Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Reflektor és büntetősatu

2011.03.28. 08:02 :: Don Blasius

Sajnos időnként előfordulnak olyan figurák az utakon, akik valahogy nem veszik tudomásul, hogy nem egyedüli résztvevői a forgalomnak. Beatrix történetében is egy ilyen autós a másik szereplő, tényleg szerencse, hogy nem történt baleset. Talán egyetérthetünk abban, hogy a 6-os út bevezető szakasza még nem autópálya. Ha meg valaki súlyosan szabályt sért, akkor inkább maradjon csendben és örüljön, hogy a másik fél helyette is odafigyelt és megúszták a csattanást. Hogy ezek után még neki álljon feljebb, az ilyen  reakción nem csodálkozom, sajnos manapság elterjedt primitív szokás. Persze tolólapos Kraz előtt már nem lennének ilyen bátrak/hülyék.

 

A 6-oson Budafoktól kifelé autóztunk a barátainkkal régi Volkswagen típusú autónkkal a külső sávban. Hogy a Camponához lekanyarodhassak át kellett sorolnom a belső sávba. Esett az eső, ezért nagyon óvatosan, indexelve húzódtam volna a belső sávba. Óvatosságomat egy kb. 120-szal érkező Mazda felkapcsolt reflektorral  díjazta – bár semmi szabálytalanságot nem követtem el, hiszen a kisorolás megkezdésénél még nyoma sem volt.

 

 

 

Visszahúzódtam, hogy helyet engedjek neki, és utána kisoroltam. Egy pillanatra villantottam, hogy felesleges volt totál felkapcsolt refivel közlekednie, mert nyilván a szituáció abból a helyzetből keletkezett, hogy ő a megengedettnél jóval nagyobb sebességgel közlekedett – ezt neki is tudnia kellett volna. Nos erre az ő reakciója az volt, hogy állóra fékezte előttem az autóját.. kis híja volt hogy nem vágódtunk bele az autójába. Nagyon megijedtünk mindannyian az autóban – hiszen hátul két kisgyermek is ült. Ezúton is üzenni szeretném a KCH-998-as Mazda vezetőjének, hogy továbbra sem tartom hibásnak magam a történtekért, valamint az hogy az autók teljesítménye és képességei nem egyformák, és hogy a rutinom és az őrangyalok segítségével valahogy megálltunk mögötte, de majdnem megölt egy családot! Remélem, hogy egyszer eljut hozzá és okul az esetből!

131 komment

Címkék: budapest közlekedés autó erőszak veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alikam 2011.03.28. 12:45:08

Amúgy miért van az, hogy mindig a belső sávban emberkednek a rutintalan noob-ok?
Az esetek többségében, ha baleset van, érdekes, mindig a belső sávban látom a szép kis koccanásokat. Nem reprezentatív.

mohopasi 2011.03.28. 13:06:39

Értem én a történet írójának baját, sok ilyen hülye van. Meg azt is értem, hogy ilyen esetben mindenki a maga szempontjának megfelelően éli meg majd írja le a történetet. Ezesetben kicsit tényleg sánta lett.

Mertcsak 2011.03.28. 13:09:09

Biztos,hogy 120-al érkezett a Mazda/Seat?
Csak mert tapasztalatból mondom,hogy az autósok nagy része képtelen felméri a többi közlekedő sebességét és távolságát.

2011.03.28. 13:30:03

@Mertcsak: Nyilván a posztot toló ezt léptelen megállapítani.

Viszont szép színes a történet, 120ról satuval állóra fékezett Mazda(Seat... szép volt posztoló! a többi info is ilyen pontos?) mögött milyen öreg vw áll meg? Csak azért szeretném tudni, hogy ha lesznek idővel gyerekek akkor tudjam milyen autót kell vennem.

A büntető féket amúgy még elítélem! Ha jogos, ha nem.

Simet 2011.03.28. 14:17:08

@Zozzancs: Ja én is ezt szoktam. De nyitott kocsiban enyhén hülyének néznek. Tapasztalat... :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.28. 14:36:35

@Leadfoot:
Nono, lehet vizsgálni a satufékezés jogosságát
is, pláne 2sávoson és a szitu ismeretében

Leadfoot 2011.03.28. 14:41:04

@horex: Persze, csak ilyenkor azt mondja az ember, hogy kiszalad elé egy kutya. Tanú nincs, és röhög a markába.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.28. 14:46:23

Szeretem a sok okost!
Ne előzzön/huzodjon a belső sávba mert gyerek ül hátul?
Ne menjen a belsőbe mert öreg VW?
Ne menjen a belsőbe 90-100-zal mert előtte valaki még lassabban megy?
Ne menjen a belsőbe mert 120-szal jön valaki szabályatlanul?

Találtok minden fasságot ,csakhogy irhassatok valamit a poszttolóra
Elég sokszor kijönnek elém, bevágnak elém stb, sok az olyan szitu amikor lassitani/fékeznem kell és soha nem kapott el ezért a düh
Hétvégén két nagy töbsávos kereszteződés is akadt sárga villogóval, nem kezdtem az elsőbbségem tudatával nyomulni, átengedtem a keresztbejövők közül párat
Mér' ne? Késtem vagy 15mp-et a hazaútbol

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.28. 14:49:17

@Leadfoot:
Háát, lehet bizony,mert egy tanu eggyel szemben
Ilyenkor szeretnék lenni utcaiharcos jellem és termet
Szép lassan odaballagni az autóhoz és megkopogtatni az ablakát...
:)

Reggie 2011.03.28. 14:53:28

Lehet, hogy velem van a baj, de nekem meg sosem tunt fel a semmibol egy auto sem. Szerintetek mit csinalok rosszul?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.28. 14:57:22

@Reggie:
Semmit
Keveset vezecc

Anno Németben hasitottam Zsigulival a pályán és beértem egy CV2 Citroent,oszt kapásbol megelőztem
Néztem a tükörbe , semmi és máris ott termett valami hulye német vagy 160-nal
Azután egyböl meggondoltam hogy előzök ilyen
Zsiga-német pálya kombónál
:))

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2011.03.28. 15:04:31

Egy hibát követett el a posztoló.

A villantást. Az ilyen barmokat hagyni kell menni és ignorálni.

"streetfighter" 2011.03.28. 15:20:56

Na, ezek azok a szituációk, amit mind a két fél máshogy ír le.
A posztoló a balfék, a másik a szágoldozó.
Ha ez a kettő találkozik, ott nagy önuralomra van szükség mindkét oldalról.
Én is rühellem, ha kijön elém egy bénázó szerencsétlen 40-nel, mikor én 90-nel rég elsuhannék mellette, és még mindig lenne ideje kisorolni.
Az ilyen nem érzi a távolságot és a sebességet sem. Tapasztalatlan ill. tehetségtelen.
A posztoló észre sem vette volna, ha a másik nem refizik rá, de azért leírja, hogy felesleges refivel jönni. :) Még hülye is. De jóindulatu hülye, mert visszahúzódott. Az ilyen megnyilvánulást nagyon szoktam díjazni, és meg szoktam köszönni.
A büntetőfékezés viszont iszonyú bunkó és baleset veszélyes dolog, ezért elítélem a száguldozót, főleg, hogy visszahúzódott a posztoló. Az utána lévő refi villantás az ilyen esetben nem oszt nem szoroz, a hozzállás a lényeg, az meg nagyon pozitív volt. Lehet, hogy csak a bénaság és a félelem táplálta, de ez már egy másik történet. :)

záporjózsi 2011.03.28. 15:51:46

@Reggie: Túl sokat szépítkezel a tükörben. ;)

randomuser1 2011.03.28. 16:23:53

kitalálom, hétvégén esett meg ez a rettenetes tragédia.
persze attól a büntetőfékezés még alpári dolog. dupla-piros ködzárófény a tuti :)

2011.03.28. 17:11:17

Velem is volt már hogy miközben a sebességhatárokat felülről súrolva autóztam, majdnem bejött elém egy szerencsecsomag, de visszament amikor észrevett.
Mondjuk én nem tartom magam fogyatékos baromnak, úgyhogy nem satufékkel díjaztam a segítőkészségét (de az is lehet hogy csak megijedt, mind1) hanem minél gyorsabban elpucoltam mellette hogy be tudjon jönni a belsőbe ahogy azt eltervezte, majd vészvillogóval megköszöntem.

@"streetfighter": Nagyjából a te véleményeddel értek egyet. Idegbeteg majom vs. tapasztalatlan vezető (nem írom hogy béna, lehet hogy belejön előbb-utóbb).

Hurri Kán 2011.03.28. 19:04:29

Szerintem ez volt már...

jelentéktelen alak 2011.03.28. 19:47:20

Sok éve egy majom innen nem messze lökött majdnem le az útról. Én a külsőben mentem a megengedett 60-al, a belsőben 80-100 körül mentek a többiek.
Annak az idiótának kevés volt a belső sáv tempója és a kivágott a külsőbe, hogy jobbról előzzön. Aztán mikor meglátott engem, füstölve fékezett. Ha nem adok gázt, akkor tuti utol ér.

Biztosan mindenkinek azt meséli, hogy milyen Mayer sofőr, mert mindenkinél gyorsabb és még nem volt balesete sem...
A tökömért kell tolakodni?

''autónepper.'' 2011.03.28. 20:39:14

@1kutya: a sikeres emberek az Arénába járnak;):D:D:D:D

Hotyhogy 2011.03.28. 21:02:28

Hogyha tanuló vezetőknek, jogosítványuk elnyerése előtt, nem tanítják azt a hivatalos tananyag részeként, hogy hogy ítéljék meg szabálytalanul nagy sebességgel közlekedő járművek sebességét, akkor ugyan hogy is lehetne elvárni tőlük azt, hogy meg tudják ítélni az oly rendkívüli tartományba eső sebességeket?

Itt látható világosan a szabálytalan gyorshajtók veszélyeztetésének egyik oldala. Ők nem várhatják el a szabályos közlekedőtől, hogy az ítélje meg jól az ő rossz sebességüket és aszerint cselekedjen.

A szabályos vezetőnek nem kell olyan képesség amire nem tér ki a hivatalos tananyag, s amit sem ő, sem oktatói nem fejlesztenek benne kiképzése során semmilyen eszközzel.

A szabálytalan gyorshajtók, akikkel kihágásuk elkövetése közben valamily forgalmi helyzetbe kerül a szabályos autós, nem hívhatják tehát ez utóbbit hülyének, és nem lehet semmilyen alapja az elvárásuknak, hogy ez megítélje biztonságosan azt az ő rendkívüli sebességüket.

Az az ügyesség hiányzik, nem adatott meg neki, és nem fejlesztette azt sem életbeli sem szimulátoros begyakorlással, hiszen nem is kellett. Nem vizsgázott belőle, nem kérték számon tőle. Nem mesterége az autó versenyzés sem, aminő sportban arra a képességre szükség van.

A közúton logikusan, hivatalosan nincs szükség arra a megítélő képességre. Na most ha azt mondják a gyorshajtók, hogy de bizony szükséges, akkor azt a szükséget csak ők okozzák, és az egész vitájuk egy érvénytelen handabanda. Képmutató, hamis érv lenne az, hogy levessék magukról és áthelyezzék a felelősséget a biztonságért másokra.

Az olyan lenne, hogy például én komiszul köpködök körös körül, és körülöttem panaszkodnak, hogy rájuk csöppen a nyál, de én azt mondom, legyen vízhatlan esőkabátjuk, mert arra szükség van.

De nincs, mert nem kellene, mert nincs eső, csak én csinálom azt, és én vitázom szemtelenül és arrogánsan, hogy ők vigyázzanak.

Minden szabálytalan közúti gyorshajtó tartsa jól észben, hogy semmilyen alapon nem várhatja el mások biztonságos fölbecsülését az ő szabálytalan és nem biztonságos, túl nagy sebességüknek.

Mertcsak 2011.03.28. 21:13:32

@Hotyhogy:

Itthon szerzel vezetői engedélyt. Egyszer Németországba kell menned autóval. Suben után 220-al megelőz a tokos. Ott helyben szörnyet fogsz halni az ijedségtől?!

Hotyhogy 2011.03.28. 21:27:48

@Mertcsak: Nem halok. :D

Mindenhol csak úgy szabad vezetni, hogy szabályos sebességet ott mindenkor biztonságosan föl tudjunk becsülni.

Mások szabálytalan sebességének biztonságos fölbecsülését nem lehet senki számára kötelezővé tenni.

A nagy de szabályos sebességű megkülönböztető hang és fényjelzésű járművek közeledését, jelenlétét, éppen e különleges jelzéseik közvetítik a többi közlekedőnek.

A szabálytalan gyorshajtó veszélyes túlsebessége fölmérhetetlen egy arra szolgáló, kötelező képesség nélkül. S olyan kötelezés olyan képességre nincs.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.03.28. 21:32:30

@horex: nincs ezzel semmi baj. Lehet csak nekem volt szerencsém, de amikor én arrafelé jártam (münchen, frankfurt, nürnbeg) nem villogtak, nem dudáltak, látták, hogy előzők. Befejeztem, kihúzódtam, mindenki ment tovább dolgára. Az is hozzá tartozik, ott nem vágtak be elém mint itthon@Leadfoot: , hogy 140-ről kell majd' 0 méteren 80~90 -re lassítani.

az utcaiharcos mondatot nem fejezted be.
"... megkopogtatni az ablakát, majd kedvesen megkérni, hogy integessen a (kandi)kamerának" :)
pl (nem reklámnak szánom), 25K-t pedig megér
www.metroman.hu/index.php?oldala=menu.php&oldal=termek_reszlet.php&utvonal=;;244;;44;;0;&mp=mp.php&szulo=244&nyit=244&tazon=2795

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.03.28. 21:39:59

@jelentéktelen alak: (nomen est omen?) nem biztos, hogy ő is jelentéktelen alak :)
lehet sietett az arénába ... csirkefarhátért

záporjózsi 2011.03.28. 23:07:12

@cork77: Próbáld meg villogó és kék dekoráció nélkül. ;)))

jelentéktelen alak 2011.03.28. 23:19:55

@Mertcsak: Eléggé nem mindegy, hogy kell-e számítani arra, hogy 200-al érkezik valaki, vagy nem.
Annak ellenére nem mindegy, hogy körültekintően kell vezetni.

jelentéktelen alak 2011.03.28. 23:25:05

@donfuligjimmy: Érdekes dolog ez a szerencse. Elém sehol nem szoktak bevágni, ha gyorsan megyek (ez a limit szerinti maximumot jelenti, vagy 150-160-at, ahol lehet).

Persze előfordult már,, de igen ritka, hogy pályán a ilyesmi miatt a fékre kelljen lépnem...

tundrazuzmo (törölt) 2011.03.28. 23:41:14

@horex: "Találtok minden fasságot ,csakhogy irhassatok valamit a poszttolóra"

Na végre, valaki aki tisztán látja a szituációt! :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.28. 23:45:16

@donfuligjimmy:
Ha kivágódik mindkét ajtó és duplaszekrények tornyosulnak fölém, akkor szerényen mondom hogy "sőt az én anyámat", és csak gondoltam megkinálom magukat cigarettával
:)

Hotyhogy 2011.03.28. 23:47:01

@jelentéktelen alak: Igen. Például, a Magyar utakon, egy ott tiltott 200-as sebességgel viharzó rendszegőnek kötelessége lenne egy ott szintén tiltott 500-zal viharzó közlekedő társának a sebességére számítania, és azt ügyesen felbecsülnie?

Persze, hogy nem. S lehet, hogy nem is tudná, mert nem szokott ő hozzá olyan őrültekhez, mint ez az utóbbi. Csak az őhozzá hasonlókhoz szokott hozzá. S érezné is talán, hogy az ő 200-ával ő milyen egy kisfiú! :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.28. 23:49:50

@Leadfoot: ebbe ne legyel biztos, ez a maniatok, nem mindig a hatulrol belemeno a hibas
kulturorszagokban
@Darren79:
tragedia, hogy minden napos
@Csigorin:
neked is, miert lennel hibas, h afektavon belul bemennek eld a savodba es veszfekeznek
/ettol a buntitol meg satutol kiver a viz/

ah, nem is olvasom vegig, van egy orszag, ahol buntisatuznak es villogtatnak es szarnak mindenre
Magyarorszag
sok szerencset

tundrazuzmo (törölt) 2011.03.28. 23:50:37

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: "Aki nem hiszi el, hogy sehol nem latta a mazdat(seatot) attol szeretnem megkerdezni milyen gyakran vezet. "

Elég gyakran vezetek, és van egy nagy hibám is - sok autópályás tapasztalatom van. Emiatt gyakran még a városban is belefeledkezem a középső tükörbe, mert olyan szép. Abban aztán olyat látok, hogy csak na! Pl. látom a 3 mögöttem jövő autót. És azt is, ha valaki mögülem bejön a belsőbe. Érdekes, hogy a középső és a bal tükör képe "között" nincs holttér, a tükör használatához persze már rutin kell. Vagy inkább jogsi? Merthogy ott is tananyag.

Netuddki. 2011.03.28. 23:57:52

@cork77: "Biztos én vagyok a hibás, de előttem miért nem fékez be senki büntetőleg? Miért nem villognak le? És nem a német IQ háromszög autóinak valamelyikében ülök, hanem egy cseh remekben. Mi lehet a baj?:-)"

Közben meg néha videózol mi? Meg kidugod a kis tárcsádat az ablakon...

Frigyesmester 2011.03.28. 23:59:42

Kedves Posztoló!

Ismerős a történet: egy hasonlóról egy videó - csak más "szereposztásban":

www.youtube.com/watch?v=gts8LhlKQWY&feature=channel_video_title

Persze szintén esőben...

Reggie 2011.03.29. 00:09:32

@horex: Valahogy ereztem, hogy a heti 1000km-rel keves vagyok.

Spiritmonger 2011.03.29. 00:17:57

Beatrixnak meg kellene tanulni nézni a visszapillantó tükröt. ha valaki a camponához akar bekanyarodni a belső sávból, az a város felől jön, és mire a kanyarodósávhoz eljut, kb 500 méter egyenes, többsávos úton kell mennie

ha Beatrix nézné a tükröt, tudna egyszerre tájékozódni és gépjárművet kezelni, valamint értelmezni a visszapillantó tükrökben látható látványt, nem itt sírna

tanulság mindenkinek:
visszapillantó tükröt kell nézni, és figyelni a másik autóst, a forgalmat, függetlenül attól, hogy éppen ki milyen helyzetben van

Spiritmonger 2011.03.29. 00:23:36

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: azért hihetetlen, mert pont a campona előtt tökéletesen belátható egyenes és több sávos az út
a 3 tükörből be kell látni a kocsi melletti holttértől eltekintve a mögöttem lévő területet telibe, különösen a campona környékén

Beatrix mehetett vagy 50-nel, a 70-es táblánál, mögötte jött a mazda/seat 120-szal, az észre kell venni a tükörben
megoldás:
Beatrixot eltiltani a vezetéstől egészen addig, amíg nem tanulja meg a tükör használatát

VakondM 2011.03.29. 00:31:22

Az említett helyen rendszeres probléma a balra besorolás ha az ember az itt megengedett 70km/h sebességgel halad. A Savoya Park utáni ÖMW kútnál elhúznak az addig veled egy zöld hullámba közlekedő nagytalpúak és kb. az említett hely előtt pár száz méterrel érkeznek a következő hullámban közlekedő leggyorsabbak. Nem ritka, hogy 100km/h tempónál is tolják az embert, rosszabb mint az autópálya.
Itt sosem közlekedem a belső sávba, mert ha nem is elég a 70, a gyorshajtásért nem fizetek senki kedvéért.... Viszont ha a Campona fele be akarok balra fordulni akkor elég esélyes, hogy ilyen mazdás szeátos féle agyhalottal összehoz a sors. Én nem húzódtam ki az ilyen elől, ha siet megelőz, ha nem akkor megvárja amíg besorolok.

Spiritmonger 2011.03.29. 00:31:55

@Hotyhogy: rettentően rosszul látod a képesség megkövetelését

struccpolitika a javából az elméleted
azért, mert te éppen szabályosan közlekedsz, más lehet, hogy nem
a saját és mások védelmében akkor is meg kell tanulni a sebesség és a távolság helyes becslését
kötelezővé kellene tenni, aki erre nem képes, az ne vezessen

Hotyhogy 2011.03.29. 00:50:11

@Spiritmonger: Igen, kötelezővé kellene tenni a mások nem biztonságos túlsebességének biztonságos fölbecsülésének képességét.

Mert ha ilyen képességünk nincs, akkor talán mi vagyunk azok, akik nem vezetünk biztonságosan, és nem azok, akik szabálytalan túlsebességgel közlekednek?

És, ja, aki erre nem képes, az ne vezessen? De aki száguld, az csak vezessen tovább?

De hát én jól látom a képesség megkövetelését. Minden közlekedőnek képesnek kell lennie arra, hogy szabályos sebességgel vezessen.

Igen, ezt a képességet, a túl lefelé taposó jobb láb visszatartásának képességét kellene első sorban kötelezővé tenni, méghozzá elég nagy és elrettentő büntetésekkel.

Akár eltiltással vagy eszköz elkobzással és annak szétzúzásával is.

jelentéktelen alak 2011.03.29. 00:53:01

@Spiritmonger: Van igazság abban, amit írsz.

De ha már valakit el kellene tiltani a vezetéstől, akkor inkább azt, aki szabálytalanul közlekedik.

Abban igazad van, hogy a saját érdekemben észre kell vennem az ilyet.
De aki szabálytalan, az ne várja el senkitől, hogy szabályos és figyelmes lesz! miért pont a másik lenne szabályos, ha ő maga sem?
miért pont azt a szabályt szegje meg a másik, amit ő is?

A szabálytalan szemszögéből, indokolatlan bárkinek is szabályosságát elvárni. És itt teljesen független, hogy a szabálytalan gyorshajtó, vagy sávváltó, vagy bármi más!
Aki szabályt szeg, az ne feltételezze még azt sem, hogy nem jönnek vele szemben a sávjában!

Hotyhogy 2011.03.29. 01:08:34

@jelentéktelen alak: Igen, van igazság benne amit Spiritmonger ír. Én is pont azon igazságnak az alap hangján pendítettem meg a témát.

Nézzük logikusan. Egy kimondott vagy kimondatlan követelményt nem lehet elsajátítási alapok nélkül teljesíteni. Most ki és hogy sajátítja el az őrült sebességek biztonságos felbecsülését?

A következtetésem csaknem frivol. Vagy kiviszi az oktató a jogosítványra pályázót egy versenypályára, vagy a játéktermekben elterjedt gépekre ülteti, hogy ott gyakorolja az őrült sebességekkel való számolást és a kellő reflexeket.

Igen, lehetne olyan képességet hivatalosan, tervezett módon fejleszteni, ha az igazán kell. És kell? Kérjük sokan, és akkor megadják, kibővítik az oktatást.

Legfeljebb mi is olyanok leszünk a gyerekes gépeknél, mint az álmodozók, akik a gyerekes gyorshajtók. Ők a támadók, mi a védekezők. Sakkban is másképpen játszunk fehérrel, mint ahogy feketével, nebdebár? :DDD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.29. 01:39:00

@Leadfoot: Ez az, hogy nem jogosan... a "mindig a hátulról jövő a hibás" a biztosítási csalók ellen született, meg a rendőrök szeretik ráhúzni mindenre, mert egyszerűbb büntetni.

Érted, féktávon belül besatuzik előtted, hogyan állsz meg?

Hotyhogy 2011.03.29. 02:39:34

@Spiritmonger: Közben egy analógia jutott eszembe. Nem tökéletes, és elv meg elv összeillesztése kicsit sántít, de lényegében rávilágít a mondanivalóm igazságára.

Becsüljük föl a fürdővíz hőfokát a kádban, a kezünk bele merítésével. Gyakoroljuk ezt sokszor, és egy hőmérővel is mérés mellett elérhetünk egy igen jó gyakorlati képességet.

Ez a víz harminc fokos. Ez harmincöt. Ez most meg negyven, igen forró is. De jaj, ez már viszont nagyon forró! Hány fokos? Nem tudjuk megmondani, mert egyszerűen nagyon forró.

Biztos ötven felett is. Hatvan? Hetven? Nem tudhatjuk, és mindegy is, mert egyszerűen túl forró. Be se tudjuk gyakorolni a mérését, becsülését, mert az már kívül esik a szokásos, várt skálán.

Hát a forgalomban is hasonlóan képesek lehetünk az elvárt és valóban kötelező ügyességre, begyakorlás útján. Ez a jármű negyvennel megy. Az meg hetvennel. Amaz meg már százharminccal, éppen a maximummal. De mi az ott?! Az egy rakéta, egy villám!

A mérésünk, mint kezünk a túl meleg vízben, már lehetetlenné válik. Ugyanis az észlelt sebesség annyira rendkívüli, hogy ahhoz a szokásos megfigyelési időtartam nem elég, és a közeledés és távolodás perspektívikus feldolgozása is az agyunkban ahhoz a sebességhez csupán nagyon elégtelenül begyakorlott.

Az látszik, hogy nem tudhatjuk jól megállapítani ezeket a váratlan nagy sebességeket. Amit tudunk tenni, az az, hogy megmerevedünk ijedtünkben és rettenetünkben a bajtól, amit az az észlelt de megbecsülni nehéz nagy sebesség nekünk jósol.

És az látszik, hogy valójában ennyi is lenne tőlünk, szabályos közlekedőktől elvárva, hogy bizony merevevedjünk is sóbálvánnyá, és ne moccanjunk. Ne merjünk útjába állni annak az ámokfutónak, tehát magyarán sz@rjunk is be tőle és hunyászkodjunk meg előtte, és úgy legyünk számára biztonságos.

Mert ha nem így teszünk, akkor mi vagyunk azok akik nem biztonságosak. Mert ő váltig bizonygatná, hogy ő azzal az őrült bűnös sebességével biztonságos.

Reggie 2011.03.29. 05:15:55

@Hotyhogy: Tehat a 120 mar tul gyors? Hogyan megy fel akkor az autopalyara?
Ha 200-zal jottek volna mogotte, akkor meg talan igazad is lehetne, bar ezen az elven az allo targyat sem ismerned fel, mert az meg tul lassu.

Niebur 2011.03.29. 06:52:44

A becslésekkel vigyázni kellene. Konkrét példa, de más szitu:
Városban,egyenes út, balra utca, távolabb 200 m-l lámpás kereszteződés. Az autós balra be akart fordulni,a lámpáknál ekkor kapott zöldet a szembe forgalom,élén egy kamionnal. Az autós úgy becsülte, nyugodtan be tud fordulni előtte, meg is kezdte. Ő jól becsült. Eggyel nem számolt: a kamion mellett elszáguldó szervdonorral...

Hotyhogy 2011.03.29. 07:23:21

@Reggie: 120-szal érkező kocsiról ír a tudósítónk itt, és azt állítja, hogy az a sebesség ott túl gyors, minthogy szerinte a megengedettnél nagyobb sebességgel közlekedett az az autó.

Én nem ismerem azt a helyet, és nem tudom eldönteni, hogy ez így van e. De minden esetre tudjuk, hogy 130 a bárhol is előfordulható legnagyobb legális sebesség a közönséges úthasználóknak.

Ezért ezt a sebességet, a 120-at, képesnek kell lennie mindenkinek elég pontosan annyira saccolni, felmérni. S ő úgy is tette. 120-at állapított meg a kötelező képességével végrehajtott becslésével.

Szónoklatomban én túl léptem ezen az egyéni eseten, és szenvedélyes ügyemben én a gyorshajtás rozoga védelmét támadom ahol csak érem. Innen a 130 feletti illegális sebességek biztonságos felmérésének lehetetlen megkövetelése elleni érvelésem.

Azon nem biztonságos sebességek felelőtlen okozói alaptalanul várják el a biztonságos felbecsülésüket másoktól. Az az elvárás egy fából vaskarika.

Mintha tenniszezők volnának. Rettentő erős és gyors szervát küldenek, amit az ellenfélnek ki kell védenie jó reflexekkel. S a játékuk lényege az, hogy a másik előbb utóbb nem tudja kivédeni a nekik már túl gyors szervát.

Arra meg az a cinikus válaszuk, hogy tanulják meg, alkalmazkodjanak az ő önkényes szabályaikhoz.

Mindez rettentő igazságtalan tőlük, mert a közlekedés nem tannisz, nem játék, és főleg nem tetszőleges szabályokkal játszott játék.

Semper Fidelis 2011.03.29. 07:30:38

@Leadfoot: "Csak mondom: ha belecsattansz, téged hoztak volna ki felelősnek, mellesleg jogosan. "

Kiskutya fütyülőjét jogosan. Tilos a kresz szerint a jármű sebességét indokolatlanul nagymértékben csökkenteni. Meg a józan ész szerint is tilos. Arról már nem is beszélek, hogy kisgyerek is volt az autóban. Márpedig én erre ugrok. Nekem egy 9 hónapos fiam van, és meg vagyok róla győződve, hogy az egészségének nem tenne jót egy satuzós fékezés, úgyhogy kerülöm az olyan szituációkat, amikor padlófékkel kell megállni. Az ilyen ökröket pedig péklapáttal kellene jól fejbeverni.

Amúgy pedig van a kocsiban kamera, úgyhogy hasonló eseben megvan a felvétel, jól jön az egy tárgyaláson....

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.03.29. 07:32:37

@metal: Nyilván a Mazda lelassult, amikor a VW mögé ért, tehát akkor már biztos nem volt 2x-es sebesség. Persze visszagyorsulhatott volna, de gondolom akkor már a büntetőfékezésre készült.

szzoli2009 2011.03.29. 07:48:50

A mazda (seat) szabályt szegett, ez tény. Beatrix szintén (mert hogy nem használta a tükrét).
Egyébként napjában több ilyen bénával találkozom aki 2-3 percig egyik tükrébe se néz be...csak mikor hirtelen kitalálja, hogy merre is akar menni.

hotyhogy: A másik sebességét pedig igenis meg kell tanulni megbecsülni, bár lehet, hogy amikor fűútra kikanyarodsz, te nem nézed, hogy aki ott halad 40-el vagy 90-el közlekedik, és milyen távolságra van a kereszteződéstől... vagy mégis?

ezvajonszabadnick 2011.03.29. 08:37:39

@Semper Fidelis:
Többször írtátok már a kamerát a kocsiban. Érdekelne hogy mennyibe kerül ez kb? Nem konkrét összeg érdekel, hanem egy nagyságrend, hogy kezdjek-e el egyáltalán gondolkozni a beszerzésén.

Csigorin 2011.03.29. 08:49:56

@hagyma: azert leszek hibas, mert a fektavon beluli bevagast bizonyitani nem tudom.

Peetee 2011.03.29. 09:16:28

Na, a szokásos túlzások:
"majdnem megölt egy családot".
50el ment a bénázósan sávváltó autós, ha belecúszik, ki halt volna meg? Senki.

A mazdás is egy jó nagy gyökér-lúzer, ez tény.
Minek villogni az ilyenre? Had menjen, mit zavar Téged? Hol tanultál olyat a KRESZ-ben ,hogyha jön valaki reflektorral akkor nem fejezheted be a sávváltást? Kiakalult egy helyzet, felvetted a nyúlcipőt, és visszahúzódtál a külső sávba....meg még a nyuszika fel is szaladt a dombtetőre, aztán onnan kiabált a medvének, hogy kapja be. Mire számítottál?

Nyúlgerinc....

Mr. Jerkow 2011.03.29. 09:17:02

Epic Fail! A rendszám egy Seat Cordobáé, nem is egy mazdáé!!

Semper Fidelis 2011.03.29. 09:20:36

@ezvajonszabadnick: SilentSoundnak volt egy jó kis blogbejegyzése itt az autozz.blog.hu-n. Ott írt többfajta lehetőségről. Olvasd el, a lényeg annyi volt, hogy neki a Smarty jött be, csak marha drága (90 ropi) viszont a bíróság nagy valószínűséggel hitelesnek fogadja el.

Nekem egy Samsung Galaxy S telefonom van, arra tettem rá a SilentSound által is írt DailyRoadsVoyager nevű szoftvert, meg vettem egy szélvédőre rögzíthető tartót. Ez videót rögzít, valamint sebességet és egyéb GPS alapú adatokat (lat-long). Úgy vagyok vele, hogy a hitelesség a gps adatok esetében a mobilos verziónál lehet hogy nincs meg, viszont van egy videóm, amin látszanak a történések, valamint hangot is vesz. Úgy állítottam be, hogy mutatja a kocsi előtt, plusz fél-fél méterre két oldalt is a történéseket.

Kamerát azért tettem, mert egyszer éjjel esőben a többsávoson átszambázott előttem egy nyudíjas, és majdnem elütöttem. Nem volt hajlandó megállni, én meg nem tudtam, egyszer csak feltűnt. Teljesen rosszul lettem, és azóta ott a kamera, így látszik, ha valaki csak úgy lelép az autó elé.

blah 2011.03.29. 09:20:57

bármennyire is bunkó volt a mazdás ez egy lámer mindennapos története...
Villantani max annak szoktam aki szembe jön fényszóróval, dudálni is évente egyszer. Ha minden hülyére rá kéne szólnom úgy néznék ki mintha bekapcsolt volna menetközben a risztó...

bendeguzzzzz 2011.03.29. 09:24:15

Az itt kommentelők jelentős hányada, hivatalos f.a.sz.

ezvajonszabadnick 2011.03.29. 09:29:52

@Semper Fidelis: Kösz a választ, Silent blogbejegyzését nézem.

Leadfoot 2011.03.29. 09:43:04

@ColT: Úgy kezdődik, hogy ha satuzik, és belecsattansz, rádhúzzák, hogy nem tartottál megfelelő követési távolságot.

@Semper Fidelis: Ne akarjatok úgy beállítani, mintha a történetben a satuzós ember pártját fognám. Csak azt mondom, hogy ha ott szépen beleszáll a poszt toló hátulról, akkor őt hozták volna ki hibásnak.

Ez a kamerás dolog érdekes, de kíváncsi lennék, hogy vennék figyelembe bizonyítékként egy baleset után, mikor a rendőrség néha a nyilvánvaló tényeket se hajlandó figyelembe venni.

Szerintem az lenne a helyzet, hogy megállapítanák: nem tartottál megfelelő követési távolságot (hiszen nem tudtál megállni mögötte), te meg próbálhatnád bizonyítani, hogy büntisatu volt, és nem a forgalmi helyzet indokolta.

CD-R80 2011.03.29. 10:04:23

@Peetee: Nem, mert teljesen érthető és felvállalható hogy büntetőfékez az ember. S az egyáltalán nem veszélyes, sőt..
Egyenesen kötelező ilyen helyzetekben, hiszen teljesen meg lehet érteni szegény 120-al haladni akarót, hisz a büntit is ő fizeti érte.
Te Oroszlánszív..

Lapidus Ted 2011.03.29. 10:18:45

Nem értem, mit ekézitek a posztolót.
lehetséges, hogy nem 120-al ment a másik, és lehet, hogynem is olyan típusú autó volt, de ha úgy kezdte meg az átsorolást, hogy a másikat még nem akadályozta, akkor az apja f@szát reflektorozik, különösen, ha tényleg jóval gyorsabban ment, mint ahogy meg van engedve.
Igen, ilyen esetekben szerintem nem értelmetlen a tudomására hozni, hogy nem tetszik amit művelt, nem érdemes minden hülyeség miatt, de ilyen kirívó bunkóság ezt szerintem indokolja.
Persze, lehet azt is mondani, hogy inkább ne, még a végén megáll és agyonlő, hogy hol húzódik a határ, az mindenkinek egyéni, de nehogymár a posztoló legyen a hibás.

"streetfighter" 2011.03.29. 10:44:36

@Frigyesmester:
Te csináltad a videót te szerencsétlen?
A magadfajtán szoktam halálra röhögni magam.
Majdnem lszorított?
Nem vagy te túl beszari? Dehogynem! Szánalmas!

szzoli2009 2011.03.29. 11:12:23

@Frigyesmester: Az eléggé nem 1-2 centi volt...
miért kell reflektort kapcsolni?

A kamerás felvétel bírósági eljárásban nem garantálnak jogalapot, valamint nem használhatóak közvetlen bizonyítékként.

"streetfighter" 2011.03.29. 11:13:17

@Peetee:
Egy normálisat csinált a posztoló, hogy visszahúzódott.
Te még abba is belekötsz?
Hülye egy felfogásod van!

Mr. Jerkow 2011.03.29. 11:22:04

@szzoli2009: Azt a bíróság dönti el.

Ajánlom figyelmedbe a Legfelsőbb Bíróság EBH2000. 296 sz. állásfoglalását:

A bizonyítási eszközök kiválasztása nem lehet öncélú, és nem akadályozhatja az igazság megvalósítását. A törvény differenciál a bizonyítási eszköz és a bizonyíték fogalom között. Bizonyítási eszköz az, amibôl a bizonyító adat megismerhetô. Bizonyíték pedig minden tény, amely a bûncselekmény elkövetésének, az elkövetô személyének megállapításához és a büntetés helyes mértékének kiszabásához szükséges. A kifejtettekre tekintettel a rejtett kamerával készített kép- és hangfelvétel a szabad bizonyítás elve alapján a büntetôeljárásban felhasználható.

A bíróságnak kell tehát eldönteni azt, hogy a felvétel szükséges-e a tényállás megállapításához vagy nem. Igaz, ez az állásfoglalás kifejezetten büntetőeljárásra, tehát egyéb másra nem vonatkozik.

Alikam 2011.03.29. 11:47:50

@szzoli2009: szerintem nehéz ilyen kamerás felvételből megítélni, hogy mennyi volt a valós távolság. A kamera kb. középen lehetett? Az már máris nem olyan, mintha a vezető szemszögéből néznéd, annál enyhébb.

Szóval ha 1-2 centi nem is, de mindenesetre abban ki lehet egyezni, hogy se közel se távol nem volt szembejövő forgalom tehát indokolatlan volt ennyire hamar és ennyire kis szögben befejezni az előzést.

Noob volt nagyon a bmw-s etnikum. Az ilyenek azok akik előbb utóbb szerencsés esetben felcsavarodnak egy fára, szerencsétlenebb esetben belemennek valakibe.

randomuser1 2011.03.29. 11:54:36

@Frigyesmester: legközelebb, ha előznek, húzódj le, mindenkinek könnyebb és hamarább túlvagy rajta.
néha még meg is köszönik...

CD-R80 2011.03.29. 12:16:11

@XXXXXXX: Kifizetik a szerelő díját is?:)
@Frigyesmester:
Amúgy meg nem kellett volna villogni. Az ilyen úgyis megdöglik agyvérzésben. Egy potenciális fityiszszavazó:D

Reggie 2011.03.29. 12:48:00

@Hotyhogy: Hat ez az. Tehat jelen esetben fel kellett tudnia merni a sebesseget, es a post szerint fel is tudta. Mindossze arrol van szo, hogy mindenbizonnyal vaksi a post iroja. A kovetkezo legvaloszinubb magyarazat, hogy a Seat-ost elraboltak az UFO-k kocsistul es oda raktak ki 120-al...

szzoli2009 2011.03.29. 13:25:12

@Mr. Jerkow: Na majd a bíróságon elválik, én nem hiszem hogy elfogadnák. A felvétel meg egyébként sem bizonyít arra vonatkozóan, hogy az előtte haladó autóban mi történt, miért kellett satuzni. Lehetett ott macska is éppen, de sorolhatok még pár ötletet....

@Alikam: Tényleg nem volt más a közelben, de mivel a sebességkülönbség is nagy volt, így még véletlen sem veszélyeztette a suzukist. Az meg minek reflektoroz, utána meg ruki? Beszari.....

Semper Fidelis 2011.03.29. 13:39:56

@szzoli2009: Igen, ki lehet találni mindent, hogy miért lépett a fékbe. Csakhogy én mégis 'szívesebben' vagyok egy baleset után úgy, hogy videofelvétel van a birtokomban, mint nélküle. Sokkal.

randomuser1 2011.03.29. 13:44:55

@CD-R80: miért, a sávon belüli jobbratartás ennyire szervizigényes üzemeltetési körülmény lenne?
szerintem ez csak városi legenda...

Útelágazódás 2011.03.29. 13:53:09

Ismerős helyzet ez azon a környéken. Legtöbbször az ilyet úgy védik ki a kiccaládot féltő anyukák, hogy már az ÖMW-kútnál besorolnak a belsőbe, és onnantól 60-70 a tempó.
Ha rávillogsz, hogy húzzon már a külsőbe, szúrósan méreget a tükörben.
Reakció: jobbról elmegyek mellette és kész.
Vannak utak, ahol egészen egyszerűen SENKI sem megy tábla szerint. A 6-os ilyen. Ott 90 a tempó.

szzoli2009 2011.03.29. 14:08:00

@Semper Fidelis: Én inkább körültekintően vezetek. No és rohadtul nem érdekel, hogy mennyivel előznek meg, nem vágok ki elé, vagy ha előzök gyorsan lehúzódok.... Én miért nem kerülök ilyen helyzetbe, no meg sokan mások?

@Útelágazódás: Ott ugyan 70 a megengedett, de tényleg az omw után sokszor szoktak bent ragadni a belsőben, még ha üres is a külső, a kanyarig.

Alikam 2011.03.29. 14:13:12

@szzoli2009: annyit azért elmondanék, hogy én is körültekintően vezetek de pl. autópályán rendre észreveszem, hogy sokan elég szűken jönnek vissza elém, ha megelőztek. Pedig nem hajtja őket a tatár. Tudod ott van az a régi szoci szabály, hogy amikor a visszapillantóba meglátod, akkor már visszamehetsz. Ezt úgy kb. az autósok 20%-a tartja be.

Tessék már megérteni, hogy mi nem rally-versenyzők vagyunk akik centikre előznek meg másznak egymásra. Közúton igenis mindenhol a megfelelő távolságtartás a "túlélés" kulcsa.

szzoli2009 2011.03.29. 14:33:16

@Alikam: Ebben teljesen igazad van!

Semper Fidelis 2011.03.29. 20:52:11

@szzoli2009: "Körültekintően vezetek" BRUHAHA.
1995 májusában szereztem a jogsimat. Vezetek épp eleget.

A Kerepesi úton lépett elém az öreg. Este 8, zuhogó eső, tök sötét. Kilép elém a barma a többsávoson, de már csak akkor lehetett látni, amikor a kocsi "mellé" ért. 40 körül mehettem. Balról a készenléti rendőrség egyik autója ment keresztbe az úton. Nézett rám az öreg, bele a szemembe, és NEM ÁLLT MEG. Én már csak akkor láttam, amikor fél méterre volt a kocsitól. Jön egy terepjáró, mellmagasságban világító lámpákkal, és a hülye kilép elé a csíkos esernyővel. Zebra a környéken sincs. Megúszta(m). Ha 2 centi volt köztünk, sokat mondok.

MIT TUDTAM VOLNA "KÖRÜLTEKINTENI" NAGYOKOS?? EGÉSZ ESTE PAFF VOLTAM, annyira megijedtem.

IGENIS, ilyenkor jó a kamera.

Körültekintően... Bruhaha. Fogarasi tecsó, nyugdíjas a többsávoson átfut előttem, majd megijed a trolitól, visszafut és megáll, rámnéz és várja a halált. Így volt. Milyen körültekintően??

Hotyhogy 2011.03.29. 21:10:03

@szzoli2009: Természetesen, képesnek kell lennünk a másik sebességét fölmérni. De csak a szabályos, 130-as maximális sebességig kiterjedő értékeket, és nem az azon túliakat. Nem kötelez semmilyen szabály minket arra az ügyességre és képességre.

Én bizony nézem, hogy aki ott halad, 40-el vagy 90-el megy e, és hogy milyen távolságra van a kereszteződéstől.

De amikor azt látom, hogy egy őrült túlsebességgel jön, ami 130-nál is jóval nagyobbnak érződik, akkor azt én már lehet, hogy nem tudom pontosabban, biztonságosan fölmérni.

Ugyanis lehet, hogy nincs ahhoz kifejlesztett képességem. És ez nem is kötelező.

Tehát lehet, hogy megdermedek ijedtemben és egy hibát követek el zavaromban, és elé megyek ennek az őrültnek. Az meg nem parancsolgathat nekem, hogy tartsam be a szabályt és becsüljem fel az ő kriminális sebességét.

Mert olyan szabály nincsen, hogy énnekem olyasmivel kelljen számolnom. Kell számolnom 60-nal meg 90-nel egész 130 ig, de nem 140-nel meg 200-zal.

Ellenben olyan szabály van, hogy ő ne száguldjon annyival, tehát én mondhatom inkább meg ennek az ámokfutónak, hogy ő tartsa be a kötelező szabályt.

Érzed az abszurd elvárását a gyorshajtóknak, hogy ők akarnának szabályos felmérést az ő kriminális sebességükről? Majd a lézer műszer, az fölméri szabályosan, és megy a fénykép meg számla a póstán! :)

Frigyesmester 2011.03.30. 00:14:54

"streetfighter" 2011.03.29. 10:44:36
Halálra röhögöd magad? Kedves egészségedre! Legalább előbb kapsz szívrohamot, mint én… :)
Ahogy Isaac Asimow is megmondta: az erőszak a gyengék végső menedéke…

szzoli2009 2011.03.29. 11:12:23
A bíróságon egyetlenegy bizonyíték sem garantál jogalapot, hanem a bizonyítékok összessége és logikai láncolata együtt. A filmfelvétel pedig egy lehetséges bizonyíték a sok közül. Pl. ha a felvételen kívül csak tanúk vannak, akkor a filmfelvétel releváns erővel bír – mert objektív bizonyíték a tanúvallomás szubjektuma mellett. Ahogy kifejtette Mr. Jerkow, hivatkozva az LB EBH2000.296. sz. állásfoglalására. És az is figyelmet érdemel, hogy a büntetőügyben hozott állásfoglalás, netán jogegységi döntés, melyet eljárási szabályok tekintetében hoztak, bizony a kiterjesztő jogértelmezés által nemcsak az adott jogágba tartozó ügyben válik alkalmazhatóvá.

Alikam 2011.03.29. 11:47:50
Hogy a kérdésedre válaszoljak: az autómban a kamera a jobb oldalon van, az utasoldali légzsáktól balra (semmiképp nem előtte), az anyósülés bal szélével szinte egy vonalban.

XXXXXXX 2011.03.29. 11:54:36
Köszönöm a jótanácsot, szoktam ilyet művelni. Ugyanis ha autóba ülök, akkor szeretnék is megérkezni az úticélomhoz – és nem a Balesetiben, vagy bádogtepsiben végezni. Csakhogy ebben az esetben a bunkóbéemvés nem indexelt, nem világítottak a lámpái – és nem számoltam arra, hogy OTT fog előzni (pl. útkereszteződés és vasúti átjáró után nem sokkal, záróvonalon át, vacak útviszonyok, kátyús útburkolat)… és pláne nem ÍGY. Különösen azután, hogy a „nyílegyenes” Algyőgyi úton nem előzött meg…

CD-R80 2011.03.29. 12:16:11
Ha agyvérzést is kap – legalább ne menet közben…

Semper Fidelis 2011.03.29. 20:52:11
Na köszönöm: Fogarasi tecsó! Valódi agyrém – a kedves gyalogosok szinte mindenhol átkelnek az úttesten, csak a zebrán nem. Nem véletlen, hogy ott csak a belső sávban haladok – kivéve, ha én is a tecsóba tartok.

Spiritmonger 2011.03.30. 01:52:23

@Hotyhogy: a te elméleted szerint mindenki csak a szabályokat betartva közlekedik, de ez bukott elmélet

a defenzív vezetés, mint olyan, arról szól, hogy eleve számítasz rá, hogy mások szabálytalanul fognak közlekedni, ezért főleg a sját biztonságodért megtanulsz sok egyéb dolgot is a 3 pedál, a váltó meg a kormány kezelésén kívül
ezek közé tartozik a vezetés és tájékozódás együttes tudása, a visszapillantó tükörből megítélni a távolságot és a sebességet, a szembe jövő távolságának és sebességének helyes megítélése, meg úgy általában az egész szituáció pillanatnyi felmérésének képessége.
mivel a gépek egyre jobbak, az őket vezető embereknek is fel kell nőni a feladathoz.
aki erre nem képes, csak jóhiszeműen ártatlan, azt a saját és mások biztonsága érdekében örökre el kell tiltani a vezetéstől

@jelentéktelen alak: lenne logika abban,amit írsz, csak a valóságot hagyod ki belőle
ugyanis a saját biztonsága miatt mindenkitől elvárható, hogy képes legyen azonnal jól reagálni vészhelyzetben, vagy neccesebb forgalmi szituációban, függetlenül attól, hogy épp ki a szabálytalan.
annak eldöntése utólag is ráér, de az azonnali helyes cselekedet hiánya az, ami tragédiához vezet, függetlenül a körülményektől

Spiritmonger 2011.03.30. 02:01:21

@Hotyhogy: az analógia majdnem jó, de mégsem, ugyanis:
1, a saját sebességemet ismerem
2, a tükörből látom, hogy aki jön, mennyi idő alatt érhet utol, sőt, a tereptárgyak miatt a távolságot is meg tudom becsülni
3, ebből már egy elég jó becslést adok, hogy mikor ér utol és mlyen sebességgel
4, az egész számítás a másodperc tört része alatt elvégezhető 50 IQ felett, és van idő helyesen reagálni

ehhez nem kell más, csak a tükör használata, az autó ismerete, és némi általános iskolai fizikatudás és gyakorlati érzék, de ha ezek egyike sincsen meg, akkor csak tapasztalat

elég sokat megyek nagy sebességgel, és nem egyszer fordul elő, hogy pl a pályán megyek a belsőben 180-200 kmh-val, és hirtelen feltűnik mögöttem egy közelítő, nagyon nagy sebességű gép, ami simán mehet 250-300 kmh-val
ekkor miért kellene ledermednem?
arra való a tükör, meg a két szép szemem, meg a vezetéselméleti ismereteim, hogy az első adandó alkalommal keressek egy lukat a külső sávban, és elengedjem
mi ebben az olyan bonyolult, ha ezt 50kmh és 120 kmh viszonylatában kell megtenni, ráadásul egy kivilágított, egyenes, belátható, többsávos úton?

Semper Fidelis 2011.03.30. 07:32:20

@Frigyesmester: Én is a belsőben mentem a fogarasi tecsónál. Csakhogy az öregasszony átfutott, megijedt a trolitól, visszafutott, megállt a belső KÖZEPÉN, felém fordult, megállt és várta a halált. Akkor még nem ABS-es kocsim volt, húztam egy hosszú blokkfék nyomot. Még a híresen türelmes feleségem is megkérdezte, hogy nem akarom-e az öreglányt megverni, mert megengedi :o) Annyi esze sem volt az idiótának, hogy a vonalra meneküljön, lapjával, nem teljes testtel az út közepén állt meg.

Múltkor meg vagy 10 nyugdíjas jött át falkában ugyanott, na azokra rádudáltam, a fogarasi tecsós részre hiperszenzitív vagyok.

De hát tudod, szoli2009 kartárs megmondta. Ő körültekintően vezet..... ja persze... Ezt mondhatnánk annak a távoli rokonomnak, aki ment 80-nal a főúton, jött szembe egy nő, utánfutóval, az utánfutó átlendült a másik sávba, ők belerongyoltak, 3 rokonból 2 ott helyben meghalt. Volt a tv-ben is az eset. Körültekintés..... brrr sokra ment volna vele.

Hotyhogy 2011.03.30. 07:32:28

@Spiritmonger: Ez tévedés. Senki se az ő saját biztonsága miatt legyen első sorban képes vészhelyzetben vagy neccesebb forgalmi szituációban jól reagálni.

Ne helyezzük át cinikusan a felelősséget másra az azonnali helyes cselekedet hiányának teljesen hibás megállapításával. Ne követeljük meg mások védekezését a veszély ellen amit mi okozunk.

Az várható el mindenkitől, és azt kellene hangsúlyoznunk, hogy mindenki másokra vigyázzon első sorban. Az mindenkinek az elsődleges kötelessége a közúton, mégpedig a szabályok betartásával.

Az a vigyázat az ő azonnali helyes cselekedete, és az ne hiányozzék. És az a kötelező vigyázat pedig a szabályok mindenkori teljes betartása.

Szóval, az azonnali helyes cselekedet hiánya, ami sok tragédiához vezet, az például a bűnös gyorshajtó azonnali helyes vissza lassulása egy szabályos sebességre.

Mert az eleve egy necces vészhelyzet, amit ő teremt a gyorshajtásával. Függetlenül a körülményektől.

Hotyhogy 2011.03.30. 21:05:29

@Spiritmonger: A védekező vezetés lényegében ügyes kockázat csökkentés a kedvezőtlen viszonyok és mások véletlen hibái ellen. S annak alkalmazása természetesen jó is és kell is.

Azonban ne értsük félre a védekezés fogalmát, és ne akarjuk eltiltani örökre a vezetéstől azt, aki ezt a védekezést nem bűnös rossztevők ellen értelmezi. Ne legyen már kötelező az a fajta önvédelem amire itt utalni látszol.

Mások szánt szándékú gyorshajtásos szabályszegése ellen, vagy akaratos piroson átrongyolása ellen például, ne tegyük kötelezővé a másik közlekedőnek az ezeket kivédő fogások elsajátítását. S ugyan mik is volnának ezek a fogások?

Hanem inkább a rossztevőnek tegyük kötelezővé az ő rossz vezetésének elhagyását, és őt tiltsuk örökre el a vezetéstől, ha arra nem képes.

Természetesen nem kell ledermednie senkinek. De aki meglepődik egy bűnös gyorshajtó nagy túlsebességétől ott ahol az nincs megengedve, az ledermedhet.

Hiszen az is ledermedhet ijedtségében, aki előtt elővesznek egy gépfegyvert és lövöldöznek vele ott, ahol ez nincs megengedve és nem szokásos, és váratlan.

Ahol olyan nagy közúti jármű sebesség vagy fegyveres erőfitogtatás megengedett, senkinek nem kell meglepődnie, és jó is, ha ügyesen felméri és elhárítja az ezekből fenyegető veszélyt.

Szóval, ha te ilyen helyeken mész gyakran 180-200 kmh-val, és mások meg 250-300 kmh-val, és mindannyian szabályosan és megengedetten is, akkor légy is valóban ügyes, és az a jó ha sem te, sem körülötted mások nem lepődnek meg és nem ejtenek hibát.

Remélem, hogy sehol nem mész a megengedettnél nagyobb sebességekkel. Mert ha úgy teszel, akkor te nem vagy jó vezető, nem hogy még jó védekező vezető is.

Az olyan pont ellentétesen, támadó, veszélyetető vezetés. Ne mondja meg már egy támadó nekem, hogy legyek ügyes és védekezzek az ő támadása ellen, mert ha nem tudok, akkor engem el kell távolítani. Ez nyers erőszak.

Az "arra való a tükör", meg "csak ezt kell tenni meg csak azt", az olyan egy egyszerűsített, szegényes magyarázat, lásd be.

Ott áll egy rock zenekar dob szettje, meg két dobverő hozzá, és csak pergetni kell, viharosan egy percekig tartó észbontó szólót. Cintányérok, lüktető lábdob, villámgyors futamok, megbabonázó virtuozitás. Mi lenne abban is a bonyolult?! :D

Kalányos Márió 2011.03.31. 13:22:13

@Hotyhogy: Szerintem a túlzott sebességgel közlekedőnek kell olyan képességekkel rendelkeznie, hogy fel tudja mérni hogy bevághatnak elé, erre mindig fel legyen készülve, és el is tudja hárítani.

Ha ezzel a plusz képességgel nem rendelkezik, akkor a gyorshajtás képességével se rendelkezzen!

Mivel a gyorshajtó tér el a meghatározott keretektől, ezért neki kell megoldania a helyzetet mindenféle anyázás, és villogás nélkül!
Persze csak akkor, ha veszélyes helyzet kialakulásában a gyorshajtása szerepet játszik.

Például, ha 80-al megyek a városban, és valaki meglök hátulról 120-al, akkor anyázhatok! :DDD

Hotyhogy 2011.03.31. 20:06:10

@sbronzo: Na, ez egy frappáns válasz! :D De tudjuk, hogy sajnos sok a Jani, akik csak a padlógázhoz értenek, és rengeteg tragédiát okoznak bűnös, szabálytalan gyorshajtásukkal. Lásd Lánglovagok.

Szóval, szerintem fontosabb és egyszerűbb is csak a törvény betartásának szükségességét hirdetni, mint az "ügyes" törvényszegés szükségét.

Sem ügyes, sem ügyetlen törvényszegésre nincs szüksége egy jó társadalomnak.

linfury 2011.03.31. 22:03:23

A posztolótól kérdezném, hogy ez mikor történt? Merthogy lehet, hogy láttuk az esetet - ha ezt láttuk, akkor azért nem észlelte korábban a posztoló a 120-al közeledő autót, mert az kivilágítatlanul jött, és csak akkor kapcsolta fel a reflektort, mikor már majdnem beérte a másikat ...

Integrált Szerverterror 2011.04.01. 02:05:12

@linfury: Mi az hogy lehet? Miért ez olyan mindennapos eset?:D

Hotyhogy 2011.04.01. 05:57:09

@titan: Ha ott a pont, akkor ez a pont is ott kell legyen:

Az ittasan vezetőnek is olyan képességekkel kell rendelkeznie, hogy tudjon vigyázni és ne okozzon balesetet. Mindig fel legyen készülve, hogy elháríthassa azt.

Ha ezzel a plusz képességgel nem rendelkezik, akkor a szeszvedelés képességével se rendelkezzen!

Mivel a részeges vezető tér el a meghatározott keretektől, ezért neki kell megoldania a helyzetet mindenféle hőbörgés nélkül. De természetesen csak akkor, ha a veszélyes helyzet kialakulásában az ő ittassága szerepet játszik.

Tehát úgy látszik, hogy részegen is vezethetünk, ami ugyan tilos, de sebaj, minden rendben lesz ha vigyázunk. :D

Kalányos Márió 2011.04.01. 08:14:14

@Hotyhogy: Én szoktam, és olyankor sokkal ügyesebb vagyok! :D

titan 2011.04.01. 10:49:44

@Hotyhogy: sorrend az érthetőség kedvéért:
1. ne szabálytalankodjon az emberfia/lánya
2. ha szabálytalankodik, akkor is fokozottan vigyázzon a közlekedés biztonságára
3. ha szabálytalankodik, és ezzel veszélyhelyzet alakul ki, akkor nehogymár az legyen a hibás, aki szabályosan közlekedett, és nem is számított az -esetleg extrém- szabálytalankodásra. Már csak úgy emberileg se.

Egyébként szerintem nem az abszolút sebesség a lényeges a posztban leírtban, mert ja, a 120-as sebességet is fel lehet mérni, de csak néhány helyzetben: állva, nagyon lassan haladva, 120-as sebesség közelében haladva.
Azaz szerintem a sebességkülönbség a lényeges. A 120-szal menő azért extrém ebben a helyzetben, mert a másik csupán 50-60-nal ment.

linfury 2011.04.02. 15:33:57

@Integrált Szerverterror: Itt igen ... az ősszel egy alkalommal, szürkületkor, qrva nagy ködben egy piros fiesta ment ugyanitt a belső sávban mindenféle világítás nélkül

Juzer 2011.04.03. 15:11:09

@D4D: Á, hát azért addig nem lehet ott ellátni, a van ottan egy felüljáró és kicsi kanyar az útban.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása