Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Műszaki vizsga fóliával

2011.05.13. 08:16 :: Don Blasius

A nyárias napok beköszöntével én is elgondolkodtam, hogy fóliáztatom autóm hátsó üvegeit (csak legálisan:)). Viszont elbizonytalanít, hogy a hatósági emberek, a rendőrök és az autószerelők vajon kellően tudják-e, mi legális és mi nem az. Azt tudom, hogy műbizonylat kell róla, és csak a hátsó üvegekre engedett az igazi sötétítés. Már többször hallottam, hogy meg akartak valakit legális fóliával is buktatni. Tudatlanság vagy inkább bepróbálkozás? B. levele nemrég éppen ilyen témában landolt nálunk, szerintem kellő tájékozottságának és határozottságának is köszönheti, hogy nem húzták le sem őt, sem a fóliát a szélvédőiről.

Autóm pöpec, hibamentes, semmibe nem lehet belekötni. Műszakilag sem, esztétikailag sem (mondjuk most teli van az első szélvédő széttrancsírozott bogárkákkal, de ezt leszámítva). Lejár a műszaki a napokban (talán pont ma), így nem értem rá ismerős ismerősét keresni vagy leinformált állomásra vinni az autót, így az interneten kerestem a közelben olyat, aki másnap (kedden) tud fogadni. Találtam is, vittem is másnap reggel 8-ra. Nagyon kedvesen fogadtak, szimpatikus volt a munkafelvevő, örültem, hogy valószínű, jó kezekben lesz a kocsi. Mondtam, hogy minden rendben van az autóval ,olyan, mintha a szalonból jött volna ki (tényleg olyan, na), de ő azért vet majd rá 1-2 pillantást és ha minden oké, akkor viszi a vizsgaállomásra (óvatosan fog vezetni, megígérte).
 
 
Hoppá, hoppá... észrevett valamit az autón.
- Jaj, jaj.... fólia van rajta, ez így nem fog átmenni, csak ha tejelünk zsebbe -
mondja a kulcsokat átvevő. Maximum 70%-os lehet rajta, szemre is meg lehet mondani, hogy ez annál jóval sötétebb.
- A vezető mögött nem csak 70-es lehet rajta, szóval nem lesz gond.
- De mondom, hogy nem megy át, higgyen nekem, sosem megy át. Vagy le kell szedni, vagy zsebbe 6000, és akkor átmegy.

Elővettem a műbizonylatot is, amire rá van írva, hogy a vezető mögött és a napellenzők sávjában bármilyen A vagy HF minősítésű fólia tehető...
- A műbizonylat semmi nem ér - mondta.
Az úr erősködött, hogy nem fog átmenni, ezért megegyeztünk, hogy vigye el, ha tényleg nem megy át, akkor fizessünk, de én mindenképpen utánajárok ennek.
 
A kocsit ott hagytam, majd miután gépközelbe kerültem, a CD jogtárat hívtam segítségül.
 

A jelenleg is érvényben lévő jogszabály:
Díszítések és jelzések alkalmazására vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

 

Beiktatta: 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 6. § (2). Hatályos: 2011. I. 1-től.

A fényáteresztő -képesség mértéke megfelelő:

a) ha a szélvédő (kivéve a lehajtott napellenzők által takart üvegfelület), valamint a vezetőtéri oldalablakok üvegei esetében (amelyeken keresztül a jármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) a mérték legalább 70%;

 b) egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és hátsó ablakok) üvegei esetében 70% alatti mérték is megengedhető, ha a járművet két külső tükörrel szerelték fel."

 
Visszahívtam a "műhelyt" (egyébként volt egy ilyen mese... ****** Gonzales, az a gyors egér, vagy mi):
 
- Utánanéztem, és a B oszlop mögött, ha van 2 tükör nem csak 70%os fólia lehet - mondtam én.
- Akkor hagyjuk az egész műszaki vizsgát, nem fogom elvinni én nem fogok ott jogszabályokat lobogtatni. Sosem engedik át a fóliázott auzót. - mondta ő.
Szó szót követett, abban állapodtunk meg, hogy elküldöm nekik emailen a jogszabályt, ő is megnézi. Elküldtem, azzal a kommenttel, hogy nem kell a feszkó, kifizetem azt a 6000-et, hátha kenyérre kell, csak szeretném, ha tudnák, hogy az autóm megfelel a jelenlegi szabályozásnak (úgy látszik, csak elméletileg).
 
Eltelt pár óra, hívtak, hogy kész a kocsi, nem kellett fizetni csúszópénzt, minden oké...
Hurrá. Hogy miért írtam ezt le?
 
1. csak úgy
2. ott b@*zák át az embert, ahol tudják, résen kell lenni.

 

 

92 komment

Címkék: autó szabályzat szerviz fólia lehúzás műszaki vizsga

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cork77 2011.05.13. 08:32:08

" szimpatikus volt a munkafelvevő, örültem, hogy valószínű, jó kezekben lesz a kocsi"
Ilyenre soha nem alapozok. Nem szabad.
Mióta a PAV II. vizsgán ki kellet vlasztani fotók alapján a szimpatikus arcokat, azóta nem hiszek egy arcról senkinek. 24 fotóból 8 szimpatikust kellett választani. Megtettem. 3 volt közülük sorozatgyilkos.

dr. _mmm_ 2011.05.13. 08:49:56

1. Én nem az utolsó nap intézem a kocsim vizsgáját ergo nem is kell idegen helyre rohangálni

2. Ha ennyire erősködik a munkafelevő a csúszópénzre tuti otthagyom az egészet.. nemhogy még jogszabályokat küldözgessek..

pdw (törölt) 2011.05.13. 09:01:13

2-es opcio. Zsebbe, jogtalanul es szamla nelkul senkinek semmit!

Amugy nekem pl. gyarilag van UV-szuros folia az ablakokon. En igazabol eszre sem veszem, ugyanugy nez ki mint barmely masik folias auto. Ha teszemazt vmi nagyonokos megis belekotne majd 4 ev mulva a muszakin, akkor hogyan kuldhetem el az anyjaba?

FaZon 2011.05.13. 09:05:03

Az én kocsimon csak a két utastéri hátsó ablak van sötétítve.Hátsó szélvédő nincs.Olyan sötét hogy nem is lehet belátni rajta. Két visszapillantó tükörrel van szerelve.Jövőre megy vizsgára, át megy így?

Pityubácsi 2011.05.13. 09:05:21

mostanság mindenkit beparáztatnak a fólia miatt.
ha te viszed vizsgáztatni, akkor is.

pdw (törölt) 2011.05.13. 09:07:33

@pdw: korrekcio: "barmely masik foliatlan auto" :)

Marcellusca 2011.05.13. 09:08:12

Én kíváncsi lennék, hogy az 5/1990 KöHÉM rendeletnek valójában hány vizsgaállomás felel meg és hányban végzik előírásszerűen a fényáteresztő-képességet?

4. A gépkocsi szélvédőjének és ablakainak fényáteresztő képessége vizsgálatának technológiai műveletei

4.1. Követelmény

A fényáteresztő-képesség mértéke megfelelő:

a) a szélvédő esetében - kivéve a lehajtott napellenzők által takart üvegfelület - ha a fényáteresztő-képesség legalább: Tmin=75%;

b) a vezetőtéri oldalablakok üvegei (amelyen keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van), valamint a személygépkocsi hátsó ablaküvege esetében legalább: Tmin=70%;

c) egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és - személygépkocsi kivételével - hátsó ablakok) üvegei esetében nincs követelmény.

4.2. A vizsgálat műveletei

4.2.1. A vizsgálathoz a következő feltételeket kell biztosítani:

a) a mérést az ablaküveg legsíkabb felületén, a rögzített mérőmaszk által kijelölt helyen kell végezni,

b) a vizsgált felület legyen száraz és tiszta,

c) mérés közben 3 m sugarú körben semmilyen felület nem mozoghat,

d) a fényforrás fényerőssége és helyzete legyen állandó, a mérendő felületre merőleges és attól 1000+10 mm távolságra,

e) a fényforrás stabilizált tápegységről működjön (akkumulátor vagy stabilizált 12 V).

4.2.2. A mérés végrehajtása:

a) a megfelelő méréstartományba állított fénymérő, illetőleg Lux-Meter érzékelőjét az üveg külső felületén rögzített pozicionáló maszkon kell elhelyezni, és a stabilizálódott értéket le kell olvasni, ez t1.= ...... Lux;

b) az érzékelőt az üveg belső felületére kell helyezni a külső méréssel megegyező helyre, és a stabilizálódott értéket le kell olvasni, ez t2.= .... Lux.

4.2.3. A mérési eredmények kiértékelése:

a) a fényátbocsátási tényezőt a T1(t2/t1)x100 képlet alapján kell kiszámítani;

b) a mérést ötször kell megismételni (T1, T2, T3, T4, T5), és az így kapott fényátbocsátási tényezők közül a legkisebb és a legnagyobb értékűt elhagyva a maradék három számtani átlagát szorozva a mérési összeállításból számolt 1,08 korrekciós tényezővel kapjuk az üvegfelület átlagos fényátbocsátási tényezőjét

Ta(%) =

T1+T2+T3

x1,08;

3

c) az üvegfelület fényátbocsátása megfelelő, ha Ta>Tmin;

d) a mérés elrendezését és a mérőeszköz részeinek javasolt kialakítását tartalmazó ismertetőt a Közlekedési Főfelügyelet bocsátja rendelkezésre.

Ja, és rendelkezik-e a műszerük érvényes bevzsgálással? :D

GiXXXer 2011.05.13. 09:12:21

Engem pár éve rendőr állított meg, kicsit gyorsabban mentem, de nem fotózott, így kötözködni kezdett.
Szonda, ez-az-amaz után előkerült, hogy a fóliáról mutassak műbizonylatot. Mondom: gyári. Bizonyítsam be. Elővettem a kiskönyvét (még jó, hogy nálam volt), fellapoztam az extráknál, de hajthatatlan volt, mert a "forgalmiban nincs jelölve", hogy ez az a felszereltség. Lehet fapados is, amit utólag fóliáztam, és beadom gyárinak. Ötezer. Anyád! Jelentsen fel! Azt már nem akarta, így ez egyikük belekötött a fehér (!!!) led-es helyzetjelzőmbe, hogy az kék, a másikuk viszont elkezdte kaparászni a hátsó ablakot!!! Mondom törömkarod, hagyodabba!
Szerencsére eszembe jutott, hogy szervízkönyvben benne van a felszereltség is, megmutattam, nagy nehezen elhitték, de kétezerre akkor is megbüntettek, mert a kék (anyád) helyzetjelzőket nem tudtam kicserélni hagyományos izzókra, és ez "a közlekedés biztonságát veszélyezteti"!

Bocs a sokért, a lényeg annyi, hogyha gyárilag fóliázott autót is vesztek, mindenképp kérjetek a szalontól valami papírt, hogy gyári a sötétítés...

esef 2011.05.13. 09:40:04

@Marcellusca:
ugyan már! hiszen a "mester" megmondta, látható, hogy nem megfelelő. mert ezeknek röntgenszemük van... :)

Leadfoot 2011.05.13. 09:50:18

Ez inkább a Tékozló Homárra való sztori, hiszen több köze van az átba..bráláshoz mint az autózáshoz. :-)

Kicknick 2011.05.13. 09:58:00

"nem értem rá ismerős ismerősét keresni vagy leinformált állomásra vinni az autót"

egy szó : autóklub

Csigorin 2011.05.13. 10:02:53

Amugy mi a retekre jo a folia? En inkabb azt szeretem ha kilatok rendesen.

MekkMester 2011.05.13. 10:34:32

@pdw: Háát... valahogy így:
"Elmész te abba a jó édes, Cinkota felé ballagó, vödörbe menstruáló, bojler testű Anyádba!"
Na! :)

Sitti 2011.05.13. 11:02:42

@Csigorin: Én speciel azért használom,hogy a betörő bácsik ne lássák,hogy ha véletlenül valamit ott felejtek a hátsó ülésen.

''autónepper.'' 2011.05.13. 11:10:44

@Csigorin: arra jó hogy nem bámulnak a pofádba.... nekem minden ablakon a legsötétebb van teljesen nyugodtan hagyok mindent az ülésen stbstb... pl erre jó. jah meg jobban néz ki a kocsi tőle :)

isti77 2011.05.13. 11:28:16

@Csigorin: fóliából van törésvédő is. Az is sötétebb általában.

Marcellusca 2011.05.13. 11:31:21

@Csigorin: UV-védelem=nem melegszik annyira a kocsi, kevesebbet kell dolgoznia a légkondinak, nem látnak be=nem bámulnak a képedbe, nem törik fel, betörésvédelem=nem törik be, mert a fólia összetartja az ablakszilánkokat.

Persze egyik sem 100%-os védelem. :)

Marcellusca 2011.05.13. 11:32:49

@''autónepper.'':
"jah meg jobban néz ki a kocsi tőle :)" - az sem elhanyagolható szempont. :D

''autónepper.'' 2011.05.13. 11:34:34

@Marcellusca: :D:D ne h már hogy egy fekete bömbin ne legyenek már pont az ablakok feketék nem?:D:D:D

pdw (törölt) 2011.05.13. 11:51:34

@Marcellusca: Hat nemtudom, nekem sotetitett es UV-szuros, de barmit latok benne azaz siman belelatok. A gengszter feketeablakos BMW-khez kepest ez nem is sotetites :)

Geri1984 2011.05.13. 13:11:02

Nekem sajnos még nem volt pénzem ilyenre... de nálam elsődleges szempont lenne, hogy a mögöttem jövő xenonos állat, vagy kamion... ne vakítson el este... tudom van már sötétedő tükör is meg... :)

Marcellusca 2011.05.13. 13:25:59

@''autónepper.'': A zén ótóm meg fehér, de az is jól néz ki sötétítve. :)))

@pdw: Az enyémbe nem nagyon van belátás. :)
Egyébként, ha az első ablakon úgy süt be a nap, akkor be lehet látni. :(
De ez nem jellemző.

Tibi88 2011.05.13. 13:41:02

@Csigorin:

A fólia a kilátásban egyáltalán nem zavar. UV szűrős, nem melegszik fel a kocsi, kb 20 fok eltérés van, ha napon parkolsz a fóliázott és a fóliázatlan között. Autópályán nem ég a kezed az üvegen keresztül, ha esetleg baleset van nem robban az arcodba. Ha fel akarják törni a kocsit jó ideig ütögetniük kell, mert összetartja az üveget.

Először ülj be egy ilyen autóba és utána megtudod mennyivel jobb.

Inter Face 2011.05.13. 13:41:19

A vizsgaállomásokon dolgozó "szakemberek" ha nem kapnak zsebpénzt nagy eséllyel megbuktatják a kocsit ,ha magad viszed akkor szinte biztos ,ha szerelő viszi akkor kevésbé valószínű de tejelni akkor is kell.Meg kell lenni a buktatási százaléknak különben kilóg a lóláb.Mindig tolós vizsgára vittem a kocsijaimat ,egyszer vittem a hibátlan kocsimat sajátmagam vizsgára és meg is húzták azon nyomban a fólia miatt ami olyan vilagos volt mint egy gyári színezett üveg,volt benne engedélyszám papíros volt meg minden :D Szóval azóta nem idegesítem magam 30ezer zsebbe és átmegy 3kerékkel is akármi.2évente megér ennyit.Amúgy bármibe beleköthetnek lehúzzák a csatlakozót aztán aztmondják nem ég az egyik helyzetjelző, meg ilyenek..Rohadt maffia ez is mint az egész állam.

Inter Face 2011.05.13. 13:49:14

A fólia jó dolog de feltörés ellen nem véd, oldalt befeszítik és megroppantják egy vassal az ablakot ,az berobban és egyben belökik az utastérbe.Viszont kevesebbet kell utána takarítani az tény:D De minden másra jó,nap ellen, betekintés ellen és szép is ,bár ez relatív.

Alikam 2011.05.13. 14:26:45

@Geri1984: sötétedő tükör? Na ne szivassatok. Már 20 évvel ezelőtti kocsikon is a belső visszapillantó más állásban defaultban sötétít.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.13. 14:27:07

hat
Kentuckyban nem kell muszaki vizsga
itt carolinaban kell, de miert is kellene nekem leadnom a kocsimat valakinek, hogy vizsgaztassa?
odavezetek es levizsgaztatom...
lecet
mondjuk en nem foliztatok, eleg normalisak mar ezek az uvegek, meg hatul sosem ul senki es nem is tervezunk gyereket

zoldbeka55 2011.05.13. 16:26:36

Szeretett volna keresni egy kis pénzt pluszban. Ez már csak így megy mifelénk - résen kell lenni.

Agyalap 2011.05.13. 16:27:47

Nagyon jó alkalom a lehúzásra.
Mezei közúti ellenőrzés alkalmával azt mondja a rend derék őre, hogy:
- Tudja hogy most feljelenthetném a sötétített ablakok miatt?
Mondom neki, hogy rajta fogjunk hozzá, mert nincs rajtuk fólia, és az autó nem kapta volna meg a típusengedélyt, ha nem lenne megfelelő.
Erre már csak annyit mondott, hogy most az egyszer elenged...

Agyalap 2011.05.13. 16:29:04

@Alikam: Ne szivass, hogy nem láttál még sötétedő tükröt...

kamushamus 2011.05.13. 16:37:32

@cork77: Velem ezt a tesztet a vizsga végén újra csináltatták,és felhívták a figyelmemet,hogy ne az első benyomásra döntsek:)

Alikam 2011.05.13. 16:41:53

@Agyalap: láttam, de hogy kapcsolódik ez a hozzászólásomhoz? Nem azt firtattam hogy létezik-e vagy sem, hanem hogy van rá költségtakarékosabb megoldás is.

No1kamionos 2011.05.13. 17:21:17

Nekem az első szélvédőn kívül körbe van fóliázva.
Műszakin nincs gond,csak le kell húzni az első ablakokat,hogy a kamera ne lássa(ismerős a vizsgabiztos oda hordjuk a teherautókat is).
A rendőrök még nem szóltak érte,gondolom a birodalmi csillagos autókon ez megengedett.:)

prettyinpink 2011.05.13. 17:45:32

B.-t a vizsgáztató "műhely" akarta lehúzni. Lehet neki kellett volna kenyérre.
Viszont az is tény, hogy a rendőrök sem mindig tudják a szabályokat, ami elég szomorú, mert mi az, hogy nekem kell fellhomályosítani szegényt, hogy márpedig ÉN vagyok a szabályos és nem Ő.

világatlasz 2011.05.13. 17:58:15

Az egész műszaki vizsgának nem sok köze van a biztonsághoz, inkább lenyúlás. Az egészet meg kellene szüntetni. Évente vagy az előírt futás után a szakszerviz átvizsgál, - javít, ha kell - és kiadja a bizonylatot. És vállalja a felelősséget. Egy csomó bürokráciát meg lehetne szüntetni, pár száz (ezer?) fővel csökkenteni lehetne a létszámot.

Öreg Sam 2011.05.13. 18:12:05

Ez mind szép,de mi a helyzet a kaszni fóliázásával?
Piros ótót feketére fóliáztatok,kell uj vizsga,uj forgalmi?
Metál szinüt ugyanolyan szinü mattra fóliáztatok?
Ha bármelyik aggályos,mi a helyzet a tetőtől-talpig reklámfóliával boritott kocsikkal?

Meridian74 2011.05.13. 18:14:34

@világatlasz: helyette akkor majd a szakszervíz húz le nem kevéssel.

Kravver 2011.05.13. 19:08:31

Pont ma vizsgáztattam az autót, 10e volt a fólia miatt.
Költse patikára.

lolperec 2011.05.13. 19:27:00

a b@*zák az két sz.

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.05.13. 19:30:35

Az szerintem egy urban legend, hogy ilyen fasz cégeken keresztül kell vizsgáztatni az autót. Minek? Az én autóm 8 éves most, mindig saját magam gurulok vele be a vizsgaközpontba, és szaros 1x eFt-t fizetek csak (a hatósági díjat).

Szerintem ezt az egész "csak azt engedik át amit ismerős szerelő visz, a statisztika miatt a magánembereket kiszórják" dumát a szervizek terjesztik.

Ne tegye bele a seggét az autómba, és ne vegyen le 50eFt-re egy kis kocsikázásért, megoldom magam.

Már ha tudom, hogy rendben van az autóm... Csodák azért nincsenek, ami szar, azt kiszórják úgyis, és lehet hogy "segítséggel" az átmenne, de ez egy másik mese.

FONTOS: Nyilván a fentiek olyan járműre vonatkoznak, amik rendben vannak, és lehet, hogy van olyan központ ahol a szivatás megy.

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.05.13. 19:34:00

Ja és nyilván nem fogom megmondani, hogy én hova járok, nehogy tönkretegyétek nekem :DD

Semmi ismerősöm nincs ott amúgy, egyszer gondoltam egyet, és szakítottam a hagyománnyal, fogtam magam, guglin kerestem egy központot, és kértem időpontot. És jéééé, semmi gond nem volt, fél órás mutatvány az egész, közben kávéztam és olvasgattam. Azóta nyilván oda járok, és soha nem kaszálták el az autót.

Roberto1 2011.05.13. 19:54:13

Hátsó ablakot úgy fóliázol, ahogy akarsz...
Első ablak fóliázásánál tuti kell tejelni vizsgánál, csak úgy megy át, de már azt sem érdemes. Sok zsarunál van mobil bemérő, 1hónapra bevonják a forgalmit, 40-60e bírság, új vizsga... nem nagyon éri meg... marad a fél-sötétítés, basszák meg... (szerelő bevallása: másfél hónap alatt 28 újravizsga ezen okból) :-/

fidesz = mszp = szdsz 2011.05.13. 20:01:06

Nekem be volt az első is fóliázva a köcsögök műszakin letépték. azt hittem rögtön odamegyek, és én tépem le a fejüket! Hogy fogok most fólia nélküli kocsival menni pénzbehajtásos melóra??

prérikutya 2011.05.13. 20:02:55

@cork77:

A többi 16 sem kutya. Ha múlt századbeli arcok voltak a tesztben, akkor elárulom, hogy ott mindegyiknek volt valami baja...:-)

Leonard Zelig 2011.05.13. 20:16:15

Nekem az előző tulaj (nő!) körbefóliáztatta (5-ajtós), aztán az időzített bomba az első vizsgakor robbant egy 10 eFtos zsebbe dugandó bónuszboríték formájában.

rodeo 2011.05.13. 20:49:04

Én járgányomba akkor nem látnak be ha bezárom a lőréseket, Egy gombnyomás pont a lövegtorony irányzék mellett.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.13. 20:56:38

@cork77: BKV ellenőrnek készültél, hogy ilyen feladatot kaptál? ;-)

man.of.the.street 2011.05.13. 21:01:47

@Glider pilot:
"Szerintem ezt az egész "csak azt engedik át amit ismerős szerelő visz, a statisztika miatt a magánembereket kiszórják" dumát a szervizek terjesztik."

Mikor még Pesten laktam szerelő vitte a kocsimat vizsgáztatni, +6000 ft-tal vett le, mondván, nem ment volna át a vizsgán mert nem megfelelő a lengéscsillapító és meg kellett kenni a zembert....4(!) évvel később bemérettem a telókat és még akkor is bőven a szükséges érték fölött teljesítettek. Lehúzós, köcsög pesti szerelők. Most vidéki (megyei jogú) városban élek, itt egészen más a helyzet. Minden (!) autó átmegy a műszakin, mert arról a helyről, ahol megbuktatnák, hamar elterjedne és oda többé nem vinne senki autót vizsgáztatni.

veresspal 2011.05.13. 21:16:17

Hát, nem tudom, kit mivel húznak le a vizsgán, de engem még sohasem próbáltak meg átverni. Teljesen hülye vagyok az autókhoz, az izzót sem tudom kicserélni, sőt, a kereket sem. Tízéves suzukim van, én magam viszem az autóklubhoz. Átvizsgálják, hogy ha hiba van, akkor azt javíthassák vizsga előtt. Még soha semmilyen hiba nem volt tíz év alatt - igaz, összesen 60ezer kilométer van a kocsiban. Mindig simán átment, meg sem próbáltak lehúzni, pedig engem aztán igazán könnyű lenne.

veresspal 2011.05.13. 21:18:12

ja, és budapesti vagyok, nincs ismerősöm az autóklubban...

kód 2011.05.13. 21:30:59

bunkóság a fóliázás, az ilyen autókon nem lehet átlátni. Ugyanolyan kellemetlen fóliázott autó mögött menni mint teherautó mögött. Az hogy hogy néz ki, ízlés kérdése, nem nagyon láttam még visszataszítóbbat közúton mint egy körbefóliázott kocsi. Esetleg ha még "szárnyak" is vannak rajta.

venszivar 2011.05.13. 21:38:59

Talán ,úgy fél éve volt az egyik autós műsorba "oktatás",reklámmal egybekötve,hogy lehet fóliáztatni,de csak olyan helyen érdemes,mint ők,ahol tanúsítványt adnak a fóliázásról,hogy az "olyan",ami az előírásoknak megfelel.Mind az igazoltató közegnek,mind a vizsgán el kell,hogy fogadják a sötétített fóliát....!

pfekete101 2011.05.13. 21:44:47

@cork77: az egy hulye teszt. Mindegyik ember bunozo rajta. Sorozatgyilkos, pedofil, csalo,...

Suna bácsi 2011.05.13. 21:50:16

Jaja, átbaszás az egész... ha furgonod van, ami nem ablakos, akkor ott van a két oldalsó ablak a két tükörrel, oszt ebbyi. A többi meg 0%-os acéllemez, mégis átmegy a vizsgán :-)

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.05.13. 21:51:59

@veresspal: vizsgáztatni nem a szerelőnél kell, hanem a vizsgaközpontban. A szerelő felkészíteni és javítani tudja az autód ha szükséges, illetve egy ügyintézési díj fejében elviszi HELYETTED valamelyik központba az autód.

Nem tudom, hogy az Autoklub hivatalos vizsgaközpont e, ha az, és rendben van autód, akkor nem volna szabad 17eFt körüli összegnél többet fizetned egy műszakiért, ez a hatósági fix ár.

Ahhoz tudom hasonlítani a szitut, mintha megbíznál egy ügyintézőt, hogy menjen el az okmányirodába helyetted a személyidet meghosszabbíttatni, mert te nem érsz rá. És mondjuk elkér tőled ezért 15.000Ft-ot + az ottani költségeket. (Persze nem lehet ilyet, de talán szemléletes a példa).

Kötekedőknek és szerelőknek kiegészítések:

Nyilván a dolog kényelmesebb egy szolgáltatón (szervizen) keresztül, nincs azzal semmi baj, ha ezt valaki ki tudja és ki akarja fizetni, lelke rajta. A baj az, amikor valaki félelemből csinálja ("ha én viszem be, tuti kivágnak, hogy meglegyen a statisztika"), illetve ha tudatlansgából ("vizsgáztatni a szerelőnél kell").

Szerelőknek: ne értsétek félre, nem arról beszélek, hogy Ti korrektül felkészítetek és megjavítatok egy autót a vizsgára. Én a számla azon részére gondolok ami "ügyintézés" címszó alatt fut, és nem 17.000 van rajta, hanem 30.000, és adott esetben a szomszéd utcába vittétek az autót a tulaj helyett, ráadásul nem is volt semmi baja, továbbá ültetek az egész ügyön biztos ami biztos 24-48 órát. Mennyi ilyet láttam, de mennyit....

Akinek nem inge, ne vegye magára.

Timnorc 2011.05.13. 22:44:41

Saját élmény:
2004-es gyártású kocsim körbe volt/van fóliázva, de csak a B oszlop mögötti részről van műbizonylatom. 2008-ban volt először műszakin 10e volt pluszban. 2010-ben a műszaki vizsga napján reggel leszedettem az első ajtókon lévőket, a vizsga után visszarakattam 4+4, tehát 8e Ft-ért.
Más:
Egyébként a haszna - leszámítva egy esetleges ablak-szét-robbanós balesetet, meg szándékos ablak-betörési-kisérletet - szerintem csak az, hogy jól néz ki.

D4D 2011.05.13. 22:46:46

Nekem a hátsó üvegek maguktól sötétednek....

Egyszer voltam idegen helyen, kértek műbizonylatot a fóliáról....

parrre 2011.05.13. 23:26:44

Már bocs, de az ilyen kis Fiesta, meg Corsa, meg egyéb hasonló "áruszállítók" ahol a B oszlop mögött ill a hátsó ajtón konkrétan VAS van, azon sem nagyon lehet átlátni. Mégis forgalomban vannak.

Fehérszakál 2011.05.13. 23:31:52

Nagykáta autóklubb álomásra vittem vizsgáztatni a teljesen flújított bx-emet. Először azért akartak megbuktatni, mert szerintük nem fogott a kézifék ugyanis a hátsó keréken mérték miközben a bx-en az első kerekeket fékezi a kézifék. Utána a vgay tízszer próbálták a pedál féket, többször átugrattak a mérőpadon a kerékkel, kiékelték a többi kereket, stb szóval abszolúte nem értettek hozzá, hogy egy bx-nél a hátsó keréken csak akkor van mérhető fékerő ha leterhelik a koci fenekét ugyanis a hidraulika rendszer a terhelés fügvényében szabályozza a hátsó fékre jutó nyomást. A végén átengedtek, de 1 nap múlva hívott a vizsgaállomásról egy faszi, hogy vigyek be 6000 Ft-ot a vizsgabiztosnak amiért átengedték a kocsit. Közöltem vele, hogy felvettem telefonra a beszélgetést és megyek feljelenteni zsarolás miatt őt. Azóta nem hívott.

Reggie 2011.05.14. 00:22:42

@kód: Csak tartsad a kovetesi tavolsagot, es akkor nem kell atlatnod rajta.

Sákif za morro? 2011.05.14. 00:31:14

Hm. januárban nem voltam itthon, de az autóról elmúlt a műszaki. Ismerős megkérte a szerelőjét vigye el. 44000-et fizettem érte. Azt hittem agyonverem a tagot amikor az ismerős kérte a pénzt. Nem műbizonylatos alufelniken kívül minden rendben volt az autón.

Circus 2011.05.14. 01:03:48

@kód: "...bunkóság a fóliázás, az ilyen autókon nem lehet átlátni. Ugyanolyan kellemetlen fóliázott autó mögött menni mint teherautó mögött..."

Tehát a teherautó vezetése, illetve létezése önmagában bunkóság? Buszon se látsz át... így akkor a tömegközlekedés is az???

Ez egy érdekes észrevétel volt, szerintem gondold át mégegyszer :)

2011.05.14. 01:12:54

@Csigorin:
UV védelem? Belátás elleni védelem? Betörés elleni védelem? Igazad van ez mind fasság. Pláne ha mondjuk még egy kis emberke is csücsül hátul.
(Mellesleg fel is dobja az autót. :-) )

Reggie 2011.05.14. 02:04:10

Amugy hasonlo idevago kerdes: parkolo kocsik ablakaihoz szokas rakni kulonbozo fele arnyekolo elemeket. Ezek kozott van olyan, ami ezust szinu, es nehany tapadokoronggal lehet felrogziteni az ablakra. Ezt menet kozben fent lehet hagyni az ablakon (logikusan B oszlop utani ablakokra gondolok) ?

Dagiszabi 2011.05.14. 03:22:01

Az utolsó műszakin én is beszoptam majdnem.
Legalábbis a jóember erősen bepróbálkozott.
Elkezdte sorolni, hogy ez az autó miért nem fog átmenni.
1. kiforgatott felnik vannak rajta. Ja, eredeti Mangels krómozott acélfelni.
2. Utólagos xenon van benne. Aha. Sima E betűs "kristálylámpa" Annyi, hogy sík az üvege és a foncsor formájából adódik a vetítés, egyébként sima H7-es. Semmi xenon.
3. A sárvédőszélesítés nem felel meg az előírásoknak. Érdekes, pedig gyáriak. Azt mondjuk éppen nem mondta, hogy melyik előírásnak.
4. A Pótfényszórók szabálytalanok. Állítólag 40centinél beljebb nem lehet az autó széltől. Ezt nem tudom, hogy igaz-e, de a többi az mind baromság volt.
Végül hosszú történet lett belőle, de átment és nem adtam egy fillér csúszót se.
Ja, ez nem a Mercedes volt.

Dagiszabi 2011.05.14. 03:27:07

@Dagiszabi: A fehér Mercin nekem is van körbe fólia. Majdnem a leghalványabb, de a fekete belső miatt így is sötétnek néz ki kívülről. 3M-es műbizonylatos. Mármint az elsők kivételével. Azokat mindig cserélgetem fóliátlanra műszakira.
Én éjjel is ugyanúgy kilátok és élvezem minden előnyét. Nem kell túlzásba esni és normális fóliát kell feltenni. Szerintem.
Volt régen Noname is. Azon kb annyira láttam ki mint amennyire befele lehetett.

Timnorc 2011.05.14. 07:03:41

@Dagiszabi:
A 4-es kérdésedre lehet segítség: 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

D4D 2011.05.14. 07:56:55

@parrre: Mert papír szerint tgk-k.

2011.05.14. 09:38:03

@Dagiszabi:
!Szerintem! ott van a kutya elesve, hogy ha nem a legbrutálsötétebb fólia van fenn a vezető mellett, hanem csak valami halovány, "éppencsak" fólia, azon nem problémáznak.

Ezzel azt akartam mondani, hogy lehet, fölösleges cserélgetni.
De mégegyszer mondom: !szerintem! :-)

Quentin, Montargis-ból (törölt) 2011.05.14. 09:54:48

@veresspal:

Detto.
Mondjuk én szerelőhöz viszem vizsga előtt, hogy nézze át, ha van valami csinálja meg, utána vigye el vizsgázni. Eddig 3 vizsgán volt az autó, gond nélkül. És nem, nem fiatal, kevés km-es. :-)

parrre 2011.05.14. 10:28:10

@D4D: Ja hogy a papír... Mindjárt más a helyzet :)) Egyébkéntként valaki írta hogy így meg úgy bunkóság a fólia. Én azután fóliáztattam, hogy megszületett a gyerekem. Egész egyszerűen nem szerettem volna ha nyáron megsül, ezért raktam fel hő fény és uv szűrő fóliát. Elöl nincs fólia. Amennyiben ez nem magyarázat, ugy vállalom hogy bunkó vagyok.

munkanelkuli 2011.05.14. 12:01:19

Elő kell állni a következővel:

"Már mi vagyunk hatalmon kétharmaddal, nem a komcsik, úgyhogy vissza a lehúzással, csúszópénzzel, korrupcióval! Ha tovább szívózól, megmondlak OV-nak és visszamenőleg 20 évre elveszi az összes adózatlan pénzedet."

Aztán várjuk meg, mit lép (vagy már előbb fussunk)!

Reggie 2011.05.14. 14:15:27

@parrre: Amugy vannak sokkal bunkobb emberek is: Vannak akik kombit mereszelnek venni, es amikor utaznak a csaladdal, van pofajuk plafonig megpakolni csomagokkal. Micsoda parasztok! :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.14. 14:21:24

@Quentin, Montargis-ból:
hat otthon ez a szokas az teny
jo is ez a szereloknek
en altalaban eszre veszem ha valami nem OK akocsival
minek nezetnem at, ha minden rendben?
ja, hogy fizessek?

Tibi88 2011.05.14. 14:27:37

@kód:
Beállok én is a sorba. Bunkó vagyok. Elismerem. Nem akarok nyáron megsülni, nem akarom a forró kormányt fogni, nem akarok beleülni a forró ülésbe, nem akarom hogy autópályán égesse a kezem a sima üvegen áttűző nap. Ezért tényleg egy hatalmas paraszt vagyok. Ha te meg nem látsz át a kocsin és a seggemben mászol, és ezt még veszélyesnek is érzed, hát maradj le és lesz időd reagálni.

És igazad van, a szárnyak is gusztustalanok: www.carautoportal.com/car-images/porsche/porsche-gt3-rs/porsche-gt3-rs1.jpg hányinger egy ilyen autó szerintem... :D

Quentin, Montargis-ból (törölt) 2011.05.14. 14:50:28

@hagyma:
Mivel az éves cserék miatt amúgyis nála van és foglalkozik az autóval, mindegy ha vet rá egy pillantást. Az még senkinek nem ártott. :-)
+ nem is akar ezért lehúzni.

Dagiszabi 2011.05.14. 19:35:15

@Quentin, Montargis-ból: Én azért kicserélem. Ne legyen olyan amibe jogosan bele tudnak kötni.
Belekötnek másba úgyis és akkor azokat is nehezebb védeni, ha valamiben neki is igaza van.
Igazából az van, hogy amit át akarnak engedni átmegy, amit nem akarnak az nem megy. Ezért viszik az emberek olyan helyre ahol akarják a dolgot. Aztán van ahol az akarás nincs ingyen. Vagy csak akkor van, ha cimbora viszi, cserébe cimbora nem dolgozik ingyen.

pocok007 2011.05.14. 19:44:13

@FaZon: szia. Átmegy. Az én autómon is teljesen sötét a két hátsó oldalsó ablak és a hátsó szélvédő, és simán átment, minden ráfizetés nélkül 1 hónapja. Mert így lehet.

Amúgy ha szabálytalan a sötétítés, azaz esetleg az első oldali ablakok is teljesen le van sötétítve (pl.) akkor a forgalmi is ugrik, ha a rendőr megállít (és el is akarja venni, bár kötelező lenne ebben az esetben elvenni).

Quentin, Montargis-ból (törölt) 2011.05.14. 21:55:25

@Dagiszabi:

„...Ne legyen olyan amibe jogosan bele tudnak kötni...”

Mondjuk ez jogos.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.15. 10:19:06

Hátsó fólia teljesen rendben, imádom. Azonban az oldalsó fólia, mármint az első ajtókon, gáz. Képzeljük csak el a szitut, ablak a vezető oldalán letekerve, utas oldalon nem vagy fordítva... Kereszteződés, elnéz balra, fény. Elnéz jobbra, nem lát semmit...Elég komolyan balesetveszélyes...

Hátsó fólia nagyon jó dolog, én a legsötétebbet is használtam, nem mondom, éjszakai pecánál, egyszer vicces volt kitolatnom a Duna parton az erdőből, a kukksötét is sötétebb lett:-)) Viszont a többi mind előny, legfőképp, hogy nem látják mi van az autóban. Magam előtt én sem szeretem, de a furgonon sem látok át, nem mindegy?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.15. 10:32:13

@Glider pilot: Egy dolgot nem számolsz. Ha én viszem az autódat vizsgára, én 26000 Ft-ot kérek, mert még én sem viszem hatóságira. Miért? Mert ott még én is megszívhatom egy rossz kézifék vagy bármi miatt. Mert a nepperek fogják a helyeket, mert valóban direkt meg fognak buktatni, sokszor, apróságokért, stb... Akkor pedig fizethetem újra a vizsgadíjat..Ha viszont oda viszem, ahol egyébkét az utcára is vizsgáztatnak, 26.000 Ft-ért, ott nem szívatnak, mert Ők is szolgáltatók, hanem, ha mondjuk kiderül hogy egy gátlót kell cserélni, egyszerűen szólnak, megcsináljuk, visszavisszük és kész...Ha az ügyfél elviszi NKH vizsgabázisra és ott kiderül, hogy egyik oldalon nem fog a kézifék, akkor??? Köszönik és viszont látásra. Legközelebb is 16700 Ft..Akkor erre hogy is készülhet fel az ügyfél? Egy teljes vizsgasori előzetessel..:-)) Azt ő hogy oldja meg? Van otthon?? Szóval szerintem teljesen rentábilis, hogy mi 26.000 Ft-ért vizsgáztatunk. Viszont ahová visszük, ott korrektek velünk és nem cél a szívatás. Plusz pénz nem kerül szóba, sosem. Az valóban gáz, pláne a fenti eset, mert ez egyértelmű szívatás..

Tibi88 2011.05.15. 14:07:20

@Aabroncs:

nekem 2 éve fólia van elöl is. 30%-ot enged, és nem tudom elképzelni amit írsz :)
ha kicsit jobb az idő mindig leengedem az ablakot. Semmi zavarót nem érzek, este sem. Sőt ha világítás megy a kocsimban, akkor fel sem tűnik kívülről felhúzott ablaknál, hogy fólia van fent. Lehet van olyan fólia ami balesetveszélyes. De az mindkét oldalról ugyanannyi fényt enged valószínűleg:D
Belülről jóval kevesebbet ront egy fólia a látáson, mint egy napszemüveg.

Alex2000 2011.05.16. 09:48:25

A feljelentés nem jutott eszedbe? Így megkíméled, hogy a többi autótársaidnál ismét így járjanak el.

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.05.16. 20:22:38

Mikor szerveznek már egy akciót a korrupt vizsgabiztosok lebuktatására?
Nyílt titok, hogy a kis emberek 10 éves autói miatt fizetniük kell.
Mikor lesz már rá kitalálva valami?
Valami példaértékű kirúgás kellene, vagy kompletten lecserélni az egész alkalmazotti kört.
Amint egy parasztnak egy kis hatalmat adnak, megrészegül tőle, és a sajátjait húzza le!
Gyógyszerre költse az összes szegény embertől lehúzott pénzt a korrupt vizsgabiztosok.
-30.000 Ft műszaki vizsga...
De jó volt végre kiírni magamból....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.17. 00:36:45

Jeee, átment a verda tegnap (igen, minden nap lehet, reggeltől estig vizsgáztatni, akár vasárnap este fél tízkor is) NCT-n (műszakin), 50 euróval könnyebb vagyok, de 2 évig feléjük se kell nézni Zsír rendszer, furcsa, hogy nem kell a kommunizmusból itt ragadt bunkó, barna köpenyes, markukat tartó köcsögöknek tejelni.

A rendszer egy hónappal a műszaki lejárta előtt küld levelet, hogy értesítsen, ezután időpont egyeztetés neten, e-mailben és telefonon lehetséges. Kapsz visszajelző sms-t az adatokkal, de egy héttel a vizsga előtt is küldenek egyet a biztonság kedvéért, nehogy elfelejtsd.

Amikor megérkezel, (elvileg) igazolni kell magadat, megmondani, mikorra jöttél, kifizetni az 50 eurót és aztán a kocsiban hagyni a kulcsot, miután leparkoltad a három várakozósáv valamelyikére. Ezután helyet foglalsz az üveg falú váróban, ahol végignézheted a vizsgáztatást, majd szólítanak, ha kész van. Több soron megy egyszerre a vizsgáztatás, nincsen vizsgabiztos, hanem csak a műszaki ellenőrök, átnézik, letesztelik, aztán kinyomtatják a papírodat, odaadják a szélvédőre helyezendő kis cetlit, udvariasan elköszönnek és ennyi volt. 50 euróért (13400 Ft). Nincs korrupció, nincs félórás-több órás várakozás, nincs szívózás, csak tárgyilagosság.

img6.imagebanana.com/img/vgkglpxr/pic278.jpg

Adatlap:

img6.imagebanana.com/img/4zb4bmo1/pic281M.jpg

Kis furcsaság:

-A dísztárcsákat, illetve az alufelni kupakjait le kell venni vizsga előtt, különben bukta. Azt hiszem azért, hogy lássák, minden kerékcsavar megvan-e.
-A biztonsági öveket be kell csatolni minden ülésen.
-Meg ugye az otthon is elvileg így van, hogy tiszta autóval kell megjelenni és persze üres csomagtartóval.

Mindezeket a kézhez vett levélben is írják, ahogyan azt is, hogy a megfelelő folyadékszintekkel feltöltve az autót kell megérkezni és ajánlatos, ha a vezérlés ki volt cserélve, mivel magas fordulaton is tesztelnek a kipufogó gáz elemzésekor.

Az utólagos xenont elfogadják, ha a színe nem kék (tehát 4300K, 4500K vagy 5000K, az oké) és ha a gépen a kivetített kép és a beállítása megfelelő. (én azért visszatettem a halogén égőket)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.05.17. 10:10:27

@VÉLEMÉNYVEZÉR1000: Ha valaki megcsinálja bizonyítékokkal együtt, akkor szívesen kirakom, de sajnos itt azért nincsen külön fizetett szerkesztőség, akik neki tudnak állni oknyomozni. Pedig amúgy érdekes volna.

mohopasi 2011.05.17. 16:43:35

2 lehetőség van. vagy a pasi mindig oda szokta adni a csúszót, hogy ne legyen baj (mert kötözködni nem fog, ha sok kocsit visz oda vizsgáztatni jobb neki, ha jóban vannak), vagy csak le akart húzni még 6 ezressel.

D4D 2011.05.17. 23:26:14

@KuKori:

Ha valami nem jó, akkor kidobnak, megcsinálják ők plusz X u-ért (hivatalosan), vagy adnak új termint és megmondják mit kell megcsinálni?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.18. 02:24:57

@D4D:

Ha valamin bukik, akkor ők nem szervizelnek, csak kinyomtatják ugyanezt a lapot a hibalistával (amit linkeltem, csak akkor van valahol FAIL felirat jobb oldalt és alul pedig kilistázva, mi volt a baj) és van 30 napod megjavíttatni és a gépkocsit a vizsgán megjelentetni.

Ha olyan (kisebb) hiba volt, amihez nem kell a vizsgasor gépesített része (pl. izzó hiba, rendszám, ablaktörlő, szélvédő), akkor ingyenes (30 napon belül) az újra vizsgáztatás.

Ekkor már csak és kizárólag a problémás részt tekintik meg, hogy ki van-e javítva és nem kell bejelentkezni, akármikor be lehet toppanni a kocsival.

Ha olyan hiba volt, amihez kell a vizsgasor gépesített része, akkor sajnos számláznak, a tételt ők állapítják meg, de nyilván olcsóbb, mint a teljes vizsgadíj. Attól függ, mennyi gépet kell használniuk.
Viszont itt be kell jelentkezni, amire 21 napod van.

A jó része ennek a rendszernek, hogy csak a vizsga végén találkozol azzal, aki végezte, így a vizsgáztatónak fogalma nincs arról, ki a tulajdonos, miközben tesztel. Tehát nincs részrehajlás, előítélet, satöbbi.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.18. 02:37:35

@D4D: Ja, el is magyarázzák, ha nem érti a tulaj (nő), hogy mi pontosan a baj és mit kell kicserélni, meg hogy miért. Közben átfutottam és 28 euró a vizsgadíj, ha kellenek a műszerek hozzá, jól emlékeztem.

Még egy érdekesség.

Ha lejárt az NCT érvényessége, de már bejelentkeztél a vizsgára, az egy esetleges közúti ellenőrzésnél annak felel meg, mintha még érvényes lenne. Arról ugyanis nem te tehetsz, hogy nem volt korábbi időpontjuk :)

De valójában nem igazán foglalkoznak az NCT meglétével, bár elvileg pénzbüntetés és pontok is járnak a hiányáért. Mondjuk ez abból fakadhat, hogy 2000. év előtt nem létezett egyáltalán ilyesmi, hogy NCT (műszaki vizsga), azzal jártál és úgy, amid volt :) A biztosítás, amire nagyon harapnak, az útadó a második legfontosabb és az NCT a sor végén :)

(ahogy a kis képen van, jobbról balra)

A 30 éves, vagy annál öregebb autókra, valamint a fegyveres erők, a rendőrség és a tűzoltóság autóira a mai napig nem kell NCT, illetve az olyan autókra, amiket kizárólag olyan szigeten belül használnak, ami nincs közúti összeköttetésben a szárazfölddel (anyaországgal, mert az is sziget ugye). :)

('mainlands' a pontos kifejezés, csak ezt elég nehéz magyarosítani)

D4D 2011.05.18. 19:29:34

@KuKori:

"Ha lejárt az NCT érvényessége, de már bejelentkeztél a vizsgára, az egy esetleges közúti ellenőrzésnél annak felel meg, mintha még érvényes lenne. Arról ugyanis nem te tehetsz, hogy nem volt korábbi időpontjuk :)"

Ez két éve még itthon is így volt.

Köszi az érdekes kiegészítést.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása