Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Traffipax minden áron?

2011.03.20. 10:00 :: Don Blasius

Ez a poszt olyan rendőröket helyez előtérbe, akik a szabályokat be nem tartva teremtettek veszélyes helyzetet. Én azért továbbra sem általánosítanék a rendőrökre, bár a posztban leírt szituációk valóban nem tesznek jót a testület megítélésének.

Azt tudjuk, hogy a rendőrök mérhetnek olyan helyekről is, ahova csak szabálytalanul lehet beparkolni. Az M7-es Balaton melletti szakaszán már én is láttam "fordítva" elhelyezett rendőrautót méricskélni, de az a forgalomtól elzárt területen állt és nem a leállósávban. Nekem is furcsa volt, de az alábbi eset, melyet Riska látott, még inkább az, főleg, hogy szerintem is veszélyes. A poszt második felében szereplő eset sajnos tipikus a Székesfehérvár-Budapest szakaszon. Persze bosszantó, hogy rendőrök sem tartanak be szabályokat, de itt általánosan vannak problémák az autópálya használatával.

A nyár vége felé -augusztus közepe- autóztam az M7-esen Bp-től a keszthelyi lehajtóig, majd vissza. Már lefelé menet feltűnt egy civil autó valahol Fonyód környékén, aki a szembejövő leállósávban áll, a forgalommal szembe, azaz orral arra néz, amerre én. Mindenki lassított az én irányomban, azt hittük, hogy baleset történt, de ennek más nyomát nem láttuk.

 

Visszafelé jövet ugyanott észreveszek a távolban két fényszórót, mely felém áll. Nyilván a többi autóval együtt nagyokat fékezek, 130ról hirtelen 80-90-en van mindenki és sorol át a belső sávba, mert nem látni pontosan, hogy hol is tartózkodik az autó és miért is van ott. Aztán közelebb érve kirajzolódik: régi piros civil skoda, civil rendszámmal, áll a leállósávban forgalommal szemben, benne egy fószer trafizik. Nem hittem a szememnek.

Szabályosan hajtottam, de ez az eset akkor is hihetetlenül felbosszantott, a KRESZ tiltja a leállósávban való indokolatlan tartózkodást, abba meg, hogy miként került a forgalommal szembe az autó, bele sem akarok gondolni. Egy hétköznapi embertől a jogsiját elveszik ilyenkor, rendőrünk ráadásul az egész napot ott töltötte. Ha engem ott bemért volna -természetesen mindig szabályosan közlekedem így ez elő sem fordulhatna stb.,stb.- akkor biztosan megtámadom az ügyet, hiszen nem csak hogy szabálytalan helyről történt a mérés, de ráadásul a forgalmat közvetlenül veszélyeztette is az autó. Kedvem lett volna átülni egy nyerges vontatóba és tenni egy kört, kellő távolságban középre bemérni a trafizó kocsit, majd az utolsó métereken visszarántani a kormányt, jól esett volna.
Természetesen 30-40km múlva ismét civil autó, ismét felénk fordulva, azzal a különbséggel, hogy az egy lehajtónál állt a füves területen. Nyilván nem volt olyan bátor, mint a társa, vagy nem tudom... Ezen már csak mosolyogni tudtam, egészen addig, amíg Pestre nem értem.

Már szürkület volt és égtek az autók fényszórói, az M1-M7-es közös szakaszának a vége felé haladok 103km/h-val (100-as tábla), előzöm a középső sávban folyamatosan 80-90-nel haladókat, mikor is látom hogy a távolban egy relatíve nálam gyorsabb autó közeledik. Nagyon nem akartam jobban odalépni, így kb. 105-tel igyekeztem minél hamarabb befejezni az előzést, miközben az ominózus autó már a seggemben volt, semmit nem láttam a fényszóróitól.

Kb 20mp-et vonatoztunk így, 0 követési távolsággal, mire kisoroltam. Mikor elhaladt mellettem, talán már meg sem lepődtem: rendőrautó volt... Nem használt kékfényt, de mégis valamiért törvényen felülinek érezte magát.. Az utam maradék része azzal telt, hogy mindennek elhordtam az ilyen rendőröket és azon flesselgettem, hogy mennyivel jobb lenne nekünk ilyen emberek nélkül, egyszóval, nagyon felbosszantott.

Azóta nálam -1 respect pont a rendőrökkel szemben.

219 komment

Címkék: rendőr veszélyes autópálya traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jelentéktelen alak 2011.03.20. 16:10:53

@Bambano: Logikus, de felvet egy kérdést.

Vajon aki gyakran és feleslegesen, farkast kiált, az hiteles marad-e mikor tényleg farkas veszély van?

Persze szép volna egy így kivilágítva az út széle, de úgy gondolom, hogy egy idő után értelmetlen lenne. Sőt, ott sem lassítanának sokan, ahol aztán tényleg kellene (pl egy balesetnél)

Az a helyzet, hogy az emberek egy csoportja betartja a szabályokat (legalábbis igyekszik úgy tenni) másokban meg a szándék sincsen meg erre. Az utóbbiakkal kellene tenni valamit és őket csak rejtve lehet lefülelni.

Más területen pont ez a rendszer nem működik.

hogy egy példát mondjak:
Kereszteződésbe csak akkor hajthatsz, ha azt el is tudod hagyni. Vagyis szabályosan nem kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy beragadsz oda.
Ennek ellenére sokan járnak így és tarják fel a kereszt forgalmat.
Elég volna őket valamilyen módon számon kérni, hiszen szabálytalanok, de nem. Inkább felfestik a kereszteződésekre a sárga rácsozást, hogy "itt aztán nagyon nem szabad megállni!"
De pont úgy senki nem ellenőrzi, mint a sima kereszteződéseket. Egy idő után, mindenféle következmény nélkül egyre többen ragadnak a sárga rácson is.
jó megoldás? Fenét. A szabályokat kell(ene) betartatni és újabb és újabb jelzésekre immúnissá tenni az embereket!

...szerintem

apk 2011.03.20. 16:20:20

@Terry Wrist: A 20 perc az átlag. A leállón meghalltakról általában kiderül, hogy hol jöttek fel (pl gyalog), vagy mikor álltak meg... Ebből jön ki egy átlag. Szóval, lehet hogy valaki kihúzza 2 óráig is, de lehet, hogy kiszáll az autóból és megdöglik, mert jön a román-török-szlovák-ukrán kamionos.... Főleg, fa figyelembe vesszük a, hogy újabban a lassabb tgk-k kihúzódnak a leállóra és a többiek a szélső sávban maradva előzik meg.
Traffizás. A leghatékonyabb a felüljáróról a távolodókat mérni, vagy éppen a szakszsebesség mérés. Leállóról szemben állva balesetveszélyes...

altec 2011.03.20. 16:22:39

@Bambano: a kurvaanyádat geci sün(dörgő)!

bájgúnár 2011.03.20. 16:33:36

@HakapesziM:
Eddig kétszer fizettem gyorshajtásért./6-os út falún átmenő szakaszain/50 helyett 62 vel mentem.
30000ft-om bánta.
Ráadásúl úgy hogy épp beértem a telepűlésre és elhagytam a táblát.Ha akarnák mindenkit mindenhol megfoghatnának.

HakapesziM 2011.03.20. 16:40:01

@bájgúnár: Igy van. Ha rendőr lennék, és szemét lennék, tudnék olyan helyeket ahol 10-ből 10 autóst lefényképeznék, azokat is akik mindig, mindent, minden körülmények között betartanak.
Egyébként úgy tudom, 50-es övezetben, 65-től él az objektív felelősség, azalatt csak akkor tudnak megbüntetni, ha helyszínen megállítanak. Ha mégis kiküldenék 50/62-ről a büntetést, még mindig lehet hivatkozni hozzátartozóra, mint korábban.

Exploiter 2011.03.20. 17:02:02

Már jó ideje nem lehet olyan kocsit venni, ami ne tudná tartani utazósebességnek a 160-at is.
Azért van pálya, hogy az ember haladjon rajta.
Mérjék inkább a kurva anyjukat.
Az összes szaros táblát is leszedném az utakról, amelyik úton nem lehet 50-el haladni, az nem út, át kell építeni.
Amióta az eszem tudom, az állam csak arra van, hogy baszogasson. Ezt nem szabad, azt nem szabad, ezt ne tedd, azt ne tedd. Lézerblokkolóval szerelt audival fogom kétszázzal végigszántani az országot, aztán szarjatok sünt, álszent, korrupt, felesleges banda.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.20. 17:02:55

@TH: Igen.
@Nincs még nicked: @Répatorta: Természetesen megfellebeztük.
@a-kis-herceg: Igen, mi tudjuk, ezt a rendőr mondta. És nincs záróvonal.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.03.20. 17:37:45

Vészvillogóval megállni az orra előtt, raversárga kukásmellényben kiszállni, elakadásjelző háromszöggel a kézben kétszáz métert hátrabaktatni, háromszöget kitenni, visszaséta, majd pedig megkérdezni, hogy mégis hogyan gondolja, majdnem nekimentél, mit keres a forgalommal szemben a leállósávon... :)

Lacusru 2011.03.20. 17:52:17

A mérés nem túl sokat ér egyébként, ha kicsit figyelmes az ember.
Autópályán 160-180km/h között közlekedem... néha még így is unalmas tud lenni. Ha lassabban megyek, érzem saját magamon, hogy elkalandozik a figyelmem, ráadásul el is álmosodok. Az elmúlt 10évben egyszer sikerült rólam értékelhető felvételt készíteni autópályán :-) 100-as táblánál becsúszott a 132! Ezen kívül még egy 30-as táblánál (városon belül, 4sávos főút) sikerült 62-t mérniük. Ez akkoriban, 2004-ben 40k volt. Fájt egy kicsit, de úgy voltam vele, hogy mióta vezetek, annyit szabálytalankodtam már, hogy simán belefér.

Összesen, amióta jogsim van (15éve) kb. 100k HUF büntetést fizettem. Ehhez képest szinte soha sehol nem tartom be a sebességhatárokat... annyival megyek, amennyivel biztonságosnak érzem. Ha véletlen az elkövetkező időben megnövekedne a büntetések száma, akkor majd elgondolkodom a blokkoló / jelző szerkentyű beszerzésén... addig minek?

Lacusru 2011.03.20. 17:59:11

@Exploiter: Egyet értek :-) a folyamatosan fejlődő világban egyre csak lassítják a forgalmat? A vége az lesz, hogy súlyos kihatással lesz a gazdaság fejlődésére a sok 40-es tábla!
Eddig a legjobban a gyorshajtó bérlet ötlete tetszett... külön, szigorított vizsgával megszerezhető jogsival és fix. havi díj fejében engedélyezne autópályán és autóúton +15-20% sebesség túllépést.
Aki még nem vett külföldi rendszámú autót, az lehet be is fizetné?

krausz2 2011.03.20. 18:33:52

Ha az USA-hoz hasonlóan bevezetnék- ezek a tudatlan KRESZ szakértők -a valódi párhuzamos közlekedést vége lenne a száguldozásnak,magán és állami autókkal is.A un. szalomozók meg könnyen kiszűrhetőek lennének.Külső sáv 90-100,
belső sáv 110-130 aztán jó éjszakát!

kasu 2011.03.20. 18:35:30

Sok éve az M7-en halálos karambol történt. A rend ostoba őrei az autópályán kiintettek egy autóst a leállóra és ellenőrzésnek vetették alá. Ehhez kellett hatósági tanu, tehát a fakabát kiállt az M7-es belsőbe és kiintett egy autót, aki megijedvén bepánikolt és elrántotta a kormányt, mások belementek és felborultak, meghaltak.
Ez egy ilyen ország.
Ma finomabb, de ostobák ma is és jogtalanok, szabálytalanok. Tisztelet a kivételnek és a tényleges segítségnek, ami szintén azért jelen van. Máskor meg a szokásos pénzbegyűjtés...

tundrazuzmo (törölt) 2011.03.20. 18:50:19

Kint trafizik az állat a leállóban?

Véletlenül felé pattan egy kő, miközben elmegyek mellette... Hogy pontosan milyen eszközzel lehet megoldani a kődobást, azon még gondolkodom, de biztosan örülne a tapló zsarugyerek.

Ilyen örömszerzésre pedig bármikor hajlandó vagyok, hátha rájön, hogy életveszélybe sodorja magát, és más közlekedőket is a leállón.

peter256 2011.03.20. 18:54:09

Szerintem a jó mérés az átlagsebesség mérés lenne. Egyszerűen megoldható és hatásos. Nem csak egy pontra vonatkozik, hanem egész útszakaszra. Ha megfelelő hosszúságú szakaszokra van fölosztva az autópálya, akkor nem lehet pihenővel sem kibújni alóla. És mellette lehetne folytatni a pontszerű kérést is. Ha jól tudom, Olaszországban az autópálya fizetőkapuinál hasonló történik. Mérik az időt a két kapu között, és ebből megvan a sebesség.

A magasabb sebességhatárról a következő a véleményem:
1. Magyarországon belül nincsenek akkora távolságok, hogy az utazási idő jelentősen csökkenne a nagyobb sebesség miatt. Mivel ez csak a maximum, az átlag sebesség kb. 10 km/h-val nőne, ami nem jelentős.
2. Nagyon megnőne a kocsik fogyasztása, ezzel együtt a környezetszennyezés.
3. további érveket már elmondták. Lehet, hogy a mai kocsik gyorsabbak, de sokan nem tudnak olyan szinten vezetni, hogy biztonságos legyen 160-nal. Gondolni kell azokra is, akik ritkán vezetnek. Ők is használni akarják az autópályát, de a nagy sebesség különbség miatt veszélyes lenne.

Péter

Terry Wrist 2011.03.20. 19:08:24

@apk: tisztaban vagyok az atlag jelentesevel. jelen esetben azt jelenti, hogy egy leallosavos halalra 20 perc ott-tartozkodas jut. 5-re 100. ha valaki ott all ket orat, majd sertetlenul tavozik, akkor hat embernek kell azonnal meghalnia, ahogy megall a leallosavon, hogy meglegyen a 20 perces atlag. egy ilyen leallosavrol nyugisan vegigtraffizott nap utan nem is tudom, mekkora meszarlasnak kene tortennie, hogy helyrealljon a "rend".

nem mondom, hogy szivesen setalgatnek ott, vagy orulnek, ha emberek ott allnanak meg pisalni/piknikezni, de ez a husz perces duma biztosan kamu.

-d(-_-)b- 2011.03.20. 19:08:59

@jelentéktelen alak: A rendőrség feladata (az lenne,) hogy szolgáljon és védjen.

-d(-_-)b- 2011.03.20. 19:11:27

@peter256: Ahol van átlagsebesség-mérés (pl. UK), ott észrevették, hogy eléggé balesetveszélyes lehet. Merthogy folyton a kilóméterórádat nézed, nem az utat. Persze nem a vérprofi sofőrök, mint mi, hanem a hétköznapi autósok. Plusz ugye az építkezések mentén éjjel is mérnek az átlagsebesség-kamerák, amikor nem is dolgozik senki stb.

peter256 2011.03.20. 19:30:30

@-d(-_-)b-: Nem igazán értem, miért kellene jobban nézni a kilométer órát attól, hogy mérnek. Mondjuk ennyi erővel a pont mérés is veszélyes, mert mindenki hirtelen fékez, és közben ugyanúgy a kilométer órát nézi. De az átlagsebességnek az is előnye, ha valaki figyelmetlenségből kicsit felgyorsul és 140-nel ment, akkor kicsit visszalassít és átlagban jó lesz. Emiatt nem kell folyton nézni az órát.

Összefoglalva: Szerintem ha valaki nem akarja, hogy gyorshajtásért bemérjék, annak sokkal inkább folyamatosan kell nézni az órát pontmérés esetén, mint átlagsebesség mérésnél.

Azt meg, hogy mérjen-e éjszaka elég könnyű kapcsolni, egy gombnyomás:) Ha van ott sebességkorlátozás, akkor maradjon, ha a táblákat leszerelik, akkor elenyésző gond a mérés kikapcsolása.

D4D 2011.03.20. 19:40:08

@peter256:
"Ha jól tudom, Olaszországban az autópálya fizetőkapuinál hasonló történik. Mérik az időt a két kapu között, és ebből megvan a sebesség."

Ha jól tudnád, már ki lennék tiltva Olaszországból.

160-as ÁTLAGOT szoktam ott menni. Így is a középsőből sokszor kivillognak.

mégis 2011.03.20. 19:44:22

Amúgy hogy van, a 60-as táblánál már 60-nal kell menni, igaz? Mert hétvégén mentem az országúton, előttem többen,és nem vettem időben észre a táblát, fékeztem, de lehet késő volt, oldalt az árok parton ott volt a traffi...lehet csak 65el mentem:-) kiderül...viszont figyeltem, hogy a motoros simán leszarták, csak hátul van rendszám tábla, akkor őket ?

peter256 2011.03.20. 19:49:37

@D4D: azért ez eléggé indirekt bizonyítás...

D4D 2011.03.20. 19:52:17

@peter256:
"1. Magyarországon belül nincsenek akkora távolságok, hogy az utazási idő jelentősen csökkenne a nagyobb sebesség miatt."
- Mit nevezünk jelentősnek?

"2. Nagyon megnőne a kocsik fogyasztása, ezzel együtt a környezetszennyezés."
- Megint csak mennyiről mennyire?
El tudok járni 5,4-el is, átlagban 6,0-6,2 között szokott enni, ilyenkor már vannak benne speedelős szakaszok, míg ha Törökbálint és Akarattya távot megteszem 34 perc alatt, akkor is csak 7,5 liter. Egy dugósabb városi napon a városban több jön ki.

"3. további érveket már elmondták. Lehet, hogy a mai kocsik gyorsabbak, de sokan nem tudnak olyan szinten vezetni, hogy biztonságos legyen 160-nal."
- Az a baj a jelenlegi oktatással, hogy sokan 130-al, 100-al, de jó páran még 40-el sem tudnak biztonságosan haladni.

" Gondolni kell azokra is, akik ritkán vezetnek. Ők is használni akarják az autópályát, de a nagy sebesség különbség miatt veszélyes lenne."
- Ezt a németeknél megoldották. Tehát nem lehetetlen dolog.

D4D 2011.03.20. 20:01:28

@peter256:

Amikor a Slágeresek tartottak Kresz hetet, akkor 3-szor majdnem azért csattantam, mert az órát néztem, mennyivel megyek. Jellemzően értelmetlen 40-es 60-as tábláknál, ahol a 70 szabálytalan, de nem veszélyes.

Ki ne emlékezne az M7-es Bp felé vezető oldalán az oktondi 100-as táblákra, ahol 180-al sem vettem észre miért van 100-as tábla.

Lacusru 2011.03.20. 20:21:59

@D4D: Tudomásom szerint nincs ilyen az Olaszoknál.
Az M6-on is tervezték ezt bevezetni, voltak is olyan hírek, hogy lesz ilyen. Ha minden igaz, nem lett belőle semmi... vagy csak nem érkeztek még meg a büntetések?

A 60-as táblánál a jelenlegi "táblázat" szerint 75-től büntetnek!

Engem sokkal jobban foglalkoztat az, hogy még miért nem tiltották be az ilyen utólag kiküldözgetett gyorshajtásokat, fényképeket.
Ha pl. felveszek egy stoppost, majd bemérnek, lefényképeznek és ezt meglátja a feleségem, hogyan magyarázom ki, hogy ki ült mellettem? Ha pl. rámegy a házasságom egy ilyen sebesség túllépésre, a gyerekeim apa nélkül nőnek fel, stb. ennek a társadalmi és erkölcsi kárát ki fogja megtéríteni?

Ehhez képest az a pár gyorshajtásból eredő baleset évente elenyésző szám. Ráadásul el kéne gondolkodni, azok a balesetek miért következnek be. A sok műszakilag nem megfelelő ronccsal közlekedők miatt? vagy a pl. X5-ös BMW tükörradiál gumijai miatt? vagy azért, mert a sofőr bácsi kalapja eltakarta a kilátást? A telefonálókról ne is beszéljünk! Egyszerűen nem értem, hogy miért nem oldják meg, hogy ne lehessen vezetés közben telefonálni. Pedig meg lehetne, csak akarni kellene :-)

peter256 2011.03.20. 20:37:45

@D4D:
"1. Magyarországon belül nincsenek akkora távolságok, hogy az utazási idő jelentősen csökkenne a nagyobb sebesség miatt."
- Mit nevezünk jelentősnek?
Mondjuk Nyíregyháza és Győr között, ami azért jóval több az átlag Magyarországi autópályás távoknak kevesebb, mint 15 perc az előny.
"2. Nagyon megnőne a kocsik fogyasztása, ezzel együtt a környezetszennyezés."
- Megint csak mennyiről mennyire?
El tudok járni 5,4-el is, átlagban 6,0-6,2 között szokott enni, ilyenkor már vannak benne speedelős szakaszok, míg ha Törökbálint és Akarattya távot megteszem 34 perc alatt, akkor is csak 7,5 liter. Egy dugósabb városi napon a városban több jön ki.
Persze vannak olyan autósok, akiknek mindig keveset fogyaszt az autójuk:)
A légellenállás négyzetesen növekszik a sebességgel, és ezzel a fogyasztás is rohamosan nő nagyobb sebességnél
Egyébként én nem dicsekednék a gyorshajtással, szerintem szánalmas dolog az utakon száguldozni. Ha érdekel a sebesség, menj versenypályára!

"3. további érveket már elmondták. Lehet, hogy a mai kocsik gyorsabbak, de sokan nem tudnak olyan szinten vezetni, hogy biztonságos legyen 160-nal."
- Az a baj a jelenlegi oktatással, hogy sokan 130-al, 100-al, de jó páran még 40-el sem tudnak biztonságosan haladni.
Akkor miért akarod nekik a 160-at megengedni? Sokszor a gyorshajtók szidják a lassabban menőket, hogy nem tudnak biztonságosan közlekedni. Pedig inkább a gyorsabbaknak kellene defenzívebben vezetni, ők azok, akik kikényszerítik a balesetveszélyes eseteket.

" Gondolni kell azokra is, akik ritkán vezetnek. Ők is használni akarják az autópályát, de a nagy sebesség különbség miatt veszélyes lenne."
- Ezt a németeknél megoldották. Tehát nem lehetetlen dolog.
Nem tudom, milyen megoldásra gondolsz?

jelentéktelen alak 2011.03.20. 20:46:10

@-d(-_-)b-: Ne legyél naiv! Ne vedd annyira komolyan a szlogent!

A rendőrség mindig is az állam erőszakszervezete volt és még sokáig az is marad mindenütt. Elsődleges feladata a törvények betartatása.

Így közvetve szolgálnak és védenek, de csak közvetve. Ez nem arról szól, hogy felszolgálják a teát, vagy felsegítik a lépcsőn az öreg nénit.
Ez arról szól, hogy a törvények betartásának kikényszerítésével megvédenek, hogy ne légy áldozat. Ilyen módon szolgálják a biztonságodat.

Ez addig mindenkinek tetszik is, míg a rendőrség valóban végzi a dolgát és nem éppen az én törvénytelen magatartásom ellen lép fel.
A rendőrnek soha nem az a dolga, hogy megítélje egy gyilkos motivációját. Az ő dolga, hogy elfogja a tettest, begyűjtse a bizonyítékokat és átadja az ügyet az igazságszolgáltatásnak.
Pont így kell tennie a közlekedésben is. Nem tiszte megítélni, hogy miért mentél szabálytalanul. Az ő dolga, hogy a vétked ne maradjon megtorlatlan. Hogy megtorlás börtön, vagy egy figyelmeztetés, az a törvények által meghatározott kereteken belül változhat. De vétek akkor is vétek, ha nem zárnak érte hűvösre.

jelentéktelen alak 2011.03.20. 20:56:34

@D4D:

...és még ebből sem tanultál.

Ha rendszeresen mennél szabályos sebességgel, műszer nélkül is megmondanád elég kis hibaszázalékkal a sebességed. Nekem hónapokba tellett, mire a költözés után beállt az autó 90 helyett a megengedett 100-ra.
Nem egyszer vettem magam azon észre, hogy 100 helyett 87-92között van az autó, annyira hozzászoktam ahhoz a tempóhoz.

Akit soha nem érdekel, a sebessége, az soha nem fogja ezt tudni és annak tényleg élete végéig az órát kell néznie. De ők meg is érdemlik.
Úgy gondolom, hogy az autóvezetési tudás része a sebesség helyes megbecslése és megválasztása is...

A budaörsi szakaszon, meg tudtommal nem beleset védelmi oka van a 100-nak, hanem környezetvédelmi. Akkor vennéd észre, ha ott laknál közelben.

Más zajt kelt ám egy 100-al suhanó autó, mint egy 180-al menő... :-)

pengusz 2011.03.20. 21:00:20

@min: Szerintem annak a megítélése, hogy mi a veszélyesebb, nem egyértelmű: a notórius gyorshajtók nyilván a saját viselkedésüket tartják veszélytelennek, hiszen ők olyan faszán tudnak vezetni (legalábbis ezt hiszik magukról, a 100-zal haladó meg egy béna fasz), a középsőben 100-zal haladó megy nyilván a 100-zas táblánál 150-nel haladó, index nélkül szlalomozót tartja veszélyesebbnek.
Egyébként ilyen téren elég elszomorító a helyzet: én pl. nagyon sokat járok M0-son, és kb. 90% a gyorshajtók 10% a "bénázók" (a sebességhatárokat betartók) aránya. Jó mondjuk jellemzően a 100+-szal haladók 90%-a külföldi, jellemzően román rendszámú autó, mert tudják, hogy őket nem lehet megfogni.

peter256 2011.03.20. 21:03:35

@D4D: Közben rákerestem az Interneten, van átlagsebesség mérés az Olaszoknál. Lehet, hogy nem mindenhol, vagy nem küldik ki a csekket Magyarországra, de a módszer működik. Bár a csekküldés tudtommal január óta változott, mi is elküldjük a csekkeket külföldre a nálunk gyorshajtóktól, és várhatjuk is viszont.

jelentéktelen alak 2011.03.20. 21:11:36

@peter256: Elég, ha megáll tankolni és a 160-bol 90 se lesz...

1kutya 2011.03.20. 21:22:41

@pyrogate: jééé!!!

pyro még él!:-DDD

-d(-_-)b- 2011.03.20. 21:45:15

@peter256: Angliaia tapasztalat, ott élőktől hallottam. Én nem vezettem ott, nem tudok mit hozzátenni.

-d(-_-)b- 2011.03.20. 21:51:23

@jelentéktelen alak: Ne nézzük már egymást hülyének, jó?

"Ez nem arról szól, hogy felszolgálják a teát, vagy felsegítik a lépcsőn az öreg nénit." ???
Komolyan?!

És hát
"Ez addig mindenkinek tetszik is, míg a rendőrség valóban végzi a dolgát"
az a baj, hogy nem, NEM VÉGZIK a dolgukat. A környékünkön számos betörés volt, találd ki, hány esetben jöttek ki egyáltalán, és hány esetben fogtak el bárkit is. A szememben nincs respektjük, vérszívó banda.

"Nem tiszte megítélni, hogy miért mentél szabálytalanul."
Nem is. Az a dolga, hogy betartassa a törvényt, ahogy te is mondtad. Tehát elérje, hogy NE menjek gyorsan. Tehát _nem_ az a dolga, hogy végignézze, ahogy szabálytalankodok, ne tegyen semmit, majd 2 hónap múlva küldjön róla egy levelet. Ezzel nem tette biztonságosabbá a közutakat.

Sajnos sem a rendőrség, sem az emberek közül soknak nem esett még le, hogy egy normális országban a rendőrség van értünk, és nem mi őértük.

jelentéktelen alak 2011.03.20. 21:53:03

@-d(-_-)b-:
Szerintem ez a kezdők kihívása. Aki valóban rutinos már és valóban jól tud vezetni, az tudja óra nélkül is, hogy mennyivel megy. Ha nem is annyira pontosan, de be tud lőni pl. egy 90-et a 85-95 közé. 95-ért 90 helyett, meg sehol nem büntetnek.

Aki rutintalan, az meg még nézi az órát, de majd rutinos lesz...

-d(-_-)b- 2011.03.20. 21:58:14

@peter256: Na azt ugye te sem gondoltad komolyan, hogy majd éjjelre kikapcsolják. 1. Angliában sem teszik meg, 2. Lásd ottfelejtett 30-as táblák. A km-óra nézés meg mint mondtam nem nekünk, vérprofiknak lenne gond, hanem a vasárnapi vezetőknek.

-d(-_-)b- 2011.03.20. 21:58:57

@jelentéktelen alak: Légyszi, olvasd el ezt:
-d(-_-)b- 2011.03.20. 19:11:27

D4D 2011.03.20. 22:00:00

@peter256:

""1. Magyarországon belül nincsenek akkora távolságok, hogy az utazási idő jelentősen csökkenne a nagyobb sebesség miatt."
- Mit nevezünk jelentősnek?
Mondjuk Nyíregyháza és Győr között, ami azért jóval több az átlag Magyarországi autópályás távoknak kevesebb, mint 15 perc az előny."
- Nem tudom hogy számolsz, Győr felé sokat járok, (Mosonmagyaróvárra), ha tolom, akkor másfél óra háztól házig (Bp II.), ha nem tolom, akkor 2 óra felett, sokszor majdnem 2 és fél.

"2. Nagyon megnőne a kocsik fogyasztása, ezzel együtt a környezetszennyezés."
- Megint csak mennyiről mennyire?
El tudok járni 5,4-el is, átlagban 6,0-6,2 között szokott enni, ilyenkor már vannak benne speedelős szakaszok, míg ha Törökbálint és Akarattya távot megteszem 34 perc alatt, akkor is csak 7,5 liter. Egy dugósabb városi napon a városban több jön ki.
Persze vannak olyan autósok, akiknek mindig keveset fogyaszt az autójuk:)"
- Turbo diesel. Mondjuk a nickemből tudni lehet.
A dieselnek van egy olyan tulajdonsága, hogy nem mérvadó a fogyasztás megugrása.
Tesóm Fikport Astrával (1.4 Twinport) a fogyasztás 6-16 között ugrál.

"A légellenállás négyzetesen növekszik a sebességgel, és ezzel a fogyasztás is rohamosan nő nagyobb sebességnél"
- Ezt eddig is tudtam, ha előveszem a sulis füzeteimet, lehet még a 80 alatti és feletti tapasztalati képletet is megtalálnám bennük.

"Egyébként én nem dicsekednék a gyorshajtással, szerintem szánalmas dolog az utakon száguldozni. Ha érdekel a sebesség, menj versenypályára!"
- Nem dicsekszem, egyszerűen én ennyivel megyek. A Budakeszi út bizonyos szakaszán is rendszeresen megyek 90 feletti tempóval, mégsem engem csapott meg a trafi a filmlabor előtt 134-el!, hanem egy törvényhozót.

"Akkor miért akarod nekik a 160-at megengedni?"
- Szerintem nem a széltől is óvni kell őket, hanem megtanítani őket vezetni.

" Sokszor a gyorshajtók szidják a lassabban menőket, hogy nem tudnak biztonságosan közlekedni. Pedig inkább a gyorsabbaknak kellene defenzívebben vezetni, ők azok, akik kikényszerítik a balesetveszélyes eseteket."
- Ez addig igaz, amíg pl a télen nem 20-al megy elöttem a pöcs egy olyan úton, ahol 70 a biztonságos. Mindezt azért, mert előző este esett a hó, és a fák ágain volt még belőle, bár plusz 4 fok volt.
Ugyanez a majom egy hét múlva a minusz háromban tolja 80-al, mikor olyan tükörjeges szakaszok voltak, ahol 30 alatti tempónál elment a kocsim segge. És nem azért mert szar gumik voltak rajta. Igaz, a fákon nem volt hó.
Jellemzően az árokparton a mai napig az ilyen idióták autóinak az alkatrészei hevernek. (Ez is megérne egy posztot, hogy egy baleset után ki takarít, németeknél a rendőr felseprio az utat)

" Gondolni kell azokra is, akik ritkán vezetnek. Ők is használni akarják az autópályát, de a nagy sebesség különbség miatt veszélyes lenne."
- Ezt a németeknél megoldották. Tehát nem lehetetlen dolog.
Nem tudom, milyen megoldásra gondolsz?"
- Megtanulnak vezetni, nem csak 45 km/h-s tempóval levizsgázni.

mtamas80 2011.03.20. 22:03:25

"egy civil autó valahol Fonyód környékén, aki a szembejövő leállósávban áll, a forgalommal szembe, azaz orral arra néz, amerre én. Mindenki lassított az én irányomban, azt hittük, hogy baleset történt, de ennek más nyomát nem láttuk"

Az ilyen bámészkodók miatt van mindig dugó, meg ráfutásos balesetek ott, ahol lehetne nyugodtan tovább haladni az autópályán, mert az ellenkező oldalon van valami.

jelentéktelen alak 2011.03.20. 22:04:35

@-d(-_-)b-:
Én úgy gondolom, hogy 2 hónap múlva megkapott levél is lehet visszatartó erő, ha nem 10évente egyszer kapja meg az, aki minden nap elköveti a szabálysértést.

Szerintem annak van nagyobb szerepe, hogy mekkora az esélye a lebukásnak. Az teljesen mellékes, hogy levelet kapsz utána, vagy a helyszínen büntetnek meg. Mint korábban írtam, véleményem szerint minden 10 elkövetett szabályszegésből legalább 2-3 kellene, hogy valamilyen következménnyel járjon. Ma sokan leélik úgy az életüket, hogy kedvükre szegnek szabályt/törvényt büntetlenül.

Ez a lényeg és nem büntetés módja és helye.

Abban sajnos egyetértek, hogy a rendőrség nem alkalmas a feladata ellátására. De attól még a feladata az, ami.

D4D 2011.03.20. 22:10:52

@jelentéktelen alak:
Szép szép, de a szomszéd kamionoshoz mikor betörtek, helyszinelni nem jöttek ki, de míg megkapta a határozatot, az alatt a 30 nap alatt 3-szor vágták meg, egyszer tengelysúly miatt (rossz sorrendben pakolták meg), egyszer 3 perc túlvezetés miatt (amit egy olyan körön szedett össze, mikor előtte 3-szor állították meg baszogatás céljából Moson-Herceg között), a logisztikai központ előtti lehajtó végén, ahonnan még kb 200 métert ment volna, megvágták 3 percért! A 3 ellenőrzés összesen 1 órát tett ki!
Egyszer a súlykorlátozás megszegése miatt. Ebben utóbbiban ludas volt annyiban, hogy rutinból ment, nem tudta, hogy egy hete nem hajthat rá az útra, a táblát meg takarta valami. előjelző tábla a mai napig nincs ott kitéve.

Érzed az arányokat ugye?

D4D 2011.03.20. 22:14:11

@jelentéktelen alak:
Az enyimben sajnos nincs különbség 30-50 60-80 között.

Az enyim 180-nál is csak suhan.:))

Mondjuk a 100-as tábla olcsóbb, mint a zajvédő fal...

Budaörsön sok helyen nem is hallod az autópályát.

D4D 2011.03.20. 22:16:13

@peter256:

És a németekhez sem küldik el? Mert ott német rendszámmal is járok.

jelentéktelen alak 2011.03.20. 22:23:40

@D4D: Azt hittem, korszerű autóról beszélünk.

fiatal koromban volt módom vezetni Verolexet. Na abban nekem is pont olyan halálfélelmem volt 50-el, mint 70-el (gyorsabban nem ment...)

De egy mai korszerű autónál kicsi rutinnal felmérhető a sebesség.

Kicsi rutinnal. Nem ez hiányzik? :-)

jelentéktelen alak 2011.03.20. 22:28:10

@D4D: Fentebb említettem, hogy a rendőrség nem alkalmas ellátni a feladatát.

Ettől még az a feladata, amit leírtam...

Hotyhogy 2011.03.20. 22:30:46

@pengusz: Miért nem lehet megfogni a gyorshajtó, román rendszámú autóst?

jelentéktelen alak 2011.03.20. 22:33:22

@-d(-_-)b-: Olvastam, már korábban is.

Meggyőződésem, hogy a rutintalanságnak tudható be.

Na most vagy hagyjuk a rutintalanoknak hazárdirozni, vagy megköveteljük mindenkitől az autóvezetés legelemibb elsajátítását.

Én az utóbbira szavazok!

jelentéktelen alak 2011.03.20. 22:34:17

@Hotyhogy: Mert nem akarják.

Így valóban lehetetlen...

Lacusru 2011.03.20. 22:35:34

Szerintem sem ér sokat a hónapokkal később kiküldött levél. Káromkodik egyet az ember és befizeti. Ezeknek nem elég az adó, amit befizetünk, több kell nekik! Mi van akkor, ha nem is mentem gyorsan, csak meghamisították az adatokat? Az életben soha nem tudom bebizonyítani valószínűleg. (Keresztapám mondjuk anno nagy buszkén kitette a garázsában a trafipax fotóját... trabanttal, ha jól emlékszem 140! Igaz ő is tudta, hogy ez lehetetlen, de büszkén mutogatta mindenkinek)

Lacusru 2011.03.20. 22:38:38

@Hotyhogy: El lehet. Csak annak nincsen nyoma. Vagyis van... csak kicsit másként!
Pl. az épülő új családi ház formájában :-)

Az utóbbi időben igaz pár zsebre bírságolót elcsíptek a román határ közelében, kaptak is érte egyesek finom börtönbüntetéseket.
(milyen jó lehet rendőrként a sitten)

D4D 2011.03.20. 22:52:25

@jelentéktelen alak:

Egyszer vihetlek egy kört. Lehet akkor megtanulsz tisztelni.

Legalább a Buzuki után ülnél legalább autóban is. Meg hát ha akkora spiller vagy, elmondanád, honnan jön a rezonancia 160 felett, mert kurvára idegesít, és 4 hete nem jövünk rá mi lehet az.
www.toyotaclub.hg.pl/avensis-1.jpg

jelentéktelen alak 2011.03.20. 22:52:50

@Lacusru: Szerintem normális ember nem csak káromkodik egyet.

Ha gazdag akkor mosolyog az összegen. Ha nem, akkor okul a hibából és eztán vigyáz a jobb lábával.

A többiek úgy teszek, ahogy írtad. :-)

Ha elég gyakoriak lenének az ilyen levelek, akkor gazdag sem mosolyogna...

Hotyhogy 2011.03.20. 22:54:38

@jelentéktelen alak: @Lacusru: Hmmm... Értem. Hivatali korrupció... :(

jelentéktelen alak 2011.03.20. 23:01:37

@D4D: Nem vagyok autószerelő. De vezetek. Sajnos nem keveset vezetek. annyit segíthetek, hogy a műszer nélküli sebesség megbecslést ne rezonanciánál keresd! Ne a motor bőgéséből következtess!
Csak nézzél kifelé az ablakon és láss.

Ha átülsz egy merőben más autóba, akkor egy darabig figyelni kell. Pl kamionból ülsz át először egy Persche-be. Nem a teljesítmény miatt, hanem az ülések magasság különbsége miatt.
Más látószög, más sebességérzetet ad ugyan annál tempónál.

Nem csak nekem működik, hanem mindenkinél akit érdekel, és nem tegnap kezdet vezetni.
Azt nem tudom, hogy nálad miért nem, de eddig a hozzászólásaid alapján nem rutintalannak tartottalak. Most már vannak kétségeim.

Nem hiszem, hogy tudnál úgy vinni, hogy azért tiszteljelek. Sőt. Számomra az vált ki tiszteletet egy sofőr iránt, ha megy gyorsabban, mint a körülmények engedik. A limit az egyik ilyen körülmény.
Aki erre nem képes, az a szememben nem jó sofőr.
Ezek után is úgy érzed, hogy tudnálak tisztelni? :-)

jelentéktelen alak 2011.03.20. 23:07:10

@D4D: Az, hogy itt kérkedsz az autóddal, még kevésbé a tiszteletet váltja ki bennem.

Nem, nem az autód miatt. Remek autónak tartom az Avansis-t, nekem is volt egy a 2004-es kiadású. Szerettem, de nagy volt.

A Suzukit is jó autónak tartom és lehet a következő az lesz második autónak.

De az vicc, hogy valaki az autója miatt akar tiszteletet kiérdemelni... :-)

Lacusru 2011.03.20. 23:07:12

@jelentéktelen alak: Van olyan ismerősöm, aki azon is csak röhögött, hogy a Bp-Debrecen oda-vissza úton 3db büntetést szedett be, abból az egyik 300k-s volt! Itt azért neki is betelt ám a pohár...

Másnap elment és elköltött gyorsan félmilliót lézerblokkolókra. Azóta is tövig nyomja az S8-nak, csak büntetéseket nem kap.

Egyébként csak tapasztalatból mondom, a Bp-Debrecen szakaszon simán spórolható egy óra, főleg éjszaka és ha nem állsz meg sehol.

Lacusru 2011.03.20. 23:13:26

@jelentéktelen alak: Elsőként azt hiszem azzal tudnál egy kis tiszteletet kivívni magadnak, ha megtanulnál helyesen írni.
Vezetni is hasonlóan tudsz?

jelentéktelen alak 2011.03.20. 23:15:39

@Lacusru:

Nézd erre csak azt mondani, hogy értékrend.

Tegyük fel, hogy az ismerősöd nem levelet kap. Szerinted mit kellett volna csinálni vele a helyszinen? Ott helyben főbe lőni?

Valahol olvastam egy történetet, hogy a betörőt elverte a gazda, aki rajta kapta. Ebből okult is a betörő és eztán fegyverrel ment betörni.
Simán össze tud szedni egy éjszaka annyi szajrét, amiért egyébként évekig dolgozna.

Valahogy mégsem tudok azonosulni sem a betörőkkel, sem a azokkal, akik így nyernek perceket, vagy órákat az úton.

jelentéktelen alak 2011.03.20. 23:17:14

@Lacusru:
Remekül elvagyok a tiszteleted nélkül.

Annál is inkább, hogy csak a helyesírásomban találsz kifogást és nem a mondani valómban...

Perillustris 2011.03.20. 23:19:43

@Lacusru: "Ha pl. felveszek egy stoppost, majd bemérnek, lefényképeznek és ezt meglátja a feleségem, hogyan magyarázom ki, hogy ki ült mellettem?"

ROTFL

Hotyhogy 2011.03.20. 23:20:53

@Lacusru: Miért nem repülnek ezek az emberek repülőgéppel, ha olyan sűrgős nekik ide meg oda jutniuk?

Mi az az S8? De bármi is az, az is csak egy földhöz ragadt, rossz hatásfokú gumigörgős csiga, szinte látható a gördülési veszteség, a nyűglődés, a szenvedés.

Ott vánszorog, kínlódik órákig Budapest és Debrecen között. Berreg, berreg, de nem megy rendesen még törvénysértéssel se, tövig nyomva se. Miért nem száll a repülőgépébe az a sietős ember?

jelentéktelen alak 2011.03.20. 23:23:32

@Lacusru:

"a pl. rámegy a házasságom egy ilyen sebesség túllépésre, a gyerekeim apa nélkül nőnek fel, stb. ennek a társadalmi és erkölcsi kárát ki fogja megtéríteni?"

:-DDDD

Esetleg az, aki elkövette a szabálysértést???

Szerintem a tömeggyilkosokat sem kellene börtönbe zárni, mert a gyerekeknek nélkülözni kell a papát...

agyrém

jelentéktelen alak 2011.03.20. 23:27:28

@Hotyhogy: jogos.

Szerintem mert nekik kell, hogy útközben "lealázzon" pár Suzukit, vagy más hasonló autót.

Vannak emberek, akik a szexben nem tudnak teljesíteni. Valahol ők is megtaláljak az élvezetek forrását... :-D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.03.20. 23:50:53

@D4D:
jó link! itt tényleg látszik, hogy lehúzás!

lakott területen kívül 40(!!)es táblánál, mögötte menő kocsiból videózva (nem fotó!), akkor mennyivel is mehetett a sün a delikvens mögött!!?? ha megkülönböztető jelzést használt volna, tuti nem meg a delikvens ennyivel, tehát a yard is vastagon szabályt szegett o.O

sebessegmeres.info/images/speed0073t.jpg

[mike] 2011.03.21. 00:00:25

@Lacusru: igen, a kulcsszó, hogy nem állsz meg sehol és folyamatos a tempó. Az emberek többsége szeret éjszaka egyedül vezetni, csak éppen a mindennapi bioritmus nem alkalmas rá. Eleve fáradtan ülünk be az autóba este. A nagy sebesség viszont elfárasztja az embert, akárki, akármit mond. Főleg, ha az jelentősen eltér a környezetétől..... figyelni kell, az ember tudja, hogy mindenki mellett elhalad és hogy bármikor kikolbászolhat elé egy figyelmetlen majom. Ez sokkal jobban kifárasztja az embert mint egy jóval hosszabb, de nyugodtabb vezetési stílus... lásd: kamionosok. Reggel beül, este kiszáll. Láttál már kamionost autópályán kávézni? Aludni állnak meg, nem vakarózni... :D

Lacusru 2011.03.21. 00:07:26

@Hotyhogy: Azért nem, mert mire kimenne a repülőtérre, ... és Ferihegyről beérne a városba, addigra lehet, hogy már el is intézte amiért jött és gurul visszafelé!

S8? Lázár papa tragacsa... ennek a szegénynek is olyan van, csak nem az adófizetők pénzéből!

Te remélem csak tömegközlekedéssel közlekedsz :-) az a legtutibb.

Lacusru 2011.03.21. 00:16:25

@RosszQtya: Az ilyen beállok mögéd és filmezgetlek nem valami korrekt dolog. Főleg, hogy valószínűleg a követési távolság sem volt betartva... esetleg még bele is kergetik az embert a gyorshajtásba?
Láttam ilyet M7-en... fehér BORA. Szándékosan jobbról előzgetett, incselkedett... a kamera meg ott figyelt benne!

Az ilyeneknek miért nem nyom véletlen egy satu féket egy IFA?

@[mike]: Az a baj, hogy ha 130-al cammogok éjjel egyedül, akkor tuti elalszom. 180 körül viszont már figyelek annyira, hogy nem alszom el! Tény, hogy volt már rá példa hosszabb úton, hogy megálltam egy kúton aludni pár órát. Csodákra képes :-)

Hotyhogy 2011.03.21. 00:18:32

@Lacusru: Lázár papa? Nemtom kiaz, nem követem a hírességeket.

Jó, repülőgép, ami helikopter is lehet, ami függőlegesen száll föl a kertből. Háztól házig. Nem Ferihegy.

Tömegközlekedés, az, igen! A fapados régi villamost szeretem, fürtökben lógó emberekkel a nyitott ajtóikban. :-)

Lacusru 2011.03.21. 00:23:16

@Hotyhogy: Neki így tökéletes. De ha gondolod, holnap megkérdezem tőle, nincs-e szüksége egy ilyen okos tanácsadóra, mint Te. Várom az elérhetőségedet emailban!

(lehet pár ilyen okos ötlet után oszlopos tagjává válnál valamelyik épülő felüljárónak a környéken)

D4D 2011.03.21. 00:32:09

@jelentéktelen alak:

"Nem vagyok autószerelő. De vezetek. Sajnos nem keveset vezetek. annyit segíthetek, hogy a műszer nélküli sebesség megbecslést ne rezonanciánál keresd! Ne a motor bőgéséből következtess!
Csak nézzél kifelé az ablakon és láss."
- Nem a rezonanciához kötöm a sebességet, egyszerűen idegesít egy kis apró vibrálás, és a gumiban futóműben semmi nincs. Gondoltam neked nagyobb a rutinod.

"Ha átülsz egy merőben más autóba, akkor egy darabig figyelni kell. Pl kamionból ülsz át először egy Persche-be. Nem a teljesítmény miatt, hanem az ülések magasság különbsége miatt."
- Van olyan nap, hogy 4 különböző autóban ülök, és nemcsak addig, míg kiállok a kertből.

"Más látószög, más sebességérzetet ad ugyan annál tempónál."
- Kezded érteni.

"Nem csak nekem működik, hanem mindenkinél akit érdekel, és nem tegnap kezdet vezetni."
- Működik nálam is, lehet jobban is.

"Azt nem tudom, hogy nálad miért nem, de eddig a hozzászólásaid alapján nem rutintalannak tartottalak. Most már vannak kétségeim. "
- Ne legyenek kétségeid, én tudok, de ez csak arra elég, hogy kapok egy esélyt a másnapra, hogy másnap is megpróbálhatok egészben hazaérni.
Szerintem a tudásom nagysága abban áll, hogy mieklött pl előzni kezdek, végiggondolom, hogy szemből is jöhet egy ekkora állat mint én, és sokszor inkább nem vállalom.

"Nem hiszem, hogy tudnál úgy vinni, hogy azért tiszteljelek. Sőt. Számomra az vált ki tiszteletet egy sofőr iránt, ha NEM megy gyorsabban, mint a körülmények engedik. A limit az egyik ilyen körülmény."
- Kihagytál egy szót.
Ha majd a fél életedet a kocsidban töltöd, esetleg néha többet is, akkor te is sietnél. Én nem akartam jobban sietni, így én munkát váltottam.

"Nem, nem az autód miatt. Remek autónak tartom az Avansis-t, nekem is volt egy a 2004-es kiadású. Szerettem, de nagy volt."
- A nagyság ízlés dolga. A 2004-esre annyira már nem igaz, de hidd el, az 1-esben nem mindig tudsz különbséget tenni 30 és 50 között. 60 és 80 között. Nekem megy, de aki nem vezeti az autómat minden nap, azokat már érte meglepetés, mikor megmondtam mennyivel megyünk. Mind fel, mind lefele.

"De az vicc, hogy valaki az autója miatt akar tiszteletet kiérdemelni... :-"
- Lásd előrébb (te magad is leírtad!), egy Suzukiban másképp éled át a sebességet, mint egy Toyotában.

Mondjuk aki egy Toyotát dob egy Suzukiért..... Még ha az Avensis nagy is, létezik Corolla, Auris, stb....

Hotyhogy 2011.03.21. 00:42:17

@Lacusru: Értem. S nem is lep meg, ha a vétkes gyorshajtónak azzal a rossz szokásával élnie, neki úgy tökéletes. Vannak emberek, akik megrögzötten kerülik a törvényes, jó utat, mert nekik úgy tökéletes.

Mér? Vasbetonszerelő az ismerősöd? :-)

kultúrpesszimista 2011.03.21. 00:51:08

"Azóta nálam -1 respect pont a rendőrökkel szemben."

Gratulálok. Ébresztő! Hány éves lehet a posztíró?!

Nálam mínusz infinity az összes kibaszott istenverte rendőrnek, akár magyar, akár külföldi! Aki rendőr, nem ember a szememben.

Tényleg.

Reggie 2011.03.21. 00:55:08

En azt nem ertem, hogy miert nem hivta fel a rendorseget, hogy egy auto a forgalommal szemben halad a belso savban...

jelentéktelen alak 2011.03.21. 02:11:16

Az Avensis régen volt. Nekem alap a kombi autó. Az Avensis tényleg remek volt, de egy Rover75 után szürke és hatalmas autó volt. Egy Volvo lett helyette. De második kocsinak, a párom számára kis autó kell. Az lehet, hogy Suzuki lesz a Nissan helyett. Arra jó, hogy arra nyissák rá az ajtót a parkolóban és törödni sem kell vele, csak használni. Nyilván nem kirándulásra szánnánk, arra ott a kombi.

Iluska vitéz 2011.03.21. 08:45:19

Nemrég a nol.hu-n is olvashattuk, hogy a leállósávban pont a rend őrei szabálytalankodnak. Sokszor a forgalommal szemben!A 20 perc pedig eg átlag érték. Sajnos igaz. Nem kell feltétlenül balesetet szenvedni, de a nagy számok törvénye szerint igenis valakinek nagyon rossz lesz a leállósávban. Egyébként ezt nézzétek, tovább nyomul az ÁAK:

www.vezess.hu/hirek/mi_legyen_leallosav_uj/29593/

dzsaszper 2011.03.21. 09:08:16

közérdekű bejelentést kell tenni, lehetőleg rendszámmal, és egy fotó sem árt amit később el lehet küldeni :)

Amúgy rendőrök esetében tudtommal az ügyészség illetékes -- a rendőrség addig a szőnyeg alá próbálhatja söpörni az ilyen ügyeket, amíg azok az ügyészséghez nem jutnak el...

peter256 2011.03.21. 09:25:23

@jelentéktelen alak: Ha nem csak az elejétől a végéig mérik, hanem mondjuk 10 km-es szakaszokban, akkor minden kúton meg kell állnia tankolni. Ha valaki direkt gyors hajtani akar, akkor persze megállhat ennyiszer, de szerintem nem ez a jellemző. És lehet azért pontszerűen is mérni.

peter256 2011.03.21. 09:40:14

@D4D: ""1. Magyarországon belül nincsenek akkora távolságok, hogy az utazási idő jelentősen csökkenne a nagyobb sebesség miatt."
- Mit nevezünk jelentősnek?
Mondjuk Nyíregyháza és Győr között, ami azért jóval több az átlag Magyarországi autópályás távoknak kevesebb, mint 15 perc az előny."
- Nem tudom hogy számolsz, Győr felé sokat járok, (Mosonmagyaróvárra), ha tolom, akkor másfél óra háztól házig (Bp II.), ha nem tolom, akkor 2 óra felett, sokszor majdnem 2 és fél.
Most csak az autópályáról beszélünk, nem a városi gyorshajtásról. Nyíregyháza és Győr között a távolság kb 360 km, ezt számoltam ki 120 és 130-as átlagsebességre. Ennél nagyobb átlagsebesség növekedést szerintem nem jelent a 160 engedélyezése, mert nem lehet háztól házig ennyivel menni. Az M3 Pest közelében már kanyarog rendesen, az M1 is csak Győr előtt lesz igazán egyenes. És ahogy korábban leszögeztük, a 160-at csak ott lehet engedélyezni, ahol egyenes az út és ezért nem balesetveszélyes.
Mondjuk, ha egy 120 km-es úton 1 óra különbséget jelent a gyorshajtás és a normális közlekedés, akkor az már jelentős sebességtúllépést jelent.

"2. Nagyon megnőne a kocsik fogyasztása, ezzel együtt a környezetszennyezés."
- Megint csak mennyiről mennyire?
El tudok járni 5,4-el is, átlagban 6,0-6,2 között szokott enni, ilyenkor már vannak benne speedelős szakaszok, míg ha Törökbálint és Akarattya távot megteszem 34 perc alatt, akkor is csak 7,5 liter. Egy dugósabb városi napon a városban több jön ki.
Persze vannak olyan autósok, akiknek mindig keveset fogyaszt az autójuk:)"
- Turbo diesel. Mondjuk a nickemből tudni lehet.
A dieselnek van egy olyan tulajdonsága, hogy nem mérvadó a fogyasztás megugrása.
Tesóm Fikport Astrával (1.4 Twinport) a fogyasztás 6-16 között ugrál.
A nem mérvadót inkább úgy mondanám, hogy nem olyan nagy, mint a benzinesnél. De azért 130 és 160 között 2-3 liter különbség van. Ami azt jelenti, hogy óránként 1000 Ft különbség, azért a 15 percért, amit nyertél.

"A légellenállás négyzetesen növekszik a sebességgel, és ezzel a fogyasztás is rohamosan nő nagyobb sebességnél"
- Ezt eddig is tudtam, ha előveszem a sulis füzeteimet, lehet még a 80 alatti és feletti tapasztalati képletet is megtalálnám bennük.

"Egyébként én nem dicsekednék a gyorshajtással, szerintem szánalmas dolog az utakon száguldozni. Ha érdekel a sebesség, menj versenypályára!"
- Nem dicsekszem, egyszerűen én ennyivel megyek. A Budakeszi út bizonyos szakaszán is rendszeresen megyek 90 feletti tempóval, mégsem engem csapott meg a trafi a filmlabor előtt 134-el!, hanem egy törvényhozót.

"Akkor miért akarod nekik a 160-at megengedni?"
- Szerintem nem a széltől is óvni kell őket, hanem megtanítani őket vezetni.

" Sokszor a gyorshajtók szidják a lassabban menőket, hogy nem tudnak biztonságosan közlekedni. Pedig inkább a gyorsabbaknak kellene defenzívebben vezetni, ők azok, akik kikényszerítik a balesetveszélyes eseteket."
- Ez addig igaz, amíg pl a télen nem 20-al megy elöttem a pöcs egy olyan úton, ahol 70 a biztonságos. Mindezt azért, mert előző este esett a hó, és a fák ágain volt még belőle, bár plusz 4 fok volt.
Ugyanez a majom egy hét múlva a minusz háromban tolja 80-al, mikor olyan tükörjeges szakaszok voltak, ahol 30 alatti tempónál elment a kocsim segge. És nem azért mert szar gumik voltak rajta. Igaz, a fákon nem volt hó.
Jellemzően az árokparton a mai napig az ilyen idióták autóinak az alkatrészei hevernek. (Ez is megérne egy posztot, hogy egy baleset után ki takarít, németeknél a rendőr felseprio az utat)
Akkor a második héten ő szidott téged, hogy miért 30-cal mész, amikor 70-nel is lehet :) Pontosan ez az, amit hiányolok az utakon, hogy legyen egy kis türelmünk megvárni a másikat. Ha ő úgy érzi magát biztonságban, menjen úgy. Esetleg hagyjon engem előzni. De ezért idegeskedni nem érdemes. És sokszor azt sem lehet tudni, miért megy lassabban. Ha valaki szokatlanul lassan megy, érdemes először kitalálni, hogy miért.

" Gondolni kell azokra is, akik ritkán vezetnek. Ők is használni akarják az autópályát, de a nagy sebesség különbség miatt veszélyes lenne."
- Ezt a németeknél megoldották. Tehát nem lehetetlen dolog.
Nem tudom, milyen megoldásra gondolsz?"
- Megtanulnak vezetni, nem csak 45 km/h-s tempóval levizsgázni.
Mitől tanulnak meg vezetni? Több a vezetés oktatás? Van kötelező tréning?

peter256 2011.03.21. 09:42:51

@D4D: Tudtommal januártól van egy olyan egyezmény, ami alapján Magyarország is elküldi a büntetéseket Olaszországba, Németországba és Ausztriába és ezek az országok is küldik a náluk gyorshajtó magyaroknak. Hogy egy Németországban német rendszámos autóval magyar sofőrt hogy büntetnek meg, nem tudom.

Riska 2011.03.21. 10:29:52

@Bambano: remélem édesanyád gerincével is legalább annyit foglalkozol, mint az enyémmel.
Tudod egy ilyen feljelentéshez nem árt, ha meg van örökítve a forgalommal szemben álló rendőrautó. Tehát, hacsak nincs fedélzeti kamerád, akkor mehetsz egy kört hogy mobillal lefilmezd.
Nálam itt állt meg a tudomány, ugyanis már erre nincs időm, nem hogy bíróságra járni.
Valamint nem az a poszt mondanivalója, hogy miért nem pereli be őket valaki, hanem hogy egyáltalán miért állnak a leállósávban.

Alikam 2011.03.21. 11:03:53

@Lacusru: az a baj, hogy az ismerősödtől nem kérték el azonnal a jogsit. Én azt a 300.000 dolgot megszüntetném. Az nálam már automatikusan jogsibevonás lenne.

Reggie 2011.03.21. 11:15:00

@Alikam: Mondjuk a 300-at kb 250-nel osztjak a palyan. Az mar kicsit sok, a 200 viszont teljesen realis sebesseg egy normalis kocsival.

-d(-_-)b- 2011.03.21. 11:19:14

@jelentéktelen alak:
Még a végén egyetértünk :)

"Az teljesen mellékes, hogy levelet kapsz utána, vagy a helyszínen büntetnek meg."
Én azért tartom fontosnak, hogy csak akkor büntethessenek meg, ha meg is állítanak, mert 1. ha megállít, azzal megszünteti a veszélyhelyzetet azaz a gyorshajtást és 2. dolgozzon meg a pénzéért.

Alikam 2011.03.21. 13:05:12

@Reggie: reálisnak lehet, reális, csak éppen szabálytalan, legalábbis itthon:)

Meg sajnos a tapasztalat is azt mutatja, minél gyorsabban mész annál kevésbé vagy toleráns a szabályt betartókkal:)

Tehát ha 150-el mész, kevesebb az esély, hogy rámászol a másik seggére, mintha 200-al mennél.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.21. 13:07:44

Itt is csak az jön le, mint az élet minden területén: A profit mindenek felett. Az etika, balesetmegelőzés csak másodlagos.

mohopasi 2011.03.21. 15:46:15

@D4D: Egyébként ez a leghatásosabb módszer szerintem is. adott útszakaszra fel kell szerelni x dobozt, negyed annyi kamerával, és sosem tudni melyikben van szem, melyik vak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.21. 16:08:49

Sokkal jobb lenne, ha végigkameráznák az összes utat. Hb egy hét alatt bejönne az ára. Az összes vészvillogóval gyrosozót, büntisatuzóst, autópályán 50-el ifát vontatóst, féllámpás, index nélkül motorosra sávot váltóst, körforgalomból kifelé nem indexelőst rongyá büntetni.

Perillustris 2011.03.21. 16:15:21

@Alikam: Ehhez az lenne a minimum, hogy kiemelik a gyorshajtót azonnal. Arról meg ugye szinte teljsen leszoktak rendőreink. Pedig annak lenne valódi értelme.

Perillustris 2011.03.21. 16:16:48

@mohopasi: Majdnem ez lett, de Pintérék ugyebár belekötöttek az eredménybe, így mindenki elbukta az üzletet.

D4D 2011.03.21. 18:24:40

@peter256:

"Mondjuk, ha egy 120 km-es úton 1 óra különbséget jelent a gyorshajtás és a normális közlekedés, akkor az már jelentős sebességtúllépést jelent."
maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=Budapest&daddr=Mosonmagyar%C3%B3v%C3%A1r&hl=hu&geocode=FabE1AId9okiASnJz9TRNMNBRzFgER4MKcQABA%3BFWaB2gIdjoIHASkN2640FohrRzGQFx4MKcQABA&mra=ls&sll=47.15984,19.500732&sspn=3.884632,7.064209&ie=UTF8&t=h&z=8
Nekem 188 háztól házig amit járok.
Vedd hozzá, hogy egy 180-al haladó elé sokkal kevesebben jönnek be, mint egy 130-al haladó elé.
Mikor 180-al megyek, szinte senki nincs elkőttem, mikor 130-al, akkor sokszor bemásznak elém 100-al, 90-el, 82-vel.

"A nem mérvadót inkább úgy mondanám, hogy nem olyan nagy, mint a benzinesnél. De azért 130 és 160 között 2-3 liter különbség van."
- Nálam 1 liter a különbség.
90 és 200 között van 5 liter különbség, igaz itt a növekmény már 100%.

" Ami azt jelenti, hogy óránként 1000 Ft különbség, azért a 15 percért, amit nyertél."
Egyenlőre nem kell fillérbasznom az üzemanyagon.

"Akkor a második héten ő szidott téged, hogy miért 30-cal mész, amikor 70-nel is lehet"
- Ahol ez történt, ott annak az útnak minden rezdülését ismerem. '92 óta minden nap megteszem, néha többször is.

"Mitől tanulnak meg vezetni? Több a vezetés oktatás? Van kötelező tréning"

H - Vizsgára egy tízest minimum, különben nem sikerül! Ha biztosra akar menni, inkább egy húszast!

D - Vizsgán is ilyen szépen tessék csinálni, különben újrázni kell a vizsgát. Bár ha biztosra akar menni, akkor érdemes lenne még vezetgetni pár órát.

Valahogy így tudnám szemléltetni a különbséget.

Szerintem több is az oktatás, az elméleti oktatás nem tesztlaptöltögetésben merül ki, színvonalasabb az oktatás, összefüggéseket is elmagyaráznak, nem csak azt, hogy mire a bodéhoz érünk, mennie kell az indexnek. - Miért? - Csak!

D4D 2011.03.21. 18:29:36

@peter256: Olaszországban német rendszámmal magyar.

--
Németeknél csak a pályán döngetek, de ott ha korlátozás van, akkor annak oka van.

Az olaszok tapasztalatom szerint nem foglalkoznak sokszor semmivel.

Olaszoknál volt már olyan, hogy az osztrák nem ment ki jobbra, pedig volt 400 méter üresen a külső sávban. Utolértem 160-al, elkezdtem lámpázni rá, nem történt semmi. Újra lámpázok, semmi. Ekkor hátulról egy Audi kombi tetejére kitettek egy kék lámpát, és az osztrákot lekísérték.

Olyanról is tudok, aki ilyenkor megelőzte jobbról a delikvenst, attól a parkolóban 400€-t kértek.

Perillustris 2011.03.21. 21:11:43

@D4D: "Egyenlőre nem kell fillérbasznom az üzemanyagon."

Hibás a gondolatmeneted. Nemzetgazdasági szempontból kell nézni. Sokszor egy liter üa. sokra megy. Mivel importáljuk, nem buli. Így is óriási az energiafüggőségünk.

A csapot se azért zárja el egy normális ember fogmosás közben, mert nem tudná megfizetni a víz díját.

Reggie 2011.03.21. 21:59:01

@Alikam: Szabalyosnak nem szabalyos, de meg mindig jobb mint penzert rokikartyat venni...

Hat ez max a te tapasztalatod, de az, hogy van ket valtozod es koztuk relaciot velsz felfedezni messze nem jelenti azt, hogy kozvetlen kapcsolat van kozottuk. Vagy a legy is valoban megsuketul, ha kiteped a labait?:)

D4D 2011.03.21. 22:28:38

@Perillustris:

Spórolás és a fillér szexelés nem összekeverendő!

Spórolni lehet azzal, ha egyenletesen mész, előre gondolkodsz, nem nyomod utolsó pillanatig, hagyod az autót gurulni, engeded neki, hogy vigye a lendület.

Autópályán mereven 121,54-el menni, mert akkor csak 5, 0654 liter/100 km a fogyasztás, az fillérbaszás.

A motorok tüzelőanyagfogyasztási görbéje a sebesség függvényében jellemzően egy döntött hiperbola. Meg kell találni azt a pontot, ahol még akceptálható a fogyasztás, és a sebesség elég magas. Ez nálam 180-nál van, olyankor 8,0 körül van a fogyasztásom.
Kellő előretekintéssel, gurulással, gondolkodással nagy sebességgel tartósan el tudok járni 160-180 közötti tempóval 7 literből. Nem tudnék csak azért 143-al menni, mert ott van a negatív szélsőértéke a hiperbolának, és ott teszem azt 7 helyett 6,4 litert fogyaszt.

Ábrán szemléltetve:
www.tankonyvtar.hu/site/upload/2008/09/kepek_001.jpg

Nem gépészeknek jelmagyarázat:
Függőleges tengelyen:
b a fogyasztás
P a teljesítmény
M a nyomaték
Vízszintes tengelyen a fordulat

A két függőleges vonal közötti fordulattartományt szokás optimumnak nevezni.

Értelemszerűen a görbék görbülete, a görbék szélsőértékének a helye (fordulat), ezéltal az optimumtartomány minden autótípusnál más.

Perillustris 2011.03.21. 22:52:34

@D4D: Értem én. Te meg azt értsd meg, hogy 143-nál 1,6 literrel kevesebb fogy, ami pár millió hosszabb útnál sok millió liter mínusz.

**ADAM** 2011.03.23. 21:17:06

A rendőrök mindenképpen bekaphatják a nagy lompost.

D4D 2011.03.23. 22:51:05

Ma munka után kitolatok a parkolóhelyről (elég szar helyen álltam ma), éppen mire kiszenvedem magam, zöld lett a lámpa, mögöttem érkeznek az autók 70-ről lassítanak a kanyarhoz. Elindulok, lámpa után bal, utána 100 méterrel bal, pont nem jött szembe semmi. Befordulok, húzom az övet, kilép a rendőr leint.
Mondom neki, Most álltam ki a tér másik oldalán, és pont zöld lett. Azt mondja rendben, viszlát. Indulnék, de azért most húzza már be! mondja.

Nem akart lehúzni, nem baszogatott, egyszerűen tudomásul vette, hogy nem minden fekete, nem minden fehér.

Ma elkezdtem ismét bízni a rendőrökben. Köszönöm.

Nem írom ide hol volt, de azt elmondom, hogy a téren szobor van, fehér autóval voltam, bekötött újjal.

Perillustris 2011.03.23. 23:40:52

@D4D: Új mivel? Mi volt bekötve? ;)

Hotyhogy 2011.03.24. 05:40:03

Gyorshajtásról és annak tragikus következményeiről szóló tudósításokkal vannak tele a hírcsatornák.

Vajon a baleseteket okozó gyorshajtó sofőrök is használják ezt a fórumot? - töprengek.

Ha igen, akkor jó lenne ha megírnák itt tanulságul az érzéseiket. Bűnhődnek e, és gondolataikban örökké felrémlenek e az áldozataik?

Megbánták e már bűnös gyorshajtásukat, és megváltoztak e már, és nem hajtanak többé szabálytalanul gyorsan?

Mit tudnának tanácsolni ők a többi megrögzött gyorshajtónak, akik szerencsére még nem okoztak kárt, sérülést vagy halált.

S jó tanáccsal a keservesen megbánóktól, legalább ők talán úgy nem is fognak.

a-kis-herceg 2011.03.24. 07:04:54

@D4D: majd holnap +b..nak és akkor meg utálod őket ujra...

szerintem tisztességtelen aljas gané banda...

"fejétől bűzlik..."

és mint a teljes ország közigazgatásában és állami intézmenyei...

jelentéktelen alak 2011.03.25. 00:11:13

@Hotyhogy: Szerintem néhány továbbra is meg van róla győződve, hogy nem a gyorshajtása miatt lett baleset, hanem

1. a másik bénasága/figyelmetlensége miatt.
2. a kanyar nem adta ki azt a tempót, ő erről nem tehet.
3. keskeny volt az út.

Vagy bármi hasonló agyament marhaság.

Itt is gyakran olvasható hozzá szólásként, hogy a gyorshajtás veszélytelen. A statisztikák leegyszerűsítenek. Mert bár tény, hogy gyorsan ment, de...
és akkor jönnek a süket szöveggel, hogy miért nem a gyorshajtásnak tudható be a baleset.

Persze biztos olyan is van, aki egy baleset után belátja, hogy mekkora marha is volt és esetleg ennek hangot is ad, az "okosok" azt is meg fogják magyarázni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása