Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Még nagyobb dugó a Lehel utcában

2010.09.05. 10:22 :: SilentSound

A mai poszt helyszínén én is elő szoktam fordulni, de ezeket a műanyag izéket még nem láttam. European fotóján már most hiányzik az egyik, szerintem a többi sem lesz hosszú életű. Nem tudom, hogy lehetne jól megoldani a helyzetet, de így még az eddiginél is jóval tovább fog tartani, mire átjutnak az autók a lámpán, bármerre is menjenek tovább.

Egy rendkívül bosszantó forgalomszervezés miatt írok neked. Tisztában vagyok vele, hogy nagyon sok bonyolult számítást végeztek el ahhoz, hogy ezt végre kitalálják ezért esély sincs a megváltoztatására, de ha a nyilvánosság segítségével legalább az utasítást kiadó nevét megtudhatnám, az sokat segítene, lenne kit szidni minden este hazafelé.

A Béke út (ami a Béke tértől szerintem már Lehel utca - a szerk.) Róbert Károly krt. felé tartó szakaszán, a kereszteződés előtt 4 sáv + 1 villamos pálya várja a tömegeket. Mivel a villamospálya szilárd burkolatú, ezen közlekedik néhány BKV busz is. Bár a pálya a kereszteződés után is ugyanolyan szilárd burkolattal rendelkezik, a busznak valamiért kényszere van kijönni a pályáról (talán megállója következik? Busszal persze nem járok így nem tudom).


Az új forgalmi rend

Az okos megoldás az lett, hogy kb 1 éve vastag dupla záróvonallal kivezették a buszsávot még a kereszteződés előtt a rendes sávokba. Persze ha nem járt arra busz akkor ezt mindenki figyelmen kívül hagyta, így lehetett minimálisra csökkenteni az amúgy is szokásos zsúfoltságot, dugókat.

Kb 2 hete viszont kirakták ezeket az aranyos sávterelő piros kis elhajló műanyagokat, így a tömeg már nem meri keresztezni a dupla záróvonalat (én nem tartozok ide, simán áthajtok rajta:), ennek az az eredménye, hogy a két kanyarodó sávba igyekvő áradat elfoglalja teljesen a két egyenesen menő sáv egyikét, így egyenesen csak egy sáv marad. Eredmény: dupla méretű dugó.

A legszebb az egészben, hogy a buszok továbbra is szépen végig gurulnak a kereszteződésig és legvégén jönnek ki a sínek közül, tehát felesleges az egész cirkusz.


Régen sem volt könnyű eljutni a lámpán túlra...

A megoldást csak abban látom, hogy előbb utóbb a felfestés és a műanyag vackok is elkopnak, ehhez igyekszek aktívan hozzájárulni addig is.

142 komment

Címkék: budapest közlekedés autó dugó buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 19:22:11

@D4D:
Érdekes link, de nem mond ellen amit mondtam

A Marx-Berlin-Nyugati teret soha nem keresztezte a Váci felöl villamos, pláne nem a 14-es
A képen látható leágazás a Körút felé, de irja is , a Vácirol hurok vágány a Kádár u-án keresztül vissza

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 19:26:02

@tundrazuzmo:
beragadtak a villamossínen.."
Hulye indok/persze nem részedröl/ mert a többi megmaradt balkanyarban is be tudnak ragadni

felhajtó sáv állandóan blokkolta a híd külső sávját"
Ujabb hulye indok,mert a rakpart felöl ugyanugy jönnek az autók, de a Pozsonyirol elöbb le kell menni a felső rakpartra és vissza a Jászainál
Tehát a híd sávja egyáltalán nincs mentesitve!

Reggie 2010.09.05. 19:46:08

A muanyag jol eg. Mindenki gyujtson meg egyet:)

cso zsi 2010.09.05. 20:08:12

@horex: Hagyd már, ezek a "mai fiatalok" mindenhez jobban értenek. :))))
"Bezzeg a mi időnkben"....
Mondjuk 40 évvel ezelőtt simán elhajthattál volna engem is gyufáért, de azért én is tudom, hogy
"Nekem a 44-ik utca sarka
olyan, mint a Kresz Géza vége,
ahol fordul a villamos."
Mindezt élőben, még a középajtós (ajtós??? fenét, felcsapórácsos) pótkocsikról, meg a Bengálikról. Mert a 14-es azzal járt.
Átjárhatóság volt a 47-49-es, és az újpesti-angyalföldi villamosok között, mert a Visegrádi utcáról vezetett ki sín, és a Budai Nagy Antalból is, a körúti vágányokra. Régen a 47-49 az még a Marx téren fordult vissza, feltartva a körúti forgalmat, de ezt te is tudod.

Villamos kéne a Vácira, kb úgy, ahogy régen is volt, nem csak a 14-est meghosszítani. A felüljáró elbontása ugyanakkor generálja azt a problémát, ami a Üllői-Körút sarkon van.
Tegye fel a kezét, aki tud a Nagykörúton közvetlen balra kanyarodási lehetőséget a Nyugati térin kívül. Minden más helyen a környező mellékutcákra van ráterelve a sugárirányú utakra való kanyarodási lehetőség. Talán az elborult agyú vezetés tehetne az összes ilyen helyre körforgót (átszelő villamossal, annak elsőbbségével, mint rég), hátha meghal a város teljesen.

Lehel-Róbert sarok. 20-30 éve is gázos volt, és minden egyes felújítás csak rontott rajta. Egy francos buszjárat, és a építkezésekkor nem módosított járda miatt szív naponta sok autós, egy frekventált kereszteződésben. (A Kacsóh felüljáró "felújítása" is megérne egy misét, hogy akkor nem kétsávosították.)
A busz miért nem megy tovább a Lehelen a Dózsáig, vagy miért nem megy ugyanúgy, mint a 32-es? A Kika előtti megálló ne legyen már érv. Ahol a Vágányban a 32-esről át lehet szállni másra, ott a 4-esről (bocs, már 105-ös) is.

cso zsi 2010.09.05. 20:10:44

@tundrazuzmo: A Pozsonyiban a troli forgalmát blokkolták. Ha kapott volna a hídfelhajtó egy lámpát, akkor hamar lement volna a tömeg. A betontömb olcsóbb, és nem hibásodik meg. A tömeg attól még ugyanakkora, csak egy másik utcában.

ReSet79 2010.09.05. 20:19:56

Tele van a púpom a forgalom lassító, akadályozó kiskirályokkal. Részemről a tolerancia elfogyott, szerencsére nem kötelező. Az teszi jól aki használja az üresen álló buszsávot, villamos sínt, bármit. Ameddig nem állnak ki magukért az autósok addig meg is érdemlik, hogy marhaként tekintsenek rájuk. Nem hibrid kell ebbe a szar városba ha nem egy szutykot okádó dízel terepjáró, hogy érezzék a törődést. A környékünkön kezdenek szaporodni az eldobható 50.000 Ft körül beszerzett külföldi rendszámú roncsok, persze csövessel vásároltatva. Komolyan ezekkel kell bemenni a városba, hogy haladjon az ember, vagy talán quaddal tartani zenés ébresztőt a forgalom csillapított utcákban?

D4D 2010.09.05. 21:18:07

@horex: Valóban, a körutat nem keresztezte, de kinnt a téren járt vili. Úgy értettem, te a teret mondod, hogy nem is érintette.

D4D 2010.09.05. 21:20:33

@horex: @tundrazuzmo:
A Pozsonyi esetében a troliközlekedés szenvedte meg azt, hogy a Pozsonyiról lehetett egyenesen a hídra menni. Mivel a Pozsonyinak a végén elsőbbséget kellett adni a felhajtónak.

apoa 2010.09.05. 21:21:49

Az autósok hatalmas menyiségű adót fizetnek az államnak és az önkormányzatoknak (benzin áfa+jövedéki, regadó,súlyadó,parkolási díj stb). Ezek pedig azt nézik, hogyan lehet minket még jobban akadályozni. Pár hülye politikus és városszervező azon dogozik, hogy megnehezítse az autóközlekedést(Károly körút, Vámház körút, Petőfi S. u.).Ebből az adóból támogatják a BKV-t is, meg pótolják az ellopott milliókat. Ugyanakkor tömegközleedsi alteratívát nem tudnak nyújtani.

apoa 2010.09.05. 21:22:52

tömegközlekedési alternatívát

D4D 2010.09.05. 21:23:23

@cso zsi: Látom gyorsabb voltál!

D4D 2010.09.05. 21:25:12

@apoa: És gondold el, ha átszállnánk mind holnap a BKV-ra, összeomlana a tömegközlekedés, arról nem beszélve, hogy akkor miből finanszíroznák?

apoa 2010.09.05. 21:34:13

Valahogy néhány évtizede még értettek várostervezéshez, kitűnő csomópontok épültek, amelyek nélkül ma nem is lehetne autózni Pesten. Mostanában dúl a körforgalom-dili, beépítenek minden területet irodaházakkal és plázákkal, ahol a közlekedést lehetne fejleszteni (P+R parkolók, útszélesítések)a metrók nem épülnek, hidat-alagutat csak az M6-oson a búzamezők fölé, MO észak-budai szakasza már tervezve sincs.

cso zsi 2010.09.05. 21:34:48

@tundrazuzmo: Amikor létrehozták a Lehel-Dózsa sarki balkanyart, erősen csodálkoztam. De így, hogy a vágányon buszsáv lett az egyik sáv, már jó, hogy ott van. Bár a Vágány-Dózsa így is betesz az autósoknak, mert a nagyobb forgalmú Dózsa ellenében a Vágány kétszer kap zöldet a Hősök tere irányában.

vanek ur 2010.09.05. 22:12:10

Pont azért rakták oda ezeket a műanyag csodákat, mert csúcsidőben hiában ment a busz a buszsávban, a drága autósok a "záróvonal nem betonfal" elvét követve alig engedték be a buszt a villamossínről. De ha így folytatják, előbb-utóbb betonfal lesz belőle a valóságban is.
A különlámpa megoldás lehet, főleg hogy a másik irányban van a busznak ilyen, a vezető kéri le a különzöldet kis jeladóval. Sajnos ritkán van alkalmam megfigyelni, mi ilyenkor a lámpaváltás, de ugyanekkor a szembejövő busz is kaphatna zöldet. Ha két busz találkozik, ők ketten már csak el tudják dönteni melyik menjen előbb, és nem fognak összeütközni.

vanek ur 2010.09.05. 22:17:51

@ReSet79: Pedig a világ normálisabb felén az a tendencia, hogy a belvárosból szorítják kifelé az autókat. Nem kell messze menni, Prága és Bécs két élő példa.
Bécsben a Ringen (kb. a mi kiskörútunk) belül nincs átmenő forgalom, csak engedéllyel lehet behajtani (ott lakók + áruszállítás). Az átmenő forgalmat pedig még inkább a külső gyűrűkre terelték. Prágában a belvárosban hasonló a helyzet.
Forgalomlassítás, behajtási díj, sétálóutcák párosítva a megfelelő elkerülő utakkal, P+R hálózattal és a jól szervezett közösségi közlekedéssel. Igazából csak a "hogyan"-t kellene kitalálni Budapesten is.

fezoGT 2010.09.05. 22:25:14

@cso zsi: leginkább az tesz be hogy onnan a Hősök teréig van még vagy 3 lámpa, plusz a Podmaniczky sarok is túl közel van ezért az aluljárós szakaszon túl sok autó jön össze ami miatt gyakran beáll minden irány. Plusz még mindenki sorolgat összevissza azon a 20m-en. Nem jó az ott sehogy...

De most hogy a Szabolcs utcai kórház már rég bezárt azért lehetne ott a Vágányon szélesiteni, legalább a bringautat+járdát biztonságossá kéne tenni.

Sákif za morro? 2010.09.05. 22:31:58

Én is simán át szoktam menni azokon a szarokon. Rakja az anyját teherbe, aki azt kitalálta. Engem ne szopassanak fölöslegesen. :-/

(---Flúgos Buszos---) 2010.09.05. 22:38:42

@horex: Jó kis videó,ez kellett most a lelkemnek így vasárnap este.

"Járom az utam,a macskaköves utam...."

fezoGT 2010.09.05. 22:55:59

Ha már szóba került a Lehel-Dózsa X is: legalább akkora idiótaság a RóbertK felől érkezve az a nyúlfarknyi zebracsikós terület a külsőben közvetlenül a vili megálló előtt:

www.norc.hu/pano/IHY9Idqx/

Ennek mi értelme van de komolyan??? (azt mondanom se kell ha a balra kanyarodók miatt visszatorlódik a forgalom egészen a szűkületig, az egyenesen menők lexarják ezt a felfestést, megjegyzem teljes joggal...)

cso zsi 2010.09.05. 22:58:42

@vanek ur: "Bécsben a Ringen (kb. a mi kiskörútunk) belül nincs átmenő forgalom,"

Helyette viszont van egy város alatti autópálya, és nem kell 70 kilométeres kerülőre kényszerülni, mint minálunk.

Grigorij 2010.09.05. 22:59:23

Több mint egy évig néztem az ablakból a sokszáz suttyó köcsög autóst, akik minden gond nélkül mentek EGYENESEN az elhúzott sávokban...
A Béke tér felől ugyanis a két sáv enyhe jobbra húzással marad kettő, miközben a villamospályán jöhet a 105-ös.
A kereszteződés előtt a busz vissza a kanyarodó sávba, lehetőleg az autósok elé, mert a egyenesen haladó, enyhén jobbra húzott sáv ezen a részen kettős záróvonal, és csak később, az egyenes részen lesz felszaggatva.
A busznak pedig azért kell visszajönnie, mert állhat bent villamos. És persze a busz balra kanyarodó sávja előbb kap egy picit zöldet, hogy az autósok előtt fordulhasson.
EURÓPAI és CIVIL megoldás, kivéve a levélíróhoz hasonló prosztó bunkóknak nem, és a kettős záróvonalat egyszerűen átlépő és többszörös balesetveszély okozó - busznak és a jobbról szabályosan besorolónak nem adnak elsőbbséget... - számtalan suttyónak...
Szemből hasonló a dolog, a buszt felvezetik a villamospályára, a kereszteződés előtt lehozzák a balra kanyarodók ELÉ és az egyenes zöld előtt elengedik, hogy kényelmesen átmehessen a túloldali megállóig.
Egyszerű és praktikus!
A műanyag szarságokat pedig a levélíró félék miatt szerelhették fel...

cso zsi 2010.09.05. 23:04:48

@vidifan: Ezzel hívják fel a figyelmet arra, hogy az addig 2db egyenesen haladó sávból egy-egy külön irány lesz. Más értelmét nem találom. Lelassítaná a forgalmat, nehogy a belső sáv autói ráessenek a balra kanyarodásra várókra, miközben egyenesen zöld van. A "leszarók" pont azt vétkezik, mint a kanyarodósávból elédvágók.

cso zsi 2010.09.05. 23:13:25

@Grigorij: Csöppnyi különbség van a két irány között. A Domus felől induló busz egyenesen jön, és a villamossal együtt is tud haladni, nem tart fel sem egyenes, sem kanyarodó járművet. ( a kereszteződés után beszopatja az egyenesen haladókat, de az más kérdés, remélhetőleg a jobb oldali sávból jobbra a felüljáró felé akarnak kanyarodni, a forgalomszervező szerint)
A Béke tér irányából viszont midig is nagy volt a balra (a felüljáró felé) kanyarodó forgalom. Ebből elvettek egy sávot a busznak, ami napszaktól függően 8-10 percig üres. A balra kanyarodni szándékozók így még jobban feltartják az egyenesen haladni vágyók forgalmát.
Mindezt lehet tetézni a kocsiszínből kiálló villamosokkal.

ReSet79 2010.09.05. 23:13:56

@vanek ur: Az, hogy mi a világ normálisabb fele nézőpont kérdése, de jellemzően nekünk soha nincs egyéni ötletünk, az aktuális trendeket hirdetők seggét nyaljuk. 21 éves a jogsim és ez idő alatt 1x egy várakozni tilos tábla miatt kaptam büntit, tehát talán joggal gondolom, hogy szabálykövető voltam eddig. Viszont minden fronton születésem óta türelmet, lemondást, áldozatot kérnek és mégis minden marad a régiben. Elég volt. Minden kerület koordináció nélkül szüli az agyament ötleteit és a végeredmény siralmas. Körgyűrű nincs, P+R parkolók beépítve, nagykorú buszok, eltűnt sávok, leépített villamos vonalak. Mindezek mellé a beépített szélcsatornák által elvezetetlen szmog miatt is nagy a pofája mindenkinek. Túl sok híd megy át a belvároson ahhoz, hogy el lehetne kerülni, de a kedvencem mégis az, hogy akár a város szélén is lehet a belvárosra hivatkozni. Én spec. most láttam a hétvégén, hogy mit műveltek a Kecskeméti utcával, gusztustalan. Jó kedvem volt ezért nem a süllyedő oszlop elé parkoltam, megelégedtem a Korona szálló előtti sávval. Nem éri meg szabálykövetőnek lenni ez van.

fezoGT 2010.09.05. 23:18:50

@Grigorij: európai és civil megoldás, de nem egy autós léptékkel mérve zsebkendőnyi területre bezsúfolva ahol enélkül is alig van hely a besorolásra 4 sávba. Mert ez így inkább balkáni...A 14es meg azért nem jár annyira gyakran még reggelente sem, hogy a busszal egymást akadályozzák.

Mivel itt szélesiteni nem lehet, el kell terelni a 105ös útvonalát, ez az egyetlen megoldás. És menjen csak közös pályán a vilivel amíg lehet, ennek örülnének az átszállók is.

1kutya 2010.09.05. 23:35:12

"akinek nem tetszik, el lehet menni":(

Jó Estét 2010.09.05. 23:37:15

en megvarom mig a tobbiek letorik a kis bizbaszokat es majd akkor :) amugy mar 2 ki is van torve, szal 1-2 het es siman at lehet rajtuk dzsalni :)

ReSet79 2010.09.05. 23:49:59

@1kutya: A nagy világon e kívűl Nincsen számodra hely, Áldjon vagy verjen sors keze, Itt élned, halnod kell!

fezoGT 2010.09.05. 23:55:12

@cso zsi: hát azért számtalan helyen van Bp-n olyan, hogy a belsőből balra kanyarodó lesz és a két sávnak pedig külön-külön lámpa. Mégse látok egyiknél se terelgetést, kivéve ezt a helyet! A 'ráesés' nem ezen múlik...

Ha nincs torlódás persze betartja mindenki, de ha ott áll az egyenesen menő sáv tök üresen (miközben zöld) csak azért mert 50m-el előrébb balra még piros, hát bizony marha nehéz megállni a tiltott részen való áthajtást.

vauvauvau 2010.09.06. 00:27:16

Bosszantó, de az egyetlen megoldás ez. A sínről nehezen tudna bemenni a busz, ha ott állnak az autók. Így viszont még a műanyag vége előtt be tud sorolni (mert ott az úttest állandóan üres).

Ha a sínen maradna az sem megoldás, mert a balra kanyarodáshoz nincs külön sáv- a sínek egyenesen vagy jobbra folytatódnak.

vauvauvau 2010.09.06. 00:28:46

@Kniight:
OK, de a műanyag olcsóbb. Igazad van, ez a két dolog a megoldás.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.09.06. 01:09:36

@vidifan: itt én is satuztam egyet múltkor, esőben semmi nem látszik este.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.06. 02:21:23

@apoa: Nem csak Pesten dúl a körforgó-dili, hanem mindenhol. Pedig az esetek nagy részében az elb*ott tervezés-szervezés miatt vagy ugyanúgy bedugul mint a lámpás kereszteződés, vagy az sem dugult be, csak épp valakinek átépíteni volt kedve.

Ez a megoldás, amiről a post szól, meg sem a szabálytalankodást nem előzi meg, sem a helyzetet nem könnyíti meg...

lionking 2010.09.06. 07:14:26

Remek
Pont egy ilyen balfasz poszttoló miatt ütköztem egy eszmetárssal.
Megkérdem én finoman, kinek van elsőbbsége abban az esetben, ha én szabályosan a bizbaszokat kikerülve azon túlmenve sorolok ki a balra kanyarodó sávba, és jön a balfasz posztoló eszmetársai közül valaki, és megy neki az autóm bal oldalának, ELSŐBBSÉGE BIZTOS TUDATÁBAN???

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.06. 07:57:06

Ennek az agyatlan autósnak csak az nem jut el a szűk tudatáig, hogy az ott egy villamos megálló. Ha ott áll a villamos, akkor a buszok sem tudnak továbbmenni, pedig esetleg mehetnének. Szóval gratula, zseniális meglátás!

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.06. 07:58:05

Megjegyzem, azok a műanyag bigyók már egy hónapja is ott voltak, ha jók az emlékeim.

min 2010.09.06. 08:38:24

@horex: Tudomásom szerint minden normális forgalomszervezési tanszéken azt tanítják, hogy a forgalom a lehető leggyorsabban és a legrövidebb úton haladjon. Vajon nálunk mit tanulnak ezek az okostojások?

cso zsi 2010.09.06. 09:02:43

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Ritkán jár a villamos, és ritkán jár a busz is. Máshol ez egyáltalán nem probléma. Nyugaton is, hazánkban is van közös busz, és villamosmegálló használat. Az elbaszott egyperonos-egylépcsős villamosmegálló (az egyetlen a vonalon) az oka. Anno feltúrták a környéket. Amikor a Domus és a Kika között megszüntették a kefelé haladó megálló peronját, hogy legyen a Leheről balkanyar az Árpád híd felé, csak egy picivel kellett volna kijjebb rakni a Kika előtti feljárót. Mindenre maradt volna hely. A peronhoz felvezető lépcsőt rossz helyre rakták, ezért a villamossínt is odébb kellett rakni, így a megállóba beálló villamos kilóg az űrszelvényből, és az autósoknak kerülgetni kell, amíg fel nem húz a megálló elejéig.
maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=Budapest,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.525638,19.077901&spn=0.000819,0.001725&t=k&z=19

cso zsi 2010.09.06. 09:05:59

@min: Nálunk a pillanatnyi álláspont az, hogy meggátolják-lelassítsák a Belváros felé irányuló forgalmat. Az, hogy ez a balkanyar stratégiailag fontos, mert a vasút fölötti irányt könnyíti, az lényegtelen. Mert Újpesttől a Róbertig csak a Szegedi úti sorompón "lehet" átkelni a túloldalra.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.06. 09:15:01

Annyira utálom, hogy nálunk mindent teleb*sznak betontömbökkel. Úgy néz ki a város, mint egy háborús övezet.
Aztán látom, hogy milyen egybites agyú barmok vannak itt, akik még büszkék is rá, hogy átmennek egy kettős záróvonalon, amelyiket még forgalomterelő bólyákkal is megerősitettek.

Úgyhogy szomorúan elismerem, hogy sajnos szükség van a betontömbökre. De néha még az sem elég.

min 2010.09.06. 09:25:22

@zebraakcio: Azért a hülyeségnek is van határa csak sajnos nálunk eléggé ki van tolva ez a határ. Itt nem az autós az agyatlan barom hanem ennek a "forgalomszervezésnek" a kiagyalója. A forgalom nem biztos, hogy növekszik valóban mert sokan más alternatívát választanak de a környezeti terhelés szerintem hatványozottan megnövekszik ott és azokban az utcákban ahol egérutat keresnek az autósok.
Tehát adtak a szarnak egy jó nagy pofont budapesti módra.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.06. 09:26:56

@min: Tehát te, mint egyszerű autós eldöntöd, hogy melyik szabály értelmes és azt betartod, a többit meg nem?

min 2010.09.06. 09:28:21

De miért nem mehet a busz végig a villamos nyomvonalán? Ez máshol miért nem olyan nagy probléma?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.06. 09:29:00

@min:
Ööö, talán ha a villamos megáll a megállóban, akkor nem tudja átugrani?

min 2010.09.06. 09:39:21

@zebraakcio: nem én döntöm el. Nem támogatom a szabályok áthágását még ha marhaság akkor sem. De ne legyél már vak és tudd megkülönböztetni a marhaságot az élhetőtől és had lehessen már ennek hangot is adni. Járj nyitott szemmel a világban!

avc 2010.09.06. 09:41:22

viszonylag sűrűn járok arra, és sem a dupla záróvonal idején, sem a műanyag bizbaszok telepítése után nem láttam, hogy a busz úgy ment volna, ahogyan eltervezték, azaz a megálló előtt sem használta a villamossíneket

min 2010.09.06. 09:41:26

@zebraakcio: Ééééés?? Te tényleg ennyire bebetonozott gondolkodású vagy? Németországban ULM városában meg tud állni a busz a villamos mögött? Amíg a dugóban áll a buszod többszörösét a villamos pillanatnyi megállásának az jobb?

min 2010.09.06. 09:44:53

na, vajon benyelte az üzenetet vagy csak szórakozik a rendszer....

Önjáró Talajgyalu 2010.09.06. 09:46:43

@D4D: Bocs, ha én egy 26 éves Skoda 105-tel, emelkedőn "be tudok lőni" a Hungária forgalmába ott a 20m-es kigyorsítón, akkor oldja már meg a többség a csodás nyugati vackaival, rinyálás helyett. Véleményem szerint.

szmoker (Homo Trollicus) 2010.09.06. 09:49:25

Volt az az Ikvai-Baszó vagyki polgármonster-csicska, annak volt ilyen ötlete 1-2 éve, hogy mesterséges dugókat kell generálni.

Hát most sikerült.

cso zsi 2010.09.06. 09:58:20

@Önjáró Talajgyalu: Akad olyan időpont, amikor a 32-es busz is bő 1 percig álldogál a felhajtásra várva. Nem a kilövéssel van a gond, hanem a felhajtóig visszatorlódik az M3-as felé tartó sor. Nincs hová besorolni.

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.06. 10:00:39

Csak nekem tűnik bunkóságnak, hogy szánt szándékkal ráhajt a buszsávra, és még dicsekszik is vele? Hülye paraszt!

ex-dr. vuk 2010.09.06. 10:00:51

En tudom a megoldast de nem mondom meg :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.06. 10:05:18

@min:
Ja, tőlünk nyugatra meg keletre
Mi egy unikum vagyunk itt középen

/nemigen ismerem a külföldi közlekedést/
Yótubén néztem a vietnami közlekedést,mindenki mindenfelé és mégsincs gond

ex-dr. vuk 2010.09.06. 10:13:43

@min: nyilvan volt oka, hogy ezt csinaltak. Mondjuk pl. hogy a busz akadalyoztatva volt a dugoban, ezert megerositettek a sajat savot neki. Nem lehet, hogy ez az ok?
Tudom tudom, a buszra nincs szukseg autos savra a dugo miatt meg igen. Nem is szoltam semmit.

min 2010.09.06. 10:21:13

@vuk_: Nem a busz a gond hanem, hogy miért nem a villamos vonalán viszik az útját. Némi menetrend szervezéssel elkerülhető , hogy ne érje utol a villamost sem a megállóban.
Miért kell központilag generálni a dugót? Mellesleg sose értettem azt, hogy mi a rákért kell úgy általánosságában párhuzamosan közlekedtetni a buszt és villamost ugyanazon a vonalon. Sok példa van erre Bp-en.

egy atlag 2010.09.06. 10:23:21

A büdipesten rejszoló közlekedésszervezők most tényleg ennyire idióták és/vagy képzetlen vadbarmok, vagy valaki utasítja őket, h szopassák a népet? de tényleg?!

Önjáró Talajgyalu 2010.09.06. 10:26:07

@cso zsi: Az egy másik eset, de annak nincs köze hozzá, hogy ott csak 20m a felhajtó. De egyébként igen, ott is szokott dugó lenni, kerülni tehát szarnak a pofon.

Önjáró Talajgyalu 2010.09.06. 10:29:16

@metal: Próbáltál már ott szabályosan balra fordulni a belső sávból?Nem szoktam ilyet mondani, de aki azt ott leforgalomszervezte, az nagyobb hülye, mint a posztoló.

Egyébként az a nyúlfarknyi kihajtó buszsáv ott a VEKE ötlete nyomán (járjanak a buszok a villamossínen dugó esetén) keletkezett. Az ötlet persze jó, a megvalósítás meg igazi hungarikum.

pfekete101 2010.09.06. 10:29:40

@lionking: Nalad van a pont.
A posztolo egy nagy barom.

Nevem Earl 2010.09.06. 10:30:51

Elég gyakran járok arra, anyósék arra laknak. Vasárnap a direktben láttam, ahogy egy taxis egy lendülettel megy át a műanyag vacakokon, szóval sok mindenkit nem érdekel.

Engem az jobban zavar, hogy aki nem jár arra túl gyakran, az utolsó pillanatban veszi észre a sávelhúzást, ami nagyon zavaró és veszélyes is.

Önjáró Talajgyalu 2010.09.06. 10:35:28

Egyébként kb. annyi kéne ott, hogy a busz a villamossínről, vagy a legbelső (akár elzárt) sávból fordulhasson balra, és kb. 3mp-el korábban kapjon zöldet, mint a jobbra mellette lévő, balra kanyarodó sáv, ami ráadásul opcionálissá tehető egy indukciós hurokkal, hogy csak akkor legyen a 3mp várás, ha ott busz van. De hát egyszerűbb volt így, ami mindenkinek szar igazából, busznak is, autósnak is.

M11an 2010.09.06. 10:41:10

Szerintem ez a probléma csak 6:30-8:00 és 16:00-17:30 között van, utána simán lehet haladni - elsõ zöldön átmenni. Ebben az idõszakban meg mindig mindenhol káosz van.

M11an 2010.09.06. 10:43:58

@min: itt a busz a villamost kb 2 megállóig keresztezi.

kreaKtiv 2010.09.06. 11:39:38

Tök király, pont itt lakom.
ezt a kettös záróvonalat pont leszarja mindenki + a balos piroslámpán is 4-5-en átficcennek még.

www.youtube.com/user/drPagi33?feature=mhum#p/u/0/zGkF_nmEU2k

www.youtube.com/user/drPagi33?feature=mhum#p/u/3/UNJ-LnLKxIc

ex-dr. vuk 2010.09.06. 12:25:49

@M11an:
Na pont ez a baj, hogy mindenhol kaosz van.
Alapjaiban kene valtoztatni, a kocsikazas nem fenntarthato (akarhogy is szervezed, hatart szab a ter. tudod, fizika :))

zoleee23 Hát én sírtam a nevetéstől xD-->> · http://koponyeg.hu/jatek/b80188e9 2010.09.06. 13:01:23

de jó annak aki ott csücsül xD, még jó hogy vidéki vagyok:D így max csak a kocsmák környékén van járdaelzárás:D

cso zsi 2010.09.06. 13:41:00

@Nevem Earl: Mit kellett volna tennie? A taxis, mint a tömegközlekedés része (nem vicc) használhatja a buszsávot. A villamossínt viszont nem.

D4D 2010.09.06. 13:42:13

@lionking: Ha terelővonalat lépsz át, akkor szerintem cumi nálad.

D4D 2010.09.06. 13:49:17

@Önjáró Talajgyalu:
Olaszországban a tömött autópályára besorolok egy 40 m-es gyorsítósávból, de ott nem áll a sor elején a szőkekalapossuzikis.
/Bocs a szőkéktől és a kalaposoktól, valamint a Suzukisok kb felétől/

min 2010.09.06. 14:54:37

@kreaKtiv: Sokat ittál! Azok az autónak látszó tárgyak valójában kerékpárosok voltak! hiszen tudjuk, autós sose megy át piroson és mindig betartja a szabályokat!:-)

cso zsi 2010.09.06. 15:00:01

@Önjáró Talajgyalu: A kerülő a 105-ös busz esetében nem lenne dugós, hisz a Mentőszékház mellett amúgy is rámegy a Vágány utcai buszsávra. A Kika előtti megálló az egyetlen indok, ami miatt itt megy a Lehelen. Egyébként Már a Béke téren elfordulhatna, Szegedi-Reitter-Mór-Szent László-Vágány, mint a 32-es. ,

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.06. 15:06:10

@Önjáró Talajgyalu: Nem próbáltam még, de az a tapasztalatom, az ilyen nem lehet szabályosan balra fordulni szitukat pont az olyan trollok hozzák létre, mint a posztoló, aki úgy gondolja, hogy ő rövidít, és kikerüli a sort a buszsávban!

cso zsi 2010.09.06. 15:23:40

@kreaKtiv: A "köcsög motoros" című videódon látszik, hogy még az egyenes sávban is kanyarodni vágyók állnak. Ezek szerint csak nem kerek ott a téma. Emlékeimben élnek még az egyenes sávból is balra kanyarodók, mint anno a Papp Károly sarkánál is tették a jobbra kanyarodóból. A sávonként 4-5 autót áteresztő lámpára várnak negyvenen.

european 2010.09.06. 16:18:21

@lionking: melyik KRESZ szerint lett volna elsőbbséged?

ex-dr. vuk 2010.09.06. 16:20:35

En azt nem ertem, hogy ha dugo van azonnal "szar kozlekedesszervezest" kialtanak. Nem lehet, hogy a kurvasok autotol van dugo?

(javaslom a kiserlet megtekinteset, ahol autok egy sima korben mennek egymas utan. spontan torlodas alakul ki, pedig sem lampa, sem zebra, sesemmi nincs. tecson megtalalhato)

ex-dr. vuk 2010.09.06. 16:23:10

@lionking: azert attol az meg savvaltas. Es ha busz jon? Akkor is neked all foljebb?

kreaKtiv 2010.09.06. 17:00:51

@min: valami rémlik, tényleg kerékpárosok voltak, úgyhallottam mostanában ez a divat, hogy autónak álcázzák magukat, csak azért, hogy lehessen az autósokra is köpködni, mert egyébként az autósok kivétel nélkül becsületes törvénytisztelő állampolgárok. :)

D4D 2010.09.06. 17:50:12

@vuk_:

Ha egy kis faluban a főtérre teszel egy lámpát a kereszteződésbe, és minden forgalmat keresztülvezetsz ezen a kereszteződésen, és az egyik iránynak csak 8 percenként ad a lámpa zöldet, akkor szerinted a dugó a sok autótól van ugye?

A dugóért mindig a közlekedésszervezés a felelős, lévén a közlekedésszervezőknek az lenne a feladata, hogy a keletkezett forgalom elvezetéséről gondoskodjanak, ne annak felesleges duzzasztásáról.

kreaKtiv 2010.09.06. 18:10:35

@cso zsi: Sokan nem várják ki a sort, elöre mennek, majd a lámpánál bepofátlankodnak, egy páran meg nyugodtan sorolnak be mindenki elé, úgy hogy már a lámpát se látják. Aki itt a záróvonal után sorol át, az nem jár jól, nem nagyon engedik be őket azok, akik már szép szabályosan átsoroltak a kettős záróvonalon + néha az egyenesen továbbhaladni szándékozók is ledudálják. Ilyenkor persze a buszosnak se kell több, végigmegy a sinen, majd beáll elsőként a lámpához.

http://www.youtube.com/watch#!v=3daQkIPxAdM

ex-dr. vuk 2010.09.06. 19:20:41

@D4D:
Masrol beszelsz. Az igaz, hogy szar kozlekedesszervezessel is lehet keves autoval dugot csinalni, de ha kurvasok autovan akkor akarmit csinalsz, zsenialis lehet a kozlekedesszervezes, de akkor is dugo lesz. Erted? Szerintem az autok mennyisege elegge hataron van mar...

www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M

cso zsi 2010.09.06. 19:52:57

@kreaKtiv: Még jó, hogy azt a videódat hivatkozom, amit újra belinkelsz. :))
Arra azért kíváncsi lennék, hogy ott a szabályos besorolást hogy képzelték el, ha a legbelső az autóké, a következő pedig buszsáv. Vagy csak tíz méter buszsáv, és azután két balrakanyarodó az autósok számára is? De holnap megnézem személyesen.

lionking 2010.09.06. 20:13:05

@european: Hát pl az szerint, amelyik tiltja a dupla záróvonalon )na meg a kitett bizbaszokon) való áthajtást.
Tehát, ha én a zárás végén balra átsorolok, akkor nekem ott nem kell a záróvonalat átlépő balfaszokra -elvileg- számítani.
Pont olyan ez, mint azok a tapló barmok, akik reggel befelé az M3 bevezetőn a leálló sávban nyomulnak, és amikor a normálisan a sávban haladók a kihajtóhoz érnek, akkor még ők kell hogy vigyázzanak, mert a balfaszok jönnek a leállósávban és ÁTLÉPIK OTT IS A ZÁRÓVONALAT mikor az amúgy normális közlekedők sorolnának ki a lehajtáshoz.
Mégis Te szerinted itt kinek van elsőbbsége? Sőt normális az ilyen balfasz?

lionking 2010.09.06. 20:14:55

@vuk_: tündérbogár... ki beszélt itt buszról? magát a posztot tetszett olvasni már?
lásd feljebb én szabályosan átsorolok, a busz ha jön persze van elsőbbsége, de az NEM onnan jön, ahonnan nem várhatok-elvileg- járművet.

vanek ur 2010.09.06. 20:21:13

@ReSet79: "de jellemzően nekünk soha nincs egyéni ötletünk, az aktuális trendeket hirdetők seggét nyaljuk"
Aktuális trend-e, hogy Európa nagyvárosai - a történelmi városmag miatt - egyszerűen nem bírják el azt az autómennyiséget, ami az utóbbi 30 évben rázúdult? Erre jön az, hogy az egyéni közlekedéssel ugyanannyi embert nagyságrenddel nagyobb környezetszennyezéssel lehet elvinni (a környezetvédelmet lehet trendinek nevezni). Akármi miatt is, egy biztos: csökkenteni kell az autók számát a belvárosokban. Ennek egyik fele, hogy különböző intézkedésekkel (pl. parkolási díj, dugódíj, szűkített vagy lezárt utak) "elüldözik" az autósok egy jó részét. A másik fele, hogy megfelelő alternatívát biztosítanak: a tranzitforgalomnak kerülő utat, a bemenőknek a város szélén P+R parkolót, onnan meg jó közösségi közlekedést.
Mi kb. 25-30 évvel vagyunk elmaradva Európától, nálunk még az a nagy szám, aki a szomszéd utcába is autóval megy.

D4D 2010.09.06. 20:25:06

@vuk_:

Zárjuk le a Margit mellé a Szabadság- és aLánchidat is. A maradék hiodakon meg legyen egy sáv, az is váltakozó irányban. Majd utána visítsunk, hogy nagy a forgalom, és a közlekedésszervezéssel már nem lehet mit elérni.

Személyeskedni fogok, pedig nem kenyerem, előre is elnézést!

Barom.

vanek ur 2010.09.06. 20:26:11

@cso zsi: És megvan a várost elkerülő körgyűrű azoknak, akik nem férnek be az alagútba, vagy nem akarnak arra menni.
Egyről beszélünk: van mód arra, hogy az átmenő forgalom ne a várost terhelje.

D4D 2010.09.06. 20:27:36

@lionking: Ha a záró végén szabályosan lehet mögötted, mert:
- visszatolatott, tiltja valami?
- megkülönböztető jelzést használ
--> hiába a duplazárón jött át, ha mire konfliktusotok keletkezik, ő már teljes terjedelmében a belső sávban van, neked meg terelővonalat kell lépned......

D4D 2010.09.06. 20:33:32

@vanek ur:
"Aktuális trend-e, hogy Európa nagyvárosai - a történelmi városmag miatt - egyszerűen nem bírják el azt az autómennyiséget, ami az utóbbi 30 évben rázúdult?"
- Máshol megbírkóznak vele (Bécs, München, Verona, Firenze) csak ahol az utóbbi 2 hünapban voltam.

"Erre jön az, hogy az egyéni közlekedéssel ugyanannyi embert nagyságrenddel nagyobb környezetszennyezéssel lehet elvinni (a környezetvédelmet lehet trendinek nevezni)."
- Láttál már BKV buszt? Füstölni is?

"Akármi miatt is, egy biztos: csökkenteni kell az autók számát a belvárosokban."
- Ez igaz

"Ennek egyik fele, hogy különböző intézkedésekkel (pl. parkolási díj, dugódíj, szűkített vagy lezárt utak) "elüldözik" az autósok egy jó részét. A másik fele, hogy megfelelő alternatívát biztosítanak: a tranzitforgalomnak kerülő utat, a bemenőknek a város szélén P+R parkolót, onnan meg jó közösségi közlekedést."
- A kettőt csak együtt szabad alkalmazni, különben tönkremennek sokan a belvárosban, mint ahogy mennek is. Ha valahova nem jutok el, oda nem megyek.

apoa 2010.09.06. 21:23:38

Ikvai,Rogán és más liberális hülyék a mintát London-ról, Párizs-ról veszik.Csakhogy ott van egy nagyon nagymértékben kiépített metróhálózat és elővárosi vasútrendszer. Gyakoratilag mindenhonnan mindenhová el lehet jutni ezekkel. Nálunk meg?

cso zsi 2010.09.06. 21:55:08

@vanek ur: Bécsben. Ott.
Amszterdamban meg a városban van a pályákat összekötő körgyűrű, és mindössze ~35 km. Bárhol felmész rá, és tévedésből rossz felé indultál, pár perc alatt a célnál vagy. nálunk egyszerűbb földkörüli pályára állni, mint "végig"menni az M0-on. Az elmúlt pár (munka)napban azt hiszem nem volt baleset nélküli reggel a déli "öngyilkos" szakaszon.

cso zsi 2010.09.06. 22:09:01

@D4D: Amikor ebben a pocsék helyzetben is lehet mondani a belvárosi ügyfélnek, hogy "bocs, nem megyek oda", akkor az ügyfél elkezd gondolkodni a Belváros otthagyásáról. Pedig anno pont azért költözött oda, hogy őt jól elérjék.
Nagy cégek, akik főként irodaházakban enyésztek, már évekkel ezelőtt elkezdtek kivonulni, némelyikük Bp-ről is. Felhúztak pár irodaházat itt is, ott is, de amikor egy kétemeletnyi cég elvándorol 3-400 emberrel, az érvágás a bérbeadónak, a környező üzleteknek, így a helyi önkorminak is.

D4D 2010.09.07. 00:25:02

@cso zsi:
Ismerősöm kapott olyan árajánlatot fürdőszoba átalakításra, amiben volt falazás, vízszerelés, csempézés, PARKOLÁS 36000 Ft,.....

ex-dr. vuk 2010.09.07. 11:17:57

Ma reggel a metrosztrajk miatt akkora gecinagy dugo volt a varosban amilyet meg eletemben nem lattam.
Biciklivel ugyanaddig tartott az ut, mint szokott. :D

Toto27 2010.09.08. 11:39:10

Ebben a városban mindig a szabályosan autózók szívják meg!
Rengeteg olyan helyet tudnék mondani ahol simán átrongyolnak az autóstársak a záróvonal-forgalomtól elzárt terület-záróvonal kombinációkon. Vagy csak a sima buszsávos záróvonalon.
Baromira idegesítő hogy utána még nekem kell elsőbbséget adva nehezen sávot váltani. Sokszor be sem akarnak engedni..

Aztán a másik dolog az indexelés hiánya v. későn kitétele.. viszont kezdek rájönni, hogy bizony néha nagyon is van értelme az utolsó pillanatban kitenni! Miért? Mert ha sávváltásnál még előtte rendesen indexelek, furcsa mód abban a pillanatban az addig 2-3 autónyi hely rohamosan elkezd csökkenni...

Ami viszont még nagyobb szemétség: Főútról szeretnék balra kanyarodni. Kiteszem az indexet balra és közeledek a kereszteződéshez, miközben várom hogy a szemből érkezők közt legyen egy kis szünet.. Jön szembe egy autóstárs, egyre lassabb, nem indexel viszont azért még elég gyors és kevés a hely ahhoz hogy ne rántsam be előtte az autót... Majd amikor a kereszteződéshez ér, az utolsó pillanatban kiteszi az indexet balra, és vígan befordul előttem. Ha előbb kitette volna, simán befordulhattam volna előtte, mert két balra kanyarodó közül annak van elsőbbsége aki előbb ért oda.....












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása