Ha már Márk is emlegetett rendszámot, akkor én is megemlítem az ECK-936 rendszámú kedves taxist, aki ma délelőtt a Hungárián úgy váltott balra sávot, hogy éppen ott voltam és ha nem fékezek, nekem jön, mindezt pedig index nélkül és kezében telefonnal, utassal az anyósülésen. Csókoltatom. De ami a most következő levélben olvasható, az ennél sokkal veszélyesebb, mert egy autót meg lehet javítani, de ha egy gyalogost csap el valaki a saját idiótaságából fakadóan, ott már könnyen lehet nagyobb baj is. És ez már nem az első ilyen, sőt.
Rég vetemedtem már arra, hogy soraimmal untassam a blog nagyérdemű közönségét. Sajnos folyó év március havának első szombatján a déli órákban, a Villányi út BKV megállókkal tarkított, körtérhez eső végén, olyan halálmegvető (más halálát) bátorságról tett tanúbizonyságot, egy a futószalagról Mlada Boleslav-ban legördült pszeudoprémium kategóriás, JVP783-as forgalmi rendszámú személygépjármű, nemét tekintve férfi, vezetője, ami úgy vélem érdemessé tette őt arra, hogy néhány mondatban elétek tárjam a történetet.
A Bartókról lekanyarodva haladtunk (C) a Villányin, előttünk két autó (A,B) mögöttünk az ominózus Škoda(D). A zebrán a villamos sínek mellett gyalogos (T). Körülbelül 35-40 km/h tempóval haladt a konvoj tekintettel az itt tapasztalható az utat keresztező élénk gyalogosforgalomra, arról nem is beszélve, hogy a képen látható útszakaszon zebra is lassítja a járműforgalmat.
Mindenki türelmes volt, hiszen senkit nem akartunk megölni! Az "A" jelű autó vezetője lassított, hogy elengedje a gyalogost, ez már sok volt a "D" jelű gépjárművet vezető "Úriembernek", nem bírta tovább a feszültséget, és a képen látható manővert hajtotta végre. A zebrához érkezve a sebessége alsó becslésen 70-80 km/h volt.
Vannak időszakok, amikor a a székesfővárosban, nap mint nap közlekedve úgy látom, javul a közlekedési morál, de mindig történnie kell valaminek, ami kiábrándít.
Lehetséges, hogy sokan unalmasnak tartják a posztot, hiszen semmi vér/biciklis/"ódis"/szájkarate/stb, de gondoljunk bele, a tömött buszmegállóból milyen könnyen az úttestre léphetett volna egy rakoncátlan kis srác, akit az anyukája követ, hogy visszarángassa a megálló biztonságosnak vélt takarásába, vagy ha a gyalogos, bízva az elsőbbséget megadó lassító kollégában a zebrára lép, mi van ha nem tekint hátrébb, ha nem elég óvatos?
Egy gyönyörű verőfényes márciusi szombat délutánon kellett volna meghalniuk? Az eset pikantériája, hogy a Karolina útnál a piros lámpánál begördültünk a škodás mellé!Miért írtam ezt posztot? Talán együtt sikerül kiderítenünk, vajon hány szabályt hágott át a sietős úrvezető? Vajon kimeríti-e a "közúti veszélyeztetés bűntette" tényállást?
Leadfoot 2011.03.08. 20:39:11
Leadfoot 2011.03.08. 20:40:49
(Blog.hu blogmotor rohadj meg! :-D)
Reggie 2011.03.08. 20:46:40
1kutya 2011.03.08. 20:46:57
téma lezárva!
új post?:-DDD
jelentéktelen alak 2011.03.08. 20:49:59
Van amit nem a civil komentelőnek kell számolnia. Teljesen mindegy, hogy hány szabálysértést követett el, akinek a dolga lenne, azt úgysem érdekli.
Szerintem bőven kimeríti a közúti veszélyeztetés bűntettét, de ezt sokan fogják vitatni. :-)
Reggie 2011.03.08. 20:51:44
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.08. 20:55:44
"B" és "C" hibás, mer éppen ott voltak.
"T" hibás, mert ő is épp ott volt.
Egyéb kérdés?
CD-R80 2011.03.08. 21:01:23
Az meg feltűnt valakinek hogy egyre több a rendszámos poszt? Mikor jön majd valaki aki majd ír kamuposztot bárminemű sérelme miatt. Akár ez is pont lehet egy ilyen..
randomuser1 2011.03.08. 21:41:25
érdekes, még jó h nem járok arrafele
nyuszy 2011.03.08. 21:49:08
Nem védem a gyorshajtókat, de azon nem kéne elgondolkozni, hogy ha mondjuk a 35-40 helyett 50-nel mentek, amíg a zebra nem indokol konkrétabb lassítást, akkor nem érzi úgy D, hogy előznie kell?
Spiritmonger 2011.03.08. 21:53:20
Tornado86 2011.03.08. 22:00:05
Ha emlékszel rá, az elsõ posztom pont ilyen volt kb. 1,5 éve, felhívva a figyelmet egy veszélyesen közlekedõ szintén skodás kollegára :)
@XXXXXXX:
Ilyenkor tudok olyan szépeket mondani, hogy Mucsi 1-1 szövegével finom uriember :)
@nyuszy:
Hozzáteszem, sokan hajlamosak túlbecsülni a náluk gyorsabban haladókat, másik nagy halmaz pedig az, amelyik alábecsüli a tempójukat vagy úgy áll hozzá, hogy dögöljön meg. Szerintem a posztoló az elsõ kategóriába tartozik, kiindulva az ábrából, így max. 60al mehetett át a skodás a zebrán, másképp tuti megjegyzi, hogy benzines létére füstölt mint egy IFA :)
nefeledd 2011.03.08. 22:04:51
minden esetre jó lenne szólni állam bácsinak hogy nyisson egy komplett sztrók speciál kórházat mert 5 év és a sok "eldurran" az agyam barom ott fog vegetálni
tyulámvezer 2011.03.08. 22:05:43
Rock me Amadeus 2011.03.08. 22:06:06
szaGértő 2011.03.08. 22:07:08
D4D 2011.03.08. 22:13:15
Stilisztikailag egy élmény.
randomuser1 2011.03.08. 22:17:39
Xezs 2011.03.08. 22:20:04
Csak tudnám, hogy miért fogy a magyar, ha nap mint nap ennyien visznek szülő nőt.
Vagy ezek nem is magyarok? :)
Tornado86 2011.03.08. 22:36:52
Vagy ugyanez más megközelítésbõl:"Ha nekem mint gyorsan haladónak nem derogál lehúzódni, akkor nekik miért?" :)
tundrazuzmo (törölt) 2011.03.08. 22:46:49
Az ilyen pióca hamar megtanulja, hogy mi az a "szívességbank". Amiből csak akkor lehet kivenni valamit, ha te is beleraksz. Az udvarias vezető beenged 2-3 embert naponta maga elé, és őt is beengedik. A normális vezető segíti a másikat, és őt is segítik. A parasztpióca pedig szintén azt kapja, amit ő adott: ha történetesen egyszer felcsavarodik a villanyoszlopra a nagy előzgetések közepette, akkor a mentő pontosan annyi perccel később fog érkezni, ahány életet ő veszélyeztetett. És ezért döglik meg az ilyen az úton. Sajnáljam?
randomuser1 2011.03.08. 22:55:35
Tornado86 2011.03.08. 22:59:32
És mivel divat EU-s példákat felhozni, beállok a sorba egy "Folositi banda I!" szöveggel, ami Nagyváradon megtalálható 1-2 táblán és azt jelenti, hogy "Használják az elsõ sávot!" (elsõ sáv lévén a román KRESZ-ben a jobboldali)
randomuser1 2011.03.08. 23:32:51
Reggie 2011.03.09. 02:15:34
Lipi1945 2011.03.09. 08:01:25
Sajnos kikell ábrándítsam őket, attól, hogy valaki többre tartja a biztonságos közlekedést, mint pár perc előnyt, még lehet, hogy siet ő is.
Lipi1945 2011.03.09. 08:04:56
Hanem az, hogy a zebrát magasról leszarta.
_B_ 2011.03.09. 08:32:19
Tényleg úgy kell elképzelni hogy 2-300m-en keresztül(már a bartóki letérőtől) gyalogosok szó szerint ugrálnak ki a buszmegálló és a villamosmegálló között.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.03.09. 08:50:46
persze ezt nem büntetik, amíg 50-nel csinálja az ember...
dzsaszper 2011.03.09. 08:58:36
Take-it-Easy 2011.03.09. 09:02:01
Tréfát félretéve: ilyenkor sehol nincs egy rendőr a közelben. Ha 60-nal közelítette meg a zebrát az autós, az is éppen elég nagy sebesség ahhoz, hogy ne tudjon eleget tenni az elsőbbségadási kötelezettségének, ha egy gyalogos lelép a zebrára. Ennyi. Fa testápolót neki.
Take-it-Easy 2011.03.09. 09:02:01
Tréfát félretéve: ilyenkor sehol nincs egy rendőr a közelben. Ha 60-nal közelítette meg a zebrát az autós, az is éppen elég nagy sebesség ahhoz, hogy ne tudjon eleget tenni az elsőbbségadási kötelezettségének, ha egy gyalogos lelép a zebrára. Ennyi. Fa testápolót neki.
Take-it-Easy 2011.03.09. 09:03:01
Tron65 2011.03.09. 09:10:30
Tegnapelőtt este:
A 117-es busz, Gyömrői út. A busz innen lekanyarodik balra és épp úgy jött össze, hogy a szembejövő kollégát elengedje.
Számomra a dolog akkor lett gyanús, amikor a 2 sávos úton az út közepére, a szaggatottra betette a gépet és a kereszteződés előtt jó pár méterrel megállt.
A gyanúm igazolódott is, amint előrébbmentünk, visszatértünk a sávunkba, jobbról kilőtt 2 kocsi is.
Mért írom?
Naná, hogy zebra is volt ott.
Más:
Nemrég volt egy poszt egy balra kanyarodásról (autozz.blog.hu/2011/01/31/tenyleg_szabalytalanul_kanyarodtam).
Arra is jártam a napokban.
A helyzet a következő:
A szervízút kétsévos, mindkettő sávhoz külön jelzőlámpa.
Namost az, hogy a baloldali sáv lámpáját egy oszlopra szerelték a fő útpálya lápájával, az még csak egy dolog lenne.
Az viszont, hogy FÖLÉ (!) közös táblát szereltek a tvábbhaladási lehetőségek jelzésére, már szerintem kifogásolható.
Amúgy aszfaltjelzés is van, ami a bal sávból egyértelműen csak egyenesen előre, a jobb sávból egyértelműen csak jobbra kanyarodva engedi a továbbhaladást.
És csak hogy még csinosabb legyen a dolog:
Gyalogosan jöttem át a túloldalról a zebrán, tisztán szabad jelzésen.
Erre a szervízúton majd elütött egy fazon, aki ugyan ezerrel nézelődött körbefelé, épp csak a tilos jelzést nem vette észre.
Nem rajta múlt, hogy nem ütött el.
schdl (törölt) 2011.03.09. 09:13:58
schdl (törölt) 2011.03.09. 09:20:04
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.03.09. 09:21:17
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.03.09. 09:21:59
theutat villám 2011.03.09. 09:33:41
ne mááááááááááá
Csigorin 2011.03.09. 10:06:29
Akkor latja ugye hogy zebra meg gyaller. A gyallert IS veszelyeztette a kocsisor a balratartassal, mert ha jobbratart, es a D szabalyosan balrol eloz, akkor latvan a zebrat es az allo A autot meg tud allni o is hogy elengedje a gyalogost. Akarhogy is, gyalogos nem lett elcsapva.
Szoval D hibai: jobbrol nem elozunk! 50 fole nem megyunk (bar ezt ketlem hogy tenyleg megtette)! Zebrat ugy kozelitjuk meg hogy meg tudjunk allni!
Lenyegeben talan a harmadik rohato fel neki, a tobbi kikuszobolheto lett volna egy egyszeru szabaly betartasaval: JOBBRATARTAS!
Xezs 2011.03.09. 10:08:10
yoleen 2011.03.09. 10:12:58
Csigorin 2011.03.09. 10:18:30
Ez ugyanis azert van, hogy a belsoben haladhasson folyamatosan az akinek a kulso lassu, illetve ha a kulsoben sokan vannak akkor tehermentesitsek. Nem azert hogy ott kolbaszoljanak a mazsolak aztan meg sirjanak hogy oket szabalytalanul jobbrol elozik milyenmaaaar (azert bazmeg mert balratartasz).
Tovabba ide szinten be lett mar masolva egy BH hatarozat miszerint akkor nem akadalyozza a forgalmat a belso savban lakott teruleten halado, ha a megengedett legnagyobb sebesseggel halad. Ez sem allt fenn a posztban.
theutat villám 2011.03.09. 10:30:01
Szoval D hibai: jobbrol nem elozunk! 50 fole nem megyunk (bar ezt ketlem hogy tenyleg megtette)! Zebrat ugy kozelitjuk meg hogy meg tudjunk allni!
Igen, én sem tudom elképzelni, hogy egy 30-cal haladó sort 50-nél többel előzött volna, idegből. Ki van zárva. Teljességgel lehetetlen.
Hozzáteszem, lakott területen belül nincs jobbról előzés, ha már jobbratartás...
theutat villám 2011.03.09. 10:30:47
Hozzáteszem, lakott területen belül nincs jobbról előzés
Értem ezalatt, hogy lehet
Csigorin 2011.03.09. 10:34:06
oh, a szep idilli vilag... :))))
egyebkent balrakanyarodot jobbrol lehet elozni, tehat kiindulhatunk a bizalmi elvbol: latom hogy a kulso ures, belsoben lassan haladnak, nyilvan azert soroltak be mert balra szandekoznak kanyarodni, es azert van torlodas mert a szembeforgalomnak elsobbseget kivannak adni. Viselkedesuk tehat arra enged kovetkeztetni engem, hogy - mivel egyenesen haladok - elhaladhatok mellettuk. Szintiszta bizalmi elv, meg akkor is ha szegenyeknek epp elromlott az indexe...
Felrevezeto a magatartasuk!
Ha a kulsoben lettek volna szepen ahogy kell, es a D a belsoben elozte volna vegig a sort es a zebranal nem allt volna meg a gyalogost atengedni, akkor szintisztan o lenne a hunyo. De igy kozel sem csak o itt a ludas, meg akkor sem ha szinten megszegett jopar szabalyt.
theutat villám 2011.03.09. 10:50:23
Lehet, nem érted, amit mondok, tényleg nem tudom. Lakott területen belül elmehetsz mellettük jobbról, nem csak akkor, ha balra kanyarodnak, ezt vágod? Folyamatos haladásnál is, nem kell semerre sem kanyarodniuk hozzá..
Lipi1945 2011.03.09. 10:53:59
Egyébként meg városban mintha lehetne jobbról előzni, csak azt nem így hívjuk, hanem elhaladásnak vagy mi a bánatnak, de a lényege ugyanaz.
Lipi1945 2011.03.09. 11:07:52
Teljesen mindegy miért voltak a belsőben, ha balra akartak volna kanyarodni, akkor is meg kell adnod a zebrán a gyalogosoknak az elsőbbséget.
Csigorin 2011.03.09. 11:10:09
Nem arrol volt szo hogy a parhuzamos kozlekedesnel szabad e vagy sem elhaladni jobbrol. Szabad, "fokozott figyelemmel", mert nem minosul elozesnek.
Arra probalok ravilagitani, hogy az ember amikor vezet akkor igyekszik felmerni a tobbi kozlekedo szandekait, mert nem egyedul vagyunk az utakon. Ha a logikustol eltero viselkedest tapasztal az ember: keresi az okot.
Peldaul ha azt latom hogy valaki az ut kozepen megall, akkor nem arra gondolok eloszor hogy hulye barom itt tamadt kedve sziesztazni, hanem lassitok es felkeszulok valami varatlan akadalyra.
Ha azt latom hogy belsobe sorol valaki ott ahol kulsoben SEMMI sem gatolja a haladast, akkor ennek valami oka van. Logikus pl azt feltetelezni hogy balrakanyarodasra keszul.
Nem feltetelezem hogy ok nelkul ment a belsoben, mert miert menne ott az ember ha semmi oka ra? Csak mert szabad? De miert? Valaki arulja el mi a jo a belsoben?
Csigorin 2011.03.09. 11:12:23
Az mar mas kerdes hogy zebra elott meg kell tudni allni es el kell engedni a gyallert.
Lipi1945 2011.03.09. 11:15:25
ulpinus 2011.03.09. 11:19:45
Akkor már csak egy dolog hiányzik itt a képből: a párhuzamos sáv...
Vagy ha a parkoló autók között van egy hézag, oda már ki kell vágni a jobbra tartás miatt? Akkor lehet, hogy az okos skodás volt az egyetlen szabályos a csodacsapatból.
!kkritt! 2011.03.09. 11:21:16
Ha vetted volna a fáradtságot, hogy elolvasd a hsz-kat, talán feltűnik, hogy az adott szakaszon egysávos az úttest, csak kissé szélesebb, mint például a Budakeszi út Kuruclesi és Dénes utca közötti szakasza.
Az ok: az út szélén ha jól emlékszem 5 azaz öt BKV buszjárat végállomása van, tehát a bájos, ártatlan, tisztalelkű, vérprofi racer bajnok, buszmegállókon keresztül rongyolva mutatta be ezt a remekbeszabott manővert.
Azt hiszem a jobbról előzött/jobbról elhaladt vita, ettől a ponttók kezdve értelmetlen. A kulcsmomentum: egysávos út!
Ennyi.
Lipi1945 2011.03.09. 11:22:27
Itt Pécsen vannak olyan részek a 6 oson, ahol szinte mindenki a belsőben megy, tehát általában a belsőben összefüggő sor van a kölső meg üresnek tűnik. De ennek az az oka, hogy a külső az gyakorlatilag jobbrakanyarodó sáv, ott lassítanak le 10-20ra a kanyarodók. Emiatt hiába tűnik szinte üresnek, mégis lassabb mint a belső sáv.
Csigorin 2011.03.09. 11:26:29
!kkritt! 2011.03.09. 11:28:02
!kkritt! 2011.03.09. 11:29:17
Csigorin 2011.03.09. 11:29:57
Geri1984 2011.03.09. 11:36:53
2011.03.09. 11:38:06
Leadfoot 2011.03.09. 11:49:53
Még az olyan - egyébként teljesen nyugodt - autóst is föl tudja bosszantani, ha valaki 30-40-nel tötymörög előtte, mikor simán lehetne tartani az 50-60-a átlagtempót.
Ezt már csak zárójelben teszem hozzá:
"Körülbelül 35-40 km/h tempóval haladt a konvoj tekintettel az itt tapasztalható az utat keresztező élénk gyalogosforgalomra"
Nos, nem ismerem a helyet, de nem tűnik túl szűknek az út, zebra is csak a sarkon van. Akkor meg az autók előtt semmi keresnivalója gyalogosnak.
hbe 2011.03.09. 12:05:04
Közúti veszélyeztetésről nem lehet szó, mert
ahhoz az elkövető szándékának a szabálysértésen túl, konkrét közlekedési veszélyhelyzet kialakulására kellene irányulnia.
kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2011.03.09. 12:06:21
hbe 2011.03.09. 12:30:08
Két dolog van. Az első minden útra vonatkozik, zebránál megálló autónál a másik autának is meg kell állni:
A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.
A párhuzamos közlekedés esetében a szabály szigorúbb, és az elhaladást is tiltja:
A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.
kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2011.03.09. 12:41:21
Azaz, jol emlekeztem akkor :)
Volt egy eset mikor keso este villogo lampak mellett kifordultam az utra, jo messze volt akinek elsobseget kellett volna adnom, viszont balra fordulaskor megalltam a gyalogos alott, had menjen. Az ut amire rafordultam 2 savos volt es az a barom mogottem JOBBrol elozott meg 1 hajszal hijjan elutve a gyalogost. Szeretem ezt a szabalyt csak kar hogy sokan nem is hallottak rola :)
qwertzu 2011.03.09. 12:44:30
A Villányi az egy sávos. Attól, hogy néhol a parkoló autók között van annyi hely, hogy lehet jobbról előzni, attól nem válik párhuzamos közlekedésre alkalmassá. Másrészt a Villányin a 35-40 az nem tötymörgés, hanem napközben annyival lehet biztonságosan haladni rajta. 50 feletti tempónál csak idő kérdése a baleset.
Másrészt városban annyit megyek a belsőben amennyit akarok, ezernyi oka lehet, fölösleges töprengened rajta. Pár lehetséges: a külsőnek szar a minősége, tudom hogy a külsőben egy mocsok nagy kátyú jön, tudom hogy az előttem lévő busz lassítani fog, valószínű hogy az előttem lévők közül lefordulnak jobbra és megáll a külső, a külsőben sok ki-be parkolást végző és vészvillogóval megálló autó van, stb...
Ha gyorsabban akarsz menni, haladj el mellette jobbról.
''autónepper.'' 2011.03.09. 12:57:59
!kkritt! 2011.03.09. 13:04:23
Ez nagyon hiányzott már a hszok közül:-D
gyuszó 2011.03.09. 13:27:46
''autónepper.'' 2011.03.09. 13:42:36
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.09. 14:48:11
''autónepper.'' 2011.03.09. 14:50:20
dzsaszper 2011.03.09. 15:04:48
A zebránál elsőbbséget adó jármű mellől 70-nel kivágó autó esetében még annyi szerepe sincs a balesetben, mint az akkor szerencsétlenül járt gyalogosnak.
gyuszó 2011.03.09. 15:10:27
zolika78 2011.03.09. 16:10:32
b0c1k4 2011.03.09. 16:39:17
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.03.09. 16:40:19
index.hu/bulvar/hirek/2011/03/09/kiraboltak_egy_bankot_budat/
b0c1k4 2011.03.09. 16:41:16
rekszem 2011.03.09. 16:47:56
ennyi
randomuser1 2011.03.09. 16:50:09
esetleg idehaza be lehetne vezetni az autó közepére helyezett vezetűülést ha már ennyire nem megy a sávon belüli pozícionálás a többségnek :)
dukeekud 2011.03.09. 16:53:03
Ez olyan merteku gatlastalansag, amire nincs magyarazat.
lilly67 2011.03.09. 16:53:50
dzsaszper 2011.03.09. 17:10:08
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.03.09. 17:11:55
dzsaszper 2011.03.09. 17:16:39
uninterested 2011.03.09. 17:31:52
uninterested 2011.03.09. 17:34:34
közlekedő edény 2011.03.09. 17:34:57
balambher 2011.03.09. 17:57:36
Az a talán 200 méteres szakasz a Bartók Béla út és a Ménesi (?) út között egys rémálom, és sok mindenre alkalmas, csak 70-80-ra nem. Még egy verőfényes szombat délelőtt - amikor azért a forgalom kisebb, a látási viszonyok meg jók - sem.
balambher 2011.03.09. 17:58:15
Norindaa 2011.03.09. 18:07:38
Xezs 2011.03.09. 18:12:04
Ezek alapján teljesen egyetértek veled.
egyittlakó (törölt) 2011.03.09. 18:37:52
Nem is kellett volna ezen változtatnod.
:)
barbie83 2011.03.09. 18:45:38
egyittlakó (törölt) 2011.03.09. 18:49:07
Amikor én kis srác voltam, időben belém verték, hogy a zebránál meg kell állni és körül kell nézni, hogy jön-e autó. Ma már, és ezért tart itt ez az ország, a szülők rángatják át az úttesten a gyereket, aki furcsán néz, hogy mások meg a zebrán mennek át... a szülő természetesen bunkó, hiszen őt sem nevelték meg anno, viszont a gyerek meg van róla győződve, hogy mindenképpen a szülő cselekszik helyesen... pont ma volt ez, direkt nem ütöttem el őket, pedig a papa direkt felvette velem a szemkontaktust, hogy "na mi van, nem állsz meg, el fogsz ütni?"...
barbie83 2011.03.09. 18:49:38
2011.03.09. 18:53:28
Coyote82 2011.03.09. 18:54:18
Kurva anyját szöttyög mindenki 35-40-nel a gyalogosok miatt. Amikor gyalog járok, mindig - sőt, inkább nagybetűvel: MINDIG
a. el tudok menni a legközelebbi zebráig
b. meg tudom várni amíg üres lesz az út és nem zavarok senkit azzal, ha átszaladok.
Annak az autósnak meg főleg a kurva anyját, aki az ilyen barmokat átsegíti azzal, hogy lassan megy és elengedni őket. A zebra más, de itt nem a zebra miatt mentek 35-40-nel.
egyittlakó (törölt) 2011.03.09. 18:54:24
Minek? Kivasalják őket a zebrán... aki élni akar, nyissa ki a szemét.
flander 2011.03.09. 18:55:24
@autónepper: én olyan gyalogosokkal szoktam találkozni, hogy áll a zebra mellett, lassítok, és erre elkezd másfelé nézelődni, ahelyett, hogy figyelne és átvonszolná magát. Az ilyenek miatt nem állok meg annak, aki csak nézelődik az út szélén.
Coyote82 2011.03.09. 18:56:15
Hajrá épeszű Skodások! (a zebránál azért óvatosan)
Leadfoot 2011.03.09. 18:57:19
egyittlakó (törölt) 2011.03.09. 18:57:28
Azért, mert a csalók és gazemberek ellen nincs elegendő hatósági fellépés. Például, ha lámpavasra húznának néhány újgazdag fittipaldit, rögtön megszelídülne a forgalom...
Norindaa 2011.03.09. 19:03:44
1. Az autóvezetőre gondoltam, és vsz tévesen feltételeztem, hogy ez mindenkinek természetes.
2. Jaj, de vagányak vagyunk! Hogyan tudnál a továbbiakban együtt élni azzal, ha elütsz egy gyereket? Hogyan tudnál együtt élni azzal, ha a TE gyerekedet üti el valami suttyó p.?
3. Egy kiskorútól nem várható el, hogy kellő körültekintéssel menjen át az úttesten, mert nyilván ha tudna bármit kellő körültekintéssel végezni, akkor nagykorú lenne.
4. Az a vicces/elkeserítő, h az ilyen nagyszájú/nagymellű :-) alakok akkor jönnek csak rá, mekkora barmok, és lehetne másképp is, amikor már valakit megöltek... csak tudod, ez már nem fordítható vissza azzal, h bocsi, egy ökör voltam... és a legsz.rabb ilyen értelmetlenül meghalni... bocsi, nem ezt akartam ;-)
soproni1 2011.03.09. 19:06:18
soproni1 2011.03.09. 19:07:22
teljesen igaz.
Norindaa 2011.03.09. 19:10:34
A baseball sapka és a körszakáll mennyiben függ össze a vezetési tapasztalattal?
barbie83 2011.03.09. 19:45:15
barbie83 2011.03.09. 19:47:07
pfekete101 2011.03.09. 19:50:36
Persze definiald, mi az hogy "siet".
Ma lattam ket kocsogot egymasnak esni (az egyik hasonlo volt a D autoshoz), sajnos nem volt idom vegigvarni ki gyozott.
pfekete101 2011.03.09. 19:52:28
Norindaa 2011.03.09. 20:08:35
barbie83 2011.03.09. 20:09:38
Norindaa 2011.03.09. 20:15:36
Szóval nem azokon az autósokon múlik, akik átszáguldanak a zebrán, ezt azért el kell ismerni.
bgp 2011.03.09. 20:34:27
Nincs sok ellentmondás.
bgp 2011.03.09. 20:36:03
pazola 2011.03.09. 20:40:47
venszivar 2011.03.09. 21:11:09
lordjim 2011.03.09. 21:43:47
dtk74 2011.03.09. 22:01:44
Ugyanis, mint köztudott, aki nem tud úszni az ne másszon a fára mert előbb-utóbb elüti a villamos.
De ők tudnak úszni.
Ne tévesszen meg, hogy a fenti sorok értelmetlennek tűnnek, de a rablásgátlós soraid kilőtték a logikai processzoromat. Csökkentett módban nekem is csak ennyire futja. :-)
ostvan 2011.03.09. 22:10:49
Akkor most kihez forduljunk ilyen veszélyeztetők láttán?
jelentéktelen alak 2011.03.09. 22:30:29
Az egyik nagy baj, hogy mikor nekem nincsen kedvem elvégezni a dolgomat, akkor is elvégzem, bár kevesebb lelkesedéssel. Ha a rendőrnek nincsen kedve intézkedni, vélhetően nem is intézkedik. Igaz, nekem szakmám van, neki hivatása...
A másik nagy baj, hogy egy rendőri intézkedéssel kapcsolatban, egyáltalán felmerülhet a rendőrben, hogy reménytelen. Ez a jogalkotók igen súlyos és felelőtlen hibája.
Ez talán még nagyobb baj, mint hogy a rendőrnek nincsen kedve elvégezni a rábízott feladatot.
Sajnos, van annak alapja, hogy a rendőrök úgy éreznek, hogy reménytelen ügyekbe futhatnak.
Perillustris 2011.03.10. 00:07:23
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2011.03.10. 00:23:46
Itt a tavasz, az idő újra alkalmas akciózásra.
Úgyhogy az ilyenek nyugodtan készíthetik a 30.000 forintot a büntetésre
Integrált Szerverterror 2011.03.10. 00:42:56
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2011.03.10. 00:55:10
Mi nappal a zebránál akciózunk, éjjel az ágyban. Fiatalok vagyunk és jól bírjuk kondival.
Hasta la victoria siempre!
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.03.10. 06:16:51
"streetfighter" 2011.03.10. 08:16:47
Vicces!
Ha igaz, akkor meg szánalmas.
!kkritt! 2011.03.10. 08:33:33
Kérem ha valaki rendelkezik az említett hozzászólóra vonatkozó információkkal, jelezze, hogy az illető troll-e!
Előre is köszönöm az infót!
!kkritt! 2011.03.10. 08:35:26
U.I. Vagy meggyőződésből kommentel?
Hotyhogy 2011.03.10. 09:35:59
D4D 2011.03.10. 21:16:23
"Nyugalom, srácok!
Itt a tavasz, az idő újra alkalmas akciózásra.
Úgyhogy az ilyenek nyugodtan készíthetik a 30.000 forintot a büntetésre"
Ebből is látszik, hogy téged a tényleges tenni akarás és a valódi érdekvédelem helyett csak az érdekel, hogy onanizálhass a feljelentésekre. Téged nem a zebrák biztonságosabbá tétele tesz boldoggá, hanem a feljelentések száma.
Ha komolyan gondolnád azt a szart, amit itt nyomatsz az akciózgatással, akkor a tél nem lenne akadály.
Megjegyzem a zebrák biztonságosak lettek, amióta nem rohangálsz. Egyszer majd csak elüt benneteket valaki. Drukkolok, hogy úgy legyen, mert akkor rájönnétek, hogy a közlekedés nem játék, hanem partnerség, ahol a szabályok betartatására létezik egy erre hivatott erőszakszervezet. Annak a szervezetnwek a minősége lehet vita tárgya (Sőt!!!), de nem te fogod megváltani a világot. Szerencsére.
D4D 2011.03.10. 21:21:24
Sőt! Svájcban kolbászból van a kerítés, amiből bárki haraphat egyet, csak a mustárt kell magával vinnie.
Ha valaki harap egyet a kerítés-kolbászból, akkor evés után a szalvétát svéd fűszoknyás lányok viszik oda neki.
Holdtöltekor minden svájci polgárnak este altatódalt dúdol a megyei rendőrkapitány.
Xezs 2011.03.10. 21:59:03
Integrált Szerverterror 2011.03.11. 05:02:38
D4D 2011.03.11. 15:05:55
De nagyon rossz eszközökkel, annyira rossz eszközökkel, hogy az akciózgatás több kárt csinál, mint hasznot.
Egyébként ha sokat és figyelmesen olvasod a kommentjeit, nem csak itt, hanem máshol is, észreveszed, ha egy vitában alulmarad, eltűnik hetekre.
Xezs 2011.03.11. 19:55:13
@D4D: Akár rossz az eszköz akár nem, legalább próbálkoznak. Mi (értsd: te, én, és a sok kommentelő itt) még ennyit sem teszünk.
D4D 2011.03.11. 22:49:51
KIKÉREM MAGAMNAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Igenis teszek érte! Kétféleképpen:
Autóval átengedem a gyalogost, de nem bármi áron.
Gyalogosként körülnézek, és nem lépek le féktávon belül senki elé, valamint ha a forgalmi helyzet olyan, akkor tudok a zebra szélén várni 20 mp-et.
Eszembe nem jutna akciós majmok módjára körülnézés nélkül átfutkározni.
Jó volna ha nem általánosítanál, vagy csak utána tennél a kalapba engem is, ha már utaztál/sétáltál velem, és még mindig jogosnak érzed.
Én már vágtam ki éjjel többed magammal 40 méter sövényt az iskola melletti zebránál, mert az önkormányzat szerint nincs probléma a zebrával. Szerintünk meg nem volt jó, hogy a zebra egy hirtelen törésben van, ahol a gyerekeknek a sövény mögül kellett kilépniük.
Eszünkbe nem jutott volna azon a zebrán átrohangálni, mondván elsőbbségünk van. Anno Kutyus még azt tanította Cicusnak, hogy nem elég látni, látszani is kell! Na ezt a tanítást képtelenek a mai csíkos állat akcióközösség tagjai elsajátítani, mert ők csak menni tudnak, mert joguk van hozzá. Egyszer sem olvastam még a zebranácitól pl, hogy XY zebra sötétben életveszély, mert nincs közvilágítás, vagy nem látható helyen van. Ő ha meglát három csíkot a betonon, akkor elkezd rajta keresztbe rohangálni, otthon hokizik egyet, hogy megint mennyi feljelentés.
Értelmes javaslatot még nem olvastam tőle.
Perillustris 2011.03.11. 23:00:17
Ugyebár a saját szabálytalanságát mindenki megmagyarázza. Nyugi, én sem vagyok különb.
"ha a forgalmi helyzet olyan, akkor tudok a zebra szélén várni 20 mp-et"
Meglehet. Én is. De ezt kikényszeríteni, különösen azzal az érvvel, hogy "te szívod meg jobban", elég gusztustalan.
"Eszembe nem jutna akciós majmok módjára körülnézés nélkül átfutkározni."
Nem is teszik, hidd el.
"Én már vágtam ki éjjel többed magammal 40 méter sövényt az iskola melletti zebránál"
Respect.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.12. 17:10:18
Szívféreg 2011.03.18. 13:46:23
"azért a gyalogosokat sem kell félteni MERT KURVÁRA ÖNTUDATOSAN VETŐDNEK A KOCSIKELÉ meg kéne nekik érteni AZÉRT mert neki van elsőbbsége a zebrán nem biztos hogy meg is kapja szal mielőtt lelépnek a kocsi elé ELŐTTE SZÉT KELL NÉZNI!!!!!"
Ritka, de most teljesen egyetértek veled.
Szívféreg 2011.03.18. 13:48:13
Xezs 2011.03.18. 21:17:21
Vannak dolgok amiket át kéne vennünk tőlük, de ez pont nem az :)
Perillustris 2011.03.19. 11:28:19
Hotyhogy 2011.03.19. 13:50:12
Amikor azok meg Krazokkal jönnének megállás és elsőbbségadás nélkül a nyikhajsz kis BMW-k meg Audik elé a mellékutcákból.
AZÉRT mert a BMW-snek van elsőbbsége a főúton, nem biztos hogy meg is kapja, szóval mielőtt a Kraz elé hajt, ELŐTTE SZÉT KELL NÉZNI!!!!!
;DDD
HakapesziM 2011.03.19. 15:04:40
Vagy az elsőbségem biztos tudatában daráljam le a szabálytalanokat? Vagy legyek figyelmes, s szükség esetén mondjak le az elsőbbségemről a balesetet elkerülendő? Pedig a gyalogos jóval többet veszíthet annál, mint aki fémkarosszériában ül. Szóval én körülnézek, kocsiban is, gyalog is.
Hotyhogy 2011.03.19. 15:36:33
Azonban a lényeg itt más. A karcolatomban leírt Krazosnak nincs elsőbbsége amikor a mellék utcából a főútra hajt be, szabályosan közlekedő BMW-t tarolva ott.
S az összetört BMW-st így hibáztatja az erőszakos Krazos:
Miért jöttél elém, te öngyilkos jelölt?! Nem láttad, hogy jövök? Azt hiszed, hogy a főútvonalon elsőbbséged van? Hát nem. Elsőbbséged csak akkor van, ha azt meg is adják. És látod, én nem adtam meg azt neked. Különben is, féktávolságon belül kerültél elém. Az a te bajod, ha gyönge létedre az erősebb elé mersz menni vakmerőn. Mert az elcsap és széttrancsíroz. Látod? Tehát tanulj, és hunyászkodj meg!
Na, hát ez történhet a zebrán elsőbbséget meg nem adó tulkokkal, akiknek pontosan ugyanez a hamis és téves ideológiájuk a gyalogossal szemben a zebrán. A Krazos lenyeleti a BMW-ssel a BMW-s ugyanazon keserű orvosságát, amit meg az akar lenyeletni a gyalogossal.
Az az "orvosság" pedig az ököljog színtiszta és tömény párlata.
HakapesziM 2011.03.19. 17:58:45
Ámde ajánlok egy gondolat kísérletet, a gyakorlati kipróbálásra nem vállalkozom. Mi van akkor, ha bármi okból, pl. bíztosítási csalás szándékával, öngyilkossági céllal gyalogos áldozattá kívánok válni. Az volna célom, hogy egy szabályosan közlekedő autó alá akarom vetni magam, zebrán-hiszen így elsőbbségem van- s kétség sem férhet az ártatlanságomhoz. A tényállás egyértelmű, zebrán ütöttek el, elsőbbségem volt. Szándékosságomat persze csak én tudom, hiszen nem érdekem azt elárulni, ha a csalást feltételezzük. A kérdés az: szándékosan, ha akarom, elegendő ügyességgel, fürgeséggel, alá tudok-e zebrán ugrani egy mégoly szabályosan közlekedő autó alá? Én azt hiszem, hogy igen. Ne feledjük, csak a tények számítanak. Elütöttek, zebrán, Miért érdekes ez? Azért, mert ezzel bizonyossá válhatna-hangsúlyozom, nem vállalkozom a kísérletre-hogy még a legkörültekintőbb vezető, bármilyen figyelmes, is elüthet egy gyalogost, eredendően azért, mert nekem, mint gyalogosnak a mozgása, annak szabadságfoka akkora, hogy bekövetkezhet olyan helyzet amikor elütik. Ha a képzeletbeli kísérlet eredménye pozitív, akkor megkérdőjelezhető a gyalogos feltétlen elsőbbségének létjogosultsága.
szaGértő 2011.03.19. 18:19:43
Hotyhogy 2011.03.19. 18:52:48
Elképzeltem azt az elvetemült gyalogost. S ahogy te hiszed, hogy alá tudna ugrani egy ártatlan autós járműve alá egy zebrán, már-már elhittem, elfogadtam én is, hogy tényleg, ezt a gonoszságot ő meg tudná tenni.
De aztán boncolgatni kezdtem, és megvillant nekem világosan az, hogy ez mégsem történhet meg, ha az autós rendesen vigyáz és óvatos. Egyszerűen lassítson le annyira, hogy még egy olyan gonosztevő se tudhassa őt csapdába és bűnbe ejteni.
S tudod, mit? Ez az egész annyira Magyarország és kis közép-kelet-európai térség-specifikus, hogy nehéz elképzelni, hogy ilyen messzire menően elvont és bizarr lehetőségek fölmerüljenek más, fejlettebb közlekedésű területek közlekedőinek vitái, érvelései között.
A zebrával kapcsolatos fejlett szabályok ismertek, elfogadottak és a gyakorlatban jól megvalósítottak már hosszú ideje minden haladó államban. A közelmúlti magyarországi bevezetésük egy ellenkezés szellemét szülte, ami sajnos csak nem tudja még kifújni fáradt gőzét, és csak aggályoskodik, akadékoskodik.
Mindez nem személyes, főleg nem kultúrált és barátságos teveled. De az általános szellem, az értetlenség szelleme ellen küzdök.
Legyen hát az az autós a zebránál még annál jobban óvatos és lassú és előre látó, és most már akár gyanakvó is. Egy őrült akarja magát alávetni kocsija alá, hogy hamisan bűnösnek bélyegezze meg őt és hogy romba döntse az ő becsületét, lelkét és életét.
Hát csak még lassabban a zebráknál. De ugyanúgy, még lassabban a mellék utcákból a főúti kereszteződésekben is, mert hátha egy olyan ördögien gonosz gyalogos autóba is ül.
És azzal a főutakon tettet szabályos haladást, míg fortélyos terve az, hogy valahogy, ügyesen, egy olyan autó elé kerül és ütközést okoz vele, ami meg kell hogy adja neki az elsőbbséget, és ami meg is adja.
Aggódjon most mindaz az autós is, aki nap mint nap elsőbbséget tud felelősséggel adni a mellékutcákból a főút sarkához közelítve? Aggódjon mindenki, hogy ott kinn pszichopaták lehetnek szabadon, zebrán gyalogosan meg autóban főúton, akik be akarják keretezni az ártatlant?
Szerintem ne aggódjunk, hanem tegyünk arról, hogy ezek a ritka gonosztevők ne tudhassák. Tehát adjuk meg az elsőbbséget nekik is, és mindenkinek, ahol az jár.
HakapesziM 2011.03.19. 19:26:03
Mindamellett, nem világos számomra melyek azok a fejlett közlekedési kultúrájú, haladó államok. Nyugat-Európa, vagy az EU, tőlünk korábbi tagállamai? Mert példának okáért az olasz közlekedést nem érzem olyan kultúráltnak, a spanyolt sem. Németek? Az már inkább rendben van, de mért csak ilyen szabályokat veszünk át? Autópályás sebességkorlátok német módra? Szóval ki, mi az az etalon? Franciák? Nem meggyőző. Szóval konkrétan hol vannak azok a konkrét példák? Nagy Britannia? Na igen, mi is van a zebra elé kiírva, feltételezem elsősorban a tapasztalatlan, jobbra tarts-hoz szokott kontinentális gyalogosok miatt? Look right, look left. Vagy mégis ajánlott körülnézni?
Hotyhogy 2011.03.19. 20:05:03
Egy elkanászodott autós közösség ott, ami komiszan még a közelmúltban is rendszeresen az életemre tört a magyar zebrákon, az az én általános címzettem, és nem a higgadtan elemző, értelmes egyén.
Viszont a társadalom egyénekből áll, és jó is ha mindenki lassacskán, folyamatosan és fokozatosan megérti és tudomásul veszi és elfogadja azt ami okos, ami a rend és rendesség.
Az pedig a szabályok, a törvények tisztelete és betartása révén teremtődik meg.
Magyarország még egy nagyon nagyon rendetlen ország, éppen a rossz szellem miatt. Az azt súgja a tömegeknek, hogy a szabályokat nem lehet betartani, meg hogy a világ nem fekete-fehér, hanem szürke, meg hogy aki betartja a szabályokat, az rovar, hangya.
Az én tapasztalatom pedig a rendesebb társadalomról az, hogy a törvény és rend hozza a népnek a harmóniát, a boldogságot, a jólétet, a biztonságot. A rendesség és rendszeretet az átlagos egyénben, és benne a törvény tisztelete, alapvetően jellemzi a társadalom minőségét.
A társadalom amelyik többnyire rendetlen egyénekből áll, az háborgó, és rendetlen tagjai örökösen lehúzzák azt, mindenkinek a boldogtalanságára.
A közlekedés, az utak az egyének egyik fő találkozó színtere, interakcióik nagy része ott játszódik le. És a konfliktus kiélezettebb egy rendetlen országban. A konfliktus enyhülése csak a rendességgel köszönthet majd be.
Igen, példát lehetne venni Nagy Britanniáról vagy Svájcról. Valóban nem az olaszoktól. A jobbra nézz balra nézz feliratok nem kontinentális gyalogosok miatt van, hiszen van olyan útrész is, ahol nem látszik a kettős jobbos-balos irány.
De ne vegyük azt, hogy a gyalogosnak kötelező elolvasnia azt, hogy megnézhesse, hogy elsőbbsége van e. Mert neki bizonyosan elsőbbsége van a zebrán. Hanem vegyük úgy, hogy a felirat tájékoztatja őt, hogy arra nézhet, és kivédheti egy esetleges szabálytalan autó általi majdnem elütését.
Ez egy biztonsági öv a nadrágtartón túl, hogy a gatya annyira nagyon be legyen biztosítva véletlen lecsúszás ellen. És ez mind kifinomult és mind jó.
Bárcsak lenne Magyarországon is olyan kifinomult és jó közlekedési rendszer és kultúra már, amilyen bizony létezhet a szélesebb világban.
Xezs 2011.03.19. 22:00:33
Visszaélnek ilyesmivel? Vissza hát. Létezik olyan törvény, amivel nem lehet visszaélni? Szerinted? Ilyen alapon tényleg töröljünk el MINDEN törvényt, legyen anarchia, mert mindennel vissza lehet élni.
A törvény alól nem a kibúvókat kéne keresni, hanem azt vizsgálni, hogy milyen módon tudunk hozzájuk a legjobban igazodni. Ha viszont valami nagy hibát fedezünk fel bennük, akkor igenis a megfelelő fórumra kell továbbítani felfedezésünket (nem erre a blogra!) ahol ÉRDEMBEN el tudják bírálni, hogy a benyújtott javaslatunk hordoz-e bármilyen értelmet magában.
@Hotyhogy: Csak bírd megmagyarázni ezeket a dolgokat :) Teljes mértékben igazad van, de az itteni tapasztalataim azt mondják, hogy bizony jópár emberhez nem fog eljutni szavaid értelme, csak azt fogják hajtani, hogy szolgalelkű vagy és semmi kreativitás nincs benned. Mert egyesek szerint a szabályokat kreatívan (hahaha) kell értelmezni.
"streetfighter" 2011.03.19. 23:23:00
Le vagy maradva.
Már rég felvilágosítottuk a helyes irányról, csak nem akarja tudomásul venni.
Xezs 2011.03.20. 12:25:23
Perillustris 2011.03.20. 21:03:39
Hotyhogy 2011.03.20. 21:22:30
Az a kiváló példa, és zebraakció rendületlen üzenete a pénzbüntetésekről talán együttesen segíthetnek, és fogékony eszekben talán majd egyszer valami kattan.