Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elcseszte a nászutunkat az idióta kamionos

2010.09.25. 14:44 :: SilentSound

Nem, nem úgy cseszte el, hogy elcsábította Nyiri feleségét vagy ilyesmi, bár tény, hogy a nőnemű olvasók biztos csak úgy falnák a sorokat, ha valami autós-kamionos szerelmi háromszögről szólna a sztori. 

Úgy emlékszem, még nem írtam a blogra, de 2 hete történt egy számomra szomorú eset. Szabolcs megyében kifejezetten figyelni kell az román / ukrán kamionokra, aki rendszeresen jár arra, tudja milyen idióták. Nyírcsászáriban jártam épp és Nyírbátor felé tartottam. Szembe egy nyerges ukrán kamion épp előzött egy teherautót. Nem hittem a szememnek. Szerintem tudta, hogy nem fér be.

Nem volt mit tenni. Húzódtam ahogy tudtam és lassítottam. Már kb. 40-nel mentem, mikor mellémért és épp nem jött nekem. De nem úsztam meg ennyivel. Mivel le kellett mennem a padkára, így belementem egy kátyúba. Akkorát koppant az autó, hogy azt hittem, szétesik. Tudtam, hogy valami baj van, mert utána már 20 km/h-nál is remegett a kormány. Elvittem szervizbe, mert két nappal később indultunk volna nászútra a feleségemmel.

Így csak nem indulhatok neki egy 500km-s túrának. A szerelő nagyon lelkiismeretes és nem lehúzós volt. 1 órán belül hívott, hogy jó lenne, ha kimennék hozzá. Megmutatta a jobb első kereket. Amerikai foci forma. Tehát görgőzni kell (könnyűfém felni). Mutatott két kormányösszekötőt, ami elhajlott. Ez még nem vészes. Rámutatott egy porvédő gumira.

"Ezt nézd". Megmozdította a gumit (a porvédő a kormányműbe tartó kormányösszekőtő rúdon volt vagy micsoda) és elkezdett spriccelni a szervóolaj. "Na itt nem kéne olajnak lenni." Na ekkor fújtuk le a nászutat, mivel kocsi nélkül nem tudtunk elmenni és a javítást is ki kell fizetni. :) Most ott járunk, hogy a kocsi kész lett de a kormányművet, összekötőket cserélni kellett. Eddig 60 ezret fizettem.

A kocsi kész, a felni a csomagtartóban van és várja, hogy elvigyem javításra (addig a pótkerék van fent) és még vár rám egy futóműállítás. Mit kellett volna ilyenkor tennem? Megállok és felírom a kamion rendszámát? És? Mire megállok és kiszállok, már elment. Mit kezd a rendőrség egy ukrán kamionnal? Biztosító? Elhajt a picsába.

De ami igazán zavaró, az a KPM. Simán leállíthat bármikor és leveheti a rendszámot és feljelenthet, ha nem biztonságos az autóm. De az, hogy ilyen életveszélyes kátyúk vannak az úton az is a felelőssége, nem? Akkor nem ilyen aktív. Ha lefényképezem a kátyút, akkor sem érek sokat, mivel ez a padkán volt, nem az úttesten. De a padka az úttesthez tartozik, nem?

Az már csak hab a tortán, hogy előtte 2 nappal Vaján (tehát lakott területen belül) kanyarban előzött egy román kamion minket (mi 50-nel mentunk a kamion legalább 70l) úgy, hogy jöttek szembe. Nem értem honnan veszik a bátorságot? Fáradtak? Sietnek? Azt gondolják, hogy mindenki leugrik az útról, ha Ők jönnek?

272 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes teherautó cserbenhagyás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.26. 21:23:31

A sok nagyokos kedvéért: ha mindenhol betiltanák a teherautóknak az előzést, akkor sem szűnnének meg ezek a veszélyes előzések, mert az ilyen idióta akkoris előzni fog. Aki a szembejövő forgalom ellenére előz, az a szabály ellenére is fog.

jelentéktelen alak 2010.09.26. 21:35:53

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Ez így van. Sosem értettem a az igényt, hogy kamion ne előzhessen autópályán.
Az előzésnek is meg van a szabálya és kultúrája. Aki ezt tiszteletben tartja, az nem fog senkit indokolatlanul fékezésre kényszeríteni az előzésével. Aki meg szarik a szabályokra az szarni arra is, hogy autópályán nem előzhet kamionnal.

A szabályok további ostoba szigorítása helyett, a következetes és általános betartatásra kellene sokkal, sokkal több energiát fektetni!

cso zsi 2010.09.26. 21:36:52

@jelentéktelen alak: Az elbújva trafizás, utólagos csekken nem sok eredményt hoz az autós számára, csak fizetnie kell.
Ahol ki van táblázva a trafizás, látható s berendezés, ott a többség tartja magát a normához. Az idióta/pénzemvanmegtehetem az a jelzések ellenére is gyorshajt akkor fizessen, de keményebben, mint most.
Jelenleg a kisembereket húzzák le kinnfelejtett, vagy nehezen látható korlátozásoknál. Abból könnyebben bejön a büdzsé, mint 10-15 300ezres csekkből.

jelentéktelen alak 2010.09.26. 21:46:42

@cso zsi:

És szerinted a kint felejtett, vagy nehezen látható helyeken való mérés a gond? Ott nem érvényes a KRESZ?

Nem inkább a kint felejtett, vagy nehezen látható helyek felszámolásával kellene foglalkozni???

Az elbújva trafizást is lehet kombinálni megállítással. Szándék kérdése.
De annak kevés értelmét látom, hogy ahol kint tábla, hogy mérik a sebességet, ott mindenki normálisan megy, utána meg ugyanúgy elszabadul a pokol, mint másutt. Azt kellene elérni, hogy ne legyen felesleges korlátozás, de mindenütt legyenek betartva a szabályok -nem a csak a sebesség túllépésre gondolok!

Egyébként meggyőződésem, hogy az utólagos csekkes megoldás is hatásos, ha elég gyakori. Ha minden 10 szabálysértésből 7-8 után jönne a csekk, akkor az vissza tartó erő lenne. De így, hogy minden 100.000. szabálysértés miatt kell csak fizetni, valóban könyebben kockáztat bárki is.

Nem giga bírságok kellenek, hanem kicsi, de nagyon gyakoriak.

Xenu lives! 2010.09.26. 21:49:28

Részvétem a posztírónak, mert veszélyes és szar is ami vele történt.

Én ma néztem az Index hétvégi balesetekről összeállított képeit. Minden második kép felett az volt, hogy "Román kamion ütközött" "A román rendszámú gépjármű" "A jármű román állampolgárságú utasai".

Alapvetően semmi bajom a románokkal, dolgoztam is kint egy darabig, de az autóvezetőik utolsó sz@r szutyok közlekedési kultúrával érkeznek hozzánk. Full idegbetegek lesznek a KOlozsvár- Nagyvárad szakaszon a kamionok mögötti araszolgatásban, és amikor átérnek a mi sokkal jobb útjainkra, megvadulnak.
Mit lehet itt tenni?

A rendőrségnek állandóan román-ukrán nyelvű szórólapokat kellene osztogatni, ami leírja hány román-ukrán állampolgár halt meg a magyar utakon, mennyi balesetet okoztak.
Vegyék észre, hogy egy nagy forgalmú tranzitúton jobban be kell tartani a szabályokat.

cso zsi 2010.09.26. 21:49:33

@P.zola67: "ott sem kezdenek semmit sem a külföldiekkel ha a helyszínen nincs aki megállítsa a szabálytalankodót"
Ebből viszont valahogy sűrűn jut, ha magyar a sofőr, és nem luxusautóval jár az osztrák pályán. A román Xakármennyit meg haggyák száguldozni.

@jelentéktelen alak: Jelenleg a normális kamionok le vannak szabályozva, de a balkán felől érkezők gyaníthatóan okosítva vannak. Meg jópár hazai is.
Persze jártam a világ olyan táján, ahol a kamionnak csak 10 km/h-val kevesebb az engedélyezett, és a többieknek sincs annyi, mint itthon, és Európában. Azt a kamiont senki nem akarta megelőzni. Ő sem előzgetett, csak haladt. Mint a többiek. Az út széléről a policáj sem rohant utána, hogy jaj-jaj.
Nálunk egy kamionos előzés úgy néz ki, hogy a kétsávoson a 78-cal haladót előzi a 82-vel haladó.
Egy előzésre 20 km/h sebességkülönbség javasolt. Ezek ilyen esetben ne előzgessenek.
A német pályán külön ki van táblázva, hogy ha korlátozás van, akkor szgk-nak mennyi a korlát, és tgk-nak mennyi. Nálunk a déli M0-án is van ilyen de le sem sz....k

cso zsi 2010.09.26. 21:58:54

@jelentéktelen alak: "Nem giga bírságok kellenek, hanem kicsi, de nagyon gyakoriak."
De hisz épp ez folyik. A sebességmérés százalékos alapon játszik, így a 30-as táblánál fékeveszett gyorshajtó az, aki 45-tel halad tovább az úton, mert még életében nem mert 50-nel menni.

"És szerinted a kint felejtett, vagy nehezen látható helyeken való mérés a gond? Ott nem érvényes a KRESZ?"

A vecsési behajtó Ferihegy felől ismerős? De csodálom, hogy még nem jutott eszükbe az M3 bevezetőn fotózni, amikor is a 100-as tábla után lakott terület (ez ugye autömatikusan 50), majd 50 méterre mögötte ott a 80-as tábla. (a második villanyoszlopon, hogy pontosabb legyek.) Ez betartható, illetve betartandó?

jelentéktelen alak 2010.09.26. 22:00:59

@cso zsi:

Egyről beszélünk, mégsem értjük egymást. :-S

Szerinted is a szabályok figyelmen kívül hagyása a fő a gond és szerintem is. Szerinted is a szabályok betartatása volna a megoldás, szerintem is.
Te mégis helyesled a egyre szigorodó és mégis figyelmen kívül hagyott szabályokat és meg nem. Én kitartok azon véleményem mellett, hogy próbáljuk kicsit ki a másik megoldást!
Hagyjuk úgy a szabályokat, ahogy vannak, de tartassuk be őket pardon nélkül. legyen akár minden méteren kamera és minden vétséget büntessenek! Azt is aki 5km hosszan előz, azt is aki nem segíti lassítással az előzést (jól emlékszem, hogy a KRESZ ezt is megköveteli?) azt is aki nem húzódik jobbra, azt is aki túl gyorsan megy, azt is nem indexel, azt is aki nem világít, azt is aki...

De ne csak 5-6 pontján az országnak, amiről minden rádió előre egy hétre beszámol! Ha nem is minden méteren, de legalább olyan gyakran, hogy 70-80% -os legyen a lebukási esély.

jelentéktelen alak 2010.09.26. 22:06:16

@cso zsi:

Tényleg nem érthető, vagy nem akarsz érteni???

"És szerinted a kint felejtett, vagy nehezen látható helyeken való mérés a gond? Ott nem érvényes a KRESZ?

Nem inkább a kint felejtett, vagy nehezen látható helyek felszámolásával kellene foglalkozni???"

kéretik a 2 kérdést nem szét választani! Együtt kezelendő eldöntendő kérdés!

Én azt mondom, hogy igenis mérjenek minden táblánál De ne legyen ott tábla, ahol nem kell lennie táblának!
Ezt a mondatot se bontsd részeire, mert így egyben fejezi ki a mondandómat!

cso zsi 2010.09.26. 22:10:57

@jelentéktelen alak: Akkor miért nem iskolakezdéskor az iskolák környékét mérik, ahelyett, hogy a bejáratott "kaszáló"-ra mennének?
Miért van az, hogy egy kész út mellett hónapokig kint a korlátozás, pedig se gép, se lapátnyélen támaszkodó nincs ott? Kultúrhelyeken, ha nincs ott dolog, a táblát elforgatják, és a korlátozás nincs ott.
M3 kivezető, M5 kivezető, zajvédő fal építések. Kiaggatott 50-es táblák, ahol épp tartanak. A három sávból mindben be kell tartani, vagy csak a szélsőben, amihez közel folyik a munka? A traffipax kit mér? Naná, hogy a belső sávot, akik nem veszélyeztetik a melósokat.

jelentéktelen alak 2010.09.26. 22:18:57

@cso zsi:

Tényleg komoly gond van kettőnk között a kommunikációval. Pedig látszólag ugyan azt a nyelvet beszéljük. Nem értem mi lehet az oka, de inkább feladom... :-(

gmower (törölt) 2010.09.26. 22:34:01

"De csodálom, hogy még nem jutott eszükbe az M3 bevezetőn fotózni, amikor is a 100-as tábla után lakott terület (ez ugye autömatikusan 50), majd 50 méterre mögötte ott a 80-as tábla."

Ezen én is csodálkozom, úgy tűnik elég nagy a kaszálás a Szerencs utcánál is. Tudjátok, az a szintbeli csomópont az autópályabevezetőn :D

qwertzu 2010.09.27. 09:29:39

"De csodálom, hogy még nem jutott eszükbe az M3 bevezetőn fotózni, amikor is a 100-as tábla után lakott terület (ez ugye autömatikusan 50), majd 50 méterre mögötte ott a 80-as tábla."

Nem. A 100-as tábla hatályát nem oldja fel a lakott település határa tábla. Ott a 80-as tábláig 100-al lehet menni.

FDToth 2010.09.27. 10:02:10

@jelentéktelen alak: alkalmazkodás: nem a többségnek kell alkalmazkodnia a kisebbséghez.Szóval ha vki 70-nel megy ahol 90-nel is lehet, és feltart ezzel 20-25 autót, akkor ne az a 20-25 alkalmazkodjon. Ezen gondolkozz.
Teherautónál igazad van, az más tészta, ott rendben van az alacsonyabb sebesség.

cso zsi 2010.09.27. 10:27:00

@qwertzu: "Nem. A 100-as tábla hatályát nem oldja fel a lakott település határa tábla. Ott a 80-as tábláig 100-al lehet menni."
Gondold ezt át. Vecsésnél valami hasonló helyzetben fotóznak.
www.vezess.hu/magazin/aljas_traffizas_ferihegyi_repternel/25269/

"Budapestről az Üllői út legeslegvégén kigurulva még be kell mennünk Vecsésre - hivatalosan, kint van a fehér tábla -, hogy aztán a Shell kút előtt balra fordulva a 2x2 sávos, hamarosan autóúttá változó úton megközelítsük a kettes terminált. A Shell kút előtti lámpás kereszteződésnél egy sáv letér jobbra, az igazi Vecsés felé, kettő pedig elfordul Ferihegy felé, hogy pár tíz méterrel később egy Vecsés vége és egy 100-as tábla jelezze: ez már a 4-es főút csaknem-autóút jellegű szakasza.

Ablakok felhúzva, két rendőr szunyókál a kellemes, klimatizált utastérben. Nem is mehetne jobb helyre az adófizetők benzinpénze

Ez előtt a kereszteződés előtt 70-es korlátozás érvényes az úton, viszont a kereszteződésben ez ugye törlődik, tehát az ötsávos úton, az egyszámjegyű főút elején ezen a nagyon rövid szakaszon 50-nel kell menni. Elvileg. A gyakorlatban éppúgy nem megy itt senki 50-nel - főleg, ha épp zöldet kapott a lámpánál -, ahogy Budapest szemközti oldalán, az M1-M7 közös szakaszán, az Osztyapenkónál sem, az ugyanilyen indokolatlan véletlen 50-es lassítónál.

És mit tesz Isten, ahogy az Osztyapenkónál egy időben rendszeresen elbújtak mérni a rendőrök a veszélytelen, de jól fizető, biztos fogással kecsegtető rövid, értelmetlenül lekorlátozott szakaszra, hát itt is megtörtént ugyanez.

Reklámtáblák takarásába, bozót mögé rejtőzve, az út ívén kívülről, egy füves domb tetején megbújva áll rendszeresen itt a Szolgáló és Védő hatalom, hogy alaposan megbüntesse a társadalomra oly veszélyes bűnösöket. A taxis megkérdezte őket: a műszert 56 km/h-ra állítják. Még budapesti belterületi méréseken is 60, de inkább 70 szokott lenni a beállítás 50-es szakaszokon. De itt, ahol a könnyen elnézhető, 70-ről csak pár tíz méterig lelassított forgalom halad, na, itt ráálltak a tíz százalékos tűrés plusz egy km/h-ra. Ez aztán tényleg a veszélyes gyorshajtók kiszűrését szolgálja, nem pedig szimpla pénzbehajtás, ugye?"

A lakott terület tábla, mint olyan eleve 50-es korlátozást tartalmaz hazánkban, és még sok helyütt a világon (bár azt hiszem már a maradék 60-as helyek is megszűntek). Ezt meg lehet emelni, de a következő kereszteződés már oldja, így ismételni kell.
Kivéve: 14. §(8) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtáblát a „Lakott terület kezdete” jelzőtáblával együtt helyezték el, a sebességkorlátozás hatálya a teljes lakott területre kiterjed."

qwertzu 2010.09.27. 10:47:26

@cso zsi: Nem kell átgondolni. A kereszteződés feloldja a sebességkorlátozó tábla hatályát, a lakott települést jelző tábla nem. Nem árt figyelni mert fordítva is igaz. Ha lakott településen van egy 40-es tábla, annak hatályát csak feloldó tábla/kereszteződés szünteti meg, a lakott terület végét jelző tábla nem.

cso zsi 2010.09.27. 10:56:58

@qwertzu: Ha van jogsid, dobd el.

"streetfighter" 2010.09.27. 10:57:25

@ziza133:
Dilettánsokkal nincs értelme vitatkozni. :(

ex-dr. vuk 2010.09.27. 11:01:58

"Azt gondolják, hogy mindenki leugrik az útról, ha Ők jönnek?"

Ugyanezt hiszik az autosok a zebranal, nem? Ilyenkor erdemes elgondolkodni, hogy mi van, ha egy naluk is nagyobb csinalja ugyanazt :)
Hat ez.
(a kamionos meg mondhatja amit a zebranal az autos - hat mer nem figyelt, o a kisebb, vigyazzon magara!)

ex-dr. vuk 2010.09.27. 11:27:45

@"streetfighter":
Miert? Legalabb magyarazd meg. Ez igy eleg destruktiv :)

qwertzu 2010.09.27. 11:33:02

@vuk_: A hasonlat akkor lenne jó, ha kocsival felhajtana valaki a járdára, és a gyalogosoknak félre kéne ugraniuk, hogy ne gázolja el őket. Előfordul, de nem gyakori.

ex-dr. vuk 2010.09.27. 11:38:48

@qwertzu:
annyirol van szo, hogy a kamionos kedvere szabalytalankodik es veszelyeztet masokat (ahogy sok autos zebraknal) mondvan, hogy a kisebb vigyazzon mert o hal meg.

Ennyi az analogia.
De ha nem vilagos akkor tegyuk fel hogy a kamionos a macisajtja ellenere 80-nal belerongyol a keresztezodesbe. Igy stimmel a zebras hasonlat? :)
Szoval a lenye, hogy az az erdekes, hogy azok, akik a zebranal azt hajtogatjak, hogy a gyalogos vigyazzon mert o hal meg, azok ebben az esetben mar maskepp velekednek es kocsog kamionos.

Swind 2010.09.27. 11:45:50

Úgytudom, hogy van pár ország ahol a határnál belépő kamionokat felrakják vonatra, pláne ha tranzitról van szó. Magyarország ami földrajzilag tranzitország, itt miért nem lehet?
Kitiltanám az áthaladó forgalmat az útjainkról, vigyék a kamionokat vonattal.

qwertzu 2010.09.27. 11:48:46

@vuk_: "De ha nem vilagos akkor tegyuk fel hogy a kamionos a macisajtja ellenere 80-nal belerongyol a keresztezodesbe. Igy stimmel a zebras hasonlat? :)"
Igen. :)

CD-R80 2010.09.27. 12:03:13

@vuk_: Ilyen alapon a Malév 240-es járatát is bele lehet hozni hasonlatnak. Feltéve ha, tegyük fel..

qwertzu 2010.09.27. 12:12:09

@D4D:
14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
d) „Sebességkorlátozás” (30. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos. A tábla alatt elhelyezett hóesésre (97/a. ábra) vagy esőzésre (97/b. ábra) utaló kiegészítő jelzőtábla azt jelzi, hogy a sebességkorlátozás csak a megjelölt időjárási körülmények vagy nedves útburkolat esetében érvényes. Kiegészítő tábla jelezheti, hogy a sebességkorlátozás meghatározott időszakra vagy bizonyos járműkategóriákra vonatkozik;
14. §(6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja.

Szóval mért baromság?

mrzigi 2010.09.27. 12:16:21

@dtk74:
"Mert a 20-al cammogó tanuló, a traktor, stb. mögött cammogna a törvénytisztelő kamionos, utána a társai, te pedig várd ki mikor tudsz előzni."

1) Főútra általában lassú jármű nem hajthat fel, ott nem haladhat. Ha mégis megteszi megfelelő "dallamos" kürtöléssel kell lebeszélni ebéli szándékáról
2) De ha mégis, akkor se előzzön az a k.rva kamionos. Ha mi kibírjuk az IFA mögött 20km-en keresztül, bírja ki ő is!
3) Mindenki más meg hagy előzze őt nyugodtan, hiszen a kamionok között tudtommal hagyniuk kell(ene!) helyet az előzők részére

Más.
Tegnap 3 halott, íme a mai hírek:

Ma ismét KAMIONOS ÖLT 2 MAGYART A 4-esen !!!
Ez esetben ukrán volt a kamion.

ÁLLÍTSA-MEG-VALAKI-EZEKET !!!!!!

D4D 2010.09.27. 12:19:37

@qwertzu:
26§
(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.

Meg kellene ismételni a lakott területen belül a 100-at.

"streetfighter" 2010.09.27. 12:25:21

@vuk_:
Igen hosszadalmas lenne ezt kifejteni, ha téged úgy kell erről győzködni. :(
Szerintem közel sem egy kategória, már csak a veszélyeztetettek számát tekintve sem.

CD-R80 2010.09.27. 12:29:41

@qwertzu: Ha megfordítom a dolgot...
40-es tábla majd lak. ter vége tábla. Mennyivel mehetsz tovább?

qwertzu 2010.09.27. 12:35:36

@D4D: És ebbe hol van benne, hogy a lakott terület kezdetét jelző tábla feloldja a 100-ast?

@CD-R80: 40-el értelemszerűen. A következő kereszteződésig/feloldótábláig.

CD-R80 2010.09.27. 12:39:24

@mrzigi: "A rendőrség igazságügyi műszaki szakértő bevonásával indított vizsgálatot a felelősség megállapítására. Felmerült, hogy a terepjáró haladt át előbb a terelővonalon, ezt próbálta elkerülni a kamionsofőr azzal, hogy balra kormányozta a járműszerelvényt."

Ezt pont arról találtam, de keltsd csak a hangulatot, az különösen fontos..

CD-R80 2010.09.27. 12:40:40

@qwertzu:
Remélem még nincs jogsid.

qwertzu 2010.09.27. 12:45:21

@CD-R80: Van. De ne haragudj, ez nem érvelés. Mivel támasztod alá, hogy a lakott terület kezdetét/végét jelző tábla feloldja a sebességkorlátozás hatályát. Mert érvet azt nem hallottam.

qwertzu 2010.09.27. 12:50:42

@CD-R80: Nekem van jogsim, neked meg nincsenek érveid. Szóval miért oldja fel a sebességkorlátozás tábla hatályát a lakott terület kezdetét/végét jelző tábla?

mrzigi 2010.09.27. 12:57:10

@CD-R80:
Aha, az k.rvára életszagú ám ... LOOOL

Te mint elaludt/elbambult kamionos, aki frontálpuszit csinált a SZEMBESÁVBA, nem pont ugyanezzel a mesével állnál elő?

CD-R80 2010.09.27. 13:47:24

@qwertzu: A lakott terület tábla az általános sebességszabályozás eszköze, az ideiglenes forgalomkorlátozó táblákra, valamint a szakaszos differenciált sebességekre vonatkozóan nincs hatálya.
Ez egy rendőri szakvélemény..

Ezt lehet én néztem be most:) Tudok érvelni( remélem) de itt a Kresz kicsit szétszórt, mire megtalálja az ember..
De ami érdekes ugyanebben a részben..
"jogszabályi módosításra lenne szükség, mivel jelenleg a sebességkorlátozás során alkalmazott jelzőtábla-elhelyezési előírások nem egységesek."

@mrzigi: De biztosan, sőt utána még a féknyomokat is úgy rendezném el. Ne érts félre nem védeni akarom, de az is vicces hogy minden baleset amiben kamion van ott a kamionos lenne a hibás.

mrzigi 2010.09.27. 14:13:17

@CD-R80:
"de az is vicces hogy minden baleset amiben kamion van ott a kamionos lenne a hibás."

Minden (majdnem) baleset ahol a kamionos a szembesávba kerül (előzés) ... ott a kamionos a hibás.

De ahol frontálpuszi, és a kamion van rossz sávban, ott azért 100%-ban !!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.27. 14:55:57

@xaba99: Én biztos aláírom!!!! Nálunk is robognak át a telefonok a falun, a kép leesik a falról!

cso zsi 2010.09.27. 20:02:50

@qwertzu: Bár már előttem más is megemlítette, de azért nézzük át a szabályokat.

"Tájékoztatást adó jelzőtáblák
17. § (1) A tájékoztatást adó jelzőtáblák a következők:
s) „Lakott terület kezdete” (131., 131/a., 131/b., 131/c. ábra):
t) „Lakott terület vége” (132., 132/a., 132/b., 132/c. ábra):

Vajon a fenti két tábla miről tájékoztatott? Csak nem az alábbiakról?

26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:

a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
aa) autópályán 130 km/óra,
ab) autóúton 110 km/óra,
ac) lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
ad) lakott területen 50 km/óra,

a/1. a külön jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő autóbusszal

- autópályán 100 km/óra,
- lakott területen kívül, egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra
b) egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel

autópályán 80 km/óra,
lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,
lakott területen 50 km/óra,

c) villamossal 50 km/óra,
d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,

da) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,

db) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
d/1. hólánccal felszerelt gépjárművel 50 km/óra,
d/2. a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3. a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,
e) mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
40 km/óra,
f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
25 km/óra,
g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek
20 km/óra,
h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel
15 km/óra.

Kérdés: Ha meglátod a "lakott terület kezdete" táblát, amin lehet helységnév, vagy egy városkát ábrázoló rajz, alapesetben mennyivel haladhatsz a tábla vonala után 1 (egy) centiméterrel?

jelentéktelen alak 2010.09.27. 21:29:02

@FDToth: Az úton, nem demokrácia van. :-)

Igenis alkalmazkodni kell a körülményekhez. Az is egy körülmény, hogy valaki lassabban megy előtted, meg az is egy körülmény, jégpáncél borítja az utat. Mindkettőhöz, egymástól függetlenül alkalmazkodni kell.

Ha lassabb megy előtted, amint tudod, le lehet hagynod és kész. Vagy szerinted mi egyéb lehetőséged van, mint az alkalmazkodás? Most a ráolvasással való eltüntetéstől tekintsünk el! :-D

Sokan vannak tévedésben a sebességet illetően.
Az, hogy egy úton a 90 a megengedett sebesség, az egy szleng.
Valójában a megengedett maximális sebesség a 90km/h. Vagyis, ha pl "megengedett leglassabb sebesség" tábla nincsen az út mentén, akkor a szabály szerint bármilyen sebességgel lehet mehetsz 90-ig. 90-nél gyorsabban nem lehet csak.

Úgy kell ezt érteni, hogy ha minden körülmény adott -vagyis a sofőr, az autó, az út, az időjárás, a forgalom, a látási viszonyok, stb. mind, mind lehetővé teszik, akkor még akár az észbontóan gyors 90-el is.

Mint már írtam, én sem szeretek ilyen helyen 40-el, 50-el baktatni. De sajnos része a közlekedésnek az ilyen is. Bele kell kalkuláni, mikor valaki útvonalat szerkeszt.
Vagyis alkalmazkodni kell hozzá!

jelentéktelen alak 2010.09.27. 21:41:33

@qwertzu:

JUJJJ!

Hol lehet ilyen olcsón jogosítványhoz jutni? :-)))

A lakott terület tábla, valóban nem oldja fel a 100-as táblát. Sőt! tovább korlátozza!
50-re.
Lakott terület kezdete tábla mellett alap esetben már csak 50-el lehet elhaladni. Függetlenül attól, hogy milyen sebesség korlátozó tábla volt előtte!
De nem függetlenül attól, hogy milyen sebesség korlátozó tábla van vele egy oszlopon. :-)

Ugyan ez igaz, a lakott terület vége táblára is. Ha még a faluban van egy 30-as tábla, majd a falu vége tábla, akkor a 30-as tábla vonalától 30km/h a max megengedett sebesség, majd a falu vége táblától -személyautónak alap esetben- 90km/h.

Ez nem csak a napnál is világosabb logikus, de a mások által beidézett KRESZ pontjai olvasgatva, magad is láthatod, hogy leírott szabály.

Persze a falu vége tábla után mehetsz tovább 30-al a következő kereszteződésig, az csak bosszantó, de nem tilos. De egy 100-as tábla után, szerintem ne menj 100al tovább egy lakott terület kezdete tábla után! Nem a büntetéstől féltelek, hanem a balesettől.

FDToth 2010.09.27. 22:00:19

@jelentéktelen alak:
Ezzel azt mondod, hogy nem kell törődni a másikkal. Szóval az a normális, hogy aki 70-nel megy, ahol 90 a megengedett legnagyobb, az ne törődjön másokkal, csak magával?
A közlekedés arról is szól, hogy egymást segítsük az utakon, ne pedig hátráltassuk.
Tisztában vagyok azzal, hogy ebben az esetben a 90 a megengedett max, szóval elvileg mehetsz 20-szal is. De ez a többi autóssal szemben nem fair.
Előzni lehet, de ha nagy a forgalom és erre nem nagyon van lehetőség, akkor nincs ok arra, hogy ne használd ki a megengedett maxot.
Ha te azt vallod, hogy normális önzőnek lenni, mással nem törődni, akkor tipikus magyar mentalitásod van.

cso zsi 2010.09.27. 22:26:17

@FDToth: Ne feljtsd el, hogy azon az úton, amin 3,5 tonnáig engedélyezett a max. 90 km/h, mások is járnak.
Akiknek esetleg kötelező kevesebbel menni, ez esetben 70-nel, hogy képesek legyünk szabályosan megelőzni. Ilyenek pl a 3,5 tonna feletti járművek. Hogy viszonyulsz hozzájuk?
És hogy viszonyuljunk ahhoz a furgonoshoz (magam is azt vezetek igen sokat), aki az út és látási viszonyokat (szakadó eső, a sor 60-nal "hasít") figyelembe nem véve gázol át másokon, veszélyeztet az előzéssel, majd pár perccel később meglátod az úton keresztben állva, gyűrött orral, és még három másik autó háromfelé szóródva, kisebb-nagyobb sérülésekkel, jajgató utasokkal?
Kihasználta az útra engedélyezett maximumot, és nem hagyta, hogy feltartsák?
Sietett?
Addig.
Onnantól erősen ráért már.

jelentéktelen alak 2010.09.27. 23:05:02

@FDToth:

Nem azt mondom, hogy nem kell törődni a másikkal! Éppen ellenkezőleg. Törődni kell vele és tudomásul venni, hogy számára más az értékrend, más a megfelelő sebesség. Ezer oka lehet arra, hogy olyan tempót választott magának, ami számodra lassú.

A közlekedés nem arról szól, hogy egymást segítsük az utakon! Ez tévedés. Egy karitatív akció szólhat erről, de a közlekedés célja eljutni A-bol B-be.
Még az is, hogy minél gyorsabban csak a minél biztonságosabban után van.

Természetesen nem vallom, hogy önzőnek kell lenni és másokkal nem törődni. De ezt nem csak a saját szemszögemből nem vallom!
Mindez amit leírtál, kizárólag bizonyos nézőpontból igaz. Más nézőpontból ugyan azok a jelzők húzhatóak rá arra, aki elvárja a 90-el haladást.

Az, hogy nagy a forgalom, hogy túlterheltek az utak, hogy túl sokan sietnek, stb.
Nem kell, hogy bárkit visszatartson a vezetéstől, aki csak lassabban tud közlekedni!

Természetesen, ha nem teszi, az egy elegáns megoldás. De elvárni -szerintem- nagyobb bunkóság, mint feltartani a forgalmat ilyen embernek.

Ha meglátok egy vak embert a zebránál, aki át akar menni az út túl oldalára akkor nem vagyok köteles segíteni neki.
Roppant elegáns dolog segíteni rajta, az illem meg is követeli, de nem kötelező. Ami kötelező, az a segítség módja. Vagyis ha mégis segítesz neki, akkor nem terelheted a robogó busz alá, nem zavarhatod bele a piros jelzésbe, stb.

Így van ez a közlekedéssel is. Nem muszáj személyi sofőrt fogadni azért, mert megöregedtél és már csak lassabban biztonságos a vezetés számodra. Nem muszáj otthon maradnod miatta. De elegánsabb!
Ha azonban mégis úgy döntesz, hogy vezetni fogsz idős korodban, akkor azt az érzék szerveid állapotának, a reflexednek megfelelő módon kell tenned. Adott esetben, olyan helyen ahol 90 a limit, csak 70-es tempóval haladva.

Szerintem ez így emberi,így normális.

jelentéktelen alak 2010.09.27. 23:27:42

@cso zsi:

Korábban jelezte, hogy a teherautó az más eset.
Annak megbocsátja a 70-et. :-)

Az a baj, hogy sokan gondolják úgy, mint ő.
Sokan vannak úgy, hogy annak az embernek nincsen keresni valója a forgalomban, akinek a képességei nem teszik lehetővé a többség tempóját, a forgalom ritmusát.

Csak hát ez szerintem butaság.

Közlekedve (is) mindannyiunknak figyelni kell egymásra. Vagyis aki gyorsabb, annak tudnia kell kezelni a lassabbak jelenlétét az utakon, de a lassabbaknak is mindent el kell követni, hogy a lehető legkisebb akadályt jelentsék.
Nem mindig látszik, hogy a másik miért lassabb.
Lakott az utcánkban egy fickó, aki szembaleset miatt, olyan jogosítványt kapott, amivel csak 80km/h sebességgel haladhatott. Sajnos már nem él az illető, de ha élne, még "csak" 65-70 éves volna.
Az egy dolog, hogy nem vette ezt a korlátozást soha figyelembe, de ha szabályosan közlekedett volna, soha senki nem tudta volna miért megy 80-al, ahol 90 limit.
Persze kitehet egy 80-as matricát az autójára, ha akar. De nem kötelező.
Ám mivel az autót az egész család használta, a többi család taggal lett volna kicseszés. Mert ha kint van a matrica, akkor az autó ügye nem mehet gyorsabban, bárki is vezeti.

Én úgy gondolom, hogy ha orvos úgy ítélte meg, hogy az illető alkalmas a vezetésre, de számára csak a lassabb tempó a biztonságos, akkor én ezt nem bírálhatom felül. De nem csak én, a többi közlekedő sem. Biztosan fogok mögötte baktatva bosszankodni, de ez minden. Pont annyi joga van neki is használni az utat, mint nekem.

D4D 2010.09.27. 23:32:21

26§
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

Ha 88-at megy, én 90-et, akkor is akadályoz. A szabály szellemében.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.27. 23:45:24

@jelentéktelen alak: Sokmindenben igazad van, de ha mi elfogadjuk azt, hogy ő csak lassabban tud menni, akkor valahol neki is el kellene fogadnia, hogy a forgalom gyorsabban szeretne haladni. Ha annyira rosszak valakinek a reflexei, hogy nem tudja tartani a 90-et, akkor szerintem semmi keresni valója nincs a forgalomban. Elvégre a 90 km/óra nem olyan hajmeresztő sebesség. Gondoljunk bele, hogy aki nem mer ennyivel manni, az mit csinálna vészhelyzetben? Inkább mégse gondoljunk bele...

Persze nem tudhatjuk, hogy miért megy lassan. Lehet, hogy pl. műszaki hibás az autó, vagy lehet még ezer más oka annak, hogy lassan megy. De tapasztalatom alapján rengeteg olyan autós van, aki simán spórolásból megy 60-70-nel ott, ahol mások mennének 90-nel. Ez semmi más, csak kib.szás a többi autóssal. És az ilyn megérdmli, hogy dudáljanak rá. Sőt, ő teremti a balesetveszélyes helyzetet, mert miatta előzgetnek a többiek. Mert valljuk be, nagyon idegesítő egy egyenes, széles úton 60-nal menni.

D4D 2010.09.27. 23:47:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Azt is tegyük hozzá, sok mai autó kevesebbet eszik 90-nél mint 60-nál.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.27. 23:54:22

@D4D: Jaja, de vannak ilyen über-spórolós nagyokosok, akiknél abban merül ki a takarékos vezetés, hogy lassan mennek, és üresben gurulva lassítanak. Feljebb írtam, hogy van egy rokonom, aki pont így tesz, lesz*rja a többi közlekedőt, mert ő most spórol. A körülötte zajló eseményekből semmit sem vesz tudomásul, még hajókürttel is dudálhatnak ré, egyszerűen nem érdekli. És az a legjobb az egészben, hogy jó sofőrnek tartja magát :(

D4D 2010.09.28. 00:06:16

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
A rokonságot készen kapod. Megválogatni csak a barátaidat tudod.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.28. 00:07:32

@D4D: Más baj nincs vele, csak vezetni nem tud :)

D4D 2010.09.28. 00:13:17

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Én se tudok, csak valahogy mindig épségben és a többieknél hamarabb sikerül hazaérnem. Mindezt egy jó fogyasztás mellett.
(6.2 városi 2.0 diesel, és sok lámpánál elsőnek indulok, elsőnek érkezek.)

cso zsi 2010.09.28. 06:59:49

@D4D: Az nem indokolatlan lassú haladás.
Hogy 90-nél kevesebbet fogyasztana, az még nagyobb zöldség. Inkább hatékonyabb az üzemanyag elégetése, mint 10-20-szal a dugóban csorogva.
Az engedélyezett max. seb. még mindig nem azt jelenti, hogy kötelező annyival menni, hanem azt, hogy lehet.
A körülményeket is figyelembe kell venni. Egy autópályán az 50-es poroszkálás indokolatlan, és más közúton is összefuthatunk vontatmány nélküli traktorral. De ha látunk egy személyautót, amiben egymaga ül a vezető, és nem megy többet 60-nál, akkor az akadályoz. Indokolatlannak véljük a sebességét, mert mi tudunk gyorsabban menni? Ő biztos meg tudja indokolni, de számunkra csak annyi fog lejönni, hogy miért pont ott teszi, amerre mi járunk. Esküvői tortát, herendi porcelánkészletet nem tilos szállítani személyautóban. Pár zsák cementet sem. Ez utóbbiból akár 6-8 zsák is befér a csomagtartóba, és ember ne nagyon üljön már a kocsiba a sofőrön kívül, de a menettulajdonságok úgy megváltoznak, hogy öröm nézni. Kívülről meg csak azt látod, hogy leér a kipufogó a földre.
Hamarabb hazaérsz, mint a többiek? Mekkora úton, mennyi időt nyerve? 200 km-n 15 percet? Abban mi a nyereség? Látod a Barátokközt elejét is, vagy te mész elsőnek pisilni?
:))))

Mzee1000 2010.09.28. 09:21:25

Ez ellen nem lehet tenni semmit, illetve lehetne a kormány részéről. Én pl. k*rvára sok pénzt kérnék a külföldi kamionok áthaladásáért, így abból sok bevétel folyna be amit az utakra lehetne fordítani, vagy aki nem fizet kerülne másfelé. EZT OLYAN NEHÉZ MEGÉRTETNI A KORMÁNY RÉSZÉRŐL???

jelentéktelen alak 2010.09.28. 09:34:08

@...::: Flúgos Kamionos :::...:, D4D :

Persze, hogy minnel tobbet el kell kovetnie, hogy a gyorsabb minel hamarabb es biztonsagosan megelozze. De szerintem az butasag, hogy semmi keresni valoja az uton.

Az, hogz autak kapacitasa nem szolgalja a forgalom nagysagat, nem lehet pl. az idosek buntetese.
Ha mennie kell, igen is vegyen reszt a forgalomban es ha szamara csak 70 a biztonsagos, akkor ne kockaztasson 90-el!

A KRESZ az indokolatlan lassu haladast tiltja.
Ha van indok a lassu haladasra, akkor nem utkozik a szabalyba. Lehet ez barmilyen indok. Akar az is, hogy fel akarja tartani a mogotte levoket! Az mas kerdes, hogy maga az indok ebben az esetben sabalyt sert. Igy nem a tempoja miatt szabalytalan, hanem az indoka miatt.
Sahol nincsen meghatarozva, hogy mely indokok az elfogadottak, mellyek nem.

En ugy gondolom, hogy aki egy 90-es uton 70-el megy az ut szelere huzodva, az szabalyos, de valoban tud bosszanto lenni.
Aki ugyan ott 90-el megy a felezo vonalon a sor elejen a kevesbe bosszanto, de szabalytalan.

jelentéktelen alak 2010.09.28. 09:38:19

@D4D: Attol fugg, hogy indokolt e szamara a 88km/h

Ha igen, akkor teljesen rendben van a szabaly szellemben.

ex-dr. vuk 2010.09.28. 10:38:54

@FDToth:
inkabb az a "tipikus magyar mentalitas", hogy a kurva anyjat aki utban van, barmi is legyen az oka ra.
90 a megengedett. Es? Ezernyi oka lehet kevesebbel menni. Gondolom akkor is indokolatlan szerinted ha pl. köd van. esik az eso. szar az ut. Ha 90 akkor 90, es ne merjen 89-cel menni mert akkor feltart...

Miert van az, hogy ilyen problemak is csak magyarorszagon merulnek fel?

CD-R80 2010.09.28. 11:19:52

Leszokhatnátok erről a tipikus magyar szövegről, mert csak...

qwertzu 2010.09.28. 12:15:15

@cso zsi: "26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik"

De máshogy rendelkezik. Úgy rendelkezik, hogy lakott területen 70-es megengedett tábla hatálya alatt 70-el lehet közlekedni.

@jelentéktelen alak: Mert miért? Mert te azt állítod? A sebességkorlátozó tábla hatálya a következő kereszteződésig/feloldótábláig tart. A lakott települést jelző tábla nem korlátoz sebességet. Arról tájékoztat, hogy olyan területre érkeztél ahol 50 km/óra a megengedett sebesség, kivéve a sebességkorlátozó táblák mást mondanak. Az elején mást mond a tábla. Enyi.

FDToth 2010.09.28. 12:27:49

@vuk_: tévedsz haver. Éltem külföldön, elég sok helyen, és vezettem is. Franciaországban nem mennek többel a megengedettnél, de nem is mennek 70-nel ott ahol 90-nel lehet. ha igen, akkor lehúzódnak és kiteszik a jobb indexet h előzhetik.
Esőben, ha nem esik nagyon, akkor is lehet 90-nel menni! attól h esik egy kis csapadék, még nem kell beszarni!
Nincs ok arra, hoyg ne menj 90-nel ott ahol lehet! Műszaki hiba? állj meg! nézelődni akarsz? menj busszal. spórolni akarsz? 90-nél jobban fogyaszt az autó, mint 70-nél...
Nagyapám 80 éves elmúlt, alig bír vezetni, csal az egészségügyi vizsgán, 50-nel megy mindenütt mert a tájat nézi... no comment. tipikus magyar...

FDToth 2010.09.28. 12:29:23

@cso zsi: miért a kivételekkel jössz te is? furgon, 3,5 t felett persze h kevesebbel megy! nem erről van szó! arról beszélek aki nem tud vezetni. tudod mennyien vannak akik félnek gyorsan menni???

FDToth 2010.09.28. 12:33:18

@jelentéktelen alak: nem értek egyet. Aki nem képes felvenni a forgalom ritmusát, az ne vezessen. tehát ha mész 70-nel és mögötted rohadt nagy a sor, akkor állj félre és ott azonnal égesd el a jogosítványod és az autód.
Sajnos sztem sok baleset van abból is h vki szeretne normálisan közlekedni, monnyuk 90-nel menni, nem 70-nel, de mivel nem hagyják, így előz, figyelmetlen és baleset. ki a hibás? nehéz kérdés, de biztos, hogy az is, aki indokolatlanul lassabban megy.
Vezettél már hosszabb időn kerseztül Nyugatabb EU-ban? ha nem, akkor nem fogod megérteni.

cso zsi 2010.09.28. 13:13:58

@qwertzu: És? Addig a tábláig el is kell jutni valahogy.
Márpedig a "lak.ter." tábla után csak, és kizárólag 50 km/h...
...amennyiben a rendelet másként nem rendelkezik. Rendelkezhetne, hogy egy kétágú oszlopon a heylségnévtábla mellé (vagy ugyanazon az oszlopon fölé), kitenné a 80-at, nem két villanyoszloppal hátrébb.
A Hungária körúton is lehet nyomni 70-nel, de ez nem jelenti azt, hogy az odavezető utakon is megteheted.

@FDToth: Lovaskocsi? Rakomány nélküli traktor? Valódi rokkant?
Mi kell még ahhoz, hogy másokat is az úton hagyj?
25-30 közúton is töltött év, és millió fölötti kilométer.
Nálam alap, ha lassabban megyek az engedélyezettnél, akkor jobbra indexszel jelzek, hogy alkalmas előzésre a terep. De felnőtt olyan korosztály, aki rámvillog/dudál, hogy a fasor/búzamező mellett minek indexelek, mert nincs hová lekanyarodni.
A gázt a hülye is tudja nyomni.

qwertzu 2010.09.28. 13:30:34

@cso zsi: "Márpedig a "lak.ter." tábla után csak, és kizárólag 50 km/h.."

Kivéve a 70 km/h (vagy más) táblák hatálya alatt. A lakott település tábla meg nem szünteti meg az előtte lévő 70-es tábla hatályát. A kreszben világosan le van írva, hogy mi szünteti meg a tábla hatályát, és a lakott település kezdete tábla nincs közte. Tehát a tábla hatálya a lakott területen is tart a következő kereszteződésig. Tehát 70-el lehet menni.

Amúgy a témában küldtem post-ot SilentSound-nak remélem kiteszi, ott majd átbeszéljük.

ex-dr. vuk 2010.09.28. 13:57:20

@FDToth: ugy ertettem, hogy csak magyarorszagon vannak ilyenek mint te, hogy "a kurva anyjat aki 90-es korlatozasnal nem megy LEGALABB 90-nel"
Mashol leszarjak es megelozik amikor tudjak, ennyi.
Attol hogy te leszarod az esot lehet hogy mas inkabb ovatosabb. Kodben lassabban kell menni nem? Vagy ha 30 meter a latotavolsag akkor is nyomod, mert 90 a megengedett? Gondolom ha 90-es korlatozas van akkor szar uton, megrakott utanfutoval is 90-nel mesz ugye?

Idiota.

ex-dr. vuk 2010.09.28. 13:59:28

Ja meg gondolom a bicikli/kismotor is huzzon a picsaba, maradjon otthon, mert nem 90-nel vagy 50-nel (varosban) megy. Traktorokat meg a kombajnt siman be kene tiltani, ugye?
De tenyleg ennyi fasz hogy kerul az utakra?
"Ezert tartunk ott, ahol.." :)

FDToth 2010.09.28. 14:12:52

@cso zsi: ha te indexelsz, akkor jól csinálod!
Amiket felsoroltál, az meg megint csak kivétel, mert belőlük olyan sok nem rohangál, mint normál autókból.

FDToth 2010.09.28. 14:16:42

@vuk_: én nem idiótáztalak le. Te igen. ez téged minősít. hagyjuk.
ködben nem megyek 90-nel, mert látótávolság nagyon kicsi. Esőben pedig alkalmazkodni kell az eső mennyiségéhez. ha csak szemerkél akkor nyugodtan lehet gyorsabban menni, ha pedig dézsából öntik, akkor természetesen lassan mész.
Te is csak kivételekkel jössz az utánfutóval. Én arról beszélek, hogy sima, egyszerű hétköznapi autóval hogyan kell közlekedni.
Előzni nem mindig lehet, és ha nem lehet, akkor vegyünk fel a forgalom ritmusát.
Nem vagy idióta és én sem, egyszerűen más a véleményünk egy adott témában. ennyi.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.28. 14:46:59

@cso zsi: És még csodálkozunk, hogy ennyien nem ismerik a kreszt. Ismerik, csak rosszul.

ex-dr. vuk 2010.09.28. 14:49:28

@FDToth:
arrol van szo, hogy ne akard megmondani senkinek, hogy mennyivel menjen az adott utszakaszon, mert ezernyi oka lehet arra, hogy nem annyival megy amennyivel te szeretned. Ezek nem kivetelek. Attol, hogy te nem latod az okot meg letezhet.
Irtad, hogy kicsit esik az nem szamit akkor is menjen 90-nel. Igen, te igy latod o meg ugy. A megoldas nem hoborogni hogy a kurva anyjat maradjon otthon, hanem megelozod amint tudod es mesz dolgodra. Ez a kozlekedes.

Egyebkent is inkabb menjen lassabban mint csavarodjon fel egy fara nem? Te pedig oldd meg a (szabalyos) kozlekedesi szituaciot hoborges helyett.
(sokan akkor is hoborognek ha pl. bukkano elott lassit valaki - ebbol lesz az hogy allo autoba csapodik mert fogalma sincs a belathato utszakasz es a fektavolsag viszonyarol, de anyazni bezzeg tud)

jelentéktelen alak 2010.09.28. 19:23:15

@FDToth: Akkor maradjunk annyiban, hogy nem értünk egyet. :-)

"Vezettél már hosszabb időn kerseztül Nyugatabb EU-ban? ha nem, akkor nem fogod megérteni."

5 éve élek és közlekedek Írországban. Mégsem értek veled egyet.

Sőt! Itt tanultam meg azt, amit állítok. Itt ugyanis nincsen sebességkorlátozó tábla minden ferde fűszál miatt. Itt egy szerpentin, vagy egy körforgalom előtt is lehet 100as tábla. Olyan helyeken, ahol nincs az a jármű és pilóta, aki akár 70-el az úton tudna maradni, nem hogy a sávban.

A sebességkorlátozás a maximális megengedett sebesség. Azon belül a sofőr belátására van bízva, hogy mennyivel megy.
Bármilyen bosszantó is -mert engem rohadtul bosszant- ha ott ahol egy nyíl egyenes, széles, sima úton 100 a limit és valaki 55-60-al megy, jogosan teszi. Csak akkor számít akadályozásnak, ha nem húzódik az út szélére, hanem az út közepén teszi.

Sajnos itt ez is jellemző. Láttam koccanást 15-16m széles úton, ahol két szembe közlekedő 100 helyett 60-al ment -legalábbis az egyik biztosan, mert 3-mal utána mentem- és mindkettő leverte a másik tükrét. :-)

Na ők akadályoztak. Nem azért, mert lassan mentek, hanem azért, mert az út közepén mentek lassan; annak ellenére, hogy az út széléig, még lett volna kb 4m ahová lehúzódhattak volna.

jelentéktelen alak 2010.09.28. 19:27:46

@FDToth:

Ezt az eső dolgot azért gondold át. Ha éppen csak nedves az út egy hosszabb száraz időszak után, nagyságrendekkel jobban csúszhat, mint ha napok óta dézsából öntik a vizet típusú eső van. Még a legjobb gumikkal is.

cso zsi 2010.09.28. 20:14:23

@jelentéktelen alak: Így van. Elvégre akkor áztatja fel az út porát. Mintha apró kavicson menne az ember. Ősszel befigyel a hulló falevél is, ami nedvesen korcsolyapályát hoz létre. Az ABS-t azon cseszhetik.

D4D 2010.09.28. 20:39:07

@cso zsi: Provokációnak szántam, hogy beszéljünk róla.

Személy szerint mehet előttem bárki bármennyivel, ha én gyorsabb vagyok, és meg akarom előzni, akkor engedjen el. Nagyon sok olyan hülye van az utakon, akik nem tudnak kellőképpen helyzeteket értelmezni, és ezzel állandó veszélyforrások, veszélyesebbek, mint a notórius lassanmenők.
A lassanmenők is akkor kezdenek el veszélyesek lenni, ha a mögöttük jövőkre akarják kényszeríteni a lassúságukat.

Helyzetelemzés:
Ma volt előttem egy autó, aki minden körforgalomnál megállt, és csak utána hajtott be a körforgalomba. Az üresekbe is. Kishíján kétszer is belecsattantam, a negyedik körforgalomban megelőztem, mert féltem, hogy az autópályafelhajtóra is úgy fog felmenni, hogy megáll a gyorsítósáv elején (láttam már ilyet).

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.28. 22:15:36

@D4D: "megelőztem, mert féltem, hogy az autópályafelhajtóra is úgy fog felmenni, hogy megáll a gyorsítósáv elején (láttam már ilyet). "

És olyankor mit lehet tenni, ha a szerencsétlenje 50-nel akar besorolni az autópályára, én meg ott vagyok mögötte, és mennék 90-100-zal, de miatta nekem is csigatempóval kell besorolnom?

jelentéktelen alak 2010.09.28. 22:36:34

@D4D:

"mert féltem, hogy az autópályafelhajtóra is úgy fog felmenni, hogy megáll a gyorsítósáv elején (láttam már ilyet)."

Ha megáll az még gyenge. Nekem már tolatott valaki vissza a felhajtónál.
A felhajtó egy teljes kört ír le, mire gyorsító sávvá vált de a zajvédő fal az utolsó pillanatig takart mindent. mire kiegyenesedett az út, arra összpontosítottam, hogy a besorolás zökkenő mentes lehessen, így a tükröt néztem erősen. Mikor utas kiabál, hogy "VIGYÁZZ, EZ HÜLYE!!!" néztem csak magam elé és látom, hogy a Fiat Ritmo tolat felém a gyorsító sávban. Visító gumikkal állítottam meg a család büszkeségét (Dacia).
Bevallom, akkor nem tudtam ki a nagyobb hülye kettőnk közül; örültem, hogy egyben maradt a rám bízott autó. Pár hetes volt a jogsim.

D4D 2010.09.28. 22:49:08

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Biai felhajtó Bp felé ismerős? Ott havonta minimum egyszer van ilyen. Borzalmas.
Ott is előztem már 40-el menőt.
@jelentéktelen alak:
Még jó hogy volt utasod!

3,5 t felett sok Bp környéki szakasz fizetős. Jön a funkcionális analfabéta, és nem tudja értelmezni a táblát, és nekiáll akár reggel 7-kor letolatni. Nincs nagy sor!

Ma hallottam a rádióban, hogy a lakosság 25-40%-a (korcsoportonként vátozó) funkcionális analfabéta.

cso zsi 2010.09.29. 07:09:29

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
"És olyankor mit lehet tenni, ha a szerencsétlenje 50-nel akar besorolni az autópályára, én meg ott vagyok mögötte, és mennék 90-100-zal, de miatta nekem is csigatempóval kell besorolnom? "

Ezt korábban megmagyarázta valaki, hogy ott "elsőbbségadás kötelező" tábla van, meg ahol elfogy a besoroló, ott záróvonal, és azt nem lépheti át....
Az fel sem tűnik neki, hogy a macisajtot 100-150 méterre a háta mögött hagyta, és mindenféle következmény nélkül felgyorsíthat max. sebességre, hogy a 80-nal haladó kamion elé nyugodtan besoroljon. Ha ennek a manővernek a befejezéséhez hiányzik 10 méter, akkor az a vonal nem betonból van, és nem kell neki állóra fékeznie idióta módon. De láttam már leállósávról "kiparkoló" autóst is, aki a pályán kezdett 10-ről felgyorsulni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.29. 12:26:43

@cso zsi: Jaja, szoktam nevetni azokon, akik egy kamion elé nem tudnak besorolni. Jönnek mellettem 80-90-nel, aztán mikor már legyorsulnak, "észreveszi", hogy kamion van mellette, erre lelassít...Azt várja, hogy kamionnal lassítsak le, és engedjem be. De könyörgöm, miért? Ha ő arra nem képes, hogy a gázt nyomja, akkor ne várja, hogy majd én megoldom a besorolásást.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.09.29. 15:26:57

KPM nincs. NKH van. Kátyúkhoz semmi köze.

ex-dr. vuk 2010.09.29. 17:19:22

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
igazad van, inkabb dogoljon meg, minthogy te levedd a labad a gazrol.
Remeljuk egy hibas dontesed alkalmaval masok is igy fognak gondolkodni.

Eljen a kozlekedesi moral!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.29. 17:22:14

@vuk_: Ha annyira hülye, hogy nem képes gázt nyomni, és még be is sorol elém, akkor hajrá. Te is így szoktál besorolni, mi?

ex-dr. vuk 2010.09.29. 17:50:15

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
nemigen kozlekedek autopalyan, csak a hozzallasodat kritizaltam.
Ha valaki elbasz valamit, akkor (habar te kisegithetned) dogoljon meg inkabb.
Majd ha visszakapod lehet maskepp velekedsz (arra az idore).

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.29. 18:30:36

@vuk_: Aki így közlekedik, az nem elbasz valamit, hanem szándékosan csinálja.

"streetfighter" 2010.09.29. 18:31:48

@vuk_:
Neked tényleg furcsa a hozzáálásod sok témához.
Mondjuk, már hozzászoktam. :)

"streetfighter" 2010.09.29. 18:32:59

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Nem.
Szerintem egy balfék és az megérdemli a sorsát. :)

jelentéktelen alak 2010.09.29. 19:28:59

@vuk_:
Kezdő koromban, egyszer tettem meg ezt.
Soha többé. Ugyanis meg kellett miatta állnom a pálya külső sávjában.

Láttam, hogy jönne fel a pályára és gyorsít.
Elvettem a gázt, hogy beférjen elém, erre ő is. Villantottam, hogy menjen, erre lassít tovább és indexel befelé. Erre villogtam és integettem, miközben én is fékeztem. Végül mire leesett neki, hogy mi is történik körülötte, engem már dudálva kerülgettek.
Meg kellett állnom hogy bejöjjön elém és még utána sem gyorsított valami galakitusat.

Én is hülye voltam, de kezdőként tesz ilyet az ember. Mindenesetre egy életre megtanultam, hogy csak azt engedem be, aki be is akar jönni és nem csak úgy csinál.
Nem erőszak a disznó tor, vagy hogy tartja a mondás... :-)

Jogosítványom első pár hónapjában elég sokat kellett autópályáznom. Azt hittem, az lesz a legkisebb kihívás. Hát... a rutintalanságom, mások hülyeségével karöltve, szült egy-egy érdekes szitut.

CD-R80 2010.09.29. 20:01:51

@jelentéktelen alak: Én is jártam így, s hasonló lett a véleményem. Ha jön fel valaki akkor át a belsőbe ha üres, ha nem akkor meg majd bejön mikor akar utánam. Viszont indexelni csak akkor szabad befelé ha tényleg üres a belső. Vagy öngyilkos akart lenni az illető vagy azt hitte egyből megyek de így is húzták már rám az autót pedig még mellettem járt a belsőben egy másik. Villantani meg személyautónak sosem mert 30%-a megijed tőle és a féket nyomja egyből.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.29. 20:33:18

@CD-R80: "Ha jön fel valaki akkor át a belsőbe ha üres"

Személyautóval megoldható, de ha kamionnal mész be a belsőbe, akkor biztos, hogy bejön melléd a szerencsétlenje, és pont annyival megy, mint te (kb.90-nel), és az istenért sem enged vissza a külső sávba. Ezért mondom, hogy aki be akar sorolni, az oldja meg, ahogyan akarja.

cso zsi 2010.09.29. 20:58:27

@vuk_: Akkor talán utasként láttál már olyat, hogy az ilyen felhajtóknál udvariaskodik a szélsőben haladó, és behúzódik a belsőbe, míg őbénasága besorol nagy kegyesen.
Csakhogy, a német pályákon ezeken a pontokon záróvonal van felpingálva, hogy NE udvariaskodjon az, aki a pályán halad, ne zavarja meg a belsőben közlekedőt, hanem a besorolni kívánó oldja meg a helyzetet.
Ahogy a 180-as elől sem ugrunk be 130-cal két 80-as kamion közé, úgy a kamionosnak, és másnak sem kell a fékre ugrani az elsőbbségadásra kötelezett miatt.
A gyorsító sáv azért van, hogy felvegye a pályán haladók tempóját, és nem 50-80 km/h sebességkülönbséggel hajtson a sávra.

CD-R80 2010.09.30. 08:09:40

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ez igaz, bár én nyergessel nem nagyon mászkáltam inkább csak 7,5 és 12t-al. De Mo.-n még elég szép hosszú le-felhajtók vannak, amik elég jól beláthatóak is. Ha itt sem megy neki akkor mi lenne vele némely külföldi pályán.

D4D 2010.09.30. 21:44:10

@CD-R80: Olaszországban helyenként 30 méter a gyorsítósáv, utána fizikailag sincs leállósáv.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása