Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Keresztbe állt az úton telefonálni

2010.07.28. 13:51 :: SilentSound

Nem nagyon hatja meg a vezetés közben telefonálókat, hogy ezért büntetés járhat, mert kicsi a lebukás esélye. Pedig veszélyes is lehet a dolog, mint ahogy Réka újdönsült kedvence is kacsázott össze-vissza majdnem balesetet is okozva, ráadásul amikor dudaszót kapott jutalmul a produkciójáért, persze, hogy neki állt feljebb és feltétlenül móresre kellett tanítania a renitens kürtölgetőt.

Júl. 27. 16:15 környékén történt velem az alábbi: Kollegám vezette s autómat, én mellette ültem békésen, Budaörs irányából tartottunk Attila út felé, épp a BAH csomópontnál jártunk, mikor kollegám jelezte, hogy mögöttük a másik sávban egy céges autó nagyon össze-vissza rángatja a kormányt.

A rángatás eredménye az lett, hogy mire mellénk érte ráhúzta magát az autómra. Kollégám rádudált - hiszen ez lehet figylemetlenség, vagy bármi egyéb is -, közben persze telefonált. A ránkhúzodás megszűnt.

Mögénk került, majd a külső sávból elénk akart jönni, kollégám beengedte, miért ne tette volna - siet, gondoltuk. Javasoltam, ahogy anno KRESZ könyvben olvastam, hogy távolodjunk el a veszélyesen közlekedő autótól. Azonban olyan történt, amit én még nem láttam, pedig nem vagyok igazán fiatal.

Konkrétan keresztbe fordult előttünk, leblokkolt minket és a mögöttünk lévőket, egy teljes sávot zöld lámpánál. Ott állt keresztben és telefonált és vigyorgott.

Bevallom őszintén az járt a fejemben, hogy ránk húzza magát , neki céges autója van, nekem nem. Ami azt jelenti, hogy nekem szervizbe kell vinnem az autót, megint nem lesz pár napig, s micsoda pénz - agglomerációban élőként - napi két óra plusz, ha tömeg közlekedek, sainos, árában sem olcsóbb már sokkal a távolsági busz, vonat.

Jellemzően külvárosban szoktam parkolni, és Budapesten tömegközlekedek, csak aznap Budaörsre kellett menünk egy tárgyalásra, ezért autóztunk. A másik, ami a fejemben járt, hogy a nyakam az ütődéstől rándul egyet, s nagyon fog fájni utána.

A vége az lett, hogy megunta néhány perc alatt - örökkévalóságnak tűnt -, majd kisorolt. Én nézegettem, mikor akar megint elénk jönni és leblokkolni - de miután neki nem ez a sáv volt jó, kiment a külső sávba és elkanyarodott balra.

Azóta is értetlenül állok a dolog előtt, én még ilyen rosszindulatot, szándékos fenyegetést autóval nem tapasztaltam.

170 komment

Címkék: budapest telefon közlekedés autó hülye büntetés veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Répa89 2010.07.28. 21:33:54

@balu_a_medve: Köszi, igyekszem jobban írni. Ő úgy ítélte meg korábban, higy mi bénáztunk, ő index nélkül sávot akart váltani, ránk jött, rádudáltunk. Mögöttünk beengedte a másik autós, onan kiment jobbra a külső sávba, majd megint bejött elénk, én kértem a kollegámat, hogy engedje be, nehogy baj legyen. Ott állt előttünk keresztben, telefonált és vigyorgott, a lámpa zöldre váltott, ő továbbra és telefonált, vigyorgott és állt. Leblokkolt minket és a mögöttünk lévőket, egy teljes sávot.

Répa89 2010.07.28. 21:36:28

@Aabroncs: Köszi, ez bennem fel sem merült, én csak néztem, hogy mit fog még csinálni ezek után. Ha felülünk a provokációnak, ő jár jobban. Sajnos.

Répa89 2010.07.28. 21:38:38

@Hasta la Vittoria Siempre: mi az összefüggés a két dolog között, kérlek, magyarázd el!

Devil 2010.07.28. 21:50:45

@Aabroncs: Sajnos nekem is Samsung telom van, es egz remalom kihangositani (S5230). Talan valaki tudja hogyan kell egyszeruen kihangositani... ugyanis a standard eljaras az hogy felveszed a telot, az unlock gombbal unlockolod, ez ugye a kijelzon latszik ezert kozben azt kell bamulni ugyhogy kozben beszelni sem tudsz, aztan az erintokepernyon megnyomod a kihangositas gombot (eltalalod azt a max 1x1cm-es negyzetet) egy olyan menuben ahol meg vagy 10 gomb van es utana LEOKEZOD!!! mert okezas az kell. Mindezt vezetes kozben, hat hulyek ezek a koreaiak???
Brutusz kihangositot nem veszek, hetente 1x hivnak fel autoban, es mindig max. 1 percig beszelek. Es miota egyszer egy igen gagyi regi Nokiaert feltortek az automat, nem hagyok bent meg veletlenul sem semmit ami ertekesnek tunhet.
Ja a regi Nokian a kihangositasra 1 kulon gomb volt, sima nyomogomb nem erintokepernyos keresgeles, de jo kis telcsi volt...

Devil 2010.07.28. 21:53:21

@Répa89: Meg kell tanulni ugy visszaprovokalni hogy neki legyen a kellemetlenebb. A duda kivalo ezkoz erre.

Répa89 2010.07.28. 21:57:59

ok, köszi, majd gyakorlom:) csak én féltem, ezért nem is merült fel bennem ilyesmi.

Répa89 2010.07.28. 22:06:07

@toyotaska: sok balesetet okoz a kézbe tartott mobilozás autóban. A medencés dolog meg csak gusztustalan, de statisztikailag kevesebb a sérült ebből kifolyólag. Úgyhogy a hasonlat jó.

.lll. 2010.07.28. 22:19:41

a BACH csomópontba nincs is térerő

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.07.28. 22:26:02

@toyotaska: hehe az megvan h 10-ből 9 sofőr azt gondolja h az átlagnál jobban vezet?

mr_x 2010.07.28. 22:31:17

@Szőke kisfiú: "Fogadjunk, hogy pár napon belül lesz egy olyan poszt, ahol már nem percekig, hanem órákig tartotta fel valaki a forgalmat, és nem keresztbe fordulva, hanem egy kereszteződés közepén."
En olyat lattam, hogy korforgalomban "felreallt" a lakoautoval es elovette a terkepet hogy merre kell menni :-)
Le is filmeztem, megprobalom elokeresni :-o

KCB 2010.07.28. 22:33:58

@1 Fószer: "
Én se dudáltam,mikor az 1-es úton a 811-es kereszteződésénél a szembejövő teherautóról potyogott a gyújtósnak való fa az útra elém. Kikerülöd az útakadályokat,és mész tovább."

Hát öreg hiba, mert a teherautós valszeg nem is tudja mekkora baleset veszélyt okozott. Ha arra megy egy motoros, valszeg perec és koszorú lesz a vége. Még szerencsére meg vagy elégedve magaddal milyen türelmes vagy.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.07.28. 22:34:46

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

mindig is röhögtem azokon a lúzereken, akik annyira bénák, hogy nem tudnak telefonálás közben vezetni, bénáznak, meg lassan tötymörögnek, és ennek ellenére annyira fillérbaszók, hogy nem képesek egy kib.aszott "hedszetet" venni. Nekem van headsetem is és kihangosítóm is, hosszabb telefobhívásoknál használom, de ha egy-két perc alatt végzek, akkor én is kézből telefonálok, de közben nem szoktam bénázni.

Ja, és olvasva a hozzászólásokat megint arra jöttem rá, hogy a magyar autósok 100 százaléka szabályos, és sosem telefonál vezetés közben. De akkor felmerül a kérdés, hogy ki az a sok ember, akiket nap, mint nap látni, hogy kézből telefonálnak?

algi 2010.07.28. 22:37:13

Csak rájött, hogy vezetés közben nem szabad telefonálni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.07.28. 22:40:47

Aki szerint pedig már megint a posztoló a hülye, az menjen telefonálni egy lakatlan szigetre, és maradjon is ott!

mr_x 2010.07.28. 22:41:11

@Amatőr: " Indulás után is egyre pofázott, de amikor rákanyarodtunk a kifutóra, a nejem (nálunk ő viseli a nadrágot)nem bírta cérnával és rászólt. Na, erre letette.
A f...k...p, ha csak az időmmel játszik, nagy bajt nem okoz, de itt párszáz élettel szórakozott."
Miert is?
Repulon azert nem lehet a mobilt hasznalni, mert a mobil halozatot nagyon zavarna a perszaz telefon orankenti parszaz km/h-s sebesseggel valo cellavaltogatasa.
Ujabban mar egyes gepeken lehet hasznalni (sajat cella a gepen horror aru roaming dijjal :-))

mr_x 2010.07.28. 22:44:21

@SilentSound: Meg jo hogy nem te fogod nyerni a garmin navit kekfogu kihangositoval :-)

Répa89 2010.07.28. 22:45:08

@...::: Flúgos Kamionos :::...: nem csak, sép emlék az az év:) húszesztendős voltam akkor - rendszerváltás- meg ilyenek

isssti 2010.07.28. 23:03:32

@Répa89: Puszit nem adtatok neki ezek után?
Tiszta heppiend -pofám leszakad!

J.W. Booth 2010.07.28. 23:07:03

@lófő: mert nincs is BACH-csomópont

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.28. 23:12:54

@toyotaska: Had kiabáljak,engedd meg légyszíves,ha már az irányjelzőt nem használja,mert foglalt a bal keze. Engedd meg lécci.

Neked meg rendőr fóbiád van.

Egy szóval nem mondtam,hogy szabálytalankodik,és pénzbirság,csak engem ne tartson fel a figyelmetlenségével.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.28. 23:22:46

@Kerek Perec: Hogyan adtam volna a tudtára szerinted,ha ő jön a dombról lefele,én meg mutogatok ezerrel valamit,ő meg bemutat nekem,hogy bakfütyy.

Nem kell a rizsa,te se mennél utána,volt jobb dolgom is,hogy "önkéntes rendőrködjek" mint menő toyotás barátunk írja.

balu_a_medve 2010.07.29. 00:02:36

@Répa89: Magyarán tényleg egy állat volt, és a szimpatikus levele csak önigazolás illetve valszeg rá volt szorítva a főnöke által az emberibb hangra.

Igazad volt (és a KRESZ-könyvnek is), az ilyet jobb elkerülni, és ha szívózik, akkor meg leszarni, nem figyelni rá. Bizonyos életkor és/vagy IQ alatt egyesek (85%-ban férfiak, de bizony nők is!) szeretnek szívózni. Többségük kinövi, és később szégyenli magát, de ezeket még egy kis dudálás is csak továbbhergeli.

balu_a_medve 2010.07.29. 00:08:05

@mr_x:

"mert a mobil halozatot nagyon zavarna a perszaz telefon orankenti parszaz km/h-s sebesseggel valo cellavaltogatasa."

A hivatalos indoklás szerint a gép berendezését zavarhatja, és nem csak a telefon kell kikapcsolni (fel- és leszállás során), hanem minden kütyüt.

Természetesen a valóságban a mobil nem nagyon zavarja a repülő berendezéseit, de amíg nem mehetnek biztosra, inkább tiltják, és én ezzel kurvára egyetértek. Nézz meg pár légikatasztrófás ismeretterjesztő filmet a NatGeo-n, a balesetek jelentős része valami kis lófaszság miatt történt.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.07.29. 00:20:43

Eddig olvastam:

"..nagyon össze-vissza rángatja.."

"A ránkhúzodás megszűnt."

Ezek után még érdekelt valakit? Mert az vicces!

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.07.29. 00:30:09

Bazzzmeg!! Tovább olvastam!

STILISZTIKAI ARMAGEDDON!!!!

Pedig én bizonyítottan nem vagyok nyelvtannáci!

b0c1k4 2010.07.29. 00:32:16

Mondjuk eleve helyszini fobelovest adnek mindenkinek aki kezeben a telefonnal vezet (es ezt SZO SZERINT). Majdnem minden telefonon van kihangosito gomb, mi a faszert olyan kurvanehez megnyomni?
AHh megint felbasztam magam...

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.07.29. 00:36:31

@b0c1k4: Két fajta ember van: Aki tud telefonálás közben vezetni és aki nem.

ekutya 2010.07.29. 01:17:46

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

Tévedés! Csak egyfajta. Akinek nem szabad vezetés közben telefonálni.

bikila 2010.07.29. 01:18:18

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

Aki tud telefonálás közben vezetni
+++Vagyis ezt hiszi magáról...

widor844 2010.07.29. 01:26:07

S még percekig képesek voltatok várni? Én rögtön kiszálltam volna, kiszedem a kezéből a telefont eldobom és kiütöm utána a pasast. Többet nem csinálná, így meg fogja máskor is.

Zsola777 2010.07.29. 02:16:49

A telefonálás hagyján (eltekintve attól, hogy egy többmillás autóba nem tellik szaros tízezerért kihangosítót/headsetet venni), régebben levillogtam egy gyorshajtót, mire az besatuzva keresztbeállt, elfoglalt két sávot.
Alig tudtam megállni előtte, de csak azért nem mentem neki, mert külterület volt, hipergyér forgalommal. Mire a rendőr odaér...

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.07.29. 02:26:03

@Amatőr: "Tegnap du. a Dublin-Bp fapadoson ajtózárás után kezdett telefonálni a másik sorban egy genetikai hulladék."

Megnyugodhatsz, a nagy vasmadárnak a telefonálástól kutya baja sem lesz. Úgy tervezték a fedélzeti műszereket, hogy a futópálya melletti radarok (több nagyságrenddel nagyobb energájú) jelei se tudják zavarni. A telefonos duma csak maszlag, max. a sztyuvikat zavarja, hogy telefonálás közben nem figyelsz az úszásoktatásra.

Ahol viszont tényleg ne használj mobilt: intenzív osztály, kórházi műtő (az EKG, EEG stb. nem komálják), hangstúdió (pofánvág a hangmérnök, ha beleprüntyögsz a felvételbe).

toyotaska 2010.07.29. 07:00:15

@droid_: "hehe az megvan h 10-ből 9 sofőr azt gondolja h az átlagnál jobban vezet? " Persze, valóban így van.Szerintem a szabályokat olyan mértékben kell betartani amilyen mértékben érzed biztonságosnak, mint egy szorzó. Tehát van akinek az 50 es tempo nem biztonságos , nem tudja kezelni már annyival se az autót az menjen 40 el. Ha meg valaki 75 el is tudja biztosítani mindenkinek az elsőbbséget, nem veszélyeztet másokat, átlátja a szituációkat akkor menjen annyival. Abban van igazad hogy nagyon sokan friss jogsival/nagyarcal/apu autójával a 130 at is biztonságosnak ítélik meg városban. Ugyanez igaz a telefonra is. HA biztonságosan tudod használni, használd. Ne veszélyeztess másokat.

@1 Fószer: Az irányjelzőt nem írtad az előbb. Akkor jogos. Egyébként simán lehet használni telefonnal is.Ha akarod ennyi a kulcs. Nem a telefonra kell fogni, hanem arra vastagon leszarja. Ugyanez a helyzet a zebrákkal is, nem a gyorshajtás miatt nem állnak meg/ütnek el valakit, hanem mert leszarjak h áll ott valaki. A legtöbb zebra még 80 as temponal is belátható annyira hogy megállj ha valaki ott áll, vagy kilép. Csak ugye "nehogy má otthagyjam a fél gumimat az úton egy gyalogos miatt"

Oláh Karin 2010.07.29. 07:05:55

Ez egy hatalmas fake. A kicsit nagyon bugyutácska poszt még betudható lett volna a szerző képességeinek, de amikor @Répa89 bejelentkezett, hogy ő a posztoló, és továbbfejtette a kreálmányát, azonnal kiderült, hogy az egész egy mese habbal.

toyotaska 2010.07.29. 07:07:05

@vmaast: Nem jogosít fel mindenre ami tiltott.De levezettem már párszázezer kilométert(tudom van aki sokkal többet, bla bla),vezetéstechnikai tréningre jártam, elég sok mindent tapasztaltam az utakon úgy gondolom hogy bizonyos szabályok megszegésével, ésszerű módon, nem veszélyeztetek senkit.

Roy 2010.07.29. 07:18:14

Milliós autóra telik, kihangosítóra headsetre nem. Headset minden telefonhoz a csomagban benne is van, külön pénzbe nem is kerül.

Répa89 2010.07.29. 07:38:42

@Oláh Karin: sajnos nem mese, ne történjen Veled ilyen, nem jó ilyen szituációban lenni.

Körömcsiga 2010.07.29. 07:42:40

Tele van a környék térfigyelő kamerákal, tessék a rendőrségen feljelentést tenni!!!

dekás dezső 2010.07.29. 08:17:47

@toyotaska: jóvanakkor, mobilozzál kézből szorgalmasan, neked lehet, csak a többi fogyatékosnak nem;)

Petrodon 2010.07.29. 08:37:10

Az irományt ill. repa hozzászólásait olvasgatva olyan 10 évesre saccolom a kedves posztolót...
Gyönyörű.

biu 2010.07.29. 08:40:02

Szájon kellett volna baszni...

Alex3000 2010.07.29. 08:46:55

"néhány percig" tyűűű ez már valami. Le a kalappal a sztorizó előtt, hogy nem tett valami olyat, amit megbánt volna később.

Csirke72 2010.07.29. 08:51:58

Kedves posztoló,

Ennyire nem lehetsz tutyi mutyi!!!

Kipattansz lenyomsz neki 1 sallert avagy begyalázod a nöje elött, kikapod a telot kezéböl(azt megtartod), a slusszkulcsot meg elhajitod a forgalomba:)))

Ennyi:)

Csirke72 2010.07.29. 08:53:01

@biu:

Ugyen ezt mondom:) Avagy enyhén szájba szexuálni...

Èn nem vagyok ennyire türelmes és megértö:)

Csirke72 2010.07.29. 08:55:09

@Roy:

Ez a millios olyan nevetséges....:(((

Az hogy magyarországon millikba van minden az nem jelent semmit mert 0 értéke van.
10-20.000 Euros auto? Ja azaz 0
Ezt nyugaton 1 átlagember 1 év alatt legkésöbb összerakja:)))

Robit42 2010.07.29. 09:16:55

@Jerky_Maistro: Hát gondolom nem sok BMW-s céges kocsi van a világon. :)
Réka pajtiasszony: Ha céges, miért nem írtad fel a cég nevét? Interneten megnéz, beír nekik, meg ide is. Hátha nem a főnök volt.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.07.29. 09:27:06

@Devil: Ne viccelj, néz már meg mennyibe került az a headset amit belinkeltem.webshop.t-mobile.hu/shopimages/big/samsung_wep450_b.jpg Azért biztosan nem törik fel az autód, ráadásul brutális jó aksija van, el sem hiszem milyen időket megy két töltés közt. Nem írom ide, mert rögtön jönnének a hitetlenkedők és ráadásul off is lenne, de hidd el, 5000 Ft nem pénz ezért...Egyébként az Omnia2-m beépített kihangosítóját meg szoktam találni. Ami neked van, azon a jobb oldali gombot picit nyomva kell tartani majd a kihangosítót megnyomni. Valóban kicsi, tényleg nem egyszerű, most próbáltam ki, de azért kivitelezhető. Asszonynak az van.

nyomasek 2010.07.29. 09:41:16

Ettől sokkal szebb bünti volt szombaton délután 6 körül az M7 érdi emelkedője után.
Egy német rendszámú audis megunta a belső sávban 120-al kapaszkodó 1-es bömöst, kivágott a szélső sávba a középsőben haladók között centikkel, nem kis riadalmat okozva, majd beugrott a bömös elé, és az addigra 130-ra gyorsító bömbist és az egész tömött belső sávot 30-ra!!!!!!!!! fékezte. Én a bömös mögött nyomtam a satut, a visszapillantóban láttam a vészfékeket meg a hirtelen keresztbe álló kocsikat. Sajnos nem tudtam már leolvasni a rendszámát, pedig szívesen közreadtam volna.
Saccom szerint úgy 50 ember életével játszott.

CopyRight 2010.07.29. 09:45:26

Júl. 28. 16:15 környékén történt velem az alábbi: Hazafelé tartottam autóval, én vezettem. Hallgattam a rádiót, és békésen piszkáltam az orrom. A Lágymányosi híd felől tartottam Soroksár felé, épp a Határ útnál jártam, amikor arra lettem figyelmes, hogy mögöttük a másik sávban egy céges autó nagyon össze-vissza rángatja a kormányt. Ekkor rádudáltam - hiszen ez lehet figyelmetlenség, vagy bármi egyéb is -, közben persze rágyújtott egy cigire... Erről persze, soha nem beszél senki... Pedig szerintem, legalább olyan veszélyes a rágyújtás pillanata, mint a telefon. Arról nem is beszélve, amikor a forró hamu a sofőr lába közé esik... Én első körben, ezt tiltottam volna be vezetés közben. Ennek tükrében, a telefon korlátozása, komolytalan b@szogatásnak tűnik.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.07.29. 09:51:36

@Csirke72: írd le ide is légyszives mennyit költesz havonta szórakozásra és az asszony dolgozik-e "németbe", mert olyan rég olvastuk és különben is épp témába vág.

@toyotaska: azért írtam amit írtam, mert te is a 9-ben vagy, de azt nem tudhatod, hogy abban a 4-ben, akinek igaza van, vagy abban az 5-ben, aki téved. Másrészt te biztosan jól tudod, melyik szabályt érdemes megszegni melyik szituban, csak körülötted erre nem biztos hogy mindenki számít...

Llew 2010.07.29. 10:02:36

"Konkrétan keresztbe fordult előttünk, leblokkolt minket és a mögöttünk lévőket, egy teljes sávot"
Mi volt az a hatalmas jármű, ami az úton keresztbe állva csak egy sávot foglalt el?

rATdrAgOn 2010.07.29. 10:02:39

Azt én is kedvelem, mikor nagyon jó vasban ül a marharépa és kézből telefonál. :) Volt már olyan, hogy megkérdeztem tőle, hogy kihangosítóra nem telik? :)
Pedig ha nekem a rissz-rossz, ezeréves ipari hulladékomban van kihangosító, akkor nem értem, hogy egy _JÓ_ kocsiba miért nem fér bele a költségvetésbe? :) (Persze BT-s, mert ahhoz nem kell szétfaragni semmitse, legalábbis a normálisabbjához :D)

belagezabela 2010.07.29. 10:23:16

"Én nézegettem, mikor akar megint elénk jönni és leblokkolni - de miután neki nem ez a sáv volt jó, kiment a külső sávba és elkanyarodott balra."

Mit teccik beszélni?
WTF?

Celtic 2010.07.29. 11:17:52

@Répa89: "evelében jelezte a másik autós, hogy egyszer már elmentünk mellette indokolatlanul túl gyorsan, aztán később meg indokolatlanul túl lassan."

Ezt nem ertem. Hogyan lehet valaki mellett "indokolatlanul lassan" elmenni?

Répa89 2010.07.29. 11:20:54

Nagyon köszönöm a hozzászólásokat! A másik autós bocsánatot kért levélben, ezzel a dolgot le is zártuk.
Ami még érdekes, sajnos, nem vagyok 10 éves:)- rosszul írok - ez tény, gyengék a képességeim - lehetséges. A többit meg fedje homály.

dr. vuvuzelafan 2010.07.29. 12:01:29

@toyotaska: Szerintem ez a kézből telefonálás tiltása az egyik legnagyobb ostobaság a világon. Ha a telefonálás elvonja a figyelmet, akkor az nem a kézben tartott mobil miatt van, hanem magától a telefonálástól. Én kézben tartott és headsetes telefonálás közben is ugyanúgy tudok, vagy nem tudok figyelni, ergo ha tényleg veszélyes a figyelemelvonás, akkor mindenféle telefonálást tiltani kellene. Ennek egyébként látnám értelmét, mert szerintem is valóban elvonja a figyelmet.

Mellesleg a figyelemelvonás ugyanúgy megvan, ha a sofőr eszik, iszik, beszélget vezetés közben (esetleg még a dohányzás is megemlíthető). Akkor vagy ezeket is be kellene tiltani, vagy a telefonálást sem. Szerintem mindegyik ugyanaz a kategória.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.29. 12:11:57

@Llew: Nem fértek el,mert volt a lezárt sávon kívül még 2 sáv. Aki ekkora szörnyeteggel jár,az nem tud kerülni,inkább vár.

@CopyRight: Végy a kezedbe egy Nemzetközi Árufuvarozói könyvet,és nyisd ki Romániánál, Azzal kezdődik,hogy vezetés közben tilos a dohányzás.

Ezért szoktam mondani,hogy lassan Románia fejlettebb lesz nálunk. Az egy másik dolog,hogy az emberek egy része szarik itt mindenre(románok),de ezt a rádióban hallják,hogy magyarországon mindent lehet,nincs jogi következménye.

vmaast 2010.07.29. 12:38:08

@vuvuzelafan: A figyelemelvonás egy dolog, a másik pedig az, hogy amíg a teflont baszkurálod, addig nem a kormányt, az pedig egészségkárosító.
Evés, dohányzás tulajdonképpen megáll, szerintem sem kellene. Ha a közlekedés-szabályozás picit tökösebb lenne, akár szóba is kerülhetnének.
Mondjuk a dohányzás önmagában is gáz, az autóban evés meg pláne, de itt a balkánon simán elcsúszik ;-)

dr. vuvuzelafan 2010.07.29. 12:49:10

@vmaast: Szerintem az érvelésed azért sántít, mert nem a telefon "baszkurálását", hanem magát a telefonálást büntetik.

A kihangosítóba tett telefont is ugyanúgy "baszkurálni" kell, ha éppen hívást akarsz indítani (hogy azt már meg se említsem, ha netán olyan elvetemült vagy, hogy SMS-t írsz menet közben). Ezzel szemben a hívás fogadása még kihangosító nélkül is lehet teljesen automatikus vagy félautomatikus (bármely billentyűre), amikoris oda sem kell pillantani, hogy felvedd a hívást. Ráadásul egy jópár teló akár fel is olvassa a hívó nevét, így még amiatt sem kell ránézni a képernyőjére, hogy eldönthesd, fontos-e a hívás.

Jelen szabályozás szerint tudtommal a kihangosítóban tartott telefonról a hívásindítás OK, viszont a könyöklő pózban kézben tartott telón beszélgetni tilos. Én azt mondom, hogy ez a szabályozás így butaság, talán át kellene gondolni előbb, mi is a cél.

Llew 2010.07.29. 12:58:02

@1 Fószer: tehát most akkor a taplón telefonáló, de udvariasan levelező sofőr is, és a kreszkönyvet fejből idéző, de saját bevallása szerint gyenge képességű poszttoló is egy-egy csatahajóval volt?:) Ej, nagyon nem kerek ez a történet. A többi sofőr meg mind olyan türelmes fajta volt, hogy nem zavarta őket, hogy előttük áll a sor?

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.29. 13:11:46

Két fajta ember van: az egyik nem tudja megkülönböztetni a jobb és a bal kezét, és balról vág eléd. A másik meg tudja különböztetni a jobb és a bal kezét, és jobbról vág eléd.
Vágod?

''autónepper.'' 2010.07.29. 13:16:47

@nyomasek: szerintem te túl sok cobra11et nézel:D

Inter Face 2010.07.29. 13:35:41

Mi a különbség ,ha valaki beszélget a kocsiban vagy éppen az üvöltő gyerekét rendszabályozza és közben egy kézzel fogja a kormányt ,és a kézben telefonálás között?Ja ,hogy az egyik szabálytalan...Automata kocsit meg simán el lehet vezetni egy kézzel,legalább itt tehetnének különbséget. Van blútyúk fülesem de nem szoktam mindig használni,amúgyis a telefonkönyvből ki kell keresni a neveket,vagy beírni a számokat amihez úgyis oda kell nézni.Gps-t is csak szemre használom ,hang levéve ,de attól még az utat is tudom figyelni.Szerintem akinek ennyi figyelemmegosztás már káros és kacsázik a forgalomban az előbb utóbb úgyis benéz valamit mert megzavarta egy madár vagy lekötötte a figyelme nagy részét a rádióműsor.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.29. 13:42:13

@Llew: Látod,így van sajnos. Kevés a 3 sáv,több kellene. Többiek hátul meg csak statiszták voltak,azért nem mentek el onnan.
@Inter Face: Persze,akkor az összes nemzetköziben lévő nyerges kamion,mert nagy részük automata váltós,akkor az végig beszélheti az utat Budapestől Ártándig.

CD-R80 2010.07.29. 13:43:19

@nyomasek: Én ezt elhiszem:) A németek amúgyis előszeretettel piknikeznek az autópályákon. Lehet azt hitte otthon van.

Inter Face 2010.07.29. 13:48:26

@1 Fószer: Nem zavarna.Addig sem alszanak el:D Tv-t nézni úgyis rengeteg kamionos szokott.Ami szintén nem tilos.

vivax 2010.07.29. 13:58:33

végül is a versenyzők is vezetnek néha egy kézzel + jobb esetben duplakuplung, gázfröccsös visszaváltogatások fékezés közben...
én mégis azt mondom, hogyha ismét balfaszkodik valaki előttem, mert nem tud egyszerre ugatni a kézbentartott mobiljába + rendesen odafigyelni a forgalomra + kezelni a verdát egy kézzel, azt ismét leordítom+dudálom a gecibe, ahogy mindig is szoktam:D

Marcellusca 2010.07.29. 14:43:59

Émmán annyira unom, hogy ez a bunkó több, mint 24 órája itt áll keresztben és egyfolytában fossa a szót a mobilján. :)

Poszt?
Nem lesz ma?
xD

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.07.29. 14:50:59

@vuvuzelafan: aha, és melyik kezeddel tartod a telefont a kis füledhez? amelyikkel váltani kéne vagy amelyikkel indexelni?

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.29. 15:21:15

@Inter Face: Angliában nem szabad,300 font a bünti.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.07.29. 15:34:00

@Répa89:

Ééééééértem... nem tetszett neki, hogy gyorsabbak voltatok tőle, aztán meg az, hogy lassabb.

Szimpatikus ember, kívánok neki faszkorbácsos dominát Karácsonyra!

dr. vuvuzelafan 2010.07.29. 15:34:35

@droid_:

Tulajdonképpen teljesen mindegy, mondjuk, hogy abban, amelyikben a Sport szeletet is szoktam tartani, amikor éppen azt eszek menet közben. A különbség a kettő között mindössze annyi, hogy a telefonért büntetnek, a Sport szeletért meg nem.

(Mellesleg ha az indexelés elmulasztásának bevallását akartad volna kiokoskodni a megjegyzéseddel, akkor elég rossz helyre címezted: én vagyok az, aki minden elképzelhető helyzetben szoktam használni az indexet, ahol előírja a KRESZ: még sávváltáskor, elindulás- megálláskor és körforgalomból kijövetelkor is - és rettenetesen irritál, ha mások ezt nem teszik meg.)

Inter Face 2010.07.29. 15:57:27

Jobbkézben telo, ballal kormányoz, indexel,váltani nem kell..ha elfelejtettem a blútyúkkal vacakolni és jön egy hívás akkor így szoktam. Az vesse rám az első követ aki nem fogta még soha 1kézzel a kormányt.Rendőr nemigen csesztet ezért tapasztalatom szerint.

Inter Face 2010.07.29. 16:06:15

@1 Fószer: az messze van ,meg sziget is :D Másrészt hogyan néz be a rend éber őre a kamionfülkébe menet közben?Csak van annyi esze a kamionosnak hogy ne túl magasra tegye a tv-t.Ha meg nincs,ígyjárt.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.29. 16:19:37

@Inter Face: Lassan nem TV-n nézik,hanem Lap-Topon,és az meg ott van középen,ahova teszed a lábad az ágyról.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.07.29. 16:50:44

@vuvuzelafan: igen, azt szerettem volna megtudni, hogy melyik a kevésbé lényeges szerinted, mivel jobbal indexelni vagy ballal váltai elég körülményes. A csokievés, cigizés annyiban különbözik szerintem, hogy azt csak néha emeled a kobakodhoz, a telefont meg csak néha (ha muszáj) veszed el onnan. Ezért nem véletlen (és jó) a szabályozás szerintem. Persze a figyelmetlenség ellen nem véd, de azt nehéz lenne (előre) szankcionálni.

mr_x 2010.07.29. 16:53:49

@balu_a_medve: "A hivatalos indoklás szerint a gép berendezését zavarhatja, és nem csak a telefon kell kikapcsolni (fel- és leszállás során), hanem minden kütyüt."
Hat igen, ez is akkora szemfenyvesztes mint a biztonsagi ellenorzes a reptereken :-(

Ki kell kapcsolni minden kutyut?
Mennyivel zavar jobban egy mp3 lejatszo mint mondjuk egy digitalis karora?
Megis a lejatszot ki kell kapcsolni, mig a karorat szabadon lehet hasznalni :-)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.07.29. 16:54:01

Ja, a *rágyújtás* művelete neccesebb, az tényleg elvonja a figyelmet 1 max 2 másodpercre (mint egy erőteljes tüsszentés), de inkább ázzon ronggyá a számban a szűz cigi (majd előveszek másikat), minthogy "helyzetben" az öngyújtóval szarakodjak.

balu_a_medve 2010.07.29. 17:16:42

@mr_x:

"Mennyivel zavar jobban egy mp3 lejatszo mint mondjuk egy digitalis karora?"

Pedig így van :) Nem valószínű, hogy értelme van ennek a tiltásnak.

bonobonohu · http://bono.hu 2010.07.29. 17:47:45

az ilyenkor miért nem megoldás, hogy

a.) ráfekszel a dudára, hadd süketüljön meg. bár sajnos ezzel másokat is zavarsz.

b.) kiszállsz az autóból, szépen hátragyalogolsz a csomagtartódhoz a franciakulcsért, és megsimogatod vele b.1.) az autóját, b.2.) az illető édes kicsi buksiját.

c.) kiszállsz az autóból, szépen odagyalogolsz, benyúlsz az ablakon, kiveszed a kezéből a telefont, áthajítod a túlsó sávba, udvariasan elköszönsz, és visszaszállsz az autódba.

?

vmaast 2010.07.29. 22:48:04

@vuvuzelafan: Nem érveltem semmi mellett, ez a saját véleményem. Igen, a szabályozás pedig nyomi és pongyola, ez viszont nem jogosít fel senkit arra, hegy ne tartsa be.

''autónepper.'' 2010.07.29. 23:31:46

engem nagyon zavar a fülemen van az a kis szar egyszer ki próbáltam pár percig volt rajtam majdnem meg örültem... lehet hogy sok embert zavar arra nem gondoltatok? és lehet hogy ez baleset veszélyesebb sok embernél mint az hogy kézben tartja a telefont...(ezt lehet hogy csak én gondolom így) egyébként így is félkézzel fogom a kormányt meg úgy is de lehet hogy én gondolom rosszul...:)

''autónepper.'' 2010.07.29. 23:47:12

@CopyRight: "és békésen piszkáltam az orrom" geci minden nap kijut nekem valami amin tudok nevetni :D:D:D:D ez a napi beszólás itt a blogon...:D:D:D:D

ez kb olyan mint mikor bejött egy család kb 2 hete a kereskedésünkbe és nézegettek egy kocsit már vagy 10 perce 1xer mondja a pali hogy elmehetünk egy próba köre? mondom persze adom oda a kulcsot neki azt mondja nálunk senki nem tud vezetni... nevettem egyet és utána furán néztem rá:D:D:D szerintetek ilyenkor mit csinálhat az ember?:D:D:D

blogsámán 2010.07.30. 09:48:49

@[mike]: "...épp a BAH csomópontnál jártunk, mikor kollegám jelezte, hogy mögöttük a másik sávban egy céges autó nagyon össze-vissza rángatja a kormányt."
Nekem ebből úgy tűnik, hogy nem csak gondolta. Szóval jó a szövegértésem vagy jó a szövegértésem? :-)

blogsámán 2010.07.30. 09:58:34

@Rival: Ilyenkor higgadtan vissza kell válaszolni, hogy fizetsz neki egy ezrest, ha sikerül beindítania a kocsidat. Mindenki jól jár: neked olcsóbb, mint trélert hívni, a többieknek kevesebb ideig leszel forgalmi akadály.

blogsámán 2010.07.30. 10:01:47

@Répa89: Hogy lehet valaki mellett indokolatlanul lassan és ezáltal veszélyesen elmenni egy azonos irányban több sávos úton? Ezt nem kérdeztétek meg az illetőtől?

blogsámán 2010.07.30. 10:18:15

@1 Fószer: Nekem van head-set-em (az is csak azért, mert a szolgáltató megajándékozott vele), de az esetek többségében inkább a telefont tartom a fülemhez, mert egész egyszerűen idegesít, hogy valami a fülemben van állandóan. Azt viszont nem értem, hogy ettől miért ne lehetne indexelni. Jobb kézben a telefon, bal kézzel meg amúgy is ott fogom a kormányt, hogyha kinyújtom a mutató- vagy középső újamat, pont beleakad az index karba. Ez pont ugyanaz a mozdulat, amit telefon nélkül is használok. Szóval szerintem aki telefonálás közben nem indexel, az nagy valószínűség szerint telefon nélkül sem indexel.

blogsámán 2010.07.30. 10:33:08

Aki azzal jön, hogy nem szabályos vezetés közben telefonálni (irgum-burgum), ugyanakkor ráfekszik a dudára lakott területen belül, miközben semmilyen balesetveszélyes helyzet nincs (álló autóknál ilyet nehezen tudok elképzelni), annak javaslom, kicsit szálljon magába.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.30. 13:18:16

@blogsámán: Ki fog váltani vissza,ha éppen beugrik eléd valaki kocsival???

titan 2010.07.30. 15:21:17

@blogsámán: mint abban a régi (asszem üdítő) reklámban, amikor a csajnak lefullad az autója, mögötte a fószer elkezd veszettül dudálni, erre csaj kiszáll, odamegy és így szól: "elnézést, segítene beindítani a kocsim? addig én nyomom a dudáját" :) Egyik régi kedvenc.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.30. 17:49:30

Megjegyzem,aki szexvonalat üzemeltet és közben vezet, vegyen má' egy kihangositót,hogy halljam én is mi megy!
Igy hoyg a szájárol kell "leplvasnom" balesetveszélyes számomra
:)

Perillustris 2010.07.30. 22:34:20

@''autónepper.'': Vö: Gondoljatok bele, rengeteg bicajosnak sokkal veszélytelenebb a pirosnál átcsorogni, mint a zöldnél együtt indulni az autósokkal.

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2010.08.01. 17:14:24

Nyilván utólag jól kigondolja az ember mit csinált volna ilyen helyzetben, én asszem egy szelíd keresztben álló kocsihoz sétálást, majd látványos kerékleeresztést javasolok :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása