Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Profizmus vagy felelőtlenség?

2010.09.29. 15:13 :: SilentSound

Nem igazán tudom, hogy István tényleg elismerően ír a történetben szereplő multi-taskingos hölgyről vagy ironizál, azért én kíváncsi lennék a baleseti statisztikájára annak, aki vezetés közben sminkeli magát. Pont a napokban láttam én is egy ilyet, szerencsére előttem ment, nem mögöttem...

Árpád-híd, reggeli csúcs, Budáról Pestre. Sűrű, tömött sorban, tempósan, hullámzó sebességgel hernyózó kocsisorok, plusz sávváltogató cikázók, plusz sávközi motorosok. Gyakorlatilag senki nem tartja a biztonságos követési távolságot.

Ha akarja, sem tudja, mert akkor azonnal elé vág valaki féktávon belül. Állandó vészfék készültség. Figyelni kell – kéne – nagyon. Van is gyakran koccanás, ami aztán mindkét irányban nagy dugókat generál. De most minden oké.

Szőke nő FRV-ben. Sminktükör lehajtva. Valami kis ecsettel festegeti ajkait hosszasan, alaposan. Nem csak úgy tessék-lássék, hanem a dolog jelentőségének megfelelő igazi műgonddal (mondjuk nem mai csirke, úgyhogy van mit „vakolni”).

És közben, mintegy mellékesen úgy vezeti az autóját, mint bárki más. Nem lóg ki a sorból, nem tart nagyobb követési távolságot, sávot vált, és egyáltalán, a kocsija mozgásán meg sem látszik, mi folyik odabent. Tulajdonképpen semmi különös.

Azt ugyan nem láttam, hogy végül hogy sikerült a smink, mert amint elkészült, már csak vezetett, aminek következtében egy-két ügyes sávváltással eltűnt valahol előrefelé. De biztos jó lett, mert amíg azon is dolgozott, látszott, hogy annak volt prioritása.

Férfiak?!
Ugyan.
Sminkelni sem tudnak.
Nemhogy vezetés közben.

205 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó sztereotípia veszélyes női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SLacc 2010.09.29. 21:35:34

@vezereger: Ha nem dolgozunk a halálesetek okai ellen, az emberileg nem jó. Az IQ pedig túl terület- és kultúraspecifikus mérőszám, azaz kevés, hogy ítéletet mondjunk a halálesetek szükségessége felett.
Persze, kiválasztódás, és ebben is van valami.
De annak, hogy az átlagéletkor nőtt, azért valahol a fejlődésnek köze van. Hiszen így nőtt a produktivitás.
Noha, azt mondanám, hogy a munkahelyemen az IQ átlaga meglehetősen csökken, szóval most nem is tudom, egyetértek-e.

vezereger 2010.09.29. 21:36:59

@SLacc: Most bizonytalan vagy? Vagy mégsem? Akarsz róla beszélni?

SLacc 2010.09.29. 21:38:24

@SLacc: A banális okokat csökkentsük, mert lehet, hogy aki banális ok miatt hal meg, egyébként sokkal hasznosabb lenne társadalmi szinten.

SLacc 2010.09.29. 21:43:01

@vezereger: Nem is tudom. A "hülye" tételekkel olyan könnyű.
És igen, akarok róla beszélni. Ki dönti el, hogy mi banális? Ki dönti el, hogy tényleg meg kell halnia valakinek? Sokszor gondolom, hogy egy-egy embernek már nem kellene utódokat létrehoznia, mégis teszi. Negatív szelekció. És ebben én is hibás lehetek, elvégre nevelek, sajnos többet, mint amennyit tanítok.

1kutya 2010.09.29. 21:46:31

@SLacc: asszem én hiszek a Darwin-i kiválasztódásban, tehát aki hülye az sztem haljon meg (bár általában sajna az a helyzet, hogy ezek a hülyék 2-3 normálist visznek magukkal! mármint a közutakon...)

D4D 2010.09.29. 21:48:13

@Zabalint: A világ nem csak fekete és fehér. Ez az én eszmefuttatásomra is vonatkozik egyébként.

Lehet van az önbizalmamnak alapja? Gondolkozz, mielőtt véleményt formálsz pusztán önbizalom alapján. Az önbizalom egy relatív kategória. Nagyon sok kormánymarkoló 65-el haladó van, akiknek toronymagas az önbizalma, az enyimnél emeletekkel magasabb (például az a fasz, aki a nem takarított úton a 15 centis keményre taposott hóban nem volt képes félreállni, hogy lánccal elmehessünk, hanem bízott benne, hogy ő ott fel fog menni), tehát akkor ők kamikázék?

Ne ítélj, hogy ne ítéltethess!

A kommentjeid alapján én sem döntöm el, hogy a fogalmazásod alapján az olvasni tudók és a funkcionális analfabéták közül melyik csoportba tartozol.

SLacc 2010.09.29. 21:49:16

@1kutya: Haljon, ki hülye, de ne vigyen magával senkit. Soha.

D4D 2010.09.29. 21:50:57

@Zabalint:
"ezért is rosszabb a reakcióidő, ha valaki vezetés közben mást is csinál."

Relatív.
Én a vezetek, közben telefonálok. Mások telefonálnak, közben vezetnek.

SLacc 2010.09.29. 21:51:51

@D4D: Kár személyeskedni. Az még nem vezetett jóra, és akivel teszed, nem a mondandót, hanem a stílust hallja meg. Ha olyan.

No jól van, több pedagógiát már nem kéne olvasnom, mert az agyamra megy. :D

vezereger 2010.09.29. 21:55:01

@SLacc: Banális ok:
Elesik - sok az idős vagy rossz mozgáskoordinációjú ember, mert a fejlettebb orvostudomány átsegíti pár problémán.
Nem figyel a gyerekre - tv, más elfoglaltság a gyereket nem a járvány viszi el, mint régebben
Elvágja magát késsel, szerszámmal, törött üveggel, cseréppel - amiből több van, mint régebben volt
Vegyszereket iszik meg tévedésből
Olyan eszközöket használ, amiknek a működésével nincs tisztában - a legtöbben nem ismereik az áram, a gáz stb veszélyeit

Nem sorolom, ezek azok a banális okok, amik ide tartoznak.

Ugyanez okból festi magát, olvas, eszik, iszik, telefonál gk vezetés közben, mindkét fülépben hangszóróval közlekedik gyalog, bringán, mert nem képes felfogni, nincs biztonságban...

''autónepper.'' 2010.09.29. 21:57:10

ma robogós hülye picsa kerülne ki valamit átjön az én sávomba nekem fékezni kellet persze, rádudálok nyomok egy padlót elmegyek következő lámpánál mellém ér elkezd vadul hadonászni mondom magamba mi a fasz?! lehúzom az ablakot elkezdi mondani nekem hogy mért dudálok rá nem férek el ? mondom bazmdeg nem... azt mondja te meg nem veszed figyelembe a záró vonalat de közbe zöldre vált indulok el erre oda szól hogy bazdmeg magad... és menne el mellettem fogtam kicsit meg téptem balra a kormányt, hirtelen nem lett neki sietős beállt mögém és amíg nem kanyarodtam el jöt mögöttem szépen:D:D:D:D szal jól indult a napom ma is:)

SLacc 2010.09.29. 21:58:40

@D4D: Most szerinted akkor vagy nem tud olvasni, vagy van agyam, és mindkettő durva feltételezés. :DDD

SLacc 2010.09.29. 22:01:35

@vezereger: Jaja, értem én, neveljük jobban a jövő generációt, sőt, az aktuálisat is. Ezt próbálom mondani. Akkor is, ha ügyetlenül próbálom. Ezt próbáljuk itt, ezen a blogon is, nem?

SLacc 2010.09.29. 22:04:23

@''autónepper.'': Ez nem pont az a nevelés, amire gondoltam, ez egy olyan tüneti kezelés, ami legfeljebb pár percig hat.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.29. 22:04:25

@D4D:
"A világ nem csak fekete és fehér."

Ezt írod, de még csak fel sem fogod.

"Nagyon sok kormánymarkoló 65-el haladó van, akiknek toronymagas az önbizalma, az enyimnél emeletekkel magasabb (például az a fasz, aki a nem takarított úton a 15 centis keményre taposott hóban nem volt képes félreállni, hogy lánccal elmehessünk, hanem bízott benne, hogy ő ott fel fog menni), tehát akkor ők kamikázék?"

Hülyeség, egyszerűen csak fingja nem volt olyankor mi a helyzet, hogy tud-e ott haladni. De ha 65-el megy annak valszeg az az oka, hogy be van szarva. Nyilván ez ugyanolyan veszélyes, mint a te túlzott önbizalmad.

Egyébként azért írtam, hogy vicces, te beszélsz arról, hogy nem fekete-fehér a világ. A közlekedés veszélyes üzem, ezért sosem lehetsz biztos még magadban sem, hogy mikor hibázol. Olyan superman nem létezik, aminek magadat előadod, tökéletes sofőr egyszerűen nem létezik. De rengetegen mégis annak hiszik magukat. Ez tipikus kamikaze mentalitás. Az ilyen ember többnyire akkor jön rá csak hogy egy adott szabálynak van értelme, amikor már késő.

Nem, nem tudom te hogyan vezetsz, de amilyet írsz, olyan nem létezik, ez tény. És emellett igen csak feketén-fehéren ítéled meg a világot.

SLacc 2010.09.29. 22:14:16

- Jameg, a mútkor is mentem kilónegyvennel, tiszta hó minden, ...

- Oszt szembegyütt egy kifutópálya, mi?

Ismerjük, aki "kilónegyvennel" megy, ugye?
Ő mindent lát.

Nem ér mást veszélyeztetni butasággal, nem odafigyeléssel. De szerintem jó irányba megyünk.

SLacc 2010.09.29. 22:15:31

@Zabalint: A 65-ös és a hóláncos az nem külön két eset? Nekem úgy tűnt.

vezereger 2010.09.29. 22:15:58

@SLacc: beszélgetünk, véleményt mondunk, és még az is lehet, hogy valahol, valamikor lesz eredménye.
A srácaim most ettek pirítóst, mert rájuk jött a zabálhatnék. Az egyik megégette a kezét, mert nem jutott eszébe, hogy a kenyérpirító is felmelegedhet. Aztán megégette másodszor is. Ugyanúgy káromkodott, mint 5 perccel előtte. :D

''autónepper.'' 2010.09.29. 22:16:02

@SLacc: nem nevelni akartam csak kicsit felhúzta az agyamat és leírom hogy mért

1: át jön a sávomba ezért fékezni kellet nekem
2:én lezártam magamba a történteket azzal hogy dudáltam egyet.
3: lámpánál oda jön még ugatni nekem aztán még be is szól? szerencséje volt hogy pirosra váltott mert motorral egy rúgtam volna fel a hülye picsát.
4: azért mert ráhúztam a kormány nem nevelni akartam csak meg mutatni neki hogy nem egy súly csoportba vagyunk szerintem:)

sajnos úgy látszik hogy manapság már a bmwket nem tisztelik:(

@D4D: igazad van hogy helyzet felismerés kell erre pont jó pl az hogy kint van a 30as tábla egy egyenes úton fényes nappal még egy fa sincs se hol szal bemérni se tudják mert látnád ha valahol autóvan, sehol senki de a balfasz betartja, autó sőt ember nincs 10 km belül de nem megy az istenek se megy gyorsabban 30nál...

@Zabalint: hát szerintem a balfasz nagyobb baleset forrás a forgalomba...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.29. 22:17:02

@D4D:
"Relatív.
Én a vezetek, közben telefonálok. Mások telefonálnak, közben vezetnek. "

Attól teljesen függetlenül, hogy másoknak milyen a reakcióideje, neked romlik ha telefonálsz vezetés közben, magadhoz képest. Innentől kezdve ha azt mondod másnak még alapból is rosszabb, az csak másokra mutogatás, mert adott helyzetben pont azon múlhat élet-halál kérdése, hogy telefonálsz-e vezetés közben. Innentől kezdve az egész szöveged a te felsőbbrendűségedről marhaság, kamikaze vagy, ennyi.

SLacc 2010.09.29. 22:19:17

@vezereger: Hehe!!! (Hehe a saját emlék miatt, nem rosszindulatból.) Nekem konvektor volt! Nem lesz több, hidd el, nekem sem volt. 1 ok kizárva, hajrá tovább!

SLacc 2010.09.29. 22:22:46

@''autónepper.'': Ne te mérgelődj, ne te menj tönkre, menjen tönkre ő. Szerintem jobban idegesíti, ha tiéd az utolsó szó.
(Naív vagyok, tudom, ma már sajnos nem lehettem, hogy ne lássatok újabb tanárverést.)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.29. 22:23:09

@SLacc:
Azt írta, nagyon sok 65-ös...(például az a fasz...). Tehát egy típusról beszélt.

@''autónepper.'':

Hát tipikus veszélyhelyzet a rossz helyen előzés. Balfasz meg 60-70-el, feltartja a kocsisort, ezért mindenki előzni akar. Kamikaze belemegy egy kockázatos előzésbe, puff, halálos baleset. Természetesen a balfasz is tehetett róla(bár nyilván őt nem büntetik), de a felelős mégis a kamikaze, mert nem volt türelme biztos helyen előzni.

Egyébként igazad van, legtöbb balesetet balfaszok okozzák, de a kamikázék jellemzően súlyosabb baleseteket okoznak(persze vannak kivételek is).

"streetfighter" 2010.09.29. 22:23:15

@metal:
"Nagyon sokan képzelik azt, hogy ők képesek biztonságosan cikázni az autók között"

Ez itt alényeg. Pontosan így van. Csak az a baj, hogy kevesen vannak. :)
Mellesleg nem tartom magam tévedhetetlennek, sőt. De én megfordítom azt amit írtál.
Nem szerencsém van, mert ez nem szerencse kérdése, hiszen mindent előre kikalkulálok és úgy is történt eddig minden, ahogy elterveztem. Én azt mondom, hogy eddig nem voltam szerencsétlen. Mert közbe jöhet olyan abszurd helyzet amivel az ember normális körülmények között nem kalkulál.
Még azért azt is megjegyezném, hogy igen rég óta vezetek és az embernek nem lehet mindig szerencséje, tehát erre nem lehet alapozni.

SLacc 2010.09.29. 22:24:42

Ja, hogy a témához is szóljak:
néztem én már visszapillantó tükörbe reggel... bár ne tettem volna. :D

SLacc 2010.09.29. 22:29:10

@"streetfighter": Igen, sokan KÉPZELIK. Én ültem pár képzelt jó vezető mellett. Volt, hogy mosdás lett a vége, vagy legalábbis majdnem. Ezért nem lenne rossz a vezetéstechnikai tréning. Mert nagyon sokan nem is tudják, hogy mi van, ha KICSIT megváltoznak a körülmények. És én sem mindig, de próbálok tanulni. Senki kárán.

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.29. 22:30:34

@"streetfighter": "úgy is történt eddig minden, ahogy elterveztem."

A hangsúlynak az EDDIG-en kéne lenni.

''autónepper.'' 2010.09.29. 22:32:48

@SLacc: egyébként mindennap meg fogadom hogy nem baszom fel az agymatt a forgalomba de még mindig nem sikerült...:S:D

@Zabalint: persze de kamikaze azért valamilyen szintem több ruttinal rendelkezik mint egy balfasz... VANNAK kivételek de 10 kamikázéból 9 összesen többet vezetett mint mondjuk 5 balfasz... és lehet hogy ha beülnél mellém azt mondanád hogy én is kamikaze vagyok mert ahol én még előzök mondjuk ott már te nem kezdenéd el de mondjuk hozzá tartozik hogy 218 le kocsim van de szerintem ez részlet kérdés:D de mindig vannak kivételek...

vezereger 2010.09.29. 22:33:30

@Zabalint: Egyébként igazad van, legtöbb balesetet balfaszok okozzák, de a kamikázék jellemzően súlyosabb baleseteket okoznak(persze vannak kivételek is).

A vezetni nem tudók több 10 vagy néha több ember idgeit spanolják fel, néha a végletekig. Nem kerülnek kapcsolatba a balesettel, amit az ezel okozott idegi feszüétségek következtéében esetleg mások másoknak okoznak.
26§ (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
www.origo.hu/auto/20081017-szavazas-az-indokolatlan-lassu-haladas-a-legidegesitobb.html

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.29. 22:33:31

Egyébként lehet, hogy általánosítok, de van pár élő példa előttem olyanokról, akik rohadtul azt képzelik, hogy ők az utak királyai, és folyton a balfaszokat szidják(miközben vezetnek, meg az elveik is megvannak általában).

Egyik ilyen ismerősöm egykor rally versenyző volt. Kedvenc szövege, hogy azok okozzák a baleseteket, akik 70-el mennek az utakon. Erről azt gondolom, van igazság benne, de amit ő csinál az is rohadt veszélyes, mert kb. versenypályának tekinti az utakat. Tény, hogy jól vezet, de az is tény, hogy nem kicsivel növeli meg a baleset kockázatát azzal, hogy leszarja az óvatosságot és az összes szabályt.

SLacc 2010.09.29. 22:38:42

@''autónepper.'': Kár is. Ne baszd fel magad. Én ha minden nap felbasznám magam, amikor... Hol van a kötelem??? Tegnap olyan szép csomót kötöttem rá?! :DDD

SLacc 2010.09.29. 22:41:06

@Zabalint: Kamikazékkal az a gond, hogy nem nagyon készül rájuk az ember. Elvégre nem is kellene. KRESZ szerint sem. Egy kezdő vezető meg örül, hogy az üléshuzat nedvszívó, valamint, hogy lyuk a valagán és nem esik átal rajta. Úgyhogy le a kamikazékkal, irány Norvégia, vezetési kultúra tekintetében. Na jó, Svédország.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.29. 22:41:24

@''autónepper.'':
Nyilván előzésnél számít a lóerő is, de most nem arról beszélek. Akiket én kamikázéknak nevezek, azok a kocsi erejét is figyelembe véve mennek bele olyan előzésekbe, amelyek már veszélyesek, és a szemközt jövőt lassításra készítik, ami nem csak azért baj mert rendkívül pofátlan dolog(és ugyanúgy spanolják fel az idegeit, mint a balfaszok), hanem ha figyelmetlen a másik, halálos baleset is lehet belőle.

Egyébként szerintem is baromira idegesítő a lassan haladás. Itt még megjegyzem, a legtöbb kilométeróra úgy van beállítva, hogy többet mutat kicsivel, mint amennyivel mész, ezért a balfaszok ha 75-öt látnak, akkor 70-el se mennek.

vezereger 2010.09.29. 22:42:57

Na megyek aludni ;) téma lehet még a bizalmi elv, a speciális vezetéstechnikai ismeretek ha megakadnátok!
Jó éjt!

D4D 2010.09.29. 22:57:25

@Zabalint:
Leírom másképp: (Nem szó szerint idézem a viccet)

Rabbitól megkérdezik, szabad-e a Talmud olvasása közben dohányozni.
- Még hogy szent könyvünk olvasása közben bűnös élvezeteknek hódolni! Felháborító!
Megkérdezik tőle, szabad e dohányzás közben olvasni a Talmudot:
- A Talmud, mely vallásunk szent könyve, bármikor kezedbe veheted, hogy lelki támaszt, vígaszt stb találj benne.

A telefonálásnál ott van a kutya, hogy én képes vagyok azt mondani a telefonpartnernek, várj megállok, vagy visszakérdezek, vagy sokszor a telefon már az ülésen van, de ő csak mondja.
A másik csoport az, aki annyira arra figyel a telefonra, hogy fékezés nélkül bemegy a 86-os busz elé a körforgalomba, mert ő a telefon mellett azt sem vette észre, hogy ott körforgalom van, de még a buszt se. Na ő a kamikáze.

A reakcióidőd romlásánál sem mindegy, honnan hova romlik. Abban igazad van, hogy romlik.

"kamikaze vagy, ennyi." - Te meg szabálybaszó rettegő.

Mondjuk megadtam neked az esélyt a személyeskedés elkerülésére, nem éltél vele.

D4D 2010.09.29. 23:01:25

@SLacc: Én voltam a Hungaroringen csúszóspályán, kurva nagy élmény!

Minden első hóban kimegyek a közelünkben egy üres parkolóba, és kitombolom magam. Olyankor újra előjönnek a csúszós reflexek.

igazi hős 2010.09.29. 23:07:27

@''autónepper.'': Ha ott is előzöl, ahol más már nem vállalná be, az azt is jelenti, hogy ott előzöl, ahol nem számít rá a megelőzendő. Amikor 6-7 autót előzöl (ahogy a múltkor írtad), akkor 4-5 ember figyelmetlensége ölhet meg. Persze ő lesz a szabálytalan és ő is ottmaradhat veled együtt, de téged már hiába várnak haza.

D4D 2010.09.29. 23:12:50

@igazi hős: Autónepper csak hetet vállal? A feleségem a múltkor tizenötöt számolt össze. Meg is jegyezte, hogy többet mentünk az út bal oldalán mint a jobbon. Azért, mert fostam, hogy valamelyik barom kilép a sorból.

SLacc 2010.09.29. 23:14:11

@D4D: Azért erre ne szoktass rá sok embert, mert nem lesz helyünk. :D

''autónepper.'' 2010.09.29. 23:20:45

@igazi hős: persze így van sajnos... nem mondom hogy te vagy én profik vagyunk az autó vezetésbe de azért hozzá szólásaidból gondolva te se tegnap kezdtél el vezetni mint itt sok emberel azért nagy részt egyet értek a dolgokba...mert amit mi egy laza kis szituációknak fogunk fel az másoknak igen nagy gondot okozhat és itt most nem a nagyon szélsőséges dolgokra gondolok hogy sávot kell váltani pl:D és igen nagyon sok ember figyelmetlen és sajnos ez ellen nem lehet semmit csinálni mert 10emberből 4nek nyűg a vezetés 2 fel se fogja hogy mit csinál a maradék 4 az meg olyan mint mi hogy rutinból meg oldjuk a problémákat legalábbis ahogy én látom a közlekedésben részt vevőket... és igen lehet hogy én nem hibázok lehet hogy te sem de aki melletünk megy vagy mögöttünk az lehet hogy igen vagy lehet hogy szar napja van és nem figyel oda és már lánc reakciót fog elindítani....

igazi hős 2010.09.29. 23:21:42

@D4D: Telefonálásra két verzióm van:
- kolléga hív: felveszem és "mindjárt visszahívlak". Aztán remélhetőleg nem felejtem el.
- feleség: kinyomom, következő piros lámpánál visszahívom, 10-15 másodperc után: "Rendben, már zöld a lámpa, szia". 20 év után már félszavakból is :-)

Bringával még egyszerűbb, megállás után kiveszem a telefont a hátizsákból és "jé, 3 fogadatlan hívás, ez is sűrű nap lesz".

''autónepper.'' 2010.09.29. 23:22:24

@D4D: jóvan már nem kell felvágni na.:( :PPP

''autónepper.'' 2010.09.29. 23:24:23

@igazi hős: te egyébként én csajomnak ezt mondanám hogy bocsi zöld a lámpa szerintem abba pillanatba elkezdené hívogatni a haverjaimat és a bnőit és elkezdené ecsetelni hogy én tuti meg csalom meg mien bunkó vagyok hogy csak úgy rányomom a telót... huhu belese merre gondolni :D:D:D

Hurri Kán 2010.09.29. 23:26:58

Én vettem egy headsetet....

''autónepper.'' 2010.09.29. 23:27:48

@D4D: semmi baj! ezért holnap keresek egy 16 autóból aló kocsisort és egybe lenyomom az egészet és majd jól leírom neked ide OK?:D:D:D:D

D4D 2010.09.29. 23:28:54

@''autónepper.'': :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

igazi hős 2010.09.29. 23:35:45

@''autónepper.'': A "20 év után"-t nem úgy értettem, hogy a csaj elmúlt 20, hanem hogy annyit kibírt velem :-D
Hidd el, pár év után erősen rövidülnek a hívások, már nem kell az egész napot elmesélni, csak annyit, hogy "lázas a gyerek, vegyél szirupot a patikában".

2010.09.29. 23:46:39

@vezereger: "nők köztudomásúan egyszerre több dologra is képesek figyelni, főz, mos, takarít, gyrmeket nevel, tv-zik és beszélget telefonon ugyanazon mp-ben!"

Ezt szerintem egy nő találta ki, és terjesztette tovább. Én eddig a nők legendás multitask képességét nem bírtam felfedezni. Főleg ha az egyik processz a telefon. Olyankor garantáltan megszűnik a világ.

''autónepper.'' 2010.09.29. 23:48:34

@igazi hős: jah szal te arra érteted a 20évet:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD most elképzeltem ahogy felhív engem és azt mondja hoz a gyereknek szirupot:DDDDDDDDDDDD lehet hogy kellene mellé egy adag nyugtató is sztem :DDDDDDDDDDDDD

Hurri Kán 2010.09.29. 23:51:47

@Jankove: ez kérem egész egyszerűen nem igaz hogy a nők tudnak több felé figyelni. Kezdjél bele egy laza 69-be, és egyből kiderül!!! ;-)

2010.09.29. 23:52:57

@SLacc: "A közlekedés nem privilégium, vagy nemi feladat, a közlekedés szükség."

Nem. Autóval közlekedni veszélyes üzem, mivel használata során emberéletek is veszélybe kerülhetnek. Ezért kötötték régen kemény feltételekhez a jogosítvány megszerzését. A mai liberális felfogás szerint, az autó alanyi jogon jár mindenkinek, és közlekedni jó poén. Meg is látszik a statisztikán, egy átlagos hétvégén 300+ személyi sérüléssel járó baleset történik, ebből sok halálos kimenetelű... Rúzst szegezz!

Hurri Kán 2010.09.29. 23:56:11

@SLacc: aki bizonyos dolgokra alkalmatlan, ne tegye. A 8 általánost elvileg kötelező elvégezni. A gimnáziumot már nem. Autót vezetni sem kötelező.

2010.09.30. 00:04:12

@Zabalint: "Attól teljesen függetlenül, hogy másoknak milyen a reakcióideje, neked romlik ha telefonálsz vezetés közben, magadhoz képest."

Embere válogatja. Nálam pl; semmennyire nem befolyásolja a telefonálás a vezetési "élményt". Nem azért mert profi pilóta vagyok, egyszerüen csak 15év napi rutinja miatt már tudatalattiból megy. Önkéntelenül is pontosan ugyanazt csinálom, ugyanúgy figyelek, és vezetek, mintha nem lenne telefon a fülemen. Ez adottság és rutin kérdése, vagy van vagy nincs. Egy ismeretlen helyen, ismertlen gépjárműben ülve nagy valószínűséggel már játszana a megosztott figyelem.

Hurri Kán 2010.09.30. 00:09:05

@Jankove: ja, és ha kedvenc sorozatát nézi. Akkor is mexűnik a külvilág!

Gera 2010.09.30. 00:14:43

@vezereger: Ez a sztori az összes urban legendekkel foglalkozó honlap szerint kitaláció és a vele együtt keringő többi is, kivéve a Stella nevű nőt, akiről az állítólagos díjat elnevezték, ő tényleg létezik és tényleg kapott kártérítést a Mc'Donaldstól, miután komoly égési sérüléseket szenvedett a kávéjuktól, amit magára öntött.

2010.09.30. 00:25:12

"azért én kíváncsi lennék a baleseti statisztikájára annak, aki vezetés közben sminkeli magát."

Mikor a női sofőrökről van szó, előbb utóbb valaki előtúrja a statisztikát is, hogy nézzük meg, a nők még mindig kevesebb balesetet okoznak... tehát jobban is vezetnek. Az persze nincs benne a statisztikában, hány olyan eset van, ami balesettel végződhetett volna, csak éppen valaki más figyelt miközben a szituációt előidéző hölgy rúzsozott, gyereket etetett a hátsó ülésen, telefonált, egyéb dologgal foglalkozott a vezetés helyett, és valszeg észre sem vette mekkora galibát okozott. Lehet hogy csak a himsovinizmus tört elő belőlem, vagycsak a mindennapi tapasztalataim mondatják, de nőnek nagyon szigorú feltételek mellett adnék jogsit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.30. 00:27:43

Kérdés, mit mondott volna, ha valakibe beleszáll... Bekamuzta volna, hogy az előtte levő vészfékezett? Valszeg sajnos a bíróság igazat is adott volna neki :(

2010.09.30. 00:29:16

@gyvy: "ja, és ha kedvenc sorozatát nézi. Akkor is mexűnik a külvilág!"

Az is igaz. Bezzeg ha focimeccs van, beszél porszivózik, ugrál a tévé előtt, port törölget, és leküld a teszkóba :)

D4D 2010.09.30. 00:33:22

@''autónepper.'': "kellene mellé egy adag nyugtató is " - Kérd a sziruppal együtt, akkor nem kell mégegyszer sorban állnod!:))))))))))

D4D 2010.09.30. 00:34:57

@Jankove: Ezekről a balesetekről azok tehetnek elsősorban, akik a mai nyikhajokat átengedik úgy a vizsgán, hogy a boríték vastagsága a követelmény, nem a tudás.

Hurri Kán 2010.09.30. 00:35:17

@Jankove: vagy egyéb férfiúi kötelesség teljesítésére szólít fel. Ez rendben is van, csak sajnos jártam úgy, hogy -mivel elég jól sikerült a kötelességteljesítés-, azt hittem a második félidőt nyugodtan meg tudom nézni, de nem, mert ismételt teljesítésre kaptam utasítást! Hiába a nagyság átka :DDDD

D4D 2010.09.30. 00:36:59

@ColT: Ugye tudod, hogy a hátsó a hibás?

D4D 2010.09.30. 00:39:18

@Jankove: És elsorolja minden futam alatt, hogy a másik adón most megy Esmeralda Dallasba, hogy találkozzon Rosalindával. De lehet, hogy Paloma akar találkozni Paulával.

D4D 2010.09.30. 00:41:22

@gyvy: Rosszul csinálod! Jutalmazd vele meccs után! Ha tudod tőle nézni.

Hurri Kán 2010.09.30. 00:47:32

@D4D: hát akkor lőttek a nyugodt meccsnézésnek. Mondjuk így is de így legalább kellemesen telik közben az idő...
Bezzeg én próbálnám megzavarni a vacsoracsata alatti szent áhítatot. Olyankor levegőt is csak halkan szabad venni... Szegény elnyomott nők :)))

monyon le 2010.09.30. 07:33:34

Sminkelés, az semmi! Tegnap délutáni a Hungárián a csúcsban egy nyomoronc "mi autónk-os" a belső sávban blikket olvasott nagy kényelmesen, feltartva a forgalmat. Előtte akkora hely, hogy egy kamion befért volna. És csodálkozunk, hogy dugók vannak a városban?

D4D 2010.09.30. 07:50:24

@monyon le: A Bors megbocsájtható?

monyon le 2010.09.30. 07:56:19

@D4D: Egy kutya - de bassz , kinyitva a kormányon teljes felületében az újság, na az odabasz.

vezereger 2010.09.30. 08:13:46

@Gera: előfordulhat, majd utánanézek ennek, létezik-e a Stella-díj ;)

Ma reggel a poszt írója által megjelölt útvonalon - mint minden reggel - ott seregeltem én is az úton. Menetel előttem egy közlekedésből felmentett úriember szépen, komótosan olyan 40 körüli tempóval a zöldhullámban, előtte durván 3 autónyi hely, mögötte velem együtt párszáz autó.
(Az útvonalon a maximális sebesség 60. Erre vannak beállítva a közlekedési jelzőlámpák, minimum 50-el kéne haladni, hogy ne kelljen megállni a következőnél. Csak a helyzet megvilágítása miatt írom)
Namármost mikor kb 3 méternyire megközelítettem az említett komótosan haladót, mit tesz?
Igen! 20 méterre a ZOLD jelzést adó lámpa előtt BELELÉP A FÉKBE - gondolom nem előre figyelt, hanem rettegett folyamatopsan, hogy belemennek hátulról, csak a tükröt nézte.
A folyamatos, szabályos haladásom fenntartása érdekében szabályszegő módon kimentem a - valami súlyos elmebeteg által kialakított - buszsávba, 40-ről 60-ra gyorsítva kikerültem, visszamentem és haladtam tovább átlag 50-60 közötti mindenki más által fenntartott tempóban.
A híd előtt visszanéztem, addigra a 3. autó kerülte meg szegényt, de legalább még 5 átférhetett volna, ha egy icipicit gyorsabban halad...

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.30. 08:59:16

@vezereger: A súlyos felelőtlenséget ott követted el, hogy egy ilyen előre láthatóan veszélyes idiótát 3 méterre megközelítettél (örülj, hogy nem satuba állt bele). Én elég egyértelműen elítélem a buszsáv használatot, de ilyen esetekben még én is el tudom fogadni!

vezereger 2010.09.30. 09:04:45

@metal: Nem lenne ezel baj, ha a Vörösvári útra nem festettek volna buszsávot, így leszűkítve a 2x 3 sávot 5 re!
IGEN 5-RE! Ugyanis kifelé valószínűleg nem járnak buszok így a túloldalt nincs, de senki se szóljon az illetékeseknek, mert akkor a városból kifele sem lehet majd közlekedni ;)

Hurri Kán 2010.09.30. 09:15:35

@monyon le: tórát mégse hengergetheti az anyósülésen...

Hurri Kán 2010.09.30. 09:25:08

@vezereger: te közveszélyes állat :DDDD

Nem tudom, mikor verik AZT is bele az emberek fejébe, hogy létezik olyan fogalom, hogy a forgalom ritmusa, amit illene felvenni és akkor mint itt is át lehetne jutni a zöldön. Mint pl. a Váci úton befelé 60-70 közötti tempóval gyak. Újpesttől be lehet jönni egy lámpára ha a forgalom engedi.

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.30. 09:28:06

@vezereger: Azzal nincs gond, hogy buszsávokat jelölnek ki a városban, sőt autósként azt mondom, hogy minden többsávos úton (ahol buszok járnak), a szélső sávot buszsávvá kellene alakítani, ha két feltétel fenn állna:

-létezne egy gyors, kényelmes, utasbarát, viszonylag olcsó tömegközlekedés
-lenne megfelelő mennyiségű parkoló kb. az M0 körül (hogy az ingázók letehessék az autójukat), az se lenne probléma, ha mondjuk csak BKV bérlettel rendelkező autósok állhatnának be oda.

De mivel a két pont közül egyik sem áll rendelkezésre, a városvezetők megint bizonyságot tesznek teljes alkalmatlanságukról, amikor a lépéseket nem helyes sorrendben lépik meg!

Lord_M_ 2010.09.30. 09:34:55

Női multitasking :)

had idézek egy kedves nőismerőst : "ööö megálláskor a kuplungot is nyomni kell ? hogy tudsz ennyi mindenre figyelni ?"...

másik egyed pedig szó szerint kijelentette, hogy nem tud többfelé figyelni...

az is igaz, hogy nekem megy... de nem mindig... amikor pl játszom egyáltalán nem tudok dolgozni közben... de fordítva például megy :)

a vezetés pedig már alapból multitask. Előttedhaladó, forgalom, táblák, lámpák, anyósülésen ülő, lelépőgyalogos, zebra, váltás, tükrök ... szóval vezetni alapból soktaskos folyamat...

és akkor még ott van az a nagy kerek izé amit forgatni is kell...
:-)

vezereger 2010.09.30. 09:35:15

@metal: Erre utaltam mikor minősítettem azt az emeletes barmot, aki oda tette :D
reggel és délután még csak-csak elmegy 5-6 percenként benne egy busz, de csúcsidőn kivül 10-20 percenként...a sor meg áll egész nap, mert leszűkült az út áteresztőképessége

vezereger 2010.09.30. 09:36:13

@gyvy: asszem most öngyi leszek, mert nem bírom lelkileg ezt a terrort ;)

Hurri Kán 2010.09.30. 09:37:37

@vezereger: előtte akarsz róla beszélni ? :))
És a legszebb az ha az ilyen gyógyegereket figyelmezteted a saját hülyeségükre még nekik áll feljebb.

vezereger 2010.09.30. 09:38:02

Csuhát veszek, szőrkötelet a derekamra és Vezékiel néven prófétálni kezdek

vezereger 2010.09.30. 09:39:32

Nem érdemes őket figyelmeztetni, nem fogják fel. Ne dudálj, ne hajolj ki az ablakon lila fejjel üvöltve, ne mutogass, kerüld ki és menj tovább ;)

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.30. 09:46:49

Tegnap hazafelé ment előttem egy piros seat (nem mai darab), Budakeszi és Páty között értem utol (kényelmes 70 körül ment, ahol utolértem ott már 60-as korlátozás van végig, így nem is erőltettem az előzést, ott nem is nagyon lehet), pár kanyar után kezdtem észre venni, hogy néha fékezés nélkül elég nagyot képes lassulni. Aztán persze rájöttem, hogy nem ég a féklámpája, kb. 5 km-en keresztül ment előttem, végig villogtam, dudáltam neki, de még véletlenül sem állt félre. Majd elfordult balra, én mentem tovább egyenesen. Természetesen nő vezette. Szerintetek mit gondolt, vajon mit akarhat az a hülye mögötte, aki folyton villog, és még sűrűn dudál is? Mielőtt valaki megkérdezné megelőzni nem tudtam, mert elég sűrű volt a szembe forgalom, és mivel nem égett a féklámpája nem mertem 10-15m-en belülre kerülni hozzá.

Hurri Kán 2010.09.30. 09:55:49

@Lord_M_: nőknél a multitask egyetlen esetben működik: ha a fodrászatban kell egymással cseverészni, szimultán tudnak egyszerre akár 6 párbeszédet is folytatni.

Lord_M_ 2010.09.30. 10:14:55

@gyvy: nesze neked konferencia beszélgetés :)

amúgy én gonosz szoktam lenni, amikor láthatóan egy dologra fókuszálnak, és nem képesek válaszolni egy kérdésre, akkor szoktam mondani hogy "te nő vagy, tehát tudsz több dologra figyelni" ... ilyenkor mindig durcás tekintetek mindenfelől... (kolléganő, barátnő, rokon ... mindegy :) )

amúgy van még egy dolog ami nem teljesen kapcsolódik... amikor az anyósülésből verbálisan vezet valaki... "jaj ne menj olyan gyorsan.. jaj ne ... jaj fékezz... uuuuu.... vigyázz kijön.. vigyázz lelép... ez elédvág..." ... és fékezéshez nyomja a padlólemezt...

nahh ez is fel tudja bacni az ember agyát...
mondjuk anyám is pont ilyen...

kedvencem:
"Mér mész ilyen gyorsan ?
- hetvenes tábla van ...
- Azért nem kell annyival menni..."
(teszemhozzá, napsütés, üres (relative) út, jó út)..

Hurri Kán 2010.09.30. 16:43:10

@Lord_M_: persze hogy nem kell hetvennel. Lehet ott 120-al is :D

D4D 2010.09.30. 21:47:53

@metal: A Burgundiára? Azoktól mit vársz?

D4D 2010.09.30. 21:48:32

@metal: Jut eszembe, a reggeli Telki balesetről tudsz valamit? Link is megteszi. Kösz!

D4D 2010.09.30. 21:49:47

@''autónepper.'': 16 kocsis előzés megvolt? Autópálya és párhuzamos közlekedés nem ér!

''autónepper.'' 2010.09.30. 22:18:41

@D4D: :DDDDD még nem volt meg sajnos... de ha az autópálya is számítana akkor bőven meg lenne mert ha felmegyek pályára akkor engem belső sávból nem igen megyek ki mert nincs aki miatt kik kelljen mennem szal akkor én nyernék:D:D:D:D(jó volt rá példa hogy engem toltak ki de mondjuk az új s8as audi nem egy súly csoport főleg a passatal voltam ...:D) de rajta vagy a témán ne félj:D

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.01. 07:55:10

@D4D: Nem, azt sem tudtam, hogy volt baleset. Nem szoktam arra járni, én Mány-Zsámbék-Páty-Budakeszi-BP. útvonalon járok, fővárosunkban is jellemzően a belvárosban.

galoooshka 2010.10.08. 09:44:24

Tök jó, hogy ti fröcsögtök a "szabálytalan" biciklisekről :D
"A sorozatos sávváltások nem szabályosak (kit érdekel?), de nem tart fel senkit!"
"Talán pont ezért nem szabályos. :)
(...) de én élvezem. "
"Nem a szabálybaszástól (bocs!) lesz valaki jó vezető."
Ilyen és ehez hasonló f*szságokkal terelitek a felelősséget...Áhhh, végig se olvasom a kommenteket, még megfulladnék a röhögéstől.

Hotyhogy 2011.03.11. 18:31:03

Profizmus az, ha mélyszántás végzése közben borotválkozik valaki a traktoron, künn a határban. Borotvakéssel.

Rúzsozni, telefonálni, enni, inni, rádiót babrálni, GPS készülékkel foglalkozni, térképet olvasni, számítógépen pötyögni vezetés közben a közúton, mindez felelőtlenség.

Helyes az, ha járőröző közúti rendészet erre is vadászik, és kiszúrja, és nagy büntetéseket ró ki az elkövetőknek.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása