Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Örökkévalóságnak tűnt az a néhány másodperc

2010.11.30. 16:16 :: SilentSound

A mai poszt írója kérte, hogy a névtelenség homályában maradhasson, mert annyira sokkolták a vele történtek, hogy nem szeretne újra találkozni a nagy sötét BMW-vel, aki egy időre megduplázta az egész család vérnyomását. Az látszik, hogy eddig nem olvasta a blogot, mert akkor tudná, hogy az ilyesmi sajnos egyáltalán nem egyedi eset...

Nemrég találtam rá erre a blogra, amely azt gondolom mindenképpen hiánypótló. Sajnos én is rengeteget utazom autóval és most már egyre nehezebb levezetni azt a feszültséget azon autóstársaink jóvoltából, akik nemhogy a közlekedési szabályokat nem tartják tiszteletbe, hanem mások életét is veszélyeztetik. A saját történetem az alábbiakban, már nem új keletű, kb 2 éve történt egy őszi estén, de azt gondolom mindenkinek tanulságos lehet ez a – remélem – egyedülálló történet (őszintén remélem mások nem kerültek ilyen helyzetbe).

Közel 2 éve is már, hogy az egyik szokásos hétvégén útra keltem a családdal péntek este Pécsről Székesfehérvár irányába, a nagymamához. Szokásos út egy családi kikapcsolódáshoz. Én vezettem, párom az anyós ülésben és a két 3, és 5 éves gyerek hátul. Akkor még nem volt meg az M6, így Pécsről Szekszárd felé a jó öreg 6-os főút volt az egyetlen választás a rendesen kanyargós mecseki szakasszal.

Valahogy kialakult bennem, hogy ez nem a féktelen száguldozás helyszíne, hanem ’Csak óvatosan!’ a gyakran előforduló felelőtlen előzők miatt. Ezen az estén is bekövetkezett az, hogy egy nehezen belátható kanyar előtt észrevettem, hogy mögöttem egy nagysebességű autós igyekszik, nyomja rendesen és arra készül, hogy mindenképpen elkerüljön engem, persze a kanyart nem lehet belátni (max 100, miért is ne, ’egyszer élünk’, ’bátraké a szerencse’ stb).

Viszont az előzése pillanatában már látom, hogy szemből is jön valaki. No, szokásos helyzet, leveszem a gázról a lábam, ’hadd menjen ….’, de éppen ahogy húzna el mellettem, akkor hirtelen egyértelművé válik, hogy a szembejövő sem spórol a gázzal és nem fog beférni !!! Aztán az utolsó pillanatban csak egy erős fékezés ment meg engem a hármas karamboltól.

Phhhuuuu ezt megúsztuk, káromkodás ösztönből és egy fénykürt búcsúzóul, ami talán még eléri kedves autóstársamat, hogy „Mekkora felelőtlenséget is kreáltál Te …!”. De nem telik el fél másodperc sem, amikor a kedves, engem és másokat is majdnem életveszélybe sodort autóstársam (nagy sötét 7-es BMW, kb 10 éves szerzemény), BELETAPOS A FÉKBE (!!!), azaz s_z_ó s_z_e_r_i_n_t (lassan írom) SATUFÉKKEL MEGÁLL A 6-os KÖZEPÉN. ESTE. 21 ÓRA KÖRNYÉKÉN. EGY ÚJABB KANYAR ELŐTT…

MIT CSINÁL EZ???? Nem tehettem mást, mint satufékkel én is megálltam, ösztönösen (eszembe se jutott kikerülni egy beláthatatlan kanyar előtt). … MEGÁLLTUNK… Ránéztem a feleségemre: Most mi lesz? – kérdeztem. Majd szólni sem tudtam, mert hirtelen lepörögtek a következő gondolatok:

MI VAN HA VALAKI JÖN MÖGÖTTEM 110-EL? Úristen, nem fog észrevenni, belém jön! A gyerekek hátul! Ezt aki előttem van meg nem tudom kikerülni! Vagy ha meg kikerülöm mi lesz akkor, leszorít? Rám nyitja az ajtót?…. CSAK ÁLLTUNK ….Eltelt talán 5-7 másodperc is de az autó előttem nem mozdult, szinte az örökkévalóságnak tűnt, lebénultam, arra gondoltam, most mi lesz?

Kiszáll valaki és megfegyelmez??? Feltépi az ajtót??? Rám lő ??? Majd hirtelen megindult az élet és szerencsére az az állat is előttem, padlógázzal elhajtott Mecseknádasd irányába (ez néhány km-el előtte történt, és aki ismeri a régi 6-ost az megérti a félelmemet).

Azóta is elevenen él bennem az a mindösszesen 15 másodpercnyi lidérc, és nem találok rá értelmes választ. Ki az aki eljut idáig, hogy életveszélyes manőverét egy újabb életveszélyes akcióval tetézi, senkivel és semmivel sem törődve úgy dönt, hogy megfegyelmez? Szerencsétlen azt sem gondolta végig, hogy ő is otthagyhatja a fogát egy hátulról jövő becsapódástól.

Semmi, de semmi sem fékezte meg, csak az az érzelmileg túlfűtött vágy, eszelős gondolat hajtotta, hogy ő megmutassa, hogy ki is az úr az utakon. De kinek is? Miért is? ŐRÜLET! Úgyhogy kedves autóstársaim, higgyék el, ma már a fénykürttel is csak óvatosan. Sosem tudhatjuk milyen szabadlábon lévő, öntörvényű elmebetegekkel találkozhatunk az utakon.

Utóirat: néhány héttel később ugyanazon a környéken előzött meg kísértetiesen szintén egy sötét 7 es BMW, és szintén életveszélyesen (lehet, hogy ugyanaz) , és akkor ismét arra gondoltam, hogy egyáltalán nem vagyunk biztonságban, CSAK ÓVATOSAN!!! Ezt ajánlom mindenkinek!

255 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye büntetés veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.30. 16:30:19

biztos a sztojkáék mentek haza egy nehéz, átdolgozott nap után eplénybe.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.11.30. 16:32:56

@xaba99: Hát szerintem nekik mostanában kicsit korlátozottabb a mozgásterük.

Leadfoot 2010.11.30. 16:37:18

Lehet, hogy csak a nője rikonyált a J1-en a necces előzés miatt, és meg kellett állni lekeverni neki két kurva nagy sallert.

varkonyim 2010.11.30. 16:39:23

Van olyan gyanúm, hogy azért állt meg, hogy a postoló szálljon ki, és essen neki, így nem ő lesz az úgymond kezdeményező fél. Aztán látta, hogy nem vevő rá (nagyon helyesen), és inkább otthagyta.
Kisértetiesen emlékeztet egy velem megtörtént esetre, majdnem ugyanott a 6-oson, csak ott én szembe jöttem, kilépett előttem előzni sokat mondok ha 10 méterrel, reflexemen múlt, hogy nem ütköztünk frontálisan - villogtam, duda, és közben a padkára lerántottam a kocsit... Mentem volna tovább kissé idegesen, de már el is felejtettem volna az ügyet, mikor nagy villogásra vagyok figyelmes mögülem, látom itt van egy újabb donorjelölt. Megelőzött, beállt elém, szintén satufék (audi - itt már sejtettem, hogy a korábbi jómadár jött utánam megtorolni a dudálást). Pali kiszállt, majd felrobbant (nagydarab, 190 centis pali, 120 kiló - iq-ja kb a kettő hányadosa), jön, hogy mért dudálok villogok neki, meg édesanyámat kezdte különböző testrészekkel kontextusba hozni. Itt durrant el nekem is az agyam, barátnőm fogott le, mikor nyúltam a vascsőért az ülés alá :D Nem vagyok agresszív típus, ha édesanyám szidják, arra viszont eldurran az agyam pillanat alatt. Lenyugodtam, megint vigyorogtam a palira, aki már lilult az idegtől, elmagyaráztam neki, hogy talán inkább meg kéne köszönnie, hogy elkerültem a balesetet :)

Leadfoot 2010.11.30. 16:41:08

A szóban forgó szakaszt majd' 2,5 éven keresztül minden (munka)nap megtettem oda-vissza.
Látni kemény dolgokat, már posztot is írtam róla.

Az az igazán durva, hogy nekem az átlaghoz viszonyítva erős autóm van, de elég gyakran előfordul, hogy a kis, gyengébb motorú autók csinálják az ilyen nyaktörő mutatványokat. Meg a furgonosok, naná...

Pl. vonatozunk egy IFA mögött, megelőzni nem lehet, vagy jönnek szembe, vagy kanyar van, de mögülem kimegy valaki az egykettes Fabiával, hogy majd szerencséje lesz...

órarugógerincű (törölt) 2010.11.30. 16:42:16

A posztíró alighanem nem látogatja eleget a közúti tirpákokról szóló blogokat (mint amilyen jelen blog is). :) Számtalan ilyen sztorit olvasni, és szerintem majdnem mindenkivel történt is már hasonló eset. Velünk is, a Megyeri hídon kb. egy éve, mikor egy elmebeteg (Skoda Octáviás) jobbról előzött, majd be elénk és satufék. Hogy mi baja volt, az máig sem derült ki. Nem az, hogy nem hagytuk előzni, ez tuti, mert szinte a semmiből került elő. Utána vagy 5 km-en keresztül játszotta ezt a befékezek, ha kerülni akarsz, kimegyek eléd játékot. Tele van az út ezekkel a kispöcs-szindrómás hülyegyerekekkel.

Leadfoot 2010.11.30. 16:44:07

@órarugógerincű: "Hogy mi baja volt, az máig sem derült ki."

Ennek megint belsősáv-flame szaga van.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.30. 16:47:53

velem is történt ma előzéses eset...

kis utcában mentem (volna) de előttem valaki 20-szal cammogott. mondom, biztos keres valamit, megelőzzük. nem jött senki szemben, elkezdem előzni, felgyorsítok 50-ig, nézek jobbra, hogy vissza tudok-e már sorolni, hát nem rágyorsított az istenbarma is?
miután sikerült visszasorolnom, visszalassított 20-ra.

hogy ennek is mi baja lehetett?

SickBoy 2010.11.30. 16:53:29

@Leadfoot: :o))))))

Szerintem mivel egységsugarú, így elfelejtette, hogy sietett és csak meg akarta kérdezni, hogy nem ijedt-e meg a posztoló, viszont a jobbegyen ülő - akit nem zavart össze a sok műszer, meg kezelőszerv - emlékeztette, hogy tulajdonképpen az előbb még siettek. Mivel ennyire sok információ nem fér el ilyen kis helyen, így kiesett az aggódás és megint sietségbe kezdtek.

Azt nem tudom, miért kell általánosítani, hogy a fekete 7-es béemvések bunkók, amikor de, tényleg azok. :o)

Na, most valami sokirányból-bonyolult-kereszteződéses-szerencsésen megúszott-balesetes, de kisebbségek nélküli posztot! :o)))

varkonyim 2010.11.30. 16:55:21

@xaba99: Velem is volt ilyen, megy előttem talán egy Navarra, vagy Pathfinder, nem vagyok már benne biztos (vagy 3 éve volt az eset), városon kívül, max 30-cal. Előzném, rágyorsít, oké gondoltam, észrevette magát, biztos elbambult vagy valami. Visszalassított 30-ra, megint előzés, megint gyorsít. Apukám mellettem már mondta, hogy ez csak szórakozik, fogtam magam, kielőztem megint, de már ideg miatt nem törődtem nagyon vele, hogy gyorsít, legyorsulja úgyis a kocsim az övét. Megelőztem, mentem vidáman mikor nekiállt mögöttem villogni, láthatóan mutogatott, szokásos, ő a barom, és még neki áll feljebb.
Végül ott hagytam a fenébe, ne szórakozzon ez velem. (meg jobb szeretek az ilyenektől vagy lemaradni, vagy elhúzni előle, nem akarom, hogy rajtam éljék ki a komplexusaikat)

Palex 2010.11.30. 16:59:12

Leadfoot. Ha vonatozik az ember, és nem tud előzni, akkor legalább maradjon le, hogy más beférjen.
Ha egy pöcsköszörű is tud előzni (elmondásod szerint), akkor egy viszonylag erős autó mire való?
Sajnos a sok vonat azért alakul ki, mert a legtöbb ember egyszerűen nem tud előzni.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.11.30. 17:04:50

@xaba99: @varkonyim: Nekem nyáron volt ilyen Ausztriában, valahol Illmitz vagy Apetlon környékén, országúton. Tökölődik az osztrák, kielőztem, mert volt még kanyar előtt bőven hely, ami belátható volt, erre az állatja elkezdi tolni neki. Már nem sok volt a derékszögű kanyar előtt, mire be tudtam elé sorolni. Kicsit felhúztam magam, elég szűken húztam be elé a kocsit, amire nem nagyon vagyok büszke, de azért le nem löktem volna az útról akkor se, ha nem fékez...

órarugógerincű (törölt) 2010.11.30. 17:08:21

@Leadfoot: ha jelezte volna, hogy a belső sáv - szerinte - csakis neki van fenntartva, elengedtük volna, mint minden hasonló, seggünkbe bújó és villogtató köcsögdudást. Az a szép a dologban, hogy ez a csávó egy pillanatig nem volt mögöttünk ugyanabban a sávban.

FDToth 2010.11.30. 17:09:11

mindenképpen megjegyezném, hogy ami a posztolónak esetleg veszélyes előzés, az lehet, hogy másnak nem.
alapszabály, az, hogy ha előz egy gyorsabb autó, akkor lassítasz, főleg, ha még jönnek szembe!
Van egy tippem miért fékezett be! Sokan szórakoznak azzal, hogy miközben előzik őket, direkt gyorsítanak.
Nemrégiben történ meg, hogy Eger után, Bp felől, főúton, 90 a max. előttem egy astra g, előtte pedig egy renault kangoo I. Kangoo 70-nel megy, astra előzi, vagyis előzné. Mert az az okos furgonos persze gyorsított és már is 100 körül járt a tempója. astrának sikerült, mivel nem jött senki sem szemben. én következtem. velem is eljátszotta ugyanezt, de mivel nálam sem jöttem szembe, így veszélyes annyira nem volt. De azért a visszapillantóból láttam azt a mocskos kaján vigyort a kangoo-s arcán. Dögölne meg az ilyen ember...

"streetfighter" 2010.11.30. 17:11:06

@varkonyim:
Kiröhögteted saját magad!
Villogni, dudálni!
Te szerencsétlen, igazi vészhelyzetben egyikre sincs időd! Még azt sem tudod felmérni, hogy mi az igazi vészély. :)

Érdekes módon ilyen poszbéli dolog velem nem szokott történni.
Talán azért, mert nem szarok be minden kis hülyeségtől és nem dudálok, villogok arra aki elcsesz valamit.
Általában ezek az esetek a balfék, beszari autósokkal történnek, akik mindenen kiakadnak, mindentől megijednek és csak azért ülnek autóba, hogy kínkeservvel eljussanak A-ból B-be.
A körülöttük lévő közlekedőkről és forgalmi szituációkról fogalmuk sincs, 1 másodperccel sem tudnak előre gondolkodni, de dudálni villogni azt igen. Seggfejek!
Tisztelet az esetleges ritka kivételnek.

FDToth 2010.11.30. 17:13:54

@órarugógerincű: jegyezd meg: belső sávban nem haladunk és szorgosan nézzük a tükröket. Ha ezt megteszed, nem fog senki sem befékezni előtted. Persze a fékezgető ugyanakkora paraszt az úton, mint amilyen te vagy.

FDToth 2010.11.30. 17:15:56

@"streetfighter": igazad van teljesen. az autozz.blog-ba általában olyan vezetők írnak, akik miatt történnek a különböző feldolgozhatatlan esetek és magukat állítják be sértett félnek.

Take-it-Easy 2010.11.30. 17:18:23

@FDToth: nem hiszem, hogy posztoló gyorsított volna. Sőt, azt írja, hogy levette a lábát a gázról, hadd menjen a másik autós, ha már annyira siet a saját temetésére. És azért szerintem ha 70+ sebességnél észreveszi, hogy a másik nem fér be, akkor jogos a fékezés. Különösen úgy, hogy neki a két hátul ülő gyerekre is gondolnia kell...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.30. 17:19:32

@SickBoy: aki felvette az esetet, az sem jobb semmivel, mert nem állt meg segíteni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.30. 17:26:48

Rencámot a béjemvére!

Szerintem autónepper volt, pont akkor szedett fel egy csajt ezzel a szöveggel: "Figyejjé má ide baszod, milyet fogok előzni, mert a hülye szuzukis megint 100-zal töketlenkedik előttem bazmeg! Mingyá letolom a zútról, bazmeg, nekem ne szarakodjon itt, mikor én, az autónepper mennék, bazmeg! Most miért villog? A kurva annyába, bazmeg, nekem egy szuzukis nem villogjon, mert csajjal vagyok bazmeg! Mingyárt megállok, és lebaszok neki egyet. Á, bazmeg, inkább mégse, az én 45 kilóm kevés ehhez, inkább megyek gyórni bazmeg!"

FDToth 2010.11.30. 17:28:08

@SickBoy: Követési távolság:) ez döntetlenszagú:)

órarugógerincű (törölt) 2010.11.30. 17:28:53

@FDToth: te meg azt jegyezd meg, hogy belső sávban előzünk, és nem haladunk, tükröket bizony hogy mindig szorgosan nézzük, már csak úgy megszokásból is, és ha nem értjük mit olvasunk, nem oktatjuk ki a másikat. Főleg nem ilyen stílusban. Egyébként nem én vezettem, hanem egy olyan sofőr, aki túl van az 1millió kilométeren (balesetmentesen); ennek köszönhető, hogy nem lett az egészből baleset. De majd igyekszünk tanulni tőled.

Leadfoot 2010.11.30. 17:30:59

@Palex: "Ha egy pöcsköszörű is tud előzni (elmondásod szerint), akkor egy viszonylag erős autó mire való?"

Elsiklottál a lényeg fölött. Kanyarban, beláthatatlan helyen akkor se előznék, ha Bugatti Veyron-nal vagyok. Mert a kanyarba akkor se lát be az ember, ha 1000 lóerő van alatta.
Viszont ha olyan helyzet van, hogy lehet, akkor megyek.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.30. 17:31:17

@órarugógerincű: az 1 millió balesetmentes km szart sem ér. nagy részük úgy hozza össze, hogy annyira feltűnően szarul vezet, hogy messziről ki lehet szúrni, hogy vigyázni kell vele.

"streetfighter" 2010.11.30. 17:31:46

@SickBoy:
Na tessék az ilyen szamarak írogatnak ide, mint a szamarás. :D

Leadfoot 2010.11.30. 17:33:39

@"streetfighter": "Talán azért, mert nem szarok be minden kis hülyeségtől és nem dudálok, villogok arra aki elcsesz valamit."

Ezzel nem teljesen értek egyet. Ha valaki előz egy olyat, amivel konkrétan életveszélybe sodor másokat, akkor igenis rávillantok/dudálok, nem vagyok olyan mulya, hogy ráhagyom. Igenis, tudja meg, hogy veszélyes, amit csinál.

2010.11.30. 17:33:45

Mindennap átmegyek a Mecseken, szóval a beláthatatlan kanyarok előtti előzések nem ismeretlen fogalom számomra. De legtöbbször ehhez 2 ember kell, kell egy tötyörgő, kanyarban majdnem megálló barom, meg egy agresszív barom. Régen mondjuk, mikor még fiatalabb voltam én is simán belementem vaktában előzésekbe. Bár most se vagyok túl idős, de azért megfontolom mikor előzök...
Persze ezzel nem azt akarom mondani hogy a posztoló a hülye, ezt csak úgy írtam tapasztalataim alapján. :)

@Palex: A múltkor mentem egy ilyen "vonat" végén. Legalább 20 autó volt, elöl egy csodás Ikarus 260-as.
Beértünk egy belátható, egyenes szakaszra, senki nem mert előzni. Így hát vissza 3-as, padló. Kb. az 5-6. autót előztem, mikor feltűnt hogy a szembe jövő BMW se szarakodik, úgyhogy elkezdtem nézni hova férek be. Sehova. Mindenki egymás nyakán, így kitettem a jobb indexet, és vártam hogy beengedjen egy A3-as ódi'. Várhattam, baszott helyet csinálni, így szép lassan elkezdtem besorolni, mintha ott se lenne. Így folyamatosan dudált, de csak befértem elé... Elmegy a szembejövő BMW, ekkor megint előzök. Ekkor látom, Audis emberünk velem tart, ő is előz. Nocsak.
Mikor bementem végre a busz elé, óra szerint kb. 175-180-nal mehettem. Audis besorol mögém, de rájön hogy ez a sebesség neki kevés. Leelőz, bejön elém, majd lefékez 80-ig, és annyival halad tovább, a felezővonalra tapadva, nehogy meg tudjam előzni.
Ebben mi volt a logika? Meg akarta mutatni hogy az ő autója is megy, csak baszik előzni?
Nem értem, komolyan...

SickBoy 2010.11.30. 17:34:40

@FDToth: dehogyis. A biciklis volt a hibás :o)))

varkonyim 2010.11.30. 17:34:59

@"streetfighter": Jó nem 10 méterrel előttem, költői túlzás volt, de nem sokkal... fékeztem, stb, ő csak jött szembe, szart rá, hogy jövök szembe.

órarugógerincű (törölt) 2010.11.30. 17:35:05

@xaba99: ezt majd átadom neki. Hadd röhögjön rajta.

"streetfighter" 2010.11.30. 17:35:29

@Leadfoot:
"Viszont ha olyan helyzet van, hogy lehet, akkor megyek."

Na ez az, ami nagyon tág fogalom: :)

Leadfoot 2010.11.30. 17:36:48

@órarugógerincű: Azt azért remélem vágod, és a nagyonjólvezető ismerősöd is, hogy lakott területen kívül alaphelyzetben semmi keresnivalója a belső sávban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.30. 17:37:01

@órarugógerincű: nyugodtan.
kérdezd meg azt, hogy az 1 milliónak a nagy részét mikor szedte össze, és akkor hány kocsi volt az utakon, jó?

Hurri Kán 2010.11.30. 17:37:28

Ha már meg kell állni az úton akkor be kell kapcsolni a vészvillogót és akkor talán nem vernek telibe hátulról...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.30. 17:37:58

@Leadfoot: hogyne lenne, gyúr a 2 millió km-re.
tudod, a belső sávban duplán számít. ;)

varkonyim 2010.11.30. 17:38:10

@Leadfoot: jaja, ha már baromságot csinál, akkor viselje csak, hogy dudálnak neki.
Rám is dudáltak már, volt hogy előztem vadat én is (fiatalon kicsit vadabbul vezettem, na :)), mégse fordultam vissza soha emberkedni.

órarugógerincű (törölt) 2010.11.30. 17:40:59

@Leadfoot: @xaba99: gyerekek, a hülyeséggel nem tudok vitatkozni. Balesetmentes közlekedést!

Leadfoot 2010.11.30. 17:42:52

@GSX-R: "Beértünk egy belátható, egyenes szakaszra, senki nem mert előzni. Így hát vissza 3-as, padló. Kb. az 5-6. autót előztem, mikor feltűnt hogy a szembe jövő BMW se szarakodik, úgyhogy elkezdtem nézni hova férek be."

Na ilyenkor két dolog tud rohadtul kellemetlen lenni (saját tapasztalataim szerint):

1. Valamelyik vakegérnek akkor esik le, hogy lehetne előzni, mikor már 20 másodperce megyünk az egyenesben, és kijön elém (rosszabb esetben oldalról belém).

2. Aki előz, az általában (ha van egy kis esze) padlóig nyomja a gázt. Namost az Ikarus/MTZ/IFA megy 60-70-et, így mire megelőzöm azt az 5-6 autót, már jól fölgyorsultam. Aztán már nem megyek tovább, visszasorolnék valaki mögé, de az index ellenére ő azt hiszi, hogy még őt is le akarom tudni, és elkezd pánikszerűen fékezni, én meg a jelentős sebességkülönbséggel úgy érkezem meg mögé, hogy kis túlzással áll a hülyéje a féken.

"streetfighter" 2010.11.30. 17:43:46

@Leadfoot:
És mit érsz el vele?
Szerinted ő nem érzékeli.
Mellesleg ebben is mindenkinél más a tűréshatár.
Nálam nagyon magas, de nyílván nem vagyunk egyformák.

Leadfoot 2010.11.30. 17:44:07

@varkonyim: Így van. Mindenki hibázik, én is. Ha dudálnak rám, és jogos, intek egy "bocsi"-t, és el van intézve...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.30. 17:44:07

@órarugógerincű: neked is! sok-sok millió kilométeren. ;)

D4D 2010.11.30. 17:46:11

Ha engem előznek, akkor ha kell, lassítok, de nem villogok.

"streetfighter" 2010.11.30. 17:48:06

@GSX-R:
Igen, az audisok mindig bizonyítani akarnak, csak nem mindenkinél jön be.

fidoone 2010.11.30. 17:49:48

Az én egyik kedvencem az akiknek az autója csak hetvennel tud menni. Mindegy, hogy hol de ő ennyivel megy. Lakott településen belül és kívül is. Volt olyan majom akivel vagy ötször előztük le egymást. Kicsit olyan ez mint a lámpánál előre soroló kerékpáros.

A másik az aki nem mer előzni, de azt sem bírja elviselni ha őt leelőzik. Belemászik a másik seggébe, nehogy beférj elé.

FDToth 2010.11.30. 17:51:03

@órarugógerincű:
én ezzt írtam olvad el:
"jegyezd meg: belső sávban nem haladunk és szorgosan nézzük a tükröket. Ha ezt megteszed, nem fog senki sem befékezni előtted. Persze a fékezgető ugyanakkora paraszt az úton, mint amilyen te vagy."
tehát: nem haladunk, szorgosan nézzük a tükröket. te ugyanezt válaszoltad vissza? akkor ki nem tud értelmezni?

Hurri Kán 2010.11.30. 17:52:17

@fidoone:
na most aki inkább rámászik az előtte haladóra, csak nehogy vissza tudjak elé sorolni, olyankor szoktam elkezdeni durván húzni rá a kormányt. Lehet hogy a végén én leszek a hibás (a jog szerint ki tudják így hozni) de inkább letolom az útról mint frontálisan ütközzek egy frusztrált buzi pöcs miatt. Bocs, de ez van...

2010.11.30. 18:02:37

@Leadfoot: Nem gyenge. Egy hasonlót láttam én is, bár az hál'Isten kevésbé volt necces.
Csak ott az előzött autó is ráfékezett, mert ő úgy gondolta hogy elé menjen be a barom előző.
Csakhogy az előző meg szintén satuzott, mert ő meg az előzött autó mögé akart besorolni. Eltelt egy kis idő, mire felfogta az előzött hogy elé nem fog férni, és abbahagyta a fékezést (talán rá is gyorsított). Így végül épphogy, de visszament mögé. A szembejövőn ott is sok múlott, egyrészt félig lement az útról, másrészt időbe nekiállt vészfékezni.

xcomman 2010.11.30. 18:18:00

Bunko bejemvesek, foleg a nepperfajta ^^

Egyebkent kb 2mp lett volna kikerulni...Most elolvasom a kommenteket is :)

snooze light (törölt) 2010.11.30. 18:34:11

@SickBoy: Tisztán látszik hogy a Szamarás nyomja neki miután a Landkrúzeres elkezdi előzni. Gondolom villogott is. Így járt rá is szolgált.

A poszthoz, vagy inkább a posztolóhoz. 7es bömcire kunhetesre ixötösre nem villogunk. Ez legalább olyan alapszabály, minthogy víz alatt nem próbálunk meg levegőt venni. Ha esetleg mégis,úgyis te jársz rosszul. Ezért járok kunhéttel, ti gecik.

Xezs 2010.11.30. 19:11:03

Kurva sok barom van az utakon, az biztos. Szerintem tuskókámnak el sem jutott az agyáig, hogy hátulról bárki belerongyolhat a hátsó autóba. Ahhoz már 2 mp-nél tovább kéne tudni gondolkodni.

Xezs 2010.11.30. 19:19:52

@Leadfoot: Bazmeg, még bebizonyítják itt neked hogy te vagy a hülye mert nem előzöl kanyarban.

Beszarás hogy miket képesek leírni egyesek és még komolyan is gondolják.

Xezs 2010.11.30. 19:22:53

@GSX-R: Szóval balesetveszélyes helyzetet teremtettél és még büszke is vagy rá?

SickBoy 2010.11.30. 19:28:53

@snooze light: ööö, azt akarod mondani, hogy ha a valaki balesetveszélyes helyzetet csinált, akkor - retorzióként - jogos őt is balesetveszélyes helyzetbe hozni, ha pedig emiatt balesetet szenved, akkor azt meg is érdemelte?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.30. 19:29:56

@Xezs: Általában az ilyenek büszkék rá :)

Leadfoot 2010.11.30. 19:30:03

@Xezs: Nem tisztem megvédeni GSX-R-t, de azért mégis: ha előzöl, visszasorolnál, és valaki nem enged, akkor szerintem nem te teremtesz balesetveszélyes helyzetet... ilyen helyzetben eléggé kénszerpályán mozogsz ám: vagy belecsattansz a szembejövőbe, vagy valahogy bepaszírozod magad az előzött sorba.

Nem mellesleg a KRESZ-ben a következő áll:
"lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson."

Ezt a GSX-R sztorijában szereplő audis nem tette meg, tehát a veszélyes szituációt éppen az audis idézte elő.

nyuszigonosz 2010.11.30. 19:31:29

Mindenkivel történik mindenféle az utakon, ne írja már senki, hogy övele nem, mégpedig azért nem ,mert ö ugye nem beszari.
Tényleg sok a mindenféle bunkó.
Csak ahányan vagyunk, annyifélék vagyunk: az egyik szétmegy az idegtöl ha ilyen vagy hasonló történik vele, hidegrázást kap ha rágondol, inkább már elöre dudál meg fénykürtözik. Meg föleg fél.
Mások viszont úgy veszik: istenem, ilyen a mai forgalom, próbáljuk a legjobbakat kihozni belöle.
Logikus, hogy engem is egypár tökfej nagyon fel tud bosszantani!
Viszont nem szoktam se fénykürtözni, se ujjat mutogatni, de összevissza dudálni meg büntetöfékezni ( úristen, hogy ez is micsoda kifejezés: büntetöfékezni...) sem!
Le kell rázni az ilyen es hasonló autóskullancsot- rossz élményt, mint kutya a vizet magáról.

"streetfighter" 2010.11.30. 19:33:49

@Xezs:
Miért is okozott baleset veszélyes helyzetet, nagytudású?

Xezs 2010.11.30. 19:53:52

@Leadfoot: Persze, nem téma hogy az is balfasz aki nem engedi vissza, na de az meg még nagyobb balfasz, aki 20 kocsit kezd el egyszerre előzni úgy, hogy fogalma sincs, hogy mennyi időbe telik és fogalma sincs, hogy be tudja-e fejezni az előzést addigra, mire valaki feltűnik a szembesávban.

@"streetfighter": Lásd fentebb.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.30. 19:54:10

@Leadfoot: Igen, viszont a kresz ezt is írja:

"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

...

e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."

Leadfoot 2010.11.30. 20:15:25

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nos, előzni alapvetően viszonylag egyenes úton lehet. Ilyen helyzetben nem biztos, hogy látod, mekkora a távolság az előtted haladó 4. és 5. autó között. Persze, szigorúan véve ilyenkor nem szabadna előzni, de mit csináljon az ember, ha az előtte haladó 10 autó nem hajlandó megelőzni egy 60-nal poroszkáló IFÁt? Veszélyesség szempontjából szerintem ez eltörpül ahhoz képest, hogy valaki nem tudja levenni a lábát a gázról, mikor látja, hogy valaki be szeretne sorolni elé előzés után. Ez épphogy csak egy fokkal enyhébb a rágyorsításnál.

@Xezs: "hogy fogalma sincs, hogy mennyi időbe telik és fogalma sincs, hogy be tudja-e fejezni az előzést addigra, mire valaki feltűnik a szembesávban."

Egyrészt felteszem, nagyjából tudta ezeket. Tehát szerintem a szitu kb. így néz ki: elkezdem előzni a sort, és nagyjából tudom, hogy az előttem 4 vagy 5 autóval haladó elé fogok bemenni. Feltételezem (bizalmi elv), hogy ezt meg is fogom tudni tenni, de mikor arra kerülne a sor, az ott haladó sofőr nem engedi. A következtetést ld. fent.

2010.11.30. 20:29:19

@SickBoy: pontosan. az elozes kozben gyorsitok nagyobb fergek, mint az ilyen veszfekezok, de hogy legalabbis egy szinten mozognak, (a szerencse hogy ezek altalaban az 1.2-es fabiaval akarjak megmutatni, hogy van abban kraft, igy csak a hasonlo kaliberu autosokat tudjak vele szopatni), az is biztos. a landkruzeres pedig nem is hirtelen rantotta be ele a gepet, hanem mar csak azutan fekezett, amikor par masodperce ki is kerulte.

"streetfighter" 2010.11.30. 20:41:40

@Xezs:
Én nagyon sokat autózom országúton, szinte csak ott. Még autópálya helyett is azt választom, mert nem unalmas.
Ha beérek egy vonatozó 5-10 fős társaságot, a legelső alkalommal előzök a legnagyobb körültekintéssel. Nem várok senkire, mivel a többieknél gyorsabb vagyok.
Nehogy már a többiekre várjak.
Mivel 3-4 autónál ritkán lehet egyszerre többet leelőzni, ezért bemegyek közéjük és kész.
A legtöbbször ez nem gond, de ha az, akkor is bemegyek. :) Úgy kell menniük, hogy egy előző autó beférjen gond nélkül!

SickBoy 2010.11.30. 20:45:17

@ruskyy: értem. Köszönöm, hogy rávilágítottál e kérdés helyes megközelítésére.

D4D 2010.11.30. 20:50:18

@gyvy: Nem lehetsz hibás. Akkora távot kell tartani, hogy oda egy előzést végző biztonságosan beférjen.

Hurri Kán 2010.11.30. 20:51:21

@D4D: Én tudom, csak akit előzök az nem mindig tudja.

D4D 2010.11.30. 20:53:48

@gyvy: Jobbindex, majd jobbrahúz. Ilyenkor tudatosulni szokott bennük.

Bladika 2010.11.30. 21:02:23

Ááááááá! Kedvenc történeteim a kommentekben. Széttépte volna a 160kilós állatot, csak azért nem mert asszony visszatartotta. Muhahahaha... 3 esetet tudok elképzelni:
1. és legvalószínűbb, hogy vetítés
2. asszony 300 kiló (gondolva arra, hogy az illető a 160 kilós állatot szétépte volna)
3. nagyon csúnyán összeverték volna, ha asszony nem állítja meg a 40kilójával a 48kilós bikát

prérikutya 2010.11.30. 21:15:06

Amikor kiszáll a gyökér az autóból, egy laza gázfröccsel lehet neki jelezni, hogy onnantól Te vagy az erősebb, aztán ahogy Pósalaky bácsi mondaná: Ugorjunk!:-)

1kutya 2010.11.30. 21:22:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...: szerintem is!

nagy is, béjemvé is!

meg ahogy tapasztaljuk, sötét is...:-DDD

az meg már csak hab a tortán, hogy erre az incidensre nem jelenik meg:-DDD

1kutya 2010.11.30. 21:24:26

@"streetfighter": nem sokat járhatsz a 4-esen a román/görög/bolgár kamionok között:-DDD

Semper Fidelis 2010.11.30. 21:35:02

1. Vegyetek telekjárót, kétszer meggondolja a gyökér a satuféket, ha a lámpa a nyaka felett világít be hátulról.

2. A mobilomra feltettem az egyik szoftvert, amint SilentSound ajánlott (androidos cucc) és folyamatosan megy. GPS koordináták, sebesség, videokamera. Bizonyítéknak megfelelő. Mondjuk én csak részben a büntifékezés miatt használom, másrészt jól jön, ha valaki esetleg nekiáll óberkodni, és nyakon találom vágni, látsszon, hogy ő jött nem én kezdeményeztem. Bár ilyen gondjaim nem szoktak lenni, de sose lehet tudni, van akinek nem jó a szeme..........

motoszka 2010.11.30. 21:39:05

Ezen nem kell csodálkozni! Ha valaki volt már olyan szituban, hogy éppen elkerült egy csattanást az tudja, hogy ilyenkor az ember adrenalin szintje kicsapja a biztosítékot, illetve a szíve legalább 400-al ver. Most egy ilyen idegállapotú embernek, akiknél a legtöbbször alapból a tesztoszteron szint is túlteng annak minek villognak vagy dudálnak? Abszolút nem csodálkozom, hogy visszamennek vagy beszólnak azzal együtt, hogy nem értek vele egyet! Meg volt. Elkerülték a bajt, mindenki ügyes volt mehet tovább az élet. AZ ilyen önjelölt népnevelőkre semmi szükség, mert csak tovább rontják a helyzetet. Egy jó tanács! Aki egy nagyon veszélyes szituációba képes önmagát sodorni, annál valami nem stimmel agyilag, így ennek tudatában is érdemes kétszer megfontolni, hogy megéri e az a duda, vagy villogás. Előbb vagy utóbb úgyis utoléri a sorsa az ilyen fakezűeket és mindenki elhiheti nem az az egy duda fogja a jövőben bármitől is visszatartani. Ráadásul, ha valaki utólag a kocsiban marad és mégis úgy dönt, hogy ahhoz erős, hogy a dudát, vagy a fénykürtöt nyomja azok miatt érzik igazán erősnek ezek az emberek magukat!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.30. 21:40:45

Poszt:

"Kaptam egy büntető satut."

Egy mondatban is kifért volna.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.30. 21:41:48

"BELETAPOS A FÉKBE (!!!), azaz s_z_ó s_z_e_r_i_n_t (lassan írom) SATUFÉKKEL MEGÁLL A 6-os KÖZEPÉN. ESTE. 21 ÓRA KÖRNYÉKÉN. EGY ÚJABB KANYAR ELŐTT…"

Szóval akkor ennyire sietett...

Kedves postoló, üdv. a valóságban... Büntifék manapság már mindennapos...

nemtom01 2010.11.30. 21:48:47

javasolom megnézni, aztán pofázni. sok benn a fake, de kressz-oktatás előtt és után kötelezővé tenném.
www.youtube.com/watch?v=eC2SBX2nnUw

Stock 2010.11.30. 21:55:56

jó egy éve.. édesanyám régi kis kocsijával tartottunk haza a párommal, Pest melletti aglomerációs településre...
Fót után kanyargós részen beértünk egy régi ötös bömöst. éppen megvitatuuk, hogy hétvége lévén biztos kifogtunk egy hazavezető jogsis anyukát és biztos ezért a stabil 50 országúton....
gurulgattunk szépen, majd jött az egyetlen jeletős egyenes: index, ráléptem a gázra, felbőgött a hajdani fickós 45 ló, elkezdtünk gyorsulni, beértünk mellé! ekkor ő is gázt adott....... néhány másodperc után rájöttem, hogy semmi esélyem, nem is zavart gondoltam egy szokásos idióta, aki nem bírja ha m,egelőzik, van ilyen!
de nem!!!! gázelvételre, ő is elvette, fékezésre ő is úgy cselekedett, ezzel a szembe sávba kényszerítve!
nem volt egyszerű. nagynehezen besoroltam mögé.., amire jött a büntető 30, majd 20!
ha indexeltem gázt adott. én fénykürtöltem, dudáltam. nem hittem el, hogy valaki ilyennel képes játszani, ráadásul kitartóan, folytatólagosan..

amikor felvettem a mobilom a helyi szervet értesíteni.. ezt észlelve odalépett és eltűnt!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.30. 21:56:16

@1kutya: Ugyehogyugye?

@gyvy: Ilyen információ jelenleg nincs a birtokomban, bővebb tájékoztatásért kéretik autónepper elvtárshoz fordulni. De hogy biztosra menjünk: Rencámot a csajra!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.30. 21:59:24

@Semper Fidelis: Azaz, matt szürke, rozsdás vas lökhárítós régi kocka Patrol XL a megoldás. MINDIG elsőbbséged van :)

2010.11.30. 22:03:29

@Xezs: "aki 20 kocsit kezd el egyszerre előzni úgy, hogy fogalma sincs, hogy mennyi időbe telik és fogalma sincs, hogy be tudja-e fejezni az előzést addigra"

Tudom mennyi idő az előzés. Én autóm, ismerem hogy megy, és mennyi idő előzni. És előre bekalkuláltam hogy nagy esély van rá, be kell sorolnom legalább egyszer mire letudom a sort, mert láttam a távolban a BMW-st. De ha csak normális emberek kapnának jogsit, nem is kéne bekalkulálnom hogy a baromarc a másik nyakán megy, és nem fogok tudni egyszerűen visszasorolni.
Amúgy te inkább vonatozol 60-nal (dombon 30-cal) 30-40km-en át, mert az előtted lévők basznak előzni? Gratulálok, akkor nem vagy különb annál a kb. 20 embernél aki előttem volt.

Reggie 2010.11.30. 22:06:57

@Xezs: Szerintem mindenki csak 1 kocsit szokott egyszerre elozni (ritka a 20 savos autout), es ha meg mindig messze van a szembejovo, akkor a sajat savjaba torteno visszateres helyett megkezdi a kovetkezo elozeset is.

Jerky_Master 2010.11.30. 22:07:26

BMW-sek!! ehhez nincs is mit hozzátenni.
mennyire életszerű egy új 7-es béemvé rokikártyával?! ilyet is láttam a minap. most vagy letett 1 millát a megfelelő asztalra, vagy egy térdműtétből soha fel nem épült polgártársunkról van szó.

Reggie 2010.11.30. 22:10:50

@"streetfighter": Ha ugy menniuk nem is kell, de lehetove kell tenniuk.

Hurri Kán 2010.11.30. 22:12:13

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Csak mer' te írtad volt hogy rendnek muszáj lenni! :DD

Meg azt is lelkemre kötötte édesanyám hogy csak olyan hölgyekkel szabad ismerkednem akiknek rendben van az egészségügyi igazolásuk!

Reggie 2010.11.30. 22:12:52

@Jerky_Master: Nem csak azzal tortenhet baleset vagy nem csak az lehet beteg, akinek nincs penze. Tudom ezt nehez elkepzelni, de van ilyen... Lehet, hogy neked nem eletszeru, de attol meg elofordul. Az mar mas kerdes, hogy az aranyokkal baj van.

''autónepper.'' 2010.11.30. 22:14:39

kedves posztolónak üzenem hogy egy balfasz volt... nekem 1 hónapja volt egy ilyen sztorim hogy a belső sávba mentem olyan 60-65közöt (50tábla) éppen telefonáltam nem siettem sehova.... erre egy suzukis jobbról megelőz és bevág ellém mondjuk nem foglakoztam vele mert telefonáltam erre elkezd fékezgetni előttem na gondoltam ez akar valamit megelőztem nem tartott sokáig mondjuk és még utána dudál vilog mikor bemegyek elé....na gondoltam meg tanítom hogy ne szórakozzon legközelebb senkivel befékezek kiszállok már nyomom a szöveget mikor látom hogy egy ilyen 60 éves szemüveges madár .... és magára zárta a kocsit.... akkor ennek is mi értelme volt? mit akart elérni ezzel ? vagy zavarja hogy jobb kocsim van ? vagy mi a fasz?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.30. 22:17:13

@''autónepper.'': "belső sávba mentem olyan 60-65közöt (50tábla) éppen telefonáltam"

Még valami? :)))

@gyvy: Az igaz! De én tutira csak olyan csajokkal kezdek, akiknek van rendszámuk! :DD

Reggie 2010.11.30. 22:17:32

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Barki telefonalhat, ha van kihangosito.

Hurri Kán 2010.11.30. 22:18:52

@''autónepper.'': persze hogy zavarja.

Képzeld el Tóth Kettő Józsit. Ül a 23 éves hitelre megvett Thaliában, feszült, mert megint felment az árfolyam, és különben is vagy 6 éve nem szopták le tisztességesen. Hát valahol neki is ki kell élnie magát :DDD

2010.11.30. 22:21:07

@nemtom01: Nem rossz, de felesleges lenne szerintem. Az ember mikor a hülyeséget csinálja, szinte biztos hogy nem jut eszébe.
Én is láttam már vagy 1000 ilyen videót, de még egyszer se jutott eszembe mikor elkezdtem előzni beláthatatlan terepen, vagy mikor ismeretlen helyeken feszegettem a kocsi határait. Bár az ilyenek nálam egyre ritkábbak, de pár éve mindennapos volt hogy a Mecsekben záróvonalon át, kanyar előtt nekiálltam előzni. Fiatalság bolondság... Pedig már azelőtt is láttam sok ilyen videót.

''autónepper.'' 2010.11.30. 22:23:07

@gyvy: :D:D:D:D:dde mért pont engem találbe?:D

Reggie 2010.11.30. 22:24:42

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Miert ne lehetne? Nekem mar a telefonom is tudja alapbol, nem kell hozza kulso eszkoz. Csak kezbentartott telefont nem szabad hasznalni, ha tartokonzolba van rakva es ugy nyomogatod mar teljesen szabalyos. Sot elvileg konzol se kell, lerakod a muszerfalra es kesz.

Xezs 2010.11.30. 22:24:47

@Leadfoot: "Persze, szigorúan véve ilyenkor nem szabadna előzni"

Ennyit akartam tőled kicsikarni. Minden oké!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.30. 22:24:51

@gyvy: pontosítok:

"és különben is, még soha sem szopták le tisztességesen." :DDD

2010.11.30. 22:24:55

@Reggie: Fogadni mernék hogy nem volt. :)
De a lényegen nem változtat... De komolyan, ki találta ki ezt a büntetőfékezgetést? Olyan szinten Darwin-díjas dolog, hogy az már fáj. Bemegyek valaki elé, és lefékezek? Normális? Ha belém jön van rá esély, hogy én húzom a rövidebbet... Ritka nagy baromság.

mrbeno 2010.11.30. 22:25:43

@"streetfighter":
Még szerencse, hogy Te is olyan nagytudású fiú vagy, mint még sokan mások, akit gondolkodás nélkül ütnék a pajszerrel az ülés alatt....

''autónepper.'' 2010.11.30. 22:27:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ezen most jót nevettem :D:D:D

Reggie 2010.11.30. 22:28:05

@GSX-R: Hat valoban hulyeseg. De velem ezt egy motoros is probalta. Azaz nem is egyszer hanem 5x felgyorsitott es bejott elem buntetofekezni. A figyelmezteto lovestol mar beszart...

Xezs 2010.11.30. 22:28:22

@motoszka: A dudát az (értelmesebb) emberek baleset elkerülése érdekében szokták nyomni. Van aki ezt népnevelésnek tekinti, holott nem az.

Vannak akik népnevelni akarnak a dudával de nem mindenki.

És van akinek tökmindegy milyen okból dudálsz, mindenképp felhúzza magát, mert idióta. A hülyéket nem lehet elkerülni.

2010.11.30. 22:29:22

@Xezs: Szigorúan véve ilyenkor követési távolságot kéne tartani, ahova beférek majd. És így rögtön érvényét veszti a "Persze, szigorúan véve ilyenkor nem szabadna előzni" kifejezés, ugyanis előre tudni fogom hogy a forgalom megzavarása nélkül vissza tudok majd sorolni a sávomba. Ilyen egyszerű...
Amit te csinálsz az olyan, mint amikor a belső sávban haladók azzal példálóznak hogy "Jobbról előzni tilos!". Ha kitakarodna a külső sávba, nem előzném meg jobbról.
Ha a kretének meg tartanának követési távolságot, nem kéne ráhúznom a kormányt senkire. Logikus, nem?

hottentottaaaa 2010.11.30. 22:31:58

Ausztriában történt velem, Egy kamiont kezdtem előzni. Bőven volt hely, az út egyenes, mondom szépen erényesen elmegyek amikor a tükörben látom, hogy egy fekete meredes ezerrel rombol mögöttem villogva, dudálva. Visszahúzódtam a jobb sávba, gondolva, hogy jóval gyorsabb had menjen. A következő pillanatban a kamion előtt 100 méterrel lehajtott jobbra egy benzinkúthoz. A kút már messziről látható ott. Szóval ilyen isten barmai máshol is vannak. Skóciában autózom, de eddig itt ilyen esetekkel még nem találkoztam.

Perillustris 2010.11.30. 22:32:27

"majdnem életveszélybe sodort"

Miért majdnem - nem erről szól a poszt?

Milyen jó lenne, ha ezek a köcsögök inkább bringáznának... :P

''autónepper.'' 2010.11.30. 22:32:35

@KuKori: :D:D:D:D:D:d és nem is fogják...:D:D:D:

@"streetfighter": yaya ott a pont...

Xezs 2010.11.30. 22:35:57

@Stock: Ez durva amit leírsz. Gondolom majd' felrobbantál az idegtől.

Valaki magyarázza már el, miért jó gecizni a másikkal az úton? Nem az a lényeg, hogy mindenki biztonságban hazaérjen?

fezoGT 2010.11.30. 22:37:34

@Stock: ha ez így megtörtént, én a helyedbe elkezdtem volna ráhúzni a kocsit, arra biztos nem számít. És persze ha nem akar BMW helyett BMV-vel járni hamar megtalálta volna a megoldást. Ha meg kiszáll, magadra csukod az ótót. Aztán jöjjön, ha akar...

czejp (törölt) 2010.11.30. 22:38:01

Hát utak nélkül nehéz az autósok élete.

Xezs 2010.11.30. 22:38:30

@GSX-R: Hát most nézzél le azért, mert ha mások balfaszoskodnak én nem kezdek el balfaszoskodni és tetézni a bajt.

Kövezz meg, de én még sehova se siettem kocsival annyira, hogy komolyabban felidegeljen egy vonatozó karaván. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem szeretek a megengedett maximummal menni, dehogyisnem. De ha necces akkor hát necces, várok türelmesen.

De csináld ahogy akarod, a lényeg hogy úszd meg baleset nélkül.

Xezs 2010.11.30. 22:42:17

@GSX-R: Na a büntetőfék születésére én is kíváncsi lennék. Ez nem olyan túl régóta létezik, sőt nekem van egy olyan sejtésem hogy csak Budapesten. Vagy más városban is?

2010.11.30. 22:43:58

@Xezs: Nem nézlek le, erről szó sincs. Csak ha mindenki előzne mikor lehet, nem lenne sor...
"komolyabban felidegeljen egy vonatozó karaván" Engem se idegel fel. Index, padló, és utána békésen haladok tovább. Felidegelni max. az tud, aki elé nem férek be, mert baszik követési távolságot tartani. Ha már ő nem előz, ne előzzön, elfogadom. Lehet gyengébb az autója, lehet "mazsola" a sofőr, vagy csak szeret vonatozni. Nem érdekel. Csak ez esetben segítse azokat, akik haladnának.

Hurri Kán 2010.11.30. 22:43:59

@Xezs:

Képzeld el Tóth Kettő Józsit. Ül a 23 éves hitelre megvett Thaliában, feszült, mert megint felment az árfolyam, és különben is vagy 6 éve nem szopták le tisztességesen. Hát valahol neki is ki kell élnie magát.

Ennyi.

Xezs 2010.11.30. 22:44:53

@GSX-R: Jó értem én, ne szívd mellre.

Egy kérdésem van és utána békénhagylak: mikor visszasoroltál, utána lemaradtál annyit az előtted levőtől, hogy egy kocsi még közétek férjen?

2010.11.30. 22:47:25

@Xezs: Sajnos máshol is. Pécsen és környékén is láttam már párszor, bár tény hogy Pesten és környékén gyakoribb jelenség. Sőt, én Ausztriában is találkoztam már vele. Egy X3-as BMW alkalmazta egy KAMIONNAL, amiért a kamionos ne ment be a belsőbe, hogy a BMW be tudjon sorolni a külsőbe (akkor hajtott fel az autópályára). Hülyék mindenhol vannak...

Stock 2010.11.30. 22:51:01

@Xezs: nagyon ideges voltam a tehetetlenségtől, a gondolattól, hogy neki ez a móka, hogy mások anyagi javaival, testi épségével, életével szórakozik!

én sem értem.. levezettem sacc 300 000 km-t, mégsem értem a büntető fék fogalmát!!!!!
ki az abeteg állat, aki azt kockáztatja, hogy az autóját összetörjék?!?! és ezzel még másokat veszélybe is sodor!

2010.11.30. 22:51:54

@Xezs: Ez övön aluli volt. :)
Bevallom, nem (egy Smart mondjuk befért volna, de ez mellékes). De nem is szándékoztam huzamosabb ideig ott maradni, szerintem 10 másodpercet voltam ott amíg elment a szemből jövő bömös.
Egyébként máskor szoktam hagyni helyet, sőt, ha látom a tükörben hogy előznek, még megnövelem ezt a távolságot.

fezoGT 2010.11.30. 22:52:22

@Xezs: az a durva hogy alapból nem is biztos hogy olyan az illető, csak "olyanja" volt. Talán aznap rúgták ki vagy dobta a csaj, vagy ilyesmi. Könnyen lehet hogy előtte nem csinált ilyesmit és azóta se...

Persze ez nem mentség, de simán előfordulhat.

HeartExpress 2010.11.30. 22:55:22

én komolyan pofán rúgnám azt, aki a nőstényét PÁROMnak nevezi.........undorító.

Stock 2010.11.30. 22:56:23

@vidifan: amikor maga elett tartott, akkor nekem is ez volt az egyetlen gondolatom, hogy mire a kanyarhoz érünk én neki megyek, mert sokkal inkbb, mint a frontális!
a gond azzal volt, hogy egy szakadt második generációs 5-ös volt, tehát nem hinném, hogy féltette.. az önsúlya sokkal nagyobb volt és a végére úgy sejtettem a sok fejbúbból a hátsó sorban, hogy valami szabadcsapat lehetett, ami miatt konkrétan féltem konfrontálódni, pedig indíttatásom lett volna rá egy az egy ellen az út szélén!

Stock 2010.11.30. 22:59:50

@HeartExpress:
"én komolyan pofán rúgnám azt, aki a nőstényét PÁROMnak nevezi.........undorító."

biztos onnan a frusztrációd, hogy sokan nevezik a "nőstényedet" a párjuknak, mi?! megértelek! :))))

"streetfighter" 2010.11.30. 23:02:59

@mrbeno:
Az ülés alatt ütnél?
Az egy kicsit nehéz lenne te szerencsétlen.

''autónepper.'' 2010.11.30. 23:07:11

@"streetfighter": oltás szagot érzek ...:D:D:D:D:d

''autónepper.'' 2010.11.30. 23:14:17

@"streetfighter": úgy értem hogy jól meg mondtad neki.... ezért "Az egy kicsit nehéz lenne te szerencsétlen."

Xezs 2010.11.30. 23:14:43

@GSX-R: Értem mester! :) További jó balesetmentes vezetést!

@Stock: Mondjuk a párom szót én is utálom, de csak és kizárólag azért, mert a média lejáratta. Ott már azok is "párok" akik összejöttek egy egyéjszakás kufircra, vagy netán épp hogy csak rámosolyogtak egymásra.

Szóval megértem ha valakinek nem tetszik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.30. 23:17:03

@Jerky_Master:
a rokkantsagi foknak mi koze a gepjarmu tipusahoz?

Xezs 2010.11.30. 23:22:10

@Stock: Meg mondjuk azt nem értem, hogy az ilyen az hogy nem fél attól hogy kiszállsz és agyonvered? Mondjuk lehet hogy látja a kocsiból hogy nem vagy 120 kg, de attól még lehet nálad vascső vagy pisztoly...

Xezs 2010.11.30. 23:24:19

@hagyma: Sokkal több drága autón levő matrica kamu, mint amennyi nem az. Ezt elég csak megfigyelni, mikor csávókám kiszáll a kocsiból és látszik hogy semmi baja sincs. Végtagjai megvannak, fürgén mozog, ráadásul eléggé bűnöző feje van :)

Viszont van aki tényleg rokkant és megvehet magának ilyen autót, na az pont szív mert mindenki úgy néz rá mint a véres rongyra.

Nincs igazság de nem is baj, nem kell az :)

jelentéktelen alak 2010.11.30. 23:26:00

kedves postolo!

"Ki az aki eljut idáig, hogy életveszélyes manőverét egy újabb életveszélyes akcióval tetézi, senkivel és semmivel sem törődve úgy dönt, hogy megfegyelmez?"

Bár még csak pár hete jár BMW-vel, és csak egy 5-ös olajkájha a BMW de egy ilyen önkéntes rendőr ide autonepper fedőnévvel írogat.
Lehet neki címezni a kérdést!

2010.11.30. 23:28:07

@Xezs: "sejtettem a sok fejbúbból a hátsó sorban"
Ha kiszáll belőle 6-7 jól megtermett kancigány, hiába vagy 120 kiló, hiába van vascsöved... Talán a pisztoly ér valamit, de az meg az ő érdekében nem ajánlott...

@hagyma:
Mo-on egy rokkantnak honnan van pénze egy BMW-re? Szerintem erre gondolt...

Xezs 2010.11.30. 23:31:23

@GSX-R: Hopp, efölött a részlet fölött elsiklottam.

Ettől függetlenül érhetik meglepetések az embert.

Mint azt a faszit, aki mostohatesómat (ő vezetett) meg engem akart megleckéztetni még olyan 20 éves korunkban és követett a kocsival egészen a házik, mi meg egy Ford Tranzittal voltunk. Ki is szállt jó nagy lendülettel mikor mi is kiszálltunk, csak azt nem vette figyelembe hogy apám is ott van a kocsiban, aki miután elhúzta a tolóajtót és nekiszegezte a kérdést hogy akkor most tulajdonképpen mi a fasz baja is van, csak annyit habogott hogy azt hitte ismerős kocsiját látja és gondolta követi hogy kicsit beszélgessenek.

Annál szarabb szöveget még életemben nem hallottam.

fezoGT 2010.11.30. 23:32:37

@Stock: hát igen így azért egy picit más a leányzó fekvése. Habár ha kicsit észnél van a szembejövő nem lesz belőle csatt.

A mutogatós-ökölrázós szituk esetén, pláne ha közben látjátok is egymás arcát, egyszerüen levegőnek kell nézni az illetőt úgy hogy ezt észrevegye. Eléggé demoralizáló tud lenni és nincs ellenszere...Persze ehhez némi rutin is szükségeltetik.

Reggie 2010.11.30. 23:42:20

@vidifan: Vsgy telivigyorral integetni neki. Ezzel szerintem akar agyverzest is lehet okozni:)

Hurri Kán 2010.11.30. 23:44:12

@Reggie: Autóban ugyan nem működik a módszer, de volt már hogy gyenge idegzetű ügyintéző/eladó kiabált. Akkor szépen rámosolyogtam és kértem hogy ismételje meg hangosabban mert nagyothalló vagyok :)))

The_Genius 2010.11.30. 23:48:23

Az ilyen helyzetekben hasonlóan eszelősként kell viselkedni, mint az "ügy" okozója.
Egy gázpiszoly -lehetőleg félautómata és nagydarab - előrán, és megindulás az autó felé gyalog. Innentől már nincs gond, ezt elhihetitek...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.30. 23:49:05

@GSX-R: magyar mentalitas
- talan mert gazdag csaladba szuletett
- talan mielott kartyat kapott dolgozott 30 evet es jol kersett
stb.
felenk eleg egy gerincserv, vagy egy infarktus utan es megkapjak, nem kelll hogy hianyozzon 2 kaba es 3 fule
oersze attol hogy kedvezmenyt kap a parkolasnal/ pl felfestett helyek, attol meg nem biztos hogy rokkantnyugdijat is kap
z 2 kulon dolog
egy matricaert meg miert is kene 100 ezreket letenni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.01. 00:00:27

@Xezs: a sumakolast inkabb a csaladban levo mozgas vagy egyeb serult nevenek felhasznalasaval valo visszaelesben hiszem
magyaran rokkant csaladtag nevere veszik a kocsit
lehetoleg szlovak rendszammal

Stock 2010.12.01. 00:09:40

@Xezs: sztem az ilyen az alapból agyatlan...
hiszen nem zavarja, ha összetörik a kocsi, esetleg ő is megsérülhet..
másnak kárt okozhat..
embert ölhet...

azt már tényleg nem csoda, hogy nem feltételezi. :)

Stock 2010.12.01. 00:14:54

@vidifan: ha normélis kocsival vagyok, akkor lehet hogy van lélekjelenlétem mókázni, de egy lassú, instabil kis gyösszel örülök ha sikerül a manőver, amit elterveztem... főleg ha hirtelen kébnyszerítenek rá! :)

D4D 2010.12.01. 00:16:18

@gyvy:
"egészségügyi igazolásuk!" - Bárca?

[mike] 2010.12.01. 00:29:20

@motoszka: azért, hogy a baromarcú mégis érezze a törődést és hogy a kurvanyját. És egyszer úgyis jön egy erősebb, aki vérző arccal küldi majd haza.... :D Aki a bajt keresi, az meg is találja, ennyi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.01. 00:36:37

@GSX-R: mondjuk nekem az is furcsa hogy magyarorszagon honnan a picsabol van ennyi nem rokkantnak penze bmw-re
szerintem az egy fore eso bmw-k szama tobb mint itt

mrbeno 2010.12.01. 00:40:33

@"streetfighter":
Igazán intelligens vagy...

Xezs 2010.12.01. 01:24:51

@hagyma: Á, lófaszt. Olvass utána, hogy hány rokkantnyugdíjas van kishazánkban, illetve olvass utána annak is, hogy mennyibe pénzbe kerül egy leszázalékolás.

Az egész rendszer korrupt és el van baszva, felül kellene vizsgálni mert túl sok a kamurokkant. Szerintem (és ez szigorúan magánvélemény) több a kamurokkant mint az igazi.

Spikk 2010.12.01. 01:33:13

@Leadfoot: Kimagyarázol te mindent, igaz?
Az előzés _megkezdésének_ feltétele, hogy be is tudd majd fejezni. Azaz nem az okoz veszélyt, aki nem enged be (egyenes vonalú egyenletes mozgást végez, nehogy elvárd, hogy ő oldja meg a te sietségedet, nyilván ha szándékosan a gázra láp, az más eset). Egy autónyi helyet meg teherautóval/busszal kell hagyni magad előtt (3,5 tonna felett?).

Xezs 2010.12.01. 01:55:17

@Leadfoot: Óbasszus, most látom hogy te engem keményen átbasztál. Pont a lényeget hagytad ki az idézetből.

Nézzük csak teljes valójában:

"(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson."

Személyautó nehezebb mint 3500 kg? Nem. Hosszabb mint 7 méter? Nem. Vonatkozik rá ez a pont? Nem.

Én meg hagyom itt magam átbaszni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.01. 02:00:54

@Xezs: en ezt kezseggel elhiszem
en a rokkantnyugdij es a matrica, valamint annak felhasznalasa kozott latok kulonbseget
/zarojelben, eleg sok a rokkant otthon, beteg egy tarsadalom/

Mercel 2010.12.01. 02:47:45

Hello!

@''autónepper.'':
"belső sávba mentem olyan 60-65közöt (50tábla) éppen telefonáltam nem siettem sehova...."

Nem hangzott el sokszor itt (sem), hogy mennyire kurvára idegesíti az arcokat ha valaki a belső sávban krúzol ugye?:)

"Frigyes"

KaPé 2010.12.01. 06:37:25

@"streetfighter": "Úgy kell menniük, hogy egy előző autó beférjen gond nélkül!"

Ezt hol olvastad?

KaPé 2010.12.01. 06:49:54

@GSX-R: én is szeretem azokat az arcokat, akik nem bírják kivárni a sorukat :-)
Megy a traktor 30-cal, mögötte 10 autó. Elmegy a szembejövő, mi történik? Elkezdi előzni az első a traktort, a 2-3-4-stb várja, hogy sorra kerüljön, de a 9. ökör kivág a sorból és megmutatja, mekkora profi. Holott csak egy bunkó tolakodó. Persze a tesco pénztárnál ő is végigállja a sort, mert ha nem, hókon csapják, de a kocsiban nagy legény. Pedig a két sor lényege ugyanaz.

l-kiss-01 2010.12.01. 06:56:33

BMW-s, azaz baromagyú tetkós izomállat. Nincs mit ragozni az eseten. Ilyenek a bmw-s barmok.

atila68 (törölt) 2010.12.01. 07:06:33

Fekete hetes bömös, és azt gondolod egy fénykürttől emberré válik?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.01. 07:38:18

@hagyma: Hát, sajnos nem tudok beszámolni keletebbi, nyugatabbi állapotokról :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.01. 07:40:36

@''autónepper.'': Telefonálni meg rajság vezetés közben mi? :) Gondolom kézből :D

motoszka 2010.12.01. 08:05:33

@[mike]: Azért írtam, hogy utoléri majd a sorsa, de addig ezt eljátssza 10x, 20x és az önbizalomtól bucira dagad a feje. Én is sokszor dudálnék vagy villognék, de sokszor más dudálna, vagy villogna rám (néha szoktak is). Olyan, mint panelházban élni. Idegesít, hogy a fölötted lakó dübörög és legszívesebben lerúgnád a fejét, miközben te is idegesíted az alattad lakót.

na__most__akkor 2010.12.01. 08:14:58

Hát igen.
Mindenki legalább olyan jól, meg szabályosan vezet, mint amilyen a helyesírása itt ezen a blogon. (Meg a többi blogon is, persze.)

Máté 5.3 : Boldogok a lelki szegények: mert övék a mennyeknek országa.
És hamar oda lehet jutni, egy kis autókázás kell csak hozzá.
Vagy a pokolba, ahova kívánjuk őket...

Sztávrosz_ (törölt) 2010.12.01. 08:51:04

Azon a szakaszon sokan "bennfelejtődnek" a belső sávban a 2 sávos részeken, álltalában olyanok akiknek foggalmuk sincs mi zajlik a forgalomban mögöttük. Kilómétereken át bele se néznek a tükörbe. Nem lehet hogy a posztolóval is ez történt? Csak egy felvetés...

macska69 2010.12.01. 09:00:32

Egy kollégámat egyszer azért hurcolták-büntették meg, mert egy vadmarha szemből ezerrel előzte a sort, ami araszolt, aztán szépen össze is törte magát és a kollégám lett kihozva hunyónak, mert "nem tett meg mindent a baleset elkerüléséért", azaz neki kellett volna elrántani a kormányt, ezzel sajátmagát, ez előtte és az utána haladót is veszélyeztetve, neki kellett volna lehúzódnia az amúgy életveszélyes útpadkára, mert szemben egy titán a bömössel úgy döntött, hogy siet és mindenki le van tojva. Még a rendőr is félt a kis szarostól, aki a bömöst vezette, NEM MERTE FELELŐSSÉGRE VONNI.
Na csak úgy elmeséltem.

dr. vuvuzelafan 2010.12.01. 09:25:20

@Palex: Mondjuk egy hosszabb kamion (neadj' isten több kamion vagy teherautó, jól egymás seggében) mögött vonatozó személyautósorban viszonylag könnyen meg tudják előzni egymást a személyautók. De aztán a kamion mögé érkezve világossá válik a legvagányabbaknak is, hogy magát a valós akadályt vagy egyáltalán nem, vagy csak jelentős kockázatot vállalva lehet átugrani, nagyon bízva a többi közlekedő segítségében (na ez az, amiben én nem szoktam). Ilyenkor szerintem semmi értelme idegeskedni, meg egymást előzgetni a kamion (sor) mögött.

Én mindig tartok akkora követési távolságot, hogy normálisan beférjen elém egy autó, és ezt rendszeresen ki is használják ilyenformán, aztán érdekes módon általában ott is ragadnak. Akkor tényleg sok értelme volt az előzgetésnek...

subtotal 2010.12.01. 09:38:29

Mindig a BMW-s a bunkó, ezt akár a KRESZ-be is be lehetne íratni. Ha nem volt ott BMW, akkor a legközelebb tartózkodó.

Ezt szűrtem le a kommentekből. :)

A posztoló pedig ha félt a szituban attól, hogy belemennek hátulról, akkor talán kitehette volna az elakadásjelzőt, esetleg lemehetett volna az út szélére, amennyire lehet. Persze nem könnyű ilyen helyzetekben reagálni, de csak rettegni nem elég.
Ezzel nem a BMW-st akarom felmenteni, csak a félreértések elkerülése miatt.

randomuser1 2010.12.01. 09:38:35

vannak ilyen autósok mint a poszttoló, csak óvatosan, rettegés az élet, "jaj istenem milesz ha" attitűd, de vonattal vagy busszal menni büdös neki még arra a 60km-es útra is pedig jobb lenne, neki is, meg a többieknek. persze a béemvés is kretén, minek tanít reménytelen alakokat?

Palex 2010.12.01. 09:48:14

Sokat autózok 4-es úton, ami ugye az egyik legnagyobb halálút.
Sok a bénázó vonatozó.
Kollégám is törte már össze a kocsiját ott, mert vonatozott, és összecsúsztak egy még bénább miatt.
Tapasztalatom az, hogy sokan csak akkor előznek, ha kifutópályányi belátható szakasz van, vagy annyi sem.
Nemegyszer van az, hogy megelőzök 3-4-5 kocsit, plusz még az elől haladó buszt/teherautót, de SENKI nem előz, pedig töküres az út.
Ha meg még jönnek is szembe a nagy távolban, na akkor végleg megáll a tudomány. De vonatozni, na arra van eszük (vagyis nincs...).

"streetfighter" 2010.12.01. 09:56:20

@KaPé:
Te nagyon nem vagy képben!
Az országuti libasor az nem hasonlítható a közérti sorhoz. Sajnos sok az ilyen eltévedt felfogású mint te. :)
Legtöbbször én ott simán előzök, ahol a többségnek még a gondolatában sem merül fel.
Nem egyforma az autónk, a tapasztalatunk, stb. stb.
Tehát, én nem várok senkire!

"streetfighter" 2010.12.01. 10:02:18

@mrbeno:
Vascsővel verekedni, az aztán az igazi intelligencia...

sirarcheer 2010.12.01. 10:06:56

Nem értem az embereket.
Suzukival járok, ritkán előzök, családom van és nem is vagyok kemény.
DE
Mindig segítem a gyorsabban haladókat.
Jobbra tartok mindig még 2*1 sávos úton is.
(Nem értem a "vonalbuzikat" akik csak középen bírnak menni.)
Betartom a követési távolságot hogy elém is beférjenek, ha valaki siet.
Ezért soha nem volt satufékezés, meg levillogás.
(Sőt volt rá példa hogy A6 megköszönte hogy segítettem a tovább haladást. :) )

Nem értem mit akarnak a villogtatók/dudálók.
Idióták mindig lesznek nem ettől fognak megváltozni. Ha meg valaki béna az meg fel sem fogja hogy mit tett, tehát megint nem érdemes.
Sajnos veszélyes helyzetek is lesznek, ezen sem segítenek.

Szerintem a megoldás az lenne hogy a sok kisebbségi komplexusos ne a kocsiban akarjon elégtételt venni, meg feszültséget levezetni.

Alex2000 2010.12.01. 10:22:03

Sajnos a poszt író nem cselekedett helyesen. Pont azért mert nem tett semmi. Pl. rendszám,, fénykép, feljelentés (tanú volt rá). Azért veszélyezteti az életét, mivel az állatja még és még bátrabb lesz, mivel látja, hogy neki mindent szabad következmény nélkül, és legközelebb tényleg letol majd az útról. Akkor már lehet siratni a családot mi?

chipshop (törölt) 2010.12.01. 10:26:46

Meg augusztusban tortent velunk angliaban,hogy kenyelmesen motorozgattunk,elozgettunk ami egy motornal nem szabalytalan,igy tortent,hogy leeloztunk ket jeep-et igy a pirosnal mi lettunk az elsok.A jeep hirtelen gazt adott es kishijjan belenk jott.Meg mindig piros.A parom leugrott a motorrol,odament a tulajhoz es tok normalisan elmondta neki,hogy a motorosok a legserulekenyebbek es egyebkent elozni ott es akkor szabalyos volt.A pasi nagyon megijedt(attol fuggetlenul,hogy a parom TENYLEG tok normalisan mondta el a pasinak azt,h mi gond.Szoval ennelfogva a pasi is normalisan reagalt,mikoris a hata mogott varo ugyanolyan jeep-bol kiugrott egy dagadt kisdiszno es agressziv hangnemben megkerdezte,hogy "Gond van?"kedvesen elmondtuk,hogy nem nincs gond,es ami volt azt is megbeszeltuk.A lampa sarga,vissza a motorra es akkor a jeep gazt ad es a ketsavos uton megeloz orditva,hogy dogoljunk meg.A masik sav a szembejovo volt.Erre a pasim beragott,es utanamentunk,es a jeppes meg mindig uvoltott meg razta a kezet,mire a pasim is uvoltott,mutogatott es nyomta a gazt.Kb.6 centire voltunk a szembejovo savtol,a kocsik elkezdtek lehuzodni en pedig azt hittem ez az utolso utam,es ha kis szerencsem van nezhetek akcios toloszeket:-)Nem tudom mennyi volt a megengedett sebesseg,de meghaladtuk.Szoval orditas,kezrazas,es akkor valami elszakadt bennem es rauvoltottem a paromra a sisakban,hogy az "utat nezd bazmeg".Mindezt magyarul,amibol egy szot sem ertett,ugyhogy raszoritottam a derekara es akkor felfogta,hogy egy remult valami utazik mogotte.A jeepes meg le akart szoritani,igy atvagtunk a masik savba,szerencsere az egesz kb.2 perc volt utana,leeloztuk a jeepet,es meg ki tudja hany kocsit(de ekkor mar a sajat savunkban)es szepen hazaeveztunk.Utalom az ilyen helyzeteket,tok bekes kolyok vagyok,de a jeepes kis hijjan elutott es a vegen egyetertettem a parommal abban,hogy akkor gazt neki,es uvoltes,yeaaaaaaaa rak end roll-)Szoval jeepesek,es tuskok mindenhol vannak.

xcomman 2010.12.01. 10:53:26

@''autónepper.'': Csak gondoltam beszólok :) Úgy is ritkán írogatok, gondoltam némi kiegészítés belefér :)

KaPé 2010.12.01. 11:03:26

@"streetfighter": tehát ha a közértben te csak 2 dolgot vettél én meg 10-et, akkor elémtolakodhatsz? Ha valakinek lassabb autója van, akkor dögöljön meg a sorban, te meg a szuper kocsiddal tolakodhatsz előre, igaz?

randomuser1 2010.12.01. 11:06:48

@KaPé: hát, én fel szoktam ajánlani h ha már alig vett valamit nekem meg tele a kosaram... tom, hülye vagyok.

Öreg Sam 2010.12.01. 11:11:02

Két (több) dolgot nem értek.
Mi az a"büntetőfék" ??
Eltiprom,és annyi.
Másik:igen X5-öm van,rokkant létemre.
Egy balesetben megtört a csigolyám,nem tudok leülni egy alacsony épitésű autóba,fel kell ülnöm egy bármilyen tipusu magas ülésre.
Nem az agyam sérült,dolgozom,pénzt keresek,telik,akkor miért is ne??
Szoktam mondani: nagyon tetszenek ezek a lapos sportkocsik,de ha egyszer betesznek,igencsak abban kellene eltemetni,mert az életbe ki nem szállok belőle.
Egyébként egy udvarias konszolidált vezetőnek tartom magam :)

KaPé 2010.12.01. 11:18:16

@XXXXXXX: én is, de kicsit máshogy jön ki, ha te ajánlod fel vagy ha a másik simán beáll eléd.

"streetfighter" 2010.12.01. 11:26:26

@KaPé:
Fogd már fel ember, hogy mire a legtöbben az előzésre gondolnak én már ott sem vagyok.
Nem tartok fel senkit, legfeljebb ők engem. :)
Közértet meg felejtsd már el!
Innen látszik a hozzá nem értésed, hogy egyáltalán felmerül benned a kettő közötti párhuzam.

Xezs 2010.12.01. 11:48:25

@Öreg Sam: Eltiporhatod, de KRESZ szerint te leszel a hibás mert nem tarottál megfelelő követési távolságot. Azt hiszem ez már ki lett vesézve ezen a blogon jó sokszor.

randomuser1 2010.12.01. 12:02:23

@KaPé: azért ez nem ugyanaz, inkább mintha nyitnának egy új kasszát ahova mindketten elkezdtek átrongyolni de a mögötted lévő hamarább odaér...

Öreg Sam 2010.12.01. 12:10:36

@Xezs:
Vérszegény poén akart lenni...:)
Én igyekszem vigyázni a barmokra,mert ha lezúzok egy kalapos Suzukist,még mindig kevesebb a kár,mint az én lökháritóm :)

mrbeno 2010.12.01. 14:40:01

@"streetfighter":
Azért azt tényleg nem kívánom neked, hogy egy hasonló hős egyszer szembejöjjön veled a 4-esen.... Vagy mondjuk egy kóbor román Daciás.

"streetfighter" 2010.12.01. 15:13:34

@mrbeno:

Te rám vetítetted mások hülyeségét a beírásom alapján, és gondolkodás nélkül pajszerrel vernél szét, amit az ülésed alatt tartasz.
Az volt a minimum, hogy belekötöttem a fogalmazásbéli hibádba.
Ne ítélj (főleg ha nem ismersz), hogy ne ítéltess.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 15:35:01

@hagyma:
Persze hogy több, mert itt "tömegautó" a BMW-Merci, az amik meg hanyattesnek töle ha valakinek van ott

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 15:39:04

@HeartExpress:
Igaz
A "nőstény" az egy kedves +szólitás
/volt az őskorban/
Nem kicsit vagy bunkó ha igy nevezed barátnődet/feleségedet

Xezs 2010.12.01. 15:42:07

@horex: Kontextustól függ. Ha a nő tudja, hogy így hívja a barátja, és ő is csak röhög rajta akkor miért ne...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 15:44:28

@macska69:
Nem a rendőr félt, a barátod volt nyuszi és nem felkészült a tárgyaláson

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 15:48:19

@Xezs:
Lehet, olyan körökben mint a Halálfejesek filmben volt, de normális emberek közt nem

macska69 2010.12.01. 17:31:06

@horex: De bizony, meglehetősen félt a rendőr a helyszínen! Hogy a kollégám mennyire volt nyuszi és felkészületlen, azt nem tudom, erről nem szólt a történet, amit elmondott.

Xezs 2010.12.01. 19:44:51

@horex: Hehe, és ki számít normális embernek? Van valami etalon mérce ennek megállapítására?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 19:56:46

@Xezs:
Nem , nincs etalon
de van iratlan illemkódex amit az ember a szülőktöl tanul
Aki a b.nőjét nősténynek nevezi, bizonyára ölre menne ha az anyját öreg nősténynek nevezném

Xezs 2010.12.01. 20:20:18

@horex: Feleségemet én is szoktam olyan neveken becézni ami másnak egyenesen sértő lenne. Nem nősténynek, az igaz, de nem is ez a lényeg.

Mint mondottam, a kontextus számít és az, hogy a 2 ember milyen viszonyban van egymással.

Mondhatnám úgy is, hogy minden csak megállapodás kérdése.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 21:16:33

@Xezs:
De nem a nyilvánosság elött és persze a közös hang kérdése

Xezs 2010.12.01. 21:20:47

@horex: Attól függ mit nevezünk nyilvánosságnak. A bejáratott haveri kör előtt szokott lenni ilyen, ott nincs kellemetlen érzése senkinek sem.

De ha úgy állapodnánk meg akkor idegenek előtt is mehetne.

Írtam már: megállapodás kérdése (is).

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 21:45:31

@Xezs:
Nem!
Hiába egyezünk meg mi, idegenek erröl nem tudnak és bunkónak néznek, jogosan
És barátok közt sem mondom a b.nőmnek bazmeg szopjál le, mégha 4szemközt heccböl +ereszteném is/nem eresztem meg igy/

Xezs 2010.12.01. 21:47:23

@horex: Az emberek ítélkeznek, ha mondasz valamit, ha nem. Emiatt én leszarom hogy ki mit mond, kivétel egy olyan kör aki számomra fontos.

De ahogy a régi nóta is szól: Mindenki másképp csinálja.

Így szerintem ebből a vitából kiszállok most :)

2010.12.01. 22:41:35

@KaPé: Olvasd el az első, vitát kirobbantó kommentem, és utána szólj be.
"Beértünk egy belátható, egyenes szakaszra, senki nem mert előzni."
Mikor hosszú a sor, és belátható területre érünk mindig várok egy kicsit hogy előrébb lépjenek valamit az emberek. De legtöbbször ez nem történik meg, csak mennek egymás lökhárítójától 3 centire, de előzni nem előznek... Tisztelet a kivételnek.

pengusz 2010.12.02. 08:57:40

@D4D: "Nem lehetsz hibás. Akkora távot kell tartani, hogy oda egy előzést végző biztonságosan beférjen. "
Meg ugye az előzést is csak akkor lehet megkezdeni, ha látod a helyet, ahová be tudsz sorolni... Ha nincs hely, akkor te is szabálytalan vagy. Ja és ugye a sebességhatárokat is be kell tartani.

"streetfighter" 2010.12.02. 13:10:17

@pengusz:
Ez a megjegyzésed nem sok tapasztalatot feltételez országúti vezetésből. :)

pengusz 2010.12.02. 23:04:56

@"streetfighter": 3 éve van jogsim kb. 30.000 km. De nem 21 vagyok :D
Persze aki 120-szal vágódik be elém a féktáv tizedrészén belülre az nyilván nagyon tapasztalt, azért van joga veszélyeztetni mások életét :)

D4D 2010.12.03. 01:02:20

@pengusz: Nekem lassan 20 éve van jogsim, és a 30ast, amit te eddig abszolváltál, én letolom sokszor 3-4 hónap alatt. Személyautóval.

Úgyhogy hidd el nekem, mindig be kell tudni eléd egy autónak férnie.

Csak logikusan gondold végig, ha megy előtted egy teherautó nehézpóttal, felponyvázva. A szerelvény elé hátulról nem látsz be. Ekkor, mivel nem látod a visszatérési pontot, te mész mögötte Tapolcáig 50-el, vagy előzől?

Én előzök, és a teherautók elé gond nélkül vissza tudok sorolni, ellenben a vanjogsim-skodámis-részletremindkettő gyakorlatlanok, kik az elöttük levő mögött 4-5 méterre vonatoznak, nem érik fel ésszel, hogy azt leszámítva, hogy szabálytalanok, még marhák is.
Ha egy ilyen sorban valaki betapossa a féket, esetleg az ölébe esik egy őz (volt már ilyen), akkor ott nagyjából 10-15 károsult lesz hirtelen.
Engem ezek a vonatok nem zavarnak, mert hidd el, én kiteszem jobbra az indexet, és visszasorolok. Senki sem akar ütközni.
Más kérdés amikor autónepper jön szembe 230-al az országúton és én későn ismerem fel a kocsiját, olyankor mindig én korrigálok, azaz megyek vissza mögéd.

ELőzés közben ne lépd túl a sebességhatárokat, bár akkor elég sokat fogsz mások mögött vonatozni. HA előzől, akkor egy dolog számít, és ez nem az esetleges 70-es vagy akármilyen korlátozás, hanem az, hogy az előzésed ne járjon félnapos útzárral. Ha ehhez a megengedett 70 helyett 90-el kell előzni, akkor 90-el előzz!

Xezs 2010.12.03. 01:29:30

@D4D: Ha arra gondolsz, hogy egy vonatozó esetleg nem tartja meg a féktávolságot, akkor valóban szabálytalan, egyébként maga a vonatozás nem szabályellenes.

"streetfighter" 2010.12.03. 14:45:43

@pengusz:

Szerintem, ha valaki 120-szal vágódik be eléd a féktáv 1/3-án (a 1/10-de az túlzás :) ), az nem is olyan rossz, ha te 80-nal mész. Ha még akarsz sem tudsz bele menni. :D
Egyébként mint kedves márkatársam is felvetette, nem mindig láthatod előre az elötted lévők közötti távolságot. Akkor ne is előzzek? Vicces lenne. :)
Vélelmezem, hogy be tudok menni, és 22 év alatt szerencsére még nem volt gondom.

pengusz 2010.12.04. 18:25:43

@"streetfighter": Nem, itt arról van szó, hogy "Engem ezek a vonatok nem zavarnak, mert hidd el, én kiteszem jobbra az indexet, és visszasorolok. Senki sem akar ütközni."
Számomra ez azt jelenti, hogy te is hasonlóan veszélyes helyzetet teremtesz, mint aki féktávon belül vonatozik.
Úgyis megáll, mert nem akar ütközni.
Én sem szoktam vonatozni, ha 60-nal mennek előttem, akor megelőzöm, de ha 90-nel mennek előttem, nem fogom 95-tel megelőzni mondjuk a 65-ösön beláthatatlan kanyarban vadveszélyes helyen :D
Persze lehet, hogy 22 év múlva én is ilyen vérprofi leszek, de most még kezdő vagyok :D
(Meg nekem az oktatóm nem ilyesféle vezetési stílust tanított.)

Xezs 2010.12.04. 19:09:06

@pengusz: Szerintem a vezetési stílus attól is függ, hogy a családban mit lát az ember, más szóval hogy mit hoz otthonról.

Ha valaki apja idegbeteg módra vezet, nagyon valószínű hogy a fia is úgy fog tenni.

D4D 2010.12.04. 20:01:23

@pengusz:
" nem fogom 95-tel megelőzni mondjuk a 65-ösön beláthatatlan kanyarban vadveszélyes helyen"

Te buta tök! Ki mondta, hogy a kanyargós úton előzz?

Azonkívül a kilencvennel menőt ner is előzd kilencvenöttel, mert rajta vesztek (többórás teljes útzár). Ha majd eljutsz arra a szintre, hogy nem elég a kilencven, akkor 120-al előzds őket.

95-el előzni egy 90-el haladót, az azt jelenti, hogy 15 de inkább 20 métert teszel meg 5 km/h-val, ami 1,38 m/s. 14,5 másodpercig tart az előzés, ezalatt megtesztek 360 métert (362,5), azaz majd egy fél kilométert.

"streetfighter" 2010.12.04. 21:09:02

@pengusz:
Az idézet nem tőlem származik, de van benne igazság. :)
Én, ha előzök, akkor nagyon megyek. Nem írom le, hogy mennyivel, mert még szívinfarktust kapsz. Akit én beérek, azt leelőzöm, függetlenül a sebességtől. Sokszor volt, hogy direkt elkezte nyomni, de nekem az nem szokott problémát okozni.
Nem tartom magam "vér profinak", csak nagyon sok tapasztalatom van országúti gyors (folyamatos előzések) vezetésből. Ezt nem lehet tanulni, csak kitapasztalni, és élvezezettel kell csinálni! Kényszerből nem lehet, és nem is szabad, mert abból baleset lesz!
Tehát ez nem csak arról szól, hogy el akarsz jutni A-ból B-be. :)

"streetfighter" 2010.12.04. 21:14:04

@Xezs:
Az idegbeteg és a körültekintő, de gyors vezetés között nagyon nagy a különbség!
Lehet, hogy hiába magyarázom, mert aki ebben nincs benne, az úgy sem érti. :)
Ez az apa dolog, pedig több ponton is sántít.

Xezs 2010.12.04. 22:11:19

@"streetfighter": Egyáltalán nem sántít. Ha felnézel az apádra és példaképnek tekinted, akkor a legtöbb dolgot róla másolod.

"streetfighter" 2010.12.04. 23:31:55

@Xezs:
Mint már írtam, erről kár vitatkozni, mert ez nem olyan, hogy utána csinálom aztán kész. Valakinek van hozzá érzéke, valakinek nincs. Nyilván nem az ész nélküli idegbeteg vezetésről bezsélek.
Hiába volt valakinek az apja autóversenyző, ha ő maga egy tehetségtelen mazsola, vagy fordítva. :)

Xezs 2010.12.05. 00:00:06

@"streetfighter": Nem adottságokról beszélek hanem mentalitásról.

"streetfighter" 2010.12.05. 00:15:09

@Xezs:
Az unokatestvérem édesapja nagy száguldozó volt, de ő pont az ellentéte. Engem sem ért, hogy hova száguldozom.
Ez mentalitás kérdése, ahogy írtad, de nem feltétlenül függ össze a szülőével.
Én nem azért "száguldozom", mert az édesapám is azt tette, hanem mert élvezem.

pengusz 2010.12.05. 19:12:06

@"streetfighter": "Valakinek van hozzá érzéke, valakinek nincs. Nyilván nem az ész nélküli idegbeteg vezetésről bezsélek."
Hát ahhoz sok érzék kell, hogy ráhúzd valakire a kormányt, mert ő úgysem akar ütközni :D
Szerintem ez ész nélküli idegbeteg vezetés.
Mármint amikor én a másik kocsiban ülök. Akire ráhúzzák.

pengusz 2010.12.05. 19:15:08

@D4D: "Azonkívül a kilencvennel menőt ner is előzd kilencvenöttel, mert rajta vesztek (többórás teljes útzár). Ha majd eljutsz arra a szintre, hogy nem elég a kilencven, akkor 120-al előzds őket."
Többórás teljes útzár lehet abból is, ha ráhúzod valakire a kormányt (mert ő nem akar ütközni ugye...), besatuzik, a mögötte lévő belemegy. Persze te ebből semmit nem fogsz látni, gondolom nem is nagyon érdekelne.
Köszönöm szépen, de én nem szeretnék olyan szintre eljutni, hogy veszélyeztessem mások életét, mint ahogy rabolni vagy gyilkolni sem szeretnék. Nekem elég a 90, meg az a pénz, amit keresek :)

"streetfighter" 2010.12.05. 19:35:50

@pengusz:
Nehéz a felfogásod.
Az úton a hozzád hasonlók nem szoktak érdekelni. Oldd meg, én is azt teszem.

Xezs 2010.12.05. 20:32:33

@"streetfighter": "Oldd meg, én is azt teszem"

Ezt a felfogást kellene megszüntetni az utakon, és mindjárt jobb lenne mindenkinek.

"streetfighter" 2010.12.05. 21:19:33

@Xezs:
Tudod, van egy határ, ami után nálam elfogy a türelem.

D4D 2010.12.05. 21:37:20

@pengusz:
"Persze te ebből semmit nem fogsz látni, gondolom nem is nagyon érdekelne."
- Jogilag semmi közöm hozzá! - Erkölcsileg biztos nyomasztana, de még nem volt ilyen.

"Köszönöm szépen, de én nem szeretnék olyan szintre eljutni, hogy veszélyeztessem mások életét, mint ahogy rabolni vagy gyilkolni sem szeretnék. Nekem elég a 90, meg az a pénz, amit keresek :)"
- Azzal veszélyezteted -indirekt- mások életét, hogy hízlalod a sort. Ha van egy lassabb, akkor le kell küzdeni minél hamarabb, nem vonatozni. Vagy ha vonatozol, akkor nem nyomni, mikor előzök.

Ma össz 35 km-t autóztam, ebből 3x értem utol olyat, aki ~70 km/h tempóval haladt a 90-es úton, mikor elkezdtem előzni, mindegyiuk tudott hiurtelen 100+-t menni (lehagytam mind! 1x BMW X6, 1x Suzuki, 1x Merci CLK)), emellett még volt durván másdik 10-15, de azok tudomásul vették, hogy én az egyenesben 120+.

D4D 2010.12.05. 21:38:13

@"streetfighter": @Xezs:
Kettő között az igazság! Mostanába kicsit toleránsabb lettem, de egy bizonyos réteggel szemben viszont intoleránsabb!

pengusz 2010.12.06. 22:52:09

@"streetfighter": Megoldom: én nem fékezek. Nem fogok egy vétlen kocsit összetörni mögöttem/szemben :)

@D4D: "- Azzal veszélyezteted -indirekt- mások életét, hogy hízlalod a sort. Ha van egy lassabb, akkor le kell küzdeni minél hamarabb, nem vonatozni. Vagy ha vonatozol, akkor nem nyomni, mikor előzök."
Max úgy állok be ilyen sorba, hogy megfelelő követési távolságot tartok :) De erre még nem volt példa. Én sosem nyomom neki, ha előznek, sőt leveszem a lábam a gázról. Engem nem érdekel, ha gyorsabb valaki. Csak az a mentalitás zavar, hogy "úgyis beférek bárhová, mert a másik nem akar ütközni"

pengusz 2010.12.06. 22:56:31

@"streetfighter": "Az úton a hozzád hasonlók nem szoktak érdekelni." És én kihez vagyok hasonló? :D
És az úton haladva honnan tudod milyen ember ül a kocsiban, aki előtted van?
Érdekes felfogás, hogy a szabályosan közlekedők nem érdekelnek, átgázolsz rajtuk. Vagy rosszul értettem, amit írtál? :D

@D4D: "egy bizonyos réteggel szemben viszont intoleránsabb!" Tehát felcsaptál önkéntes rendőrnek :D

D4D 2010.12.06. 23:49:50

@pengusz:
Nem csaptam fel önkéntes rendőrnek. Jobban tolerálom a lassabbakat, de a nagyon bénákat legszívesebben tarkónlőném.

A hazafele vezető út egy 16 km-es szakaszát meg tudtam tenni simán 11 perc alatt (szárazon, világosban), pedig az az út nem az egyenes vonalvezetéséről híres. A buszok teszik meg menetrend szerint 32 perc alatt. A szirénázó mentő teszi meg 13 perc alatt.

Ma már nem okoz gondot, ha 18-22 perc alatt teszem meg (régebben 14 perc felett idegrángásom volt), mert toleránsabb vagyok a többi közlekedővel szemben.

A múltkor viszont egy olyan majomba futottam bele, aki csak 30 max sebességgel mert menni. Elismerem, hogy az útviszonyok nem voltak alkalmasak a száguldásra, de a kanyarokban (amit szárazon 80-100-al veszek) 20-ra való lelassítás nagyon hamar felborzolta az idegeimet. 400 métert kellett mögötte mennem, de ebből 300-on keresztül feküdtem a dudán és minden lámpát rányomtam.

Na az ilyen gyökérbeszariakkal, hiperbénákkal szemben lettem nagyon intoleráns. Mostanság nem viselem el őket.

"streetfighter" 2010.12.07. 09:43:55

@pengusz:
"És én kihez vagyok hasonló?"

A közlekedésben nem tudom. :D

De itt csak hajtod a magadét, és nem veszel figyelembe más lehetőséget.
Én nem gázolok át senkin. Csak ott előzök, ahol lehet. Ez nem azt jelenti, hogy mindenkit leszorítok az útról. Szó sincs erről! De azt elvárom, hogy egy hosszú sornál be tudjak sorolni a többi autós közé úgy, hogy ne legyen gond. Eddig nem is volt. ;)
Aki nem tud, vagy nem mer előzni, az legalább a gyorsabbnak ne tegyen keresztbe ilyen módon.
Engem még az sem érdekel, ha valaki direkt elkezdi nyomni az előzése közben, mert kevesen vannak akik gondot okozhatnak. Azokra viszont rá szoktam készülni. Szeretem a kihívásokat. :)
Szóval, ha te úgy közlekedsz ahogy írtad, akkor kettőnk között valószínűleg nem lesz konfliktus az utakon. :)

Perillustris 2010.12.07. 10:58:24

@D4D: Ja, múltkor én is úgy rúgtam oldalba a járókeretes nénit a szűk járdán, hogy majdnem a falon maradt. Ráadásul a sarkon még pihenni is megállt.

D4D 2010.12.07. 16:53:20

@Perillustris:
A járókeretes nénit nem bántjuk, mert ő nem TUD gyorsabban menni. Aki viszont 30 éves, és nem tanult meg járni, az maradjon otthon a járókában, ne jöjjön ki az utcára.

Mondjuk a járókeretes hasonlatod a szövegértési hajlandóságodat valósan tükrözi? Nem képességet írok, mert tudsz te jól szöveget értelmezni, legalábbis régebben.

Perillustris 2010.12.07. 17:48:44

@D4D: Szandekosan volt tulzo a pelda. Miert vagy biztos abban, hogy az az autos tudott volna gyorsabban menni? Mert abban talan megegyezhetunk, hogy nagy valoszinuseggel nem szivatni akarta kozlekedotarsait. Ezer oka lehetett, kezdve attol, hogy szarul volt, netan a kocsijaval volt gond, stb. Azzal, hogy dudaltal es villogtal - valljuk be - nem segitettel semmit, sot, jo esellyel inkabb rontottal a helyzeten.

D4D 2010.12.07. 18:07:38

@Perillustris: Így már más!

Egyébként az ominózus közlekedő (bordó Peugeot 307, hátha magára ismer) ma reggel ismét alakított! 40 km/h lakott területen kívül, belátható egyenesben. Látótávolság 350 méter.

"streetfighter" 2010.12.07. 20:13:11

@D4D:
"A hazafele vezető út egy 16 km-es szakaszát meg tudtam tenni simán 11 perc alatt"

Melyik ez Budakeszire vezető út? Páty vagy Budaörs felől?

Perillustris 2010.12.07. 21:27:36

@D4D: Honnan tudod, s ha az ő látótávolsága csak 35 méter? :D

D4D 2010.12.07. 22:02:26

@Perillustris:
No erre nem gondoltam!

Egyszer még régen (lassan 20 éve) megesett velem, hogy irdatlan köd volt, mikor elindultam otthonról.
Már annak is örültem, hogy egyáltalán az útból látok valamit, és nem csak a kocsi elejét.
Már a Moszkva téren jártam, ahol felvettem egy kollegát, és ott már kifejezetten frusztrált, milyen barom némelyik vezető, ész nélkül mennek vakon, és nagyon be voltam tojva, hogy biztos mindjárt valahol egy hatalmas baleset lesz.

A kollégám beült, és kért egy papírzsebkendőt. Majd letörölte az ablakról vele a párát.

A nagy fosásban a ködtől elfelejtettem bekapcsolni a páralefújót.

D4D 2010.12.07. 22:04:21

@"streetfighter":
Nem a májer felé kell menni, és gyakran jár a busz.

pengusz 2010.12.09. 22:52:29

@D4D: Nem biztos, hogy bénaság, csak nem elég rutinos, és nem akarja összetörni magát. Hiszen otthon azt hallja, hogy megint 67-en haltak meg, mert száguldottak. Esetleg nem ismeri eléggé a kocsija határait, vagy pont tudja, hogy mennyit bír, és éppen ezért nem megy.

@"streetfighter": "Szóval, ha te úgy közlekedsz ahogy írtad, akkor kettőnk között valószínűleg nem lesz konfliktus az utakon. :) " Ha csak nem vagy olyan, mint autónepper, és nem gyűlölöd zsigerből a suzukisokat :DDD

D4D 2010.12.10. 00:46:57

@pengusz:
Amikor valaki túl óvatos, ott már baj van.

KRESZ szerint ezért nem lehet felelősségre vonni, de sok embernek meg kellene tanulni csúszós úton is vezetni.

Részévé tenném a jogosítványszerzésnek, hogy a rutinon nem csak elindulás megállás, hanem e mellé egy csúszós akadálykerülés, egy hátsó tengely rántás, illetve egy centrifugális csúszás (körbe-körbe míg meg nem csúszik) feladatot el kelljen mindenkinek végezni.

pengusz 2010.12.10. 13:12:32

@D4D: Akkor nem sok embernek lenne jogsija :D
Egy kezdő hogyan oldana meg ilyesmit? :D
Szerencsére én ősztől tavaszig tanultam vezetni, és mindenben volt részem. Egyszer az oktatóm lefagyott lejtős úton parkoltatott be 2 kocsi közé :D

CD-R80 2010.12.10. 14:21:21

@D4D: Sokra mennénk vele..
Indexelni is meg tanul mindenki, azt is tudja hogy időben kell jelezni aztán utána meg elfelejtik nagyon sokan.

"streetfighter" 2010.12.10. 20:41:20

@pengusz:
Dehogy gyűlölöm, sőt. :)
Nekem is volt 1995-ben egy GTI-m.
Most is szoktam vezetni az embereimnek vett régebbi 1.6-os szedánt. Megyek azzal is rendesen. :)

romesz 2010.12.10. 22:24:45

Velem eljatszott ilyen satu fekezos trukkot egy PT- cruiseres. Meg alltam mogotte kb 10 centire, elindult es en is, ujra satu fek. Megint kb 5-10 centire mogotte megalltam. Harmadszor is eljatszotta ugyan ezt erre en szepen megalltam egy centire es utana osszeengedtem a ket autot :)
Faszikam kipattant voros fejjel, hogy most jol elkeni a szamat en letekertem az ablakot es hagytam hogy a kutyam megugassa kisse :)
Element a kedve a verekedestol egybol es elkezdett fenyegetozni, hogy aggyam oda neki a biztositasi adataimet, mert neki mentem.
Megmondtam neki, hogy nem adom, ha nem tetszik hivjon rendort es majd elotte elintezzuk a dolgot.
A randor kijott meghallgatott mind kettonket es utana elhajtotta a PT-s a francba.
Szoval igy is lehet csinalni.

Kulonben nem szeretem ha eloznek engem, mert nem bizom az emberekben. Nagyon sokan nincsenek tisztaban a sajat es az autojuk kepessegeivel.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása