Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megállsz a zebránál? Buzi-e vagy?

2011.06.24. 07:11 :: potha

Az elmúlt hetekben többször előjött a zebra téma, G B is ezzel kapcsolatban küldött nekünk egy levelet. A cím az Ő érdeme, de szerintem találó, és passzol a témához.

Most olvastam a szegedi zebrás sztorit, gondoltam megírom én is a minapi élményemet.
 
Nos. Krisztina krt., Budapest. Haladok az Erzsébet híd irányába a Tabánnál, a teniszpálya mellett. Van ott egy zebra. Én a belső sávban hajtottam a gépet. Látom, hogy egy hölgy álldogál az átkelőnél. Lassítok, mögöttem lévő nem volt közel. Amikor megálltam, akkor látom a tükörben, hogy a mögöttem haladó (bordó suzuki, továbbiakban: BS) nem lassul.
Nem sok időm volt, annyit tudtam csak tenni, hogy felengedtem a féket. BS aztán hirtelen satuzik, szerencsére az ABS működött, így ki tudta kormányozni az enyhén szitáló gépét mögülem, így mellém érkezett. Közben persze a külső sávban is jött, kb BS-vel egy magasságban egy gép (talán ezüst suzuki, továbbiakban: ES). Ő gyorsabban lassult, így BS ES elé tudott beállni. Ja, persze közben BS áthaladt a zebrán. Szegény lány csak bámult ki a fejéből a zebránál. Ekkor már k ideges voltam (egyébként is, más miatt), s közöltem csöppet erősebb hangon, hogy ha már majdnem tömegbaleset lett, legyen olyan jó és keljen át a zebrán! Ám ekkor hirtelen a "semmiből" a zebra körül álló autók között (BS, ES, én) elhúz egy nagy furgon, leszarva, mi történik ott.
 
Ezután k... k... ideges lettem, eltorzult hangon üvöltöttem le BS sofőrleány fejét (akitől elnézést kérek a jelzők miatt), remélem, egy életre megtanulta. Na, ilyen f..kkal van tele az út. És persze mindig a bicikliseket szidják. Csak azt nem fogják fel, hogy:
1. a bicikli sokkal lassabb, ergo a hajtó sokkal jobban átlátja a helyzetet (ráadásul magasabbról),
2. a saját épsége miatt is sokkal jobban figyel mindenre. Az, hogy nem tartja be a kreszt, az más dolog.
 
De egy autós ne ugasson a kreszről, mert közlekedéseim során nem sok szabályossal találkozom (az a min., hogy a sebességet nem tartják be, de pl index, elsőbbség, egyirányú, zebra, piros, stb... mindennaposak).

212 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teabore 2011.06.24. 07:25:25

Bazz, mi lesz itt! Bicikli, zebra, Suzuki, női vezető, belső sáv, követési távolság....

Petrodon 2011.06.24. 07:36:35

Na azt hiszem én már csak egy kávét kérek...

Rocko- 2011.06.24. 07:40:12

szóval egy burkolt sztorival a bringásoakt véded. értjük.
amikor bringás piroson átteker, akkor hogyan vigyáz fokozottan a biztonságára?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.24. 07:58:03

bicajjal jársz és autós blogba ugatsz? buzi-e vagy?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.24. 07:58:38

ja és most már tényleg időszerű lenne átnevezni a blogot bringázz!-ra

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 08:00:24

@Rocko-: Ez a blog kezd tényleg gáz lenni. A kerékpáros, amint figel magára és a többiekre? Ez melyik bolygón van így? Tényleg beteszek már a kocsimba egy kamerát..Az ilyen posztokkal utáltatjátok meg a sok önelégült beképzelt kötsög kerékpárost, akik eszetlen faxságokat hordanak össze. Most hol az a sok bringás, aki osztja az észt, hogy nem a közlekedőt kell nézni, mikor azt mondjuk a bringás szabálytalan??? Olyankor mindig van itt egy-kettő, aki elmagyarázza, ne általánosítsunk, minden közlekedő közt van. Ja, olyankor, ha a bringás a hunyó. Ha az autós, akkor a bringás szentté avatjuk. Ez a szokottnál is szarabb, undormányabb..Silent, jobb lesz, ha ránézel a blogodra, mert nem lesz aki olvassa, vagy mehetsz át a kerékagyra!!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 08:01:53

@xaba99: Jaja. Hazug képmutató blogot teszel ki, buzi-e vagy??? Hol lehet fedélzeti kamerát venni, olcsóért? Megmutatjuk milyen buzik a bringások, ha erre megy ki a játék, legyen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.24. 08:02:33

A zebránál megállás OK, hogy a gyalogosgázolások miatt van, de azért vegyük észre, hogy amíg nincs különösebb közlekedési kultúránk, addig nem lesz sok értelme...

Gyalogosként nekem sok bajom nem volt a zebrán átjutással sosem, megvártam, amíg nem jön semmi... Szóval tök jó dolog, hogy meg kell állni, de más feltételeknek is kéne teljesülni.

babel 2011.06.24. 08:02:39

"egy autós ne ugasson a kreszről"
Gratulálok az általánosításhoz!
Ez az, így kell ezt. Nem ám, hogy emberek, egyének, önálló entitások legyenek az utakon, akik esetleg a partnereink a közlekedésben. Nem. Vannak autósok, meg gyalogosok, meg biciGlisek. Blokkosodva. És mindig a többiek a hülyék. Na megyek is, mert én vagyok a szolgálatos helikopter... :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.24. 08:03:53

@Aabroncs: Miért, én bringával is igyekszek a lehető legkevésbé veszélyes lenni. Tehát van olyan biciklis, aki tudja a KRESZ-t, csak at nem veszed észre a klímás verdából.

CD-R80 2011.06.24. 08:06:44

Most a posztoló az mivel volt? Biciklivel?? :DD
A leírás olyan mintha a Cobra 11-et nézném:DD
Szitáló gépek, csikorgó fékek, és még a zebrán átkelni akarót ordítja le. Menj el Páv-ra a saját és mások testi épsége érdekében:D
Vagy csak kevesebbet szívj..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.24. 08:06:46

Vagy tényleg... piros lámpát minden zebrához... Bár az igazán menő arcok ott sem állnak meg (autósok).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.24. 08:07:24

@CD-R80: Nem a zebrán átkelni akarót ordította le, hanem a BS vezetőjét.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 08:08:38

@ColT: Dehogynem veszem észre. Sőt, figyelem, mert örülök, mikor látom, hogy megy mellettem a bringaúton ,sisakban, stb..Azt is észreveszem, hogy a másik, meg előttem megy. Még ők sem tudnak megegyezni, az egyiknek jó a kerékpár út, a másiknak nem. Mindkettő országúti, sokszor..Klíma meg, sajnos, most, ebben az autómban nincs:-)

CD-R80 2011.06.24. 08:08:39

@ColT: "Szegény lány csak bámult ki a fejéből a zebránál. Ekkor már k ideges voltam (egyébként is, más miatt), s közöltem csöppet erősebb hangon, hogy ha már majdnem tömegbaleset lett, legyen olyan jó és keljen át a zebrán! "
Na most akkor a "nevezzük BS-nek" keljen át a zebrán? :DD

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 08:11:47

Egyébként én is kurv.ra figyelek, a zebra szent és rengeteg idióta barom autós van. Nem kevésszer látok én is hasonlót. Számít ez? Ettől még az autósoknak legalább jogosítványa van, szóval ha valaki beszélhet s KRESZ-ről..Kipróbálhatnánk, szúrópróba szerűen, mindenféle bringást a 12 évestől-99 évesig, állítsunk meg és kérdezzünk alap KRESZ kérdéseket, majd ugyanennyi autós is.... Lenne nagy meglepetés..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.24. 08:14:29

@CD-R80: Ja akkor igen. De azért ez nem leordítás. Meg azért a törvényi megfogalmazás is teret ad annak a lehetőségnek, hogy a gyalog csak bambul a zebra mellett, nem akar átmenni, és meg kell állnod, hogy ez kiderüljön... Elég zavaró...

P75 2011.06.24. 08:19:03

Tegnapelőtt megálltam egy zebránál, megállt a mellettem jövő is, a gyalogosok elindultak, a két autó között lassítás nélkül elszáguldó biciklis pedig kishíján elcsapta az egyiket.

CD-R80 2011.06.24. 08:21:01

@ColT: Persze, de az mennyire normális hogy megállok a zebránál, s mert ideges vagyok valami miatt s nekiállok lekiabálni a zebrán átkelni óhajtót. Majd ezután a mellém érkező autóst. Az ő szemszögükből nézve lehet a posztolón csodálkozott csak mindegyik, s nemtudták mikor kell elsősegélyt adniuk mert agyvérzést kap. Ezért nem szabad vörös köddel a fejben autóba ülni. Mert akkor aztán mindenki hülye fasz lesz az úton, mégha meglehet a legnagyobb fasz önnönmaga.. Aztán utána meg az emlékfoszlányokból majd ír egy mindenki traktor csak én vagyok hóvirág posztot..

P75 2011.06.24. 08:21:54

Egyébként teljesen zagyva a poszt, én sem tudtam követni, hogy mikor melyik lánnyal ordított éppen és hogyan ment el egy furgon két autó között és ezután miért a BS vezetőjét küldte el a k. anyjába (aki egyébként ekkorra már túl is volt a zebrán). Komolyan nem értem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.24. 08:31:00

@CD-R80: Mondjuk nagyon nem egyértelmű, hogy mivel volt a postoló. De ha a mögötte levő csak azért nem ment neki, mert épp' át tudta rántani a kocsit a másik sávba, illetve az ott jövő meg jobban lassult... nos akkor jogosan b*ta fel az agyát, hogy majdnem elütötték/összetörték a verdáját.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.24. 08:31:34

@CD-R80: Az egyetlen kérdés, hogy ha bringával van, akkor mit keresett a post toló a belső sávban?

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 08:36:50

Kicsit zavaros a történet, főleg annak fényében, hogy azon a helyen, ha két autó megáll a zebrán átengedni egy gyalogost, akkor ott furgon csak úgy ér el, hogy viszi a két autót. Aztán meg kivel üvöltözik? Bringával volt a posztoló? Világított a féklámpája, hogy a mögötte jövő lássa a lassítást? Letette a lábát megálláskor? Jelezte a kezével a többi közlekedőnek, hogy figyeljetek, mert itt valami történik? Én még emlékszem arra a kreszre ahol a motorosnak és a bringásnak kézzel kellett jeleznie lassítási szándékát, más dolog, hogy ilyet az életben nem láttam:)

CD-R80 2011.06.24. 08:38:58

@ColT: Nem tudhatjuk, hogy tényleg csak átrántotta vagy oda sorolt be..:)
Elvégre a posztoló nem volt teljesen beszámítható:DD
S lehet binyiglivel volt és az elgurult gyógyszerét kereste..
:DDD

CD-R80 2011.06.24. 08:43:17

Ha binyiglivel volt akkor viszont nem is érdemel több szót..
Talán csak annyit hogy a posztolónál már csak a robbanóanyagot szállító teherautós és a Malév pilóta vezet szabályosabban. Mert ő még magasabbról lát mindent s a saját és mások épségét is jobban félti..

Rong 2011.06.24. 08:56:02

@ColT:
Höhö. Van itt egy bringás aki megállt a zebra előtt. Majdnem átmentek rajta és az amúgy is ideges hangulata még fokozottabb lett. El kezdett kiabálni először ezzel aztán azzal. Szegény beteg. De végül is ő volt az egész szituért a hibás mert megállt a zebra előtt, hogy a gyalogost átengedje.
Tehát minden bringás köcsög. :))))

Apa kezdődiiiik :))))))))

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 09:04:17

@Rong: Tévedésben vagy! Nem derül ki, hogy bringával volt, csak valami homályos utalás van arra, hogy a történetben van egy bringa is. Ebből: "Ám ekkor hirtelen a "semmiből" a zebra körül álló autók között (BS, ES, én) elhúz egy nagy furgon" inkább az derül ki, hogy ő is 4 kerekű gépi hajtánnyal volt nemde? Amennyiben mégis brigával volt, mi a faxot keresett a belső sávban?

Grg76 2011.06.24. 09:08:02

@akárki lehetek:-):
de ha ott a posztolo és mellete a suzukik állnak akkor nem fért volna el a furgonos, ahogy azt már megirta valaki.

A belső sávba meg az Attila út felöl kerülhet a biciklis.
Most jut eszembe, ott van bicikliút, mit keresett akkor az úton? Ez inkább a kérdés.

szszg 2011.06.24. 09:11:00

Az a baj, hogy tele van a város sok egóbajnokkal. Mindet csak az érdekli, hogy neki jó legyen, a többi le van szarva.

Úgy tippelem, Budapesten egy nap tízezres nagyságrendben lehet a piroson áthajtások száma, géperejű járművel. Legalább is egy óra városi közlekedés alatt olyan sokat látok, hogy kijöhet ennyi.
Kíváncsi lennék a számokra, ha minden lámpa fényképezős lenne a városban.

Navarone 2011.06.24. 09:11:59

A zebránál ritkán állnak meg. Muszáj erőszakosnak lenni, és elindulni át a zebrán, különben várhatok napestig, amíg egy KRESZ-t ismerő autós (érts: a zebránál felismeri azt a KRESZ-szabályt, hogy a gyalogosnak van elsőbbsége. Még akkor is gyalogosnak számítok, ha tolom a biciklit a zebrán.

Ma négy zebrán haladtam át, ahol nem lámpa szabályozta a forgalmat. Két, KRESZ-t nem ismerő autós (jogosítványát az ecserin vette) nem foglalkozott azzal az aprósággal, hogy már a zebrán haladok, simán elment előttem.

A jogosítványt ÖRÖKRE elvenni ezektől a potenciális gyilkosoktól.

A bohóckodni ráérő rendőröknek meg üzenem, hogy jó lenne kitakarodni az utcára, és nem tüntetni, hanem DOLGOZNI!!!!!!!! Százmilliós napi bevételt tudnának generálni a szabálytalankodókból, és abból már telne a luxusnyugdíjak kifizetésére!

Navarone 2011.06.24. 09:14:02

@Aabroncs: nagyon frusztrált vagy :D :D :D Nem jött össze este a hancúr? :D

Rong 2011.06.24. 09:16:35

@akárki lehetek:-):
"Én a belső sávban hajtottam a gépet."
Nekem ez inkább tűnik biciklire hivatkozást mint autóra.

"Ezután k... k... ideges lettem, eltorzult hangon üvöltöttem le BS sofőrleány fejét (akitől elnézést kérek a jelzők miatt), remélem, egy életre megtanulta. Na, ilyen f..kkal van tele az út. És persze mindig a bicikliseket szidják. Csak azt nem fogják fel, hogy:
1. a bicikli sokkal lassabb, ergo a hajtó sokkal jobban átlátja a helyzetet (ráadásul magasabbról),
2. a saját épsége miatt is sokkal jobban figyel mindenre. Az, hogy nem tartja be a kreszt, az más dolog."
Ha ő autós lett volna akkor ezt miért is írta volna?

"Amennyiben mégis brigával volt, mi a faxot keresett a belső sávban?"
Balra akart kanyarodni.

Navarone 2011.06.24. 09:16:48

@szszg: ha minden piros lámpa fényképezős lenne, milliárdokat lehetne behajtani havonta!! Egy csomó mindenre jutna pénz a Belváros közlekedését fejleszteni!

Aki pedig nem fizet, vagy egy hónapban legalább háromszor átmegy a piroson, attól végleg elvenni a jogosítványt!

Navarone 2011.06.24. 09:17:35

@Rong: :D :D :D az igazság az, hogy ebben a post-ban egyedül a kerékpáros volt szabályos :D

kajakra 2011.06.24. 09:21:34

"Lassítok, mögöttem lévő nem volt közel."

de, BS túl közel volt mivel satuznia és kormányoznia is kellett, hogy meg tudjon állni. légyszi máskor ne teremts felesleges veszélyhelyzeteket.

Rong 2011.06.24. 09:21:52

@Navarone: Tudom, de várj egy kicsit mindjárt kiderül, hogy minden biciklis köcsög és a fenti biciklis azon túl, hogy vehemensen ordibált mindenkivel miért volt még hibás :)

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 09:23:16

@Grg76: Azt pont én írtam:)) Az igaz, hogy az Attila út felől oda kerülhet, de ha erről a zebráról van szó:
<iframe src='http://www.norc.hu/embed.aspx?id=5fdd879b43c684fa83a795cbb1275717&ppa=320.5&r=-21.4&vla=-4.2&lz=60&acc=345f2c4c-c4e9-46e1-ad90-bc2269fe77db' frameborder='0' scrolling='no' width='320' height='265'></iframe>
akkor már előtte le kellett volna fordulnia, vagy semmi keresnivalója a belső sávban, ha erről:
<iframe src='http://www.norc.hu/embed.aspx?id=de69fb1d04d67def5693c30105f5b5f6&ppa=329.88&r=-22.16&vla=-4&lz=60&acc=345f2c4c-c4e9-46e1-ad90-bc2269fe77db' frameborder='0' scrolling='no' width='320' height='265'></iframe>
akkor meg végképp semmi keresnivalója ott, már csak azért sem, mert mivel Te is írod az Attila úton van kerékpárút.
Tehát a posztoló jobban teszi, ha elhallgatja esetleges bringás voltát, különben rá is érvényes a medve és a vadász története.

Rong 2011.06.24. 09:23:28

@kajakra: vagy elbambult és későn vette észre, hogy zebra, előtte biciklis.

kajakra 2011.06.24. 09:28:35

@Rong: ja, lehet. de a bicajos mit hitt? hogy 1000 kilós autónak ugyanakkora a fékútja, mint egy 10 kilós biciklinek?

BS satuzott és kormányzott és így is csak bicajos MELLETT tudott megállni és nem mögötte.

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 09:29:40

@Rong: Figyelmedbe ajánlom előző kommentem a norc linkekkel (különös tekintettel a balra kanyarodni való szándékkal, a következő szabályos balra kanyarodás a Szarvas tér után a hídra való felhajtással lehetséges), valamint ismerkedni a helyszínnel:)))

Rong 2011.06.24. 09:32:21

@akárki lehetek:-): Nem azt mondtam, hogy szabályos. Azt mondtam, hogy balra akart kanyarodni :)

casee 2011.06.24. 09:33:30

Most esett le, hogy biciklivel volt.... Elolvastam újra, így is baromság.

D.S.K. 2011.06.24. 09:33:45

Bringás a posztoló? Számomra nem egyértelmű, de ezt valószínűsítem.
Eleve megadni az elsőbbséget egy gyalogosnak (ami ugyan kötelező lenne) egy kétsávos úton a gyalogosra nézve életveszélyes. SŐt, ha ezt bringásként teszed, az már kész elmebetegség! Inkább feküdtél volna keresztbe az átkelő előtt, hogy jelezz az autósoknak!

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 09:35:13

@Rong: Én meg ezért mondtam, hogy jobb, ha hallgat, tudod medve, vadász, stb...

Rong 2011.06.24. 09:37:49

@kajakra: Teljesen mindegy mit hitt a biciklis, hogy ha a mögötte levő nem figyel és későn kezd el fékezni. Kollégámba (kocsival volt) nem rég egy kisteher rongyolt bele ugyan itt amikor már rég állt a zebránál, hogy átengedje a gyalogost. Egyszerű figyelmetlenség.

Rong 2011.06.24. 09:38:27

@akárki lehetek:-): Igen igen. Egyébként a biciklis is válaszolhatna erre a kérdésre. Érdekelne :)

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 09:41:50

@Rong: Ő már akkor megbánta ezt a posztot, amikor rákattintott az "küldés" gombra:)
Hirtelen felindulásból elkövetett poszt.

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 09:43:20

@Rong: De hát még azt sem tudjuk mivel volt????:))))

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 09:50:26

Úgylátszik ezt kivégeztük:) Jöhet a következő, vagy ez már a hétvégi??

Rong 2011.06.24. 09:56:19

Kezdem elveszteni a fonalat...
"Nem sok időm volt, annyit tudtam csak tenni, hogy felengedtem a féket. BS aztán hirtelen satuzik, szerencsére az ABS működött, így ki tudta kormányozni az enyhén szitáló gépét mögülem, így mellém érkezett."
Ha biciklivel van, tök mindegy, hogy felengedi a féket vagy sem amikor hátulról megütik. Lehet mégsem bicikli volt az.

"Közben persze a külső sávban is jött, kb BS-vel egy magasságban egy gép (talán ezüst suzuki, továbbiakban: ES). Ő gyorsabban lassult, így BS ES elé tudott beállni."
Hm... BS jobbra rántotta a kormányt, hogy a belsőben tartózkodó valakivel ne csattanjon, ES meg mögötte még meg tudott állni. Szerintem ES már eleve lassított, mert látta, hogy zebra, gyalogos meg kell állni. Ergó BS volt a figyelmetlen.

"Ám ekkor hirtelen a "semmiből" a zebra körül álló autók között (BS, ES, én) elhúz egy nagy furgon, leszarva, mi történik ott."
Ebben a helyzetben elképzelhetetlennek tartom (tudom, szegényes a fantáziám), hogy egy furgon bárhol elhúz még. Esetleg átevickél valahogy.

Szóval ezeket figyelembe véve meg autóval volt emberünk (egyébként is. biciklivel? Erzsébet hídra? Csak valami perverz csinál ilyet - tehát minden biciklis kötsög, minden futár perverz. :) )

Viszont a töbi amit ír utána, egy biciklis szájából hangzik el.

Aha... asszem rájöttem. Nagy kamu az egész (de zseniális), hangulat keltés, hogy kicsit pörögjenek itt az események és essenek egymásnak autósok és biciklisek. De ez már az előző postban meg volt könyörgöm :))))

dzsaszper 2011.06.24. 09:58:13

@Aabroncs:
"rengeteg idióta barom autós van. Nem kevésszer látok én is hasonlót. Számít ez?"

rengeted idióta barom kerékpáros is van. Nem kevésszer látok én is hasonlót. Számít ez?

Amúgy szerintem lehet, akkor lenne meglepetés, ha kiderülne, hányan tekernek A vagy B kategóriás jogsi birtokában. Kétlem, hogy a KRESZ ismerete okozná az esetek zömében a problémát. A másik posztnál szereplő statisztikák alapján a kerékpáros balesetek 4%-ra becslem a KRESZ nem ismerete miatt okozott balesetek számát (emlékszel, 52:48, azaz (48+4):48)

dzsaszper 2011.06.24. 09:59:21

@akárki lehetek:-): a furgon elférhet a szembejövő sávban is -- láttam már érdekes helyzeteket -- zebrán átkelő gyalogosként is! -- nem lepődnék meg rajta...

1kutya 2011.06.24. 10:01:16

no, ez elég zavaros volt, de sikerült dekódolnom:)

válaszok a poszttolónak:
- biciklivel közlekedsz? -> igen, buzi vagy!
- féktávon belül megállsz a suzuki előtt? -> igen, buzi vagy!
- ezen felidegesíted magad? -> igen, buzi vagy!
- ezután még le is ordítod szegény sofőrhölgy fejét? -> igen, buzi vagy!

további kérdés?

Coyote82 2011.06.24. 10:02:56

Anyád picsájáért állsz meg a belső sávban. Mindenben igazad lenne, de csak akkor, ha a külső sávban álltál volna meg. Tudom én, a KRESZ alapján így is igazad van: de gyakorlatban a legnagyobb faszság egy többsávos út KÖZEPÉN megállni, és ezzel hülye helyzetbe hozni a gyalogosokat és a szélső sávban közlekedőket!!!

2011.06.24. 10:06:32

@Navarone: Nézzük csak pontosan a KRESZ-t ...
"21. § (7)A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. "
Értsd: a zebra szélénél ácsorgónak nincs. Majd ha rálép, onnantól lesz.
Mikor léphet le? "21. § (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről."
Mit kell tennie az autósnak? "43§ (2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni."
Értsd: néznie kell, ha nincs gyalog mehet, ha van, lassít és nézi, hogy lelép-e, ha igen, megáll. Nem kell feltétel nélkül megállnia az ácsorgó gyalog miatt!
De akkor már nézzük pontosan, mit is jelent a gyalogos elsőbbsége? "III. b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. [..] Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában."
Értsd: attól, mert van egy gyalogos a zebrán, simán elmehetsz mögötte, nem kell megvárnod, míg átér a túloldalra. De előtte is el lehet menni, ha nem akadályozza és zavarja a jármű a mozgásában (pl mert a 2*2 sávos út túlfelén van még.

Ui: én megállok, a KRESZ-t szidjátok, ne engem ...

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 10:08:05

@dzsaszper: Uramatyám!!!! Te miről írsz, beszélsz????? Ott a szembe jövő sáv kb.30 méterre balra van!!!!!!!!!!!!!! és köztük még ott a zártpályás (értsd zúzottköves, betontalpfás:) 2 sínpályás) villamospálya is!!!!!!!! Ez az eset így történt volna, ahogy feltételezed, akkor a furgonról szólna ez a poszt!!!!!! Nézz már körül egy kicsit a neten, ha már nem ismered Budát. Ajánlom figyelmedbe a guglit, vagy még inkább a norcot ahol úgy nézheted végig ezt a helyet, mintha ott sétálnál. Édes jó istenem!

ex-dr. vuk 2011.06.24. 10:16:33

@ColT: a kozlekedesi kulturat mindenkinek sajat magaban kell eloszor keresnie, nem rafogni mindent arra.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 10:17:47

@1kutya:
"féktávon belül megállsz a suzuki előtt?"
En azt hittem, hogy a mogottem jovo fektavjaert es kovetesi tavolsagaaert o a felelos, nem en. Vagy a kovetesi tavolsagot nekem elolrol kell betartani? Szoval ha rajon a seggemre folyamatosan gyorsitani, amig meg nem lesz a kello tavolsag? :)

Navarone 2011.06.24. 10:18:09

Ha a KRESZ-t betartaná mindenki, nem születne ilyen poszt.

Még egyszer írom: a bohóckodó rendőröket ki kéne zavarni a közlekedésbe, hogy szépen osztogassák a csekkeket, büntetőpontokat, és egy helyes kis fogó legyen náluk, amivel bizonyos esetekben a helyszínen kettétörhetik a jogosítványt :D

ex-dr. vuk 2011.06.24. 10:22:27

@Rong:
Most fog elojonni, hogy a bringasnak "esszeruen" kellett volna kozlekednie (leszarnia a zebrat), a "szabalyok bigott ertelemzese" helyett ;)

2011.06.24. 10:24:42

@Navarone: és azokat büntetnék meg, akik veszélyeztetnek másokat, nem azokat, akiknek hiányzik a küllőprizmájuk ... ó de szép álom ...

ex-dr. vuk 2011.06.24. 10:25:08

@Szakadás: ugye nem azt akarod megmagyarazni, hogy szabalyos 2 centire elhuzni elotte?
vagy mogotte, eppcsak nem hajtva a sarkara?

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 10:26:30

@vuk_: Nem, csak szabályosan kellett volna, a kiépített kerékpárúton,ha már van.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.24. 10:27:22

@poszt toló: fedélzeti kamera, ha az nincs, megteszi egy androidos telefon, a marketen találsz programokat ingyé' is. A felvételt meg elküldöd a sünöknek, nem idejössz pofonért ;)

2010.11.28, semmi változás azóta.
tv2.hu/naplo/video/mintha-nem-is-lennenek-kozlekedesi-szabalyok
Volt egy másik riport is, azon még össze is töri a hátulról messziről érkező áruszállító a zebra előtt szabályosan megálló, gyalogost átengedő autót, de azt sajnos nem találom :(

Navarone 2011.06.24. 10:31:33

@Szakadás: lassan bilibe lóg a kezünk.... :-/

Rong 2011.06.24. 10:35:13

@vuk_: "Ám ekkor hirtelen a "semmiből" a zebra körül álló autók között (BS, ES, én)"
Ez még inkább arra utal, hogy postolónk kocsival volt. Gondolom szokott biciklizni is a városban és tele a töke azzal, hogy az autósok amikor biciklizik kioktatják a KRESZről (akár jogosan, akár nem) meg általában a k...anyját. Erre írhatta, hogy autósként ne ugasson neki senki, most se és akkor se ha biciklizik, mert tele az út figyelmetlen emberekkel. Persze a történet szempontjából ez teljesen érdektelen. Ezt csak úgy beírta mert ez is b*ssza a csőrét.

Vagy tényleg csak egy hangulat keltő fake story :)

2011.06.24. 10:37:02

@vuk_: Szerintem az előtte 2 centi az zavarás és akadályoztatás, a mögötte 2 centi zavarás, mindekettő szabálytalan.
Ez erősen szubjektív és sebesség függő is, mögöttem egy méterre már nem zavar a jármű, előttem meg legyen legalább 2-3 méter, és ne menjen gyorsabban, mint 30.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 10:46:53

@akárki lehetek:-):
Vagy megis autoval volt a posztiro. :)
de ha nem azzal van, a sztorira akkor sem mentseg mindez. ha ott van hat ott van. attol hogy van kerekparut a bringas meg nem lathatatlan

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 10:48:38

@dzsaszper: Azért számít, mert a kerékpáros az aki állandóan sír rovázik. Állandóan napi szinten generáljátok tovább a problémát. Most is olvasd el a poszt végét. Az összes a posztban szereplő autós barom volt, erre miről írt a buzi kerékpáros nácija?? Az autósok fogják be a pofájukat. Ez jött le a posztból, nem az, hogy vigyázni kell a gyalogra, pedig vigyázni kel és én is rühellem, aki nem teszi, sőt magam is nehezen hagyom szó nélkül, ha ilyet látok. Megin a rova, a hiszti..Ebből van elegem nekem és merem állítani, hogy ebből a képmutatásból van a legtöbb autósnak is elege. Állítom ez a fajta kommunikáció csak ront a bringások megítélésén, ahogy ezt már írtam is. Eztán megjelennek majd itt is a nácik,az autósgyűlölő vadbarmok,, onnantól újfent ehhez sem szólok hozzá, mert felesleges, átmegyünk kerékpáros blogba, jön az egyetlen létező közlekedési eszköz népszerűsítése, de a spanyol inkvizíció szintjén a'la bringafanatikusbetegállatok:-) (neveket nem írok, de 5-6 emberről van szó, akiknéla bringásnak mindig igaza van, még ember élet árán is:-))

Rong 2011.06.24. 10:55:15

@vuk_: és akkor kezdőjön a móka (apa keudőőődik :) ). Bár a post nem erről szól de autós biciklis essen egymásnak :) Valahogy a robogókat még bele kellene keverni :)

Rong 2011.06.24. 10:56:22

@Aabroncs: )Szerintem meg nem :)

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 10:56:28

@vuk_: Igazad van, csakhogy, ha én szabálytalan vagyok (tételezzük fel, hogy bringával volt a poszt toló, és akkor eleve szabálytalanul volt ott),akkor nem dicsekszem a szabálytalanságommal, főleg nem szidok mást a szabálytalanságáért. Amennyiben autóval volt, akkor szidhatja a többieket, de ebben az esetben erősen sanszos, hogy kamu az egész (lásd furgon). Szerintem ez egy átgondolatlan, hirtelen felindulásból elkövetett poszt. Arra jó csak, hogy feleslegesen szapulja egymást bringás és autós, közben még azt sem lehet tudni, bringával vagy autóval volt aki ezt a történetet kiizzadta magából.

Navarone 2011.06.24. 11:03:51

@Aabroncs: abból meg a bringásoknak van elege, hogy a legtöbb autós náciként azt hiszi, az övé egyedül az autóút! Egymást is kinyírnátok egy centi előnyért, ilyet a bringások egymással nem tesznek!

ex-dr. vuk 2011.06.24. 11:05:35

Az igaz, hogy amennyiben a poszt tiro nem bringaval volt, felesleges volt elojonni vele, mert ez csak olaj a tuzre... (persze az alapveto baj, hogy van tuz, de akkor is..)

Navarone 2011.06.24. 11:05:58

@akárki lehetek:-): tök mindegy, hogy ki mivel volt. A lényeg: a zebrán tessék elengedni a gyalogost, és a zebrát úgy megközelíteni, hogy szükség esetén (=értsd: a gyalogos át szeretne menni) meg lehessen állni autóval, kerékpárral, robogóval, busszal, teherautóval, sárga tengeralattjáróval, Boeing 747-tel, stb stb.
Ezt a legalább négy kerékkel közlekedők döntő többsége nem teszi meg.

CD-R80 2011.06.24. 11:18:17

@Navarone: Az autóút már ne is haragudj a nevéből kikövetkeztetve autóknak készül. Vagyis ahol 110-el lehet haladni ott lehet nem kellene 20-30-al tekerni:) Ha meg a binyigliseknek az a felfogása hogy minden autós szemét akkor kicsit el van csúszva a dolog. Vagy két binyiglis nem tud más közös témát találni mint hogy az összes autós bunkó, gyilkos meg persze szemét is?

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 11:19:18

@Navarone: Azért ne általánosíts! Szerintem nyitott szemmel kellene járnia mindenkinek és akkor észrevennétek, hogy egyre inkább változik a helyzet a zebrák környékén. Persze felháborító, hogy vannak ilyen és ennél súlyosabb esetek is, de miről vitatkoznánk, beszélgetnénk, ha ilyenek nem lennének. Az, hogy vannak furkók az utakon, akár autós, akár bringás, az elkerülhetetlen. Plusz, ha mindenki tökéletes lenne, Qrva unalmas lenne az élet. Egyébként a 4 kerékkel közlekedők döntő többsége lehet, hogy nem teszi meg, de a gyalogátkelőn éppen áthaladók között sem szlalomozik, esetleg félreugrasztva az éppen ott csámpázó gyalogot, csakhogy 2-3 másodperccel előbb érjen a céljához, inkább vagy megáll vagy nem.
És: @Aabroncs-nak írod:
"abból meg a bringásoknak van elege, hogy a legtöbb autós náciként azt hiszi, az övé egyedül az autóút!"
IGEN az ÖVÉ!!!! meg a motorosé, kaminyonosé, buszé!!!! Bringás csak öngyilkossági szándékkal menjen az autóúton:)))

Rong 2011.06.24. 11:20:09

@CD-R80: ahogy két nő szerint is minden pasi kötsög :)

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 11:22:13

@Rong: melyik 2 szerint?? Én ismerek 4-t akik szerint nem mindegyik:))

dzsaszper 2011.06.24. 11:24:53

@Aabroncs: én inkább téged látlak hisztizni...
és szerintem a posztból az jön le, hogy
1. vigyázni kell a gyalogra
2. zebrán tilos előzni
3. zebra előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni
4. megfelelő követési távolságot kell tartani
5. meg kell adni a sávváltásnál az elsőbbséget

Ennyi.

Navarone 2011.06.24. 11:24:57

@CD-R80: és @akárki lehetek:-): rosszul fogalmaztam, én azokra az utakra gondolok, amik nincsenek elzárva kerékpárosok elől.
Nyilván nem a gyorsforgalmi utakról beszélek, meg az autópályáról.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 11:25:50

@akárki lehetek:-):
amugy a valtozassal kapcsolatban igazad van, 4-5 eve ez a poszt az lett volna, hogy "kocsog gyalogos majdnem elem lepett, csak a szerencsen mulott, hogy nem vasaltam ki, szoval buzi gyalogosok nezzetek szet maskor, ha nem akartok megdogleni!" - majd 140 helyeslo komment ;)

shamir 2011.06.24. 11:29:05

@Aabroncs: Annál a zebránál (is) az összes autós valóban barom. Én napi szinten megyek át ott a Tabánba, és még nem volt rá példa, hogy megálltak volna a buzi autós nácijai. De te biztosan megálltál volna. Ebből van elegem nekem és merem állítani, hogy ebből a képmutatásból van a legtöbb gyalogosnak is elege.

szszg 2011.06.24. 11:31:24

Nem az a nagy baj, hogy trollként viselkedtek itt a kommentekben (kis kivétellel), hanem hogy a közutakon is trollkodtok (kis kivétellel). :-P

isti77 2011.06.24. 11:33:46

Tud valaki csak egyetlen olyan KRESZ-szabályt, amelyet a kerékpárosok és a gyalogosok általában betartanak? Én nem.
Tehát innentől ne tessék az autósokra ugatni, még akkor sem, ha ők se sokkal jobbak. Ők legalább néhány alapvető szabályt általában betartanak. Ja, és ők valamivel többel járulnak hozzá az általuk használt utak, és minden azokhoz kapcsolódó létesítmény vagy berendezés fenntartásához, mint akár a kerékpárosok, akár a gyalogosok. Nem csak a jövedelemből levont közterhekkel, hanem azokon felül is. Igaz, jobban is szennyezik a környezetet.

Rong 2011.06.24. 11:34:13

@akárki lehetek:-): Én is ismerek olyan biciklist aki szerint nem minden autós kötsög. És (hú mit kapok ezért) olyan autós vagyok aki szerint nem minden biciklis kötsög. És amikor biciklizek, szerintem nem minden autós kötsög. :)

qwertzu 2011.06.24. 11:34:38

@Szakadás: De ha lerakja a lábát a zebrára, és nem tud továbbmenni, mert valaki elmegy előtte, akkor az autós már nem adta meg az elsőbbséget. És mivel a gyalogos le tudja rakni a lábát a zebrára (ha kell hát visszahúzza), ezért csak úgy lehet neki megadni az elsőbbséget, ha megállsz a zebra előtt. Én simán így szoktam csinálni, ha nem közvetlenül az út szélén jön akkor lelépek, aztán mehet a fékcsikorgás.

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 11:35:00

@Navarone: Attól függetlenül, hogy mit gondolok, a kiépített kerékpárúttal rendelkező útvonalnál, ha nem a kerékpárúton közlekedik a bringás, az ugyanolyan szabálytalan mintha autóúton vagy autópályán tekerne, csak ezt mindenki elfelejti. Sőt még számítani sem kell felbukkanásukra, mivel az szabálytalan lenne. Ezekután hogyan kerül az úton elém egy álló bringás, ha nem is lehetne ott, mert van kiépített kerékpárút? Megint ott vagyunk, hogy milyen járművel volt az illető? Ha bringával akkor inkább fogja be, és örüljön, hogy ki tudták kerülni. 8m-rel jobbra nem fenyegette volna ez a veszély. Csak akkor ez a poszt meg sem született volna. a gyalog meg átment volna az út túloldalára 4 db 4 kerekű elhaladása után.

qwertzu 2011.06.24. 11:36:08

@Szakadás: De ha lerakja a lábát a zebrára, és nem tud továbbmenni, mert valaki elmegy előtte, akkor az autós már nem adta meg az elsőbbséget. És mivel a gyalogos le tudja rakni a lábát a zebrára (ha kell hát visszahúzza), ezért csak úgy lehet neki megadni az elsőbbséget, ha megállsz a zebra előtt. Én simán így szoktam csinálni, ha nem közvetlenül az út szélén jön akkor lelépek, aztán mehet a fékcsikorgás.

Alikam 2011.06.24. 11:38:12

Az a baj, ezzel a zebrás hülyéskedéssel, hogy kezdenek sokan átesni a ló túlsó oldalára.

Hány olyat látok, hogy a gyalogos még a közelében sincs a zebrának, tényleg méterekre van tőle, csak felé halad és az autós megáll.

Miért is? Mert láma!

Vagy az olyan gyalogos amelyik már annyira azt hiszi, hogy ő az atyaúristen, hogy se jobbra se balra nem néz és folyamatos tempóba lelép a zebrára. Ez se százas!

Ez a baj, ezzel az országgal, hogy mindig csak a két véglet létezik. Mint a mérleghinta...

Nem lehetne e esetleg normálisan közlekedni csak szimplán?
Nem kell trükközni, hogy 10 méterre van a gyalogos, akkor megállunk, meg azt se, hogy ha látod már, hogy pisilnie kell és baromira szuggerálja az autókat, hogy át tudjon menni, akkor nem engeded át.

Én pl. nem mindig engedem át a gyalogosokat.

Igen, bevallom, de nem geciségből, hanem mert én gyalogosként is tudok várni 4-5 autót, még 10-et, az autó meg 50-ről nullára való megállása elég fos forgalmi helyzeteket tud előidézni.

Ahol szoktam figyelni az ha busz áll meg a külső sávban, vagy elve ott áll, ha nem egészen belátható a gyalogosátkelő, stb. stb.

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 11:40:09

Írtam egy hosszú kommentet, blogmotor megszívatott, nem írom le mégeccer, de @Navarone: gondolkodj, ha van kerékpárút, akkor nem szabálytalan az autók között tekerni?
És honnan tudod, hogy a poszt írója mivel volt?
Bringás vagy? Ne menj az autók között, autós vagy? mit keresel a bringások között?

szszg 2011.06.24. 11:41:22

@akárki lehetek:-): el kell hogy keserítselek, de Budapesten szinte mindehol lehet bringával közlekedni. A legtöbb "bringaút" sima gyalog-bringás osztott, amit a kerékpáros nem köteles használni, saját belátására van bízva.
Ahol nincs kint a kifejezett tiltó tábla (nagyon kevés helyen van), ott tekerhet.

Ahol a jól használható bringasáv van, ott meg úgyis azon megy.

Szóval innen is egy jó nagy simogatás a várostervezők okos buksijára, akik a használhatatlan infrastruktúrát prezentálják nekünk, halandóknak.

Navarone 2011.06.24. 11:42:34

@akárki lehetek:-): én örülnék a legjobban, ha annyi kerékpárút lenne kiépítve Budapesten, mint amennyi utat az autósok használnak. Hidd el, eszem ágában sem lenne az autók mellett menni, némely autós potenciális gyilkos címére pályázik. Hogy miért jó neki börtönbüntetést kapni gyilkosságért, nem tudom! Mindenesetre ahol kerékpárút vagy legalább sáv van, ott én kizárólag azt használom, és hessegetem le róla a gyalogosokat, kisgyerekeseket, kutyásokat.

Navarone 2011.06.24. 11:43:53

@Alikam: "Én pl. nem mindig engedem át a gyalogosokat. Igen, bevallom, de nem geciségből, hanem mert én gyalogosként is tudok várni 4-5 autót, még 10-et, az autó meg 50-ről nullára való megállása elég fos forgalmi helyzeteket tud előidézni."

Ez helytelen. A KRESZ szerint úgy kell megközelíteni a lámpával nem rendelkező gyalogosátkelő-helyeket, hogy meg tudj állni. (Én egyébként lerakatnék fekvőrendőrt az ilyen zebrák elé.)

HakapesziM 2011.06.24. 11:47:29

@Alikam: Ez már csak így van Magyarországon, rögtön átesünk a ló túloldalára. Szerintem nagyon veszélyes volt az a kampány amely felbátorította a gyalogosokat, akik közül sokan (idősek, gyerekek, nem vezetők) nem rendelkeznek közlekedési ismeretekkel. Meg is növekedett a balesetek száma. Én még életemben nem voltam veszélyben zebrán. Körülnézek, alkalmazkodom, pár autó elhaladását ki tudom várni, ha meg nagy a forgalom, határozottan lelépek, de csak akkor kelek át, ha látom az autós észrevette a szándékom, s meg is fog állni. Figyelni, látni és látszani. Amúgy pedig többsávos úton csak lámpabiztosítással engednék zebrát telepíteni.

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 11:50:46

@szszg: Igaz amit írsz, de csak részben. Az Attila úton külön bringaút van. Bp. 18ker Királyhágó u. jól használható bringasáv és a sárga vonal felezővonal felé eső oldalán bringázik 10-ből 6. Ez csak 1 példa, de soroljam? Vecsés Fő út szintúgy, és egyiken sincsenek parkoló autók. Még soroljak?

ex-dr. vuk 2011.06.24. 11:55:00

@HakapesziM: nem inkabb az a veszelyes, hogy MEG MINDIG nem kapjak meg az elsobbseget a zebran? ennyi kampany utan sem?
miert van az, hogy itt is a gyalogos a kocsog, amiert at mer menni?...

szszg 2011.06.24. 11:59:40

@akárki lehetek:-): az Attila úti még hagyján. Legalább is ami a Vérmezőn van. Igaz, hogy bokorugrás, de aztán jól átvisz a gyalogos osztottra, tehát vagy egy fél-egy kilométeres szakasz, ami kötelező. Se előtte, se utána nem az. És ez a koncepciótlanság eredménye.

Vecsést nem ismerem, de ott van pölö a Thököly új bringasáv, hát az tök jó. Persze ott is lehet, hogy nem mindenki használja: minden szutykot oda tolnak le, nem takarítják rendesen, egy-egy nagyobb eső után, vagy télen fokozottan csúszásveszélyes.
Mindenesetre az jól használható, és nem is szoktak ott az úton kóvályogni.

Majd ha kész lesz a Margit híd, ott lesz sok anyázás. Ott is külön táblával kell majd tiltaniuk a bringázást, különben abszolút szabályos lesz.
Én mondjuk azon a véleményen vagyok, hogy aki nem tud biztonságosan megelőzni egy bringást, az adja le a jogsiját. Nekem még sosem volt ebből problémám, mindig biztonsággal megoldottam.

szszg 2011.06.24. 12:03:05

@HakapesziM: valahogy nekem mindig sikerül átengednem a gyalogokat, és nem fáj. Nem is értem...
És hát oktatni kell. Ha én lelassítok, és megállok a zebra előtt, látom ám a mögöttem/mellettem jövőn, hogy ha kelletlenül is, de ő is megteszi. Többször, mint nem.

És ha valaki nagyon bubog, van egy jó érvem: nyugi, a te jó édes anyádat is átengedem a zebrán.

krampam 2011.06.24. 12:03:23

@Rong: nagyjából jól dekódoltad (bár tök egyértelmű a szitu)

1. autóval voltam
2. ha közlekedtél már ott (vagy bármilyen 2sávos úttesten), tudhatod, hogy 3 autó simán elfér egymás mellett.

@P75: "Egyébként teljesen zagyva a poszt, én sem tudtam követni, hogy mikor melyik lánnyal ordított éppen és hogyan ment el egy furgon két autó között és ezután miért a BS vezetőjét küldte el a k. anyjába (aki egyébként ekkorra már túl is volt a zebrán). Komolyan nem értem"

1. olvasd el mégegyszer
2. a furgon márpedig elment, ha érted, ha nem.
3. BS-t azért, mert majdnem belém szállt, fasz vol hogy nem nézett, s mert - mint említettem - k ideges voltam. te még biztos nem szóltál be senkinek vezetés közben...

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 12:04:22

@szszg: De hát ez a poszt pont arról a szakaszról szól ahol kötelező lenne a bringaút használata. És még mindig nem tudjuk, hogy mivel volt a poszt írója.

krampam 2011.06.24. 12:05:27

@akárki lehetek:-): személygépjárművel voltam :)

krampam 2011.06.24. 12:06:12

ja, és azért a bringás utalás, mert azzal is szoktam közlekedni, így minden oldalról ismerem az állapotokat.

2011.06.24. 12:06:43

@qwertzu: ha lerakja, az autósnak meg kell állni, nincs mese. Ezért kell úgy megközelítenie, ha gyalogost lát, és van esély, hogy az lelép, meg tudjon állni. Ez gyakorlatilag kb 30km/h-s sebességet jelent.
Majdnem bevezették általános szabálynak, hogy minden ilyen zebrát 30-al kell megközelíteni, de szerencsére rájöttek, hogy ha égen-földön nincs gyalogos, akkor ez elég idióta szabály lenne.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 12:07:15

@akárki lehetek:-):

de: @krampam:

:)
De ha bringaval ment volna, az is tokmindegy az eset szempontjabol: a zebranak akkor is elsobbseget kell adni, kovetesi tavolsagot akkor is be kell tartani.
Ha a bringas rossz helyen megy, akkor mar eszre sem veheto? Szelektiv latas?

szszg 2011.06.24. 12:09:03

@akárki lehetek:-): most már tudjuk. :-D

A Tabánban a teniszpályánál, na ott gyalog-kerékpáros osztott = nem kötelező.

2011.06.24. 12:11:36

Valamit nem értek: van pár balfasz suzukis, egy becsalogatott járókelő, egy idegeskedő leugatós posztoló ÉS ebből az a konklúzió, hogy a bicajos jobban átlátja a KRESZ-t, amiről autós kussoljon szépen.

Te barátom egy igazi fasz vagy.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 12:15:08

@Szakadás: az a baj, hogy egy szabaly be nem tartasat egy ujabb (be nem tartott) szaballyal probalnak orvosolni.
Pedig iszonyu egyszeru lenne: odamegy 3 rendor, ebbol 1 civil, a civil atmegy a zebran, es aki nem adja meg az elsobbseget azt 100 meterrel kesobb kiszedik. Par honap massziv ilyen, es alakulna a rend.

dzsaszper 2011.06.24. 12:16:14

@Pörög a lufi:
1. ha jól értem, nem bicajos állt meg, hanem autós, nem csalogatott hanem megállt. A jereváni rádióról szóló szakállas viccet ugye ismered?

ex-dr. vuk 2011.06.24. 12:16:58

@Pörög a lufi:
"becsalogatott járókelő" ahahah tehat at sem akart menni a zebran, de atcsalogattak egy koteg penzzel a tuloldalra ;)

Inkabb menj kapalni, az jobban all.

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 12:17:15

@krampam: Kamu!!! A két autó az aszfalt két szélére húzódott (az egyik "vészfékezés" közben kifejezetten erre koncentrált), hogy elférjen köztük 1 harmadik.
Andersen mikor jártál arra?

[mike] 2011.06.24. 12:17:46

@Pörög a lufi: pontosan erre gondoltam én is. Mi a f*** köze van a biciklisnek a szuzukishoz, mikor se közelben, se távolban nem volt egy sem ?

krampam 2011.06.24. 12:21:08

@Pörög a lufi: "Te barátom egy igazi fasz vagy"
miért is?

nem az a konklúzió, ezt csak mellékesen jegyeztem meg (mellesleg nem is ezt, hanem azt, hogy szokás autós körökben fröcsögve szidni a bicajosokat, úgy en bloc, miközben akkora otromba szabálytalanságokat vétenek, s ami a legrosszabb, hogy sokszor észre sem veszik/vesszük!). a konklúziót vond le magad.

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 12:21:35

@vuk_: Nem írtam, hogy nem kell észrevenni, de nem kell rá számítani, mivel feltételezzük, hogy szabályosan közlekedik.

krampam 2011.06.24. 12:25:12

@akárki lehetek:-): "Andersen mikor jártál arra?"

szombaton.
de ha gondolod, egyeztetünk egy időpontot, s szimuláljuk a dolgot.
én egy igen kis autóval voltam, a suzuki sem egy batár. így aztán enyhe S-ívvel simán elfért köztünk egy naaagy fehér furgon.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 12:34:27

@akárki lehetek:-):
valaki itt nagy szajjal hangoztatta, hogy a kerekparut tablat autosnak nem kell sem eszrevennie, semsemmit. akkor most megis kell? :)

meglepne, ha barmit valtoztatna az, hogy "nem kell ra szamitani" ha ott megy elotted, akkor latod. ennyi. ha mellekutrol hajtasz ki, akkor is latod. semmi kulonbseget nem latok egy babetta es egy bicikli kozott ilyen teren (az elobbire szamitanod kell, ugye).

2011.06.24. 12:39:50

@HakapesziM: a ló túloldaláról: most már hetente belefutok abban, hogy egy kicsit is összetettebb kereszteződésben (Bocskai-Karolina sarok) a kerszteződésen majdnem átjutva az autó megáll, és várja, hogy elinduljanak a gyalogosok. Azok meg csak néznek bambán, mert nekik piros a lámpa ... És ráadásul két sáv van, nekem zöld, a gyalognak piros, és mellettem a marhája csalogatja bele a pirosba a gyalogosokat ... Előbb-utóbb ebből haláleset lesz :(

krampam 2011.06.24. 12:45:35

@kajakra:

""Lassítok, mögöttem lévő nem volt közel."

de, BS túl közel volt mivel satuznia és kormányoznia is kellett, hogy meg tudjon állni. légyszi máskor ne teremts felesleges veszélyhelyzeteket"

teljesen féktávon kívül volt. bőven. csak nem figyelt, s ezért nem kezdett időben fékezni. amikor meg (már megálltam!) belenéztem a tükörbe, akkor láttam, hogy jé, ez nem lassít. aztán hirtelen satuzott, szerencsére.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 12:50:04

@kajakra:
ujra megkerdezem: a kovetesi tavolsagra a hatsonak vagy az elsonek kell odafigyelnie?
Ha elsobbseget kell adnom, mindig azt figyelem, hogy a mogottem jovo fasz-e, es ha igen akkor akar kimegyek a foutra is a kocsik ele, csak nehogy megtoljon hatulrol? Ez a szabalyos es esszeru?
Marha.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2011.06.24. 12:52:10

lehet ezt meg nem irta senki, de elofordul, hogy azert nem allok meg, mert tudom, hogy a tobbi mogottem nem akarna, jonnek ramtapadva 2 savban stb.. Utottek mar el igy miattam majdnem gyalogost :D

teabore 2011.06.24. 12:58:06

megálltam a zebra előtt a külső sávban, a gyalogos elindult, akkor vettem észre, hogy a belsőben közeledő egyáltalán nem lassít, úgyhogy rádudáltam a gyalogosra - aki először megijedt, majd dühös lett rám, azt hitte, hogy türelmetlenkedek. Na, ekkor húzott el az orra előtt a másik autó. Csak egy kicsit lett zavart...

krampam 2011.06.24. 12:58:34

@kiskutyuska: na ja... volt már olyan, hogy el akartam engedni valakit a zebránál, éppen bicajjal voltam. direkt kicsit beljebb húzódtam, nehogy az esetlegesen mögöttem érkező autó lehagyjon, s kivasalja az embert. erre a fasz dudál, majd kiabálva megelőz, szegény gyalog pedig már bőven a zebrán volt. de a fasznak csak az volt a lényeg, hogy engem leelőzzön, mert az ilyen impotenseknek már csak ez nyújt kielégülést...

HakapesziM 2011.06.24. 13:15:59

@vuk_: Természetesen az a helyes ha megkapja a gyalogos az elsőbbségét. Én is figyelek rájuk. Csak azt mondom jó, ha a gyalogos is odafigyel. Részemről mindenki azt csinál amit akar, de én, ha gyalog vagyok körülnézek átkeléskor. Nemegyszer ott is átsétálok, ahol nincs zebra, de zebrán ugyanúgy szétnézek. Nekem megéri.

titan 2011.06.24. 13:47:15

@HakapesziM: persze, a gyalognak alapvető érdeke, és nem mellesleg kötelessége körülnézni, mielőtt lelép, csak ezt újraértelmezve sokan máris úgy gondolják, hogy - mivel a gyalognak vigyáznia kell magára - máris automatikusan lemond az elsőbbségéről. Gyalogosként az autósoknak a két végletével szoktam találkozni egyébként. Az egyik akkor is megáll, amikor viszonylag egyértelműen jelzem, hogy el kívánom engedni magam előtt, ilyenkor intek egy köszit, és átkelek, a másik véglet meg anyáz, hogy mit keresek én az úton (zebrán, vagy amikor az autós kanyarodik felém). Egyedül a buszosok körében találkoztam egyensúllyal. Átengednek a zebrán, de ha jelzem, hogy lemondok az elsőbbségről, akkor megköszönik, és mennek.

dzsaszper 2011.06.24. 13:48:13

@krampam: a veszélyhelyzetet BS okozta, ő nem tartott megfelelő távolságot. Talán őt szólítsd fel, rendben?

TZiky 2011.06.24. 13:50:35

@Szakadás: ""21. § (7)A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. "
Értsd: a zebra szélénél ácsorgónak nincs. Majd ha rálép, onnantól lesz.
Mikor léphet le? "21. § (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről." "

Oké, vegyük úgy, hogy a kijelölt gyalogosátkelőhely úttest. Ebben az esetben viszont az összes jogsival rendelkező KRESZ tudor mélyen kussoljon arról, hogy a kerékpáros a kijelölt gyalogosátkelőhelynél szálljon le és tolja.

toto26 2011.06.24. 13:54:27

@Szakadás:

Bocskai-Karolina sarok: Ott tényleg nagyon kell figyelni a zebránál megálló autóstársakra!
Nagyon veszélyes amit csinálnak. Piros a gyalogos lámpája, erre megállnak a két sávos úton!

Kb. 1 éve ott az történt velem, hogy fordultam rá a Karolina útra a külső sávban, erre látom, hogy egy halottaskocsi áll a zebránál a belső sávban. Mivel ezek az autók elég nagyok, és teljesen feketített ablakai vannak, nem láttam semmit, viszont sejtettem, hogy valószínűleg a gyalogosok miatt állt meg, ezért lassítottam. Pont mire mellé értem, akkor futott be elém egy gyalogos. :) Biztos még integetett is neki a halottszállító, hogy mennyé már!!

Na ez milyen?? Lehet hogy új kuncsaftot keresett?? Ilyet még nem láttam, hogy egy halottaskocsi miatt valaki majdnem kipurcan!

Tibi88 2011.06.24. 14:03:33

Amit még mindig nem értek, hogy aki nem engedi át a gyalogost, vagy átengedi de anyázik, az nem szokott gyalog járni? Úgy vezetek, hogy a gyalogos helyébe képzelem magam. Vagyis arra gondolok hogy le fog lépni, nekem meg meg kell állni.
Péterfy utcában múlthéten majdnem elütött egy 30körüli hapsi az astrájával. Mentem át a kórházból az út túloldalára, ő meg akkor fordult a Bethlenről a Péterfyre csikorgó kerekekkel. 10 centire állt meg tőlem, én meg széttárt karokkal hogy ez most mi a fasz volt. Aztán 10 másodpercet várt még elcsoszogtam előle.

dzsaszper 2011.06.24. 14:04:13

@TZiky: a helyzet emmél árnyaltabb, nem említed az alábbiakat:

43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel – kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is – elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.

(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.

(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.

Illetve
34. § (8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;

ex-dr. vuk 2011.06.24. 14:06:12

@TZiky:
"Értsd: a zebra szélénél ácsorgónak nincs. Majd ha rálép, onnantól lesz."
Ami nem azt jelenti, hogy ha a zebra csucskeben acsorog akkor 10 centire elotte 50-nel el lehet huzni.
Mert nyilvan a zebran van elsobbsege, hol masutt? A jardan nincs talalkozasi pont.
Eleg csunyan felreertelmezik ezt az egeszet. Es elsodlegesen az oktatok hibaja.

krampam 2011.06.24. 14:15:13

@dzsaszper: "Talán őt szólítsd fel, rendben?"

mire szólítsam fel? ezt nem értem most. mire írtad?

2011.06.24. 14:22:54

@TZiky: Nem ahhoz kell tolnia, hogy ott lehessen, hanem ahhoz, hogy elsőbbsége legyen.
Zebrán biciklis nyeregben: nincs elsőbbsége
Zebrán biciklis tolva: elsőbbsége van.

2011.06.24. 14:25:27

@vuk_: Szerintem a KRESZ-é is, ezt egyértelműsíteni kellene. Az oktatókban tényleg ott a régi reflex :(((

Timnorc 2011.06.24. 14:26:50

@Szakadás:

Végre egy olyan hozzászóló, aki a magyar nyelvnek nem csak a konyhanyelvi részét tudja értelmezni.

Egyetértek Veled.
Már korábban is többször közöltem.

A jogszabály szövege az, amivel a baj van, nem pedig a jószándékkal avagy a morállal.

dzsaszper 2011.06.24. 14:35:17

@krampam: hogy ne okozzon veszélyhelyzetet és tartson megfelelő követési távolságot.

toto26 2011.06.24. 14:38:41

@Tibi88:

Nekem sem okoz problémát a gyalogosok átengedése. Amíg nincs teleportáció, addig nincs olyan, hogy "váratlanul bukkant fel".
Ha pedig takarásban van a zebra széle, akkor sajna teljesen le kell lassítani.
Belém szállni sem szoktak, mert nem az utolsó méteren lépek a fékbe. Időt nem vesztek, mert utána rálépek a gázra, és általában simán utolérem az előttem haladókat. Persze a benzin így jobban fogy, de nekem nincs hatással a benzinár a vezetési stílusomra! Ha nincs pénz benzinre, akkor le kell tenni a kocsit, és mással menni!

Egyébként miután régebben olvastam ezt a "zebrára rá kell lépni" dolgot, azóta direkt úgy állok a zebránál gyalogosként, hogy lelépek a szegély elé.
Van hogy fél órája állok a zebrán, a szegélytől 1m-re, de még mindig jönnek az autók 70-el. Még szerencse, hogy pár száz méterrel arrébb van egy lámpa, ami miatt szokott lenni pár percenként egy kis szünet az autók között. Akkor el lehet jutni a feléig, a záróvonalig, aztán ott megint kell várni, miközben mindkét oldalról zúgnak el az autók az ember mellett.

És autósként, bizony meg tudom mondani, hogy képesek-e megállni előttem, szóval nem azért nem indulok el mert be vagyok szarva, hanem, mert látom hogy kivasalnának! Egyébként ez egy sima 2x1 sávos út. Szerencsére ritka az ilyen veszélyes gyalogátkelőhely.

Egyszer írtam a zebraakciósoknak, de még nem voltak ott. Szerintem ott ők sem mernek átmenni:)

thinker_ 2011.06.24. 14:43:42

olyan jól írta le a sztorit, hogy nekem a csak a végén derült ki, hogy a poszter nem is kocsival van :))

ex-dr. vuk 2011.06.24. 14:48:58

@Timnorc: mi is a baj a jogszaballyal?
a betartasaval van a baj nem a szaballyal. Nem hiszem hogy szabalyos az, hogy elottem 3 centivel elhuz 70-nel, de azt is csak azert, mert helybol hatraugrottem egy metert.
de eleg megnezni a zebran tortent halalos gyalogosgazolasokat. azok szabalyosak voltak vajon?... a halalra gazolas minimum akadalyozasnak szamit ;)

krampam 2011.06.24. 14:49:31

@thinker_: vagyis hogy de, kocsival voltam. helyesen: személygépjárművel

krampam 2011.06.24. 14:51:29

@vuk_: jó nagyot bele kell rúgni a kocsi oldalába, amikor nem enged el, még akkor sem, amikor a zebrán állsz! akkor biztos megáll... persze lehet, hogy utána sietned kell :)

ex-dr. vuk 2011.06.24. 14:53:52

@Szakadás: az oktatok altal hangoztatott 'gyalogoscsalogatas' nem letezik a kreszben. ez egy. a "csak akkor van elsobbsege ha lelepett" pedig egy ertelmezhetetlen baromsag, mivel (elvileg) a jardara nem ugrat fel a kocsi, tehat ott nincs ertelme elsobbsegrol beszelni. ha megy, el kell engedni. ha nem, akkor is olyan sebesseggel kell menni, hiogy ha BARMIKOR elindul, akkor el tudd engedni.
nincs ezzel semmi baj azon kivul, hogy nincs betartva.

Rong 2011.06.24. 14:55:35

@krampam: Az a baj, hogy akkor már a zebra után áll meg. Annak meg semmi értelme már, és még szaladhat is az ember. Persze ha jó irányba szalad akkor hamarabb átér a zebrán. :)))

Timnorc 2011.06.24. 14:57:36

@vuk_:

Igazad van.

De mivel kérdést is megfogalmaztál... Íme a válasz (de ez is már elhangzott korábban:
Hatályos jogegységi határozatok egyike konkrét számmadattal szolgál a kresz 43. § (2) bekezdésben foglalt sebességre. Ez a szám pedig 35 km/h.
Egyébként emiatt hiúsult például meg az a kezdeményezés, hogy a zebrák előtt egységesítsék a max. sebességet.

titan 2011.06.24. 14:59:34

@Timnorc: apa kezdődik :)
viszont csak a kedvedért meg fogok interjúvolni szerintem egy jogászt és pár oktatót, hogy akkor mi is van, és akkor lesz miből posztolni, meg megnyerni a nemistudommármit, ok? :)

ex-dr. vuk 2011.06.24. 15:00:55

@krampam: megtortent.
annyi pontositassal, hogy kitettem a kezem egy icipicit, igy a tukre banta (a tukor a hasamtol 2 cm-re ment el). Persze neki allt felljebb, de mikor kerdeztem, hogy mivel elutott a zebran kihivjam-e a rendorseget.. nem akarta :)
Trolloknak: igen, en "ontudatos gyalogos" vagyok. Igen, biztosan meg fogok dogleni emiatt napokon belul. (illetve megsem, mert Londonban ha a zebra FELE megyek, mar all a forgalom)

Rong 2011.06.24. 15:04:38

@Timnorc: Tényleg csak kíváncsiság képpen, mert szeretném átolvasni azt a jogegységi határozatot. Tudnál egy linket beszúrni?

krampam 2011.06.24. 15:05:03

@vuk_: "nem akarta :)"

:D

ez jó.

titan 2011.06.24. 15:06:09

@Timnorc:
csak annyi, hogy már volt egy vitánk, és igazából nem akarom újranyitni. Rugózol az "úton" és az "áthaladó" szavakon, ami azt jelenti, hogy szerinted ha lelépek a zebrára, de állok a szélén, akkor sincs elsőbbségem, hiszen nem "áthaladok". A múltkor az értelmezésen viszonylag kulturáltan elvitatkozgattunk, hoztam a 28. §-t, mint összehasonltási alapot, de ez nem győzött meg téged az "áthaladó" szó miatt.
Szóval még mindig nem értünk egyet, gondoltam egyszerűsítsünk a képleten.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 15:08:39

@krampam: ja amugy erdekes az is, hogy ha ilyen csinalok akkor azonnal nem olyan surgos, azonnal megtalalja a feket is, es tokeletesen raer akar vissza is tolatni :)

Rong 2011.06.24. 15:08:44

@vuk_: Nem túl jó módszer. Nem minden autónak hajlik a tükre. Én (jó)régen parafadugót dobáltam a szélvédőre. De aztán rájöttem, hogy ha még meg is ijesztem a parasztot akkor meg balesetet okozok. Szóval valami mást kell kitalálni :)

ex-dr. vuk 2011.06.24. 15:11:30

@titan: oktatot szerintem inkabb ne ;)
aki kiejti azt a szot, hogy "gyalogoscsalogatas" az szamomra nem oktato.

titan 2011.06.24. 15:14:05

két oktatót kérdeznék meg, mindkettőnek a tudásában megbízom, az egyik a volt KRESZ-oktatóm, a másik a volt vezetőoktatóm, egyik sem említette még a gyalogoscsalogatást, de lehet csak azért, mert nem kérdezték, így nem vádolhatnak azzal, hogy direkt olyan embert kérdezek, aki a számomra kedvező választ adja

Ja és Timnorc, bocs az előbb a "rugózol" szóért, de nem találtam hirtelen jobb, nem pejoratív felhangú alternatívát.

Rong 2011.06.24. 15:14:21

@Timnorc: Eh, ez így nem jó. Emlékszem, hogy leírták hogy. Lehet, az a hatályos már nem hatályos. Állítom, hogy mindenki úgy emlékszik, hogy a biciklisnek le kell szállnia a gépről ha átmegy a zebrán. Pedig csak régen volt olyan (már nem találom) a KRESZben, hogy ha balra akart a kétkerekű menni, akkor előbb a keresztezendő úton a zebrán áttolva mehetett, majd utána visszapattanhat a biciklire és mehet. De amióta nincs a szigorú jobbratartás...
Aztán lehet, csak én vagyok vak és ezért nem találom.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 15:14:27

@Rong: ha nem hajlik a tukor akkor letorik. nekem mindegy.

Timnorc 2011.06.24. 15:15:06

@titan:

Legyen.
Íme a véleményem ismét:

1)
Én egyébként át szoktam engedni a gyalogosokat a zebrán. Ezt olyankor is meg szoktam tenni, amikor nincs elsőbbségük. Ez amúgy olyan, mint hogy más esetben is teszek olyat vezetés közben, ami nem lenne kötelező, de én egyszerűen megteszem.
Mit tudom én... bevásárló központok parkolójában pl. noha nekem van elsőbbségem a jobb kéz szabály miatt, ám rendszeresen le szoktam róla mondani. Stb.

2)
Mindemellett - noha biztos nem lehetek benne, de - meggyőződéssel vallom, hogy jól értelmezem a jelenleg hatályos kresz szövegét, amikor azt mondom/írom, hogy egy gyalogosnak egy autóssal szemben a zebrán az alábbiak együttes fennállása esetén van csak elsőbbsége:
A) Térben keresztezik egymás útját, (blöd-nek tűnik, de el kell hangoznia) tehát ugyanazon a zebráról van szó,
B) Időben keresztezik egymás útját, (szintén blöd-nek tűnik, de ennek is el kell hangoznia) tehát egy időben vannak ott,
C) A gyalogos már rajta van a zebrán (lásd kresz szövege),
D) A gyalogos egy olyan tevékenységet folytat, amit úgy hívnak, hogy "áthaladás" (szintén krsz szövege).

Ezen dolgoktól - beleértve mások véleményét is - függetlenül, én továbbra is át fogom engedni a gyalogosokat a zebrán, csupán teljesen más megfontolásból teszem.
Vagyis nem azért, mert elő van írva, hanem mert én így tartom jónak.
Mert jegyezzük már meg azt is, hogy ugye tilosnak sem tilos.

És akkor a várt leegyszerűsítés:
Hasonlóan gondoljuk (legalább is azt hiszem), csupán én más miatt teszem meg.

Rong 2011.06.24. 15:18:52

@vuk_: ha kicsit gyorsabb akkor meg a kezed :( A célt eléred csak fájni fog. Persze legalább feljelentheted az autóst, hogy balesetet okozott :)

ex-dr. vuk 2011.06.24. 15:25:02

@Rong:
annyira azert nem veszes, hogy a kezemnek baja legyen, persze azert erezheto. telen mas vastag borkesztyuben :)
akarhogy is, az autos mindenkepp balesetet okozott akkor is, ha nekem csak kicsit vagy egyaltalan nem faj.

@Timnorc:
a csillagok mindegy hogy allnak epp? holdciklus?.. nehogy valamit kihagyjunk!

titan 2011.06.24. 15:26:26

@Timnorc: egyértelműen tiszteltre méltó a viselkedésed, ebben megegyezhetünk, a különbség az, hogy szerintem kötelező is (lenne) így viselkedni a gyalogosokkal szemben a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen (aka. zebrán), mert bár a törvény szövege valóban szerencsétlenül van megfogalmazva (ráférne, hogy teljesen megújítsák, mondjuk megtehették volna az alkotmányozgatás előtt), a törvény szelleme, illetve a törvényalkotó szándéka úgy gondolom, hogy az általad önként követett magatartásformát kívánja meg.
Törvényt említettem, de ez asszem jogszabály, gondolom azért érthetően írtam le :)

Timnorc 2011.06.24. 15:33:21

@titan:

Igen, érthetően.

És teljesen egyetértek Veled.

Timnorc 2011.06.24. 15:38:23

@Rong:

Nem találom.
Minden jel arra mutat, hogy tévedtem, és a bírói gyakorlat nem jogegységi határozat miatt egységes, hanem más miatt.

Abban viszont nem tévedtem, hogy igen is egységes.
Vagyis ha 35 km/h-t meghaladó a gépjármű sebesseége a zebrához érkezvén, illetve azon áthaladva, akkor nem teljesíti a kresz 43. szakasz (2) bekezdését.

Ennyi azért van:
www.origo.hu/itthon/20080917-nepszabadsag-harmincra-kellene-lassitani-a-zebrak-elott.html

www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/250826

HakapesziM 2011.06.24. 15:43:56

@vuk_: Londonban mégis ki van írva a zebra előtt: Look right, look left. Lehet mégis tanácsos körül nézni?

Rong 2011.06.24. 16:04:52

@HakapesziM: Azok is csak emberek. Ugyan annyira birkák a csak gyalogosok mint itt :)

Mr.ThomAce 2011.06.24. 16:18:06

A múltkor Fehérváron hasonló történt velem is. Csak akkor a tőlem balra eső, szembejövő sávba csúszott be a zebra közepéig autós barátunk, engem kb. fél méterre elkerülve.

dzsaszper 2011.06.24. 16:51:01

@titan: a KRESZ azt írja elő, hogy olyan sebességgel közelítsd meg a zerbrát, hogy ha szükség van elsőbbséget adni (pl. lelép a gyalogos menetközben), akkor azt meg tudd adni.

Tehát, ha van egy zebra, beláthatóan a közelében sehol senki, akkor le se kell vedd a lábad a gázról.

Ha a járda szélén ácsingózik a gyalogos tétován, akkor fel kell készülj arra, hogy mi lesz ha egyszercsak lelép, vagyis szerintem még csak a 30km/h-ra fékezés sem elég.

dzsaszper 2011.06.24. 16:58:36

@Rong: csak lakott területen kívül főútvonalon, és benne is van most is a KRESZben :)

2011.06.24. 17:03:54

@vuk_: felejtsük már el ezt a szar libsi dumát. Menj kerékagyra osztani...

dzsaszper 2011.06.24. 17:04:06

@dzsaszper: és balra bekanyarodáskor vagy megforduláskor. Vagyis, lakott területen kívül főútvonalon a bringás ne akarjon beszambázni a felezővonalhoz...

2011.06.24. 17:05:48

@krampam: levontam: ha ideges vagy ne vezess. Bringás reklámot bújtatni meg ősi román szokás.

potha 2011.06.24. 17:08:28

@xaba99: Én nem kötözködni akarok, mert értem a problémádat. Azonban az autózáshoz hozzátartozik az összes többi közlekedő is, amelynek részei a bringások is. Nem árt néha más szemszögéből is látni a világot.

De ha ennyire zavaró, akkor Én megpróbálom kerülni a továbbiakban bármiféle más járműhöz kapcsolódó poszt készítését.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 17:31:56

@HakapesziM: na es? eloszor is az inkabb arra szolgal, hogy merrol fognak jonni (FYI europaban az egyetlen orszag, ahol bal oldali kozlekedes van ;))
de itt a korulnezest nem hasznaljak ki arra, hogy "ugyis lemond az elsobbsegerol ugyhogy lehet nyomni". en nem mondtam, hogy a korulnezes nem szukseges, csak hogy itt megkapom az elsobbseget 100-bol 99x (van 1-2 elbambult), pesten 100-bol mennyiszer kapom meg? 10? jo esetben.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 17:32:36

@Pörög a lufi: ha ravilagitok arra, hogy hulyeseget mondtal, akkor az "libsi duma" :D
az ervek hianya, ugye? :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 17:41:11

@vuk_: Látom Te is törekszel az ellentét elsimítására, az autósokkal és nem generálod azt: "vuk_ · szegedbicaj.blog.hu/ 2011.06.20. 17:26:09
Demonstrative a belso sav kozepen kell kozlekedni kuvvalassan... Elobb utobb egy ilyen donteshozo ele fogsz kerulni (szo szerint), es akkor elgondolkodik :) " Véletlen ránéztem az oldalra:-) Már értek mindent:-)) Gratula, te is hozzájárulsz a kerékpárosok megszerettetését célzó kampányhoz.-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 17:42:57

@vuk_: Amikor én le mertem írni, hogy a kerékpárost szívatni kell kicsit, hadd tudja milyen, mikor ő van azon a végén, a fejem vettétek:-)) Most már legalább tudom kivel-mivel van dolgom:-) No, csak gondoltam megemlítem neked, mert látom osztod az észt, megint.-)

ex-dr. vuk 2011.06.24. 17:44:05

@Aabroncs:
mondj olyan modszert, amivel a donteshozokat ra lehet birni, hogy ne hulyeseget csinaljanak az utakon. Pl. bringasokat ne kenyszeritsenek belso savba. a konfliktust ok generaljak, nem a bringas, aki szabalyosan megy.. (de ez a masik poszt temaja, oda irj ezzel kapcsolatban :))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 17:47:47

@vuk_: Ha tudnám, nektek kötelező lenne a a sisak, a bringa út használata, a kötelező KRESZ oktatás, Az erős fényű, előre látásra is alkalmas lámpa...Azonban ha én ilyen módszert választanék autóval arra, hogy kikényszerítsem és ezt le is írnám, itt tépnétek széjjel. Csak azért tetem ide be, miket írsz, hogy képben legyen mindenki, így működik ez a Ti fejetekben. Neked lehet, az autósnak nem:-))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 17:50:58

@vuk_: Ja, igen, bocs az offért, befejezem, bár nincs tétje, kerékpáros téma megy minden fronton. Már kezdeményeztük is többen az átnevezést bringazz.blog.hu-ra. (smile nincs)

akárki lehetek:-) 2011.06.24. 17:52:10

Még mindig ezen a bringás-autós csonton rágódtok, pedig ez annyira unalmas ráadásul marha messze van az eredeti helyzettől. Nem kellene egy új posztot kérni?

ex-dr. vuk 2011.06.24. 17:54:27

@Aabroncs: az egesz amugy ironikus, egyikunk sem tervez (egyelore) ilyen jellegu demonstraciot, mivel nem celunk kibaszni senkivel (a latszat ellenere). Ha en ott jarnek, a buszsavban mennek, mert ott esszeru. mintahogyan a jardara vezetett kerekparut helyett pedig az uttesten megyek, mert az is ugy esszeru (kulonbseg, hogy az elobbi tetszik az autosoknak, az utobbi nem - pedig ugyanaz a kategoria).

Csigorin 2011.06.25. 10:23:26

@titan: "ha lelépek a zebrára, de állok a szélén, akkor sincs elsőbbségem, hiszen nem "áthaladok""

Biztos ami biztos. Lepj le, haladj at, meg ne allj, akkor biztos elsobbseged van. :)
Mert ez alapjan csak egy gyalogosrol allithato biztonsaggal hogy elsobbsege volt: akit kivasaltak a zebran.

Perillustris 2011.06.25. 11:47:44

@Szakadás: Ha pedig mégis akadályozza, mondjuk úgy, hogy a gyalogos a szélvédőbe érkezik, akkor ez van. Ugyanis a gyakorlatban nem az a helyzet, hogy a kétszer két sávos út egyik szélén elmegy az autós, mert a másikon tart még csak a gyalogos, hanem az, hogy agresszívan megállásra kényszeríti a gyalogost, avagy előtte 50-100 centivel suhan el, mert "elférek".

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 13:19:59

@akárki lehetek:-): Egy újabb bringásat?? Mert ugye jól látható, ezek pörögnek...
@vuk_: Amikor én azt írtam, hogy ha a kerékpáros szivat,mert nem megy a bringaúton, miközben a másik meg ott megy, tehát járható, én sem kell olyan nagy ívben kikerüljem, tudok én úgy is kerülni, hogy majd csak lemegy a bringaútra, mert nem fogja élvezni, ha a könyökétől öt centire megyek el, a másik poszban még a nevem, címem és a fészbúk elérhetőségem is betették a jó szándékú bringások, majd fenyegető e-maileket kaptam, hogy annyi nekem.-))Sőt még a fotóm is bent van, azóta is. Szóval így megye ez:-)) Olyan vicces ez mindig, hogy amit lehet jupiternek, nem lehet a kisökörnek, vagy hogy van ez?? A jó kis kettős mérce:-) Már megszoktam..

ex-dr. vuk 2011.06.26. 02:11:59

@Aabroncs:
tehat kozuti veszelyeztetessel fenyegeted azokat, akik szabalyt sertettek.
okos vagy. es meg csodalkozol?
mi az, hogy amit szabad?.. megis melyik biciklis fenyegette a testi epsegedet egy szabalysertes miatt?...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.26. 08:45:28

@vuk_: Na, látod, erről beszélünk. Te mehetsz az út közepén, szopatva az autóst, de én nem kerülhetem szűkebben, mert az akkor mindjárt veszélyeztetés. Ha viszont miatta vagyok kénytelen szűken kerülni, akkor oldjam meg, nehogy már egy bringást nem tudok kikerülni, azon a széles úton?? Ez veletek a baj. Ugyanazt a helyzetet sem tudjátok ugyanúgy nézni, ha autósról van szó. Nem, nem csodálkozom. Értelmes emberek lesznek hozzád hasonlóan beszűkültek, elfogultak, ha csatlakoznak egy csoporthoz. Ez, tapasztalataim szerint, nem csak a bringásokra igaz, de rájuk kiemelten. Tehát még egyszer, hogy értsd, Ha te kényszerítesz rá, hogy szűken kerüljelek, ez a dolgom, ha én kerüllek szűken, szándékos veszélyeztetés:-)))

ex-dr. vuk 2011.06.26. 12:05:39

@Aabroncs:
eloszor is nem en mondom, hogy az kozuti veszelyeztetes, hanem a jog...

"Ha te kényszerítesz rá, hogy szűken kerüljelek"
Elozesre senki nem "kenyszerit". Az ilyenek mint te mondjak azt, hogy az a veszelyes aki lassan megy, mert akkor "veszelyes elozesre kenyszerit" masokat :) Ez egesz egyszeruen nevetseges baromsag.

A "kotelezo" tartozekok es fizetesi kotelezettsegek csak a te fejedben kotelezoek, a vilagon(!) sehol nincsenek ilyenek. Vajon miert? Magyarorszagon sem lehet ezeket bevezetni az EU-s jog miatt. Az pedig nem fog megvaltozni, mert nincs ra ok! Semmi nem indokolja ezeket.

bunkokiller2 2011.06.26. 19:12:49

@vuk_: Tehát minden reggel az előttem menő kerékpáros tempójában kell mennem a növény utcáig? Miközben ott a kerékpár út, egyébként? Nem kerülhetem ki? Mert ott csak szűken tudom. Persze, ha ott menne, ahol a normális bringások.."A "kotelezo" tartozekok es fizetesi kotelezettsegek csak a te fejedben kotelezoek, a vilagon(!) sehol nincsenek ilyenek. Vajon miert? Magyarorszagon sem lehet ezeket bevezetni az EU-s jog miatt. Az pedig nem fog megvaltozni, mert nincs ra ok! Semmi nem indokolja ezeket. " Ez a baromság. Rengeteg dolog okolná ezeket, mert nálunk nincs meg ugyanaz a bringás infra, mint amikről te beszélsz. Ezt meg nem mondtam ,hogy ezek kötelezőek, tanulj meg olvasni. Csak arról beszéltem, minek kéne teljesülnie, hogy a kerékpár , ha már mindenhol közlekedik, jármű legyen. Ha jármű, így kéne lennie. Ha nem, akkor pedig irány a bringa út. Az, hogy mindent lehet, miközben még a KRESZ ismeretéről sem kell a közúti kerékpározáshoz számot adni, vicc. Nem érdekel más országokban mi van, nem is tudom, azt tudom mi lenne ésszerű és jó. A fejed tetejére is állhatsz, akkor is rossz, ami most van. Ez az oka a sok ellentétnek meg egy pár hadibarom. Olyanok akik orvosi igazolást kérnek egy, a sisaknak hála, sérülés nélkül megúszott balesetről:-)))) Kabaré.-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.26. 19:16:43

@bunkokiller2: Megint a haverom nickje. Nem értem én ezt. Néha előjön, pedig csak a fotó oldalra léptem be:-)) Mindegy, az is én vagyok:-) Ezek szerint ha fotó oldalra belépek, ott ezzel lép be és úgy marad..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.26. 19:18:35

loszor is nem en mondom, hogy az kozuti veszelyeztetes, hanem a jog..."Ja, és ha Te direkt az út közepén tekersz, mint ahogy írtad, az nem közúti veszélyeztetés. Mert azt bringás teszi és azt lehet. Hát az sincs leírva, mekkora távolságra kell kerülnöm, hogy neked jó legyen. Ahogy neked is lehet az úton menni, hogy a megfelelő embereket felidegesítsd, ahogy írod a blogodban.

Perillustris 2011.06.26. 21:51:01

@vuk_: Ne komolytalankodj már, hogy jogot kezdesz el neki magyarázni...

ex-dr. vuk 2011.06.27. 00:06:25

@bunkokiller2: meg fogsz lepodni: a kerekpar mar most is jarmu (a hatalyos jog szerint). Szoval az emlitett fizetesi kotelezettsegek es tartozekok nelkul is az. Es most jon a rossz hir: ez nem is fog megvaltozni sem Magyarorszagon, sem az EU-ban, de a vilagon sehol.
Az infranak pedig semmi koze mindehhez, nem tudom miert hozod fel.

@Aabroncs: "Ja, és ha Te direkt az út közepén tekersz, mint ahogy írtad, az nem közúti veszélyeztetés"
Pontosan, ezt veletlenul jol irtad, csak az okot nem talaltad el: azert nem, mert jog szerint nem az. Vitatkozhatsz vele, de nem erdemes. De mondok egy olyan peldat, amit talan megertesz (mert nincs benne bicikli ;)): ha valaki lokdos az utcan teged, akarmilyen idegesito is (vagy szabalytalan), nem foghatsz pisztolyt ra, de nem is verheted agyon vasruddal, mert akkor te ezzel sokkal komolyabb buncselekmenyt kovetsz el. Igy vilagos? :)

@Perillustris: szeretem a kihivasokat ;)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 08:37:52

@vuk_: :-) Mekkora vagy:-) A kerékpáros sumákság:-) A példád igazán jó, politikus példa,még ha elképesztően sánta és hazug is, de amit én először mondtam ugyanannak a dolognak a két nézőpontja:-) Nem szégyelled magad ilyenkor? Semennyi igazságérzet nincs benned? Undorító, komolyan. Embernek is ilyen vagy? Tényleg a fanatikus kerékpáros minden emberi mivoltját elveszíti? Tehát az Te kerékpáros olvasatodban az, hogy én szűken kerülöm a biciklist, az szabálysértés, de ha ezt azért teszem, mert ő az út közepén teker és én nem tudom nagyobb helyen kikerülni, akkor?? Egyébként meg azt, hogy nem fog megváltozni, csak Te gondolod. Néhányan sajnos meg fognak sérülni és meg fog változni. Ahogy a mellényig eljutunk, tovább is el fogunk, mert, szerencsénkre a döntéshozók nem olyan elvakultak, mint ti, itt páran. Rendesen betegek vagytok. Ha én ilyen szinten lennék autósként elfogult, kezeltetném magam. Volt már eset, mikor elismerte valamelyiktek egy autós jogát a kerékpárossal szemben, bárhol, bármikor?? Ne válaszolj, költői a kérdés:-) Tényleg szánlak téged..Eleinte benned még láttam reményt, de......Azért tanultam valamit. Mostantól, ha én úgy haladok az úton, hogy a kerékpáros még véletlen se férjen el, akkor ugye az nem veszélyeztetés?? Vagy az autósnak az is le van írva, hogy nem húzódhatok a felezőhöz vagy az út széléhez?? Kapom én tőletek a jó ötleteket, hogyan kényszerítsem a köcsögbringást az 5 méterre lévő bringaútra, a normálisak közé:-))

ex-dr. vuk 2011.06.27. 10:06:50

@Aabroncs:
itt egyvalami van elbaszva: az infrastruktura. ha kerekparsav lenne, maris nem tartana fel senki senkit. Ha az infra jo lenne, hasznalnak.
szegedbicaj.blog.hu/2010/06/10/hiedelmek_helyett_a_valosag_100_bol_97_bicikis_szabalyos

A szemelyeskedesed felett elsiklok most. Ervek hijan nehez mast elohozni, tudom :)

Nem fog valtozni, nemtudom megvan-e, hogy egy amerikai varosban rendszamot akartak tetetni a bringakra, es milyen csunya felsules lett belole... NEM FOG valtozni! Jobb, ha hozzaszoksz :)

"szűken kerülöm a biciklist, az szabálysértés"
Attol fugg mennyire szuken es milyen sebesseggel, az lehet akar buncselekmeny is

Perillustris 2011.06.27. 10:35:58

@Aabroncs: @vuk_: "Vagy az autósnak az is le van írva, hogy nem húzódhatok a felezőhöz"

Le: "Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni."

KRESZ-tudós.

Silent Bob 2011.06.27. 14:43:30

Csodálatos, hogy van egy post két fasz autóssal és a bringásokat szidjátok. Ti mit szívtok?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 20:14:31

@Silent Bob: Te mit szívsz, bakker? A poszt utolsó mondatára felhívhatom elvakult figyelmed? "De egy autós ne ugasson a kreszről, mert közlekedéseim során nem sok szabályossal találkozom (az a min., hogy a sebességet nem tartják be, de pl index, elsőbbség, egyirányú, zebra, piros, stb... mindennaposak)." Tényleg, megint úgy kezdődött, hogy az autós visszaüt...
@vuk_: Dehony nem..Csak szeretnéd. Véletlen került szóba, mi?? Nem kell hozzá sok, pár olyan elvakult autósgyűlölő mint ti. A linket meg el sem olvasom, mert már a cím is hazug. Ezt még te sem mondhatod komolyan,. hogy 100 bringásból 97 szabályos:-)))) Baszki, 3 talán. A minap az indexen megpróbáltak szabályzatos felszereltségű bringát fogni és nem sikerült, miről hablatyolsz?? :-) A személyeskedés pedig mindig oda-vissza. Olvasgasd magad.-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 20:19:22

@vuk_: Ja, és az örök hazugság, amiből szó sem igaz, rátok. "Ha az infra jo lenne, hasznalnak." Szemen szedett hazugság, ezért vagy hiteltelen. Aki akarja, tudja használni, ahogy az autós is a rossz úton megy, mert ott kell menni. Nincs fakultatív szabály. Szerencsére ti nem vagytok etalon, látom, használják a szerinted használhatatlant, csak a "sok" szájtépő, náci, bunkótól kell megszabadulni és béke lesz. Letakarodtok ti is a bringaútra és kész:-) Ha nem, majd megszokod a szűk kerülést, meg a jobbra tartást. Tartok én jobbra, bakker. Nem fog tetszeni a hozzád hasonlónak, aki pedig a bringaúton van, őt nem zavarom. Jó ez így .-)))A recept tőled van. Szopasd, majd megérti, te írtad:-))

ex-dr. vuk 2011.06.28. 10:03:19

@Aabroncs: hat akkor ne olvasd el :) Dugd homokba a fejed es szajkozd a hulyesegedet. Ennyit tudsz.

"csak a "sok" szájtépő, náci, bunkótól kell megszabadulni és béke lesz"
Jaja, pl. toled.

mohopasi 2011.06.29. 11:40:35

Sose fogják megtanulni az emberek, hogy gyalogátkelőnél ha ácsorog valaki, az nem városnéz?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása