Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Babakocsis népnevelő

2011.04.03. 09:37 :: potha

Lehet, hogy a mai poszt kicsit polgárpukkasztó lesz, és egymás torkának fogtok ugrani, de előre is kérek mindenkit, hogy a politizálást próbáljuk meg elkerülni, illetve egymás felmenőit se emlegessük nem megfelelő jelzőkkel párosítva. Dummy egy érdekes gondolkodásmóddal bíró egyénnel találkozott, majd egy rövid párbeszédbe elegyedtek.

Sziasztok!

Ma egy olyan megdöbbentő dolog történt velem, amely mellett nem tudok elmenni szó nélkül, inkább leírom, hogy mások is láthassák az emberi butaság egyik legmélyebb bugyrát.

A helyszín Pécel, Faiskola utca. Ez egy viszonylag keskeny utca egyik oldalán járdával, két autó, ha nem is bőven, de simán elfér egymás mellett, ráadásul az egész út jól belátható. Amint haladtam az utcán egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy szembe jövő pár hímnemű tagja az általa tolt babakocsit egyszer csak áttolta egy kicsit a felezővonalon túlra, éppen annyira hogy, a biztos elhaladás miatt le kelljen menni az útpadkára.

Éles vészhelyzet nem volt, de a szándék félreérthetetlen volt. Habár inkább konfliktuskerülő vagyok, de egyszerűen annyira hihetetlennek tűnt az a dolog, hogy valaki szánt szándékkal egy babakocsit lökjön eléd, hogy visszafordultam egy kis beszélgetésre, amelynek lényege kb. ennyi volt:

 

-Te teljesen hülye vagy, hogy a gyerekedet egy autó elé lököd?

-Lassabban kellene menni.

-De te teljesen hülye vagy, hogy a gyerekedet az autóm elé lököd? Meg akarod ölni?

-Ha én állok eléd, akkor csak kikerülsz és mész tovább.

-De ember! Értsd már meg, a saját gyereked. Te tiszta hülye vagy?

- Jó - jó, de ezen a szakaszon mindig száguldoznak.

-És mi vagy te, önkéntes rendőr?

-Nem, jobbikos.

 

Ekkor én már felhagytam a beszélgetéssel, az utasom még egy kicsit beszélgetett az emberünkkel, majd azzal a felkiáltással, hogy jól van akkor nekünk is meg neki is igaza van, a beszélgetést lezárta. Egy pár mondatos beszélgetés még a feleségével is elhangzott, amelyben kifejtette a „gondos” anyuka, hogy itt bizony mindig gyorsan mennek, és hogy nekik ebből már nagyon elegük van, és hogy ebben a szerencsétlen faluban nincs egy rendes járda sem (amiben sajnos igaza van, de ez egy másik történet).

Még mielőtt felmerülne az a kérdés, hogy gyorsan mentünk-e vagy sem, azt hiszem az itt huszadrangú kérdés (egyébként a sebességhatáron belül). Sokkal fontosabb az, hogy van-e egy embernek joga a gyereke testi épségét kockáztatni, bármilyen vélt vagy valós sérelem miatt? És miért kellett kihangsúlyozni azt, hogy emberünk jobbikos? Nem akarok politizálni, de a felelőtlenség/frusztráltság/enyhe őrültség, megfűszerezve a jobbikos „Itt rendet kell csinálni” mentalitással azt hiszem borzasztó kombináció.

 

Mindenkinek idióta mentes közlekedést kívánva:

Dummy

145 komment

Címkék: hülye veszélyes önkéntes rendőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hotyhogy 2011.04.03. 16:09:41

@horex: Meglehet, nincs ilyen kimondva a KRESZ-ben, de kimondatlanul, elvben, ez van. Az elsődleges célja a zebrának a gyalogos forgalom áteresztése, annak elsőbbsége mellett.

Egy rejtett okot látok ennek a könnyű félre értelmezésére. A zebra szintje az úttest szintjén van, és nem a járda szintjén. Ez félre vezetheti az általános gondolkodást, és azzal úttestnek tekintik a zebrát első sorban, és csak másod sorban gyalog járó felületnek.

Erre megvan a saját gondolatom egy hasznos újításnak. Legyen minden zebra fölemelve a járda szintjének magasságába, alkalmas rámpákkal a másodlagos jármű forgalomhoz is.

Egy ilyen megemelés helyre tehetné a gondolkodást, és akkor többen láthatnák azt ami a valóság: A zebra elsődlegesen gyalogos forgalmi terület, és csak másodlagosan jármű terület. Az úttestnek ott mindig szakadása van.

Nem hiszem, hogy erőszakkal forszírozzák a gyalogos aktivisták az ő tulok fogó átkeléseiket. Szerintem szabályosan kelnek át, és erre autós tulkok szabálytalanságokkal reagálnak.

Ezt a hitemet a tanúsított büntető esetek erősítik meg. Legyen kevesebb tulok, hogy ne kelljen szervezetten küzdeniük ellenük a gyalogosoknak.

Tehát, emberek! Ne legyünk tulkok! Engedjük át a gyalogost mindig a zebrán!

balambher 2011.04.03. 16:13:49

Elöljáróban annyit, hogy gyakorló babakocsis apuka vagyok, így mindkét oldal problémáit át tudom érezni, illetve a konkrét helyszínt nem ismerem, ezért csak általánosságban tudok hozzászólni.
Mint babakocsis gyalogos, megállapíthatom, hogy a közlekedés többi résztvevői - tisztelet a kivételnek - sz.rnak a babakocsisokra. Itt nemcsak a járdára parkolókra gondolok (kedvencem, amikor valaki a zebránál áll a járdára), hanem a gyalogosokra is, akik ilyenkor se látnak, se hallanak, a tömegközlekedési járművökön utazók nagyon nagy része sem segítőkész (nem arra várok, hogy tegye föl helyettem a kocsit, mert általában rossz helyen akarnák megfogni, és csak szétesne, hanem hogy ha már fölszálltam a két gyerekkel, engedjenek az e célra kialakított helyre), de az autósok is jobbra kisívben kanyarodáskor, amikor nekem zebrám van és zöldem, úgy húz el előttem, mintha a pole pozícióért hajtana a monzai pályán.
A másik dolog, hogy nagyon sok helyen hiába van járda, az babakocsival használhatatlan. Ugyanis, kedves autós társaim, a babakocsi nem tud lépni, csak gurulni, amihez sík felület szükségeltetik, és bizony a járdák állapota sem jobb számottevően az útjainkénál. Ilyenkor bizony lemegyek az úttestre babakocsival. DE. Nem a közepére, hanem a szélére.
Ha meg autóban ülök, babakocsit látván mindig lassítok, lehetőség szerint át is engedem őket magam előtt, ha át akarnak kelni, és egy szűk kétsávos utcában, ahol valaki jól láthatóan babakocsit tol az úton, az útviszonyoknak megfelelő sebességgel haladok, nem pedig közel 50-nel.

záporjózsi 2011.04.03. 16:56:41

@Hotyhogy: Örvendetes, hogy szót emelsz a gyalogosok jogos elsőbbségéért, de:
"Erre megvan a saját gondolatom egy hasznos újításnak. Legyen minden zebra fölemelve a járda szintjének magasságába, alkalmas rámpákkal a másodlagos jármű forgalomhoz is."
Sajnos ezt már feltalálták, de valahogy max. 2×1 sávig szokták használni, általában Tempo30 vagy LPÖ területeken. Érdekes lenne mondjuk a Szerrencs utcánál keresztbe egy ilyen szerkezet, ami az ott engedélyezett 50 km/h-ra van méretezve.
"Engedjük át a gyalogost mindig a zebrán!"
Ne engedjük. Ez annyit jelent, mintha az autós mondana le az elsőbbségéről. Adjuk meg az elsőbbséget.

"Erőszakkal forszirozva lépnek szervezeten a zebrára, hogy bebizonyitsák az autós felelős mindenért ami ott történik"
A KRESZ-ben is ez van, nem kell bizonygatni. Legfeljebb úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy az elsőbbséget megadhasd. Vagy képzelj oda egy nagy kőszállító dömpert. Annak úgyis megadod... A zebraakció pedig szimplán köcsögség, de még sajnos vannak, akik beszívják.

Hotyhogy 2011.04.03. 17:30:02

@záporjózsi: Föltalálták, de látod, mégsem azt találták föl amit én. Én a spanyol viaszt, az összefüggő járdákat találtam föl, ezek megszakított útszakaszokat zárva be, mint szigeteket. :-)

Képzeld csak el: mint egy összefüggő stég rendszeren a víz fölött, a gyalogosok minden irányba körülnézés nélkül mehetnének azon, és kicsit lentebb vannak a csónakok.

A hasonlat ugyan nem tökéletes, de képzeljünk autókat a csónakok helyébe, és utat a víz helyébe. Az autók, ha át akarnak jutni, akkor lassítva, elsőbbséget adva az elsődleges használóknak, a gyalogosoknak, át tudnak siklani kicsit fölemelkedve ezeken a magasabb szintű járdákon, amik ezek az új fajta zebrák.

Az én javaslatom az ilyeneknek a teljes bevezetése mindenhol. A rámpák miatt forgalom csillapító szerepük is létezne ezeknek, mint lassító hatású huppanók. Senki nem akarná tropára veretni a rugózását, úgye. :DDD

Ne "engedjük" át a gyalogost, hanem adjuk meg neki az elsőbbséget. Jól van. Rámutattál egy árnyalatnyi értelmezés beli dologra, bár az nem mindenkinél jelenti egy választási jog létezését.

Nálam bizonyosan nem jelenti azt, hogy hát, jószívűen most megengedem, de máskor nem biztos, mert hogy siethetek. :-) De az "adjuk meg" is félre értelmezhető ugyanazon az alapon:

Adjam meg? Á, kérni lehet, de nem mindig kapunk, tehát én most úgy döntöttem, nem adok, mert sietek. Szóval, ezek csak szavak, és a lényeg a lényeg.

A zebra akciót azért nem tartom köcsögségnek, mert azt derék szabály tisztelő emberek szervezték végső elkeseredésükben. Egy ország hatósága nem volt képes rendes lakosságát védeni a rendetlenektől.

A zebraakció engem is szolgál, és azért én hálás vagyok az ilyen tetterős embereknek az ő bátor kezdeményezésükért.

2011.04.03. 17:40:30

@Hotyhogy: De "szeretem" az ilyen zebramániás okosokat...
Tököm tele van már a zebraakcióval, meg azzal hogy a tv-ből folyton az ömlik hogy a gyalogosnak van elsőbbsége. Ezt persze rögtön megjegyzi a sok okos, csak azt felejtik el hogy létezik FIZIKA ami sokkal magasabb helyen áll a ranglétrán mint a KRESZ.
Félre ne érts, általában ha tehetem átengedem a gyalogost, de frászt kapok azoktól akik csak annyit fognak fel a dologból hogy elsőbbségük van.
Pl.: megyek a kétsávos úton, előttem nem messze zebra, viszont se előttem, se mögöttem nincs autó. Egyszer csak megpillantok egy gyalogost, de úgy vagyok vele hogy mindjárt elhúzok előtte és mehet, elvégre üres az út... De ő ezt nem így gondolja, körülnézés nélkül megindul, én kattogó ABS-szel, csikorgó gumikkal megállok tőle kb. 10 centire. Mire ő fel van háborodva, mutogat, táncol még előttem fél órát, majd megy tovább... Így legalább a levegőbe engedtünk nem kevés fékport és gumiport felesleges fékezéssel, valamint az újbóli felgyorsítás közben plusz benzint égettem el. És kinek volt ez jó?
Értem én hogy elsőbbség, de azért néha a gyalogosok is elgondolkodtatnának azon, hogy felesleges megállítani egy kamiont, mikor a kamion elhaladta után gond nélkül át tud menni, és veszt az egésszel kb. 5 másodpercet.
Néha felfoghatnák hogy nekik sokkal könnyebb megállniuk, és újra felgyorsítaniuk mint egy autónak/busznak/kamionnak.
Létezik ám a KRESZ-ben elsőbbségről való lemondás. Néha én is lemondok róla a gyalogos javára, pl. olyan helyen engedem át ahol nincs zebra. De cserébe a gyalogos is lemondhatna róla, ha azzal mindenkinek kevesebb bosszúságot okoz. Peace. ;-)

záporjózsi 2011.04.03. 17:40:41

@Hotyhogy: Értem, szóval most csak a szomszéd tehene dögöljön meg... Az emelt zebrák azért vannak, hogy a forgalomlassító küszöböket és az akadálymentesített zebrákat egyszerre lehessen kiépíteni. A főbb utakon, pláne ahol nagy terhelésű járművek is vannak, ez nehezen vagy nem kivitelezhető. Emellett hülyeség is. Ha a forgalom most 50-nel megy, iszonyú pénz megemelni a zebrákat és 50-es fekvőrendőrt tenni bele. Ha meg 50 alatti a rámpa, akkor minek akadályozod ezzel a forgalmat? A Tempo30 és az alatti területeken viszont csak emelt zebrát érdemes kialakítani, az biztos.

"De az "adjuk meg" is félre értelmezhető ugyanazon az alapon:"
Idézd a KRESZ. Tudod mit, inkább ne...

Reggie 2011.04.03. 17:48:59

@horex: Pl. a Moricz Zs. krt.-en rengeteg lemming van.

tundrazuzmo (törölt) 2011.04.03. 18:22:43

Szerintem a népnevelő egy liberális paraszt volt. És ráadásul még manipulatíve a felelősséget is hárítani akarta azzal, hogy jobbikosnak hazudta magát.

Ismerek néhány Péceli családot.
Ha ismerem a babakocsist, és egy beszélgetésben esetleg feljön a téma, akkor majd kicsit elbeszélgetek vele. Ha a népnevelő tényleg Jobbikos, és kiderül, hogy ki volt, akkor majd Berecz Gábor beszélget el vele.

A babakocsissal el lesz beszélgetve.
:)

Hotyhogy 2011.04.03. 18:25:03

@GSX-R: A fizika általánosan érvényes a világegyetem minden pontján. Bár az igaz, hogy értékek eltérhetnek itt meg ott. Például a nehézségi gyorsulási állandó is más és más a föld felszínén, bolygónk forgás-ellipszoid alakjából kifolyólag.

Mindez mégsem jelentős a gyakorlatban ahhoz, hogy megállhassunk a zebrák előtt. Sok országban ez tökéletesen végre vihető. Még a nehézségi gyorsulási állandó helyi értéke se befolyásolja azt, pedig elvben be kellene neki, pont az érvelésed javára. ;)

Nem vagy jól vele ha úgy vagy vele, hogy mindjárt elhúzol előtte mert a hátad mögött üres az út. Ha üres ha nem, ne húzz el, hanem állj ott meg és add meg neki az ő kijáró elsőbbségét.

Képzeld csak el ha egy Krazos lenne úgy vele, és kierőltetné tetemes tömegét előtted gyorsan és hirtelen a mellék utcából amikor te a főúton haladsz. Ő is vitázna ahogyan te, hogy ő is így meg úgy van vele, és hogy ő utána se jön semmi, és tehát várhatnál te is, megfélemlítve az ő akaratosságától és erejétől. Pontosan úgyanúgy, ahogy a gyalogos, akitől te azt akarod.

A kattogó ABS-esed meg a kopó gumijaid teljesen felesleges gyötrése és nyűvése az értékeidnek, és mindamellett megfélemlítő is. Ne 10 centire állj meg vészfékezéssel a gyalogostól, hanem fél méterre állj meg enyhe lassulással a zebra szélétől. Vezetni tudni kell, és azt egyszerűen meg kell tanulni.

Kérlek, ne spekulálj a feltételezett többlet benzin égetésen, meg hogy kinek jó az. Az elsőbbségről való lemondás valóban létező és szép dolog, és bízzuk tehát ezt mindig arra az egyedüli egyénre, akinek az a döntési joga minden esetben.

Ezt nem erőltetheti ki semmilyen kamionos olyan érzelmi alapon, hogy neki nehéz megállnia meg újra indulnia. Meg kell érteni a megbúvó lényeget, az általános biztonságot, amit a világos és merev szabály szolgál.

Persze, hogy szeretet és békesség. :-)

Reggie 2011.04.03. 18:26:37

Mondjuk sokkal jobb lett volna, ha megfordulsz es elottuk lassan gurulva, a motort persze uresben porgetve nyomod nekik a fustot. Es akkor orulhetnek is mert lassan mesz:)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.04.03. 18:26:54

@Dövan: Hát igen, a természetes kiváltasztódás már csak ilyen. Ezzel csak az a baj, hogy itt nem a hülye hal meg, hanem a gyereke.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.03. 18:28:41

@GSX-R: Értem amit mondasz, de vicc. Ne is haragudj, de butaság. Van jogsid?? Ha csikorgó kerékkel kellett megállnod, hibáztál, e vagy a hunyó. Nincs más lehetőség. Gyalog lelép, autó megáll. Ez az egyetlen alternatíva. Minden más esetben az autós a hunyó, hiába kiabáltok, hisztiztek. Én sem szeretem és is tudom ,hogy van ilyen, de mikor a jogsit letetted, felvállaltad ezt. Arról nem is beszélve, hogy mi közlekedünk a közúton, ők nem. Ők csak átkelnek rajta. Ha már valakit le kell gyalulni arra ott a bringás! Ők pl. tök más kategória, de ezt ne kezdjük el..:-))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.03. 18:32:50

@Reggie: Lécci velem! Csináld meg velem lécci!!!
Annyira szeretem, mikor valaki hunyó és még neki áll feljebb:-))) Volt egy ilyen BMW-s az utcánkban:-) Az is menőzött, mert szólni mertem a száguldozásért:-) aztán mikor a baltával a kezemben meglátta az arcom, megváltozott a képe a menő fejnek. Tényleg az a májer,aki a kis utcában tolja a 80-at?? Mikor meg kiérünk a főútra és hátulról tolom, ott meg ötvennel tötyög a köcsög, mert fél a rendőrtől??

Hotyhogy 2011.04.03. 18:36:09

@záporjózsi: Tudom, hogy milyen költséges lenne az emelt zebrák általános bevezetése. Túloztam, hogy érzékeltessem az elvárást egy biztonságosabb vegyes, vagyis gyalogos-járműves, közlekedéshez.

Nem is hiszem, hogy ez valaha is megvalósul. Valahol egy egyensúlyt kell mégis találni és megvalósítani. Addig is, a zebrák szabálya merev, és jó lenne ha azt a magyarországi autósok nagyon megtanulnák már végre.

Anélkül rosszabb vezetők maradnának, mint a legtöbb fejlett államok beli autóvezető, sokuk kisautós nő.

Reggie 2011.04.03. 18:48:03

@Aabroncs: Olvasd el a cikket, megengedetten belul ment. Pont. Itt egyedul a babakocsis menozott. Persze olvasni nehezebb mint itt jatszani az agyadat, hogy te vagy a legerosebb orangutan.

mildi 2011.04.03. 18:52:55

@Aabroncs: hááát. féktávon belül azért nem illik kilépni....

tundrazuzmo (törölt) 2011.04.03. 19:03:46

Azt azért megkérdezném: a posztoló mit keresett a Faiskolában?
- Rövidítette az utat?
- Ott lakik?
- Ott volt látogatóban?

Nem mindegy, hogy melyik tényállás forgott fent.

CD-R80 2011.04.03. 19:05:27

@Reggie: Lehet elírta, vagy kamuzott.
Vagy igaza volt.
Számít valamit?:DDD
Te beleírnád egy posztba hogy gyorsabban mentél? Mellesleg ha mennek egy szűk úton gyalogosan, elhúzok mellette 50-el?:D Főleg egy babakocsi mellett?

Reggie 2011.04.03. 19:12:44

@CD-R80: Annyit szamit, hogy mivel egyedul a postban szereplo beszamoloval rendelkezunk, ezert csak abbol tudunk kiindulni. Ha elmelkedni akarunk azon, hogy hol hazoduott akkor miert nem kezdjuk azzal, hogy kitalalt tortenet? Es ha kitalalt az szamit? Nem, mert mi itt alapvetoen nem egy megtortent dologrol beszelunk, hanem egy szituaciorol. Gondolom ahhoz, hogy peldaul megbeszeljuk a zebran keresztul gazolo jarmuvek okozta veszelyt, nem kell megvarnunk azt, mig valakivel ez megtortenik, mert a _szituaciorol_ meg lehet velemenye mindenkinek.

Senki sem mondta, hogy 50-nel ment, annyit tudunk, hogy a megengedetten belul. Ez 50 megengedett eseten 0 es 50 koze esik valahol.

Babakocsi mellett x-el elmenni ugyan annyira veszelyes mint egy ember mellett x-el elmenni, igy nem is ertem az utolso kerdest.

D4D 2011.04.03. 19:15:17

Az M7-esen is gyorsan mennek, oda nem tolod ki a gyereket?

Az ilyen emberektől nem csak a gyereket, de a gyerekcsinálás lehetőségét is el kellene venni.

Hogy lehet valaki olyan fasz, hogy egy esetleg még jogos sérelem megtorlása érdekében veszélyezteti a gyerekét?

Mertcsak 2011.04.03. 19:27:49

@D4D:

Szerintem hagyd. Itt többen komoly szövegértési problémákkal küzdenek. Fogalmuk sincs,hogy a post miről szól valójában.

astonferi 2011.04.03. 19:46:48

én felhivtam volna a gyermekvédelmet kis koru veszélyeztetése miatt. utána átgondolhatja mikor játszik önkéntes rendört vagy egyebet.

''autónepper.'' 2011.04.03. 19:51:44

kinem fossa le hogy ő jobbikos pont leszarja szerintem mindenkit főleg én:D sose mentem el még szavazni és nem is fogok :D

aki meg így veszélyezteti a gyerekét az meg egy idióta én elég können vesszem a dolgokat de ez még nekem is durva.

Hotyhogy 2011.04.03. 20:03:50

Lehet, hogy elrabolta egy autós kisbabáját, és nem is az övé volt! Hallottam ilyesmiről, ami Rómában megy.

Az úgy nevezett babadobók dobnak oda egy babát a túristáknak, akik ijedten elkapják a babát, miközben a nagy mozgalomban cinkostársak kizsebelik őt.

A baba legtöbbször játék baba, ami csak utána derül ki. Igen ám, de már jelentések voltak elrabolt babákról is, akiket a babadobók lelkiismeretlenül dobnak.

Úgy hogy Hoppsz! Kapd el! Csórt baba, autós baba! Csak te vigyázz rá lelkiimerettel. Ha autósé is, ha nem. S ne is törődj más lelkiismeretével. Törődj először a te sajátoddal, és óvatosan vezess mindenhol a gyalogosok között. Akár babások ők, akár nem.

pengusz 2011.04.03. 20:42:00

Valóban fontos, hogy az ember Jobbikos volt-e?
Fontos a pártbeli hovatartozása?
Ha cigányt írtál volna, az rasszizmus lenne...
Egyébként balra rántva a kormányt (megmentve a gyereket) lezúzhattad volna őket kicsit :)

pengusz 2011.04.03. 20:43:31

@Aabroncs: És mi lett volna a történet vége, ha a csávó a baltádat meglátva simán beléd ereszt egy tárat?

Reggie 2011.04.03. 20:46:15

@pengusz: Dehogy lett volna. Mert o eros meg ijeszto baltajaval es meg a lovedek is megall a levegoben. De ha megsem akkor elhajol elole.

qwertzu 2011.04.03. 23:18:09

@Hotyhogy: "A járdákról tehát joguk van lámpátlan zebrákra lépni úgy, mintha azok is a járdák részei lennének."

Nincs.
21. § (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

A gyalogosátkelőhely pedig az úttest része:
(5)A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen,...

Tudod a gyalogosnak nem mindig van elsőbbsége a gyalogosátkelőhelyen.

Hogy ne csak az autósok kötelességeit ismerd.

Tazsam 2011.04.03. 23:30:41

Itt mondjuk nem volt járda de amikor látom az embereket az úttesten közlekedni tőlük 2 méterre meg járda van akkor szoktam elmormolni, hogy legközelebb meg majd én hajtok a járdán ott úgyis kevesebb a baleset:)

záporjózsi 2011.04.04. 09:05:00

@Tazsam: A járdák jelentős része a gyalogos közlekedésre alkalmatlan. Mindenféle felparkolás nélkül is.

@astonferi: Azért ehhez egy kamerás felvétel nem árt.

@qwertzu: A gyalogosnak mindig elsőbbsége van a gyalogos átkelőhelyen. Ettől még ismernie kell a kötelességeit és be kell tartania azokat. Elvégre ha a gépkocsivezető hibázik, az neki fog nagyon fájni...

Hotyhogy 2011.04.04. 09:14:01

@qwertzu: Én ezt így látom:

A gyalogosnak mindig elsőbbségi joga van a gyalogátkelőhelyen közlekednie.

Ha egy vak vagy egy hat éves iskolás nem győződik meg a lámpátlan kijelölt gyalogátkelőhely veszélytelenségéről és úgy lép váratlanul le arra, és akkor elgázolja őt ott azon egy veszélyes autós, akkor az az autós egy nagyon súlyos büntetést érdemel azért a bűnös cselekedetéért, míg az elütött gyalogos ártatlan marad.

Ez azért van így, mert az autós nem volt veszélytelen a zebra közelében, ahol is neki veszélytelennek kellett volna lennie.

Továbbá, csupán azért volt neki váratlan a gyalogos a zebrán, mert ő nem várt arra. Elmulasztott várni arra a nyilvánvaló és természetes körülményre, és elmulasztott veszélytelennek is lenni. Kettős súlyos mulasztása volt.

Hát várjon mindig gyalogosra minden autós a zebrákon, és úgy ne legyen neki az váratlan, ha ott egy gyalogos közlekedik.

És ne legyen veszélyes egy autós se a zebrák közelében, aminő veszélyről az általuk sokat gyalázott gyalogosok nagyon jól tudtak a múltban: Itt jövök száguldva, tudd azt meg, győződj meg arról, látod? Fenyegetlek! Lásd hogy veszélyes vagyok! Úgy hogy elém ne merj lépni, mert különben megöllek!

Ma arról tudjanak ezek a régen túlságosan sokat gyalázott gyalogosok, hogy ha veszélyes az autós és nem vár arra amire neki várnia kell, akkor őt fogják jogosan elmeszelni.

Legyen is az az elmeszelés drákóian szigorú, hogy megtanuljanak azok a rossz autósok kesztyűbe dudálni. A jók pedig a gyalogosok barátai maradnak mindig.

záporjózsi 2011.04.04. 09:22:04

@Hotyhogy: Ehhez azért a gyalogosoknak is kiosztanék pár 30.000-es csekket. Pl. átkelési szándék nélkül bambul a zebránál. Fékúton kívül lévő autók esetén nem indul el (nem kel át haladéktalanul). Középsziget esetén mindkét oldal teljes megállásáig vár az átkeléssel. Stb.
Ma sima zebrás gyalogosom volt asszem 3.
- 1 db. közepesen bamba, aki csak a megállásom után indult el.
- 1 db. (sajnos jogosan) félős, aki nem lendületesen haladt át
- 1 db. szemfüles, aki látta, hogy ki fog lassítani (a mellettem lévő sávban előrébb voltak, én csak csináltam azt, amit a szomszéd), így elengedett egy hülyét és utána lendületesen átsétált.
A többire nem emlékszem, de mind túlélte.

Tazsam 2011.04.04. 09:25:51

@záporjózsi:
Ezeket a járdákat azért igen sokat járom gyalog. Másrészt az utak jelentős része pedig autós közlekedésre alkalmatlan mégis maradunk ott. Vidéken lakom itt nincs igazán felparkolás csinos növényes sáv választja el a járdát az úttól szóval bajos is lenne ráparkolni. Simán csak megszokták, hogy alacsony a forgalom azt jobban szeretnek ott a szélesen korzózni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.04. 09:43:46

@Hotyhogy:
Én felüljárot épitenék minden zebra helyén
:)
Amugy az emelt zebra,"fekvő zebra" :), legalább is a veszélyeebb többsávos utakon, nem marhaság

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.04. 09:46:34

@záporjózsi:
Az a szép, amikor elindul pár gyalogos, a többi meg akkor követi amikor azok már féluton túl vannak és még meg is áll a zebrán a hulyéje, keresgélni a táskában valamit

Hadd várjon az autós, hisz előnyük van, nehogy gyorsabban menjen a forgalom

Hotyhogy 2011.04.04. 09:49:24

@horex: Igen, az autóknak. A gyalogos lakosság mehessen akadálytalanul össze-vissza, mindenhol a városaikban, falvaikban, lépcsőtlen síkon. :)

qwertzu 2011.04.04. 10:35:10

@záporjózsi: @Hotyhogy: Nem, a gyalogosoknak nincs mindig elsőbbségük gyalogátkelőhelyen.
Például: Megkülönböztető jelzést használó járműveknek elsőbbségük van, és rendőri irányítás esetén is a rendőr jelzései az irányadóak.
Jó lenne, ha az ilyen baromságok, mint a gyalogosnak mindig elsőbbsége van, meg a biciklisek mehetnek szemben egyirányú utcában kikopnának a köztudatból.

Hotyhogy 2011.04.04. 10:57:25

@qwertzu: Rendesen, a lámpátlan és forgalomirányító rendőr felülbírálása nélküli zebrán elsőbbsége van a gyalogosnak. A szokásos rendes körülmények alatt mindenkor elsőbbsége van ott.

Az, hogy megkölönböztetett jármű is közeledhet egy zebrához és akkor kicsit más a körülmény, ne vezessen félre minket, el a lényeges üzenettől: az általános autósnak ott nincs elsőbbsége soha, hanem a gyalogosnak van mindig.

Különben a megkülönböztetett jelzésú járművek sem üthetik el ott a gyalogost olyan kifogással, hogy neki nem volt elsőbbsége. nekik is kell vigyázniuk a gyalogosokra és kivárni az áthaladásukat. Főleg a vakét meg a kisiskolásét.

A megkülönböztetett járművek tehát lassan és óvatosan átvághatnak a nyilván többségükben együttműködő gyalogos áradat között. Ez nem vitatott és nem kérdéses, hanem természetes.

A biciklisek forgalom elleni haladásáról lehetnek téveszmék, de az is világos kell legyen valahol a szabályokban, hogy hol lehet azt és hol nem, ha egyáltalán van már ilyen Magyarországon.

qwertzu 2011.04.04. 11:07:20

@Hotyhogy: Nem fogod a lényeget. A gyalogátkelőhely nem járda! Az úttestre lépés előtt körül kell nézni.

Hotyhogy 2011.04.04. 11:17:51

@qwertzu: Meg akarod tiltani a vakoknak a gyaloglást? Ők nem tudnak körülnézni. Ők csak mennek. S teneked kell vigyáni rájuk is és mindenkire a zebrán amikor arrafelé autózol. Ez a lényeg, és ezt én jól fogom. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.04. 11:34:47

@qwertzu: Te nem fogod, sajnos. Ha nem teszi meg és lelép és elütöd, te vagy a hunyó..Ugyanis nem úgy közelítetted meg az átkelőt, hogy az ott álló gyalogost, ha lelép, át tudd engedni. Akár úgy is mondhatnánk ezt, ha gyalogos van a zebra közelében, akkor lassítanod kell, annyira, hogy ha a gyalogos egy vak ember és nem tud körülnézni, hanem lelép, akkor meg tudj állni, minden körülmények közt. Szerintem ez tök egyszerű...Én, ha a zebra körül gyalogot látok, lassítok. Ciki ez?? Nincs is ezzel szinte semmi gondom, nem is nagyon értem, akiknek állandóan ezzel van bajuk...Ha ez a gyalog drótszamárra kap, akkor már más a pite:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.04. 11:37:29

@pengusz: Semmi..Előfordulhat. Ez az élet Babolcsai néni..Leszarom-e a kemény gyerekeket?? A sarkon is van pár pont ilyen. Más szólni sem mer nekik..Én szóltam..Mondjuk egyelőre leszarják, de majd kitalálok nekik valami kedveset:-) Reggel kicsit tempósabban állok ki a csávó elé a kertből, kirúgom a focit, az pl. be szokott jönni a kötsögök ellen, akik a 30-as táblánál kemények, az úton meg lassított felvételben nyomják..Megoldom, hidd el..

_____________ 2011.04.04. 11:52:40

@''autónepper.'':
"kinem fossa le hogy ő jobbikos pont leszarja szerintem mindenkit főleg én:D sose mentem el még szavazni és nem is fogok :D "

Pedig ha elmennél szavazni, hálából lehet hogy téged is telibeszarna... :-D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.04. 12:16:32

@Reggie: Olvasd el Te még egyszer, milyen úton voltak. Vagy Te nem lassítasz, ha meglátsz egy családot az út szélén, mert neked a megengedett 50 km/óra?? Nézd meg a gugli mappal, utána fikázz..Ez a baj, ennyit olvastál és értettél belőle. Megengedetten belül ment,pont. Ennyi ment át neked de az nem, hol a járda azon a részen? Hogy férnek az autók?? Egy család ment az út szélén. Gondolod a posztoló lassan ment, az Apának meg csak úgy beugrott, kitolom már a kocsi elé...
Szóval én megnéztem a helyet, simán értem miről szól a történet, bár Apunak valóban nem a babakocsival kéne móresre tanítani a suttyókat, de nem tudja elképzelni, aki nem lakik ilyen helyen, hogy az autósok nagy része mekkora paraszt, mennyire nem fogják fel, hogy ahol ők/mi megyünk, ott mások élnek. Ezt egy helyen fogják csak fel, a saját házuk előtt. Szívesen meghívlak egy jó hideg sörre, kiülünk a teraszra nálam és megmutatom..

Kalányos Márió 2011.04.04. 12:31:48

@Hotyhogy: Ettől a gondolatmenettől kapok idegbajt, hogy a leggyengébbhez akarjátok kalibrálni a rendszereket.
Régen vakok sem voltak, mert a természetes szelekcióban elhullottak. Lassan pedig ott tartunk, hogy szüntessük be az autókat, nehogy elé léphessen egy vak, hiszen nem látja...

Gyűlölöm, hogy a kisebbség érdekeit a többség elé helyezik, és erre millió példát lehetne hozni!

Ez például pár hónapja készült:
(Lehel téri aluljáró északi fele)

kepfeltoltes.hu/110404/roki1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/110404/roki2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Soha senki nem fogja használni, viszont sok millióba került, és elvágta az átjárást a zöldségeshez, valamint alig lehet kinyitni a Real ajtaját, ha többen akarunk bemenni.

qwertzu 2011.04.04. 12:36:00

@Aabroncs: Ha meg fülhallgatóval a fején kilép a tömegből a mentő elé, vagy a rendőri jelzés ellenére lelép az úttestre, mert neki mindig elsőbbsége van, akkor még a sírkövére se írják fel, hogy elsőbbsége volt.

Hotyhogy 2011.04.04. 13:09:29

@sbronzo: A gyalogos, legyen az életerős férfi, vagy vak, vagy kisiskolás gyermek, valóban a leggyengébb a rendszerben. Csaknem ugyanolyan gyenge aznonban a személygépkocsis is, mondjuk a mozdonyhoz vagy a Krazkoz viszonyítva.

Az oldal utcából kihajtó Krazos se mondhatja neked, aki a főúton haladsz viszonylag vánnyadt járműveddel, hogy menj az útjából és vessz el, mert neki meg te vagy a gyönge és életképtelen, akinek legjobb lenne kihalnia, mint ahogyan talán szerinted a vak embereknek.

A kalibrálás amit említesz, és akár úgy is hívhatjuk valóban, az nem egy mesterkélt és a dolgokat eltorzító beavatkozás, hanem az egyszerű elismerése a természetesen előforduló előnyöknek és hátrányoknak, és azoknak logikus és igazságos kiegyensúlyozása.

Egy őrült és szélsőséges túlzásba vitel is előfordulhat és megmutatkozhat ez ésszerűtlen és drága, pazarló irányzatokban, és abban együtt érezhetünk sokan veled.

Például, a Toronylépcső-Futó Sportegyesület toronytetői főirodájába keres éppen titkárt, és az állásra egyenlőn és igazságosan mindenki pályázhat. S úgy el is nyeri azt egy kerekes székben közlekedő testi fogyatékos.

Igen ám, de számára az egyesületnek most kötelező lesz egy külön liftet építenie. Amikor mindenki más le meg föl futkos ott óriás izmos combokkal meg vádlikkal!

De mégsem keverhetjük össze ezt a példát meg hasonlókat az általános közlekedés kérdésével. A vak még az ókori társadalmakban sem hullott el. Nem szabadna igazságtalanul előhozni a természetes kiválasztódás témáját a haladó, felvilágosult, emberségesen törődő mai társadalmainkra tekintve.

Amiről beszélsz, az jobbára a állatvilágra illik, vagy az ember igen nagyon régi biológiai kifejlődési szakaszára, sok százezer évvel ezelőtt.

Korunkban és társadalmunkban, emberi méltóságunk akkor is megmarad, ha elveszítjük látásunkat, és azt a méltóságot igaz ember mindenkor tisztelni fogja mindenkiben.

Ferocious 2011.04.04. 13:25:16

@Aabroncs: Majd egyszer valaki tényleg felkoncol még a nagyképű önkéntes rendőr faszakodásod miatt te idióta!

Legközelebb egy 40 tonnás billencs elé lépj le, úgyis rég láttam már eltaposott önérzetes gyalogost...

Az úttest a kocsiké, a járda meg a gyalogosé...

Kalányos Márió 2011.04.04. 14:29:37

@Hotyhogy: "A gyalogos, legyen az életerős férfi, vagy vak, vagy kisiskolás gyermek, valóban a leggyengébb a rendszerben. Csaknem ugyanolyan gyenge aznonban a személygépkocsis is, mondjuk a mozdonyhoz vagy a Krazhoz viszonyítva."

A Kamaznak nem biztosítanak előjogot a személyautóval szemben, de tőlem megtehetnék. A gyakorlatban én szabályok nélkül is távolságtartóbb vagyok egy kamionnal, mint egy másik személyautóval.
Mozdony? Szerinted nincs a vasútnak többlet joga?

"legjobb lenne kihalnia, mint ahogyan talán szerinted a vak embereknek"

Kihalnia nem kell, de ahogy egy 5 éves gyermek sem csatangolhat egyedül a fővárosban, úgy a vak ember mellé is kísérő járna, és nem az összes többi közlekedőt lassítani azért, hátha egyszer az útjukba kerül.

"Például, a Toronylépcső-Futó Sportegyesület toronytetői főirodájába keres éppen titkárt, és az állásra egyenlőn és igazságosan mindenki pályázhat. S úgy el is nyeri azt egy kerekes székben közlekedő testi fogyatékos."

Nem áll a valóságtól olyan messze a példád, mint ahogy gondolod.

"Korunkban és társadalmunkban, emberi méltóságunk akkor is megmarad, ha elveszítjük látásunkat, és azt a méltóságot igaz ember mindenkor tisztelni fogja mindenkiben."

Ez nem tisztelet kérdése. Én sem azt mondom, hogy kösse fel magát a beteg ember, hanem azt hogy ne hozzájuk kalibrálják az infrastruktúrát. Örüljenek hogy eltartja a többség, és ne esünk át a ló túloldalára, mert azon az oldalon nincs határ.
Képzeld el mennyibe kerülne, ha minden siket, vak, és kerekesszékes úgy közlekedhetne ahogy az egészséges ember.

Nem mondom, hogy már átestünk a túloldalra, de mindeképpen kezdünk.

titan 2011.04.04. 14:55:11

@sbronzo: kérlek tedd le a kocsit egy hónapra, és közlekedj úgy gyalogosan, hogy a zebrán mindig lemondasz az elsőbbségedről, illetve hát természetesen az úttest egyéb területein egyáltalán nincs elsőbbséged. Csak úgy az empátia jegyében. :)

Kalányos Márió 2011.04.04. 14:57:31

@titan: Belvárosi vagyok. A kocsi legtöbbször a parkolóban áll, tehát gyalog közlekedem.

hawkeye 2011.04.04. 15:18:07

A posztoló a hülye. A nickjéből is látszik... :)

Ennél primitívebben megírt kamutörténetet még sosem olvastam.

Kár a blogot ilyenekkel égetni... :(

Hotyhogy 2011.04.04. 15:21:05

@sbronzo: A mozdonnyal valóban csak szenvedélyesen túloztam.

De az iskolás korú gyerek, akit iskolába küld egyedül a nagyon is reá vigyázó és felelősség teljes szülő, az nem csatangol csak úgy a nagyvárosi utcákon.

Ő a neki megmutatott és begyakorolt útvonalon jön és megy az iskolája és otthona között. S csak a megszokott zebrán is megy át, a megtanult és valóban a létfenntartáshoz szükséges, józan paraszti eszű körültekintéssel.

Ennek így kellene rendesen lennie, s az mindegy kellene legyen, hogy egy nagyváros vagy kis falu zebráján megy át. Ha az a környezet nem egy elvadult hely, akkor a zebránál nem veszedelmes állatok törnek majd az életére.

S a legjobb esetben sem szívtelen és közömbös, önző kicsiny lelkű felnőttek akik hagyják őt, a gyermeket, ott várni a végtelenségig mert nem engedik őt átmenni. Egy se, egyik a másik után, azok az undok felnőtt autósok. Mit gondolhat akkor a felnőttekről az ezt tapasztaló gyermek?

Ilyen csak egy bestiális szintre lealacsonyodott társadalomban létezhet, ahogy létezett is a közelmúltig, és remélhetőleg rohamosan kihalóvá lesz. A rendes társadalmak példáját kövesse hát a magyar lakosság és autós közösség is.

Az iskolás gyerek és a babakocsis anya és a vak és az öreg, mindez a gyalogos a társadalom fontos és értékes, mindenki mással egyenértékű egyede.

S rájuk mindenki vigyázzon úgy, ahogy ezek is vigyázzanak mindenki másra a lefektetett szabályok szerint is, és belső emberi jósága szerint is.

Ezt az utóbbit pedig mindenki kultiválja minden téren, a békesség és szelídség, és egy harmonikus összeillés érdekében.

Kalányos Márió 2011.04.04. 15:29:14

@Hotyhogy: "Az iskolás gyerek és a babakocsis anya és a vak és az öreg, mindez a gyalogos a társadalom fontos és értékes, mindenki mással egyenértékű egyede.

S rájuk mindenki vigyázzon úgy, ahogy ezek is vigyázzanak mindenki másra a lefektetett szabályok szerint is, és belső emberi jósága szerint is."

Abban egyetértünk, hogy mindenki vigyázzon a másikra, és abban is hogy a köztudatban levő szabályok szerint. Én viszont a szabályokat változatnám meg. Életszerűtlen, hogy az autós figyeljen a gyalogosra, és ne fordítva.

Te figyelmedbe is:
Képzeld magad elé a pécsi gyorsvonatot amikor lelassít minden útkereszteződés előtt mert hátha egy bringás, vagy autós át akar kelni a síneken! Ugye mekkora baromság? A zebra pont ilyen, csak azt már bemosták az agyadba.

titan 2011.04.04. 15:45:18

@sbronzo: ne hasonlítgasd már a vonatot a személygépjárművekkel, annyira nem egy súlycsoport, hogy egyetlen átlagos mozdony, kocsik nélkül is jóval nehezebb, mint egy megpakolt kamion, ehhez pedig hozzájön a kerekei tapadási tényezője (pontban érintkező rugalmatlan kerék rugalmatlan felületen).

Kalányos Márió 2011.04.04. 16:00:08

@titan: Tényleg? Szerintem semmi különbség a mozdony/személyautó és személyautó/gyalogos aránypár tapadási tényezője, tömegaránya stb. között.

Hotyhogy 2011.04.04. 16:02:15

@sbronzo: Hát, küzdhetsz a szabályok megváltoztatásákért a demokratikus csatornákon át. De én azt hiszem, hogy többen küzdenének a megtartásukért, és az utóbbiak győznének.

Az én szemszögemből szerencsére a jelen szabály terjed a haladó világban, s az most már Magyarországra is eljutott.

Miért is kellene azt a fejlődést vissza fordítani, és vissza hozni megint azt a régi embertelen megalázást amit a zebrák szélén várakozó gyalogosok éltek át?

Eleget vigyáztak, és eleget vártak, mert lábukat letéve sem álltak meg a veszedelmes tulkok, akik sokuk valóságos bűnözők.

Gyilkossági kísérleteikkel dudálva rágyorsítottak, kicselezték, kikerülték, még a szembe jövő sávba a záróvonalon is áttérve sokszor, a szabályos gyalogost.

Ez nem kell ma már a kultúrált Európában. Talán ezt szeretik az elszegényedett bandita országokban, ahol borostás, cigaretta szagú, iszákos, csapzott férfiak, géppisztolyt ropogtatva, kurjongatva robognak az erős, hörgő autóikon.

De olyan helyeken nem virágzik föl a nép, és ez éppen őtőlük, őmiattuk van úgy.

A vasúti kereszteződésekrnek is megvan a szabályuk, és szerintem azok ésszerűek. Ezért én nem szólalok fel azok megváltoztatásáért.

mohopasi 2011.04.04. 16:08:25

És ezeknek ugyanolyan 1 szavazati joguk van, mint neked, vagy nekem...

titan 2011.04.04. 16:13:17

@sbronzo: akkor megteszed, hogy minden kocsinak, aki lassít, hogy átengedjen téged, jelzed, hogy lemondasz az elsőbbségedről?

Kalányos Márió 2011.04.04. 16:17:42

@titan: Hülyét azért nem fogok csinálni magamból még a Te kedvedért sem, de eddig is meg szoktam várni amíg elmegy a kocsisor, és utána megyek csak át. Ha kifejezetten megáll valaki, akkor nem fogok ellenkezni.

Kalányos Márió 2011.04.04. 16:20:25

@Hotyhogy: Ezen sokáig lehetne vitatkozni, hogy melyik nép virágzott fel, és melyik kevésbé, illetve mit jelent neked a felvirágzás, és mit nekik. Még az is érdekes téma lenne, hogy ez a virágzás vajon örökké tart-e, vagy fordul a kocka?

Hotyhogy 2011.04.04. 16:29:44

@sbronzo: Svájc, Anglia, Svédország, többek között. Mindezeken a helyeken egy szelíd és szabály tisztelő többség él együtt mindenkivel, saját maguk alkotta jó szabályaik szerint.

S az autósok mindezen a helyeken megállnak a zebráknál mert ráérnek, nem rohannak, és nem akarnak gyalogos felelősséget meg hasonlókat. Ők felelősség teljes emberek tudnak lenni.

És gazdag polgáraik is gazdag országaiknak, és nem kell hangos berregéssel meg sebességgel tettetni emberi értékeiket. Ez virágzó kultúra, és ez majd addig tart, amíg csak úri emberek születnek és nevelődnek.

Kalányos Márió 2011.04.04. 16:46:56

@Hotyhogy: Annyira virágoznak, hogy lassacskán kihalnak. Pszihiáterhez járnak, kábítószeren élnek, és az a legnagyobb problémájuk ha karc kerül az új autójukra. Dolgozni, szaporodni képtelenek, ezért az általad nem virágzónak tartott népeket költöztetik magukhoz, akik még képesek ilyesmire.

Messze nem olyan már London, Párizs, Züric, mint gondolod. Egy ismerősöm pont egy hete menekült el Londonból Skóciába az állandó balhék miatt. Az tette be neki a kiskaput, hogy lelőttek mellette a buszon valakit.

Zürichben pedig nagy élmény az a sok belőtt nigger a tó parton este. Azért nem szól a rendőr, csak ha átléped az 50 km/h -t.
A gyerekek 18 év alatt nem vehetnek ki pornófilmet, de ha elmúltak már 16 évesek, akkor szerepelhetnek benne.

Furán virágzó világ ez a nyugat.
De szerintem már hanyatlóban van!
Egyszer mindennek leáldozik.

Tudom, menjek a Közel-Keletre! ;D

Hotyhogy 2011.04.04. 17:29:21

@sbronzo: Az a sok rossz életű ember akik a fejlett országokban élnek, nem képviselik az átlagos, hasznos foglalkozású és komfortban élő, többségi tisztességes polgárt.

Az átlag polgár a fejlett országokban igenis dolgozni is és szaporodni is képes. Sok gyermekeiket jó módban iskoláztatják és nevelik, és mérsékelten bőséges vagyonuk általában nem tolvajlásból ered, hanem munkából.

A bűnözés és a társadalmi bajok sajnos mindenhol előfordulnak, és azok ellen minden rendes ember küzd.

Az eltorzult értékrendek is sajnos felháborítóak, ahogy kábítószerező bevándorlók elnéző kezeléséről írsz a gyorshajtással szembe állítva. Mindezt a torzulást együtt kellene a kérdéses országok lakosságainak megoldaniuk maguknak.

Én úgy gondolom, hogy mind a három példa városod messze rendesebb és emberibb és kultúráltabb, mint a mai Budapest. És Budapest ma nagy részben éppen azért elmaradott, mert rengeteg benne a rendetlen autós.

A zebra és parkolás szabályait általában felrúgják, és gyorsan hajtanak, és muján kitörnek majdnem minden oszlopot.

Az ismerősöd viszont jobb, ha vigyáz Skóciában, mert a skót futball huligánok is pont olyan vademberek, akik a társadalom nemkívánatos rémei. :D

Vajon milyen gyilkosság tanúja volt, hol és mikor, ő Londonban? Én úgy gondolnám, hogy balhék meg lövöldözések miatt előbb menekülne el egy ember Budapestről mint Londonból.

Minden esetre a budapesti zebrák nem olyan biztonságosak, mint a londoniak.

Reggie 2011.04.04. 19:42:38

@Aabroncs: "Ez egy viszonylag keskeny utca egyik oldalán járdával, két autó, ha nem is bőven, de simán elfér egymás mellett, ráadásul az egész út jól belátható."

Tehat 2 sav + jarda van. Elhiszem, hogy nalatok rosszabb a helyzet es emiatt felindult vagy, de ez itt nem az a szituacio.
En egy postban leirt kornyeken nem lassitanek, mert ha 2 auto egymas mellett elfer mellet, az azt jelenti, hogy a masik sav legalabb 1.8 meter szeles. Ha nem a jadan kozlekedik a gyalogos, akkor egymas mogott egy sorban kell kozlekedniuk. Ekkor a az auto es a gyalogos kozott legalabb 1.2 meteres tavolsag van. Megis miert kene lassitani?

Reggie 2011.04.04. 19:46:21

@Reggie: Es teszem hozza, vagy 5x megneztem a google mapson. Boven van ott hely.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.04. 20:03:46

@Reggie: Akkor nézd végig az utcát, aztán tárgyaljuk újra..

Reggie 2011.04.04. 20:50:17

@Aabroncs: Vegigneztem, boven elfer. Ha nem jo a szemmerteked, akkor nyomjal screenshotot es painttel masolj oda egy autot a kozelbol.

Xezs 2011.04.04. 22:12:19

Amúgy itt tényleg rendet kell csinálni. Csak az a baj, hogy egyre több ilyen hülye, mint ez a babakocsis barom hangoztatja ezt, így akik normálisak de tényleg rendet akarnak, megkapják a pofájukba, hogy "te is ilyen hülye vagy".

Summa summárum, a babakocsis faszit irtózatosan nyakon kéne baszni. Abban viszont nem vagyok teljesen biztos, hogy valóban sebességhatáron belül döcögött a beküldő. Vagy én vagyok nagyon rosszindulatú?

jelentéktelen alak 2011.04.04. 23:09:18

@GSX-R: Ha egyszer elsőbbsége van, akkor miért akarsz elmenni előtte???

A KRAZ előtt is átmész, ha az megy a védett úton? (Úgy értem, ha a te irányodból se előtted, sem utánad senki)

Abban igazad van, hogy a fizika dominánsabb minden írott szabálynál. Lehet ezt figyelembe véve kellene járművel egy zebrát megközelíteni???

Pont a hozzád hasonló szemléletűek miatt vannak a zebrás balesetek és pont az ilyen szemléltet miatt kellene nagyon kemény fizikai akadályokat bevezetni (amint lelép a gyalogos, betonfal ugrik ki a föld alól az úton keresztbe), amíg ki nem szelektálódik a puhatestű személet.
Egyesekben csak ennek lenne tekintélye.

A gyalogosnak is körül kell néznie, de nem azért, mert feltételes az elsőbbsége, hanem azért, mert jöhet egy olyan vezető is, aki jobban siet, mint hogy meg tudná adni az elsőbbséget. :-(

jelentéktelen alak 2011.04.04. 23:17:30

@D4D: Ebben nagyon egyet értek. A babakocsis egyértelműen nem ember, esetleg emberszabású.

...már, ha igaz a történet.

jelentéktelen alak 2011.04.04. 23:26:14

@záporjózsi: Írországban 2x2 sávos úton elő szokott fordúlni "emelt" zebra, de az végkép nem akadálya ennek, hogy buszok járnak az úton. Akár főúton. Nincsen sebesség korlátozó tábla előttük. Abból indul ki a rendszer, hogy az autós lát előre, mert vakok nem szoktak vezetni.
Annak ellenére van ilyen, hogy a tapasztalatom szerint inkább engedik át a gyalogosokat, mint Magyarországon. És annak ellenére, hogy a gyalogosok, bármikor és bárhol keresztezik az utat. Független a zebra helyétől és a lámpák színétől.

A lényeg, hogy kivitelezhető és működik.

jelentéktelen alak 2011.04.04. 23:32:07

@Xezs: Lehet, hogy a sebességhatáron belül, de akkor(!) és ott(!) mégis gyorsan.
Sokszor jártam vidéken, mikor a faluban búcsú volt. Elvileg mehettem volna 50-el, de néha a 20-at is soknak tartottam volna.

Xezs 2011.04.04. 23:38:43

@qwertzu: "a biciklisek mehetnek szemben egyirányú utcában kikopnának a köztudatból. "

Soha nem fog kikopni. Köszönd azoknak a médiásoknak, akik csak ennyit fogtak fel belőle és ennyit kommunikáltak a tévében és az újságok hasábjain.

Kicsit off téma, de én akkor röhögtem fel úgy nagyon, amikor Vujity Tvrtko műsorában a bicikliseket sajnáltatták és bevágtak egy felvételt, ahogy a biciklis épp behajt egy behajtani tilosba. Ott először felháborodtam aztán meg röhögtem egyet az amatőrségen.

A felvételen nem emlékszem hogy látszik-e a tábla, szerintem igen, viszont én nem messze lakok a helytől és tudom hogy ott tábla van.

Na szóval ennyit a médiáról és annak közösségre gyakorolt szerepéről. Seggfejek gyülekezete.

Xezs 2011.04.04. 23:42:11

Ja, Tvrtko fejéről meg nagyon durván leverném a sapkát, de ez tudom, már csak egyéni szocprobléma :)

záporjózsi 2011.04.05. 06:19:44

@jelentéktelen alak: Magyarországon arra nem képesek, hogy az egyszerű küszöb (nem a fekete-sárga paneles, hanem a nagyobb) geometriáját rendesen kiszámolják. Na ezért nem alkalmazza senki az emelt zebrát 50 km/h fölött. Más kérdés, hogy fenntartásilag személygépkocsi fölött az alkalmazása továbbra is aggályos.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.05. 11:47:06

Elém is toltak ki babakocsit. Csak nem népnevelő szándékkal, hanem azért, mert a "törődő édesanya" épp hátrafelé beszélt, amikor körülnézés nélkül kitolta a gyereket az útra. Nem zebrán, nem kereszteződésben. Bár vészhelyzet nem volt, mert messziről láttam, és kiszúrtam, hogy ki fogja tolni, direkt csikorgó kerékkel álltam meg, hogy felkapja a fejét.
Mivel kisebbségi volt, egy pillanat alatt alatt körülálltak, és rikácsoltak, hamar "tömeggyilkos magyar g@ci lettem".
Nagyon helyes, hogy most a rendőrség gyalogos büntető akciókat indított.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.04.05. 15:30:37

@mildi: Igen lattunk. A mi ablakunk alatt is van jarda, a gyalogosok zome azt hasznalja. Nem mind persze.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.04.05. 15:43:48

@GSX-R: Erről a KRESZ is megemlékezik:

21. §
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.05. 19:41:15

@Reggie: és végig van járda is?? Nézd már meg, pártatlan szemmel, anélkül, hogy fejben autós lennél. Én is az vagyok, sőt rühellek gyalogolni, de mégsem vagyok ennyire elfogult...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.05. 19:42:28

@Reggie: Bocs, ezt most olvastam. Az utolsó mondatoddal le is zárhatjuk a beszélgetést, mert aki ilyet leír, azzal nincs miről beszélgetni..

cso zsi 2011.04.05. 20:19:59

@sbronzo: Gyaníthatóan oka volt annak, hogy odakerült. Nem az aluljáró, hanem az élelmiszerbolt lépcsője.

@Reggie: Ha még mindig a péceli utcáról beszélünk, akkor menj rajta végig autóval is, gyalog is. Nem két autó szélességű. Attól, hogy Pécel város rangra emelkedett, még az utcái falusiak maradtak. Akkor is, ha az ominózus utca egyik oldalára egy lakóparkot húztak fel.

cso zsi 2011.04.05. 20:24:52

@sbronzo: Láttál már motorbalesetben lábát elvesztő fiatalt?
Aki attól még, hogy egy motoros barom volt, egyébként a belefeccölt oktatást jól kamatoztatta.

Kalányos Márió 2011.04.05. 20:54:24

@cso zsi: Értem én hogy miért került oda, csak az a bajom hogy senki nem használja, viszont az ott közlekedő emberek 99,99 %-át akadályozza.
Jó sokba kerül a 0,01%! A pénzről már ne is beszéljünk amibe került!

Nem láttam lábát elvesztő motoros fiatalt, de miért is kellett volna látnom?

Reggie 2011.04.05. 21:30:38

@Aabroncs: En az auto ut szelessegerol beszeltem. A jarda meglete nem is relevans, mivel nem azon jottek szembe a gyalogosok, hanem az uton.

Reggie 2011.04.05. 21:33:07

@Aabroncs: Remelem Budapesten majd nem szarsz be, amikor a jarda szelen allva, toled 40-50 centire huznak el az autok 70-nel.

@cso zsi: Helyenkent csak masfel max. valoban, de a leiras alapjan ket auto szeles szakaszon tortent mindez es a legkeskenyebb szakaszon van egy kis kerulo ut is.

Húzzunk bele! 2011.04.05. 21:34:48

Itt nem az a kérdés, hogy van-e joga gyermekét veszélyeztetni, mert nincs, de van e joga autóvezetőnek veszélyeztetni és legtöbbször tovább hajtani, meg városban száguldozni, piroson átmenni, elsőbbséget rugalmasan kezelni, nos van? Van. Mert ki van fizetve a súly adó, hú baszki, ha egyszer lesz egy tankom, a gatyám rá megy a súly adóra, de az tuti, úgy fogok vele menni, mint az autósok, nincs kegyelem, mindenkin át, mint a férgeken.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.06. 13:35:06

@Reggie: hiába no, nem tudsz emberként gondolkodni, csak elfogult autósként. Sem gyereked, sem babakocsid, sem házad ilyen helyen, ahol mások közlekedése megenné az életed, ahol el kéne menned otthonról hétvégén, ha csendet akarsz..

A fejekben kéne itt rendet tenni. Te is pont olyan vagy mint a posztoló...Csak egy oldalról tudod nézni, a Te oldaladról...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.06. 13:36:45

Sajnos tetves egy ország lettünk, önző, tetű emberekkel, tisztelet a kivételnek..
Meg kell tölteni a babakocsit zsalukővel és úgy tologatni az ilyet tetvek elé. Mindjárt lassít, mikor elmegy melletted az élete értelmével, az autójával..

Reggie 2011.04.06. 19:43:27

@Aabroncs: Mi lenne az emberkent gondolkodas? Ha ugy gondolkodnek mint te, akit a tenyek nem zavarnak? Erdekes modon a varosban az ugyan ekkora tavolsagban elhalado auto senkit sem zavar, de megsugom ott sem a 10 cent magas padka ved meg a balesettol, legfeljebb a biztonsagerzetedet noveli. Persze akit nem zavarnak a tenyek ilyenbe nem gondol bele. Meg kellene probalnod egy kicsit racionalisabbnak es kovetkezetesebbnek lenni. Az onzoseg pedig nalad a legdurvabb, mert megkoveteled, hogy pusztan a hamis biztonsagerzeted megszuntevel mindenki haptakba vagja magat es ugy viselkedjen ahogy te a kenyed kedved diktalja.

Dr. Panasz Muki 2011.04.07. 10:27:08

Levélíró Dummy tényleg dummy. "Viszonylag keskeny utcán" "jól belátható" tehát keskeny az utca és látja a babakocsit toló gyalogost, de neki mégis a sebesség a legfontosabb.
A max. 50 az a MEGENGEDETT LEGNAGYOBB sebesség, és nem azt jelenti, hogy annyival mehetsz, vagy annyival kell menned.
Figyelembe kell venned az útviszonyokat és az úton lévő "ojjektumokat" (ember, kutya, olaj, tárgyak, stb).
Ember és állat kiszámíthatatlanul mozoghat, és erre számítani kell.
Lehet részeg, lehet fogyatékos, lehet rohama, lehet figyelmetlen gyerek, de lehet egy kisebb lejtő is, amin véletlenül elindul a babakocsi.
Ha ilyenkor átmész rajtuk, akkor leülöd azt a pár évet? Megéri?
A járda minőségét te az adott sebességeddel nem tudod megítélni (a leírásod alapján soha nem toltál babakocsit).
Egyébként egy riksát vagy egy kétkerekű kézzel húzott tili-tolit hogyan kerültél volna ki?

Ha eső van, vagy olaj van az úton, lassítasz. Ha babakocsi, akkor nem?

Keskeny utca, nagy forgalom = lassabb haladás, még ha nincs is kitáblázva a sebesség korlátozás.

Dr. Panasz Muki 2011.04.07. 10:43:57

@Hotyhogy: Svájcban egyszer azt mondtam a főnökömnek, hogy azért klassz ez az ország, mert itt az autósok megállnak a zebránál! Mire felröhögött, de hát ez a törvény! Mondtam, öööö nálunk is. Néztünk egymásra bután.
Ott egyébként vannak ellenőrzések, pénzbünti jár érte, ha valaki nem áll meg a zebránál.

Xezs 2011.04.07. 22:37:49

@Panasz Muki: Nálunk az a faszagyerek, aki nem tartja be, vagy "csak" egy kicsit átértelmezi a szabályt és azt tartják balfasznak aki szerint ez nem helyes.

Svájcban ezek szerint ez fordítva van. Jó tudni, hogy ők nem olyan balkáni parasztok, mint honfitársaim nagy része.

Mint pl. az a barom, amelyik állandóan a lépcsőházunkban cigizik és hiába pofázom el neki, hogy ez nem igazán helyes.

Dr. Panasz Muki 2011.04.08. 09:30:08

@Hotyhogy: nagyon türelmes vagy, és persze igazad van.

All: idézek a KRESZből, mert itt nagy vihart kavarnak az indulatok, teljesen fölöslegesen. Nem létező szabadságjogokért harcoltok (mondjuk a magánnyugdíj helyett).
Szerintem még mindig jobb, ha pl. Hotyhogy próbálja elmagyarázni a KRESZt és a biztonságos közlekedést, mint a bíró. Mert az már nem pénzbünti lesz.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm

Gyalogosok közlekedése:
21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.
(2) Ha az úton sem járda, sem leállósáv, sem útpadka, sem kerékpárút nincs - vagy az a gyalogosközlekedésre, illetőleg a kerekes székkel való közlekedésre alkalmatlan -, a gyalogosok az úttesten közlekedhetnek.
(3) Ha a gyalogosok az úttesten közlekednek, az úttest szélén, egysorban
a) lakott területen lehetőleg a menetirány szerint a bal oldalon, lakott területen kívül mindig a bal oldalon, a járműforgalommal szemben,
b) a segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt toló, továbbá a kerekes székkel közlekedő mozgáskorlátozott gyalogosok mindig a menetirány szerint a jobb oldalon haladhatnak.

Zebra: teljesen egyértelmű:
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.

A megengedett sebességről:
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

(tehát nem 50, hanem amennyiről meg tud állni. Ha nem tud rendesen megálni 50-ről, akkor nem 50 a megengedett)

Magatartás a gyalogosokkal szemben:
Magatartás a gyalogosokkal szemben

43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.
(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.
(4) A vezetőnek fokozottan ügyelnie kell az úttesten
a) villamos megállóhelynél levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között áthaladó gyalogosok, a menetrend szerint közlekedő járművek megállóhelyéről az úttestre lelépő gyalogosok, az autóbuszra felszálló és arról leszálló gyermekek, továbbá
b) egyedül vagy csoportosan haladó (áthaladó) gyermekek, a koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek
biztonságának a megóvására.

Dummynak speciálba ajánlom ezt az utolsó b) pontot. Nem kell neki mérlegelnie, igazságot tennie. Itt a KRESZ, ha ez nem felel meg, vissza kell adni a jogsit.

Elsőbbség is teljesen világosan definiálva van:
b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában.

wowerman 2011.06.15. 04:47:51

legközelebb üssék el a gyerekével együtt. a jobbikosok nem szaporodhatnak el












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása