Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Te fogsz meghalni, én max. börtönbe kerülök

2010.10.02. 15:03 :: SilentSound

Banditos 2in1, autós és motoros is, így mindkét típusú jármű vezetőinek szemszögéből látja, hogy kihez hogy viszonyulnak a közlekedők, most pedig jól beszól nekik itt a blogon.

Én is olyan motoros vagyok aki azért elég – túl? – gyakran autózik. Ezért el is szoktam engedni a motorosokat ha dugó van. Félreállok, lehúzodók, segítem őket. (Persze kedves fiú vagyok, de azért mindig arra gondolok hogy majd motorral engem is fognak segíteni. :) )

Az utóbbi időben azonban olyan dolgokat láttam, hogy lassan azon gondolkodom hogy be kellene tiltani a motorozást. Avval alapvetően nincs baj – sőt támogatom is – hogy dugó esetén a motorosok biciklisek előre mehessenek. De ha az M3 bevezetőn a sor megy 80-nal, akkor senki ne kockáztassa az én életemet és jövőmet avval hogy ebben a sorban 120-szal előzget, váltogat. Motorosok gondolkodjatok már!

TE FOGSZ MEGHALNI. Én max börtönbe kerülök. Pár hónappal ezelőtt történt hasonló szituban egymás mellett ment egy úr egy középkategóriás autóban és egy platos kisteherautó. Közöttük próbált elmenni a motoros, természetesen nem nagyon fért el, így bekerült a teherautó plató alá a hátsó kerék mögött. Eldőlt, nekiesett az autónak. A teherautó észre se vette mi történt, a motoros felállt – motor annyira összetört hogy nem tudott vele továbbmenni-, az autó vezetője pedig kiszállt és elkezdett fényképezni. A motorosnak szerencséje volt.

Mennyit lehet ilyen manőverekkel nyerni? Napi max tíz percet. Szerintem nem éri meg, ráadásul az ilyen vadbarmok miatt van az hogy néhány autós akkor is direkt kijön a motoros elé, ha egyébként a sor áll vagy 5-el megy.

Lehet kommentelni, tudom most én leszek a hülye mind az autósok mind a motorosk között, de vállalom.

181 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.10.02. 15:26:18

@ruskyy: ja, nem virusmarketing, csak poszthoz kapcsolódó elmerottyant motorost láthatunk.

Hurri Kán 2010.10.02. 15:31:00

Megint csak azt tudom mondani, hogy saját hülyesége ellen senkit sem lehet megvédeni. Én személy szerint autóval járok, én is próbálok a lehetőségekhez képest segíteni lehúzódással a motorosoknak akár városban, akár országúton, egy esetben nem: ha bicskanyitogató stílusban közlekedik. Hozzáteszem, ez a kisebb részük.
Biciklis sajnos külön állatfajta.

D4D 2010.10.02. 15:35:59

@ruskyy:
Ellenpéldája pénteken a Tétényin a lámpánál előrefurakszik, majd mikor zöld, kb 15-re bírta felgyorsítani libakergetőjét, és ott bénázott sávközépen.

SÜN 2010.10.02. 15:42:58

én attól kapok idegbajt hogy beáll elém a pirosnál és amikor zöld lesz akkor még jó ideig ott bassza az annyát mire eltakarodna a picsába, sokszor nekem kell "kitolni" őket

''autónepper.'' 2010.10.02. 16:22:12

@ruskyy: én is linkeltem már pár linket az oroszoktól kurva jól vezetnek egyébként...

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.02. 16:44:42

Én busszal majd felököm,aki pofátlan lesz velem szemben. Például a körforgalomba behajtásnál elzúg mellettem jobbra a motoros csákó. Rántom is rá a kormányt,aztán a
zt mondom,hogy ki nézi a jobb oldali tükröt,mikor be kell hajtani egy körforgalomba.

Halál a májra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rahsid 2010.10.02. 17:50:05

Csak nekem tűnik úgy, hogy azok a motorosok akik még kint vannak ebben a kora őszi időszakban, azoknak a jó 80%-a faszfej?

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.02. 18:05:09

@Rahsid: @D4D: Szóval akkor a 80 %-nak a 80 %-a mennyi is???

kijafaxom 2010.10.02. 18:45:34

Bár paradoxnak tűnhet de a logikus oldalát nézve minél gyorsabb az a fránya bukósisakos annál kisebb eséllyel karambolozhatunk vele...
A motorosok zöme adrenalinfüggő,lételeme a veszély. Szerintem.
:p))

ember a holdon? 2010.10.02. 19:32:56

Tényleg nem azzal van a gond, hogy a motorosok a saját testi épségüket kockáztatják.. pusztuljon a férgese. Viszont más értékét, kocsiját ne tegyék tönkre nem is beszélve az esetleges rendőrségi eljárásról stb..

Egyébként pedig kétszer is leírni, hogy "avval".. ez gáz! :-)

gzso 2010.10.02. 20:01:24

Sziasztok!

Én is motorozok Budapesten, föleg mert egyik feléből kell a másikba eljutnom, és motorral gyorsabb mint autóban állni a dugóban és kevesebb az autó is.
Rossz tapasztalatom igazából nincsen, óvatos vagyok csak álló sorban megyek előre, de ha elöl vagyok akkor huzok is a piros-sárgára! Az autósok általában segítenek ritkán van olyan érzésem hogy hátráltatnak, de én sem akarok senkit lassitani.
Mindenkit szerettel várok a web oldalamon autóst és motorost véleményeket is várok! www.bp-motor.hu

CJKrisz 2010.10.02. 20:24:59

"TE FOGSZ MEGHALNI. Én max börtönbe kerülök."

Nem tudom, én inkább megpusztulok, minthogy a sitten pár évig a kancigányok köcsögje legyek, akik akkorára kúrják a segglyukamat, mint egy 120-as kályhacső... :)

fezoGT 2010.10.02. 20:30:09

@D4D: ugyanez még jobb mopedautóval. Ott csalinkázik a szerencsétlen 30-40-el és ha le is húzódik akkor se tudod megelőzni mert jóval szélesebb mint egy motor.

Lakó-pihenő és 30as övezeten kívül büntetném a használatát.

fezoGT 2010.10.02. 20:36:22

@CJKrisz: ha az autós nem volt szabálytalan, nem fog börtönbe kerülni, márpedig dugóban elég nehéz tiszta fejjel olyasmit elkövetni amiért becsukják az embert, max. kap egy felfüggesztettet. Te viszont meghalsz...

segabor 2010.10.02. 20:46:25

Általában véve az előzgetős vezetésnek nincs túl sok értelme. Pár perc előnyért tolni a gázt és kerülgetni mindenkit nem vall sikerességre.

arnoldx999 2010.10.02. 20:47:18

@CJKrisz:
Elso buntenyes valoszinutlen h gondatlansagbol elkovetett emberolesre letoltendot kapna, hacsak nem tolat rajta at meg 3x mondjuk.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.02. 21:00:15

A motorozást mindig veszélyesnek találtam. Vagány és rövid életet biztosít.

D4D 2010.10.02. 21:00:17

@vidifan: Nem lennék ennyire drasztikus, de sok helyről kitiltanám őket.
Viszont a kibocsájtásuk tudtommal mellettük szól.

D4D 2010.10.02. 21:03:21

@segabor:
Sikerem a gyorsaságomon alapul.

Amúgy sokszor azért előzök le valakit, mert szeretnék a saját tempómban haladni, ami nem biztos, hogy gyorsabb, csak míg az előttem levő sokszor fékezésre kényszerít, majd drasztikusan gyorsít, addig én ott lazán gurulok.

akossteiner 2010.10.02. 21:05:53

Az a probléma, hogy több olyan történetet hallottam már, hogy biciklis/ motoros meghúzta az autó oldalát/tükrlt miközben lavirozott a sorok között, és jól otthagyta az autóst az okozott kárral együtt. Ebből következik, hogy velem is előfodul, hogy inkább zárom az egérutat a motoros elött, hogy meg se próbáljon elmenni. Szarok rá, hogy siet, nekem ne okozzon kárt...
Viszont többnyire próbálok automatikusan úgy araszolni a dugóban, hogy elférjenek, ez az én érdekem is...

indapass90210 2010.10.02. 21:08:24

@Myta: Rájöttem. Te ezekkel az egysorosokkal a blogodat reklámozod.

A posztoló meg egy hüje motoros!

Donor 2010.10.02. 21:09:28

@segabor: Azért ez csak autó esetén igaz. Motorral durván lehet időt spórolni és ehhez nagy kockázatot sem kell vállalni.

Tapasztalatom szerint 2000-től fokozatosan de nagyot javult a motorosok megítélése és ezzel együtt kevésbé néznek levegőnek az autósok.

Előtte biztonságosabb volt az Orosz Yamahás stílusában végigmenni a Hungária körúton, mint szabályosan a kocsik között, mert kifordultak eléd, leszorítottak, beléd jöttek hátulról, néha szándékosan. Mintha ott sem lennél.

Ha nyomtad neki akkor hátra nem kellet figyelni mert gyorsabb voltál mindenkinél, sávváltás nem okoz gondot, mert mint a videón is látszik, gyorsabban elmegy mellette mint sávot tudna váltani az autó. A kifordulás ellen meg akkor sem, most sem tudsz védekezni, csak úgy hogyha számítasz rá, pl. nem mész ki a külső sávba.

Mostanra szerencsére nagyrészt megszűntek az autósok részéről ezek a veszélyeztetések ezért lehet szabályosan is motorozni már, de ha fronthatás van azért még előfordul.

Donor 2010.10.02. 21:13:21

@Rahsid: Igen. Ez az előítélet.
Ha nincs kifejezetten jó idő akkor a "hétvégi motorosok" autóba ülnek, aki motoron marad az általában tapasztalt motoros.
Nekem nem is szokott velük bajom lenni.
Tudják mit lehet és mit nem biztonsággal és nem is olyan pofátlanok, még akkor is ha laikusnak nem így tűnik.
Sokkal normálisabban mennek mint a "megmutatom a havernak, hogy milyen bátor vagyok, pedig alapvető vezetéstechnikával sem vagyok tisztában" jellegű motorosok.

Donor 2010.10.02. 21:18:07

@D4D: Alapvetően biztonságosabb ha nem az autó rajban haladsz, hanem elhagyod őket. Ez jár egy fajta kockázattal, viszont a másik oldalon nyersz is.
Folyamatos kocsisorban inkább megvárom amíg megállnak és akkor megyek előre, és lámpától már biztonsággal elhagyhatom a rajt.

Viszont vannak olyan autósok akiket semmi pénzért nem előzök meg. Ilyen a spoileres Suzuki, vagy bármi más sporthatónak álcázott hangos kipufogós jármű. Ja meg a rendőrautó, azt sem előzöm meg soha :)))

Donor 2010.10.02. 21:19:52

@Myta: Én motoron nagyobb biztonságban érzem magam mint autóban. Autóban csak a kasznira számíthatsz. Motorral és ésszel jóval nagyobb eséllyel lehet elkerülni egy balesetet.
Akinek meg nincs esze és úgy motorozik az megérdemli a Darwin díjat :)

Mikrobi 2010.10.02. 21:22:41

1000%-ig igaza van! Ilyen egy normális motoros. Csak hát megvan az a szépséghibája, hogy autót is vezet, így nem fogják elfogadni motorosnak...

Donor 2010.10.02. 21:23:43

@akossteiner:
Esetleg egy jó tanács: Ha nem húzod rá a motorosra a kocsit, hanem hagysz neki helyet akkor nem rúgja le a tükrödet, hanem megköszöni.

Reggie 2010.10.02. 21:26:02

@akossteiner: ez csak akkor fordul elo, ha megteveszto az a hely amit hagysz. ezert vagy hagyjal elegendo helyet vagy egyaltalan ne hagyjal. az arany kozeput itt nem nyero:)

Zsola777 2010.10.02. 21:26:11

Bevallhatják a sietősök, hogy a Győzik... bocs, Mega-X-re sietnek haza!

cso zsi 2010.10.02. 21:28:20

@Dövan: Nem, de a gugli keresőoptimalizálásban jobb helyezést lehet vele szerezni. :)))

cso zsi 2010.10.02. 21:32:45

@kijafaxom: Natúr hülyeség, ugyanúgy, mint esőben futni abban a hiszemben, hogy akkor nem ázunk meg annyira. Pedig de, ugyanis a testünkkel több vizet összeszedünk futtában, a fejünkre meg ugyanannyi jut.
A gyorsabb haladáskor adott idő alatt több járművel találkozunk, tehát megnöveljük az esélyt a bajra, nem csökkentjük.
Adott veszélyhelyzetben ugyanakkor egy jól időzített gázadás hatásosabb, mint egy fékezés, ahol akár irányíthatatlanná válhat a jármű.

cso zsi 2010.10.02. 21:35:24

@Donor: Az orosz videón van pár eset, ami nem a motoros ügyességén múlt. Meghagyták az életét.

indapass90210 2010.10.02. 21:37:39

@cso zsi: Ráadásul a Titanic követte még pont azt a logikát, hogy a zűrös helyen kúrjuk neki, ahogy kell, mert előbb kiérünk a veszélyzónából :) Dupla vagy semmi :)

cso zsi 2010.10.02. 21:50:15

@Dövan: Ezért volt a mosoly a végén.
Nálam is az, egy ismerős pénzkereseti lehetősége.

Bika27 2010.10.02. 21:55:09

Sziasztok!

Még nem nagyon motoroztam, és nem is érzem sajátnak a dolgot, de azért lenne egy kérdésem a motorosokhoz.
Őszintén meddig lehet úgy motorzni mint az orosz Yamahás, mert így kívülről szerintegy nyárt nem él meg az ilyen...
És tényleg megéri minden nap így vásárra vinni az életed, mert nekem néha még nézni is rossz volt...
Csak mert mivel sokat közlekedek gyakran látok hasonló figurákat. És nem elitélni akarom őket, csupán kiváncsiság...

Donor 2010.10.02. 21:56:23

@cso zsi: Ez az esőben futni nem érdemes, ott dől meg hogyha ronggyá áztam akkor nem a víz mennyisége fog érdekelni, ami amúgy is lecsurog rólam, hanem hogy minél kevesebb ideig legyek kitéve a kellemetlen hatásnak, tehát érdemes futni :)

"streetfighter" 2010.10.02. 21:57:33

@segabor:
Ez egy "értelmes" beszólás volt. :)

indapass90210 2010.10.02. 21:59:56

@Bika27: Rájuk nézve ez cseppet sem veszélyes. Ők mind terminátorok. Élőszövet fémvázon. Egyébként is tovább élnek más emberekben. Itt egy vese, ott egy tüdő.

Blogger Géza 2010.10.02. 22:01:22

@ember a holdon?: Az avval ugyanúgy használható, mint az azzal. Nincsen evvel semmi baj. :)

"streetfighter" 2010.10.02. 22:02:53

@Donor:
Ez igencsak vitatható álláspont.

indapass90210 2010.10.02. 22:03:35

@cso zsi: viszont Myta, most hogy megnéztem, mégsem szól be minden blogba azzal az egy mondatával. Mivel nőről van szó, nem mindenhol érti annyira a témát, hogy összejöjjön az az egy mondat, így ott csendben marad.

Donor 2010.10.02. 22:05:37

@cso zsi: Van. Pl mindjárt az elején majdnem nekimegy a mellette lévő autónak, aztán kétsávos balra kanyarodó sáv, belső sávjából egyenesen menni sem volt értelmes dolog, álló kocsisor között ekkora sebességgel menni is hülyeség, mert kivédhetetlen ha bármi történik, hiszen nem tudja kikerülni és megállni sem tud. Szembe sávban egy kerekezni miközben fordulnak rá az útra a szembejövők, pedig már szót sem érdemel, annyira Darwin díjas.

Amiről én beszéltem, pedig hogy gyorsan megy és besorolnak elé, az meg teljesen jól kezelhető helyzet, persze én nem mennék eleve ilyen gyorsan, de azért ez a manőver annak ellenére hogy annak tűnhet nem veszélyes. A lényeg hogy legyen menekülési út.
Igazán biztonságosan persze akkor motorozik az ember, ha figyelünk arra hogy fékkel/gázzal, ÉS kikerüléssel is el lehessen kerülni minden potenciális veszélyhelyzetet. Ha úgy megyünk be egy helyzetbe, hogy bízunk benne hogy szerencsénk lesz, de nincs B terv, na az amit a bátor Szerjózsa művelt, meg amit pár fiatal srác csinál a részletre vett motorjával.

Donor 2010.10.02. 22:14:27

@Bika27: Két eshetőség van. Vagy az első évben elesik/meghal az ilyen, vagy ha túléli és megtanul motorozni akkor rájön, hogy így nem érdemes menni, és akkor már van esélye megöregedni.
Régebben ez úgy működött hogy az ember Babettával kezdte, aztán Riga Simson, kis MZ, Nagy MZ, esetleg Jawa, és utána jöttek az igaz erőgépek. Ebben a rendszerben előbb megtanultál motorozni minthogy veszélyes gép került volna alád.
Mostanában egyből nagymotort vesznek az emberek, mert drága a jogsi tehát egyből a legnagyobbra vizsgázik, a motor is drága, rigával meg snassz motorozni, nem akar cserélni mert az átírás is drága ezért abból is a legnagyobbat veszi amit megtud, nehogy "kinője" a következményét meg itt látjuk ennek.

Donor 2010.10.02. 22:15:49

@"streetfighter": Had tudjam már hogy én mit érzek :)))

Hurri Kán 2010.10.02. 22:19:23

@Dövan: :DDDD

Egyébként csak egy megjegyzés: a motorosoknak az, hogy álló kocsisor között előremehetnek lehetőség, és nem jog.
Kicsit oda kell egymásra figyelni mindkét részről, ennyi.

"streetfighter" 2010.10.02. 22:20:54

@Donor:
Ok. te tudod.
De érezni és tapasztalni, két külön kategória.
Én azt kívánom, hogy soha ne tapasztald.

[mike] 2010.10.02. 22:24:37

@Bika27: Az orosz videó önmagában igen látványos, a srác is jól vezet, azt még a hüledezők is elismerhetik.... de álló autókat kerülgetni nem nagy tudomány. Jellemzően nem ilyen szituációkban fogynak el a motorosok. Leggyakoribb, hogy elnézik a kanyar ívét és egyszerűen kisodródnak, persze nem 100-nál. Erre szokták mondani, hogy könnyű belemenni a kanyarba, kijönni már nehezebb.... A másik, hogy olyan váratlan helyzetbe kerülnek, ahonnan nincs menekülés és megállni se lehet. Például előzés közben kihajt egy traktor a főútra. Motorostalálkozón beszéltem már olyannal, aki az évben három temetésen volt. És még csak május volt... Ez a bátor és az öreg motoros függvénye, amelynek képe egy hiperbola.... :D

cso zsi 2010.10.02. 22:25:51

@Donor: Tudjuk jól, hogy a blogra írogatók között többnyire az épeszű és szabályosan közlekedők vannak, bármilyen járművel járnak. (Nem, nem élcelődöm)
Néha akad egy-két mindent jobban tudó, akik a két végén égetik....
Én is Verhovinán, Babettán, Simsonon, MZ-n kezdtem, de felhagytam a motorozással. A fiam Simsonozott, mielőtt nagyobbra szállt volna. Két év alatt görbült az első villája, és még valami hasonló, csak anyagi káros bulija volt. Elmondása szerint a más hibájából. Van egy fotója is, az tuti, hogy a sajátjából. Vagy a trafit nem vette észre, vagy azt, hogy 130-cal megy 110 helyett.

hadikkvondetod 2010.10.02. 22:32:23

@Donor: Jaja. Mindenki megveszi a nagy vasat, terjed a "nem is vagy igazi motoros, ha nincs legalább ezres motorod" szemlélet. Engem meg osztanak, hogy "csak" egy hatszázasom van. Pedig 10+ évet túléltem már motoron.
Aztán a motor vizsga is kemény nagyon, az is mindenre megtanít, csak a biztonságos motorozásra nem. Lehet a Hondás, vagy a hasonló biztonságtechnikai képzések anyagát kellene a rutin helyett csináltatni.
A témához: Ha tehetem és nem sietek akkor nem megyek előre a sávok között. Ha meg kell, akkor minimalizálom a rizikót és csak álló sor között megyek előre, és akkor sem mindenáron.
Van így is egy csomó veszélyforrás, nem keresem a bajt.

japanautos 2010.10.02. 22:43:04

Én is motorozom. Érdekes, betartom a szabályokat és mégis odaérek gyorsabban mint autóval. Nem kell ahhoz esztelenül tolni, hogy meghalj. Elég egy suzukis bácsi vagy daewoos néni. Ja, és a viccből előtted keresztül szaladó kisiskolás lányok... na az volt eddig a csúcs. Na akkor nem a motoros hal meg és nem a kislány megy börtönbe.

Yoss 2010.10.02. 22:50:15

Azért egy dolgot vegyetek figyelembe. Amit a felvételen láttok, az a kamera által rögzített kép. Ez NEM azonos azzal amit ti látnátok a nyeregben. A nagy látószög miatt a sebesség sokkal gyorsabbnak tűnik, és a térlátás is megszűnik. Én is motorok, a ruszkihoz hasonló módon is néha, bár nem egykerekezek, meg kanyarodók között nem gázolok keresztül (mert a motorozásnál csak hazaérni szeretek jobban) de szlalomozok rendesen, akár nagy sebességgel is. Az amit csinálok a külső szemlélő számára veszélyesnek tűnhet, de a valóságban egyáltalán nem vészes. Ha gyorsabban megyek, mint a környezetem, akkor pl. hátulról nem kell számítanom senkire, kvázi nem kell különösebb figyelmet fordítani a mögöttem haladókra. Valaki itt megjegyezte nagyon helyesen, hogy ha szűk helyen megyek el két sáv között, akkor azt NAGY sebességkülönbséggel teszem, mert így minimalizálom az az időt, amit az autó veszélyes közelségében kell töltenem. Egyéb helyzetekben megpróbálom a legnagyobb lehetséges oldaltávolságot megtartani minden esetleges veszély forrástól. Pl. ha látom, hogy jobbról kereszteződés van, akkor igencsak balra tartok. Egyrészt előbb látom, ha valaki jönne be jobbról, másrészt neki messzebb leszek és több időm lesz korrigálni.
A nyeregből egyébként az a rodeo sokkal kevésbé lenne félelmetes.. Oké, a sor között egykerekezéstől tekintsünk most el.

cso zsi 2010.10.02. 22:55:56

@D4D: Mondják, hogy ma már nem sokra mennek a motoros sérültekkel. Vagy megmarad, vagy semmi nem használható.

1kutya 2010.10.02. 22:57:21

@Dövan: de ha már ránéztél a blogjára, akkor valld be, hogy blokkolnád!

van rá egy ötvenesem...:-DDD

Bika27 2010.10.02. 22:58:30

@hadikkvondetod: Én pontosan ezért nem veszek motort. Ismerem magam 100 "cammogni" kocsival is tudok, de mert imádok száguldozni ekkora (akár mint Te 600-od) motor mellé én magamnak már koporsót is rendelnék, mert nem tudnám megállni hogy ne húzzan tövig. Inkább még várok pár évet csak be nő a fejem lágya :D
Addig meg marad a családi "erőmű".

1kutya 2010.10.02. 23:01:07

de hogy releváncsos is legyek:

az m3 bevezető a tipikus állatorvosi ló esete! amikor jobbra húzódok, mert vagy hallom a motorost, vagy pillantóba látom, akkor richtig jobbról akar elmenni, mikor balra, akkor meg ott!

kedves motorosok: ha már az a nyüzöge autós segíteni akar benneteket, legyen már annyi eszetek, hogy ti is defenzíve vezettek!

plízzz...:(

indapass90210 2010.10.02. 23:04:23

@1kutya: blokkolnám hát! Be is írtam arra a bejegyzésre kommentbe a két kis gyökérnek, akik jópofiznak, hogy "mit buziskodtok, írjátok be nyugodtan, hogy dugnátok", vagy valami ilyesmi.
Randivonalon is rajta van a kicsike, de ott is a blogját reklámozza csak, mer' levelet azt nem olvas, csak gyűjti az olvasatlant. Mondjuk durvább képeet is feltölthetett volna, hogy a nemsikeresek jobban tudják verni rá!

cso zsi 2010.10.02. 23:25:52

@gyvy: Anno huszonéve a volt nejem a Traumatológián dolgozott. Már akkor is voltak motoros sérültek, de azok többnyire csak agy/gerinc-károsodást szenvedtek, így haza lehetett kísérni/tolni őket.
Ma a sok védőruha, és a gyors motor ugyanazt a hamis biztonságot nyújtja, mint a nyolcféle hárombetűs biztonsági cucc a soklóerős autókban. A fizika viszont változatlan. Teljesen mindegy, hogy az agyamat a szélvédőn, vagy a bukósisak védelmében a homlokom belső falán lágyítom. Csak nem annyira látványos. a belső szervek dettó. Azok akkor is megindulnak, és leszakadnak, ha 175 légzsák, ABSASRanyámkínja akarja megállítani a betonfalat. Talán ha olyan biztonsági rendszer lesz, amit egy filmben lehetett látni, hogy körbefogta a testet ütközéskor egy purhab-szerű anyag, akkor lehet, hogy majd sértetlenül fogunk kiszállni a húsdarálóból.

Hurri Kán 2010.10.03. 00:11:52

@cso zsi: én tudom, csak a sok potenciális vesedonor nem tudja. Fasza dolog az elektronika de attól a tapadás ugyanazon a két- vagy négytenyérnyi felületen van. Meg ha jól tudom az emberi test anatómiája nagyjából változatlan maradt (szellemi korcsosulást leszámítva) tehát adott lassulásnál valamelyik belső szervünk praktikusan ugyanúgy leszakad egy 535-ös BMW-ben mint egy Wartburgban anno.
Van egy ejtőernyős-oktató barátom, ő szokta volt mondani hogy a sebesség még senkit nem ölt meg, csak a megállás néha...

davidzoli 2010.10.03. 00:16:56

@cso zsi: Az A pusztító volt :)
Mi is jót röhögtünk rajta. Az egyetlen gond, hogy ha tested kívülről az a hab megfogja és az autóval teszi egyenlővé, akkor a szerveid lassulása egy betonfalnál sokkal nagyobb mértékű lesz, mint most. Jelenleg van pár centid lassulni, ott ez 0.
Vagyis ha fogsz egy vaslapot, hogy védjen. A hasadra kötöd és tolsz egy hasast a 10-ről...

( A "link marketinges" csajnak meg plusz egy blokk innen is ;) )

[mike] 2010.10.03. 00:42:10

@gyvy: csak az a nem mindegy, hogy az adott lassulás az egyik esetben 40km/h-ról, míg a másikban 140km/h-ról ugyanannyi. Ezért van az a sok hárombetűs izébizé.... :D

tof 2010.10.03. 00:53:15

motoros és autós között is van néhány díszpéldány, aki büszke a "nagy tudására"
csak éppen azt felejti el, hogy 10-ből 3-szor a többi közlekedő oldja meg a vészhelyzetet, amit teremt.

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.10.03. 00:54:57

Gyorsan rotyogtass komcsibéla,mer' jön a börtön.
Oszt' gyühet a nyeker!

Hurri Kán 2010.10.03. 00:55:46

@[mike]: ha 30 cm-ed van lassulni akkor nagyjából tök mindegy...
Autóban lévő hárombetűs izébizék nélkül megvagyok, vannak viszont másfajta, fontos hárombetűs izébizék: rum, sör, bor, stb. :DD

[mike] 2010.10.03. 00:59:49

@gyvy: Ezt megbeszéltük :)

BKV reszelő 2010.10.03. 01:05:36

@Donor: "Esetleg egy jó tanács: Ha nem húzod rá a motorosra a kocsit, hanem hagysz neki helyet akkor nem rúgja le a tükrödet, hanem megköszöni."

Rossz tanács. Ez az a logika, amiért sokan a piros előtt kihúzódnak az autók közötti résbe, esélyed se legyen ezzel a paraszt felfogásoddal úgy ítélni, hogy tükröt kell rúgni, hanem megállsz szépen, mint egy fasz. ...ha már az vagy.

Csigorin 2010.10.03. 01:06:39

Az nem lehet. Akkor buzi.

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.10.03. 01:09:57

Nekem a legjobbb,ha leülök és meghallgatom a rabbi jelit!
Mer nem csunyán göngyöre a csikvász.
Ki nem rozog osztován kirestvemetsz a hónalj.
És alatta is hutyra holrottyan megámoz rőt a baracka,ví dont szpík amerikano.
:/

[mike] 2010.10.03. 01:15:03

@Cuppanj a végére!: na ja, mondasz valamit.... (csak nem értem, mit)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.10.03. 01:41:10

Akárki akármit mond, a motoros igazi fair játékos. Ha hülye, meghal. Ha az autós hülye, jó eséllyel megvédi a karosszéria meg a hárombetûs bizbaszrengeteg.

Aki egy szál bôrcumóban 160-nál elhúz sávon belül egy kamion és egy személyautó között, az vagy tudja mit csinál vagy utoljára csinálja.

jelentéktelen alak 2010.10.03. 01:51:48

@Bika27:
Olykor mindenki hibázik. Van aki csak egyszer.

etruszk 2010.10.03. 01:55:40

@akossteiner: a helyzet egyszerű: Onnatól, hogy a motoros feltűnt mögötted, biztos lehetsz benne, hogy a motoros le fog előzni. Ha nem hagyod, hogy a lámpánál az álló autód mellett menjen el, akkor majd el fog menni, ha megmozdult a sor. Tehát lehet kekeckedni, de ezzel annyit érsz el, hogy feltartod néáhány percig.

Aki pedig azt mondja hogy az autópályán a sorok között haladva csak perceket lehet nyerni, annak elárulom, hogy csúcsforgalomban a, motor és az autó között nekem kb. 35-55 perc a különbség a otthonról a munkahelyemig. Ugyanez este hazafelé is már 70-105 perc naponta.

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.10.03. 02:00:25

Sakkor a özé nemnyer pulykanyak ideoda hafripalánc gormuonyhan a portugál,na nem gálya.Csak sima vizi idaeodalötyögi és leposa.

Legyen áldott a méhének gyümölcse!

etruszk 2010.10.03. 02:05:27

@BKV reszelő: Mondom neked is. A motoros le fog előzni. Csak tőled függ, hogy előbb, kényelmesen és biztonságosan, vagy utóbb, gyosan, idegesen és a középső ujján ülőhellyel kínálva...

Van olyan majom, aki a lámpánál annyira behúzódik középre, hogy kényelmesen kikerülöm a járda felőli oldalról. A túraenduró kormánya egyébként elmegy a legtöbb autó tükre felett.

etruszk 2010.10.03. 02:11:43

@szomorutojas: két jármű között nem célszerű elmenni. Általéban megvárom, míg ez egyik hátulja legalább 2 méterrel előrébb kerül a másik elejénél. Onnantól már csak szlalom..

TFL · http://civilzone.eu 2010.10.03. 02:16:32

............./´¯/)............­(\¯`\

............/....//...........­...\\....\

.........../....//............­....\\....\

...../´¯/..../´¯\.........../¯­`\....\¯`\

.././.../..../..../.|_......_|­.\....\....\...\.\..

(.(....(....(..../.)..)..(..(.­\....)....)....).)

.\................\/.../....\.­..\/................/

..\................. /........\................../

....\..............(..........­..)............../

_John_Doe_ 2010.10.03. 02:33:49

Sokkal gyorsabb vagyok motorral, mint autóval, pedig nem úgy megyek mint a fenti ruszki.
Úgy pár ismerősöm haladt. Egyikük felkenődött egy buszra, a másiknak csak egy ujja bánta, a harmadik gyorsan felépült.

Én megtanultam, hogy sort csak olyan sebesség különbséggel előzök, hogy váratlan helyzetben tudjak reagálni.

2010.10.03. 07:06:34

Én úgy gondolom 43 év hivatásos sofőrködéssel a hátam mögött, hogy az ilyen az ilyen mentalitást kellene terjeszteni mint a posztíróé.
www.ringkavezo.dxn.hu

Frick László Emlékzenekar 2010.10.03. 07:51:19

Én ezt teherautósmondásként ismerem. Teherautós haverom kezdőversenyző korában legurította a szerelvényt az árokba, majd leharapta a nyelvét, ezen kívül a rendőrök vegzálták, volt hat tanúja, hogy egy kis Ford miatt történt az egész, rendszám megvolt, stb milliós kár keletkezett a szerelvényben, az exsofőr tulaj szét akarta perelni az agyát, a Fiesta papír szerinti tulajdonosa 7 éve volt halott. Tanulság: nem kell lehúzódni, menni kell egyenesen, menjen alád a személyautó, kiüti az elsőfutóművet DE MEGVAN A TETTES.

Motorosok elől se szoktam se féler, se jobbra, se balra, egyetlen cm-t se, ha tud motorozni és tudja, mit csinál, megoldja, ha nem, megdöglött, ezt érdemelte, mert ezt tudta (megoldani vagyis nem tudta megoldani) Levegőnek kell nézni a motorosokat, rájukbízni, mit csinálnak tök fölösleges húzódozásokkal vagy bármivel is segíteni őket. Ha tud , él, ha nemtud, megdöglik -ez a sorsa, mi közöm hozzá?

Frick László Emlékzenekar 2010.10.03. 07:54:25

Annyit tudnak rinyálni motorosbaleseteken.. látom a sdok koca meg zajmotorost, kóstolgatja a kanyart vikliben "kidőlve" az ívből, azt se tudja mennyivel menjen bele, de ereszti 120-szal, hát eressze, mit bánom én. Ha egy évig járom ugyanazt az utat, kátyú, lyuk nyomvályu szempontjából mindig van valami új, akár reggeltől estig is.. , ha egy kocamotoros, mert szép márciusi nap van, elkezdi pengeti 220-szal a télette úton, eressze, ez a sorsa...

becike4 2010.10.03. 08:30:49

@hadikkvondetod: Itt a lényeg,a többi csak szófosás.

Gyárfás 2010.10.03. 08:31:31

Valamelyik nap majdnem elütöttem így egy motorost befelé az M3on. a sor áll, ő meg kb 100al a sor között. kitettem az indexet, folyamatosan nézem a visszapillantóból a forgalmat, megkezdem a manővert, és egy motoros a semmiből suhant el az autó kirakott orra előtt.Úgy hogy figyeltem.
Szerintem ők nem sokáig fognak élni.

Clearvoyance 2010.10.03. 09:02:25

@1kutya:
Részemről rendben.
Ott amúgy is csak a külsőt használom rendszeresen, és csak akkor megyek beljebb ha előzni óhajtok. De akkor se sorok között.
:)

Clearvoyance 2010.10.03. 09:08:07

@BKV reszelő:
Egyetértek. Ha sorok közt vagyok és látom, hogy nem férek el, megállok.
Az eddigi tapasztalataim alapján az autósok is értékelik, hogy nem tolakszom ész nélkül és amint tudnak elengednek.
Én meg ha tudom, megköszönöm.

Clearvoyance 2010.10.03. 09:09:49

@szomorutojas:
Vagy kib... szerencséje volt és az őrangyala infarktussal lobbizik a jóistennél másik védendő személyért...

kompakt 2010.10.03. 09:19:41

@ruskyy: ez nagyon durva videó... dülöngéltem én is a monitor előtt, levegőt se mertem venni :D
viszont sajnos 100%, hogy ez az ember egy nap egy motoros balesetben fog meghalni.

A témához annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy előfordul az M3-on pl, hogy a legbelső sávban megyek, látom a visszapillantón, hogy közeledik a motoros. Azonnal indexelek is ki, hogy lehúzódjak, de egyszerűen annyira gyorsan jön, hogy elszáguld mellettem a jobb oldalamon, mire én egyáltalán sávot váltok. Pedig nem vagyok az a pöcsörészős típus, akinek 5 perc, mire sávot vált. Ilyenkor valószínűleg csuklik anyám a motor miatt, pedig én le akartam húzódni előle. Szerintetek mi ilyenkor a teendő?

Zizo1 2010.10.03. 09:22:13

Mindkét oldalt ismerem. Közel 40 éve kezdtem motorozni és majd ugyan ennyi ideje autózok. A véleményem, hogy nem kellene egymásra mutogatni, mert mindkét táborban akadnak ilyenek is, mag olyanok is. A különbség csak az, hogy mondjuk 1000 kergült motorosra legalább 10000 hasonló autós jut, és ha koccannak akkor motoros húzza a rövidebbet. Az agresszív autósoknak akik csak azért is, az erősebb jogán zárják az utat, vagy csak szívatásból vész fékeznek, csak annyit mondanék, hogy adott szerencsétlen esetben, nem csak az esetleges börtönnel és jogi herce-hurcával, hanem a lelkiismerettel is számolni kellene!
Ha meg okosnak gondolva magad, azért zárod az utat, hogy nehogy megkarcoljanak az előre csorgó motorosok, meggondolhatnád hogy talán pont ezzel teremtesz jó esélyt, hogy a tükröd elvigyék, vagy meghúzzanak.
Ha megértően és egymást segítve vezetünk, még a legnagyobb forgalomban is elég szélles lehet az út a célba éréshez

kompakt 2010.10.03. 09:29:39

@Zizo1: Mindkét oldalt ismered, légyszi olvasd el az előtted lévő hsz-om, mert tényleg érdekel, hogy mi lenne a helyes reakció.

barnus38 2010.10.03. 09:44:59

soha nem volt motorom...
valszeg nem is lesz
de azt hiszem, ez napi 5-10 percről, sietségről, odaérésről szól.
hanem az adrenalinról...

Zizo1 2010.10.03. 09:54:48

@kompakt: Először is, a hülyeség ellen nincs orvosság, vagy úgy is mondhatnám, hogy öreg motorost már láttam, de vakmerő és öreg motorossal még nem találkoztam.
Másodszor pedig, azt figyeld, hogy merre indexel a mögötted jövő és csak ezután húzódj a keveset jobbra vagy balra. Nem kell feltétlen sávot váltanod. Ha pedig nem jelez, akkor talán a legokosabb irányváltoztatás nélkül haladnod sávközépen.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 10:28:12

@Zizo1:
És 40éve hogy gondolkodtál, amikor motoroztál?

Én is erős 40éve motorozok
Mindenki menjen az anyjába, én vagyok a legjobb vezető, nehogymá' itt szarozzon elöttem amikor én 100-zal elhuznék már stb.
Be kell vallani én egy darabig igy vezettem

Aztán faterom hozott egy halom képet , mtorosok kitekert testtel az uton, aztán átmentem piroson, pedig észleltem, de ma sem tudom miért-hogy
A legnyomosabb fék bennem az volt hogy elnéztem egy ZIL-t jobbkézben
A ZIL megállt szerencsémre, visszafordultam nagy pofával hogy "kirángatom a kormány mögül"
aztán nagy ívben bocsánatot kértem és köszöntem hogy megállt,azt hittem védett utvonalon megyek
Kopp-kopp, azóta tán 3 nem sajáthibás személyisérulés-mentes motorbalesetem volt, autóbol vagy 2.
Lényeg, hogy időben visszavettem a pofámbol

Felmérném, hogy a "száguldozó" motorosok milyen korosztályba esnek, biztos vagyok max. 30-ig

Mos valahol valami kézilabdás utött el halálosan zebrán egy öreget városban
Kiváncsi lennék mennyivel mehetett.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 10:30:20

@KokoDzsango:
Elsőzni itt is tudok, de nem vagyok kötsög elsőző

Ámond Pista 2010.10.03. 10:33:57

Újabb semmitmondó poszt ahol lehet anyázni és mélyíteni a közlekedő kasztok közti ellentéteket, grat!

vontod75 2010.10.03. 10:34:25

@horex: A kézilabdást Pásztornak hívták. Nem volt ittas, relatíve gyorsan hajtott. (nem többel mint 50)

vontod75 2010.10.03. 10:36:08

@barnus38: Hát valamikor a kezdet kezdetén még talán az adrenalinról, ma már inkább a gyorsabban odaérekről. Mert tényleg gyorsabban odaérek. :) És közben nem volt egykeró, sem kamikáze motorozás.

vontod75 2010.10.03. 10:37:15

@Ámond Pista: Ha vennéd a fáradtságot és végiolvasnád a kommenteket látnád, hogy elég konstruktív a légkör. Anyázás nem nagyon van.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 10:40:23

@cso zsi:
Barátom anno disszidált németbe
Éppen valami marhaság, tán totálkárra tette a Micubisijét :), kórházban volt, körulütte gipszelt emberek
Te miért vagy itt kérdezett körbe
Honda CBFour

Akkor jelentek meg ezek a 4hengeres motorok ott és nagy különbség volt az addig használt BMW600-asokhoz képest teljesitményben
Kerültek is rendesen kórházba,mert azt hitték ugy kell motorozni,mint a korábbi motort

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 10:41:32

@Ámond Pista: Éppenhogy olyan irta a posztot aki motoros/autós

Agyalap 2010.10.03. 10:41:48

Hülyék mindkét táborban vannak, mint ahogy a gyalogosok-kerékpárosok között is.
Hulljon a férgese, de sajnos mindig elvisz magával egy-egy vétlen közlekedőt is :(
Én is az összes járművel koptatom az aszfaltot, és szerintem is javul a morál a 90-es évekhez képest. Nagyon kevés olyan autős van, aki (tuti irigységből) elállja az utam. Nem várom el, hogy odébbhúzódjanak, de azért aki átlóg a másik sávba hogy ne tudjak elmenni mellette - az szánalmas. És ritka is szerencsére.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 10:55:27

@Myta:
Tévecc nyuszi!
Ugye a HelloKitty-is laptopodban a kijelző helyén tükör van?
Tuttam!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 10:57:07

@vontod75:
Nem kétlem hogy áll a zászló mindenkinek,dehát ott volt a "relative"

vontod75 2010.10.03. 11:10:48

@horex: Nem akarok prejudikálni, mert nem voltam ott, de elképzelhető, hogy féktávon belül lépett be elé. Ettől még elkaszálják, mert ugye fokozott figyelemmel kell megközelíteni a gyalogos átkelőhelyet.

Zizo1 2010.10.03. 11:11:20

@horex: Hát igen! Volt idő úgy 30-ig, amikor motorral is és autóval is igyekeztem megmutatni, hogy "ász" vagyok és majdnem sikerült is egy-két alakommal!!
Már régóta nem érdekel, nem akarom múltatni, hogy mekkora ász vagyok.
Bőven elég ha átlagos idővel célba érek! Vezetés közben leginkább azt figyelem, hogy mire készül az ázok- ásza, a totojázó mazsola, a dülöngélő bicajos vagy a sietős gyalogos.
Eddig sikerült. Remélem, ezután sem hagy el ŐRANGYALOM.

svinjahond 2010.10.03. 11:21:43

Kiegyensúlyozott írás. Pro és contra egyaránt megtalálható, mindkét "tábor" érvei/szempontjai közül. Ilyeneket szívesen látnék többször ezen a blogon (is).
Magam részéről manapság már, inkább autósnak számítok.
Helyesebben: annyira keveset ültem motoron az elmúlt 10-12 évben, hogy - önkritikával szólva - a fővárosi közlekedés forgatagában az már inkább ön- és közveszélyesnek minősűlne, amit nagy hirtelen előadnék, ha most motorra kéne pattannom!
Tulajdonképpen, nincs bajom a motorosokkal se, de ahogy látom sajnos a többségük nincs tisztában SAJÁT és motorja műszaki HATÁRAIVAL és emiatt komolyan veszélyeztetik magukat (amivel kevésbé lenne bajom: önrendelkezési jog!), de a közlekedés többi résztvevőjét is! Ez utóbbi már nem frankó! Egy idióta robogós is el tudja b*szni a napodat, de nem kicsit.
Akkor pl. mi van, ha a saját hülyesége végett még meg is hal, te meg mehetsz miatta a sittre, mert "rosszkor voltál rossz helyen". Pl. egy olyan szituációt teremt a cikázásával, ami kivédhetetlennek bizonyul. Csattan, vagy perecel, bedájol te meg nem az út- a közlekedés- vagy a látásviszonyoknak megfelelően vezettél "hirtelen" és máris te vagy a hunyó. Szóval, nem ártana az átgondoltabb motorozás!
Nem kéne mindig - könnyelműen! - arra gondolni, hogy a motorost megóvja a bajtól a járműve gyorsulási/manőverezési képessége, illetve a kis helyszükséglete, meg különben is, fékezzen/kormányozzon az a "barom autós", ha nem akar a sittre kerülni! Egyre több motoros lesz, jó lenne a közlekedés kultúrájában "paradigmát váltani"! A motorosoknak is.

Acsiséf 2010.10.03. 11:30:13

Lassan 20 éve vezetek időnként igaz ritkán motort is.Én nem értem a mostani embereket főleg azt ami a fejükben van.Napi szinten 10 motorosból jó ha 2 közlekedik korrekt módon a szabályoknak megfelelően.A többiek valamiféle szent őrületben tépik a gázkart és száguldanak azzal mit sem törődve figyeli e őket valaki netán számít e az érkezésükre vagy nem.És bizony tényleg ők halnak meg és mi nem megyünk börtönbe.Viszont sok rendes embert megmentenek a szerveikkel.Én nem kívánom ezt senkinek de ha már így közlekedik amiatt ne legyen megsértődve ha kitöri a nyakát.És igen ebben az egészt történetben az a legszomorúbb nem csak a vétkesek halnak meg hanem ártatlanok is.És ez így nincs rendjén azt hiszem.

Player 1 2010.10.03. 11:30:32

Szerintem a legtöbb motoros nem siet, egyszerűen csak élvezik, hogy gyorsabbak a többinél.

szita szita péntek 2010.10.03. 11:34:21

Nekem ilyenkor mindig az jut az eszembe, hogy a motor olyan, mint a cigi. Ha ma találnák ki egyiket sem engedélyeznék, mert veszélyes. Ennyi. Szívem szerint azt mondanám, hogy a motor legyen sporteszköz - így pedig menjen szépen az utakról a sportpályákra. Jobb helye lenne ott.

tarkamarha 2010.10.03. 11:39:06

Velem történt a napokban: Szépen megyek a maximális sebességgel éjszaka záróvonal mellett. Ekkor meg akar előzni egy kocsi. Ismétlem: max. sebességgel, záróvonal mellett haladtam. Amit az előző nem vett észre, hogy őt éppen egy motoros akarta előzni. Én már csak annyit láttam, hogy elhúz mellettem egy kocsi, amit egy, az aszfalton szikrákat vető motor követ.

2010.10.03. 11:40:04

@akossteiner: rendszámot a motorra!
... oh wait ...

2010.10.03. 11:45:24

@szita szita péntek: érdekes hogy az senkinek nem jut eszébe, hogy ami veszélyes az az autó... a kamion ami maga alá gyűr vagy az 1t-s suzuki a középkorú emberrel...
motor is tud gyilkolni persze, meg embere válogatja, de azért az is erős, hogy sokan jönnek itt a közlekedési szabályokkal... egyszer beállok egy kereszteződésbe fényképezni esküszöm és számolom a szabályos/szabálytalan közlekedőket. Autót is.

Értem én hogy sokan felelőtlenek de egyes kommentelők Hiroshimában is a lakosokat hibáztatnák, mert a bomba alá álltak...

Bmw 2010.10.03. 11:49:16

Utálom nézni ahogy a letakart hullák fekszenek az útszélén, mindegy hogy autós, motoros, vagy gyalogos.

szita szita péntek 2010.10.03. 11:54:26

@A csótány is ember: Szerintem félreértettél. Én nem hibáztatok senkit. Mindössze azt mondom, hogy ha eddig nem létezett volna motor és most jól feltalálná valaki, akkor nem engednék a közutakra. Mit ne mondjak, el lehet vele esni + sebezhető + nagyobb ügyességet kíván a használata, mint az autóé. A létjogosultsága ugyanakkor megkérdőjelezhető. Az autó minden szempontból praktikusabb, bár nem vitatom élményt kevesebbet ad. Ugyanakkor az utak a közlekedésről szólnak és nem az élményszerzésről, arra ott van a sportpálya. Picit árnyalja a képet a nagyvárosi dugó elkerülő szlalomozás lehetősége, de lássuk be, arra meg inkább a robogó való.

Donor 2010.10.03. 12:36:45

@BKV reszelő: Üdv neked is troll barátom :)
Ha véletlenül úgy áll meg valaki hogy nem férek el. Nem érdekel. Megállok vagy kikerülöm. Ezzel nincs gond.

Ha pedig úgy ítélem elférek, én el tudok úgy menni, hogy ne legyen baja a kocsidnak. A probléma ott van amikor tapasztalatlan motoros azt hiszi elfér és megbillen. Ez ellen úgy tudsz védekezni, hogy elég helyet hagysz. Hiába állsz közel valamelyik marha úgy is azt hiszi, hogy elfér, csak saját kocsidat veszélyezteted azzal ha szűk helyen manőverezést gyakoroltatod egy motorossal.

De ha történetesen rám rántják a kormány az gyilkossági kísérlet, amit nem tűrök a hozzád hasonló szellemi fogyatékosoktól sem.

laja321 2010.10.03. 12:43:00

Általában elengedem a motorosokat, bár azért kicsit haragszom rájuk, mert eléggé öntörvényű társaság! Viszont a minap kicsit összekaptam egy rohamsisakos, fekete börbe bújt példányukkal! Mentem a külső sávban, előttem kocsi, hátulról egy másik kocsi "tolt", a középső sáv tele. Mikoris utolértem a kétkereküek egy másik díszpéldányát" egy vadol tekerő és a vízlevezetőket kerülgető bringást! Ovatosan a sávon belül, mivel mint írtam hátulról rendesen "toltak" és a másik sáv is dugig volt, kikerülni a jámbor kétkerekűt! Viszont ekkor ért mellém a "szelid motoros" is! El is sodorta a tükrőmet, majd besorolt elém és a lámpánál, letámasztva a motorját, vadúl nekem esett, hogy mit csinálok, miért nem engedtem el, húzódtam le! Gondolom ő a bringást nem is látt, mivel a bujkálással volt elfoglalva! Persze annyira nem sietett, hogy utána egy teljes zöld lámpa ciklust kihagyva feltartsa a forgalmat!
Hát az ilyenek azok, akik nem szerettetik meg a motorosokat az autósokkal!
Na és pesze az okozott kár, a tükör az én rezsim maradt!

laja321 2010.10.03. 13:00:16

Másik motoros történet a közelmúltból!
Péntek este úgy tíz óra tájban az Üllői úton a Klinikák magasságában akifelé vezető oldalon, ahol három sáv van. A szélső álalában foglalt, így marad a középső és a belső sáv a közlekedőknek. A megengedett sebesség 50 km/h és az útszakasz lámpákkal is gazdagon ellátva!
Négy derék motoros a két maradék sávban szágoldott (kb. úgy százzal) éa eközben "egykerekezett", át a piroson és mindenen! Az egyik piros lámpánál kikanyarodott egy taxi (neki volt zöld), erre az egyik mutatványos, mást nemtehetett, eldobta a motorját és fetrengett egy hatalmasat! Szerencsére senkinek nem esett baja a motort kivéve, de lehetett volna!
Példáúl az ilyenek miatt tartom öntörvényű, mindent semmibevevő társaságnak motorosok zömét! Nem mindet, tisztelet a kevés kivételnek!

kijafaxom 2010.10.03. 13:03:52

@cso zsi:
Már miért volna natúr hülyeség a gyorsaság kontra reakcióidő?
Talán hihetelen de komoly tempónál a kabriókba sem esik be az eső-kipróbáltam párat.
Az utolsó mondatodban volt a lényeg.
Amennyiben jóval gyorsabb vagyok a többieknél akkor én "irányítom" őket pontosabban módomban áll kivédeni a manővereiket.
Persze ez jó verdát/motort és profi sofőrt feltételezve igaz.
Notórius gyorshajtó és lóerő-bolond vagyok évtizedek óta,nekem elhiheted ez is gyakorlati tapasztalat...
:p))

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.10.03. 13:06:25

@laja321:

Ez egy nagyon érdekes leírás. Gyakorlatilag három szabálytalankodó között a te tükröd bánta. :-) Én mondjuk már a "toló" kocsira is haragudnék, mert, ha ennyire forgalmas helyzetben van valaki (látnia kellett a hátulról jövő motorost legalább, de a biciklist is valszeg), akkor mit tol? Csökkenti a korrigálási lehetőségeidet. A biciklis meg kóvályog, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Na ezért ilyen helyzetben én nem is kezdek bele egy előzésbe, meg semmibe motorral.

Nem kell tetézni a helyzetet. Aztán meg még ő van felháborodva, hogy miért nem húzódsz rá a biciklisre. :-)

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.10.03. 13:12:33

@kijafaxom:

Van ez az alapösszefüggés, hogy nagyobb sebességnél nagyobb a légellenállás. Az lehet hogy a kabrióba nem esik BE az eső de a szélvédőre, meg a motorháztetőre nyilván több esik. Tehát kényelmi szempontból lehet előnyösebb a dolog, de ez nem cáfolja azt a bizonyos "tételt". A helyzetet nehezíti, hogy a levegőben vannak nagyobb szilárd "részecskék" amiket autóknak hívunk. :-)

Továbbá, az OK hogy sok manővert ki tudsz védeni gyorsabb tempóval, de ha hirtelen rádfékeznek azt minden bizonnyal nehezebben. :-)

kijafaxom 2010.10.03. 13:14:22

Apropó "fékezésnél irányíthatatlan jármű".
Egyszer poénból kezd el kérdezgetni az ismerősöket mire is jó az ABS?
Megdöbbentő válaszokat kapsz majd (hát blokkolásgátló,nem enged blokkolni,szaggatottan fékez etc.) de hogy valójában mit tud vagyis FÉKEZÉS KÖZBEN IS KORMÁNYOZHATÓ AZ AUTÓ azt tízből kettő tudja és százból egy próbálta!
Ilyen emberek kezében van az életed,aki álló kerékkel (vagy épp talpát verő pedállal "szaggatva" fékeződve beléd rohan mintha muszáj volna...

kijafaxom 2010.10.03. 13:17:53

@jvizkeleti:
Egyetértünk ez vitathatatlan.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.10.03. 13:28:22

@kijafaxom: Ja ez az ABS-es dolog tényleg így van. :-) A többséget (tapasztalataim szerint) nem szokta túlzottan érdekelni a műszaki oldal és a vezetési dolgok közötti összefüggések.

Ha lenne a kocsiban egy katapultgomb ezek még azt se tudnák, hogy mikor kell megnyomni. :-)

Szép példa még, amikor pedálhiba miatt nem tud valaki megállni. ("beragad" a gáz, nem jó a fék) Ez most volt nem olyan rég az automata Toyotánál, már nem emlékszem pontosan. :-)

Donor 2010.10.03. 13:34:04

@etruszk: Általában én sem támogatom hogy haladó autók között menjünk. Nem mintha veszélyes lenne csak szerintem bunkóság, mert az autósok megijednek. Viszont mostanában elég gyakran van hogy megérkezek két autó mögé amik egymás mellet haladnak, és annyira lehúzódik hogy elférjek, hogy szinte a padkát súrolja. Ilyenkor nem utasítom vissza az előzékenységet, és igyekszem megköszönni.

Donor 2010.10.03. 13:40:10

@Frick László Emlékzenekar: ÉS meg fogsz lepődni de motorosként az ilyen autósokat szeretem mint te, mert kiszámítható a viselkedésük.
Persze ha valaki segít az szép gesztus, de segítő szándékú hirtelen manőver a te példádból is látszik, okozhat gondokat.

Donor 2010.10.03. 14:01:07

@kompakt: Semmi. Te helyesen jártál el.

Donor 2010.10.03. 14:05:05

@kompakt: Helyesen jártál el. Ha a sávváltás megkezdése előtt kirakod az indexet, és nem rángatod a kormányt, hanem normálisan váltasz sávot akkor minden tőled telhetőt megtettél.
HA a motoros mégis úgy dönt hogy elmegy ott, akkor az az ő döntése és felelőssége, nem te hibáztál.

Donor 2010.10.03. 14:06:12

@KokoDzsango: AZ ilyen spam robotokat nem lehetne végleg kitiltani, meg kitörölni?

Donor 2010.10.03. 14:11:23

@vontod75: Én pont a nyugalom miatt motorozok.
Autóval idegesít a sok idióta a dugóban. Motorral egyszerűen felülemelkedek minden problémán, mert én uralom a helyzetemet. Nem zavarnak olyan apróságok hogy autók, meg sávok :))

Donor 2010.10.03. 14:14:20

@horex: Hát a CB életveszélyes is. Nekem is van egy :) Irtozatos, pörgős motor, de gyenge váz és futómű és fék.
Persze imádom. Igazi feeling vele motorozni, de amikor megvettem az első utamon majdnem meghaltam, pedig nem is állatkodtam.

Donor 2010.10.03. 14:22:42

@Zizo1: Kár tagadni de szerintem a motorosok többsége fiatal korában "ásznak" hitte magát.
Én viszont most is az vagyok :)))
Igaz már több az eszem és nem a közúton, hanem kimegyek a pályára és ott képzelem magam annak.
Én 30 felett is élvezem a száguldást, de lehet azt ésszel is.
Egyébként pályán rengetegszer estem már. De kit érdekel? Inkább ott tanuljam meg a korlátaimat mint közúton.

Donor 2010.10.03. 14:31:18

@szita szita péntek: Látszik hogy fogalmad sincs a motorról :) A robogók veszélyesebbek, mint egy motor.
A városban az autóknak is egyre kevesebb létjogosultsága van és szerintem pont a motoroknak és bringáknak lenne ott a helyük.

Hurri Kán 2010.10.03. 14:42:49

@Donor: minden járműnek van létjogosultsága, ha arra és úgy használják amire való.

''autónepper.'' 2010.10.03. 14:50:52

én sosem motorozok valahogy nem vonz a motorozás meg mondom férfiasan kicsit veszélyesnek tartom személy szerint.... de valahogy kevesebb idióta motorossal találkozok az utakon mint autóssal.... jó azt hülye picsát leszámítva... de mint mindig figyelni kell egymásra mert a baj nem jár egyedül lehet hogy 10gyalogosból 9 hülye lehet hogy 10autósból 4 hülye lehet 10 motorosból 5 hülye 10 suzukisból lehet hogy 10 hülye:DDDDD de akkor is nem kell egymást AKADÁLYOZNI!!!

''autónepper.'' 2010.10.03. 14:56:24

@szita szita péntek: hát akkor lehet hogy neked rossz kocsijaid voltak mert a mostani kocsim is elég élményt add nekem ;-)

"streetfighter" 2010.10.03. 15:05:07

@''autónepper.'':
Mi a bajod a suzukisokkal?

Igen én is úgy vagyok, hogy a motoron nem tudnám megállni a féktelen száguldást (autóval sem), és valószínű nem élnék túl sokáig. Ezt van aki átlátja, van aki nem. :)
Az utóbbiak nem hosszú életüek.
Autóval meg nagyon jól lehet élvezkedni, főleg kanyarban, ott még a motorosok sincsenek sehol. :D

''autónepper.'' 2010.10.03. 15:11:42

@"streetfighter": :DDDDD persze el vagyok én a kocsikkal nem kell nekem még motor is...:D:D azok közt is van nagyon sok élvezetes autó csak pl annyit mondjak clio RS és a többi társaik.:DD
sőt nem sokára jön majd a hó lesz nekem annyi élvezet a bmwvel hogy csak na:D

Suzukisokkal meg nincs különösebb bajom ha normálisan haladnak és közlekednek és ELENGED de sajnos 10ből max 1 ilyen ... az is lehet hogy te voltál régen:D

"streetfighter" 2010.10.03. 15:15:53

@''autónepper.'':

Csak az a baj, hogy régen nem volt kit elengedni, mert senki sem ért utol, főleg nem egy dízel bömös. :DDD

jelentéktelen alak 2010.10.03. 15:24:01

@''autónepper.'':

Tudod az emberek nagy részének a BMW-sel sincsen semmi baja HA NORMÁLISAN HALADNAK.

Na most az, hogy kinek mi a normális, úgy tűnik elég széles skálán oszlik meg. :P

jelentéktelen alak 2010.10.03. 15:44:25

@gyvy:

Ez nagyon igaz!

De abban is van némi igazság, hogy elég nagy luxus egy zsúfolt városban kb 6nm-es autóval foglalni a helyet mikor 1-1,5nm -t lekötő jármű is pont oda visz.
Városi közlekedésben magam is több értelmét látom a tömegközlekedésnek és a motoros, biciklis közlekedésnek, mint az autós közlekedésnek. Persze ez nem azt jelenti, hogy az autó mindig luxus, mindig indokolatlan.
Nehezen tudom elképzelni egy szerelő, a szállító munkáját autó nélkül. De mikor valaki otthonról az irodába megy autóval, majd este vissza, az szerintem is értelmetlen növelése a városi zsúfoltságnak.

Azzal is tisztában vagyok, hogy ennek a tömegek általi belátásához sok mindennek kellene változnia.
A közlekedési morálnak olyannak kellene lennie, hogy a közlekedés senki számára ne jelentsen túlzott veszélyt.
A tömegközlekedésnek olyan jó szervezettnek kellene lennie, hogy valós alternatívát nyújtson. A járművek elegendő komfortot kellene biztosítaniuk és a rajtuk, valamint az után tapasztalható közbiztonságnak is meg kellene ütnie azt a szintet, amit az autó zárt ajtaja mögött élhet meg a polgár.

Tehát oka van annak, hogy sokan látszólag feleslegesen autóznak a városban. Ezeket az okokat mind fel kellene számolni és az ilyen jellegű autózásnak háttérbe kellene szorulnia.

De természetesen, minden járműnek van helye a közutakon. butaság, hogy ez, vagy nem való ide, vagy oda. Pont, ahogy írtad! Megfelelően kell használni!

cso zsi 2010.10.03. 16:00:10

@kijafaxom: Mintha kenne pár apró különbség az esőben futó gyalogos, és az esőben haladó kabrió közt. A gyalog előtt nincs szél- (ezáltal eső)védó.
De érdekes módon, tudjuk a gyors járművekről, hogy szoktak vele gyorsan menni. A bogarak is megteszik azt, amit az esőcseppek. Ugyanez történik nagy forgalomban is. Több járművel találkozni, nagyobb az esély a csattra. Adott esetben elkenődni az erősebben.
@jvizkeleti:Így valahogy.

Reggie 2010.10.03. 16:08:01

@jelentéktelen alak: "De mikor valaki otthonról az irodába megy autóval, majd este vissza, az szerintem is értelmetlen növelése a városi zsúfoltságnak."

Hat, attol fugg mit visz magaval.

Hurri Kán 2010.10.03. 16:09:21

@jelentéktelen alak: igen, csak amíg sokan a közlekedést arra használják hogy kiéljék a másikon vélt vagy valós sérelmeiket és frusztrációikat a népek, addig gyökeres változásra nem lehet számítani. Sajnos. És hogy ez ne így legyen, sokmindennek meg kéne változni, nemcsak a közlekedésben, de ez már egy másik történet.
Meg azzal a szemlélettel szakítani, hogy mindent tiltunk, korlátozunk, kényszerítünk, ehelyett kéne -ahogy Te is írtad- értelmes, használható alternatívákat kínálni.

kida 2010.10.03. 16:14:55

az a baj hogy százból egy motorosnak van annyi agya, hogy így gondolkodjon mint a posztíró

kijafaxom 2010.10.03. 16:19:59

@cso zsi:
Kötözködsz és felületes vagy.
Asszem felismertelek.
Te vagy az aki a kormánymozdulattal indexelés után felháborodsz és megmagyarázod,hogy jelezted a sávváltást.
Van itt egy tó körülötte rengeteg káka ha gondolod keresgélhetsz csomókat...
Féligazságokat mondani nem nagy kunszt és a többség egyetért majd. Tudod,vakok közt a félszemű - császár!
:p))

Hurri Kán 2010.10.03. 16:20:00

@kida: azért ennyire talán nem rossz a helyzet

kijafaxom 2010.10.03. 16:25:54

@jvizkeleti:
Ilyen gázfelakadásos sztorim volt már nekem is (bár a megállásban nem gátolt).
Egy átszakadt membrán miatt a váltóolaj keveredett a motorolajjal és menet közben egyszercsak szegény "olajkályha" felpörgött vagy ötezerre és nem reagált semmire miközben bambán néztem a kihúzott slusszkulcsot a kezemben.
Az adagolóról kellet letépjem az üzemanyagcsövet ahhoz,hogy leálljon.
Megoldottam de a feleségeink érdekesen viszonyultak volna a problémához!
:p))

D4D 2010.10.03. 16:39:59

@jelentéktelen alak:
"De mikor valaki otthonról az irodába megy autóval, majd este vissza, az szerintem is értelmetlen növelése a városi zsúfoltságnak."

Ne légy ennyire kategórikus!
- BKV járművek tisztasága, sűrűsége, megállótól való távolság
- Kerékpár-motor időjárás és domborzatfüggő, azonkívül nem mindenki tud kerékpározni-motorozni.

Látom a 2. részében te is felsorolod, úgyhogy bocs, de már leírtam.

potha 2010.10.03. 16:45:21

@ruskyy: Ez olyan ghost rider jellegű :)

Hurri Kán 2010.10.03. 16:48:01

@D4D: biciklizni én sem szeretek, de pl. egy ilyennel városban elkóricálnék:
www.outdoorfun24.de/angebot-Dinocars-Dino-Gokart-Seitenwagen-ZF-21-59.html

Csak nem tudom hogy a Kresz szerint ez micsoda.

kijafaxom 2010.10.03. 17:01:46

@gyvy:
Szerintem tricikkli ami kerékPÁR kategória (ami MINIMUM 2 kerekű emberi erővel hajtott etc).
Nem rossz nem rossz de ez felülíbererhetetlen!!!
www.hasznaltauto.hu/egyeb/egyeb/egyeb_partybike.7_szemelyes_luxus_ta-3791055
Na ez vajon mi lenne? Quad??
:p))

Hurri Kán 2010.10.03. 17:11:56

@kijafaxom: nooormális :DDDD
De amúgy az ötlet jó mert középre lehet tálcát szerelni és kártyázni/enni/inni stb.

cso zsi 2010.10.03. 17:22:33

@kijafaxom: Esetleg vegyél fel szemüveget, mert nem ismertél fel. Két hete írogatsz a blogra, és már mindenkinél okosabb lettél.
Hülyeségeket beszélsz, és azt hiszed, osztod az eszet.
Mint látjuk, egy fotó alapján buszt is tudsz vezetni.

Személyeskedésből ennyit, lehet értelmesebb dolgokkal is folytatni.

Rebca 2010.10.03. 17:39:27

@Perillustris: Pár éve lehet, hogy elfogadott az "avval" változat, de attól még kreténség. Inkább ceruzás kisötöst kérek, zölddel.

kijafaxom 2010.10.03. 17:56:22

@cso zsi:
TE kezdtél el személyeskedni én meg most befejezem mivel utálom a magadfajtákat a diszkriminatív hozzáállástól a fenenagy identitásig vagyis nem én leszek a legjobb barátod ezt garantálom írogass olyanoknak akik hajlandóak bratyizni veled.
Utálj nyugodtan de ha nincs benned tisztelet mások VÉLKEMÉNYE,TAPASZTALATA iránt inkább ne hőzöngj mert más pont annyira rühell mint én.
Kifejezetten kérlek,hogy még csak ne is olvasd az okoskodásaimat hagyd meg azoknak akiknek tetszik.
Bújd csak tovább a nyilvántartásodat ki mit mikor miért stb.itt meg a körfolyosón aztán relaxálj,rád fér mert kibaszott csúnya az öregember ha még háklis is. :p))

cso zsi 2010.10.03. 18:19:31

@kijafaxom: Újfent sikerült megállapítanod rólam egy-két "tényt". Megy ez neked, nem kell más segítsége.
Bratyizni nem szoktam, ellenségem nincs. Egyéb kérdés?

''autónepper.'' 2010.10.03. 19:19:17

@jelentéktelen alak: mit értesz normális alatt?:P

@"streetfighter": a passatal nem sikerült lenyomnom egy olyan kocsit mint a tied remélem lesz lehetőségem megint találkozni egyel hogy megnézzük hogy a mostani bömösel sikerül e:P
am azért régi gti az akkori nagy kocsikat alázta...

szita szita péntek 2010.10.03. 20:58:22

@Donor: Nos, akkor vidd a 7 éves gyerekedet suliba, a 3 éveset meg oviba robogóval! Parasztlogikával nyilván jobb lenne a robogó, mer' ugye a parkolók száma, az utak szélessége fix, robogóból meg több fér el. Aha. Csak azon a fránya robogón nem tudja elhozni a vízvezeték szerelő a csöveket. Te a gyereket. Meg úgy egyáltalán senki semmit. Időnként meg esik is. Esetleg fagy. No, akkor máris ott tartunk, hogy kellenek kocsik az utakra, mert praktikusabbak.

Reggie 2010.10.03. 22:26:24

@Rebca: Az is kretenseg, hogy ezert itt teped a szad...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.04. 09:40:15

@szita szita péntek: Tudod mi a furi? Görögországban, és Olaszországban megoldják. Nem azt mondom, hogy követendő példa, csak mint érdekességet említem! :-D

labi 2010.10.04. 11:14:57

Szerintem Lacaca a hibás.

De úgy tudom, hogy az új KRESZ szerint október 1-től ha egyirányú vasuti átjáróban elütök egy motorost, akkor megtarthatom a motorját.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.04. 11:32:21

@labi: És lehet kapni olyan ablakmosó folyadékot, ami az egyirányú utcában szembe jövő biciklist is leoldja a szélvédőről...

"streetfighter" 2010.10.04. 12:06:15

@''autónepper.'':
"remélem lesz lehetőségem megint találkozni egyel hogy megnézzük hogy a mostani bömösel sikerül"

Ez egy burkolt kihívás lenne? :)

Perillustris 2010.10.04. 12:27:10

@newtehen: Most akciós a folyadék, adnak hozzá egy kaparót, amivel a járdán parkoló autókat lehet megsimítani.

''autónepper.'' 2010.10.05. 22:27:19

@"streetfighter": :DDDDDDDDDD annak veszed aminek akarod:$:P:DDDDD

"streetfighter" 2010.10.06. 09:46:00

@''autónepper.'':
Semmi jónak nem vagyok az elrontója, csak nem egyszerü összehozni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása