Nem igazán tudom, hogy István tényleg elismerően ír a történetben szereplő multi-taskingos hölgyről vagy ironizál, azért én kíváncsi lennék a baleseti statisztikájára annak, aki vezetés közben sminkeli magát. Pont a napokban láttam én is egy ilyet, szerencsére előttem ment, nem mögöttem...
Árpád-híd, reggeli csúcs, Budáról Pestre. Sűrű, tömött sorban, tempósan, hullámzó sebességgel hernyózó kocsisorok, plusz sávváltogató cikázók, plusz sávközi motorosok. Gyakorlatilag senki nem tartja a biztonságos követési távolságot.
Ha akarja, sem tudja, mert akkor azonnal elé vág valaki féktávon belül. Állandó vészfék készültség. Figyelni kell – kéne – nagyon. Van is gyakran koccanás, ami aztán mindkét irányban nagy dugókat generál. De most minden oké.
Szőke nő FRV-ben. Sminktükör lehajtva. Valami kis ecsettel festegeti ajkait hosszasan, alaposan. Nem csak úgy tessék-lássék, hanem a dolog jelentőségének megfelelő igazi műgonddal (mondjuk nem mai csirke, úgyhogy van mit „vakolni”).
És közben, mintegy mellékesen úgy vezeti az autóját, mint bárki más. Nem lóg ki a sorból, nem tart nagyobb követési távolságot, sávot vált, és egyáltalán, a kocsija mozgásán meg sem látszik, mi folyik odabent. Tulajdonképpen semmi különös.
Azt ugyan nem láttam, hogy végül hogy sikerült a smink, mert amint elkészült, már csak vezetett, aminek következtében egy-két ügyes sávváltással eltűnt valahol előrefelé. De biztos jó lett, mert amíg azon is dolgozott, látszott, hogy annak volt prioritása.
Férfiak?!
Ugyan.
Sminkelni sem tudnak.
Nemhogy vezetés közben.
Deluxe Rebirthedborned 2010.09.29. 15:21:28
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.29. 15:23:52
ex-dr. vuk 2010.09.29. 15:24:34
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.29. 15:25:49
Deluxe Rebirthedborned 2010.09.29. 15:26:30
Remélem, ezt minden paraszt megfogadja és 10 centi vastag vakolatréteget ken magára mindennap, muhaha.
Reggie 2010.09.29. 15:29:21
(Amugy a posztbol annyi derult ki osszesen, hogy a postiro nem tud ugyes savaltasokkal dinamikusan elorehaladni.)
Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.09.29. 15:30:23
Mondjuk smink helyett harisnyát húzok, meg elintézek némi papírmunkát
Kinek-kinek :)
Mókusélet 2010.09.29. 15:40:35
Egyébként a másik halálom,mikor a Hungárián araszolunk és a mogöttem lévő kocsi sofőrje a Nemzeti Sportot olvassa.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 15:49:18
fura, hogy a KRESZ ezt megengedi.
mint ahogy a mobiltelefonálsát tiltja, de walkie-talkie-zni, cordless telefont használni, PSP-n játszani szabad vezetés közben.
Hurri Kán 2010.09.29. 15:55:19
Верховина 2010.09.29. 16:08:23
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.29. 16:15:20
Zsolth 2010.09.29. 16:18:47
De sminkelni még megtanulok
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 16:22:49
3. § (2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.
viszont ez alapján fixen telepített (be van építva az autóba) rádiotelefonon is szabad kézibeszélővel telefonálni.
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.29. 16:29:58
Szerintem ebből lehet levezetni, de nem vagyok benne biztos. Sőt már abban sem, hogy egyáltalán tényleg tilos-e?
Reggie 2010.09.29. 16:35:40
CD-R80 2010.09.29. 16:39:41
ex-dr. vuk 2010.09.29. 16:42:07
"viszont ez alapján fixen telepített (be van építva az autóba) rádiotelefonon is szabad kézibeszélővel telefonálni."
miert az nem radiotelefon?..
Kocsi huzza a tekercset maga utan? :)
Reggie 2010.09.29. 16:44:05
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 16:44:48
rádiotelefon, csak nem mobil rádiotelefon, hanem fixen telepített rádiotelefon.
2010.09.29. 16:52:11
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.29. 16:52:43
@xaba99: @Reggie: Komoly, lényeges dolgon vitatkoztok :)
Hurri Kán 2010.09.29. 16:53:10
D4D 2010.09.29. 17:05:33
D4D 2010.09.29. 17:09:00
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.29. 17:13:34
Én egy bringást láttam a multkor sminkelni, fülében fülhallgatóval,egyirányúban szemben és közben telefonált
:)
Reggie 2010.09.29. 17:13:48
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 17:18:06
@D4D: saját tapasztalatom szerint a vezetés közbeni dohányzás veszélyesebb, mint a telefonálás. 2-3 alkalommal már majdnem sikerült felgyújtani a kocsit vagy magamat...
vajon tábori gázrezsón szabad-e rántottát sütni vezetés közben?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 17:19:39
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.29. 17:25:02
1kutya 2010.09.29. 17:34:40
ex-dr. vuk 2010.09.29. 17:35:46
az se rossz, egyszer jott velem szemben (varoson belul) gyalog- es kerekparuton egy babettas (mar ez is tilos), sisak nuku, fagyival.
ex-dr. vuk 2010.09.29. 17:37:48
ez a problema egyebkent a magyarokkal. van egy szabaly, es azonnal keressuk, hogy betu szerint hol lehet atvagni ahelyett, hogy siman nem telefonalnanak.
Egyebkent is ainek van beepitett kihangositoja az minek fogdosna egy handsetet? (tudom nem akarja h a kocsiban ulok halljak, de akinek egy kocsi melle nincs 5e ft-ja egy BT headsetre azt nem minositenem)
D4D 2010.09.29. 17:44:28
Ma már nem dohányzom. Azóta belülről ritkábban kell az ablakot takarítani, jóval ritkábban.
Nemcsak rántottát szabad sütni, még faszenes grillen flekkent is. Csak arra kell ügyelni, hogy időben bepácold.
D4D 2010.09.29. 17:46:12
Sisakban nehéz fagyizni.
reklámügynök 2010.09.29. 17:47:10
ex-dr. vuk 2010.09.29. 17:48:09
Csak allvedosben nehez (azok kozul is csak abban amelyiknek nem nyithato az all resze :))
De ugyesen megfogtad a lenyeget :D
D4D 2010.09.29. 17:50:06
Azért nem használom, mert állandóan a kocsiba felejtettem a telefont, nemegyszer beszélgetés közben, és csak akkor vettem észre, mikor megszakadt a vonal. Séta vissza néha 200 métert is, telefon megkeres.
A füles nélkül sokkal nagyobb biztonságban érzem magam, mivel rendesen hallom a forgalom zaját. A kézben tartott telefont meg el lehet dobni az ülésre bármikor.
Sokkal komolyabb veszély a kéz foglaltságánál az, amikor a beszélgetés témája, vagy esetleg a beszélgetés maga vonja el a figyelmet a vezetéstől, kihangosítóval.
1kutya 2010.09.29. 17:50:40
minap 3 autó megy előttem, mindhármon látszik, hogy teljesen fogalmatlanok (kóválygás, rágyorsítás, indok nélküli fékezés, zebrán gyalog nem átengedése, besorolni akaró leszarása stb). mikor 2x2 sávossá nyílik az út (db, kossuth) és melléjük csorgok (természetesen mind a belsőben), akkor látom:
1. szó szerint a hátsó ülésen ülő gyerekkel verekszik!
2. eszik és közben telefonál!
3. olvas valamit egy a4-es papírról és közben telefonál!
mentem még velük egy darabig: beengedni egyiksem, zebránál megállni egyiksem, indexelni egyiksem, szigorúan 10cm-re a másik seggétől stb...
asszem eltúlozták ezek a fejükben az emancipuncit, vagy mijafenét és azt hiszik nekik mindent lehet:(
D4D 2010.09.29. 17:50:56
Reggie 2010.09.29. 17:51:45
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 18:02:11
amúgy nem szervezünk egy grillezős autós felvonulást a nagykörútra?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 18:03:39
én elgondolkodok rajta, aztán jókat röhögök, hogy egy rohadt egyszerű szabályt sem képesek egyértelműen meg kiskapuk nélkül megfogalmazni azok, akik ezért horror pénzeket akasztanak le.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 18:04:10
D4D 2010.09.29. 18:06:05
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.29. 18:18:18
@Reggie: Bizony az sem veszélytelen, én már kaptam magam azon, hogy kapcsolgatás közben simán bementem az út közepére, szerencsére nem jött senki szembe, de a felismerés, hogy akár komoly balesetet is okozhattam volna, bizony megrázó volt. Azóta bizony maximum egyet kattintok rajta, és a komoly állításokat meghagyom a lámpákig.
"streetfighter" 2010.09.29. 18:24:23
Érdekes, én naponta arra járok, de nekem ez nem ilyen "megeröltető".
Valószínüleg a hölgy is így gondolta. :)
Hiába, nem vagyunk egyformák.
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.29. 18:40:05
Az ügyes sávváltásokkal nem dinamikusan haladsz előre, hanem feltartod a sort, sőt szabálytalan is vagy, ha sokszor teszed. Sajnos nagyon sok ember nem képes felfogni, hogy azzal, hogy megpróbál előre tolakodni, csak lassítja a sort, ezért az egész rendszer miatt sokkal lassabban fog a céljához érni, mintha menne simán a sorában!
"streetfighter" 2010.09.29. 18:46:22
Miről beszélsz?
Dinamikusan ott lehet haladni, ahol nincs sor.
A sorozatos sávváltások nem szabályosak (kit érdekel?), de nem tart fel senkit!
D4D 2010.09.29. 18:48:22
- akit vezetés közben zavar a forgalom és az autó, izzad mikor markolja a kormányt, egymás után 3 körforgalom az úton (M6 érdi tető) olyan esemény az életében, amiről 3 hétig mesél. Életében még egyszer nem ment gyorsabban mint a tábla engedi, sőt, még 100-al sem ment életében, ha kintfelejtenek egy 30as táblát, akkor ő azt betartja, az se baj, ha 8 km-en keresztül nincs feloldva.
- Van a másik, aki figyel, gondolkodik, hamar felismer helyzeteket, esetleg megszegi a KRESZ-t, de ezáltal sosem akadályoz (nemhogy veszélyeztetne) senkit.
Az első jellemzően vezet egy hónapban 20km-t, esetleg 300-at.
A második csoportban levő naponta vezet ennyit, sokszor többet.
Melyiküknél alakul ki a nagyobb rutin?
Megsúgom, sokszor én hárítom el a balesetet, még olyankor is, amikor egyik kezemben telefon, másikban szendvics. És ezeket a helyzeteket a kétkézzel kormányt fogó, de az elsőként felsoroltak okozzák.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.29. 18:53:41
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.29. 19:02:55
1. aki azt képzeli, hogy ő a király (mindent meg tudok oldani, az összes mazsola csak azért él még, mert én figyelek,....)
2. aki tudja, hogy korlátos, és a szerint közlekedik.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Általában napi 100km felett megyek:)
@"streetfighter": már hogyne tartanád fel! Minden sávváltással megakasztod egy kicsit a sort, aztán, ha a hozzád hasonlók miatt az a sor megáll, akkor mindannyian jöttök vissza a másik sorba, és azt akasztjátok meg, ilyenkor azt látjátok, hogy a másik sor halad.....
Ismerős a helyzet, kicsit tudni kellene rendszerben is gondolkodni!
infrablue 2010.09.29. 19:08:28
Na akkor kell igazán lemaradni vagy elinalni.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 19:10:14
CD-R80 2010.09.29. 19:15:52
"streetfighter" 2010.09.29. 19:32:42
Mondom, a lényeg:
Ha sorok vannak, akkor nem nagyon érdemes "ugrálni". Szerintem erről beszélsz te.
Azonban van olyan, hogy nagy a forgalom, de vannak helyek, nagyobb távolságok a kocsik között és a haladási tempó folyamatos 60-70, akkor én, ha nagyon sietek "cikázok" a kocsik között 80-90-nel.
Ezzel nem tartok fel senkit, csak dinamikusan haladok. Nagy tapasztalat kell hozzá és nagyon nagy körültekintés, mert a többiek esetleges figyelmertlenségét is nekem kell kivédeni, éppen azért, mert nem feltétlenül számítanak rám. Talán pont ezért nem szabályos. :)
Mindig tisztában kell lenned az elötted és mögötted lévő forgalommal. Ez tényleg nagy odafigyelést és koncentrációt kíván, de én élvezem.
Haladni a tömeggel az NULLA, a koncentrációt tekintve.
Zsola777 2010.09.29. 19:33:56
1kutya 2010.09.29. 19:45:58
ezt azok a rutinos sofőrök tudják veszély nélkül megtenni, akiknek egyik szeme 100m-el előre, a másik a visszapillantóban, a harmadik meg jobbra-balra sandítgat. magyarul vezetés közben vezet!
a csúcsforgalomban sminkelő, szőke MILF nem ez a kategória, ő max figyelmetlen/hányaveti. magyarul életveszélyes...
Tier 2010.09.29. 19:46:09
"streetfighter" 2010.09.29. 20:00:33
A posztban szereplőbe azért szorult tehetség, hiszen nem volt feltünően kirívó, legalábbis a posztoló szerint.
Hiába na, a gyakorlat teszi a mestert. ;)
D4D 2010.09.29. 20:07:17
Timnorc 2010.09.29. 20:08:42
D4D 2010.09.29. 20:09:46
Rahsid 2010.09.29. 20:15:29
odamondó 2010.09.29. 20:19:24
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 20:21:02
vezereger 2010.09.29. 20:25:44
Merv Grazinski (Oklahoma City, Oklahoma) vett egy vadiúj, 32 láb (majdnem tíz méter) hosszú Winnebago lakókocsit. Első útján hazafelé az autópályán beállította a sebességet 110 km/órára, majd elhagyta a vezetőülést és hátrament, hogy készítsen egy kávét. Mint az várható volt, a lakókocsi letért az autópályáról, felborult és összetört. Mr. Grazinski beperelte a Winnebagót, mert nem jelezték a használati utasításban, hogy menet közben nem hagyhatja el a vezetőülést. A bíróság egymillió 75 ezer dollárt és egy új lakókocsit ítélt meg a "károsultnak". Ezek után a cég megváltoztatta a használati útmutatást.
Mellesleg a férfiak és nők másképp működnek, ugyanarról más jut eszükbe, nem véletlenül van külön férfi és női sakkbajnokság, pedig "állítólag" az agyi teljesítmény ugyanolyan, erre alapozza mindenki az egyenjogúsággal kapcsolatos elképzeléseket ;)
1kutya 2010.09.29. 20:30:11
szerintem a poszttoló a hülye:-DDD
vezereger 2010.09.29. 20:33:58
Ugyanez a fajzat nem indul el lámpaváltásnál, majd mikor a légüres térként tátongó kamionnyi szakadékba behajtasz az kocsiddal, azonnal dudál és fékez egyszerre...
"streetfighter" 2010.09.29. 20:36:32
Az amerikaiak egy hülye népség.
Ez egy újabb bizonyíték, ha igaz. :(
ziza133 2010.09.29. 20:37:34
vezereger 2010.09.29. 20:38:48
ziza133 2010.09.29. 20:39:05
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.29. 20:46:31
Ebbe nem fér bele, az aki telefonál vezetés közben, vagy éppen smikel,... Tehát nem a forgalomra figyel, hanem valami másra, ez egy harmadik csoport a te listádon, ők azok, akik szarnak minden szabályra, nem érzik a felelősséget. Az én csoportosításomban ők tartoznak az 1.-esbe.
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.29. 20:49:58
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.29. 20:53:04
vezereger 2010.09.29. 20:57:37
Ma is rámdudált egy ilyen szerencsétlen, amikor kb 20 méternyi helyet hagyott a lámpánál, mikor én folyamatosan 40 km/ óra sebességgel átváltottam az üres sávba és haladtam tovább. Állt a sávban és dudált :D
SLacc 2010.09.29. 20:58:41
1kutya 2010.09.29. 20:59:08
vezereger 2010.09.29. 21:02:32
Mellesleg az egész élet az, garantáltan belehalsz - kevés olyan dikumentált eset van, amire nézvést bizonyítékkal is rendelkeznénk, ami ezt cáfolná - és nem a közlekedés az első ebben, hanem a háztartási balesetek.
6. táblázat Az egészségügyi ellátást igénylő sérülések az OLEF2003 alapján
Sorrend Baleset típusa Balesetek száma
1. Háztartási balesetek 278 000
2. Munkavégzéssel kapcsolatos balesetek 167 000
3. Közlekedési balesetek 152 000
4. Sportbalesetek 93 000
5. Egyéb, többségében szabadidős tevékenység közben
bekövetkezett balesetek száma
48 000
vezereger 2010.09.29. 21:04:31
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 21:05:20
"1. Háztartási balesetek 278 000 "
ebből hány volt gyorshajtás miatt?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 21:06:07
vezereger 2010.09.29. 21:08:51
Ezt a drága párom tetézi cirkuszi akrobatíikával, a kezébe fogható tárgyak 300%-át képes egyszerre mozgatni!
Mellesleg imádom ;)
SLacc 2010.09.29. 21:13:18
1kutya 2010.09.29. 21:13:19
D4D 2010.09.29. 21:16:32
Megpróbálom elmagyarázni:
Nem attól lesz valaki veszélyes az utakon, hogy kezében a telefon és beszél. Ezzel az erővel ugyanis az is veszélyes, aki beszélget az utasával, és közben fog egy rágógumipapírt.
Attól lesz valaki veszélyes, ha nem ismer fel helyzeteket, illetve ha a figyelme nem az úton van.
Tehát ha kihangosítót használ, de a beszélgetés miatt nem az útra figyel, akkor veszélyesebb annál, mint aki kézben telefonál, de meg tudja osztani a figyelmét.
Nem a szabálybaszástól (bocs!) lesz valaki jó vezető.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 21:17:16
az akkori barátnőm nagyon magyarázott valamit. aztán egyszer kifakadt, hogy nem is figyelek rá, mert a férfiak nem tudnak eygszerre több dologra figyelni.
visszamondtam neki, hogy az elmúlt 10 percben miket mondott (szó szerint), a kereszteződésekben milyen irányból milyen autók jöttek, és hogy a rádióban milyen számok voltak.
azt az arcot látni kellett volna. ;)
1kutya 2010.09.29. 21:17:27
ez amúgy kb olyan, hogy mivel én nem tudok sziklamászni, nem is kezdek neki. ezek meg fogalmatlenul vezetnek, ráadásul egyik másik úgy tesz, mintha Graham Hill lett volna a nagyapja:(
vezereger 2010.09.29. 21:18:06
Persze érdekes lenne, ha ezek az emberek mind nem halnának meg, mint ahogy azt teszik idestova pár tízmillió éve.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 21:18:11
SLacc 2010.09.29. 21:18:47
Mások vagyunk, így kerek. És az ügyesebb segíti a kevésbé ügyeset az adott helyzetben, hiszen lehet, hogy a gyerek óvónőjéről van szó.
A közlekedés nem privilégium, vagy nemi feladat, a közlekedés szükség.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.29. 21:18:58
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.29. 21:19:46
Két féle autós van, akik a baleseteket okozzák, a balfasz és a kamikaze. Első csoport szarul vezet, ezért ugyan óvatos, de fél a vezetéstől, meg feltartja a sort 70-el országúton, ezért növeli a baleseti kockázatot. A másik a kamikaze, aki azt hiszi tökéletesen vezet, többé-kevésbé tesz a szabályokra, kockázatos előzésekbe megy bele, ahol mások figyelmének köszönheti sokszor az életét(ha a szemközti a balfasz vagy egy másik kamikaze, frontális ütközés várható).
A normális autós a kettő kombinációja, van rutinja, de tud óvatos lenni. Te nem ebbe a csoportba tartozol az önbizalmadat elnézve, hanem kamikaze vagy.
1kutya 2010.09.29. 21:21:42
rábólint, aztán 10 perc múlva eljátssza ugyanezt. áhhh...:(
SLacc 2010.09.29. 21:22:12
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.29. 21:23:20
SLacc 2010.09.29. 21:23:25
vezereger 2010.09.29. 21:23:36
1kutya 2010.09.29. 21:23:58
1kutya 2010.09.29. 21:25:21
SLacc 2010.09.29. 21:26:21
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.29. 21:28:50
SLacc 2010.09.29. 21:29:27
vezereger 2010.09.29. 21:31:02
Valamennyire ellensúlyozza a fejlettebb orvostudomány. Az emberiség IQ-ja állandó, a népesség növekszik.
SLacc 2010.09.29. 21:35:34
Persze, kiválasztódás, és ebben is van valami.
De annak, hogy az átlagéletkor nőtt, azért valahol a fejlődésnek köze van. Hiszen így nőtt a produktivitás.
Noha, azt mondanám, hogy a munkahelyemen az IQ átlaga meglehetősen csökken, szóval most nem is tudom, egyetértek-e.
vezereger 2010.09.29. 21:36:59
SLacc 2010.09.29. 21:38:24
SLacc 2010.09.29. 21:43:01
És igen, akarok róla beszélni. Ki dönti el, hogy mi banális? Ki dönti el, hogy tényleg meg kell halnia valakinek? Sokszor gondolom, hogy egy-egy embernek már nem kellene utódokat létrehoznia, mégis teszi. Negatív szelekció. És ebben én is hibás lehetek, elvégre nevelek, sajnos többet, mint amennyit tanítok.
1kutya 2010.09.29. 21:46:31
D4D 2010.09.29. 21:48:13
Lehet van az önbizalmamnak alapja? Gondolkozz, mielőtt véleményt formálsz pusztán önbizalom alapján. Az önbizalom egy relatív kategória. Nagyon sok kormánymarkoló 65-el haladó van, akiknek toronymagas az önbizalma, az enyimnél emeletekkel magasabb (például az a fasz, aki a nem takarított úton a 15 centis keményre taposott hóban nem volt képes félreállni, hogy lánccal elmehessünk, hanem bízott benne, hogy ő ott fel fog menni), tehát akkor ők kamikázék?
Ne ítélj, hogy ne ítéltethess!
A kommentjeid alapján én sem döntöm el, hogy a fogalmazásod alapján az olvasni tudók és a funkcionális analfabéták közül melyik csoportba tartozol.
SLacc 2010.09.29. 21:49:16
D4D 2010.09.29. 21:50:57
"ezért is rosszabb a reakcióidő, ha valaki vezetés közben mást is csinál."
Relatív.
Én a vezetek, közben telefonálok. Mások telefonálnak, közben vezetnek.
SLacc 2010.09.29. 21:51:51
No jól van, több pedagógiát már nem kéne olvasnom, mert az agyamra megy. :D
D4D 2010.09.29. 21:54:11
vezereger 2010.09.29. 21:55:01
Elesik - sok az idős vagy rossz mozgáskoordinációjú ember, mert a fejlettebb orvostudomány átsegíti pár problémán.
Nem figyel a gyerekre - tv, más elfoglaltság a gyereket nem a járvány viszi el, mint régebben
Elvágja magát késsel, szerszámmal, törött üveggel, cseréppel - amiből több van, mint régebben volt
Vegyszereket iszik meg tévedésből
Olyan eszközöket használ, amiknek a működésével nincs tisztában - a legtöbben nem ismereik az áram, a gáz stb veszélyeit
Nem sorolom, ezek azok a banális okok, amik ide tartoznak.
Ugyanez okból festi magát, olvas, eszik, iszik, telefonál gk vezetés közben, mindkét fülépben hangszóróval közlekedik gyalog, bringán, mert nem képes felfogni, nincs biztonságban...
''autónepper.'' 2010.09.29. 21:57:10
SLacc 2010.09.29. 21:58:40
SLacc 2010.09.29. 22:01:35
SLacc 2010.09.29. 22:04:23
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.29. 22:04:25
"A világ nem csak fekete és fehér."
Ezt írod, de még csak fel sem fogod.
"Nagyon sok kormánymarkoló 65-el haladó van, akiknek toronymagas az önbizalma, az enyimnél emeletekkel magasabb (például az a fasz, aki a nem takarított úton a 15 centis keményre taposott hóban nem volt képes félreállni, hogy lánccal elmehessünk, hanem bízott benne, hogy ő ott fel fog menni), tehát akkor ők kamikázék?"
Hülyeség, egyszerűen csak fingja nem volt olyankor mi a helyzet, hogy tud-e ott haladni. De ha 65-el megy annak valszeg az az oka, hogy be van szarva. Nyilván ez ugyanolyan veszélyes, mint a te túlzott önbizalmad.
Egyébként azért írtam, hogy vicces, te beszélsz arról, hogy nem fekete-fehér a világ. A közlekedés veszélyes üzem, ezért sosem lehetsz biztos még magadban sem, hogy mikor hibázol. Olyan superman nem létezik, aminek magadat előadod, tökéletes sofőr egyszerűen nem létezik. De rengetegen mégis annak hiszik magukat. Ez tipikus kamikaze mentalitás. Az ilyen ember többnyire akkor jön rá csak hogy egy adott szabálynak van értelme, amikor már késő.
Nem, nem tudom te hogyan vezetsz, de amilyet írsz, olyan nem létezik, ez tény. És emellett igen csak feketén-fehéren ítéled meg a világot.
SLacc 2010.09.29. 22:14:16
- Oszt szembegyütt egy kifutópálya, mi?
Ismerjük, aki "kilónegyvennel" megy, ugye?
Ő mindent lát.
Nem ér mást veszélyeztetni butasággal, nem odafigyeléssel. De szerintem jó irányba megyünk.
SLacc 2010.09.29. 22:15:31
vezereger 2010.09.29. 22:15:58
A srácaim most ettek pirítóst, mert rájuk jött a zabálhatnék. Az egyik megégette a kezét, mert nem jutott eszébe, hogy a kenyérpirító is felmelegedhet. Aztán megégette másodszor is. Ugyanúgy káromkodott, mint 5 perccel előtte. :D
''autónepper.'' 2010.09.29. 22:16:02
1: át jön a sávomba ezért fékezni kellet nekem
2:én lezártam magamba a történteket azzal hogy dudáltam egyet.
3: lámpánál oda jön még ugatni nekem aztán még be is szól? szerencséje volt hogy pirosra váltott mert motorral egy rúgtam volna fel a hülye picsát.
4: azért mert ráhúztam a kormány nem nevelni akartam csak meg mutatni neki hogy nem egy súly csoportba vagyunk szerintem:)
sajnos úgy látszik hogy manapság már a bmwket nem tisztelik:(
@D4D: igazad van hogy helyzet felismerés kell erre pont jó pl az hogy kint van a 30as tábla egy egyenes úton fényes nappal még egy fa sincs se hol szal bemérni se tudják mert látnád ha valahol autóvan, sehol senki de a balfasz betartja, autó sőt ember nincs 10 km belül de nem megy az istenek se megy gyorsabban 30nál...
@Zabalint: hát szerintem a balfasz nagyobb baleset forrás a forgalomba...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.29. 22:17:02
"Relatív.
Én a vezetek, közben telefonálok. Mások telefonálnak, közben vezetnek. "
Attól teljesen függetlenül, hogy másoknak milyen a reakcióideje, neked romlik ha telefonálsz vezetés közben, magadhoz képest. Innentől kezdve ha azt mondod másnak még alapból is rosszabb, az csak másokra mutogatás, mert adott helyzetben pont azon múlhat élet-halál kérdése, hogy telefonálsz-e vezetés közben. Innentől kezdve az egész szöveged a te felsőbbrendűségedről marhaság, kamikaze vagy, ennyi.
SLacc 2010.09.29. 22:19:17
SLacc 2010.09.29. 22:22:46
(Naív vagyok, tudom, ma már sajnos nem lehettem, hogy ne lássatok újabb tanárverést.)
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.29. 22:23:09
Azt írta, nagyon sok 65-ös...(például az a fasz...). Tehát egy típusról beszélt.
@''autónepper.'':
Hát tipikus veszélyhelyzet a rossz helyen előzés. Balfasz meg 60-70-el, feltartja a kocsisort, ezért mindenki előzni akar. Kamikaze belemegy egy kockázatos előzésbe, puff, halálos baleset. Természetesen a balfasz is tehetett róla(bár nyilván őt nem büntetik), de a felelős mégis a kamikaze, mert nem volt türelme biztos helyen előzni.
Egyébként igazad van, legtöbb balesetet balfaszok okozzák, de a kamikázék jellemzően súlyosabb baleseteket okoznak(persze vannak kivételek is).
"streetfighter" 2010.09.29. 22:23:15
"Nagyon sokan képzelik azt, hogy ők képesek biztonságosan cikázni az autók között"
Ez itt alényeg. Pontosan így van. Csak az a baj, hogy kevesen vannak. :)
Mellesleg nem tartom magam tévedhetetlennek, sőt. De én megfordítom azt amit írtál.
Nem szerencsém van, mert ez nem szerencse kérdése, hiszen mindent előre kikalkulálok és úgy is történt eddig minden, ahogy elterveztem. Én azt mondom, hogy eddig nem voltam szerencsétlen. Mert közbe jöhet olyan abszurd helyzet amivel az ember normális körülmények között nem kalkulál.
Még azért azt is megjegyezném, hogy igen rég óta vezetek és az embernek nem lehet mindig szerencséje, tehát erre nem lehet alapozni.
SLacc 2010.09.29. 22:24:42
néztem én már visszapillantó tükörbe reggel... bár ne tettem volna. :D
SLacc 2010.09.29. 22:29:10
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.29. 22:30:34
A hangsúlynak az EDDIG-en kéne lenni.
''autónepper.'' 2010.09.29. 22:32:48
@Zabalint: persze de kamikaze azért valamilyen szintem több ruttinal rendelkezik mint egy balfasz... VANNAK kivételek de 10 kamikázéból 9 összesen többet vezetett mint mondjuk 5 balfasz... és lehet hogy ha beülnél mellém azt mondanád hogy én is kamikaze vagyok mert ahol én még előzök mondjuk ott már te nem kezdenéd el de mondjuk hozzá tartozik hogy 218 le kocsim van de szerintem ez részlet kérdés:D de mindig vannak kivételek...
vezereger 2010.09.29. 22:33:30
A vezetni nem tudók több 10 vagy néha több ember idgeit spanolják fel, néha a végletekig. Nem kerülnek kapcsolatba a balesettel, amit az ezel okozott idegi feszüétségek következtéében esetleg mások másoknak okoznak.
26§ (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
www.origo.hu/auto/20081017-szavazas-az-indokolatlan-lassu-haladas-a-legidegesitobb.html
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.29. 22:33:31
Egyik ilyen ismerősöm egykor rally versenyző volt. Kedvenc szövege, hogy azok okozzák a baleseteket, akik 70-el mennek az utakon. Erről azt gondolom, van igazság benne, de amit ő csinál az is rohadt veszélyes, mert kb. versenypályának tekinti az utakat. Tény, hogy jól vezet, de az is tény, hogy nem kicsivel növeli meg a baleset kockázatát azzal, hogy leszarja az óvatosságot és az összes szabályt.
SLacc 2010.09.29. 22:38:42
''autónepper.'' 2010.09.29. 22:40:49
SLacc 2010.09.29. 22:41:06
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.29. 22:41:24
Nyilván előzésnél számít a lóerő is, de most nem arról beszélek. Akiket én kamikázéknak nevezek, azok a kocsi erejét is figyelembe véve mennek bele olyan előzésekbe, amelyek már veszélyesek, és a szemközt jövőt lassításra készítik, ami nem csak azért baj mert rendkívül pofátlan dolog(és ugyanúgy spanolják fel az idegeit, mint a balfaszok), hanem ha figyelmetlen a másik, halálos baleset is lehet belőle.
Egyébként szerintem is baromira idegesítő a lassan haladás. Itt még megjegyzem, a legtöbb kilométeróra úgy van beállítva, hogy többet mutat kicsivel, mint amennyivel mész, ezért a balfaszok ha 75-öt látnak, akkor 70-el se mennek.
vezereger 2010.09.29. 22:42:57
Jó éjt!
''autónepper.'' 2010.09.29. 22:50:42
D4D 2010.09.29. 22:57:25
Leírom másképp: (Nem szó szerint idézem a viccet)
Rabbitól megkérdezik, szabad-e a Talmud olvasása közben dohányozni.
- Még hogy szent könyvünk olvasása közben bűnös élvezeteknek hódolni! Felháborító!
Megkérdezik tőle, szabad e dohányzás közben olvasni a Talmudot:
- A Talmud, mely vallásunk szent könyve, bármikor kezedbe veheted, hogy lelki támaszt, vígaszt stb találj benne.
A telefonálásnál ott van a kutya, hogy én képes vagyok azt mondani a telefonpartnernek, várj megállok, vagy visszakérdezek, vagy sokszor a telefon már az ülésen van, de ő csak mondja.
A másik csoport az, aki annyira arra figyel a telefonra, hogy fékezés nélkül bemegy a 86-os busz elé a körforgalomba, mert ő a telefon mellett azt sem vette észre, hogy ott körforgalom van, de még a buszt se. Na ő a kamikáze.
A reakcióidőd romlásánál sem mindegy, honnan hova romlik. Abban igazad van, hogy romlik.
"kamikaze vagy, ennyi." - Te meg szabálybaszó rettegő.
Mondjuk megadtam neked az esélyt a személyeskedés elkerülésére, nem éltél vele.
D4D 2010.09.29. 23:01:25
Minden első hóban kimegyek a közelünkben egy üres parkolóba, és kitombolom magam. Olyankor újra előjönnek a csúszós reflexek.
igazi hős 2010.09.29. 23:07:27
D4D 2010.09.29. 23:12:50
SLacc 2010.09.29. 23:14:11
''autónepper.'' 2010.09.29. 23:20:45
igazi hős 2010.09.29. 23:21:42
- kolléga hív: felveszem és "mindjárt visszahívlak". Aztán remélhetőleg nem felejtem el.
- feleség: kinyomom, következő piros lámpánál visszahívom, 10-15 másodperc után: "Rendben, már zöld a lámpa, szia". 20 év után már félszavakból is :-)
Bringával még egyszerűbb, megállás után kiveszem a telefont a hátizsákból és "jé, 3 fogadatlan hívás, ez is sűrű nap lesz".
''autónepper.'' 2010.09.29. 23:22:24
''autónepper.'' 2010.09.29. 23:24:23
D4D 2010.09.29. 23:24:54
Hurri Kán 2010.09.29. 23:26:58
''autónepper.'' 2010.09.29. 23:27:48
D4D 2010.09.29. 23:28:54
igazi hős 2010.09.29. 23:35:45
Hidd el, pár év után erősen rövidülnek a hívások, már nem kell az egész napot elmesélni, csak annyit, hogy "lázas a gyerek, vegyél szirupot a patikában".
2010.09.29. 23:46:39
Ezt szerintem egy nő találta ki, és terjesztette tovább. Én eddig a nők legendás multitask képességét nem bírtam felfedezni. Főleg ha az egyik processz a telefon. Olyankor garantáltan megszűnik a világ.
''autónepper.'' 2010.09.29. 23:48:34
Hurri Kán 2010.09.29. 23:51:47
2010.09.29. 23:52:57
Nem. Autóval közlekedni veszélyes üzem, mivel használata során emberéletek is veszélybe kerülhetnek. Ezért kötötték régen kemény feltételekhez a jogosítvány megszerzését. A mai liberális felfogás szerint, az autó alanyi jogon jár mindenkinek, és közlekedni jó poén. Meg is látszik a statisztikán, egy átlagos hétvégén 300+ személyi sérüléssel járó baleset történik, ebből sok halálos kimenetelű... Rúzst szegezz!
Hurri Kán 2010.09.29. 23:56:11
2010.09.30. 00:04:12
Embere válogatja. Nálam pl; semmennyire nem befolyásolja a telefonálás a vezetési "élményt". Nem azért mert profi pilóta vagyok, egyszerüen csak 15év napi rutinja miatt már tudatalattiból megy. Önkéntelenül is pontosan ugyanazt csinálom, ugyanúgy figyelek, és vezetek, mintha nem lenne telefon a fülemen. Ez adottság és rutin kérdése, vagy van vagy nincs. Egy ismeretlen helyen, ismertlen gépjárműben ülve nagy valószínűséggel már játszana a megosztott figyelem.
2010.09.30. 00:04:48
Hurri Kán 2010.09.30. 00:09:05
Gera 2010.09.30. 00:14:43
2010.09.30. 00:25:12
Mikor a női sofőrökről van szó, előbb utóbb valaki előtúrja a statisztikát is, hogy nézzük meg, a nők még mindig kevesebb balesetet okoznak... tehát jobban is vezetnek. Az persze nincs benne a statisztikában, hány olyan eset van, ami balesettel végződhetett volna, csak éppen valaki más figyelt miközben a szituációt előidéző hölgy rúzsozott, gyereket etetett a hátsó ülésen, telefonált, egyéb dologgal foglalkozott a vezetés helyett, és valszeg észre sem vette mekkora galibát okozott. Lehet hogy csak a himsovinizmus tört elő belőlem, vagycsak a mindennapi tapasztalataim mondatják, de nőnek nagyon szigorú feltételek mellett adnék jogsit.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.30. 00:27:43
2010.09.30. 00:29:16
Az is igaz. Bezzeg ha focimeccs van, beszél porszivózik, ugrál a tévé előtt, port törölget, és leküld a teszkóba :)
D4D 2010.09.30. 00:33:22
D4D 2010.09.30. 00:34:57
Hurri Kán 2010.09.30. 00:35:17
D4D 2010.09.30. 00:36:59
D4D 2010.09.30. 00:39:18
D4D 2010.09.30. 00:41:22
Hurri Kán 2010.09.30. 00:47:32
Bezzeg én próbálnám megzavarni a vacsoracsata alatti szent áhítatot. Olyankor levegőt is csak halkan szabad venni... Szegény elnyomott nők :)))
monyon le 2010.09.30. 07:33:34
D4D 2010.09.30. 07:50:24
monyon le 2010.09.30. 07:56:19
vezereger 2010.09.30. 08:13:46
Ma reggel a poszt írója által megjelölt útvonalon - mint minden reggel - ott seregeltem én is az úton. Menetel előttem egy közlekedésből felmentett úriember szépen, komótosan olyan 40 körüli tempóval a zöldhullámban, előtte durván 3 autónyi hely, mögötte velem együtt párszáz autó.
(Az útvonalon a maximális sebesség 60. Erre vannak beállítva a közlekedési jelzőlámpák, minimum 50-el kéne haladni, hogy ne kelljen megállni a következőnél. Csak a helyzet megvilágítása miatt írom)
Namármost mikor kb 3 méternyire megközelítettem az említett komótosan haladót, mit tesz?
Igen! 20 méterre a ZOLD jelzést adó lámpa előtt BELELÉP A FÉKBE - gondolom nem előre figyelt, hanem rettegett folyamatopsan, hogy belemennek hátulról, csak a tükröt nézte.
A folyamatos, szabályos haladásom fenntartása érdekében szabályszegő módon kimentem a - valami súlyos elmebeteg által kialakított - buszsávba, 40-ről 60-ra gyorsítva kikerültem, visszamentem és haladtam tovább átlag 50-60 közötti mindenki más által fenntartott tempóban.
A híd előtt visszanéztem, addigra a 3. autó kerülte meg szegényt, de legalább még 5 átférhetett volna, ha egy icipicit gyorsabban halad...
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.30. 08:59:16
vezereger 2010.09.30. 09:04:45
IGEN 5-RE! Ugyanis kifelé valószínűleg nem járnak buszok így a túloldalt nincs, de senki se szóljon az illetékeseknek, mert akkor a városból kifele sem lehet majd közlekedni ;)
Hurri Kán 2010.09.30. 09:15:35
Hurri Kán 2010.09.30. 09:25:08
Nem tudom, mikor verik AZT is bele az emberek fejébe, hogy létezik olyan fogalom, hogy a forgalom ritmusa, amit illene felvenni és akkor mint itt is át lehetne jutni a zöldön. Mint pl. a Váci úton befelé 60-70 közötti tempóval gyak. Újpesttől be lehet jönni egy lámpára ha a forgalom engedi.
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.30. 09:28:06
-létezne egy gyors, kényelmes, utasbarát, viszonylag olcsó tömegközlekedés
-lenne megfelelő mennyiségű parkoló kb. az M0 körül (hogy az ingázók letehessék az autójukat), az se lenne probléma, ha mondjuk csak BKV bérlettel rendelkező autósok állhatnának be oda.
De mivel a két pont közül egyik sem áll rendelkezésre, a városvezetők megint bizonyságot tesznek teljes alkalmatlanságukról, amikor a lépéseket nem helyes sorrendben lépik meg!
Lord_M_ 2010.09.30. 09:34:55
had idézek egy kedves nőismerőst : "ööö megálláskor a kuplungot is nyomni kell ? hogy tudsz ennyi mindenre figyelni ?"...
másik egyed pedig szó szerint kijelentette, hogy nem tud többfelé figyelni...
az is igaz, hogy nekem megy... de nem mindig... amikor pl játszom egyáltalán nem tudok dolgozni közben... de fordítva például megy :)
a vezetés pedig már alapból multitask. Előttedhaladó, forgalom, táblák, lámpák, anyósülésen ülő, lelépőgyalogos, zebra, váltás, tükrök ... szóval vezetni alapból soktaskos folyamat...
és akkor még ott van az a nagy kerek izé amit forgatni is kell...
:-)
vezereger 2010.09.30. 09:35:15
reggel és délután még csak-csak elmegy 5-6 percenként benne egy busz, de csúcsidőn kivül 10-20 percenként...a sor meg áll egész nap, mert leszűkült az út áteresztőképessége
vezereger 2010.09.30. 09:36:13
Hurri Kán 2010.09.30. 09:37:37
És a legszebb az ha az ilyen gyógyegereket figyelmezteted a saját hülyeségükre még nekik áll feljebb.
vezereger 2010.09.30. 09:38:02
vezereger 2010.09.30. 09:39:32
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.30. 09:46:49
Hurri Kán 2010.09.30. 09:55:49
Lord_M_ 2010.09.30. 10:14:55
amúgy én gonosz szoktam lenni, amikor láthatóan egy dologra fókuszálnak, és nem képesek válaszolni egy kérdésre, akkor szoktam mondani hogy "te nő vagy, tehát tudsz több dologra figyelni" ... ilyenkor mindig durcás tekintetek mindenfelől... (kolléganő, barátnő, rokon ... mindegy :) )
amúgy van még egy dolog ami nem teljesen kapcsolódik... amikor az anyósülésből verbálisan vezet valaki... "jaj ne menj olyan gyorsan.. jaj ne ... jaj fékezz... uuuuu.... vigyázz kijön.. vigyázz lelép... ez elédvág..." ... és fékezéshez nyomja a padlólemezt...
nahh ez is fel tudja bacni az ember agyát...
mondjuk anyám is pont ilyen...
kedvencem:
"Mér mész ilyen gyorsan ?
- hetvenes tábla van ...
- Azért nem kell annyival menni..."
(teszemhozzá, napsütés, üres (relative) út, jó út)..
''autónepper.'' 2010.09.30. 12:07:39
Hurri Kán 2010.09.30. 16:43:10
D4D 2010.09.30. 21:47:53
D4D 2010.09.30. 21:48:32
D4D 2010.09.30. 21:49:47
''autónepper.'' 2010.09.30. 22:18:41
''autónepper.'' 2010.09.30. 22:21:39
vezereger 2010.09.30. 23:02:38
D4D 2010.09.30. 23:26:35
metal · http://electric.blog.hu 2010.10.01. 07:55:10
galoooshka 2010.10.08. 09:44:24
"A sorozatos sávváltások nem szabályosak (kit érdekel?), de nem tart fel senkit!"
"Talán pont ezért nem szabályos. :)
(...) de én élvezem. "
"Nem a szabálybaszástól (bocs!) lesz valaki jó vezető."
Ilyen és ehez hasonló f*szságokkal terelitek a felelősséget...Áhhh, végig se olvasom a kommenteket, még megfulladnék a röhögéstől.
Hotyhogy 2011.03.11. 18:31:03
Rúzsozni, telefonálni, enni, inni, rádiót babrálni, GPS készülékkel foglalkozni, térképet olvasni, számítógépen pötyögni vezetés közben a közúton, mindez felelőtlenség.
Helyes az, ha járőröző közúti rendészet erre is vadászik, és kiszúrja, és nagy büntetéseket ró ki az elkövetőknek.