Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Biztos gyakran cserél izzót

2011.01.03. 20:35 :: SilentSound

Én Tibor helyében az egész parádé végén tuti nem dudáltam és villogtam volna rá egy ilyen baromra, mert ki tudja, mire képes, ha a kamionos ennyire vissza tudta szivatni. Elmebeteg az ilyen folyamatosan fénykürtölő-dudáló, kamionra személyautóval ráhúzó ember. De itt ezen már nem lepődik meg senki. Az is gáz, hogy ez így van.

A közlekedési kultúra újabb gyöngyszemének voltunk ma tanúi. A történetke főszereplői: egy román rendszámú Merci terepjáró és két magyar kamion. Időpontja ma (12.21.) este az M5-ösön Pest felé, a Kecskemét utáni súlykontroll pont után.

Az említett jármű előtt haladtunk, mikor elértünk a kontrollponthoz, ahol 100-as tábla van kirakva. Kihúzódtam és lelassítottam, így a terepjáró elénk került. Korábban már villogott ránk, mikor mi az előttünk lassabban előző kocsi miatt nem tudtunk gyorsabban menni... Nagyon sietős lehetett már akkor is... Mikor meglátta a mindig ott álló rendőrautót jókorát fékezett, majd elhúzott.

Nem telt bele egy perc, mikor újra utolértük főhősünket, aki ezúttal beszorult egy másikat előző kamion mögé. Nagyon nem akarta felfogni, hogy a kamion akkor se fogja hamarabb befejezni az előzést, ha ő a seggét a földhöz veri. Ezt folyamatos villogtatással adta a kamionok tudtára, és folyamatosan próbált elmenni mellettük sőt köztük is!

Erre a kamion még lassabbra vette a tempót, ezzel tovább hergelve amúgy is ideges delikvensünket. Ekkor már enyhe vigyor ült ki az arcunkra. :) A visszasorolás a külsőbe is igen lassan akart csak menni, időként úgy tűnt meg is gondolja magát a kamionos, végül aztán visszament a másik elé.

Amikor aztán befejeződött az előzés, a Mercis úgy gondolta eljött az ő ideje egy kis revansra. Rá-ráhúzta az autót a kamionokra, bement közéjük, és elkezdett büntetősatukat nyomkodni úgy, hogy a kocsi két végétől nem voltak messzebbre másfél-két méternél a kamionok. Ezt 80-85-ös tempónál. Eddig csak itt blogon olvastam ilyen viselkedésről. Rengeteget vezetek itthon és külföldön egyaránt, de ilyet még nem pipáltam...

Eddigre majdnem melléjük értünk a belső sávban. Erős volt bennem a félsz, hogy ebből baj lehet. Gondolkodtam mi lenne a jobb... gyorsan elhúzni ameddig a külső sávban játszanak egymás életével, vagy inkább várni kockáztatva, hogy én megyek beléjük ha történik valami.

Végül vártam... Jól tettem, mert a következő pillanatban kivágott közülük és elhúzott. Kürttel és refivel adtam tudtára, hogy milyen ügyes-okos a helyzet kezelése terén, majd békésen folytattuk utunkat Budapest felé.

361 komment

Címkék: közlekedés autó hülye erőszak büntetés veszélyes autópálya teherautó előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Clearvoyance 2011.01.08. 15:40:39

Anno az a jószág amivel jártam tudta a 110-et...
Karbantartás kérdése.

kisvagány 2011.01.09. 01:55:56

@Aabroncs:
Először is szeretnélek megnyugtatni, nincs beleszólásom a szabálymódosításokba.:)
Másodszor kijelentem amiről itt Te is és még sokan mások beszélnek, hogy a kamionok 10-15 pecig előznek az nagyon erős túlzás. Nyilván tovább tart mint amikor egyik személyautó előzi a másikat márcsak a járművek hossza miatt is, de a 10-15 perces előzés az "városi legenda", egyszerűen nem létezik. Fiktív példa.:D
Harmadszor, egy teherautó amelyik 80 km/h-val megy nem igazán veszélyezteti a sávváltással a szabályosan 130 km/h sebességgel közlekedőket, csak a gyorshajtókat.
Negyedszer, extrém esetek pedig vannak, a héten is láttam több olyan személyautót ami 70 körüli tempót diktált az M3-n (köztük egy bmw 530D ).
Remélem elolvastad, és átgondolod mégegyszer.:)
Miért ne előzhetne egy teherautó, ha azt a forgalom lehetővé teszi?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 10:09:55

@kisvagány: Elolvastam. Mivel azonban elfogult vagy, csak egyetlen dolgot emelnék ki, miért is felesleges meggondolni amiket írsz:
"Harmadszor, egy teherautó amelyik 80 km/h-val megy nem igazán veszélyezteti a sávváltással a szabályosan 130 km/h sebességgel közlekedőket, csak a gyorshajtókat."
Szerintem jogosítványod sincs, ha ilyet leírtál..50 km/órás sebesség különbségről beszélsz! Szerintem fejezzük be..Előbb tedd le a jogsit.

"streetfighter" 2011.01.09. 11:00:14

@Aabroncs:
Nincs igazad!
Kisvagánynak van igaza!
Miért is ne előzhetne egy kamion, ha azt a forgalom lehetővé teszi?
Az 50Km/h különbség nem olyan nagy autópályán. Egy normális vezető (figyel, gondolkodik) által simán kezelhető kell legyen.
Most ezek a barmok megint hoztak egy olyan döntést amivel átestek a ló túloldalára.
Képzeld el, ha egy farok 70-nel halad a pályán, akkor egy 7,5t felettei sem előzheti le normál időben! Abszurd!
Itt is az van mint a közlekedés más területén. Pár barom miatt szivatnak mindenkit.
Mellesleg még kamionos ismerősöm sincs, nem azért védem őket. Azt a pár idióta barmot, akik a gondokat okozzák, azokat kell megfingatni, és nem mindenkit! Csak akkor dolgozni is kéne, az meg már nem nyerő. :(

metal · http://electric.blog.hu 2011.01.09. 11:07:00

@"streetfighter": Az igazán nagy poén ebben az egészben az, hogy pont azt a pár barmot nem szívatják meg vele, mert azok eddig is szartak a szabályokra, és ez után is fognak!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 11:10:29

@metal: A legnagyobb poén pedig az, hogy a 7,5 tonnás autók sem mennek 89-90-nél többel, szóval nekik is majdnem ugyanolyan sokáig tart egy előzés :))

CD-R80 2011.01.09. 11:29:08

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Tök mindegy mert a többségnek a 7490kg-os Atego is kamion:D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 11:34:35

@"streetfighter": Ezek szerint Te sem tudsz vezetni..Totál röhej amit mondasz:-) 130-ról 80-re fékezni, ha eléd vág egy kamion, semmi? Ha 130-ról 90-re kel lassítanod, majd újra gyorsítanod, semmi?? Miközben egy kamion meg előzni akar 2 km/óra sebesség különbséggel?? Hol éltek ti? Teljesen irreális amiért sírtok! 130 vs 90km/óra szemben a mondjuk rossz esetben 70 vs 90km/óra közt, de ez már nagyon ritka. Legtöbbször 87-tel menőt előz a 90-nel menő..Szép. 5 -7 perces előzések a nagy semmiért.
Ezen kívül:
Fogjátok fel, amit már leírtam, elsősorban nem a dugók, a feltartás miatt támogatom a tiltást, hanem a balesetek miatt. Ha szánnék most rá több időt, megkeresném nektek a statisztikákat, amik megmutatják mennyi halálos kimenetelű baleset résztvevői a kamionok, amikben a legtöbb esetben, sőt mondhatom soha, nem a kamion vezetője sérül meg..Ez a tiltás nekünk nagyon jó, és a kamionoknak szinte semmi gondot nem jelent.Csak műbalhé az egész. Miközben emberéleteket óv.. A legnagyobb elvi sebességük a és az autópályák legkisebb megengedett sebessége közt mennyi is a különbség? Ugye nem akarjátok azt sugallni, hogy a kamionokat többször fogják feltartani, mint ahányszor a kamionok tartanak fel minket??? Nevetséges, ezerszer le lett itt is vezetve, a kamionok fél órákkal(annyi sincs) érnek korábban a célhoz, ha előzhetnek, ami semmi, de amit kockáztatnak és a bosszúság amit a személyautósoknak okoznak, a többszöröse..Kiegészítésnek teljesen jó, amit majd be is fognak vezetni, adott helyen, emelkedőkön, ahol nem balesetveszélyes, kamionnal előzni szabad tábla és kész.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 11:39:32

@CD-R80: Pont azoknak, akiknek problémát jelent 130-ról 90-re lassítani :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 11:45:43

nyit azért találtam:"A közúti balesetek túlnyomó részét, 61 százalékát személygépkocsi-vezetők okozták. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9 százalékáért, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1 százalékáért felelősek. A balesetet okozók körében a kerékpárosok aránya az év első nyolc hónapjában elérte a 12 százalékot - áll a közleményben. "
Most ehhez számoljuk hozzá a személyautók és a teherautók arányát és rájöttök az a 9% hatalmas szám!
2003-as adatot találtam: személyautó:2.777.000 kerekítve és teherautó, most kapaszkodj:362.000!Közel 8szor több személyautó! Most nézzük újra, mennyi a teherautók által okozott balesetek száma? Majdnem 10%, miközben egynyolcad annyi a teherautó..Ehhez nem kell kommentár..Ha meg nem vagytok meggyőzve, olvassatok utána,hogy ezekből a balesetekből mennyi a halálos és a legtöbb pedig autóúton, előzésből lesz..Szóval tőlem bosszankodjanak a kamionosok, de mivel a családom nagy része vezet, a feleségem is fog, én örülök a szabálynak.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 11:49:45

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Már ne is haragudj, de tudsz számolni? Semmit nem ér az autópálya, semmit nem takarítok meg, ha nekem is állandóan lassítanom kell, közel 30%-kal!Majd újra gyorsítanom, majd lassítanom, hogy Te előzz egyet mert a kollégáddal hülyültök és 87 vs 90-es előzéseket csináltok? Üzemanyag, idő, környezetszennyezés és ezért még autópálya matricát is vettem! Szóval akinek a jó isten adott észt, tudja, rettentő sok a 130 vs 90, még egyszer is, de ennél sokkal többször történik, mondjuk 100 km-en..

CD-R80 2011.01.09. 11:49:49

@Aabroncs: Jól látod. Több balesetet okoznak a biciklisek mint a hivatásos sofőrök összesen. Értsd busz és teherautós.
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Azok amúgy is csak digitálisan vezetnek és max 30méterre látnak előre:D
Ezért használják a ködlámpát is gyakrabban:D

CD-R80 2011.01.09. 11:52:25

@Aabroncs: Esetleg közlekedni tanítsd meg őket ne csak vezetni.
Mellesleg a matricán láttál feliratot hogy végig 130-al fogsz tudni menni?
Indulj el előbb.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 11:52:35

www.youtube.com/watch?v=GZ8QWe75C2s

Amikor azt mondjátok, hogy nem hosszú egy ilyen előzés:
www.youtube.com/watch?v=R8DjCvrYWiA&feature=related

Főleg Te nézd streetfigter! Elképzelem, amint Te mész mögötte! Át is ugranád, de Te ezt nem tűrnéd!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 11:56:55

@Aabroncs: Te se haragudj, de amikor megvetted az autópálya matricát, akkor mondta neked valaki, hogy végig 130-cal fogsz tudni menni? Senki nem garantálta, hogy a legnagyobb megengedett sebességgel fogsz tudni haladni, az csak egy lehetőség. Ennyi erővel az országutakról is ki kellene tiltani mindenkit, aki nem megy 90-nel. Az összes traktort, autóbuszt, nyugdíjast, biciklist, mindenkit.

A statisztikádhoz meg annyit, hogy esetleg azt is nézd meg, hogy a 9 százalékból hány baleset előzés miatt, és nem elalvás, stb. miatt.

D4D 2011.01.09. 11:57:52

Most már akkor megszólalok:

Aabroncs: Neked abban van igazad, hogy a kamion-kamion előzés tovább tart, mint egy BMW-Suzuki előzés.

Többiek: Abban van igazatok, hogy egy barom miatt most 50 kamion is feltorlódhat.

Nézzük honnan jött ez a szabály:
A német pályákon, ahol nincs sebességkorlátozás, elég vad dolog 230-al ráesni egy 80-al haladó kamionra. A kamion vezetője hiába tekint hátra, 230-al az autó másodpercenként kb 80 métert tesz meg. Ha azt vesszük, hogy egy kamion kb 5 másodperc alatt vált sávot, úgy kiszámolható, hogy a kamion vezetőjének durván fél kilométerre kellene hátrafele látnia. Ez képtelenség.
A szabály mellett szól még, hogy Németország egy magasfokon motorizált ország, ahol az autópályák napközben mindig telitettek, és egy hirtelen 200-ról 80-ra fékezés a fékezés mögött kilométerekkel képes egy fél órás dugót okozni. Amely dugók esetleg újabbakat okoznak, amennyiben egy kereszteződést is sikerül bedugítani.
Lássuk be, hogy 130-ról 80-ra le lehet fékezni nagyon hamar, és ezzel a tempóval közeledve látható az autó a szerelvényből.

Magyarországon főleg az M0-áson történnek kamionbalesetek, előzésből, de ott viszont az út a ludas, egyszerűen az M0-n nem fér el két kamion egymás mellett. Bár aki már járt Olaszországban, például a Firenze felé vezető autópályán, az még a régi alagutak idejében láthatott olyanokat, hogy azok alapján a mi régi nullásunkon három kamionnak is el kell férnie. Konkrétan az alagútban én a céges G Astrával nem mertem a lakókocsis mellett elmenni, elöttünk 200 méterre a kamion kamiont előzött.

A nulláson történő kamionbalesetek mindenkit irritálnak, ezért a gondoskodó állam most előállt a megoldással. Mit csinált közben rosszul? Azt, hogy hazánkban 60-al kell menni autópályán, aki 61-el tud menni sík úton tartósan, és nem esik az egyéb kitiltottak közé, az vígan mehet a pályán. Tehát a Zsuk is.
Egy Szeged Budapest távot Zsukkal megtéve, belátható, hogy a kamionok, akik nem előzhetnek, igencsak hosszú sorokban gyűlnek fel mögöttünk.

Aki felhajt a pályára, és ebbe a sorba kell felhajtson, majd a 60-al haladó sorból szeretne kitörni, azt viszont megfosztottuk a gyorsítás lehetőségétől, így 60-al bevágódva a belső sávba egy komoly akadályt jelent hirtelen mindenkinek. Főleg, ha egy olyan járműről van szó, ami előzhet, de nem képes érdemben a 90-es tempó átlépésére, pl egy lakókocsis szerelvény.

Ami viszont a szabály mellett szól:
Rendszeresen használtam az M1-es pályát Bp-Herceghalom viszonylatban. Az autópályán rendszeresen nem tudtam még 130-al se sokszor haladni, mert sok belsősávimádó 110-el kapaszkodik a Sasfészeknél felfele.
5-ből 3 alkalommal kamion előzött kamiont, és ilyenkor csak 80-al tudtam haladni.

Ugyanez a táv a régi úton néha gyorsabb. Ott stabilan lehet (nem szabad!) menni 120-al, leszámítva a körforgalmakat, mindezt pályadíj nélkül.

Hosszabb megtett szakasznál ezek az akadályok elenyésző ideig állnak fel, és nem befolyásolják érdemben az eljutási időt. Egy 40-50 kilométeres szakaszon viszont az eljutási időt akár 20%-al is növelheti a több darab kamionelőzés.

Igazából nem tudom, hogy pártoljam-e az új szabályozást. Közlekedésbiztonsági értéke véleményem szerint nulla.
Sokkal jobban járnánk, ha a nulláson a már eddig meglévő tilalamat tartattnák be tűzzel-vassal, mert ott egyértelműen van biztonsági hozadéka (lenne).

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:00:51

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Tudod miért vannak az autópályák? Nem, látom. Azért hogy gyorsan, kevesebb üzemanyaggal, kevesebb környezet terheléssel eljuss A-ból B-be. Mostantól majd el is tudok..Olyan butaságokkal védekezel, hogy vicc...Neked mennyit hoz egy előzés időben, a célodig: Hát nekem mennyit ront egy 130-ról 90-re lassítás? No ezért nem előzhetsz, mostantól...Teljesen helyesen..Nézd meg a videókat..

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 12:02:56

@Aabroncs: "Olyan butaságokkal védekezel, hogy vicc..."

Én? Nem inkább te?

"Neked mennyit hoz egy előzés időben, a célodig: Hát nekem mennyit ront egy 130-ról 90-re lassítás?"

Ez pont a másikat leszarom azért, hogy nekem jobb legyen felfogás.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:04:25

@CD-R80: Ezt komolyan mondod? Mert az igen nagy szégyen lenne, neked...Tehát én induljak előbb, ne a kamion, hogy ne kelljen előznie? nem ráér? Úgy is melózik..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:06:50

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Istenem, te tényleg ilyen buta vagy? 130-ról 90-re az 30%..A Te előzésed a 88-ról 90-re, szerinted mennyi? 8 általánosod megvan? A kamionost letojom, mert munkában van,idejéből kitelik, ne siessen! Hova rohan? Induljon el időben és ne a családom veszélyeztesse!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 12:09:54

@Aabroncs: "A kamionost letojom, mert munkában van,idejéből kitelik, ne siessen! Hova rohan? Induljon el időben és ne a családom veszélyeztesse!"

Asszem itt befejeztem, megint rájöttem, hogy veled nem érdemes vitatkozni, már nem először. És tényleg én vagyok a hülye, hogy nekiálltam veled vitatkozni...Komolyan mondom, olyan vagy, mint egy nő, csak neked lehet igazad, a többiek le vannak szarva :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:11:40

@D4D: www.youtube.com/watch?v=sTOd4qrPBzw&feature=related

Csak arra reflektálnék, hogy baleset megelőzésben mit hoz, ha nem előzhetnek két sávoson..Érdemes megnézni a követési távokat!!! Életveszélyesek!!
Részemről a téma lezárva, mert valójában nem kérdés, hanem tény, hogy ez a szabály jó. Kiegészítik majd, egy-egy táblával,hogy hol előzhetnek és kész.

CD-R80 2011.01.09. 12:21:17

@Aabroncs: És te hová sietsz?
Műkörmöshöz?:DDD
Igazi fasza munkamorálod lehet..

Xezs 2011.01.09. 12:24:34

Azért mikor feltorlódásról beszéltek, vegyétek figyelembe azt a szabályt, hogy a kamionoknak legalább 1 személyautónyi helyet kell hagyniuk egymás között, a sebességhez megfelelő féktávolsággal együtt.

Tehát nem kicentizve egy autónyi helyet, hanem jó nagy adag ráhagyással, hogy satufék esetén is meg tudjon állni a kisautó.

Az már persze gázos, ha a 2 kamion közti kisautó balfaszkodik, és nem előz.

Sokszor egy szabályt nem azért gondolnak rossznak az emberek, mert önmagában rossz, hanem mert a többség nem tudja normálisan alkalmazni (szellemi vagy egyéb adottságaiból kifolyólag).

De én azt mondom, várjuk meg, hogy milyen helyzeteket eredményez ez a gyakorlat, addig kár találgatni, hogy jó vagy rossz.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:26:03

@CD-R80: Nekem? Te miről beszélsz? Érted Te magad? Én nem dolgozom, mikor az autópályán megyek, a kamionos igen..Akkor??? @...::: Flúgos Kamionos :::...: Folyamatosan hülyeséget beszélsz, számolni sem tudsz és amikor érvekkel találkozol, hallgatsz. Mondd, mitől nincs igazam és ha sikerül értelmeset mondanod, amitől egy kamionosnak oka van sietni és ez indokolja, amiket a videókon látunk, amitől embereknek kell halnia, majd szólok...Mond meg, mennyit nyersz egy ilyen 88-90-es előzéssel?? Erről hallgatsz...

Xezs 2011.01.09. 12:32:03

@D4D: El kéne jutni arra a szintre, hogy ezeket a volt KGST járműveket kitiltjuk az országból. Tudom hogy drasztikus ötlet, de egyrészt ezek iszonyat környezetszennyezőek, másrészt korukból kifolyólag balesetveszélyesek.

És most ne jöjjön nekem senki se a jól karbantartott tuningladájával, mert az is csak egy roncshalmaz, korából kifolyólag.

Xezs 2011.01.09. 12:35:10

@Aabroncs: Azért a kamionosnak is joga van rohanni, viszont tudd hogy ettől függetlenül veled értek egyet.

Egy kamionosnak mit számít az, hogy 88-cal, vagy 90-nel halad? Ez pitiánerség, akárhogy is nézem, és semmiképp sem tekinthető rohanásnak.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:38:42

Ezen a videón egy 93-ról 78-ra lassítást mutat a GPS..Streetfigter, kamionos és és a többiek, akik szerint a 130 ról 90-re, nem sok...(LOOOL) lesznek szívesek megnézni..A videó 19 sec.-nél kiírja a lassulást a cucc..

Komolyan, már nevetnem kell ezen:-)))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:41:05

@Xezs: Joga van..lehet..értelme nincs, hiszen a tachográf korong bent van. A legfontosabb azt lenne megérteniök, ők a hivatásos sofőrök Ez munka, amit jól kell(ene) végezniök, más veszélyeztetése nélkül. Amíg a kamionfalat látom a nulláson, ahová úgy kell bepofátlankodni, addig ez nem igaz. A másik pedig,hogy ők a 40 tonnával nem hibázhatnának! Ott nincs bocsesz...

Xezs 2011.01.09. 12:44:25

@Aabroncs: Pont ez a lényege annak amit mondok. Mivel amúgy is le vannak szabályozva, nem tudnak egymáshoz képest nagy sebességkülönbséget elérni (feltéve persze, hogy egyik sem akkora gyökér, hogy 70-nel baszakodjon autópályán) akkor meg minek erőlködni azért a 2-3 km/h-s sebességkülönbségért?

SZerintem ez egyszerűen csak egyfajta "kinek-nagyobb-a-farka" verseny: aki előrébb van, annak nagyobb.

Kisebbségi komplexus.

D4D 2011.01.09. 12:49:42

@Aabroncs: Sokkal balesetveszélyesebb, mikor a rendőrök tévékamera hiányában a pályán állítják meg a kiszemeltet, és nem kisérik le.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:51:46

@Xezs: Ez is benne lehet, valóban.@D4D: No igen..Az biztos..

D4D 2011.01.09. 12:56:41

@Xezs: A cimborám német tapasztalatai:

Ha valaki előz egyet, aki lassabb (78), és ezt gyorsan megteszi (90), akkor inkább félrenéznek.
Ha valaki 78-at 80-al előz, tuti kiviszik (parkolóba és megbírságolják).
Ha valaki 70-et előz 80-al, akkor a 70-estől érdeklődnek, miért 70-el megy.
Ha valaki 90-el előz 70-et, akkor mindketten szopóra kerülnek.

Hetente jár kint kamionnal. Ez a megfigyelése.

CD-R80 2011.01.09. 12:58:43

@D4D: Én végig 90-el jártam s sehol nem vettek ki szopóra miatta..

D4D 2011.01.09. 13:09:20

@Xezs:
Azt is vegyük figyelembe, hogy 80 helyett 75-el esetleg egy parkolóval előbb kell kiállni pihenőzni, ami akár 30 kilométer. Zuhany nem nő minden bokorban.
Ilyenkor a következő napot -30 km-el kezdi. Esetleg emiatt nem ér oda ahova megy.

Túlvezetésért nagyon kemények a büntik, keményebbek mint előzésért.

Eddig amit hallottam, 4 percért (Úgy, hogy 4 perccel később érte el a parkolót, tehát megállt pihenőre) kapott egy szlovák gyerek 400€-s 'csekket'.

D4D 2011.01.09. 13:11:44

@Aabroncs:

A régi Rynart-os flottában voltak olyanok, amik üresen mentek 150-el. Üres póttal legyorsultak vele egy Fabiát.

Nem a lomhaság a gond, hanem ha rakottak, akkor az esetleg meginduló tömeget nem lehet megfogni.

Külön szabályt rakott vagy üres kamionra nem lehet hozni.

D4D 2011.01.09. 13:13:28

@CD-R80:
Általában mindenki, ezért ritkán alakulnak ki a fellistázott helyzetek.

"streetfighter" 2011.01.09. 13:48:15

@Aabroncs:
Miért vágna be elém egy kamion?
Itt nem erről van szó, hiszen ezek nem szoktak csak úgy bevágni. Ez inkább személyautókra jellemző.
Egy értelmes sofőr azt érzékeli, hogy jóval elötte egy kamion előzni készül és bőven van ideje lassítani.
Itt nem extrém hélyzetekről beszélünk!
Félre értés ne essék! Én nem pártolom, hogy a kamionok egymást előzgessék 2Km/h sebességkülönbséggel. De legyen lehetőségük a jóval (10-15Km/h) lassabb járművet leelőzni. Ennyi.
A "forgalom lehetővé teszi" nálam azt jelenti, hogy nincs nagy forgalom, és nem tart fel senkit tűrhrtetlen (1-2 percen túl)
idejü előzéssel.
Én az általánosító és "mindent" tiltó szabályozásnak nem vagyok híve.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 15:00:45

@"streetfighter": Ilyenkor ámulok-bámulok, ezeket honnan veszed:"Miért vágna be elém egy kamion?
Itt nem erről van szó, hiszen ezek nem szoktak csak úgy bevágni. Ez inkább személyautókra jellemző."
Mintha más világban autóznál..Az én tapasztalatom és jó néhány ismerősömmel dumáltam erről az új szabályról, (nem ismerek rajtatok kívül senkit aki ne ünnepelné,) szóval határozottan az, amiket a videókon látni..Kicsi követési távolság, életveszélyes kamionsor, amitől nem tudsz kihúzódni jobbra, és igenis a lassú kamiont úgy szokták megelőzni, hogy a legtöbbször, ha csak fél percet kéne várnia egy lyukra, ahhoz,hogy ne tartson fel, a legtöbb nem vár...
Nézzük ezt:
"de legyen lehetőségük a jóval (10-15Km/h) lassabb járművet leelőzni. Ennyi."
Ez mennyi is lehet autópályán? Mennyi a legkisebb megengedett és mennyi a kamion legnagyobb megengedett? Írd már ide,hogy lássuk, miért is kockáztatunk és tartunk fel?

2011.01.09. 15:02:03

@Aabroncs: Ilyet élőben is láttam, kétszer. Egyszer előttem volt, és mentem utána, kihasználtam hogy lepucolja előlem az utat, másodszor meg én voltam a szembejövő... Érdekes volt látni, ahogy a kétsávoson jön szembe egy busz, azt pedig előzi egy kamion. :D

2011.01.09. 15:05:54

@Aabroncs: Én ebben a kamionnal előzni tilos szabályban egyet nem értek. Mi a rákot keres az autópályán olyan, akit egy kamion is leelőz?! Azzal egyetértek hogy két kamion ne előzze egymást 2km/h sebességkülönbséggel, de azt meg nem értem hogy létezhet olyan hogy valaki 10-zel kevesebbel menjen a pályán mint egy kamion? Először bevezetném hogy indokolatlanul 80km/h sebesség alatt haladót szedjék ki a legközelebbi pihenőnél, és basszák meg 300 ezerre. Onnantól kezdve teljesen egyetértenék a kamionnal előzni tilos szabállyal.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 15:07:48

@D4D: Ez tény..Üresen brutálisan mennek..Megállás? Háát..
Szerintem meg kellene érteni, hogy emberek nem kerülhetnek veszélybe olyan indokokkal, amiket itt olvasok..Elképesztő, hogy azt olvasom, van aki szembe állítja egy fuvar érdekeit emberéletekkel..A fuvaros érdekeit, aki ezenközben fizetésért dolgozik, hátköznapi emberek érdekeivel, és egyenlőség jelet tesz..Számomra ez felfoghatatlan demagógia..Aki fizetésért a munkáját végzi, tegye ezt a szabályokon belül..Vagy plusz pénzhez lehet jutni előzéssel vagy a követési távolság be nem tartása ennyi üzemanyagot spórol?? Higgyétek el, amint kiegészítik azzal a szabályt,hogy táblát tesznek ki,hol előzhetnek, minden rendben lesz és fele annyi baleset lesz, amiben előző kamion a felelős.

Xezs 2011.01.09. 15:23:44

@D4D: Ezt a pihenős dolgot nem fogadom el indoknak. Ha már 400 km-en keresztül büdösödik a hónalja, nem mindegy, hogy még 30 km-t büdösen kell leutaznia?

Azzal viszont egyetértek, hogy autópályáról ki kéne tiltani az olyan járművet, ami nem tud mondjuk minimum 80-nal vagy 90-nel menni.

CD-R80 2011.01.09. 15:31:35

@Xezs: Ha kiszámolod hogy 400km-t mégy akkor az átlagsebességed 90km/h-nak kell lennie. Az a plusz 30km kb fél óra túlvezetés. Forintban az nem kevés. Másrészt például ha időablakos fuvart viszel plusz kötbér. Azt pedig nem a pilóta dönti el mit visz. S ez csak pár dolog..

egy kommentelő 2011.01.09. 15:44:34

@Aabroncs: Érdekes a meglátásod, ugyanis az, hogy egy kamion előz, nem veszélyes, csupán feltartja a személyautókat. Ha a személyautós is normálisan vezetne, akkor nem lenne ezzel semmi gond, csupán egy kicsit idegesítő lenne, de veszélyes az egyáltalán nem.

"Higgyétek el, amint kiegészítik azzal a szabályt,hogy táblát tesznek ki,hol előzhetnek, minden rendben lesz és fele annyi baleset lesz, amiben előző kamion a felelős."

Te, megmondanád nekem, hogy hogy néz ki ez a tábla? :)

Ja, és nem vagyok kamionos, csupán próbálok józanul gondolkodni.

D4D 2011.01.09. 15:50:33

@Xezs: Mondjuk 80 helyett 78-al nem éri el túlvezetés nélkül a pihenőt, ezért 30 km-el hamarabb áll meg, de viszont még lenne esetleg 20 perce vezetni, de nem tudja levezetni, mert ha az utolsó 5 km-en elkapják, ahol már pár perccel túlvezet, akkor iszonyatos a bírság.

Viszont így másnap 30 km-el többet kell teljesíteni, de megint van egy szopás, akkor megint 30 km lemaradás, ami már összesen 60. Itt lép be az, hogy a gyár bezár, és esetleg hiába aktív már a kamionos (lejárt a pihenő), áll a gyárkapu elött, mert azt majd csak 4 óra múlva nyitják ki.

Lehet erre azt mondani, hogy álljon meg ott, ahol lejár a vezetési ideje, de nem állhatnak meg mindenhol, a kissebb parkolókból ki vannak tiltva, sok parkolóban meg nincs állandó mozgás, egyes cégek azt is előírják, hogy bizonyos rakománnyal hol állhatsz meg.
Utóbbira példa egy haverom, aki egy autógyári kísérleti kütyüt vitt Szlovákiából Hollandiába. Megkapta térképen az útvonalat, bejelölve rajta, hol állhat meg.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 15:55:09

@Xezs: @D4D: Esetleg ha van rá módotok, nézzetek meg egy autópálya parkolót este olyan 20-22 óra után, ugyanis a legtöbb helyen egy gombostűt sem lehet leejteni, nemhogy egy kamionnal leparkolni, és gyakran tovább kell menni, 1, 2, esetleg több parkolóval is. Ilyenkor rengeteget tud számítani akár 2-3 perc is.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 16:16:32

@CD-R80: Erre mondtad nekem, hogy ÉN INDULJAK időben..@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mondd el nekem, ezt a problémát nekünk kell megoldani? Elkezdjem mondani az én szakmám problémáit? Ugye? Érdekel téged?Nem..Érthető..Csak én nem veszélyeztetek senkit.. Ugye nem gondolod, hogy ez indok..? Sajnálom, ha problémátok van. Te sajnálod az enyém? Várhatom Tőled a megoldást?
@egy kommentelő: Látom nem nézed a videókat..Nem is vezetsz? Ha azt mondod a nulláson nem veszélyes a kamion előzés, akkor nincs miről beszélgetni..Sokkal veszélyesebb, mint bosszantó...Minden nap van egy hír, ebben a kis országban, egy kamionbalesetről..A legtöbb autóúton vagy a pályán..

egy kommentelő 2011.01.09. 16:25:13

@Aabroncs: De néztem a videókat. Igen, köztük is vannak hülyék. De hozhatsz akármilyen szabályt, ezekkel akkor sem fogsz tudni mit kezdeni. Aki meg normális, az tud BIZTONSÁGOSAN is előzni. Nem hiszem, hogy őket kell büntetni 1-2 hülye miatt. Azt meg ne mondd nekem, hogy a sok kamionbaleset az előzés miatt van. Mert nem. Ez csak kifogás.

És igen, veszélyes az előzés az M0-son, mert az az út úgy el van baszva, ahogy van. DE ha jól tudom, akkor végig kint az előzni tilos tábla. És mégis nagyban leszarják. Gondolod, hogy az új tilalmat nem fogják?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 16:43:43

@egy kommentelő: Értem. Tehát ha szerinted nem megoldás, akkor nem megoldás? Én utánaolvastam, foglalkoztam ezzel a problémával, olvass Te is utána és járj a nulláson! El van baszva! Igen! Akkor ne is tegyünk semmit?? "Azt meg ne mondd nekem, hogy a sok kamionbaleset az előzés miatt van. Mert nem. Ez csak kifogás. " De mondom. Ez tény...ezért hozták a szabályt, mert a statisztikák ezt mutatják. Vagy szerinted csak utálják a kamionokat? Ez és a követési távolság be nem tartása viszi a prímet, azokban a balesetekben, amiben a kamionok benne vannak. És nem, az új tilalmat kevésbé fogják leszarni, mert nem minden táblánál állt rendőr..
"Aki meg normális, az tud BIZTONSÁGOSAN is előzni. Nem hiszem, hogy őket kell büntetni 1-2 hülye miatt. "

Ez pedig a fő demagóg duma, szó nem igaz belőle, ugyanis ezek az előzések feleslegesek, szinte semmi eredményt nem hoznak, percekért veszélyeztetnek. A fele játék, poén, verseny! Nekem is van ám kamionosom, jó pár..Őrület egy ilyen hivatkozás: "De hozhatsz akármilyen szabályt, ezekkel akkor sem fogsz tudni mit kezdeni." Szerinted akkor nem kell tenni semmit???? Mostantól bárhol rögzítheti egy kamera..
Mindegy, kezd ez a vita parttalan lenni, mert nem indokoljátok meg, mi a haszna számunkra, ha előzhetnek, csak pufogtok..Családok halnak, de ti 10-20 percekről beszéltek, amihez csak előbb kel indulni, jobb útvonalterv kell, sorolhatnám. Sztem fejezzük be...

egy kommentelő 2011.01.09. 16:45:15

@Aabroncs: Újra megnéztem a videóidat, de az az igazság, hogy egyet sem találtam, ami a témába vág. Volt asszem kettő, ahol a kamion a kétsávos úton előzött, volt egy, ami a rendőrség színvonalát fényezi, miszerint elmegy 25 román, és 12 szerb, de nekik pont a magyart kell basztatniuk, plusz volt egy jókedvű kamionos. Ja, és volt egy, amelyikben 4.37 perc alatt volt kb. 10 előzés :)
Ja, most ugrott be, hogy ezek szerint te rosszul értelmezted a posztot. Itt autópályás előzésről van szó, de te kevered a sima országúti előzésekkel :)

egy kommentelő 2011.01.09. 16:54:49

@Aabroncs: "Családok halnak, de ti 10-20 percekről beszéltek, amihez csak előbb kel indulni, jobb útvonalterv kell, sorolhatnám. Sztem fejezzük be..."

Érdekes meglátásod van, mert szerintem nagyon kevés olyan baleset van, amelyet kamionelőzés okoz, és valaki meghal, pláne nem családok. Persze autópályáról beszélünk.
Abból a megjegyzésedből, miszerint "induljon el hamarabb" nekem az jött le, hogy halványzöld fogalmad sincs a kamionozásról.

kisvagány 2011.01.09. 16:55:56

@Aabroncs:

Eddig nem akartam ezzel előhozakodni, de ha már így "ráérztél" erre a jogosítvány dologra, akkor elmondom, hogy az én jogosítványom végig van pecsételve, és megvan a kisgéphajó vezetőim is, meg a nehézgépkezelőim. Ez utóbbit még Tiszafüreden szereztem egy 18 éves helybeli lánynál 1992-ben.:D
A tréfát félretéve, minden kategóriát használok A-tól E-ig. Évente kb. 100 ekm-t vezetek, ami nem túl sok ( ismerek olyat aki 160 ekm-t tesz meg évente ), de azért akad tapasztalatom bőven nekem is.
A végén még mondanék valamit az elfogultságról. Személyautóval évi 25-30ekm-t, teherautóval 60-70ekm-t, motorral 5-8ekm-t teszek meg évente. akkor most mikor is vagyok elfogult? Vagy mindíg a "másik" kategóriát utálom?
Kedves Aabroncs felebarátom, velem nagyon mellényúltál! :D
Ajánlom figyelmedbe D4D hozzászólását 11:57:52-kor!

kisvagány 2011.01.09. 16:58:04

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
A sors úgy hozta, hogy ebből kellene megélnem...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 17:15:32

@kisvagány: Tudod nekem van egy nagy hátrányom, ami jellememből fakad.Veletek ellentétben én nem a messziről jött ember vagyok. Nevem és arcom van..
@egy kommentelő: Autópályáról és autóútról beszélünk. Nekem az jött le, nem is tudod miről szól az új szabály, amiről beszélünk!
"Érdekes meglátásod van, mert szerintem nagyon kevés olyan baleset van, amelyet kamionelőzés okoz, és valaki meghal, pláne nem családok"
Ez meg LOL..Szerinted ez nem igaz?? Leállsz vitázni, de utána sem olvasol?? Szerinted miért hozták ezt a szabályt??? Nem halnak csalások? Hányat mutassak?? Guglizz már egy kicsit...
Mondom, befejeztem veled, nem vagy partner, ne haragudj..Azt sem tudod mit beszélsz, már elnézést!Neked még a jókedvű kamionos is poén, ugye! Nem kívánok neked semmit...Csak egy ilyen jókedvű kamionost..

kisvagány 2011.01.09. 17:56:51

@Aabroncs:
Nem hinném, hogy az itt kommentelő emberek a nevemre vagy az arcomra lennének kíváncsiak, inkább a véleményemre. Ha kíváncsi vagy a jogsimra privátban elküldöm.:D

CD-R80 2011.01.09. 18:18:20

@Aabroncs: Te szimplán a világ esze vagy esetleg több??
Neked van egy b jogsid max meg kamionosod:D de faszán tudsz mindent a fuvarozásról. Ellenben a te szakmád csak a tiéd. Értelek.
Csak ne akard bemagyarázni mindenkinek. Mellesleg ha gondolod áttérhetünk a te szakmádra is. Ha megoldás kell szólj, mert biztos vannak problémáid.
Arról meg hogy ki a demagóg...

CD-R80 2011.01.09. 18:20:08

@Aabroncs: Mellesleg nem neked mondtam, de ezek után elhiszem hogy vannak problémáid..

D4D 2011.01.09. 18:25:30

@Aabroncs:
A jó kedvűt nézd meg alaposabban! Nem olyan veszélyes mint kinéz, mert a csávó közben figyeli az utat. Amikor Jani bá a
Suzukiban szendvicset eszik az M7-esen, az sokkal veszélyesebb.

D4D 2011.01.09. 18:29:07

Azért azt tudja valaki, hogy kamion mellett nem megyünk huzamosabb ideig? Vagy mögötte maradunk, vagy megelőzzük. De semmi esetre sem kisérjük pl a traktorrész végét, mert ott holt térben vagyunk.
Na ebből valóban sok baleset van.

Xezs 2011.01.09. 22:07:41

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Eddig is megoldottátok, ezután is meg fogjátok. ügyes fiúk vagytok ti.

@CD-R80: Erre meg annyit tudok mondani, hogy ha ilyen nehéz a kamionos élete, akkor menjen, dolgozzon mást, ami sokkal könnyebb.

@D4D: Most erre mit mondjak? Nem kell kicentizni a dolgokat és kész. Ha napi 8 órát vezethet, akkor számoljon 7 és fél órával vagy héttel, aztán ha csúszás van, bőven belefér. Számtalan oka lehet egyébként annak, hogy nem éri el a pihenőt, lehet baleset, ideiglenes forgalomkorlátozás, stb. Ezek tavaly is előfordultak, valahogy mégis megoldották a kamionosok. hadd ne sajnáljam már őket.

egy kommentelő 2011.01.09. 22:46:41

@Xezs: Úgy tudom, hogy nem a sofőr szabja meg, hogy mennyit akar (kell) vezetni, hanem a főnöke. Szóval a sofőr b*szhatja, hogy ő csak 7 vagy 7 és fél órával számol, ha a főnöke 9-cel (ha jól tudom ennyi lehet naponta). És hidd el, ezek a csúszások nem közvetlenül a sofőrnek fognak számítani, hanem a főnöknek, aki aztán levonja a béréből a csúszást.

Az a gond, hogy akik itt verik a nyálukat, hogy miért előznek, azoknak halvány fogalmuk sincs a kamionozásról, ahogy látom, neked sem. Csak azt látjátok, hogy mennek az úton, és előznek. Én sem tudok mindent a szakmáról, de van néhány kamionsofőr ismerősöm, és tőlük hallottam egyet s mást.

D4D 2011.01.10. 00:02:50

@Xezs:
"Erre meg annyit tudok mondani, hogy ha ilyen nehéz a kamionos élete, akkor menjen, dolgozzon mást, ami sokkal könnyebb."

Erre meg annyit tudok mondani, hogyha gőzöd nincs a kamionosok életéről, akkor ne ítélkezz felettük.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 09:01:46

@D4D: Mondd már el,hogy jön ide a kamionosok élete?? Nevetségesek vagytok, komolyan! Attól,hogy nehéz az életük,(leszarom, másé sem könnyű) miféle előjogokkal ruházza ez fel őket? Ettől ők kivételezettek kell legyenek az utakon? Mik ők? Mentő, tűzoltó? Mondjátok már el, mitől kellene kivételeznünk a teherfuvarozó szakmával????? Te atya úr isten!! Tényleg mennyetek már ezzel a sötét dumával...Nem tartozik ránk az életük. Ha a főnöke a hibás a főnöke, nem érdekel, én is felelek az alkalmazottamért, feleljen ő is. Oldják meg a szabályokon belül és kész.Ezért tart itt az ország, mert csak a kibúvó keresés megy. Eszetekbe sem jut, hogy nem csak ők vannak az utakon...

Az pedig, hogy miként nyilatkozol egy a bakról kiszállt, menet közben táncoló idiótáról, mert fél percenként előre néz, tolál röhej! Kérdezlek, a FÉKET bazzeg, hogy nyomja meg, ?????????? Ha átmenne a családodon, mi??? Teljes elvakult elfogultság..
@Xezs: Ne küzdj velük, olyan elfogultak, hogy az már vicc..Arra még mindig nem válaszoltak, mennyit nyerünk egy kamionos előzéssel, amiért életeket kell áldozni..(amiről van statisztika, még ha itt tagadni is próbálja mind)..Még a bakon kívül táncoló pilóta is rendben van, csak nehogy a kamionosok se ggéből ki kelljen húzni a nyelvüket:-)))Úgy látom ők a kiválasztottak..Valamiért felettünk állnak..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 09:11:48

@CD-R80: Ezt nem nekem mondtad? LOOL Azt sem tudod mit beszéltél és kivel? Tényleg készen vagy:-)) ...és nekem vannak problémáim..Egyébként vannak, csak nem sírok, mint a fürdősk.. fuvarosok.. Persze tisztelet a kivételnek, a többség nem sír-rí, mint ti, ha probléma van, megoldja. Ne gyertek azzal, hogy a problémát csak úgy lehet megoldani, ha előzhettek 88-ról 90-re! :-))) Gondolom ez a megoldás az összes bajotokra! ...:-)))

metal · http://electric.blog.hu 2011.01.10. 10:12:59

@Aabroncs: Azt a statisztikát írd már ide! Annyiszor hivatkoztál már rá, linkeld be légyszíves.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 10:16:54

@metal: Kérd a kormányzattól, aminek alapján ezt a döntést meg is hozták..Én lezártam ezt a témát, mert nevetségessé vált, mikor egy bakon kívül menet közben táncoló kamionos is meg lett védve! Nonszensz az egész..Kabaré:-))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 10:18:09

:-) http://helyszínelők.hu/images/stories/3kamion.jpg

Végszónak:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 10:21:53

Na jó, csak hogy ne mond, hogy genyó vagyok:gordulok.hu/2010_aug.pdf
A teherautók a második, pedig nyolcad annyian vannak az utakon. Az előzés pedig kimondottan előkelő helyen van..Egyébként ezt azért lehet ám tudni, ha nem elfogult az ember és hallgatja a rádiót, minden baleseti hírben van kamion!!!
No szép napot..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 10:26:57

"A személysérüléses közúti balesetek 61 %-át (9 207 balesetet) személygépkocsi vezetők, 9 %-át tehergépkocsi vezetők (1 397 baleset), 5 %-át pedig segédmotor-kerékpárosok okozták (762 baleset)."

http://helyszínelők.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=108&Itemid=261

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 10:27:26

Egyébként ennek alapján a buszosoknak Respect!

metal · http://electric.blog.hu 2011.01.10. 11:41:40

@Aabroncs: A balesetek 4%-át adják az előzések (legalábbis az általad belinkelt statisztika szerint), és ebben benne vannak (sőt nagy részüket addják), a nem autópályán bekövetkező balesetek, és a nem kamion által okozottak is. Tehát hol vannak azok a statisztikák, hogy az autópályán mennyi balesetet okoznak a kamionok, és ebből mennyi az előzés közbeni?

"streetfighter" 2011.01.10. 15:03:32

@Aabroncs:
Hááát ezen jót röhögtem!
Te beszélsz elfogultságról te kamion(os) gyűlőlő. :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 18:00:34

@"streetfighter": Szóltál Te aki mindenki felett áll, Te a leggyorsabb. legügyesebb a Streetfigter:-)) Én legalább nem mindenkit utálok, aki előttem megy..

D4D 2011.01.10. 18:27:35

@Aabroncs:
" Kérdezlek, a FÉKET bazzeg, hogy nyomja meg, ??"

EZ JOGOS!

Azért feltételezem, hogy ha lett volna előtte autó, akkor nem csinál ilyet.

Amúgy minden szempontot összevetve, ami itt a vita folyamán elhangzott, én inklább nem értek egyet az előzési tilalommal, viszont rugalmasabban szabályoznám a kérdést a jelenleginél.
A mostani előzési tilalom előtt (amikor is szabály mondja ki az előzési tilalmat), táblákkal tiltották az M1-en pl Tatabánya Budapest viszonylatban az előzést. Felesleges ecsetelnem, hogy egy tábla überel egy szabályt.

Ha döntési helyzetben lennék, akkor az autópályákon 1500, de minimum 2000 méterenként lennének LED táblahidak, ahol nem zöldségeket írogatnának ki, hanem ha a forgalmi helyzet, illetve az útviszonyok megkívánják, mindentől függetlenül el lehetne rendelni gombnyomásra előzési tilalmat, sebességkorlátozást, és hóesésben továbbhaladási tilalmat (csak a fő dolgokat említsük).

Sokkal jobb lenne, mint a jelenlegi rendszer, ahol pl 500 méteres látótávolságnál "Használja a hátsó ködlámpát" felirat van.

D4D 2011.01.10. 18:32:43

@Aabroncs: Ehhez az adatsorhoz tedd mellé, melyik járműből mennyi van forgalomban, és ezeknek mennyi a futása. Akkor lenne korrekt. Így sajna csak egy üres számsor.

Statisztikákról Winston Churchillnek volt egy jó mondása, nem idézem, mert feltételezem, hogy ismered.

Xezs 2011.01.10. 18:48:15

@egy kommentelő: Nézd, én leszarom a kamionosok problémáit, ők is leszarják az enyéimet. Én annyit kérek, hogy tartsák be a KRESZt, mert én is ezt teszem. Ennyi a lényeg, a többi mellébeszélés.

@D4D: Nem ítélkeztem. Csupán lehetőségeket vázoltam fel.

CD-R80 2011.01.10. 19:13:04

@Aabroncs: Ha nem a te nicked van a sor elején bármily meglepő akkor valószínű nem neked írtam. :DDDD

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.10. 19:40:19

Inkább nem is írok semmit, a kabaré akkor is megvan!

CD-R80 2011.01.10. 20:03:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ne is, mert itt neked nyal mindenki szinte:DDDD

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.10. 20:05:03

@CD-R80: Nagyon helyes! Kedves alattvalóim, nyaljatok csak! :DDDDDD

1kutya 2011.01.10. 20:09:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: nyaljon ki téged a hathónapos kiskrokodil:-DDD

D4D 2011.01.10. 20:56:40

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Ha unod a tömjént, akkor esetleg ellenpontként kommentelhetek 'Flúgtalan kamiontalan' néven, kizárólag a te kommentjeid ellenkezőjét.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.11. 09:52:21

@CD-R80: Valóban..Akkor nézd meg, kinek a neve van az ominózus hozzászólás előtt...Azért bemásolom, mert neked ez túl nagy falat:
"CD-R80 2011.01.09. 11:52:25
@Aabroncs: Esetleg közlekedni tanítsd meg őket ne csak vezetni.
Mellesleg a matricán láttál feliratot hogy végig 130-al fogsz tudni menni?
Indulj el előbb. "

KolomparVinetu 2011.01.11. 12:09:51

@Stylebyme blog: Köszi, még csak 100-an mondták el előtted. De a többi hsz-ed is ilyen szokott lenni. Vagy csak az ócska blogodat reklámozod, mikor nyilvánvaló evidenciákat hangoztatsz?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása