Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Folyamatos veszélyhelyzet Kőbányán

2011.03.23. 08:11 :: Don Blasius

Zoltántól kaptunk egy levelet, amit ő már 6 héttel ezelőtt elküldött a X. kerületi Önkormányzatnak és azóta sem kapott rá választ. Ezért most elküldte nekünk is és két internetes újságnak is, bízván abban, hogy esetleg történik valami a nyilvánosság bevonásával. Bár a helyzet szerintem nem ilyen egyszerű, mert ehhez kevés önmagában a kerület, fővárosi útról van inkább szó. De legalább egy válaszlevelet küldhettek volna.

A szóban forgó kereszteződés valóban egy negatív mintapélda, van itt minden; vasúti átjáró (5 percenként lezárva - emiatt folyamatos torlódás), beláthatatlan kanyar, nagy forgalom és rengeteg kátyú, a főútvonalon meg szeretnek gyorsan menni, egy szóval, sok a veszélytényező. A levél elsősorban a kereszteződés után (kifelé irányban) található zebra elhelyezésére hívja fel a figyelmet, ami rátesz még az előbbiekre egy lapáttal. Kaptunk hozzá képet is, amiben látható, mi minden okozhat veszélyhelyzetet. Ha rákattintotok, akkor megnyílik nagyban. 

 

Tisztelt Polgármesteri Hivatal!

 

Ma reggel majdnem elütöttem egy gyalogost a Gyömrői-Kőér-Vaspálya utcák kereszteződésében (vasúti átkelőhely mellett). Annak ellenére, hogy érzésem szerint minden szabályt betartottam, éppen csak sikerült elkerülni a balesetet (ráadásul e helyen a többség nem tartja be a sebességhatárt), ezért úgy érzem, hogy a kereszteződés/gyalogátkelőhely felépítése nem megfelelő.

 

 

Leírom az esetet: A Vaspálya utcán haladtam a belső sávban a Liget tértől a Richter gyógyszergyár felé. A sorompó éppen zárva volt, ezért szokás szerint feltorlódott a kocsisor, mind a Richter felé a jobbra kanyarodó sáv, mind a Kőér utca felől a vasúti átkelőhelyen átkelni szándékozók, mind pedig a másik irányban a Richter felől érkezők a balra kanyarodó, belső sávban. A szemben álló sor miatt a kanyarba nem lehetett belátni. A sorompó előtt feltorlódó autók, ill. egy nagy kátyú miatt kikerülésre kényszerültem, ami szintén csökkentette a belátható útszakaszt. Ekkor ezek után lépett ki a gyalogos a zebrán, az álló autók közül. Az egyenes, tehát belátható szakasz a gyalogátkelő előtt kb. 30 méter, ami a kissé csúszós út miatt éppen nem volt elég az 50 km/h-ról történő megállásra. Szerencsére a gyalogos mögé csúsztam csak be. (ábrát lásd a mellékletben)

Tudom, az útviszonyok, ill. gyalogátkelőhely miatt mehettem volna lassabban, azonban úgy gondolom, hogy a kereszteződés felépítése veszélyes! Torlódó sor, kanyar csökkenti a belátható szakaszt, és a gyalogátkelő túl közel van a kereszteződéshez. Ehhez hozzá lehet még venni, hogy a többség itt nem 50-el, hanem inkább 60-70 km/h-val megy, és a gyalogátkelő ritkán van használva, ami miatt a sűrűn erre járó autós nem számít gyalogosra. Úgy gondolom, hogy a veszélyes állapot javítható lenne a gyalogátkelő kereszteződéstől távolabbra helyezésével, vagy lámpás átkelő (a ritka használat miatt nem automata, hanem nyomógombos) telepítésével!

Megjegyzem a veszélyhelyzet nem csak ebből az irányból áll fenn, hanem a másik irányból is, ahol közvetlenül az álló sor mellett haladva csak későn észlelhető a gyalogos.

Kérem, foglalkozzanak az üggyel!

 

79 komment

Címkék: budapest közlekedés veszélyes zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palex 2011.03.23. 08:34:53

A kereszteződés tényleg elb@szott, de a zebra miatt figyelni kell.
És nem másokra mutogatni, hogy ők esetleg még figyelmetlenebbek.
Ennyi.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.03.23. 08:40:22

@Palex: vitatkoznék, a helyszínrajz és az eset leírása alapján aki nem jár nap mint nap arra (tehát nem tudja, hogy ott zebra van), az a kijelölt gyalogosátkelőhely táblát is csak későn veszi észre.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.03.23. 08:41:24

@xaba99: ja, és egy két sávos körforgalom pont elférne, még lámpa sem kell...

Palex 2011.03.23. 08:47:32

Értem. Tehát ilyen értelemben a jobb kezet sem kell megadni, vagy pl. a Stop táblánál sem megállni, ha nem jár arra sűrűn az ember...
Van neked jogsid ember?

Rock me Amadeus 2011.03.23. 08:59:21

fővárosi útvonal, úgyhogy a főpolgármesteri önkormányzat hivatala az illetékes

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2011.03.23. 09:05:00

körforgalom nem annyira, de egy nagy lámpaszerkó feltétlen régen sokat jártam arra, és mindig utáltam.

Reggie 2011.03.23. 09:06:13

Ez a hely is csak azert veszelyes, mert tobbszorosen szabalyt szegnek az autosok, mint a posztolo.

En azt javaslom a postironak, hogy egyszerre maximum egy szabalyt szegjen meg. Tehat ha pl. gyorshajtani szeret, akkor fokozottan figyeljen a forgalomra es igy a zebrara is, hogy idoben tudjon reagalni. Ha valahol nem lehet ugy gyorshajtani, hogy ne veszelyeztessen senkit, akkor ne hajtson gyorsan.

(Mondjuk a vicces megoldas az lenne az onkormanyzattol, hogy 30-as tabla+nehany rendor trafizni. Ha mar valaki hulye es meg reklamal is melle, meg is erdemelne szerintem. Mert ebbol a sztoribol az jon le, hogy "Csinaljal mar valamit, hogy nyugodtan gyorshajthassak!")

Reggie 2011.03.23. 09:08:51

@Reggie: UI. meg mielott valaki belekotne: "43. § (2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."
Tehat relativ gyorshajtott.

Perillustris 2011.03.23. 09:13:59

A jószándékot értékelem, ám a megoldási javaslat inkább érzelmi, mint szakmai.

Az meg egyenesen abszurd, hogy "a sűrűn erre járó autós nem számít gyalogosra". Hát bazz, pont neki kell igazán számítania, különösen ha az átkelőt nem lehet belátni. Ha 50 méterrel arrébb lenne a zebra, akkor sem javulna a helyzet, a lámpás átkelő meg felesleges és egyébként is drága, hiszen alacsony forgalmú az átkelő.

A 60-70-et meg majd megoldja egy fix sebességmérő, melyik előbb-utóbb úgyis ellepik az országot.

titan 2011.03.23. 09:24:10

Szerintem is mindjárt építsenek alul/felüljárót a gyalogosoknak, hogy nyugodtan lehessen ott csapatni (szarkazmus OFF)

Hirdetes 2011.03.23. 10:09:29

20-as táblát minden 2 sávosra.
Mondjuk az se 100-as aki ott 50nel megy szar időben mert ugye ezt írta.

qwertzu 2011.03.23. 10:10:48

Posztoló: Menjél lassabban! Ennyire egyszerű.

Amúgy az önkormányzat, ha tesz valamit, a legolcsóbb megoldást fogja választani, és kitesz egy 30-as táblát és kész.

A kockázat csökkentéséért még a rendőrség is sokat tehetne, ha a hozzád hasonlóan figyelmetlenül vezetőket megkínálná egy csekkel, és néhány ponttal.

dzsaszper 2011.03.23. 10:32:35

KRESZ 43. § (3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.

Szóval, itt konkrétan a balesetveszélyt a szabálytalan autósok okozzák, hiszen a piros nyíl mentén az autónak meg kellene állnia a zebránál.

Igaz, ez torlódást okozhat a Gyömrői kivezető oldalán, ami fokozza a torlódást minden más irányból. De még mindig jobb, mint a balesetveszély.

...Ahoj... 2011.03.23. 10:41:12

A Török Flóris - Nagysándor J. utca kereszteződéssel is lehetne valamit kezdeni. TFlórisról balra mennék a Nagysándorra, beállok a baloldali sávba (ahol a kopott burkolati jel egyenes + kanyarodót jelez) és szemből kanyarodik a teherautó és anyáz nekem hogy mit állok a sávjában.

Állítólag megváltozott a forgalmi rend, de akkor a sávfelfestéseket nem kéne átmódosítani?

mohopasi 2011.03.23. 10:47:20

@xaba99: Mi az, hogy későn veszi észre? Figyelni kell... ennyi. Ha a posztoló elcsapja a gyalogot, ő a hunyó.

dzsaszper 2011.03.23. 10:54:23

@mohopasi: ez igaz, ettől függetlenül sárga csíkok felfestése nem ártana :)

Lipi1945 2011.03.23. 10:59:42

@xaba99: Az ha a sebesség és az út íve, illetve az ív beláthatatlansága miatt, még az út mellett jobb oldalon lévő táblát se látja, akkor eleve relatív gyorshajtást követ el.

mohopasi 2011.03.23. 11:01:14

Ó az a jog megítélése szerint asszem mindegy. Van csíkos négylábú felfestve? Vagy bócorgótábla? Nem látta? Mér nem figyelt...

Lipi1945 2011.03.23. 11:05:49

Egyébként a post tényleg arról szól, hogy csinájjanak valamit, hogy nyugodtabban szabálytalankodhasson.

Az, hogy esetleg betartsa a szabályokat, és óvatosabban közlekedjen egy olyan helyen ahol ő maga is tudja, hogy veszélyes, na ez az opció, ha jól értem fel sem merül.

És szerintem is az lessz az intézkedés (ha lessz), hogy 30 vagy 40 es tábla, plussz mérés. De akkor meg várhatjuk a posztot, a feleslegesen kirakott tábláról ahol a rendőrök kaszálnak.

Lipi1945 2011.03.23. 11:11:19

A zebrát inkább a kereszteződésbe kéne rakni, nem hátrébb. Szerintem.

A jobbrakanyarodó sávon át a járdaszigetre és onnan át a túloldalra.

Lipi1945 2011.03.23. 11:24:25

Pont az ilyen hozzáállás miatt van minden túlszabályozva, ez is csak akkor veszélyes ha torlódás van, csak akkor kéne lassabban menni. Ha nincs torlódás akkor sima ügy, nemcsak az 50 de még a 60-70 is. De nem, mi nem tudunk akkor se lassítani ha kell. Ezért megkapjuk a pofánkba a 30 vagy 40 es táblát, oszt sír a szánk, hogy itt most mé 30 vagy 40?

Ez kell nekünk?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.23. 11:27:22

Szerintem körforgalom lenne a megoldás...de szigorúan úgy, hogy a gyalogosoknak is körbe kelljen menniük, és a vonatnak is külön sévot alakítsanak ki benne...

záporjózsi 2011.03.23. 11:32:26

"Tudom, az útviszonyok, ill. gyalogátkelőhely miatt mehettem volna lassabban"
A Kedves Ügyfél a választ magának megadta. Igen, itt az 50 km/h sok esetben nm alkalmazható. Viszont sok esetben igen, ezért az állandó sebességkorlátozás nem lenne célravezető.
"azonban úgy gondolom, hogy a kereszteződés felépítése veszélyes!"
Ebben meg igaza van, csak nem azért, amit leírt. Ezt a csomópontot újonnan már nem engedélyeznék, de a jelenlegi állapot tűrt.
"Ehhez hozzá lehet még venni, hogy a többség itt nem 50-el, hanem inkább 60-70 km/h-val megy"
Ez jó tipp, a yard itt fog majd traffizni. Bár mivel értelme lenne, ezért inkább nem... A levélírónak abban igaza van, hogy el lehetne gondolkozni kifelé egy 60-ason, de elég sűrűn vannak betorkolló utak.
"a sűrűn erre járó autós nem számít gyalogosra."
Azért van kitáblázva, hogy számítson.
"a veszélyes állapot javítható lenne a gyalogátkelő kereszteződéstől távolabbra helyezésével"
Ott már van egy lámpás zebra. (Gyógyszergyár)
"vagy lámpás átkelő (a ritka használat miatt nem automata, hanem nyomógombos) telepítésével!"
Annak a vasúttal összehangoltan kellene működni. Nem megoldhatatlan, de indokolatlan hülyeségeket okozna. Nem szerencsés...

záporjózsi 2011.03.23. 11:33:27

@Lipi1945: Azért nem lehet odatenni, mert a kamionos nem látja be és át kell tudnia haladni. Csak jobbra mehet, el kell férjen, ráadásul van még egy (nem használt, de meg nem szüntetett) iparvágány is.

záporjózsi 2011.03.23. 11:36:48

@Perillustris: A baj nem a 60-nal van, hanem azzal, hogy van, hogy esetenként a 10 is sok ott. És tényleg szinte állóra kell fékezni, de ez van. Ott is dudáltak már le ezért.
Alacsony forgalmú időben 50-nel simán be lehet venni a kanyart a gyalogosok veszélyeztetése nélkül. (Utána van egy beláthatatlan iparvágány, amiatt amúgy is lassítani kell, mert ott meg a vonatnak van elsőbbsége...)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.23. 11:42:05

"Kérem, foglalkozzanak az üggyel!"

Szerintem is, bár akkor neked egy ideig nem lesz jogsid...

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.23. 11:50:40

@xaba99:
Ha ismeretlen helyen járok, csökkentem a szokásos sebességemet és jobban tekergetem a fejem, mi hol várható

randomuser1 2011.03.23. 12:04:52

hát, nekem nagymamám erre azt sokta volt mondani, ha nem megy fiam, ne erőltesd.
jelen esetben az autóvezetést.
tele van a város álló kocsisorokkal meg 2*2 sávos utakat átszelő, nem épp zebrákkal
meg busz/parkoló autók takarásából kiugrabugráló gyalogosokkal.
meg 70-es táblás, kátyús utakkal, amik semmi kedvezményt nem adnak a futóművesnél.

titan 2011.03.23. 12:11:36

@záporjózsi: ne vedd kötözködésnek, csak egy apróság, ugye "gyalogosok zavarása nélkül"-t akartál írni? :) Merthát a veszélyeztetés ugye két kategóriával feljebb van a már tiltottnál..

@...::: Flúgos Kamionos :::...: áh, csak kapna pár pontot szerintem a gyorshajtás meg az elsőbbségadás elmulasztása miatt, esetleg egy kis pénzbüntit, de attól még megmarad a jogsija, kivéve ha olyan hülye mint a nemrég író posztoló, aki gyűjtögető életmódot folytatott :)

Atesz. 2011.03.23. 12:12:33

Pedig egyértelmű a megoldás, ha gyalogosátkelő van és áll a másik irányból a sor, tehát nem belátható, akkor lassabban... De ezt már többen le is írták, hogy ilyen esetben az 50Km/h az relatív gyorshajtás...

Ha van életösztöne a gyalogosnak, akkor óvatosan lép ki és figyel, hogy megkapja-e a jogos elsőbbségét...

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.23. 12:59:11

Körforgalmat a gyalogosoknak!

záporjózsi 2011.03.23. 13:38:07

@titan: Még akár igazad is lehet. :) Arra szerettem volna utalni, hogy a beláthatóság miatt a gyalogosokat megfelelő forgalmi helyzetben 50 km/h sebességnél is biztonságosan lehet észlelni, így még a zebra megközelítési szabálya szerinti sebességcsökkentés elmaradása esetén sem léphet fel veszélyes helyzet. Abban meg különösen igazad van, hogy a gyalogosokat az áthaladásuk során zavarni sem szabad.

ex-dr. vuk 2011.03.23. 15:02:03

"nem volt elég az 50 km/h-ról történő megállásra"

Fel kene mar fogni, hogy az, hogy az abszolut megengedett sebesseggel mesz, az meg nem feltetlenul szabalyos. Millio+1 korulmeny miatt kevesebb a megengedett (pl. gyalogatkelo, ahol a masik savban allnak, ami mellett elhaladni kresz szerint csak akkor szabad, ha meggyozodtel hogy nem kell gyalognak elsobbseget adnod - hat igen, ezt nem 50-nel lehet megcsinalni...).
Szoval a helyedben atertekelnemazt, hogy "érzésem szerint minden szabályt betartottam", mert ezekszerint gyorshajtas volt az ok.

Dagosta 2011.03.23. 16:25:22

Ebbe a kereszteződésbe már nagyon régóta jó lenne egy lámpás rendszer, az észak felől érkezők is nagyon nehezen látják be a balról érkezőket (általában a BKV széles buszai tarolnak le kukucskálókat), mivel az úttest kanyarodik és még egy sövénysor is takarja a kilátást. Délről észak felé pedig nem lehet egyenesen áthajtani, ezt is simán megoldhatnák egy csapásra.

titan 2011.03.23. 16:34:43

@záporjózsi: Egyetértek. Mondjuk szerintem ezt a csomópontot tényleg jó lenne átértékelni, de legalábbis egy sárgán villogó emberkével jelezni, hogy gyalogosokra számítani kell. Ha meg azt nem veszi valaki észre, akkor alkalmatlan a vezetésre.

ganyager 2011.03.23. 17:56:27

örforgót a helyszínre! - Csak ahoz pénz kéne.

ganyager 2011.03.23. 17:56:56

Mármint Körforgót!

jelentéktelen alak 2011.03.23. 18:24:25

Nálam ez a "jó szándékú" poszt, kiverte a biztosítékot. :-(

"ráadásul e helyen a többség nem tartja be a sebességhatárt), ezért úgy érzem, hogy a kereszteződés/gyalogátkelőhely felépítése nem megfelelő."

Mi az, hogy azért mert a többség nem tartja be a szabályt építsük át az akármit is????

Nem a szabályt kellene betartatni???

Eszem megáll, hogy mit kellene még tenni, hogy a kedves szabálytalankodóknak még inkább a kedvébe járjunk!

Az út olyan, amilyen. Lehetne jobb, de nem jobb. Ilyen. Tessék hozzá alkalmazkodni!

A következő követelés az volna, ha oda lámpát tesznek, hogy építsenek aluljárót, mert sok szabálytalan autósnak, derogál megállni a pirosnál és még a végén véres lesz az autója, ami ügye tűrhetetlen.

Hová fajultak az értékrendek?

Az ősembernek volt annyi esze, hogy felöltözött a hidegben, nem pedig reklamált a melegért. Vagyis alkalmazkodott a körülményekhez. A mai ember, miért felejtette el ezt?

pengusz 2011.03.23. 19:45:21

Tisztelt Posztíró!

Mivel tudod, hogy itt rendszeresen gyorshajtanak mások (természetesen te nem), ezért gondolom többször jártál már erre felé. Ezek szerint neked ismerned kell a helyet, és fokozott figyelemmel megközelíteni a veszélyes gyalogátkelőt. Ha így tettél volna nem okoztál volna veszélyhelyzetet.

D4D 2011.03.23. 20:09:12

Poszter!

Relatív gyorshajtásra guglizzál már rá!

Ha a sorompóhoz állóktól nem látom be az utat, akkor lassabban megyek. Még én is, pedig szeretem tolni neki.

D4D 2011.03.23. 20:11:07

Az érem másik oldala, hogy az a sorompó nagyon szar helyen van.

Perillustris 2011.03.23. 20:17:47

@titan: Látod, semmi értelme, hiszen egy nap mint nap arra járó ember is figyelmen kívül hagyja a zebrát. Ha ott villogna kétszázötven sárga lámpa, akkor sem tenne máshogy. Vagy ha igen, nem a lámpa miatt.

@Dagosta: Könnyen szórod a tízmilliókat. Egészségesebb felfogású helyeken lámpákat szerelnek le, hogy az emberek újra megtanuljanak körültekintően és figyelmesen közlekedni.

leaping cat 2011.03.23. 20:37:34

A legjobb az egészben, hogy a poszthoz mellékelt fényképbe belerakja a táblázatot az "elsőbbségi jog területi hatályáról", mintha neki lenne elsőbbsége a gyalogossal szemben és nem fordítva.

Hotyhogy 2011.03.23. 21:13:56

@Perillustris: Mikor lepik el az országot a fix sebességmérők? Nagyon kellenének már. Mennyi kellene belőlük, és mennyibe kerülhet egy? Nem lehetne adományozni és úgy is gyűjteni rájuk?

pcmci 2011.03.23. 22:23:44

jön itt mindenki a relatív gyorshajtással, pedig már el is hangzott a helyes megfejtés:
ha áll egy otó a zebra előtt (és szemben oldalon a zebra mögött, az előttinek számít), akkor meg kell állni (nem opció, hanem kötelező), és csak akkor szabad tovább indulni, ha nincs gyalog.
ez nem relatív gyorshajtás, hanem olyan, mintha a stop táblát szelektíven értelmezné a posztoló.

ex-dr. vuk 2011.03.23. 23:56:06

@Hotyhogy: 10x annyiba, mint a piaci ar :)
kell zsebbe is menni. nem is egybe.

ex-dr. vuk 2011.03.24. 00:00:58

@pcmci: nem muszaj megallnod, csak meggyozodni rola, hogy nem kell elsobbseget adni. ha ehhez meg kell allni hat meg kell, ha nem akkor nem. de 50-nel biztosan nem lehet eldonteni :D

záporjózsi 2011.03.24. 00:14:54

@titan: A sárga villogó oda egy értelmes fejlesztés lenne, meg a zebra elé és fölé irányonként 2-2 célzott világítótest + macskaszemek.

@pcmci: Nem kell megállni, de annyira beláthatatlan, hogy az elsőbbség megadásához max. 5 km/h ajánlott.

@D4D: Az a sorompó annál csak rosszabb helyen lehetne. Ezért kellett volna már régen aluljárót építeni oda...

@ganyager: Ilyen kialakításban tilos körforgót telepíteni. Azért van ott 2 iparvágány is, amelyek közül egyen tényleg van forgalom.

Hotyhogy 2011.03.24. 00:18:05

@vuk_: Ajjaj... Akkor mégis talán olcsóbban jönne ki a nép, ha függetlenül megvennék és oda adományoznák ezeket az államnak. Másképpen a zsebükből húzzák ki a tízszeres költséget a tolvajok.

pcmci 2011.03.24. 08:31:35

@vuk_: @záporjózsi: 43. § (3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.

szerintem elég egyértelmű, hogy ha állnak a zebra előtt, akkor kötelező megállni. az, hogy valaki szemben a zebra mögött áll (ha középen nincs járdasziget), az pont azt jelenti, hogy menetirány szerint előtte. szóval a posztoló által vázolt helyzetben bizony kötelező a megállás.

ex-dr. vuk 2011.03.24. 10:10:01

@pcmci: jogos. mondjuk ha megadja az elsobbseget akkor felolem ne alljon (vagyis kb. lepesben tud atcsorogni, annal gyorsabban nemigen)

Toto26 2011.03.24. 15:16:41

Minden nap arra járok szóval pontosan tudom milyen ott a helyzet, és az a durva a dologban, hogy a legtöbb autós tisztában van azzal hogy ott gyalogátkelőhely van, és mégis olyan tempóval mennek át a zebrán, hogy biztosan nem lennének képesek elsőbbséget adni a gyalogos részére.

Ha áll a sor a balra kanyarodóban, akkor sajnos muszáj szinte állóra fékezni és úgy átmenni azon a részen. Engem emiatt még sosem dudáltak le!

A másik irányból, a pedig nincs probléma, a gyalogos tábla jól látható, a sebesség sem lehet nagy, ugyanis egyrészt rengetegszer van traffipax és általában betartják a határokat, másrészt pedig sosem lehet tudni, hogy ki surran át még előttünk a vasúti átjáróhoz + sokaknak kilóg a hátulja és emiatt az útszűkület miatt is vissza kell venni a tempóból.

Szóval a probléma nem az, hogy nem veszik észre az autósok a zebrát, hanem az hogy leszarják!!! Amikor jól belátható minden, akkor is a gyalogosok fél órát állnak a zebra szélénél, hogy végre átengedjék őket.
Pedig a szélső sáv mellett álló gyalogost a külső sávban lévő autós tutira látja!!

Sajnos a Gyömröi úti zebrákkal szimplán az a probléma, hogy nem érdekli az autósokat hogy ott van. Majd amikor kapunk jó kis nyomkodós lámpákat, és az eddigi 1 lámpa helyett 3x kell majd megállni, akkor talán majd elgondolkoznak a dolgon.

Ja és arról nem is beszélve, hogy az autósok mit művelnek ott minden nap egymással!!
Egyenesen menő sávból átmenni a vasúti átjárón, hogy nehogy be kelljen állnia azok közé, akik már 10perce ott várakoznak.
Ha még mindig piros a vasúti átjáró lámpája, akkor pedig úgy is be lehet kerülni a sor elejére, hogy a szembesávon keresztül odaállnak. És még sorolhatnám.... Mindkét irányból, és mindkét oldalról jönnek a szabálytalan, sor elejére furakodó xxxxxxx.

Létezik egy terv egy ottani mini különszintű csomópontról! Talán 20 év múlva megépül!

Addig is piros keretes zebrákat a vaksik részére!!

titan 2011.03.24. 15:39:10

@Toto26: belső sávban autózók leszarják, hogy miért állt meg jobboldalt az autó, külső sávban autózók nem akarják "csalogatni" a gyalogost. Vagy legalábbis erre fogják. Itt a blogon is mindig meg tudják magyarázni, hogy miért is nem állnak meg...

Perillustris 2011.03.24. 15:47:45

@Toto26: @titan: Bezzeg amikor létrával mész a hónod alatt, sokkal készségesebben állnak meg. Jó tipp ez a hely a zebraakciósoknak.

titan 2011.03.24. 15:58:59

@Perillustris: vagy a süllyedő oszlopoknak ;)

dzsaszper 2011.03.25. 12:50:49

@Atesz.: A KRESZ-ben én azt látom, ilyen esetekben kötelező megállni, és meggyőződni a továbbhaladás veszélyeztetéséről. A szembejövő autó aki forgalmi okból megállt, az én szempontomból a zebra előtt van...

kispista 2011.03.25. 19:36:46

"Annak ellenére, hogy érzésem szerint minden szabályt betartottam, éppen csak sikerült elkerülni a balesetet "

Mégis mi a faszt képzelsz? Persze mindig más a hibás, és te sohasem. Dobd ki a jogsidat és járj bkv-val, ha szerinted egy zebrán kötelező 50-nel áthaladni. Mégjobb ha egy alsóbbrendű útról kanyarodsz ki egy kamion elé 50-nel. Vagy menj át minden vasúti átkelőn tilos jelzésnél, hiszen úgyiscsak ritkán jön a vonat, minek megállni.

50-nél a féktávolság vizes úton 30 m
30-nál már csak 14 m.

Néhány 30-ra lassítani képes potenciális gyilkos miatt pakoljuk tele az összes utat lámpákkal.

Aztán várjunk azokra a posztokra, amik a félperces piros miatt íródnak.

A sebességet meg egyszerűen úgy kell megválasztani, hogy a kilépő gyalogos előtt megállhassál.

kispista 2011.03.25. 19:42:32

@Atesz.:
"
Ha van életösztöne a gyalogosnak, akkor óvatosan lép ki és figyel, hogy megkapja-e a jogos elsőbbségét... "
A kresz szerint haladéktalanul kell áthaladjon.

Pont a posztoló meg a hasonló barmok miatt van az, hogy a gyalogosok 2-3* annyi idő alatt mennek át az úttesten, ezzel feltartva a megálló autósokat.
Ha mindenki normális sebességgel közelítné meg a zebrákat, akkor a gyalogos is gyorsabban áthaladhatna (nem kellene 3 m-enként megállnia 2 mp-re), így mindenki gyorsabban eljuthatna a céljához.

kispista 2011.03.25. 19:56:13

A kresz nem tiltja, hogy egy talicskát toljunk át a zebrán. És miután az úttestre léptünk, kötelesek vagyunk haladéktalanul áthaladni. Így nekünk lesz egy új talicskánk, a potenciális gyilkosok meg cserélhetik az autó elejét.

_z_ 2011.03.25. 22:23:23

Sziasztok!

Én lennék a posztoló, és mivel alapvetően nem ide szántam a levelet, elfelejtettem a végére írni a szokásost: Én vagyok a hülye.
Igen nem vezettem elég figyelmesen, de örülök, hogy itt a blogon ilyen mással még sosem fordult elő! Azonban attól tartok, hogy ez nem egy reprezentatív minta a magyar közlekedésről, tehát feltételezve, hogy az autósok egy része szintén hülye úgy vezet mint én, a hülye, ne adj isten rosszabbul, ez a gyalogátkelőhely igenis veszélyes!
Sok minden miatt lehetek hülye, de úgy érzem amiatt, hogy egy általam is használt útszakasz veszélyére megpróbálom felhívni olyanok figyelmét, akik adott esetben javíthatnak a helyzeten, nem tartozik ezek közé.
Mellékesen megjegyezném: Bármilyen hihetetlen, tényleg igyekszem betartani a sebességkorlátozásokat, és ezen a szakaszon sokan ennél jócskán gyorsabban rongyolnak bele ebbe a kanyarba (ezzel nem magamat akarom mentegetni, hanem azt alátámasztani, hogy tényleg nem éppen ideális az a kereszteződés).

Útelágazódás 2011.03.26. 14:56:13

A Gyömrőin azért a következő lámpa is megér egy misét...
A többnyire zárt gyárkapukat és a sosem használt zebrát védi a gyógyszergyárnál.
Percenként, félpercre megbénítva a forgalmat éjjel-nappal, hétvégén is.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.03.26. 15:13:11

@Útelágazódás: Hát azért az nem teljesen igaz, hogy sosem használják azt a zebrát, munkanapokon elég nagy ott az átjárkálás.

Útelágazódás 2011.03.26. 15:49:50

Persze nyilván használják, de nincs nyomógomb a gyalogoknak.

Útelágazódás 2011.03.26. 15:52:34

Azt szeretem, hogy az egyik hírben a környezetvédelem és a szállópor-koncentráció a legfontosabb, közben meg ilyen lámpákkal van tele a város.

Perillustris 2011.03.26. 20:49:10

@Útelágazódás: A poszt éppen arról szól, hogy a lámpa nélküli gyalogátkelőhelyeket leszarja a járművezetők többsége. Tehát rengeteg helyre valóben nem kellene villanyrendőr, ám muszáj, mert a balkáni mentalitástól csak ez véd meg. Sajnos még így sem 100%-osan.

Egyszerűen nem érett ez a nép a lámpa nélküli közlekedésre, mert akkor figyelni és együttműködni kellene a többi közlekedőre, közlekedővel.

záporjózsi 2011.03.27. 20:43:22

@Útelágazódás: Hétvégén azért nem kapcsolják le sárga villogóra, mert a Mázsa tér felé ott van az utolsó piros, amely néha meg tudja állítani a Gyömrőin nem épp 50-nel haladókat. Ha villogó lenne, akkor könnyen kisodródásos baleset lehetne belőle.

Útelágazódás 2011.03.29. 14:12:59

@záporjózsi:
Szopjanak le! Csak 7végén járok arra, telipakolva és 10-ből 8-szor megállít a köcsög. :(

záporjózsi 2011.03.31. 10:16:39

@Útelágazódás:
"Szopjanak le!"
Ahogy érzed. :)
"Csak 7végén járok arra, telipakolva és 10-ből 8-szor megállít a köcsög. :( "
Akkor itt a lehetőség, hogy megfigyeld a működését és próbálj zöldre odaérni. Bízom benned, menni fog! :)

CD-R80 2011.03.31. 10:30:00

@Perillustris: Ezt a balkáni szöveget neked iskolában tanították?

Perillustris 2011.03.31. 10:41:47

@CD-R80: Nem-nem. De mivel sűrűn járok Szerbiában, látom, hogy inkább az ottani közlekedési mentalitáshoz vagyunk közelebb, mint az áhított nyugatiéhoz.

CD-R80 2011.03.31. 10:56:28

Attól függ melyik részén jársz..

Perillustris 2011.03.31. 11:01:23

@CD-R80: Vajdaságban. De néha Belgrádban is. Hol jobb a helyzet?

titan 2011.04.01. 16:26:58

@Útelágazódás: nyomógomb mi? annak még nem találták fel az instant átengedő változatát valamiért. Talán túl nehéz leprogramozni :) Mindenesetre általában úgy működnek, hogy gyalog gombot nyom, és a következő ciklus elején és csakis akkor, átvált a lámpa. Ez néha érdekes helyzeteket tud szülni (ld. Bp., Golgota tér, saroktól sarokig gyalogosan 2,5-3,5 lámpaciklus)

záporjózsi 2011.04.01. 17:27:19

@titan: Feltalálták már, az önálló (és hangolatlan) zebrafedező így működik.

Útelágazódás 2011.04.01. 19:22:15

@záporjózsi: Az a szívás ott, hogy ha kijössz a kanyarból és már zöld, akkor bármelyik pillanatban válthat. Még nem fedeztem fel törvényszerűséget rajta. Hacsak azt nem, hogy ha elé érek piros lesz. :D

záporjózsi 2011.04.03. 17:01:56

@Útelágazódás: Már az esetek 50%-át kezelted, mert kanyar mögül csak kifelé ugrik eléd. Amúgy nyomógombos. Az iparvágány miatt úgyis úgy kell ott áthaladni, hogy bármikor jöhet valami (mondjuk a trafóház mögött kb. egy mozdony fér el), így fokozott figyelemmel kell megközelítsd. Amúgy Kőbányai felől ha fix 50-nel mész, akkor kb. el lehet csípni a zöld kb. közepét, de mivel nincs szinkronban a két lámpa, el tud mászni. Viszont olyan rövid a gyalognak, hogy ha a kanyarnál látom, hogy vált, motorfékkel simán fogok annyit, hogy pont váltson. Persze ha nagy autóval vagy, akkor más...

titan 2011.04.04. 15:33:32

@záporjózsi: és hol lehet ilyet látni? csak mert eddig sosem láttam...

záporjózsi 2011.04.04. 22:42:51

@titan: Hangolt van az M5 bevezetőn (ami nem is Gyáli út, de már nem Nagykőrösi út), hangolatlan meg pl. ahogy a 173-as busz átér Palotára a felüljáró után (Molnár Viktor u. mh.). De más helyen is láttam, főleg kültelken.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása