Rosszqtya viszonylag sokat autózik, ebből adódóan tankolni is sűrűn jár, jellemzően ugyanoda. Eddig az volt a jellemző, hogy az üzemanyagok nagykereskedelmi árának változását követve hetente módosítottak árat a kutak. Úgy tűnik, hogy most már minden nap emelik egy-két-három forinttal az árakat, hátha így kevésbé tűnik fel a vásárlóknak. A rádióban pedig bemondják, hogy szerdán 3 Ft-tal drágul a gázolaj, mi meg szinte már örülünk, hogy nem öttel. Pedig de.
Gondoltam küldök neked egy cikket, de szerintem a kép nem igényel magyarázatot, legalábbis az én részemről! Erzsébet, Megapark Tesco-nál a Shell kút... Milyen jó, hogy elteszem a nyugtákat! :P
Kattints a képre nagyobb mérethez!
2011.01.15. 16:33:54
2011.01.15. 16:34:45
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.15. 16:38:14
D4D 2011.01.15. 16:39:59
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.15. 16:40:42
huspotyolo 2011.01.15. 16:43:47
2011.01.15. 16:47:12
Ha így jobban tetszik, 13ezerért tankoltam, 367Ft/l áron... :P A kötekedő formádat! :D
Silent! Hova lett Leadfoot "Rendszámot a Sheel-re!" kommentje? Láttam ám! :P
''autónepper.'' 2011.01.15. 16:48:30
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.15. 16:55:24
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.15. 17:04:49
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.15. 17:08:33
hpty 2011.01.15. 17:16:01
ja, te Fűnyíróval nyomod?
Bocsi!!!!!!!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.15. 17:16:38
ELSŐre megjegyezném, hogy RECCÁMOT SS jobb első ajtójára, hogy a yard a 200 ÚJ TRAFFIVAL oldalór is bemérhesse, miközben telefonon POÉNkodik vezetés közben :))
kihagytam valamit? :))
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.15. 17:20:02
huspotyolo 2011.01.15. 17:20:58
hpty 2011.01.15. 17:25:19
Több megy el belőle 100km-en.....
Vagyis az mind hegyi levegővé változik, mi?
Ne röhögtess! :D:D:D
Mind2 technika egy 100 éves alapokon nyugvó, toldozott-foldozott, katalizátorokkal, szűrőkkel telepakolt, EURO-X normákkal korlátozott elavult rendszer.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.15. 17:25:46
Most járhatok a biztosítóhoz =(
Leadfoot 2011.01.15. 17:26:47
Egyébként meg ilyen infláció van. Nagyanyám mesélt azokról az időkről, mikor a fizetéssel szaladni kellett a boltba, mert ha pár órával később ért oda, már kevesebbet ért a pénz.
Na, most ez lesz a benzinnel. Megjön a fizum, akkor padlógáz és irány a kút.
(Mellesleg szerintem a Shell a legszarabb kúthálózat, kerülöm, mint a leprásokat.)
man.of.the.street 2011.01.15. 17:27:57
Ezentúl én mindig telenyomom...
Amúgy ha még akarsz spórolni akkor menj át az M5 túloldalára, az Auchan kúton kb. 2-3 forinttal mindig olcsóbb mint ezen a Shell-en.
huspotyolo 2011.01.15. 17:29:52
totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/02/10/tenyleg_karos_a_modern_dizel_a_szakember_hozzaszol/?cp=2
A dízel meg károsabb csak átlátszóvá teszik a füstöt. Ha nem olvasnád el végig egy részt kiemelnék:
"Az egységnyi kőolajból kinyerhető benzin, ill. gázolaj arányát – megfelelő kiépítettségű finomítókkal – nagymértékben el lehet tolni az egyik, ill. a másik irányba. Európában a gazdasági viszonyok úgy alakultak, hogy szinte minden finomító dízel irányba fejlesztett. A finomítás márpedig alapvetően szolgáltat, így abba az irányba megy (kell mennie), amerre a piaci igények lökdösik. Ha benzinre lenne igény, minimalizálódna a dízeltermelés – ez nem gombnyomásra megy, de lehetséges. Jobb lenne a városok levegője? Hát persze."
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.15. 17:31:01
egyébként mivel 3 sarokra lakom ettől a kúttól, nem járok oda! a kb. 1 km-re levő ÖMV-nél sokszor megszívtam, mert hajnalban alszik a par***t lezárja a kutat, nincs üa! 4x így jártam, soha többet! viszont ha "véletlen" összefutok egy ÖMVs fejessel, akkor megemlítem nekik mi folyik ott...
''autónepper.'' 2011.01.15. 17:35:40
''autónepper.'' 2011.01.15. 17:36:28
man.of.the.street 2011.01.15. 17:36:51
Amúgy ajánlom figyelmedbe a 344 ft-os gázolajat:
www.holtankoljak.hu/?option=com_hol&terulet=1,6,98,570,&megye=6&varos=98&arak=is&benzin=diesel&ker=570&kut=0&backuri=%3F
man.of.the.street 2011.01.15. 17:39:20
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.01.15. 17:39:56
mondjuk én sem értem, hogy ha naponta tankol, akkor miért nem nyomja tele a kocsit inkább első nap?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.15. 17:50:18
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.15. 17:51:30
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.15. 18:20:02
Reggie 2011.01.15. 18:20:24
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.15. 18:22:45
hpty 2011.01.15. 18:33:10
Mindenkinek van.....
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.15. 18:35:38
huspotyolo 2011.01.15. 18:42:23
A véleményem az meg is van az árakat manipuláló öltönyös emberkékről. Szívemhez a benzin áll közel, mert motoroknál csak ezt lehet használni. (a dízel motorkerékpárok gagyik és drágák) ;-)
krausz2 2011.01.15. 18:43:41
is 2011.01.15. 18:50:17
meg tankolj tele. vagy csak így jönnek a bevételek?
egri Fehér 2011.01.15. 18:50:46
nemnagyember 2011.01.15. 18:51:44
Azért az is érdekes, hogy mi már 6 éve nem emeltük a kiszállás km díját, akiknek dolgozunk, azok meg folyamatosan háborognak miatta.
Lassan ott tartunk, hogy a kiszállás nem fedezi a valós költségeket.
Jólfelhúztammagam 2011.01.15. 18:57:37
Szerintem inkább csajozni jár oda posztoló.
Kinga, Ildikó, Judit...
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.15. 18:59:14
hpty 2011.01.15. 19:02:50
Igen, az olajlobbi nem enged nagyon mást.
Szerintem a fejlesztések megvannak, de vagy lefizetik Őket, hogy kussoljanak, vagy megfélemlítik.
Ez olyan, mint a CD kijövetele volt....akkor már 10 éve megvolt, de még a bakeliten volt bevétel bőven, így vártak vele. Az mondjuk "szinte" mindenki érdeke volt.
Gyurma773 2011.01.15. 19:02:51
csintapala (törölt) 2011.01.15. 19:09:59
balazs__ 2011.01.15. 19:18:59
szanalmas 2011.01.15. 19:19:10
Te nem nézel forma1-et? A könnyebb autó jobban megy, kevesebbet fogyaszt és kevésbé eszi a gumit és a fékeket!
Perkele 2011.01.15. 19:28:55
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.15. 19:30:16
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.15. 19:33:36
"streetfighter" 2011.01.15. 19:36:46
"hát ugyan nem kívánom neked hogy úgy járj, hogy teletankolod, rá 1 órára megtörnek és a szervizben elpárolog a full tank üa. én már jártam így! azóta mindig _csak_ félig tankolom a kocsit"
Ez vicc?
Reggie 2011.01.15. 19:37:22
Reggie 2011.01.15. 19:38:37
lolperec 2011.01.15. 19:41:18
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.15. 19:46:27
@Reggie: Az enyém meg oda, ahová én akarom :D
soproni1 2011.01.15. 19:52:55
Ha még egy 20-ast rádobnának a benzinre, akkor a maradék 3 autó is eltűnne előlem.
Ennél jobb környezetvédelmi javulást nem tudnék máshogy elérni.
D4D 2011.01.15. 19:54:59
Kihagytam valamit?
Rencámot az elsőzőkre!
Bocs Silent! 10 percen keresztül viaskodtam, hogy nem kéne, de alulmaradtam.
papilloma 2011.01.15. 20:00:54
Kivlov 2011.01.15. 20:01:35
blackshepherd · http://suckit.blog.hu 2011.01.15. 20:09:51
welcometoromania · http://welcometoromania.blog.hu/ 2011.01.15. 20:13:44
lutria 2011.01.15. 20:16:10
Gondolom mindezt azért mert most is jól jön az a pár milliárd ami a magas adókból keletkezik.
gecófecó 2011.01.15. 20:21:06
taecleau 2011.01.15. 20:24:05
szanalmas 2011.01.15. 20:28:39
@Reggie:
Az most kiderült, hogy nem értetek a forma1-hez sem, és pazarlóan bántok a természeti kincsekkel is! Na, ezért tart itt az autóstársadalom!
Reggie 2011.01.15. 20:29:48
Reggie 2011.01.15. 20:31:08
szanalmas 2011.01.15. 20:34:14
Ellenzékből mindenki azt mond, amit az emberek hallani szeretnének, aztán meg elfogy a tudás! Minden esetre iszonyú ciki nyilatkozat volt, de szerintem nem csökkentenék az adót 50-nél sem, max. erősebben figyelnének, és jobban csóválnák a fejüket is.
szanalmas 2011.01.15. 20:36:22
Ezt ismertem, marha jó poén! :D
Viszont a Caps Lockot én letiltottam, de te nem.
Például marhára idegesített, ha véletlenül benyomtam. Szóval én vezetek még mindig!
Reggie 2011.01.15. 20:44:11
icceman 2011.01.15. 20:44:48
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.15. 20:46:58
welcometoromania · http://welcometoromania.blog.hu/ 2011.01.15. 20:55:37
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.15. 20:57:32
szanalmas 2011.01.15. 21:01:35
Nem, de ha véletlenül benyomod világít, nekem meg nem! Mert én felelősen gondolkodom!
Reggie 2011.01.15. 21:11:17
okostojgli (törölt) 2011.01.15. 21:16:48
D4D 2011.01.15. 21:23:59
Jobban sikerült dzsemborik után a másnap reggeli vizeletemtől egy benzines Suzuki vígan elmegy 100 kilométert is. Ezentúl üvegbe csövelek és árulom:)))
szanalmas 2011.01.15. 21:24:03
Na jó, akkor döntetlen! :)
soproni1 2011.01.15. 21:26:11
10 éve is volt drága benzin, azóta a jövedelmünk nem 40%-ot emelkedett.
2011.01.15. 21:27:15
Egyszerű pszichológia. Ugyanaz az oka, amiért nem veszed le a folyószámláról az összes pénzedet, fizu után. Ha van nálad pénz, könnyebben költesz. Ha tele az autód tankja, a klozetra is kocsival fogsz menni, és nem fogsz törekedni a jó fogyasztásra sem. Ha bizonyos összeget határozol meg magadnak, amibe tudod hogy bele kell férni akármi van, akkor kicsit takarékosabb leszel. Nekem ugyanez a stratégiám. Minden tankolás 5 rugó. Csak 3-4 éve még 220 kilómétert autóztam belőle, mostmeg 150-et alig. Hülyén hangzik, de azoknál az embereknél, akik szabadosan bánnak a pénzzel, tökéletes megoldás.
A másik -nem financiális ok- még mindig közkedvelt szórakozás leszívni a benzintankot. Lakótelepen élők hátrányban. Hamár mindenáron megtörténik az emberrel, akkor vigyék a párlatot ami lötyög a tank alján.
2011.01.15. 21:29:50
2: a Legkisebb is számít
3: A kormány szerdán bejelentett csomagjában kizárólag adóemelés van, amely mindenkit érint, leginkább a kiszolgáltatott helyzetben lévő családokat, ezzel szemben a Fidesz az adócsökkentést javasolja - mondta Szíjjártó Péter, a párt szóvivője. A Fidesz ezért törvénymódosító javaslatot nyújt be, amelyben kezdeményezi, hogy az alapvető élelmiszerek áfája a jelenlegi 20 százalékról csökkenjen 5 százalékra - mondta Szíjjártó Péter.
A másik javaslat szerint a benzin árát terhelő jövedéki adó az uniós minimumszintre csökkenne, a jelenlegi 103,5 forintról 87 forint/literre, szemben a kormány javaslatával, amely 109 forintra emelné az adót. Szíjjártó Péter szerint - szemben a kormány 20-ról 23 százalékra történő áfaemelési terveivel - az áfacsökkentés eredményeként havi 4.000 forinttal járnának jobban a családok. A benzin jövedéki adójának mérséklésével pedig 1.350 forintot lehetne megspórolni egy átlagos tankoláson - tette hozzá. Elmondta azt is, hogy módosító indítványban kezdeményezik majd: a gázolaj jövedéki adója maradjon a jelenlegi szinten, szerintük ugyanis a kormány ezt is növelné, amivel nehéz helyzetbe kerülnének a fuvarozók, és emelkedne a termékek szállítási költsége is, ami az árakban is megjelenne. Emlékeztetett arra: a Fidesz áfacsökkentésről szóló javaslatát most harmadszorra nyújtja majd be.
Szíjjártó Péter szerint ugyanakkor 12 európai uniós országban van ilyen megkülönböztetés, és 20 tagállamban alacsonyabb az élelmiszerek áfája, így nem helytálló ez a kifogás. Mint mondta, a javaslat az alapvető élelmiszereket a Központi Statisztikai Hivatal kódszámai alapján adja meg. Ezek között szerepelnek a sertés-, a marha- és a baromfihús, a szalámi, a szárazkolbász, a sonka, a párizsi, a kolbász és a húskonzerv, valamint a tojás, a tej, a sajt, a vaj, a disznózsír, az étkezési szalonna, az étolaj, a margarin, illetve a liszt, a rizs, a kenyér, a péksütemények, a száraztészta, a cukor, a burgonya, a friss zöldségek és gyümölcsök.
szanalmas 2011.01.15. 21:32:25
Ez azért nem volt poénos, ugyanis ismert a vizes dolog, Boost Cooler rendszernek hívják:
www.snowperformance.hu/mukodes.html
Perillustris 2011.01.15. 21:32:59
soproni1 2011.01.15. 21:33:50
Az a fura nevű orvos, aki segít eltüntetni a dolgaimat ? Hogy is hívják ?
2011.01.15. 21:35:56
Nem lesz itt semmi kérlekszépen. Akik képesek voltak felemelni a picsájukat, azt a tömeg megbélyegezte randalírozó focihuligánnak, meg nácinak. A kör itt bezárult, szépen lassan lehúzzák az egész országot a klotyón, már a legutolsó csavarról is kiderült, hogy szét van rohadva, mindenünk zaciban, mindent elloptak, semmi sem működik, de a többség rendületlenül otthon morog, csak mert nem európai megoldás felborogatni néhány kukát.
Hát spontán megjavulni nem szoktak a dolgok, húsz év után a legostobább kárpát medence lakónak is látnia kéne.
kisqtya 2011.01.15. 21:36:24
Perillustris 2011.01.15. 21:37:02
Ez a baromság, remélem, ezután sem valósul meg.
@Jankove: "Ugyanaz az oka, amiért nem veszed le a folyószámláról az összes pénzedet, fizu után."
Baromság. Normális ember azért nem veszi fel, mert törekszik a kártyás vásárlásokra, s azokhoz ugyebár kell a fedezet.
szanalmas 2011.01.15. 21:38:30
Az üzemanyag szabadáras tudtommal, akkor emeli a kutas amikor akarja, persze a kockázat benne van, hogy akkor másik kútra megy a vevő.
welcometoromania · http://welcometoromania.blog.hu/ 2011.01.15. 21:51:20
soproni1 2011.01.15. 22:04:38
A kukaborogatók 3 redbullért meg egy kis speed-ért minden célra bevethetők.
A zsíros hajúak meg egy flakon borért képesek a Kossuth téren tanyázni.
Ahogy Hofi mondta: Egy csőcselékünk van, azt kell beosztani.
Reggie 2011.01.15. 22:10:30
czejp (törölt) 2011.01.15. 22:15:22
www.thisismoney.co.uk/oil-price
Perillustris 2011.01.15. 22:18:25
2011.01.15. 22:32:54
Én megszoktam hogy minden péntek/szombaton tankolok 35-40litert, és kész. Nem kell naponta kútra járni.
jet set 2011.01.15. 22:48:46
A szerdai áremelések a MOL nagykereskedelmi áremelése. A fogyasztói ár ettől függetlenül változhat akár óránként is.
D4D 2011.01.15. 22:52:52
Nyugi! Ha emelkedik a gázolaj is, akkor a szalonna ára s emelkedik. Ergo kerékpározni is drágább lesz.
dukeekud 2011.01.15. 22:55:04
Hajra 1000 forintig meg se aljon. Minnel dragabb annal hamarabb fognak elterjedni a korszeru kornyezetbarat elektromos autok.
porthosz 2011.01.15. 23:06:57
"Hajra 1000 forintig meg se aljon. Minnel dragabb annal hamarabb fognak elterjedni a korszeru kornyezetbarat elektromos autok. "
Mert akkor az elektromos áram kilowattja nem 30 ft lesz ám, hanem 300. Majd véletlenül kivetnek rá egy kis jövedéki adót, ami pont 270 forint adó lesz... Aztán meg majd jösz sirni ide... De sok hülye jár ide, az üzemanyag ára azért magas mert ~70% adó. Ha hirtelen benzin helyett mindenki áramot tankolna, akkor vajon a kormány nem vetne ki legalább ugyanolyan mértékü adót az áramra hogy pótolja a kiesett adót??? Gondolkodás rulez...
Arról már nem beszélve, hogy a korszerü "környezetbarát" autókban van vagy 3-400 kiló veszélyes hulladéknak minésülő akkumlátor, ami viszont bizonyitott hogy 5-8 év alatt biztosan tönkremegy. Azt meg gondolom majd utánna a az ágy alatt tárolod a szobádban... És akkor még az elektromos autó előállításáról nem is beszélte.
Reggie 2011.01.15. 23:09:42
''autónepper.'' 2011.01.15. 23:28:30
Reggie 2011.01.15. 23:30:24
''autónepper.'' 2011.01.15. 23:31:13
''autónepper.'' 2011.01.15. 23:33:45
''autónepper.'' 2011.01.15. 23:38:34
D4D 2011.01.15. 23:59:16
D4D 2011.01.16. 00:00:46
Tudtommal eleve a telepen nem is lehetne benne ha jól tudom, akkor 5 liternél több.
victor vacendak 2011.01.16. 00:07:23
2011.01.16. 00:16:59
És ha már elektromos autó... Arról tudsz hogy mivel jár ennyi akkumulátort legyártani? És azt tudod hogy az elektromosságot mivel állítják elő? Mert a megújuló energiaforrások még rohadtul nincsenek kiaknázva, így nagyrészt erőműből nyernéd az áramot. Az nem zavar hogy az erőmű mit enged ki a levegőbe? Rosszabb mint bármilyen autó... Ülj le, egyes!
Reggie 2011.01.16. 00:23:22
Na ennek egy kicsit olvass utana.
Darth Revan 2011.01.16. 00:46:48
nem tudom mirol beszelsz, en vagy tiz eve mindig 10 ezerert tankolok.
Reggie 2011.01.16. 01:27:57
dukeekud 2011.01.16. 01:59:26
@dukeekud:
"Mert akkor az elektromos áram kilowattja nem 30 ft lesz ám, hanem 300. "
Ugyan mar, ezt nem gondolod komolyan. Se az emberek, sem az Europai unio nem engedne emelni az arat. Elektromos aramot barki termelhet a kertjeben, es ha az alam dragan adja, akkor napcellaval fogjak az emberek megtermelni maguknak az aramot.
"Arról már nem beszélve, hogy a korszerü "környezetbarát" autókban van vagy 3-400 kiló veszélyes hulladéknak minésülő akkumlátor, ami viszont bizonyitott hogy 5-8 év alatt biztosan tönkremegy."
Egyaltalan nem mennek tonkre 5-8 ev alatt. A korszeru akkumlatorok 20-30 evig mukodnek.
Lithium Yttrium akkumlatorok 8-10 ezer feltoltest birnak, szamold ki, ha ket naponta feltoltod, vagyis evi 180-szor akkor hany evig mukodik.
gwl-power.tumblr.com/
Egy ilyen akkumlator csomag, meg 30 ev mulva, elhasznalodva is szazezreket fog erni, senki sem fogja oket az agy ala tenni, vagy az erdobe eldobni, hanem ujrahasznositjak.
dukeekud 2011.01.16. 02:17:59
Nap, szel, geotermikus eromuvekbol. Ezeknek a rendszereknek a kiepitese persze ezer milliardokba kerul, de utana ingyenesen lenne kornyezetbarat aramunk.
Draga, de nem dragabb mint a jelenleg uzemelo szennyezo szen, gaz, eromuvek, es a kevesbe szenyezo atomeromuvek.
Es megszunne a fuggesunk mas orszagoktol (olaj,gaz ar).
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 02:34:42
D4D 2011.01.16. 03:00:14
" "Az nem zavar hogy az erőmű mit enged ki a levegőbe? Rosszabb mint bármilyen autó... Ülj le, egyes!"
Na ennek egy kicsit olvass utana."
Megtermeled az áramot az erőműben - Erőműfajtától függ a hatásfok és a szennyezés. Bizonyos erőművek esetében a nyersanyagot, amiből áram lesz, oda kell szállítani, meg kell termelni.
Szállítod a feltöltőállomásra - szállítási veszteség
Használod - elektromotor, közel 90%-os hatásfok
---------------------
Feljön az olaj - energiaigény
Szállítják - energiaigény
Finomítják - enegrgiaigény
Szállítják - energiaigény
Használod - jó diesel talán 44%-os hatásfok
-------------------------
Nem tudom eldönteni melyik a jobb.
D4D 2011.01.16. 03:03:15
"sem az Europai unio nem engedne emelni az arat." - Ez szamárság. Az EU-ban az energiapiac liberalizált. 100%-osan. Itt is az lesz hamarosan.
Az emberek? Aki nem tud áramot csinálni és kell neki, az kifizeti.
Én is sokallom a gázolaj árát, de kell, és mivel csinálni nem tudok, ezért kifizetem.
Reggie 2011.01.16. 03:05:30
D4D 2011.01.16. 03:09:11
"Nap, szel, geotermikus eromuvekbol. Ezeknek a rendszereknek a kiepitese persze ezer milliardokba kerul, de utana ingyenesen lenne kornyezetbarat aramunk."
Ez jól hangzik, és bárcsak már a csapból is a környezetbarát áram folyna, DE:
Ezermilliárdokat honnan veszünk el? A költségvetési főösszeg 13000 mrd körül van.
Az általad felsorolt rendszereket jelenleg az állam és az önkormányzatok nem igazán támogatják, sőt van ahol, van amit, van amikor kifejezetten gátolják.
Az autómat egy olyan embertől vettem, aki megújuló energiaforrásokban utazott (Nem akarok közelebbit mondani, mert akkor beazonosíthatóvá válik könnyen), és ő mesélt nekem egy két abszurd hatósági előírást.
Volt olyan önkormányzat, aki havi 45000 Ft-ot akart kérni azért egy ingatlantól, mert az geotermikus fűtésben gondolkozott. A bányajogra hivatkozva. Most fűt az ember gázzal havi 35-ért.
dukeekud 2011.01.16. 03:13:50
Megint a szokasos kettos mercet latom. Amikor az olaj termeles, egetes hatasarol van szo:
- elhetetlen zajos, szennyezet levegoju varosok
- tobb millio alergias, asztmas, tudorakos beteg
- olaj haboruk, es az azt koveto nemzetkozi terrorizmus
- az olaj termeles, szallitas kornyezeti hatasai
- vizek elovilagat elpusztito, honapokig, evekig omlo olaj
- orszagok gazdasagi kiszolgaltatottsaga
akkor azt mondjak, nincs semmi baj, ez sajnos a modern elet velejaroja.
De amikor a sokkal hatekonyabb, es megfelelo technikaval, akar kornyezetbarat modon gyarthato elektromos autokrol van szo, akkor a legsotetebb terepjaros is, akinek ugy fustol az autoja, mint egy 200 eves gozmozdony, mindjart elkezd aggodni a kornyezetert.
Mikozben mindenfele szamitas nelkul, ranezesbol is nyilvan valo, hogy egy, optimalis esetben, megujulo energiaval taplalt, evtizedekig hasznalt akkumlator kornyezeti hatasa, tobb nagysagrenddel kisebb, mint egy a teljes elettartama alatt, kb 30-50 ezer liter olajat elegeto auto kornyezeti hatasa.
@GSX-R: "Ha adsz olyan elektromos autót, amelyikkel bármikor elindulhatok egy 1000km-es útra, és onnan haza is tudok jönni úgy, hogy összesen max. 3-szor töltök újra, és egy töltés kevesebb mint 5percig tart, akkor megyek elektromossal."
Hat persze, ez roppant realis igeny, az emberek nap mint nap indulnak foldkoruli utra, amikor munkaba mennek, vagy iskolaba a gyerekert. Tobbek kozott az ilyen feleslegesen eltulzott igenyek miatt fentarthatatlan a jelenlegi autozas. Mert mindenki egy urrepulogep gyorsulasaval, sebesegevel, es egy harckocsi terepjaro kepesegevel rendelkezo gurulo szobaban akar utazni, a lebetonozott sik varosokban. Mert ha az emberek megelegednenek, egy normalis meretu max 500 kg-os 1 litert fogyaszto autoval, amiben nem fazik, nem azik, akkor talan meg belsoegesu autokkal sem volna tul nagy problema.
D4D 2011.01.16. 03:16:48
Nem akarom kiszámolni. Világosan látszik, hogy E-autózni csak akkor lehet, ha azt nagyon sokan tesszük, mert a hozzá kapcsolódó infrastruktúra csak akkor válik rentábilissá.
Akkor viszont a jelenlegi erőműkapacitásunk nem elég.
Ezzel áll szemben az olaj, ami el fog fogyni, és mindenhol, ahol használjuk, szennyez.
Hegyi országokban pl el lehet érni akár a 40-70%-os vízerőművel történő ellátást.
A német vasút pl maga termeli az áramot saját magának (mára talán már 70+%-ban), és ahol lehet, ott vizierőműben.
Magyarországon szemléleti gondok is vannak.
A szabályozások olyanok, ha már kamionnal szállítunk, akkor azt jó hosszú útvonalon lehet csak az esetek nagy részében. Vagy csak 3 kissebb kamionnal. Ez is környezetvédelem.
Németeknél a Gigaliner projektet többek között azzal indokolják egyes pártolói, hogy a fajlagos üzemanyagfelhasználás (1 tonna árura) kevesebb.
Reggie 2011.01.16. 03:25:06
@dukeekud: Mar szerencsere folyamatban vannak a redox-flow rendszerek kutatasa/fejlesztese, igy ha minden jol megy majd elektrolitot kell tankolni. Perp csak az a gond vele, hogy egy tank 25km-re eleg kb. De Bp-en ha munkaba es vissza mesz csak, az max 50km oda vissza, ugyhogy hetkoznapi szinten a tobbsegnek nem kell az az 1000km.
D4D 2011.01.16. 03:26:00
"Hat persze, ez roppant realis igeny, az emberek nap mint nap indulnak foldkoruli utra, amikor munkaba mennek, vagy iskolaba a gyerekert"
Van róla adatod, mennyit megy ma egy átlagos autós MAgyarországon naponta?
Szülők-testvéreket beleszámítva 5 autó van a közvetlen családomban, van amelyik napi 14 km-t megy szinte fixen, van amelyik heti 1200-at. Néha cserélni is kell őket, mikor egyik szervízel.
Tehát nem egy mindennapos igény, hogy Föld körüli útra menjünk, de elég komoly igény van a mobilitásra. Úgy 30-50%-osra saccolom, akiknek egy töltésre 200 km, majd 4-6 óra töltés nem opció.
D4D 2011.01.16. 03:39:05
Megnéztem gyorsan pár családtagot illetve kollégát, akik kocsival járnak.
Egy útra a kilométer adatok:
11,3
14,6
17,3
18,9
26,9
27,2
29,6
32,8
42,6
61,3
Tételezzük fel, hogy ez egy reprezentatív minta. Akkor világosan látszik, hogy kik egy úton 25 km-nél többet mennek, azok népességileg 60%, de a teljesített kilométernek 78%-át adják.
És itt sajnos kiderül, hogy a technológia, noha széles körben elterjedhet, csak a szennyezés elenyésző részét tudja semlegesíteni.
Reggie 2011.01.16. 03:48:52
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.16. 05:32:52
ma ugyan annyi volt mint tegnap, de még nincs vége a hétnek! :D
a száva utcában pedig 344,9 a gázolaj láttam ma :)
Reggie 2011.01.16. 06:07:53
Oknyomozó 2011.01.16. 08:00:57
holtankoljak.hu/
nyesi 2011.01.16. 08:55:38
victor vacendak 2011.01.16. 08:56:55
Ha minden autó árammal megy, akkor nyugodtak lehettek, a politika minden áramforrásra ki fogja róni a maga adóját. EU vagy sem.
Arcturus 2011.01.16. 09:04:03
monyon le 2011.01.16. 09:17:01
Bonyolult és összetett folyamat ez az üza. ár - a Kínaiak minden foszilis energiát felszívnak ami csak létezik - az EUR ára a dollárhoz képest jelentősen gyengült - a kőolaj ára ismét azon a szinten van hol is a válság csúcsán (2008-ban) - EU előírás, hogy az üza. kötelezően hozzákevert "bio" üzemanyagot kell hogy tartalmazzon - stb.
FUCK világ gazdaság - FUCK globalizáció!
KopaszMercis 2011.01.16. 09:27:35
victor vacendak 2011.01.16. 09:47:06
commando 2011.01.16. 09:52:01
KopaszMercis 2011.01.16. 09:52:28
Igazabol ezt ugy ertettem, hogy jo lenne ha vegre jogos lenne a "de draga a benzin" hiszti... ha korbenezel pesten reggel 7-8 korul vagy delutan 4-5 korul akkor hamar rajossz hogy milyen picsa olcso a benzin, csak sirni imadunk
KopaszMercis 2011.01.16. 09:54:23
errol nem a viktor tehet mindenhol dragul a benzinl... nem annyira mint nalunk de az mondjuk mar mindegy a szokasos ervelesnel
victor vacendak 2011.01.16. 09:56:10
És igen, az autók mennyiségén nem látszik, hogy drága a benzin. De azért a benya eladási adatokon igen.
victor vacendak 2011.01.16. 09:58:06
KopaszMercis 2011.01.16. 10:01:12
commando 2011.01.16. 10:03:28
victor vacendak 2011.01.16. 10:05:37
commando 2011.01.16. 10:13:21
egy maréknyi dollár 2011.01.16. 10:15:31
És milyen kényelmes!
Büszke_troll 2011.01.16. 10:15:45
OFF
Naponta 10-20 litert tankolni elég proli szokás.
Arvedui 2011.01.16. 10:31:51
évek óta 5000-ért tankolok!!!!
Don Quixote de la Ferko 2011.01.16. 10:43:14
Azért mielőtt allelujázol, hogy az ótvar akkut vissza lehet váltani, nézz körül, mennyit karmolnak le rólad az új garnitúráért.
oszt lehet örülni, hogy két évig "ócsó" volt az üzemeltetés.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 11:31:04
2011.01.16. 11:33:42
Büszke_troll 2011.01.16. 11:38:34
hogy a pitlákba lehetne egy olyanról, mint az üzemanyag áremelés beszélni, hogy a politikát ne keverd bele?
nagyonnagymagyar hozzászólása, -még ha szerintem teljesen hülyeség is- nagyon is ON volt.
Persze ez a te szemétdombod, így minden jogod meg van hozzá, hogy te kapirgálj a tetején.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 11:43:34
Büszke_troll 2011.01.16. 11:44:30
El tudnék egy olyat képzelni, hogy aki kis hatótávolságú elektromos autót vásárol, az havi egy-kétszer kedvezményesen bérelhet nagy, benzines autót a hosszú távú útjaihoz.
Mert én is kijönnék napi 50 kilométerből, maximum 2 személlyel, de minden hónapban akad pár 2-500 km hosszú utam.
victor vacendak 2011.01.16. 12:05:31
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 12:34:18
ganyager 2011.01.16. 12:44:10
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 13:32:11
victor vacendak 2011.01.16. 13:55:16
Perillustris 2011.01.16. 15:11:45
A magasabb szállítási költség jót is tehet: felderül a hazai piac, sorvad a szlovák/német/lengyel tej árelőnye.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.16. 15:19:49
Tényleg? És mitől olcsóbb a kenyér szállítása, mint pl. az LCD tévéé?
Perillustris 2011.01.16. 15:27:44
Másrészt ugyebár egy zsemlén a száll. költség legyen jóindulatúan 2 forint. Ha ártámogatást nyújtasz a gázolajhoz, a zsemle nem lesz 2 forinttal olcsóbb, de az LCD TV esetleg 1-2 ezerrel igen. Akkor ki járt jól?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.16. 15:32:41
dukeekud 2011.01.16. 15:59:40
Ezt en is csak becsulni tudom, de szerintem az emberek 80%-a nem megy napi 30 km-nel tobbet az autojaval. 200 km-t, akkor autoznak az emberek, ha egy evben egyszer nyaralni mennek.
victor vacendak 2011.01.16. 16:11:01
D4D 2011.01.16. 16:55:32
Azzal tisztában vagy, hogy Pesterzsébeten árulnak Bicskén készült kenyeret? Hogy a belvárosban Dunabogdányit? Rákoskeresztúron Pilisvjászfaluit?
Én látom ezeket az autókat szállítani hajnalban. A Jászfalusin dolgozik egy cimbim.
D4D 2011.01.16. 16:57:30
Mitől egyszerűbb egy zsemle kezelése egy LCD tévénél?
Mindkettőnek más a kezelési igénye. Teljesen más!
Ettől hogy modulál a dieselár?
D4D 2011.01.16. 17:02:37
"egy töltésre 200 km, majd 4-6 óra töltés nem opció."
Nem azt mondtam, hogy 200 kilométert megy, hanem míg elmegy 200 kilométert, közben nem tud 4-6 órát várni, hogy az akkuk feltöltődjenek.
" de szerintem az emberek 80%-a nem megy napi 30 km-nel tobbet az autojaval"
Nézz körül reggel a Bp-re bevezető utakon. Egyből revidiálod ezt a véleményt.
És ez akkor még csak Budapest.
dukeekud 2011.01.16. 17:14:13
Ezermilliárdokat honnan veszünk el? A költségvetési főösszeg 13000 mrd körül van."
Valahogy a mostani eromuvek is csak megepultek. Es ezeket folyamatosan el kell latni szennel, gazzal, olajjal, ami minden evben tobb szaz milliardba kerul. Szep lassan az uj kornyezetbarat eromuveket is meglehetne epiteni, es raadasul azok utana szinte ingyen uzemelnenek.
Az alam kezdesnek epitene egy kisebb naperomuvet 10 milliardert. 10 milliard sok, de ahol van kozel 1000 milliard egy soha el nem keszulo 4-es metrora, ott ennyit meg biztos talalnank, ilyen fontos celra.
Az aram dijat egyenlore nem csokkentenek, de az uj naperomu miatt az eloallitas valojaban kevesebb lenne. Es a kulonbozetbol epitenek az ujabb es ujabb eromuveket. A folyamat ongerjesztove valna, minel tobb az eromu, annal tobb a bevetel, ugy hogy kozben a lakosagnak nem kerulne tobbe az aram.
Es amikor kiepul a egesz halozat mondjuk 15 ev mulva, akkor lehet csokkenteni az aram arat, a valodi mertekre.
Durva becslessel, magyarorszag jelenlegi aram fogyasztasat 16x16 km feluletu napcellaval lehetne megtermelni. Es ez nagysagrendileg 10-15 ezer milliardba kerulne. Szerintem 10-20 ev alatt ez realisan kivitelezheto cel, a fenti modon.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 17:16:55
ganyager 2011.01.16. 17:57:55
lordjim 2011.01.16. 18:18:06
Reggie 2011.01.16. 19:07:33
Reggie 2011.01.16. 19:20:14
Perillustris 2011.01.16. 21:46:48
@D4D: Akkor majd Pesterzsébeten pesterzsébeti kenyeret esznek. Vagy csepelit: www.szantosutode.wlap.hu/ Ez nem tragédia.
"Mitől egyszerűbb egy zsemle kezelése egy LCD tévénél?"
Pl. hogy az egyik kiemelten sérülékeny?
D4D 2011.01.16. 22:09:55
Ezzel a napcella dologgal csak az a baj, hogy nappal termel áramot, míg mi sötétben akarunk vele világítani. Hol és hogyan tárolsz ennyi áramot?
A számszaki fejtegetésed szépen hangzik, de a realitás az, hogy a veszteséges Vértesi erőművet életben tartjuk.
D4D 2011.01.16. 22:15:15
Ebbe, hogy a panelban hogy töltesz, bele sem gondoltam.
200 km esetén én reggel elmegyek, és szinte minden nap haza is érnék, és itt az udvarban feltölteném reggelre.
Ám ha egyszer éjfél után jövök haza, mert mozi/színház/buli stb, akkor reggel 5:40-re nem sikerül feltölteni. Itt lép be az, hogy minden állásnál kellene tudni tölteni.
Sokkal jobb a klasszikus ős hibrid, hogy delejjel meg olajjal is megy. A következő generációs hibridnek kellene elterjednie, ami az olajos motort már csak áramtermelésre indítja be.
D4D 2011.01.16. 22:26:10
"a szállítás árában csak egy érték az üzemanyag ára." - Nem kis érték!
A péksofőr kb 6 ezer Ft-ot kap egy hajnalra, ez 200 km, ahova eltankol 22-30 litert. Pluszban sok helyen kifizetik neki a munkábajárást fullra, ami szintén üzemanyag, csak áttételesen jelentkezik.
Persze az együnk helybeli kenyeret mintára felvehetünk helybeli sofőrt is, HA TALÁLUNK.
Egyébként nyugtass meg, hogy te csak olyan kenyeret veszel, amit a bolttól nem messze állítanak elő. Nehogy kiderüljön az ellenkezője, ezért holnap kérdezd végig a boltokat, ahova jársz.
Sérülékeny a pékáru is egyébként. Nézz meg egy frissen indult és egy üres ládákkal tele pékautót. Az üres 2-3-szor akkora sebességgel közlekedik.
Az LCD meg kötegelve rögzítve hever a platón a raklapokon, azt fixen lehet vinni 80-al, lehet vele hirtelen kanyarodni fékezni, nem szól érte egy szót se.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.16. 22:26:45
cso zsi 2011.01.16. 22:49:04
Egy adott sütőipari üzemből ugyanis nem csak kenyér-zsemle, hanem sütemények is utaznak ugyanazon a kocsin. Ha a kocsi nincs csurig pakolva, akkor az áru vagy borul, vagy körbefóliázod a raklapokat, ami nem kis időveszteség. Főleg egy 4-6 órára felvett sofőrnek, akinek a sütőüzemből időre kell érni a nagybani átvevőhelyre, és időben távozni is kell onnan. Ilyenkor, ha pl meghibásodik a süteményeket csomagoló gép, borul a nap....
Persze a sofőr gyorshajthat is egy 3 és felessel. A saját szakállára, mert senki nem fog kiállni érte.
Az LCD-k elég jól ki vannak bélelve szállításhoz. Általában nem 1-2 darab utazik, hanem több raklapnyi, ha lehet, akkor csurig rakott autón. Abból a méretből is, amit csak négyen tudnak megemelni-hordozni.
D4D 2011.01.16. 22:53:51
A panel értelemszerűen mint gyüjtőfogalom volt értendő.
Egyébként nem vészes az ár annyira.
www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius
Az a gond, hogy ha egy megbízható hibridet akarsz, akkor egy batárt vagy kénytelen venni. A hibridek jellemzően Civic, illetve Prius. A Civic drágább a Priusnál.
D4D 2011.01.16. 22:56:51
cso zsi 2011.01.16. 23:01:07
Így a helyinek mondott, kistávolságról boltokba szállítható sütés megszűnt.
Az egyik áruházlánchoz az ország több helyéről érkezik pékáru. Csak adott cégek feleltek meg a minőségi követelménynek.
Az egyik termékcsoport (5-6 külnböző) csak 40 km-t utazik a nagyelosztóig, a másik 120-at. Onnan kerül ki a cég teherautóival a boltokba. Akár bp-i, akár vidéki. Más cuccok meg Ny-Európa különböző pontjairól.
dukeekud 2011.01.16. 23:21:19
Ahogy Reggie is irta szivattyus tarozokban, illetve akkumlatorokban lehet tarolni a nappal megtermelt aramot. Peldaul ilyen NAS akkuban.
www.popsci.com/technology/article/2010-04/texas-town-turns-monster-battery-backup-power
Reggie: "Az a baj, hogy Mo. pillanatnyilag nem alkalmas jelentos mennyisegu napelemes vagy szeleromuves energia befogadasara, ugyanis 0 db szivattyus tarozoval rendelkezunk, igy a hirtelen termeleskiesest nem tudjuk korrigalni. "
A szukseges akkumlatorokat, viztarozokat a naperomuvel,szeleromuvel egyutt megepitenenk. Azok arat nem szamoltam bele, mert azt meg becsulni sem tudom. De ha azok tovabbi nehany ezer milliard ft -al megnovelnek a koltseget, a lenyegen szerintem az sem valtoztatna. Elobb utobb akkor is lenne olcso, kornyezetbarat aramunk.
Perillustris 2011.01.16. 23:27:20
Nem messze, hanem ott, helyben: újpesti piac, Lipóti pékség, avagy pl. ma, amikor zárva van, Arsenal, Árpád út. Persze tudom, az alapanyagot nem bicajjal viszik ide sem.
Perillustris 2011.01.16. 23:31:59
D4D 2011.01.16. 23:38:41
Egyébként sok esetben én magam is értetlenül állok néhány logisztikai 'bravúr' előtt.
Pár kamionos ismerősöm van, időnként behidalok, milyen fuvarok vannak.
Milyen értelmetlenek.
Van ami Regensburgból Linzig lemegy hajóval a Dunán, majd onnan kamionnal Pozsonyba.
D4D 2011.01.16. 23:55:47
Amit linkeltél:
4 megawatt, nyolc órán keresztül.
Magyarországon van 3 millió háztartás, ha mindegyik csak egy 60-as izzót használ, akkor is 3x60=180 megawatt, belátható, hogy a háztartások többsége csúcsidőben 60 wattnál többet használ. Vegyünk 300 wattot, ami még mindig kevés. De már ilyenkor is 3x300=900 megawatt. Ezt duplázzuk meg egyszer a közvilágításra, illetve mégegyszer ennyit vegyünk a mindenkori ipari felhasználásra.
3x900=2700 megawatt.
A lakossági csúcsidő mondjuk 19-23-ig tart, ám a közvilágítás reggel hatig, az ipari fogyasztás meg non stop.
Ha csak a lakossági csúcsidőt vesszük, akkor is kellene ebből 2700/4=675 darab.
Darabja 25 milló dollárral, 200-as árfolyammal=5 000 000 000 Ft, azaz 5 mrd Ft.
13000/5=2600, azaz a költségvetés közel 25%-ából meg tudjuk építeni a szükséges 675 tárolóakkut, tételezzük fel, hogy a költségvetés további 25%-ból kijönnek a szél és naperőművek.
De addig se nyugdíj, se tanári fizetés, se semmi.
Belegondolni sem merek a projekt valós költségeibe, a valós áramfogyasztási rekord ugyanis 6550 megawatt. Vagyis háromszor ennyire lenne szükség, mint amit levezettem.
index.hu/gazdasag/magyar/aramr071206/
Reggie 2011.01.17. 00:23:18
Megujulo: 450 MW
Gaz: 2500MW
Olaj: 2600MW
Szen: 1510MW
Atom: 1940MW
Ebbol elsosorban nyilvan a szen es olaj eromuveket kene cserelni. A kisebbik 1510MW.
cso zsi 2011.01.17. 09:43:22
Perillustris 2011.01.17. 09:57:46
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.17. 10:18:56
Alikam 2011.01.17. 10:57:37
Azért gondolkozzunk is már egy kicsit, mielőtt hozzászólunk egy témához.
A benzináremelés ált. a nemzetközi piac függvénye. a Baj ott van, hogy a jövedéki adó is magas ebben az országban.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.17. 11:34:56
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.17. 11:42:49
mohopasi 2011.01.17. 11:43:30
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.17. 12:01:03
Perillustris 2011.01.17. 12:10:05
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.17. 13:08:21
A Biciklis részt nem tudom, mert én nem járok oda bicajozni.
cso zsi 2011.01.17. 13:27:07
BKV? Azzal járok több, mint 40 éve, és bizony az átszállások után átülök egy gépjárműbe, amivel járom a várost.
Reggelenként amikor suliba viszem a gyermeket, van, hogy nem férünk fel a metróra. De ha kocsival mennék, spórolnék fél órát, és még az utak is üresek olyankor.
cso zsi 2011.01.17. 13:35:16
Vajon miért?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.17. 13:38:46
Elég lenne annit mondani, hogy: Amikor volt 250 Ft a benzin, annak x%-a volt az adó: y Ft. Ezentúl ennyi adó van a benzinen, bármennyibe is kerül.
(az mondjuk megint más kérdés, hogy a MOL ugyanúgy felemelné az árát, csak akkor ők kaszálnának nagyobbat)
Büszke_troll 2011.01.17. 14:01:56
Gondolom a BKV fejleszthető. (És még annyit, hogy Magyarországon nem csak a BKV létezik. Te szellemileg rokkant.)
@newtehen: "Gondolom még életedben nem ültél BKV-n"
BKV-n ugyan nem ültem, de pesti buszon, villamoson, metrón igen. Sőt még siklón és libegőn is. Mikor ott turistáskodtam. Ez olyan 2004, 2005 körül történt. Mindig felfértünk az első járműre. (Na jó a siklóra nem, mert a gyerekek a végébe/elejébe akartak helyezkedni.)
@cso zsi: "modern "családi" kocsi esetében negyed - fél tank"
És? El nem tudom milyen élethelyzetben tankol negyed tankokat valaki naponta.
Miért jobb az, mint teletankolni, és ha kevés az üza. akkor újra. Hiszen minden tankolás veszi az ember idejét.
"a távoli vidékeken élők" Számomra ez értelmezhetetlen.
Perillustris 2011.01.17. 14:17:54
@cso zsi: Hazánk helyzetében szerintem teljesen irreleváns, min agyal a brit kormány.
cso zsi 2011.01.17. 15:19:11
Viszont a lakosság egyötödét szolgálja ki, valamint azokat a vidékieket, akik csak turistának jönnek a városba.
Hogy miért nem tankol tele? Szinte biztos hogy úgy kezdte ő is. Mellesleg, az is naponta tankol, aki tele tankkal indul útnak.
A spórolós, aki az üres tankba vesz pár lityit, nem tudja, hogy ezzel az üzemanyagszivattyút is tönkrevágja.
A "távoli vidék" az kb olyan lehet, mint itthon a megyeszékhelyektől is messze eső települések, ahová eljutni gyakorlatilag csak autóval lehet.
@Perillustris: A 7-es buszra nem csúcsidőben (tehát délelőtt 10 után) is van, hogy nem férni fel.
A brit kormány számára mi is távoli vidék vagyunk. :)
Arvedui 2011.01.17. 15:48:37
Büszke_troll 2011.01.17. 16:16:54
"Hogy miért nem tankol tele?"
Erre már rég válaszoltam. :)
Még annyit a BKV-re. Nagyon ne verd magad miatta, többet fizetek érte, mint egy átlag fővárosi. (Persze ezt a MÁV-ra is elmondhatnám.)
D4D 2011.01.17. 17:51:04
A jövedéki adó fix Ft összeg/liter, erre jön rá a 25% ÁFA. Igen, ÁFÁ-t fizetsz a jövedéki adó után is.
cso zsi 2011.01.17. 18:04:29
Amikor családról beszélünk, az általában egynél több személyt takar. Netán (bp-i) középsuliba járó kamasszal. Ha olyan szerencsés a család, hogy mindenkinek van melója, akkor a bejutás havonta 40eft körül van.
cso zsi 2011.01.17. 18:06:49
Ha pénzt keresel, adózol.
Ha beteszed a bankba, adózol.
Ha vásárolsz rajta terméket, adózol.
Jól van ez így?
Büszke_troll 2011.01.18. 09:15:04
Leírtad, hogy az élet nehéz. És? Mindenkinek az.
mohopasi 2011.01.18. 12:44:08