Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ennyire nehezükre esik figyelni?

2010.08.30. 11:54 :: SilentSound

Arra már én is rájöttem, hogy van az a típusú autóvezető, aki ha megszokott egy adott közlekedési rendet, akkor is úgy megy, ahogy korábban, ha ezer tábla és felfestés hirdeti, hogy valami változott. Különösen veszélyes játék ez egy többsávos, nagyforgalmú helyen, mint amilyen a Hompi által emlegetett Rákóczi út.

Biztosan sok olvasó járt már a lentebb említett helyszínen. A rajzom bénasága ellenére a lényeg jól látható. A Rákóczi úton haladva a Blaha Lujza tér felől a Keleti irányába a felüljáró előtt látható ez a forgalmi helyzet.

Odáig az út ezen oldala három sávos, a külső buszsáv. A 7/173 buszcsaládnak van ott egy megállója, azt hiszem Berzsenyi utca. Ez után a külső buszsáv megszűnik, mert a buszok besorolnak a belsőbe, majd a felüljáró alatt nyíló belső buszsávba, onnan pedig balra kanyarodnak a Keleti elé. Ennek megfelelően az autókat a sávok jobbra terelik, helyet csinálva a belső buszsávnak. 

Korábban többféle felfestés is volt itt, de ez a fehér festék többnyire lekopott. Jelenleg a rajzon látható sárga sávjelzés az úton is sárgával van felfestve, és (szerintem) jól látható. Sokszor közlekedtem erre, legtöbbször a belső sávban, és néha eszembe jutott, hogy fura egy helyzet lenne, ha a külső sávban haladó autós a terelés ellenére csak simán továbbhaladna irányváltoztatás nélkül, ekkor szépen lemosna az útról engem, aki a sávot követve jobbra tart.

És egy szép napon tényleg így is lett. Az volt a szerencsém, hogy éppen néztem az autót mellettem, és láttam, hogy ez aztán nem fordul sehova, csak megy...

Azóta ha ott megyek, mindig figyelem a külső sávot, mert egyszerűen kell! És valóban többször is megismétlődött az eset. A minap például egy külföldi rendszámú furgon utánfutóstul haladt egyenesen, lesz.rva a felfestést. Dudáltam én szépen, meg elmondtam pár kedves szót a kocsiban, de ügyet sem vetett rám. A mögötte érkező autós látta a hülyeséget, és beengedett maga elé, neki ez úton is köszönöm.

Igaz, mivel van hely bőven belül, és kicsivel később buszsáv is nyílik, nem annyira van olyan veszély, hogy az autós átsodródik a szembejövő sávba. De kérdem én, miért esik ennyire nehezére nem egy autósnak, hogy odafigyeljen vezetés közben?

95 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó veszélyes kresz útlezárás buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.30. 12:03:22

Marcelluska!!!!!!!!!!!!!!

Egyszerű embereket kár ilyennel torolni az utakon.
Még indexelni sem tud a körforgalomból kifelé,akkor majd figyelni fog egy buszsávra???

little honey 2010.08.30. 12:20:20

azért mert emberkéntnéha hibázunk. a Petőfi híd alatt hasonló a helyzet, bizony, figyelni kell, szerencsétlen megoldás.

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.30. 12:23:42

A Keleti környéke egy állatorvosi beteg ló - na ott minden van. Az is jó, amikor a busz átvág a dupla sávon. A gyorsjáratok (amelyek nem állnak meg a Berzsenyi utcánál) már a Blaha után húzódnak befelé a buszsávból, nem kis rémületet okozva a helyet nem ismerőkben: busz a külső, majd a belső sávban, holott van buszsáv is???

A másik fajzat az a Hungáriáról jön, és a felüljáró alatt szétváló sávoknál (két egyenesen előre menő sáv van, a belső balról, a külső jobbról kerüli a forgalom elől elzárt területet)pánikol be:
- nyom egy padlóféket a belsőben, mert azt hiszi, hogy az is kanyarodó sáv a Fiumei útra, aztán átdöcög a forgalom elől elzárt területen a külső sávba
- marad a belső sávban, de lelassít húszra, mert fél, hogy oldalra billen az autója a kis lejtőn...:)

És szerintem nincs tisztességesen kitáblázva

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.30. 12:27:10

@tundrazuzmo: Ha megy tovább egyenesen a belső sáv,azon tényleg nincs mit kitáblázni.

Marcellusca 2010.08.30. 12:27:51

@1 Fószer: ????????
Nem én voltam a posztoló.

Én nem vagyok hüjjje! :)))

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.08.30. 12:54:12

a boráros téren a híd alatt is ez van nap mint nap :-)

P75 2010.08.30. 12:56:01

Ott már nagyon sokszor próbáltak engem is elkaszálni. Van egy ugyanilyen sávelhúzás az Ázsia Center és a Pólus Center között, ott is próbáltak már eltenni láb alól...

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.08.30. 13:09:14

Én ezért megyek ott mindig a külső sávban. @RosszQtya: igen, pedig ott ha jól emlékszem, nem is ideiglenes sárga, hanem végleges fehér a festés.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.30. 13:16:36

@Dudálj, ha műkörmöd van!: Igen, az ott állandó. De ugyanez volt a Nagykőrösi úton is a nagybani piac után a Méta utcai felüljáró felé, amikor a korábbi egyenesen futó sávokat ide-oda kanyarintották, egy-két hónapig totálisan meg voltak kavarodva az emberek.

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.08.30. 13:27:41

@SilentSound: @RosszQtya: a Borároson a belső sáv a praktikus a baleset kivédésére. :)

Balage85 2010.08.30. 13:36:25

Most a Ferenciek terénél csináltak valami okosságot az Erzsébet Híd felé. Nem is értem miért, de elhúzták az összes sávot nagyon durván és csak 2 sáv lett... Na ott az első napokban majdnem minden második autós meglepődött. :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.30. 13:48:13

A fenti eset - amennyiben tényleg jól látszik a felfestés - az autósok hülyeségéről szól.

Viszont ha elkezd esni az eső, akkor életbe lép a fordított eset, mivel sajna olyankor Magyarországon a felfestések láthatatlanná válnak.

Na jó, egy-két kivétel van, pl. a Bajcsyn (ahol kanyarodósávok miatt vannak elhúzások) nemrég megcsinálták rendesen, hogy ahol elhúzás van, ott prizmákat ültettek az aszfaltba, na ott kivételesen esőben is lehet tudni, hogy merre kell menni.

blogsámán 2010.08.30. 13:52:38

@Dudálj, ha műkörmöd van!: A Petőfi híd alatti elhúzás ráadásul azért is durva, mert ha szemből süt a nap, a híd árnyékától nem látni a felfestést az utolsó pillanatig, azaz amíg az autó be nem ér az árnyékos területre. Ha valaki nem ismeri a környéket, ez igencsak veszélyes helyzetet teremt.

''autónepper.'' 2010.08.30. 13:59:02

@P75: igen az is szokott gondot okozni... sőt ott átlagba 80-90nel szokott menni az ember és azé nem kellemes mikor egy profi rád húza a kormányt....

xcomman 2010.08.30. 14:20:48

Margit hídnál is ez van...Egyik sáv fordul a rakpartra..., amennyiben fordul:) Voltak már ott is érdekes helyzetek..

@''autónepper.'': Az biztos ^^

"streetfighter" 2010.08.30. 14:42:02

@''autónepper.'':
"sőt ott átlagba 80-90nel szokott menni az ember"

50 helyett???
Na majd jönnek az erkölcscsőszök, aztán megkapod a magadét. :D

''autónepper.'' 2010.08.30. 16:04:01

@"streetfighter": jah lehet hogy nem kellet volna ilyet beírni :D:D:D:D

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.30. 16:23:03

Be kellene vezetni egy bazinagy táblát, amely az elhúzott, vagy nem egyenes sávokra figyelmeztet. "Figyelem, sávelhúzás, lassítson!". Műkedvelők kedvéért kaphatna egy kiegészítő táblát "8-20h"-val, és egy megállni tilost is...:)

dzsaszper 2010.08.30. 16:34:10

@tundrazuzmo: kiegészítő táblát max. a mellékelt sebességkorlátozásnak. Vagy éjszaka nincs sávelhúzás? ;)

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.30. 17:02:38

@dzsaszper: Éjszaka persze, hogy nincs. Ez benne a pláne. Meg lehetne csinálni sárgán villogó felfestéssel is...;)

D4D 2010.08.30. 17:51:33

" akkor is úgy megy, ahogy korábban, ha ezer tábla és felfestés hirdeti, hogy valami változott. "

Hát a múlt héten szedtek le egy 3 éves forgalmi rend változás táblát a nagybátyáméknál.

Ő mondta, hogy a két saroknyira levő kinntfelejtett FRV miatt szép lassan azt vette észre, hogy a többi FRV tábla is elvesztette a becsületét.

jelentéktelen alak 2010.08.30. 19:48:20

"A minap például egy külföldi rendszámú furgon utánfutóstul haladt egyenesen, lesz.rva a felfestést."

Valamiért külföldiekkel én elnézőbb vagyok ilyen szituban. Persze lehet, hogy az magyar rendszámos akivel nem, most jár először Budapesten (vagy ahol az eset történik) a külföldi meg óránként hajt át az adott szakaszon hetek óta, de valamiért mégis azt gondolom, hogy egy külföldi jellemzően nehezebb helyzetben van, több felé kell figyelnie, nehezebb tájékozódnia, információt gyűjteni, mint egy helyinek.

Ha rá is dudálok, nem nem fűztem volna hozzá litániát. Persze, nem vagyunk egyformák...

Clearvoyance 2010.08.30. 20:01:12

Az üllőin is érdemes vigyázni a Ferenc körútnál. Kifelé haladva a balra kanyarodó sáv megszűnt, a belsőből lehet balra menni, emiatt a korábbi középső és szélső megy csak tovább egyenesen természetesen sáveltolással a belsőhöz.
Elég bonyolult lett? :D

"streetfighter" 2010.08.30. 20:06:05

@jelentéktelen alak:

Pontosan, mehet amerre lát, hiszen a KRESZ is magyarul van nem igaz?

egyittlakó (törölt) 2010.08.30. 20:13:00

Hompi:"De kérdem én, miért esik ennyire nehezére nem egy autósnak, hogy odafigyeljen vezetés közben?"

Elmondom neked, hogy miért nem kell ezen agyalnod.
Vasárnap éppen Budaörs felé autóztunk Gazdagrét irányából, amikor az emelkedő előtt a besoroló sávból egy tanuló autó irányjelzés nélkül elénk hajtott. Mögöttünk semmi nem jött, de ez az oktatót bizonyára nem zavarta. Sebaj, a feleségem figyelt és lassított (nem több, mint 60-ról). Utána 35-40-el cammogtunk a tanuló mögött. Budaörsön a második lámpánál indexelt jobbra, lassított (szinte megállt) közben a lámpa sárgára váltott, majd amikor pirosra váltott, gázt adott és befordult. Na ekkor dudáltam rá. A tanuló érzékelte a hibát és felemelte a kezét, nem úgy az oktató, aki csúnyán nézett ránk, ahogy ott álltunk a lámpa előtt. Innen üzenem neki, hogy szarjon sünt, és nézzen másik szakma után.
Nos, ilyen a mai oktatás, ne várjunk hát csodákat: a jogosítvánnyal rendelkezők egyharmada közveszélyes vagy egyszerűen hülye.

Бабаяга 2010.08.30. 20:28:03

Velem tavaly a Hungárián játszotta el egy szőkenő ezt. Nekem repült a tükröm, a letört tükör pedig az ő autóját karistolta végig. Nem értette, hogy mit jelent a sárga csík, ő ment egyenesen a fehéren. Később legalábbis ezzel mentegetőzött.
Így csak @egyittlakóval tudok együttérteni: "ne várjunk hát csodákat: a jogosítvánnyal rendelkezők egyharmada közveszélyes vagy egyszerűen hülye."

csi szi 2010.08.30. 20:43:59

Lehet hülyézni az autósokat, jogosan, de az ilyen fajta sávelhúzások (széles, egyenses úton) közveszélyesek, éppen azért mert nem mindig látszanak (időben). Persze egyszerűbb kanyargós sávokat felfesteni egy egyenes útra, mint más, költségesebb forgalmi megoldásokat keresni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 20:59:33

hat ha ott az a szaggatott felfestes akkor gondolom azt kovetem
nem ertem a problemat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 21:01:41

@SilentSound:
egyebSt meg ha ketertelmu a dolog , csak kicsit is
akkor erre a 20 meterre erdemes zarovonalat festeni

tapika 2010.08.30. 21:03:20

Félig off -de azért közlekedés: a körúti villamos felújítása a Petőfi híd felől Üllői út fele részen a Tompa u után "kinnfelejtették" a megállni tilos táblát. Nem tudom nem-e támad valakinek az egyébként fizető parkolókat megbüntetgetni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 21:03:43

ez viszont igaz
idegenkent, rossz latasi viszonyok kozott bizony en is konnyen belefutnek egy ilyenbe

nopánick (törölt) 2010.08.30. 21:47:56

Az olyan barom közlekedés szervezőt kellene akasztani inkább aki ilyesmiket tervez!

Az olyan sáv kialakítás-terelés-vezetés
ami nem értelemszerű sőt félrevezető...az HIBÁS!

MA pl. kínomban (vidékiként) átmentem
a Könyves Kálmán fölött az Üllőin, pedig a Fradi pályánál akartam balra kanyarodni a Lágymányosi híd felé ...alul.

Mert... valami nagyon okos úgy vezette a sávot, hogy az ami szemre a felüljáró mellett elhaladónak tűnik, végül ...felmegy a felüljáróra...

Azt külön is köszönöm, az igen bunkó pesti autóstársaknak, hogy bár a helyzetet felismerve még időben indexeltem, mégis ...basztak átengedni a nekem jó sávba...így kerültem egy jókorát az esőben.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.30. 21:50:03

Keletinél mindenféle átépités van, de uj tervezésnél is baromságokat tudnak csinálni, kikötném a forgalomtervezősjét eg yhétre

Podmanczky Élmunkás hid után a Kőrút felé
Troli sáv a megállóbol belsőbe, autók a külsőbe
A posta teherbejáratánál troli vissza a külsőbe megállóhoz, autók a belsőbe
Ez kb 1km-es táv vagy kisebb
Mi lehetett ennek az értelme?

Az egész Podmaniczkyn a kölsőbe megy a troli

Don Blasius 2010.08.30. 21:56:03

@RosszQtya:
Csak tudnám, miért maradt az úgy, nincs már villamospótlás.

@promontor:
Ugyanilyen veszélyes a már korábban posztban megénekelt Kvassay út a Soroksári útnál. Esőben semmi sem látszik, és többször volt már variálás ott is. Egyébként Németországban is tapasztaltam sötétben szakadó esőben, hogy nem látni a sávokat. Ott is gond volt a festékkel. :S

degreen 2010.08.30. 22:12:50

az a gond, hogy ilyen helyzet akárhol előfordulhat (pólusnál elhúzott sávoknál egyenesen megy, visszafelé irányban a buszöblön hajt át, stb.), annyi a birka az utakon. én folyamatosan "óvatosan" vezetek, mert jópárszor kellett figyelmetlenek helyett nekem odafigyelnem.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.30. 22:17:22

@jelentéktelen alak:
Cseréljünk városokat, oszt megláttyuk ki hogyan vezet ismeretlen helyen
Sőt, elég csak Bp-en ismeretlen helyen menni, máris tekergetem a fejem és duplán figyelek.

Szeged , Szfvár, Győr, nagyobb város a 86-on, Debrecen, Szhely, Bécs és én is kezdő vagyok

Kellene valami matrica, ki honnan jön, tán udvariasabbak lennénk
/lennénk a fenét/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 22:29:01

@horex:
lehet segitene
en nem vagyok anyazos tipus
ilyen dudalas, mutogatas meg elo sem fordulhat
neha ha sietek es valaki tokol elmondom magamnak a magamet, de sokkal megertobb vagyok, meg magamban is ha latom nem Carolinai a rendszama
tudom, hogy lehet eppen keres valamit is sose jart erre raadasul
szoval nem hulyeseg a matrica:)
de egyszerubb ha megyenkent mas a rendszam

"streetfighter" 2010.08.30. 22:30:08

@jelentéktelen alak:
Pontosan!
Az viszont tény , hogyha látom a külföldit, hogy nagyon lassan megy, lődörög,látszik, hogy keres valamit, netán elnézte az utat és átkéredzkedik 3 sávon át, akkor elnéző vagyok vele.
De maradjon a sávjában, adja meg a jobbkezet, és a táblák szerint közlekedjen, hiszen arra nem hivatkozhat, hogy azt ő nem ismeri és nincs ideje arra figyelni, mert akkor ne menjen idegen helyre.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 22:39:57

@"streetfighter":
hat ha egy amerikai jar arra, annak fogalma nem lesz a jobb kezrol
mint ahog teged is erne itt meglepetes
elszant jobbkezes utca ellenes harcos vagyok
akkor inkabb korforgalom
nincs ertelme

Rwindx 2010.08.30. 22:47:22

Hmm, egyszer én is megszívtam éjszaka esőben ott, szerencsére pont nem jött mellettem senki. Viszont volt hogy én mentem a belsőben és keményem fékeznem kellett hogy "beférjen" elém egy jómadár.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.30. 23:00:40

@hagyma:
Én nálam is sok kell hogy mutogassak vagy harcoljak az úton.
Ha a barátnőmmel megyek, néhányszor elkezdek káromkodni/szidni a másik autóst, persze az nem hallja/látja, de a barátőm olyan jólnevelt nő és rögtön rendre int
Élvezkedek :)

Gera 2010.08.30. 23:03:48

A Tétényi-Etele kereszteződésben is változott a rend útépítés miatt, a Tétényin észak felé haladva a bal sávból csak balra lehet kanyarodni és a jobb sávból kéne egyenesen menni a kereszteződés után a bal oldalon. A kereszteződés előtt táblával illetve felfestéssel is jelezve van a dolog. Eddig 3x kíséreltem meg a jelzések szerint közlekedni, mindhárom alkalommal az lett a vége, hogy utolsónak bírtam átmenni a kereszteződésen, mivel SENKI nem fogja fel a táblák / felfestések jelentését. Ha legközelebb arra járok, a bal sávból fogok egyenesen menni.

''autónepper.'' 2010.08.30. 23:07:39

egyébként sokan nem is figyelnek a vezetésre leszarjak az egészet nem is értenek hozzá az autót is nehezen kezelik és mi lesz ha majd jön a hó megint... tavaly is láttam egy két érdekes dolgot...

Ma zöldre vált a lápa a csaj ellőttem 3x FULLADT LE.... na ez is hol kapta jogsit? mikor nagy nehezen elindult rögtön ki előztem és a csaj 2 kézzel markolta a kormányt se bakra se jobbra nem nézett csak előre ez mit csinál pl egy veszély helyzetbe rossz bele gondolni... vagy ha meg csúszik a kocsija...

''autónepper.'' 2010.08.30. 23:08:39

jah ezzel arra akartam célozni hogy egy ilyen helyzetbe már fel se húzom magamat amit posztoló irt:D:D:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 23:11:12

@horex:
naja
ha Maryvel megyek en is ontom az oget
de nem vagyok komolyan merges
csak minositem a hulyeket:)
Mary elvezi, O sose beszel vezetes kozben a tobbiekrol
en igen
neha elfeledkezem magamrol es magyarul
de olyankor gyorsan forditok neki
de a magyar izeket nehez transzferalni

Don Blasius 2010.08.30. 23:11:29

@horex:
Vagy egy francia vagy olasz nagyvárosba. :) Egyébként jó lenne nálunk is a terület szerint leosztott rendszám. Bár nem tudom, emiatt türelmesebb lenne-e tényleg az átlagautós.

Gera 2010.08.30. 23:21:09

@Don Blasius: A fél ország a vidéki nagyszülőkhöz van bejelentve, hogy olcsóbb legyen a biztosítás, úgyhogy nem lenne sok értelme.

''autónepper.'' 2010.08.30. 23:21:11

@Don Blasius: azé ne hogy már hogy egy ilyen kis országba mint min külön legyen véve... most ez ép olyan hogy elmész egy másik boltba már nem tudsz vezetni? aki nem tud egy ismeretlen városba vezetni az nem fog egy ismert városba se jobban menni... sztem legalábbis én nekem tök mindegy hogy hol vagyok megyek ugyan úgy:D

''autónepper.'' 2010.08.30. 23:22:49

@''autónepper.'': bazdmeg nem vezetni akartam írni hanem hogy nem tudsz vásárolni:D:D:D:D:DD:D:D:D:D:D:D:D:DD:D:D:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 23:35:13

@''autónepper.'':
pl itt vagy Te, aki nem tudja hogyha az igekoto az ige elott all.....:)

tudsz mindent az amerikai KRESZ_rol pl?
kotve ketlem
pedig majdnem ugyanaz, csak megsem
hu mikor az elso nagy keresztezodesben jottek szembe es kanyarodtunk balra asse tudtam hol vagyok
pedig mennyivel egyszerubb az amerikai balra fordulas.....

a rendszam pedig..
megszuntetne a vizfejet
megeyi rendszer lenne
egyszeru nyilvantartas
egyszerubb uhyintezes
egyszerubb atiratas
az hogy mas a rendsazam az csak egy kis plusz
ettol meg nem kene bevezetni az amerikai rendszert hogy a KRESZ szabalyok is elternek itt-ott
ahhoz kicsi az orszag
de meggyozodesem a szemelyre szolo rendszam es a megyei ugyintezes jobba tenne ezt a z egesz kavalkadot ami pl egy kocsiatirassal jar

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 23:41:49

ja a cim meg jobban tetszett volna
"ennyire neehezuNkre esik figyelni?"

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 23:43:52

@Gera:
na ugye hogy maris lenne ertelme
itt a torveny szerint ha masik allamba koltozol x napon belul koteles vagy rendszamot es jogositvanyt cserelni
magyaran ha pesten kocsikazol nem mehetsz andornaktalyai rendszammal es biztositassal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.30. 23:50:02

vagyis hogyne mehetnel
de a rendszamodnak es a biztositasodnak az allando lakhelyednek megfelelonek kell lenni
csak a felreertesek elkerulese vegett
de lehet Magyarorszag tenyleg kicsi ehhez es nem fontos ez
nem vagyok en szakember sem politikus

bikila 2010.08.30. 23:59:40

@nopánick: "igen bunkó pesti autóstársaknak"

Honnan tudod, hogy pestiek voltak azok az autóstársak? Ez a stílus nem valami megnyerő...

Máshol is vannak bunkók meg a Pesten is, meg azok közt is, akik Pestre járnak, ez ilyen egyszerű.

jelentéktelen alak 2010.08.30. 23:59:48

@hagyma:

Azért az már a másik véglet, ha nem is tud a jobb kéz szabályról!
Ilyen alapon a britt turista mehetne a forgalommal szemben?

Én magamtól és másoktól is elvárom, hogy mielőtt egy másik országba (vagy az USA-ban másik államba) téved, nézzem már utána, hogy ott miként változnak a közlekedési szabályok lényegesebb részei.
Számomra a sebességlimit és az elsőbbségi viszony a legfontosabbak között van. De az sem mindegy, hogy az út jobb, vagy bal oldalán kell menni.

Ettől persze tudom, hogy egy idegen helyen vannak olyan helyzetek, amit nem LEHET gördülékenyen megoldani.
Legutóbb egy spanyol autópályánál a fizető kapunál tétováztam, mert minden csak spanyolul volt kiírva és én egy árva szót sem tudok azon a nyelven. A forgalom, meg gyér volt ahhoz, hogy másoktól lessem el, a tenni valót. Persze megoldottam a helyzetet, de sokkal tovább álltam ott, mint az egyébként indokolt volna.
De azt sem felejtem el egy darabig, amit Skóciában műveltem. Egy kereszteződésben volt csak az útba igazító tábla, előtte semmi. Ott viszont egy oszlopon legalább 15 de még véletlenül sem volt egyikre sem kiírva az, amit kerestünk. bár nem volt szabad ott megállni, mégis álltam ott vagy egy percet, mire kitaláltuk, hogy az 5-6 lehetőség közül, melyik úton menjünk is tovább.

A sors fintora, hogy mindkét helyen, helyi rendszámú bérelt autóval voltunk.

Reggie 2010.08.31. 00:01:49

@hagyma: Europaban is igy van. Pl ha atkoltozol Nemetorszagba, akkor ottani rendszamu kocsit kell hasznalnod.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.31. 00:04:02

@jelentéktelen alak: a nemzetkozi KRESZ eleg egyertelmu
azt hiszem el tudnek vezetni mindenhol kello gondossaggal most mar
amerikaban is el tudtam elso perctol
fura volt de figyeltem, megszoktam
mint mondtam, az en vesszoparipam a jobbkezes utcak megszuntetese
felesleges veszelyforras
na hogy amerikai meg sem ertene, mikor ti is 40 orat jartok tanfolyamra, itt meg tanfolyam sincs:)
az tuti

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.31. 00:06:12

@''autónepper.'': Nekem még Tavasszal,mikor volt egy nagy eső,akkor a csaj 4-szer fulladt le,mert akkorát rántott az autón mindig,hogy már fájt. Ő én meg a mögöttem lévő tudott átmenni a lámpán.

Nem tudom mitől félt,hogy fúj a szél szakad az eső,meg sötétedik??? Ilyenkor kezdek én is félni,hogy mi jöhet még.

jelentéktelen alak 2010.08.31. 00:07:53

@hagyma:

"azt hiszem el tudnek vezetni mindenhol kello gondossaggal"

Nem kétlem az ellenkezőjét, de abban biztos vagyok, hogy nem értetted meg a mondandóm lényegét. :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.31. 00:11:47

@jelentéktelen alak:
a mondado lenyegenek azt veltem, ha utazol nezzel szet mia helyzet, legyen az KRESZ etel ital vagy borravalo
en meg azt mondom egy amerikai, mondjuk Mary jonne/menne/ Pestre a jobbkezen kivul mindent tudna
amugy ez sok orszagban letezik es a gyakorlatban hasznaljak is?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.31. 00:14:03

@Reggie:
najo
az EU az kulonbozo orszagok kozossege
nem is fog mukodni soha ugy mint az USA, mert tok mas a mult
es nem is kell hogy ugy mukodjon
en adminisztracios konnyiteskent gondoltam, jobb lenne megyei szinten kezelni a kocsikat
de ez csak egy otlet
lehet szar

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.31. 00:16:08

Maryt ismerve nehez lenne a fejebe verni, hogy ha megy egyenesen es nincs se macisajt, se stop, se lampa, ne aggy isten az utad is szelesebb azert lessel jobbra van -e macisajt mert ha nincs akkor O a jobb
baromsagnak tartom es kesz

jelentéktelen alak 2010.08.31. 00:18:50

@hagyma:
Szerintem az kevés, ha jobb kézen kívül mindent tudna. Pont olyan kevés, mintha egy Oxfordi diák a Hortobágyon az út baloldalán vezetne. Mindent tudna az országról, akár a himnuszt is fújná visszafelé kívülről, csak éppen ezt nem. Kevés és súlyosan kevés.

Azt hiszem én is bajban lennék az USA-ban, ha elvárnám, hogy nekem balról közeledő lassítson és elsőbbséget adjon, mikor ő előbb ért oda. jól sejtem?

jelentéktelen alak 2010.08.31. 00:24:03

@hagyma:

Nem ismerem Maryt, de vannak dolgok amit én is baromságnak tartok. Milyen dolog, hogy a kamionosnak nem kell pihenőt tartania, hogy a 40tonnás kamionnal, pont olyan gyorsan mehet, mint a motoros, annak ellenére, hogy a fékútja a sokszorosa?
(Mert ügye jól tudom, hogy az USA-ban így van?)

A szabályokat nem szeretni kell, hanem betartani.

Reggie 2010.08.31. 00:24:34

@hagyma: Ez mo-n annyit jelent, hogy tobb lenyulasi lehetoseg.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.31. 00:37:19

@jelentéktelen alak:
1. ugy latom en ertelek jobban es Te engem nem
ez nem gond
2./ ez az em kereszteshaborum az ertelmetlen jobbkezes utcakkal szemben/ merthogy nincs ertelme/
3. a kamionosokra nagyon szigoru szabalyok vannak
sot olyan 30-40 merfoldenkent ki kell allniuk sulymeresre
70-el mehet autopalyan, de vannak szakaszok ahol NEM mehet be a belsobe!
sok belvarosba be sem hajthat!!!
4. meg a magyarok is benezik a jobbkezt, mit varsz egy nem magyartol
/tenyleg mi szukseg van ra? nem gyorsitja a forgalmat es veszelyes/

a szabalyokat be kell tartani ezen nincs vita koztunk

abban van a jobbkez egy idejetmult baromsag
legyen korforgalom, macisajt vagy lampa\
ez maganvelemeny
tokre nem erdekel
ha hazamegyunk ugyos en vezetek es szinte fejbol tudom hol van jobbkezes pesten
de ha megvaltozott akkor is kepes vagyok felfogni
majd 20 evet vezettem otthon

''autónepper.'' 2010.08.31. 01:04:24

@1 Fószer: :D:D:D legközelebb oda megyek és meg kérdem hogy segítek neki át menni a kereszteződésen...:D:D:D főleg ha ilyen jó csaj lesz mint a mai:D:D:D de ezt kötelezővé tenném hogy tanuljanak meg elindulni jól... én ha nem adok gázt is hamarabb elindulok mint ezek...:D:D:D:D

''autónepper.'' 2010.08.31. 01:06:12

@1 Fószer: de am lehet attól félt hogy ha gyorsan elindul akkor felcsapja az ablakodat:P:D:D:D:D de akit te meséltél az lehet hogy 3dikba rakta:D:D:D:D

cso zsi 2010.08.31. 01:53:27

@"streetfighter": Na ja. A szegedi körszörnyet itt a neten láttam először, tehát volt alkalmam felkészülni rá. Viszont 500(0009 románnak, és bolgárnak nem. Két hét alatt minden nap, ahányszor érintettem a kereszteződést, akadt olyan, aki egyenesen ment át, mert szemben volt az út folytatása. A külföldi rendszám épp elég figyelmeztetés volt.

@jelentéktelen alak: Mivel az USA-ban a "jobbkezes" utcák mindegyike STOP-táblás, így ugyanúgy meg kell állnod, mint itthon. Ekkor látod, hogy van-e korábban érkezett, vagy te vagy az első.
@hagyma: A jobbkéz működik. Angliában, Ausztráliában, és a többi helyen, ahol baloldali közlekedés van. Így, ráerőltetve a jobboldali forgalomra, baromság.
Háromsávos úttesten sávváltáskor nem a gyorsabb, de rosszabb körültekintési körülmények közé kerülő jármű ad elsőbbséget, hanem a szélsőből behúzódó, aki ráadásul azon az oldalon ül, amerre halad, és látja a másikat.

Reggie 2010.08.31. 01:56:05

@hagyma: jobbkez teljesen gazdasagos dolog: nem kell keresztezodesenkent 4 macisajtot kirakni tok feleslegesen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.31. 02:26:04

@cso zsi: jobbkezes utcakrol beszeltem
@Reggie:
miert is kellene 4 macisajt?
ketto pont eleg
a kevesbe forgalmasra
lampa / esetleg indukcios hurokkal/
2 macisajt kibaszott draga lehet

Reggie 2010.08.31. 02:43:45

@hagyma:
mert 4 db macisajt helyettesitene a szituaciot.
es ha mindegyik irany ugyan olyan forgalmas?
a lampa meg dragabb, indukcios hurokkal meg annal is dragabb
hat dragabb mint a jobbkezszabalyt bevezetni. meg itthon kevesebb a penzt es a hulye mint ott...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.31. 02:51:21

2 eleg
nem erted?
nem kell negy, ja 4 lenne mondjuk meg az is biztonsagosabb lenne de ertelme annyi lenne mint neked
Teged elnezve, ebben nem lennek biztos

D4D 2010.08.31. 03:03:43

@egyittlakó: Nem tudjuk hanyadik órája volt, azon kívül mindenki így kezdte.

De azért mélyen valahol igazad van.

Gabbb (törölt) 2010.08.31. 07:49:47

Krisztina körúton, -Erzsébet híd előtt- Budán ugyanez a szituáció, csak ott nem buszsáv alakul ki hanem egy rövid kanyarodósáv a Hegyalja útra. A sávok "terelése" pedig balra történik.

Én a külső sávban tartok egyenesen a Gellért tér felé.Terelődnék balra, hogy tartsam a sávomat. Mellettem 2 fiatal lányka fittyet hányva a felfestésre halad egyenesen, én pedig satuzok, dudálok.
Megkérdem a lányokat, mi volt ez?!
Azt mondja az okosabbik (nem ő vezetett) jobbkéz szabály volt, én vagyok a hülye. MUHAHAHA, bearanyozta a napomat

egyittlakó (törölt) 2010.08.31. 07:59:00

@horex: "Mert... valami nagyon okos úgy vezette a sávot, hogy az ami szemre a felüljáró mellett elhaladónak tűnik, végül ...felmegy a felüljáróra..."

Lehet, hogy mi pestiek bunkók vagyunk, sokan is. Csak hogy, ha te annak alapján vezetsz, hogy valami "annak tűnik", nem pedig annak alapján, amit látsz (vagy nem), akkor te nem vidéki vagy, hanem paraszt.

egyittlakó (törölt) 2010.08.31. 08:00:56

horex, bocsi, ez félrement
@nopánick: volt a címzett

csacsiadugóban 2010.08.31. 08:22:07

alapvetően gázos ez a forgalmi szituáció... megoldás lenne ha pont ide előrehoznák a lámpát, és a busz (v.taxis) hamarabb indulhata, így nyugisan senkit nem zavarva vághatna át 2 sávot. Ennyi szerintem. Máshol meg van oldva, lsd bocskai út -> nagyszőlős u.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.31. 08:36:14

@''autónepper.'':
Hülyeség
Mindegy neked, hogy a mindennap bejárt utvonal vagy Kína?
Helyben tudom mit várhatok a köv. vagy 10 sarok után is,fejemben az utvonal, ez idegen helyen nincs meg
Sokat Lhiszek, de ennyire ne lódiccs!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.31. 08:44:06

@Gabbb:
Azért ez jó válasz!

Állitólag egyszer egy komálósomnak valami sávelfogyásnál azt üvöltötte ki egy csaj, hogy "körforgalom, te hülye"
Komálos szinte ledermedt, hogy akkor ezmost hogy, igaz vagy 2km-rel korábban volt körforgalom
:)

záporjózsi 2010.08.31. 09:03:12

Az autósok jelentős része azt hisz, hogy az aszfaltcsík tengelye szükségszerűen meghatározza a logikailag egyenes irányt. Márpedig a rendelkezésre álló hely akkora, amekkora, így a sávoknak lehet, hogy kanyarogniuk kell a kapacitás növelése érdekében.

@horex: az az értelme, hogy a középen vezetett trolisávba ritkábban parkolnak be, így tényleg megmarad trolisávnak. Emellett a 73-as troli is oda tud bekanyarodni és nem áll keresztbe. Tekintettel arra, hogy a troli villannyal megy, nem könnyű megoldani, hogy a keresztezésnél folyamatosan áramot tudjon felvenni. Ez azért gond, mert a sárga csíkozásra mindenki magasan tesz, így mindegy, mi van felfestve, elállják a troli útját.

@little honey: Max. az a szerencsétlen, hogy a lemart sávok hely jobban látszik, mint a felfestett sávok.

@zsozeee: 4 éve azt mondták, hogy 3 hónapra ideiglenes forgalmi rend lép majd életbe. Ahhoz fölösleges (lett volna) a lámpa.

''autónepper.'' 2010.08.31. 09:41:55

@horex: Na jó téleg kicsit túloztam mert azért egy full idegen hely tud kellemetlen meg lepetéseket okozni mint pl ahol nap mint nap járunk.... de ha figyelsz azért az se lehetetlen!:DDDD

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.08.31. 10:05:27

@hagyma: Látom Homár után ide is eltaláltál:D Mary jól van?

Mondjuk nálatok arrafelé ilyen évekig tartó szétbombázása egy nagyforgalmú csomópontnak nem valószínű.
Sokat voltam Kaliforniában (van érvényes jogsim is, biztos, ami tuti)de ott nem emlékszem jobbkezes utcára. Amni viszont bejött, az a négyes stoptábla. az a tuti.

Az egész dilemára meg viccesen: KAMAZ géperejű sínekből készült galytörővel és vége az aggódásnak.

Circus 2010.08.31. 13:11:34

@hagyma:
igen, kettő pont elég elméletileg, csak akkor nem tudom, miért láttam Kanadában egy marék olyan kereszteződést, ahol 4 STOP tábla volt plusz középen fekvőrendőrdomb, hogy tuti belassíts :) Tudom, sok pénzük van, nem tudják mire költeni...

ezzel együtt valamilyen általános szabály azért jó, ha van, mert azért nem kellene mindent teletáblázni...

@cso zsi: miután jobbról pont arra nézel be, amerre kisebb a látószöged, ez tényleg marhaság, de most képzeld el, ha ezen az alapon a balkézszabályt akarnánk bevezetni...

esef 2010.08.31. 14:53:57

@horex:
Ha Élmunkás a híd, akkor az utca nem Podmaniczky, hanem Rudas László, nem? A nosztalgiázók, az öregek és a 30-asok kedvéért... :)

záporjózsi 2010.08.31. 14:57:16

@Circus: Azért a jobbkéz nélküliséggel van egy nüansznyi probléma. Keskenyített, full jobbkezes területeken jóval kevesebb baleset történik, mint védett út és alárendelt út találkozásánál. Ezt úgy sikerül kipróbálni, hogy ilyen területeken levették a táblákat - jellemzően belső, városi területeken. A 4 STOP természetesen érdekes népi hagyomány a tengerentúlon, de a jobbkéz gördülékenyebb és egyszerűbb. A TC-n volt egy egész pöpec kis összehasonlítás a bal oldal - jobb kéz és a jobb oldal - jobb kéz módikról, abból kiderült, hogy a jobb oldal - jobb kéz legalább annyi előnnyel bír, mint hátránnyal.

gyuszó 2010.08.31. 16:47:11

@hagyma: az a baj hogy olyan vagy mint a legtöbbprofi,nem erted a szabályt,nem tudod értelmezni akkor elavult vagy hülyeség!

cso zsi 2010.08.31. 19:28:56

@Circus: "de most képzeld el, ha ezen az alapon a balkézszabályt akarnánk bevezetni... "

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/32/Countries_driving_on_the_left_or_right.svg

Azt hiszem, erősen megfontolandó lenne.

blogsámán 2010.08.31. 21:27:28

@hagyma: Abban egyetértek, hogy a legjobb a körforgalom, de európai városi környezetben sok helyen erre nincs hely. Az is jó megoldás, hogy mindenhol védett-alárendelt kereszteződést hozunk létre kitáblázással, de akkor is szükséges egy általános szabály a tábla nélküli kereszteződésekre. Ellenkező esetben ha ugyanis valamilyen oknál fogva egy kereszteződésben megsemmisül az elsőbbséget szabályozó tábla (pl. baleset, szélvihar stb.), akkor máris olyan szituáció alakulna ki, ami nincs leszabályozva. Ez pedig nem megengedett.

Reggie 2010.09.01. 00:17:01

@hagyma: nyugi. nehogy agyverzest kapj. magamra vennem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása