Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nincs méltányosság?

2011.06.25. 10:21 :: Don Blasius

Rendre hallom és tapasztalom, hogy a kórházak és orvosi rendelők környékén mintha szándékosan nem törekednének elegendő parkolóhely kialakítására és utaznak is a büntetésekre. Pedig ide azért tényleg nem szórakozásból jönnek sokan autóval. Tamás is tudta, hogy rossz helyre parkolt, inkább azt nehezményezi, hogy nem is tudott arról, hogy megbüntették (akár figyelmeztethették volna, és arrébb áll), és szeretné ha enyhítenék vagy elengednék a bírságot. Kíváncsi lennék arra is, mi indokolja abban az utcában a megállási vagy várakozási tilalmat, tényleg van-e más oka a pénzforráson kívül?

2010.09.14-én Székesfehérváron a Távirda u. 4 szám előtti útszakaszon, mivel nem volt hely a jobb oldalon, így a bal oldalon - a várakozási és megállni tilos tábla ellenére parkoltam, az ORSZI-tól kb 20m-re, a következő okból: páromat 3 éve műtötték egy autoimmun betegséggel (colitis), melynek következtében a több műtéten esett át. Időszakosan, de mindig visszatérően hasi görcsei vannak, gyenge, a járás is nehéz neki, órak alatt képes annyira legyengülni, hogy szinte felállni sem tud. Azért pl. a mentő segítségére nem szorul, de azt hiszem mindenki el tudja képzelni, hogy érzi magát egy kiadós napok óta tartó hasmenéses és lázas állapotban - neki ez kb 2 havonta 1-2 hétig tart, megviseli keményen. Tehát, a fenti napon, az ORSZI kérésére felülvizsgálatra vittem a páromat, de mivel épp akkor is egy elég nehéz időszakban volt, a járás is nehezére esett, így kénytelen voltam a szabályt megszegve, az utca bal oldalán parkolni, minél közelebb az ORSZI-hoz.

 


Én mindvégig az autóban tartózkodtam - mivel tudtam, hogy tilos helyen parkolok, így ha bármi gond van, 1mp alatt el tudok hajtani és parkolok máshol majd (megjegyzem az utca bal oldala is és a jobb is fullon volt - tele autókkal, akik szintén ott parkoltak ). A vizsgálat előreláthatólag, mivel időpontra ment kb 15-20p lehetett, így azt hittem nem lesz gond ez idő alatt a parkolással, rendőrökkel, stb... Tehát végig az autónál voltam, pont mellettem volt egy újságos, kiszálltam,beszélgettünk az árussal, de mindvégig 1m-nél közelebb voltam az autóhoz. kb 10p múlva visszaültem az autóba, bekapcsoltam a rádiót, becsuktam a szemem és vártam. ismét 10p után, jött a párom és hazamentünk. 2010.10.06-n jött a papír a büntetésről. Furcsa volt elsőre, hiszen ott ültem a kocsiban, semmi zaj, meg se fordult a fejemben, hogy megbüntettek. A levélben link, a fotókról. Megnézem - az autó úgy van fotózva szemből, hogy csak a rendszámtábla látszik ill a motorházfedél egy része, de az, hogy ül-e valaki az autóban az nem. persze hátulról teljes
mértékben látszik az egész autó. Ilyenkor fel kell szólítson a rendőr, hogy rossz helyen parkolok? vagy látszódnia kell, hogy nem ül senki az autóban?


Kifogással éltem, benyújtottam minden orvosi papírt, az ORSZI által küldött vizságlati behívót időponttal, egy kérlemet, hogy a párom állapotára való tekintettel engedjék el a büntetést, stb. Ez után érkezett egy újabb levél, hogy én nem kezdeményezhetem ezt ill. nem élhetek fellebezéssel, mert az autó nem az én nevemen van - édesanyámé. Oké, következő levél, melyben édesanyám meghatalmaz, hogy eljárhatok az ügyben és 5000ft fellebezési díj -minden, mint a legutolsó levelükben írják, a törvényben meghatározott határidőn belül történt - tehát ez nem lehet gond.


2011.06.20-án kaptam egy levelet ismét, melyben elutasítják a fellebezési kérelmet, mert:
a) rossz helyen álltam meg, így kimerítettem az adott KRESZ-ben 15$ a) pontjában foglaltakat és mivel nem volt műszaki hibás az autó, így büntetést érdemlek - mintha nem is írtam kifogást, fellebezést, semmit.
b) nem látszik, hogy az autóban ült-e valaki.
30 napon belül fizessem be a 30.000 Ft-ot, fellebezésnek helye nincs, ha nem fizetem be, behajtják az adóhatóságon keresztül. A vicc része most jön, a levél 2011.02.01-n íródott. A posta 2011.06.20-n hozta ki. Ilyenkor mi van? írjak új levelet? vagy menjek bíróságra? Egész idáig minden olyan büntetést, ami helytálló és jogos befizettem. Ez is jogos - hiszen rossz helyen álltam meg - de ezzel az erővel nehogy rosszul legyél az autódban a bal oldalán az utcának, vagy netán meghalj - úgyis megbüntetnek még pluszban. Ilyenkor nem számít az indoklás, hogy miért áltam ott meg? Ötletek várok.

188 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés parkolás kresz lehúzás közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mi nem foglalt még 2011.06.25. 11:42:46

Ha már nem kísérted fel szegény beteget, miért nem kerestél egy parkolót.
Amikor végzett rád szól telefonon és odahajtasz.

Leadfoot 2011.06.25. 11:44:14

Most mit lehet erre mondani? Sajnálom a feleséged/élettársad/barátnőd (bocs, a "pár" szót nem szeretem), de a szabály az szabály.

Le van írva, nem szabad megállni. Akkor se, ha beteget viszel, akkor se, ha ott vagy a kocsiban (elvégre ez a megállni tilos lényege).
Ezt neked mint magyar állampolgárnak és mint gépjárművezetőnek tudnod kell. Tehát tisztában kell vele lenned, hogy ebben a helyzetben megbüntethetnek.

Szerintem ilyen esetben a törvények szerint nem is lehet méltányosságot adni, de ebben nem vagyok biztos.

mégsenem! 2011.06.25. 11:59:01

Kivétel a felső 10.000, meg akiknek hatalmuk van, azokra nem vonatkozik!

Őnekik mindent szabad kedvükre!(sajnálom a sértettet, sajnos rossz időben rossz helyen született!

Ez van!őszinte együttérzésem!

HakapesziM 2011.06.25. 12:13:57

Nincs méltányosság. Rögtön kitörni a vétkezők nyakát! Azért hazug ez a rendszer, mert nem törekszik a szabálytalan állapot megszűntetésére. Mert ha ott nem állhat meg, az szabálytalan, s ezt minél hamarabb meg kell szüntetni. Figyelmeztetni kellene: Uram, rossz helyen áll, legyen szíves távozni, különben megbüntetem! Sőt, még kerékbilincset is feltesznek, rossz helyen vagy, ott is maradsz! Régebben még élt a rendőr szóbeli figyelmeztetéssel. Mi van, ha rosszul van a sofőr? Fizesse be a büntetést, aztán ő bizonyítsa, hogy beteg volt?

daniferi 2011.06.25. 12:22:50

Én amikor pestre vittem apámat az egyik kórházba, valahova a XIV. kerületbe vizsgálatra, azt csináltam, hogy odaálltam a sorompóhoz, aztán szóltam a portásnak, hogy odaállnék az ajtóhoz, míg ő kiszáll, aztán mennék keresni kint parkolót. Ez Győrben nem probléma, sokszor még meg is kérdezik, kell-e segítség. Na de ő jött azzal, hogy olyat nem lehet és hogy képzelem, hogy engedély nélkül be akarok menni (ahogy néztem, bent valami orvosi parkoló volt). Úgyhogy maradtam ott a sorompónál az út közepén, kisegítettem az autóból, miközben a portás ott magyarázott, hogy én ott se állhatok meg, mert mi van, ha jönne valaki ki vagy be. Én meg mondtam neki közben, hogy majd vár szépen a sorára és elmenetelkor szintén ide fogok állni, ha nem enged be. Majd miután segítettem apámnak eljutni a bejáratig (a járás is nehezen ment neki), kitolattam onnan és két utcányira megálltam szabályosan egy parkolóban. Talán ilyet akart elkerülni a posztoló is.

Én is álltam meg megállni tilos táblánál (este, nulla forgalom, senkit se tartottam fel), míg haver bement a non-stopba, mellém is állt egy rendőrautó, kérdezte, van-e jogsim és tudom-e mi az a tábla mögöttem. Mondom neki, megállni tilos. Kérdi, hogy akkor az mit jelent. Mondtam, azt, hogy keresek egy parkolót és ott várok haveromra. Majd helyeselt, megvárta, míg átállok a parkolóba és elhajtott :) Azóta jobban figyelek az ilyenre is :)

dr. _mmm_ 2011.06.25. 12:37:18

Ha tudod hogy 15-20 perc a várakozás akkor miért kell a tilosban állni?

megállsz->kiszáll->te elmész

ha vége a vizsgálatnak felhív telefonon, te meg előállsz a hintóval.. kb 2x1 percet lettél volna ott.

Ilyenre -remélem- nincs méltányosság.

(a tököm kivan azokkal akik azt hiszik ha ülnek a kocsiban akkor lehet szabálytalanul várakozni/parkolni)

8Gbit 2011.06.25. 12:46:39

Sok okos ember osztja itt az észt,de senki nem figyeli a valódi kérdést!

Tisztában van vele a poszt írója,hogy tilosban parkolt, nem ezen kéne lovagolni!

Az a fő probléma,hogy nem figyelmeztették,h "Elnézést uram rossz helyen parkol, vigye el innen a járművét"...

Igen régen volt ilyen és ennyivel is lehetett volna intézni a dolgot itt is. Vannak még emberek,akik értenek a szép szóból is:)

Leadfoot 2011.06.25. 12:48:12

@HakapesziM: "Uram, rossz helyen áll, legyen szíves távozni, különben megbüntetem!"

Igen, lehetne ilyet. De nem kötelessége. Aki 20 percet várakozik ott, ahol 1 másodpercre se lehetne megállni, az vágjon jó pofát a büntetéshez, ha megkapja.

Leadfoot 2011.06.25. 12:49:48

@daniferi: Csak mondom, ezt a sorompós sztorit már én is eljátszottam. Aztán épp a szirénázó mentő akart bemenni, nem kicsit volt szar. :-(

pd_ 2011.06.25. 12:50:40

A felvezető szöveghez: az indokolja a megállási tilalmat, hogy az út egyik fele parkolózóna, és ha a másik felére is odaállnak az autók, baromi nehezen lehet elférni, mert szűk az utca. A gyalogosok meg természetesen cikáznak keresztül-kasul, autók mögül, takarásból, mert tele van üzlettel az egész út. Ennek ellenére végig ott állnak a bal oldalon is, és pl. egy árut szállító autó sokszor el sem fér köztük.

Várakozáshoz: Az út legelején (kb. 100 méterre a kórháztól) van egy fizetős parkoló, olcsóbb, mint az utcán parkolás, és mindig van hely. 20 percre lett volna kb. 50 Ft a díj (a Távírdán 170 Ft egy óra).

dr. _mmm_ 2011.06.25. 12:51:03

@8Gbit: Aham.. ennyi erővel akkor lehetne ilyenek is:

"Uram túl gyorsan ment.. legyen szíves legközelebb lassítani."

"Uram Ön szembe ment a forgalommal.. legyen szíves legközelebb a helyes menteirányban haladni"

és még sorolhatnám...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 12:59:40

@mi nem foglalt még: "Ha már nem kísérted fel szegény beteget, miért nem kerestél egy parkolót.
Amikor végzett rád szól telefonon és odahajtasz." Szerintem így az első hozzászólással vége is lehetne a történetnek.. Teljesen igazad van. Életemben egyszer fizettem pótdíjat, akkor is kórháznál.Pontosan 16 percet késem. Késtem?? Ja. Befizettem. Mérgesen, de be.

Semmi jelentősége nincs,a betegségnek, csak konkrét vészhelyzetben, arra pedig van jogszabály.Tolerancia a fenti helyzetig terjedhet. Oda áll, elmegy...Ez rendben lenne.. Az ismerősöm, valódi vészhelyzetnél piásan ült a kocsiba és meg is úszta. Azonban ő tényleg egy járóképtelen, rosszul lévőt vitt az ügyeletre, amit be is tudott bizonyítani.

HakapesziM 2011.06.25. 13:00:37

@woodooman: Velem történt ilyen. Kb. 8 éve lefényképeztek lakott területen hetven-valahánnyal, és elengedett a rendőr egy fillér bírság nélkül. Régebben előfordult szóbeli figyelmeztetés. És még ma is eszembe jut, ha arra járok. Sokszor többet ér egy figyelmeztetés, egy jó rendőr, ha teheti, s nincs a mindenáron való pénzbeszedésre kötelezve, ejárhat, eljárhatott így. Németországban is volt példa, hogy csak "megintett" a rendőr, nem került pénzemben.

Tibi88 2011.06.25. 13:02:16

@daniferi:

Én ilyesmit hajnali 4kor játszottam el Újpest központban. Beálltam a buszmegállóba (nem az éjszakaiba, az arrébb van) mert ott van a kajálda. Kikértem szépen a szendvicsemet, már bele is kezdtem amikor megállt a rendőr, és kérdezte, hogy kié az autó. Jelentkeztem, mondta hogy álljak el, különben megbüntet és amúgy is akadályozom a buszt... Nem akartam vitatkozni a menetrendről vele hajnalban :)
Amúgy meg a rendőrök is ott szoktak parkolni ha enni akarnak este. Később eljátszottam ugyan ezt, csak akkor ott állt a jard is. Beálltam mögé, egy asztalnál megkajáltunk, és a végén egy szevasztokkal elköszöntek...

pd_ 2011.06.25. 13:05:31

Egyébként pedig ha "a levél 2011.02.01-n íródott. A posta 2011.06.20-n hozta ki."

2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól:
33. § (1) A határozatot, az eljárást megszüntető végzést, valamint a másodfokú döntést hozó hatóságnak az első fokú döntést megsemmisítő és új eljárásra utasító végzését az (5) bekezdésben meghatározott időponttól számított harminc napon belül kell meghozni és gondoskodni a döntés közléséről.

Ezt nem igazán teljesítették ez esetben. Ezért tehát a büntetést ne fizesd be, és a 33/A szakaszra hivatkozva követeld tőlük a 10.000 forintodat.

33/A. § (1) Ha a hatóság a rá irányadó ügyintézési határidőt az ügyfélnek és az eljárás egyéb résztvevőjének fel nem róható okból túllépi, köteles az ügyfél által az eljárás lefolytatásáért megfizetett illetéknek vagy díjnak megfelelő összeget, ha pedig az ügyintézés időtartama meghaladja az irányadó ügyintézési határidő kétszeresét, az ügyfél által az eljárás lefolytatásáért megfizetett illetéknek vagy díjnak megfelelő összeg kétszeresét az ügyfél részére visszafizetni.

No persze csak ha valóban úgy vannak a dolgok, ahogy szerepel a levélben.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 13:07:34

@8Gbit: Ez butaság, már elnézést. Tehát csak akkor kell normálisan megállni, ha a hatóság szól? Ha meg nem jár arra, akkor lexarhatja?? Ne már...Ez az ország már rég nem az az ország ahol még működhetne, mint ámérikában, odagurul a yard, csak nyom egyet a szirénán és a polgár már húzza is a csíkot, elnézést biztos úr!!! Itt nincs ilyen kapcsolat a yard, vagy a közterületes, és a polgárok közt. Ez az ára annak, ha állandóan szapulva, fikázva vannak. Nehezen várható el, szerintem, hogy jó fej legyen..Ráadásul a vélemény, az elvárás sem egyforma. Szerintem, ha tetszik ha nem, akkor járok jobban ha büntet. Nekem jobb, mert kevesebb lesz a sok tilosban, rossz helyen parkoló én meg nem szoktam úgy megállni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 13:11:31

@pd_: Ha közterületes büntet, és nem kapok erről harminc napon belül semmit, mi a helyzet?? Volt egy ilyen sztorija egy rokonnak, most nem rég és 40 napon túl jött meg a csekk, a helyszínen csak fecnit kapott, amire rá volt írva, 8000 Ft-ért parkolt ott. Aztán kb. 40 napig semmi. Aztán meg jött a 8000, de azt meg nem fizette be, határidőre...Most itt tart..

Magus-A6 V6 TDI 2011.06.25. 13:15:07

Rohadt pénzbehajtó brigád mindegyik, rendőrség, közteresek. Én a parkolásra mindig figyelek, csak néha a gyorshajtás...
Szóval kell a pénz az aktuális hatalomnak nagyon, gusztustalan egy ország ez.

Leadfoot 2011.06.25. 13:30:23

@Magus-A6 V6 TDI: Tényleg... megbüntetik a szabálytalankodókat. BOTRÁNY!

Magus-A6 V6 TDI 2011.06.25. 13:54:12

@Leadfoot: Félreértesz, engem is sokszor megbüntettek, hozzáteszem mindig jogosan, nem is ezzel van bajom, aki elcseszi viselje a következményeket. Én a mértékkel nem értek egyet, egy szabálytalan parkolás ne 30000 legyen már! Erre akartam célozni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 13:57:49

@Magus-A6 V6 TDI: ? Hanem? Ha ennél kevesebb lenne, már mozdulni sem lehetne a városban. Alap, szerintem ennyi, különben semmi visszatartó ereje. A mozgáskorlátozottért pedig 100.000 Ft alatt el sem kezdeném.

Leadfoot 2011.06.25. 14:00:39

@Magus-A6 V6 TDI: Egyetértek az előttem szólóval. A büntetési rendszer nem jótékonysági intézmény. A büntetésnek az a lényege, hogy fájjon.

Bár annyit hozzátennék, hogy valamilyen arányosságot mindenképp bevinnék a rendszerbe, mert van, aki a 10ezret is megérzi, és van, aki a 100ezren is csak röhög.

Magus-A6 V6 TDI 2011.06.25. 14:00:44

@Aabroncs: Hát a fene tudja, nekem volt már 100-es büntim, nem kívánom senkinek, mondjuk azóta már a sárgánál fékezek :)
A mozgáskorlátozott helyes büntetéssel egyetértek, oda mehet a 100e.

Magus-A6 V6 TDI 2011.06.25. 14:04:58

Ebbe a rendszerbe nem lehet arányosságot bevinni, aki autó tart annak számolni kell a ilyen kiadásokkal is. Vehetjük ezt is "adónak"

dr. _mmm_ 2011.06.25. 15:02:43

@Leadfoot: Nem nagyon tudsz arányosságot belevinni. Egy 10+ éves 400e piaci értékű (pl suzukival) is el lehet érni városban a 120-130+ tempót. És egy vadi új 30m+ kocsival is.

Fizetés alapján? Hidd el akinek drága kocsija van az sincs sokkal a minimálbér fölé bejelentve (főleg saját cégben)

Én véleményem az hogy a büntetésnek legyen nagy visszatartó ereje, és fájjon... nagyon is fájjon. (személy szerint még emelnék bizonyos büntetéseken)
Bele lehetne venni olyat hogy pl a 3ik gyorshajtás után (sofőr - kocsi ugyan az) 6 hónapra nem csak a jogsit veszik el hanem a kocsit is.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.25. 15:18:31

Érdekes, hogy mennyi álszent kommentelő van itt :) Persze kint az utcán senki sem ilyen szabályos...:)))

pd_ 2011.06.25. 15:23:32

@Aabroncs: Hát attól függ, miféle fecnit kapott a helyszínen és mi volt a szabálytalanság. Ha rendes fizetési felszólítást csekkel (mint amit a parkolótársaságok osztogatnak), akkor az gondolom fizetési felszólítás volt, a levelet meg ez esetben azért kapta, mert nem fizette be időben.

Ha viszont közigazgatási eljárást indítottak ellene, akkor annak megindításáról 8 napon belül értesítést kellett hogy kapjon (8 napon belül postázniuk kellett a levelet, nem elég ha a levél végén van az a dátum).

2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól:
29. § (3) Ha törvény vagy kormányrendelet eltérően nem rendelkezik, az eljárás megindításáról
a) a hivatalból indult eljárásban az ismert ügyfelet az első eljárási cselekmény elvégzésétől,
b) a kérelemre indult eljárásban - az eljárás megindítására irányuló kérelmet benyújtó ügyfelet kivéve - az ismert ügyfelet a kérelem beérkezésétől
számított nyolc napon belül értesíteni kell.

(5) Az értesítésnek tartalmaznia kell:
a) az ügy tárgyát, iktatási számát, az eljárás megindításának napját és az adott ügyfajtára irányadó ügyintézési határidőt, az ügyintézési határidőbe nem számító időtartamokat, az ügyintéző nevét és hivatali elérhetőségét,
b) az iratokba való betekintés és a nyilatkozattétel lehetőségére irányuló tájékoztatást,
c) hivatalból indult eljárásban az erre történő utalást, kérelemre indult eljárásban a kérelmező ügyfél nevét,

Ha ez nem történt meg - ismételten, közigazgatási eljárás esetében -, akkor az ügy tárgytalan, eljárási hibára hivatkozva kérni kell az eljárás megszüntetését.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.25. 15:50:32

teljesen egyertelmu, fizessen, tilosban allt meg
fel sem kellett kisernie a "parjat" tehat eppen eleg lett volna a kiszallas idejere megallni, aztan elhajtani parkolot keresni es visszasetalni, megvarni a "parjat", amikor jon akkor elmenni a kocsiert es felvenni
ja, hogy ehhez gyalogolni kell
/ mobil eseten meg egyszerubb, nincs mindenkinek/
sokszor nem veletlenul nem szabad megallni, esetleg eppen egy mentonek leszel utjaban stb.
azt meg hogy nem szoltak?
azert ha en a kocsimban, vagy mellette, vagyok eszrevennem ha fotoznak
igy jartal

CoIie 2011.06.25. 16:57:15

Van egyfajta orvosi papir, ami felment a megállni/várakozni tilos tábla hatája alól (1 óra időtartamra, szélvédő mögötti 'tárcsa' alkalmazásával) : ez a mozgáskorlátozott igazolvány!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 17:12:04

@pd_: Tilosban parkolás, majd mire visszament egy sima közterületes papír volt a szélvédőn, csekk nélküli. Csak a büntető cédula. Aztán 40 nap csend és utána a papír,csekkel, hogy fizethet. Én is azt mondtam, hogy meg lehet ezt támadni, akkor valószínűleg igen. Köszönöm a segítséget, továbbítom.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.25. 17:12:54

@8Gbit: egyrészt figyelmeztetésnek ott a tábla. Mit szeretnél még azon kívül? Kérvényt is nyújtson be, hogy húzz el onnan?
Másrészt ha figyelmeztetget, és odábbállsz, abból nem gurulnak a forintok 1st Viktorkirájung kincsestárába.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.25. 17:14:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...: nem kell a púder. Te sem azzal szoktál hencegni, hogy minden szabályt betartasz ;)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 17:16:37

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Arra gondoltál már, hogy az utcán ezek az emberek szabályosak? Legalább annyira, hogy ami megoldható szabályosan pár méter sétával, akkor nem kockáztatnak több tízezres bírságokat? Én sosem parkolok szabálytalanul, a parkolásnál nem szempont számomra a távolság, ha ezért megbüntethetnek. Én vagyok hülye, vagy aki 30.000 Ft-ért inkább ott állt és kockáztatott??Szerintem, de lehet, hogy tévedek, van egy szabályszegő réteg, ők rengeteget fizetnek, a többi ember nagy általánosságban szabályos. Vagy az ciki, hogy engem még eddig egyszer büntettek életemben, azt is csak egy 50 vs 69 km/óra?? Ezenközben olvasom itt, van aki már többször is fizetett? Megőrülnék ha arra kéne melóznom ,hogy fizessem a szabálytalanságokat.

Tibi88 2011.06.25. 17:24:01

@Aabroncs:

Tegnap, vagy 2 nappal ezelőtt írtad nekem, hogy ha 2 helyre áll valaki, akkor te direkt ráparkolsz. Most meg hogy sosem parkolsz szabálytalanul. Ez kicsit lehetetlen... :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 17:30:13

@Tibi88: Ironizáltam, ha nem vetted volna észre:-) Úgy látszik nem ment át. Egyébként itt a legtöbb ember szerint az nem szabálytalan, szerinted sem:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 17:32:29

@Tibi88: Elmondom az igazat, ez becsi szó! Pár hónapja egyszer a Savoya parkban megpróbáltam. Mondtam az asszonynak, tessék, itt van két hely, én is leszek most bunkó és ráálltam a csíkra. Kiszálltunk, elindultam az áruházba. Lehet, hogy velem van a baj, de isten lássa lelkem, pár méter után inkább visszamentem és beálltam a két csík közé. Nincs az autómon ismertető jel, már nem az Audim van, amin volt. Egyszerűen nem megy:-)))

Tibi88 2011.06.25. 17:39:27

@Aabroncs:

Nem jött át, mert sokan vannak akik tényleg megcsinálnák... :)
Tegnap amúgy pont erre a parkolós szitura gondoltam. A4es kombi parkolt a bevásárlókocsiktól 1 hely távolságra mértani pontossággal a két vonal között. A tároló és közé benyomta magát egy transporter, de egy 10 mp-ig néztem, hogy hogy sikerült kiszállnia ebből a sofőrnek. Ferdén állt, a hátulja az auditól nem volt 5 centire, a vezető oldali ajtó meg 30 centire volt a jobb 1től. Lehet hátul jött ki :)
Szlovák rendszámos volt az audi, lehet azért állt rá így. De egy ilyennél rájön a frász a tulajra, hogy megnyomta e a kocsiját a hülye aki beállt mellé.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 17:45:54

@Tibi88: Látod ezt mondom, ha az Audi nem a csíkokra áll, hanem a két csík közé, jobban jár. Én állítom, azoknak verik össze az autóját, akik ezt csinálják. Ettől aztán még inkább igazolva érzik, amit gondolnak és így tovább, és így tovább:-)) Nem értem én ezt.-) Mondjuk szó nélkül nehezen állom meg, ha látom.

Tibi88 2011.06.25. 17:48:15

@Aabroncs:

"1 hely távolságra mértani pontossággal a két vonal között"
Félreértetted :D az audi olyan szabályos volt amennyire csak lehet, erre meg ráparkolt faszul a VW. Ezután meg nem biztos hogy normálisan fog parkolni az audi.

Altaïr 2011.06.25. 18:42:20

@hagyma: Szerintem inkább hanyagold ezt a fellengzős dumát.

Lehet hogy az usában bemondásra is megbüntethet a zsaru, meg nem beszélhetsz vissza mert még le is sittelnek mert úgy tartja kedvük, itt viszont az összes egy lehúzós élősködő szemétláda, aki csak a pénzre utazik. Így hát teljesen jogos, hogy minden lehetséges és törvényes eszközzel fel kell lépni ellenük.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 19:33:19

@Tibi88: Ja! Értem. Lehet, de szerintem csak magával szexel ki:-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.25. 19:36:42

@donfuligjimmy: Nem hát :) De én legalább nem tagadom, mint az ide kommentelők 90 százaléka :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.25. 20:15:07

@Altaïr: kerlek idezd, mivolt a hozzaszolasomban "fellengzos"
az USA-ban nyugodtan beszelgethetek a rendorrel, ugy mint barki massal, nem tudom miert beszelsz ilyen fellengzosen az USA=rol mikor lathatoan fingod sincs rola mi van itt

namost
jelen helyzetben a posztolo sajat bevallasa szerint is mintegy 20 percet a megallni tilos tabla ellenere parkolt, amirol tudott is, raadasul nem hiszem el hogy vegig a kocsinal volt, ha nem vette eszre hogy lefotozzak
megbuntettek
mi az istenert ne basztak volna meg?
es most fellebbez, levelez, posztol, pedig a helyzet egyszeru

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.25. 20:42:26

@mégsenem: persze ove a pont
en meg lerugom mondjuk a vesedet , azutan majd reklamalok, hogy nem szolt senki, hogy nem szabad mas vesejet lerugni
/van az a kerek tabla a voros x-el,
na ott megallni tilos
az elso 6 legfontosabb tabla kozott van kb.
de ha mar ott allt meg, mert lusta volt, vagy ideges, akarmi, akkor allt volna a gep mellett es sasolt volna mindenfele, nem jon-e valami rendor, vagy fenykepezos akarki es ha jon akkor elhuzott volna izibe

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.25. 20:48:05

bezzeg ha egy rendorkocsit sikerulne ilyen helyen lefotozni, jonne a frocsoges, 400 komment stb.
a szabalyokat be kell tartani
rendkivuli esetek lehetnek
ez nem az volt

Pityubácsi 2011.06.25. 21:37:35

legközelebb kinyitod a motorháztetőt és kirakod a háromszöget az autó mögé.
műszaki hiba miatt bárhol megállhatsz.
ennyi meg egy bambi.

misi46 2011.06.25. 22:52:46

@hagyma: Remek a blogod, irigyellek a bátorságodért!

8Gbit 2011.06.25. 22:57:17

@Aabroncs: Amit írsz, az oké. Ahol tilos megállni ott tilos.

A kommentemmel arra akartam célozni, h eltűnt a figyelmeztetés a rendőrségből. Kapsz egy büntetést és el vagy intézve... Akinek van lóvéja leszarja a traffit, kijön csekk és ugyanolyan semmilyen arccal befizeti a postán a csekket,de a problémát nem oldja meg. Ettől ő még legközelebb ugyanúgy gyorsan fog menni. Ebből azt akarom kihozni,hogy olyan "leszarom" világban élünk és eltűnt az emberekből a kulturált kommunikáció, a segítőkészség és még sorolhatnám.

8Gbit 2011.06.25. 22:58:05

@woodooman: Nem érted a lényeget.

Amiket meg írtál az nem egyenesen arányos azzal,amit a posztoló csinált (bár mindegyik helyzet szabálytalan).

8Gbit 2011.06.25. 23:02:09

@donfuligjimmy: 2 kommentel feljebb írtam, a pénz nem feltétlenül old meg mindent.
A rendőrnek a rendet kell fenntartania és nem zsebeket tömködnie. Továbbá az is tény,hogy elvesztették a hatalmukat. Lásd pl. lefizetik a rendőröket. Régen nem volt visszabeszélés a rendőrnek, meg fellebbezés 3x. Úgy gondolom átestünk a ló másik oldalára...

Bocs, ha én is átestem a ló túloldalára:)

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.25. 23:08:34

Nem mindegy, hogy várakozni tilos, vagy megállni tilos! Ha csak várakozni, akkor nem jogos a büntetésed, mert ők nem tudják bizonyítani, hogy nem voltál az autóban. Ha megállni tilos, akkor bizony jogos, de itt is felmerülhet még, hogy mennyire tudják hitelesen bizonyítani, hogy a képek akkor és ott készültek, és biztosan mind a te autódról (ez abban az esetben lehet fontos, ha a hátulról készült képen nem egyértelmű a rendszám).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.25. 23:16:12

@misi46: kosz
hat batorsag volt, bejott
@metal: hat igen azt irja varakozni illetve megallni tilos
gondolom az utobbi
varakozni tilosnal nem buntethetnek meg ha a kocsinal vagy

mégsenem! 2011.06.25. 23:18:02

De 5.000-et amúgy is fizetett, akkor már azért a mai átlag kisebb keresetűek részére nem elég büntetés?

Na, itt lenne az emberséges méltányosság, de te "HAGYMA" minősíthetetlen vagy.

Ráadásul, a beteg felesége?

Persze a milliós, meg a milliárdos ......büntetlenül megúsznak mindent, igaz?

mégsenem! 2011.06.25. 23:21:41

@hagyma:
sztem te skrizofén vagy, remélem nincs jogosítványod?

Mert közveszélyes amiket írkálsz!!!!

mégsenem! 2011.06.25. 23:33:00

A moderátort pedig kérném szépen, hogy ne fenyegessen a "Hagyma", hogy lerúgja a vesémet, mert ez már fenyegetést ki meríti jogilag, ami büntetendő cselekmény!

Előre is köszönöm intézkedését!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.25. 23:39:37

@mégsenem: szerintem e ket bejegyzesed alapjan az elmebetegseg jelei sokkal inkabb allnak fenn nalad mint nalam a skizofrenia
bar erosen tartok tole, fogalmad sincs mit jelent az , ha valaki skizofren
de itt az internet
nezz utana
tanulni mindig erdemes
/ tovabba: hasonlat, pelda, feltetelezes stb.
hagyma kis m mert noveny, ki meriti= kimeriti, ha az igekoto az ige elott all...
masodik osztaly,
mas kerdes?/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.25. 23:42:05

@mégsenem: ja es a kerdesedre nem is valaszoltam
jelen pillanatban van magyar jogositvanyom, bar tenyszeruen lejart, szukseges orvosi igazolas, ha hasznalni kivanom
azonkivul nemzetkozi
lejart flroidai
elo kentucky es meg elobb north carolinai

mégsenem! 2011.06.25. 23:50:43

@hagyma:

Tudod mit, veled nem vitatkozom, mert azt tartom, az okos enged, a szamár szenved!

Szép estét! Csak ne csináljál kárt magadban!

De másokban sem!!!!:DDDDDDDDDDD

mégsenem! 2011.06.25. 23:53:34

mégsenem 2011.06.25. 23:33:00
A moderátort pedig kérném szépen, hogy nefenyegessen a "Hagyma", hogy lerúgja a vesémet, mert ez már fenyegetést ki meríti jogilag, ami büntetendő cselekmény!

Előre is köszönöm intézkedését!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.25. 23:57:16

@mégsenem: dontsd el, hogy a vesedet felted, vagy engem:)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 23:57:19

@hagyma: :-) Teljesen egyet értünk, mindkét dologban.-) megsenemet illetően is.-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.26. 00:01:29

@8Gbit: Nos, meglehet, de ha nem büntetnének, akkor, attól tartok, tovább romlana a helyzet, Szerintem a posztolót egy olyan dologért büntették meg ,ami simán elkerülhető, lusta volt. A többi, már elnézést, duma. Ha nem akart volna bajt, elmegy onnan és visszamegy, mikor kell. Ennyi lett volna. Én egészen biztosan ezt teszem. Életemben egyszer álltam be a tilosba, még a kuplungon volt a lábam, már ott állt a yard, pedig máskor sok surmó ott áll meg és ott tényleg fél km-t kell gyalogolni, ha oda akarsz menni. Ahogy megláttam őket, már el is mentem. Erre én nem vagyok kíváncsi, hogy ezért megvágjanak, egy ilyen pitiségért.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.26. 00:03:38

@Aabroncs:
ah, nem baj ha nem ert valaki valamit, vagy valakit, vagy nem akar
most attol felek jon a gonosz moderator es kapo egy nagy ban-t, sot talan fel is jelent
veszelyes ide irni

8Gbit 2011.06.26. 00:14:37

@Aabroncs: Egyet értek,hogy nem lehet állandóan figyelmeztetni az embereket és hibásan döntött mikor a tábla ellenére megállt. Amit írsz nyilván egy helyesebb megoldás.

Azt akartam előhozni,hogy elmaradt ez a jó szokás (mármint a figyelmeztetés).

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.26. 00:15:36

A posztoló hülye vagy rutintalan.
Nem azért kell bent ülni, ha tilosban parkolsz, hogy rajta legyél a fotón, hanem azért, hogy NEM TUDJON LEFOTÓZNI SENKI A TUDTODON KÍVÜL!

Lefotózták a kocsit a tilosban = Ez van
Azt hiszed, hogy végig a közelben voltál, mégsem látszik semmi = Valaki itt lúzer...

Egyébként én is megálltam volna a tilosban, csak nem szálltam volna ki beszélgetni az újságossal, akinek lehet, hogy ki van adva, hogy vonja el a tilosban parkoló autósok figyelmét...

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.26. 00:21:43

@mégsenem: Nördöcske, téged honnan szalasztottak? A moderátornak tegnap lerúgtuk a veséjét, ezért megbüntettek mindenkit. Most is büntetésből írogatunk.

Egyébként hagyma ősposztoló, ha ő le akarja rúgni a vesédet, akkor az megtiszteltetés. Ne a moderátort hívd, hanem a fotósokat, hogy meg tudd örökíteni ezt a rendkívüli eseményt!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.26. 00:37:32

@tundrazuzmo: de nem akatrom, mert erkolcsi aggalyaim vannak
+ meg a torveny is bunteti
sok ez a lelkemnek
@8Gbit: ez jogos, hogy lehetne figyelmeztetni, de nem ertem a szitut, ah ott vagyok a kocsiban/mellett/ es nem veszem eszre az intezkedest,akkor lehet a fotos legalabb annyira nem vesz eszre engem, tehat ? hogy figyelmeztessen?
en is alltam mar meg tilosban, ugy jart a fejem mint a szelkakas hurrikankor

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.26. 00:48:48

es megallni tilos eseten, meg ha felfedezem a kozelgo kozeget, akkor is nagyon jofejkent szepen kerve es elosonva uszhatom meg a buntetest
varakozni tilosnal nincs gond ha ulsz a kocsiban, felteve ha latod az intezkedest, nem alszol, vagy ket sarokkal arrebb beszelgetsz az ujsagossal

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.26. 00:49:16

@hagyma: Persze, hogy nem akarod, ezt lehetett tudni. Meg nem is volt ez valódi fenyegetés. Nem is értem, hogy létezhetnek olyanok, akik látják az írást, mégsenem értik a szavak értelmét.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.26. 01:02:42

@tundrazuzmo: hat kb ezt nem ertettem en sem
mi is a baja?
az OK hogy en diagnosztizaltan skizofren vagyok
szerinte
de ha igy lenne, akkor torvenyileg vedve vagyok:)
na ugorgyunk, mondana Posalaky
a lenyeg a posztolo duplan bena volt
megszegte a KRESZ-t, es nem vette eszre hogy fotozzak
ez 30 k...
ket sulyos hiba...
tenyleg sajnalom, tudom, sokaknak sok penz ez
nekem 4 100 VOLT A LEGNAGYOBB BUNTETESEM/ lejart jogsiert, dehat nem tudtam csinaltatni, mert illegalis voltam, hat nem volt orom
100 dollarbol egy kisebb tv-t tudsz venni, vagy ketszer fullra tankolsz, de jogos volt, befizettem
ez van

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.26. 01:05:04

ja es lehetne tenyleg meltanyossag is
mindig van
eletveszely, megindulkt a szules, elsosegely
lehet rendkivuli helyzet amikor nem a KRESZ az elso
de itt errol nincs szo
ezert nem jogos a meltanyossag, gondolom a hatosag is igy gondolta
ahol mar 25 ezerre lehet buntetni egy bringast mert nappal nincs lampaja...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.26. 01:06:04

@hagyma: $ 100, nem 4100 :)
bebaszna,a zert mar kocsit veszek:)

Integrált Szerverterror 2011.06.26. 01:15:23

Kedves poszterem, objektív büntetésnél nincs lehetőség méltányosságból a büntetés mérséklésére. Lehet jajveszékelni meg ruhát tépdesni de ez a törvény.

Viszont ha két rendőrségtól jött levél között eltelt több, mint hat hónap, akkor elévült az ügy. Ha nem, akkor max a bíróságra lehet menni. De erről egy közlekedési jogászt kellene megkérdezni. Azok itt nincsenek.

Timnorc 2011.06.26. 08:42:23

Általános hozzászólások:

1) Közigazgatási eljárásról van szó. Ez tutinak tűnik.

2) A bírság kiszabásával szemben törvényes határidőn belül, meghatalmazás csatolásával, egyébként az illeték lerovása mellett fellebbezés lett benyújtva. Ez a történetből így derül ki számomra.

3) Vagyis a fellebbezést az összes irattal együtt a bírságot kiszabó szerv felettes szerve bírálja el (kivétel persze, ha annak hatására a bírságot kiszabó szerv visszavon, érdemben módosít...).

4) Ezekből számomra az következik, hogy a 2011. február 01-én íródott levél vagy a felettes szerv II. fokú döntése (és az I. fokú hatóság "mezitláb" továbbította azt), vagy pedig az I. fokú hatóság II. fokú döntést megküldő irata.
Ha az első az igaz, akkor mindenképp' határidő mulasztás áll fenn, mivel II. fokú hatóságnak, a hozzá érkezett fellebbezést meghatározott időn belül el kell bírálnia (asszem 30 nap).
Ha viszont a második lehetőség áll fenn, vagyis a II. fokú döntés kiadmányozási ideje megfelelő, tehát az elbírálás időben megtörtént, akkor más a helyzet. Ez esetben nem tudom a választ. Kérdezz meg egy jogászt. Valahogy úgy van előírva, hogy a II. fokú döntést az I. fokú hatóság útján kell kézbesíteni. De nem tudok határidőről.
Viszont mindig a kézbesítés iránti gondoskodás számít. Vagyis a postára adás dátuma.

5) A volánnál ülő/nem ülő személy ügyében meg csak annyit, hogyha várakozni tilos hatálya áll fenn, akkor a volánnál ülve sem szabad.
Az más kérdés lett volna, ha nincs várakozni tábla, hanem csak parkoló, akkor oda jó lett volna a volánnál-ültem-nevű-kifogás, hiszen akkor nem parkolsz, hanem várakozol.

Timnorc 2011.06.26. 09:02:51

A korábbi hozzászólásom 5) pontjához még valami:

Az EU-ba lépés előtt nagy kamionforgalmat lebonyolító, de a belépés után feleslegessé váló határátkelőhelyeken viszonylag nagy méretű kamion terminálok maradtak.
Ezen terminálok bejáratainál olyasmi kiírást eszközöltek, hogy "nem parkoló", vagy "parkolni tilos". Aztán amikor a hatóság rájött arra (lehet, hogy konkrét esetek kapcsán), hogy ha a kamion sofőr a kabinban van, akkor az nem parkolás, kirakattak várakozni tilos táblákat. Na, ez már működött.

hawkeye 2011.06.26. 09:08:11

@8Gbit:

Véleményeddel késtél pár évtizedet.
Mióta a rendőrség kifejezetten profitorientált cég, egyáltalán nem áll érdekükben a figyelmeztetés, hiszen akkor esetleg kevesebb lenne a bevétel.

Ennek a fedőszövege az, hogy a mi érdekünkben... :(

HakapesziM 2011.06.26. 09:09:12

@Timnorc: Hozzáfűzném, más országokban, a többi úniós határokon a korábbi terminálokat bővítették, éttermek, zuhanyzók létesültek. Nálunk lezárták, úgyis túl sok a kamionparkoló, minek az?

Altaïr 2011.06.26. 09:18:37

@hagyma: Látom, még mindig nem sikerült felfognod: nem az a baja a posztolónak, hogy megbüntették, hanem hogy nem küldték ki időben neki a papírokat.

Erre a mondatodra meg:
"nem tudom miert beszelsz ilyen fellengzosen az USA=rol mikor lathatoan fingod sincs rola mi van itt"

Azt tudom mondani, hogy:
Nem tudom, miért beszélsz ilyen fellengzősen Magyarországról, amikor láthatóan fingod sincs róla, mi van itt.

Egy magyar billentyűzet meg kábé 2000 forint.

8Gbit 2011.06.26. 10:16:11

@hagyma: Ez jó: "ugy jart a fejem mint a szelkakas hurrikankor" Én is így szoktam. Egyébként a posztolót lehet térfigyelő kamera alapján büntették meg:) Ott nem igazán sanszos a figyelmeztetés:)

8Gbit 2011.06.26. 10:17:16

@hawkeye: Nem késtem el,csak most mertem leírni a frankót:) Tudod a bátorság ebben a nagy demokráciában:)

"streetfighter" 2011.06.26. 10:29:51

Ezért nem kell görcsölni a szabályok betartásán.
Ha meg néha megbüntetnek, akkor simán be lehet fizetni, mert naponta megtehetnék. :)
Főleg a gyorshajtásra gondolok.
Mellesleg bírom itt a sok, minden "szabályt betartó" eminenseket. Egy kicsit büdös van itt.

Büszke_troll 2011.06.26. 11:01:27

@mégsenem: "Kivétel a felső 10.000, meg akiknek hatalmuk van, azokra nem vonatkozik!"

Ez így van. Én mindig tilosban állok meg, soha nem büntetnek meg. Régen még kint volt egy tábla "felső 10.000", de ma már azt sem teszem ki.

Büszke_troll 2011.06.26. 11:11:15

@hagyma: "/ mobil eseten meg egyszerubb, nincs mindenkinek/"
Gyakorlatilag mindenkinek van. Kb. 10 millió emberre 11 millió aktív előfizetés él.
Ezzel Magyarország Európa élmezőnyében található.

mégsenem! 2011.06.26. 11:13:24

@Altaïr: Egyetértek veled!

Én is akartam mondani neki, de nem tettem, mert sokkos állapotban volt!:)))))

Altaïr 2011.06.26. 11:50:27

@8Gbit: Ha jól tudom, nincs ilyen kamera arrafelé, de "ezeknél" sose lehet tudni :)

Csigorin 2011.06.26. 18:45:10

te se vagy szazas.

Eloszor is: ha mar "Én mindvégig az autóban tartózkodtam " akkor mi a francnak nem mentel egy utcaval odebb? utana szepen ha jon a zasszony visszajossz.

ha meg nem: mukodtesd a parkolofenyeket. Utana leirni hogy azert alltal meg mert hirtelen rosszullettel, a zasszony pedig segitseget kerni ment be a klinikara, mire kijott addigra jobban erezted magad, es jogkoveto allampolgarkent azonnal el is takarodtal onnan.

Reggie 2011.06.26. 20:52:08

@8Gbit: Ha tudja, hogy ilyen esetben csak figyelmeztetik, akkor kovetkezoleg is igy allna meg. Igy legalabb elgondolkodik es esetleg megprobal ertelmes alternativat kitalalni.

thehaan 2011.06.26. 23:33:30

hello mindenki,
én írtam a posztot. a lényege ott volt, hogy:
-tilosban álltam
-de végig a kocsiban ültem!!!! - ment zene, be volt csukva a szemem
-úgy fotózott le, hogy nem szólt a rendőr
-a fotón a motorháztető látszik és a rendszám - én nem :)
-nem akadályoztam senkit, a járda mellett parkoltam, ahol még 500 autó állt - mentő, stb.. elfér.
- a levél amiben a végleges határozat van 2011.02.01-kelt, 02.07-ig kérhetek beketintést, stb.. - 06.20-n jött meg a levél :)
- ez egy másodfokú határozat, ami ellen nem lehet fellebbezni. így él a 10e visszakövetelése? marmint akárhogy is nézem 4.5 hónap telt el, míg megkaptam a határozatot

Alikam 2011.06.26. 23:46:01

A legegyszerűbb az lett volna, ha a párod szól mobilon mikor végzett és akkor odagurulsz elakadásjelzővel.

Megértem a helyzetet, de sajnos a KRESZ a közlekedést biztosítja és a hatóság csak a KRESZ-ben foglaltakat veszi figyelembe.

Ha még esetleg beszélsz a fotózóval, hogy ez van, akkor talán, bár azt nem értem, miért volt csukva a szemed, mert akkor talán észrevetted volna és szólsz neki, hogy okkal vétettél a szabályok ellen.
Az sem száz százalékos de talán elzavart volna.

Alikam 2011.06.26. 23:48:29

@8Gbit: lehet régen ez így volt, de manapság már leszarják. Nem fognak külön kérvényt benyújtani neked.
Fotóznak, kapod a büntetést aztán annyi.

8Gbit 2011.06.27. 07:28:29

@Alikam: Igen, ezt tudom és ezt írtam le és innentől kezdve nem ember , hanem robot az egész társadalom kb. Magyarul hiányzik az emberekből a legfontosabb tulajdonsága, az EMBERSÉG!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 08:11:26

@8Gbit: Ezt, szerintem rosszul látod. Az emberség része a szabályok betartása, főleg akkor, mikor nem nagy teher, mert itt erről van szó! Pontosan, hogy az nem emberséges, aki így megáll, miközben megtehetné, hogy nem szabálytalankodik folyamatosan, hanem odébb áll. Semeddig nem tartott volna. Ez olyan, mint mikor azt látod, valaki úgy ál a mozgáskorlátozott helyre, hogy mellette ott a többi üresen. Ha valaki, az jobban megérdemli a bírságot, mint aki akkor áll oda, ha nincs hely. Pedig a két szabálysértés ugyan az. Emberileg viszont az első, szerintem, rosszabb. Itt is ez a helyzet. Ül a kocsiban, szeme lecsukva, kényelmesen, mert nincs mitől tartania. Pár mozdulattal megúszhatta volna. Az pedig, hogy nem zavart senkit? Ez hozzáállás kérdése. Kíváncsi lennék, más is így gondolta volna, ha látja?

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 08:40:18

@thehaan: Ha jól emlékszem tavaly valamikor bevezették, hogy a postára adásnak kell megtörténnie 60 napon belül, előtte elég volt, ha a levél elkészült addig. Ebbe kapaszkodhatsz, de beszélj előtte egy hozzáértővel. Amúgy megállni tilosnál teljesen mindegy, hogy ott voltál-e, mert mindenképpen szabálytalan. Meg esetleg abba, mint előbb is írtam, hogy be tudják-e bizonyítani, hogy ott, és akkor készültek a képek, mert egy rendszám motorház kombó bárhol készülhetett.

HakapesziM 2011.06.27. 09:59:34

@8Gbit: Azt gondolom az életben mindent az emberség irányából kellene megközelíteni. Aki annyira helyesli a nulltoleranciát, a rögtön és figyelmeztetés nélkül lesúlytó hatóságok munkáját, az biztos soha nem hibázik. Ne csak a közlekedésre gondoljunk. Az emberi viselkedésmódoknak sokféle formája van, a szabálykövetésnek különféle fokozatai. Ha egy gyorshajtót 300 ezer forintra büntetnek, ami révén ad absurdum a lakását veszti el, mert nem tudja a hiteleit befizetni, akkor a skála túlfelén lévő gyilkossal mit kellene csinálni? Nyílt tűzön sütögetni? Nem a büntetés jogosságát vitatom, hanem a mértékét, és a figyelmeztetés hiányát. Ugyanakkor éjjel - nappal a tolerancia fontosságáról hallunk, a közelmúltig 20 ezer forintig a lopás nem volt lopás. De aki rossz helyen parkol, arra teljes erejével súlytson le a társadalom. Ez így nincs rendjén.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 10:23:21

@HakapesziM: "Ha egy gyorshajtót 300 ezer forintra büntetnek, ami révén ad absurdum a lakását veszti el, mert nem tudja a hiteleit befizetni, akkor a skála túlfelén lévő gyilkossal mit kellene csinálni?"

Azért a 300k-t nem azokra szabták ki, akiknek kicsit megszaladt a lába, és pár km/h-val túllépte a megengedettet! Te is érzed ugye, hogy a példád nagyon sántít?

HakapesziM 2011.06.27. 11:06:14

@metal: Mint mondtam, nem a szabálysértést, a vétkességet vitatom. A 300 ezres büntetést valóban egészen extrém gyorshajtásért vetik ki, de az akkor is csak gyorshajtás. Más kérdés, ha ezzel már balesetet okoz az elkövető, az már súlyosabb kategória. De egy közlekedési szabálytalanság az csak szabálytalanság. És vedd észre, nem is törekszenek rá, hogy megakadályozzák, ma az az irányelv, hogy szinte azt csinálsz amit akarsz, csak fizess, fizessen valaki. A tilosban parkolót sem figyelmeztették, benne is ült a kocsiban. És ha rosszul volt, netán infarktust kapott? Megáll a sofőr, ott agonizál, erre lefényképezik, mehet a büntetés. Meg sem kísérelték megakadályozni a szabálytalan szituációt.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 11:15:57

@HakapesziM: "A 300 ezres büntetést valóban egészen extrém gyorshajtásért vetik ki, de az akkor is csak gyorshajtás. Más kérdés, ha ezzel már balesetet okoz az elkövető, az már súlyosabb kategória. De egy közlekedési szabálytalanság az csak szabálytalanság."

Ezzel a résszel vitatkoznék, a többivel teljesen egyetértek! Tehát azok a gyorshajtások, amikre 300k-t kiszabják, azok olyan esetek, amiknél, ha balesetet okoz a delikvens, igen nagy esély van arra, hogy súlyos kimenetele legyen. Tehát szerintem jogos a büntetés mértéke, mert olyan szintet kell meghúzni, aminek van visszatartó ereje. Én még nagyobb büntetéseket is el tudnék képzelni, esetleg úgy, hogy az autó értékéhez mérten legyenek a büntetések meghatározva.

HakapesziM 2011.06.27. 11:29:45

@metal: Szerintem ne a 300 ezres összegre koncentráljunk, elfogadom, azok megérdemlik akik ekkorát vétkeznek. Példaként hoztam fel, kisebb gyorshajtásoknál, csip-csup ügyeknél is repkednek a 30 ezer forintok, és ma egy kisembernek az is nagyon sok. Úgy vélem a rendőr, a hatóság dolga elsődlegesen a szabálysértés, a törvénytelen állapot megszűntetése - lenne. A gyorshajtás kicsit kivétel, ott mozog a jármű, a rendőr nem ülhet be a vezető mellé, hogy figyelmeztesse. De a parkolás, tilosba behajtás jó példa erre. A hatóság nem tesz semmit, csak bűntet. Képzeljük el, ha atrocitás érne minket az utcán, a rendőr látván ezt, elővenne egy kamerát, felvételeket készítene, majd távozna, minket sorsunkra hagyva, mondván, a vétkest, később a felvételek alapján majd megbűntetik.
Mondjuk Magyarországon ezt simán el is tudom képzelni.

thehaan 2011.06.27. 11:32:05

@metal: hátulról az autó teljesen látszik és a környezet is persze, csak én nem... :(
van ötlet, hogy kitől kéne megkérdezni ezt a határidős dolgot?

8Gbit 2011.06.27. 18:58:23

Mindenkinek megvan a maga látásmódja, de én jobban szeretnék egy emberségesebb társadalomban élni, mint a mostani:)

HakapesziM 2011.06.27. 19:06:40

@8Gbit: Épp az lenne a feladata a hatóságnak, hogy differenciáljon, ki aki megérdemli a büntetést, ki az aki "javítható" egy figyelmeztetéssel is. Régebben voltak, különösen a motoros rendőrök között ilyenek. A legegyszerűbb a körülmények vizsgálata nélkül mindenkit elkaszálni, pedig enyhítő körülmények még egy gyilkosnál is lehetnek. Lassan élhetetlen lesz Európa.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 20:05:03

@HakapesziM: Sajnos ezt rosszul látod. Nálunk, ha még csak nem is büntetnének, hanem először figyelmeztetnének, rendesen anarchia törne ki. Én nem egyszer, nem kétszer szóltam kulturáltan emberekre, tilosban parkolásért, általában a járdáért, kerékpár útért, pl. a balatoni úton, vagy roki helyért. Éppen a minap a milliókért felújított járdáért, egy ötvenes, jól öltözött úriembernek, szépen, nem balhézva, hogy uram, az a térkő most készült el,nagy pénz volt, ez járda, ha jön a közterület(és arra jár), akkor sok lesz. Nem lesz semmi és otthagyott..Túlbecsülöd az embereket. Sajnos, igen is rettegésben kel tartani őket, akkor marad élhető a város. Én még emelném is a büntiket és még többet ellenőriznék és nem lenne ilyen többet.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 20:06:47

@8Gbit: Én is. Kezdhetnék ez a tilosban parkolók? Azzal, hogy nem xarnak a szabályokra? Emberségesebb lenne...:-((((

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 20:08:59

@HakapesziM: Tudod mi itt a kérdés? (személyeskedés nélkül, csak elvben) Azért mondod-e ezt, mert Te is rendszeresen elkövetsz kisebb-nagyobb stikliket vagy tényleg így gondolod? Nagyon nem mindegy. Egyet is értek, meg nem is. A hiba szerintem bennünk van és mi harcoltuk ki ezt az irányt. mi indokolná más a szigorodást, ha nem lenne rá szükség??

etwas kultur muss sein 2011.06.27. 21:15:11

Szerintem az ügy egyszerű.

1. Ha megállsz a tilosban kirakni a rossz állapotban asszonyt, majd elmész és visszajössz, amikor asszonyt felvenni, amikor végzett a dokinál, szabálytalanságot vétesz, de alig van esély a lebukásra, és igazából letudtad a dolgot a legkisebb rossz elkövetésével. Ergo erősen + az attrakció várható értéke. Nem szép dolog, de az asszonyért bevállalható nyilván.
2. Ha ott maradsz 20 percre megvárni az asszonyt ÉS közben éberen figyelsz, akkor valószínűleg még mindig + várható értékkel cselekedsz, de kisebbel, mint az 1. esetben, és még kevésbé szép dolog.
3. Várakozás közben elbóbiskolsz, elkolbászolsz a helyi újságossal a kocsidtól, ezzel erős lépéseket teszel az akciód várható értékének negatívba fordításáért, vagyis magad szopatod tök feleslegesen.
Fentiekből látható, hogy a bajt erősen magadnak okoztad. Túl azon, hogy szabálytalan voltál, nem tettél meg mindent azért, hogy a lehető legkisebb szabálytalanságot kövesd el, illetve a legkisebb eséllyel bukj le.

A méltányossági kérdés szimplán jogi, ezen nincs mit vitázni. Ha a jog nem engedi meg a méltányosság gyakorlását, akkor nincs mire fel kiakadnod.

Egyetlen mákod az lehet, hogy Abszurdisztánban a hivatal is abszurd, s eljárási hibát vétetett. Ha tényleg így volt, lovagold meg, és legközelebb ha az asszonyt viszed dokihoz, minimum ne szundikálj, ha tilosban parkolsz.

etwas kultur muss sein 2011.06.27. 21:16:03

ehh, már fogalmazni sem tudok :D

HakapesziM 2011.06.28. 06:26:35

@Aabroncs: Én is követek el ezt - azt, ki nem? Nekem nagyon jól esik, ha csak figyelmeztet a rendőr, ilyenkor emelkedik a tekintélye a testületnek előttem, de ez ritka az utóbbi időben. Évi 120 ezer km körül megyek, ebbe óhatatlanul beletartozik, hogy nem tartok be mindent. Kis dolgokban csalni kell, hogy a nagyokban nem kelljen, s nekünk kamionosoknak a kreszen túl még ezer szabályt kell betartani.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.28. 08:11:08

@thehaan: Fogalmam sincs, nekem is csak rémlik, hogy kb. egy éve volt róla szó a hírekben.

"streetfighter" 2011.06.28. 09:00:55

@metal:
Nem igazán vagy képben.
Nem kell tövig taposni a pedált, hogy begyűjts egy 300.000-es csekket. Sőt többet.
Legtöbbször nagyon aránytalan a bírság, szerintem.

labi 2011.06.28. 12:40:31

@HakapesziM: "A tilosban parkolót sem figyelmeztették"

Érdekes, engem mindig figyelmeztetnek... jelzőtáblák formájában.

Amúgy mi itt a probléma? Postoló nagyon is jól tudta hogy tilosban jár csak lexarta, így mit kell még figyelmeztetgetni?
Szabálytalankodik, fizessen úri módon. Nem azon kell hömbörögni, hogy nem tudja megúszni a jogos büntetést.

labi 2011.06.28. 12:48:33

@"streetfighter": "Nem kell tövig taposni a pedált, hogy begyűjts egy 300.000-es csekket."

Alaposan túl kell azt lépni a 300 ropihoz. Ha az ember fia 50 helyett 125-tel megy, azért az nem egy kis lábmegcsúszás. :)

tom28 2011.06.28. 12:56:26

Itt lefényképeztek egy csomó tilosban parkolást:-)
www.hasznaltauto.hu/partner/csonti_car-3515

"streetfighter" 2011.06.28. 15:24:31

@labi:
Részben igazad van.
Tényleg elfelejtettem, hogy enyhítettek a büntetéseken. A közigazgatási bírságok bevezetésekor 100 felett 50 helyett, már 300.000 Ft volt a bírság.
125-ig most viszont "csak" 200.000 Ft. 126-nál már 300.000 Ft. :)

"streetfighter" 2011.06.28. 15:26:21

@labi:
Mellesleg vannak olyan szakaszok ahol az 50 helyett a 100 sem sok. A körülmények abszolút nem indokolják a komoly sebességkorlátozást.

labi 2011.06.28. 16:22:57

@"streetfighter":
Igen, ahol én szoktam kihajtani mellékútról (előtte kanyar, növényzet) szintén sok okos gondolja úgy, hogy indokolatlan a negyven, minek az oda amikor ugye százötvennel is lehet teljesíteni az ívet. Pedig ha a mellékútról kihajtó nagyon figyelmes akkor is csúnyán fékezős esetek jöhetnek ki már a hatvanból is. Így az ember elmormol egy imát, vet egy keresztet és reménykedik hogy aznap is szerencséje lesz. :)

Lényeg amire reagáltam, nem elég kis figyelmetlenség a 300 ropihoz, ahhoz már oda kell lépni, még lakott területen belül is.
Autópályán meg egy "átlagos" autóval össze sem lehet hozni. :)

"streetfighter" 2011.06.28. 16:45:04

@labi:
Az a probléma, hogy sok helyre kiteszik a 40-et a kanyarok elé ott is, ahol nincs utána kereszteződés és jól belátható minden, ezért alapból én sem veszem figyelembe.
Had dönsem el én, mennyivel tudok bevenni egy kanyart.
A te esetedben rakjanak ki egy becsatlakozó út plusz sebesség korlátozás táblát, azt talán jobban figyelembe vennék.
Mellesleg más körülmények is befolyásolhatják a többiek sebességét. Milyen az út elötte, mennyivel lehet haladni stb.?
Ha elötte is korlátozás van ill. lakott terület, akkor biztos gáz ott gyorsan menni.
Tetessél ki egy tükrös táblát a túloldalra, ha tényleg olyan veszélyes a helyzet. :)

mohopasi 2011.06.29. 11:37:04

Nemtom... Megállni tilosnál várakozni? A többi csak magyarázkodás, már bocs.

thehaan 2011.06.29. 11:46:18

@mohopasi: te tényleg nem érted? a lényege zanzásítva: úgy fotózott le, hogy az autóban ültem-nem szólt-ok nem kellett volna, de megtehette volna, ha nem egy gerinctelen köcsög aki csak a büntetésre hajt. másodszor a 02.01 kelt. levél 06.20-án jött meg - tehát a 02.07-ig tartó 7 napban esélyem sem volt mondjuk bíróságra vinni a dolgot.
ELISMEREM, hogy rossz helyen álltam meg, nem is ezzel volt a bajom - olvasd végig amit írtam.

labi 2011.06.29. 14:25:11

@"streetfighter": "Had dönsem el én, mennyivel tudok bevenni egy kanyart."

Így van, bízzuk rá mindenkire, hogy maga döntse el, hogy mennyivel menjen. Hiszen mindenki tudja még a számára ismeretlen szakaszokon is, hogy a kanyarmögött van-e bekötőút, jellemző-e hogy rámosódik az út széléről a murva, vagy jellemzően valamilyen okból sok ott a baleset, stb. :)

Egészen friss élmény:

Ma reggel haladok szépen, lakott terület táblán túl még akad egy-két házikó beljebb az úttól. Sima kilencvenes hely, kanyar. Egyből a kanyar után a szemközti sávban megáll a kukásautó szerdánként, felszedni a kukákat, ez kb fél perc.
Fordulok szépen, amint a kukásautó csücskét megláttam már lassítottam, mert gondoltam hátha akad egy idióta aki úgy gondolja hogy szerencséje lesz és majd pont nem jön semmi amig kikerüli.

Hát akadt... mák hogy lassan mentem, mert így fékezéssel plusz az út melletti árok szélét kicentizve nem csattantunk. Mind a ketten alaposan berosáltunk, átkiabáltam neki, hogy "nem tudtál volna fél percet várni jóember?" "Nem!" válaszolta, majd továbbhaladt. Remélem ha neki is megadod majd a jogot, hogy "had döntse el ő" hogy melyik szabályokat és korlátozásokat kell betartania (vagy csak mint jelen eseben használnia a józan eszét), akkor legközelebb okosabban dönt. :)

labi 2011.06.29. 14:38:42

@thehaan:
Összefoglalom:

Van ott egy tábla aminek a jelentése:
"Tisztelt uram!
Figyelmeztetem, hogy ha itt parkol, akkor meg fogjuk büntetni" :)

További figyelmeztetést én sem adnék annak, aki tilosban parkolva "pihenteti a szemét" - mert ugye sikerült úgy körbefotózni, hogy nem vette észre.

Mivel íly látványosan xartál bele a tiltásba, nem értek azzal egyet, hogy egy kis ejnyebejnye elérte volna a célját és legközelebb nem ugyanígy teszel. Így hogy zsebre megy, hátha emlékezetes lesz és legközelebb legalább annyit megteszel, hogy a beteget kiteszed, odébbállsz, majd amikor végez akkor visszamész érte, és nem újságossal beszélgetve, majd szunyókálva töltesz el némi időt a tilosban.

Ha mint írtad hogy elismered a szabálysértést, akkor tessék úrnak lenni és fizetni.
Úgyis megspóroltál már ennél többet azon, hogy idősebb rokon nevén van a biztosításod. :)

Egyre unalmasabb már hogy egy csomó szabálytalankodó azzal sírja tele a blogot, hogy milyen felháborító, hogy nem tudja megúszni a büntetést, nem méltányosak vele...

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.29. 14:45:20

@"streetfighter": "Had dönsem el én, mennyivel tudok bevenni egy kanyart. "

Gondolom olyanról már hallottál, hogy meg is kell tudni állni a kanyarban bármikor, ha ott bármi ezt indokolja! Vagy ez nem jutott el az agyadig? Tehát attól, hogy nincs ott a tábla, hogy a kanyar után elágazás, neked még úgy kell bele menni, hogy lehet ott, meg állhat ott lerobbant IFA, összetört autóroncs, bukott motoros,....!

Kalányos Márió 2011.06.29. 15:11:50

Alapvetően a sünöknek meg a közteres buziknak is a rend fenntartása lenne a feladata és nem a büntetés. Ha benne ül a sofőr, akkor fel kell szólítani a szabálysértés befejezésére, és esetleg megbüntetni, hogy ne felejtse el legközelebb sem, hogy oda nem állhat.

De ha jól olvasom itt a hatóságot nem zavarta a szabálysértés, hagyta ott állni békében. Ebből az következik hogy nem is állt problémás helyen, ha senkit nem zavar.
Pénzbeszedés az egész, meg frusztrált kis emberek pillanatnyi hatalmuktól elélvezhetnek, ennyi...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.29. 16:40:20

@sbronzo: Te mit sünözöl? Ide jársz a blogra, sünnek adod ki magad, úgy menőzöl, aztán meg szidod őket, feljelentgetősjózsi? Neked nem sün, hanem kolléga..

"streetfighter" 2011.06.29. 22:35:35

@metal:
Az biztos, ezért te minden kanyart az előírások szerint veszel be, ugye nagyeszü?

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.30. 07:48:23

@"streetfighter": Képzeld igen! Bár annyi ésszel, mint ami neked van, elképzelni valamit elég nehéz lehet!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 07:59:17

@metal: :-) Nem tudtad, ő a szabályszegők védőszentje. :-) Neki csak az a menő, aki nem gondolkodik, csak szembe megy minden szabállyal:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 08:02:58

@metal: Az új poszt éppen egy ilyen esetet tárgyal. Én is szeretek gyorsan menni, de felmérem, hogy
1. nagyon magasak a büntik, nem ér ennyit
2. a nagy sebességgel nő a baleset koclázata, mindig eszembe jut, otthon a családdal mi lesz, ha , akár nem a saját hibámból, feldobom a pacskert, mert épp gyorsan volt kedvem menni. Kipróbáltam pályán és az üres sztrádán, párszor, pedig volt a seggem alatt nagy vas, de nehéz volt pl. a 750 V12-vel óvatoskodni:-(( Az ember attól ember, hogy különbséget tud tenni, hogy mit szeretne és mit szabad.

"streetfighter" 2011.06.30. 18:16:46

@metal:
Te vagy hazudsz, vagy egy szánalmas mazsola vagy.
Én nem vállalkozom az eszed nagyságát megsaccolni, de a "nagyeszűt" ne vedd komolyan. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 18:32:57

@"streetfighter": Mi van bohóc?? Megint a sötét oldalt véded, mi?? Neked aki nem úgy autózik, ahogy Te szeretnéd, tehát előled félre, az már mazsi?? :-)))

"streetfighter" 2011.06.30. 18:42:07

@garmispartenkirchen:
Ha kinősz a "star wars" korszakból és megtanulsz értelmesen írni, akkor talán van értelme komolyan venni téged.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 18:46:28

@"streetfighter": A StarWars korszakból nem lehet és nem is akarok kinőni, de Te ezt hogyan is érthetnéd meg?? Te ne vegyél engem komolyan, az nagy baj lenne, ha veled egyetértenék bármiben! Akkor aggódnék igazán..Setét vagy, ecsém, és a legveszélyesebb fajta, aki azt hiszi, okos. Ez nem is lenne baj,Te dolgod, de hogy állandóan itt tukmálod az összes többi emberre, szegényekre, az idióta vezetési téveszméidet és még le i szólsz mindenkit?? No, ez már LOL.

"streetfighter" 2011.06.30. 18:58:46

@garmispartenkirchen:
Ezek szerint finoman szólva is nem vagyunk egy hullámhosszon, de ez nem is baj.
Az, hogy te mit gondolsz rólam, teljesen hidegen hagy.
Valószínűleg téged is az én véleményem. Bár az nem lehet, hiszen annyira egyszerű vagy, hogy még a gondolataidat sem tudod megosztani. Egy senkivel pedig nem lehet vitatkozni.
Én nem tudom, hogy milyen értelmi képességeid vannak, de a stílusodat tekintve nem sok jóra számítok.
Szedd össze magad és írj valami értelmeset, hátha sikerül!

"streetfighter" 2011.06.30. 19:01:57

@garmispartenkirchen:
Most látom, hogy ki vagy! :D
Elindítottad az internetes hadjáratodat a szabályszegők ellen? :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 19:06:23

@"streetfighter": :-) No, ha valaki nem papolhat itt sem a népszerűségről, sem a stílusról,sem észről, hát az te vagy..A szellemi szinted pedig bizonyítottad már sokszor az elméleteiddel:-)) Nem kell itt egy hullámhosszon lenni senkivel, de Te ráerőltetni akarod mindenkire, amit gondolsz és ha nem ért egyet, lehülyézed:-) Lásd, éppen a másik posztban, megint, most épp Deszkást:-)) Minden napra jut egy-kettő nálad, akit lehülyézel, ha azt mondja, nincs igazad.-))) A vicc az, nem emlékszem ,hogy igazad lett volna vagy, hogy a normális ember pártjára álltál volna.-) Persze ez meg az én nézőpontom. Csak fura, Te mindig a szabályszegők mellé állsz, neked minden szabály ellenség? Ez ugyanolyan, mintha valaki azt mondaná, sosem szeg szabályt...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 19:07:56

@"streetfighter": vagy éppen itt nézem, Metal-lal is..Vagy hazudik vagy mazsola:-)) Tényleg kész vagy:-))))

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.30. 19:13:41

@"streetfighter": Biztos mazsola vagyok! Általában én előzgetem végig a kocsisort, és nem ők engem, de ettől még alap, hogy nem megyek gyorsabban, annál, mint amiről még meg tudok állni a belátott szakaszon! Egy pár poszt volt már itt, ahol sírtak a keménycsávók (mint a fürdős kurvák), amikor beleszaladtak valamibe, ami a kanyar/bukkanó után állt /lassan ment! Persze minden posztban ilyen esetben mindenki hibás volt, csak síkhülye boyracer soha:) Az élet eddig engem igazolt, álltam már meg kb. 10 centire egy IFÁ-tól, ami a kanyar után állt, mert éppen nekiment ő is egy másik autónak. Ha ott nem 70-el megyek bele a kanyarba (simán lehetett volna venni 90-el, akár 100-al is), akkor könnyen lehet, hogy már nem élek (ugye azt fel tudod fogni, hogy az a plusz 20/30km/h az azt jelenti, hogy ott ahol 70-ről megálltam, ott 40/50-el megyek még).

"streetfighter" 2011.06.30. 20:33:15

@metal:
Ezek szerint hazudsz.
Látod, ennyire egyszerü.
Hiszen ki van zárva, hogy aki úgy vezet ahogy leírtad, az a 40-es táblánál 40-nel vesz be egy kanyart, ami jól belátható és bárki beveszi 50-nel is. Nem jó az, ha valaki bort iszik és vizet prédikál. :(

"streetfighter" 2011.06.30. 20:36:49

@garmispartenkirchen:
Te viszont roppant népszerű vagy itt a blogon, de szerintem ezzel nem érdemes dicsekedni. :D
Az észt ne firtassuk, hiszen nem ismerjük egymást. A nézet különbségből erre utalni nem vall sok intelligenciára.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 21:33:22

@"streetfighter": .....Az után amit metal-nak írtál, sok mindent nem kell rólad mondani. Betegesen kivetíted ránk a szabályszegési mániád. Annyira szánalmas. Tényleg sajnállak, hogy neked nem fér a fejedbe, nem, nem olyanok az emberek, mint Te. Tudom furcsa, de Te mész szembe a forgalommal és nem a többi..

"streetfighter" 2011.06.30. 23:15:46

@garmispartenkirchen:
Ne is legyenek olyanok, sőt. Szerintem az a jó, ha különbözőek vagyunk.
Én csak arra akarok rávilágítani, hogy a nem feltétlen állandó szabály tisztelet, nem egyenértékü az állandó baleset okozással. Ésszel is lehet gyorsabban menni a többieknél, csak sajnos ezt kevesen ismerik el.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.30. 23:30:13

@"streetfighter": "az a 40-es táblánál 40-nel vesz be egy kanyart, ami jól belátható és bárki beveszi 50-nel is."

Hol írtam ilyet? Azt írtam, hogy mindig betartom azt, hogy a belátott szakaszon meg tudjak állni!

"streetfighter" 2011.06.30. 23:48:50

@metal:
Ezt a kérdést tettem fel: "te minden kanyart az előírások szerint veszel be"
A válaszod: "Képzeld igen!"
Abban egyet érthetünk, hogy ha egy kanyar elött sebesség korlátozó tábla van, akkor az az előírás ugye?
Esetleg te is felülbírálod a táblákat a saját belátásod szerint?
Üdvözlet a klubban! :)

Deszkás 2011.07.01. 18:29:48

Hmm. Micsoda vita. Még jó, hogy valaki népszerű, és van, aki népszerűtlen. :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 19:45:51

@Deszkás: Nézd, az vicc azért, hogy van itt két ember, akinek a fixa ideálja, hogy nem léteznek olyan emberek, akik a lehetőségekhez mérten, igen is, szabálykövetőek és ezt megpróbálják minden posztban, mindenkire ráhúzni. A közlekedésről beszélünk, első sorban, mert ha nem, akkor pl. a fél ország valamilyen módon adókerülő, de ez nem egy ilyen blog..agyhalál, hogy két-három ámokfutó próbál itt sereg embert, ismeretlenül, beskatulyázni...Unalmas, baxottul..

"streetfighter" 2011.07.01. 21:34:41

@garmispartenkirchen:

Azért ez elég hiteltelenül hangzik tőled, aki elismerte, hogy azért nem száguldozik, mert fél a büntetéstől és attól, hogy elszáll, mint a győzelmi zászló.
Valószínűleg a többiek is így vannak, de gerincük nincs, hogy bevallják.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 22:19:42

@"streetfighter": Tudod, ha fel tudnád fogni, hogy gondolkodni nem szégyen, hanem erény..Az ,hogy mi az oka, anak, hogy beatrom a szabályokat, a lehetőségeimhez mérten, irreleváns, ezt próbálhatnád megérteni, ahelyett ,hogy azt sulykolod, hogy magad megnyugtasd, hogy mindenki szabályszegő..Nem. Nem az. Az oka pedig, hogy miért nem az? Tök mindegy. Igen, nem tudok 300.000 Ft-ot szánni egy autópályás száguldozásra. Azon felül szeretném felnevelni a gyermekem. Ha azt gondolod, hogy ettől Te több vagy, nos, tudjuk már kifordult értékrendedet ezerszer próbáltad és próbálod itt mindenkire ráerőltetni. attól pedig különösképpen nem leszel több,hogy úgy autózol, ahogy ezt itt le szoktad írni....Attól, hogy valaki száguldozik az utakon, nem lesz ám nagyobb. Idáig mi az oviban jutottunk el. Hát Te?? Jól vezetsz? Szlalomverseny, apukám! Nevezz, indulj és mutasd meg. Nyomni neki mint egy hülye?? Bárki képes rá, csak autó kell hozzá..

"streetfighter" 2011.07.02. 00:02:25

@garmispartenkirchen:
Szeretek gyorsan autózni, igen. Nem azért mert ettől több vagyok mint a többiek, hanem mert élvezem.
A büntetés sajnos benne van a pakliban. Ez van, el kell viselni.
A balesetre nem gondolok. Szerencsére a hosszú pályafutásom során kis koccanásoktól eltekintve nem is volt benne részem. Remélem nem is lesz.
Mint mindent az ilyen vezetési stílust is ésszel kell csinálni és akkor nincs probléma. Tapasztalat és kellő fék viszont kell hozzá.
Ez nem arról szól, hogy az úton akarok bizonyítani. Szerencsére nincs rá szükségem. Ez egyfajta kikapcsolódás, "szórakozás" a hétköznapi "robotból". Aki nem ilyen, az úgy sem érti.
Én csak a minden szabályt betartó hazug, álszent kommentelőket nem szeretem. Az úton hol vannak? Nem látom őket, pedig itt állítólag a többség ilyen. Röhögnöm kell.
Azt pedig többször leírtam, hogy nem szeretem az autópályát, pont azért mert unalmas és ott tényleg mindenki tudja nyomni. Én az országutakat és a kanyarokat szeretem. Azt lehet igazán élvezni. A városban is szeretek helyezkedni, de ott ritkábban van értelme.
Szóval én már nem valószínű, hogy nagyon meg fogok változni vezetés terén, akár hogy is győzködtök. :)
Ez a blog viszont arra nagyon jó, hogy megismerjem a többiek gondolatait és elképzeléseit a közlekedésről. Az már egy másik dolog, hogy mennyire értek vele egyet.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 08:41:06

"Én csak a minden szabályt betartó hazug, álszent kommentelőket nem szeretem. Az úton hol vannak? Nem látom őket, pedig itt állítólag a többség ilyen. Röhögnöm kell."

Ebben tévedsz. Ez az amivel kivívod az ellenszenvet. Attól, hogy Te így autózol, attól én pl. még merem állítani 98%-ban szabályosan. Nincs szükségem rá, hogy szabálytalankodjak és nem is akarok. Minek? Több leszek tőle?(például, felveszem a mobilt a kocsiban, de kihangosítom és leteszem, mert egy gombnyomás vagy azonnal villanyt kapcsolok, stb....) A döntő többség szabályos, szerintem, csak arra senki sem figyel. Én, a vitáink kapcsán is, jó ideje figyelem, kimondottan van gy réteg, aki következetesen lexarja a szabályokat, de a legtöbb embernek, főleg ezek az egyre durvább bírságok, visszatartó erejűek. Sajnos azonban az is tény, hogy ha azt hiszik, nincs veszélye a bírságnak, akkor megint csak van egy réteg, aki olyankor könnyen szabálytalan.Te viszont az autózási stílusoddal, amit itt leírsz, FOLYAMATOSAN szabálytalan vagy, gyors hajtasz, kockáztatsz, másokat is, és ezt el is ismerd. Hozzád képest, aki egyfolytában csinálod, a többség szent. Ez a különbség az, amiért ők papolhatnak, te pedig nem! Szerintem. Ezért nem kéne állandóan erőltetned ránk, hogy mi hogyan autózunk, szerinted, mert fogalmad sincs.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 08:49:03

Ja, és még egy félreértést tisztázzunk. Én nem a szabályszegések ellen vagyok, nem is érdekel.Néhány bizonyos fajta szabályszegést nem bírok megérteni és elviselni. Az egyik ilyen a notórius szabályszegés, legyen szó bármiről. Gyorshajtásnál pedig azért, mert a korsó addig jár a kútra, míg össze nem töri magát. Na most, ha csak Te törsz, a Te dolgod. Ha közben felszaladsz a járdára, nos, arról ne is beszéljünk. Ha pedig erre azt mondod, hogy veled nem történhet meg, na akkor visszaértünk oda, ahol ez évekkel ezelőtt elkezdődött. Mert Te a hazugságról és álszentségről beszélsz, de ha azt mered mondani, nem vagy nagyobb kockázat, mert Te úgy gondolod, jól vezetsz, akkor Te vagy hazug és álszent. Aki mindig gyorsan hajt, abból egyszer baj lesz. Reméljük csak ő fizet érte. Általában az ártatlanok fizetik meg a más "kikapcsolódását". Na én ezt utálom, de nagyon! Ezt a képmutatást! Én ezért veszem le a lábam a gázról, mert ettől félek. Ha ez gyávaság, hát az vagyok...

"streetfighter" 2011.07.02. 15:37:23

@garmispartenkirchen:
Mióta vitába keveredtem arról, hogy Bp.-en hogy hajt a többség, direkt figyelem. Szinte senki nem tartja be az előírt sebességet. Itt nem azt mondom, hogy állat müódjára mennek, de 50 helyett inkább a 60 a jellemző a 70 helyett pedig a 80.
Országúton a többség 100-110 között megy. Ez tény, a saját tapasztalatom.
Mivel ezt nevezik a forgalom ritmusának a többség észre sem veszi, és meg van győződeve, hogy ő szabályos, pedig nem. :)
És akkor hol autóznak az ide irogató szabályosok?
Erről ennyit.
Azt én soha nem írtam, hogy hibátlan és tévedhetetlen vagyok.
Azt írtam, amit kiforgattál, hogy a sebességem miatt a többieknek jobban kéne figyelni, mert nem biztos, hogy számítanak rám. Ezért nekem kell helyettük is gondolkodnom, hogy ki milyen gondot okozhat, ha ezt és azt csinálom. Nem néz tükörbe, figyelmetlen és hasonlók. Nagyon sok szor védtem már ki más hülyeségét, mert a tapasztalataim alapján számítottam rá.
Csak a saját hibámból viszont nagyon kicsi a valószínűsége, hogy balesetet okozzak, mert nem most kezdtem, és van bennem elég fék, hogy kilátástalan, életveszélyes helyzetekbe ne menjek beli távolság rossz felmérése, kanyarból való kisodródás stb.)
A folyamatos szabályszegésről meg csak annyit, hogy nagyon sokan szabálytalanok, csak a mértékek térnek el.
Gondolod, ha ész nélkül száguldoznék, akkor már eddig legalább egyszer nem okoztam volna komoly balesetet? MINDIG nem lehet az embernek szerencséje, ezért írtam, hogy van már némi multam. Szóval az a "sötét oldal" inkább szürke, szerintem. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 16:12:53

"Azt írtam, amit kiforgattál, hogy a sebességem miatt a többieknek jobban kéne figyelni, mert nem biztos, hogy számítanak rám. Ezért nekem kell helyettük is gondolkodnom, hogy ki milyen gondot okozhat, ha ezt és azt csinálom. Nem néz tükörbe, figyelmetlen és hasonlók. Nagyon sok szor védtem már ki más hülyeségét, mert a tapasztalataim alapján számítottam rá." Ez a mondat annyira, de annyira durva, hogy fel sem tudom fogni, ilyenkor Te viccelsz? Ezt egyszerűen nem írhatja ép eszű ember komolyan. Te száguldozol és másoknak hányod szeméra, hogy nem számítanak rád, amint nagy sebességgel érkezel..Tényleg hagyjuk, mert ez teljes elmebaj. Bevallom, megint behúztál a csőbe, de utoljára mondom, minden sértés nélkül Te nem vagy normális. Aki ilyet leír, aki szemrehányással él a többiek iránt, hogy az ő szabálytalanságaira nincsenek felkészülve és ŐK a hibásak??? Tényleg, ezt elolvasná egy közlekedés pszichológus, bevonná a jogsid. A többieknek jobban kéne figyelni, mert nem számítanak rám. Ez, baszki az évszázad legbetegebb mondata. Fejezzük be, kérlek. Nem vitázom veled.

"streetfighter" 2011.07.02. 16:24:46

@garmispartenkirchen:
Na ebből látszik ,hogy mennyire "sötét" vagy, hogy a szavaiddal éljek.
Példát nem írok mert felfogni sem tudnád. :(

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 16:58:23

@"streetfighter": Valóban. Amiket írsz, ép eszűnek nem felfogható. A borzalom, hogy komolyan gondolod, hogy Te száguldozol és mások figyeljenek jobban:-((( Mindezt jogsival, szabadlábon:-((

"sebességem miatt a többieknek jobban kéne figyelni"" Ez, baszki, maga az őrület, hogy te nem a zárt osztályról írsz.

"streetfighter" 2011.07.02. 17:32:06

@garmispartenkirchen:
Na jó, kénytelen vagyok válaszolni, mert lehet, hogy félreérthető voltam.
- Ha az országúton beérek egy libasort és szembe nem jön senki, akkor bizony lendületből 130-140-nel simán előzöm a sort, de árgus szemekkel kell azt is nézni, hogy valamelyik balfék nehogy kijöjjön elém.
- Az országúti körforgalomba nagyobb sebességgel érkezve mindig figyelem, hogy a másik behajtó meg áll e érzékelve a sebességemet, vagy bejön e elém.
- A több sávos úton helyezkedve mindig figyelni kell a többiekre, hogy észre vesznek e a tükörből.
- Kétsávos úton előre figyelve már előre kiszúrom, ha a belső sávból valaki balra kanyarodva lassít és így gyors manőverrel kikerülöm a feltorlódott autókat a külsőn, de a sorból 50%-ban bevág valaki elém.
- A Szentendrein mindig a jobb szélső sávban "hsítok" mert a sok hülye a belsőkben nyomul. A középsőből pedik tükör nélkül vágnak ki a Auchan-hoz vagy a mellékutcákba.
Soroljam még vagy érted már, hogy miről beszélek?
Egy "átlag sofőr" nem helyezkedik, nem megy gyorsabban mint a többiek, ezért ritkábban vannak hasonló problémái.
Ez nem panaszkodás félre ne érts, már megszoktam és próbálok maximálisan figyelni.
Mellesleg reménykedem benne, hogy ép az eszed és fel tudod fogni amiket leírtam. A zárt osztályt meg felejtsd el, mert egyáltalán nem vagyok oda való és talán te sem.

Deszkás 2011.07.02. 18:02:29

@garmispartenkirchen: Honnan vagy biztos abban, hogy nem onnan ír? :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 18:26:09

@Deszkás: Egyre inkább oda gondolom. Folyamatosan megideologizálja, hogy miért az a jó amit és ahogy ő, és miért a többiek a nem jó:-)) @"streetfighter": Megpróbálom még egyszer utoljára. Ha a fenti dolgokat Te következetesen és mindig és minden áron teszed, márpedig erről már meggyőztél minket, a zárt osztály nem túlzás. Nem mennék bele, hogy mekkora kockázatot jelent amiket írsz. Ha egyszer-egyszer csinálod, az sem jó. Te nem egyszer-egyszer csinálod, ez rossz. Ideológiát gyártasz hozzá, mitől elfogadható ez, pedig nem az, ez beteges. Az pedig, hogy győzködsz erről mindig, mindenkit, virtuálisan, nem is tudom mi. Remélem ennek a "kikapcsolódásnak" aminek az ámokfutást nevezed, csak Te fizeted majd az árát. Mivel nem tudjuk ki vagy, azt sem fogjuk tudni, mikor megtörtént. Mert meg fog történni, ha így csinálod. Ha hívő lennék, azt mondanám, imádkozzunk,hogy csak Te fizess, bár ez kicsit teátrális, de igaz.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 18:28:40

Egy példa: "- A Szentendrein mindig a jobb szélső sávban "hsítok" mert a sok hülye a belsőkben nyomul. A középsőből pedik tükör nélkül vágnak ki a Auchan-hoz vagy a mellékutcákba." Nem. Nem tükör nélkül vágnak ki, csak nem számítanak a hozzád hasonlókra! Látják, hogy jössz, de azt nem, hogy 120-szal! Ebből Te leszűröd, hogy nem figyel senki, ugye?? Hogy a világ nem alkalmazkodik hozzád. Ha a megengedett körül jönnél, semmi gond nem lenne, igaz? Ezen törd,kicsit a fejed..

"streetfighter" 2011.07.02. 20:17:56

@garmispartenkirchen:
Ki mondta, hogy 120-szal megyek te szerencsétlen.
Tényleg nincs értelme veled vitatkozni, mert úgysem fogjuk egymást megérteni.
Zárt osztályra meg inkább neked néne menni azzal a felfogással, hogy a kamionok elött fékezgetsz és büntetgetsz.
Szerintem ne fárasszuk egymást, nem látom értelmét.

2011.07.02. 22:53:46

@"streetfighter": És amúgy is milyen csodálatosakat lehet előzni a lekanyarodó/megszűnő sávokban ott a jobb oldalon! ;) Élvezem ahogy a sok beszarira ráhozom a frászt! :DDD

"streetfighter" 2011.07.02. 23:08:43

@sbronzo:
:D

Látom nem vagyok egyedül a 30.000 FT-os csekkemmel. ;)

2011.07.02. 23:15:35

@"streetfighter": Mindig akkor fotóz le valami szarházi amikor cammogok. Eleve nem is tudtam, hogy az Árpád Fejedelmen csak 50 km/h a maximum!
Ma kipróbáltam milyen 50-el hajtani, és pont olyan volt mintha állnék. Egy bringást nem lehet ilyen sebességgel biztonságosan megelőzni, mert túl sokáig vagyok mellette.

Ezeknek mind elgurult a gyógyszerük akik a sebességhatárokat találták ki. Abszolút betarthatatlan! Pont olyan mint az adózás.
Így aztán bárkit, bárhol, és bármikor rajta lehet kapni valami törvénysértésen, ha úgy akarják...

2011.07.02. 23:27:07

@"streetfighter": Itt van a júliusi köcsöginformáció! Tanulmányozd indulás előtt, aztán gázt neki! ;D
www.police.hu/data/cms870562/2011.julius.xls

"streetfighter" 2011.07.02. 23:38:54

@sbronzo:
Nekem is "szerencsém" volt, mert aránylag lassan mentem, 156-tal.
Ezért sem szeretek autópályán vezetni. Sokkal több a radar mint az országúton. Ott viszont jóval többe kerülne, ha elkapnának.

2011.07.03. 10:22:53

@"streetfighter": Visszatért a régi énem a fotó hatására! Mivel mostanában normálisan közlekedtem és mégis lefotóztak, ezzel felbaszták az agyam, és ma már újból 170-el nyomultam a város egyes részein, mint régen! :D

szaGértő 2011.07.03. 11:28:35

@"streetfighter": Nekem 45 ezres jött, én nyertem. :D

D4D 2011.07.03. 12:12:51

@szaGértő: @sbronzo: @"streetfighter":

Okulásképp:

Balaton északi partján van a nyaralónk. Az M=-en levő állandó zaklatás miatt átszoktam a Bicske - Csákvár - 8-as út - Veszprém - Balaton felvidék útvonalra.
Székesfehérvárig lehet autózni, ami a csövön kifér. Fehérvártól Veszprémig a 8-as tele trafival, de még mindig jobb, mint az M7-en belecsúszni 130-al egy orvul kitett 100-ba, de nem is ez a lényeg.
Legutóbb jövök hazafele, és Várpalota után a kohónál kiböktem egy sötét VW Golfot, ami nagyon furán ment, rossz érzésem volt vele kapcsolatban. A nyugat csóri elágazás előtt olyan 120-as tempóval mentem, majd a 70-es táblánál lefékeztem 80-ra, ahogy feloldották a 70-et, gáz. Golf kétségbeesve próbálja tartani a ritmust. Van a kanyar a távvezeték alatt a teljesen felesleges 90-el (kedvelt mérőhely), amikor 90-re fékezek, a Golf ráesik a csomagtartómra. 90 felold, egyből 120, golf a seggemben. Közben ahogy a vezeték után kanyarodott az út, feltúnt, hogy a jobb 1-en nincs fejtámla. gy okoskodtam, hogy a keleti csóri elágazásig ne kelljen kimennem a külsőbe, majd a 70-es táblánál drasztikusan fékeztem 65-re. Golf mögöttem már fékezés közben villog dudál, de lassít, nem jön belém. Végiggondolva, hogy ugyanilyen fekete Golfokból mérnek Fehérvártól Várpalotáig, már tudtam, hogy valamit találtam.
70-es tábla feloldása után visszaváltottam, nagy gáz, hogy legyen mögötte füst gyorsításkor, természetesen a Golf jött mögöttem. elértem a 120-at, egyből ki a külsőbe, ahogy lehetett, majd a külsőben lefékeztem 80-ra, de be is húzódtam a két sáv közti vonalra, hogy jobban lássak. A Golf jobb első ülésén fejtámla helyett trai volt, a kezelő meg félig fekve le volt kuporodva a hátsó ülésen, hegy ne lehessen látni.

Még a 120-hoz: Ott 110-re van táblázva az út.

Általában büszke szoktam rá lenni, hogy kiszúrom a trafit jó messziről.

Az úton mindenki a megengdett sebesség alatt ment kb 5%-al, csak én és két külföldi rendszámú haladtunk.

Ha nem ilyen amatőr módon akart volna beletolni a gyorshajtásba, akkor most megszívtam volna.

70 helyett 120-nál mennyi jön? Mert lehet én nyertem volna.

"streetfighter" 2011.07.03. 13:38:02

@sbronzo:
Nooormális? Egy Suzukival közel 200-zal???
Tömeggyilkos e vagy? :)
Itt többen már a Clio 170-es sebességén kiakadtak.

"streetfighter" 2011.07.03. 13:44:57

@D4D:
60.000 Ft-ot kaptál volna a mostani tarifa szerint.
Ügyes vagy, hogy kiszúrtad, csak így tovább. :)
Egyébként én is országutakon járok a Balaton északi partjára már évek óta. (Biatorbágy-811-es út, 8-as, 73-as, 71-es) Ott lehet nyomatni. A 8-ason viszont tényleg figyelni kell.

2011.07.03. 13:50:43

@"streetfighter": Erre nem is gondoltam...
Még jó hogy nem állítottak a hágai bíróság elé! :S

"streetfighter" 2011.07.03. 13:53:27

@sbronzo:
Hááát, ha itt egyeseken múlna.... :D

szaGértő 2011.07.03. 14:15:02

@sbronzo: Még jó, hogy a műltkor a négyesen nem volt trafi, így sem mertem 200 fölé menni, pedig bírta volna... :D

2011.07.03. 14:18:59

@szaGértő: Még szép hogy bírta volna! Csak a Te idegeid nem bírják! ;DDD

szaGértő 2011.07.03. 14:46:44

@sbronzo: Nem a sebességtől féltem, hanem a trafitól.

D4D 2011.07.03. 16:31:15

@"streetfighter": A 811-es helyett menj inkább csákvár-Zámoly felé, sokkal jobb.

"streetfighter" 2011.07.03. 18:02:54

@D4D:
Alcsútdobozig szörnyű, de utána nagyon jó.
A te általad javasolt út alsóbbrendű és hosszabbnak is tűnik. Tényleg jobb?

"streetfighter" 2011.07.03. 20:47:28

@D4D:
Kösz!
Mondjuk én nem megyek el Bicskéig. Budakesziről haladva én már Biatorbágynál lehajtok az 1-esről. Úgy azért szerintem rövidebb. Azért lehet, hogy egyszer kipróbálom, mert az a szakasz Alcsútdobozig borzalams egyenetlen és rossz minőségű. Szétrázza a kocsit nagyobb (120) sebességnél.

"streetfighter" 2011.07.03. 22:46:31

@D4D:
Aha, tényleg nem rossz. Egy próbát megér. Köszönöm.
Páty és Herceghalom között esetleg lehet rosszabb mint a göböli út?
Egy év alatt csak nem megy tönkre, bár a mostani tél sok utat szétszedett.
A göböli nagyon egyenetlen, de legalább nem gödrös. A Toyotának elpusztíthatatlan a futóműve, pedig mág sportos is. Átlag 100-120-szal szoktam ott menni, a jó úton meg 130-140-nel. Nem is kell másfél óra Székesfehérvárig. :)

D4D 2011.07.03. 23:09:19

@"streetfighter":

Szerintem nem rosszabb. egyenesnek egyenes, bár lehetnek benne kátyúk, de a gazdaság hamarabb foltoz, mint a PEMÁK.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása