Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért nem körforgalom a Gilice tér?

2010.07.29. 17:27 :: SilentSound

Most kivételesen nem beküldött levelet teszek közzé, hanem egy olyan helyzettel kapcsolatban érdekelne a véleményetek, ami előtt kicsit értetlenül állok régóta és ez a blog tökéletesen alkamas a megvitatására (egyébiránt szívesen vennék tőletek több hasonló típusú vagy egyéb tanulságos, oktató jellegű posztanyagot is, ha van ilyened, fényképezd le, írd meg, küldd el). Semmi erőszak, semmi vér, egy közlekedésszervezési kérdés. Olyan, ami ha nem változik még tíz évig, akkor sem hal bele senki - legalábbis remélem -, de annyira kézenfekvő a megoldás, hogy nem tudom, miért nem csinálják meg végre.

A Gilice tér egy szabályos kör alakú kétirányú, 2x1 sávos út fut végig a vízművek területe körül, amibe hat út csatlakozik be. Ezeken az utakon több buszjárat is közlekedik, így a tömegközlekedő utasokat is érinti az a probléma, hogy fölöslegesen kell ácsorogni a dugóban, az autóknak, buszoknak, teherautóknak telepöfögni a levegőt csak azért, mert akiknek ez feladata volna, képtelenek feldolgozni, hogy az elmúlt 10-20 évben mint mindenhol, itt is erősen megnövekedett a forgalom.

Az utak alá-fölérendelése sem túl meggyőző a számomra, ahogy az az alábbi térképen is látható, a főút kb. észak felől megérkezik a Petőfi utcán, a térnél elkanyarodik jobbra, majd rögtön az első sarkon megint jobbra a Sallai Imre utcán (a nyugati oldalon, mert a tér túloldalán ugyanilyen néven folytatódik).

Nagy forgalom jön viszont a Péterhalmi út (Pestszentimre) és a keletről érkező Sallai Imre utca (Pestlőrinc, Alacskai úti lakótelep) felől is, mindkét útról jár busz a Petőfi utca felé, ahol a kanyar előtt csúcsforgalom idején szépen dekkol mindenki akár perceket is, aki arra szeretne menni. A lenti videót telefonnal vettem fel, nem egy full HD minőség, de a lényeg látszik rajta. A Petőfi utcáról érkezem meg a felvételen a térhez és ott kanyarodok balra. Mindezt egy átlagos hétköznapon délelőtt 9 óra körül, amikor ott a nagyobb, munkába menő forgalom már messze nem olyan, mint mondjuk egy-másfél órával előtte, de csak emiatt nem nagyon akartam kitelepülni mindenféle képrögzítő felszerelésekkel.

A megoldás pofonegyszerű: kétsávos körforgalom. Ennek a körnek a kerülete nagyjából 650 méter, azaz átlagosan 100 méterenként van egy utca. Az út pedig két sávos, lenne idő és hely sávot váltani is. Az ötlet persze nem tőlem származik, nyilvánvaló, hogy másnak is eszébe jutott már, de az ügy csak ígérgetésig jutott. Még 2008-ban a kerületi önkormányzat elkülönített - elvileg - 10 millió (!!!) forintot az átalakításra, amit gondolom azóta is párnacihába varrva tartanak a kedves döntéshozók, mert nem történt semmi látható változás.

Mit kell ezen ennyit tökölni? Pár helyen meg kell változtatni a felfestést és kiszórni a körforgalom, meg a gyengébbek kedvéért forgalmi rend változás, elsőbbségadás kötelező, meg behajtani tilos táblákat a belső ívre, hogy véletlenül se kanyarodjon balra senki. Mire várnak még?

78 komment

Címkék: budapest video közlekedés autó kresz dugó körforgalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2010.07.29. 17:34:06

Azt ugyen nem illik írni, hogy hülye a posztoló... Még a végén kitilt.

Meg ő is mondta, hogy ne írjuk, mert tudja.

Na ezt alb...tam... :D

misitcom 2010.07.29. 17:34:45

Te már megint vezettél!?Szét sem eset,el sem lopták.

misitcom 2010.07.29. 17:36:46

Igazából el sem olvastam.A képen látszik,hogy így kerek ahogy van.

Marcellusca 2010.07.29. 17:47:06

Ez, így, egy f@szság.
Amit meg Te (is) javasolsz, az logikus.

Ergo: nem lesz (egyhamar) megvalósítva. :)

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.29. 18:01:58

Nincs hozzáfúzni valóm. :)))

_ng_ 2010.07.29. 18:09:08

Nem kell a fővállalkozó alvállalkozóinak alvállalkozói által megbízott alvállakozók alvállalkozóival átépíttetni, így nincs benne... izé... ráció.

1kutya 2010.07.29. 18:15:57

agyarország egy szép nagy átkosból visszamaradt laktanya!

hogy is mondták anno bakáéknál?

"ami kocka gurítják, ami kerek cipelik"?

no ehhez tartsuk magunkat...

1kutya 2010.07.29. 18:22:30

egyébként meg a körforgalom nem csökkenti a dugót (legalábbis nálunk).

a múltkor itt valaki által megénekelt debrecen csigekert utcai körforgalomnál jártam (álltam a gyógyszertár előtt) és 10 autóból nyolc megállt a forgóba bemenet, pedig nem jött a kutya (sic!:) sem és simán csinált sort maga mögött (volt, hogy 3 egymást követő autóból mind a három megállt, mikor odaért).

lehet elindítom a "le a körforgalmakkal, mindenhova lámpát!" elnevezésű fészbúk kezdeményezést, mert nálunk lenne vagy 2millió követő rögtön (gondolom nem kéne egyiknek sem IQ tesztet csinálni, mert úgy is negatív):-DDD

greentech 2010.07.29. 18:46:42

1. A körforgalmak kialakítására vannak kötelező szabályok, az egyik ilyen a sugár, ami ennél a példánál maradva az előírtnál nagyobb. Ez nagyobb sebességre ad okot, ami nem biztonságos a korforgalmú csomópontba behaladóknak.

2. Ha körforgalom lenne, akkor még nagyobb torlódás lenne, mint azt a videó is mutatja. A jelenlegi helyzetben legalább van esélyünk a másik irányba egérutat nyerni.

3. Nem biztos, hogy közel azonosak a betorkoló utak vagy utcák forgalomnagysága.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.29. 18:54:17

Hasonló elgondolása van e történetre Silentnek, mint a Wekerle telepen van a Koós károly téren van. Egy nagyobb körforgalom, több utca becsatlakozásával, BKV busz forgalommal...

Mondjuk egy táblára (felszerelés költségével számolva) 20 000,-ot számolunk akkor enyhén sok az a 10milla. Persze, ha különböző Nokiás dobozokat kell kibélelni vele, akkor kurva kevés. Mert hogy egy dobozba 15 milla fér (copyright by M. Hagyó)
:DD

cork77 2010.07.29. 19:22:45

A remény hal meg utoljára. Sose nem lesz ott rend. Már úgy mexokta mindenki.

xerxesz 2010.07.29. 19:39:42

Nem olvastam el az előző beírásokat. Sőt, még a postot sem rendesen. Viszont már többször kifejtettem kisfeleségemnek, hogy mekkora hülyeség, hogy nem körforgalom a Gilice tér. Csak őt nem érdekelte. De tényleg. Már csak azt várom, hogy körbeszórják lámpákkal. Nálunk ez a megoldás.....

atila68 (törölt) 2010.07.29. 19:44:27

Tényleg miért nem körforgalom?
Minek ehhez 10 milla?
Sopronban egy csomó sima kereszteződéshez kirakta az önkormányzat a körforgalom táblát, felfestettek középre egy élénkpiros kört és MŰKÖDIK!

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.29. 19:45:46

@atila68:

Én ki is szoktam használni a soproni körforgalmakat. Vagy 5 x körbemegyek egy-egy alkalommal. :DDD

9mmPara 2010.07.29. 19:47:53

Hát, körforgalomban ugye tilos a megállás és a várakozás. Ebből következően oda becsatlakozni is csak útról lehet, kertkapuból nem. De kvázi körforgalmat talán lehetne csinálni (körbe-körbe egyirányúsítás, becsatlakozó utcákra macisajt, ilyesmi)

9mmPara 2010.07.29. 19:50:41

Szóval nem roundabout, hanem traffic circle/rotary talán lehetne (majdcsak jön egy angolul tudó útmérnök kommentárs, aki leírja magyarul is).

Marcellusca 2010.07.29. 20:00:01

@Mityu: Főleg, ha Doboz a mithfarer. :DDDD

Bakker, most jut csak eszembe: mennyivel melegebb lett volna a pizza Balfon, ha nem Ti mentek érte! :DDDDDDDDD

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.29. 20:16:12

@Marcellusca:

Wheheheheheeeee.... Én vó'tam a "5menet-körforgalomban" agytrösztje vagy 5 éve. Ezek nem sejtettek semmit, aztán Trusk (soproni haver, aki itt dógozik Pöstön) a 3 körben már vonyított hátul, mert begörcsölt a lába... :DD

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.29. 20:16:45

@greentech: 1. 50km/h a megengedett lakott területen belül, bőven belátható messziről is minden irányból, mert az út két oldalán elég sok az üres hely. Másrészt nem tudom, hogy mennyi egy körforgalom megengedett sugara, de szerintem értelmetlen sugárról beszélni, mert egy körforgalom nem feltétlenül kör alakú, ld. a Mityu által említett Kós Károly teret a XIX. kerületben, az négyszögletes és a kerülete minimálisan, de hosszabb a Gilice térnél. Ráadásul az csak egysávos, itt a sietőseknek ott lenne a belső sáv.

2. Miért lenne torlódás, ha körforgalom lenne? ??Ahol a videón torlódnak, ott a Petőfi utca - Gilice tér sarkon lévő főút kanyar miatt torlódnak. Körforgalom esetén nem kéne várniuk, hanem kanyarodhatnának elsőbbségadás nélkül jobbra, a belső sávban pedig lassítás nélkül tovább egyenesen.

3. A hatból négynek van viszonylag nagy forgalma, kettőnek kevésbé. De ez mit is befolyásol? A 10-es úton is van például olyan körforgalom, amiből az egyetlen leágazás egy ipari parkba vezet, jó, ha 500-ból 1 jármű jön be vagy meg ki ott. A körforgalomnak pont az a lényege, hogy jól elosztja a forgalmat.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.29. 20:58:37

@9mmPara: Nekem igazából mindegy, hogy körforgalom táblát raknak ki, vagy hogy kötelező haladási irány jobbra és egyirányú utca lesz. :)

CD-R80 2010.07.29. 21:09:03

@1kutya: Sok helyen van lámpás körforgalom. Hollandban például már körforgalmon belül is láttam illetve tapasztaltam.

_L_ 2010.07.29. 21:28:04

@CD-R80: Szegeden is van ilyesmi

Rocko- 2010.07.29. 21:41:02

hülye a posztoló! :D
azért szép h 10 millát akarnak pár táblakihelyezésre és felfestésre fordítani.

D4D 2010.07.29. 21:45:31

@1kutya: Itt van rá hely, hoigy a körforgalomba behajtósávon érkezz, megállás nélkül, majd ha nem az elsőn mész ki akkor sávváltás, a kihajtónál ismét saávváltás, és szevasz, mindenki folyamatosan halad.

Így bezzeg lehet ugatni a dugó miatt, a környező utcákat lezárni, ahol esetleg el lehetett eddig menni 10-15 perces béna mögötti várakozás nélkül, és a kerékpárosdok verhetik a mellüket, hogy milyen dugót csinálnak az autósok, pedig itt a forgalomszervezők csinálják, már több éve.

D4D 2010.07.29. 21:51:55

@greentech:

1. A körforgalmak kialakítására vannak kötelező szabályok, az egyik ilyen a sugár, ami ennél a példánál maradva az előírtnál nagyobb. Ez nagyobb sebességre ad okot, ami nem biztonságos a korforgalmú csomópontba behaladóknak.
- Bezzeg ha olyan szűk a sugár, hogy nem lehet olyan kis íven fordulni, az szabályos? Nagyon sok helyen csak egy pöttyöt festenek középre az eleve már szűk kereszteződésben.
Esetleg azok a körforgalmak, amik vonalvezetésén a menetrendszerinti busz folyamatosan padkázik, már rendszeresen a forgalommal szemben mennek be, mert senki nem akar több gumit kifizetni?

2. Ha körforgalom lenne, akkor még nagyobb torlódás lenne, mint azt a videó is mutatja. A jelenlegi helyzetben legalább van esélyünk a másik irányba egérutat nyerni.
- Kétsávos körforgalom, ahol a belső sáv folyamatosan megy körbe, a külső pedig behajtó, majd a következőnél kihajtó. Mitől lenne itt dugó?

3. Nem biztos, hogy közel azonosak a betorkoló utak vagy utcák forgalomnagysága.
- És?

---xxx---
Barátom, te a haladás ellenségének tűnsz!

tankari 2010.07.29. 22:03:23

Azért nem körfogalom, mert a körforgalomba csak kívülről lehet behajtani, belülről nem. Itt pedig a kör közepén van pl. teniszpálya is. Akkor oda se ki se be.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.07.29. 22:06:48

@tankari:
A Wekerlén pedig parkolni is lehet a belső oldalán.

-----------------------------------------------

Le kell dönteni a hülye tabukat! Értelmes szabályokra van szükség!

tankari 2010.07.29. 22:09:59

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: De a Fő térről (vagy Petőfi vagy Kós Károly) nem tudom melyik a mostani neve nem tudsz kihajtani.

angxdd 2010.07.29. 23:27:34

hát ha az körforgalom lesz, akkor végre lesz egy olyan, ami tágas és tempósan lehet behajtani és kijönni is. meglehetősen nagy áteresztőképessége van egy ekkorának már, főleg két sávval.

ui: de addig is, miért nem a kis utcákon menekültök? mindenki sorba áll, mikor a térképen is látszik, hogy tele van kisutcákkal a környék...

mr_x 2010.07.29. 23:58:35

@greentech: "A körforgalmak kialakítására vannak kötelező szabályok, az egyik ilyen a sugár, ami ennél a példánál maradva az előírtnál nagyobb."
Angliaban vannak ennel nagyobb korforgalmak is, bar az is igaz hogy a legtobb ilyen meretu lampaval szabalyozott.

Don Blasius 2010.07.30. 00:17:28

Nekem is eszembe jutott ez már.

Csalóka, mert elég rendszeresen járok én is erre. Volt hogy egyik nap a Petőfin jöttem, következő nap meg a Lőrinc Center felől. Jövök-jövök, még időben kapcsoltam, hogy most nem a Petőfin jövök, tehát elsőbbséget kell adnom. :P De aztán onnan tovább aztán szívás még egy elsőbbségadás a Petőfinek. Nem lenne gáz a körforgalom, bár a Méta felől érkezőknek lenne a legtöbb kerülő, én nem halnék bele. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.07.30. 00:29:12

@tankari:
Akkor ne legyen körforgalom, csak egyirányú, be- és kihajtósávokkal.

9mmPara 2010.07.30. 08:03:46

@SilentSound: Azért nem egészen mindegy, mert ha netán kitör rajtad (vagy máson) az állampolgári szorgalom és tényleg teszel egy hivatalos indítványt, akkor abban nem árt pontosan fogalmazni.
Ha körforgalmat indítványozol, akkor majd az illetékes ügyintéző hivatkozik a fentebbi ellenérvekre (méret, behajtás, megállási tilalom, stb.) és boldogan elhajt a francba, mert egy komoly ügyet egyetlen levélkével sikerült kipipálnia.

Mondjuk, én megpróbálnám valami közlekedés szakos diákra rávarrni TDK-témaként. Csinálhatna forgalomszámlálást, szimulációkat, meg ami kell. Aztán az egészet benyomnám az illetékes hivatalba, rágódjanak ők is rajta (sőt, eleve onnan kérnék fel egy külső konzulenst).

tankari 2010.07.30. 08:43:19

@angxdd: Kocsival mindig a kis utcákon megyek. De BKV-val lehetetlen. :)

nyuszy 2010.07.30. 08:56:27

Szvsz. pont a 650 méteres kerület szól ellene.
Pl. a nyugati Sallairól a Petőfi felé közlekedve kb. 500 métert kéne kerülni, az meg azért már érezhetően sok, nem?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.07.30. 09:07:41

@nyuszy: Máshol nem is kell kerülni? Máshol mindenhol nyílegyenesen megy az út?

Bameg, a nullás 65 km! Azt is felszántani?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 09:13:06

@nyuszy: Szabályos 50km/h-s tempóval az az 500 méter 36 másodperc. Az sok?

A forgalom nagyobb része azért szerintem nem megy teljesen körbe, ráadásul ahol te mondod, ott több párhuzamos utca is van, ilyen esetben simán lehet azokat használni.

nyuszy 2010.07.30. 09:25:55

@SilentSound:
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nem azt mondom, hogy ez kizáró körülmény, csak egy ellenérv.

blogsámán 2010.07.30. 09:37:26

@SilentSound: Ja-ja, csak el ne szúrja az ember a kihajtót. Már vízionálom a (kvázi)körforgalomban azokat, akik ilyen esetben a 650 m-es kerülő helyett elkezdenek tolatni még akkor is, ha a következő kihajtón kitérve és mellékutcát használva is visszatérhetne az eredti útirányra ca. 200 m-es kerülővel. Mindig rühelltem azokat, akik pár 10 m-es kerülő helyett (mert az lenne a szabályos) inkább szabálytalankodnak, és ezzel ha nem is okoznak életveszélyes helyzetet, de pl. feltartják a mögöttük haladókat az adott helyen nem megengedett balra kanyarodási szándékukkal.

blogsámán 2010.07.30. 09:39:11

Létezik az, hogy eltűnt a kommentem ma is és tegnap is? Esetleg Silent bevezette az előzetes moderálást, vagy mi?

acel 2010.07.30. 09:39:33

A forgalom nagyrészét a Méta-utca-petőfi irány teszi ki, teéjesen felesleges lenne ezt a forgalmat körbeküldeni a föld( a tér körül).
A megoldást már rég megvan a Petőfi utca torkolatát kellene körforgalommá alakitani (középre kell festeni egy kört és kirakni három táblát. -az élet csodaszép lenne) Egyébként várakozás ritken nyúlik 2-3 percig, Pedig rendszeresen a Sallai út hosszabb része felől érkezem, és a videón látott sorban állok.

Vagyis a rendezéshez minden adott kivéve a szándék az önkormányzat részéről.

Amúhy van más érdekesség is, a Gilice tée tulajdonképpen megszakitja a sallait, mind a méta utcáról jövö rész, mind a baumax felé tartó rész a Sallai utca.

blogsámán 2010.07.30. 09:40:05

@blogsámán: Ja nem, csak a bitek lassabbak, mint vártam.

acel 2010.07.30. 09:45:03

@SilentSound:
"áadásul ahol te mondod, ott több párhuzamos utca is van, ilyen esetben simán lehet azokat használni. "
Nem lehet az ott 30-as jobbos övezet néhány kivétellel, Mérges helyiekkel.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 10:01:35

@blogsámán: Az ilyen eseteket nem lehet elkerülni sajnos, de ez most is gondot okozna, max ilyenkor az emberünk nem tolat, hanem megfordul. De ilyet se nagyon láttam még ott.

OFF: Néha beragadnak a kommentek és a következő löki csak ki. ON

@acel: Nem számláltam forgalmat, hogy honnan merre hányan mennek, de azért ebben nem vagyok biztos, hogy ebben az irányban mennek legtöbben. De nem akarok hülyeséget se mondani, lehet, hogy neked van igazad. A Sallai utcás érdekességet én is említettem a posztban egyébként. :)

Jobbos övezet alatt mit értesz? A mérges helyiek meg ne mérgelődnek, a nagykörúton sokkal rosszabb a helyzet. ;)

acel 2010.07.30. 10:46:30

A petőfi -üttlői keresztesződésben redszeresek a 20-30 autós sorok, a sallai-üllői lámpánál 10 autó már sok. A petőfi biztositja a keresztirányű forgalmat a kerületen(pont mint a nagykörút) és a kijáratot az m5 felé stb. A a gilece petőfi keresztezőséd csak azért működik mert az üllői uti és a méta utcai lámpa fogja a forgalmat két oldaról.

záporjózsi 2010.07.30. 10:46:45

A gond az, hogy a jelenlegi kanyarodó főútvonal egy valóban erős forgalmú irány. Hogy ez miért van így az inkább megérne egy misét, de most nem ez a téma. A lényeg az, hogy ha ott körforgó lenne, akkor a főiránynak okozna némi veszteséget, illetve szét is terítené a főirányt. A gond az, hogy a környező utcák kerülésre használhatatlanok. A megoldás a Petőfi utca jelentős szélesítése lenne...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 10:52:19

@záporjózsi: Ha csak az a két út lenne erős forgalmú, ami most főút, akkor nem is volna problémás, csak a keleti oldali Sallai is, meg a Péterhalmi út is küldi szépen a kocsikat meg BKV buszokat egyaránt.

záporjózsi 2010.07.30. 11:31:10

@SilentSound: A Sallai felől elég jól át lehet szivárogni a Petőfi felé aki arra akar menni, illetve az Üllőire van kanyar. Aki a Méta felé akar menni, az két helyen mehet fel, valamint az erdő mellett ki is lehet kerülni, bár a Métára úgy sem könnyű felhajtani. Ezért írtam, hogy arra vezetni a keleti elkerülő hiba. Pontosabban az a hiba, hogy a Petőfin még nem sikerült egy telek szélességben szélesíteni. Ráadásul a templomkert miatt kanyargós is lenne a dolog, ugyanis a keleti oldal az Üllőinél nem szerencsés, a nyugati meg a templomnál.

Petrovai 2010.07.30. 12:03:07

Túl az oktalan várakozáson arról eddig nem nagyon esett szó, hogy itt rendszeresek a balesetek mindkét kanyarodó főútvonali szakaszon - Petőfi és Méta betorkollás - tehát a helyzet rendezésért kiált. A körforgalom a jelenlegi jogi szabályozás (KRESZ) miatt nem járható, de az teljesen jogos, hogy kicsit több táblával egy körforgalommal azonos forgalmi rend kialakítható lenne - és kívánatos is, szerintem. Nem hangzott még el itt két sokat hangoztatott ellenérv: a BKV üzemanyag-vesztesége a kényszerű kerülő miatt, illetve a Glóriett peremén elhelyezkedő lakóházak növekvő zaj- és légszennyezése. Véleményem szerint egyik sem valós probléma, mégpedig a következők miatt:
- a BKV buszok most is rengeteg fölös üzemanyagot pöfékelnek el amikor egy balra fordulni vágyó miatt várakoznak a Petőfi utcában, illetve amikor le akarnak térni a főútról a Péterhalmi út felé.
- a sorházak előtt hatalmas beépítésre nem szánt terület sárgállik (mert nem zöldel, az tuti), amin ragyogó háromszintes növényzettel lehetne védeni ezeket a lakóterületeket.
Azt is látni kell, hogy valóban a Petőfi - Méta vonal a keresztirányú átszelő, de a Péterhalmi forgalma fokozatosan nő, tehát érik a változás!
Egy azonban borítékolható szerintem: az októberi választásokig semmi nem fog történni az ügyben.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 12:04:16

@záporjózsi: Az is kérdés, hogy a Petőfit volna-e értelme szélesíteni, mert a Gilice tér felé annyira talán nem szokott beállni a forgalom rajta, az Üllői felé meg nem nagyon lehetne mit csinálni, ha utána egy sávban folytatódik az út... Meg hát kivitelezni is gyakorlatilag teljesen lehetetlen volna.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 12:08:23

@Petrovai: Volna ott hely akár növényeket telepíteni, akár zajvédő falat építeni. Csak hát az már többe kerül, mint kiszórni 30 új táblát meg festegetni az aszfaltot a kereszteződésekben...

Egyébként érezhetően nagyobb fogyasztása nemigen lenne a buszoknak szerintem sem. Ami Pestimre felé megy, annak bármelyik irányba félkört kell mennie, ami meg a keleti Sallairól jön, az meg nem állna dugóban.

Bladika 2010.07.30. 14:07:09

@1kutya:
"ami kocka gurítják, ami kerek cipelik"?

NEM!

Ami kerek cipelik, ami kocka gurítják, de csak addíg míg le nem kopnak a sarkai, hogy lehessen cipelni.

:)

záporjózsi 2010.07.30. 15:11:39

@SilentSound: A gyakorlati kivitelezés valóban problémás lehet, ebben egyetértünk. Viszont a szélesítés esetén lehet nyerni kb. 10 m helyet. Ez nem sok, viszont a következőkre elég:
- az út szélesítése, kanyarodósávok és/vagy a Kossuth Lajos utcától az Üllői útig autóbusz forgalmi sáv létesítése érdekében
- az út szélesítése autóbuszöblök létesítése érdekében (Batthyány, Dobozi, Varjú)
- az út egyébként is keskeny, ráadásul a nagy forgalom miatt a gyalogosok közlekedése is nehézkes, így középszigetek és kijelölt gyalogos átkelőhelyek számára is kell hely.
- szintén a nagy forgalom miatt a járda szélesítése és zöldsáv telepítése szükséges.

A kb. 10 méterből 1-1 métert kellene szánni a járdákra és a zöldsávokra (a zöldsávok a középszigetek vonalában véget érnek), a további 6 m használható fel az út szélesítésére. A mai pályát kb. 1 méterrel kellene szélesíteni, a többi a fenti helyekre lenne gyógyír. De nem lesz, azt tudom.

A Gilice térnél a csomópont a szélesítéskor átépíthető lehetne, így a ki- és besorolások, kanyarodások könnyebben végrehajthatók lennének. Talán az jobban segítené a forgalom lebonyolódását, mint a körforgó.

záporjózsi 2010.07.30. 15:14:29

@Petrovai: A Péterhalmi egy érdekes vadhajtás, a Nagykőrösi és az Üllői beállása miatt lett kedvelt. Tekintettel arra, hogy az iparvasút helyén tervezik vezetni az ipartelepi feltáró utat, megnyugtató megoldás legfeljebb annak a megépültével következik.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 15:52:03

@záporjózsi: Kanyarodósávokra nem biztos, hogy akkora nagy szükség van a Petőfin szerintem, balra kanyarodások miatt nem nagyon rémlik, hogy sokszor kellene és sokat állni, be szoktak mindenkit engedni, ha nem az első, akkor az ötödik szemből érkező.

A megállóknál viszont az autóbusz öblök tényleg jók lennének, mivel szinte folyamatos a szembe forgalom, meg több helyen előzni tilos tábla van a megállók előtt okkal, persze a többség ezt úgy ahogy van, le szokta szarni.

Abban is egyetértek, hogy a Gilice térnél van elég széles út ahhoz, hogy jobban el tudják osztani a forgalmat kanyarodósávokkal meg hasonlókkal, amellett, hogy mindez szerintem az egyirányúsítás mellett volna a legjobb.

A feltáró út az ugyanaz, amit külső kerületi körút néven is hívnak és abból sincs még sehol semmi évek óta? :)

záporjózsi 2010.07.30. 20:45:27

@SilentSound:
A Petőfi-Üllői sarkon a jobbkanyart a gyalogok elég jól blokkoják. A buszsávnak ott pl. az lehet az értelme, hogy rendőrség mellett a buszmegállók amúgy is külön vannak.* A Gilicén az egyirányúsítás esetén nem lenne igazán szükség kanyarodósávokra. Mondjuk a körforgó helyett egy sima egyirányú, rögzített elsőbbségi viszonyokkal és felálló sávokkal lehet, hogy jobb lenne. Annak szívesen csinálnék fázisidőtervet. ;)))

Igen, ez az az út. Ki mikor kezdett el ezzel foglalkozni. ;)

*=A Szarvasnál Gilice felé mennyivel egyszerűbb lenne a jobbra kanyarodó sáv helyett egy középső buszmegállóból indulni. (Ld. 11-es busz Mechwart-liget) Ott a domborzat miatt lehetne probléma.

Petrovai 2010.07.30. 21:19:21

@SilentSound: Hát igen! És mennyivel szebb és egészségesebb is lenne néhány fa meg cserje ... Ha azt mondom, hogy nem vagyok zajvédőfal párti, akkor nagyon visszafogtam magam. (A Sallain van egy nagyobb családi ház, ahol nyírt ciprus sövényt telepített a tulaj, és azzal szűri meg nem csekély forgalomból adódó zajt, port. Tájidegenségével együtt is mennyivel szebb, mint egy zajvédő fal - nem is beszélve az illatáról, amikor elsétálsz mellette! :-) Szóval: növényeket oda, de jó sokat!
A buszos meglátás tök' jogos. Ezt kellett volna nekem is írni. Valóban Pestszentimre felé jelenleg nincs védett útja a BKV-nak egyik irányban sem.
záporjózsinak feltett kérdésedre: igen, annak az útnak a déli szegmenséről beszélünk. Szintén (részleges) lakossági ellenállás, valamint forgalomszervezői filozófiai viták miatt áll a projekt: azon agyalnak, hogy egy új tehermentesítő út építése valóban csökkenti-e a környék forgalmát, vagy éppen ellenkezőleg: újabb forgalmat generál azáltal, hoyg egyszerűsíti a közlekedést (lásd: ugyancsak záporjózsi hivatkozását a Péterhalmi út felértékelődésére a Nagykőrösi, illetve az Üllői beállása miatt.)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.07.30. 21:53:56

Nem olvastam sem a posztot, sem a kommenteket, de számomra nyilvánvaló: a posztoló a hülye :)))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 22:21:49

@Petrovai: Kérlek, hogy a politikát hagyjuk a blogon kívül, köszi!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.31. 16:47:47

@Clearvoyance: Mondjuk ez azért nagyon más, nem is igazán lehet összehasonlítani a kettőt. De hasonló helyeken is legjobb a körforgalmi rend. Csak ugye ez a ritkább, legtöbbször sima kereszteződés van, ahol nincs hely ilyesmire.

Clearvoyance 2010.07.31. 16:55:20

@SilentSound:
Tudom. Sokkal kisebb, és lényegesen kevesebb a forgalom.
De szerintem a lényege ugyanaz.
Meg kell vizsgálni logikus-e a körbeterelés és ha az meg kell csinálni.
Legalábbis én ebből a szempontból közelítettem meg a kérdést.

dzsaszper 2010.08.01. 19:44:49

@SilentSound: akár azt is meg lehetne oldani, hogy kis járdaszigettel a külső sáv elkanyarodik, aztán pár tíz méteres besorolósáv, majd spirális körforgalom jelleggel új sáv nyílik belül. De ez lehet hogy már túlzás lenne.

dzsaszper 2010.08.01. 19:50:16

@záporjózsi: az autóbuszöblök nagyon kellenének. A körforgalom/egyirányusítás ráadásul elegendővé tenné az autóbuszöblöket csak a külső oldalra...

záporjózsi 2010.08.02. 11:38:59

@dzsaszper: Azért a Gilicén nem sok buszöböl kellene... A Petőfit pedig azóta egyértelmű, hogy nem lehet egyirányúsítani, amióta a vele párhuzamos egyik utcát (Kelet felé) egyirányúsították. Ott bizony marad a Tempo30 övezet...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.02. 13:31:44

@dzsaszper: Spirális vagy turbó körforgalomhoz szerintem kicsit sok a becsatlakozó út, csak több sávváltással lehetne átjutni rajta, ha nem mész ki már valahol az elején. Az ott hasznos, ahol nincs ekkora távolsák két kijárat / bejárat között. Itt csak bonyolítaná a dolgokat szerintem. De még az is egész jó megoldásnak tűnik, hogy a négy forgalmasabb torkolatot csinálják meg körforgalomnak, így kétirányú maradhatna a tér körüli út, hely pedig ehhez is lenne.

Autóbuszöböl meg inkább kéne a Petőfin, mert ahogy záporjózsi írta, a Gilicén nincs is megálló. Viszont megállók vannak a tér előtt, azokat simán odébb lehetne tenni a térre, mert ott viszont volna hely öbölnek.

dzsaszper 2010.08.02. 14:49:26

@SilentSound: a sok sorolás tényéeg felesleges. De megoldható úgy is, hogy a belső sáv körbemegy, a külső pedig hol úgymond gyorsító-, hol lassítósáv.

acel 2010.08.02. 15:18:22

@SilentSound:
Sok jó javaslat van. persze mint mondtam ha a petőfi gilice téri becsatlakozása körforgalommá válna válna, az megoldaná a helyzetet, 15millió plusz alkotmányos költségből.

"A feltáró út az ugyanaz, amit külső kerületi körút néven is hívnak és abból sincs még sehol semmi évek óta? :) "

Remélem nem is lesz. 2020ig biztos nincs rá pénz hála a 4-es metrónak. Egyépként a jelenlegi tervekkel a Petőfi út probléját csak kicsit csökkentené sejtésem szerint, de ezt senki sem tudja mert nem volt forgalomszámláláls a pefőfin stb.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.02. 15:27:37

@acel: Miért lenne az baj, ha megcsinálnák azt az utat? Azon kívül, hogy mint minden útépítés, drága lenne?

záporjózsi 2010.08.02. 16:42:38

@SilentSound: Attól függ, melyeket. A kifelé menőket nem érdemes, mert az utolsó közös megálló helye szinte mindegy. A 182, 183, 282 mehet egybe, a 184, 284 is, a 198 meg nem egy nagy durranás. A Szarvas felé vezető irány már érdekesebb lehet, ott esetleg lehet közösködni, különösen, hogy a 198-nak kell csak egy kicsivel többet köröznie. Azt elvileg össze lehet vonni a Gilice téren.
Ebben az esetben viszont a 184 és a 284 fog megállni a jelenlegi megállói között félúton, ami viszont nem összevonható két megálló.

@acel: Az az út igencsak hiányzik, mert épp a Szentlőrinci - Méta - Petőfi - Haladás - Ráday - Csévéző körön megy egy nem elhanyagolható tömeg. Ezeket onnan le kellene szedni és olyan útra terelni, ami erre való. Az M0 nem erre való. A Hungária szintén nem erre való. A Hungária előtti körút (Csepel - Határ út - aztánmegyünkamerrelátunk) megint csak nem erre való. Igen, annak helyére is kellene egy rendes körút, mint ahogy valahova az Ecseri út vonalába is. De most nem ezekről van szó, hanem arról az útról, amelyet évtizedek óta nem tudnak rendesen kiépíteni.

acel 2010.08.02. 17:27:38

@záporjózsi:
A jelenlegi terv a gyömröi-t kötné össze az M5-el, és szentimrével. Vagyis a "Szentlőrinci - Méta - Petőfi - Haladás - Ráday - Csévéző" sorból senki sem használná aki a két vége között akar rámenni, vagy lejönni róla(üllőire nem lesz csatlakozása jelenleg). Ez az a forgalom, amit ma senki sem tud hogy mennyi.
Ha megépül a KKK akkor ez forgalom nagyobb lesz mert ipart vonz a xvii, xvi kerületbe. Elősegíti az ottani területek fejlesztését. De -szerintem- a Petőfi forgalmán keveset változtatna.

záporjózsi 2010.08.04. 08:22:27

@acel:
"a gyömröi-t kötné össze az M5-el, és szentimrével."
A jelenlegi M0-csonkot kötné össze Cinkotánál az M0-lal.

A Petőfi forgalmán természetesen tud változtatni, ha gyorsabb, mint a Petőfi. A Méta szinte mindig dugul valahol, az autópálya felé egyszerűbb és gyorsabb menni. Hihetetlen módon a külső kerületeknek azért sincs gazdasági kapcsolata egymással, mert nincs hol átjutni. Ezen (is segít az ipartelepi feltáró út (amely hihetetlen módon és nevéből adódóan feltáró út...).

mohaa 2010.08.05. 21:45:00

A Gilice tér egyébként körforgalom volt anno.
Csak megépült az M5, a Gloriett és megnőtt a forgalom a Sallai-Petőfi vonalon, ezért lett ilyen.
Azóta meg a másik irányban is megnőtt a forgalom. Evvan.
Egyébként nyugodtan csinálhatnak belőle megint körforgót. Próbáljuk meg, hátha működik.

mindegy ha szereted 2015.08.04. 14:34:53

Ma megtört a jég!
Ugyan nem lett körforgalom, viszont a közlekedés még kaotikusabbá válik:
- a Petőfi utcán érkezők nem kanyarodhatnak balra a Cziffra (volt Sallai) utca irányába, kivétel a buszok,
- a Méte utca felől érkezők nem kanyarodhatnak balra a Petőfi utca irányába (kivéve a buszok), hanem csak jobbra, így a Petőfi utca eléréséhez meg kell kerülniük az egész teret,
- a Gilice tér a Dráva utcától a Petőfi utca irányában egyirányúsításra került.
A BKV járatoknak vélhetőleg könnyebb dolguk lesz, de aki a Petőfi utcáról a Halomi, Dráva, Cziffra utcákat akarja majd elérni, annak balra kell majd fordulnia a Méta felől érkező folyamatos autóáradat ellenében. Itt eddig is viszonylag sok koccanás volt, ezentúl gyanítom, még több lesz (hiszen megnövekedik az itt balra fordulók száma).

A legszebb, hogy ezt ma délben intézték, kirakták a táblákat, felfestettek pár sárga útburkolati jelet, de (legalábbis én nem hallottam, nem találtam) semmi előzetes hír, egyeztetés, bejelentés, stb.

mindegy ha szereted 2015.08.04. 17:31:08

Nagy nehezen találtam egy BKK közleményt a dologról:
www.bkk.hu/2015/08/ideiglenes-forgalmi-valtozas-a-xviii-keruleti-gilice-teren/
Hogy csökkenne a balesetek száma, mikor a Petőfi utca felől érkezők egy helyre összpontosítva kanyarodhatnak csak balra - éppen ott, ahol mindenki jobbra kell kanyarodjon?
Szerintem nagyobb lesz a dugó és több lesz a koccanás.

Edizon 2015.08.20. 22:41:45

Teljesen körforgalmasították a forgalmi rendet, itt a vonatkozó cikk: www.tovabb18.hu/megvaltozik-a-forgalmi-rend-a-gilice-teren/ . Lehet, hogy biztonságosabb lesz a közlegedés, de véleményem szerint jelentősen meg fog nőni a forgalom miatti légszennyezés a környéken. Napi 200-nál is több busz fog kb. 0,5 km-el többet megtenni ez kb. 36 500 km plusz futás évente és csak ez kb. 130 000 liter plusz üzemanyag felhasználás, CO2 kibocsájtás feleslegesen, hogy a személyautó forgalmat még nem is említettem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása