Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szorul az indukciós hurok

2010.08.29. 11:13 :: SilentSound

Annyira vasárnap van, hogy muszáj volt elsütnöm ezt a remeknek közel sem nevezhető szófordulatot. A mai történetet Attila ugyanis azért írta, mert Pécsett bizonyos helyeken egy örökkévalóság hazajutni, ha nem autóval, hanem robogóval vagy kerékpárral jár valaki, amióta indukciós hurkokat telepítettek a kereszteződésekhez. Az indukciós hurok lényege az (remélem nem írok nagy hülyeségek, a hozzáértők pontosítsanak nyugodtan), hogy ha egy nagyobb vízszintes fémfelület kerül fölé, akkor az megváltoztatja az áramkör elektromágneses tulajdonságait, amit a lámpa vezérlője érzékel és ennek hatására vált zöldre a kanyarodók lámpája rövid időn belül. Ebből adódóan ugyanígy gondban van az, aki autóval van ugyan, de az ideálisnál előrébb vagy hátrébb áll meg a lámpánál.

Elég régóta tervezem, hogy írok erről a problémáról, úgy érzem most telt be nálam a pohár.

Pécsen élek, közlekedek, naponta sok-sok km-t. Biciklivel, motorral, robogóval, autóval is. Volt egy idő, amikor nálunk is bevezették a kereszteződésekben a teli zöldet. Ahogy emlékszem, nem igazán vált be, szerintem a forgalom is túl nagy volt, és a vezetési kultúránk is fejletlen ehhez. Történt aztán, hogy modernizálták a kereszteződéseket.

A kanyarodó sávokhoz érzékelőket építettek az aszfalt burkolatba (a pontos technológiát nem ismerem). Szóval jön az autó, áthalad ezen, és akkor majd valamikor a következő lámpaváltási körben fog kapni egy zöldet az ő sávja is. Na igen ám, az ötlet nagyon jó, hiszen a forgalmasabb utakon zavartalanul haladhat a forgalom, és csak akkor kell megszakítani a zöldet, ha a keresztező útról tényleg érkezik valaki. Ideáig a rendszer hasznos és biztonságos is.


Nagyobb méretért kattints!

Csakhogy amikor jön a motoros – robogós – bringás, akkor már nem működik a dolog. Nem tudom, hogy ez az érzékelő rendszer mágneses alapon, vagy súlyérzékelőkkel működik, de az biztos, hogy a kisebb járműveket nem érzékeli.

Kb. fél éve tesztelem a rendszert, esténként próbáltam többször áthaladni a gépekkel az érzékelőn, több módon, de nem vált be. Röviden: előáll a helyzet, hogy nem kapok zöldet. Soha. (kivétel, ha egy autós kolléga érkezik mögém) Régebben ezt a rendszert csak este alkalmazták, most már kora délután is el tudok álldogálni pár lámpaváltási periódust, mire megkapom a zöldemet. A város több pontján alkalmazzák ezeket a lámpákat és rendszereket, egyre elterjedtebbek, szinte minden új kereszteződés megkapja ezeket az érzékelőket.

Csak egy kis részletet emeltem csak ki a térképen. Tegyük fel, hogy a kék karikában lakunk. A piros nyilak pedig a kanyarodási lehetetlenséget jelölik. Hogy jutunk haza? :)

Csak pár kérdés fogalmazódott meg bennem:

1. Esetleg úgy gondolták, a tervezők, hogy mi motoros – bringás - robogós társaság majd valami kerülő úton mászik haza? (Igen, a kommentelők kedvéért írom, meg lehetne oldani, parkolókban, házak mellett elkanyarodni, szlalomozni. Ez mind időben, mind biztonság szempontjából negatív eredményt hozna számításaim szerint. Úgy vélem megvan nekünk is a jogunk, hogy a normális úton haladjunk.)

2. Esetleg csak beállítási probléma? Összerakták a "csúcstechnikát", és majd jó lesz az embereknek?

3. A rendőr elnézné-e nekem, ha délután 2-kor vérpiroson elkanyarodnék balra nagy ívben? (a válaszom: "megnéztem, nem jött senki" lenne) :)

4. Hol tudom, ezt szóvá tenni, melyik fórumon, vagy állami szervezetnél?

5. Tudom, hogy Pécs Kertváros lakótelepén sok tízezren laknak. Megannyi ember jár autónál kisebb járművel. TÉNYLEG ennyire nemtörődöm emberek vagyunk? Senkinek nem jutott még eszébe, ezért szót emelni?

6. Esetleg megkockáztatom, hogy én vagyok a tudatlan, és valamilyen módon ki lehet csikarni a zöldet a lámpáknál. Aki tud bevált technikát, megosztaná velem?

u.i.: Nem szállnék vitába senkivel, hogy ne bringázzak, mert feltartom az autókat. Ne motorozzak, mert ön és közveszélyes. Ne robogózzak, mert nincs rendszámom, amúgy is BIZTOSAN 70es a henger, és 90-el megyek a városban… Amúgy is „AUTÓZZ”-ak inkább :))

Csak annyit mondanék, hogy a motorom ára után áfát fizettem és fizetem az adót is. A biciklim, robogóm után is fizettem az áfát. A benzinár nagy része is adó. Akkor legyenek szívesek ezért a pénzért egy normális közlekedést kialakítani. (Ahol nem kell magyar módra megint a kiskapukat keresgélni a legális útért. )

134 komment

Címkék: motor közlekedés autó kerékpár lámpa kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blaiser 2010.08.29. 17:51:23

Komolyan irigylem egyesek problemait. Nappal, nagy forgalomban alig kell varni es jon egy auto amit erzekel a muszer. Ejszaka ha nincs forgalom akkor meg minek lampa az atkeleshez? Ertem en amugy, csak ne tudom aterezni a problemat... :)

GARFIELD13 2010.08.29. 17:53:00

Szia!
A megoldás két részét már megírták. Két tényező kell hozzá együtt. Ha "kicsi a vas", akkor egy neodium mágnest kell felragasztani rá (kicsi, de nagyon erős), valamint tudni kell, hogy a huroktelepítők és az útfestők nem egy helyről jönnek (sajnos). Ha nem vált a lámpa, akkor előrébb kell gurulni, olykor akár a felfestett vonal elé. Pl. itt Pesterzsébeten is van két ilyen kereszteződés, csak a helyi erők jutnak át rajta, ha másvalaki jön és szabályosan beáll, akkor ott nem kanyarodik senki, csak ha előreballag egy helyismerettel rendelkező megmondani az első kocsinak, hogy hova kellene állnia a zöld jelzésért. (Az egyik kereszteződésben már van egy külön kis kiegészítő tábla, valami ilyen szöveggel: "Érzékelős lámpa, álljon teljesen a vonalhoz". (A tuti, ha egy kicsit túl vagy rajta). Ha erre a kettőre figyelsz, szabályosan is átmehetsz majd ott is SZVSZ.
Üdv.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2010.08.29. 17:57:39

@szekőcei: Én a Youtube-on láttam egy videót, az is erős mágnest javasolt

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 18:01:47

hat ez felenk is gond
motorral jartam igy Floridaban balra kanyarodo savban a varosban
mikor nem jott semmi akkor bekanyarodtam piroson olyan 3 lampavaltas utan, mert ugye az egyenesen haladoknak, keresztben haladoknak valtogatott
de altalaban ejjelre allitjak be 100 szazalekra akkortalyt eleg keves a bringas meg a robogos, nappal ki van kapcsolva szinte mindenhol
aki meg elotte vagy utan all meg az hulye

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 18:08:12

ja jut eszembe sok helyen leteszik ezt olyan 10-15 meterrel elotte es ahogy athaladsz erzekel
szinte zoldet kapsz mire a lampahoz ersz
3-4 motoros meg ritkan megy egymas utan
a masik fajta az kozvetlenul a feher csik elott van, de az is eleg szeles savban erzekel
talalkoztam mar mind a kettovel
az elobbi jobb, mar ismerve szinte csak lassitani kell es tudom mindjart valt
de mondom, foleg ejjel mukodik
tegnap/ma/ ejjel 2-kor jottem at a varoson haza, ez olyan 40 lampa es egy pirosom volt, az is azert mert egy kocsi / a rohadtja/ ki akart jonni a foutra:)/

D4D 2010.08.29. 18:13:36

@tundrazuzmo:
BKV-soknak sok lámpához illetve sorompóhoz (legalább is régebben) távirányítójuk volt.

StrayCat 2010.08.29. 18:20:06

Muszaly beledumalnom innen Amerikabol (Los Angeles), ahol ezek a hurkok -sajnos - elegge elterjedtek.
A motorosoknak azt tudom mondani, hogy ha egy hurok nem erzekel elsore, akkor azt semmijen trukkel nem lehet mukodesre kesztetni. Tobb motorom is volt, kozottuk egy BMW K1200LT (a Honda Goldwing konkurrense). Csak emlekeztetoul: ez egy 450kg-os moci, meretet tekintve pedig nagyobb sok kompakt meretu utcai autonal. Ezzel egyutt a csokonyosebb hurokokat ez a motor sem volt kepes mukodtetni (autokra ugyaza hurok bejelzett).
Az alvazra elositett magnes-trukkot itt is reklamoztak, de - megint csak elsokezbol szarmazo - szomoru tapasztalatok alapjan modhatom, hogy az parasztvakitas.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 18:35:12

@D4D:
tobbek kozott ezert van a lampa nalunk a keresztezodes tuloldalan
meg nehezebb beragadni
kozlekedestechnikai szempontbol jobbak vagyunk:)/boborjan/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 18:38:24

@StrayCat:
ja en is szoptam mar motorral
de tobb az elonye mint a hatranya
Tampan siman betettek nem is 10-15 inkabb tobb meterre az erzekelot
persze ezt nem lehet mindenhol megcsinalni, pl itt Ashevillbe sem mert 20 meterenkent kanyarodnak le jobbra balra a kocsik/ ettermekbe barokba/ igy elveszitene az ertelmet

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.08.29. 18:45:17

A nyelvtani vitához fűzném:
www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__helyesiras__61532-miert-nem-pecsen-hanem-pecsett-miert-ketto-t-vel-irjuk-miert-nem-n-el

Valamint. Az MTA áldásával is eltörölték már a kötelezően alkalmazandó helyesírást, beszédet.
Elfogadottá vált, hogy ha magyar anyanyelvű ember így beszéli, ejti ki akkor helyesen ejti.
A kérdés ilyenkor az, hogy kinek a nyelvhasználata ilyen? Tehát egy tanár, vagy művelt ember mondja, hogy pl, tudnák, tudhassa, Vácon, akkor elfogadott de mondjuk nem a rájuk jellemző nyelvhasználat. Bizonyításképp meglehet nézni a nyelvi ellenőrében, (helysírásjavító) hogy kijavítja e a Pécsen Vácon szavakat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 19:07:21

na meg egy lepcsohazi gondolat
a balrakanyarodokban sokszor nappal is mukodtetik
es ez bizony problema, bar altalaban eleg ha moges jon egy kocsi
csak mi van ha nem jon, nem orom varni 3-4 valtast

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.29. 19:54:35

Erősen meglepődnék azon, ha valaki egy kis mágnessel be tudná kapcsolni az érzékelőt...

Nagyobb esélyét látom annak, ha fogy egy vastepsit (alumínium, saválló nem jó) ezt ráköti egy madzagra a biciglis, és elkezdi rángatni a hurok felett.
Odarántja, magához, majd visszarúgja és így csikicsukizik.

Vagy mondjuk harminccal megy át a hurkon, de úgy, hogy elfekteti a biciglit, hogy az a lehető legközelebb legyen a hurokhoz, és a lehető legnagyobb felülettel keresztezze az indukciós teret.

adminka (törölt) · http://gingersclub.atw.hu/ 2010.08.29. 20:03:18

Az indukciós huroknál az elmozdulás a lényeg. A Mekiknél is ilyen elven müködik,már ott ahol van Drive és egy kis piros doboz,ahol a kaját lehet rendelni.
Amikor a páciens rámegy a hurokra,ami a burkolat alatt van 10-15 cm-re,elkezd villogni a STOP tábla,és a bent lévő dolgozó fülesében is megjön a jelzés:Rendelést felvenni.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.08.29. 20:13:15

Nálunk itt az agglomerációban ez úgy működik, hogy kiültetnek pár közmunkást, adnak a kezükbe egy távirányítót és ők kapcsolgatják a villanyrendőrt.

tobias2 2010.08.29. 20:14:59

Valahogy postagalambbal vagy kengyelfutóval meg kellene üzenni a közlekedésszervezőknek (mert azok még minimum 100 évvel korábbi idő szerint élnek), hogy jobb helyeken már kitalálták a KÖR-FOR-GAL-MAT. Ahhoz nem kell se lámpa, se indukciós hurok, csak józan ész.

_ 2010.08.29. 20:18:24

Nekem Győrben érzékelte a hurokdetektor ahogy megálltam ott KERÉKPÁRRAL. Egy kis idő után zöldet kaptam. Egyedül voltam akkor abban sávban.
De lehet hogy akkor fix porgram megy, mivel napközben volt, kora délután. A forgalombefolyásoló programokat később állítják be, mikor például csak főirányból jelentős a forgalom, mellék irányból csak ritka.
( A kerékpárom nem alumínium vázas, régebbi típus.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 20:23:14

@tobias2:
csak nalunk be ne vezessek
bar van egy ket helyen ahol nagyon lassitani akarjak a forgalmat

SAkos12 2010.08.29. 20:36:15

Az amazonon van ilyen magnes amit elvileg csak alulra fel kell ragasztani. Annyira nem is veszes az ara:

www.amazon.co.uk/10mm-dia-Neodymium-Magnets-Pack/dp/B002YDSR3I/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=diy&qid=1283106709&sr=8-3

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.08.29. 20:43:11

ahogy már írták a mozgás és a sok fém a lényeg.ami el van baltázva az a kalibrálás.

igazi hős 2010.08.29. 21:09:25

@_: Alu vagy acél ugyanúgy jó az érzékelőnek, a karbon-kevlárral szívnál csak.

ojio 2010.08.29. 21:33:41

@D4D: Ha én látom, más is látja. :) Egyébként ebben a kereszteződésben tényleg látszik. De ha olyan a kereszteződés, előre kell hajolni, nehogy már azért hagyjon ki maga előtt valaki 1-2 autónyi helyet, mert nem képes erre.

thinker_ 2010.08.29. 21:35:10

a bicajosoknak tök mindegy, azok meg se állnak a kereszteződésben, akár piros van, akár nincs. azok mennek, mert ők az utak királyai.

OkoskaTo:rp 2010.08.29. 21:40:50

A fentiekben leírt problémán kívül az is szép, ami a Csömöri úton, a benzinkútnál van. A hurok szépen be van marva a balra kanyarodó sávban. Igen ám, de a megállás helyét jelző vonaltól kb. négy autónyira vissza van egy műintézmény (nevezzük csak motelnek), ahol időnként fehérneműs hölgyek riszálják magukat az üveg mögött, hogy becsábítsák a kuncsaftokat. Az autósok nagy része tehát még a hurok előtt áll meg, hogy nézelődéssel töltse ki a lámpaváltás idejét. Csak épp az soha sem történik meg, mert ha a hurok nem érzékelt autót, akkor soha nem ad zöldet a kanyarodóknak.

Tiltsákbe!

De legalább legyen kötelező táblával vagy felfestéssel jelezni a hurokvezérelt lámpákat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.29. 21:49:58

@OkoskaTo:rp:
nem inkabb a kurvakat kellene betiltani?

Take-it-Easy 2010.08.29. 21:59:53

Ebből is látszik, hogy a közlekedésszervezés nem csak egy új technika beszerzésén múlik... Az érzékenységen nem ártana állítani, mert az sem megoldás, hogy mindenki mágnesekkel kell felszerelje a járgányát.

Straight 2010.08.29. 22:17:40

Nem tudom miért kell indukciós baromságokat milliárdokért beépíteni... Súlyérzékelő 50kg ra állítva mári mindent érzékel a biciklistől kezdve az autósig és nem kapcsol be magától bár sztem ez drágább. Viszont egy ezeréves leselejtezett trafipax ügyes szögben beállítva az előző kereszteződéstől kezdődően érzékelheti az autókat és ha bolond jön még meg is lehet szivatni.:) Makón van egy lámpa amihez trafipaxot kötöttek és ha több mint 50 el közelíted meg a lámpát garantáltan pirosat kapsz.:P

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.29. 22:59:11

@_: Melyik az??? Én is győri vagyok.

GARFIELD13 2010.08.29. 23:05:59

...
Akiknek anno kimaradt a fizikaóra, de esetleg felébredt bennük a kíváncsiság, keressenek rá a mozgási indukcióra...

Anti Anyag (törölt) 2010.08.29. 23:06:29

Ha egyszer mint írod, nagy a forgalom, úgyis lesz ott nagyon hamar egy autó

Don Blasius 2010.08.29. 23:26:47

@GARFIELD13:
Gondolom, a Tátra téri az egyik a kis utcában, de melyik a másik?

@Comandante en Jefe:
Én is szálltam már ki Ferihegynél a parkolónál, megnyomtam a gyalogosok gombját, majd spuri vissza a kocsiba és váltott is a lámpa. :)

mate6 2010.08.29. 23:29:37

@Shopping:
Hello, itt vagyok kivetelnek, es pont a kedves hozzaszolasodat olvasom.

Don Blasius 2010.08.29. 23:32:31

@Easyke:
Miért is ne? A hűtőmágnest divatba lehetne hozni az autón is. :)))

szcsongor 2010.08.29. 23:32:38

@Megszívtuk-Waze:
Egyes városneveknél a -tt rag használata az -on, -en, -ön helyett ugyanaz, mint az ikes igék rendszere, néhány évtized és ki fognak ezek kopni a nyelvből. Mind tulajdonképpen régi csökevények a nyelvben, de ugyanúgy helyesek, mint a "modernebb" változat. Csak nem kéne ragaszkodni annyira hozzájuk, és leparasztozni azt, aki nem használja őket...

Szóval a "Pécsen eszek és alszok." mondat is helyes. Legfeljebb nem szép :)

Ikes igékhez: lezo.hu/ikesige.html

bocs az offért egyébként :)

cso zsi 2010.08.29. 23:41:12

@tobias2: Más helyeken, ahol tényleg van józan ész, rájöttek, hogy mégsem teljesen jó, és visszabontják.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.08.30. 00:03:11

bammeg, kerékpárt nem ÁTTOLNI kell a kereszteződésen?
ettől függetlenül a pécsen vagy pécsett a motorosokkal-robogósokkal elég nagy kibaszás, az már igaz...

Rwindx 2010.08.30. 00:26:39

@OkoskaTo:rp:
Ott szerintem az egyenesen haladóknak k-ra nincs hurok, szinte mindig zöld van a Csömörin végig. Keresztbe a Miskolcin átjutni macerásabb, ne adj isten balra kanyarodnál a Miskolciról. Egyébként meg elég ritkán riszálják magukat, sajnos :)

Tudja valaki Kaposváron hogy a Mező kereszteződésbe a Dombóvári útról a Mező utcába balra kanyarodva ilyen indukciós megoldás lehet? Az elmúlt fél évben kétszer jártam arra, és mindkétszer vagy negyed órát vártam, régebben azért gyorsabban váltott...

nál 2010.08.30. 00:28:29

@szekőcei:
OFF: pécsi származásúként állítom, csak buzik mondják, hogy "Pécsett"... ;)

Első mohikán 2010.08.30. 00:44:35

1. A mágnest miért kell ragasztani? Nem tapad a fémre magától?
2. Az indukciós hurok a felette elhaladó fémtömeget érzékeli, úgy működik mint a dinamó. Hiába teszel egy pirinyó mágnest az alvázra, akármilyen erős is, nem fogja helyettesíteni azt a mozgó fémmennyiséget, aminek az elektromos impulzus-löketére be van lőve a lámpa. Egy kb. 300 kilós mágnes viszont igen. :-)
3. Azt viszont nem értem, hogy azt a rohadt hurkot miért nem lehet a kereszteződés elé tenni, mondjuk 30-40 méterrel és úgy belőni a kapcsoláés időzítését, hogy az érkező járműnek csak max. lassítani kelljen? A főbb útvonalon haladó forgalomnak nem teljesen mindegy, hogy mikor állítják meg? Vicc!
4. A körforgalom szar. Azoknak a bénáknak való, akik képtelenek egy lámpa nélküli kereszteződésbe biztonságosan belehajtani. Az elsőbbségadási helyzet viszonylagos egyszerűsítéséért cserébe lassítja a minden irányból (bármelyik, akár az eredetileg főbb útról) érkezők forgalmát. Szerintetek jó megoldás egy körforgalom ott, ahol egy négysávos nagy forgalmú út összes autóját lelassítják és bekényszerítik egy szűk kanyarba azért, mert van egy keresztező egysávos, alsóbbrendű út, amiről 8 percenként érkezhet valaki? Na?
FehérvároN (!) lakom, telerakták a várost az utóbbi években vagy 40 db körforgalommal. Csak a hülyék és a mazsolák nem érzékelik, hogy mennyire lelassult a forgalom. (Pl. Új Csóri-Palotai úti kereszteződés.)

Első mohikán 2010.08.30. 00:46:58

@anyádbogár: Nem, csak ha zebrán akarsz bringával átkelni. Ha útkereszteződésen tekersz át biciklivel, miért kellene leszállni? Normális-e vagy?

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.30. 00:49:32

OFF. Pécsen és Győrben. Ha nem tetszik, akkor Pestett, Debrecenett, Lágymányosi hídott, stb.
ON

A balra kanyarodás sznobizmus. Ugyanolyan, mint a városnevek kifacsarva mondása. Brit tudósok bebizonyították, hogy minden cél elérhető kizárólag jobbra kanyarodással is. (Bár náluk a balkanyar az egyszerű). Tessék ésszerűen közlekedni, a balkanyar elavult, régi szokás!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.30. 00:55:12

Nagy buli!

A villamosokhoz már a Kádár rencerben beépitettek ilyen dolgokat
Nem kellett kiszálni váltóvassal, a váltó érezte merre akar menni az elágazásnál a vilinger.
:)

phaszfej 2010.08.30. 02:27:46

Ha arrafelé pécsettnek mondják, legyen, még tetszhet is, de ha már erőltetik, és kötelező, hogy mindenki mondja úgy, mert különben tanulatlan vagy modortalan tahó vagyok, akkor már annyira nem szimpi. Őrizzük meg a a nyelv régi formáit, oké, de a nyelv őrzi azt magától is. Ezért aki ilyesmire figyelmeztet, az támad, mert fél. Az egyéni nyomor a szabályok mentén köt bele a másik emberbe. Pl. kresz, helyesírás, illemtan. Nyilván más városokban a hülyék máshogy nyilvánulnak meg.

D4D 2010.08.30. 03:34:58

@ojio: " Ha én látom, más is látja."

Ez nem biztos!
Én pocakos vagyok, magasan és hátulról vezetek. Nekem minden egyes alkalom, amikor egy faszul fellógatott lámpát kell nézni, kínszenvedés. Mondjuk van tetőablakom, de az se segít mindig.

D4D 2010.08.30. 03:36:48

@Straight:
Budaörsön is van ilyen. Jellegzetessége, hogy éjjel kettőkor a villogó sárgából lesz piros, de olyan ütemben, hogy képtelenség megállni. És ehhez elég 55-el menni, tehát mégcsak nem is a marha kategória.

D4D 2010.08.30. 03:38:32

@Don Blasius: Határ útról a Török Flóris balra.

D4D 2010.08.30. 03:42:37

@taxi33: Pl. Új Csóri-Palotai úti kereszteződés.

Az konkrétan egy jól méretezett körforgalom, nemcsak nézni hanem látni is kellene, és akkor haladna is a forgalom.

Első mohikán 2010.08.30. 05:06:45

@D4D: Képzeld, a húszévnyi taxis gyakorlatommal nekem nem okoz problémát a behajtás abba a körforgalomba (sem semelyikbe).Ha ismerős vagy a környéken, akkor biztos jelent neked valamit, ha azt mondom, hogy negyedikben abszolválom azt a karikát, bármelyik irányból.
Nem a méretével van a gond, az bőven elégséges (van viszont néhány a városban, amelyiket a buszok és teherautók "levágnak" a hátsó kerekükkel; pl. Pozsonyi-Fiskális sarok), hanem a létjogosultságukkal. Nem tudom mennyi idős vagy, de én emlékszem amikor még csak egy sima elsőbbségadásos kereszteződés volt ott -a Palotain-, egy plusz besoroló-sávval. Akkoriban azon hőzöngtek az autósok, hogy néha 2-3 autó is sorba állt a kikanyarodáshoz a Palotai útról Csór irányába.És csak onnan! A többi irányból nem kellett elsőbbséget adni senkinek, ment a forgalom gördülékenyen, megállás nélkül. Nézd meg most mi van ott! Öt irányból áll a sor, néha kilométer hosszan. Na, melyik a jobb?

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.08.30. 06:16:18

1-es főút, Budakeszi-Budaörs kereszteződés: olyan hülyén vannak fellógatva a lámpák, hogy ha áthajtok az érzékelő fölött, akkor a sor elején állva már nem látom a rám vonatkozót. Ha nem áll mögöttem senki, vissza kell tolatnom 1-2 métert. (mert ugye ha ott állok meg, ahol még látható a lámpa, nem érem el az érzékelőt).

Donor 2010.08.30. 06:59:15

Cégünk automata sorompója sem szereti érzékelni a bringát és motort. Ekkor persze a kártyát meg sem próbálja leolvasni, anélkül pedig hátba lőnek az őrök.

Tapasztalatom szerint a hurok egyik oldalsó vonalára kell állni, mert ott jóval érzékenyebb, és elég a kerékben lévő fém.

Az ilyen érzékelős lámpáknál, ha kihagy 2 periódusból engem, akkor én körülnézés után szemrebbenés nélkül átmegyek. Ha a rendőr kérdezi, nyilvánvalóan meghibásodott a lámpa, és ennek megfelelő kellő körültekintéssel mellőztem jelzését.

igazi hős 2010.08.30. 07:08:25

@taxi33: Én meg emlékszem, arra amikor kölyök voltam és egy nap kétszer kellett megszakítani az aszfalton tengózást, most meg abban az utcában percenként megy autó. Szóval egy 10-20-30 éves példa ("bezzeg akkor") nem mérvadó. Ahol nincs kiemelt irány, és csak közepes a forgalom, ott jó a körforgalom. Ja, hogy az autósok nem elhanyagolható része nem tudja használni, egy másik része pedig képtelen kifele indexelni, hogy segítse a befele jövőt? Ez nem a körforgalom hibája...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.08.30. 07:23:40

Tengerentúli megoldás: motorral áthaladhatsz ilyenkor a piroson, ha egyébként a forgalom ezt lehetővé teszi. (de árulnak is utólagos mágnest a motor aljára, amit érzékel a rendszer)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 07:25:47

@igazi hős: a korforgalom kifejezetten a forgalom/sebesseg lassitasara van kitalalva
hasznos aho; sok gyalogos van
valami olyasmi kovetkezik ami miatt ugyis lassitani kene
Hotel stb amugy ertelmetlen
a lampa tobbet hasznal

Yo Sar Ian (törölt) · http://faking.blog.hu/ 2010.08.30. 07:29:41

MEGOLDÁS:

A hurok felett a bicajt le kell fektetni pár másodpercre. Ennyi.

omborz 2010.08.30. 07:51:23

@1 Fószer: Győrben én a Tarcsay útra akartam az Árkád felől az Árpád útról rákanyarodni. Vártam a zöldre, aztán gyanús lett, megvártam a bizonyosságot, aztán felkaptam a bicajt, a járdán át két lépéssel elértem a Tarcsayt, és ott felszállva jól kitoltam a lámpa üzemeltetőjével.
Azóta másfelé járok.

tobias2 2010.08.30. 07:52:30

@hagyma: A körforgalomban 40%-kal kevesebb a baleset, 80%-kal kevesebb a sérülés és 90%-kal kevesebb a súlyos sérülés, mint a körforgalom kialakítása előtt meglevő kereszteződésben. Mivel a körforgalom a lámpás kereszteződéssel ellentétben nem állítja meg a forgalmat, az áteresztőképessége is nagyobb a lámpás kereszteződésénél. Forrás: www.wordiq.com/definition/Roundabout
Hozzátenném, hogy a körforgalomban megtakarítható a drága, karbantartásigényes és kemény villanyszámlát termelő lámparendszer is.

Reggie 2010.08.30. 08:14:41

Mondjuk en a magnes hasznalata felol nem vagyok meggyozve. Tudtommal ezek az indukcios erzekelok ugy mukodnek, hogy a tekercs induktivitasat megvaltoztatja a felette levo nagy !ferromagneses! fem (vagy nagy mennyisegu paramagneses fem amelyben orvenyaramok johetnel letre), es igy a kialakitott rezgokor elhangolodik. A rendszer ezt az elhangolodast erzekeli.

Reggie 2010.08.30. 08:26:40

@Reggie: kiegeszites:

Mivel sima legmagos tekercsrol beszelunk, ebben az esetben a magnes gyakorlatilag nem befolyasolja a mukodest, mert egy alladnosult magneses teret hozz letre, de ez a tekercset induktivitasat nem valtoztatja meg. A tekercs fole erkezeskor, csak kis mertekben zavarja meg a mukodest, mert valamennyi feszultseg indukalodik ekkor a tekercsben, viszont ez fugg a magnes haladasi sebessegetol, es a talajtol valo tavolsagatol.

GARFIELD13 2010.08.30. 08:50:57

@Don Blasius:
Az a harmadik:-)

Az általam ismert kettő:
1. Szent Imre Herceg utca a Nagysándor József utcánál (itt van a kiegészítő tábla)
2. Határ útról balra kanyarodó sáv a Jókai Mór utcába.

D4D 2010.08.30. 08:51:26

@taxi33: Nem tudom előtte milyen volt, de ez nem a korommal van összefüggésben.

Most sem kellene állni a forgalomnak, de mivel ez egy forgalmas körforgalom, ezért mindenki (90% körül) megáll, és alaposan körülnéz.

Két irányát szoktam használni, az egyik a tengelymérős ág, ahol el tudok menni a kör mellett (onnan még sosem volt sor), illetve ennek a visszairányát, de a sorompó után ki szoktam kerülni a sort, illetve van úgy hogy eleve a falvakon át jövök (Barnaland-on keresztül).

D4D 2010.08.30. 08:52:33

@Dudálj, ha műkörmöd van!:
Mindennap járok arra, néha 3-szor is.

Bazz, az tényleg érzékelős?

D4D 2010.08.30. 08:53:40

@taxi33:
Egyszer próbáltam még a régi autóval, mennyit tudok benne menni, azt hiszem az 50 megvolt, de közben kiabáltak velem, utána meg nem álltak velem szóba.

dzsaszper 2010.08.30. 08:58:41

ki vaszi át az ilyen kereszteződéseket?
a műszaki átvételkor eszükbe se jut kisebb járművel tesztelni?

kodó tamás 2010.08.30. 09:04:09

@szekőcei: a Pécsen ugyanolyan "hivatalos",
csak pár városra van Pécsett, Győrött, Operett...

kodó tamás 2010.08.30. 09:06:45

egy 1,5-2,0 méter átmérőjű tányér antennát javaslok, amit a bukosisakra tudsz vízszintesen erősíteni.
van több más előnye is... pl tv adásokat is tudsz venni, és az eső sem esik a motorra...

igazi hős 2010.08.30. 09:14:32

@Reggie: Nekem már rég volt, de nem tökmindegy, hogy vas, réz vagy akár arany "tekercsed" van, ugyanúgy keletkezik áram és miatta gyengül a mágneses tér? Különben a a fémkereső nem találná meg az aranytárgyakat.

hiheto 2010.08.30. 09:32:49

@omborz: Nekem ott bringával is vált :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.30. 09:57:09

@igazi hős: Nem mindegy, hogy ferromágneses, paramágneses, vagy diamágnese a fém.
A ferromágneses fémeket könnyebben érzékeli.
A fémkereső érzékenysége a szokszorosa az útban lévő érzékelő érzékenységének.

@dzsaszper: Ha arra kalibrálják, hogy a szénvázas, kevlárkerekű saválló csapágyas biciklire is kapcsoljon, akkor kapcsolni fog a keresztirányú forgalomra is.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.30. 10:45:13

@omborz: Az a pici kereszteződés tényleg nem érzékeli a kerékpárost,motorost.

Tudod mi a vicces benne,hogy ezen az útvonalon van az az európai kerékpárút rendszer. Még a tábla is kint van. Én ott körbenézek,és átmegyek a szembe járdára,mert még a zebra lámpagombja sincs.

Tudok egy mostmár nagyon jól működőt. A Bácsai úton lévőt,ami van a Szent-Györgyi iskola mellett.
Éjjel is be van kapcsolva,lés ha nincsen senki,akkor egyből vált,és még 30-40 km/h között át tudsz menni.
Régen szar volt,de már megcsinálták jól.

igazi hős 2010.08.30. 10:59:19

@kolbászoszsömle: "A fémkereső érzékenysége a szokszorosa az útban lévő érzékelő érzékenységének." Miért nem ugyanaz a párezer forintos, állítható érzékenységű elektronika van bennük? Egy kapu leüvölti rólam a fémcsatos övet, ez meg nem reagál 5 kiló vasra? (Persze a kapunál kétoldalt van a hurok és nem alattam, de akkor is százszoros a különbség.)
Vagy az útépítőknek direkt csinálnak egy szarabbat drágán, hogy azon is lehessen keresni egy kicsit?
A keresztforgalomra miért indulna be: egész jól definiált iránya van, ha a szomszéd sávra nem reagál, akkor a keresztforgalomra miért tenné?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.30. 11:12:49

@igazi hős:
A leszerelt autópályakapukat lehetne felállitani akkor a hurok két oldalra esne
Vagy olyan boxokat a kereszteződésekhez, mint a lóversenyen az indítóbox

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.08.30. 11:17:14

@D4D: hát, az aszfaltba be van marva az a téglalap. Nem tudom, a szerint működnek-e a lámpák, mert általában ugyanolyan ütemben és sorrendben váltanak. Én a Budakeszi felé balra kanyarodót szoktam használni, és akkor is váltott már zöldre, mikor nem állt ott senki; én is épp' hogy elértem még.

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.08.30. 11:18:33

@newtehen: Én vagyok a hülye? Láttam már pirosnál álló biciklist. :)

Spikk 2010.08.30. 11:37:27

@Shopping: De. Van és olvassa. :D
Beléd is!

2010.08.30. 11:55:33

@kolbászoszsömle: jól mondja: PÉCSEN... a helyrag a magyar nyelvben az -on, -en, -ön.
A "Pécsett" kifejezés baszatlan bölcsésznők elméletieskedő szalvétávalfasztfogó modorossága.

-egy volt pécsi-

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.30. 14:22:12

@igazi hős: Azért van lebutítva az útba rejtett hurok érzékenysége, hogy a keresztirányú forgalomra ne reagáljon.

A fémkereső, ami a csatodat kijelzi, az három hurokból áll, és egymáshoz képesti változást érzékel.

@SilentSound: köszi.

zazooo 2010.08.30. 15:32:34

@StrayCat: muszáj szólnom innen Magyarországról hogy mi azt J-vel írjuk :)

dzsaszper 2010.08.30. 15:34:00

@kolbászoszsömle: Ha a keresztirányú forgalomra reagál, ha egy kisebb járműre is, akkor azt a hurkot rossz helyre rakták...

dzsaszper 2010.08.30. 15:35:13

@kolbászoszsömle: nem a szénvázas bicajokra gondolok -- az sajnos a technológia deficitje. Viszont ritka, hogy ilyen bicajból egy egész csapat tekerjen együtt -- hurokmérettel ezt is lehetne orvosolni.

D4D 2010.08.30. 17:41:41

@kodó tamás: A lavórban felgyült vízzel lehet locsolást vállalni, motort mosni, zuhanyozni.....:)

D4D 2010.08.30. 17:42:26

@Dudálj, ha műkörmöd van!:
- Részeg volt
- Színvak
- Nem bicikli volt

atila68 (törölt) 2010.08.30. 18:14:35

Azóta tudom, hogy ilyen kisfalumban is van mióta tíz percet állatm egy édibédi plüssfigurákkal dekorált kalaptartójú Yaris mögött, akit a mögöttem áló sofőr kiszállva, és előregyalogolva bírt rá, hogy ugyan guruljon már előrébb a vonalig, mert ugyan akkor előre kell dőlnie pár centit (összegyűri az öv a blúzt), de legalább idővel zöld lesz.
Ja, van egy fehér alapon fekete tábla, hogy azt mondja: "Felállás a vonalig!"
Ezt lehet kitakarta a méhecske napszemüveg kerete.

atila68 (törölt) 2010.08.30. 18:15:03

ki a fax kapcsolta ki a hjseríráselenörrzöt?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 20:40:24

@tobias2:
az elso mondatodat maximnalisan elfogadom
ha elotte nem volt lampa

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 21:38:54

@tobias2:
igen boldoig lennek ha megyek haza a Marrimonon 40-es tempoban es 100 meterenkent/ kb ugy vannak a bekoto kis utcak/ kapnek egy korforgalmat
hala egnek indukcios hurok van igy ejjel faszaul tudok kozlekedni
nappal is
de akkor tobb a piros
most igy belegondolva el sem tudom pl ezt az utat korforgalmakkal kepzelni
megallna az elet
lehet van ahol jarhato ut
nekem nem a kedvencem
sot utalom
/ tudom, azert mert nem tudok benne kozlekedni
de tudok/
en a lampas es indukcios keresztezodes elkotelezett hive vagyok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 22:09:00

foleg hogy itt pirosnal siman kimehetsz jobbra,persze ha nem jon semmi
a korforgalom csak bonyolitana es lassitana
bocs hogy magamban beszelek de fozes kozben eppen a korforgalomrol meditaltam
/marhaporkolt keszul/

Reggie 2010.08.30. 23:56:19

@igazi hős: Pontosan, ezert is mukodik ugy, ahogy leirtam, es ezert is nem szamit a magnes.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.08.31. 06:06:53

Kecskeméten meg olyan kereszteződés van, hogy éjjel nem elég átgurulni felette, b@szik rája ilyenkor; viszont ha megállok rajta kocsival, akkor 2-3 másodperc alatt átvált.Szerencsére hamar rájöttem erre...

2010.08.31. 09:36:37

@SilentSound: :) vannak kivételek :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.31. 10:13:39

Igazából ha egy hálós rács alaprajzú városban nagyon sokat javíthat ha a párhuzamos utcák oda vissza egyenjogúsítva vannak. Elvileg kanyarodó sávok segítségével mehetne a forgalom szinte folyamatosan, sokkal rövidebb ideig kéne pirossal megszakítani a közlekedést.

2010.08.31. 11:27:37

@kolbászoszsömle: jaja, az helyesen Pécsen :)
viszont osztrákoknál Bécsett

KolomparVinetu 2010.09.03. 13:56:20

@anyádbogár: Nem feltétlen. Főúton kell csak áttolni, mellék utcákban nyugodtan kanyarodhatsz az úttestről.
Én vidéki vagyok, és - hála isten - nem nagyon találkozok az általatok annyira gyűlölt biciklisekkel. Én is járok nap mint nap kerékpárral és autóval is, de nekem a 70+ nénin/bácsin kívül nincs bajom a bringásokkal.
Valószínű Pesten ez másképp van. Mondjuk itt tuti sírva röhögnénk, ha egy bringás megjelenne sárga tapadós gatyában... :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.06. 02:57:36

@phaszfej: Miért lenne a kresz betartása egyni nyomor?
A Pécsen-Pécsett és egyéb -tt -k már más tészta, mert mindkettő helyes. Viszont nem ez a legnagyobb huba, amit el szoktak követni az emberek akár kisebb cikkekben (logout.hu), akár kommentekben.
Az emberek 90%-a valahonnan messziről ugatja a magyar nyelvet, pedig a kulturált megnyilvánuláshoz hozzátartozik, szóban, és írásban is.

A kresz meg olyan dolog, hogy azt a biztonság és a kulturáltság érdekében is érdemesebb betartani.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása