Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nehezen észrevehető új tábla a 4-esen

2011.01.22. 16:20 :: SilentSound

A lenti levél elsődleges címzettje a Közút Zrt., de József a blognak is elküldte, lehet, hogy innen hamarabb kap választ a kérdéseire. Alaphelyzetben is valóban van olyan sebességkorlátozó tábla a vecsési elkerülőn, ami a párhuzamosan futó leágazásra vonatkozik, de az út bal szélére van kirakva, ezért megtévesztő lehet. Vajon a levélíró is ebbe a csapdába esett, vagy esetleg tényleg változott a forgalmi rend? Mennyi idő kell, hogy megjelenjenek a helyszínen a háromlábúak?

A 4-es főúton Vecsés és Üllő között van egy kisebb emelkedő, az M0-val való találkozás közelében. Ezen a részen mindkét irányban 90-nel lehet menni, előtte és utána 100-zal. Hétvégén vettem észre, hogy a Vecsés felé vezető oldalon a 90-es helyett 80-as tábla van, kicsit tovább pedig valószínűleg kitettek egy 60-ast, kicsit még tovább pedig egy tábla (talán a korábbi sebességkorlátozást feloldó) el van fordítva. A következőket szeretném kérdezni:

Jól láttam-e egyáltalán ezt a táblát? Ugyanis itt a 4-es mindkét oldalán közvetlenül mellette futnak az M0 fel- és lehajtó sávok, ahol 60-nal lehet menni.

Nagyon nem egyértelmű, mert két út között van 1-2 méter távolság, és a külső út bal oldalán van egy 60-as tábla, korábban már sok ember elnézte, és azt hitték, hogy a 4-esre vonatkozott. Sokszor járok arra, és így főleg nehéz észrevenni a megszokás miatt, hogy egy 60-as tábla pár méterrel arrébb került, és már valóban a 4-esre vonatkozik.

Mivel olyan nehéz észrevenni ezt a 60-as táblát, nem gondolják, hogy ki kellett volna tenni egy forgalmi rend változás táblát is? Miért van szükség erre a korlátozásra egyáltalán? Építkezés, forgalmi helyzet nem indokolja, és az Üllő felé vezető oldalon továbbra is 90-nel lehet menni.

Ha a régi tábla még mindig ott van, csak egy kicsit el van fordítva, akkor én joggal hihetem-e azt, hogy még mindig a korábbi forgalmi rend van érvényben, és a tábla vandalizmus áldozata lett?

Önök ilyenkor szólnak a rendőröknek, hogy menjenek ki mérni, mert a nehezen észrevehető tábla változás miatt egy csomó embert meg lehet bírságolni, vagy csak véletlenül fordult elő az, hogy amióta itt élek, először mértek a rendőrök, pont ezen a környéken, pont a 60-asra korlátozott oldalon?

35 komment

Címkék: közlekedés autó kresz tábla

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

killermoney 2011.01.22. 16:45:08

Pontosan nem tudom mert nem ismerem annyira a helyet de az a tábla valószínűleg az úttal párhuzamosan futó ún. gyűjtő-elosztó pályára vonatkozik. Ott szoktak jellemzően 80-as illetve 60-as korlátozásokat alkalmazni a sávváltások és besorolások könnyítésére. Egyébként valószínűleg annak a pályának a jobb és baloldalán is van ilyen tábla, ez csak arra van h jobban észrevegyék az emberek

J_W 2011.01.22. 17:10:03

Véletlenül mértek ott, ez teljesen egyértelmű. Jó ha tudod, nem az a céljuk, hogy jól megszopassák a fél országot, meg egy vagyont legomboljanak rólunk, hanem a balesetmegelőzés.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.01.22. 17:36:36

úgy ám! pusztán balesetmegelőzés, véletlen sem a 16 milliádr behúzása -.-"

tundrazuzmo (törölt) 2011.01.22. 17:55:07

Nem szokásom a posztolót ekézni, mert csak. De ez a mostani poszt egy kissé bugyutának tűnik:

"Jól láttam-e egyáltalán ezt a táblát?"

Marha jó kérdés, erre milyen választ vársz a közútkezelőtől? És a blogolvasóktól?

Nem, nem láttad jól. Nincs is ott olyan tábla.

Ha tényleg érdekel a probléma, akkor rászánsz egy kis időt, és dokumentálod. Gondolom 5 perced van, kamerás mobilod van, azon már látszana minden. Így elég gyenge a poszt, azt várod, hogy oldja meg a problémát, amikor lehet, hogy nincs is probléma, és azt sem tudod, hogy mit láttál, gratulálok!

Magánvélemény: szerintem nincs a 4-esen 60-as tábla, mert autóút, azt nem sűrűn korlátozzák le ennyire. Szerintem a nulláshoz/-tól vezető utak tábláit láttad, tényleg közel van, de aki tud vezetni, az tudja, hogy a tábla az út mellett van, ami 3-4 méterre jobbra van, az nem rám vonatkozik.

Hellisfitar 2011.01.22. 18:00:37

Nos, a tábla bizony ott van! Naponta járok az említett szakaszon, valóban a reptér felé, a nullás letérő utáni felüljárón jelent meg a kilencvenes tábla helyett a nyolcvanas, majd a hatvanas. És nem a párhuzamosan futó nullás szervizutakhoz tartozik, mert az autóút külső és belső sávjához is kihelyezték, azaz jobb és bal oldalon is ott figyelnek a táblák. Szépek, újak, négyzet alakúak, sárgák, és nagyon elgondolkoztatóak: vajon mi célt szolgálnak? Mert ott bőven elég volt eddig a kilencvenes korlátozás, nem igazán tudom elképzelni, hogy a gyaníthatóan büntetési (szívatási) célból kint lévő táblák a biztonságos közlekedést segítenék elő.

D4D 2011.01.22. 18:02:03

Ez miről szól Wazze?

@tundrazuzmo:
Posztolót már a 4. kommentben? Mondjuk csodfa hogy négyet kibírt..

(---Flúgos Buszos---) 2011.01.22. 18:08:03

CSak tudod értelmezni,hogy a baloldalra kirakott tábla az csak a jobb oldalit erősítheti meg,önmagában nem ér semmit.

De tény,valahol megállsz,és végignézed,hogy mi merre hány méter,és kinek mi szól.

tundrazuzmo (törölt) 2011.01.22. 18:13:11

@D4D: Ha már itt vagyok, akkor hadd ekézzem a hirdetőket is, ld. Totalcar felhívás! :)

Magyarul tudni nem kéne?

"Motorkára hajtási?"

Nem, az én motorkárom ütközési, sajna széttört ripityára, ezért totál is.

Tessék már értelmesen fogalmazni, hogy elsőre kiderüljön, hogy hajtás következtében előállt motorkárok orvoslásáról van-e szó, vagy éppen kismotorokról (motorka?).

Visszakérdeznék:
"Autókára műszaki?"
:)

tundrazuzmo (törölt) 2011.01.22. 18:18:31

@Hellisfitar: "Szépek, újak, négyzet alakúak, sárgák, "

A KRESZ-ben van sárga, négyzet alakú sebességkorlátozó tábla?

Ha nincs, akkor miért lassítsak?

fejesjoco 2011.01.22. 18:38:46

Tényleg megjelentek a 60-as táblák a 4-esen, a bal és jobb oldalon is, úgyhogy nem a kinti útra vonatkozik, hanem tuti a 4-esre. Ma viszont már le voltak szedve az új táblák, nem bírták sokáig...

vérengző kismalac 2011.01.22. 18:54:58

Táblák?
Nem értem. Én az utat, meg a sok hülyét nézem magam körül, nem a táblákat.
Ennyivel is egyszerübb az élet.
Nem kell mindenen strsszelni!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.22. 18:59:19

teny7leg nem ismerem ezt a tablat
ez az uj sebessegkorlatozo?

MittuDomain 2011.01.22. 19:42:18

@tundrazuzmo: Biztos nem ismered a Belgát :)

Nincs ezzel gond:

www.youtube.com/watch?v=WbUWCsFkMms

Úgytudom szlovákiában nevezik a motorvizsgát hajtásinak a magyarok lakta részeken.

Hellisfitar 2011.01.22. 19:56:00

@tundrazuzmo: Majd megtudod, ha sárga csekk érkezik. ;)

Don Blasius 2011.01.22. 20:52:58

Ne már! Még a 90-es korlátozást sem teljesen értem, bőven van hely mellette felgyorsulni és besorolni.

@MittuDomain:
Erdélyben is.

Zsola777 2011.01.22. 22:08:46

A kreszben az van, hogy egy tábla az út jobb oldalán van, amit a bal oldalon megismételhetnek. Tehát ha csak a bal oldalon van, az bizony nem érvényes.
Akkor, ha el van fordítva és nem látható, az már jó kérdés, hiszen úgy kell a táblákat kitenni, hogy azok jól láthatóak legyenek.

boldii10 2011.01.22. 22:18:07

Elég egyértelmű a KRESZ, a táblának a jobb oldalon kell lennie, bal oldalt max. megismételhető.

Persze zárták már le rendőrök behajtani tilos táblával a Róbert K. körutat úgy, hogy középre rakták a tiltó jelzést, egy sáv még üres is volt, aztán nem értették miért reklamálok.

De kb. 1,5-2,5-5 éve jeleztem, hogy a Budafoki úton 5 km/h a megengedett sebesség, pedig 20-as alatti táblát nem lehet kirakni!

www.norc.hu/pano/mfavD05F/
A MOL kút előtti lehajtóra kell benagyítani, jobb oldalt egyirányú tábla, bal oldalt 5km.
No de ez nekik nem szólhat, hisz akkor a jobb oldalon is lenne, így csak az a megoldás, hogy a Budafoki úton a sebességhatár 5 km/h!

huspotyolo 2011.01.22. 22:22:18

@MittuDomain: Én úgy tudom a hajtási, az a jogsi megfelelője, az mindegy hogy autóra vagy szekérre. ;-) "Kanyarodás" helyett meg "térés"-t mondanak. :-D

2011.01.22. 22:26:07

@Hellisfitar: én is ezen gondolkoztam vasárnap, hogy ez tényleg 60-as volt? 120-al mentem, aztán persze a felüljárón lévő rendőr alatt is annyival mentem, mert a fene se figyelte.

MittuDomain 2011.01.22. 22:33:12

@huspotyolo: jaja, jogosítványt akartam írni, nem vizsgát.

Reggie 2011.01.23. 05:16:24

@tundrazuzmo: "A KRESZ-ben van sárga, négyzet alakú sebességkorlátozó tábla?"

Pedig van.

záporjózsi 2011.01.23. 06:26:36

"A 4-es főúton Vecsés és Üllő között van egy kisebb emelkedő, az M0-val való találkozás közelében. Ezen a részen mindkét irányban 90-nel lehet menni, előtte és utána 100-zal."
Monor felé utána 110-zel.

@Hellisfitar: Ha sárga, akkor lehet, hogy épülni fog valami és ez ideiglenes.

@Don Blasius: A 90 a beláthatóság miatt van/volt.

peeetiiii 2011.01.23. 07:48:10

Sziasztok, azok a táblák a héten hétköznap kint voltak és csütörtök péntek tuti mértek is a rendőrök egy sima rendőrautóból ott állt a csomópont külső ágán...és a táblákat tegnap nem leszedték, csak kifordították, gondolom nem volt szabad trafijuk plusz nem akarták, hogy megszokásból lassíts 60-ra....majd hétfőn újra kihajtják és elkezdenek mérni. A 4-es M0 csomópont egy pénzbeszedő hely, mostanában ezt játszák, cserélgetik a sebességkorlátozó táblákat, ha emlékezetből jössz /ezt ugye nem szabad tudom/ akkor jól beszopod. M0->4 felhajtó M5 felöl pl. régen 60-as tábla rendszeresen mértek, mikor már mindenki lassított cserélték 80-asra a táblát...lassan visszacserélk és újra elkezdenek mérni....ügyes

konrada 2011.01.23. 09:23:12

Ha sárga alapú a tábla, úgy úton folyó munkák miatt kerül ki. Mindenképpen a munka megkezdése előtt helyezik ki és azok végezte után vonják be, és közben is kint lehet úgy, hogy nem folyik látható munka, hiszen akár anyagkiszállítási, akár időjárási, de akár egyéb a munka okaként, vagy a munka technológiája miatt balesetveszélyes helyet jelzi.

ihatethisindapassthingy 2011.01.23. 09:46:08

Egy hete jártam arra, rémlik, hogy volt kint új (és értelmetlennek tűnő) tábla. A 80-as különösen azért rémlik, mert korábban ott csak 100-as és 90-es korlátozó táblákra emlékszem.

ihatethisindapassthingy 2011.01.23. 09:50:32

@konrada: Aha, a 4-es főúton az egyik felüljáron van kint egy ilyen sárga 30-as, cirka fél éve, jómunkásemberek sehol. Pontosan ennyire is szokták betartani az autósok. Ha megpróbálnál 30-ra lelassítani, hátulról elkaszálna egy kamion.

beked 2011.01.23. 10:40:47

Tessék már olvasgatni azt a szabálykönyvet, lehetőleg neten, mert ugye már új van.

Táblát vagy jobb oldalra, vagy sáv fölé kell elhelyezni szabályosan. Bal oldali tábla megerősítés.

Ma már lehet figyelemfelhívő keretes szegéllyel (pl. sárga, fényvisszaverő mit tudom én) elhelyezni táblát nem csak ideigleneset.

Az is igaz, ha ezt komolyan vennék, akkor elég sok helyen (pl. Budapest, Szeged) megszűntek volna az utcák a szerintük fantasztikus kerékpárutak és gyalog-és kerékpárutak átadásakor, mert nem egy tábla van az út jobb szélén és a kerékpárút bal szélén...

Ez alól csak a várakozni, vagy megállni tilos tábla a kivétel, amit mindíg azon az oldalon helyeznek el, amely oldalra vonatkozik. Hogy ennek ellenére szívesen büntetnek meg akkor is, ha nem azon az oldalon áll meg az ember, ahol a tábla van... más kérdés, de egy fellebbezés és ejtik (már ha szabályosan állt meg más tekintetben az ember, mert ugye forgalommal szembe nem lehet(ne), meg járdára is csak szigorú szabályok szerint, de ezt még a járdát parkolónak felfestők is lesz.arják.

peeetiiii 2011.01.24. 08:38:41

@ihatethisindapassthingy: Az a Szolnoki elkerülőn van...pár éve egy kamionsofőr elaludt, az enyhe íven elment egyenesen és maga alá gyűrt egy kisebb kocsit szemből, akkor ráfogták a felüljáró állapotára és kitették a 30-as táblát, majd toldozgatták és beszedték a táblát, most minden ősszel kiteszik, tavasszal foltozzák majd beszedik....végül is munkavégzésnek lehet azt is hívni, hogy várják a hibát....ott szerencsére nem nagyon szoktak mérni.

peeetiiii 2011.01.24. 08:40:09

Ma reggel az M0-4 csomópontban már ismét 90-es tábla volt kint. Gondolom megvan a bevétel, mert az út érzésre ugyanolyan én munkást az elmúlt 2 hétben nem láttam ott.

záporjózsi 2011.01.24. 10:55:56

@peeetiiii: Honnan tudod, hogy az úton dolgoztak?

mohopasi 2011.01.24. 16:32:07

Néha azt gondolom, hogy a közlekedési táblák kihelyezésének tervezésekor szempont, hogy bírságolni lehessen.

apk 2011.01.30. 17:39:59

Hi!
A 80 és 60 as tábla azért van kint, mert az Eu soros elnökség kapcsán a rendőrség itt szokta megállítani a forgalmat amikor delegáció közlekedik Ferihegyre és felhajt a 4-esre az M0-ról. Mivel a 4-esen nincs VJT (változtatható jelzésképű tábla) a kezelő kénytelen ezeket fixen kitenni, hogy ne 90-110-zel csattanjanak a rendőrutóba.
Ezek a táblák csak aznap vannak kint, amikor delegációk vonulnak, egyébként a kezelő kiforgatja. Sajnos a rendőrség ezt nem teheti meg, a kezelő pedig nem lehet ott 0-24-ben.
A forgalmi rend változást általában akkor szokás kitenni, ha megváltozik az elsőbbségi viszony, vagy pl átépül egy csomópont. Ja és a ki a fluoreszkáló hátterű táblát nem látja, annak totál felesleges még egy forgalmi rend változás is.
Üdv, APK

apk 2011.01.30. 18:31:28

@peeetiiii: A 60-as tábla egyszer lett 80-ra cserélve. A kezelő időről-időre felülvizsgálja a szakaszait, ha szükséges beavatkozni a forgalmi rendbe, megteszi. Aki nem ezzel foglalkozik, annak fogalma sincs, hogy egy hatóságilag 60-nal forgalomba helyezett szakaszon mivel jár elrendelni a 80-t. Ráadásul míg csere előtt a felelőség megoszlik tervező-hatóság-kezelő között, csere után a felelőség is egy emberé, azé, aki elrendelte.
Ja és felejtsétek már végre el azt a berögzött magyar baromságot, hogy a közútkezelő a rendőrség keze alá játszik a sebességkorlátozókkal.
Üdv APK

peeetiiii 2011.02.04. 08:04:37

@apk: Jártál már arra életedben? Ferihegyről a városba bejutni nem kell az M0-t használni, a ferihegyi felhajtó közvetlen megy a 4-esre ki és ott semmiféle plusz sebesség korlátozó tábla nincs a delegációk miatt. Viszont ma ismét kint volt a 80/60 tábla sünökkel együtt...

apk 2011.03.02. 19:56:30

@peeetiiii: Bármiben fogadnék, hogy a 4-es elkerülőt bármelyikőtöknél jobban ismerem.
Ki mondta, hogy Ferihegyről Budapestre mennek? Egyébként mennek és igenis az M0-on. Mert az biztosítható és sokkal különb, mint mondjuk a gyorsforgalmi, az Üllői, ...
Visszafelé is M0-on jönnek. És csak az M0-4 csp-ban, amit ti is kritizáltok van 80-60 ideiglenes jelleggel.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása