Ez a poszt olyan rendőröket helyez előtérbe, akik a szabályokat be nem tartva teremtettek veszélyes helyzetet. Én azért továbbra sem általánosítanék a rendőrökre, bár a posztban leírt szituációk valóban nem tesznek jót a testület megítélésének.
Azt tudjuk, hogy a rendőrök mérhetnek olyan helyekről is, ahova csak szabálytalanul lehet beparkolni. Az M7-es Balaton melletti szakaszán már én is láttam "fordítva" elhelyezett rendőrautót méricskélni, de az a forgalomtól elzárt területen állt és nem a leállósávban. Nekem is furcsa volt, de az alábbi eset, melyet Riska látott, még inkább az, főleg, hogy szerintem is veszélyes. A poszt második felében szereplő eset sajnos tipikus a Székesfehérvár-Budapest szakaszon. Persze bosszantó, hogy rendőrök sem tartanak be szabályokat, de itt általánosan vannak problémák az autópálya használatával.
A nyár vége felé -augusztus közepe- autóztam az M7-esen Bp-től a keszthelyi lehajtóig, majd vissza. Már lefelé menet feltűnt egy civil autó valahol Fonyód környékén, aki a szembejövő leállósávban áll, a forgalommal szembe, azaz orral arra néz, amerre én. Mindenki lassított az én irányomban, azt hittük, hogy baleset történt, de ennek más nyomát nem láttuk.
Visszafelé jövet ugyanott észreveszek a távolban két fényszórót, mely felém áll. Nyilván a többi autóval együtt nagyokat fékezek, 130ról hirtelen 80-90-en van mindenki és sorol át a belső sávba, mert nem látni pontosan, hogy hol is tartózkodik az autó és miért is van ott. Aztán közelebb érve kirajzolódik: régi piros civil skoda, civil rendszámmal, áll a leállósávban forgalommal szemben, benne egy fószer trafizik. Nem hittem a szememnek.
Szabályosan hajtottam, de ez az eset akkor is hihetetlenül felbosszantott, a KRESZ tiltja a leállósávban való indokolatlan tartózkodást, abba meg, hogy miként került a forgalommal szembe az autó, bele sem akarok gondolni. Egy hétköznapi embertől a jogsiját elveszik ilyenkor, rendőrünk ráadásul az egész napot ott töltötte. Ha engem ott bemért volna -természetesen mindig szabályosan közlekedem így ez elő sem fordulhatna stb.,stb.- akkor biztosan megtámadom az ügyet, hiszen nem csak hogy szabálytalan helyről történt a mérés, de ráadásul a forgalmat közvetlenül veszélyeztette is az autó. Kedvem lett volna átülni egy nyerges vontatóba és tenni egy kört, kellő távolságban középre bemérni a trafizó kocsit, majd az utolsó métereken visszarántani a kormányt, jól esett volna.
Természetesen 30-40km múlva ismét civil autó, ismét felénk fordulva, azzal a különbséggel, hogy az egy lehajtónál állt a füves területen. Nyilván nem volt olyan bátor, mint a társa, vagy nem tudom... Ezen már csak mosolyogni tudtam, egészen addig, amíg Pestre nem értem.
Már szürkület volt és égtek az autók fényszórói, az M1-M7-es közös szakaszának a vége felé haladok 103km/h-val (100-as tábla), előzöm a középső sávban folyamatosan 80-90-nel haladókat, mikor is látom hogy a távolban egy relatíve nálam gyorsabb autó közeledik. Nagyon nem akartam jobban odalépni, így kb. 105-tel igyekeztem minél hamarabb befejezni az előzést, miközben az ominózus autó már a seggemben volt, semmit nem láttam a fényszóróitól.Kb 20mp-et vonatoztunk így, 0 követési távolsággal, mire kisoroltam. Mikor elhaladt mellettem, talán már meg sem lepődtem: rendőrautó volt... Nem használt kékfényt, de mégis valamiért törvényen felülinek érezte magát.. Az utam maradék része azzal telt, hogy mindennek elhordtam az ilyen rendőröket és azon flesselgettem, hogy mennyivel jobb lenne nekünk ilyen emberek nélkül, egyszóval, nagyon felbosszantott.
Azóta nálam -1 respect pont a rendőrökkel szemben.
Az utolsó 100 komment: