Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vörös fejjel üvöltött a kopasz állat

2010.12.14. 10:42 :: SilentSound

Ha már ilyen ráhúzós levelet kaptam, bevezetésképpen elmesélem egy saját, pénteki történetemet. Egy ügyféltől mentem a másikhoz a Hegyalja út belső sávjában a Duna felé, összefüggő kocsisor volt mindkét sávban, de rendesen haladtunk. Mivel a híd előtt jobbra kellett kanyarodnom, amikor egy kicsit nagyobb lyukat láttam, kitettem jobbra az indexet, hogy akkor én most átsorolok.

Biztos ti is ismeritek azt az állatfajtát, amelyik ilyenkor nem elveszi a gázt, hanem lepadlózza. Na pont egy ilyet sikerült kifognom, de csak akkor kapott észbe, hogy veszít egy pozíciót ebben az életre-halálra menő versenyben, mikor már bőven átlógtam a sávjába, de azért látványosan megérkezett a seggembe, hogy otthon majd elmesélhesse úgy a sztorit, hogy az az idióta fél méterrel elé vágott be. Nyomtam neki azért egy megköszönő villogást is annak ellenére, hogy nem nagyon volt mit megköszönnöm...

Gondoltam, ennyivel kiélte magát, megnyugodott, hogy most biztos jól rám ijesztett, de stresszesebb emberrel volt dolgom. Átment a belső sávba és amikor az jobban megindult, akkor a nyomatékosítás kedvéért rám húzta a kormányt, majd azzal a lendülettel tovaszállt a városi forgatagban. Innen is csókoltatom a KEV-400 rendszámú (legalább könnyű volt megjegyezni) ezüst színű Corolla verso vezetőjét. De most jöjjön Ákos levele egy barátja sztorijával. Nos, neki egy még agresszívabb hülyével volt nézeteltérése.

Nem velem esett meg, hanem egy ismerősömmel (még friss) és igazából semmi különös nincs benne. Mégis az OKOT érdemes lenne megkeresni, mert szerintem ezzel a "fajtával" mindannyian szinte naponta találkozunk. (E/1-ben fogom írni, úgy jobban visszaadja.)

December 10, péntek este 8. M7-esen Budapest után kicsivel, 110-re beállok (100 a megengedett) a középső sávban. Messziről látszik már a nagy fehér béjenvé terepjáró a visszapillantóban, cikázik a sorok között. Engem jobbról előz, majd bevág elém és az előttem haladó közé, bőven úgy, hogy fékezzek (gondolom ez fel sem tűnik neki). Dudával és sok reflektorral honorálom.

Addigra ő már a belső sávban elhúz. Eltelik 10 másodperc, még látom magam előtt a belsőben és azt is látom hogy fékez, pedig üres a sáv. Mire odaérek azon a szakaszon csak "ketten maradunk", majd mikor egész közel vagyok, a belső sávból elém/rám húzza a kormányt. Ismételném hol járunk: autópályán, én 110-el, ő kábé 70-el. Padlófék. Most már a rendszámát is nézem: külföldi, német, "M"-el kezdődik. Majd miután kábé 50-re fékezek, elhúz a középső sávban.

Megint elmegy kábé 100 méterre, lassulni kezd. Gyanús. Lassítok én is és átsorolok a belsőbe, kábé 70-el (de még így is utolérem), megint rámhúzza. Balról betonfal, jobbról ő. Fékezek, most közel volt a csatt, átlógott az én sávomba és baloldalon betontömbök vannak.

Szerintem ezt ő is érzékelte, mert a "hirtelen sávváltás" után (tehát mikor rám/elém húzott), hirtelen vissza is ment. Ha nem teszi akkor az orrom pont a vezető ajtajában. Visszamegy a szélső sávba, sorol ki, én a belsőben közben felgyorsultam, megyek tovább.

Melléérek, azt várom, hogy üvölt és vörösen világít a kopasz feje. Ezeknek ilyenkor általában egy "nem odaillő elemet" szoktam küldeni (például egy puszit és egy mosolyt), mert azzal nagyon nem tudnak mit kezdeni, mivel azt várják, hogy vörös fejjel visszaüvöltök nekik én is. Ránézek: 40-es gyökér, izé... úr, nem üvölt, nem káromkodik, nem joggingos, nem kopasz, enyhén ősz, néz rám és ennyi. Lehajt, én egyenesen el.

Az egymilliós kérdés: MIÉRT?

Ha addig annyira sietett, miért volt ideje hirtelen "nem sietni"?
Hogy lehet valaki annyira hülye, hogy autópályán ilyen tempónál ezzel szórakozik?

Hogy lehet, hogy aki láthatóan jól szituált (vagy csak úgy tesz és pont ez a baja?) és látszik rajta, hogy nem sík gyökér, üvöltőkipufogós, tehát látszik, hogy vitte valamire, az nem látja be, hogy itt 2 (vagy több) ember életével játszik. 

Mit akar elérni? Balesetet nyilván nem fog (nem mer) okozni, de akkor meg? Autópályán nem szállunk ki verekedni úgysem, beszélgetni nem tudunk 100-al, nem is értem mire számít. És itt a "nem is értem" a lényeg. Az egyetlen ami történhet, hogy kicsit elszámolja magát és csattanunk, azt pedig mindketten bebukjuk.

A munkahely? Az asszony? A hitel? Vagy csak pont "nálam" szakadt el a cérnája?

Most nem csak erről a gyöké... emberről van szó. Nem értik meg az "ilyenek", hogy ez egy nagyon veszélyes játék? Kortól, nemtől, autótól függetlenül ennek nyertese nem lehet...

 

283 komment

Címkék: közlekedés autó hülye erőszak büntetés veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"streetfighter" 2010.12.14. 23:05:25

@Zsola777:
He-he-he. Ez talán jó szöveg egy ész nélküli száguldozónak, de rólam lepereg, mert én nem az vagyok.
De inkább ne fárasszuk egymást, hiszen teljesen más a hozzáállásunk a témához. :)

''autónepper.'' 2010.12.14. 23:07:39

@Anti Anyag: engem tudod nap mint nap hányan huzznak fel azzal hogy mondjuk m3ason látja hogy nem kis tempóval megyek és direkt kijön elém.... AMIKOR ELŐRE VILLANTOK HOGY NE... ő nem veszélyeztet engem ? hogy pl 180aról 120ra kell vissza fékeznem ? ezt kéne végig gondolni hogy nem csak TI vagytok az úton... vagy pl nem ismeri a macisajtot? akkor hol van a sok okos?

''autónepper.'' 2010.12.14. 23:10:44

@Zsola777: nem akarok bele szólni de a záróvonalas előzés is oylan ha belátom az utszakaszt akkor miért lenne veszélyes? nekem kb 10 másodperc egy előzés ha lepadlózom úgy izomból a kocsit... akkor mi volt ebbe veszélyes elmondanád?

champy 2010.12.14. 23:14:45

Egyáltalán miért akartok előzni, ha 100-as tábla van, és Ő már eleve 110-el ment?
Mit papoltok a jobbra-tartásról, mikor most szegitek meg a kötelező sebesség betartását?

Zsola777 2010.12.14. 23:15:01

@"streetfighter": Közlekedtél már átlag alatti teljesítményű autóval? Csak, hogy értsem, miért ez a hozzáállás. Nem az zavar, hogy gyorsan mész, hanem hogy leszarod a szabályokat. Ugyan hogy várnád el mástól, amikor te sem tartod be őket?
(Azt meg sem kérdezem, hogyan kaptál jogosítványt.) Ja, és valójában mitől és mióta érzed azt, hogy a szabályokat leszarva kell közlekedned, tekintet nélkül másokra?

zfuly 2010.12.14. 23:15:50

M1/M7 kivezető, ugyanott, pár hete.
Motorral megyek kifelé, békésen, váltok a középsőbe, a belső gyorsabb.
Hátulról villantás, majd kivédhetetlenül érkezik mellém egy BMW X5, amint a belső sávot előzi jobbról. Villantani mögülem villantott valaki (köszönet érte), az X5 cikázott tovább előre.

Utánamentem (motorral sem volt egyszerű, nem sportmotor). Jól szituált szőke nő volt, 150-170-nel hasított az AGIP kútig, onnan ki, majd a bevásárló központok felé tovább.

Vannak hülyék, na...

''autónepper.'' 2010.12.14. 23:16:34

@champy: miért ne akarjak előzni 100táblánál? ha mondjuk én 160at tartom ott jónak ? elmondanád? és ne gyere azzal kérlek hogy mert a szabály....

''autónepper.'' 2010.12.14. 23:19:39

@zfuly: 150-170 az nem nagy sebbeség mennél eg kört a kocsimmal ebbe oylan a 200km/h mint egy astrába a 110... nem érzed egyáltalán veszélyesnek !!!

Reggie 2010.12.14. 23:21:29

@Laser11: Itt is latszik, hogy nem tobbnyire nem a gyorshajtas miatt van beleset, hanem a sok figyelmetlentol.

Zsola777 2010.12.14. 23:33:10

@''autónepper.'': Kimondtad a választ: "nem ÉRZED egyáltalán veszélyesnek" - nem érzed, de veszélyes.

''autónepper.'' 2010.12.14. 23:34:19

@Laser11: mi a zene címe nem tudod?:D

am olyan már nekem is volt hogy sárga volt lámpa ment előttem egy csaj egy toyotával és satu féket nyomott és csak úgy tudtam elkerülni hogy ne csusszak bele hogy szembe sávba kikerültem ... mivel külsőbe is álltak ott nagy mákom volt:D

zfuly 2010.12.14. 23:35:16

@''autónepper.'': Dear Nepper, a békésen poroszkáló motoros eltaposási kísérletét mi hozza ki az X5 vezetőjéből???

''autónepper.'' 2010.12.14. 23:35:38

@Zsola777: ennyi erővel az astrába is veszélyes a 110...

''autónepper.'' 2010.12.14. 23:38:19

@zfuly: azt nem tudom lehet hogy nem vett észre... mondjuk aki nem vesz észre egy motorost az szerintem ha 10el menne se venne észre téged.:D

zfuly 2010.12.14. 23:39:21

@''autónepper.'':
Volt idő, hogy jártam Németországban sokat, autópályán békésen gurultam 180 körül. Van ötletem arról, mi veszélyes és mi nem.
Az M1/M7 kivezetőn 3 sávban cikázni 150-170 körül 2000+ kilós autóval, este, páralecsapódásban, nos az veszélyes. Főleg: veszélyeztet másokat.

zfuly 2010.12.14. 23:42:35

@''autónepper.'':
Konkrétan azzal teremtett veszélyhelyzetet, hogy ~30-50 km/h sebességkülönbséggel kivágott a belsőből a középsőbe, ahová lassan húztam át a külsőből. Ha motoros ritmusú sávváltást csinálok, egyszerűen letarol. Fél méteren belül volt mellettem.
Előre menve másokat is hirtelen fékezésre, kitérésre kényszerített.

''autónepper.'' 2010.12.14. 23:46:20

@zfuly: hmmm jó elhiszem elvégre nem voltam ott nem tudhatom hogy mivolt....de sajnos ilyen a közlekedés minden reggel mikor kocsiba ülünk vagy motorra patanunk valamilyen szinten az életünkkel játszunk...

D4D 2010.12.14. 23:46:34

@''autónepper.'':
"nekem kb 10 másodperc egy előzés ha lepadlózom úgy izomból a kocsit.."
- Nem megy egy hengered?:)))

Zsola777 2010.12.14. 23:47:40

@''autónepper.'': Igen, bizonyos helyeken és időben tökmindegy mivel mész, veszélyes. Astrában is, még akár az 50 is.

tundrazuzmo (törölt) 2010.12.14. 23:53:17

@Laser11: "Átfutva a kommenteket valakinél láttam, hogy a közlekedés sebessége csak rá + a rendőrre tartozik. Nagyon jó. Erről ez jutott eszembe:
" A társadalmi felelősség vállalás az, hogy egyének törődnek a saját tetteik a közösség többi tagjára gyakorolt hatásával. "
Ez néha jusson már eszébe mindazoknak akik 180-al, ill. agyatlanul közlekednek. "

Klasszikust csak pontosan idézünk. :)
Én ezt írtam: "A sebesség már csak rám és a rendőrségre tartozik, mert csak én és a rendőrség rendelkezünk számomra hiteles mérőberendezéssel. A másik autós nem."

Magyarázat: nem a 180-nal száguldásról szól a dolog, hanem arról amiről már több vita volt itt: Senkinek sincs joga feltartani a gyorsabb autót, arra hivatkozva, hogy az ő órája 130-at mutat, ezért a másik ne gyorshajtson.

Vettem a fáradságot, és végignéztem a 12 perces videót. EGYETLEN esetben sem az okozta a balesetet, hogy bárki 180-nal hajtott, hanem az, hogy nem tudott vezetni, és/vagy nem volt elég óvatos.

''autónepper.'' 2010.12.14. 23:54:33

@D4D: jó 10másodperc az ilyen tájékoztatási jelegű volt.:D de per pill semmi hibát nem produkál a kocsi:D:D:D:D

@Zsola777: azt nem tagadom... most a hó miatt is láttam pár érdekes dolgot...

''autónepper.'' 2010.12.15. 00:03:00

egyébként a suzukis volt a hibás!

tundrazuzmo (törölt) 2010.12.15. 00:03:13

@Zsola777: @''autónepper.'': Kimondtad a választ: "nem ÉRZED egyáltalán veszélyesnek" - nem érzed, de veszélyes.

Szerintem meg tényleg nem veszélyes. Egy JOBB autó menetstabilitása, tapadása, fordulékonysága, erősebb fékei, stb. FÉNYÉVEKKEL több biztonságot adnak. Ezt vitatni nem érdemes. Rátenni sem kell az életünket, de azért sokat segíthet. Németországban miért biztonságos 180-200-nál ugyanaz az autó? Mert nem veszi körül a sok tötymörgő balfék!

jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:07:21

@horex:
"Csak annyira fáj nekem kimenni a szélsőbe mint neked a belsőben előzni"

Csak az a különbség, hogy míg ami nekem fáj (a belsőben előzni) az szabályos, a te középsőben maradásod, meg szabálytalan.

Hogy kérdésedre válaszoljak...:

Természetesen, ha van hely, akkor a külsőben megyek. Pont ezért zavarsz engem a középső sávban. mikor utol érlek téged, te egy sávval beljebb vagy tőlem. De nem mehetek el tőled jobbra, mert az szabálytalan (van akinek számít ugyanis). Hanem be kell sorolnom mögéd, majd a belső sávba. A művelet után vissza két sávot.
Nekem kell dupla sávot váltanom, csak mert neked derogál az üres szélső sávban menni.

Én igyekszem szabályosan közlekedni. roppantul zavar, mikor egy szabálytalan miatt, nekem van extra teendőm.
Nem vagyok hatóság, nem fogom rajtad számon kérni, nem foglak büntetni, de a véleményem meg van. Aki ennyire szarik a másik emberre, az ne várjon másoktól sem jobbat.
Ismered a mondást? Amilyen az adjon Isten...

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2010.12.15. 00:07:52

@little honey: "És mélyen elszomorít, hogy az van kiírva az M7 világító tábláin, hogy "Jobbról előzni tilos" és nem az, hogy "Jobbra tartani kötelező"."

Abszolút like gondolat - ki veti fel a szerveknél? :)

jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:11:50

@Stomi: Szerintem nem is arról van szó, mikor a külsőben nem lehet elég gyorsan haladni.
Ha valaki lassítás nélkül nem tud vissza menni a külső sávba, akkor nem is várom el tőle. Akkor sem, ha nincsen több sáv tőle balra.
De ha lassítás nélkül a külsőben is tud közlekedni, akkor mindenkinek ott a helye.

Persze mit várunk olyan hólyagtól, aki 100 helyett 110-el megy és büszke is rá. Aztán mikor más sérti meg a KRESZ-t akkor meg pampog.

Zsola777 2010.12.15. 00:24:23

@tundrazuzmo: ...mert mindenki betartja a szabályokat, különösen az autópályán. Ha meg van egy hülye, az ott pusztul, a többi meg áll a stauban. Tapasztalat.
Ha itthon is mindenki betartja a szabályokat, lesz olyan a morál, mint kint, menjünk gyorsabban. De amíg ilyen szar az egész, előbb mindenki tartsa be. Aztán beszélhetünk az enyhítésről.

jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:40:59

@"streetfighter":

:-)

Na persze. Nem is gondoltam, hogy magadra veszed... :-)

Ugyan mitől volnál jobb, ha te is teszel a szabályokra?

Reggie 2010.12.15. 00:44:28

@jelentéktelen alak: Talan attol, hogy nem esz nelkul szaguldozik... Mindig csak az esz nelkuli szaguldasbol van baj.

jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:45:43

@''autónepper.'':

"ember"! Még magad is alul múlod?

"ő nem veszélyeztet engem ? hogy pl 180aról 120ra kell vissza fékeznem ? ezt kéne végig gondolni hogy nem csak TI vagytok az úton"

Hát ezt tényleg nagyon át kellene gondolnod...
Ugyanis nem Ő veszélyeztet téged, hanem te Őt. Mióta szabad 180-al menni egy magyar autópályán????
Aki ilyen agyatlanul száguldozik, az játssza már meg magát. Még mindig nem a nyúl viszi ám a puskát..

jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:48:42

@champy: Mert ő pampog az agresszív BMW-s ről (jogosan) miközben sem a sebességhatárt nem tartja be, sem a jobbra tartási kötelezettséget!

Persze mindez nem indokolja azt amit a másik tett, de erősen jellemzi a hisztiző barátját a posztolónak...

Reggie 2010.12.15. 00:49:47

@jelentéktelen alak: Ha szabalyosan valtana savot, akkor nem veszelyeztetne. Savvaltas elott bele kell nezni a tukorbe, hogy nem kozeledik valaki a masik savban ill. nem kezdett-e mas is elozni minket, aztan meg kell nezni a holtteret, es ha sehol senki, akkor szabad savotvaltani. Ha valaki ezt megteszi, akkor biztos nem kenyszerit senkit arra, hogy 130-ro l20-ra vagy akar 180-rol 120-ra fekezzen.

jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:50:45

@''autónepper.'': Erre csak azért nem hülyézlek le, mert nem méltó hozzám. De téged remekül jellemezne...

jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:53:16

@Reggie: De miért csak a másiktól várod el a szabályok betartását???
(vonatkozik mind két fél álláspontjára)

Érsd:
Ha nem nézek a tükörbe sávváltás előtt, akkor nem várom el, mástól sem, hogy nem hajt gyorsan.
Ha nem tartom be a sebességhatárokat, akkor nem várom el, hogy más betartja a sávváltás szabályait.

Vagy csak a másik legyen a szabályos??? Na ez a veszélyes és bunkó hozzáállás...

jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:57:25

@tundrazuzmo: Tehát ezt a többlet biztonságot nagyobb sebességgel le kell rontani a régi szintre. logikus. Vagy mégsem???

Reggie 2010.12.15. 00:58:34

@jelentéktelen alak: Mert ez a problema a sebessegtol fuggetlen, a veszelyhelyzetet a savvaltas idezi elo es nem a sebesseg, ugyanis ha a savot valto a ra vonatkozo szabalyokat betartja, akkor a mogotte jovo sebessegetol fuggetlenul nem lesz baleset, mig ez forditva nem igaz. (Tehat hiaba halad valaki a sebesseghataron belul, ha a savot valto nem korultekintoen jar el akkor lehet baleset).

jelentéktelen alak 2010.12.15. 01:04:00

@Reggie: Csudát.

A közlekedés legnagyobb veszélyét maga a sebesség jelenti. Ezt a veszélyt lehet ésszerű keretek között tartani. De mikor valaki jelentősen túllépi a sebességhatárt, az minden, csak nem az. Az ilyen eleve fokozott veszélyforrás. Persze pökhendiségből, kivagyiságból, butaságból kifolyólag (ki-ki válassza ki a neki megfelelőt) sosem fogják elismerni a notórius gyorshajtók.

A legnagyobb baj, hogy ők talán azt hiszik, hogy egy matrix-ban teszik amit tesznek, pedig érző, hús-vér emberek életével játszanak.
Sosem az a fő bűnös, aki picit hibázik, elnéz valamit, téved és emiatt a gyorshajtóval konfliktusba kerül. A gyorshajtó teremtett feleslegesen és aránytalanul nagy veszélyhelyzetet!

jelentéktelen alak 2010.12.15. 01:06:20

@Reggie: Csak hogy a baleset következményei mások, ha nem egy gyorshajtó az egyik fél. Ez a nem mindegy!
Mindenki hibázhat és hibázik is -még a gyorshajtó is.
Azért vannak a szabályok, hogy a hibákból fakadó károk ne legyenek olyan hatalmasok.

Reggie 2010.12.15. 01:08:00

@jelentéktelen alak: Abban igazad van, hogy a balesetben keletkezo kar/serules merteket noveli a sebesseg, de a balesetet nem a sebesseg hozza letre, hanem a nem kello korultekintessel torteno savvaltas. (Tehat a gyorshajto a baleset merete miatt felelos, a savvalto pedig a baleset letrehozasa miatt felelos.)

jelentéktelen alak 2010.12.15. 01:13:15

@Reggie: Ha az egyik fél nem gyorshajtó, még akkor is mások a körülmények, ha nem is lesz baleset a figyelmetlenségből.
A KRESZ-t meg lehet szegni, de a fizika törvényei számon vannak kérve.

Aki nem vezet inkorrekt és veszélyes tempóval, az lehet egy gázelvétellel tudja korrigálni más hibáját, míg a gyorshajtó csúszó , vagy csúszáshatáron fogja megközelíteni a másikat. innen pedig mese a gyorshajó tudása. Csak a szerencsén múlik, hogy nincsen baleset.
Na ez a veszélyes, nem csak a figyelmetlenség.

jelentéktelen alak 2010.12.15. 01:14:43

@Reggie: A következőben erre is válaszoltam... :-)

A legtöbb esetben a balesetért IS felelős a gyorshajtó IS.

Reggie 2010.12.15. 01:15:37

@jelentéktelen alak: Ez igy van, de mint irtad mas hibajanak a korrekciojarol van szo. Tehat a tortenet onnan indul, hogy a masik hibazik. Tehat a masik az okozo, mint ahogy te is irtad most.

Zsola777 2010.12.15. 01:58:18

Rájöttem, mi lenne jó terápia egy notórius szabálytalankodónak, gyorshajtónak: közmunkaprogram keretein belül két hétig tartson a tűzoltókkal, szembesülni a helyszínen az eredményekkel. Ha aztán nem változik meg a véleménye, legyen katona Afganisztánban :)

Reggie 2010.12.15. 02:44:09

@Zsola777: Az miert jo? Ulhet a szirenazo kocsiban es nezheti, ahogy athagnak egy csomo szabalyt legalisan. Szerintem ez esetenkent olaj a tuzre.

[mike] 2010.12.15. 04:36:41

@esef: Azért van 3 sáv, hogy szépen elnyelje a forgalmat... Vicces lenne, ha mindenki a szélsőben menne. De egy-két majomnak ez tetszene, ahogy látom. Te jó ég... És nem a 80-90-nel tötymörgőkre gondolok most! Gyakran van olyan szitu, hogy a belsőben 150-nel vonatoznak és a 130-140 kevésnek bizonyul a középsőben. Csak éppen azért kevés, mert a tag nem képes besorolni a belsőbe... :D:D Arról meg nem az tehet, aki a középső sávban halad. Ez a nem mindegy.

zfuly 2010.12.15. 04:50:32

@Reggie:
De, sajnos veszélyhelyzetet gyakran maga a gyorshajtás idézi elő. A sávváltásnál (előzésnél) a szokásos sebességekre készül az autós, aztán jön valaki jóval a sebességhatár és a megszokott tempó felett.
Szerinted ki a hibás?

2010.12.15. 05:57:43

110-el a k**** anyjért kell a középső sávban menni, a legkomolyabb, h múltkor egy rendőrt előztem meg ott jobbról emiatt, nem állított meg, pedig kiváncsi lettem volna mit mond

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.12.15. 06:48:10

Azé' megint poén már, hogy sokan köpködnek arra az emberre, aki 110-zel a középső sávban mer menni, mert az ilyen mazsoláknak a szélső sávban kell haladniuk, nehogy veszélyeztessék egymást az ő 160-as tempójukkal.

Csak Norris 2010.12.15. 07:59:50

@KárászAti: Azé vazeg, mert a sebességtúllépésért büntetnek kishazánkban, a jobbratartás kihagyásáért nem. Egyik sem jobb, de vannak helyek ahol ezt betartatják, viszont nincs sebességhatár.

Köszönjétek meg egyébként a rend derék őreinek, hogy csak kaszálni akarnak, mert ugye a belső sávban folyamatosan haladókhoz nem elég kiállni a legtöbb helyen, hanem járőrözni is kellene. Kényelmesebb kiállni a trafival, és így előteremteni az előírt bevételt.
A kopasz köcsög audist meg nem büntetik, mert félnek tőle.

sterimar 2010.12.15. 07:59:53

"110-re beállok (100 a megengedett) a középső sávban."

Még le is írod, de nem jössz rá magad? Miért kell beállni a középső sávba? A Kresz jobbra tartási kötelezettséget ír elő!
Nagyon bosszantó amikor a külső sáv tök üres, de legalábbis nagyon sok hely van, mégis valaki úgy ragaszkodik a középső sávhoz, mint az életéhez. Mi van a középső sávban ami annyira vonzó?

Nyilván a BMW-s sem volt teljesen komplett, lehet, hogy aznap hagyta el a felesége vagy ki tudja.

_B_ 2010.12.15. 08:15:30

@sterimar: Ha ismered a környéket, tudod, hogy nem érdemes kimenni a külsőbe, ha nagy a forgalom....márpedig ha jobbrol előzte a középsőben, akkor nagy volt a forgalom(belső foglt). A buszok kamionok, és a felhajtók miatt 10 mp-enként kéne sávot váltani. Ha meg nem ismered azt az utat nem kell pofázni.

_B_ 2010.12.15. 08:30:20

Egyébként meg el lehet indulni 10 perccel előbb (vagy hazaérni később 10 perccel), és akkor nem kell a pályán cikázni 180 és 80 között padlógáz satufék kombóban. Szépen be lehet állni 130 körülre. Lehet hallgatni chill zenét a terápiás céllal a parasztok ellen:)
Az említett 10 perc ~100km távolságnál érvényes, amugy kevesebb. Lehet utána számolni, hogy 110-es és 150-es(ez már elég durva) ÁTLAGGAL mennyi a különbség. És ez csak a pálya, oda még el is kell jutni, ami általában nem gyorshajtós rész:)

joszip 2010.12.15. 08:46:03

Tanuljátok már meg, hogy:

180-nal
100-zal
70-nel

Sük-sük, nák-nék?

Tomi1973Wien 2010.12.15. 09:15:14

a minap nem sajat kocsival, hanem egy ismeros összkerekes öreg kis suzukijaval mentunk ki teruletre (vadaszni). a bakonyban helyenkent nem olyan konnyu elozni. idiota llat beallt a seggembe, nyomta a dudat, fenykurtot...stb... amint lehetett, megeloztem a TGK-t elottem, majd kovetkezo faluban elertuk celunkat. dudalos polgartars befekez mogottem, kiugrik, elkezd uvolteni. aztan elfeheredve visszaugrott es elmenekult.... ugyanis idokozben kihajtogattuk magunkat a suzukibol, s a fegyvertok is a vállra kerult... :-DDD

Tomi1973Wien 2010.12.15. 09:19:30

@_B_: ezekel a szamolasokkal rovidebb tavon nincs is baj.... csak ha hosszabb tavon megy az ember, es 20-50km megtetele utan rendszeresen kifog egy barmot, akkor a 130-as atlag sem segit egy ido utan....
pl. becs - szabadka ca. 450Km, normal esetben 4,5ora hatarral egyutt.... ha kifogok nehany barmot, azonnal 5,5 ora lesz belole....

bécs - offenburg laza 800km.... itt ugyanez a szitu... ergo, neha tenyleg nyomni kell, mert hiaba indulok el 10 perccel korabban, az ekkora tavon hamar elveszik, es 1 oraval meg nem indulok el hamarabb a sok kocsog miatt, inkabb letolom oket a picsaba....

krampam 2010.12.15. 09:36:57

BMW X-akármi... itt már minden egyértelmű volt. Ilyet csak az "olyanok" vesznek.

krampam 2010.12.15. 09:40:16

@zfuly: "A sávváltásnál (előzésnél) a szokásos sebességekre készül az autós, aztán jön valaki jóval a sebességhatár és a megszokott tempó felett."

jaj, hányszor belefutok ilyenbe. aztán villog/dudál a paraszt, mert elé mertem jönni. Igaz, hogy 50 helyett legalább 70-nel jön...

dzsaszper 2010.12.15. 09:52:04

@tundrazuzmo: azért akadnak balfékek Németországban is.
Viszont náluk a jobbra tartsot sokkal komolyabban veszik és sokkal dinamikusabban vált sávot mindenki.
Ha többféle sebességgel haladnának egyszerre,, mint ahány sáv van, akkor jellemzően az kezdhet a következő előzésbe, akinél várhatóan nagyobb nagyobb a sebességkülönbség.
Ez kultúra kérdése, nálunk nincs kialakult közlekedési kultúra a sávok használatában, ami miatt sok a tötymörgő és a cikázó.

dzsaszper 2010.12.15. 09:55:39

@''autónepper.'': nálam volt már olyan, utoljára a Szentendrei út Békásmegyerre bevezető lakott területen kívüli szakaszán, 60-as korlátnál (70-75 között haladhattam), hogy rendesen 100 feletti tempóval mögém érkezett egy autó. Mivel cikázott, mire észrevettem és kisorolni kezdtem volna, addigra ő már elkezdett jobbról előzni...

időben visszakorrigáltam a belső sávba, így nem lett csatt...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.15. 09:58:40

@_B_: "Lehet utána számolni, hogy 110-es és 150-es(ez már elég durva) ÁTLAGGAL mennyi a különbség."
40 km a különbség egy óra alatt. Ez a 110-el megtett út 36,4%-a. Nem elhanyagolható, jelentős rész, több mint a harmada...

hpty 2010.12.15. 10:54:42

@ulpinus: "...a 100-at mérföldben értelmező ..."
Ez jó!

Egyébként Magyarországon az Si rendszer van, ahol meg a sebesség alapértelmezettje a m/s!
Vagyis ott 360 km/h a max. megengedett. :D:D:D

Zsola777 2010.12.15. 11:17:31

@Reggie: No, te se látod a lényeget. Nem az a lényeg, hogy ül a kocsiban és gyorsan odaér valahova, hanem az, hogy meglátja, milyen pl. a kiloccsant agyvelő a valóságban. És azt is el fogják mondani neki, hogy ki ment kinek, miért és hogyan. Ha az eredményen elgondolkozik, vezethet.

digitime 2010.12.15. 11:47:11

Visszakérdezek. A sok dudával és reflektorral a postíró haverja mit akart elérni? Az ilyen istenbarma úgysem veszi észre, hogy elbaszta, csak még jól fel is hergeled vele. Én ilyenkor örülni szoktam hogy elkerültem a koccot, és megyek tovább. Max fejrázok.

CD-R80 2010.12.15. 13:49:59

@dzsaszper: Igen, valóban..
S persze ott aki cikázik azt jó eséllyel kapja ki a civilruhás rendőr vagy akár a vámos is egy parkolóba interjúra.. Persze gondolom aki itt ilyen nagy májer közlekedéspolitikai szakértő az ott szépen meghúzza magát:DD
Biztos a tudat teszi hogy nem itthon vagy, de ott is ugyanúgy vannak balfékek meg önkéntes rendőrők.
Legalábbis nekem volt párhoz szerencsém.

nefeledd 2010.12.15. 16:15:03

szerintem a legnagyobb probléma a magyar közlekedési mentalitásban , hogy az emberek nem partnerként kezelik a másik autóst hanem ellenségként akit le kell nyomni bármi áron
valóban a párhuzamos közlekedésben kötelező érvényű jobbra tartás van ,
de van az adott útszakaszon egy sebesség korlát ami mindenkire kötelező jellegű illetve a KRESZ külön említi ilyen esetekre a buszokat és a teher autókat is , akik nyilván valóan lassabban fognak haladni , továbbá a köznyelvben elterjedt "kalapos" "hétvégi" félős vagy egyéb jelzőkkel illetett autósokat akik nem használják ki a sebesség megengedett felső határát
a párhuzamos közlekedésnél ezek előzésére szolgál a belső sáv
Nem azoknak a gyökereknek akik egy nagy teljesítményű autóban száguldoznak és fel vannak háborodva a sebességhatárt betartókon.
Az tévedés , hogy óóódis bmw-s mercis, bár igaz az , hogy ezekben az autókban ül a legtöbb frusztrált nagyon sietek , de nem tudom megmondani miért egyén , hiszen a köznyelvbe valami oknál fogva beépült ez a tudat és nem véletlen . Viszont azzal , hogy valaki ilyen kocsit vásárol még nem lesz automatice bunkó. Egy szó mint száz a sebesség határ és a követési távolság betartása mindenhol a kulcs kérdés azután lehet a párhuzamos közlekedésben a jobbra tartásról beszélni.

krampam 2010.12.15. 17:12:44

@nefeledd: "hogy az emberek nem partnerként kezelik a másik autóst hanem ellenségként akit le kell nyomni "

sajnos nem csak az autós világban van így, de itt nagyon jól megfigyelhető. 1 méter előnyért bármit megtesznek. és ez analóg a sorban elédtolakodóval a postán, stb...
nem csoda, hogy itt tart ez az ország.

jelentéktelen alak 2010.12.15. 18:46:51

@nefeledd: Sok mindenben értek Veled egyet, de én nem tennék különbséget a szabályok prioritásakor a jobbra tartás és a sebesség limit között. Egyaránt fontosnak tartom mindkettő betartását és betartatását. Akár csak a többi pontját a KRESZnek.

Flugos furgonos 2010.12.15. 19:13:42

@_B_: De érdemes! Minden nap arra járok, a Sasadi úttol az Egéruti feljároig csak én járok a jobb szélsőben. Hát igen általában gyorsabban mint a középsőben közlekedök, de évek alatt rájöttem: nem kell attol félni hogy valaki kijönne elém, mindenki görcsössen ragaszkodik a középső sávhoz

Reggie 2010.12.15. 19:41:44

@zfuly: Mar ott tevedsz, hogy a savvaltasnal nem keszulni kell a szokasos sebessegekre, hanem felmerni a masik auto sebesseget. (Ezt biztos elmondta neked is az oktatod). Nyilvan ha valaki felmeri a masik sebesseget akkor nem tortenik baleset. Tehat az a hibas aki nem meri fel a masik sebesseget.

@Zsola777: Latom a lenyeget, epp azt mondtam, hogy lennenek akik nem a lenyeget latnak. Olvasd el meg egyszer, hogy mit irtam.

csintapala (törölt) 2010.12.15. 21:10:24

@Reggie: "Mar ott tevedsz, hogy a savvaltasnal nem keszulni kell a szokasos sebessegekre, hanem felmerni a masik auto sebesseget. (Ezt biztos elmondta neked is az oktatod)."

Nekem ezen kívül még a bizalmi elvet is elmondta, közvetlen azután, hogy megtanultam a sebességkorlátozó táblákat (is).

Természetesen kell használni a tükröt, meg fel kell mérni a közeledő autó sebességét, de ugye "minden közlekedő ismeri és betartja a közlekedés szabályait", tehát arra nem kell számítanom 130-as táblánál, hogy ami az előbb a tükörben még csak egy távoli kékesfehéren derengő xenon pötty volt, az 2 másodperc múlva már az ánuszomat fürkészi 5 centiről reflektorral.

jelentéktelen alak 2010.12.15. 22:32:45

@Reggie: Nekem az oktató annyi mindent elmondott...

Sokaknak túl sok lehetett az infó egyszerre, így csak bizonyos részeire emlékeznek.

Van akinek csak az rémlik, hogy jobbra kell húzódni, de elfelejti, hogy milyen tempóval közlekedhet. Van aki csak arra emlékszik, hogy milyen tempóval közlekedhet, de arra nem, hogy jobbra kell húzódni.

Így van ez a tükör használatával, meg a sávváltással is. Van aki emlékszik, rá, van aki nem. Hát nem érdekes? :-)

Én abból indulnék ki, hogy az kérjen számon valaki bármilyen szabályt, aki maga mindre emlékszik és mindet be is tartja. Nem volna érdemes kipróbálni, hogy a magunk dolgával törődjünk a másik helyet?
Vonatkozik ez a gyorshajtóra és a középső sávban maradóra is.
Én nagyon ritkán hajtok a limitnél gyorsabban és akkor sem sokkal gyorsabban. Így még soha nem sodort veszélybe a tükröt nem használó sávváltó. Talán ezért is mondom azt, hogy az ne akadjon ki a szabálytalan sávváltóra, aki maga szabálytalanul gyorsan hajt.

lehet azon vitatkozni, hogy melyik veszélyesebb, melyik pofátlanabb, de ebben úgysem lesz egyetértés. Inkább arra kellene fókuszálni mindenkinek, hogy ne a másiktól várja el a szabályos közlekedést, hanem saját magától!

D4D 2010.12.15. 22:48:33

@jelentéktelen alak:

"Van akinek csak az rémlik, hogy jobbra kell húzódni, de elfelejti, hogy milyen tempóval közlekedhet. Van aki csak arra emlékszik, hogy milyen tempóval közlekedhet, de arra nem, hogy jobbra kell húzódni."

Humoros és igaz. Sajnos én is ilyen vagyok (az egyik), bár mostanában egyre jobb a memóriám, és kezdem betartani a sebességhatárokat.

[mike] 2010.12.15. 23:50:47

@D4D: nálunk nincs is sebességkorlátozás az autópályán, miről beszélsz? :D
Ja, hogy az a németeknél van? Bazz... mindig összekeverem.... :D:D

Reggie 2010.12.16. 00:10:14

@jelentéktelen alak: Nem szamonkeresrol beszeltunk, hanem arrol, hogy ki okozza a balesetet. Veletlenul a tobbiek gondolatmenetere reagaltal.

_B_ 2010.12.16. 08:23:29

@newtehen: Hát honnan nézzük, ha gyorsan mész nyersz 26%-ot időben, ha lassan akkor vesztesz 36%-ot:))
Tegyük hozzá a 150-es átlaghoz párszor csúnyán bele kell verni a 200-ba óra szerint.

_B_ 2010.12.16. 08:26:09

@Flugos furgonos: Ez attól függ mikor mész, én péntek este szoktam menni, és akkor rogyásig van busszal+lassú teherekkel a külső, talán az auchan körül néha lehet nyerni kicsit a külsőben, de nem egy életbiztosítás:)

"streetfighter" 2010.12.16. 09:40:16

@jelentéktelen alak:
"Én nagyon ritkán hajtok a limitnél gyorsabban és akkor sem sokkal gyorsabban. Így még soha nem sodort veszélybe a tükröt nem használó sávváltó."

Ez aztán a komoly összefüggés! :D
És arra nem gondoltál, hogyha 130-cal előzől valakit az autópályán, a tükröt nem használó ugyan úgy neked mehet, mintha 150-nel haladnál.
Így sem, úgy sem tudod kivédeni, ha oldalról neked megy, vagy neked a limitig védőpajzsod van? :)

jelentéktelen alak 2010.12.16. 14:17:44

Két alapvető tévedésed van.

1. Nem csak az leírt, sebesség határokat tartom be, hanem figyelve a forgalmat, ha indokolt, akkor még a 50-90-110-130nál is tudok lassabban menni.
Így ha jelét látom annak, hogy valaki sávváltásra készül, akkor az nem fog tudni meglepni. :-)

2. Védő pajzsom nincsen, de mivel kisebb sebesség különbség, könnyebb korrigálni bármit is.
Az, ami neked komoly fékezéssel kerülhető csak el, részemről egy gáz elvétel.

100 körüli, de azonos sebességnél, ha mellettem van a bamba pilóta autója és húzza rám a kormányt, akkor is elég elvennem a gázt, hogy 3-4méterrel hátrébb legyek hozzá képest, mire sávot váltott.
De minél nagyobb sebesség különbséggel közelítek hozzá, annál nagyobbat kell fékeznem, ha így tesz és annál nagyobb az a távolság is, ami ilyen jellegű veszélyt hordoz.
Ezért van az, hogy ha 130al előz valaki egy 110-120-al haladót, abban nincs akkora rizikó, mintha 150-170-el teszi.

Nem lep, ha ezt is másként gondolod. Ugye szerinted ha a 100al haladót 300al előzöd, akkor nincs ideje eléd húzni a kocsit? :-)

jelentéktelen alak 2010.12.16. 14:21:02

@Reggie: A balesetet ketten okozzák.

A gyorshajtás pont annyira közre játszik abban, hogy baleset lesz a figyelmetlenségből, mint a figyelmetlenség, hogy baleset lesz a gyorshajtásból.

jelentéktelen alak 2010.12.16. 14:29:31

@[mike]: Párszor átmentem már Németországon. Nekem egyáltalán nem tetszik ami ott van. Elvileg nincsen sebességkorlátozás, gyakorlatilag a pálya -sacra-felén van.

Nincs annál rémesebb, mint mikor 180+ -al előzök valakit, majd a kanyarban ott figyel a 130-as tábla. Lassuljak le addig 130-ra, és térjek vissza a külsőbe, ahol jön a lehagyott 150-el. Szép feladat. Legalább elő lenne jelezve!
Igaz, elvileg ö is le kellene lassuljon, de ritkán teszik.
Az utóbbi időben, ott sem megyek 140-150felett. Nincsen értelme.

Mielőtt Németországba mentem volna először autóval, megetették velem, hogy az autópálya ott maga a kánaán. Háááát, szerintem semmivel nem jobb, mint mondjuk a magyar pályák zöme, bár az tény, hogy a hálózat jobban lefedi az országot.

[mike] 2010.12.16. 14:59:40

@jelentéktelen alak: jól mondod. Ott nem az a bajuk, hogy nincsen autópálya, hanem az, hogy nem 4 sávos. Ezért építik át az összeset. Egyébként máshogy nem is lehetne, olyan irdatlan távolságok vannak. Szerintem itthon sokkal veszélyesebb 150-nel döngetni a belsőben, mint ott. Nálunk még vannak ifák, amik simán felmennek megrakva és 60-nal bandukolnak. Túl nagy a kontraszt néha... De ha megfigyeled, a svábok azért féldiszkréten be szokták tartani a sebességkorlátozásokat, főleg, amikor torlódásra figyelmeztet a tábla.

jelentéktelen alak 2010.12.16. 15:52:50

@[mike]:
"De ha megfigyeled, a svábok azért féldiszkréten be szokták tartani a sebességkorlátozásokat, főleg, amikor torlódásra figyelmeztet a tábla."

Ahhoz túl ritkán és túl keveset járok Németországban (csak átutazni szoktam rajta), hogy meg tudjam különböztetni német rendszámos német sofőrt, német rendszámos nem német soförtől.

Különbség meg biztosan van. Mindenütt van, miért pont ott nem lenne?

"streetfighter" 2010.12.16. 18:37:21

@jelentéktelen alak:

Azt hiszed nem tudom miről beszész? :)
Tudom én, csak vannak olyan helyzetek, amikor semmit nem érsz vele, hogy a megengedett sebességgel mész, mert akkor sem tudod elkerülni a balesetet.
Úgyhogy azért ne tulajdoníts természet feletti lehetőséget a sebességhatárok betartásától. :)
A kisebb sebesség nagyobb esély a baleset elkerülésére, ill. csökkenti a sérülések nagyságát, ha mégis bekövetkezik.
Ez is nagyon fontos, ezt nem vitatom. Maradjunk ennyiben.

Reggie 2010.12.16. 19:18:22

@jelentéktelen alak: Nehogy azt hidd, nem kell _sokkal_ nagyobbat fekezni, mert nagyobb sebessegnel nagyobb a kozegellenallas is.(a sebesseggel negyzetesen aranyos)

_B_ 2010.12.17. 08:22:46

@Reggie: Ez kb akkora hülyeség volt, mintha azt mondod, hogy ha 20-al mész és kiugrik eléd egy gyerek, ugyanugy tudsz megállni, mint 50-ről.
Fizikai háttér:
És a mozgási energia hogy is van.... csak nem négyzetes?:)
A fékerő meg konstans(nagyjából).
Ahol már a légellenállással komolyan számolni lehet fékezéskor, az a nascar meg F1 csúcssebesség.

Flugos furgonos 2010.12.17. 19:11:47

@_B_: Na ez igy nem igaz! Ma Pénteken este 17:22-kor értem ki a pályára, a szélső sáv tök üres a középsöben itt-ott autó. Az egérutig 3 db autot előztem meg /szabálytalanul/ 1 s40 volvot, 1 Opel astrát, és 1 Seat ibizát, ugy hogy én a jobb szélsőben 80 km/ orával haladtam. Bár én is az M7-en jövök tovább de még sosem kellet az 1-es felé mennem mert nem birtam volna besorolni. Kivéve ma mert a 7-es az elágazásig volt dugulva a baleset miatt.

Tron65 2010.12.17. 19:43:44

Éééérdekes.
Amíg 1200-es zsiga kombival jártam, SENKI nem akarta rámhúzni a kormányt.

Reggie 2010.12.17. 21:01:13

@_B_: Te beszelsz hulyeseget. Van kocsid, probald ki, hogy mennyire lassulsz fekezeskor 130-nal es 170-nel.

De a legellenallas altal kifejtett ero keplete: F=cw*A*p/2*v^2

Tehat pl az en astramnal 0.34-es formatenyezoje van kb, 1035kg, 2m^2 homlokfelulettel ennel a sebessegnel 0.87m/s^2 a legellenallasbol eredo lassulas. Az autok fekrendszere 2.5-8m/s^2 lassulast tudnak okozni(en kocsimnal nem tudom mennyi pontosan), tehat a legellenallas erre 32-8.5% -ot tesznek ra. 130nal ez az ertek mar csak 0.52m/s^2. Azaz 170-nel a 130-hoz kepest nagyon jo fekerendszer mellett 4%-al no a lassulasod a legellenallas miatt, nagyon rossz fekrendszer mellett pedig 10%-al. Azert mar 4-10% plusz fekero sem elhanyagolhato.

Integrált Szerverterror 2010.12.18. 04:59:52

@Reggie: Ezzel az a gond, hogy a 170-es és a 130-as sebesség között a két lendület különbsége nagyobb mint a két légellenállasi erő között. Ergo minél magasabb az alapsebesség annál lassabban lassul.

Integrált Szerverterror 2010.12.18. 17:22:49

@D4D: Hívjuk akkor tehetetlenségi erőnek, csak akkor a fizikusok a szívükhöz kapnak:)

Reggie 2010.12.18. 17:53:38

@Integrált Szerverterror: Ez igy igaz, ezert is montam, hogy nem kell _nagyon_ fekezni. Azt nem allitottam, hogy nem kell rasegiteni.

Reggie 2010.12.18. 17:55:53

@D4D: Ne azt nezd, hogy mit mond, hanem hogy mire gondol:)

Integrált Szerverterror 2010.12.18. 18:22:05

@D4D: Nem. Most barkóbázunk?:)

De tudjátok mit? Engem nem is érdekel az egész, fejezzük be!:D

_B_ 2010.12.20. 08:39:29

@Reggie: Amit leírtál az tök igaz, de érvnek gyenge... 10% LASSULÁSBAN, de nem fékútban.
Ha 30km/h sebességkülönbség (ő 100, te 130). Legyen 5m/s2 a te féked, +0.5 a légellenállás. Így kb 1.5s idő kell a lassításhoz + kb 0.2-0.4s a reakcióidődnek..
170-ról 100-ra (5 + 0.9 m/s2) 3.3s + reakcióidő. És eközben ráadásul kb 40km-hval gyorsabban mész, mint az előbbi esetben!
s = v0*t + a/2*t^2 (a negatív)
130->100: 48m + reakcióidőre 11m
170->100: 124m + reakcióidőre 14m

Ezalatt lassúpajtás konstans 100-al halad előttünk, megtesz 41m, második esetben 92m-t feltéve hogy nem toltuk meg:)

18m vs 46m az a követési(elédvágási) távolság, ahol még fékezéssel elkerülheted a koccot. Azért nem mindegy

Alex2000 2010.12.22. 15:21:39

Szerintem félre kefélt az asszony azért volt ilyen ideges.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása