Zoltántól kaptunk egy levelet, amit ő már 6 héttel ezelőtt elküldött a X. kerületi Önkormányzatnak és azóta sem kapott rá választ. Ezért most elküldte nekünk is és két internetes újságnak is, bízván abban, hogy esetleg történik valami a nyilvánosság bevonásával. Bár a helyzet szerintem nem ilyen egyszerű, mert ehhez kevés önmagában a kerület, fővárosi útról van inkább szó. De legalább egy válaszlevelet küldhettek volna.
A szóban forgó kereszteződés valóban egy negatív mintapélda, van itt minden; vasúti átjáró (5 percenként lezárva - emiatt folyamatos torlódás), beláthatatlan kanyar, nagy forgalom és rengeteg kátyú, a főútvonalon meg szeretnek gyorsan menni, egy szóval, sok a veszélytényező. A levél elsősorban a kereszteződés után (kifelé irányban) található zebra elhelyezésére hívja fel a figyelmet, ami rátesz még az előbbiekre egy lapáttal. Kaptunk hozzá képet is, amiben látható, mi minden okozhat veszélyhelyzetet. Ha rákattintotok, akkor megnyílik nagyban.
Tisztelt Polgármesteri Hivatal!
Ma reggel majdnem elütöttem egy gyalogost a Gyömrői-Kőér-Vaspálya utcák kereszteződésében (vasúti átkelőhely mellett). Annak ellenére, hogy érzésem szerint minden szabályt betartottam, éppen csak sikerült elkerülni a balesetet (ráadásul e helyen a többség nem tartja be a sebességhatárt), ezért úgy érzem, hogy a kereszteződés/gyalogátkelőhely felépítése nem megfelelő.
Leírom az esetet: A Vaspálya utcán haladtam a belső sávban a Liget tértől a Richter gyógyszergyár felé. A sorompó éppen zárva volt, ezért szokás szerint feltorlódott a kocsisor, mind a Richter felé a jobbra kanyarodó sáv, mind a Kőér utca felől a vasúti átkelőhelyen átkelni szándékozók, mind pedig a másik irányban a Richter felől érkezők a balra kanyarodó, belső sávban. A szemben álló sor miatt a kanyarba nem lehetett belátni. A sorompó előtt feltorlódó autók, ill. egy nagy kátyú miatt kikerülésre kényszerültem, ami szintén csökkentette a belátható útszakaszt. Ekkor ezek után lépett ki a gyalogos a zebrán, az álló autók közül. Az egyenes, tehát belátható szakasz a gyalogátkelő előtt kb. 30 méter, ami a kissé csúszós út miatt éppen nem volt elég az 50 km/h-ról történő megállásra. Szerencsére a gyalogos mögé csúsztam csak be. (ábrát lásd a mellékletben)
Tudom, az útviszonyok, ill. gyalogátkelőhely miatt mehettem volna lassabban, azonban úgy gondolom, hogy a kereszteződés felépítése veszélyes! Torlódó sor, kanyar csökkenti a belátható szakaszt, és a gyalogátkelő túl közel van a kereszteződéshez. Ehhez hozzá lehet még venni, hogy a többség itt nem 50-el, hanem inkább 60-70 km/h-val megy, és a gyalogátkelő ritkán van használva, ami miatt a sűrűn erre járó autós nem számít gyalogosra. Úgy gondolom, hogy a veszélyes állapot javítható lenne a gyalogátkelő kereszteződéstől távolabbra helyezésével, vagy lámpás átkelő (a ritka használat miatt nem automata, hanem nyomógombos) telepítésével!
Megjegyzem a veszélyhelyzet nem csak ebből az irányból áll fenn, hanem a másik irányból is, ahol közvetlenül az álló sor mellett haladva csak későn észlelhető a gyalogos.
Kérem, foglalkozzanak az üggyel!
Palex 2011.03.23. 08:34:53
És nem másokra mutogatni, hogy ők esetleg még figyelmetlenebbek.
Ennyi.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.03.23. 08:40:22
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.03.23. 08:41:24
Palex 2011.03.23. 08:47:32
Van neked jogsid ember?
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.03.23. 08:57:54
Rock me Amadeus 2011.03.23. 08:59:21
Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2011.03.23. 09:05:00
Reggie 2011.03.23. 09:06:13
En azt javaslom a postironak, hogy egyszerre maximum egy szabalyt szegjen meg. Tehat ha pl. gyorshajtani szeret, akkor fokozottan figyeljen a forgalomra es igy a zebrara is, hogy idoben tudjon reagalni. Ha valahol nem lehet ugy gyorshajtani, hogy ne veszelyeztessen senkit, akkor ne hajtson gyorsan.
(Mondjuk a vicces megoldas az lenne az onkormanyzattol, hogy 30-as tabla+nehany rendor trafizni. Ha mar valaki hulye es meg reklamal is melle, meg is erdemelne szerintem. Mert ebbol a sztoribol az jon le, hogy "Csinaljal mar valamit, hogy nyugodtan gyorshajthassak!")
Reggie 2011.03.23. 09:08:51
Tehat relativ gyorshajtott.
Perillustris 2011.03.23. 09:13:59
Az meg egyenesen abszurd, hogy "a sűrűn erre járó autós nem számít gyalogosra". Hát bazz, pont neki kell igazán számítania, különösen ha az átkelőt nem lehet belátni. Ha 50 méterrel arrébb lenne a zebra, akkor sem javulna a helyzet, a lámpás átkelő meg felesleges és egyébként is drága, hiszen alacsony forgalmú az átkelő.
A 60-70-et meg majd megoldja egy fix sebességmérő, melyik előbb-utóbb úgyis ellepik az országot.
titan 2011.03.23. 09:24:10
Hirdetes 2011.03.23. 10:09:29
Mondjuk az se 100-as aki ott 50nel megy szar időben mert ugye ezt írta.
qwertzu 2011.03.23. 10:10:48
Amúgy az önkormányzat, ha tesz valamit, a legolcsóbb megoldást fogja választani, és kitesz egy 30-as táblát és kész.
A kockázat csökkentéséért még a rendőrség is sokat tehetne, ha a hozzád hasonlóan figyelmetlenül vezetőket megkínálná egy csekkel, és néhány ponttal.
dzsaszper 2011.03.23. 10:32:35
Szóval, itt konkrétan a balesetveszélyt a szabálytalan autósok okozzák, hiszen a piros nyíl mentén az autónak meg kellene állnia a zebránál.
Igaz, ez torlódást okozhat a Gyömrői kivezető oldalán, ami fokozza a torlódást minden más irányból. De még mindig jobb, mint a balesetveszély.
...Ahoj... 2011.03.23. 10:41:12
Állítólag megváltozott a forgalmi rend, de akkor a sávfelfestéseket nem kéne átmódosítani?
mohopasi 2011.03.23. 10:47:20
dzsaszper 2011.03.23. 10:54:23
Lipi1945 2011.03.23. 10:59:42
mohopasi 2011.03.23. 11:01:14
Lipi1945 2011.03.23. 11:05:49
Az, hogy esetleg betartsa a szabályokat, és óvatosabban közlekedjen egy olyan helyen ahol ő maga is tudja, hogy veszélyes, na ez az opció, ha jól értem fel sem merül.
És szerintem is az lessz az intézkedés (ha lessz), hogy 30 vagy 40 es tábla, plussz mérés. De akkor meg várhatjuk a posztot, a feleslegesen kirakott tábláról ahol a rendőrök kaszálnak.
Lipi1945 2011.03.23. 11:11:19
A jobbrakanyarodó sávon át a járdaszigetre és onnan át a túloldalra.
Lipi1945 2011.03.23. 11:24:25
Ez kell nekünk?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.23. 11:27:22
záporjózsi 2011.03.23. 11:32:26
A Kedves Ügyfél a választ magának megadta. Igen, itt az 50 km/h sok esetben nm alkalmazható. Viszont sok esetben igen, ezért az állandó sebességkorlátozás nem lenne célravezető.
"azonban úgy gondolom, hogy a kereszteződés felépítése veszélyes!"
Ebben meg igaza van, csak nem azért, amit leírt. Ezt a csomópontot újonnan már nem engedélyeznék, de a jelenlegi állapot tűrt.
"Ehhez hozzá lehet még venni, hogy a többség itt nem 50-el, hanem inkább 60-70 km/h-val megy"
Ez jó tipp, a yard itt fog majd traffizni. Bár mivel értelme lenne, ezért inkább nem... A levélírónak abban igaza van, hogy el lehetne gondolkozni kifelé egy 60-ason, de elég sűrűn vannak betorkolló utak.
"a sűrűn erre járó autós nem számít gyalogosra."
Azért van kitáblázva, hogy számítson.
"a veszélyes állapot javítható lenne a gyalogátkelő kereszteződéstől távolabbra helyezésével"
Ott már van egy lámpás zebra. (Gyógyszergyár)
"vagy lámpás átkelő (a ritka használat miatt nem automata, hanem nyomógombos) telepítésével!"
Annak a vasúttal összehangoltan kellene működni. Nem megoldhatatlan, de indokolatlan hülyeségeket okozna. Nem szerencsés...
záporjózsi 2011.03.23. 11:33:27
záporjózsi 2011.03.23. 11:36:48
Alacsony forgalmú időben 50-nel simán be lehet venni a kanyart a gyalogosok veszélyeztetése nélkül. (Utána van egy beláthatatlan iparvágány, amiatt amúgy is lassítani kell, mert ott meg a vonatnak van elsőbbsége...)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.23. 11:42:05
Szerintem is, bár akkor neked egy ideig nem lesz jogsid...
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.23. 11:50:40
Ha ismeretlen helyen járok, csökkentem a szokásos sebességemet és jobban tekergetem a fejem, mi hol várható
randomuser1 2011.03.23. 12:04:52
jelen esetben az autóvezetést.
tele van a város álló kocsisorokkal meg 2*2 sávos utakat átszelő, nem épp zebrákkal
meg busz/parkoló autók takarásából kiugrabugráló gyalogosokkal.
meg 70-es táblás, kátyús utakkal, amik semmi kedvezményt nem adnak a futóművesnél.
titan 2011.03.23. 12:11:36
@...::: Flúgos Kamionos :::...: áh, csak kapna pár pontot szerintem a gyorshajtás meg az elsőbbségadás elmulasztása miatt, esetleg egy kis pénzbüntit, de attól még megmarad a jogsija, kivéve ha olyan hülye mint a nemrég író posztoló, aki gyűjtögető életmódot folytatott :)
Atesz. 2011.03.23. 12:12:33
Ha van életösztöne a gyalogosnak, akkor óvatosan lép ki és figyel, hogy megkapja-e a jogos elsőbbségét...
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.23. 12:59:11
záporjózsi 2011.03.23. 13:38:07
ex-dr. vuk 2011.03.23. 15:02:03
Fel kene mar fogni, hogy az, hogy az abszolut megengedett sebesseggel mesz, az meg nem feltetlenul szabalyos. Millio+1 korulmeny miatt kevesebb a megengedett (pl. gyalogatkelo, ahol a masik savban allnak, ami mellett elhaladni kresz szerint csak akkor szabad, ha meggyozodtel hogy nem kell gyalognak elsobbseget adnod - hat igen, ezt nem 50-nel lehet megcsinalni...).
Szoval a helyedben atertekelnemazt, hogy "érzésem szerint minden szabályt betartottam", mert ezekszerint gyorshajtas volt az ok.
Dagosta 2011.03.23. 16:25:22
titan 2011.03.23. 16:34:43
ganyager 2011.03.23. 17:56:27
ganyager 2011.03.23. 17:56:56
jelentéktelen alak 2011.03.23. 18:24:25
"ráadásul e helyen a többség nem tartja be a sebességhatárt), ezért úgy érzem, hogy a kereszteződés/gyalogátkelőhely felépítése nem megfelelő."
Mi az, hogy azért mert a többség nem tartja be a szabályt építsük át az akármit is????
Nem a szabályt kellene betartatni???
Eszem megáll, hogy mit kellene még tenni, hogy a kedves szabálytalankodóknak még inkább a kedvébe járjunk!
Az út olyan, amilyen. Lehetne jobb, de nem jobb. Ilyen. Tessék hozzá alkalmazkodni!
A következő követelés az volna, ha oda lámpát tesznek, hogy építsenek aluljárót, mert sok szabálytalan autósnak, derogál megállni a pirosnál és még a végén véres lesz az autója, ami ügye tűrhetetlen.
Hová fajultak az értékrendek?
Az ősembernek volt annyi esze, hogy felöltözött a hidegben, nem pedig reklamált a melegért. Vagyis alkalmazkodott a körülményekhez. A mai ember, miért felejtette el ezt?
pengusz 2011.03.23. 19:45:21
Mivel tudod, hogy itt rendszeresen gyorshajtanak mások (természetesen te nem), ezért gondolom többször jártál már erre felé. Ezek szerint neked ismerned kell a helyet, és fokozott figyelemmel megközelíteni a veszélyes gyalogátkelőt. Ha így tettél volna nem okoztál volna veszélyhelyzetet.
D4D 2011.03.23. 20:09:12
Relatív gyorshajtásra guglizzál már rá!
Ha a sorompóhoz állóktól nem látom be az utat, akkor lassabban megyek. Még én is, pedig szeretem tolni neki.
D4D 2011.03.23. 20:11:07
Perillustris 2011.03.23. 20:17:47
@Dagosta: Könnyen szórod a tízmilliókat. Egészségesebb felfogású helyeken lámpákat szerelnek le, hogy az emberek újra megtanuljanak körültekintően és figyelmesen közlekedni.
leaping cat 2011.03.23. 20:37:34
Hotyhogy 2011.03.23. 21:13:56
pcmci 2011.03.23. 22:23:44
ha áll egy otó a zebra előtt (és szemben oldalon a zebra mögött, az előttinek számít), akkor meg kell állni (nem opció, hanem kötelező), és csak akkor szabad tovább indulni, ha nincs gyalog.
ez nem relatív gyorshajtás, hanem olyan, mintha a stop táblát szelektíven értelmezné a posztoló.
ex-dr. vuk 2011.03.23. 23:56:06
kell zsebbe is menni. nem is egybe.
ex-dr. vuk 2011.03.24. 00:00:58
záporjózsi 2011.03.24. 00:14:54
@pcmci: Nem kell megállni, de annyira beláthatatlan, hogy az elsőbbség megadásához max. 5 km/h ajánlott.
@D4D: Az a sorompó annál csak rosszabb helyen lehetne. Ezért kellett volna már régen aluljárót építeni oda...
@ganyager: Ilyen kialakításban tilos körforgót telepíteni. Azért van ott 2 iparvágány is, amelyek közül egyen tényleg van forgalom.
Hotyhogy 2011.03.24. 00:18:05
pcmci 2011.03.24. 08:31:35
szerintem elég egyértelmű, hogy ha állnak a zebra előtt, akkor kötelező megállni. az, hogy valaki szemben a zebra mögött áll (ha középen nincs járdasziget), az pont azt jelenti, hogy menetirány szerint előtte. szóval a posztoló által vázolt helyzetben bizony kötelező a megállás.
ex-dr. vuk 2011.03.24. 10:10:01
Toto26 2011.03.24. 15:16:41
Ha áll a sor a balra kanyarodóban, akkor sajnos muszáj szinte állóra fékezni és úgy átmenni azon a részen. Engem emiatt még sosem dudáltak le!
A másik irányból, a pedig nincs probléma, a gyalogos tábla jól látható, a sebesség sem lehet nagy, ugyanis egyrészt rengetegszer van traffipax és általában betartják a határokat, másrészt pedig sosem lehet tudni, hogy ki surran át még előttünk a vasúti átjáróhoz + sokaknak kilóg a hátulja és emiatt az útszűkület miatt is vissza kell venni a tempóból.
Szóval a probléma nem az, hogy nem veszik észre az autósok a zebrát, hanem az hogy leszarják!!! Amikor jól belátható minden, akkor is a gyalogosok fél órát állnak a zebra szélénél, hogy végre átengedjék őket.
Pedig a szélső sáv mellett álló gyalogost a külső sávban lévő autós tutira látja!!
Sajnos a Gyömröi úti zebrákkal szimplán az a probléma, hogy nem érdekli az autósokat hogy ott van. Majd amikor kapunk jó kis nyomkodós lámpákat, és az eddigi 1 lámpa helyett 3x kell majd megállni, akkor talán majd elgondolkoznak a dolgon.
Ja és arról nem is beszélve, hogy az autósok mit művelnek ott minden nap egymással!!
Egyenesen menő sávból átmenni a vasúti átjárón, hogy nehogy be kelljen állnia azok közé, akik már 10perce ott várakoznak.
Ha még mindig piros a vasúti átjáró lámpája, akkor pedig úgy is be lehet kerülni a sor elejére, hogy a szembesávon keresztül odaállnak. És még sorolhatnám.... Mindkét irányból, és mindkét oldalról jönnek a szabálytalan, sor elejére furakodó xxxxxxx.
Létezik egy terv egy ottani mini különszintű csomópontról! Talán 20 év múlva megépül!
Addig is piros keretes zebrákat a vaksik részére!!
titan 2011.03.24. 15:39:10
Perillustris 2011.03.24. 15:47:45
titan 2011.03.24. 15:58:59
dzsaszper 2011.03.25. 12:50:49
kispista 2011.03.25. 19:36:46
Mégis mi a faszt képzelsz? Persze mindig más a hibás, és te sohasem. Dobd ki a jogsidat és járj bkv-val, ha szerinted egy zebrán kötelező 50-nel áthaladni. Mégjobb ha egy alsóbbrendű útról kanyarodsz ki egy kamion elé 50-nel. Vagy menj át minden vasúti átkelőn tilos jelzésnél, hiszen úgyiscsak ritkán jön a vonat, minek megállni.
50-nél a féktávolság vizes úton 30 m
30-nál már csak 14 m.
Néhány 30-ra lassítani képes potenciális gyilkos miatt pakoljuk tele az összes utat lámpákkal.
Aztán várjunk azokra a posztokra, amik a félperces piros miatt íródnak.
A sebességet meg egyszerűen úgy kell megválasztani, hogy a kilépő gyalogos előtt megállhassál.
kispista 2011.03.25. 19:42:32
"
Ha van életösztöne a gyalogosnak, akkor óvatosan lép ki és figyel, hogy megkapja-e a jogos elsőbbségét... "
A kresz szerint haladéktalanul kell áthaladjon.
Pont a posztoló meg a hasonló barmok miatt van az, hogy a gyalogosok 2-3* annyi idő alatt mennek át az úttesten, ezzel feltartva a megálló autósokat.
Ha mindenki normális sebességgel közelítné meg a zebrákat, akkor a gyalogos is gyorsabban áthaladhatna (nem kellene 3 m-enként megállnia 2 mp-re), így mindenki gyorsabban eljuthatna a céljához.
kispista 2011.03.25. 19:56:13
_z_ 2011.03.25. 22:23:23
Én lennék a posztoló, és mivel alapvetően nem ide szántam a levelet, elfelejtettem a végére írni a szokásost: Én vagyok a hülye.
Igen nem vezettem elég figyelmesen, de örülök, hogy itt a blogon ilyen mással még sosem fordult elő! Azonban attól tartok, hogy ez nem egy reprezentatív minta a magyar közlekedésről, tehát feltételezve, hogy az autósok egy része szintén hülye úgy vezet mint én, a hülye, ne adj isten rosszabbul, ez a gyalogátkelőhely igenis veszélyes!
Sok minden miatt lehetek hülye, de úgy érzem amiatt, hogy egy általam is használt útszakasz veszélyére megpróbálom felhívni olyanok figyelmét, akik adott esetben javíthatnak a helyzeten, nem tartozik ezek közé.
Mellékesen megjegyezném: Bármilyen hihetetlen, tényleg igyekszem betartani a sebességkorlátozásokat, és ezen a szakaszon sokan ennél jócskán gyorsabban rongyolnak bele ebbe a kanyarba (ezzel nem magamat akarom mentegetni, hanem azt alátámasztani, hogy tényleg nem éppen ideális az a kereszteződés).
Útelágazódás 2011.03.26. 14:56:13
A többnyire zárt gyárkapukat és a sosem használt zebrát védi a gyógyszergyárnál.
Percenként, félpercre megbénítva a forgalmat éjjel-nappal, hétvégén is.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.03.26. 15:13:11
Útelágazódás 2011.03.26. 15:49:50
Útelágazódás 2011.03.26. 15:52:34
Perillustris 2011.03.26. 20:49:10
Egyszerűen nem érett ez a nép a lámpa nélküli közlekedésre, mert akkor figyelni és együttműködni kellene a többi közlekedőre, közlekedővel.
záporjózsi 2011.03.27. 20:43:22
Útelágazódás 2011.03.29. 14:12:59
Szopjanak le! Csak 7végén járok arra, telipakolva és 10-ből 8-szor megállít a köcsög. :(
záporjózsi 2011.03.31. 10:16:39
"Szopjanak le!"
Ahogy érzed. :)
"Csak 7végén járok arra, telipakolva és 10-ből 8-szor megállít a köcsög. :( "
Akkor itt a lehetőség, hogy megfigyeld a működését és próbálj zöldre odaérni. Bízom benned, menni fog! :)
CD-R80 2011.03.31. 10:30:00
Perillustris 2011.03.31. 10:41:47
CD-R80 2011.03.31. 10:56:28
Perillustris 2011.03.31. 11:01:23
titan 2011.04.01. 16:26:58
záporjózsi 2011.04.01. 17:27:19
Útelágazódás 2011.04.01. 19:22:15
záporjózsi 2011.04.03. 17:01:56
titan 2011.04.04. 15:33:32
záporjózsi 2011.04.04. 22:42:51