Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tovább rontották az elcseszett kereszteződést

2010.10.29. 16:42 :: SilentSound

Mikor először megláttam ennek a kereszteződésnek az újdonsült felfestését, rögtön arra gondoltam, hogy ezt vagy meg kéne írnom saját posztnak, amihez amúgy általában lusta szoktam lenni néhány kivételtől eltekintve, vagy pedig úgyis akad néhány héten belül valaki, esetünkben René, aki ezt megteszi. Sőt, ő még rajzolt is egy szépet hozzá. Vagyis rajzolt egyet hozzá. Amin a lényeg egyébiránt kitűnően látható.

Egy - most már mindennapos - problémát szeretnék megosztani Veled, illetve kíváncsi vagyok a blogot olvasók véleményére is. Helyszín a Külső Mester utca Könyves Kálmán kereszteződés az Illatos út felöl a Lágymányosi hídra kanyarodási szándékkal érkezve. Csatoltam egy kezdetleges rajzot a helyszínről, mert a Norc-on még régebbi fénykép van, amin nem nagyon látszik a felfestés.

Ezzel meg is érkeztünk a probléma gyökeréhez: amíg nem látszott a felfestés, addig csak sejteni lehetett, hogy mi merre hány méter, és nehezen (sokszor szabálytalanságokat látva – szembe sávban sort végigelőz, kereszteződésben beragad, sőt egyszer még a bokor mögött megbújik a füvön, mint egy kis nyuszi, és zöldnél kilő, szembe sávból kanyarodik a lágymányosira, és társai), de valahogy mégis abszolválni lehetett ezt a kereszteződést magunkat szabályosnak gondolva.


Korábban így nézett ki a helyszín

De valaki kiadta az utasítást, hogy márpedig a felfestés legyen látható, és lőn, visszakerültek a sávok, a záróvonalak, és a forgalomtól elzárt területek (első kép). Az emberek pedig leszarják magasról, ugyanúgy állnak végig a lámpa előtt, ugyanúgy beállnak a kereszteződésbe, és ugyanúgy mennek a benzinkútra kanyarodó sávból át a forgalomtól elzárt területen egyenesen a lámpához. Mit lehet tenni ilyenkor… 3 eset lehetséges:

A, leszarom én is, követem a csordát, beállok a sor végére, és szabálytalanul végig araszolok.

B, elmegyek odáig, ahol szabályosan besorolhatok a lágymányosira kanyarodó sávba, feltartva a mögöttem egyenesen tovább menni szándékozó munkába siető autókat, mert természetesen nem engednek azok be, akik az A megoldást választják, vagy akiket nagy nehezen kiengedtek a benzinkútról.

C, előrecsorgok a lámpáig, és bízom benne, hogy találok valakit, aki rákanyarodik a Lágymányosira, és aki mellett szintén szabálytalanul az egyenesen menő sávból balra kanyarodva én is feljutok a hídra.

Szóval választhatok a „szabálytalan tahó”, a „hülye balek, aki feltartja a sort, és 2-3 lámpát áll indexelve”, és a „szabálytalan köcsög” között, mert az autósok 90%-a az A-t választja.

Természetesen az igazi megoldás az lenne, ha az illetékesek picit gondolkoznának, és átszerveznék a kereszteződést, úgy hogy a bal szélső sávból csak balra, a középsőből balra és egyenesen a jobb szélső sávból pedig jobbra és egyenesen lehessen közlekedni, a forgalomtól elzárt terület felfestés helyett meg járdaszigetet csinálnának. Erre persze várhatok, addig meg marad a reggeli dilemma, és a próbálkozás. Vagy valami más ötlet esetleg?

107 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.10.29. 18:39:33

Én itt becsorognék a benzinkútra és onnan lőnék ki nyusziként.

Leadfoot 2010.10.29. 18:57:46

Rendőr kiáll, és aki az A megoldást választja, annak "jó napot kívánok, itt egy 10ezer forintos csekk".

D4D 2010.10.29. 19:09:18

@Leadfoot:
Nem jó! Ahhoz a rendőrnek ki kell szállni a trafi mellől, és dolgozni.

D4D 2010.10.29. 19:12:09

René!
D - Biciklit vszel, kocsidat felgyújtod, lemész kerékagyba és tekersz.

Nincs használható ötletem, a város tényleg tele van hasonló elbarmolt kereszteződésekkel.

Kovacsla 2010.10.29. 19:14:36

@Leadfoot: Kolléga úr, ezzel nem oldunk meg semmit, esetleg tereljük az embereket az A rossz megoldástól a B és a C rossz megoldás felé ...

Lehetne esetleg
- a Mester utca zöldidejét meghosszabbítani, de ezt nyilván csak a többi irány (Könyves Kálmán körút) zöldidejének rovására lehet
- több sávból megengedni a balra kanyarodást. Emlékezetem és a Google Maps szerint lehet esetleg a benzinkút oldalán egy sávnyi helyet nyerni, a Mester utca kifelé menő pályáját ezen a rövid szakaszon a Duna felé elhúzni, így nyerünk még egy balra kanyarodó sávot. Ez esetben a Lágymányosi híd felé 2 sávban párhuzamosan balra kanyarodókat megfelelő vonalakkal kell segíteni, hogy ne akadjanak össze egymással és a szemből a Praktiker mellett jobbra szintén a Lágymányosi híd felé kanyarodókkal.
- inkább úgy este 11 tájban arra járni, olyankor nincs dugó :)

Macibb

1kutya 2010.10.29. 19:35:40

@1 Fószer: én a Hofi féle módszert javasolnám

a gyalogosok átmehetnek a piroson. a biciGliseknek egyenesen kötelező!:-DDD

Perillustris 2010.10.29. 19:46:20

Jogsit az autósoknak! :P

1kutya 2010.10.29. 19:52:41

@Perillustris: lófaszt a seggedbe! ááááá.....:-DDD

Hurri Kán 2010.10.29. 20:27:57

Ez egy nagyon elb..altázott kereszteződés. Sajnos azon helyek egyike ahol nincs jó megoldás...

Deszkás 2010.10.29. 20:46:58

Nagyon egyszerű a megoldás. a forgalomtól elzárt területre járdaszigetet kell csinálni. Ennyi.

''autónepper.'' 2010.10.29. 21:09:28

egyébként én azt csinálom az ilyen helyzetekbe fogom elmegyek a sor mellet és szépen beállok a legelső autó elé ezzel csökkentem a dugóba töltött perceimet:P:DDD

kell az 2010.10.29. 21:14:17

@Deszkás:és is ezen a véleményen vagyok, és meg is van oldva

amúgy ez nagyon jó hely bal oldalt sérült autó más biztosítója általi megcsináltatására
simán át kel sorolni a szabálytalanul érkező autó elé a kocsi bal oldala sérül és betétlap begyűjtése van hátra ha nem adná rendőr hívás és akkor is megvan hogy ő volt a hibás

Don Blasius 2010.10.29. 21:19:20

A tegnapi poszt is ez a környék volt, úgy látom, ez van most soron. :)

Nem olyan vészes ez, én majdnem minden reggel jövök erre, a benzinkút felől.

@Macibb:
C megoldást választók miatt már párszor majdnem koccantam, mivel én ott sokszor a legbelsőből megyek egyenesen, mert én mehetek, ő viszont rajtam keresztül akart szabálytalanul balra.

Én a benzinkútra való balra bekanyarodás miatt nem csinálnék külön sávot, menjen az is egyenesen a lámpa felé.

Viszont a benzinkútról kijövők is megérnek egy misét, akik a szembesávba sorolnak csak be és a szabályosok elévágva kanyarodnak ki a Mester utcára.

Knorr 2010.10.29. 22:13:40

betontömbökkel kell körbebástyázni a forgalomtól elzárt területet, oszt jó napot.

Kis ember 2010.10.29. 22:27:41

@Knorr:

... és szögesdróttal. Sőt taposóaknákat is telepíteni.

Knorr 2010.10.29. 22:30:16

@Kis ember: ...ha másból nem ért az autós.

igazságos 2010.10.29. 22:30:52

@1kutya: Vigyázzatok, mert letartóztatnak titeket is, mint a brit trollt.

A hülye autósoknak meg ott a tábla jobb oldalt. Azt is tudni kéne, mit jelent, nem a festéket bámulni az úton.

1kutya 2010.10.29. 22:30:57

@Kis ember: sőőőt!!!

minden autó alvázára egy repeszbomba és a záróvonal, vagy a ferde csíkozás aktiválja!

nem vagy te egy pöttyet militarista?:-DDD

Devil 2010.10.29. 22:31:10

A forgalom elől lezárt részeket meg kell erősiteni egypár masszív betonkockával oszt annyi. A magyar autóst csak a kő, vas és a beton állítja meg.
De az sem lenne baj ha a sávok kicsit ergonómikusabban lennének kialakítva, pld az egyenes sávból is lehetne balra fordulni, a jobbra forduló sávot is meg lehetne nyújtani a partoldal átszabásával, és esetleg abból a sávból is lehetne egyenesen továbbmenni, és akkor kisebb lenne a torlódás mert majdnem kétszer annyian tudnának balra fordulni, nem lenen érdemes az egyenes sávban előrefurakodni mert onnan is lehetne balra fordulni, és a jobbra fordulóknak sem kellene annyit várniuk a más irányba továbbhaladókra...
Ja és dugóban át kellene állítani a lámpákat, nem az 50-re beállított zöldhullámot futtatni amikor beáll az egész város, de erről majd később írok...

1kutya 2010.10.29. 22:35:49

@igazságos: mert be mertem írni egy vicc poénját?

nem vagy te egy kicsit baxhatnék???

1kutya 2010.10.29. 22:38:24

@Devil: jó ötlet (mármint a forgalom átszervezése).

viszont a kocka (legyen akár kő, beton, vagy vas) csak akkor ér valamit, ha minimum le van hegesztve (vagy betonozva), mert azt biza itten ellopják:(

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.29. 22:39:39

@1kutya: Így is jó megközelítés!!! Gondolj bele,hány millió Ft-ot megspóroltam már,hogy nem csíptek fülön a piros lámpán áthaladásért!!!!
Házat vehetnénk belőle!!! :)))
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Én tennék ki egy táblát még az oszlopra,hogy Suzukival kötelező jobbra tartás,és biciklisek elengedése piros lámpánál.

Lágyi 2010.10.29. 22:52:58

naponta járok erre, és ez így egy agyrém, csak gratulálni tudok az agyament barmának aki megálmodta...

Zsola777 2010.10.29. 23:11:57

Egyik hajnalban (3-4 óra körül) egy sittes IFA megáll, leborítja a cuccát a "forgalomtól elzárt terület"-re. Kész is!

Zsola777 2010.10.29. 23:22:04

Mellesleg ez egy ideális terület lenne kiállítani a zsarukat, vagy egy forgalomfigyelő kamerát, és küldeni a bírságot (de hamar, mert addig nem lesz rend, amíg rá nem jönnek, hogy a köcsögség pénzbe kerül). És akkor mondhatnánk, hogy végre tesznek valamit, nem csak a trafik mögött hajtják be a pízt. Plíz!

joszif 2010.10.29. 23:29:04

Kötelező haladási irány tábla a háromszög felfestésre a kereszteződés közepén és meg van oldva a probléma. Ilyen egyszerű...

Nikorene 2010.10.29. 23:33:32

@szeme közé, laposan!: tévedni teccik... minden reggel 8-körül átállítódik a lámpa zöldjének hossza, és indul a dugó. fél 9-kor már a Külső Mester utcán a dugó egészen a Lépcsőcentrumig ér.
Minden nap, kivétel péntek, mert akkor valamiért nem.

Waldorf Rolandó 2010.10.29. 23:33:51

biciklis rendőröket a hegyekbe!

Nikorene 2010.10.29. 23:35:37

@D4D: Télen nem kerékpározok, de nyáron heti eccer betekertem :)

Lágyi 2010.10.29. 23:36:18

@Zsola777: nem köcsögség. az a köcsögség, ha szabályosan akarsz bekanyarodni a lágymányosi felé, mert feltartod azokat akik egyenesen ill. balra haladnának. az a legnagyobb köcsögség, hogy ezt így sikerült kitalálniuk, rákényszerítve a közlekedőket a szabálytalanságra.

Perillustris 2010.10.29. 23:37:46

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ciánbűnözés márpedig nincs, úgyhogy hiába!

Nikorene 2010.10.29. 23:40:38

@1 Fószer: azért azt Te is érzed gondolom, hogy egy lámpa izzó kicserélése nem egyenrangú egy kereszteződés átszervezésével :) nincsenek illuzióim afelől, hogy mi történne a levélkémmel... :D

fandrew 2010.10.29. 23:49:44

Ha a klasszikus "balra kiváló kanyarodósávba hátulról becsorognak" eset lenne, akkor azt mondanám, felraksz egy vadrácsot és bemész lendületből a jobb első ajtóján.

Így ki kell menni a benzinkúthoz, és visszakanyarodva, az elzárt területről érkezővel csinálhatod ugyanezt. :)

Egyébként részvétem, ez tényleg patthelyzet. Mostanában ilyenkor inkább berakok egy Pete Doherty albumot, az segít.

Bummer 2010.10.30. 00:06:42

És írtál a közútkezelőnek/önkormányzatnak, hogy ez így nem jó?

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.10.30. 00:24:15

Tisztelt Levélíró!

A jelzett probléma magától meg fog oldódni, amint egy 20-30 cm mély kátyú képződik a forgalom elől elzárt részen. Jön a tél, nem kell már olyan sokat várni!

Üdvözlettel,

Főpolgármesteri Hivatal,
Forgalomszevezési Főosztály
forgalomszervezési főosztályvezető sk.

(Aki komolyan veszi, hülye. Szóltam. :D )

Suna bácsi 2010.10.30. 01:17:57

Naponta erre járok. A legtöbb autós (a Hungáriát leszámítva) reggelente alulról jön, azaz a mester utcán felfelé. DE. Ezen autósok többsége balra kanyarodik a Hungárián, azaz a Lágymányosi hídra. Ott van elb@szva, hogy a 3 sávból 1 megy jobbra, ez OK, de a középsőnek kéne egyenesen ÉS balra, míg a bal sávnak kéne csak balra kanyarodnia, nem lenne ekkora dugó.
Én minden nap a középsőben maradok és tuti, hogy a baloldali mellettem lévővel együtt tudok balra kanyarodni, 10 autóból 1 megy a baloldaliból egyenesen... Ha netán melletem egyenesen menő van, akkor elengedem, ennyi.
Ezzel nem tolakodó bunkó vagyok, hanem gyorsítom a kereszteződést, cskkentem a dugót, nem tartok fel, nem vágok be senki elé.

Suna bácsi 2010.10.30. 01:26:13

Szóval René válaszd nyugodtan a C-t, ezzel nem tolakszol, nem vágsz be senki elé, nem tartasz fel senkit, ergo nem köcsögség, sőt, inkább egy köcsög ódon kialakított kereszteződésben talpra esett módon feltalálod magad. Csak figyelj az egyenesen menőkre.
Egyébként egy egyszerű forgalomszámlálással meg lehetne határozni a forgalmi rendet...

Zsola777 2010.10.30. 01:32:45

@Lágyi: És az nem köcsögség, elállni a balra kanyarodni szándékozók útját? Döntetlen :)
A szabálytalanságra meg senki nincs rákényszerítve!
Simán lehetne 2 balra kanyarodó sáv (az egyenes is balra), de ettől függetlenül lehet másfelé is menni.
Pl. le a Soroksárira, majd a híd alatt visszakunkrodova fel rá. Máriássy utca, vagy mi.
Igaz, hogy régen jártam arra, de ott is be van állva?

Kandabula 2010.10.30. 02:42:11

Az egész külső nagykörút el van cseszve. Javaslatom: szakember odaáll, figyel és javaslatot tesz, majd módosít. Mert lesz még tél is, havas, láthatatlan felfestésekkel.

cso zsi 2010.10.30. 08:06:58

A IX. és XIII. kerületben az irodaházak, és plázák miatt vannak idióta forgalomszervezések, ezért szívnak azok az autósok, akik naponta arra járnak, de véletlenül sem akarnak ezekre a helyekre menni.
Amíg a nagykörúton valamennyire kiküszöbölhető egy háztömb megkerülésével a balra kanyarodás hiánya, addig a Hungária-gyűrűn, és környékén kisebb (tor)túra ugyanez, ha nem kívánok autópálya felé menni.

@igazságos: Ahhoz az kéne, hogy a tábla azt mutassa, amit a felfestés. De ez valahogy az utóbbi 20 évben csak ritkán azonos.
Van, ahol pusztán a jelzett sávok száma sem azonos, nemhogy a jelzett irány.

@Zsola777: A Soroksári - Máriássy vonalról egy időben a biztos urak leszoktatták a népet, mert folyton ott ellenőrizgettek a "szobornál", ahol a vállalkozó helikoptere is leszállt. A reggeli dugóban meg épp ez a pont megközelíthetetlen, tehát egérutat akarnak nyerni a Mester felé. Csak épp az sem jobb ilyenkor.

atompyka 2010.10.30. 08:37:54

Én csak azt nem értem, hogy a ződ meg a kék autónak mér' piros az indexe...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.30. 09:50:07

@Leadfoot:
Akine esze van kihasználja az utolsó lehetőségeket az olcsó szabálysértésekre
Januártol 100ezer helyszini
Az őrnagy úr az egyik javaslattevő

www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/342249

galicius 2010.10.30. 09:50:42

Ferihegyre a legegyszerűbb repülővel menni,mert az pont ott száll le.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.30. 09:52:20

Jaaaj és mégegy gyöngyszem a szolgálunk-védünk-sarcolunk jegyében

www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/329111

atompyka 2010.10.30. 10:11:12

@Dudálj, ha műkörmöd van!:
Hű, erre nem gondoltam. Aszittem, már ottan is tiszta ámerika van.

min 2010.10.30. 10:14:43

@horex: Ezek dilettáns marhák egytől-egyig...
mit csinálnak a cabriokkal vagy a nyitott terepjárókkal??

D4D 2010.10.30. 10:54:05

@horex: @min:
Tetőablak nyáron maradhat bukón?

D4D 2010.10.30. 10:55:47

@horex: Januártól elkezdek szabálytalan rendőrautókat feljelenteni!
Pénteken Budaörsön az igazoltatásra megálló rendőrautó leállta a társasház garázsbehajtóját. Kicsit morcosak voltak, mikor ráfeküdtem a dudára.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.30. 11:00:18

@min:
Ha nincs teteje egy autónak az nem számit
Csak az ablak ne maraggyon leengedve
:)
Anno, a parkolócédulára csak annyi volt nyomtatva hogy tegye a szélvédő alá, jól látható helyre

Lehet genyó vagyok, de mindig a Zsiga kalaptartójára tettem
Jött a csekk, mentem reklamálni, mutattam a jegyem és kérdeztem hogy mi a gond, hol a fotó a HÁTSó szélvédőröl
Azóta pótolták ezt a figyelmetetést

Hogy miért irom ezt? Csak
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.30. 11:05:09

@D4D:
Valami kibúvójuk van, hogy intézkedés idejére akárhol megállhatnak
Szerintem meg min. villogóval csak
Van olyan buntetési képem, ahol az én autom mellett látszik a büntető zsaru autójának képe is, pontosan utcasarok kanyar része, behajtani tilossal szemben
De ő buntet engem mert CSAK kb 3 m-re álltam az utcasaroktol

subtotal 2010.10.30. 11:35:51

@horex: úgylátom a tényleges problémákra sikerül fókuszálnia a rendőrségnek :(, bár azt is látom, a cikk nyári, amikor ez tényleg előfordul.

A kereszteződést pedig hozzá kellene igazítani a realitásokhoz, ha a sávok más felosztásával (több sávból lehesen balra menni) meg lehet oldani, akkor úgy, ha csak átépítéssel megy, akkor úgy.

D4D 2010.10.30. 11:59:44

@horex: Kibúvójuk mindenre van. Ők mehetnek autópályán forgalommal szemben is (Ezt rendőr mondta!).

Csak amikor feljöttem a 20%-os emelkedőn, ott állt egy rendőrautó, rendőr sehol. Hát persze dudálok, honnan tudjam, rablót kerget? vagy a kisboltba ment be cigiért?

D4D 2010.10.30. 12:04:16

Hozzáteszem, a fokozódó rendőri túlkapások miatt (Vecsésről Reptér fele 50-es trafi, autópályán forgalommal szembe, M0-án úgy állítja meg a kamiont, hogy csinál mindjárt 200 méter dugót stb nagyon intoleráns kezdek lenni a rendőrökkel.
Múltkor éjjel kerestem egy címet, ezért lassan gurultam a Fehérvárin. Mindjárt gyanús lettem, és 3-szor is megszondáztattak, mert nem hitték el, hogy a 79-et keresem. Ez mezei baszogatás, a harmadik szonda után megkérdeztem, akarják-e látni a háromszöghöz műbizonylatot is, erre eltakarodtak. Az intézkedés ideje alatt az éjszakai járatnak a kőcicin kellett átugratnia, mert okosan álltak meg ott is.

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.30. 13:43:39

@Nikorene: De ha nem írtok csoportosan többen levelet,akkor tényleg le fogják szarni a helyzetet.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.30. 13:48:47

@D4D:
Nem mertél belerongyolni,mi?
:)

Lacaca 2010.10.30. 14:02:10

@Deszkás: Ha figyelembe vesszük, hogy alig van olyan, aki ott balra a benzinkútra kanyarodik, akkor célszerű lenne az A megoldást legalizálni.

D4D 2010.10.30. 14:22:55

@horex:
Nem sok híja volt!

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.30. 14:50:34

@Lacaca: Ez is a te hibád,amiért újra festettek mindent,mert a barátaiddal este ott égettétek a gumikat,és ezért kopott le a festék is.

Nikorene 2010.10.30. 15:15:17

@igazságos: a tábla a benzinkutas kereszteződés UTÁN van... tehát nem üti a felfestést...

Nikorene 2010.10.30. 15:17:18

@Lacaca: igen... az A-t és a C-t is lehetne egyszerűen legalizálni, és akkor a dugó is kisebb lenne ott... bár lehet azért van ez így, hogy a Könyves Kálmánra ne engedjen túl sok autót, és ne növelje még jobban az ott egyébként szinten minden reggel feltorlódó forgalmat...

Nikorene 2010.10.30. 15:19:32

@Suna bácsi: valóban az LENNE a jó, ha lehetne a középsőből balra kanyarodni, a bal szélsőből meg csak balra... de amíg nem ez van ,addig a C ugyanúgy szabálytalan, mint az A... tényleg sokszor nincs gond, mert kevesen mennek egyenesen, de attól még szabálytalan :(

Deszkás 2010.10.30. 17:46:10

@min: "„A KRESZ előírja azt, hogy csak úgy lehet őrizetlenül hagyni egy gépjárművet, hogyha ahhoz illetéktelen nem tud hozzáférni, illetve azt nem tudja elindítani. Most egy lehúzott ablak mellett az autót ki lehet nyitni, be lehet ülni és a kéziféket ki lehet engedni” – mondta Dr. Murai Ágnes, a Pécsi Rendőrkapitányság sajtószóvivője."

Nyitott tetejű autóhoz hozz lehet férni, ha nyitva hagyták a tetejét. De kérdés, te nyitva hagynád? Bárki belepattan, ráugrik az ülésre, úgy száll be, összekoszolja, stb. Te mernéd nyitott tetővel ott hagyni bárhol?

Deszkás 2010.10.30. 17:57:14

@subtotal: Az biztos, hogy nem megoldás, hogy a középső sávból is lehessen menni, hiszen sokan jönnek a híd felől, és mennek tovább a Mester utcán északi irányba. Ők nem tudnak azon a rövid szakaszon kisorolni a középsőbe. Ezért megy a két középső sáv egyenesen.

Deszkás 2010.10.30. 17:59:18

@Lacaca: Azért nem megoldás, mert Buda felől csak így lehet balra fordulni.

subtotal 2010.10.30. 19:48:53

@Deszkás: sárga csíkozás segíthetne ezen (a kereszteződésben), vagy az, ha a középső sávből csak a kút után nyíljon meg a bal szélső sáv.

Deszkás 2010.10.30. 20:05:39

Azért nyílik előbb a bal szélső sáv, hogy azt használhassák a híd/Buda felől jövök balra fordulásra. Nekik csak a balról jövőket kellene nézniük, és így ki tudnak kanyarodni. Ellenben ha a lezárt területen keresztüljárnak az autók, akkor nekik esélyük se lesz kifordulni, ahogy korábban se nagyon volt. Ezért lett így átszervezve itt a forgalom.

subtotal 2010.10.30. 20:14:54

@Deszkás: mi lenne, ha a forgalomtól elzárt terület kitakarná még a középsőt is, és a két jobb oldaliból lehetne egyenesen menni, a két baloldaliból pedig balra?
Így a kút irányából kifordulók is tudnának problémamentesen egyenesen menni és a balra kanyarodóknak is lenne 2 sávja.

D4D 2010.10.30. 22:27:50

@Deszkás:

Aki ott nem tud kisorolni, annak kombinált bérlet kell. Vagy Suzukis.

Lacaca 2010.10.30. 23:07:03

@Deszkás: Attól még lehet balra fordulni, de most van aki beáll szabálytalanul, így aki Buda felől fordul, annak már így is, úgy is mindegy, viszont aki szabályos, az beszopja, ráadásul, ha rés támad, könnyen lehet, hogy egyszerre ugrik rá a Buda felől érkezővel. A C verzióval az a baj, hogy amikor balra enged a lámpa, a szemből érkezőket is engedi jobbra. Elég necces tud lenni így is időnként, mert a jobbra kanyarodókra is nagyon kell figyelni. Ha 2 sáv kanyarodik, nagyon sok csatt lesz a jobbosokkal.

Don Blasius 2010.10.30. 23:08:15

@Deszkás:
Azért nekem nem szokott ezzel gondom lenni, legalábbis reggel 8 körül mindig elegen vannak ahhoz, hogy álljon a sor, a beengedés egész jól működik, néhány figyelmetlen, önző sofőr kivételével mindenki maga elé enged valakit. Megoldás szerintem az A és C kombinálása lenne azzal a feltétellel, hogy a jobb szélső menne egyenesen is, az menne a Lurdy mellé, a középső egyenesen és balra, a legbelső balra. De valamit kellene kezdeni a benzinkútról való kihajtással is, mert az is eredményez szép és koccanásveszélyes helyzeteket.

Don Blasius 2010.10.30. 23:11:23

@Lacaca:
Ez igaz viszont. Már így is gáz, tavaly hónapokig arra kellett kanyarodni, ha a Gubacsi felé ment az ember, mert a Koppány utca felé le volt zárva. És akkor a szélsőbe érkeztél és aztán spuri a legbelsőbe, úgy hogy közben ne ütközzél a kút felől balra kanyarodókkal.

igazi hős 2010.10.30. 23:26:49

@D4D: Az autórongálással nem értek egyet, a többi viszont igaz. Én naponta megyek el itt, "végigelőzve" a sort. Igen, a járdán, de csak az szóljon be, aki azon a szakaszon látott már egyszerre 3 gyalogost (pláne a mostani mínusz 1-2 fokban).
Egyébként a rendőrnek először a benzinkút felől pofátlankodókat (szembejövő sávban tolakodókat) és a híd felől "ügyesen" (értsd a Mester utcába bekanyarodva és ott még a zebrán megfordulva) balra kanyarodókat kéne kicsit megnevelni, utána foglalkozzanak a hosszú balra kanyarodó Mester utcai sorral.

igazi hős 2010.10.30. 23:35:47

@Devil: Amikor beáll a Mester utca, akkor már a Könyves Kálmán és a Lágymányosi is áll. Szóval az igazi dugó nem változna, de talán még romlana is: több autót engedsz fel a hídra, de lejönni nem tud több. Viszont többen mennének a Gyáli út helyett az Illatos-Mester utca vonalon, pedig most még (akár bringás, akár autós szemmel) épp tűrhető, kivéve hogy autóval az utolsó 800 m 6-8-10 percbe telik.

Nikorene 2010.10.31. 07:58:37

@Lacaca: 4 sávosra kell rákanyarodnia jelenleg 2, a javaslatok szerint 3 sávnak, azért ennek megoldhatónak kéne lennie normális esetben :) Persze kicsit figyelni kell az átsorolókra, de ha két sáv kanyarodik, lehet a zöldet egy kicsit rövidítrni, és a szemből jobbra kanyarodókat egy kis eltolással engedni kanyarodni.

Nikorene 2010.10.31. 08:01:51

@igazi hős: igen, ilyesmit én is írtam, ez igaz, de attól még ez a kereszteződés így nem jó, ha marad is az egy kanyarodó sáv, a kereszteződés előtti részt akkor is változtatni kellene VAGY be kellene tartani/tartatni a felfestést...

eleve 3 sávosra kellett volna tervezni a Lágymányosit...

Deszkás 2010.10.31. 08:47:02

@subtotal: De nem a kútról kanyarodnak ki, hanem Buda felől jönnek és északi irányba akarnak tovább haladni.

Deszkás 2010.10.31. 08:50:34

@D4D: Már pedig ha a Buda felől jövőket korábban kikanyarodni se nagyon hagyták a Mester utcára, ne hidd azt, hogy egy sávot kijjebb tud menni! Egyszerűen nem engedték ki a bal sávból a középsőbe. De fordítsuk meg a dolgot akkor! Aki ott nem tud besorolni a balra kanyarodáshoz, annak kombinált bérlet kell.
Mellesleg ma már csak kombinált bérlet van. Sőt évtizedek óta az van.

Deszkás 2010.10.31. 08:54:53

@Lacaca: Aki szemből északról jobbra kanyarodik, az a külsőbe kell érkezzen, aki délről balra, az pedig a belsőbe. Ezért sem jó megoldás, hogy délről két balra kanyarodó sávot engedélyezzenek. Meg kell mondanom, jó ez így, ahogy van, csak be kellene tartani a szabályokat. A felfestés helyet csináljanak egy járdaszigetet és megoldódik a mostani szabálytalan közlekedés.

D4D 2010.10.31. 08:56:37

@Deszkás:

Vannak a városban olyan helyek, ahol csak úgy tudsz érvényesülni, ha bátran tolod ki a kocsi orrát.

Deszkás 2010.10.31. 08:58:08

@Don Blasius: Épp azáltal kezdtek valamit, hogy onnan nyílik még egy sáv, így végül is majdhogynem akadálymentesen(csak balra kellene nézni, hogy jön-e valaki, elvileg jobbról nem jöhetne) tudnának a kút felől kikanyarodni balra, csak hát a sok szabálytalan autós elállja a számukra nyitott sávot.

Deszkás 2010.10.31. 08:58:49

@D4D: Igen és vannak olyan helyek, ahol hiába tolod, nem engednek be, és csak megfogod a sort, mint pl itt is.

Deszkás 2010.10.31. 09:04:11

@igazi hős: "Egyébként a rendőrnek először a benzinkút felől pofátlankodókat (szembejövő sávban tolakodókat)" Nem, nem! Előbb azokat kellene elővenni akik a forgalomtól elzárt területen váltanak sávot, elzárva a kút felől érkezők kikanyarodási lehetőségét, mert mint írtam, az a sáv azért ott nyílik, mert az számukra nyílik. Ha nem mennek át a forgalomtól elzárt területen és nem zárják el az ő sávjukat a szabálytalanul közlekedő autósok, akkor a kút felől kikanyarodók sem kényszerülnek arra, hogy a pofátlan autósok közé pofátlankodjanak. Tudod, a pofátlankodás pofátlankodást szül.

Deszkás 2010.10.31. 09:11:42

@D4D: Egyébként még mindig azt mondtom, könnyebben sorol be az, aki a Mester utcán érkezik, és balra akar fordulni, mint az, aki a benzinkút/Buda felől érkezik és akarna egy sávot kimenni, hogy egyenesen mehessen. Már csak azért is, mert a kút felől kevesebben hajtanak ki, mint ahányan a Mester utca felől érkeznek. Szóval jó ez a kereszteződés, ahogy van, csak tartsák be a szabályokat és tartsák tiszteletben a forgalomtól elzárt területet.

babel 2010.10.31. 09:51:08

Megoldás? Betontuskó a tuskóknak!

D4D 2010.10.31. 10:01:02

@Deszkás: Eddig mindig beengedtek. Legkésőbb a harmadik.

Deszkás 2010.10.31. 10:36:44

@D4D: De addig is állnod kell, feltartva ezzel a mögötted jövőket.

D4D 2010.10.31. 11:46:24

@Deszkás: És? Pont azért engednek be, mert látják, hogy blokkolom a kereszteződést. Ha ott szabályosan akarna valaki kikanyarodni, feltartás nélkül, lehet csak estére jönne össze neki.

igazi hős 2010.11.01. 17:54:40

@Deszkás: Nem értünk egyet, nem meglepő. Szerintem a fontosabb irány a külső Mester utca-Lágymányosi híd, szerinted meg a Lágymányosi híd-belső Mester utca. Az utóbbi irányba kevesebben mennek, azok többsége is a délutáni dugóból próbál pár száz métert lecsípni. Viszont a Mester utcában minden reggel így is 5-800 m sor áll.
Egyébként a Lurdy felé el tudsz kanyarodni ~500 m kerülővel. A másik irányból nincs ilyen lehetőséged.

záporjózsi 2010.11.01. 21:36:49

Az a kereszteződés elviekben rossz. A Könyvesen menők ugye Ferencváros állomásnál a vasút szintjén vannak, a Lágymányosi híd pedig afölött van. Miért is megy le a Mester utcáig? A villamos miatt nem kellene, mert a Fék utca végén megteremthető lett volna a kocsiszíni vágány. Hanyagság miatt, pedig simán lehetett volna fönt vezetni az egészet, akkor lenne hely a kanyarodóknak is...
Na de mindegy, a lényeg az, hogy hiába szívás végigállni a sort, végig kell állni, sőt, a kút felől kanyarodóknak még helyet is kell hagyni. Igen, én is ott szívok 2-3 hetente...

Deszkás 2010.11.01. 21:56:21

@igazi hős: Miért ne lenne a másik irányból is ilyen lehetőség? Pont ugyanúgy ott van. Jártam a Mester utca külső részén, kifelé. Láttam, mekkora a dugó, egyszerűen átmentem a Soroksári útra. Ennyi.

igazi hős 2010.11.02. 10:34:19

@Deszkás: "Jártam a Mester utca külső részén, kifelé." Gondolom befelét akartál írni.
"egyszerűen átmentem a Soroksári útra. " ... és a Soroksári felől beálltál egy majdnem ugyanekkora sor végére. Az nem válaszás, hogy melyik sorban állok 10 percet, ellenben ha a továbbmész a pályaudvarig, ott az első lámpánál vissza tudsz fordulni a Lurdyhoz. Kivéve ha az Üllői út felé is dugó van. Olyankor viszont a többség nem a Lurdy felé menne, hanem a lámpa mögött szeretne lecsalni egy kicsit a dugóból. Így jártak, őket nem tudom sajnálni, inkább azokat, akik tényleg csökkentenék a dugót, és elmennének az Illatos út felé, de nem tudnak sunnyogók miatt. Inkább két kanyarodó sáv kéne (jobbra és balra), de akkor a taplók nem balról, hanem jobbról előznék a sort...

Deszkás 2010.11.02. 13:21:39

@igazi hős: nem. Jól írtam. Kifelé mentem rajta. Akkor láttam, mekkora a sor és az ottani(Külső Mester utcai) címről inkább átment a Soroksárira. Bár lehet, hogy a Gubacsi-Kvassay-Soroksári utakon mentem, így kerülve el a dugót. Szerintem gyorsabb voltam a kis kerülővel is, mint azok, akik ott álltak sorba.
Egyébként meg nem véletlenül megyek én is le í hídról, pont a körúton lévő dugók miatt, de néha már a Mester utcáig sem megyek, hanem előbb lejövök és megyek megint csak a Soroksárira, majd jobbra a Haller és pillanatok alatt ott vagyok, ahol lenni akarok.

igazi hős 2010.11.02. 13:47:31

@Deszkás: Ha kifelé dugó van, annak mi köze ehhez a kereszteződéshez? Ez csak a befelé menőket fogja meg, kifelé az első lámpán szoktam átmenni (ettől még persze lehet dugó, csak én járok arra ritkán).












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása