Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Intenzív elsősegély oktatás a blog olvasóinak!

2010.09.16. 18:20 :: SilentSound

Azt hiszem, nem kell különösebben magyarázni, miért van rá szükség. Akinek jogosítványa van, az tett elsősegély vizsgát is és tudja, hogy finoman fogalmazva nem túl magas a léc, amit át kell ugrani. Sokunk számára ráadásul régen is volt már az elsősegély tanfolyam és a múltkori, a témában íródott poszthoz fűzött kommentek alapján igény mutatkozik rá, hogy szervezzünk egy lényegretörő, tömör, ámde hasznos oktatást. A cél az, hogy balesethez érkezve minél többet tudjatok segíteni a sérülteknek, amíg a mentők odaérnek, gyakorlatias, beszélgetős oktatásra számítsatok.

Doki már jó ideje szervezkedik, hogy összehozzuk ezt az alkalmat, a napokban jutottunk odáig, hogy kaptunk hozzá helyet és dátumokat. Azért írtam többesszámot, mert itt most tényleg aktív és intenzív, hasznos fejtágítóról van szó és 2x4 órát vesz igénybe, két délutánra elosztva.

A két dátum: 2010. október 4. (hétfő) és október 6. (szerda). Fontos, hogy úgy van igazán értelme, ha valaki mindkét alkalommal jelen tud lenni. Abban viszont nem akartunk nélkületek dönteni, hogy hány órakor legyen a foglalkozások kezdésének időpontja, mert ha túl korán kezdünk, akkor munkanap lévén többeknek el kellene kérnie magát délután, ha meg későn, akkor nagyon későn végzünk. Kérlek, hogy ha érdekelne a dolog, akkor erre a linkre kattintva jelöld be, neked melyik időbeosztás volna ideális!

Az oktatást két, napi munkában mentőorvosként dolgozó szakember és egy tűzoltóprarancsnok fogja tartani. A részvétel ingyenes, de a hatékonyság miatt a létszám erősen limitált (max. 20 fő) és regisztrációhoz kötött. Jelentkezni majd egy új posztban lehet, ha eldőlt a pontos kezdési időpont.

A helyszín egy XI. Fehérvári úti irodaház lesz, kényelmes parkolással az épület előtt.

Ha kérdésed van, tedd fel nyugodtan akár kommentként itt a poszt alatt, akár emailben!

43 komment

Címkék: oktatás biztonság autó baleset mentő pozitív

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kijafaxom 2010.09.16. 19:12:09

"...a hatékonyság miatt a létszám erősen limitált..."-ezt nem értem,kifejtenéd bővebben?
20 embernek érdemesebb mint 100-nak?
(Helységben talán még segíteni is tudnék.)
Ha már lúd,legyen kövér... :p))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.16. 19:35:55

@kijafaxom: Gondolom nem olyan lesz, mint valami egyetemi elméleti előadás, hogy beül 500 fő, az orvosok meg darálják az anyagot és irkálnak a táblára. Egész egyszerűen azt kérték, hogy csak 20 fős legyen a létszám, mert az még kezelhető csoport, tudnak egymásra figyelni, egyénekkel foglalkozni, gyakorolni ezt-azt. Szerintem logikus. Nem a helyszín mérete alapján kérték ezt.

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2010.09.16. 19:38:05

Jelentkeztem én is, sosem lehet tudni... Ugye lehet csendes olvasóknak is? :)

A 20 fő szerintem is nagyon kevés... Bár ha lesz érdeklődés, nyilván lesz folytatás is.

1kutya 2010.09.16. 20:09:02

az a baj, hogy Pesten van, ráadásul két, eléggé közeli időpontban, vidékieknek ez így nehezen megvalósítható (különösen munkanapon).

@SilentSound: nem e lehetne e (mekk!:) ledumálni a mentősökkel, hogy legalább a nagyvárosokban (szeged, debrecen, miskolc, fehérvár, pécs, győr...) a kollegák is csináljanak 1-1 ilyet?

szerintem vevők lennénk rá...

kijafaxom 2010.09.16. 20:09:29

Vitatkozzon bárkivel is a harapós ló!
Meg a fáradt bloggereid egymással estefelé.
Attól függetlenül nem győztél meg...
Pláne mivel hangsúlyozottan "beszélgetős" bulit helyeztek kilátásba az előadók.
Amikor főzök vmi. extrásat szinte mindegy,hogy 10 vagy 30 embert lakatok jól,a bogrács mérete a mérvadó a meló és alapanyag alig valamivel több. De hát kinek a pap kinek a paplan!
Mindig akkor ba..ok rá amikor segítőszándék vezérel( már csípőből kezelem).
:p))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.16. 20:18:47

@Lovag, aki azt mondja: Ni!: Persze, bárki számára nyitott.

@1kutya: Az a Pest az Buda. ;) Egyelőre örülök, hogy ezt így sikerült összehozni, önszántukból segítenek a szabadidejükben. Nézzük meg, mi sül ki belőle, aztán meglátjuk, hogy lesz-e folytatás és ha lesz, akkor hol. Sajnos nagyon Budapest központú az ország, az olvasóknak is több, mint a fele fővárosi.

@kijafaxom: Látszik, hogy nem igazán vagy képben a blogos rendezvényekkel, szoktunk bográcsolni is, nem is egy egész hétvégés találkozó is volt már, ami a kikapcsolódásról, szórakozásról szól. Ez most nem ilyen lesz.

cork77 2010.09.16. 20:56:32

Ha @Marcellusca: megy és megérti az ott elhangzó adatokat, akkor megyek én is! :-)

Panzer 2010.09.16. 22:16:52

Nagyon jo otlet - jeloltem!
Koszonet erte elore is!

Udv,
Racz "Panzer" Andras

kijafaxom 2010.09.16. 22:37:20

@SilentSound:
Miből látszik és micsoda???
Mármiért ne lennék képben??
Az otthoni bográcsozásomat példaként hoztam fel azt statuáva,hogy a belevitt energia és szervezkedés függvényében nagyobb létszám is részesülhetne ugyanabban.
Meg jópofaságból SEGÍTŐ SZÁNDÉKKAL ingyen leültettem volna akár száz embert 2x4 órára Pesten. Bocs tévedtem.
Félreértettelek,elbeszéltünk egymás mellett,pont harmadjára az emúlt fél évben.
Tedd a dolgod nem szólok bele nem tűnik jó dolognak a személyeskedés,maradjunk az általánosságoknál és az építő kritikáknál.

xcomman 2010.09.16. 22:50:15

@SilentSound: Jó ötlet ez a kezdeményezés szerintem, az más kérdés, hogy hétköznap 7ig van meló nekem így kiesek a jelentkezők közül:) Majd legközelebb.

@kijafaxom: 100 embert hova a fa..ba raksz el? miből gondolod, hogy az oktatóknak van kedve 100 gyíkkal foglalkozni ? Mellesleg nem biztos, hogy Silent találta ki a 20 embert. Erre inkább nem mondok semmit, mert még innen is bannolnak.

xcomman 2010.09.16. 22:56:36

@kijafaxom: Bocs, nem néztem, hogy tudsz helyszint is talán. Elnézést.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.16. 23:22:53

@cork77: Hát, ő már nyugdijjas, nehezebb neki feldolgozni az eseményeket, de lesz rá 8 órája, hátha sikerül! ;)))

@Panzer: Örülök, ha jó ötletnek tartod, néhányszor már felvetődött korábban is az ötlet, de most jelentkezett be a megfelelő kapcsolatokkal rendelkező ember.

@xcomman: Ez a baj az ilyen rendezvényekkel, hogy ha nem rendszeres és változó időpontokban tartott dologról van szó, akkor mindig lesz, aki nem fog ráérni. Főleg hétköznap nehéz 4 órát erre fordítani, ezért hagytuk nyitva legalább azt a kérdést, hogy melyik a jobb, korán kezdeni, vagy későn végezni.

(---Flúgos Buszos---) 2010.09.17. 00:39:20

Én a Kórházat és a Temetőt nagy ívben kerülöm,meg a hozzátartozó dolgokat. Vérről nem si beszélve,még a sajátomtól is elájulok,ha megvágom az ujjam.

Rám ne számítsatok.

szaGértő 2010.09.17. 08:55:19

@kijafaxom: Te hogy tudsz 100 emberrel BESZÉLGETNI???

Mert vitatkozni tudsz többel is, az látszik.

szaGértő 2010.09.17. 08:57:46

@SilentSound: A jelentkezős oldalt kezdheted úgy, hogy beírsz elsőnek. :D

Én arról vagyok híres, hogy átlag havonta beesek egy balesethez az első 10 között. Most fogok kapni terelőbólyákat meg tűzoltókészüléket, úgyis kelleni fog. :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.17. 09:40:50

@1 Fószer: Annak idején a jogsiszerzős kresz + elsősegély oktatáson is volt egy srác, aki annyira nem bírta a vért, hogy a kb. '80-as években forgatott oktatófilm művéres jeleneteit se bírta nézni és ki kellett mennie az erkélyre, hogy ne ájuljon el. :) Van, aki nem bírja. Nekik baj esetén 104. ;)

@Marcellusca: Na erről beszéltem, már a látásoddal is baj van, hogy ennyiszer visszakérdezel! ;D

@szaGértő: Na igen, neked ez főleg hasznos lesz. Egyelőre te is töltsd ki az időpontos linken, hogy mi mennyire jó, lemaradni nemigen fogsz szerintem, a kétszeri egyben négy óra szerintem a nem eléggé elszántakat elriasztja, annyira tömeg nem lesz talán. :)

(---Flúgos Buszos---) 2010.09.17. 11:21:07

@SilentSound: Valahogy én is így vagyok nagyjából. :)))
Én még 14 évesen raktam le az elsősegély vizsgát,de már 2 év alatt elfelejtettem,mit is kell,hova merre,meddig tenni. Egyedül csak a Routex fogásra emlékszek,kifejezés megmaradt bennem. Szerintem még stabil oldalfekvést se tudnék megcsinálni "szabályosan".

szaGértő 2010.09.17. 11:47:26

@1 Fószer: Megiszol 6 páleszt, és máris szabályos stabil oldalfekvésben találod magad. :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.17. 12:01:36

@szaGértő: Az olyankor amúgy is hasznos, mert fennáll a nyelv lenyelésének a veszélye. ;)))

@1 Fószer: Mi az a Routex fogás? Nekem már a neve se rémlik. Heimlichre emlékszem, de amit te írtál, az nekem kimaradt az életemből...

Pista bá 2010.09.17. 12:35:32

hú, erre beneveztem, már nagyon régóta szerettem volna magamat a témában pallérozni

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.17. 12:44:36

@Pista bá: Helyes. ;) Arra azért ügyelj, hogy a konkrét benevezés egy következő posztban lesz, ha eldőlt a pontos időpont.

Pista bá 2010.09.17. 12:47:20

@SilentSound: ha 20+ jelentkező van, akkor FIFO, sorsolás, vagy mi lesz?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.17. 12:57:06

@Pista bá: A regisztráció sorrendje lesz a mérvadó abban az esetben. Pár embert azért majd tartalékként felírok, hogy ha valaki lemondaná, akkor átadhassa a helyét másnak.

Pista bá 2010.09.17. 13:04:59

@SilentSound: majd igyexem gyors lenni - a helyszín pont a munkahelyem és lakóhelyem közt van, útba esik, szóval hülye lennék kimaradni!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.17. 13:20:07

@kijafaxom:
Gondold végig, pl 5000fős rendezvényen hogy jutna akár 5fős csoportoknak egy ambu baba , vagy egy lélegeztető gyakorlat szakemberrel
Előadás lehet nagylétszámú embernek, de a gyakorlati alkalmazás nem

(---Flúgos Buszos---) 2010.09.17. 13:26:39

@SilentSound: Akkor melyik a kocsiból kiszedős elnevezése??? Vagy ez,vagy a megrántod a hátánál,hogy a torkán akadt tárgy kijöjjön.
Vagy nem így kell írni.

Vagy csak szimplán nem értek az egészhez.
@szaGértő: Áhhh,én még csak akkor kerülök lendületbe. :))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.17. 13:37:40

@1 Fószer: A torkán akadt kiszedős a Heimlich. Akkor amit te mondtál, az a kocsiból kihúzós lesz. Na ezért van szükség erre az okításra. :)

@Pista bá: Mázlista! Nekem bő 2km-re van a munkahelyem a lakásomtól, képtelenség volt a kettő közé helyszínt szervezni! ;D

Marcellusca 2010.09.17. 16:33:30

@SilentSound: Na, mommán! :)

Nekem meg qrvára nem esik útba. :DDDD

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.17. 16:49:21

@Marcellusca: Én is azt írtam, hogy nekem se esik útba, csak extra körmönfontan fogalmaztam meg! :) Lesz nemsokára időpont, de a mentőkkel le kell egyeztetni a biztonság kedvéért.

''autónepper.'' 2010.09.17. 17:19:52

lehet nekem is jelentkezni kellene hogy meg legyen a jó hangulat?:P:D

de én Marcellusca és 1kutya mellet akarok ülni :D:D:D:D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.17. 17:30:52

@''autónepper.'': Oké, majd úgy szervezzük, hogy rajtad gyakorolják a lélegeztetést! :))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.17. 17:38:16

@''autónepper.'': Nem tartom kizártnak, bár az ivararány erősen a hímneműek felé fogja billenteni szerintem a mérleget. :)

''autónepper.'' 2010.09.17. 17:45:19

@SilentSound: akkor inkább nem szeretném hogy rajtam próbáljátok ki a meg szerzett tudást:D:D:D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.17. 22:58:45

@''autónepper.'': Én személy szerint semmiképpen nem terveztem ilyesmit, gondoltam rögtön bedoblak a közösbe. :D

nyjozsi2 2010.09.20. 10:15:51

Nekünk az autóversenyzői licenszvizsga letételekor (2 évente kell ismételgetni) tartottak ilyan képzést. Hoztak műanyag-gumi vagy milyen babát, ami produkált vagy nem produkált életjeleket. Na azon kellett szívmasszázs, lélegeztetés, kötözés és egyéb gyakorlatoket megcsinálni. Ja és persze volt film is, sokkolós. Meg egymás szakszerű kötözése különféle sebesülésekkel.

Spikk 2010.10.07. 11:53:00

Köszi az ötletet, a szervezést, meg mindent!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.07. 12:53:41

@Spikk: Az ötlet az olvasóktól jött, a szervezést Dernei Robi (Doki) intézte, az előadásért meg a két szakembert illeti köszönet, remélem, hogy a többség hasznosnak ítélte ezt a két alkalmat. :) Én már annyit felejtettem a jogsiszerzés óta, hogy rengeteg dolog hatott az újdonság erejével... Lesz róla összefoglaló, meg rakok még fel facebookra is képeket a tegnapiról is.

Take-it-Easy 2010.10.07. 20:03:53

Én személy szerint nagyon hálás vagyok a lehetőségért. Megállapítottam, hogy tényleg sokat felejt az ember... Az viszont kifejezetten jó volt, hogy nem kellett minden felesleges hülyeséget újra átismételni, hanem tényleg csak azokat, amelyekre képes egy átlag autós. Jó volt így, köszönöm szépen!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása