autóval nem fogok egy lassú mögött kullogni, ha a záróvonalat átlépve is, de gond nélkül le tudom előzni!
Hadd én döntsem már el, hogy be tudom e időben fejezni az előzést, és ne az íróasztal mögött valami segg!

kpetya 2010.05.21. 08:44:11

@cso zsi:

bakker, jogsid van? tombolán nyerted? Az "utascsere" nem forgalmi ok.

kpetya 2010.05.21. 08:46:10

@cso zsi:

Lehet, de attól még elvben tilos ott megállni. Ha esetleg hiányoztál volna mikor ezt oktatták:

d) Megállás: járművel a be- és a kiszálláshoz, vagy a folyamatos fel- és lerakáshoz szükséges ideig, illetőleg - ha a vezető a járműnél marad - egyéb okból legfeljebb 5 percig történő egy helyben tartózkodás.

e) Várakozás: járművel a megállásnál hosszabb ideig történő egyhelyben tartózkodás.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.21. 08:46:22

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Te el sem olvasod, amit mások írnak, mi? Akkor, neked, mert kamionos vagy, még egyszer:""A záróvonal egyéb esetben csak végszükségi helyzetben (pl. elromlott jármű kikerülése, baleseti veszély elhárítása) léphető át, ilyenkor is a megfelelő biztonsági intézkedések (pl. alkalmi irányító személy állítása) mellett. ""
Szerinted? Ha műszaki okokból áll, vészvillogó megy.......Tehát ha nincs vészvillogó, nem lépheted át a záróvonalat.

Ez persze kínos, tehát nem fogsz rá reagálni vagy személyeskedésnek titulálod..

kpetya 2010.05.21. 08:49:55

@Drdnght:

Basszus, mond az neked vmit, hogy "Tájékoztatást adó táblák"??? Nem adnak felmentést a megállási tilalom alól

(5) Tilos megállni:

b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;

kpetya 2010.05.21. 08:51:16

@Aabroncs:

Értem, vagyis ha elektromos probléma miatt nem müködik a vészvillogó, akkor nem lehet kikerülni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.21. 08:51:50

@Rot: Nem, a legviccesebb az, hogy amikor nincs záróvonal, és elkezded kikerülni a buszt, ő meg gondol egyet, és elindul. Autóbuszöböl esetén külön poénfaktor, amikor kib@ssza eléd az elejét.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.21. 08:52:09

@eml: akkor szabályt szegtek. Csak ez volt itt a kérdés és nem a megítélése. Vannak olyan élethelyzetek, mikor meg kell szegni a szabályokat. A fenti nem olyan...Aki itt megszegi, baleseti vészhelyzetet teremt..Ott vidéken is a nagy forgalmú kereszteződés előtt van a megálló? Ugye nem?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.21. 08:54:07

@kpetya: Ez szánalmas kibúvó, ugye tudod? Erre a megfelelő válasz: Nem, akkor át kell ugratni...

Akkor kint az elakadás jelző háromszög...

Tudom, és ha azt meg ellopták?

....

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.21. 08:57:57

@Aabroncs: Furcsa a kresz szó szerinti idézésére azt mondani, hogy számalmas kibúvó. :-D
Amúgy nagyon sok VALÓBAN elakadt buszt láttam már Pösten, és egyik sem méltóztatott kirakni a háromszöget.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.21. 09:05:37

Zárójelben megjegyzem, hogy a kresz 56§-a rendelkezik a műszaki hibás járművekről, és ez alapján a háromszög csak lakott területen kívül kötelező. A Vészvillogóval pedig csak meg szabad jelölni, de nem kötelező.
Tehát: Lakott területen belül nincs lehetőséged megállapítani hátulról, hogy valóban műszaki hiba miatt áll-e ott a busz.

kpetya 2010.05.21. 09:18:15

btw

mi köze van az elsőbbég meg nem adásnak ahhoz vki szabálytalankodott és átlépte a záróvonalat. Attól még az elsőbbség jár neki. Vagy nem?

Rahsid 2010.05.21. 09:23:56

@"streetfighter": Igen, valahogy sejtettem hogy te megfogod ezt érteni...

igazi hős 2010.05.21. 09:46:55

@kpetya: Már megrágtuk ezt egyszer (párszor): szerinted az egyirányú utcából szabálytalan irányba kijövőnek jár a jobbkéz vagy sem?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.21. 09:52:30

@Aabroncs: Elolvastam, egy ideig reagáltam is rá, de mikor már 88-szor leírjátok ugyanazt, akkor már kezdem unni.

"streetfighter" 2010.05.21. 10:07:21

@Aabroncs:

Nem akartam vele dicsekedni, de most, hogy mondod... :D
Mellesleg megnézném azt a pár szerencsétlent aki nem csinálná utánam. :)

kpetya 2010.05.21. 10:10:21

@igazi hős:

Az attól függ, hogy nekem kell megadnom, vagy én jövök onnan. :)

A gyorshajtónak jár az elsőbbség?

"streetfighter" 2010.05.21. 10:24:33

@kpetya:

Nem tudtad?
Mindig annak van előnye aki gyorsabban jön, mert az nem biztos, hogy meg tud állni.
Ezért kell elengedni.
Életösztön is van a világon. :D

igazi hős 2010.05.21. 11:38:59

@newtehen: Pont ezért szerepelt nálam a szabálytalan szó. A tízzel hasító kukásautó nem tipikus veszélyforrás.

pengusz 2010.05.21. 11:47:35

Sokat olvasom a blogot. Itt ugyanazt látom, mint az utakon: az emberek egyik fele szabályosan próbál közlekedni, a másik fel pedig megmagyarázza, miért lehet 55-90-nel menni 50-es táblánál, miért lehet megállni bárhol, miért lehet jobbról előzni, miért lehet átmenni a piroson, úgy általánosságban minden szabályszegésüket meg tudják magyarázni. És persze azok a hülyék, akik megpróbálják betartani a szabályokat. :) Meg a posztoló :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.21. 12:43:43

@pengusz: Az első mondatodnak kifejezetten örülök, ennek hangot kell, hogy adjak. :)
A többire meg én is annyit tudok csak mondani, hogy hűen tükrözi az autóvezetői társadalmat a sok komment. Annyit hozzá kell azért tenni, hogy az olvasóknak sokkal nagyobb része értelmiségi foglalkozású, meg magas iskolai végzettségű, mint a kommentelőknek. Akinek nem inge, ne vegye magára, nem a hozzászólókat akarom sértegetni, csak érdekes adat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.21. 12:49:17

@SilentSound: Ez azt jelenti, hogy az értelmesebbek csak olvassák a blogot, a "kevésbé értelmesek" pedig kommentelnek is? :))))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.21. 12:50:20

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Kizárólag statisztikailag, a jelenlévők pedig mindig kivételek! ;)))

igazi hős 2010.05.21. 12:54:12

@newtehen: Mi jöhet ki megkülönböztető jelzés nélkül 10 felett? Megkülönböztető jelzésű járműnél viszont nem vitatkozunk elsőbbségről, ugye?

kpetya 2010.05.21. 13:47:57

@pengusz:

szabálytalan volt a busz: tilosban állt meg
szabálytalan volt aki a zárón került
szabálytalan volt a posztoló mert nem adta meg a védett úton lévőnek az elsőbbséget.

kpetya 2010.05.21. 13:50:16

@igazi hős:
ujabban kerékpáros.

hol van a kreszben, hogy csak annak jár az elsőbbség aki betartja a szabályokat?

kpetya 2010.05.21. 13:55:01

@igazi hős:

(15) Ha az (1) bekezdés a), b), n) és z) pontjában említett jelzőtábla alatt az 59/a. ábra szerinti kiegészítő táblán autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra van, a jelzőtáblával jelzett tilalom a menetrend szerint közlekedő autóbuszra és/vagy kerékpárra nem vonatkozik.

igazi hős 2010.05.21. 14:16:46

@kpetya: Akkor ez most egy "jól hallható, határozott igen" az eredeti kérdésre? Köszönöm.

eml 2010.05.21. 14:29:36

@SilentSound: "az olvasóknak sokkal nagyobb része értelmiségi foglalkozású, meg magas iskolai végzettségű, mint a kommentelőknek. "

Ezt honnan tudod?

kpetya 2010.05.21. 15:00:49

@igazi hős:

nem.

megismétlem, attól függ melyik fél vagyok.

"... Saját felróható magatartására előnyök szerzése végett senki sem hivatkozhat. ..."

vérengző kismalac 2010.05.21. 15:40:22

nemis értem honanveszik aztat hogy akik ide irogattnak kevesseb iskolát végeztek azoktol akik csakk olvasgatnak
én mindenesttre felvagyokk háborulva

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.21. 15:59:39

@eml: Csináltunk anno egy felmérést, amit több, mint ezren töltöttek ki, abból szűrtem le. :)

_ng_ 2010.05.21. 16:22:53

@kpetya: "Basszus, mond az neked vmit, hogy "Tájékoztatást adó táblák"??? Nem adnak felmentést a megállási tilalom alól"

Segítek: Tájékoztatást adó tábla a "Kijelölt várakozóhely" is, és ott akkor is várakozhatsz, ha azt egyéb szabály amúgy tiltaná.
Az Autóbusz megállóhely egy olyan tájékoztató tábla, amely az autóbuszok számára a kijelölt megállóhelyet jelzi (gyk.: ott _kell_ megállniuk, még akkor is, ha amúgy azt más szabály tiltaná), neked meg azt, hogy ott és előtte 15, utána 5 méterrel még akkor sem állhatsz meg, ha azt amúgy más szabály nem tiltaná.
(Az Egyirányú forgalmú út egy olyan tájékoztató tábla, ami többek között megtiltja, hogy tolass, de -- egyéb feltételekkel -- engedi a bal oldalon történő megállást, ami amúgy tilos. Ésatöbbi.)

igazi hős 2010.05.21. 16:29:22

@vérengző kismalac: Szerintem abból amit írnak. És mi tagadás jogos.

cso zsi 2010.05.21. 16:49:22

@kpetya: Mesélj, akkor mi a bánat?

_ng_ 2010.05.21. 17:02:03

@cso zsi: Bár a KRESZ nem részletezi, hogy mi a "forgalmi ok", egyértelműen az úton képződött akadály, ami miatt nem tudsz továbbhaladni. Így az autóbusz valóban nem forgalmi okból áll meg a megállóban, hanem az üzemszerű működéséből kifolyólag (ahogy pl. a kukásautó is). Te viszont már forgalmi okból állsz mögötte egészen addig, amíg el nem indul vagy szabályosan ki nem tudod kerülni.

dzsaszper 2010.05.21. 17:49:48

@kpetya: régen emlékeim szerint benne volt, most nem találom.
Így egy esetleges balesetnél csak az a kérdés, a szabálytalanul kerülő jármű már beért a kereszteződésbe.
Ha nem, akkor egyértelműen ő a hunyó.
Ha igen, akkor meg elvileg az, aki a mellékutcából jön. Ezzel együtt a szabálytalanul kerülő autóst szerintem korrektül vennék elő közúti veszélyeztetésért...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.21. 18:06:59

@kpetya:

"szabálytalan volt a busz: tilosban állt meg"

Hm, meglepne, ha találnál olyan jogalkalmazót, legyen az rendőr, közlekedési hatóság vagy éppen bíróság, aki szerint a megállóban megálló busz szabálytalan lenne.

De tegyél egy próbát, jelentsd fel őket és számolj be az eredményről!

(Szerintem is ott tévedsz, ahogy erre már többen rámutattak, hogy azt hiszed, a "tájékoztatást adó" tábla az csak valami reklám, aminek nincs következménye a KRESZben. Pedig van.)

"szabálytalan volt aki a zárón került"

Ebben egyetértünk.

"szabálytalan volt a posztoló mert nem adta meg a védett úton lévőnek az elsőbbséget. "

Ez meg szerintem attól függ, hogy pontosan hol találkoztak: a posztíró azt mondja, "kikanyarodtam a fogadósávba, ahol", hát szerintem ebben az esetben nem volt szabálytalan...

sunshinetrip 2010.05.22. 01:24:06

ha szabad megjegyeznem csondben meg1x hogy ez egy nem letezo problema:D aki ismeri a helyet, tudja jol h nincs az a barom, aki ki akarna kanyarodni abba a csoppnyi savba ami amugy regen nem volt ott, foleg ha ott a bazinagy busz, ami takar nem kicsit, es nem utolsosorban hogy a Varosmajor egy enyhe emelkedo a Moszkva felol, mindenki zuzza, lofaszt kanyarodsz ki:D ha meg dugo van akkor ugyis nyugis es amugy az alma utca olyan kurva meredek, hogy allo helyzetbol startolsz, van ido mindenre...

ehhh, szomoru.

miert nem irtok inkabb a kalvin terrol? na az sport!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.22. 05:23:31

@"streetfighter": Jó, ha valaki szembejön majd a hegy tetején, miközben te előzöl - mondjuk egy Volvo FH12 - akkor majd ő eldönti, hogy az erős autódból mi marad.

bikila 2010.05.22. 08:35:22

@kpetya:

"szabálytalan volt a busz: tilosban állt meg"

A buszmegállóban??? A buszvezető nem mérlegelhet - ha van utas a megállóban, vagy valaki jelezte a leszállási szándékát időben - meg kell állnia.

Az lehet, hogy nincs szerencsésen kihelyezve egy buszmegálló, de az már nem a te dolgod, hogy eldöntsd, hogy a busz ott szabályosan áll-e meg... Ha meg a buszmegálló szerinted nincs jó helyen, akkor azt az gondolom NKH-nál és/vagy a BKV-nál kell jelezni.

De, amíg ott a buszmegálló, addig a busz tök szabályosan áll meg ott az utascsere érdekében, még akkor is, ha az általad idézett paragrafus szerint nem.

Nincs az a hatóság, aki ezért megbüntetné a buszvezetőt.

"streetfighter" 2010.05.22. 13:07:00

@ColT:
Szánalmas vagy!
Én 3 azaz három másodperc alatt letudom az előzést.
Csak akkor kezdek bele, ha be is tudom fejezni!

rushman 2010.05.22. 14:10:05

@promontor: Ja. A kijelölt gyalogosátkelőhely is tájékoztató tábla, vagyis bátran ignorálható. Sosem értettem, miért kiabálnak utánam a közelében álldogáló emberek. :)

Már bocsánat, de szerintem az a NORMÁLIS viselkedés, hogy ha a busz utasokat szállít fel-le, akkor szarva a világra átgázolhatunk mindenen (parkon, bokron, záróvonalon, téglafalon, szemből érkező közlekedőtársunkon, esetleg jobbról előzve az éppen leszálló utasokon át), hogy megelőzzük/kikerüljük azt a gonosz buszt, aki direkt megáll szabálytalanul, MINKET feltartva! És akkor még az elsőbbséget sem adják meg, kikanyarodnak elénk? Pedig semmilyen szabályt nem szegtünk meg. Hát itt már mindent szabad?! Itt MI vagyunk a fontosak, a többi mind idióta, gyenge, barom, alsóbbrendű lény, akik mind arra várnak, hogy teljesíthessék kívánságainkat, utat adhassanak NEKÜNK.

Szóval, ha valakinek ezt végigolvasva nem a szánalmas jelző jut eszébe, vagy egy idióta, aki képtelen felfogni, vagy tahó, aki nem akarja felfogni a KRESZ filozófiáját. Semmi gond, emberek egész életeket élnek le ilyen állapotban, nem kell szégyellni. Csak annyit kérnék, kevesebbet használják ezentúl gépjárművüket. Köszönöm.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása