Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem kellene türelmetlenkedni

2011.06.23. 07:59 :: Don Blasius

Múltkor a fővárosból kaptunk posztot, ami egy veszélyes zuglói kereszteződés problémáját írta le. Én legtöbbször inkább a bevásárlóközpontok környékén tapasztalom a parkolóban, hogy az autósok megzavarodnak és rögtön elfelejtik a jobbkézszabályt. András is rendre összekerül ilyen helyeken a szabályt nem ismerő türelmetlen autósokkal, ezért megírta nekünk, mi idegesíti leginkább.

A konkrét helyszín egy vidéki multi parkolója. Lekanyarodok a főútról, ugye a parkolót átszeli egy utca, minden kereszteződés jobbkezes. Kisvárosunkban - és vidéken úgy általában - hatványozottan érvényes, hogy megszokásból vezetnek az emberek, azaz itt nem szoktunk elsőbbséget adni, végig szoktunk menni, megyünk az előttünk levő után, mint a birka.

 


Az elmúlt hetekben két alkalommal is majdnem baleset részese lettem, mert én barom, megadtam az elsőbbséget a jobbról érkező, parkolót elhagyó autóstársaknak. Egy márkatárs türelme négy keresztutcáig tartott, utána a parkoló üresebb, balra eső részén keresztülhajtva - a parkolóhelyeken keresztbe - index nélkül, úgy negyvennel kilőve megelőzött.
Utána egy időben parkoltunk le, egyszerre értünk a kocsitárolóhoz. Megérte sietni. Nem szóltam be, minek, hogy magamat idegesítsem?


Másik hasonló szituációban a hölgy úgy gondolta, viccből állok meg, kielőz, de szabályosan, volt hát csodálkozás, hogy szemből is jönnek, vissza meg nem fért, mert én már rég megálltam...


Nem tudom és soha nem is fogom tudni elfogadni ezt a magyar közúti és társadalmi morált, azt, hogy nem tekintjük a másikat partnernek.Se gyalog, se kerékpárral, a postán, vagy a pénztárnál a sorban. Hogy élből azt hiszi, a másik egy idióta barom, aki unalomból tököl előtte.
Aztán meg hogy tudnak ezek az emberek sírni, meg magyarázkodni, amikor a hülyeségük miatt a másikat elviszi a mentő. Hogy nem tudta, nem látta, hogy a szemébe sütött a nap, meg átszaladt egy kutya, és hogy neki szüksége van a jogosítványára a munkája miatt...
A rendőrség már végre elkezdhetne civil kocsikból kamerázni, és BALESETVESZÉLYES vezetőket kiszűrni, a 90 km/h helyett 100-zal hajtók cseszegetése helyett.

81 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HakapesziM 2011.06.23. 08:20:01

Ha rajtam múlna a jobbkéz-szabályt kereszteződésekben, ahol csak lehet, megszűntetném. Táblával szabályoznám az elsőbbséget. Tesco parkolóban láttam már balesetet emiatt, később tele is rakták elsőbbségadás kötelező táblákkal, így egyértelmű a helyzet.
És valóban rengeteg az alkalmatlan, figyelmetlen, türelmetlen ember, de ugye egyszerűbb sebességet mérni, büntetést beszedni, de ez már lerágott csont.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.06.23. 08:31:15

@HakapesziM: Auchan parkoló detto, csak ott lusták kitáblázni, inkább röhögnek, hogy adott esetben konkrétan felborítják egymás autóját a parkolóban a kedves vásárlók :)

Fikk a Nick 2011.06.23. 08:39:06

@Pál a postoló:

Az Auchan összes bejáratánál bazinagy táblákon van kiírva, hogy az egész parkoló jobbkezes.
Mit szeretnél még? Tizenéves szűzlányokat fűszoknyában?

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.06.23. 08:41:07

@drmotto: Te is tudod, hogy azt a táblát – bár másfél négyzetméteres – 100 behajtó autósból 10 veszi észre és 5 tartja be. Macisajtot legalább gyakran látnak, azt felismerik...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.23. 09:07:45

@HakapesziM: ha rajtam múlna, akkor aki nem képes értelmezni és alkalmazni a jobbkéz szabályt, attól örökre elvennéma jogosítványát.
tesco parkoló meg külön mutatvány, rengetegen járnak oda, akik csak a tescós bevásárlás kedvéért ülnek kocsiba.

HakapesziM 2011.06.23. 09:07:57

Ha már felmerült az elsőbbségadás kérdése: felülvizsgálnám a stop-tábla létjogosultságát is. Nem értem, miért biztonságosabb az átkelés attól, hogy megállok és úgy nézek körül mielőtt áthajtok egy kereszteződésen? Miért nem mehetünk lendületből, ha belátható a terep, s üres az út amelyre kanyarodunk, vagy amin áthajtunk? Ha pedig nagy a forgalom, rosszak a látási viszonyok, nem belátható a kereszteződés akkor meg úgyis meg kell állni a macisajtnál is. Így, hogy minden egyes jármű megáll a stoptáblánál csak a zsúfoltság növekszik.

záporjózsi 2011.06.23. 09:10:00

@drmotto: Az ötlet nem rossz a tábláktól függetlenül. Bár a fűszoknyától egy idő után el lehet tekinteni.

@HakapesziM: Az áruházi parkolókban sok a gyalogos mozgás a járművekkel közös felületen. Ezeken a helyeken a szabályozott elsőbbség fokozott baleseti kockázatot hordoz, így manapság igyekeznek elkerülni. Emellett a jobbkéz esetén alapvetően egy irányba kell figyelni, ami szintén könnyíti a vezetők dolgát.

HakapesziM 2011.06.23. 09:19:13

@záporjózsi: Nem kizárólag az áruházi parkolókra gondoltam, ahol csak lehet megszűntetném a jobbkezet. Sok helyen nem egyértelmű a keresztező út helyzete. Főúton haladva egy betorkolló földúton érkezőnek nyilván nincs elsőbbsége. De nem ilyen egyértelmű mindig. Az utcában ahol a szüleim laknak két kilométeren belül van háromféle kereszteződés, van ahol jobbkezes, máshol alárendelt a keresztező utca, nekünk van elsőbbségünk, és van ahol tábla dönt. Csodálom, hogy nem volt még baleset.

Rocko- 2011.06.23. 09:20:05

várd meg boltban és amikor odaér a kasszához, akkor állj be elé.
amikor hangoskodik, akkor kérdezd meg, hogy amikor a parkolóban ô csinálta ezt, akkor nem volt gond. most miért igen?

Rock me Amadeus 2011.06.23. 09:21:51

A megszokásról csak annyit: egyirányúsították az utcánkat, kint vannak a táblák (a hátukon nagy betűkkel, hogy nem alumínium...), erre ma reggel jön ez szutyoki szemben velem... ő volt felháborodva, hogy nem húzódok le a szűk utcában.

záporjózsi 2011.06.23. 09:22:29

@HakapesziM: Minél kevesebb a tábla annál jobb. Budapesten szerencsére irtják a sima elsőbbségadás kötelezőt is meg a STOP táblát is, de sajnos vidéken maradt belőlük bőven. Fölösleges. Az azonos funkciójú feltáró utcácskákra fölösleges táblákat aggatni. Természetesen a gyűjtő- és forgalmi utak esetében már lényeges meghatározni azt, hogy melyiket emelem a másik fölé.

záporjózsi 2011.06.23. 09:23:15

@Rock me Amadeus: Ez régen egyirányúsított utcáknál is így szokott lenni.

Rong 2011.06.23. 10:46:32

@HakapesziM: Hidd el, hogy a STOP táblákat nem csak szivatásból teszik ki. Ha értelmetlennek találod, akkor valszeg ott sok baleset volt azelőtt, hogy kitették volna.

Grg76 2011.06.23. 11:04:51

Az ilyen multis parkolóknál azért az is baj, hogy az egyik elsőbbséges a másik jobbkezes, a harmadik megint más. Nem csoda, ha megzavarodnak az emberek, bevallom néha én is elfeledkezem róla...
Szerintem amúgy egységesíteni kéne, hogy a parkolóból kivezető az alárendelt.

qwertzu 2011.06.23. 11:05:33

@Rong: Azért jó pár olyan helyen láttam már kirakva, ahol bőven be lehet látni a környéket.

A másik kedvencem, hogy néhol tényleg indokolt a stoptábla, csak túl hamar rakják ki. Megállok a felfestett vonalnál, észreveszem, hogy a tábla teljesen jogos, de innen lófaszt se látni, előrébbgurulok addig, hogy lássak valamit, megint megállok, körülnézek és csak akkor lehet indulni. (Nincs bickliút vagy zebra keresztben) Hogy miért nem tudják oda felfesteni a vonalat ,ahol értelme van?

HakapesziM 2011.06.23. 11:16:04

@Rong: Ha valaki benéz egy elsőbbségadás kötelező táblát, jó eséllyel s STOP táblát sem fogja észrevenni. Én azt vitatom, hogy az a tény, hogy megállok nem ad többletet arra vonatkozólag, hogy azután biztonságosan hajtok be a kereszteződésbe. Ha felismerem, hogy az adott szituációban elsőbbséget kell adnom, akkor szerintem nincs jelentősége, hogy előtte megállok-e, vagy sem. Ha valaki nem ismeri fel, az már egy másik történet.

zazooo 2011.06.23. 11:37:57

"Hogy élből azt hiszi, a másik egy idióta barom, aki unalomból tököl előtte."

Ez ugyanúgy kétirányú dolog sajnos mint a fölösleges 30as meg 60as táblák: amíg az ember ahhoz van szokva hogy 10 tötymörgőből 9 tényleg simán hülye, addig igen, élből azt fogja feltételezni a tizediktől is. A két oldal csak egyszerre tudna változni, ahogy a tábláknál is.

FDToth 2011.06.23. 12:11:23

Budapest, III. kerület, kertváros, több jobbkezes utca egymás után (értemlmét most ne firtassuk, táblával kellene megoldani).
Mindig lassítok, de általában nem jön jobbról autó, de fő a biztonság (rongyoltak már belém az utcánkban, mert nem adták meg nekem az elsőbbséget...).
Mögöttem jövők többsége nem lassít velem, hanem tépne. Van aki megelőz index nélkül, engedem. Aki kiteszi az indexét, azt is engedem. De vannak olyanok, akik kiteszik az indexüket és lassítok h engedjem, erre nem előznek, csak az irányjelzőjük van bekapcsolva...
Ja és a lassítás nem azt jelenti h 50-0-ra, hanem 50-ról 20-25-re..

titan 2011.06.23. 12:25:18

@qwertzu: vannak helyek, ahol a balról jövő kanyarodásához szükséges, hogy hátrébb legyen a stopvonal, főleg ha busz is jár arra.

Tibi88 2011.06.23. 13:08:36

@HakapesziM:
@titan:

Tényleg ott rakják ki, ahol a buszoknak kell a hely. De több olyan kereszteződés is van, ahol ha megállsz a felfestésnél ugyanúgy nem fogod tudni, jön busz vagy nem...

kepfeltoltes.hu/view/110623/stop_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
a felső képnél se balra se jobbra nem látsz el, ha megállsz a vonal előtt. A második képen pedig be kell gurulnod a kereszteződésbe, hogy megtudd mi a helyzet a jobb oldalon, mert a zebra után még sövény is van...

Inter Face 2011.06.23. 14:39:14

Kiváló kocsi lebiztosítózós helyek ezek a parkolók is!Abból egy életre megtanulják mi az a jobbkézszabály,ha alaposan összetörik a verdát és a biztosító sem fizet :D Nagy sebesség általában itt nincs úgyhogy csak anyagi kár keletkezik. Amúgy gondolom mit kevernek itt sokan.Parkolóból kiállásnak veszik azt aki jobbról jön ,nem egy önálló utcának.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.23. 15:28:04

@Inter Face: Ezzel vigyázni kell. Ismerősnek nem akarták kifizetni a kárt, mert nem közúti baleset történt, szerintük az áruház területe olyan, mintha a kertben rokamboloznál valakivel. Azóta is tart a per, ha jól tudom!

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.23. 15:55:54

NINCSENEK JOBBKEZES KERESZTEZŐDÉSEK!

A kereszteződés lapos, aszfalt borítja, vagy éppen beton. NINCS KEZE!

Tessék utánanézni!

Hasonló még:
- Zsákutca (nooormális? a zsák szövetből, vagy papírból van, nem utcából)
- Autóút (ezt a baromságot, a földút földből, a betonút betonból, az autóút meg...)
- Autópálya matrica (ráragaszthatod a szönyegvárosra, és akkor lesz rajta autópálya)
- Körforgalom (autók, motorosok, biciklisek, buszok használják. Kört még nem láttam benne)
- Rendőrautó (persze, a Verdákban. Majd letartóztat, ha gyorsan mész.)

Rong 2011.06.23. 15:57:03

@qwertzu: Ezen már én is gondolkodtam. Szerintem sosem fogjuk megtudni :)

HakapesziM 2011.06.23. 16:03:37

@Tibi88: Nem igazán indokolja a busz kanyarodása a stopvonal elhelyezését, hiszen ha ott megálltam, egyszer csak előrébb kell mozdulnom, hogy kilássak, kihajtsak, és ha akkor jön a busz? Kamionnal járok a legtöbbet, ha nincs elég hely a kanyarodáshoz, egyszerűen meg kell várni, amíg felszabadul elég hely, szerencsére mindig akad autós aki felismeri a helyzetet, és kissé hátramarad, hogy be tudjak kanyarodni.

Tibi88 2011.06.23. 17:16:15

@HakapesziM:

Félre ne érts, semmi értelmét nem látom a stop táblának :) Csak tényleg oda rakják általában, ahol jár busz. Ugyan azt gondolom amit te. Sőt, a stoptábla vonalában meg sem szoktam állni, mert nincs értelme. Úgy állok meg, mintha elsőbbségadás kötelező lenne.

dzsaszper 2011.06.23. 17:30:19

@Grg76: arról nem is beszélve, hogy minden 5. kereszteződésben (parkolósornál) teszik ki az egyirányú utca és a behajtani tilos táblát. Cserébe eszetlen sok kötelező haladási irányt tesznek ki meg nyilaznak a mellékutakon -- de a megfordulást a 3 méteres szakaszokon pl. nem tiltják :D
Tisztelet a kivételnek, a hipermarketek parkolóira ráférne egy ellenőrzés a közlekedési hatóság részéről :)

HakapesziM 2011.06.23. 17:30:45

@Tibi88: Úgy emlékszem, nem is kell megállni a tábla vonalában, hanem a stopvonalnál, ha van. Stopvonal hiányában (de stop-táblánál) ott kell megállni, ahonnan rálátunk a keresztező forgalomra, így szerintem helyesen jársz el. Már hallottam, hogy amiatt kötekedtek valakivel rendőreink, mert nem a tábla vonalában állt meg. Magam részéről egyfajta megerősített "macisajtnak" tekintem, és nem állok meg, ha megtehetem biztonsággal. Érdekességképpen: pl. Romániában a vasúti átjáró András-keresztje is stop-táblaként funkcionál, és figyelik is a derék pénzbeszedők a vétkezőket.

Inter Face 2011.06.23. 17:42:58

@Aabroncs: Akkor a közteres milyen jogon bünteti a rokkanthelyen illegálisan parkolókat,ha az egy magánterület?Közforgalomnak megnyitott magánterület ahol kresz szabályok érvényesek.Dehát mindenért lehet évekig pereskedni azt tudom sajnos.

Tibi88 2011.06.23. 17:47:25

@HakapesziM:

Tábla, felfestés, egyre megy :) Az a baj hogy amelyik képeket beraktam, nincs értelme egyiknek sem. Mert elsőbbséget adok úgyis, ha kell megállok.
15. kerületben van egy nagyon szép kereszteződés, 2 villamosnak meg 1 autósávnak kell elsőbbséget adni, de az egész lakótelepet belátod a stoptáblától...
kepfeltoltes.hu/view/110623/stop2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg a villamost simán látni ha jön, és jobbról egy sáv van, amit baromi messze belátni. Mégis stop tábla, de ha nincs akinek elsőbbséget adjak miért állnék meg?

D4D 2011.06.23. 17:49:09

Én azokat a köcsögöket is utálom, akik mindenáron a bejárathoz állnak.

Inter Face 2011.06.23. 17:53:56

A stoptáblát sem kezelem másként mint a háromszöget.Ha nem jönnek ,akkor nem állok meg 0-ra,ha jönnek akkor sem a vonalnál állok meg ,hanem ott ahol látok is valamit a forgalomból.Persze büntethet érte a rendőr, ha van kamerája,de eddig megúsztam

HakapesziM 2011.06.23. 17:54:18

@D4D: Sokáig nem értettem miért állnak a bejárathoz, vagy keresztben 45 fokban, valószínű nagy részük sima bunkóságból. De mióta úgy nekicsaptak egy ajtót a kocsimnak, hogy behorpadt a sárvédőlemezem, néha megértem, hogy így állnak be. Én inkább persze úgy védekezem, hogy gyaloglok, távolabb állok meg, vagy épp a legdrágább kocsi mellé, feltételezve, hogy ő is vigyáz a sajátjára.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.23. 18:05:24

@D4D: én is. Van is róluk egy valag fotóm, azzal szórakozom, hogy kiteszem őket városi oldalakra.-))@HakapesziM: Szerintem erre nincs indok, ha tényleg félti az autót, pint nem a bejáratba kel állni. Épp tegnap szúrták ki egy srác kerekeit a Crafteren, nem érti miért. Elmondta hol és hogyan áll, én értem..:-) Ha neki ez megért 96000 Ft-ot..

Tibi88 2011.06.23. 18:25:49

@HakapesziM:

Én ósánba járok, ott mindenki az útnak arra az oldalára áll, amelyik közelebb van az áruházhoz. Ezért a távolabbi részre állok, mert 4 horpadás nyom lett 2 év alatt a bal hátsó ajtómon... parasztul parkolok már én is, de hát ez van. Aréna plázában a P betű előtt meg sem állok, ott már lehet 2 helyre állni :)
A drága autó mellé parkolás amúgy sokat nem ér. Moziba menet ugyan ez jutott eszembe, amikor egy Q7es mellé álltam be normálisan. Amikor kijöttem egy sx4es állt be az audi helyére, de úgy hogy nem fértem normálisan be...

Samott 2011.06.23. 18:57:51

Felenk is ilyen volt, zavar is volt belole, hogy nehanyan jobbkezeztek a tobbseg meg alsobbrendu utnak tartotta a parkolok utjait. Egyszeruen megoldottak: szepen kitablaztak ugy, ahogy amugy is a tobbseg kozlekedett. Nem kell okoskodni meg az eszunket jatszani, ugy kell megszabni a rendszert ahogy magatol is alakulna. (maskent: oda kell epiteni a jardat, ahol kitapossak a fuvet a parkban)

bdi 2011.06.23. 19:02:21

@Inter Face: Az áruházi parkolók közforgalomnak megynyitott magánterületek, ahol a KRESZ érvényes. Jogilag pont olyan, mint az utca, ezért büntetnek, és a biztosító elmehet, ha nem akar fizetni...

Amúgy az egész felvetést nem értem. Parkolóban lehetséges sebességek mellett, táblák és kezek nélkül is meg kéne tudni oldani, hogy ne ütközzenek össze.

fifibá55 2011.06.23. 19:07:05

Régebben a rendőrök azért büntettek, ha az ember nem állt meg a stopvonalnál, úgy, hogy az ótó orra legyen a vonalnál (persze függetlenül attól, hogy a keresztbe forgalmat nem is lehetett látni). Ha a kereke volt a vonalnál, vagy nem állt meg teljesen az autó, akkor már baj volt.. ez a mentalitás nem sokat változott.
Az utcánkból nekem van jobbkéz előnyöm, mégis, ha a balról jövők úgy látják, hogy ki akarok kanyarodni, akkor ökölrázástól az ordibáláson át a dudálásig minden előfordul, pedig a környéken csak jobbkezes kereszteződések vannak.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.23. 19:09:46

@Tibi88: Nos, én bevallom, ha meglátom, hogy így áll valaki, direkt megállok, mellé. Paraszt vagyok, de hát ez van..

Tényleg ember, ne már. Az autód a paraszt parkolás miatt verik össze, mert a legtöbb normális embert dühíti ez a viselkedés és lesz mindig köztük egy-kettő, aki odavágja az autót,. mert bunkó módon parkol gazdája. Engem is dühít. A nagy dög autómra soha ,de soha nem nyitották re sehol, pedig naponta többször is..Ez megint egy olyan dolog, mint az ajtóba beparkolás, hogy 5 lépést ne kelljen menni. Soha nem fogom megérteni.@bdi: Nincs igazad. Csak ha a bejáratnál ki van téve a tábla, hogy a parkoló területén belül a KRESZ szabályai érvényesek. Már ki is tették sok helyre, pont ezért. Ha nincs kint, a biztosító megszívat.

Tamáss 2011.06.23. 19:10:24

nálunk a tecsoba jól megszokta már a nép. a bejáratnál lévő parkoló sorokat összekötő "főút"-nak mindig elsőbbsége van oszt kész, pedig végig jobb kéz szabály van elvileg.. ha meg nagy a forgalom, ált mindig összehozza a nép hogy ki hova megy, ki kinek adjon elsőbbséget hogy elférjen mindenki.

Tibi88 2011.06.23. 19:19:13

@Aabroncs:

Amióta így állok meg, azóta nem nyitották rá az ajtót. Amíg normálisan parkoltam addig meg kaptam az ajtókat... most akkor hogy van? :)
Nem mellékesen a hátsó lökhárítómon kb 5 horpadás nyom van, és én még soha nem mentem senkinek. Mondjuk az nem áruházi parkolásoktól van. De amíg ennyi nyomorék ember van, aki nem képes vigyázni a másik tulajdonára, addig én 2 helyre fogok állni.
Nyugodtan beállhatsz mellém amúgy, a parkoló kihalt részén biztos nagyon zavarlak az ilyen parkolásommal. Az ajtóra is ráállhatsz, a tükrödet se fogom lerúgni, a kocsit sem fogom összekarcolni, bemászok a másik oldalról majd. Ha meg pont találkozunk, majd megbeszéljük hogy miért is úgy parkolok akkor. Gondolod körbe is vezetlek majd :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.23. 19:20:59

". Hogy élből azt hiszi, a másik egy idióta barom, aki unalomból tököl előtte."

De régóta pofázom ezt.
Ha már lassítani mersz, máris túrják be az orrukat jobbról, vagy ahonnan tudják.

Olyn persze nincs, hogy az elöl haladó keresi a címet, kereszteződést, van előtte valami...
Tele vagyunk hülyékkel.

vlgymir 2011.06.23. 20:40:54

Uraim es Holgyeim. Az ajtoranyitasrol valo vitaba nem kivanok beleszolni, mert nem is errol szol a bejegyzes. Amit szeretnek kozolni, hogy a magam reszerol teljesen egyetertek a posztnak azzal a javaslataval, hogy a rendorok videozhatnak a tul kreativ es ezzel veszelyhelyzetet teremto autosokat. Ha ez mukodne, akkor kevesebb ilyen helyzet adodna. Ahol en elek ez jol mukodik. Bolondok itt is vannak, de azokat elobb, vagy utobb kiszedik a forgalombol, es jol megbuntetik autotioustol fuggetlenul. Nemreg egy magyar rendszamu X6-ost kaptak ki a rendorok mert azt hitte, hogy ha int a rendor, akkor nem kell megallni. aztan meg kellett neki.

sexmachine 2011.06.23. 20:44:29

A poszt egészével, de az utolsó mondatával különösen KIBASZOTTUL egyetérték.

SzG-1978 2011.06.23. 21:23:03

@Aabroncs: a Kresz szabályai a közforgalom előtt megnyitott magánúton is érvényesek, kivéve, ha ezt tábla jelzi. Az a tábla, hogy a Kresz szabályai érvényesek, meg hogy jobbkéz-szabály van a parkolóban, azoknak az idiótáknak készült, akik nem értik, hol vannak.

SzG-1978 2011.06.23. 21:24:17

@Tibi88: Így kezdődik a Kresz:
1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.

énisfélek 2011.06.23. 21:29:43

Egy utcára nyíló parkoló-kijárat mióta számít egyenrangú útkereszteződésnek?
Mert a teszkó parkolók általában néhány utcából állnak, amelyekre sok kis parkoló nyílik.
Ahányszor valaki ki akar jönni az út jobb oldalán egy parkolóból, a kedves posztíró annyiszor beleugrik a fékbe? Kíváncsi lennék,hogy mennyi idő alatt tudna végigmenni pl az Üllői úton úgy, hogy a mögötte jövők nem verik agyon...

SzG-1978 2011.06.23. 21:32:13

@énisfélek: és a parkolóhelyekig vezető utcák alárendeltek?
Mi rendeli alá annak az útnak, amire gondolsz?

énisfélek 2011.06.23. 21:36:50

@SzG-1978: A megfejtés marha egyszerű: A PARKOLÓ NEM UTCA
A kertkapuban sincs stoptábla, mégsem számít egyenrangú útkereszteződésnek, még akkor sem, ha az udvarom pl le van aszfaltozva...

fapad 2011.06.23. 21:45:10

A postás példa azért a kedvencem, mert egyszerűen nem tudom feldolgozni, hogy amíg áll 1-2 ember előttem az ablakig, a mögöttem álló először apró lépésekkel, majd cekkerrel-mellkassal való hátamba való nyomakodással próbál gyorsítani az ügymeneten...

Azaz mégis miért dolgozna gyorsabban a postáskisasszony attól, hogy ő az én hátamat nyomja? Ennyi alapszintű logika nincs a júzerekben?... nem értem, na.

SzG-1978 2011.06.23. 21:45:56

@énisfélek: akkor félreértem a következőket:
Elsőbbség az útkereszteződésben

28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni

a) a jobbról érkező minden jármű és

b) a balról érkező villamos

részére.

(2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben

a) minden járművel a megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű részére, továbbá minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott), zárt csoportban haladó megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére;

b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” vagy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, a keresztező - illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett - útról érkező jármű részére;

c) földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;

d) körforgalomban haladó járművel a körforgalmat keresztező villamos részére.

(3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg.

Hozzá a függelékből a fogalom:
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.

Amúgy értem én, hogy mit értesz félre: anno azt tanították, és azt volt a könyvben, hogy a parkolóból való kihajtáskor nincs elsőbbségem, csak ez sehol nincsen a rendeletben. A kertkapudon keresztül mikor kihajtasz, akkor kapcsolódsz be a forgalomba, ott mindenkinek eksőbbsége van Veled szemben, még aki tolat, annak is.

Csigorin 2011.06.23. 21:50:42

@énisfélek: en is ugy velem hogy a parkolobol epp kiallo auto a forgalomba becsatlakozo autonak szamit aki adjon szepen mindenkinek elsobbseget. Elvegre amig nem hagyja el a PARKOLOT addig hogy vehetne reszt a FORGALOMBAN?

SzG-1978 2011.06.23. 21:56:52

@Csigorin: igazad van, a PARKOLÓHELYről kiálló autós a forgalomba becsatlakozó autónak számít. De aki onnan kifordult, és éppen megteszi azt az 50 métert, ami a "gyűjtőútra" viszi, az már részt vesz a forgalomban. Szerintem.

Csigorin 2011.06.23. 22:00:10

@SzG-1978: haaat... a fene tudja... de ugyanilyen erovel akik a parkolo 'foutjan' mennek azok sincsenek meg bent a forgalomban...

mondjuk egy parkolon belul szerintem ugyis lepesben megy az ember es ervenyesul a kolcsonos udvariatlansag elve

SzG-1978 2011.06.23. 22:01:01

@Csigorin: erre egy kivétel van: amikor például lakótelepen vagy lakóövezetben a járda szintjére emelt úton jön a parkolóhelyről kiállt autó, akkor:
1., járdát keresztez, így elsőbbséget kell adnia a gyalogosnak;
2., nem szintbeli kereszteződésben találkozunk, tehát elsőbbséget kell adnia nekem is, mivel az nem számít útkereszteződésnek, így ott csatlakozik be a forgalomba.

eMJe 2011.06.23. 22:01:20

@énisfélek: Próbáld ki:) Téged fingat majd meg a zsernyák

SzG-1978 2011.06.23. 22:06:06

@Csigorin: szerintem a Tesco parkolóban mindenki bent van a forgalomban, csak az nem, aki éppen a parkolóhelyéről áll ki.
Ezért van néhány ilyen parkolóban EAK tábla, ahol meg nincsen, ott ezért írták ki külön a jobbkéz-szabályt, hogy legalább valami derengjen.
Anno szerette volna egy politikai párt eltörölni a jobbkéz-szabályt, de ezzel két problémám is van: - nagyon sok pénzbe kerül;
- ha itt nem lesz, és elszoknak az emberek tőle, mit művelnek majd külföldön, ahol meg még mindig lesz? Tudom, ez Törökországban vagy Olaszországban mindegy, ott ez nem számít, de nem szeretnék olyan fejetlenségben élni, elég ez is, ami itthon van.

énisfélek 2011.06.23. 22:24:06

@SzG-1978: "Elsőbbség az útkereszteződésben"

Szerintem ott hibádzik az okfejtés, hogy az ott NEM egy útkereszteződés.
Az ott egy utca és egy parkoló kijárata.

SzG-1978 2011.06.23. 22:33:12

@énisfélek: szerintem meg útkereszteződés, mivel utak szintbeli kereszteződése, és két, forgalomban lévő jármű találkozik. Nem világos, mit értesz parkoló alatt. Köznapi értelemben az egész az, jogszabályi értelemben, mint a Kresz, a parkoló egészen mást jelent. Egyébként nézz körbe, nem is látsz mindenhol "Parkoló" táblát.

SzG-1978 2011.06.23. 22:36:06

Megnéztem, az a bizonyos "P" tábla a kijelölt várakozóhelyet jelzi, ha kieg. tábla van alatta, akkor a kötelező módot illetve az esetleges korlátozást jelöli. Semmi köze nincs a Tesco parkolóhoz.

énisfélek 2011.06.23. 22:36:33

@SzG-1978: Ha ezen a képen a parkoló kijáratánál nem lenne mackósajt-tábla, akkor az Üllői úton itt minden autónak le kellene lassítania, mert meg kellene adni az elsőbbséget a parkolóból kijövő autók számára?
maps.google.com/?ll=47.480288,19.086149&spn=0.000647,0.000687&t=h&z=21

SzG-1978 2011.06.23. 22:40:33

@énisfélek: egy utca és egy parkoló kijárata a következő módon találkozik:
Adva van egy telek, amin mindegy, hogy bekerítve vagy nem, parkoló terület van kialakítva. Itt a belső utcákban a Kresz szabályai érvényesek. Ha innen kihajtok, akkor a közforgalomba ott kapcsolódok be, mikor az utca területére fordulok ki. Az nem kereszteződés, pláne, mivel nem szinti, és általában nem szilárd burkolatú.

SzG-1978 2011.06.23. 22:41:54

@énisfélek: ezt már leírtam vagy öttel ezelőtt. Így nincs is értelme csevegni, ha nem olvasod el. Ez nem kereszteződés.

Reggie 2011.06.23. 23:25:05

@SzG-1978: Tevedsz, a parkolon is kozforgalom folyik.

Reggie 2011.06.23. 23:25:46

@Reggie: akarom mondani, a parkoloban.

SzG-1978 2011.06.23. 23:35:04

@Reggie: így van, ezt nem is vitatom. De mikor abban a parkolóban indulok, amit 'énisfélek' belinkelt, akkor ott is érvényes a jobbkéz-szabály a parkolón belül. Mikor a járdán keresztül elhagyom, akkor kapcsolódok be a másik úton is, és elsőbbséget kell adnom. Nem tudom ennél jobban megfogalmazni, nem vagyok szakértő. De el tudom olvasni az idevágó rendelkezéseket (24§, 28§, 1.sz. függelék 'k' pont),ami nem több kettő percnél.
De ha úgy gondoljátok, nevezzétek ki parkolónak önkényesen azt az egy utcát, amiből a delikvens indul a Tescoban, és ne adjatok elsőbbséget. Aztán úgyis kihívják a zsarukat, mikor nem értenek egyet Veletek. Ami persze semmit nem jelent, de ha továbbviszitek, közlekedési szakértő is lesz a folyamatban.
Jó éjt!

Reggie 2011.06.23. 23:49:55

@SzG-1978: ??
Nyilvan nem lehet parkolo egy utca es elsobbseget kell adni, de attol meg az ott kozforgalom, csak ennyit akartam irni.

SzG-1978 2011.06.24. 06:26:57

@Reggie: oké, bocs, azt hittem, egy véleményen vagy 'énisfélek'-kel. Csak azt nem értem, hol írtam azt, hogy a parkolóban nem forgalom vagy közforgalom van. Az a példa, hogy a járdán keresztül csatlakozik be a forgalomba, nem azt jelentette, hogy idáig nem is volt forgalomban, csak próbáltam érzékeltetni az abszurditását annak, hogy ha ott nem lenne tábla, akkor jobbkezet kellene adni.
De az alap félreértés még mindig (legalábbis többeknek), hogy szerintük a Tesco parkolóban nincs kereszteződés, csak egy ÚT és sok-sok PARKOLÓ találkozása. Szerintem meg vannak az UTAK, és ezek KERESZTEZŐDÉSEI. Hogy mit tekintünk forgalomnak vagy közforgalomnak, az annyira nem lényeg, főleg, hogy a Kresz a két fogalmat nem nagyon különbözteti meg. (Amúgy nincs megkülönböztetve a forgalom és a közforgalom.)

Csigorin 2011.06.24. 08:10:36

Kulturabb nyugati helyeken amugy ha tablak nem is mindig, de utburkolati jelek szabalyozzak az eroviszonyokat nagyobb parkolokban is (folytonos csik vagy szaggatott csik ami megfelel a stop tablanak ill. macisajtnak).

Aki meg nem erti a jobbkezest, az megnezem hogy boldogulna mondjuk a parizsi korgyurun... MINDEN felhajto jobbkezes. Annak van elsobbsege aki felhajt, nem annak aki mar ott halad a kulso savban.

Egyebkent nem ertem mi a francert kell izmozni egy parkoloban, ugyis 20al megy az ember, mi olyan nehez abban hogy lassitgatva kicammog?

HakapesziM 2011.06.24. 09:56:47

@Csigorin: A legbelső párizsi gyűrűn még nem voltam, lehet, hogy úgy van, de külsőbbeken A86, N104, kamionosként inkább ezeken fordulok elő, ott biztos nincs így. Egyébiránt úgy tudom a jobbkézszabály brit találmány, hiszen ott harmonizál egyéb forgalmi helyzetekkel is, pályára felhajtásnál, körforgalomba való behajtásnál is a jobbról jövőnek van elsőbbsége. Amúgy is neki lenne, csak így még inkább "egybevág" a jobbkézszabállyal. S ne feledjük egykor Magyarországon is angolos, balodali közlekedés volt, valamikor a háború váltottunk a kontinentális rendszerre.

Csigorin 2011.06.24. 10:01:42

@HakapesziM: Ez a belso, a boulevard péripérique. Kijjebb nem tudom, ott nyilvan nem, autopalyas reszeken ilyen baromsagot azert csak nem csinalnak :)

De egyedulallo ez a korgyuru Franciaorszagon belul is...

Clearvoyance 2011.06.26. 00:58:45

Azért legalább annyi változás van, hogy a Tecsósok olvassák a blogot. Vagy ha nem is, de valahová eljutottak.
Itt ugyanis:
autozz.blog.hu/2009/12/13/fogalmuk_sincs_kie_az_elsobbseg
mindenhova kitették a macisajtot.

MatseQ 2011.06.28. 08:48:14

"úgy negyvennel kilőve megelőzött"
Tíz perc után tudtam abbahagyni a röhögést...
Akinek a 40 egy orbitális száguldás, a 40-nel előző pedig ámokfutó az közúti gépjárművezetésre alkalmatlan. Kérjük vezetői engedélyét azonnali hatállyal megsemmisíteni. :)

Schizomyco Phyta 2011.06.28. 09:29:48

@Csigorin "Kulturabb nyugati helyeken amugy ha tablak nem is mindig, de utburkolati jelek szabalyozzak az eroviszonyokat nagyobb parkolokban is (folytonos csik vagy szaggatott csik ami megfelel a stop tablanak ill. macisajtnak)."
A soroksári madaras tecsó bejáratánál a már említett tábla (jobbkéz szabály!), majd a "gerincút" és parkolók(ból kivezető út) csatlakozásánál a parkolóknál folyamatos vagy szaggatott vonal van felfestve. Jobbkéz vagy felfestés? Főleg úgy érdekes, hogy a "gerincút" 2 sávos és a bal oldaliban szoktak érdekes dolgok történni. Bár szerintem a figyelmesség és előzékenység sok problémát megold.

Schizomyco Phyta 2011.06.28. 09:34:41

@Schizomyco Phyta: És ezt is el... Nem próbálkozom, inkább akit érdekel, keresse meg. (Auchan Soroksár, Nagykőrösi út)

mohopasi 2011.06.29. 11:44:15

Miért várjuk el, hogy a jobbkéz-szabályt betartsák, amikor az elsőbbségadás kötelezőt sem sikerül? Keresztapám gvoktató volt, mindig azt mondta, úgy kell közlekednem, hogy a bizalmi elv helyett arra gondoljak, körülöttem mindenki hülye, nekem kell mindenre vigyáznom. Nem volt még saját hibás balesetem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása