Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Veszélyesek a süllyedő oszlopok?

2011.03.05. 09:12 :: SilentSound

Nem tudom, Mária levele mennyire fogja megosztani az olvasóközönséget, mert egyrészt igaza lehet benne, hogy veszélyes dolog, ha belecsattan egy ilyen nagy acéltönk az autó aljában, miközben az éppen áthaladna fölötte. A másik oldalról nézve viszont csak volt ott egy piros lámpa, hogy mennyire láthatóan, azt nem tudom eldönteni én sem innen a székemből. Ti jogosnak látjátok a felháborodását?

Süllyedő oszlop. Olyan az, mintha megbüntetnek, majd jól összevernek és még ki is rabolnak. Vidéki rokkantnyugdíjas asszony, mozgássérült autós vagyok. Ritkán járok Pesten, de időnként muszáj bizonyos ügyeket intézni.

Tavaly nyáron a Bp. V. Városház u-ban lett volna dolgom. Férjemmel, a Kossuth Lajos utcában az Erzsébet híd felé haladva, a Városház utca előtt pár méterrel kisoroltunk a buszsávba, előttünk buszok mentek, majd bekanyarodtunk a Városház utcába.

Nem csak nálunk probléma

A kresz-táblák: egyirányú utca; mindkét irányból behajtani tilos, benne: kivéve engedéllyel és taxi. Mozgássérült igazolvánnyal az ilyen tábláknál be lehet hajtani, így lassan bekanyarodtunk. Előttünk az úttesten semmi nem volt, ami akadályozott volna a behajtásba, mégis, mint derült égből a villámcsapás úgy ért a légzsák kinyílása, az autósziréna megszólalása és félájultak lettünk a nagy ütéstől.

Nem tudtuk mi történhetett velünk. Mikor kiszálltunk az autóból, akkor láttuk, hogy az autó alatt, beljebb van valami, ami felemelkedett az úttest szintjéből és széttört mindent, mert hűtővíz, automata váltóolaj, üzemanyag stb. minden folyt.

Jött rendőrség, mentő, tűzoltó. Felvilágosítottak, hogy ez a Demszky-rúd egy süllyedő oszlop és mindenki így jár, akinek a rendszámtábláját nem ismeri fel a készülék. Örüljünk, hogy lassan mentünk és be voltunk kötve. Azt is elmondták, hogy nem mi vagyunk az elsők, sőt már nagyon sok ilyen esetük volt és van aki rosszabbul járt, mint mi. Egy motoros már a levegőbe repült.

Vagy egy előzetes engedéllyel behajtott autó után nem emelkedett fel, vagy rosszul működött az oszlop. A kamerák felvételét meg fogják vizsgálni.

A mentők bevittek a baleseti sebészetre. Az arcom, a fejem sérült és 8 napon belüli gyógyulást állapítottak meg. Az orvos már tudhatott valamit, mert mosolyogva fogadott és rákérdezett: - Demszky rúd?

Férjem cukorbeteg, a szeme bevérzett. Még szerencse, hogy csak 8 napon belüli, mert azért nagyobb büntetést szabtak volna ki. Az autónk totálkáros lett. Lefényképezték és alul minden lényeges dolog eltört, még az automata váltó is. Légzsákok, biztonsági övek tönkrementek. Ez a közterületi megoldás emberellenes. Mondhatnám, - gyilkossági kísérlet. Szerencsére a gyerekeink nem volt velünk.

Azóta egy mentőautó is beleszaladt, betegekkel együtt. Kíváncsi lennék, mi lett az utóélete az ügynek, bár azóta a kresz-táblákat módosították.

Nálunk először két havi eltiltás és 40ezer Ft pénzbírság jött ki, majd fellebbezésre mellőzték az eltiltást és leszállították 20ezerre, de halmazati büntetésnek vették.

Fellebbezésünkre a bírósági személyes meghallgatás előtt állunk és kérdéses, hogy a Főv. Közter. Felügyeletet egyáltalán felelősnek találják-e a balesetekért, vagy minden marad a régiben.

Ha így megy tovább, haláleset is bekövetkezhet a nem megfelelő behajtási tilalom megoldása miatt! Életeket tesznek tönkre. Miért akkor emelkedik az oszlop, amikor rajta van egy jármű?

Ismerősökkel beszélgetve kiderült, hogy senki nem ismeri az új „praktikát”. Mi magunk sem hallottunk ilyesmiről és semmilyen tábla sem utalt rá 2010. júliusában. Az utca baloldalán, beljebb egy piros-zöld jelzőlámpa van, ami lehet akár egy magángarázs, vagy autómosó jelzője is, de teljesen kiesik a látókörből a kihelyezett virágládák miatt is.

452 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset veszélyes mozgáskorlátozott

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ürmöske 2011.03.08. 00:38:39

Ha behajthatok, akkor mivel követtem el szabálysértést? Ez nincs indokolva.
Szerintem a közteres meglátott és nyomott egy gombot, amit elfelejtett akkor nyomni, amikor átment jóval előttem /kb.100 m-re/ egy másik. Pedig hatalmas a matricám a szélvédőn.

Ürmöske 2011.03.08. 00:41:05

A KRESZ 25. § (1) bekezdese ertelmeben a jarmiivel a forgalmi, az id6jarasi es a latasi
viszonyoknak, tovabba az utviszonyoknak megfele16en kell k6zlekedni.
A KRESZ 3. § (1) bekezdes c) pontja pedig r6gziti, hogy aki a k6zuti k6zlekedesben reszt
vesz, k6teles ugy k6zlekedni, hogy a szemely- es vagyonbiztonsagot ne veszelyeztesse.

Egy az egyben bemásoltam.

a-kis-herceg 2011.03.08. 00:43:33

@Ürmöske: ez vicc. nincs indoka a szabálysértési bírságnak? jogi alapja?

legjobb lenne ha kifestenéd a személyes adataid és beszkennelve feltennéd...

ha nincs benne jogszabályi hivatkozás akkor MENJ ÜGYÉSZSÉGRE is.... az durva jogsértés...

megbasszák az előadót. mondjuk attól nem leszel előrébb. de a bíróság előtt megjöhet, és ott használhatod.

a "szabálysértési bírság" nevében is benne van. egy szabályt meg kell sérteni... ;)

a-kis-herceg 2011.03.08. 00:46:13

@Ürmöske: ??? ez van benne. vicc. látnod kellett volna hogy alólad jöhet támadás???

milyen látás kell ahhoz? gondolom annál tisztább mint az ügyintézőnek van... mert ez így elég KÖDÖS...

azt írtad nem neki mentél, hanem az oszlop "támadott meg" alulról...

akkor ő köteles úgy közlekedni...

amit ír ezek akkor lennének ha te mentél volna neki valaminek, nem fordítva...

a-kis-herceg 2011.03.08. 00:47:05

@Ürmöske: vagy cikk cakkban kell közlekedni? hogy ágyúval se tudjanak kilőni? mert szabálysértés az ágyúgolyót összetörni?

Ürmöske 2011.03.08. 00:57:28

Az első fokú még 40ezer bírságot rótt ki és 2 havi eltiltást.
A másodfok csak 20-at és nem tiltott el.

Szerintem arra megy ki a játék, hogy bármilyen kicsiben engem marasztaljanak el, csak ne kelljen a Belvárosi Közterület Fenntartónak fizetnie és biztonságosabb megoldásra költeniük.

Végigjárom a közigazgatási eljárást, és az ügyészséget, nem hagyom annyiban.

Kösz a hozzáállást. :)

Ürmöske 2011.03.08. 02:57:55

Bemásoltam:
A Pesti Központi Kerületi Bíróság – tárgyalás mellőzésével - meghozta az alábbi végzést.

A bíróság a közúti közlekedés rendjének megzavarása és más szabálysértés miatt indult
eljárásban az eljárás alá vont személlyel szemben a BRFK V. kerületi Rendőrkapitányság, mint
szabálysértési hatóság …szabs. számú
határozatát akként változtatja meg, hogy a kiszabott pénzbírságot 20.000,- (húszezer)
Forintra mérsékli, a járművezetéstől eltiltást mellőzi, továbbá a kiszabott joghátrányt
halmazati büntetésnek tekinti.
A végzés ellen fellebbezésnek helye nincs, de az eljárás alá vont személy, a védő a
kézbesítéstől számított 8 napon belül tárgyalás tartását kérheti. A tárgyalástartás iránti
kérelemnek a végzés végrehajtására halasztó hatálya van.

Az elsőfokú szabálysértési hatóság a rendelkező rész szerinti határozatával az eljárás alá vont
személyt az 1/1975 (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) 3.§ (1) bekezdés e) pontjába
ütköző és az egyes szabálysértésekről szóló 2l8/1999.(XII.28.) Kormány rendelet (R.) 54.§
(1) bekezdése szerint minősülő közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése,
valamint a KRESZ. 25. § (1) bekezdésébe ütköző és az R. 46.§ (1) bekezdése szerint minősülő
közúti közlekedés rendjének megzavarása miatt 40.000,- forint pénzbírsággal sújtotta, továbbá 2
hónapra eltiltotta a közúti járművezetéstő1.

A bíróság az iratok alapján a következő tényállást állapította meg:
Az elmúlt két éven belül hasonló jellegű szabálysértésért jogerősen nem marasztalták el.
Az eljárás alá vont személy ....órakor a …forgalmi rendszámú gépjárművel Budapest V. kerületben a Városház utca 1. szám előtti helyen emelkedő mozgásban levő süllyedő oszlopnak ütközött, melynek következtében a Belváros-Lipótváros Közterület-felügyelet tulajdonában lévő és rendeltetésszerűen működő süllyedő oszlopban anyagi kárt okozott.
A baleset következtében a …forgalmi rendszámú gépkocsit vezető és utasa, zúzódásban, horzsolásban megnyilvánuló, könnyű sérülést szenvedett, a járműben anyagi kár keletkezett.

A határozat ellen az eljárás alá vont személy kifogással élt, melyben fele1ősségét nem ismerte
el. Előadta, hogy a Városháza utcába utasának mozgáskorlátozott igazolványára tekintettel
jogosult volt behajtani, továbbá arra hivatkozott, hogy a süllyedő oszlopot nem lehetett látni,
az csak akkor emelkedett fel, amikor az általa vezetett járművel mar fölötte állt.

A kifogás alapján a szabálysértési hatóság a határozatát nem módosította, illetve nem vonta
vissza, ezért az iratokat a szabálysértésekrő1 szóló 1999. évi LXIX. törvény (Sztv.) 89.§ (2)
bekezdése alapján az illetékes helyi bírósághoz áttette.
A kifogás részben alapos.
Az Sztv. 94. § (2) bekezdése alapján a bíróság a szabálysértési hatóság határozatát akkor
változtathatja meg, ha a szabálysértési hatóság jogszabályt helytelenül alkalmazott, egyébként
a határozatot hatályban tartja. A bíróság a kifogást a rendelkezésre álló iratok alapján,
tárgyalás mellőzésével bírálja el, bizonyítási eljárást nem folytat le.
A KRESZ 25. § (1) bekezdése értelmében a járművel a forgalmi, az időjárási és a látási
viszonyoknak, tovább az útviszonyoknak megfelelően kell közlekedni.
A KRESZ 3. § (1) bekezdés c) pontja pedig rögzíti, hogy aki a közúti közlekedésben részt
vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse.
A bíróság az eljárás alá vont személy védekezését nem fogadta el. A balesetről készült
videofelvétel tanúsága szerint a …forgalmi rendszámú gépjármű úgy hajtott rá a
záró-emelkedő mozgást vegző süllyedő oszlopra, hogy az emelkedő mozgásban volt, továbbá
a felvételen egyértelműen látható, hogy a süllyedő oszlop, mielőtt arra az eljárás alá vont
személy ráhajtott volna, már nem volt az úttest felszinéve1 egy síkban, így annak észlelésére
megfelelő időben lehetőség volt.
A bíróság az eljárás alá vont személy kifogásában foglaltakkal kapcsolatosan megjegyzi, hogy
a szabálysértési hatóság az eljárás alá vont személy által vezetett gépjármű behajtási
jogosultságát nem vitatta.
A rendelkezésre álló iratok alapján a bíróság megállapította, hogy az eljárás alá vont személy
a terhére rótt szabálysértéseket elkövette, továbbá, hogy a szabálysértési hatóság az eljárást az
Sztv. előírásainak megtartásával folytatta le, a tényállást a rendelkezésre álló bizonyítékok
alapján helyesen állapította meg. Mivel az eljárás alá vont személy több közlekedési szabályt
sértett meg halmazati büntetés kiszabásának van helye.

A bíróság a büntetés kiszabása kapcsán enyhítő körülményként értékelte, hogy az eljárás alá
vont személy szabálysértési nyilvántartásban két éven belül nem szerepel. A bíróság az anyagi
kárral és személyi sérüléssel járó baleset bekövetkeztét súlyosító körülményként értékelte.

Mindezek mellett a konkrét baleseti szituációt a bíróság úgy ítélte meg, hogy
szabályszegő magatartása nem volt olyan súlyú, ami a járművezetéstől eltiltás alkalmazását
indokolttá tenné. Jelen esetben olyan enyhe személyi sérülés történt, mely a súlyos
közlekedési szabálysértés megállapítását már lehetővé teszi, ám az ezzel együtt kiszabhatóvá
való eltiltás alkalmazását önmagában nem teszi szükségessé.
Ilyen büntetéskiszabási körülmények között, az Sztv. 23.§-ában írt büntetéskiszabási elvekre
és a szabálysértés tárgyi súlyára is figyelemmel, a bíróság álláspontja szerint a mérsékelt
összegű pénzbírság az elkövetővel szemben önmagában is elégséges ahhoz, hogy újabb
szabálysértés elkövetésétől visszatartsa és a jövőben körültekintőbb közlekedésre ösztönözze.
A végzés további rendelkezései az alábbi jogszabályhelyeken alapulnak: Sztv. 36. § (1)
bekezdése, 41. §, 52. §, 53.§ , 88. §, 92. §, 94. § (1)-(4) bekezdése és a 95. § (5) bekezdése.

Ürmöske 2011.03.08. 02:59:37

Megjegyzéseim a fentiekhez:
1./ Ha az oszlopban anyagi kár keletkezett, hol a kár összege, ténye?
2./ Lámpáról szó sem esik, tehát az indok sem lehet, hiszen az csak az oszlopra vonatkozik /vagy másra/.
3./ Amire hivatkoznak; a videofelvételt megmutatják-e? Látta-e a bíróság? A sérülésből következően /nem az eleje, hanem az alja/ már nem láthattuk az emelkedő oszlopot.

Azért tettem be a végzést, hogy világosabban lássátok. Nem gyorshajtás,ahogy többen gondoljátok.
A tábla akkor: Mindkét irányból behajtani tilos. Középen fekete csík felett: KIVÉTEL, alatta: ENGEDÉLLYEL.
Ma pedig a tábla közepén: BEHAJTÁS-CONTROLL.

záporjózsi 2011.03.08. 07:04:53

@jelentéktelen alak: A KRESZ egy dolog. De a behajtást nem csak az szabályozza, hanem a fővárosi önkormányzat (így, kisbetűvel) rendelete is. A behajtás bizony korlátozható. Miből gondolja bárki is, hogy egy adatbázisban szerepel? Van róla papírja? Ha nem értesítették, akkor mi okból gondolja, hogy behajthat? Persze egyértelmű, hogy az önkormányzati rendeletet nem ismerte. Akkor is szabálysértési eljárás alá vonható, ha olyan kerületben fogyaszt közterületen alkoholt, ahol az tilos. Csak itt problémásabb, hogy összetört az autója.
Minden jelzőkészülék esetében a rendellenes működés legkisebb jelére előtte meg kell állni és a berendezés működőképességének helyreállításáig fokozott figyelemmel kell közlekedni. Ez egyrészt biztonsági alapszabály, másrészt egyszerű életösztön.
A jelzések elhelyezésére pedig pl. a 20/1984-es rendelet és az útügyi műszaki előírások is vonatkoznak. Meg még némi szabványok és nemzetközi előírások.

záporjózsi 2011.03.08. 07:06:27

@Ürmöske: A fővárosi rendeletbe sikerült beleütközni az oszlopon kívül.

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.08. 07:46:52

@záporjózsi: Szerinted az teljesen életszerű, hogy minden este megnézem az összes önkormányzati rendeletet (amerre várhatóan másnap járok), hátha van benne valamilyen közlekedési korlátozás?

Gondolkodj! Látom nehéz:)

Azért vannak egységes közlekedési szabályok, jelzések (nemzetközi szinten is), hogy azzal jelöljék a közlekedésre vonatkozó helyi rendeleteket! Ez itt nem történt meg megfelelően. És, ha ezt nem fogadod el, akkor elég korlátolt lehetsz, vagy van közöd az oszlopok telepítéséhez!

záporjózsi 2011.03.08. 10:59:18

@metal: Ettől még a hatályos rendeletek alapján büntethetnek. Nem dolgod, hogy átnézd, de ha nem tartod megszívtad.

A figyelemfelhívás az adott helyszínen megtörtént a lehetséges behaladási irány és a véletlen behajtók figyelembe vételével. A balesetet okozó és egyben elszenvedő figyelmetlen volt.

Hinni meg azt hiszel amit akarsz.

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.08. 11:32:22

@záporjózsi: Dehogy büntethetnek, akkor büntethetnek, ha normálisan ki van táblázva a rendelet!

"A figyelemfelhívás az adott helyszínen megtörtént a lehetséges behaladási irány és a véletlen behajtók figyelembe vételével."

És mi volt az a figyelemfelhívás? Részletezd kérlek!

De az már biztos, hogy közöd van a dologhoz, és nagyon kapálózol, hogy védd a mundért:)

Ürmöske 2011.03.08. 11:59:48

@záporjózsi: Nem olvastad el a végzést. A hsz-ed felett.
A behajtásom nem kétséges, azt nem is vitatták.
Ergo egy engedélyes autóra rányomták a gombot. Nem figyelt a közteres?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.08. 12:40:45

@záporjózsi:
Eddig még nem találkoztam olyan oszloppal..."

Teccet az Erzsébet tér Petőfi S. sarkára érni este esős időben?

Hogy oda mifrancért kell az oszlop, nem értem
Egy U kanyarral lehet továbbmenni egyenesen

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.08. 12:45:50

Rencám kéne a sűlyedő oszlopokra/is/

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.08. 12:49:54

@Ürmöske:
A videót jó lenne látni/látnod, az eldönt mindent és egy műszaki szemle, mennyi idővel az engedélyezett, korábban áthaladó, jármű után emelkedik az oszlop
Nem közteres nyomkoggya a gombot, hanem rendszámfelismerő rendszer működik

Kalányos Márió 2011.03.08. 13:02:16

Szemét dolog ez a süllyedő oszlop!
Ha megyek mondjuk a 15-ös busz mögött, és nem tudom fejből, hogy van az úton egy ilyen oszlop, akkor a busz átmegy, mert neki lesüllyed, de én mögötte már kapok egy felemelkedő oszlopot. Akkor is felemelkedik, ha az én rendszámomra is süllyedne, de nincs rálátása a rendszámomra a busztól.

Egyetlen megoldás van, hogy hatalmas követési távolságot kell tartani, ami a belvárosban kurva életszerű a dugókban...

A másik lehetőség, hogy mindenki megjegyzi az akadályokat. Valószínűleg erre megy ki a játék. Előbb-utóbb mindenki megtanulja, és megszokja. Néhányan a saját kárukon, a többség viszont a másén! :)

záporjózsi 2011.03.08. 13:38:29

@horex: Tetszett. Sajnos figyeltem, ezért nem sikerült eltévesztenem, merre kötelező menni.
Életem első ilyen oszlopát valamikor még a múlt évezredben láttam. Gyalogosként. Valahogy rögtön feltűnt, pedig messze voltam és nem autóval. Igaz, sokat segített, hogy alsó helyzetben volt és így nem takarta el egy süllyedő oszlop...

@Ürmöske: Nem figyelt. Nem dolga. A rendszámod ha nincs benne az adatbázisban, nem mehetsz be. Lehet, hogy jogod van hozzá, de nem tudsz élni vele addig, amíg a feltételeket nem teljesíted.

@sbronzo: Ha neked az hatalmas követési távolság, akkor csak KrAZ-zal mennék előtted...

@metal: Odamész és megnézed, mi a figyelemfelhívás. Na az.
Amúgy Kennedyt is én lőttem le, csak még nem derült ki.
Helyi rendelet alapján szabálysértési eljárás alá vonható az, aki megszegi ha a helyben szokásos módol a rendelet meg volt hirdetve. (Anélkül amúgy sem lép hatályba.) A helyi rendeletet tehát ha a helyben szokás az, hogy az önkori hirdetőjére kiteszik, akkor is hatályos.

Kalányos Márió 2011.03.08. 13:41:48

@záporjózsi: 3 méteres követési távolságnál már beszoptad a lassan kiemelkedő oszlopot. Szerinted mennyi szokott lenni két autó között a belvárosban? Falusi-e vagy?

Kalányos Márió 2011.03.08. 13:49:11

Nekem az nem fér a fejembe, hogy folyamatosan próbálják csökkenteni a balesetek számát, lekerekíteni a szalagkorlátot, stb. és akkor odabasznak egy 100 kilós oszlopot az út közepére? Maaaargit nóóóórmális?
Persze a záporjóskaféle birkáknak tetszik, mert van mellette figyelmeztető tábla! :D
Idióta!

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.08. 13:56:22

@záporjózsi:
Jó neked hoyg láttad
én amikor elöször arra mentem, feltünt ugyan hogy menjek jobbra, de hezitáltam, mi a francért
Aztán láttam az oszlopot, éppen kezdett kiemelkedni
De hogy kit enged tovább és kit nem, a sem értem
Egy forduló a Kempinski elött és lehet tovább menni. Értelmetlen!

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.08. 14:00:33

@sbronzo:
Ha már oszlop, jóval elötte ki kellene tenni valami figyelmeztető táblát

Veszélyes útkanyart, egyenrangú kereszteződést, úthibát, bukkanót stb. is kitáblázzák , lehetne mondani mé' nem figyel a hulye sofőr

Agyalap 2011.03.08. 14:05:24

@sbronzo: Mondjuk a 15-ös busz nem nyert ebben a kontextusban, mert táblával jelezték, hogy oda nem hajthatsz be. Ha van engedélyed, akkor tudod mire kaptad (süllyedő oszlop)- ezért nem mész a busz mögött egy méterrel. Vagy igen?
Azért, mert ezt nem tudod kikerülni, attól ez még nem rossz. Legfeljebb neked, mert bár a tábla ellenére még behajtanál, de az oszloptól biztos nem tudsz. Pont ezért találták ki. Nagyon bosszant?

záporjózsi 2011.03.08. 14:13:29

@sbronzo: Ha látok egy tájékoztató táblát, hogy majd jön egy olyan kereszteződés (a Városház utcánál van), ahol legalább egy irányba nem mehetek, akkor számítok arra, hogy el kell fordulnom. Ha bemehetek, arról tudok, viszont kanyarban a gyalogos miatt amúgy is lassan megyek. Egyenesben érdekes a dolog, viszont szerencsére az ilyen rendszerek a legtöbb esetben járművenként működnek. Emellett valahol szokott lenni egy jelző, hogy mikor mehetek. Ha ez a séma nincs és először járok ott, akkor kérdezek és nem nekimegyek.
@horex: A parancs az parancs. Ha jobbra kell menni, akkor jobbra kell menni és nem vacakolni azon, hogy miért kell jobbra menni. Az "U"-ban fordulás természetesen lehetséges, de ha a Kiskörút kész lesz, fölösleges lesz. Legfeljebb a Belvárosból a Lánchíd felé haladóknak lesz rá továbbra is szükségük.
@Agyalap: Valószínűleg. Ha meg az a baj, hogy valóban behajthat, de nincs ideje kivárni a két leeresztés közötti 15-20 másodpercet, akkor menjen gyalog.

Kalányos Márió 2011.03.08. 14:14:03

@horex: Szerintem ilyen roncsoló akadályt egyáltalán nem kéne autó elé letenni. Főleg nem olyat ami még trökközik is! Néha látható, néha nem, mert eltűnik.
Kitáblázni azt kell amit nem lehet, vagy nagyon sokba kerül a megszüntetése! Pld. éles kanyar, rossz útburkolat. De a jó útburkolatra 10 milliókért ilyen veszélyt telepíteni??? Ahhoz minimum egy liberális ötletgazda kell...

A posztban leírt ponthoz pedig nehéz előjelző táblákat telepíteni, mert amint lekanyarodsz tempósan közlekedhető Kossut Lajos utcáról, pár méter múlva ott is az oszlop. Ha szerencséd van észreveszed, mert éppen a felszín felett van. Ha nincs szerencséd, akkor valaki előtted ment át rajta, és még a földbe süllyedve, vagy 5 centire a felszíntől éppen emelkedőben van.

Kalányos Márió 2011.03.08. 14:21:42

@záporjózsi: Nagyvárosban a táblák nagy részét épeszű ember nem figyeli, mert 10 perc alatt begolyózik, annyi van belőlük...

A süllyedő oszlop az emberi hülyeség legfelsőbb szintje! Ettől a ponttól már a kihalás kezdődik.

A másik, hogy az ablak alatt van egy ilyen csodálatos oszlop, és meg lehet bolondulni az állandó csipogásától...

Kalányos Márió 2011.03.08. 14:27:34

@Agyalap: Szerintem a Petőfi Sándorban vígan hajthat bárki, nem kell engedély. Az Erzsébet térnél kell jobbra letérned a tábla szerint, amit ugyanúgy nem látsz a 15-ös busztól, mint ahogy a rendszer nem látja a rendszámodat a busztól. Ha mész folymatosan a busz után, ahogy az elmúlt 100 évben, akkor bizony fennakadsz. Egyenes "sugárútra" oszlopot telepíteni nagy ötlet! Rogánanti kapja be az összes micsodámat a belvárosi átszervezés miatt!

záporjózsi 2011.03.08. 14:49:41

@sbronzo: Az az oszlop azért van ott, hogy a Petőfi utcáról ne akarj egyenesen menni az Erzsébet térre. Ha mégis muszáj (a Lánchíd felé akarsz menni), akkor vagy menj másfelé, vagy ha az nem jó, akkor fordulj meg U-ban. Ha csak annyian teszik, ahánynak feltétlenül szükséges (helyi forgalom), akkor nincs gond.

"A posztban leírt ponthoz pedig nehéz előjelző táblákat telepíteni, mert amint lekanyarodsz tempósan közlekedhető Kossut Lajos utcáról, pár méter múlva ott is az oszlop."
Az első előjelző a Kossuth Lajos utcán van. Az oszlop elé elfér egy autó. Jobbra a buszsávból, kis íven, a gyalogosok miatt kis sebességgel kanyarodsz. Aki ennyiből nem veszi észre az nem vezet körültekintően.

"Nagyvárosban a táblák nagy részét épeszű ember nem figyeli, mert 10 perc alatt begolyózik, annyi van belőlük..."
Nem kötelező vezetni. De aki vezeti, az figyelje. Ha lehet, akkor azt figyelem,hogy van-e a táblán változás. Pl. van olyan tábla, amelyet tudom, hogy ott kellene lennie (ott volt), de nincs (leszedték vagy lelopták) és a sünök emiatt kiállnak radarozni.

"A másik, hogy az ablak alatt van egy ilyen csodálatos oszlop, és meg lehet bolondulni az állandó csipogásától... "
Ott lakni sem kötelező. Tónikára szavazni sem kötelező...

"Ettől a ponttól már a kihalás kezdődik."
Szívesen közvetítek róla. :D

Integrált Szerverterror 2011.03.08. 14:58:03

@Ürmöske: Nna, akkor tegyük tisztába a dolgokat. Ez a tábla nem „mindkét irányból behajtani tilos” hamem „Kötelező megállás” tábla. Az előbbi középen üres, alatta kiegészítő táblán írják a lehetséges kivételeket, míg az utóbbin a tábla közepén fekete betűkkel fekete elválasztó vonallal írják a megállás okát.

Viszont, ha az esetkor az általad említett módon volt a tábla kitéve az teljességgel jogszerűtlen. Mintha azért büntetne meg egy rendőr gyorshajtásért, ha egy négyzet alakú kék alapon zöld számokkal írt hatvanas tábla mellett elszáguldanál nyolcvannal. Ezért is cserélték ki a feliratot, így már valóban nem lehet belekötni.

Tehát ha be tudod bizonyítani, higy a táblán eredetileg az állt amit írtál, akkor nyert ügyed van. Ebben a formában ez a tábla nem értelmezhető tehát jog szerint nem kell figyelembe venni. Én erre mennék rá a helyedben.

(Azért kérdezz meg egy ügyvédet, lehet, hogy totális baromságot írtam:))

Agyalap 2011.03.08. 15:05:09

@sbronzo: Ha már 15-ös, én a Ráday utcára gondoltam. (Már amikor még járt ott a 15-ös és nem gödörrel kezdődött az utca...)
A tábla valóban lehet takarásban, de ahol ilyen rendszer van, ott keskeny az utca, és nem száguldoznak az emberek 50-nel sem.
A rendszámleolvasóról meg nem változott a véleményem: ha tudod hogy le kell leolvastatni a rendszámodat a géppel, akkor lemaradsz a busz mögött...
Amúgy meg itt a Ráday-n nem az volt a fő probléma, hogy agyonzúzta volna magát a sok hülye az oszlopon, hanem az - hogy látták az oszlopot, frankón megálltak előtte, (csak egy percre ugrom be...), a busz meg vagy 10 percig állt mire tovább tudott menni.

Kalányos Márió 2011.03.08. 15:09:04

@záporjózsi: "az oszlop azért van ott, hogy a Petőfi utcáról ne akarj egyenesen menni"
Nem mondod? Eddig azt hittem csak útakadálynak rakták oda. Az egyenes helyett kitereli az amúgy is járhatatlan Bajcsyra a forgalmat. Nagy ötlet. Hallottam már jónéhány ismerősömtől, akik nem voltak képben az új renccerrel, hogy mekkorákat kerülnek össze-vissza az egyenes helyett. Persze megtanulják, hogy többet nem mennek Rogán anti kerületébe. Ügyes húzás, csak mi lenne, ha a többi kerület is ezt csinálná, hogy átzavarná az autósokat a szomszédba?

"Aki ennyiből nem veszi észre az nem vezet körültekintően." Amint a statisztika mutatja, sajnos sokan vannak, és nekimennek! Nehezítsük meg nekik még jobban!

"De aki vezeti, az figyelje."
Próbálj meg átnézni a trolin, teherautón, 2 személyautón, stb. Ha te minden táblát látsz, akkor röntgen szemed van...

"Ott lakni sem kötelező. Tónikára szavazni sem kötelező..." Élni sem kötelező! Nem is lakok már ott, több eszem van annál. (Csak anyut sajnálom) Tónikára sem szavaztam soha, és nem is fogok.

"Szívesen közvetítek róla. :D"
Ne legyenek illúzióid! Te leszel az első aki kihalsz! ;D

Kalányos Márió 2011.03.08. 15:15:39

@Agyalap: " ha tudod hogy le kell leolvastatni a rendszámodat a géppel, akkor lemaradsz a busz mögött..."

Ha tudod, akkor nem is mész neki! Itt arról van szó, ha valaki nem tudja, mert először jár arra, és csak megy a busz után, ahogy régen is tette.. Én már nem tartok se túl kicsi, se túl nagy követési távolságot a 15-ös busz mögött, mert inkább rajta ülök! :D
Ugyanis belvárosi állandó lakcímmel nekem már csak horribilis összegért járna behajtási meg parkolási engedély, ugyanis családonként csak 1 autóra ingyenes, azt pedig felhasználják anyuék. Ezt is Rogán Antinak köszönhetem, de meg is hálálom neki! :D

Így inkább lógok a buszon, és a levegőt sem szennyezem. Parkolót sem kell keresnem, és szondát sem kell fújnom ebéd után! :)

záporjózsi 2011.03.08. 15:29:43

@sbronzo: "Az egyenes helyett kitereli az amúgy is járhatatlan Bajcsyra a forgalmat. Nagy ötlet."
Nem kötelező arra menni. Legfeljebb csak az megy arra, akinek ott van dolga (a.k.a. célforgalom).

"Hallottam már jó néhány ismerősömtől, akik nem voltak képben az új renccerrel, hogy mekkorákat kerülnek össze-vissza az egyenes helyett. Persze megtanulják, hogy többet nem mennek Rogán anti kerületébe."
Lehet, hogy ezért csinálták? Lehet, hogy az utakat feladatkör szerint kellene használni?

"Amint a statisztika mutatja, sajnos sokan vannak, és nekimennek! "Hol van ilyen statisztika? Kíváncsi lennék rá.

"Próbálj meg átnézni a trolin, teherautón, 2 személyautón, stb." A Petőfi utcában biztos nehéz lesz... Amúgy a táblák többségé valahogy sikerül észrevenni előre, tehát egyértelmű, hogy figyelni kell.

"Tónikára sem szavaztam soha, és nem is fogok."
Mivel ez nem politikai blog, egyetértésemet sem fejthetem ki. ;)

"Te leszel az első aki kihalsz! ;D "
Legalább nem kell hullákat kerülgetni és jót lehet röhögni azokon, akik tovább szívnak. :D

záporjózsi 2011.03.08. 15:31:26

@sbronzo: "Én már nem tartok se túl kicsi, se túl nagy követési távolságot a 15-ös busz mögött, mert inkább rajta ülök! :D"
Ezek szerint az intézkedés igazoltan elérte a célját. Az, hogy lógsz egy másik kérdés, remélhetően ezt is meg fogják akadályozni.

Kalányos Márió 2011.03.08. 15:58:32

@záporjózsi: Igen, elérte a célját, és nem mehetek haza kocsival. Gratulálok, ha ez volt a cél.

"Nem kötelező arra menni. Legfeljebb csak az megy arra, akinek ott van dolga (a.k.a. célforgalom).
Lehet, hogy ezért csinálták? Lehet, hogy az utakat feladatkör szerint kellene használni?"

Ha 3-szor annyi utat teszek meg a kacskaringózással, mintha egyenesen mennék, akkor nem látom értelmét. Múltkor egy barátommal jöttünk a Baross utca felől, és mint utóbb kiderült, a Szervita térre akart eljutni.

Így haladt: Baross utca - Kálvin tér - Kecskeméti utca - Egyetem tér - Szerb u. - Fejér Győző - Bástya - Királyi Pál - Vámház körút - Kálvin tér - Múzeum körút - Astoria - Károly körút - TILOSban balra le a Bárczy Istvánra - Szervita tér.

Jó nagyot keringett az egyenes helyett, mire rájött, hogy régen járt erre, és bizony Anti megvariálta a dolgokat...
Te milyen útvonalat javasolnál erre?

"Hol van ilyen statisztika? Kíváncsi lennék rá."

A posztban volt egy link, benne: „Ilyen esetekből több 100 történt az elmúlt egy évben és minden egyes kivizsgált esetben a rendőrség a gépjárművezető hibáját állapította meg”

"egyértelmű, hogy figyelni kell."
Amíg a táblákat keresgéled a rengetegben, nem félsz hogy kivasalsz egy túristát aki meg az épületeket vizslatja? Én inkább őket figyelem.

"Legalább nem kell hullákat kerülgetni és jót lehet röhögni azokon, akik tovább szívnak. :D"
A hullák már nem tudnak röhgni! Még ezt sem tudod? :D Ilyennel vitatkozom... :D

Ürmöske 2011.03.08. 17:18:49

@Integrált Szerverterror: Ja, ja. Igazad van.
Mint pl.a Vám-Zoll. A beírás az okot jelöli, amiért meg kell állni.

Ezért érdekes az "én" táblám, a középső beírással.

jelentéktelen alak 2011.03.08. 21:07:01

@záporjózsi:
Fentartom, hogy nem ismerem a helyszínt, így az itt leírtakra támaszkodom.

Ha az adott utca elején nincsen arra utaló jelzés, hogy nem hajthatok be. (ha jól értem, ott számára nem volt, mert mozgás korlátozottsága okán, a KRESZ-ben említett kivételek egyike, vagyis behajthat.

Ha a forgalom korlátozó eszközök (pl lámpa, sorompó, karó, stb.) szabad utat mutat (így lehetett, mert az oszlopok a föld alá voltak süllyedve és lámpa sem jelzett -szabályos, keresendő helyen- pirosan) akkor miért kellene gondolnia bárkinek is, hogy nem jogosult a behajtásra?

Abban igazad van, hogy minden kerületnek lehetnek eltérő szabályozásai és ezek betartása is kötelező. De egy országos rendelettel, nem lehetnek ezek ellentmondásban és még kevésbe adhatnak ellentétes jelzést.

Az ellentmondás fennáll, hiszen a KRESZ utat enged az adott szakaszra a mozgáskorlátozottak számára. Nincsen olyan jelzés, ami a kerület szigorított szabályozására utalna. Sőt, mivel nincsen olyan jelzés, még a meglévő hiányos jelzés, ellentétes értelmű, mint a kerület szabályozása.
A Te példáddal élve, ez olyan, mint mikor a kerület, ahol nem szabad közterületen alkoholt fogyasztani, asztalokat helyez ki egy parkba, és ott pálinkát, bor, sört kínál kóstolásra az arra járóknak. Majd az így "megvendégeltek" között kiveti a bírságot. Cseppet sem jogszerű.
De hozhatnék példaként olyat is, mikor a privát parkolóház tulajdonosa, perel engem, hogy nem álltam meg a jegykiadónál, pedig a sorompó fel volt nyitva és a lámpa zöldet mutatott nekem. :-)

Ismétlem magam: A szabályok betartása nem csak a közlekedő kötelessége!

jelentéktelen alak 2011.03.08. 21:18:58

@sbronzo: Az a baj, hogy sajnos a sok vakegér, meg önkéntes mindenható miatt, kell az ilyen akadály. Másnak nincsen tekintélye.

Persze megfelelően kellene jelezni őket. Mindenütt lehet jelezni, szerintem a fent említett helyen is. Ha másutt nem, a Kossuth úton a kereszteződés előtt.

Aki viszont nem figyeli a jelzéseket, az vessen magára!

záporjózsi 2011.03.08. 21:53:20

@sbronzo: Attól függ, hogy a Baross utcának melyik részéről. Alapvetően két vége lehet. Az egyik vége a Kiskörút - Dob utca - Holló utca -Király utca. A másik lehetőség a Kiskörút kikerülése a Szentkirályi utca - Bródy Sándor utca - Gutemberg tér - Somogyi Béla utca - Stáhly utca - Gyulai Pál utca - Kis Diófa utca - Király utca útvonal. A jelenlegi helyzetben a Vasvári Pál utca - Paulay Ede utca - Hajós utca útvonalon ki az Andrássy útra célravezetőbb. Viszont ha épp jól halad az Andrássy út, akkor ajánlott a Nagykörút - Oktogon - Andrássy út útvonal.

'A posztban volt egy link, benne: „Ilyen esetekből több 100 történt az elmúlt egy évben és minden egyes kivizsgált esetben a rendőrség a gépjárművezető hibáját állapította meg”'
Na ez kb. nem statisztika. Hány behajtási kísérlet volt, hány sikeres, hány sikertelen, hány baleset, hány berendezés okú hiba. Ez statisztika. Sajnos ezt senki nem monitorozza.

@jelentéktelen alak: Kis különbség, de fontos: a lehetőség adott, csak az igénybevételéhez kell a rendszámot regisztrálni. Az autópálya a közforgalom számára megnyitott, mégis csak díjfizetés ellenében vehető igénybe. A mozgáskorlátozott behajthat, de regisztráció után. Ugyanúgy, ahogy ha nincs igazolvány, elvileg nem veheti igénybe a neki fenntartott parkolóhelyet. (na igen, oda is elkelne némi technikai védelem, de ha a rokikártya a feltétele, akkor ismét csak a mozgáskorlátozottak szívnak...)

"Mindenütt lehet jelezni, szerintem a fent említett helyen is. Ha másutt nem, a Kossuth úton a kereszteződés előtt."
Egész pontosan ott van az előjelző tábla.

"De hozhatnék példaként olyat is, mikor a privát parkolóház tulajdonosa, perel engem, hogy nem álltam meg a jegykiadónál, pedig a sorompó fel volt nyitva és a lámpa zöldet mutatott nekem. :-)"
Na az izgalmas, mert a bejáratnál elvileg a használati utasítás ki van függesztve. Mintegy 0,5-1 másodperc alatt végig kell olvasd a kb. 2 A4-esre írható szöveget. De a behajtással kötelezed magad a betartására.

Kalányos Márió 2011.03.09. 09:13:15

@záporjózsi: Szerintem régen sokkal egyszerűbb volt a Kálvin tértől egyenesen végig menni a Kecskemétin, Petőfin, mint az általad leírt kerülőkkel. Én visszasírom a régi rendet. Főleg, hogy már be sem hajthatok az utcámba, ha éppen a rokonságot fuvarozom haza a reptérről a sok csomaggal...

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.09. 10:53:12

@záporjózsi: "Egész pontosan ott van az előjelző tábla."

És milyen tábla az az előjelző? Már írtam, hogy részletezd a jelzéseket, de erre nem voltál hajlandó! Nem kell sokat találgatni, hogy miért:)

Ürmöske 2011.03.09. 12:38:18

@záporjózsi: "Egész pontosan ott van az előjelző tábla."
Én is azt kérdezem, hogy milyen tábla?

A későbbi videofelvételemen sem látok előjelzést.
Azt viszont megfigyeltem, hogy a buszsáv és a nagy buszforgalom miatt - 2-3 busz egymás után - ha nem tud kisorolni az autós, csak a Városház utca előtt közvetlenül, akkor esélye sincs látni az előjelzőt a buszok takarásában akkor sem, ha kinn van. Jóval előtte pedig nem veheti igénybe a buszsávot.

Kalányos Márió 2011.03.09. 13:44:30

@Ürmöske: Záporjóskának hiába mondod, mert ő átlát a buszokon! Mindíg minden körülmények közt tisztában van a forgalmi helyzettel, és nem csak a táblákat figyeli, hanem a hiányukat is! Komoly! Ő írta: záporjózsi 2011.03.08. 14:49:41
"Ha lehet, akkor azt figyelem,hogy van-e a táblán változás. Pl. van olyan tábla, amelyet tudom, hogy ott kellene lennie (ott volt), de nincs (leszedték vagy lelopták)"

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.09. 14:33:50

@sbronzo: Gondoltam, hogy egy dilettáns barom!

Integrált Szerverterror 2011.03.09. 15:27:53

@Ürmöske: Pontosan. Úgy tudom törvény szabályozza a forgalomcsillapító eszközökre vonatkozó jelzéseket. Pár éve volt is belőle botrány, hogy a fekvőrendőröket nem, vagy nem megfelelően táblázták ki. Az út fenntartója meg fizetett. Ez ugyanaz a helyzet.

jelentéktelen alak 2011.03.09. 21:04:27

@záporjózsi:

A Te példád is engem igazol. Autópályát valóban mindenki használhat, de csak a díj kifizetése után. Erre ha jól tudom, tábla figyelmeztet is.
De vannak olyan autópálya szakaszok, amik díj fizetés nélkül is igénybe vehetők. Azokat csak a KRESZ-ben tárgyalt "autópálya" jelöli. A fizetős szakaszokat, meg kiegészítő táblák.

Na most, ha a kerületnek van egy olyan "szigorított" rendelete, hogy csak bizonyos mozgáskorlátozottakat enged be, akkor pont egy olyan kiegészítő tábla hiányzik onnan, ami erre hívja fel a figyelmet. Úgy, mint az autópályák fizetős szakaszaira emlékeztető kiegészítő tábla.
Nem nagy őrdöngősség, de egy jogállamban ilyenre figyelni kell.

"a az izgalmas, mert a bejáratnál elvileg a használati utasítás ki van függesztve. Mintegy 0,5-1 másodperc alatt végig kell olvasd a kb. 2 A4-esre írható szöveget. De a behajtással kötelezed magad a betartására."

Ha ki van függesztve. Igaz? Nyilván ez is egy szabály, amit a parkoló ház üzemeltetője betart. Vajon a kerület miért nem tartja a szabályokat?
Mellesleg érdekelne mit is ír a szabály arról, ha a sorompó nyitva van és a lámpa zöldet mutat. Miért kellene megállnom és mi alapján kell azt tennem. Milyen módon ad egy a közforgalom számára -ahol a KRESZ szabályai érvényesek (mert ez gondolom le van írva az említett kifüggesztett táblára)- megnyitott magán út/terület a KRESZ-szel ellentétes jelzéseket.

Fenttartom, hogy közlekedési ügyekben, kevés a helyben meghirdetett rendeletre alapoznia egy önkormányzatnak. Egy kuka rendelettel kapcsolatban elég, mert az csak az ott lakókat érinti, de egy közlekedési ügyben, nem elég. Azt a közlekedők számára kell elérhetővé tenni.
Ha úgy volna, ahogy Te írod, akkor holnaptól bármelyik megyei önkormányzat az adott megye területére előírhatna 5km/h-s sebesség korlátozást, amit közzé tenne a megyei hírmondóban és másnaptól az autópálya megyei szakaszán szednék be a 130-al autózóktól a 300.000.-Ft-os bírságot. Egy hét alatt gazdagabb lenne a megye, mint bármely olaj hercegség a homokviharok mögött.
De az vessen magára, aki nem olvasta a megyei hírmondót!

a-kis-herceg 2011.03.09. 21:07:16

@jelentéktelen alak: igen? ez melyik vármegyénkben esett meg? csak hogy elkerülhessem...

jelentéktelen alak 2011.03.09. 21:27:43

@a-kis-herceg:

Szerintem egyikben sem eshet meg jogilag. De Záporjózsi szerint bármelyikben, bármikor.

Ő állítja, hogy a helyi rendeletről akkor is tudni kell egy arra közlekedőnek, ha arra utaló jelzés nincsen. Szerintem ez baromság. Ezt kívántam szemléltetni vele.

MrParpila 2011.03.09. 21:27:51

Volt egy ilyen az Opera mellett is. Egyszer felakadt rá egy kék rendszámos autó, két nap múlva nem volt oszlop. Egyszer majd itt is felakad valami fontos ember...

Ürmöske 2011.03.09. 22:28:02

Az is szöget ütött a fejembe, hogy a közteres rögtön figyelmeztetett, hogy sok eset volt már, de senki nem nyert pert ellenük. Hmmm.

Ahhoz képest, hogy április-májusban tették ki a Belvárosban az oszlopot, olyan túl sok eset nem lehetett, amit perre is vittek a károsultak és már 2 hónap múlva, júliusban meg is nyerte a pereket a felügyelet. Hehe...

Ügyes. Gondolom nem minimálbérért védi a mundért.

záporjózsi 2011.03.10. 00:07:47

@Ürmöske: KRESZ 117 vagy 117a. Már nem emlékszem. Ott, ahol ki lehet menni a buszsávról.
Kanyarodni meg a buszsávból kell...

@jelentéktelen alak: Pedig bármilyen hülyeség, ez így van. Pontosabban nem tudni kell róla, hanem be kell tartani.

Az autópálya állami tulajdonú és kezelésű út. Arra az önkormányzatnak kevés joghatálya van. Ellenben az önkormányzati tulajdonú és kezelésű utakra előírhat sok mindent, hiszen tulajdonosa és kezelője is. emellett a parkolást és a behajtást egy fővárosi rendelet is szabályozza, az pedig közvetlenül joghatályos.

@sbronzo: Ha dolgom van arra, akkor megyek ahogy tudok. Ha nincs, nem megyek arra. Ennyi. Ezzel már a célt elérték.

@MrParpila: Ez sem az oszlopot, hanem a használóit minősíti.

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.10. 08:25:51

@záporjózsi: "Ellenben az önkormányzati tulajdonú és kezelésű utakra előírhat sok mindent, hiszen tulajdonosa és kezelője is. emellett a parkolást és a behajtást egy fővárosi rendelet is szabályozza, az pedig közvetlenül joghatályos."

Igen, előírhat bármit, de azt a szabályos KRESZ jelzésekkel tudatnia kell a közlekedőkkel!

"KRESZ 117 vagy 117a."

A 117 buszsáv, a 117a, meg kerékpársáv tábla. Hogy jönnek ezek ehhez?

Kalányos Márió 2011.03.10. 09:29:19

Teljesen mindegy, hogy van figyelmeztető tábla vagy nincs, az út közepére nem rejthetnének 100 kg-os akadályokat. Amint a poszthoz csatolt videón is látszik, ha egy busz után mész, nem veszed észre és fennakadsz.

Bezzeg ha áramot vezetek a kerítésbe, azt hiába táblázom ki, akkor is életveszélyes helyzetet teremtek, és lecsuknak. És a süllyedő/EMELKEDŐ oszlop nem életveszélyes???

Hotyhogy 2011.03.10. 09:48:33

Ha Máriáék gépkocsija szabályos módon közlekedett akkor ott, kártérítés jár nekik, és nem büntetés.

A süllyedő oszlop üzemeltetőit pedig kötelezze még a bíróság annak biztonságossá tételére, megtiltva annak addigi használatát.

Egy primitív hórukk-rendszert látunk itt üzemben, olyanok kezében akik nem gondolkodnak értelmesen.

Agyalap 2011.03.10. 10:48:58

@sbronzo: A süllyedő/EMELKEDŐ oszlop nem életveszélyes bárhogy is nézzük.
Károkat okozhat tetemeset, de nem életvszélyes. És hogy tehető biztonságossá?

Kalányos Márió 2011.03.10. 10:51:07

@Agyalap: Az utat kell biztonságossá tenni nem egy akadályt emelni, amit aztán biztonságossá teszünk! Le a süllyedő oszlopokkal!

Agyalap 2011.03.10. 10:56:58

@sbronzo: A biztonságot pulykavirslinek kellett volna címeznem :)
Követelésed már félig megvalósult - csak sajnos föl is jönnek még azok a fránya oszlopok nem csak le.
Egyébként meg a téma általános felvetése vihar a biliben. Ezek az oszlopok (nem tudom statisztika van-e rájuk) évente 1-2 esetet produkálnak, szemben a "biztonságos" utakon történő több ezerrel...

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.10. 13:15:22

@záporjózsi: Ma voltam a Zrinyi utcában, ott is vannak ilyen oszlopok. És ott is csak "mindkét irányból behajtani tilos, kivéve engedéllyel" tábla van. Ugye ezt a táblát egy ms figyelmen kívül hagyhatja. Na, ha az oszlop éppen a földben van, akkor nem látszik, és simán összejöhet a posztban leírt baleset. Na szerinted ez kinek a hibája? Ja és lámpa csak kifelé van, befelé nincs.

Agyalap 2011.03.10. 14:13:03

@metal: Az ilyen oszlopok mellett nem áll őr, hogy leengedje-felhúzza. Ha tehát valakinek van engedélye, az benne van a rendszámfelismerő rendszerben, vagy van távirányítója. Innentől kezdve megint nincs vita a "kivétel engedéllyel" fogalmáról.
Az oszlop meg alapállapotban kint áll az utca közepén. Azért van. Ha lent van, az azért lehet, mert valaki engedéllyel átment fölötte. Ilyenkor viszont fel fog jönni, remélem ez nem lep meg senkit.

Ürmöske 2011.03.10. 14:19:58

@Agyalap: "...valaki engedéllyel átment fölötte. Ilyenkor viszont fel fog jönni,"

De mikor? Volt, hogy 50-60 mp múlva. Az nagyon sok idő. Az átment autó már régen nincs az utcában.

Ürmöske 2011.03.10. 14:21:51

@metal: Melyik kerületben voltál a Zrínyi u-ban? Amióta a Városház u-ban lecserélték ezt a táblát, azóta nem láttam sehol.

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.10. 14:23:11

@Agyalap: A behajtani tilos, kivétel engedéllyel tábla, egy mozgássérültnek azt jelenti, hogy oda ő bemehet! Gondolom ezt nem vitatod? Tehát a táblázás szerint a posztoló oda bemehet.
Az oszlop alapállapotban tényleg kinn van, de a poszt szerint ott, akkor lenn volt (tehát nem látható), ez abból is látszik, hogy az autó nem elölről sérült, hanem alulról. De, ha nem lett volna joga oda bemenni, akkor is jogtalan, hogy az oszlop felemelkedett, miközben ő rajta volt.

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.10. 14:24:22

@Ürmöske: V.ker Zrinyi utca, Nádor utca kereszteződés. Gyalog voltam, jól meg tudtam figyelni.

Ürmöske 2011.03.10. 15:17:36

@metal: Kiugrok lefotózni. Azt hittem már mindenhol lecserélték.

jelentéktelen alak 2011.03.10. 18:24:46

@záporjózsi: Ez egy politikushoz illő semmilyen válasz. Engedelmeddel, nem fogadom el!

Felteszem a kérdést másként.

Ha az út gazdája ( példa kedvéért legyen ez az V. ker önkormányzat)úgy dönt, hogy a kezelésében lévő összes közforgalom számára nyitott úton 5km/h-ban határozza meg a megengedett legnagyobb sebességet, akkor:

1, elég ha kihirdeti a kerületi rendeleteket megszokott módon, pl rajz szeggel egy A4-es lapon kirakja a hivatal hirdető táblájára?

2, Ki kell tábláznia a korlátozást a KRESZ által meghatározott módon?

Én úgy gondolom, hogy a 2-es válasz a jogszerű és a helyénvaló. Ha az 1-es válasz a helyes szerinted, akkor tedd meg, hogy megindokolod ezt paragrafusokkal!
Ha jól gondolom, hogy a 2-es válasz a helyes, akkor pont ugyan így a 2-es válasz szerint kell eljárnia a posztban említett esetben is.
A jelek szerint, viszont nem így tett.

Márpedig, ha nincsen ott a kiegészítő jelzés, akkor a KRESZ szerint oda behajthatott Ürmöske és nem kellett feltételeznie, hogy a földből oszlop fog kinőni elé.
Sőt, okkal feltételezte, hogy az oszlopok pont ő miatta -mivel a KRESZ szerinti kivételek csoportjába tartozik- vannak a föld alatt.

Ürmöske 2011.03.10. 20:24:01

@metal: Lefotóztam. A Zrínyi u-ban van egy jobb oldali lámpa is, ezért elégnek tűnik a "mindkét irányból behajtani tilos" és alatta a kieg.tábla: kivétel engedéllyel.

Egyáltalán nem egységesek a kihelyezett oszlopok, sok helyen megtévesztő.

(Én azt a táblát keresem, amelyiken a szöveg, benn a tábla közepén Vám-Zoll helyett, Kivétel-Engedély.) Sajnos ez még nem az volt. Ha valaki lát ilyet, légyszi szóljon.

A Gerlóczy utcában balra van a lámpa, de lenn az úttesten, a járdától kb.50 cm-re. Szem előtt van, mellette megy el az autós.

A Városház utcában pedig balra, fenn kb.a járda közepén, jó messzire az úttesttől van elhelyezve egy bárminek nézhető lámpa.

Még mindig úgy érzem, hogy a mozgássérültek ki vannak zárva a - süllyedő oszlopok miatt - a közlekedésből, mert hogyan oldja meg, ha azonnali szüksége van arra, hogy oda behajtson. Esetleg még a balos lámpa is zöld, de mire odaér már piros és jön alatta.

Az is mulasztás, hogy a süllyedő oszlopra nincs KRESZ-tábla "kitalálva", félrevezető a baloldali járdán lévő lámpa, és a mozgássérültek engedélye, ami nem minősül engedélynek, a tábla ellenére.

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.10. 20:57:38

@Ürmöske: "A Zrínyi u-ban van egy jobb oldali lámpa is, ezért elégnek tűnik a "mindkét irányból behajtani tilos" és alatta a kieg.tábla: kivétel engedéllyel."

Én csak kifelé láttam lámpát. A Zrinyi-Nádor kereszteződésben van lámpa? Mert akkor valamit nagyon elnéztem!

Ürmöske 2011.03.10. 21:54:00

@metal: Nem nézted el, csak ahány hely annyi megoldás. Ugyanott van az is, amit te is tapasztaltál.

záporjózsi 2011.03.11. 09:57:08

@metal: A KRESZ jelzés ott van, tudatta.

A táblát pedig menj ki, nézd meg. Előtte ott van a buszsávos tábla, rajta jelölve a kanyarodás és hogy behajtani tilos.

A Zrínyi utcában alapvetően az áruszállításnak van fenntartva a terület amúgy gyalogos zóna. De valóban lehet, hogy érdemes azt kitenni, hogy senki nem hajthat be, 4-5 parkolóból pedig elválasztott, oszloppal védett rakodóhelyet csinálni. Biztos mindenkinek jobb lesz.

@Agyalap: Így van. Mellesleg az oszlop akkor is látszik, ha lent van, mert úgy alakítják ki.

@jelentéktelen alak: Az 5 km/h-t ki kell tábláznia, de itt nem erről van szó. Itt egy olyan engedély érvényesítéséről van szó, amely akkor jogosít behajtásra, ha regisztráltál. Amúgy az A4 tényleg elegendő.

@Ürmöske: Ha azonnal kell, akkor azért vannak megoldások. Egyrészt a belváros nagy része akadálymentes, lehet 15-ös busszal menni. Másrészt van támogató szolgálat és BKV minibusz, az be tud menni. Aki pedig nem kerekesszékes mozgáskorlátozott, az taxival be tud hajtani. Ha pár nap van a nagyon sürgős ügyintézésig, akkor meg csak el lehet intézni a rendszám regisztrációját.

@sbronzo: A süllyedő oszlop nem életveszélyes. Max. nem tanulták még meg használni.

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.11. 15:32:49

@záporjózsi: Látom kurvára nehéz felfogni, hogy Ő A BEHAJTANI TILOS táblánál BEHAJTHAT! De mindegy féleszűvel(bár a féleszűeknek sértés, ha téged is annak nevezlek, talán egy negyed lehetsz, de inkább még annyi se) nem vitatkozom!

jelentéktelen alak 2011.03.11. 23:40:58

@záporjózsi: Nem lehet különbség a két szituáció között, mert mindkettő felett a KRESZ rendelkezik és mindkettő eltér a normál szabályozástól.

Tehát vagy elég az A4-es lap az 5km/h -s korlátozáshoz is, vagy ehhez sem elég.

De amint kértelek is, tedd meg, hogy legalább paragrafus számmal támasztod alá az állításodat!

Szerintem tévedsz, de a fent említett módon, meg tudsz győzni az ellenkezőjéről. Legalább tanulok valamit.
Ha viszont ezt nem teszed meg, akkor hiába való is az állításod ismételgetése, mert annyira logikátlan, hogy még elképzelhetőnek sem tartom azt.

jelentéktelen alak 2011.03.11. 23:50:16

@záporjózsi: ..."Mellesleg az oszlop akkor is látszik, ha lent van, mert úgy alakítják ki."

Mint ahogy az is látszik, hogy lent van.

Én mikor behajtok egy parkoló házba és az automata kiadja a jegyet, a felnyíló sorompó és zöldre váltó lámpa okán, úgy szoktam gondolni, hogy behajthatok. Gondolnom kellene arra, hogy műszaki hiba miatt kaptam szabad utat???

Pont ilyen helyzeten volt a posztoló is!!!

Alapból oda behajtani tilos. Eddig van igazad.

Mivel ő mozgáskorlátozott, ő oda behajthat. Erre utalnak a KRESZ táblák is.
Mikor rákanyarodott az említett szakaszra, látta ezeket a táblákat és a lent lévő oszlopokat is. Okkal gondolhatta, hogy egy intelligens rendszer, felismerte az ő behajtási jogosultságát és teljes nyugalommal hajtott be. Pont úgy, mint én is el szoktam indulni a parkolóházba, a kapott jeggyel, miután felnyílt a sorompó.

Azt, hogy valaki egy rosszul szellőző irodában, olyan rendeletet eszelt ki, ami eltér ettől és elmulasztotta ezt a közlekedőkre érvényes szabályrendszer szerint jelölni, nem kell feltételeznie!

Egy felelőse van az esetnek, aki rendszert szabálytalanul üzemelteti!

jelentéktelen alak 2011.03.11. 23:52:26

@záporjózsi:

"üllyedő oszlop nem életveszélyes. Max. nem tanulták még meg használni"

Akárcsak egy légvédelmi üteg.

Valóban nem volna szabad, hogy veszélyes legyen, de ehhez megfelelően kellene üzemeltetni, aminek része a szabályos jelzésrendszer is.

záporjózsi 2011.03.12. 07:07:55

@metal: Behajthat. Ha a megfelelő módon regisztrálta a járművének a rendszámát.

@jelentéktelen alak: A KRESZ tábla egy fő szabály, az önkormányzati rendelet pontosítja az úthálózat igénybevételének módját.

A süllyedő oszlop pedig nem veszélyes. De az utak is veszélyesek, mert történt már baleset. Na ez kb. ilyen.

záporjózsi 2011.03.12. 07:30:55

@jelentéktelen alak: Jat 26.§, Ötv 16.§ (2)
"(2) Az önkormányzati rendeletet a képviselő-testület hivatalos lapjában, illetőleg a helyben szokásos - a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott - módon ki kell hirdetni."
Önkormányzati rendelet:
www.parking.hu/dok/kozteruleti_parkolas/dokumentumok/30_2010_110101_.pdf
(tehát letölthetően fönt van)

jelentéktelen alak 2011.03.12. 12:08:09

@záporjózsi: Az általad linkelt szabály is a KRESZre hivatkozik. Tehát az előzetes regisztrációs kényszer vagy ki van táblázva a KRESZ-nek megfelelően, vagy nem hatályos jogszerűen.

Természetesen ha az oszlopok fent vannak akkor megtagadható a behajtás. Ha viszont lent vannak és egyéb jelzés sincsen, akkor a KRESZ szerinti kivétel behajthat oda. Ha az oszlop féktávon belül ( megengedett maximális tempóval és a meghatározott követési távolsággal számolva) emelkedik ki, akkor az oszlop üzemeltetője felelős a károkért.

Látva az általad idézett rendeletet, ezen kár is tovább vitatkozni!

jelentéktelen alak 2011.03.12. 12:13:43

@záporjózsi: "A süllyedő oszlop pedig nem veszélyes. De az utak is veszélyesek, mert történt már baleset. Na ez kb. ilyen."

Maradéktalanul egyet is értek!

Éppen ezért vannak az utakon szabályok, hogy ne legyenek veszélyesek, Szabályok a rajtuk haladók számára, szabályok az utat építők számára, szabályok az utak kezelői számára. Szerencsére ezen szabályok többnyire harmonizálnak is egymással. Az utakon a balesetetek azért vannak, mert valamelyik fél nem tartotta be a rá vonatkozó szabályokat.

Pont így van ez a süllyedő oszlopokkal is. Arra is vannak szabályok. Ha az oszlop lent van több mint 1 percig az áthaladó autó után, és a KRESZ szerint jogosan behajtó autó aljába emelkedik vissza, akkor az oszlop üzemeltetője valamilyen szabályt meg szegett.

Vagy a jelzéssel, vagy késői felemelkedéssel, vagy bármi mással kapcsolatban.

Kalányos Márió 2011.03.13. 14:18:09

@záporjózsi: "A süllyedő oszlop nem életveszélyes. Max. nem tanulták még meg használni."

Attól függ! Egy motoros szépen elrepülhet tőle!
De az autómban sem örülnék, ha pofán nyom a légzsák...

Mellesleg előbb voltam Siófokon, és lefotóztam az ottani táblákat. Semmilyen előjelző táblát nem találtam, hogy: "Vigyázz, trükkös oszlop veszély!!!"
Még behajtani tilos sincs!
Egy játéklámpa van előtte. (picike)

Megy előttem valaki, akinek be szabad hajtania, és neki nyilván zöldet mutat, én megyek utána, látom a zöldet, akkor miért kéne számítanom rá, hogy alulról odabasz az autómnak valami?
Tételezzük fel, hogy faluból jöttem, és fingom sincs mi az a süllyedő oszlop. Azt pedig főleg nem tudom, hogy az ország mely pontjain található ilyen...

kepfeltoltes.hu/110313/siofok1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kalányos Márió 2011.03.13. 14:28:58

@záporjózsi: Mellesleg a belvárosi átrendezésről itt egész jó írást találsz:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/17/a_csipak-zeppelin_mellekhatasai/

" a Bécsi utcában jár a tizenötös busz, neki ugye át szabad hajtania az oszlop felett. Megáll, vár egy kicsit, majd elindul. Aki ekkor sorol mögé, és nem ismeri a környéket, nyugodtan gondolhatja, forgalmi okból, esetleg lámpa miatt állt meg a busz. Amikor a tizenötös elindul, ő is a gázra lép. A busz hátfala kitakarja a figyelmeztető táblákat, nem látni az oszlopot sem, ezért emberünk nyugodtan araszol a nagy kék busz mögött. Csak az a bibi, hogy az oszlop érzékelője észreveszi, hogy a busz elhaladt, és elindul az oszlop felfelé. Egyenesen a mit sem sejtő autós olajteknője felé. A kár minimum soktízezres, de lehet belőle milliós is. Ha a vezető nem állítja le időben a motort, a kilyukadt karteren keresztül elfolyt olaj hiánya kapitális motorkárosodáshoz is vezethet."

Ezt nem én írtam, de fura, hogy mindketten pont így látjuk a szitut, csak te nem látsz benne semmi problémát...

záporjózsi 2011.03.14. 17:21:20

@jelentéktelen alak: Az oszloppal védet helyen eleve nem szabad eszébe jutnia senkinek, hogy megállás nélkül be lehetne hajtani. Pontosan ugyanolyan egy parkoló vagy egy sorompókkal védett objektum rendszámfelismeréssel. Amint a jármű elhaladt, pirosra vált. Ha nem, az azonnal aggályos jelzésnek kel minősüljön. Elvileg van, ahol telepítettek beszélgetős rendszert is, ahol a közterest fel lehet hívni ha gond van. A helyszínen minden adott ahhoz, hogy biztonságosan át lehessen kelni.

@sbronzo: Együnk marhalepényt. Százmilliárd légy nem tévedhet.

Azért számíthatsz rá, mert ez egy parkoló beengedő rendszer és járművenként működik. Akkor valószínűsítheted, hogy neked szól a jelzés, ha az oszlop elindult felfelé, megállt, majd visszabent, ezzel párhuzamosan a lámpa is oda-vissza váltott. Minden egyéb működés aggályos és ezért azonnal feltételezni kell a hibás működést és segítséget kell hívni.

A siófokit túl régen láttam, de autóval egyszerűen nem sikerült oda eljutnom, mert valami kötelező haladási irány tábla eltérített onnan.

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.14. 17:37:58

@záporjózsi: "Az oszloppal védet helyen eleve nem szabad eszébe jutnia senkinek, hogy megállás nélkül be lehetne hajtani."

De honnan a f...-ból kell tudnod, hogy ott oszloppal védett terület van? Ha egy busz áll az oszlopnál, majd áthalad, akkor te mögötte KURVÁRA nem látod, hogy miért állt, és mivel nincs semmilyen figyelmeztető tábla /hiába állítod az ellenkezőjét, amit ide linkeltél, az buszsávtábla:)/!

Te tényleg ennyire hülye vagy? Vagy csak a mi idegeinkkel próbálsz játszani?

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.14. 17:39:35

@záporjózsi: "Minden egyéb működés aggályos és ezért azonnal feltételezni kell a hibás működést és segítséget kell hívni."

És ez hol van leírva? Mármint bárki számára elérhető (mondjuk KRESZ)szinten. Tudod a KRESZ lámpa se vált minden autósnál pirosba, aztán újra zöldbe.

Kalányos Márió 2011.03.14. 17:56:47

@záporjózsi: "Azért számíthatsz rá, mert ez egy parkoló beengedő rendszer és járművenként működik. Akkor valószínűsítheted, hogy neked szól a jelzés, ha az oszlop elindult felfelé, megállt, majd visszabent, ezzel párhuzamosan a lámpa is oda-vissza váltott."

Az a lényeg, hogy a 15-ös busztól nem láthatod sem az oszlopot, sem a játéklámpát. Tényleg nem érted? Minek véded ezt a kurva oszlopt? Te gyártod? :D

"A siófokit túl régen láttam, de autóval egyszerűen nem sikerült oda eljutnom, mert valami kötelező haladási irány tábla eltérített onnan."

Gondoltam, hogy ezzel is lesz valami újabb aggályod, ezért csináltam még fotókat!

Ahol a körforgalom tábla van, ott balra haladva egy nyilvános fizetős parkolóba jutsz. Ha mégis egyenesen mész, akkor jön a hosszú egyenes, és a végén az utolsó kép. Fogadjunk hogy nem is tudod hol vannak oszlopok a képen! ;D

A lényeg pedig az lenne, hogy hol van a trükkös oszlopot előjelző KRESZ tábla, amit eddig emlegettél? Én nem látok semmit...

kepfeltoltes.hu/110314/20110311_018__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/110314/20110311_015__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/110314/20110311_014__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.15. 10:06:44

@sbronzo: "
A lényeg pedig az lenne, hogy hol van a trükkös oszlopot előjelző KRESZ tábla, amit eddig emlegettél? Én nem látok semmit"

Ilyen tábla a KRESZben nincs, tehát szabályosan ki se lehetne táblázni, de mint látjuk egyáltalán nincs kitáblázva.

Kalányos Márió 2011.03.15. 18:25:25

@metal: Délután lefotóztam az Aranykéz utcában a játéklámpánál elhelyezett hirdetményt:
kepfeltoltes.hu/110315/20110315_002__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Aki nem tudja elolvasni, annak itt a lényeg:

"Felhívjuk a figyelmet, hogy a más gépjármű mögötti gyors áthaladás (ún "vonatozás") rendkívül balesetveszélyes, és szabálysértési eljárást vonhat maga után. Az oszlop előtt minden esetben meg kell állni, és meg kell várni, míg a jelzőlámpa zöldre vált és az oszlop lesüllyed."

Nem vagyok benne biztos, hogy ezt az A4-es lapot mindenki el tudja olvasni 50-100 méterről...
Záporjóska erről a figyelemfelhívásról beszélt? :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.03.15. 19:08:10

@sbronzo: Ezt a táblát betoltam a facebookra is, tényleg nagyon életszerű, hogy ezt bárki is elolvassa autóból.

jelentéktelen alak 2011.03.15. 21:10:45

@metal: Ez is csak szándék kérdése.

Ki lehet tenni egy kötelező megállás táblát.
Akár ugyan ezen oszlopon egy egyéb veszély táblát alatta a kiegészítő táblába a feliratot, hogy "forgalom csillapító oszlop", stb.
Ha már megállt valaki, akkor látja ezt a jelzést és van ideje látni a lámpát is ami ha zöld, akkor szabad kell legyen az út.
De ehhez a lámának is ott kellene lennie, ahol a KRESZ írja elő.

Szerintem megoldható volna a jelenlegi KRESZ eszközeivel is, ha elegendő volna a szándék rá.

jelentéktelen alak 2011.03.15. 21:12:48

@záporjózsi: Persze pont olyan, mint egy sorompó. Ha nincsen lecsukva a sorompó, nincsen piros jelzésem sem és vonatot sem látok közeledni, eszembe sem jut, hogy megálljak.
Ezek szerint meg kellene...

záporjózsi 2011.03.16. 06:53:21

@sbronzo: ...és igen! Sikerült megtalálni a mindenki számára elérhető tájékoztatást! A Magyar Jogállam így biztosítja a tájékoztatást. Emiatt tök mindegy mi történik, aki fennakad, nem lehet igaza.

@jelentéktelen alak: Nem is gondolnád, hogy mennyire igazad van.

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.16. 07:39:19

@jelentéktelen alak: Persze bele lehetne tuszkolni a jelenlegi jelzésekbe is, de az európai megoldás az lenne, ha a KRESZben pontosan lenne definiálva neki egy tábla, plusz a pontos eljárási rend, ahogy át kell hajtani az oszlop fölött. De a legnagyobb baj az, hogy jelenleg egyáltalán nem szabályosan van kitáblázva. Az a sajtpapír, ami egy buszmenetrend helyén van elhelyezve, az még viccnek is rossz. Kötve hiszem, hogy az a tájékoztatás megáll egy bíróság előtt!

Kalányos Márió 2011.03.16. 07:50:03

@záporjózsi: Tiszta szívemmel kívánom neked, hogy külföldön akadj fenn egy ilyen oszlopon! Talán ott még akad egy olyan amit nem magoltál be! Egy behajtási szabálysértésért balkáni viszonyok közt megbünhődhetnél kb.10 euróból, de a fejlett nyugaton ezért már szarrá törik az autódat, amivel szétbasszák a nyaralásod, meg az évi kereseted a kár helyreállításával + büntetéssel...

Ja, és törje be a légzsák az orrodat! ;DDD

záporjózsi 2011.03.16. 11:30:37

@jelentéktelen alak: A fehéret kihagytad. Ha a sorompó fehéren villog, akkor fokozott figyelemmel, ha nem villog fehéren, akkor meg úgy megyek át, hogy bármilyen közeledő vonat el tudjon menni előttem.

"Szerintem megoldható volna a jelenlegi KRESZ eszközeivel is, ha elegendő volna a szándék rá. "
Pontosan, épp ezért egyértelmű, hogy az oszlop nem veszélyes. Kb. elmondtad a szabályozás lehetséges módjait.

@sbronzo: Nem kell odamenni, ahol nem vagy biztos a dolgodban. Meg lehet állni a külvárosban, letenni az autót és bebuszozni.

@metal: Hol láttál szabályos KRESZ lámpát süllyedő oszlopnál? (Mintha a Rádayban az lenne...)

"De honnan a f...-ból kell tudnod, hogy ott oszloppal védett terület van?"
Egy kihirdetett önkormányzati rendeletből, amit az sem olvasott, aki megszavazta.

"Ha egy busz áll az oszlopnál, majd áthalad, akkor te mögötte KURVÁRA nem látod, hogy miért állt, és mivel nincs semmilyen figyelmeztető tábla /hiába állítod az ellenkezőjét, amit ide linkeltél, az buszsávtábla:)/!"
Ha nem akarod megérteni, nem muszáj. Előtte mindig van egy olyan tábla (mellesleg a Rákóczi úton a buszsáv-táblába integrálták ezt), amelyik azt mondja, hogy mindenki menjen a szabad irányokba (az Erzsébet téren ez 1 irány, a busz pedig nem takarja ki az előjelzőt a Bécsi utcában - a valóban max. 30-as tempónál talán lesz idő megnézni), a védett irányba pedig csak az, aki tudja, hogy mehet. Ha valaki valamiben nem biztos, az inkább kérdezzen.

Ürmöske 2012.01.08. 13:31:26

Lezárult, fellebbezésnek helye nincs.

Se meg nem büntettek, se fel nem mentettek.

Figyelmeztetésben részesítettek.

A közter-felügyelet általam kifogásolt, nem megfelelően kialakított oszlop kihelyezését nem vizsgálták, nem vetették össze a többi helyen jól kihelyezettekkel szemben. :(

dzsaszper 2012.01.08. 13:47:29

@Kalányos Márió: kötelezővé kellene tenni egy előjelző táblát, az megoldaná...

dzsaszper 2012.01.08. 13:50:30

@jelentéktelen alak: a kötelező megállás is megfelel, akkor a busz is megáll...

dzsaszper 2012.01.08. 13:56:24

@Kalányos Márió: miféle szabálysértésről írnak?

Önkörmányzati rendelet szabálysértéssé csak olyat tehet, ami magasabb jogszabályban nincsen szabályozva.

A "vonatozás" a KRESZben, követési távolság címszóval van szabályozva.

Szóval szerintem ha ilyen szabálysértésre hivatkozva elmeszelnek valakit, és a bíróság sem változtat rajta, meg lehet próbálkozni egy alkotmányjogi panasszal, miszerint a szabálysértésről szóló szabályozást az önkörmányzat felhatalmazás nélkül hozta meg -- nem írhatnak helyi KRESZt a közutaikra.

Ürmöske 2012.01.15. 00:31:44

Most már csak arra lennék kíváncsi, hogy a mentőautó sofőrjével mi lett? Nem tudja valaki?

atv.hu/cikk/20101124_elektromos_utakadalyon_akadt_fel_egy_mento_video

HakapesziM 2012.01.15. 13:27:49

Lehetne ezt tökéletesíteni. A jogosulatlanul behajtót felismerné a rendszer, lévén nem szerepel a nyílvántartásban a rendszáma. Ekkor az automatika működésbe hozná a robbanótöltetet, amely az út alatt helyezkedne el. A roncsok, a hullák eltávolításáért,a környezetben, és épületekben esett károkért valamint a kihágás pénzbírságáért a szabálysértő örököse felelne anyagilag.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása