Banditos 2in1, autós és motoros is, így mindkét típusú jármű vezetőinek szemszögéből látja, hogy kihez hogy viszonyulnak a közlekedők, most pedig jól beszól nekik itt a blogon.
Én is olyan motoros vagyok aki azért elég – túl? – gyakran autózik. Ezért el is szoktam engedni a motorosokat ha dugó van. Félreállok, lehúzodók, segítem őket. (Persze kedves fiú vagyok, de azért mindig arra gondolok hogy majd motorral engem is fognak segíteni. :) )
Az utóbbi időben azonban olyan dolgokat láttam, hogy lassan azon gondolkodom hogy be kellene tiltani a motorozást. Avval alapvetően nincs baj – sőt támogatom is – hogy dugó esetén a motorosok biciklisek előre mehessenek. De ha az M3 bevezetőn a sor megy 80-nal, akkor senki ne kockáztassa az én életemet és jövőmet avval hogy ebben a sorban 120-szal előzget, váltogat. Motorosok gondolkodjatok már!
TE FOGSZ MEGHALNI. Én max börtönbe kerülök. Pár hónappal ezelőtt történt hasonló szituban egymás mellett ment egy úr egy középkategóriás autóban és egy platos kisteherautó. Közöttük próbált elmenni a motoros, természetesen nem nagyon fért el, így bekerült a teherautó plató alá a hátsó kerék mögött. Eldőlt, nekiesett az autónak. A teherautó észre se vette mi történt, a motoros felállt – motor annyira összetört hogy nem tudott vele továbbmenni-, az autó vezetője pedig kiszállt és elkezdett fényképezni. A motorosnak szerencséje volt.
Mennyit lehet ilyen manőverekkel nyerni? Napi max tíz percet. Szerintem nem éri meg, ráadásul az ilyen vadbarmok miatt van az hogy néhány autós akkor is direkt kijön a motoros elé, ha egyébként a sor áll vagy 5-el megy.
Lehet kommentelni, tudom most én leszek a hülye mind az autósok mind a motorosk között, de vállalom.
2010.10.02. 15:25:42
csekdisz, ha még nem láttátok...
2010.10.02. 15:26:18
Hurri Kán 2010.10.02. 15:31:00
Biciklis sajnos külön állatfajta.
D4D 2010.10.02. 15:35:59
Ellenpéldája pénteken a Tétényin a lámpánál előrefurakszik, majd mikor zöld, kb 15-re bírta felgyorsítani libakergetőjét, és ott bénázott sávközépen.
SÜN 2010.10.02. 15:41:17
SÜN 2010.10.02. 15:42:58
Hurri Kán 2010.10.02. 15:47:59
''autónepper.'' 2010.10.02. 16:22:12
''autónepper.'' 2010.10.02. 16:22:55
(---Flúgos Buszos---) 2010.10.02. 16:44:42
zt mondom,hogy ki nézi a jobb oldali tükröt,mikor be kell hajtani egy körforgalomba.
Halál a májra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rahsid 2010.10.02. 17:50:05
D4D 2010.10.02. 18:01:00
(---Flúgos Buszos---) 2010.10.02. 18:05:09
kijafaxom 2010.10.02. 18:45:34
A motorosok zöme adrenalinfüggő,lételeme a veszély. Szerintem.
:p))
ember a holdon? 2010.10.02. 19:32:56
Egyébként pedig kétszer is leírni, hogy "avval".. ez gáz! :-)
Rebca 2010.10.02. 19:55:59
gzso 2010.10.02. 20:01:24
Én is motorozok Budapesten, föleg mert egyik feléből kell a másikba eljutnom, és motorral gyorsabb mint autóban állni a dugóban és kevesebb az autó is.
Rossz tapasztalatom igazából nincsen, óvatos vagyok csak álló sorban megyek előre, de ha elöl vagyok akkor huzok is a piros-sárgára! Az autósok általában segítenek ritkán van olyan érzésem hogy hátráltatnak, de én sem akarok senkit lassitani.
Mindenkit szerettel várok a web oldalamon autóst és motorost véleményeket is várok! www.bp-motor.hu
CJKrisz 2010.10.02. 20:24:59
Nem tudom, én inkább megpusztulok, minthogy a sitten pár évig a kancigányok köcsögje legyek, akik akkorára kúrják a segglyukamat, mint egy 120-as kályhacső... :)
fezoGT 2010.10.02. 20:30:09
Lakó-pihenő és 30as övezeten kívül büntetném a használatát.
fezoGT 2010.10.02. 20:36:22
segabor 2010.10.02. 20:46:25
arnoldx999 2010.10.02. 20:47:18
Elso buntenyes valoszinutlen h gondatlansagbol elkovetett emberolesre letoltendot kapna, hacsak nem tolat rajta at meg 3x mondjuk.
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.02. 21:00:15
D4D 2010.10.02. 21:00:17
Viszont a kibocsájtásuk tudtommal mellettük szól.
D4D 2010.10.02. 21:03:21
Sikerem a gyorsaságomon alapul.
Amúgy sokszor azért előzök le valakit, mert szeretnék a saját tempómban haladni, ami nem biztos, hogy gyorsabb, csak míg az előttem levő sokszor fékezésre kényszerít, majd drasztikusan gyorsít, addig én ott lazán gurulok.
akossteiner 2010.10.02. 21:05:53
Viszont többnyire próbálok automatikusan úgy araszolni a dugóban, hogy elférjenek, ez az én érdekem is...
indapass90210 2010.10.02. 21:08:24
A posztoló meg egy hüje motoros!
Donor 2010.10.02. 21:09:28
Tapasztalatom szerint 2000-től fokozatosan de nagyot javult a motorosok megítélése és ezzel együtt kevésbé néznek levegőnek az autósok.
Előtte biztonságosabb volt az Orosz Yamahás stílusában végigmenni a Hungária körúton, mint szabályosan a kocsik között, mert kifordultak eléd, leszorítottak, beléd jöttek hátulról, néha szándékosan. Mintha ott sem lennél.
Ha nyomtad neki akkor hátra nem kellet figyelni mert gyorsabb voltál mindenkinél, sávváltás nem okoz gondot, mert mint a videón is látszik, gyorsabban elmegy mellette mint sávot tudna váltani az autó. A kifordulás ellen meg akkor sem, most sem tudsz védekezni, csak úgy hogyha számítasz rá, pl. nem mész ki a külső sávba.
Mostanra szerencsére nagyrészt megszűntek az autósok részéről ezek a veszélyeztetések ezért lehet szabályosan is motorozni már, de ha fronthatás van azért még előfordul.
Donor 2010.10.02. 21:13:21
Ha nincs kifejezetten jó idő akkor a "hétvégi motorosok" autóba ülnek, aki motoron marad az általában tapasztalt motoros.
Nekem nem is szokott velük bajom lenni.
Tudják mit lehet és mit nem biztonsággal és nem is olyan pofátlanok, még akkor is ha laikusnak nem így tűnik.
Sokkal normálisabban mennek mint a "megmutatom a havernak, hogy milyen bátor vagyok, pedig alapvető vezetéstechnikával sem vagyok tisztában" jellegű motorosok.
Donor 2010.10.02. 21:18:07
Folyamatos kocsisorban inkább megvárom amíg megállnak és akkor megyek előre, és lámpától már biztonsággal elhagyhatom a rajt.
Viszont vannak olyan autósok akiket semmi pénzért nem előzök meg. Ilyen a spoileres Suzuki, vagy bármi más sporthatónak álcázott hangos kipufogós jármű. Ja meg a rendőrautó, azt sem előzöm meg soha :)))
Donor 2010.10.02. 21:19:52
Akinek meg nincs esze és úgy motorozik az megérdemli a Darwin díjat :)
Mikrobi 2010.10.02. 21:22:41
Donor 2010.10.02. 21:23:43
Esetleg egy jó tanács: Ha nem húzod rá a motorosra a kocsit, hanem hagysz neki helyet akkor nem rúgja le a tükrödet, hanem megköszöni.
Reggie 2010.10.02. 21:26:02
Zsola777 2010.10.02. 21:26:11
cso zsi 2010.10.02. 21:28:20
cso zsi 2010.10.02. 21:32:45
A gyorsabb haladáskor adott idő alatt több járművel találkozunk, tehát megnöveljük az esélyt a bajra, nem csökkentjük.
Adott veszélyhelyzetben ugyanakkor egy jól időzített gázadás hatásosabb, mint egy fékezés, ahol akár irányíthatatlanná válhat a jármű.
cso zsi 2010.10.02. 21:35:24
indapass90210 2010.10.02. 21:37:39
indapass90210 2010.10.02. 21:42:55
stylebyme.blog.hu/2010/07/28/myta_nyari_sminkje
Dandie (törölt) 2010.10.02. 21:47:19
cso zsi 2010.10.02. 21:50:15
Nálam is az, egy ismerős pénzkereseti lehetősége.
Bika27 2010.10.02. 21:55:09
Még nem nagyon motoroztam, és nem is érzem sajátnak a dolgot, de azért lenne egy kérdésem a motorosokhoz.
Őszintén meddig lehet úgy motorzni mint az orosz Yamahás, mert így kívülről szerintegy nyárt nem él meg az ilyen...
És tényleg megéri minden nap így vásárra vinni az életed, mert nekem néha még nézni is rossz volt...
Csak mert mivel sokat közlekedek gyakran látok hasonló figurákat. És nem elitélni akarom őket, csupán kiváncsiság...
Donor 2010.10.02. 21:56:23
"streetfighter" 2010.10.02. 21:57:33
Ez egy "értelmes" beszólás volt. :)
indapass90210 2010.10.02. 21:59:56
Blogger Géza 2010.10.02. 22:01:22
"streetfighter" 2010.10.02. 22:02:53
Ez igencsak vitatható álláspont.
indapass90210 2010.10.02. 22:03:35
Donor 2010.10.02. 22:05:37
Amiről én beszéltem, pedig hogy gyorsan megy és besorolnak elé, az meg teljesen jól kezelhető helyzet, persze én nem mennék eleve ilyen gyorsan, de azért ez a manőver annak ellenére hogy annak tűnhet nem veszélyes. A lényeg hogy legyen menekülési út.
Igazán biztonságosan persze akkor motorozik az ember, ha figyelünk arra hogy fékkel/gázzal, ÉS kikerüléssel is el lehessen kerülni minden potenciális veszélyhelyzetet. Ha úgy megyünk be egy helyzetbe, hogy bízunk benne hogy szerencsénk lesz, de nincs B terv, na az amit a bátor Szerjózsa művelt, meg amit pár fiatal srác csinál a részletre vett motorjával.
Donor 2010.10.02. 22:14:27
Régebben ez úgy működött hogy az ember Babettával kezdte, aztán Riga Simson, kis MZ, Nagy MZ, esetleg Jawa, és utána jöttek az igaz erőgépek. Ebben a rendszerben előbb megtanultál motorozni minthogy veszélyes gép került volna alád.
Mostanában egyből nagymotort vesznek az emberek, mert drága a jogsi tehát egyből a legnagyobbra vizsgázik, a motor is drága, rigával meg snassz motorozni, nem akar cserélni mert az átírás is drága ezért abból is a legnagyobbat veszi amit megtud, nehogy "kinője" a következményét meg itt látjuk ennek.
Donor 2010.10.02. 22:15:49
Hurri Kán 2010.10.02. 22:19:23
Egyébként csak egy megjegyzés: a motorosoknak az, hogy álló kocsisor között előremehetnek lehetőség, és nem jog.
Kicsit oda kell egymásra figyelni mindkét részről, ennyi.
"streetfighter" 2010.10.02. 22:20:54
Ok. te tudod.
De érezni és tapasztalni, két külön kategória.
Én azt kívánom, hogy soha ne tapasztald.
[mike] 2010.10.02. 22:24:37
cso zsi 2010.10.02. 22:25:51
Néha akad egy-két mindent jobban tudó, akik a két végén égetik....
Én is Verhovinán, Babettán, Simsonon, MZ-n kezdtem, de felhagytam a motorozással. A fiam Simsonozott, mielőtt nagyobbra szállt volna. Két év alatt görbült az első villája, és még valami hasonló, csak anyagi káros bulija volt. Elmondása szerint a más hibájából. Van egy fotója is, az tuti, hogy a sajátjából. Vagy a trafit nem vette észre, vagy azt, hogy 130-cal megy 110 helyett.
hadikkvondetod 2010.10.02. 22:32:23
Aztán a motor vizsga is kemény nagyon, az is mindenre megtanít, csak a biztonságos motorozásra nem. Lehet a Hondás, vagy a hasonló biztonságtechnikai képzések anyagát kellene a rutin helyett csináltatni.
A témához: Ha tehetem és nem sietek akkor nem megyek előre a sávok között. Ha meg kell, akkor minimalizálom a rizikót és csak álló sor között megyek előre, és akkor sem mindenáron.
Van így is egy csomó veszélyforrás, nem keresem a bajt.
hadikkvondetod 2010.10.02. 22:34:25
auto.indavideo.hu/video/Esszel
japanautos 2010.10.02. 22:43:04
Yoss 2010.10.02. 22:50:15
A nyeregből egyébként az a rodeo sokkal kevésbé lenne félelmetes.. Oké, a sor között egykerekezéstől tekintsünk most el.
D4D 2010.10.02. 22:52:07
cso zsi 2010.10.02. 22:55:56
1kutya 2010.10.02. 22:57:21
van rá egy ötvenesem...:-DDD
Bika27 2010.10.02. 22:58:30
Addig meg marad a családi "erőmű".
1kutya 2010.10.02. 23:01:07
az m3 bevezető a tipikus állatorvosi ló esete! amikor jobbra húzódok, mert vagy hallom a motorost, vagy pillantóba látom, akkor richtig jobbról akar elmenni, mikor balra, akkor meg ott!
kedves motorosok: ha már az a nyüzöge autós segíteni akar benneteket, legyen már annyi eszetek, hogy ti is defenzíve vezettek!
plízzz...:(
indapass90210 2010.10.02. 23:04:23
Randivonalon is rajta van a kicsike, de ott is a blogját reklámozza csak, mer' levelet azt nem olvas, csak gyűjti az olvasatlant. Mondjuk durvább képeet is feltölthetett volna, hogy a nemsikeresek jobban tudják verni rá!
Hurri Kán 2010.10.02. 23:09:42
@Dövan: :DDD
cso zsi 2010.10.02. 23:25:52
Ma a sok védőruha, és a gyors motor ugyanazt a hamis biztonságot nyújtja, mint a nyolcféle hárombetűs biztonsági cucc a soklóerős autókban. A fizika viszont változatlan. Teljesen mindegy, hogy az agyamat a szélvédőn, vagy a bukósisak védelmében a homlokom belső falán lágyítom. Csak nem annyira látványos. a belső szervek dettó. Azok akkor is megindulnak, és leszakadnak, ha 175 légzsák, ABSASRanyámkínja akarja megállítani a betonfalat. Talán ha olyan biztonsági rendszer lesz, amit egy filmben lehetett látni, hogy körbefogta a testet ütközéskor egy purhab-szerű anyag, akkor lehet, hogy majd sértetlenül fogunk kiszállni a húsdarálóból.
Hurri Kán 2010.10.03. 00:11:52
Van egy ejtőernyős-oktató barátom, ő szokta volt mondani hogy a sebesség még senkit nem ölt meg, csak a megállás néha...
davidzoli 2010.10.03. 00:16:56
Mi is jót röhögtünk rajta. Az egyetlen gond, hogy ha tested kívülről az a hab megfogja és az autóval teszi egyenlővé, akkor a szerveid lassulása egy betonfalnál sokkal nagyobb mértékű lesz, mint most. Jelenleg van pár centid lassulni, ott ez 0.
Vagyis ha fogsz egy vaslapot, hogy védjen. A hasadra kötöd és tolsz egy hasast a 10-ről...
( A "link marketinges" csajnak meg plusz egy blokk innen is ;) )
[mike] 2010.10.03. 00:42:10
tof 2010.10.03. 00:53:15
csak éppen azt felejti el, hogy 10-ből 3-szor a többi közlekedő oldja meg a vészhelyzetet, amit teremt.
Cuppanj a végére! (törölt) 2010.10.03. 00:54:57
Oszt' gyühet a nyeker!
Hurri Kán 2010.10.03. 00:55:46
Autóban lévő hárombetűs izébizék nélkül megvagyok, vannak viszont másfajta, fontos hárombetűs izébizék: rum, sör, bor, stb. :DD
[mike] 2010.10.03. 00:59:49
BKV reszelő 2010.10.03. 01:05:36
Rossz tanács. Ez az a logika, amiért sokan a piros előtt kihúzódnak az autók közötti résbe, esélyed se legyen ezzel a paraszt felfogásoddal úgy ítélni, hogy tükröt kell rúgni, hanem megállsz szépen, mint egy fasz. ...ha már az vagy.
Csigorin 2010.10.03. 01:06:39
Cuppanj a végére! (törölt) 2010.10.03. 01:09:57
Mer nem csunyán göngyöre a csikvász.
Ki nem rozog osztován kirestvemetsz a hónalj.
És alatta is hutyra holrottyan megámoz rőt a baracka,ví dont szpík amerikano.
:/
[mike] 2010.10.03. 01:15:03
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.10.03. 01:41:10
Aki egy szál bôrcumóban 160-nál elhúz sávon belül egy kamion és egy személyautó között, az vagy tudja mit csinál vagy utoljára csinálja.
jelentéktelen alak 2010.10.03. 01:51:48
Olykor mindenki hibázik. Van aki csak egyszer.
etruszk 2010.10.03. 01:55:40
Aki pedig azt mondja hogy az autópályán a sorok között haladva csak perceket lehet nyerni, annak elárulom, hogy csúcsforgalomban a, motor és az autó között nekem kb. 35-55 perc a különbség a otthonról a munkahelyemig. Ugyanez este hazafelé is már 70-105 perc naponta.
Cuppanj a végére! (törölt) 2010.10.03. 02:00:25
Legyen áldott a méhének gyümölcse!
etruszk 2010.10.03. 02:05:27
Van olyan majom, aki a lámpánál annyira behúzódik középre, hogy kényelmesen kikerülöm a járda felőli oldalról. A túraenduró kormánya egyébként elmegy a legtöbb autó tükre felett.
etruszk 2010.10.03. 02:11:43
TFL · http://civilzone.eu 2010.10.03. 02:16:32
............/....//..............\\....\
.........../....//................\\....\
...../´¯/..../´¯\.........../¯`\....\¯`\
.././.../..../..../.|_......_|.\....\....\...\.\..
(.(....(....(..../.)..)..(..(.\....)....)....).)
.\................\/.../....\...\/................/
..\................. /........\................../
....\..............(............)............../
TFL · http://civilzone.eu 2010.10.03. 02:19:48
_John_Doe_ 2010.10.03. 02:33:49
Úgy pár ismerősöm haladt. Egyikük felkenődött egy buszra, a másiknak csak egy ujja bánta, a harmadik gyorsan felépült.
Én megtanultam, hogy sort csak olyan sebesség különbséggel előzök, hogy váratlan helyzetben tudjak reagálni.
2010.10.03. 07:06:34
www.ringkavezo.dxn.hu
Frick László Emlékzenekar 2010.10.03. 07:51:19
Motorosok elől se szoktam se féler, se jobbra, se balra, egyetlen cm-t se, ha tud motorozni és tudja, mit csinál, megoldja, ha nem, megdöglött, ezt érdemelte, mert ezt tudta (megoldani vagyis nem tudta megoldani) Levegőnek kell nézni a motorosokat, rájukbízni, mit csinálnak tök fölösleges húzódozásokkal vagy bármivel is segíteni őket. Ha tud , él, ha nemtud, megdöglik -ez a sorsa, mi közöm hozzá?
Frick László Emlékzenekar 2010.10.03. 07:54:25
becike4 2010.10.03. 08:30:49
Gyárfás 2010.10.03. 08:31:31
Szerintem ők nem sokáig fognak élni.
Clearvoyance 2010.10.03. 09:02:25
Részemről rendben.
Ott amúgy is csak a külsőt használom rendszeresen, és csak akkor megyek beljebb ha előzni óhajtok. De akkor se sorok között.
:)
Clearvoyance 2010.10.03. 09:08:07
Egyetértek. Ha sorok közt vagyok és látom, hogy nem férek el, megállok.
Az eddigi tapasztalataim alapján az autósok is értékelik, hogy nem tolakszom ész nélkül és amint tudnak elengednek.
Én meg ha tudom, megköszönöm.
Clearvoyance 2010.10.03. 09:09:49
Vagy kib... szerencséje volt és az őrangyala infarktussal lobbizik a jóistennél másik védendő személyért...
kompakt 2010.10.03. 09:19:41
viszont sajnos 100%, hogy ez az ember egy nap egy motoros balesetben fog meghalni.
A témához annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy előfordul az M3-on pl, hogy a legbelső sávban megyek, látom a visszapillantón, hogy közeledik a motoros. Azonnal indexelek is ki, hogy lehúzódjak, de egyszerűen annyira gyorsan jön, hogy elszáguld mellettem a jobb oldalamon, mire én egyáltalán sávot váltok. Pedig nem vagyok az a pöcsörészős típus, akinek 5 perc, mire sávot vált. Ilyenkor valószínűleg csuklik anyám a motor miatt, pedig én le akartam húzódni előle. Szerintetek mi ilyenkor a teendő?
Zizo1 2010.10.03. 09:22:13
Ha meg okosnak gondolva magad, azért zárod az utat, hogy nehogy megkarcoljanak az előre csorgó motorosok, meggondolhatnád hogy talán pont ezzel teremtesz jó esélyt, hogy a tükröd elvigyék, vagy meghúzzanak.
Ha megértően és egymást segítve vezetünk, még a legnagyobb forgalomban is elég szélles lehet az út a célba éréshez
kompakt 2010.10.03. 09:29:39
barnus38 2010.10.03. 09:44:59
valszeg nem is lesz
de azt hiszem, ez napi 5-10 percről, sietségről, odaérésről szól.
hanem az adrenalinról...
Zizo1 2010.10.03. 09:54:48
Másodszor pedig, azt figyeld, hogy merre indexel a mögötted jövő és csak ezután húzódj a keveset jobbra vagy balra. Nem kell feltétlen sávot váltanod. Ha pedig nem jelez, akkor talán a legokosabb irányváltoztatás nélkül haladnod sávközépen.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 10:28:12
És 40éve hogy gondolkodtál, amikor motoroztál?
Én is erős 40éve motorozok
Mindenki menjen az anyjába, én vagyok a legjobb vezető, nehogymá' itt szarozzon elöttem amikor én 100-zal elhuznék már stb.
Be kell vallani én egy darabig igy vezettem
Aztán faterom hozott egy halom képet , mtorosok kitekert testtel az uton, aztán átmentem piroson, pedig észleltem, de ma sem tudom miért-hogy
A legnyomosabb fék bennem az volt hogy elnéztem egy ZIL-t jobbkézben
A ZIL megállt szerencsémre, visszafordultam nagy pofával hogy "kirángatom a kormány mögül"
aztán nagy ívben bocsánatot kértem és köszöntem hogy megállt,azt hittem védett utvonalon megyek
Kopp-kopp, azóta tán 3 nem sajáthibás személyisérulés-mentes motorbalesetem volt, autóbol vagy 2.
Lényeg, hogy időben visszavettem a pofámbol
Felmérném, hogy a "száguldozó" motorosok milyen korosztályba esnek, biztos vagyok max. 30-ig
Mos valahol valami kézilabdás utött el halálosan zebrán egy öreget városban
Kiváncsi lennék mennyivel mehetett.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 10:30:20
Elsőzni itt is tudok, de nem vagyok kötsög elsőző
Ámond Pista 2010.10.03. 10:33:57
vontod75 2010.10.03. 10:34:25
vontod75 2010.10.03. 10:36:08
vontod75 2010.10.03. 10:37:15
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 10:40:23
Barátom anno disszidált németbe
Éppen valami marhaság, tán totálkárra tette a Micubisijét :), kórházban volt, körulütte gipszelt emberek
Te miért vagy itt kérdezett körbe
Honda CBFour
Akkor jelentek meg ezek a 4hengeres motorok ott és nagy különbség volt az addig használt BMW600-asokhoz képest teljesitményben
Kerültek is rendesen kórházba,mert azt hitték ugy kell motorozni,mint a korábbi motort
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 10:41:32
Agyalap 2010.10.03. 10:41:48
Hulljon a férgese, de sajnos mindig elvisz magával egy-egy vétlen közlekedőt is :(
Én is az összes járművel koptatom az aszfaltot, és szerintem is javul a morál a 90-es évekhez képest. Nagyon kevés olyan autős van, aki (tuti irigységből) elállja az utam. Nem várom el, hogy odébbhúzódjanak, de azért aki átlóg a másik sávba hogy ne tudjak elmenni mellette - az szánalmas. És ritka is szerencsére.
vontod75 2010.10.03. 10:43:26
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 10:55:27
Tévecc nyuszi!
Ugye a HelloKitty-is laptopodban a kijelző helyén tükör van?
Tuttam!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 10:57:07
Nem kétlem hogy áll a zászló mindenkinek,dehát ott volt a "relative"
vontod75 2010.10.03. 11:10:48
Player 1 2010.10.03. 11:11:05
Zizo1 2010.10.03. 11:11:20
Már régóta nem érdekel, nem akarom múltatni, hogy mekkora ász vagyok.
Bőven elég ha átlagos idővel célba érek! Vezetés közben leginkább azt figyelem, hogy mire készül az ázok- ásza, a totojázó mazsola, a dülöngélő bicajos vagy a sietős gyalogos.
Eddig sikerült. Remélem, ezután sem hagy el ŐRANGYALOM.
svinjahond 2010.10.03. 11:21:43
Magam részéről manapság már, inkább autósnak számítok.
Helyesebben: annyira keveset ültem motoron az elmúlt 10-12 évben, hogy - önkritikával szólva - a fővárosi közlekedés forgatagában az már inkább ön- és közveszélyesnek minősűlne, amit nagy hirtelen előadnék, ha most motorra kéne pattannom!
Tulajdonképpen, nincs bajom a motorosokkal se, de ahogy látom sajnos a többségük nincs tisztában SAJÁT és motorja műszaki HATÁRAIVAL és emiatt komolyan veszélyeztetik magukat (amivel kevésbé lenne bajom: önrendelkezési jog!), de a közlekedés többi résztvevőjét is! Ez utóbbi már nem frankó! Egy idióta robogós is el tudja b*szni a napodat, de nem kicsit.
Akkor pl. mi van, ha a saját hülyesége végett még meg is hal, te meg mehetsz miatta a sittre, mert "rosszkor voltál rossz helyen". Pl. egy olyan szituációt teremt a cikázásával, ami kivédhetetlennek bizonyul. Csattan, vagy perecel, bedájol te meg nem az út- a közlekedés- vagy a látásviszonyoknak megfelelően vezettél "hirtelen" és máris te vagy a hunyó. Szóval, nem ártana az átgondoltabb motorozás!
Nem kéne mindig - könnyelműen! - arra gondolni, hogy a motorost megóvja a bajtól a járműve gyorsulási/manőverezési képessége, illetve a kis helyszükséglete, meg különben is, fékezzen/kormányozzon az a "barom autós", ha nem akar a sittre kerülni! Egyre több motoros lesz, jó lenne a közlekedés kultúrájában "paradigmát váltani"! A motorosoknak is.
Acsiséf 2010.10.03. 11:30:13
Player 1 2010.10.03. 11:30:32
szita szita péntek 2010.10.03. 11:34:21
tarkamarha 2010.10.03. 11:39:06
2010.10.03. 11:40:04
... oh wait ...
2010.10.03. 11:45:24
motor is tud gyilkolni persze, meg embere válogatja, de azért az is erős, hogy sokan jönnek itt a közlekedési szabályokkal... egyszer beállok egy kereszteződésbe fényképezni esküszöm és számolom a szabályos/szabálytalan közlekedőket. Autót is.
Értem én hogy sokan felelőtlenek de egyes kommentelők Hiroshimában is a lakosokat hibáztatnák, mert a bomba alá álltak...
Bmw 2010.10.03. 11:49:16
szita szita péntek 2010.10.03. 11:54:26
Perillustris 2010.10.03. 12:15:14
Donor 2010.10.03. 12:36:45
Ha véletlenül úgy áll meg valaki hogy nem férek el. Nem érdekel. Megállok vagy kikerülöm. Ezzel nincs gond.
Ha pedig úgy ítélem elférek, én el tudok úgy menni, hogy ne legyen baja a kocsidnak. A probléma ott van amikor tapasztalatlan motoros azt hiszi elfér és megbillen. Ez ellen úgy tudsz védekezni, hogy elég helyet hagysz. Hiába állsz közel valamelyik marha úgy is azt hiszi, hogy elfér, csak saját kocsidat veszélyezteted azzal ha szűk helyen manőverezést gyakoroltatod egy motorossal.
De ha történetesen rám rántják a kormány az gyilkossági kísérlet, amit nem tűrök a hozzád hasonló szellemi fogyatékosoktól sem.
laja321 2010.10.03. 12:43:00
Hát az ilyenek azok, akik nem szerettetik meg a motorosokat az autósokkal!
Na és pesze az okozott kár, a tükör az én rezsim maradt!
laja321 2010.10.03. 13:00:16
Péntek este úgy tíz óra tájban az Üllői úton a Klinikák magasságában akifelé vezető oldalon, ahol három sáv van. A szélső álalában foglalt, így marad a középső és a belső sáv a közlekedőknek. A megengedett sebesség 50 km/h és az útszakasz lámpákkal is gazdagon ellátva!
Négy derék motoros a két maradék sávban szágoldott (kb. úgy százzal) éa eközben "egykerekezett", át a piroson és mindenen! Az egyik piros lámpánál kikanyarodott egy taxi (neki volt zöld), erre az egyik mutatványos, mást nemtehetett, eldobta a motorját és fetrengett egy hatalmasat! Szerencsére senkinek nem esett baja a motort kivéve, de lehetett volna!
Példáúl az ilyenek miatt tartom öntörvényű, mindent semmibevevő társaságnak motorosok zömét! Nem mindet, tisztelet a kevés kivételnek!
kijafaxom 2010.10.03. 13:03:52
Már miért volna natúr hülyeség a gyorsaság kontra reakcióidő?
Talán hihetelen de komoly tempónál a kabriókba sem esik be az eső-kipróbáltam párat.
Az utolsó mondatodban volt a lényeg.
Amennyiben jóval gyorsabb vagyok a többieknél akkor én "irányítom" őket pontosabban módomban áll kivédeni a manővereiket.
Persze ez jó verdát/motort és profi sofőrt feltételezve igaz.
Notórius gyorshajtó és lóerő-bolond vagyok évtizedek óta,nekem elhiheted ez is gyakorlati tapasztalat...
:p))
jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.10.03. 13:06:25
Ez egy nagyon érdekes leírás. Gyakorlatilag három szabálytalankodó között a te tükröd bánta. :-) Én mondjuk már a "toló" kocsira is haragudnék, mert, ha ennyire forgalmas helyzetben van valaki (látnia kellett a hátulról jövő motorost legalább, de a biciklist is valszeg), akkor mit tol? Csökkenti a korrigálási lehetőségeidet. A biciklis meg kóvályog, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Na ezért ilyen helyzetben én nem is kezdek bele egy előzésbe, meg semmibe motorral.
Nem kell tetézni a helyzetet. Aztán meg még ő van felháborodva, hogy miért nem húzódsz rá a biciklisre. :-)
jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.10.03. 13:12:33
Van ez az alapösszefüggés, hogy nagyobb sebességnél nagyobb a légellenállás. Az lehet hogy a kabrióba nem esik BE az eső de a szélvédőre, meg a motorháztetőre nyilván több esik. Tehát kényelmi szempontból lehet előnyösebb a dolog, de ez nem cáfolja azt a bizonyos "tételt". A helyzetet nehezíti, hogy a levegőben vannak nagyobb szilárd "részecskék" amiket autóknak hívunk. :-)
Továbbá, az OK hogy sok manővert ki tudsz védeni gyorsabb tempóval, de ha hirtelen rádfékeznek azt minden bizonnyal nehezebben. :-)
kijafaxom 2010.10.03. 13:14:22
Egyszer poénból kezd el kérdezgetni az ismerősöket mire is jó az ABS?
Megdöbbentő válaszokat kapsz majd (hát blokkolásgátló,nem enged blokkolni,szaggatottan fékez etc.) de hogy valójában mit tud vagyis FÉKEZÉS KÖZBEN IS KORMÁNYOZHATÓ AZ AUTÓ azt tízből kettő tudja és százból egy próbálta!
Ilyen emberek kezében van az életed,aki álló kerékkel (vagy épp talpát verő pedállal "szaggatva" fékeződve beléd rohan mintha muszáj volna...
kijafaxom 2010.10.03. 13:17:53
Egyetértünk ez vitathatatlan.
jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.10.03. 13:28:22
Ha lenne a kocsiban egy katapultgomb ezek még azt se tudnák, hogy mikor kell megnyomni. :-)
Szép példa még, amikor pedálhiba miatt nem tud valaki megállni. ("beragad" a gáz, nem jó a fék) Ez most volt nem olyan rég az automata Toyotánál, már nem emlékszem pontosan. :-)
Donor 2010.10.03. 13:34:04
Donor 2010.10.03. 13:40:10
Persze ha valaki segít az szép gesztus, de segítő szándékú hirtelen manőver a te példádból is látszik, okozhat gondokat.
Donor 2010.10.03. 14:01:07
Donor 2010.10.03. 14:05:05
HA a motoros mégis úgy dönt hogy elmegy ott, akkor az az ő döntése és felelőssége, nem te hibáztál.
Donor 2010.10.03. 14:06:12
Donor 2010.10.03. 14:11:23
Autóval idegesít a sok idióta a dugóban. Motorral egyszerűen felülemelkedek minden problémán, mert én uralom a helyzetemet. Nem zavarnak olyan apróságok hogy autók, meg sávok :))
Donor 2010.10.03. 14:14:20
Persze imádom. Igazi feeling vele motorozni, de amikor megvettem az első utamon majdnem meghaltam, pedig nem is állatkodtam.
Donor 2010.10.03. 14:22:42
Én viszont most is az vagyok :)))
Igaz már több az eszem és nem a közúton, hanem kimegyek a pályára és ott képzelem magam annak.
Én 30 felett is élvezem a száguldást, de lehet azt ésszel is.
Egyébként pályán rengetegszer estem már. De kit érdekel? Inkább ott tanuljam meg a korlátaimat mint közúton.
Donor 2010.10.03. 14:31:18
A városban az autóknak is egyre kevesebb létjogosultsága van és szerintem pont a motoroknak és bringáknak lenne ott a helyük.
Hurri Kán 2010.10.03. 14:42:49
''autónepper.'' 2010.10.03. 14:50:52
''autónepper.'' 2010.10.03. 14:56:24
"streetfighter" 2010.10.03. 15:05:07
Mi a bajod a suzukisokkal?
Igen én is úgy vagyok, hogy a motoron nem tudnám megállni a féktelen száguldást (autóval sem), és valószínű nem élnék túl sokáig. Ezt van aki átlátja, van aki nem. :)
Az utóbbiak nem hosszú életüek.
Autóval meg nagyon jól lehet élvezkedni, főleg kanyarban, ott még a motorosok sincsenek sehol. :D
''autónepper.'' 2010.10.03. 15:11:42
sőt nem sokára jön majd a hó lesz nekem annyi élvezet a bmwvel hogy csak na:D
Suzukisokkal meg nincs különösebb bajom ha normálisan haladnak és közlekednek és ELENGED de sajnos 10ből max 1 ilyen ... az is lehet hogy te voltál régen:D
"streetfighter" 2010.10.03. 15:15:53
Csak az a baj, hogy régen nem volt kit elengedni, mert senki sem ért utol, főleg nem egy dízel bömös. :DDD
jelentéktelen alak 2010.10.03. 15:24:01
Tudod az emberek nagy részének a BMW-sel sincsen semmi baja HA NORMÁLISAN HALADNAK.
Na most az, hogy kinek mi a normális, úgy tűnik elég széles skálán oszlik meg. :P
jelentéktelen alak 2010.10.03. 15:44:25
Ez nagyon igaz!
De abban is van némi igazság, hogy elég nagy luxus egy zsúfolt városban kb 6nm-es autóval foglalni a helyet mikor 1-1,5nm -t lekötő jármű is pont oda visz.
Városi közlekedésben magam is több értelmét látom a tömegközlekedésnek és a motoros, biciklis közlekedésnek, mint az autós közlekedésnek. Persze ez nem azt jelenti, hogy az autó mindig luxus, mindig indokolatlan.
Nehezen tudom elképzelni egy szerelő, a szállító munkáját autó nélkül. De mikor valaki otthonról az irodába megy autóval, majd este vissza, az szerintem is értelmetlen növelése a városi zsúfoltságnak.
Azzal is tisztában vagyok, hogy ennek a tömegek általi belátásához sok mindennek kellene változnia.
A közlekedési morálnak olyannak kellene lennie, hogy a közlekedés senki számára ne jelentsen túlzott veszélyt.
A tömegközlekedésnek olyan jó szervezettnek kellene lennie, hogy valós alternatívát nyújtson. A járművek elegendő komfortot kellene biztosítaniuk és a rajtuk, valamint az után tapasztalható közbiztonságnak is meg kellene ütnie azt a szintet, amit az autó zárt ajtaja mögött élhet meg a polgár.
Tehát oka van annak, hogy sokan látszólag feleslegesen autóznak a városban. Ezeket az okokat mind fel kellene számolni és az ilyen jellegű autózásnak háttérbe kellene szorulnia.
De természetesen, minden járműnek van helye a közutakon. butaság, hogy ez, vagy nem való ide, vagy oda. Pont, ahogy írtad! Megfelelően kell használni!
cso zsi 2010.10.03. 16:00:10
De érdekes módon, tudjuk a gyors járművekről, hogy szoktak vele gyorsan menni. A bogarak is megteszik azt, amit az esőcseppek. Ugyanez történik nagy forgalomban is. Több járművel találkozni, nagyobb az esély a csattra. Adott esetben elkenődni az erősebben.
@jvizkeleti:Így valahogy.
Reggie 2010.10.03. 16:08:01
Hat, attol fugg mit visz magaval.
Hurri Kán 2010.10.03. 16:09:21
Meg azzal a szemlélettel szakítani, hogy mindent tiltunk, korlátozunk, kényszerítünk, ehelyett kéne -ahogy Te is írtad- értelmes, használható alternatívákat kínálni.
kida 2010.10.03. 16:14:55
kijafaxom 2010.10.03. 16:19:59
Kötözködsz és felületes vagy.
Asszem felismertelek.
Te vagy az aki a kormánymozdulattal indexelés után felháborodsz és megmagyarázod,hogy jelezted a sávváltást.
Van itt egy tó körülötte rengeteg káka ha gondolod keresgélhetsz csomókat...
Féligazságokat mondani nem nagy kunszt és a többség egyetért majd. Tudod,vakok közt a félszemű - császár!
:p))
Hurri Kán 2010.10.03. 16:20:00
kijafaxom 2010.10.03. 16:25:54
Ilyen gázfelakadásos sztorim volt már nekem is (bár a megállásban nem gátolt).
Egy átszakadt membrán miatt a váltóolaj keveredett a motorolajjal és menet közben egyszercsak szegény "olajkályha" felpörgött vagy ötezerre és nem reagált semmire miközben bambán néztem a kihúzott slusszkulcsot a kezemben.
Az adagolóról kellet letépjem az üzemanyagcsövet ahhoz,hogy leálljon.
Megoldottam de a feleségeink érdekesen viszonyultak volna a problémához!
:p))
D4D 2010.10.03. 16:39:59
"De mikor valaki otthonról az irodába megy autóval, majd este vissza, az szerintem is értelmetlen növelése a városi zsúfoltságnak."
Ne légy ennyire kategórikus!
- BKV járművek tisztasága, sűrűsége, megállótól való távolság
- Kerékpár-motor időjárás és domborzatfüggő, azonkívül nem mindenki tud kerékpározni-motorozni.
Látom a 2. részében te is felsorolod, úgyhogy bocs, de már leírtam.
potha 2010.10.03. 16:45:21
Hurri Kán 2010.10.03. 16:48:01
www.outdoorfun24.de/angebot-Dinocars-Dino-Gokart-Seitenwagen-ZF-21-59.html
Csak nem tudom hogy a Kresz szerint ez micsoda.
kijafaxom 2010.10.03. 17:01:46
Szerintem tricikkli ami kerékPÁR kategória (ami MINIMUM 2 kerekű emberi erővel hajtott etc).
Nem rossz nem rossz de ez felülíbererhetetlen!!!
www.hasznaltauto.hu/egyeb/egyeb/egyeb_partybike.7_szemelyes_luxus_ta-3791055
Na ez vajon mi lenne? Quad??
:p))
Hurri Kán 2010.10.03. 17:11:56
De amúgy az ötlet jó mert középre lehet tálcát szerelni és kártyázni/enni/inni stb.
cso zsi 2010.10.03. 17:22:33
Hülyeségeket beszélsz, és azt hiszed, osztod az eszet.
Mint látjuk, egy fotó alapján buszt is tudsz vezetni.
Személyeskedésből ennyit, lehet értelmesebb dolgokkal is folytatni.
Rebca 2010.10.03. 17:39:27
kijafaxom 2010.10.03. 17:56:22
TE kezdtél el személyeskedni én meg most befejezem mivel utálom a magadfajtákat a diszkriminatív hozzáállástól a fenenagy identitásig vagyis nem én leszek a legjobb barátod ezt garantálom írogass olyanoknak akik hajlandóak bratyizni veled.
Utálj nyugodtan de ha nincs benned tisztelet mások VÉLKEMÉNYE,TAPASZTALATA iránt inkább ne hőzöngj mert más pont annyira rühell mint én.
Kifejezetten kérlek,hogy még csak ne is olvasd az okoskodásaimat hagyd meg azoknak akiknek tetszik.
Bújd csak tovább a nyilvántartásodat ki mit mikor miért stb.itt meg a körfolyosón aztán relaxálj,rád fér mert kibaszott csúnya az öregember ha még háklis is. :p))
cso zsi 2010.10.03. 18:19:31
Bratyizni nem szoktam, ellenségem nincs. Egyéb kérdés?
''autónepper.'' 2010.10.03. 19:19:17
@"streetfighter": a passatal nem sikerült lenyomnom egy olyan kocsit mint a tied remélem lesz lehetőségem megint találkozni egyel hogy megnézzük hogy a mostani bömösel sikerül e:P
am azért régi gti az akkori nagy kocsikat alázta...
szita szita péntek 2010.10.03. 20:58:22
Reggie 2010.10.03. 22:26:24
Perillustris 2010.10.04. 00:16:46
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.04. 09:40:15
labi 2010.10.04. 11:14:57
De úgy tudom, hogy az új KRESZ szerint október 1-től ha egyirányú vasuti átjáróban elütök egy motorost, akkor megtarthatom a motorját.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.04. 11:32:21
"streetfighter" 2010.10.04. 12:06:15
"remélem lesz lehetőségem megint találkozni egyel hogy megnézzük hogy a mostani bömösel sikerül"
Ez egy burkolt kihívás lenne? :)
Perillustris 2010.10.04. 12:27:10
''autónepper.'' 2010.10.05. 22:27:19
"streetfighter" 2010.10.06. 09:46:00
Semmi jónak nem vagyok az elrontója, csak nem egyszerü összehozni.
"streetfighter" 2010.10.06. 09:46:40