Most kivételesen nem beküldött levelet teszek közzé, hanem egy olyan helyzettel kapcsolatban érdekelne a véleményetek, ami előtt kicsit értetlenül állok régóta és ez a blog tökéletesen alkamas a megvitatására (egyébiránt szívesen vennék tőletek több hasonló típusú vagy egyéb tanulságos, oktató jellegű posztanyagot is, ha van ilyened, fényképezd le, írd meg, küldd el). Semmi erőszak, semmi vér, egy közlekedésszervezési kérdés. Olyan, ami ha nem változik még tíz évig, akkor sem hal bele senki - legalábbis remélem -, de annyira kézenfekvő a megoldás, hogy nem tudom, miért nem csinálják meg végre.
A Gilice tér egy szabályos kör alakú kétirányú, 2x1 sávos út fut végig a vízművek területe körül, amibe hat út csatlakozik be. Ezeken az utakon több buszjárat is közlekedik, így a tömegközlekedő utasokat is érinti az a probléma, hogy fölöslegesen kell ácsorogni a dugóban, az autóknak, buszoknak, teherautóknak telepöfögni a levegőt csak azért, mert akiknek ez feladata volna, képtelenek feldolgozni, hogy az elmúlt 10-20 évben mint mindenhol, itt is erősen megnövekedett a forgalom.
Az utak alá-fölérendelése sem túl meggyőző a számomra, ahogy az az alábbi térképen is látható, a főút kb. észak felől megérkezik a Petőfi utcán, a térnél elkanyarodik jobbra, majd rögtön az első sarkon megint jobbra a Sallai Imre utcán (a nyugati oldalon, mert a tér túloldalán ugyanilyen néven folytatódik).
Nagy forgalom jön viszont a Péterhalmi út (Pestszentimre) és a keletről érkező Sallai Imre utca (Pestlőrinc, Alacskai úti lakótelep) felől is, mindkét útról jár busz a Petőfi utca felé, ahol a kanyar előtt csúcsforgalom idején szépen dekkol mindenki akár perceket is, aki arra szeretne menni. A lenti videót telefonnal vettem fel, nem egy full HD minőség, de a lényeg látszik rajta. A Petőfi utcáról érkezem meg a felvételen a térhez és ott kanyarodok balra. Mindezt egy átlagos hétköznapon délelőtt 9 óra körül, amikor ott a nagyobb, munkába menő forgalom már messze nem olyan, mint mondjuk egy-másfél órával előtte, de csak emiatt nem nagyon akartam kitelepülni mindenféle képrögzítő felszerelésekkel.
A megoldás pofonegyszerű: kétsávos körforgalom. Ennek a körnek a kerülete nagyjából 650 méter, azaz átlagosan 100 méterenként van egy utca. Az út pedig két sávos, lenne idő és hely sávot váltani is. Az ötlet persze nem tőlem származik, nyilvánvaló, hogy másnak is eszébe jutott már, de az ügy csak ígérgetésig jutott. Még 2008-ban a kerületi önkormányzat elkülönített - elvileg - 10 millió (!!!) forintot az átalakításra, amit gondolom azóta is párnacihába varrva tartanak a kedves döntéshozók, mert nem történt semmi látható változás.
Mit kell ezen ennyit tökölni? Pár helyen meg kell változtatni a felfestést és kiszórni a körforgalom, meg a gyengébbek kedvéért forgalmi rend változás, elsőbbségadás kötelező, meg behajtani tilos táblákat a belső ívre, hogy véletlenül se kanyarodjon balra senki. Mire várnak még?
szaGértő 2010.07.29. 17:34:06
Meg ő is mondta, hogy ne írjuk, mert tudja.
Na ezt alb...tam... :D
misitcom 2010.07.29. 17:34:45
misitcom 2010.07.29. 17:36:46
Marcellusca 2010.07.29. 17:47:06
Amit meg Te (is) javasolsz, az logikus.
Ergo: nem lesz (egyhamar) megvalósítva. :)
(---Flúgos Buszos---) 2010.07.29. 18:01:58
_ng_ 2010.07.29. 18:09:08
1kutya 2010.07.29. 18:15:57
hogy is mondták anno bakáéknál?
"ami kocka gurítják, ami kerek cipelik"?
no ehhez tartsuk magunkat...
1kutya 2010.07.29. 18:22:30
a múltkor itt valaki által megénekelt debrecen csigekert utcai körforgalomnál jártam (álltam a gyógyszertár előtt) és 10 autóból nyolc megállt a forgóba bemenet, pedig nem jött a kutya (sic!:) sem és simán csinált sort maga mögött (volt, hogy 3 egymást követő autóból mind a három megállt, mikor odaért).
lehet elindítom a "le a körforgalmakkal, mindenhova lámpát!" elnevezésű fészbúk kezdeményezést, mert nálunk lenne vagy 2millió követő rögtön (gondolom nem kéne egyiknek sem IQ tesztet csinálni, mert úgy is negatív):-DDD
greentech 2010.07.29. 18:46:42
2. Ha körforgalom lenne, akkor még nagyobb torlódás lenne, mint azt a videó is mutatja. A jelenlegi helyzetben legalább van esélyünk a másik irányba egérutat nyerni.
3. Nem biztos, hogy közel azonosak a betorkoló utak vagy utcák forgalomnagysága.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.29. 18:54:17
Mondjuk egy táblára (felszerelés költségével számolva) 20 000,-ot számolunk akkor enyhén sok az a 10milla. Persze, ha különböző Nokiás dobozokat kell kibélelni vele, akkor kurva kevés. Mert hogy egy dobozba 15 milla fér (copyright by M. Hagyó)
:DD
cork77 2010.07.29. 19:22:45
xerxesz 2010.07.29. 19:39:42
atila68 (törölt) 2010.07.29. 19:44:27
Minek ehhez 10 milla?
Sopronban egy csomó sima kereszteződéshez kirakta az önkormányzat a körforgalom táblát, felfestettek középre egy élénkpiros kört és MŰKÖDIK!
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.29. 19:45:46
Én ki is szoktam használni a soproni körforgalmakat. Vagy 5 x körbemegyek egy-egy alkalommal. :DDD
9mmPara 2010.07.29. 19:47:53
9mmPara 2010.07.29. 19:50:41
Marcellusca 2010.07.29. 20:00:01
Bakker, most jut csak eszembe: mennyivel melegebb lett volna a pizza Balfon, ha nem Ti mentek érte! :DDDDDDDDD
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.29. 20:16:12
Wheheheheheeeee.... Én vó'tam a "5menet-körforgalomban" agytrösztje vagy 5 éve. Ezek nem sejtettek semmit, aztán Trusk (soproni haver, aki itt dógozik Pöstön) a 3 körben már vonyított hátul, mert begörcsölt a lába... :DD
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.29. 20:16:45
2. Miért lenne torlódás, ha körforgalom lenne? ??Ahol a videón torlódnak, ott a Petőfi utca - Gilice tér sarkon lévő főút kanyar miatt torlódnak. Körforgalom esetén nem kéne várniuk, hanem kanyarodhatnának elsőbbségadás nélkül jobbra, a belső sávban pedig lassítás nélkül tovább egyenesen.
3. A hatból négynek van viszonylag nagy forgalma, kettőnek kevésbé. De ez mit is befolyásol? A 10-es úton is van például olyan körforgalom, amiből az egyetlen leágazás egy ipari parkba vezet, jó, ha 500-ból 1 jármű jön be vagy meg ki ott. A körforgalomnak pont az a lényege, hogy jól elosztja a forgalmat.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.29. 20:58:37
CD-R80 2010.07.29. 21:09:03
_L_ 2010.07.29. 21:28:04
Rocko- 2010.07.29. 21:41:02
azért szép h 10 millát akarnak pár táblakihelyezésre és felfestésre fordítani.
D4D 2010.07.29. 21:45:31
Így bezzeg lehet ugatni a dugó miatt, a környező utcákat lezárni, ahol esetleg el lehetett eddig menni 10-15 perces béna mögötti várakozás nélkül, és a kerékpárosdok verhetik a mellüket, hogy milyen dugót csinálnak az autósok, pedig itt a forgalomszervezők csinálják, már több éve.
D4D 2010.07.29. 21:51:55
1. A körforgalmak kialakítására vannak kötelező szabályok, az egyik ilyen a sugár, ami ennél a példánál maradva az előírtnál nagyobb. Ez nagyobb sebességre ad okot, ami nem biztonságos a korforgalmú csomópontba behaladóknak.
- Bezzeg ha olyan szűk a sugár, hogy nem lehet olyan kis íven fordulni, az szabályos? Nagyon sok helyen csak egy pöttyöt festenek középre az eleve már szűk kereszteződésben.
Esetleg azok a körforgalmak, amik vonalvezetésén a menetrendszerinti busz folyamatosan padkázik, már rendszeresen a forgalommal szemben mennek be, mert senki nem akar több gumit kifizetni?
2. Ha körforgalom lenne, akkor még nagyobb torlódás lenne, mint azt a videó is mutatja. A jelenlegi helyzetben legalább van esélyünk a másik irányba egérutat nyerni.
- Kétsávos körforgalom, ahol a belső sáv folyamatosan megy körbe, a külső pedig behajtó, majd a következőnél kihajtó. Mitől lenne itt dugó?
3. Nem biztos, hogy közel azonosak a betorkoló utak vagy utcák forgalomnagysága.
- És?
---xxx---
Barátom, te a haladás ellenségének tűnsz!
tankari 2010.07.29. 22:03:23
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.07.29. 22:05:06
maps.google.hu/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=lazise&sll=47.15984,19.500732&sspn=3.712541,7.064209&ie=UTF8&hq=&hnear=Lazise+Verona,+Veneto,+Olaszorsz%C3%A1g&ll=45.550083,10.781922&spn=0.001867,0.003449&t=h&z=18
Talán a felhők alatt halványan látszik a megoldás lényege.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.07.29. 22:06:48
A Wekerlén pedig parkolni is lehet a belső oldalán.
-----------------------------------------------
Le kell dönteni a hülye tabukat! Értelmes szabályokra van szükség!
tankari 2010.07.29. 22:09:59
angxdd 2010.07.29. 23:27:34
ui: de addig is, miért nem a kis utcákon menekültök? mindenki sorba áll, mikor a térképen is látszik, hogy tele van kisutcákkal a környék...
mr_x 2010.07.29. 23:58:35
Angliaban vannak ennel nagyobb korforgalmak is, bar az is igaz hogy a legtobb ilyen meretu lampaval szabalyozott.
Don Blasius 2010.07.30. 00:17:28
Csalóka, mert elég rendszeresen járok én is erre. Volt hogy egyik nap a Petőfin jöttem, következő nap meg a Lőrinc Center felől. Jövök-jövök, még időben kapcsoltam, hogy most nem a Petőfin jövök, tehát elsőbbséget kell adnom. :P De aztán onnan tovább aztán szívás még egy elsőbbségadás a Petőfinek. Nem lenne gáz a körforgalom, bár a Méta felől érkezőknek lenne a legtöbb kerülő, én nem halnék bele. :)
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.07.30. 00:29:12
Akkor ne legyen körforgalom, csak egyirányú, be- és kihajtósávokkal.
9mmPara 2010.07.30. 08:03:46
Ha körforgalmat indítványozol, akkor majd az illetékes ügyintéző hivatkozik a fentebbi ellenérvekre (méret, behajtás, megállási tilalom, stb.) és boldogan elhajt a francba, mert egy komoly ügyet egyetlen levélkével sikerült kipipálnia.
Mondjuk, én megpróbálnám valami közlekedés szakos diákra rávarrni TDK-témaként. Csinálhatna forgalomszámlálást, szimulációkat, meg ami kell. Aztán az egészet benyomnám az illetékes hivatalba, rágódjanak ők is rajta (sőt, eleve onnan kérnék fel egy külső konzulenst).
tankari 2010.07.30. 08:43:19
nyuszy 2010.07.30. 08:56:27
Pl. a nyugati Sallairól a Petőfi felé közlekedve kb. 500 métert kéne kerülni, az meg azért már érezhetően sok, nem?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.07.30. 09:07:41
Bameg, a nullás 65 km! Azt is felszántani?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 09:13:06
A forgalom nagyobb része azért szerintem nem megy teljesen körbe, ráadásul ahol te mondod, ott több párhuzamos utca is van, ilyen esetben simán lehet azokat használni.
nyuszy 2010.07.30. 09:25:55
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nem azt mondom, hogy ez kizáró körülmény, csak egy ellenérv.
blogsámán 2010.07.30. 09:37:26
blogsámán 2010.07.30. 09:39:11
acel 2010.07.30. 09:39:33
A megoldást már rég megvan a Petőfi utca torkolatát kellene körforgalommá alakitani (középre kell festeni egy kört és kirakni három táblát. -az élet csodaszép lenne) Egyébként várakozás ritken nyúlik 2-3 percig, Pedig rendszeresen a Sallai út hosszabb része felől érkezem, és a videón látott sorban állok.
Vagyis a rendezéshez minden adott kivéve a szándék az önkormányzat részéről.
Amúhy van más érdekesség is, a Gilice tée tulajdonképpen megszakitja a sallait, mind a méta utcáról jövö rész, mind a baumax felé tartó rész a Sallai utca.
blogsámán 2010.07.30. 09:40:05
acel 2010.07.30. 09:45:03
"áadásul ahol te mondod, ott több párhuzamos utca is van, ilyen esetben simán lehet azokat használni. "
Nem lehet az ott 30-as jobbos övezet néhány kivétellel, Mérges helyiekkel.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 10:01:35
OFF: Néha beragadnak a kommentek és a következő löki csak ki. ON
@acel: Nem számláltam forgalmat, hogy honnan merre hányan mennek, de azért ebben nem vagyok biztos, hogy ebben az irányban mennek legtöbben. De nem akarok hülyeséget se mondani, lehet, hogy neked van igazad. A Sallai utcás érdekességet én is említettem a posztban egyébként. :)
Jobbos övezet alatt mit értesz? A mérges helyiek meg ne mérgelődnek, a nagykörúton sokkal rosszabb a helyzet. ;)
acel 2010.07.30. 10:46:30
záporjózsi 2010.07.30. 10:46:45
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 10:52:19
záporjózsi 2010.07.30. 11:31:10
Petrovai 2010.07.30. 12:03:07
- a BKV buszok most is rengeteg fölös üzemanyagot pöfékelnek el amikor egy balra fordulni vágyó miatt várakoznak a Petőfi utcában, illetve amikor le akarnak térni a főútról a Péterhalmi út felé.
- a sorházak előtt hatalmas beépítésre nem szánt terület sárgállik (mert nem zöldel, az tuti), amin ragyogó háromszintes növényzettel lehetne védeni ezeket a lakóterületeket.
Azt is látni kell, hogy valóban a Petőfi - Méta vonal a keresztirányú átszelő, de a Péterhalmi forgalma fokozatosan nő, tehát érik a változás!
Egy azonban borítékolható szerintem: az októberi választásokig semmi nem fog történni az ügyben.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 12:04:16
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 12:08:23
Egyébként érezhetően nagyobb fogyasztása nemigen lenne a buszoknak szerintem sem. Ami Pestimre felé megy, annak bármelyik irányba félkört kell mennie, ami meg a keleti Sallairól jön, az meg nem állna dugóban.
Bladika 2010.07.30. 14:07:09
"ami kocka gurítják, ami kerek cipelik"?
NEM!
Ami kerek cipelik, ami kocka gurítják, de csak addíg míg le nem kopnak a sarkai, hogy lehessen cipelni.
:)
záporjózsi 2010.07.30. 15:11:39
- az út szélesítése, kanyarodósávok és/vagy a Kossuth Lajos utcától az Üllői útig autóbusz forgalmi sáv létesítése érdekében
- az út szélesítése autóbuszöblök létesítése érdekében (Batthyány, Dobozi, Varjú)
- az út egyébként is keskeny, ráadásul a nagy forgalom miatt a gyalogosok közlekedése is nehézkes, így középszigetek és kijelölt gyalogos átkelőhelyek számára is kell hely.
- szintén a nagy forgalom miatt a járda szélesítése és zöldsáv telepítése szükséges.
A kb. 10 méterből 1-1 métert kellene szánni a járdákra és a zöldsávokra (a zöldsávok a középszigetek vonalában véget érnek), a további 6 m használható fel az út szélesítésére. A mai pályát kb. 1 méterrel kellene szélesíteni, a többi a fenti helyekre lenne gyógyír. De nem lesz, azt tudom.
A Gilice térnél a csomópont a szélesítéskor átépíthető lehetne, így a ki- és besorolások, kanyarodások könnyebben végrehajthatók lennének. Talán az jobban segítené a forgalom lebonyolódását, mint a körforgó.
záporjózsi 2010.07.30. 15:14:29
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 15:52:03
A megállóknál viszont az autóbusz öblök tényleg jók lennének, mivel szinte folyamatos a szembe forgalom, meg több helyen előzni tilos tábla van a megállók előtt okkal, persze a többség ezt úgy ahogy van, le szokta szarni.
Abban is egyetértek, hogy a Gilice térnél van elég széles út ahhoz, hogy jobban el tudják osztani a forgalmat kanyarodósávokkal meg hasonlókkal, amellett, hogy mindez szerintem az egyirányúsítás mellett volna a legjobb.
A feltáró út az ugyanaz, amit külső kerületi körút néven is hívnak és abból sincs még sehol semmi évek óta? :)
záporjózsi 2010.07.30. 20:45:27
A Petőfi-Üllői sarkon a jobbkanyart a gyalogok elég jól blokkoják. A buszsávnak ott pl. az lehet az értelme, hogy rendőrség mellett a buszmegállók amúgy is külön vannak.* A Gilicén az egyirányúsítás esetén nem lenne igazán szükség kanyarodósávokra. Mondjuk a körforgó helyett egy sima egyirányú, rögzített elsőbbségi viszonyokkal és felálló sávokkal lehet, hogy jobb lenne. Annak szívesen csinálnék fázisidőtervet. ;)))
Igen, ez az az út. Ki mikor kezdett el ezzel foglalkozni. ;)
*=A Szarvasnál Gilice felé mennyivel egyszerűbb lenne a jobbra kanyarodó sáv helyett egy középső buszmegállóból indulni. (Ld. 11-es busz Mechwart-liget) Ott a domborzat miatt lehetne probléma.
Petrovai 2010.07.30. 21:19:21
A buszos meglátás tök' jogos. Ezt kellett volna nekem is írni. Valóban Pestszentimre felé jelenleg nincs védett útja a BKV-nak egyik irányban sem.
záporjózsinak feltett kérdésedre: igen, annak az útnak a déli szegmenséről beszélünk. Szintén (részleges) lakossági ellenállás, valamint forgalomszervezői filozófiai viták miatt áll a projekt: azon agyalnak, hogy egy új tehermentesítő út építése valóban csökkenti-e a környék forgalmát, vagy éppen ellenkezőleg: újabb forgalmat generál azáltal, hoyg egyszerűsíti a közlekedést (lásd: ugyancsak záporjózsi hivatkozását a Péterhalmi út felértékelődésére a Nagykőrösi, illetve az Üllői beállása miatt.)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.07.30. 21:53:56
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.30. 22:21:49
Clearvoyance 2010.07.31. 16:32:23
Még úgy is, hogy a Pestújhelyinek nincs kitéve macisajt, a Nádastónak van.
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=budapest+XV+templom+t%C3%A9r&sll=47.541976,19.130867&sspn=0.003904,0.009645&ie=UTF8&hq=&hnear=Budapest,+XV.+ker%C3%BClet,+Templom+t%C3%A9r,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.542229,19.131097&spn=0.001952,0.004823&t=k&z=18
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.31. 16:47:47
Clearvoyance 2010.07.31. 16:55:20
Tudom. Sokkal kisebb, és lényegesen kevesebb a forgalom.
De szerintem a lényege ugyanaz.
Meg kell vizsgálni logikus-e a körbeterelés és ha az meg kell csinálni.
Legalábbis én ebből a szempontból közelítettem meg a kérdést.
dzsaszper 2010.08.01. 19:44:49
dzsaszper 2010.08.01. 19:50:16
záporjózsi 2010.08.02. 11:38:59
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.02. 13:31:44
Autóbuszöböl meg inkább kéne a Petőfin, mert ahogy záporjózsi írta, a Gilicén nincs is megálló. Viszont megállók vannak a tér előtt, azokat simán odébb lehetne tenni a térre, mert ott viszont volna hely öbölnek.
dzsaszper 2010.08.02. 14:49:26
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.02. 14:53:34
acel 2010.08.02. 15:18:22
Sok jó javaslat van. persze mint mondtam ha a petőfi gilice téri becsatlakozása körforgalommá válna válna, az megoldaná a helyzetet, 15millió plusz alkotmányos költségből.
"A feltáró út az ugyanaz, amit külső kerületi körút néven is hívnak és abból sincs még sehol semmi évek óta? :) "
Remélem nem is lesz. 2020ig biztos nincs rá pénz hála a 4-es metrónak. Egyépként a jelenlegi tervekkel a Petőfi út probléját csak kicsit csökkentené sejtésem szerint, de ezt senki sem tudja mert nem volt forgalomszámláláls a pefőfin stb.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.02. 15:27:37
záporjózsi 2010.08.02. 16:42:38
Ebben az esetben viszont a 184 és a 284 fog megállni a jelenlegi megállói között félúton, ami viszont nem összevonható két megálló.
@acel: Az az út igencsak hiányzik, mert épp a Szentlőrinci - Méta - Petőfi - Haladás - Ráday - Csévéző körön megy egy nem elhanyagolható tömeg. Ezeket onnan le kellene szedni és olyan útra terelni, ami erre való. Az M0 nem erre való. A Hungária szintén nem erre való. A Hungária előtti körút (Csepel - Határ út - aztánmegyünkamerrelátunk) megint csak nem erre való. Igen, annak helyére is kellene egy rendes körút, mint ahogy valahova az Ecseri út vonalába is. De most nem ezekről van szó, hanem arról az útról, amelyet évtizedek óta nem tudnak rendesen kiépíteni.
acel 2010.08.02. 17:27:38
A jelenlegi terv a gyömröi-t kötné össze az M5-el, és szentimrével. Vagyis a "Szentlőrinci - Méta - Petőfi - Haladás - Ráday - Csévéző" sorból senki sem használná aki a két vége között akar rámenni, vagy lejönni róla(üllőire nem lesz csatlakozása jelenleg). Ez az a forgalom, amit ma senki sem tud hogy mennyi.
Ha megépül a KKK akkor ez forgalom nagyobb lesz mert ipart vonz a xvii, xvi kerületbe. Elősegíti az ottani területek fejlesztését. De -szerintem- a Petőfi forgalmán keveset változtatna.
záporjózsi 2010.08.04. 08:22:27
"a gyömröi-t kötné össze az M5-el, és szentimrével."
A jelenlegi M0-csonkot kötné össze Cinkotánál az M0-lal.
A Petőfi forgalmán természetesen tud változtatni, ha gyorsabb, mint a Petőfi. A Méta szinte mindig dugul valahol, az autópálya felé egyszerűbb és gyorsabb menni. Hihetetlen módon a külső kerületeknek azért sincs gazdasági kapcsolata egymással, mert nincs hol átjutni. Ezen (is segít az ipartelepi feltáró út (amely hihetetlen módon és nevéből adódóan feltáró út...).
mohaa 2010.08.05. 21:45:00
Csak megépült az M5, a Gloriett és megnőtt a forgalom a Sallai-Petőfi vonalon, ezért lett ilyen.
Azóta meg a másik irányban is megnőtt a forgalom. Evvan.
Egyébként nyugodtan csinálhatnak belőle megint körforgót. Próbáljuk meg, hátha működik.
mindegy ha szereted 2015.08.04. 14:34:53
Ugyan nem lett körforgalom, viszont a közlekedés még kaotikusabbá válik:
- a Petőfi utcán érkezők nem kanyarodhatnak balra a Cziffra (volt Sallai) utca irányába, kivétel a buszok,
- a Méte utca felől érkezők nem kanyarodhatnak balra a Petőfi utca irányába (kivéve a buszok), hanem csak jobbra, így a Petőfi utca eléréséhez meg kell kerülniük az egész teret,
- a Gilice tér a Dráva utcától a Petőfi utca irányában egyirányúsításra került.
A BKV járatoknak vélhetőleg könnyebb dolguk lesz, de aki a Petőfi utcáról a Halomi, Dráva, Cziffra utcákat akarja majd elérni, annak balra kell majd fordulnia a Méta felől érkező folyamatos autóáradat ellenében. Itt eddig is viszonylag sok koccanás volt, ezentúl gyanítom, még több lesz (hiszen megnövekedik az itt balra fordulók száma).
A legszebb, hogy ezt ma délben intézték, kirakták a táblákat, felfestettek pár sárga útburkolati jelet, de (legalábbis én nem hallottam, nem találtam) semmi előzetes hír, egyeztetés, bejelentés, stb.
mindegy ha szereted 2015.08.04. 17:31:08
www.bkk.hu/2015/08/ideiglenes-forgalmi-valtozas-a-xviii-keruleti-gilice-teren/
Hogy csökkenne a balesetek száma, mikor a Petőfi utca felől érkezők egy helyre összpontosítva kanyarodhatnak csak balra - éppen ott, ahol mindenki jobbra kell kanyarodjon?
Szerintem nagyobb lesz a dugó és több lesz a koccanás.
Edizon 2015.08.20. 22:41:45