Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Több sáv és zebra: életveszélyes kombináció

2010.11.25. 17:12 :: SilentSound

Jól a délután végére csúszott a mai poszt megjelenése, de ha minden jól megy, akkor megéri, hogy most várnotok kellett egy kicsit, többet egyelőre nem árulok el... De akkor jöjjön is a lényeg: Lionking olyat élt meg, ami itt a blogon is visszatérő probléma és sajnos számos halálos baleset történt már az elmúlt években az ilyen felelőtlen vezetők miatt, mint akiről a most következő levélben olvashattok. Hozzávalók: egy irányba több sávos út, gyalogátkelőhely, 1db anyuka, 1db kisgyerek, 1db közveszélyes idióta.

Hétfőn délután fél 4 után esett meg velem a dolog, azért írom az időt, hogy hátha olvassa az a nem túl kedves terepjárós aki velem kiabált.

A dolog konkrétan azzal indult, hogy a Béke tér felől mentem befelé, a körútnál állt mögém egy ezüst szinű Hyundai terepjárószerű, J??-650 rendszámmal (tudtam az egészet egy darabig, de mire fel tudtam volna írni egy megálláskor, addigra sajna elfeledtem a többit). A a túlsó oldalon a villamosmegálló után van egy zebra, lámpa nélküli, ahol egy anyuka 3 év körüli kisgyerekkel át akart volna menni jobbra a Domus oldalára.

Belső sávban kb. 30-cal haladva nem volt megerőltető (és amúgy is kötelező ennek később még lesz jelentősége) tehát fékeztem és megálltam. Közben látom a tükörben, hogy a Hyundai kivág jobbra az üres külső sávba és gázt ad. Én erre hosszasan dudálni kezdtem, a terepes csak hajt tovább, de az anyuka vette a lapot és nem ment tovább.

Hyundai el, anyuka átmegy, én meg a Dózsánál utolértem a sietős terepest. Én balra mennék így belső sáv egymás mellett állunk. Le is tekeri ablakát, és kiabál át nekem. Én is le. Itt egy párbeszéd próbálna kezdődni, de eléggé egyoldalú volt, megpróbálom visszaadni hogyan:

Én - Állt ott egy anyuka gyerekkel a zebránál...

Ő - mért állsz meg előttem?

Én - mondom zebra gyalogos és amúgy is kötelező a zebra előtt megáááá...

Ő - loptad a jogosítványodat?

Én - (a gynúsítás a jogsival kicsit fájt... ráadásul 32 éve vezetek balesetmentesen - már hogy én nem okoztam másnak) mondom zebr...

Ő - kiszállok és szétverem a pofádat!!!

Én - Azt azért megvárom..

Ő - Te hülye kis köcsög!!

Én - legyintek és ablakot fel

Ő - indul mert az a sáv elöbb kap zöldet.

Amúgy Ő jó 60 év körüli hozzám képest valóban vénember, kis ellenzős "gyerekcsináló" sapiban, és ami a lényeg, anyósülésen egy 30 körüli nagyon dekoratív nő, aki ezalatt egy szót sem szólt.

Hát akkor még innen próbálnék üzenni neki - és mindenki másnak is - hogy a Kresz szerint is kötelező ha valaki a párhuzamos közlekedésre alkalmas úton megáll akár a zebránál, akár elsőbbségéről lemondva, a mellette haladónak is meg KELL állnia. Különben ... nem is akarnék belegondolni, hogy mi lehetett volna, ha...

Én szokásom szerint fékezéskor mindig nézem a tükröt is - értek már utol, sőt jöttek úgy belém, hogy fél perce álltam a piros lámpánál. Ha egy olyan állt volna meg, aki teszem azt nem néz hátra anyuka meg gyerekkel elindul...

Ha valaki mellett, mögött megy ez az őstulok Hyundai-os ezüst színű, J??-650 rendszámmal, az vigyázzon!

354 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes kresz zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MekkMester 2010.11.26. 12:51:52

@...;;; Flúgos Buszos ;;;...: Hát látom. Mindkettőben vannak akik szépen, szabályosan, defenzíven vezetnek, és vannak beképzelt, a KRESZT leszaró bárkit letipró barmok is.
Amúgy meg miért kell egy ilyen blogba is belekeeverni a kommunizmust?

MekkMester 2010.11.26. 12:54:39

@Scaramella va alla guerra: " fénysebességgel közlekedők.." :)
De ha a Millenium Falconnal jön Han Solo, akkor őt el kell engednem, vagy nem? Mi lesz akkor a Halálcsillaggal és Luke-al? :)))

mószer aranka brigád 2010.11.26. 12:55:02

@...;;; Flúgos Buszos ;;;...: ki iránt nincs empátia? fiatal, tudálékos kisköcsög kollégákkal szemben, akik azt hiszik, ők mindent tudnak, az öregek pedig, akik önhibájukból a szocializmusban nevelkedtek, azok mind csak kretének lehetnek?

@Scaramella va alla guerra: igen. tapasztalat.

golyóstroll 2010.11.26. 12:58:12

@Szocio Pata (kikvogymukblog): van kismillió hivatal, ilyenolyan országos balesetmegelőzés, stb.
csak megint mindegyik az íróasztal mellől akarja megoldani a problémát, egyik se megy ki büntetni a zebrához.

ex-dr. vuk 2010.11.26. 13:03:49

Tok jo, hogy egyesek szerint most a zebran atkelo gyalogosok csinaljak a dugot, nemreg meg a biciklisek csinaltak ;)

Nem lehet, hogy megis a kurvasok auto miatt van dugo? Meg az utakon egymas szopatasa miatt?
Csakkerdem.

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.26. 13:06:53

@MekkMester: Mert mindig szidjátok a Hivatásosokat,és ezért mert ez beléjük ivódott anno,ami beléd nem,és nem tudod átérezni.

@mószer aranka brigád: Miért lenne az önhibájukból. A stíluson lehet változtatni,nem kell a begyöpösödött elmével élni.

Én a 45 éves nyugdíjas katonák életvitelét és stílusát utálom,és leszarom,hogy mennyi a nyugdíja,csak ne vennék el a fiatalok elöl a munkát,meg ne akarnának állandóan mindenkivel harcolni,az értékrendjükről nem is beszélve.

CSAk ennyi.

DenisaM 2010.11.26. 13:14:05

@MekkMester: A Halálcsillagról kilőnek, Luke meg lekardozik... :D

MekkMester 2010.11.26. 13:14:34

:DDD
Na ők ketten rendet tudnának tartani a zebrák körül!

DenisaM 2010.11.26. 13:16:05

@...;;; Flúgos Buszos ;;;...: A 45 évest nem nevezném még olyan öregnek, hogy a "fiatal" elől veszi el a munkát. A munkát leginkább a vállalkozók veszik el a fiataloktól, nem óhajtván megfizetni, bejelenteni, emberi körülményeket teremteni számukra!
Ellenben kizsákmányolni természetesen szeretnének, lehetőleg éhbérért, és minimális anyagi terhek mellett!

DenisaM 2010.11.26. 13:18:27

@MekkMester: :D lehet, a baj az, hogy nem nekik kéne, hanem a rendőröknek. Azt kéne nézni, hogy a baleseteket hogyan lehetne megelőzni, mert nem az a baj, aki az autópályán száguld 200-zal, hanem az, aki lakott területen belül, és nem érti, hogy ez miért baj...

MekkMester 2010.11.26. 13:23:36

@DenisaM: Bezony, bár nem tudom, miként lehetne a fejébe verni ezeknek, hogy miért is baj, ha nem tartják be a szabályokat. Sajnos rendőrt alig látni, intézkedőt meg még kevesebbet.
Lehet nem lesz népszerű, amit most leírok, de szerintem az utakon is be kéne vezetni a zéró toleranciát. Minden szabálysértést meg kellene torolni, eleinte figyelmeztetéssel, később büntetéssel. Ha reális esélye lenne a büntinek, akkor meggondolnák a szabálytalankodást.
Ehhez kéne még pár ezer rendőr - jelentkező lenne is -, de sokan rendőrállamot kiáltanának.... :(

Kalányos Márió 2010.11.26. 13:34:30

Pár hete a Hungárián a lámpa előtt 50 méterrel döntöttem el, hogy akkora a dugó, hogy inkább lekanyarodok balra, de ehhez sávot kellett váltanom. Mivel dugó volt, állt a kocsisor, gondoltam simán átenged a még sebességel érkező SUV-os. Ehelyett nagy dudálás, és persze kormányvisszaránt, hogy ne menjünk össze. Nagyon sietős volt a gecinek, mert 3 méterrel később már állhatott is a piros lámpa előtt a sor végén, de nehogymá' átengedjen. Mögötte átdöcögtem a lekanyarodó sávba, (mert akadnak még udvarias emberek is), és lehúzott ablaknál megkérdeztem, hogy mi a faszér' nem engedsz át? Bíztam benne hátha bunyó lesz belőle, mert egyéb okból amúgyis tiszta idegbeteg voltam. (ezért is basztam le szóban, máskülönben nem foglalkkozom vele.) Na mindegy, és erre jött a válasz, hogy miért most jut eszembe sávot váltani, és amúgy is minek azt, hova akarok menni? Arra már nem jött rá, hogy nem eléfurakodni akartam, hanem az egy lekanyarodó sáv volt amiből csevegtem, és még akkor is a pirosnál álltam, amikor ő már egyenesen továbbhaladhatott a zöldél... Úgy örültem volna egy kis bunyónak, de még ahhoz is kispályás volt. :(

dzsaszper 2010.11.26. 13:41:00

@gmower: értelek én.

A legfőbb ellenérvem: amíg a közlekedésben résztvevők azokra a szabályokra is tojnak nagy ívben, amik nyilvánvalóan akár halálos balesettől védenek, addig mi értelme van próbálkozni?

Hiába raksz ki egy 2x1 sávos útra járdaszigetet is, láttam már autóst a járdasziget túloldalán előzni, nem is egyet... Ha az őrült autós megneszeli, hogy a lámpánál csak gyalogos jöhet keresztbe és nem kell tartani kamiontól, ugyanúgy áthajthat a piroson is...

dzsaszper 2010.11.26. 13:43:39

@gmower:
szóval, valószínűleg a kettőnek együtt volna értelme.
Az ilyen helyekre lámpát vagy aluljárót, de a párhuzamos közlekedésben zebránál nem megállást drákói szigorral büntetni, nemcsak papíron hanem a gyakorlatban is.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.11.26. 13:48:19

@kispista:

"Nálunk büntettek már meg bárkit emiatt? Büntetnek piroson áthajtás, gyorshajtás miatt, de zebránál még sohasem halottam büntetésről."

Hajjaj!

Feljelentéseink nem kis százaléka végződik pénzbüntetéssel. Itt olvashatsz róla:

zebraakcio.blog.hu/2010/10/20/egy_tanumeghallgatas_es_erdekessegei

@Ferocious:
Érdekes, a másik blogon meg lekommunistáztak.
"Ha balról ütnek, jobbról rúgnak, biztos lehetsz benne, hogy a jó úton jársz"
(Arthur Koestler)

SickBoy 2010.11.26. 13:50:42

@...;;; Flúgos Buszos ;;;...: mindig jobban tartok attól, aki ideges, ha nagy járművet vezet. A hozzászólásod alapján úgy tűnt, mintha könnyen felidegesítenéd magad, még mielőtt _pontosan_ tisztában lettél volna vele, hogy mi, mikor, hogyan, _hol_ és _milyen körülmények között_ történt. Ezért, ismerve az eset helyszínét, leírtam.

Az ideges embereket viszont - úgy általában is - kerülöm, mert kiszámíthatatlanul viselkednek, ha nagy tömegű járművet vezetnek (pláne rendszeresen), akkor pedig igyekszem messzire kerülni, mert nagyságrendekkel nagyobb mozgási energiájú vasdarabot irányítanak, ami ebből következően sokkal veszélyesebb.

Ennyi az egész. Ha komolyan vetted, elnézést kérek, a kis kettöspont-karika-zárójelbezár kombó a kérdés végén utalt arra, hogy ne tedd.

holex20 2010.11.26. 14:08:59

@min: Gyalogosnál igen, ebben egyetértünk. De az nem igaz, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton ha pl. egy balra kanyarodót valaki elenged a belső sávban, akkor nem a külsőben is meg kell állni. Tulajdonképpen erre akartam reagálni, csak kimásoltam az egész mondatot, mert így volt értelmes...

mószer aranka brigád 2010.11.26. 14:09:38

@...;;; Flúgos Buszos ;;;...: eleve utálod őket, ami süt belőled. tyúk-tojás esete. ki viselkedett kivel tiszteletlen módon először.
azt látom a hozzászólásaidból, hogy úgyis jobban tudsz mindent bárkinél, el sem gondolkodsz rajta, hogy a másiknak igaza van-e, vagy sem.

holex20 2010.11.26. 14:11:16

@jelentéktelen alak:
"Nem kell?

Ha egy kamionnak ad előnyt aki megállt, menjél nyugodtan el mellette! De csak, ha kamionnak! Ha gyalogosnak adott előnyt, akkor tartsd be a KRESZt! Másnak ne csinálj bajt! "

Lásd 14:08:59

golyóstroll 2010.11.26. 14:13:41

@Arpsoft: gyalogosnál kell, udvariasságnál nem kell. pont.

jelentéktelen alak 2010.11.26. 14:21:32

@KaPé: Ez így van, de ha tovább gondolkozol, akkor rájössz arra is, hogy miért kell mégis megállni a másik sávban.

A delikvens megállt és lemondott az elsőbbségéről a gyalogos javára. A tiedéről nem, de ez nem is fontos. Mert a jelenet következő pillanatában a gyalogos megkezdi az átkelést és ezzel máris előnyre tett szert veled szemben is. Tehát meg kell állnod és meg kell adnod az elsőbbségét.
Ha mind a ketten állnak, akkor persze mehetsz tovább. De ha megkezdte a gyalogos az átkelést, akkor teljesen mindegy, hogy milyen módon kezdte meg, az övé az előny.

Éppen ezért van is -amit sokan rosszul tudnak- hogy a lámpával védett zebránál a gyalognak nincsen előnye, ha az autónak zöld a lámpa.

Természetesen a gyalogos nem léphet le a járdáról, ha villog a zöld, piros jelzésre meg pláne.
De ha még zöld jelzésre megkezdte az átkelést és nem ért át a zöld alatt, akkor addig van előnye, míg be nem fejezte az átkelést. Vagyis hiába vált közben neked zöldre a lámpa, meg kell várni, míg átér előtted a gyalog akkor is, ha a te sávodba még be sem lépett (pl. az út túlsó fele felől érkezik).

Azt sajnos nem tudhatod, hogy mikor kezdte meg az átkelést. Nem tudhatod, hogy szabályosan lépett-e le a járdáról, vagy már villogott neki a zöld, esetleg piros volt a lámpája. De nem is kell tudnod. Ezzel viszont sokan élnek vissza Nyugat-Európában -legalábbis a személyes tapasztalatom szerint- és kezdik meg a átkelés akkor is, ha piros a lámpa.

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.26. 14:37:26

@SickBoy: Engem nehéz kihozni a sodromból,főleg,ha ráérek,és tele a pocakom. :)) Én csak arra akartam a posztban kitérni,hogy az író se különb nálunk.

@mószer aranka brigád: Azért vagyok így,mert körbevesznek itt a lakótelepen,és mindegyik egy idegroncs,alkoholista. Ismerem őket személyesen,kár a tyúk-tojás elv,környezetemben csak 8-at tudok,hogy milyen az életük.

Én örülök,hogy nem voltam katona,és nem tudtak idegronccsá tenni,mint eme emberkéket.

jelentéktelen alak 2010.11.26. 14:38:18

@newtehen:

Az autóvezetés egy felelős tevékenység. Felelős embereknek kellene művelniük.

Ha egy kalapos miautósunkat egy felelős ember ér utol, akkor azt úgy fogja megelőzni, hogy azzal senkinek ne okozzon bajt! Ha mégsem így tette, akkor egyedül ő hibázott! Semmilyen felelősség, vagy elmarasztalás nem terheli alap esetben a kalapos miautósunkat.
Nem okozott balesetet, nem teremtett veszély helyzetet, stb.

Ismétlem, alap esetben!
Ha a kalapos miemberünk a felező vonalon cammog, ha gyosrít, mikor épen előzhető lenne, ha gyorsít, mikor épen előzik, stb. akkor már más a gyerek fekvése. De ha csak simán, egyenletesen, lassan megy az út szélén, akkor nem lehet felelős semmiért, elmarasztalni sem fair.

Viszont aki türelmetlenűl balesetet okoz és ezzel nagy dugót, útzárat csinál, az feltart egy csomó embert a hülyeségével, a türelmetlenségével.

qwertzu 2010.11.26. 14:40:41

@...;;; Flúgos Buszos ;;;...:
"Akkor olvasd el,hogy én mit írtam a posztolónak,hogy nem engedte el a gyorsabban jövő járművet,"

A kreszben nem az van hogy el kell engedni, hanem az, hogy nem lehet akadályozni. Mivel a kresz megengedi a jobbról előzést, ezért nyugodtan megelőzheti jobbról, tehát nem akadályozza. :)

dzsaszper 2010.11.26. 14:44:34

@CoIie:
'Zebránál sem kötelező a megállás, csak ha lelépett a gyalogos! Ha nem lép le és az autós ér oda előbb, meg nem kell állnia! Ez a normális!'

KRESZ:
"(1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.

(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.

(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti."

Olyan sebességgel szabad megközelíteni a zebrát, hogy eleget tehess az elsőbbségadási kötelezettségednek. Extrém esetben (a zebra előtt álló -- akáér forgalmi okból álló, mint pl. elsőbbségadás) jármű esetében meg is kell állni. Ez a kötelezettség akkor is fennáll, ha a gyalogos épp megközelíti a járdát.

"Javaslat az autósoknak az, hogy ne csalogassák le a gyalogosokat indokolatlanul a járdáról, főként ha párhuzamos közlekedés van és nagy sebességű a forgalom. Ebből van éleveszély, mert ez időnként kiszámíthatatlan! És sokszor takarja a gyalogost az álló autós, és nem csak zebránál, sőt!"

Arra szólítod fel a járművezető társaidat, hogy ne tegyenek eleget a KRESZ 43. § (2) bekezdésének? Vagy miről van szó?

Lehet hogy a melletted haladó autónak lassítania kell, hogy biztosan eleget tehessenek az elsőbbségadási kötelezettségednek. Ezt észre kell vedd, és szükség esetén meg kell tudjál állni te is a másik sávban. Pont.

holex20 2010.11.26. 14:50:07

@CANCELLED: "gyalogosnál kell, udvariasságnál nem kell. pont. "

Na igen, én is erre akartam kilyukadni :)

jelentéktelen alak 2010.11.26. 14:50:33

@Vin:

A mondani valóddal maradéktalanul egyet értek. De a stílus, az több mint alpári...

Félek, ezzel több ellenszenves autóst generálsz, mint ahányat meggyőznél normális hangnemben.

De a te utad, az a te utad...

dzsaszper 2010.11.26. 14:52:23

@dzsaszper: sajtóhiba, helyesen:

Olyan sebességgel szabad megközelíteni a zebrát, hogy eleget tehess az elsőbbségadási kötelezettségednek. Extrém esetben (a zebra előtt álló -- akáér forgalmi okból álló, mint pl. elsőbbségadás) jármű esetében meg is kell állni. Ez a kötelezettség akkor is fennáll, ha a gyalogos épp megközelíti a zebrát.

Xezs 2010.11.26. 14:58:25

@...;;; Flúgos Buszos ;;;...: Bocs hogy belédkötök, de jól látom, hogy te a személyautóval való közlekedést hasonlítod a busszal való közlekedéshez?

Amit itt többen bemásoltak, abban egyértelműen benne van, hogy a 3500 kg össztömeget NEM meghaladó jármű folyamatosan haladhat lakott területen a belsőben, ha meg valakinek nem tetszik, megelőzheti jobbról (elhaladhat mellette).

A buszra ez nem érvényes, az simán nehezebb mint 3,5 t. Igazam van?

Amúgy mi is a baj a nyugdíjas katonákkal? Nem hinném hogy elvennék a fiataloktól a munkahelyet, hiszen a katonaságtól már leszereltek, tehát az a hely üres. Adtak is, vettek is, pont nullán vannak.

Én mindig azt mondom hgoy akinek nem tetszik, lehet utánuk csinálni és menni katonának. Ja persze, az már nem feküdne sok embernek mert nincs bennük alázat és feltétel nélküli elfogadás.

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.26. 15:26:32

@qwertzu: Akadályozta,mert miatta kellett sávot váltani. Na ne már!!!!

@SickBoy: Akkor egy jó pofa sört guríccccs le este. :))

@Xezs: Tényleg,és ki nem szarja le,hogy ők mit csináltak??? Mindenkinek meg van a saját munkaköre.Te elmennél Óvónőnek??? Na,nem kell a rizsa,mikor mondtam neki,hogy a másk nyugdíjas sofőr helyett tudna menni árúterítőzni,akár havi rendszerességgel beugrósban. Mikor elmondtam neki,hogy mit kell csinálni,akkor már hirtelen nem akart dolgozni.

"alázat és feltétel nélküli elfogadás." Ennek a szemét bagázsnak a vezetése alatt szolgáljam e putri országot??? Hát kösz,nem. Én csak a kötelezőket fizetem az állam felé,oszt ennyi.

Én az elsők között lennék,akik ha az ország háborúba keveredni,összepakolnék,oszt húznék el innen. Tudod kivédené azt az országot,amelyik kibaxxott vele. Én már a Büökrácia útvesztőjében elvesztem,így elvesztettem e hitemet ebben az országban,és ezzel nem vagyok egyedül.

Hidd el,ahogy öregszek,és tovább tudok lépni a ranglétrán,akkoe elmegyek innen,ahogy nagy miniszterönk mondta. De ehhez először megkell itt szednem magam,és lezárni mindent.

Ugyanezt a buszozást lehet külföldön is csinálni,cask picit jobb műszaki körülmények között.

Ti meg csak álmodozzatok egy jobb élet reményében itthon,addig jó,míg tudtok ebben hinni. Én már nem.

jelentéktelen alak 2010.11.26. 15:43:13

@...;;; Flúgos Buszos ;;;...:

"Ugyanezt a buszozást lehet külföldön is csinálni,cask picit jobb műszaki körülmények között."

Csak vigyázz, mert külföldön ahol jobbak a műszaki körülmények, ott nem csak a műszaki körülmények jobbak.
Ahol meg felmerül, hogy a postolo sem jobb a terepjárósnál ilyen téma kapcsán ott nem jobbak a műszaki körülmények sem.
Ez alól talán Bukarest lehet kivétel, az új buszaival... :-)

Nehogy csalódás legyen a vége, ha lelépsz az országból! Nem, nem a körülményekben csalódnál, hanem az elvárásokban!

teabore 2010.11.26. 15:51:57

@dzsaszper: "Hiába raksz ki egy 2x1 sávos útra járdaszigetet is, láttam már autóst a járdasziget túloldalán előzni, nem is egyet... "

Keresztbe kellene tenni a zebra előtt, akkor biztosan nem gond lassítani :D

teabore 2010.11.26. 15:54:36

@jelentéktelen alak: "Azt sajnos nem tudhatod, hogy mikor kezdte meg az átkelést. Nem tudhatod, hogy szabályosan lépett-e le a járdáról, vagy már villogott neki a zöld, esetleg piros volt a lámpája. De nem is kell tudnod. Ezzel viszont sokan élnek vissza Nyugat-Európában"

Néhány európai városban úgy van beállítva a zöld jelzés, hogy mire az út közepére érsz, már piros (mert nincs villogó zöld)- az átkelésből még sincs gond

jelentéktelen alak 2010.11.26. 15:57:16

@teabore:

Valami hasonló van elterjedőben itt Írországban és működik.

Egyre több úton alakítják úgy ki a gyalogátkelő helyeket, hogy a zebrát emelik a járda magasságába. Így az útról nézve a zebra egyben fekvő rendőr is.

Bár nem tudom, miért alkalmazzák pont itt ezt a megoldást, nagyon ritkán tapasztaltam, hogy ne lennének kellően előzékenyek a gyalogosokkal az autósok. Sőt!
De tény, hogy így még nehezebb gyorsan menni a zebrán, vagy előzni, ami ugyancsak ritka errefelé lakott területen.

Lehet, ezt kellene alkalmazni Magyarországon is?
Mert itt az sem akadály, a hogy az országos főútra került ki az ilyen zebra, meg az sem, hogy a busznak is át kell buckázni az ilyen felemelt zebrán. Simán, csak működik.

jelentéktelen alak 2010.11.26. 16:03:45

@teabore:

Sok országban, sok minden nem gond, ami Magyarországon megoldhatatlan gond.

Szerintem az lehet a dolog mögött, hogy máshol túl sok gondjuk van az embereknek. Nekik élniük kell, dolgozniuk kell, de a másik embert is élni hagyni kell. Egy csomó gond, amivel meg kell küzdeniük nap, mint nap.

Magyarországon nincsenek gondjaik az embereknek. Így csinálnak maguknak, hogy ne unatkozzanak.
Pusztán unalom űzésből egymással csesznek ki, azon versengve, hogy miként lehetne a másikkal, lehetőleg a gyengébbel jobban kiszúrni.

Lehet el kellene kezdeni az új gondok generálása helyett, mindenkinek a maga dolgával foglalkozni és azt megfelelő gonddal űzni?
Akkor talán elég volna az a gond és nem kellene újakat generálni.
Ennek a mellékterméke egy jobban működő, elégedettebb és talán gazdagabb ország volna.
Ennyit talán megér, nem?

ex-dr. vuk 2010.11.26. 16:18:00

@Xezs: direkt nem olvasod vegig a szabalyt?
Igen haladhat, de ha jonnek mogotte akkor ki kell huzodnia. Persze megelozhetne a mogotte jovo jobbrol is, en csak azt mondom, hogy a szabaly ugy szol, hogy egeszen addig hal;adhat folyamatosan a belsoben, amig nem jon valaki, aki gyorsabb (a megengedett sebessegre valo tekintet nelkul persze)

CD-R80 2010.11.26. 16:28:14

@jelentéktelen alak: Te miről beszélsz amúgy?
:))))
Milyen elvárások nagyobbak? Az ilyen "---" szöveget tanítják valahol?:))) Te kisisten:)))

_ng_ 2010.11.26. 16:35:17

@vuk_: Félreérthetően fogalmaztál, ezért pontosítok: "...egészen addig haladhat folyamatosan a belsőben, amíg nem jön valaki, aki gyorsabb, vagy amíg az adott útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad."

dzsaszper 2010.11.26. 17:04:27

@_ng_: megtámogatod ezt egy KRESZ hivatkozással?

Szerintem szabálytalan, aki gyorshajt, de szabálytalan az is, aki feltartja.

ex-dr. vuk 2010.11.26. 17:05:34

@_ng_: a legnagyobb sebesseget hol olvastad?

dzsaszper 2010.11.26. 17:10:39

@dzsaszper: erre analóg az, aki szabálytalanul, de főútvonalról érkezik egy kereszteződésbe. Hozták már ki hibásnak azt, aki a mellékútról hajtott be, sokszor...

"streetfighter" 2010.11.26. 17:10:42

@jelentéktelen alak:
"Magyarországon nincsenek gondjaik az embereknek. Így csinálnak maguknak, hogy ne unatkozzanak."

Igen itt a kánaán.
Akik nem tudják fizetni a törlesztőrészleteiket és elveszik a házukat, lakásukat, autójukat, biztos azt keresik, hogy milyen gondot találjanak maguknak, mert egyébként annyira gondtalanok.

jelentéktelen alak 2010.11.26. 17:17:27

@CD-R80:

Írtam én hogy nagyobbak elvárások???

Nem baj, ha Istenítesz, csak ne téves alapokon! :-)))

jelentéktelen alak 2010.11.26. 17:18:13

@"streetfighter":

Mi másért lenne gond Magyarországon az, ami másutt nem gond?

Spikk 2010.11.26. 17:18:36

@KaPé: Akkor ezt benéztem, sorry!
Ez leginkább persze azért történt, mert nem választ írtál a kollégának, így meg a franc sem keresi meg az előzményt, a poszt meg ugye zebrás esetről szólt.
Az általam leírtak akkor neked nem szólnak, de tudom, hogy zebránál sokan nem állnak meg hasonló esetben, na nekik azért igen.
Písz!

qwertzu 2010.11.26. 17:22:42

@dzsaszper: Hogy tarthatok fel valakit, amikor lehet a külsőben előzni?

_ng_ 2010.11.26. 17:26:01

@vuk_: Ezerszer kitárgyaltuk. A hivatalos magyarázatban.

*A belső sávon a folyamatos előzést végző, illetve lakott területen belül a belső sávon folyamatosan haladó gépkocsi és motorkerékpár akkor nem akadályozza a mögötte haladók forgalmát, ha az útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad.*

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.26. 17:26:12

Szerintem tiltsuk be az autózást, és akkor nem lesznek ilyen gondok. Sem balesetek, sem környezetszennyezés, sem zaj, sem stb.
Na, ki mit szól hozzá?

dzsaszper 2010.11.26. 17:27:00

@qwertzu: Értem az élét, hiszen gyorshajtani is csak lehet, de nem szabályos.

Nekem az a problémém, hogy a jobbra tarts megfordulása balesetveszélyes, a cikázás táptalaja, illetve az, hogy nincs hiteles sebességmérőd, és figyelmetlenségből vagy mert egy kamiont előztél, lehet hogy nem vettél észre egy táblát.

Ha nem akarsz cikázó autókkal találkozni, jobb, ha nem kényszeríted őket cikázásra...

qwertzu 2010.11.26. 17:31:58

@dzsaszper: Ha nem akarunk cikázó autókat látni, akkor a rendőrségnek ki kéne szednie őket. Cikázni akkor szokás, ha minden sáv telített.
Ha kimegyek a külső sávba, és megelőzök valakit az nem cikázás.

Xezs 2010.11.26. 17:47:45

@...;;; Flúgos Buszos ;;;...: Úgy látom, hogy te haragszol az egész világra.

Xezs 2010.11.26. 17:49:14

@vuk_: De minek menne ki a szélsőbe ha utána mehet vissza a belsőbe mert 300 m után balra akar fordulni? Majd szlalomozzon vissza bentre? Na akkor lenne nagy dudálás.

Szabály engedi hogy ott haladjon? Engedi hát. El lehet haladni mellette szabályosan? El hát. Akkor mi itt a gond?

Integrált Szerverterror 2010.11.26. 17:53:15

Másfél órája ugyanez történt velem csak anyázás nélkül faarccal. Volvo c70 kombi jólszituált negyvenes tag. És ötvenről lassítottam le. Észak-Olaszország(szinte Dél-Tirol).

KaPé 2010.11.26. 19:23:34

@jelentéktelen alak: hagyd már azt a szerencsétlen gyalogost, ki a p.csöm beszél itt gyalogosról??? Arra reagáltam, miszerint párhuzamos közlekedés esetén ha egy autós lemond az elsőbbségéről egy másik AUTÓS javára, akkor a többi sávnak is meg kell állnia. Mert ezt írta az, akinek válaszoltam. A gyalogátkelőhely tiszta sor, leírtam már kétszer. De nem arról volt szó.

CoIie 2010.11.26. 21:56:21

@european: Nem segítőkészség kérdése a közlekedés, hanem a szabályoké! Ha úgy ítélem meg elsőbbséget adok, lemondok róla más javára, ha 'kell'.

Ha a gyalogosnak van elsőbbsége elengedem, ha nincs ált. nem teszem azt! Ez szabálykövetés, nem más! Amíg a járdán van, addig a zebrán nem lehet elsőbbsége, hisz ott sincs! Ekkor jön a "gyalogoscsalogatás", hogy legyen már elsőbbsége mégis, lépjen csak le a járdáról...

Az ilyen oktatói 'kisarkított fogalom', melyet sokan nem szeretnek, része a kresz értelmezésének, kár, hogy sem a jogszabályt sem az értelmezést képtelen bizonyos emberek felfogni. Sőt új szabályokat alkotnak... ;)

De azt bezzeg olvasni itt, hogy jobbról szabad előzni, meg hasonló marhaságokat! (Legfeljebb kerülni lehet jobbról, ha a balra besorolt jármű a kanyarodásra felkészülés miatt már megállt, elegendő a hely, stb.
Sőt ezért buktattak meg embereket vizsgán, ha nem tették ezt meg!!)

CoIie 2010.11.26. 22:05:48

@jelentéktelen alak: Nekem galogosként sosem volt nehézségem azért, mert közeledtem a zebrához és nem ugrottam azonnal az első autós nyakába, hanem kényelmesen körülnéztem, tökéletesen meggyőződtem arról, hogy biztonságban átmehetek, az éppen féktávon belül kocsikat 'elengedtem', majd 1-2 mp-nyi utat bejárva még a járdán, erősen 'ráutaló magatartással' leléptem a 'kiürült' úttestre és átmentem a zebrán! (Ezt vehetjük 'műveleti sorrendnek is!;)

CoIie 2010.11.26. 22:12:17

@Comandante en Jefe: Ha a gyalogos 'arra vár' (ez már gondolatolvasás, nem mind vár arra a járdán...), hogy átmenjen, akkor meg kell állni... Badarság! Állandóan állnánk! Csak állnánk, és állnánk...

CoIie 2010.11.26. 22:13:43

@pafff: Kicsit több humorérzéket, ha kérhetem... ;)

CoIie 2010.11.26. 22:20:56

@Scaramella va alla guerra: Sávon belül igenis van jobbratartási kötelezettség még városban is, 2010.01.01-től! Természetesen, ha elegendően széles 'ahhoz'. Ami azért sokszor előfordul, hogy nem 3,5-4m-es, mint ált., hanem mondjuk 6m-es egy sáv! (Pl. 3.ker. Pomázi út! Egy sávban elfér a Volvó busz és az szgk is (merthogy valamilyen 'rejtélyes' oknál fogva az is elő szokott ott fordulni, hogy ez konkrétan 'lemérhető').

CoIie 2010.11.26. 23:02:43

Kedves @Medx:
"A példádban 18 m/s sebesség az 64 km/h itt a féktávolság min. 32-34 méter amiből a fékút kb. 15-17 méter. Ez azt jelenti,hogy hiába fékezel a valamilyen okból eléd kerülő gyalogost 40-50km/h sebességgel ütöd el."

Jó, ha valaki figyel! Szerencse,hogy km/h-ban és nem m/s-ben van skálázva az óra!;)

Matekból sosem voltam egy Pataki (naná hogy nem az énekes, hanem a fejszámoló!;), de lehettem volna akár egy 'csermely'! ;) A váltószám a km/h és a m/s között ~2,8 és nem 3,6! Ezt jó tudni, bár a fejben az utóbbi 'ragadt meg'! ;)

pl., pontosításként...
100km/h-val robogunk, tehát 100000m teszünk meg 3600s (1óra) alatt, azaz a sebesség ugyanaz ekkor, mint amikor ~28m-t út 'fogy el' 1s alatt -> Ha fele sebességgel megyünk, 50 km/h,val, ahogy írtam, az ~14 m/s sebesség!

Tehát még kevesebb utat teszünk meg, ez még jobb ;)

CD-R80 2010.11.26. 23:12:56

@CoIie: Ez a váltószám neked hogy jött ki???:)
1m/s=3,6km/h..
1km/h=0.277778m/s

CoIie 2010.11.26. 23:31:39

@CD-R80: Gondolom érthető a 10-es szorzó eltérése...

CD-R80 2010.11.26. 23:33:05

@CoIie: Érthető, már utánaolvasgattam. Most nagyon utánaolvasgatós formában vagyok..:D

M. Péter 2010.11.27. 01:41:58

@CoIie: Igen, az udvariasság korunk átka. Be kellene tiltani, mert a túlzott udvariasság miatt halnak meg ezrek az utakon.

Xezs 2010.11.27. 03:18:40

@CoIie: Ne hülyéskedj már. Ezt írod:

"A váltószám a km/h és a m/s között ~2,8 és nem 3,6"

Nem 2,8 hanem 0,277778. Nem mindegy.

Sőt, ha igazán elegánsan akarod felírni, akkor azt mondod, hogy 1/3.6.

Itt egy táblázat amit gyorsan kitúrtam, de biztos van ezer másik is:

www.unitarium.com/speed (az értékek szabadon változtathatóak).

@CD-R80: Te meg ne hagyd magad becsapni, te írtad jól:

1m/s=3,6km/h
1km/h=0.277778m/s

Bár én a második sort így írnám fel.

1 km/h=1/3.6 m/s

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.11.27. 09:43:44

@CoIie:

Ha gondolod, mutatok zebraakciós videókat, ahol "profi" átkelők próbálnak átmenni a túloldalra, igencsak ráutaló magatartással.
Ugyanakkor ha akarod, akkor megkérem az egyik "kezdő" akciótársunkat, írja le, hogy milyen volt a babakocsit még üresen is áttolni. Gyerekes anyuka lévén besokkolt egy kicsit; belegondolt, milyen lenne, ha a lánya lenne a kocsiban.

CoIie 2010.11.27. 11:35:26

@Xezs: Ne légy ilyen negatív, írtam is, hogy eltér egy 10-es faktorral! Hol itt a becsapás?

Kerekítésről még nem hallottál?????? Gondolom a pi-t is végtelen tizedes törtként írod le, vagy neeem??

Továbbá nem szokás a tizedes és közönséges törtek keverése egy időben, ha van egyszerűbb, gyakorlatiasabb érték is! ;))

CoIie 2010.11.27. 11:42:37

@zebraakcio: Nem tudom miről beszélsz, én is láttam már minden az életben, élőben, videóban - lehet, hogy mégcifrábbakat is!
(Láttam a zebrán pirosban átfutó gyalogos autó szélvédővel történő elcsapását, repülését, majd a guruló troli kerekei közé esését... )

A profiknak is kellhet továbbképzés, ha 'profi' gyalogos, ha profi járművezető! (Mi van az amatőrökkel, a 'műkedvelőkkel'?)

De olyat még nem hallottam, hogy valaki profi gyalogos, azaz azzal keresi a kenyerét hogy gyalogol! ;)

CoIie 2010.11.27. 11:53:38

@M. Péter: Talán világos volt, hogy TÚLZOTT udvariasságról van szó!

Így kellene?
- Jó napot!
- Önnek is!
- Tessék, nem sietek.
- Köszönöm, csak ön után.
- Kérem ön menjen át előbb.
- Nem! Ön adjon gázt!
- Nem-nem! Önnek kell mennie!
- Menjen!
- Menjen maga a ... ;)

Mennyivel egyszerűbb, ha az megy át előbb, aki előbb ér oda! Aki még nincs ott az 'vár'! ;)

[mike] 2010.11.27. 13:02:25

@CoIie: 2,8 a váltószám?? Édes jó anyám.... :D:D Meg mi az, hogy 10-es faktorral? A naptej mióta SI mértékegység??? :D:D:D
Igen, tudom, 1/3,6 = 0,277, így osztani 3,6-tal ugyanolyan, mint szorozni 0,277-tel.... De ami váltószámként elterjedt (ilyen fogalom egyébként nincs is...), azt mindig az SI-hez kell viszonyítani. Bele ne köss, hogy származtatott... tudom. Vagy osztasz 3,6-tal, vagy szorzol, te nagyonhülye :D

Vin 2010.11.27. 13:23:20

@jelentéktelen alak:
Bocsáss meg, ha a kifinomult lelked nem fogadja be. Amikor babakocsival közlekedve nap mint nap tapasztalom a fentieket, nem csak a stílusom lenne alpári, hanem a viselkedésem is, ha a kedves vezetőt kirángathatnám a batárjából. Azonkívül láthatjuk, hogy az ilyeneknél semmi más nem válik be, mint azt tudjuk!!!!!!! De azért még egyszer bocs a liliomlelkedtől!

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.27. 13:33:00

@Xezs: Én csak az országra,mert kibaxxott velem,azon kívül más bajom nincs.

Egyszerűen csak szar helyre születtem.

Xezs 2010.11.27. 13:54:51

@CoIie: Mitől gyakorlatiasabb a tizedestört mint a rendes tört? Sokkal pontosabb értéket kapsz, ha osztasz 3,6-del, mintha szoroznál 0,28-dal.

És igen, tudom hogy kerekítettél, nem azzal van nekem bajom. Hanem azzal hogy hülyeséget írtál. Nem 2,8 amiről te beszélsz, hanem 0,28. De ha szerinted egy tizes szorzó annyira nem számít, szólj a főnöködnek, hogy hétfőtől a fizetésed tizedét kéred csak, mert neked tökmindegy.

És mielőtt belekötnél, gyorsan levezetem neked:

azt mondod hogy 2,8 a kerekített váltószám. Akkor váltsunk!

100 km/h a te logikád szerint (mivel a váltószám 2,8) 280 m/s. Ami persze nyilvánvaló hülyeség, mert ahogy korábban is írtad, az 28 m/s (pontosabban 27,77777777).

@...;;; Flúgos Buszos ;;;...: Marha kíváncsi lennék hogy mivel baszott ki veled az ország. Mind a tízmillió lakosa odaszart a lábtörlődre? Haggyadmár...

jelentéktelen alak 2010.11.27. 14:00:19

@CoIie: Jobbról előzni, valóban mindig szabálytalan. De a fentebb többször is beidézett pontja a KRESZ-nek, nem is az előzést teszi lehetővé jobbról, hanem az elhaladást. Bizony, létező szabály. Ellenkező esetben, bármelyik többsávos (párhuzamos) úton, csak akkor mozoghatna a külső sáv, ha a belső is mozog és nem gyorsabban annál, mint a belső sáv.

Nem mondom, hogy tévedhetetlen vagyok, de amit te állítasz itt KRESZ értelmezés címén a kimeríti kabaré kategóriát.

Teljesen világos, hogy eleve olyan sebességgel kell közlekedni, hogy...

(a teljesség igénye nélkül:)

1. meg tudjál állni a belátható úton
2. megtudjál állni bármilyen olyan akadály előtt, amire számítanod kell az adott körülmények között
3. eleget tegyél a KRESZ általi sebességkorlátozásoknak
4. a mögöttes forgalmat ne akadályozd
5. a többi közlekedőre ne jelentsél veszélyt
6. az útban és annak környezetében ne tegyél kárt

a 2.ben említett feltétel szerint a zebránál eleve számítani kell gyalogosra, kereszteződésnél elsőbbséggel rendelkező jármű érkezésére, tehát eleve lassítva kell megközelíteni az ilyen helyek zömét.

A KRESZ külön ki is emeli a gyalog átkelő helyet az ilyen helyszínek közül.

Tehát az autós olyan sebességgel kell megközelítse a zebrát, hogy a gyalogos merjen lelépni a zebrára! A gyalogosnak meg körül kell néznie, hogy nincsen-e jármű túl közel a megálláshoz.

Te valamiért csak a gyalogos dolgát látod az írásaid alapján. De ez társas játék. Mind a két résztvevőnek van dolga abban, hogy ne legyen baleset.
Ha pedig olyan kétes helyzet alakul, hogy valakinek várnia kell, akkor alapból az autósnak illő várnia, de a gyalogos lemondhat erről az előnyről. Ám kikövetelni ezt a lemondás, nem csak szabálytalan, de aljas dolog is.

jelentéktelen alak 2010.11.27. 14:09:59

@Vin:

Nem kell bocsánatot kérned!

Mint írtam, a mondandóddal egyet is értek. Az, hogy ennek úgy adtál hangot, ahogy, az csak is téged minősít, bántani engem nem bánt.
De az ilyen hangnem sok baromban, dacot vált ki és még inkább úgy fog közlekedni, hogy az téged kihoz a sodrodból. Aztán te még keményebben fogalmazva, még több baromból, vagy nagyobb baromból váltasz ki provokatív viselkedést és ez így megy amíg valakinek el pattan egy ér, vagy rá nem terítik a fekete zsákot a zebra mellett.

Ellenben az, amit pl. zebraakció csinál, még ha néha -szükség képen- talán túlzás is, támogatandó, helyes út.
Legalábbis és, eredményesebbnek gondolom, mint az alpári, sértegető hangnemet.
De mindenki azt az utat jármi, amit maga választ, csak hát az út minősíti is...

Omar Wennervittor 2010.11.27. 14:26:08

Szerintem a legnagyobb baj, hogy Pest totál flusztrált, élhetetlen hely, alultervezett utakkal, elrontott bicikli sávokkal, stb. Az emberek itt állandóan hajtanák a másikat, akkor is ha nem muszáj. Nagy burzsuj nép a Belga, de közlekedési morált lehetne tőlük tanulni...

lordjim 2010.11.27. 19:54:11

@...;;; Flúgos Buszos ;;;...: eccer úgy megvertem egy buszost hogy beszart

M. Péter 2010.11.27. 20:13:59

@CoIie: Hány és milyen súlyos baleset származik évente a túlzott udvariasságból?

CoIie 2010.11.27. 20:22:34

@Vin: Sosem találkoztam még babakocsis gyalogossal zebrán (csak amikor a sajátjaimat toltam át)! Akire gondolsz nem én vagyok! ;)

CoIie 2010.11.27. 20:26:39

@M. Péter: Fogalmam sincs hány súlyos baleset történik túlzott udvariasságból! Erről lehetne topic-ot indítani... ;)

De azt tudom, hogy hány órát, hetet, hónapot vesztegetek én el (és nyilván mások is) emiatt egy életen át!

Aki nem hiszi járjon utána! ;)

CoIie 2010.11.27. 20:31:24

@jelentéktelen alak: Alapvetően egyetértek! :)

Azonban, a pontosság kedvéért, én nem elhaladást említettem, hanem kerülést! Az pedig jogilag más!

Azonban lehetséges, hogy még gurul az az álló, balra kanyarodó jármű és akkor nem kikerülés, hanem elhaladás! ;) Utána lehet nézni, hogy az jogos-e.

CoIie 2010.11.27. 20:33:31

@Xezs: Ennek az anti-érvelésnek tényleg gondolj még utána...

Xezs 2010.11.28. 00:47:48

@CoIie: KOmolyan mondom én még ilyen embert nem láttam, aki ennyire ragaszkodik a saját hülyeségéhez.

Nehezedre esne beismerned, hogy rossz helyre raktál egy tizedesvesszőt? Mindenkivel előfordul, nem az a gáz, hanem ahogy körmödszakadtáig véded a hülyeséged.

Mindegy, feladom.

CoIie 2010.11.28. 11:18:10

@Xezs: Milyen beismerést szeretnél, amikor most írom harmadszor, hogy egy tízes szorzóval tértem el...
De a Te kedvedért leírom a bűvszót; a tizedesvessző ment mellé! Detto!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.11.28. 11:18:20

@CoIie:

Nem, baszki, nem gondolatolvasás, ott áll a zebra szélén, lelépni nem tud/mer a forgalom miatt, akkor az az alaphelyzet, hogy át akar kelni.

A forgalomban egyébként valamilyen mértékig figyelni kell a többi résztvevő viselkedését. Ha ennyit nem tudsz jó megbízhatósággal megítélni, add vissza a jogsidat.

CoIie 2010.11.28. 12:23:43

@Comandante en Jefe: Talán ismered az "integetés" fogalmát! ;)
Ha ilyen kegyetlen autósforgalommal találkozom intek a kezemmel és máris felfogják, hogy át szeretnék menni és nem csak nézelődöm!
Nyilván láttál már ilyet! A kisóvodás csoport előtt is a dadus pont ezt teszi, az öreg néni se üdvözölni szeretne ezzel, mert van annyi esze... Lehet ezt tenni 5 és 80 év között is, nem szégyen! ;) És semmi nem tiltja! De csak idegeseknek ajánlom, akiknek nincs néhány mp-e... ;) Talán ezért sem terjedt el széleskörűen, mert nem igazán kell ezzel 'nyomást' gyakorolni!

Egyébként, elbukott az a "nagyszerű" ötlet, hogyha a gyalogos a járdán állva 1m-re vagy közelebb van a zebrához, akkor meg kell állnia az autósnak! Ezt nem véletlenül nem tették bele a szabálykönyvbe - szűkség esetén ezen lehet elgondolkodni, hogy miért nem! Én egyértelműnek látom.

atila68 (törölt) 2010.11.28. 12:38:16

Ilyen napra nap akad.
Helyszin; Gödöllő Tesco parkoló.
Egyszer csak éktelen dudálás, és üvöltözés ahogy leparkolok,
Kiszállok, szembe lóg ki a jómunkásember a Kék Lagunából és üvölt;
Nem látod, hogy tolatok?

WTF?

Xezs 2010.11.28. 13:15:11

@CoIie: Természetesen nem a "bűvszó" volt a bajom, hanem annyi hogy úgy állítottad be, mintha teljesen normális lenne hogy eltérsz egy tizessel.

Konkrétan erre a hozzászólásra gondolok:

"Gondolom érthető a 10-es szorzó eltérése..."

Ebből én nem azt olvasom ki, hogy "bocs, elbasztam" hanem azt hogy "hát nem érted? pedig jó az úgy".

De már így is túllihegtük a témát.

Spikk 2010.11.29. 00:05:39

@jelentéktelen alak: Jaja. És a megközelítéshez még...
És van még a veszélyt jelző táblák hada. Gyalogosok, gyermekek, egyenetlen, vagy csúszós úttest.
Zebra előtt szerintem jellemzően kint van egy ilyen "Gyalogosátkelés" tábla is. Annyival előtte, amennyi az adott fajta úton indokolt.

dzsaszper 2010.11.29. 10:17:02

@atila68: nem egyértelmű a tolatás célja.
Ha a Kék Lagúna indexelt és arra a helyre akart beparkolni tolatva, ahova te orral beáltál, akkor szerintem jogos volt...

dzsaszper 2010.11.29. 10:23:52

@CoIie: nem értem, hogy kerül képbe a kerülés.
Ha valaki közvetlenül a zebra előtt áll, akár forgalmi okból is, akkor ha ki is akarod kerülni, a zebra előtt alapból meg kell állj (ld. KRESZ 43. § (3) bekezdés)

atila68 (törölt) 2010.12.07. 11:22:53

@dzsaszper: A jobb oldali parkolóból állt ki háttal, én balra pakoltam be orral.
Ő indult,én érkeztem.
Tudom mindenki magából indul ki, de nekem eszembe nem jut beállni orral oda ahova más betolatni készül.

dzsaszper 2010.12.07. 11:37:14

@atila68: köszi, így már értem a szituációt... ebben az esetben te forgalomban voltál, ő nem, egyértelműen tied az előny.

Én szinte mindig farral parkolok, hogy orral állhassak ki. Nem egyszer megtörténik hipermarketek parkolójában, hogy indexelek, elmegyek az üres hely előtt, megállok, rükibe teszem, elindulok, és beügyeskedi valaki magát elém. A legjobb, amikor a kislányommal vagyok, és egyedül lévő autós parkol be így a családos helyre...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása