Azt már megszokhattuk, hogy minden évben a Föld napján vagy valamikor annak környékén Critical mass kerékpáros vonulás van, amit lehet támogatni, lehet szidni, de mindenképpen érdemes figyelembe vennie annak, aki ma autóval tervezi, hogy Budapest belső kerületeiben közlekedik. Erre Beked is felhívja az autósok figyelmét, olvassátok el, nézzétek meg a térképet, aztán pedig inkább mindenki menjen biciklivel, úgyis olyan szép az idő. Kivéve a néhány perces záporokat, ami alatt bőrig lehet ázni.
Ma, 16 órától (vonulás várhatóan 19-ig) Critical Mass felvonulás forgalomlezárásokkal.
Én nem vagyok szervező, sokat nem tudok, de eddigiek alapján a lezárás nem lesz folyamatos, a keresztforgalom időnként át lesz engedve, a BKV járatait is igyekezni szoktak a biztosítók elengedni.
Eső is lesz, ami tömeges hazamegyekinkábbhoz vezethet, ezért valószínűleg nagyon nem lesz könnyű autóval közlekedni a belvárosban.
Érdemes lehet a vonulás időintervallumában elindulni szándékozóknak UTV (már majdnem UCI-t irtam :) kamerákat nézegetni, vagy nemtudom.Én személyesen, minden autóval közlekedni vágyó, no meg gyalogos türelmét köszönöm. A megértésüket kérni talán túl pofátlanság lenne.
U.i: Tekintve, hogy a városban a kerékpárral közlekedők száma idén látványosan megnőtt, kérem senki nem gondolja egyből, hogy aki valahol épp kerékpárral megy valahova, az a CM-re tart, vagy a CM apropóján teker. Könnyen lehet, hogy csak el akar jutni valahova, aminek nyugodtságát mások által felidegesített járművezetők inzultálása könnyen tönkreteheti.
További tudnivalók itt!
Petrodon 2011.04.30. 14:07:49
Hurri Kán 2011.04.30. 14:10:05
hanyasvagytedisznó 2011.04.30. 14:11:50
isten óvjon bennünket..
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.04.30. 14:21:14
@gyvy: Legalább most nem hétköznapra tették, sokat számít ez is.
hanyasvagytedisznó 2011.04.30. 14:37:50
bunkóbéemvés 2011.04.30. 14:48:15
Reggie 2011.04.30. 15:48:42
Leadfoot 2011.04.30. 16:06:37
geesix 2011.04.30. 16:06:52
· 2011.04.30. 16:13:22
Rocko- 2011.04.30. 16:18:19
és esik, höhöhöh.
@gyvy: trollnak híjják ezt. aztán meg majd mutogatnak, hogy dugó van.
dr. _mmm_ 2011.04.30. 16:25:13
hanyasvagytedisznó 2011.04.30. 16:36:47
Hurri Kán 2011.04.30. 17:07:07
Hogy a viharba ne lenne. Őket támogatni, pátyolgatni kell mer sokat tesznek az ún. közlekedési kultúra javításáért, a város levegőjének tisztaságáért. Nem szabad őket megbüntetni. :DDD
Marcellusca 2011.04.30. 17:37:46
Mert én meg unom, hogy a drótszamarosokat kell kerülgetnem, ott, ahol KERÉKPÁRÚT van. :(
Marcellusca 2011.04.30. 17:38:22
Levágják mind. :D
Mertcsak 2011.04.30. 17:58:41
De ez a critical mass egy őrületes nagy faszság. Szerintem.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.30. 18:43:40
avus · http://avus.blog.hu 2011.04.30. 18:58:06
És hát, ha tetszik, ha nem, évről évre több a biciklis az utakon, ne mondd, hogy nem tapasztalod. Ha van, aki szerint az évi 2x megtartott, jókora sajtónyilvánossággal megtámogatott CM-nek nincs semmi köze, akkor joga van azt is hinni :).
Más kérdés persze, egy jó benzináremelkedés még ennél is több hasznot hoz, legalábbis az autók számának csökkentésében, így remélhetőleg az örvendetes tendenciák tovább folytatódnak.
szaGértő 2011.04.30. 19:10:52
Talán a kajádat a boltba is bringával szállítják, a többi szállításról nem is szólva?
Mert ott te is kifizeted az áremelést.
Én meg pont leszarom, mennyi a benzinár, mert úgyis felszámolom a megrendelőimnek.
Reggie 2011.04.30. 19:11:35
dr. _mmm_ 2011.04.30. 19:12:13
Komolyan te azt gondolod, hogy ezzel a faszsággal el lehet érni valamit?
dr. _mmm_ 2011.04.30. 19:15:38
avus · http://avus.blog.hu 2011.04.30. 19:18:35
Az anyagi részét meg őszintén szólva nem érzem. Lehet, hogy emelkedtek az árak a két évvel ezelőttiekhez képest, én sem milliót keresek, mégsem tűnt fel. Szóval gyanítom, nem jön az át egy az egyben.
@woodooman: Hétvégén én is a természetben tekerek, de sajnos a munkahelyem a városban van, nem az erdőben :).
avus · http://avus.blog.hu 2011.04.30. 19:19:18
dr. _mmm_ 2011.04.30. 19:21:15
Alikam 2011.04.30. 19:43:35
Kitől függ a CM? A biciklisektől? Nem. A Szervezőktől? Részben. A hatóságtól? Egészében...
Ennyi, a hatóság adja ki az engedélyeket. Őket kéne megkérdezni, hogy miért engedik meg...
Gorillakiraly 2011.04.30. 20:23:51
A másik: Én meg unom kerülgetni az autókat a bringaúton.
Értsd meg, hogy el kell viselnünk egymást! Arányaiban ugyanannyi hülye van köztünk. Egyikünknek sincs több joga használni az utakat. Én magam és a családom rengeteget autózom naponta az utakon. Tehát adók megfizetve.* De ha egyedül vagyok és dolgom van a belvárosban, akkor autó otthagy a város szélén és bringára fel.
*Az is megérne egy misét, hogy mi is lesz a befizetett adóinkból...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.30. 20:36:58
2011.04.30. 20:57:27
Mennyivel jobb az év összes többi munkanapján ugyanezt gépjárművekkel tenni, ugye?!
Hurri Kán 2011.04.30. 20:58:21
Micsodát, te nyomorult?
www.moncraft.net · http://moncraft.net 2011.04.30. 21:11:53
www.moncraft.net
www.moncraft.net · http://moncraft.net 2011.04.30. 21:12:40
tiny.ly/Uy6D -- I like it when you like!
www.moncraft.net
Húzzunk bele! 2011.04.30. 22:55:41
Húzzunk bele! 2011.04.30. 22:57:01
D4D 2011.04.30. 23:06:24
Az árak emelkedése nem úgy zajlik, hogy ha a benzin/gázolaj megy fel 2 Ft-al, akkor a zsemle is annyival.
Nem ismerem a vásárlói kosaradat, de egy kis ízelítő:
Étolaj 279 - 299 - 339 - 379 - 399
Ez tavaly októbertől mostanáig egy márka egy bizonyos boltban.
Egy felvágottféle 299 - 349 - 399 - 419 - 459
Itt az emelkedés durván két év alatt ment végbe.
A kenyér amit veszünk:
189 - 209 - 219 - 239 - 269 - 289
Itt három év alatt ment fel ennyire.
Az emelkedést azért nem veszed észre, mert miondig csak egy kicsit megy fel az ára. Én el szoktam tenni a nagybevásárlás blokkjait, és ott szépen lekövethető, mi mennyit drágul szép lassan.
A másik trükk, hogy marad az ár, de a csomagolási egység csökken. A csoki pl 225g - 215g - 200g
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.05.01. 00:13:09
Csak kérdem...
''autónepper.'' 2011.05.01. 00:17:36
ügyfélszolgálatos 2011.05.01. 00:32:00
''autónepper.'' 2011.05.01. 00:40:44
''autónepper.'' 2011.05.01. 00:43:44
ügyfélszolgálatos 2011.05.01. 01:52:02
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.01. 04:53:37
@woodooman: rendszámot, és KGFB -t is!
@ügyfélszolgálatos: jobbratartás, mond valamit? inkább ipari áramot vezetnél
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.01. 07:24:17
nincs kedvem utana nezni
nem bonyolult 4 szo
felenk is vannak bringasok, de hala egnek addig vannak a varosban amig ki nem ernek belole, mert sportnak hasznaljak
sot sokan kocsival viszik ki a bringat
30 ezer bringas uristen, mi lehet otthon?
2011.05.01. 08:16:59
Egyébként erre a részre reflektáltam: "...sok értelme van a város forgalmát, főleg a tömegközlekedést is lebénítani..."
De ez számodra is kiderülhetett volna ha ráklikkelsz az előzményt mutató nick-edre.
Szép napot!
fidoone 2011.05.01. 09:03:15
1. Jobbra tartás részedről ismeretlen fogalom, mert Te vagy az élet császára.
2. Ha ez valakinek nem tetszik akkor fékezgetsz előtte.
3. Ez sem elég, képes lennél az utcán ölre menni.
4. Hencegsz az ismerősöddel és nyilvánosan fenyegetsz valakit.
Na akkor most ki is a "hülye fasz"?
pengusz 2011.05.01. 10:25:23
bunkóbéemvés 2011.05.01. 11:44:41
Tegnap este láttam 3 autóval cangát cipelo arcot, ebbol 1 lett leefenykepezve, mint hiteles CM tamogato.
Amugy en akkor hallottam eloszor a CM-rol, mikor a blaha kozeleben dolgoztam, es oda nem akartam kocsival menni. Este hazafele menet felszalltam a buszra, majd 3/4 ora varakozas utan mas alternativ utvonal utan kellett neznem. Akkor nem picit szidtam ezeket a kis geciket. Plusz rasegitettek, hogy soha tobbe bkv. Szabadabban mozgok sajat verdával, és nem nyomorgok az izzadt budos faradt emberek tomegeben, akik ugyan azzal a jarmuvel szeretnenek hazajutni mint en, csak kicsit tobben a CM miatt.
Hurri Kán 2011.05.01. 14:05:05
:DDD
@Dova: Nem, csak az ilyen hozzád hasonló, beszűkült agyú barmokkal. Képzeld el, nélküle is rájöttem, hogy hogyan kell egy komment előzményét megnézni.
(---Flúgos Buszos---) 2011.05.01. 15:01:43
(---Flúgos Buszos---) 2011.05.01. 15:04:45
www.youtube.com/watch?v=1ZXfSVlZyfM&
Csigorin 2011.05.01. 15:40:53
eddig olvastam, innentol nem o a hulye fasz.
geesix 2011.05.01. 15:48:56
egyittlakó (törölt) 2011.05.01. 15:49:19
Jézusom, Szilentkém... beverted valahova a fejed vagy bringát kaptál ajándékba?
:)
egyittlakó (törölt) 2011.05.01. 16:12:16
Annak idején, az átkos szocializmusban, a városvezetők előrelátóak voltak: épültek felüljárók, többsávos utak és főleg aluljárók.
Nagyon jól tudták, hogy a magyarok autót fognak vásárolni, és ezt a gazdasági és társadalmi fejlődést nem lehet leállítani. Mit tettek a városvezető terroristák 1990 után? Fokozatosan szűkítették a sávokat és mesterségesen korlátozták az autós forgalmat, miközben egyre többen vásároltak autót. Gyakorlatilag kirekesztik a városból a legtöbb adót befizető embereket, illetve lassítják a közlekedést. Végül is az a jó a budapestieknek, ha egy autó lépésben halad a városban és nem áthúz... nagyon egyszerű kiszámítani, hogy melyik esetben keletkezik kevesebb kipufogó gáz...
Miközben az autósok kizsigerelése folyik, előjogokat biztosítanak a taxisoknak, a buszoknak, a motorosoknak, a bringásoknak, a gyalogosoknak és a pöcsköszörűsöknek. A busz jó ha negyedóránként elmegy a buszsávban, azon kívül a szabálytalankodók örömére üres. A futárok, főleg a robogós majmok, ki vannak szolgálva előjogokkal (már az APEH szempontjából is), így nyugodtan folytathatják az áruszállítást, miközben a legális fuvarozók kemény adópénzeket fizetnek ezért a tevékenységért (meg útdíjakat). A bringa, a motor és a robogó mióta teherszállító?
Mit csinálnak azok a dilettáns barmok odafönt a minisztériumban?
kitfisto 2011.05.01. 16:27:42
kitfisto 2011.05.01. 16:28:37
fezoGT 2011.05.01. 16:38:09
A buszsávhoz egy kis kieg: már ha méltóztatnak ott közlekedni és nem mellette. Lehet tippelni járatszámot...
Hurri Kán 2011.05.01. 16:50:33
Igen, és ha ennek a körgyűrűnek a befejezésénél nem tartana be minden lehetséges módon az általam igen kevéssé tisztelt LMCS-nek csúfolt, sötétzöld bohóckommandó.
HakapesziM 2011.05.01. 16:52:49
fezoGT 2011.05.01. 17:04:02
geesix 2011.05.01. 17:15:13
geesix 2011.05.01. 17:19:53
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.01. 17:28:31
fezoGT 2011.05.01. 17:43:48
Én meg ha mennék haza látogatóba (Szfvár) és mindezt környezettudatosan, körbekerülve, akkor legalább 1,5 óra és vagy 150km. Hát egy nagy lóf..., inkább a dzsungel meg a kacskaringózás.
geesix 2011.05.01. 17:51:19
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.01. 18:05:29
sienna 2011.05.01. 18:12:14
fezoGT 2011.05.01. 18:13:11
Vmi nagyon nincs itt rendben.
geesix 2011.05.01. 18:21:45
"54. § (11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek."
geesix 2011.05.01. 18:25:27
sienna 2011.05.01. 18:43:50
geesix 2011.05.01. 18:56:11
fidoone 2011.05.01. 19:54:10
Szóval amilyen paréjnak állítják be az autósokat a bringások, legalább olyan állat módon viselkednek a gyalogosokkal szemben: járdán, zebrán. Az autós tüntetést a sünik nem engedélyeznék, de a gyalogost talán. Álljuk el az útjukat, vezényeljük ki az öregeket a parkokból sakkozni a kerékpárutakra.
Hurri Kán 2011.05.01. 20:11:23
Fehérvárra mondjuk lehet vonattal is menni, nem tudom, oda most mennyi a menetidő, és milyen sűrűséggel járnak a vonatok, ha rendben is lenne, tegyük fel, akkor már csak azt kéne megoldani, hogy a pályaudvarok közelében (esetleg) parkolni is lehessen, esetleg az elővárosoknál (Fehérvár felé mondjuk Budaörs magasságában pl.), de mint tudjuk, LMCS-ék szerint a parkolók/ mélygarázsok építése is az ördögtől való...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.01. 20:14:30
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.01. 20:33:56
sajtokozlemeny.blog.hu/2011/04/28/rohadek_hazug_barbar_biciklisek#comment-form
fezoGT 2011.05.01. 21:31:06
Egyébként a "szintidők" (kaputól kapuig persze):
vonat: 2 óra (ebből a vonat része 1)
busz: 1,5 óra (ez mondjuk rendbe van)
kocsi: 1, de ha kicsi a forgalom akkor 45 perc
Hurri Kán 2011.05.01. 21:39:53
A 2 óra - 45 perc az nagyon nem mindegy...
Nekem tavaly kellett párszor Szolnokra lemennem, a vonat menetideje másfél óra körül van, az teljesen jó lenne az autóval összehasonlítva, ha visszafelé egyszer is pontosan jött volna a vonat...
Szóval ha sietnem kellett, akkor kocsival mentem...
Hemü 2011.05.01. 21:46:06
@SilentSound: "Legalább most nem hétköznapra tették, sokat számít ez is."
A tavaszi mindig szombaton van. Sőt, 2012-13-ban az őszi is hétvégére esik.
Hemü 2011.05.01. 21:49:58
Perillustris 2011.05.01. 22:05:23
Hemü 2011.05.01. 22:11:39
Szerinted hol szeretek közlekedni?
Perillustris 2011.05.01. 22:12:31
@·: Na, lefényképezted?
@szaGértő: A helyi termelés előnyös helyzetbe kerülése, ha csak egyet kell említenem.
@woodooman: A családod a természetben dolgozik? Mert a CM nem a turisztikai célú kerékpározásról szól. Erre azért a többség rá szokott jönni.
fezoGT 2011.05.01. 22:13:51
A vonattal alapból az a baj, hogy hiába a pályafelújítás meg az új szerelvények, az a sok tötymörgés meg helybenjárás nem szűnt meg. A busz oké hogy csak 100al (vagy 90el) mehet, de megy is annyival, végig. Gyorsabb is...
Perillustris 2011.05.01. 22:14:26
Hemü 2011.05.01. 22:21:50
Úgy tudom, hogy a New York-i CM pár évvel ezelőttig illegálban ment, mégis mindig megtartották.
Hemü 2011.05.01. 22:25:00
Perillustris 2011.05.01. 22:35:34
ügyfélszolgálatos 2011.05.01. 23:43:07
Csigorin 2011.05.01. 23:44:29
ügyfélszolgálatos 2011.05.02. 00:09:47
D4D 2011.05.02. 00:30:42
Remélem nem vagyok az ügyfeletek.
kitfisto 2011.05.02. 00:43:46
fezoGT 2011.05.02. 01:32:33
Fékezgetés helyett kisorolás és esetleg egy rövid kézfeltétel, csak ennyi kellett volna. Ezért sehol senki nem oszt büntetőt...
geesix 2011.05.02. 01:36:52
geesix 2011.05.02. 01:41:48
Csigorin 2011.05.02. 08:34:21
"Meg is elozhetett volna" - ja persze, szabalytalanul jobbrol. Latszik hogy te se sokat eloztel ha nem vagy tisztaban vele hogy teljesen mas jobbrol elozni, mint normalisan ahogy kell balrol. Minek teremtesz balesetveszelyes helyzetet ?? Miert jo az neked? Vagy olyan rohadt nehez kisorolni a jobbsavba ha gyorsabb jon? Felsz hogy elkopik a kormany a tekergetestol vagy az index?
Elegem van hogy a balratartok a csokott egybites agyukkal nem birjak felfogni, hogy azert van ket sav, hogy az autok ket savban tudjanak haladni, es nem azert hogy a kulso kongjon az uressegtol es a belsoben nyuzzak egymas idegeit az emberek.
Erdekes, nekem nem derogal a kulsoben hajtani, es ha epp belul vagyok, akkor kisorolni ha latom hogy el tudok engedni valakit. Egymast segiteni kene, nem keresztbetenni! Mi ezen olyan rohadt nehez?
De ok, a te megitelesed szerint o gyorshajto, es szabalytalan. Mi kovetkezik ebbol a kresz szerint? Az, hogy csakazertse engeded el es izmozol, vagy plane az hogy balesetveszelyes szituaciot eloidezve jobbrol elozesre provokalod? Nem, van egy olyan pont a kreszben hogy a szabalytalan magatartast koveto jarmutol igyekezni kell mielobb eltavolodni. Hogy oldhato meg ez esetedben a legegyszerubben es szabalyosan? Bingo: kisorolsz jobbra hogy hadd menjen!
Szoval ha az a passzus hogy "akkor haladhatsz folyamatosan a belsoben lakotton belul, ha a mogottes forgalmat nem akadalyozod" nem hat meg, akkor legalabb azt vedd figyelembe hogy "igyekezni kell eltavolodni a *szabalytalan* gepjarmutol" !!!
Csigorin 2011.05.02. 08:35:58
ügyfélszolgálatos 2011.05.02. 09:24:46
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.05.02. 09:44:12
Take-it-Easy 2011.05.02. 09:45:02
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.02. 11:09:27
"25. § (1) Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra.
(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók...."
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos...."
Tudod mit? Igazad van. Ugyanakkor "...folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza...". Tehát. Gyorsabban ment mint te? Saját bevallásod szerint igen. Akadályoztad? Saját bevallásod szerint igen (ráadásul fékezgettél is előtte, szintén saját bevallásod szerint). Akkor mégiscsak te vagy a hülye.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.02. 11:10:47
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm
Hemü 2011.05.02. 14:17:43
mohopasi 2011.05.02. 16:06:47
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.05.03. 09:15:07
(no offense ;) )
ex-dr. vuk 2011.05.03. 12:15:55
ha azok eltuntek, akkor adni 2x1 meter helyet az uttesten (kerekparsav, vagy meg az se, csak HELY) es kesz is vagyunk - biztonsagos kerekparos infra :)
geesix 2011.05.03. 12:28:48
ex-dr. vuk 2011.05.03. 12:42:56
egy ilyen bevezeto szakasz ugye eleg szeles? akkor miert nem fer el rajta kerekparSAV, -UT helyett?
Na ez itt a nagy kerdes.
Hulye varosvezetes "jaj uttest veszelyes menjen a jardan", es mar jeloli is ki a jardan a kerekparutat, jobb esetben csikkal rosszabb esetben meg az se, csak tablazassal. problema (szerintuk) megoldva.
ex-dr. vuk 2011.05.03. 14:15:17
amugy eleg hibas feltetelezes, hogy a bringas csak azert nem megy a ("neki epult", ahah) kerekparuton, mert arrogans pocs es fel akarja tartani az autos forgalmat. ha ennyit latsz belole akkor huzd ki a fejed a... arrol a sotet helyrol ahol epp van ;)
Perillustris 2011.05.03. 14:46:22
geesix 2011.05.03. 18:11:39
geesix 2011.05.03. 18:40:57
cso zsi 2011.05.03. 22:35:23
Hová gondolsz? Az egyik hétvégi "átszelő" járatot elterelték, hogy a Bajcsy-Andrássy sarkon ne legyen fennakadás. Mennyivel jobb lehetett helyette az Oktogonon...
img9.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/11573261_e4bb85d188a82489a0b9ab6784cade3a_xl.jpg
Voltak természetesen a "közúti közlekedésre alkalmas állapotnak" nem megfelelő drótszamarak, de gondolom, egy ilyen bulin "mindent szabad". Mint hétköznap.
Egy fékkel (és semmi mással):
img3.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/11573259_12bd1fbdb49c07b2e8ac845b3d5433e9_l.jpg
Egy kerékkel (biztos elhagyta induláskor):
img10.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/11573265_cac144615360923eedaf8d71d228c1d3_m.jpg
Perillustris 2011.05.04. 00:19:15
Annyi húszezrest adok neked, ahány "biciklis" a fotón látható módon elkerekezik az Oktogont keresztező bármelyik úton, forgalomban, hétköznap, mondjuk 80 perc alatt.
Ha egy sem, te adsz annyit, amennyi autós átsuhan a piroson. Oké? :)
Perillustris 2011.05.04. 00:19:49
cso zsi 2011.05.04. 08:20:27
"Ha egy sem, te adsz annyit, amennyi autós átsuhan a piroson. Oké? :)"
Erre csak annyit, hogy az Arany János - Bajcsy sarkon csak akkor nem megy át piroson a bringás, ha az Arany Jánosról egyszerre 5-6 autó kanyarodik ki. Ugyanitt a járdából leválasztott bringaútra festett, táblákkal jelzett gyalogátkelőhelyet 30-40 km/h-s sebességgel ignorálják. A kerékpárosok.
Hétfőn egyetlen fiatalember volt öt perc alatt, aki látta az átkelni szándékozókat, és megállt a zebra előtt. A többi kb. 20, az ahogy a Bazilikától felgyorsult, azzal a tempóval rontott a csíkokra. Akkor is, ha az Arany Jánosnál a lámpa piros lett időközben. Ezen nem általános tapasztalatok, csak a reggeli, és a délutáni órákban 5-10 percek. Gondolom a kulturált biciklisek olyankor jönnek, amikor nem ott vagyok.
Perillustris 2011.05.04. 09:58:29
ex-dr. vuk 2011.05.04. 10:32:12
wowerman 2011.06.15. 03:39:26