Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ma délután Critical mass!

2011.04.30. 13:48 :: SilentSound

Azt már megszokhattuk, hogy minden évben a Föld napján vagy valamikor annak környékén Critical mass kerékpáros vonulás van, amit lehet támogatni, lehet szidni, de mindenképpen érdemes figyelembe vennie annak, aki ma autóval tervezi, hogy Budapest belső kerületeiben közlekedik. Erre Beked is felhívja az autósok figyelmét, olvassátok el, nézzétek meg a térképet, aztán pedig inkább mindenki menjen biciklivel, úgyis olyan szép az idő. Kivéve a néhány perces záporokat, ami alatt bőrig lehet ázni.

Ma, 16 órától (vonulás várhatóan 19-ig) Critical Mass felvonulás forgalomlezárásokkal.

Én nem vagyok szervező, sokat nem tudok, de eddigiek alapján a lezárás nem lesz folyamatos, a keresztforgalom időnként át lesz engedve, a BKV járatait is igyekezni szoktak a biztosítók elengedni.

Eső is lesz, ami tömeges hazamegyekinkábbhoz vezethet, ezért valószínűleg nagyon nem lesz könnyű autóval közlekedni a belvárosban.
Érdemes lehet a vonulás időintervallumában elindulni szándékozóknak UTV (már majdnem UCI-t irtam :) kamerákat nézegetni, vagy nemtudom.

Én személyesen, minden autóval közlekedni vágyó, no meg gyalogos türelmét köszönöm. A megértésüket kérni talán túl pofátlanság lenne.

U.i: Tekintve, hogy a városban a kerékpárral közlekedők száma idén látványosan megnőtt, kérem senki nem gondolja egyből, hogy aki valahol épp kerékpárral megy valahova, az a CM-re tart, vagy a CM apropóján teker. Könnyen lehet, hogy csak el akar jutni valahova, aminek nyugodtságát mások által felidegesített járművezetők inzultálása könnyen tönkreteheti.

További tudnivalók itt!

121 komment

Címkék: budapest közlekedés autó kerékpár dugó útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. _mmm_ 2011.04.30. 19:12:13

@hanyasvagytedisznó: Azért mert az én családomnak van annyi esze hogy nem megy be a városba bringázni, hanem kimegy a természetbe!

Komolyan te azt gondolod, hogy ezzel a faszsággal el lehet érni valamit?

dr. _mmm_ 2011.04.30. 19:15:38

@avus: Magam részéről majd akkor fogom elismerni a városi bringásokat, amikor a forgalomban való kerékpározáshoz, kresz + EÜ vizsga lesz a feltétel. Addig számomra csak törvényen kívüliek!

avus · http://avus.blog.hu 2011.04.30. 19:18:35

@szaGértő: Azért mert nem tömött autósorok között kell szlalmoznom, hanem szinte üres utakon tudok haladni. Biztonságosabb, nyugodtabb érzés. De ugyanez neked is jó. Érezhetően kisebb a forgalom, mint mondjuk 2 éve, és ezt nem lehet mindenhol az M0-ra kenni.

Az anyagi részét meg őszintén szólva nem érzem. Lehet, hogy emelkedtek az árak a két évvel ezelőttiekhez képest, én sem milliót keresek, mégsem tűnt fel. Szóval gyanítom, nem jön az át egy az egyben.

@woodooman: Hétvégén én is a természetben tekerek, de sajnos a munkahelyem a városban van, nem az erdőben :).

avus · http://avus.blog.hu 2011.04.30. 19:19:18

@woodooman: Az senkit nem érdekel. Ha elütöd, akkor is elő leszel véve. Mellesleg nekem van C jogsim, szóval...

dr. _mmm_ 2011.04.30. 19:21:15

@avus: Ha nem én vagyok a hibás akkor miért is leszek elővéve??

Alikam 2011.04.30. 19:43:35

Megint olyan dologról vitatkoztok ami teljesen irreleváns.

Kitől függ a CM? A biciklisektől? Nem. A Szervezőktől? Részben. A hatóságtól? Egészében...

Ennyi, a hatóság adja ki az engedélyeket. Őket kéne megkérdezni, hogy miért engedik meg...

Gorillakiraly 2011.04.30. 20:23:51

@Marcellusca: És mi ellen, agy mellett demonstrálnál?
A másik: Én meg unom kerülgetni az autókat a bringaúton.
Értsd meg, hogy el kell viselnünk egymást! Arányaiban ugyanannyi hülye van köztünk. Egyikünknek sincs több joga használni az utakat. Én magam és a családom rengeteget autózom naponta az utakon. Tehát adók megfizetve.* De ha egyedül vagyok és dolgom van a belvárosban, akkor autó otthagy a város szélén és bringára fel.

*Az is megérne egy misét, hogy mi is lesz a befizetett adóinkból...

2011.04.30. 20:57:27

@gyvy:
Mennyivel jobb az év összes többi munkanapján ugyanezt gépjárművekkel tenni, ugye?!

Hurri Kán 2011.04.30. 20:58:21

@Dova:
Micsodát, te nyomorult?

Húzzunk bele! 2011.04.30. 22:55:41

Suhogott a szél, letűnt idő, kiabáltuk fentről, bringás idén is megint eljő! Messze volt, de nem elég távol, erre-arra körbe táncolták a dobozkát. Nem örömkönnyekben és eső táncban reménykedtek, csak idegességeiket csillapították, tették, tudták, eddig, míg meg nem pillantották a jövőt, feldühödtek, lármáztak, kiabáltak. De csak tova gurultak, ők meg tovább kerülgették a dobozt.

Húzzunk bele! 2011.04.30. 22:57:01

@gyvy:Sztem megbaszni anyádat, de volt olyan kulturált, hogy nem írta le, én nem:) Ez van.

D4D 2011.04.30. 23:06:24

@avus:
Az árak emelkedése nem úgy zajlik, hogy ha a benzin/gázolaj megy fel 2 Ft-al, akkor a zsemle is annyival.

Nem ismerem a vásárlói kosaradat, de egy kis ízelítő:

Étolaj 279 - 299 - 339 - 379 - 399
Ez tavaly októbertől mostanáig egy márka egy bizonyos boltban.

Egy felvágottféle 299 - 349 - 399 - 419 - 459
Itt az emelkedés durván két év alatt ment végbe.

A kenyér amit veszünk:
189 - 209 - 219 - 239 - 269 - 289
Itt három év alatt ment fel ennyire.

Az emelkedést azért nem veszed észre, mert miondig csak egy kicsit megy fel az ára. Én el szoktam tenni a nagybevásárlás blokkjait, és ott szépen lekövethető, mi mennyit drágul szép lassan.

A másik trükk, hogy marad az ár, de a csomagolási egység csökken. A csoki pl 225g - 215g - 200g

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.05.01. 00:13:09

@Alikam: Tényleg, ez a vonulás nem szokta aránytalanul akadályozni a forgalmat? :)

Csak kérdem...

''autónepper.'' 2011.05.01. 00:17:36

fasznak kell ez is bazdmeg arra jó hogy még több biciGlis legyen kint:S

ügyfélszolgálatos 2011.05.01. 00:32:00

A ma esti köcsög focus-os kis suttyónak üzenem, hogy elkapom és kitekerem a nyakát. Csak járjon megint a Csepeli úton az M5 felé. Gyáva féreg.

''autónepper.'' 2011.05.01. 00:43:44

akár hányszor jövök haza pestről szombat esténként mindig meg próbál valami street racer letolni de még nem sikerült nekik :S:D

ügyfélszolgálatos 2011.05.01. 01:52:02

@''autónepper.'': A hülye fasz 2 centire jött mögöttem (a belsőben, a külső sáv üres) én 80 - 90 között. Egy kicsit megpöcköltem a féket, hogy maradjon már le. Erre megelőzött és böntető fékezett. Megálltam. A kis barom is megállt. Kiszálltam, erre padlógázzal elhúzott. Gyáva féreg. Rendszám meg van, ismerős van, hogy meg legyen a lakcím is...

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.01. 04:53:37

@gyvy: dehogy. teljesen más okból kell őket pátyolgatni. Mint azt mindenki tudhassa, nincs elég beültethető szerv. Szükség van szívre, májra, tüdőre, etc ... lenne agyra is, de nekik az nincs / nem elég :P

@woodooman: rendszámot, és KGFB -t is!

@ügyfélszolgálatos: jobbratartás, mond valamit? inkább ipari áramot vezetnél

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.01. 07:24:17

@avus: masfel sort irtam le es nem ertetted meg
nincs kedvem utana nezni
nem bonyolult 4 szo
felenk is vannak bringasok, de hala egnek addig vannak a varosban amig ki nem ernek belole, mert sportnak hasznaljak
sot sokan kocsival viszik ki a bringat
30 ezer bringas uristen, mi lehet otthon?

2011.05.01. 08:16:59

@gyvy: Minden ismeretlennel ilyen kedves vagy? Értem én hogy frusztrál folyton a városi dugókban ácsorgás. Lehet hogy rád férne egy kis lazítás a hétvégén, nem!?

Egyébként erre a részre reflektáltam: "...sok értelme van a város forgalmát, főleg a tömegközlekedést is lebénítani..."
De ez számodra is kiderülhetett volna ha ráklikkelsz az előzményt mutató nick-edre.
Szép napot!

fidoone 2011.05.01. 09:03:15

@ügyfélszolgálatos:
1. Jobbra tartás részedről ismeretlen fogalom, mert Te vagy az élet császára.
2. Ha ez valakinek nem tetszik akkor fékezgetsz előtte.
3. Ez sem elég, képes lennél az utcán ölre menni.
4. Hencegsz az ismerősöddel és nyilvánosan fenyegetsz valakit.

Na akkor most ki is a "hülye fasz"?

pengusz 2011.05.01. 10:25:23

Egyszer pont akkor volt CM, amikor Pilis Kupán voltam bíró Pilisszántón(XCO verseny volt). Hazafelé anyáztam is rendesen :D "Köcsög bringások" :D

bunkóbéemvés 2011.05.01. 11:44:41

@woodooman: 10 pont!

Tegnap este láttam 3 autóval cangát cipelo arcot, ebbol 1 lett leefenykepezve, mint hiteles CM tamogato.

Amugy en akkor hallottam eloszor a CM-rol, mikor a blaha kozeleben dolgoztam, es oda nem akartam kocsival menni. Este hazafele menet felszalltam a buszra, majd 3/4 ora varakozas utan mas alternativ utvonal utan kellett neznem. Akkor nem picit szidtam ezeket a kis geciket. Plusz rasegitettek, hogy soha tobbe bkv. Szabadabban mozgok sajat verdával, és nem nyomorgok az izzadt budos faradt emberek tomegeben, akik ugyan azzal a jarmuvel szeretnenek hazajutni mint en, csak kicsit tobben a CM miatt.

Hurri Kán 2011.05.01. 14:05:05

@donfuligjimmy:
:DDD

@Dova: Nem, csak az ilyen hozzád hasonló, beszűkült agyú barmokkal. Képzeld el, nélküle is rájöttem, hogy hogyan kell egy komment előzményét megnézni.

(---Flúgos Buszos---) 2011.05.01. 15:01:43

@avus: Van C-s jogsid,csak vezetni nem tudsz.@hanyasvagytedisznó: Én meg megrögzött buszmániás vagyok,nem????

Csigorin 2011.05.01. 15:40:53

@ügyfélszolgálatos: "A hülye fasz 2 centire jött mögöttem (a belsőben, a külső sáv üres"

eddig olvastam, innentol nem o a hulye fasz.

geesix 2011.05.01. 15:48:56

@gyilkosbéemvés: Nem értem az összefüggést. Egy bringásnak miért ne lehetne autója? Szerintem nagyrészüknek van. Tehát ugyanúgy fizetnek kötelezőt, és ismerik a KRESZ-t meg mindent, csak van annyi eszük, hogy a belvárosba nem mennek be kocsival. Az nem arra lett tervezve, szűk, állandóak a dugók, parkolni nem lehet, vagy csak horribilis áron, plusz a legsűrűbben lakott részeken okoz igen nagy légszennyezettséget. Én a belvárosban autózástól agyvérzést kapnék őszintén szólva, akkor már sokkal inkább BKV vagy bringa.

egyittlakó (törölt) 2011.05.01. 15:49:19

Szilent:"olvassátok el, nézzétek meg a térképet, aztán pedig inkább mindenki menjen biciklivel, úgyis olyan szép az idő"

Jézusom, Szilentkém... beverted valahova a fejed vagy bringát kaptál ajándékba?
:)

egyittlakó (törölt) 2011.05.01. 16:12:16

@geesix: "van annyi eszük, hogy a belvárosba nem mennek be kocsival. Az nem arra lett tervezve, szűk, állandóak a dugók, parkolni nem lehet"

Annak idején, az átkos szocializmusban, a városvezetők előrelátóak voltak: épültek felüljárók, többsávos utak és főleg aluljárók.
Nagyon jól tudták, hogy a magyarok autót fognak vásárolni, és ezt a gazdasági és társadalmi fejlődést nem lehet leállítani. Mit tettek a városvezető terroristák 1990 után? Fokozatosan szűkítették a sávokat és mesterségesen korlátozták az autós forgalmat, miközben egyre többen vásároltak autót. Gyakorlatilag kirekesztik a városból a legtöbb adót befizető embereket, illetve lassítják a közlekedést. Végül is az a jó a budapestieknek, ha egy autó lépésben halad a városban és nem áthúz... nagyon egyszerű kiszámítani, hogy melyik esetben keletkezik kevesebb kipufogó gáz...
Miközben az autósok kizsigerelése folyik, előjogokat biztosítanak a taxisoknak, a buszoknak, a motorosoknak, a bringásoknak, a gyalogosoknak és a pöcsköszörűsöknek. A busz jó ha negyedóránként elmegy a buszsávban, azon kívül a szabálytalankodók örömére üres. A futárok, főleg a robogós majmok, ki vannak szolgálva előjogokkal (már az APEH szempontjából is), így nyugodtan folytathatják az áruszállítást, miközben a legális fuvarozók kemény adópénzeket fizetnek ezért a tevékenységért (meg útdíjakat). A bringa, a motor és a robogó mióta teherszállító?
Mit csinálnak azok a dilettáns barmok odafönt a minisztériumban?

kitfisto 2011.05.01. 16:27:42

egyetertek. kene szervezni egy auto masst is hogy vegre megertsek a kocsog biciglisek hogy a kressz rajuk is vonatkozik :)

kitfisto 2011.05.01. 16:28:37

am az 1 dolog hogy autoskent ismeri a bringas a kreszt, de amikor bringara szal, akkor azt hiszi hogy mindent szabad neki.

fezoGT 2011.05.01. 16:38:09

@egyittlakó: már az is elég lenne ha befejeznék azt a nyomorult körgyűrűt. A déli szektor épitésekor kellett volna egyben az egészet noormálisan megcsinálni, amikor még a sötétzöldek sem majomkodtak. Ez a dolog sajnos nagyon el lett tolva.

A buszsávhoz egy kis kieg: már ha méltóztatnak ott közlekedni és nem mellette. Lehet tippelni járatszámot...

Hurri Kán 2011.05.01. 16:50:33

@vidifan:
Igen, és ha ennek a körgyűrűnek a befejezésénél nem tartana be minden lehetséges módon az általam igen kevéssé tisztelt LMCS-nek csúfolt, sötétzöld bohóckommandó.

HakapesziM 2011.05.01. 16:52:49

Miért Isten adta, kőbe vésett, vele született alapjoga a kerékpárosnak, hogy az úttesten géperejű járművek között közlekedjen? Miért nem hajtanak kedvükre lakó-pihenő övezetben, kerékpárúton? Ja, hogy nem olyan minőségű, vonalvezetésű stb.? Nekem sem tetszik ám jópár közút, mégsem hajthatok le róla a járdára, veteményeskertbe, szántásba. Miért olyan evidens, hogy övék a jövő? Van-e magyarázat erre azon kívül, hogy mert élhető város, meg bezzeg a Nyugat? S az autósok jogai? Mi mikor vonulhatunk fel?

fezoGT 2011.05.01. 17:04:02

@fidoone: az ilyenre kár a féket koptatni, mert nem ért belőle. Lendületből meg kell előzni azt kész. Pontosabban: jobbról elhaladni, szabályosan...

geesix 2011.05.01. 17:15:13

@egyittlakó: Ez nem magyar sajátosság, a világon mindenhol arrafele tendálnak, hogy a nagyvárosokból az autókat ki kell szorítani. Berlinben, Londonban sincs ez másként, súlyos pénzek fizetésével és környezetvédelmi besorolástól függő behajtási tilalmakkal akarják elvenni a kényelmes emberek kedvét attól, hogy a város levegőjét rontsák. Tudomásul kell venni, hogy a városi autózás rossz, és egyre inkább üldözendő dolog lesz. Nem véletlen, hogy azokon a helyeken, ahol az emberek leginkább megtehetnék, hogy autóval közlekedjenek a WC-re is, egyre inkább felértékelődik a tömegközlekedés és a kerékpározás szerepe. Nálunk ez még nem fejlődött ki, mert leragadtunk egy 20 évvel, és úgy gondoljuk, hogy az autósok a legfontosabb résztvevői a közlekedésnek, és mindent az ő kedvük szerint kell kialakítani. Holott ezt el kéne felejteni. A baj sajnos az, hogy nálunk nem adottak a feltételek az alternatív megoldások használatára, a BKV színvonala rohamosan esik, a kerékpárút hálózat pedig igencsak gyér, a P+R parkolási lehetőségek pedig szóra sem érdemesek. Szóval ezekre kellene inkább hangsúlyt fektetni a jövőben, mert addig senki nem fogja letenni a slusszkulcsot, amíg nem adottak feltételek ahhoz, hogy más módon is kulturáltan el lehessen jutni az úticélunkhoz.

geesix 2011.05.01. 17:19:53

@HakapesziM: Ha van kerékpárút, akkor kötelessége azt használni. De sajnos nagyon kevés van, és azok is csak úgy céltalanul lettek kijelölve, gyakran a semmiből semmibe tartanak, szóval aki nem csak úgy hobbiból kerékpározik, hanem tényleg célirányosan szeretne eljutni valahova, az vajmi kevés hasznát veszi azoknak.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.01. 17:28:31

@geesix: Kötelessége a faxt.Bár az lenne! A fele ellentét megszűnne!Az egyik legnagyobb baj, hogy ezt megtehetik, mindenféle mondva csinált szánalmas indokkal, hogy ott a kerékpár út és az úton tekernek. Nincs bosszantóbb egy ilyen bringás után kullogni, minden reggel és ki sem tudod kerülni, mert mondjuk az úton, középen, járdaszigetek vannak..

fezoGT 2011.05.01. 17:43:48

@gyvy: jah, aztán még ők csodálkoznak hogy jé, mennyi az autó a városban. Biztos azt gondolták anno, hogy az irodaházzal meg lakóparkkal telerakott, folyamatosan újuló XIII-at mindenki BKV/bicajjal közelíti majd meg az M1/M7 irányából...Ezekből simán kinézem! :)

Én meg ha mennék haza látogatóba (Szfvár) és mindezt környezettudatosan, körbekerülve, akkor legalább 1,5 óra és vagy 150km. Hát egy nagy lóf..., inkább a dzsungel meg a kacskaringózás.

geesix 2011.05.01. 17:51:19

@Aabroncs: Hm, tényleg, most utánanéztem, és igaz. De régen még határozottan úgy emlékszem, hogy benne volt a KRESZ-ben, hogy ha rendelkezésre áll bicikliút, akkor ott kell közlekedniük. Ez valami újítás, vagy csak én emlékszem rosszul?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.01. 18:05:29

Sajnos ez a kibúvó a sok autós gyűlölő kerékpárosnak. Nem igazán hiszem, hogy ez új lenne. Ha ezt megváltoztatnák, ó be szép is lenne, én pl. nem szívnék reggelente, ha a nagytétényi úton megyek befelé..Őrület, mit szívatják ott a bringások az autósokat, ha épp úgy jön ki..:-(( Talán ezzel akasztják ki a népet a legjobban...

sienna 2011.05.01. 18:12:14

@geesix: Azt hittem még most is így van..

fezoGT 2011.05.01. 18:13:11

@Aabroncs: erre legjobb példa a Lágymányosi híd. Ott a 3m széles tükörsima bringagyalogút, mégis hol teker a kamikaze jelölt? A külső sávban, ahol 70-el zúgnak el mellette (sőt ez néha 90-100) de ez nem zavarja őt, mert öntudata sziklaszilárd. De ha véletlenül elcsapod, még téged vesznek elő...

Vmi nagyon nincs itt rendben.

geesix 2011.05.01. 18:21:45

@sienna: Már én is bizonytalan vagyok, mert most a KRESZ-ben meg ezt látom:

"54. § (11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek."

geesix 2011.05.01. 18:25:27

@vidifan: Legjobb amikor a rakparton cangáznak a 80-nal menő forgalomban, amikor 5 méterre onnan párhuzamosan megy a bringaút. Az ilyeneket én sem értem, pedig alapvetően támogatom a kerékpározást.

sienna 2011.05.01. 18:43:50

@geesix: Igen ám, csak, hogy ott a bámészkodó turisták miatt nem lehet nagyon haladni a bringaúton (bár én mindig ott szoktam menni, mert ha bringával vagyok általában nem sietek sehova). A gyalogosok rendszerint átszédelegnek a kerékpársávba, úgyhogy elég óvatosan kell menni. Pont ilyen helyeken, ahol egyben van a kerékpársáv és a gyalogos "sáv", megengedett az utat használni. Egyébként meg kötelező a kerékpárúton menni, ha jól értelmezem.

geesix 2011.05.01. 18:56:11

@sienna: A Batthyány tér, Lánchíd környékén ez igaz, de pl. a Margit hídtól északra már nemnagyon járkálnak emberek, és főleg ott szoktam bringásokat látni a rakparton. Én is szoktam tekerek arra, de mindig a kerékpárúton haladok.

fidoone 2011.05.01. 19:54:10

Autósként nem zavarnak annyira mint amikor gyalog megyek. Kerékpár és gyalogút fogalma számukra ismeretlen, jön mint a barom és csenget, hogy álljak félre. Egy lóf..kukit! Eleve csak 20 km/h sebességgel közlekedhetne és gyalogos mellett lassítva, fokozott figyelemmel haladhatna el. De nem, ezek jönnek, jönnek mint a marhák. Erőből teker, véreres szemét marja a saját verejtéke és nem látja, hogy gyalogosok is vannak. Lehajtja a fejét, tojás sisak előre és hajrá. Ő mehet az egész út teljes szélességében, a gyalogos meg álljon vigyázzban a járda szálén, sőt jobb lenne ha vizes palackot nyújtana neki......
Szóval amilyen paréjnak állítják be az autósokat a bringások, legalább olyan állat módon viselkednek a gyalogosokkal szemben: járdán, zebrán. Az autós tüntetést a sünik nem engedélyeznék, de a gyalogost talán. Álljuk el az útjukat, vezényeljük ki az öregeket a parkokból sakkozni a kerékpárutakra.

Hurri Kán 2011.05.01. 20:11:23

@vidifan:
Fehérvárra mondjuk lehet vonattal is menni, nem tudom, oda most mennyi a menetidő, és milyen sűrűséggel járnak a vonatok, ha rendben is lenne, tegyük fel, akkor már csak azt kéne megoldani, hogy a pályaudvarok közelében (esetleg) parkolni is lehessen, esetleg az elővárosoknál (Fehérvár felé mondjuk Budaörs magasságában pl.), de mint tudjuk, LMCS-ék szerint a parkolók/ mélygarázsok építése is az ördögtől való...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.01. 20:14:30

@fidoone: Az a baj,hogy mindent kitalálnak, miért ne kelljen nekik semmire figyelni, semmilyen szabályt betartani vagy nekik megállni, lassítani. Pedig ők az egyetlenek, akik közlekednek a járdán, a saját, nekik épített kerékpár útjaikon, a közúton, az erdőben, a parkban, a sétálóban..Jól van ez így? Közben pedig semmi nem kötelező nekik, minden fakultatív. Ha pedig valaki kicsit oda mondogat nekik, mint pl. én, a hétvégén, már ott tartunk, hogy meg akarnak verni, a "békés kerékpárosok". Most konkrétan vadásznak rám:-) Jó, mi?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.01. 20:33:56

Kicsit itt provokálva lettek a fiúk, nem véletlen, most a pofám széjjel akarják verni, meg el leszek kapva, meg minden:-)))
sajtokozlemeny.blog.hu/2011/04/28/rohadek_hazug_barbar_biciklisek#comment-form

fezoGT 2011.05.01. 21:31:06

@gyvy: a P+R-ek kialakitása most sem késő, maradt még bőven beépitetlen terület. Csak félek hogy ezek kivitelezése, neadjisten őrzése is olyan magyaros módra sikeredne, az meg azért elég vicces hogy a város túlsó oldalán meló közben kapsz egy SMS-t hogy a XYZ rendszámú jármű tulajdonosa saját érdekében haladéktalanul fáradjon járművéhez. :)

Egyébként a "szintidők" (kaputól kapuig persze):

vonat: 2 óra (ebből a vonat része 1)
busz: 1,5 óra (ez mondjuk rendbe van)
kocsi: 1, de ha kicsi a forgalom akkor 45 perc

Hurri Kán 2011.05.01. 21:39:53

@vidifan:
A 2 óra - 45 perc az nagyon nem mindegy...

Nekem tavaly kellett párszor Szolnokra lemennem, a vonat menetideje másfél óra körül van, az teljesen jó lenne az autóval összehasonlítva, ha visszafelé egyszer is pontosan jött volna a vonat...

Szóval ha sietnem kellett, akkor kocsival mentem...

Hemü 2011.05.01. 21:46:06

@Rocko-: Nem utoljára. Ez az I. Utolsó volt, jövő tavasszal jön a II. Utolsó, és így tovább.

@SilentSound: "Legalább most nem hétköznapra tették, sokat számít ez is."
A tavaszi mindig szombaton van. Sőt, 2012-13-ban az őszi is hétvégére esik.

Hemü 2011.05.01. 21:49:58

@Aabroncs: Szeretnéd. Még sok ilyen cikket, légyszi! :-)

Hemü 2011.05.01. 22:11:39

@Aabroncs: Engem eddig csak kerékpáron ütöttek el. És párszor majdnem, szintén kerékpárúton. Ezzel szemben az Üllőin, Vácin, Rákóczin, Alkotáson, Hungárián, a Margit, Erzsébet (nem buszsáv), Petőfi és Lágymányosi hidakon az úttesten még nem volt problémám.

Szerinted hol szeretek közlekedni?

Perillustris 2011.05.01. 22:12:31

@Reggie: Bazmeg, lebuktunk!

: Na, lefényképezted?

@szaGértő: A helyi termelés előnyös helyzetbe kerülése, ha csak egyet kell említenem.

@woodooman: A családod a természetben dolgozik? Mert a CM nem a turisztikai célú kerékpározásról szól. Erre azért a többség rá szokott jönni.

fezoGT 2011.05.01. 22:13:51

@gyvy: 4es út húsdaráló rulez, megvolt nekem is jópárszor. Visszafele ha nem volt kedvem idegeskedni, inkább kerültem Hatvan irányába.

A vonattal alapból az a baj, hogy hiába a pályafelújítás meg az új szerelvények, az a sok tötymörgés meg helybenjárás nem szűnt meg. A busz oké hogy csak 100al (vagy 90el) mehet, de megy is annyival, végig. Gyorsabb is...

Perillustris 2011.05.01. 22:14:26

@woodooman: Én meg akkor ismerem el a városi autósokat, ha a kipugógáz az utastérbe megy. Egál?

Hemü 2011.05.01. 22:21:50

@Alikam: "Kitől függ a CM? A biciklisektől? Nem. A Szervezőktől? Részben. A hatóságtól? Egészében..."

Úgy tudom, hogy a New York-i CM pár évvel ezelőttig illegálban ment, mégis mindig megtartották.

Hemü 2011.05.01. 22:25:00

Egyébként megdöbbentő a fejlődés. Egy másfél napos biciklis topik a Autózz blogon még mindig 100 komment alatt van. Ezt nem hittem volna. :-)

Perillustris 2011.05.01. 22:35:34

@Hemü: Rengeteg fórumon, blogon téma. Szétforgácsolódnak az erők. :)

ügyfélszolgálatos 2011.05.01. 23:43:07

@donfuligjimmy: @Csigorin: @fidoone: Megjegyezném a sok kreténnek, hogy városon belül nincs jobbra tartás... De nem baj anyucika majd elhord benneteket mindenhová.

Csigorin 2011.05.01. 23:44:29

@ügyfélszolgálatos: mar hogyne lenne? addig haladhat a belso savban amig a forgalmat nem akadalyozza. Ezesetben eszrevehetoen akadalyozta -> ki kellett volna huzodni jobbra hogy elengedje a gyorsabbat.

ügyfélszolgálatos 2011.05.02. 00:09:47

@Csigorin: Lassan írom, hogy megértsd. Ott 70-es tábla van én mentem kicsivel 80 alatt. nem fogok lehúzódni, hogy valami paraszt kényelmesen gyors hajthasson. Ha meg sietett meg is előzhetett volna. Senki nem volt az úton rajtunk kívül.

D4D 2011.05.02. 00:30:42

@ügyfélszolgálatos:

Remélem nem vagyok az ügyfeletek.

kitfisto 2011.05.02. 00:43:46

@HakapesziM: megteheti de ha teszem azt ott all ket auto kozt es rosszul lesz es a biciglije megrongalja az automat akkor ki a hibas?

fezoGT 2011.05.02. 01:32:33

@ügyfélszolgálatos: már urambocsá, de hogy ki merre hol mennyivel megy azt nem te döntöd el. Meg nem is én. Erre ott van a 6óság meg a törvény, a maga eszközeivel. És azért nem hinném hogy egy többsávos töküres úton a 70 helyett 90 olyan főbenjáró bűn lenne.

Fékezgetés helyett kisorolás és esetleg egy rövid kézfeltétel, csak ennyi kellett volna. Ezért sehol senki nem oszt büntetőt...

geesix 2011.05.02. 01:36:52

@Hemü: Ettől függetlenül ha van kerékpárút párhuzamosan az autóúttal, akkor azt illik igénybe venni. Egyrészt mert kötelező, másrészt mert fölöslegesen minek hergelni az amúgy is bringásokra kihegyezett, vérben forgó szemű autósokat?

geesix 2011.05.02. 01:41:48

@ügyfélszolgálatos: De ha senki nem volt az úton rajtatok kívül, akkor miért a belső sávban mész? Alapvetően - attól függetlenül, hogy nem kötelező - mindenhol a jobbratartás az irányadó. Mitől rosszabb a külsőben menni egy tök üres úton, mint a belsőben?

Csigorin 2011.05.02. 08:34:21

@ügyfélszolgálatos: Miert lenne "lehuzodas" a jobb sav igenybevetele? Ugyanolyan sav mint a bal. A B a jogositvanyban nem azt jelenti hogy Balra vagy Belsobe!
"Meg is elozhetett volna" - ja persze, szabalytalanul jobbrol. Latszik hogy te se sokat eloztel ha nem vagy tisztaban vele hogy teljesen mas jobbrol elozni, mint normalisan ahogy kell balrol. Minek teremtesz balesetveszelyes helyzetet ?? Miert jo az neked? Vagy olyan rohadt nehez kisorolni a jobbsavba ha gyorsabb jon? Felsz hogy elkopik a kormany a tekergetestol vagy az index?

Elegem van hogy a balratartok a csokott egybites agyukkal nem birjak felfogni, hogy azert van ket sav, hogy az autok ket savban tudjanak haladni, es nem azert hogy a kulso kongjon az uressegtol es a belsoben nyuzzak egymas idegeit az emberek.
Erdekes, nekem nem derogal a kulsoben hajtani, es ha epp belul vagyok, akkor kisorolni ha latom hogy el tudok engedni valakit. Egymast segiteni kene, nem keresztbetenni! Mi ezen olyan rohadt nehez?

De ok, a te megitelesed szerint o gyorshajto, es szabalytalan. Mi kovetkezik ebbol a kresz szerint? Az, hogy csakazertse engeded el es izmozol, vagy plane az hogy balesetveszelyes szituaciot eloidezve jobbrol elozesre provokalod? Nem, van egy olyan pont a kreszben hogy a szabalytalan magatartast koveto jarmutol igyekezni kell mielobb eltavolodni. Hogy oldhato meg ez esetedben a legegyszerubben es szabalyosan? Bingo: kisorolsz jobbra hogy hadd menjen!
Szoval ha az a passzus hogy "akkor haladhatsz folyamatosan a belsoben lakotton belul, ha a mogottes forgalmat nem akadalyozod" nem hat meg, akkor legalabb azt vedd figyelembe hogy "igyekezni kell eltavolodni a *szabalytalan* gepjarmutol" !!!

Csigorin 2011.05.02. 08:35:58

@geesix: mert az agyatlan droidok szamara a belso sav ugy latszik valami fallikus szimbolum...

ügyfélszolgálatos 2011.05.02. 09:24:46

@D4D: Nem tudom, sok paraszt ügyfelünk van.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.05.02. 09:44:12

Biciklis vagyok, de eszembe nem jutna feltartani másokat csak azért, mert "biciklisvagyok". Ez nem egy klub.

Take-it-Easy 2011.05.02. 09:45:02

@ügyfélszolgálatos: most már én is értem, hogy miért olyan nehéz az ügyfélszolgálatokkal dűlőre jutni....

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.02. 11:09:27

@ügyfélszolgálatos:
"25. § (1) Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra.

(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók...."
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad.

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos...."

Tudod mit? Igazad van. Ugyanakkor "...folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza...". Tehát. Gyorsabban ment mint te? Saját bevallásod szerint igen. Akadályoztad? Saját bevallásod szerint igen (ráadásul fékezgettél is előtte, szintén saját bevallásod szerint). Akkor mégiscsak te vagy a hülye.

Hemü 2011.05.02. 14:17:43

@geesix: Balesetveszélyes, de ettől függetlenül illendő? Akkor erre mit mondjak? Illendő lenne a kötelező bringaút használatot eltörölni, és nem a balesetveszélyes infrát (kerékpárút) erőltetni a biztonságos (úttest) helyett.

mohopasi 2011.05.02. 16:06:47

Csónakkal kellett volna menni...

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.05.03. 09:15:07

@hagyma: Azért nem használják közlekedési eszköznek, mert Amerikában mindenki lusta és mindenhova kocsival megy.
(no offense ;) )

ex-dr. vuk 2011.05.03. 12:15:55

@geesix: nem lehet, hogy elso korben a "vérben forgó szemű autósok"-nak nem kellene az utakon lenniuk egyaltalan?
ha azok eltuntek, akkor adni 2x1 meter helyet az uttesten (kerekparsav, vagy meg az se, csak HELY) es kesz is vagyunk - biztonsagos kerekparos infra :)

geesix 2011.05.03. 12:28:48

@vuk_: Ha a belvárosról van szó, akkor ezt támogatom is, mert ott tényleg csak a gond van az autózással. De nagyforgalmú, emelt sebességű, többsávos bevezető utakon tény, hogy nem kéne biciklizni, főleg ha van az út mellett kerékpárút.

ex-dr. vuk 2011.05.03. 12:42:56

@geesix:
egy ilyen bevezeto szakasz ugye eleg szeles? akkor miert nem fer el rajta kerekparSAV, -UT helyett?
Na ez itt a nagy kerdes.
Hulye varosvezetes "jaj uttest veszelyes menjen a jardan", es mar jeloli is ki a jardan a kerekparutat, jobb esetben csikkal rosszabb esetben meg az se, csak tablazassal. problema (szerintuk) megoldva.

ex-dr. vuk 2011.05.03. 14:15:17

@geesix:
amugy eleg hibas feltetelezes, hogy a bringas csak azert nem megy a ("neki epult", ahah) kerekparuton, mert arrogans pocs es fel akarja tartani az autos forgalmat. ha ennyit latsz belole akkor huzd ki a fejed a... arrol a sotet helyrol ahol epp van ;)

Perillustris 2011.05.03. 14:46:22

@geesix: Valóban jó ötlet a sebességhatár csökkentése. :)

geesix 2011.05.03. 18:11:39

@vuk_: A megoldás valahol a kettő között kell legyen. Egyértelműen nem megoldás a problémára a csík felfestése a járdára, ugyanakkor azt is szem előtt kell tartani, hogy nem mindenki profi bringás vagy futár, a kerékpárutat használhatja bárki, 12 év fölötti gyerek, anyuka, bácsi, kocaturista, ők pedig nem biztos, hogy örülnének, ha a 70-nel menő kamionoktól fél méterre kéne tekerniük, fizikai elválasztás nélkül.

geesix 2011.05.03. 18:40:57

@vuk_: Nem jó embernek mondod, mert én magam is szeretek kerékpározni, és ha lehet, akkor próbálok mindenkit lebeszélni arról, hogy minden sarokra autóval menjenek a városban. De a ló túlsó oldalára sem kell átesni, vannak olyan útszakaszok, amelyek mellett teljesen jó bringaút fut, mégis az autósok közt teker az ipse. Ez miért jó? Szerintem mindkét félnek balesetveszélyes. Autósok is olyan előzésekbe mennek bele idegi alapon, hogy sokszor kishíján frontálisan csattannak. Vagy ha folyamatos a szembeforgalom, akkor 5 centire a bringástól, sávon belül megelőzik. Egyik sem túl szerencsés.

cso zsi 2011.05.03. 22:35:23

@Dova: @A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Hová gondolsz? Az egyik hétvégi "átszelő" járatot elterelték, hogy a Bajcsy-Andrássy sarkon ne legyen fennakadás. Mennyivel jobb lehetett helyette az Oktogonon...
img9.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/11573261_e4bb85d188a82489a0b9ab6784cade3a_xl.jpg

Voltak természetesen a "közúti közlekedésre alkalmas állapotnak" nem megfelelő drótszamarak, de gondolom, egy ilyen bulin "mindent szabad". Mint hétköznap.
Egy fékkel (és semmi mással):
img3.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/11573259_12bd1fbdb49c07b2e8ac845b3d5433e9_l.jpg
Egy kerékkel (biztos elhagyta induláskor):
img10.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/11573265_cac144615360923eedaf8d71d228c1d3_m.jpg

Perillustris 2011.05.04. 00:19:15

@cso zsi: "Mint hétköznap."

Annyi húszezrest adok neked, ahány "biciklis" a fotón látható módon elkerekezik az Oktogont keresztező bármelyik úton, forgalomban, hétköznap, mondjuk 80 perc alatt.

Ha egy sem, te adsz annyit, amennyi autós átsuhan a piroson. Oké? :)

Perillustris 2011.05.04. 00:19:49

@Perillustris: elegykerekezik, ezt akartam írni

cso zsi 2011.05.04. 08:20:27

@Perillustris: Jobb vagy te ennél, megértetted, hogy a "fixislámpanélkülikihaénnem"-ről van szó, de látható, hogy az egykerekezős bringája is "hiányos öltözetű".

"Ha egy sem, te adsz annyit, amennyi autós átsuhan a piroson. Oké? :)"
Erre csak annyit, hogy az Arany János - Bajcsy sarkon csak akkor nem megy át piroson a bringás, ha az Arany Jánosról egyszerre 5-6 autó kanyarodik ki. Ugyanitt a járdából leválasztott bringaútra festett, táblákkal jelzett gyalogátkelőhelyet 30-40 km/h-s sebességgel ignorálják. A kerékpárosok.
Hétfőn egyetlen fiatalember volt öt perc alatt, aki látta az átkelni szándékozókat, és megállt a zebra előtt. A többi kb. 20, az ahogy a Bazilikától felgyorsult, azzal a tempóval rontott a csíkokra. Akkor is, ha az Arany Jánosnál a lámpa piros lett időközben. Ezen nem általános tapasztalatok, csak a reggeli, és a délutáni órákban 5-10 percek. Gondolom a kulturált biciklisek olyankor jönnek, amikor nem ott vagyok.

Perillustris 2011.05.04. 09:58:29

@cso zsi: Nem hiszem. Szerintem akinek van egy kis esze, az az úttesten megy, hogy minimalizálja a szinte törvényszerű konfliktushelyzeteket.

ex-dr. vuk 2011.05.04. 10:32:12

@cso zsi: szerintem a zebrat ne nagyon hozd fel peldanak, ha jol tudom azzal az autosok legnagyobb resze hadilabon all (es "picit" veszelyesebb a szitu mint bringaval).

wowerman 2011.06.15. 03:39:26

kritikán aluli tömeg? hurrá












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása