Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Örökkévalóságnak tűnt az a néhány másodperc

2010.11.30. 16:16 :: SilentSound

A mai poszt írója kérte, hogy a névtelenség homályában maradhasson, mert annyira sokkolták a vele történtek, hogy nem szeretne újra találkozni a nagy sötét BMW-vel, aki egy időre megduplázta az egész család vérnyomását. Az látszik, hogy eddig nem olvasta a blogot, mert akkor tudná, hogy az ilyesmi sajnos egyáltalán nem egyedi eset...

Nemrég találtam rá erre a blogra, amely azt gondolom mindenképpen hiánypótló. Sajnos én is rengeteget utazom autóval és most már egyre nehezebb levezetni azt a feszültséget azon autóstársaink jóvoltából, akik nemhogy a közlekedési szabályokat nem tartják tiszteletbe, hanem mások életét is veszélyeztetik. A saját történetem az alábbiakban, már nem új keletű, kb 2 éve történt egy őszi estén, de azt gondolom mindenkinek tanulságos lehet ez a – remélem – egyedülálló történet (őszintén remélem mások nem kerültek ilyen helyzetbe).

Közel 2 éve is már, hogy az egyik szokásos hétvégén útra keltem a családdal péntek este Pécsről Székesfehérvár irányába, a nagymamához. Szokásos út egy családi kikapcsolódáshoz. Én vezettem, párom az anyós ülésben és a két 3, és 5 éves gyerek hátul. Akkor még nem volt meg az M6, így Pécsről Szekszárd felé a jó öreg 6-os főút volt az egyetlen választás a rendesen kanyargós mecseki szakasszal.

Valahogy kialakult bennem, hogy ez nem a féktelen száguldozás helyszíne, hanem ’Csak óvatosan!’ a gyakran előforduló felelőtlen előzők miatt. Ezen az estén is bekövetkezett az, hogy egy nehezen belátható kanyar előtt észrevettem, hogy mögöttem egy nagysebességű autós igyekszik, nyomja rendesen és arra készül, hogy mindenképpen elkerüljön engem, persze a kanyart nem lehet belátni (max 100, miért is ne, ’egyszer élünk’, ’bátraké a szerencse’ stb).

Viszont az előzése pillanatában már látom, hogy szemből is jön valaki. No, szokásos helyzet, leveszem a gázról a lábam, ’hadd menjen ….’, de éppen ahogy húzna el mellettem, akkor hirtelen egyértelművé válik, hogy a szembejövő sem spórol a gázzal és nem fog beférni !!! Aztán az utolsó pillanatban csak egy erős fékezés ment meg engem a hármas karamboltól.

Phhhuuuu ezt megúsztuk, káromkodás ösztönből és egy fénykürt búcsúzóul, ami talán még eléri kedves autóstársamat, hogy „Mekkora felelőtlenséget is kreáltál Te …!”. De nem telik el fél másodperc sem, amikor a kedves, engem és másokat is majdnem életveszélybe sodort autóstársam (nagy sötét 7-es BMW, kb 10 éves szerzemény), BELETAPOS A FÉKBE (!!!), azaz s_z_ó s_z_e_r_i_n_t (lassan írom) SATUFÉKKEL MEGÁLL A 6-os KÖZEPÉN. ESTE. 21 ÓRA KÖRNYÉKÉN. EGY ÚJABB KANYAR ELŐTT…

MIT CSINÁL EZ???? Nem tehettem mást, mint satufékkel én is megálltam, ösztönösen (eszembe se jutott kikerülni egy beláthatatlan kanyar előtt). … MEGÁLLTUNK… Ránéztem a feleségemre: Most mi lesz? – kérdeztem. Majd szólni sem tudtam, mert hirtelen lepörögtek a következő gondolatok:

MI VAN HA VALAKI JÖN MÖGÖTTEM 110-EL? Úristen, nem fog észrevenni, belém jön! A gyerekek hátul! Ezt aki előttem van meg nem tudom kikerülni! Vagy ha meg kikerülöm mi lesz akkor, leszorít? Rám nyitja az ajtót?…. CSAK ÁLLTUNK ….Eltelt talán 5-7 másodperc is de az autó előttem nem mozdult, szinte az örökkévalóságnak tűnt, lebénultam, arra gondoltam, most mi lesz?

Kiszáll valaki és megfegyelmez??? Feltépi az ajtót??? Rám lő ??? Majd hirtelen megindult az élet és szerencsére az az állat is előttem, padlógázzal elhajtott Mecseknádasd irányába (ez néhány km-el előtte történt, és aki ismeri a régi 6-ost az megérti a félelmemet).

Azóta is elevenen él bennem az a mindösszesen 15 másodpercnyi lidérc, és nem találok rá értelmes választ. Ki az aki eljut idáig, hogy életveszélyes manőverét egy újabb életveszélyes akcióval tetézi, senkivel és semmivel sem törődve úgy dönt, hogy megfegyelmez? Szerencsétlen azt sem gondolta végig, hogy ő is otthagyhatja a fogát egy hátulról jövő becsapódástól.

Semmi, de semmi sem fékezte meg, csak az az érzelmileg túlfűtött vágy, eszelős gondolat hajtotta, hogy ő megmutassa, hogy ki is az úr az utakon. De kinek is? Miért is? ŐRÜLET! Úgyhogy kedves autóstársaim, higgyék el, ma már a fénykürttel is csak óvatosan. Sosem tudhatjuk milyen szabadlábon lévő, öntörvényű elmebetegekkel találkozhatunk az utakon.

Utóirat: néhány héttel később ugyanazon a környéken előzött meg kísértetiesen szintén egy sötét 7 es BMW, és szintén életveszélyesen (lehet, hogy ugyanaz) , és akkor ismét arra gondoltam, hogy egyáltalán nem vagyunk biztonságban, CSAK ÓVATOSAN!!! Ezt ajánlom mindenkinek!

255 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye büntetés veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stock 2010.12.01. 00:09:40

@Xezs: sztem az ilyen az alapból agyatlan...
hiszen nem zavarja, ha összetörik a kocsi, esetleg ő is megsérülhet..
másnak kárt okozhat..
embert ölhet...

azt már tényleg nem csoda, hogy nem feltételezi. :)

Stock 2010.12.01. 00:14:54

@vidifan: ha normélis kocsival vagyok, akkor lehet hogy van lélekjelenlétem mókázni, de egy lassú, instabil kis gyösszel örülök ha sikerül a manőver, amit elterveztem... főleg ha hirtelen kébnyszerítenek rá! :)

D4D 2010.12.01. 00:16:18

@gyvy:
"egészségügyi igazolásuk!" - Bárca?

[mike] 2010.12.01. 00:29:20

@motoszka: azért, hogy a baromarcú mégis érezze a törődést és hogy a kurvanyját. És egyszer úgyis jön egy erősebb, aki vérző arccal küldi majd haza.... :D Aki a bajt keresi, az meg is találja, ennyi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.01. 00:36:37

@GSX-R: mondjuk nekem az is furcsa hogy magyarorszagon honnan a picsabol van ennyi nem rokkantnak penze bmw-re
szerintem az egy fore eso bmw-k szama tobb mint itt

mrbeno 2010.12.01. 00:40:33

@"streetfighter":
Igazán intelligens vagy...

Xezs 2010.12.01. 01:24:51

@hagyma: Á, lófaszt. Olvass utána, hogy hány rokkantnyugdíjas van kishazánkban, illetve olvass utána annak is, hogy mennyibe pénzbe kerül egy leszázalékolás.

Az egész rendszer korrupt és el van baszva, felül kellene vizsgálni mert túl sok a kamurokkant. Szerintem (és ez szigorúan magánvélemény) több a kamurokkant mint az igazi.

Spikk 2010.12.01. 01:33:13

@Leadfoot: Kimagyarázol te mindent, igaz?
Az előzés _megkezdésének_ feltétele, hogy be is tudd majd fejezni. Azaz nem az okoz veszélyt, aki nem enged be (egyenes vonalú egyenletes mozgást végez, nehogy elvárd, hogy ő oldja meg a te sietségedet, nyilván ha szándékosan a gázra láp, az más eset). Egy autónyi helyet meg teherautóval/busszal kell hagyni magad előtt (3,5 tonna felett?).

Xezs 2010.12.01. 01:55:17

@Leadfoot: Óbasszus, most látom hogy te engem keményen átbasztál. Pont a lényeget hagytad ki az idézetből.

Nézzük csak teljes valójában:

"(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson."

Személyautó nehezebb mint 3500 kg? Nem. Hosszabb mint 7 méter? Nem. Vonatkozik rá ez a pont? Nem.

Én meg hagyom itt magam átbaszni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.01. 02:00:54

@Xezs: en ezt kezseggel elhiszem
en a rokkantnyugdij es a matrica, valamint annak felhasznalasa kozott latok kulonbseget
/zarojelben, eleg sok a rokkant otthon, beteg egy tarsadalom/

Mercel 2010.12.01. 02:47:45

Hello!

@''autónepper.'':
"belső sávba mentem olyan 60-65közöt (50tábla) éppen telefonáltam nem siettem sehova...."

Nem hangzott el sokszor itt (sem), hogy mennyire kurvára idegesíti az arcokat ha valaki a belső sávban krúzol ugye?:)

"Frigyes"

KaPé 2010.12.01. 06:37:25

@"streetfighter": "Úgy kell menniük, hogy egy előző autó beférjen gond nélkül!"

Ezt hol olvastad?

KaPé 2010.12.01. 06:49:54

@GSX-R: én is szeretem azokat az arcokat, akik nem bírják kivárni a sorukat :-)
Megy a traktor 30-cal, mögötte 10 autó. Elmegy a szembejövő, mi történik? Elkezdi előzni az első a traktort, a 2-3-4-stb várja, hogy sorra kerüljön, de a 9. ökör kivág a sorból és megmutatja, mekkora profi. Holott csak egy bunkó tolakodó. Persze a tesco pénztárnál ő is végigállja a sort, mert ha nem, hókon csapják, de a kocsiban nagy legény. Pedig a két sor lényege ugyanaz.

l-kiss-01 2010.12.01. 06:56:33

BMW-s, azaz baromagyú tetkós izomállat. Nincs mit ragozni az eseten. Ilyenek a bmw-s barmok.

atila68 (törölt) 2010.12.01. 07:06:33

Fekete hetes bömös, és azt gondolod egy fénykürttől emberré válik?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.01. 07:38:18

@hagyma: Hát, sajnos nem tudok beszámolni keletebbi, nyugatabbi állapotokról :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.01. 07:40:36

@''autónepper.'': Telefonálni meg rajság vezetés közben mi? :) Gondolom kézből :D

motoszka 2010.12.01. 08:05:33

@[mike]: Azért írtam, hogy utoléri majd a sorsa, de addig ezt eljátssza 10x, 20x és az önbizalomtól bucira dagad a feje. Én is sokszor dudálnék vagy villognék, de sokszor más dudálna, vagy villogna rám (néha szoktak is). Olyan, mint panelházban élni. Idegesít, hogy a fölötted lakó dübörög és legszívesebben lerúgnád a fejét, miközben te is idegesíted az alattad lakót.

na__most__akkor 2010.12.01. 08:14:58

Hát igen.
Mindenki legalább olyan jól, meg szabályosan vezet, mint amilyen a helyesírása itt ezen a blogon. (Meg a többi blogon is, persze.)

Máté 5.3 : Boldogok a lelki szegények: mert övék a mennyeknek országa.
És hamar oda lehet jutni, egy kis autókázás kell csak hozzá.
Vagy a pokolba, ahova kívánjuk őket...

Sztávrosz_ (törölt) 2010.12.01. 08:51:04

Azon a szakaszon sokan "bennfelejtődnek" a belső sávban a 2 sávos részeken, álltalában olyanok akiknek foggalmuk sincs mi zajlik a forgalomban mögöttük. Kilómétereken át bele se néznek a tükörbe. Nem lehet hogy a posztolóval is ez történt? Csak egy felvetés...

macska69 2010.12.01. 09:00:32

Egy kollégámat egyszer azért hurcolták-büntették meg, mert egy vadmarha szemből ezerrel előzte a sort, ami araszolt, aztán szépen össze is törte magát és a kollégám lett kihozva hunyónak, mert "nem tett meg mindent a baleset elkerüléséért", azaz neki kellett volna elrántani a kormányt, ezzel sajátmagát, ez előtte és az utána haladót is veszélyeztetve, neki kellett volna lehúzódnia az amúgy életveszélyes útpadkára, mert szemben egy titán a bömössel úgy döntött, hogy siet és mindenki le van tojva. Még a rendőr is félt a kis szarostól, aki a bömöst vezette, NEM MERTE FELELŐSSÉGRE VONNI.
Na csak úgy elmeséltem.

dr. vuvuzelafan 2010.12.01. 09:25:20

@Palex: Mondjuk egy hosszabb kamion (neadj' isten több kamion vagy teherautó, jól egymás seggében) mögött vonatozó személyautósorban viszonylag könnyen meg tudják előzni egymást a személyautók. De aztán a kamion mögé érkezve világossá válik a legvagányabbaknak is, hogy magát a valós akadályt vagy egyáltalán nem, vagy csak jelentős kockázatot vállalva lehet átugrani, nagyon bízva a többi közlekedő segítségében (na ez az, amiben én nem szoktam). Ilyenkor szerintem semmi értelme idegeskedni, meg egymást előzgetni a kamion (sor) mögött.

Én mindig tartok akkora követési távolságot, hogy normálisan beférjen elém egy autó, és ezt rendszeresen ki is használják ilyenformán, aztán érdekes módon általában ott is ragadnak. Akkor tényleg sok értelme volt az előzgetésnek...

subtotal 2010.12.01. 09:38:29

Mindig a BMW-s a bunkó, ezt akár a KRESZ-be is be lehetne íratni. Ha nem volt ott BMW, akkor a legközelebb tartózkodó.

Ezt szűrtem le a kommentekből. :)

A posztoló pedig ha félt a szituban attól, hogy belemennek hátulról, akkor talán kitehette volna az elakadásjelzőt, esetleg lemehetett volna az út szélére, amennyire lehet. Persze nem könnyű ilyen helyzetekben reagálni, de csak rettegni nem elég.
Ezzel nem a BMW-st akarom felmenteni, csak a félreértések elkerülése miatt.

randomuser1 2010.12.01. 09:38:35

vannak ilyen autósok mint a poszttoló, csak óvatosan, rettegés az élet, "jaj istenem milesz ha" attitűd, de vonattal vagy busszal menni büdös neki még arra a 60km-es útra is pedig jobb lenne, neki is, meg a többieknek. persze a béemvés is kretén, minek tanít reménytelen alakokat?

Palex 2010.12.01. 09:48:14

Sokat autózok 4-es úton, ami ugye az egyik legnagyobb halálút.
Sok a bénázó vonatozó.
Kollégám is törte már össze a kocsiját ott, mert vonatozott, és összecsúsztak egy még bénább miatt.
Tapasztalatom az, hogy sokan csak akkor előznek, ha kifutópályányi belátható szakasz van, vagy annyi sem.
Nemegyszer van az, hogy megelőzök 3-4-5 kocsit, plusz még az elől haladó buszt/teherautót, de SENKI nem előz, pedig töküres az út.
Ha meg még jönnek is szembe a nagy távolban, na akkor végleg megáll a tudomány. De vonatozni, na arra van eszük (vagyis nincs...).

"streetfighter" 2010.12.01. 09:56:20

@KaPé:
Te nagyon nem vagy képben!
Az országuti libasor az nem hasonlítható a közérti sorhoz. Sajnos sok az ilyen eltévedt felfogású mint te. :)
Legtöbbször én ott simán előzök, ahol a többségnek még a gondolatában sem merül fel.
Nem egyforma az autónk, a tapasztalatunk, stb. stb.
Tehát, én nem várok senkire!

"streetfighter" 2010.12.01. 10:02:18

@mrbeno:
Vascsővel verekedni, az aztán az igazi intelligencia...

sirarcheer 2010.12.01. 10:06:56

Nem értem az embereket.
Suzukival járok, ritkán előzök, családom van és nem is vagyok kemény.
DE
Mindig segítem a gyorsabban haladókat.
Jobbra tartok mindig még 2*1 sávos úton is.
(Nem értem a "vonalbuzikat" akik csak középen bírnak menni.)
Betartom a követési távolságot hogy elém is beférjenek, ha valaki siet.
Ezért soha nem volt satufékezés, meg levillogás.
(Sőt volt rá példa hogy A6 megköszönte hogy segítettem a tovább haladást. :) )

Nem értem mit akarnak a villogtatók/dudálók.
Idióták mindig lesznek nem ettől fognak megváltozni. Ha meg valaki béna az meg fel sem fogja hogy mit tett, tehát megint nem érdemes.
Sajnos veszélyes helyzetek is lesznek, ezen sem segítenek.

Szerintem a megoldás az lenne hogy a sok kisebbségi komplexusos ne a kocsiban akarjon elégtételt venni, meg feszültséget levezetni.

Alex2000 2010.12.01. 10:22:03

Sajnos a poszt író nem cselekedett helyesen. Pont azért mert nem tett semmi. Pl. rendszám,, fénykép, feljelentés (tanú volt rá). Azért veszélyezteti az életét, mivel az állatja még és még bátrabb lesz, mivel látja, hogy neki mindent szabad következmény nélkül, és legközelebb tényleg letol majd az útról. Akkor már lehet siratni a családot mi?

chipshop (törölt) 2010.12.01. 10:26:46

Meg augusztusban tortent velunk angliaban,hogy kenyelmesen motorozgattunk,elozgettunk ami egy motornal nem szabalytalan,igy tortent,hogy leeloztunk ket jeep-et igy a pirosnal mi lettunk az elsok.A jeep hirtelen gazt adott es kishijjan belenk jott.Meg mindig piros.A parom leugrott a motorrol,odament a tulajhoz es tok normalisan elmondta neki,hogy a motorosok a legserulekenyebbek es egyebkent elozni ott es akkor szabalyos volt.A pasi nagyon megijedt(attol fuggetlenul,hogy a parom TENYLEG tok normalisan mondta el a pasinak azt,h mi gond.Szoval ennelfogva a pasi is normalisan reagalt,mikoris a hata mogott varo ugyanolyan jeep-bol kiugrott egy dagadt kisdiszno es agressziv hangnemben megkerdezte,hogy "Gond van?"kedvesen elmondtuk,hogy nem nincs gond,es ami volt azt is megbeszeltuk.A lampa sarga,vissza a motorra es akkor a jeep gazt ad es a ketsavos uton megeloz orditva,hogy dogoljunk meg.A masik sav a szembejovo volt.Erre a pasim beragott,es utanamentunk,es a jeppes meg mindig uvoltott meg razta a kezet,mire a pasim is uvoltott,mutogatott es nyomta a gazt.Kb.6 centire voltunk a szembejovo savtol,a kocsik elkezdtek lehuzodni en pedig azt hittem ez az utolso utam,es ha kis szerencsem van nezhetek akcios toloszeket:-)Nem tudom mennyi volt a megengedett sebesseg,de meghaladtuk.Szoval orditas,kezrazas,es akkor valami elszakadt bennem es rauvoltottem a paromra a sisakban,hogy az "utat nezd bazmeg".Mindezt magyarul,amibol egy szot sem ertett,ugyhogy raszoritottam a derekara es akkor felfogta,hogy egy remult valami utazik mogotte.A jeepes meg le akart szoritani,igy atvagtunk a masik savba,szerencsere az egesz kb.2 perc volt utana,leeloztuk a jeepet,es meg ki tudja hany kocsit(de ekkor mar a sajat savunkban)es szepen hazaeveztunk.Utalom az ilyen helyzeteket,tok bekes kolyok vagyok,de a jeepes kis hijjan elutott es a vegen egyetertettem a parommal abban,hogy akkor gazt neki,es uvoltes,yeaaaaaaaa rak end roll-)Szoval jeepesek,es tuskok mindenhol vannak.

xcomman 2010.12.01. 10:53:26

@''autónepper.'': Csak gondoltam beszólok :) Úgy is ritkán írogatok, gondoltam némi kiegészítés belefér :)

KaPé 2010.12.01. 11:03:26

@"streetfighter": tehát ha a közértben te csak 2 dolgot vettél én meg 10-et, akkor elémtolakodhatsz? Ha valakinek lassabb autója van, akkor dögöljön meg a sorban, te meg a szuper kocsiddal tolakodhatsz előre, igaz?

randomuser1 2010.12.01. 11:06:48

@KaPé: hát, én fel szoktam ajánlani h ha már alig vett valamit nekem meg tele a kosaram... tom, hülye vagyok.

Öreg Sam 2010.12.01. 11:11:02

Két (több) dolgot nem értek.
Mi az a"büntetőfék" ??
Eltiprom,és annyi.
Másik:igen X5-öm van,rokkant létemre.
Egy balesetben megtört a csigolyám,nem tudok leülni egy alacsony épitésű autóba,fel kell ülnöm egy bármilyen tipusu magas ülésre.
Nem az agyam sérült,dolgozom,pénzt keresek,telik,akkor miért is ne??
Szoktam mondani: nagyon tetszenek ezek a lapos sportkocsik,de ha egyszer betesznek,igencsak abban kellene eltemetni,mert az életbe ki nem szállok belőle.
Egyébként egy udvarias konszolidált vezetőnek tartom magam :)

KaPé 2010.12.01. 11:18:16

@XXXXXXX: én is, de kicsit máshogy jön ki, ha te ajánlod fel vagy ha a másik simán beáll eléd.

"streetfighter" 2010.12.01. 11:26:26

@KaPé:
Fogd már fel ember, hogy mire a legtöbben az előzésre gondolnak én már ott sem vagyok.
Nem tartok fel senkit, legfeljebb ők engem. :)
Közértet meg felejtsd már el!
Innen látszik a hozzá nem értésed, hogy egyáltalán felmerül benned a kettő közötti párhuzam.

Xezs 2010.12.01. 11:48:25

@Öreg Sam: Eltiporhatod, de KRESZ szerint te leszel a hibás mert nem tarottál megfelelő követési távolságot. Azt hiszem ez már ki lett vesézve ezen a blogon jó sokszor.

randomuser1 2010.12.01. 12:02:23

@KaPé: azért ez nem ugyanaz, inkább mintha nyitnának egy új kasszát ahova mindketten elkezdtek átrongyolni de a mögötted lévő hamarább odaér...

Öreg Sam 2010.12.01. 12:10:36

@Xezs:
Vérszegény poén akart lenni...:)
Én igyekszem vigyázni a barmokra,mert ha lezúzok egy kalapos Suzukist,még mindig kevesebb a kár,mint az én lökháritóm :)

mrbeno 2010.12.01. 14:40:01

@"streetfighter":
Azért azt tényleg nem kívánom neked, hogy egy hasonló hős egyszer szembejöjjön veled a 4-esen.... Vagy mondjuk egy kóbor román Daciás.

"streetfighter" 2010.12.01. 15:13:34

@mrbeno:

Te rám vetítetted mások hülyeségét a beírásom alapján, és gondolkodás nélkül pajszerrel vernél szét, amit az ülésed alatt tartasz.
Az volt a minimum, hogy belekötöttem a fogalmazásbéli hibádba.
Ne ítélj (főleg ha nem ismersz), hogy ne ítéltess.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 15:35:01

@hagyma:
Persze hogy több, mert itt "tömegautó" a BMW-Merci, az amik meg hanyattesnek töle ha valakinek van ott

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 15:39:04

@HeartExpress:
Igaz
A "nőstény" az egy kedves +szólitás
/volt az őskorban/
Nem kicsit vagy bunkó ha igy nevezed barátnődet/feleségedet

Xezs 2010.12.01. 15:42:07

@horex: Kontextustól függ. Ha a nő tudja, hogy így hívja a barátja, és ő is csak röhög rajta akkor miért ne...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 15:44:28

@macska69:
Nem a rendőr félt, a barátod volt nyuszi és nem felkészült a tárgyaláson

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 15:48:19

@Xezs:
Lehet, olyan körökben mint a Halálfejesek filmben volt, de normális emberek közt nem

macska69 2010.12.01. 17:31:06

@horex: De bizony, meglehetősen félt a rendőr a helyszínen! Hogy a kollégám mennyire volt nyuszi és felkészületlen, azt nem tudom, erről nem szólt a történet, amit elmondott.

Xezs 2010.12.01. 19:44:51

@horex: Hehe, és ki számít normális embernek? Van valami etalon mérce ennek megállapítására?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 19:56:46

@Xezs:
Nem , nincs etalon
de van iratlan illemkódex amit az ember a szülőktöl tanul
Aki a b.nőjét nősténynek nevezi, bizonyára ölre menne ha az anyját öreg nősténynek nevezném

Xezs 2010.12.01. 20:20:18

@horex: Feleségemet én is szoktam olyan neveken becézni ami másnak egyenesen sértő lenne. Nem nősténynek, az igaz, de nem is ez a lényeg.

Mint mondottam, a kontextus számít és az, hogy a 2 ember milyen viszonyban van egymással.

Mondhatnám úgy is, hogy minden csak megállapodás kérdése.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 21:16:33

@Xezs:
De nem a nyilvánosság elött és persze a közös hang kérdése

Xezs 2010.12.01. 21:20:47

@horex: Attól függ mit nevezünk nyilvánosságnak. A bejáratott haveri kör előtt szokott lenni ilyen, ott nincs kellemetlen érzése senkinek sem.

De ha úgy állapodnánk meg akkor idegenek előtt is mehetne.

Írtam már: megállapodás kérdése (is).

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.01. 21:45:31

@Xezs:
Nem!
Hiába egyezünk meg mi, idegenek erröl nem tudnak és bunkónak néznek, jogosan
És barátok közt sem mondom a b.nőmnek bazmeg szopjál le, mégha 4szemközt heccböl +ereszteném is/nem eresztem meg igy/

Xezs 2010.12.01. 21:47:23

@horex: Az emberek ítélkeznek, ha mondasz valamit, ha nem. Emiatt én leszarom hogy ki mit mond, kivétel egy olyan kör aki számomra fontos.

De ahogy a régi nóta is szól: Mindenki másképp csinálja.

Így szerintem ebből a vitából kiszállok most :)

2010.12.01. 22:41:35

@KaPé: Olvasd el az első, vitát kirobbantó kommentem, és utána szólj be.
"Beértünk egy belátható, egyenes szakaszra, senki nem mert előzni."
Mikor hosszú a sor, és belátható területre érünk mindig várok egy kicsit hogy előrébb lépjenek valamit az emberek. De legtöbbször ez nem történik meg, csak mennek egymás lökhárítójától 3 centire, de előzni nem előznek... Tisztelet a kivételnek.

pengusz 2010.12.02. 08:57:40

@D4D: "Nem lehetsz hibás. Akkora távot kell tartani, hogy oda egy előzést végző biztonságosan beférjen. "
Meg ugye az előzést is csak akkor lehet megkezdeni, ha látod a helyet, ahová be tudsz sorolni... Ha nincs hely, akkor te is szabálytalan vagy. Ja és ugye a sebességhatárokat is be kell tartani.

"streetfighter" 2010.12.02. 13:10:17

@pengusz:
Ez a megjegyzésed nem sok tapasztalatot feltételez országúti vezetésből. :)

pengusz 2010.12.02. 23:04:56

@"streetfighter": 3 éve van jogsim kb. 30.000 km. De nem 21 vagyok :D
Persze aki 120-szal vágódik be elém a féktáv tizedrészén belülre az nyilván nagyon tapasztalt, azért van joga veszélyeztetni mások életét :)

D4D 2010.12.03. 01:02:20

@pengusz: Nekem lassan 20 éve van jogsim, és a 30ast, amit te eddig abszolváltál, én letolom sokszor 3-4 hónap alatt. Személyautóval.

Úgyhogy hidd el nekem, mindig be kell tudni eléd egy autónak férnie.

Csak logikusan gondold végig, ha megy előtted egy teherautó nehézpóttal, felponyvázva. A szerelvény elé hátulról nem látsz be. Ekkor, mivel nem látod a visszatérési pontot, te mész mögötte Tapolcáig 50-el, vagy előzől?

Én előzök, és a teherautók elé gond nélkül vissza tudok sorolni, ellenben a vanjogsim-skodámis-részletremindkettő gyakorlatlanok, kik az elöttük levő mögött 4-5 méterre vonatoznak, nem érik fel ésszel, hogy azt leszámítva, hogy szabálytalanok, még marhák is.
Ha egy ilyen sorban valaki betapossa a féket, esetleg az ölébe esik egy őz (volt már ilyen), akkor ott nagyjából 10-15 károsult lesz hirtelen.
Engem ezek a vonatok nem zavarnak, mert hidd el, én kiteszem jobbra az indexet, és visszasorolok. Senki sem akar ütközni.
Más kérdés amikor autónepper jön szembe 230-al az országúton és én későn ismerem fel a kocsiját, olyankor mindig én korrigálok, azaz megyek vissza mögéd.

ELőzés közben ne lépd túl a sebességhatárokat, bár akkor elég sokat fogsz mások mögött vonatozni. HA előzől, akkor egy dolog számít, és ez nem az esetleges 70-es vagy akármilyen korlátozás, hanem az, hogy az előzésed ne járjon félnapos útzárral. Ha ehhez a megengedett 70 helyett 90-el kell előzni, akkor 90-el előzz!

Xezs 2010.12.03. 01:29:30

@D4D: Ha arra gondolsz, hogy egy vonatozó esetleg nem tartja meg a féktávolságot, akkor valóban szabálytalan, egyébként maga a vonatozás nem szabályellenes.

"streetfighter" 2010.12.03. 14:45:43

@pengusz:

Szerintem, ha valaki 120-szal vágódik be eléd a féktáv 1/3-án (a 1/10-de az túlzás :) ), az nem is olyan rossz, ha te 80-nal mész. Ha még akarsz sem tudsz bele menni. :D
Egyébként mint kedves márkatársam is felvetette, nem mindig láthatod előre az elötted lévők közötti távolságot. Akkor ne is előzzek? Vicces lenne. :)
Vélelmezem, hogy be tudok menni, és 22 év alatt szerencsére még nem volt gondom.

pengusz 2010.12.04. 18:25:43

@"streetfighter": Nem, itt arról van szó, hogy "Engem ezek a vonatok nem zavarnak, mert hidd el, én kiteszem jobbra az indexet, és visszasorolok. Senki sem akar ütközni."
Számomra ez azt jelenti, hogy te is hasonlóan veszélyes helyzetet teremtesz, mint aki féktávon belül vonatozik.
Úgyis megáll, mert nem akar ütközni.
Én sem szoktam vonatozni, ha 60-nal mennek előttem, akor megelőzöm, de ha 90-nel mennek előttem, nem fogom 95-tel megelőzni mondjuk a 65-ösön beláthatatlan kanyarban vadveszélyes helyen :D
Persze lehet, hogy 22 év múlva én is ilyen vérprofi leszek, de most még kezdő vagyok :D
(Meg nekem az oktatóm nem ilyesféle vezetési stílust tanított.)

Xezs 2010.12.04. 19:09:06

@pengusz: Szerintem a vezetési stílus attól is függ, hogy a családban mit lát az ember, más szóval hogy mit hoz otthonról.

Ha valaki apja idegbeteg módra vezet, nagyon valószínű hogy a fia is úgy fog tenni.

D4D 2010.12.04. 20:01:23

@pengusz:
" nem fogom 95-tel megelőzni mondjuk a 65-ösön beláthatatlan kanyarban vadveszélyes helyen"

Te buta tök! Ki mondta, hogy a kanyargós úton előzz?

Azonkívül a kilencvennel menőt ner is előzd kilencvenöttel, mert rajta vesztek (többórás teljes útzár). Ha majd eljutsz arra a szintre, hogy nem elég a kilencven, akkor 120-al előzds őket.

95-el előzni egy 90-el haladót, az azt jelenti, hogy 15 de inkább 20 métert teszel meg 5 km/h-val, ami 1,38 m/s. 14,5 másodpercig tart az előzés, ezalatt megtesztek 360 métert (362,5), azaz majd egy fél kilométert.

"streetfighter" 2010.12.04. 21:09:02

@pengusz:
Az idézet nem tőlem származik, de van benne igazság. :)
Én, ha előzök, akkor nagyon megyek. Nem írom le, hogy mennyivel, mert még szívinfarktust kapsz. Akit én beérek, azt leelőzöm, függetlenül a sebességtől. Sokszor volt, hogy direkt elkezte nyomni, de nekem az nem szokott problémát okozni.
Nem tartom magam "vér profinak", csak nagyon sok tapasztalatom van országúti gyors (folyamatos előzések) vezetésből. Ezt nem lehet tanulni, csak kitapasztalni, és élvezezettel kell csinálni! Kényszerből nem lehet, és nem is szabad, mert abból baleset lesz!
Tehát ez nem csak arról szól, hogy el akarsz jutni A-ból B-be. :)

"streetfighter" 2010.12.04. 21:14:04

@Xezs:
Az idegbeteg és a körültekintő, de gyors vezetés között nagyon nagy a különbség!
Lehet, hogy hiába magyarázom, mert aki ebben nincs benne, az úgy sem érti. :)
Ez az apa dolog, pedig több ponton is sántít.

Xezs 2010.12.04. 22:11:19

@"streetfighter": Egyáltalán nem sántít. Ha felnézel az apádra és példaképnek tekinted, akkor a legtöbb dolgot róla másolod.

"streetfighter" 2010.12.04. 23:31:55

@Xezs:
Mint már írtam, erről kár vitatkozni, mert ez nem olyan, hogy utána csinálom aztán kész. Valakinek van hozzá érzéke, valakinek nincs. Nyilván nem az ész nélküli idegbeteg vezetésről bezsélek.
Hiába volt valakinek az apja autóversenyző, ha ő maga egy tehetségtelen mazsola, vagy fordítva. :)

Xezs 2010.12.05. 00:00:06

@"streetfighter": Nem adottságokról beszélek hanem mentalitásról.

"streetfighter" 2010.12.05. 00:15:09

@Xezs:
Az unokatestvérem édesapja nagy száguldozó volt, de ő pont az ellentéte. Engem sem ért, hogy hova száguldozom.
Ez mentalitás kérdése, ahogy írtad, de nem feltétlenül függ össze a szülőével.
Én nem azért "száguldozom", mert az édesapám is azt tette, hanem mert élvezem.

pengusz 2010.12.05. 19:12:06

@"streetfighter": "Valakinek van hozzá érzéke, valakinek nincs. Nyilván nem az ész nélküli idegbeteg vezetésről bezsélek."
Hát ahhoz sok érzék kell, hogy ráhúzd valakire a kormányt, mert ő úgysem akar ütközni :D
Szerintem ez ész nélküli idegbeteg vezetés.
Mármint amikor én a másik kocsiban ülök. Akire ráhúzzák.

pengusz 2010.12.05. 19:15:08

@D4D: "Azonkívül a kilencvennel menőt ner is előzd kilencvenöttel, mert rajta vesztek (többórás teljes útzár). Ha majd eljutsz arra a szintre, hogy nem elég a kilencven, akkor 120-al előzds őket."
Többórás teljes útzár lehet abból is, ha ráhúzod valakire a kormányt (mert ő nem akar ütközni ugye...), besatuzik, a mögötte lévő belemegy. Persze te ebből semmit nem fogsz látni, gondolom nem is nagyon érdekelne.
Köszönöm szépen, de én nem szeretnék olyan szintre eljutni, hogy veszélyeztessem mások életét, mint ahogy rabolni vagy gyilkolni sem szeretnék. Nekem elég a 90, meg az a pénz, amit keresek :)

"streetfighter" 2010.12.05. 19:35:50

@pengusz:
Nehéz a felfogásod.
Az úton a hozzád hasonlók nem szoktak érdekelni. Oldd meg, én is azt teszem.

Xezs 2010.12.05. 20:32:33

@"streetfighter": "Oldd meg, én is azt teszem"

Ezt a felfogást kellene megszüntetni az utakon, és mindjárt jobb lenne mindenkinek.

"streetfighter" 2010.12.05. 21:19:33

@Xezs:
Tudod, van egy határ, ami után nálam elfogy a türelem.

D4D 2010.12.05. 21:37:20

@pengusz:
"Persze te ebből semmit nem fogsz látni, gondolom nem is nagyon érdekelne."
- Jogilag semmi közöm hozzá! - Erkölcsileg biztos nyomasztana, de még nem volt ilyen.

"Köszönöm szépen, de én nem szeretnék olyan szintre eljutni, hogy veszélyeztessem mások életét, mint ahogy rabolni vagy gyilkolni sem szeretnék. Nekem elég a 90, meg az a pénz, amit keresek :)"
- Azzal veszélyezteted -indirekt- mások életét, hogy hízlalod a sort. Ha van egy lassabb, akkor le kell küzdeni minél hamarabb, nem vonatozni. Vagy ha vonatozol, akkor nem nyomni, mikor előzök.

Ma össz 35 km-t autóztam, ebből 3x értem utol olyat, aki ~70 km/h tempóval haladt a 90-es úton, mikor elkezdtem előzni, mindegyiuk tudott hiurtelen 100+-t menni (lehagytam mind! 1x BMW X6, 1x Suzuki, 1x Merci CLK)), emellett még volt durván másdik 10-15, de azok tudomásul vették, hogy én az egyenesben 120+.

D4D 2010.12.05. 21:38:13

@"streetfighter": @Xezs:
Kettő között az igazság! Mostanába kicsit toleránsabb lettem, de egy bizonyos réteggel szemben viszont intoleránsabb!

pengusz 2010.12.06. 22:52:09

@"streetfighter": Megoldom: én nem fékezek. Nem fogok egy vétlen kocsit összetörni mögöttem/szemben :)

@D4D: "- Azzal veszélyezteted -indirekt- mások életét, hogy hízlalod a sort. Ha van egy lassabb, akkor le kell küzdeni minél hamarabb, nem vonatozni. Vagy ha vonatozol, akkor nem nyomni, mikor előzök."
Max úgy állok be ilyen sorba, hogy megfelelő követési távolságot tartok :) De erre még nem volt példa. Én sosem nyomom neki, ha előznek, sőt leveszem a lábam a gázról. Engem nem érdekel, ha gyorsabb valaki. Csak az a mentalitás zavar, hogy "úgyis beférek bárhová, mert a másik nem akar ütközni"

pengusz 2010.12.06. 22:56:31

@"streetfighter": "Az úton a hozzád hasonlók nem szoktak érdekelni." És én kihez vagyok hasonló? :D
És az úton haladva honnan tudod milyen ember ül a kocsiban, aki előtted van?
Érdekes felfogás, hogy a szabályosan közlekedők nem érdekelnek, átgázolsz rajtuk. Vagy rosszul értettem, amit írtál? :D

@D4D: "egy bizonyos réteggel szemben viszont intoleránsabb!" Tehát felcsaptál önkéntes rendőrnek :D

D4D 2010.12.06. 23:49:50

@pengusz:
Nem csaptam fel önkéntes rendőrnek. Jobban tolerálom a lassabbakat, de a nagyon bénákat legszívesebben tarkónlőném.

A hazafele vezető út egy 16 km-es szakaszát meg tudtam tenni simán 11 perc alatt (szárazon, világosban), pedig az az út nem az egyenes vonalvezetéséről híres. A buszok teszik meg menetrend szerint 32 perc alatt. A szirénázó mentő teszi meg 13 perc alatt.

Ma már nem okoz gondot, ha 18-22 perc alatt teszem meg (régebben 14 perc felett idegrángásom volt), mert toleránsabb vagyok a többi közlekedővel szemben.

A múltkor viszont egy olyan majomba futottam bele, aki csak 30 max sebességgel mert menni. Elismerem, hogy az útviszonyok nem voltak alkalmasak a száguldásra, de a kanyarokban (amit szárazon 80-100-al veszek) 20-ra való lelassítás nagyon hamar felborzolta az idegeimet. 400 métert kellett mögötte mennem, de ebből 300-on keresztül feküdtem a dudán és minden lámpát rányomtam.

Na az ilyen gyökérbeszariakkal, hiperbénákkal szemben lettem nagyon intoleráns. Mostanság nem viselem el őket.

"streetfighter" 2010.12.07. 09:43:55

@pengusz:
"És én kihez vagyok hasonló?"

A közlekedésben nem tudom. :D

De itt csak hajtod a magadét, és nem veszel figyelembe más lehetőséget.
Én nem gázolok át senkin. Csak ott előzök, ahol lehet. Ez nem azt jelenti, hogy mindenkit leszorítok az útról. Szó sincs erről! De azt elvárom, hogy egy hosszú sornál be tudjak sorolni a többi autós közé úgy, hogy ne legyen gond. Eddig nem is volt. ;)
Aki nem tud, vagy nem mer előzni, az legalább a gyorsabbnak ne tegyen keresztbe ilyen módon.
Engem még az sem érdekel, ha valaki direkt elkezdi nyomni az előzése közben, mert kevesen vannak akik gondot okozhatnak. Azokra viszont rá szoktam készülni. Szeretem a kihívásokat. :)
Szóval, ha te úgy közlekedsz ahogy írtad, akkor kettőnk között valószínűleg nem lesz konfliktus az utakon. :)

Perillustris 2010.12.07. 10:58:24

@D4D: Ja, múltkor én is úgy rúgtam oldalba a járókeretes nénit a szűk járdán, hogy majdnem a falon maradt. Ráadásul a sarkon még pihenni is megállt.

D4D 2010.12.07. 16:53:20

@Perillustris:
A járókeretes nénit nem bántjuk, mert ő nem TUD gyorsabban menni. Aki viszont 30 éves, és nem tanult meg járni, az maradjon otthon a járókában, ne jöjjön ki az utcára.

Mondjuk a járókeretes hasonlatod a szövegértési hajlandóságodat valósan tükrözi? Nem képességet írok, mert tudsz te jól szöveget értelmezni, legalábbis régebben.

Perillustris 2010.12.07. 17:48:44

@D4D: Szandekosan volt tulzo a pelda. Miert vagy biztos abban, hogy az az autos tudott volna gyorsabban menni? Mert abban talan megegyezhetunk, hogy nagy valoszinuseggel nem szivatni akarta kozlekedotarsait. Ezer oka lehetett, kezdve attol, hogy szarul volt, netan a kocsijaval volt gond, stb. Azzal, hogy dudaltal es villogtal - valljuk be - nem segitettel semmit, sot, jo esellyel inkabb rontottal a helyzeten.

D4D 2010.12.07. 18:07:38

@Perillustris: Így már más!

Egyébként az ominózus közlekedő (bordó Peugeot 307, hátha magára ismer) ma reggel ismét alakított! 40 km/h lakott területen kívül, belátható egyenesben. Látótávolság 350 méter.

"streetfighter" 2010.12.07. 20:13:11

@D4D:
"A hazafele vezető út egy 16 km-es szakaszát meg tudtam tenni simán 11 perc alatt"

Melyik ez Budakeszire vezető út? Páty vagy Budaörs felől?

Perillustris 2010.12.07. 21:27:36

@D4D: Honnan tudod, s ha az ő látótávolsága csak 35 méter? :D

D4D 2010.12.07. 22:02:26

@Perillustris:
No erre nem gondoltam!

Egyszer még régen (lassan 20 éve) megesett velem, hogy irdatlan köd volt, mikor elindultam otthonról.
Már annak is örültem, hogy egyáltalán az útból látok valamit, és nem csak a kocsi elejét.
Már a Moszkva téren jártam, ahol felvettem egy kollegát, és ott már kifejezetten frusztrált, milyen barom némelyik vezető, ész nélkül mennek vakon, és nagyon be voltam tojva, hogy biztos mindjárt valahol egy hatalmas baleset lesz.

A kollégám beült, és kért egy papírzsebkendőt. Majd letörölte az ablakról vele a párát.

A nagy fosásban a ködtől elfelejtettem bekapcsolni a páralefújót.

D4D 2010.12.07. 22:04:21

@"streetfighter":
Nem a májer felé kell menni, és gyakran jár a busz.

pengusz 2010.12.09. 22:52:29

@D4D: Nem biztos, hogy bénaság, csak nem elég rutinos, és nem akarja összetörni magát. Hiszen otthon azt hallja, hogy megint 67-en haltak meg, mert száguldottak. Esetleg nem ismeri eléggé a kocsija határait, vagy pont tudja, hogy mennyit bír, és éppen ezért nem megy.

@"streetfighter": "Szóval, ha te úgy közlekedsz ahogy írtad, akkor kettőnk között valószínűleg nem lesz konfliktus az utakon. :) " Ha csak nem vagy olyan, mint autónepper, és nem gyűlölöd zsigerből a suzukisokat :DDD

D4D 2010.12.10. 00:46:57

@pengusz:
Amikor valaki túl óvatos, ott már baj van.

KRESZ szerint ezért nem lehet felelősségre vonni, de sok embernek meg kellene tanulni csúszós úton is vezetni.

Részévé tenném a jogosítványszerzésnek, hogy a rutinon nem csak elindulás megállás, hanem e mellé egy csúszós akadálykerülés, egy hátsó tengely rántás, illetve egy centrifugális csúszás (körbe-körbe míg meg nem csúszik) feladatot el kelljen mindenkinek végezni.

pengusz 2010.12.10. 13:12:32

@D4D: Akkor nem sok embernek lenne jogsija :D
Egy kezdő hogyan oldana meg ilyesmit? :D
Szerencsére én ősztől tavaszig tanultam vezetni, és mindenben volt részem. Egyszer az oktatóm lefagyott lejtős úton parkoltatott be 2 kocsi közé :D

CD-R80 2010.12.10. 14:21:21

@D4D: Sokra mennénk vele..
Indexelni is meg tanul mindenki, azt is tudja hogy időben kell jelezni aztán utána meg elfelejtik nagyon sokan.

"streetfighter" 2010.12.10. 20:41:20

@pengusz:
Dehogy gyűlölöm, sőt. :)
Nekem is volt 1995-ben egy GTI-m.
Most is szoktam vezetni az embereimnek vett régebbi 1.6-os szedánt. Megyek azzal is rendesen. :)

romesz 2010.12.10. 22:24:45

Velem eljatszott ilyen satu fekezos trukkot egy PT- cruiseres. Meg alltam mogotte kb 10 centire, elindult es en is, ujra satu fek. Megint kb 5-10 centire mogotte megalltam. Harmadszor is eljatszotta ugyan ezt erre en szepen megalltam egy centire es utana osszeengedtem a ket autot :)
Faszikam kipattant voros fejjel, hogy most jol elkeni a szamat en letekertem az ablakot es hagytam hogy a kutyam megugassa kisse :)
Element a kedve a verekedestol egybol es elkezdett fenyegetozni, hogy aggyam oda neki a biztositasi adataimet, mert neki mentem.
Megmondtam neki, hogy nem adom, ha nem tetszik hivjon rendort es majd elotte elintezzuk a dolgot.
A randor kijott meghallgatott mind kettonket es utana elhajtotta a PT-s a francba.
Szoval igy is lehet csinalni.

Kulonben nem szeretem ha eloznek engem, mert nem bizom az emberekben. Nagyon sokan nincsenek tisztaban a sajat es az autojuk kepessegeivel.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása