Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nincs méltányosság?

2011.06.25. 10:21 :: Don Blasius

Rendre hallom és tapasztalom, hogy a kórházak és orvosi rendelők környékén mintha szándékosan nem törekednének elegendő parkolóhely kialakítására és utaznak is a büntetésekre. Pedig ide azért tényleg nem szórakozásból jönnek sokan autóval. Tamás is tudta, hogy rossz helyre parkolt, inkább azt nehezményezi, hogy nem is tudott arról, hogy megbüntették (akár figyelmeztethették volna, és arrébb áll), és szeretné ha enyhítenék vagy elengednék a bírságot. Kíváncsi lennék arra is, mi indokolja abban az utcában a megállási vagy várakozási tilalmat, tényleg van-e más oka a pénzforráson kívül?

2010.09.14-én Székesfehérváron a Távirda u. 4 szám előtti útszakaszon, mivel nem volt hely a jobb oldalon, így a bal oldalon - a várakozási és megállni tilos tábla ellenére parkoltam, az ORSZI-tól kb 20m-re, a következő okból: páromat 3 éve műtötték egy autoimmun betegséggel (colitis), melynek következtében a több műtéten esett át. Időszakosan, de mindig visszatérően hasi görcsei vannak, gyenge, a járás is nehéz neki, órak alatt képes annyira legyengülni, hogy szinte felállni sem tud. Azért pl. a mentő segítségére nem szorul, de azt hiszem mindenki el tudja képzelni, hogy érzi magát egy kiadós napok óta tartó hasmenéses és lázas állapotban - neki ez kb 2 havonta 1-2 hétig tart, megviseli keményen. Tehát, a fenti napon, az ORSZI kérésére felülvizsgálatra vittem a páromat, de mivel épp akkor is egy elég nehéz időszakban volt, a járás is nehezére esett, így kénytelen voltam a szabályt megszegve, az utca bal oldalán parkolni, minél közelebb az ORSZI-hoz.

 


Én mindvégig az autóban tartózkodtam - mivel tudtam, hogy tilos helyen parkolok, így ha bármi gond van, 1mp alatt el tudok hajtani és parkolok máshol majd (megjegyzem az utca bal oldala is és a jobb is fullon volt - tele autókkal, akik szintén ott parkoltak ). A vizsgálat előreláthatólag, mivel időpontra ment kb 15-20p lehetett, így azt hittem nem lesz gond ez idő alatt a parkolással, rendőrökkel, stb... Tehát végig az autónál voltam, pont mellettem volt egy újságos, kiszálltam,beszélgettünk az árussal, de mindvégig 1m-nél közelebb voltam az autóhoz. kb 10p múlva visszaültem az autóba, bekapcsoltam a rádiót, becsuktam a szemem és vártam. ismét 10p után, jött a párom és hazamentünk. 2010.10.06-n jött a papír a büntetésről. Furcsa volt elsőre, hiszen ott ültem a kocsiban, semmi zaj, meg se fordult a fejemben, hogy megbüntettek. A levélben link, a fotókról. Megnézem - az autó úgy van fotózva szemből, hogy csak a rendszámtábla látszik ill a motorházfedél egy része, de az, hogy ül-e valaki az autóban az nem. persze hátulról teljes
mértékben látszik az egész autó. Ilyenkor fel kell szólítson a rendőr, hogy rossz helyen parkolok? vagy látszódnia kell, hogy nem ül senki az autóban?


Kifogással éltem, benyújtottam minden orvosi papírt, az ORSZI által küldött vizságlati behívót időponttal, egy kérlemet, hogy a párom állapotára való tekintettel engedjék el a büntetést, stb. Ez után érkezett egy újabb levél, hogy én nem kezdeményezhetem ezt ill. nem élhetek fellebezéssel, mert az autó nem az én nevemen van - édesanyámé. Oké, következő levél, melyben édesanyám meghatalmaz, hogy eljárhatok az ügyben és 5000ft fellebezési díj -minden, mint a legutolsó levelükben írják, a törvényben meghatározott határidőn belül történt - tehát ez nem lehet gond.


2011.06.20-án kaptam egy levelet ismét, melyben elutasítják a fellebezési kérelmet, mert:
a) rossz helyen álltam meg, így kimerítettem az adott KRESZ-ben 15$ a) pontjában foglaltakat és mivel nem volt műszaki hibás az autó, így büntetést érdemlek - mintha nem is írtam kifogást, fellebezést, semmit.
b) nem látszik, hogy az autóban ült-e valaki.
30 napon belül fizessem be a 30.000 Ft-ot, fellebezésnek helye nincs, ha nem fizetem be, behajtják az adóhatóságon keresztül. A vicc része most jön, a levél 2011.02.01-n íródott. A posta 2011.06.20-n hozta ki. Ilyenkor mi van? írjak új levelet? vagy menjek bíróságra? Egész idáig minden olyan büntetést, ami helytálló és jogos befizettem. Ez is jogos - hiszen rossz helyen álltam meg - de ezzel az erővel nehogy rosszul legyél az autódban a bal oldalán az utcának, vagy netán meghalj - úgyis megbüntetnek még pluszban. Ilyenkor nem számít az indoklás, hogy miért áltam ott meg? Ötletek várok.

188 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés parkolás kresz lehúzás közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mégsenem! 2011.06.26. 11:13:24

@Altaïr: Egyetértek veled!

Én is akartam mondani neki, de nem tettem, mert sokkos állapotban volt!:)))))

Altaïr 2011.06.26. 11:50:27

@8Gbit: Ha jól tudom, nincs ilyen kamera arrafelé, de "ezeknél" sose lehet tudni :)

Csigorin 2011.06.26. 18:45:10

te se vagy szazas.

Eloszor is: ha mar "Én mindvégig az autóban tartózkodtam " akkor mi a francnak nem mentel egy utcaval odebb? utana szepen ha jon a zasszony visszajossz.

ha meg nem: mukodtesd a parkolofenyeket. Utana leirni hogy azert alltal meg mert hirtelen rosszullettel, a zasszony pedig segitseget kerni ment be a klinikara, mire kijott addigra jobban erezted magad, es jogkoveto allampolgarkent azonnal el is takarodtal onnan.

Reggie 2011.06.26. 20:52:08

@8Gbit: Ha tudja, hogy ilyen esetben csak figyelmeztetik, akkor kovetkezoleg is igy allna meg. Igy legalabb elgondolkodik es esetleg megprobal ertelmes alternativat kitalalni.

thehaan 2011.06.26. 23:33:30

hello mindenki,
én írtam a posztot. a lényege ott volt, hogy:
-tilosban álltam
-de végig a kocsiban ültem!!!! - ment zene, be volt csukva a szemem
-úgy fotózott le, hogy nem szólt a rendőr
-a fotón a motorháztető látszik és a rendszám - én nem :)
-nem akadályoztam senkit, a járda mellett parkoltam, ahol még 500 autó állt - mentő, stb.. elfér.
- a levél amiben a végleges határozat van 2011.02.01-kelt, 02.07-ig kérhetek beketintést, stb.. - 06.20-n jött meg a levél :)
- ez egy másodfokú határozat, ami ellen nem lehet fellebbezni. így él a 10e visszakövetelése? marmint akárhogy is nézem 4.5 hónap telt el, míg megkaptam a határozatot

Alikam 2011.06.26. 23:46:01

A legegyszerűbb az lett volna, ha a párod szól mobilon mikor végzett és akkor odagurulsz elakadásjelzővel.

Megértem a helyzetet, de sajnos a KRESZ a közlekedést biztosítja és a hatóság csak a KRESZ-ben foglaltakat veszi figyelembe.

Ha még esetleg beszélsz a fotózóval, hogy ez van, akkor talán, bár azt nem értem, miért volt csukva a szemed, mert akkor talán észrevetted volna és szólsz neki, hogy okkal vétettél a szabályok ellen.
Az sem száz százalékos de talán elzavart volna.

Alikam 2011.06.26. 23:48:29

@8Gbit: lehet régen ez így volt, de manapság már leszarják. Nem fognak külön kérvényt benyújtani neked.
Fotóznak, kapod a büntetést aztán annyi.

8Gbit 2011.06.27. 07:28:29

@Alikam: Igen, ezt tudom és ezt írtam le és innentől kezdve nem ember , hanem robot az egész társadalom kb. Magyarul hiányzik az emberekből a legfontosabb tulajdonsága, az EMBERSÉG!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 08:11:26

@8Gbit: Ezt, szerintem rosszul látod. Az emberség része a szabályok betartása, főleg akkor, mikor nem nagy teher, mert itt erről van szó! Pontosan, hogy az nem emberséges, aki így megáll, miközben megtehetné, hogy nem szabálytalankodik folyamatosan, hanem odébb áll. Semeddig nem tartott volna. Ez olyan, mint mikor azt látod, valaki úgy ál a mozgáskorlátozott helyre, hogy mellette ott a többi üresen. Ha valaki, az jobban megérdemli a bírságot, mint aki akkor áll oda, ha nincs hely. Pedig a két szabálysértés ugyan az. Emberileg viszont az első, szerintem, rosszabb. Itt is ez a helyzet. Ül a kocsiban, szeme lecsukva, kényelmesen, mert nincs mitől tartania. Pár mozdulattal megúszhatta volna. Az pedig, hogy nem zavart senkit? Ez hozzáállás kérdése. Kíváncsi lennék, más is így gondolta volna, ha látja?

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 08:40:18

@thehaan: Ha jól emlékszem tavaly valamikor bevezették, hogy a postára adásnak kell megtörténnie 60 napon belül, előtte elég volt, ha a levél elkészült addig. Ebbe kapaszkodhatsz, de beszélj előtte egy hozzáértővel. Amúgy megállni tilosnál teljesen mindegy, hogy ott voltál-e, mert mindenképpen szabálytalan. Meg esetleg abba, mint előbb is írtam, hogy be tudják-e bizonyítani, hogy ott, és akkor készültek a képek, mert egy rendszám motorház kombó bárhol készülhetett.

HakapesziM 2011.06.27. 09:59:34

@8Gbit: Azt gondolom az életben mindent az emberség irányából kellene megközelíteni. Aki annyira helyesli a nulltoleranciát, a rögtön és figyelmeztetés nélkül lesúlytó hatóságok munkáját, az biztos soha nem hibázik. Ne csak a közlekedésre gondoljunk. Az emberi viselkedésmódoknak sokféle formája van, a szabálykövetésnek különféle fokozatai. Ha egy gyorshajtót 300 ezer forintra büntetnek, ami révén ad absurdum a lakását veszti el, mert nem tudja a hiteleit befizetni, akkor a skála túlfelén lévő gyilkossal mit kellene csinálni? Nyílt tűzön sütögetni? Nem a büntetés jogosságát vitatom, hanem a mértékét, és a figyelmeztetés hiányát. Ugyanakkor éjjel - nappal a tolerancia fontosságáról hallunk, a közelmúltig 20 ezer forintig a lopás nem volt lopás. De aki rossz helyen parkol, arra teljes erejével súlytson le a társadalom. Ez így nincs rendjén.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 10:23:21

@HakapesziM: "Ha egy gyorshajtót 300 ezer forintra büntetnek, ami révén ad absurdum a lakását veszti el, mert nem tudja a hiteleit befizetni, akkor a skála túlfelén lévő gyilkossal mit kellene csinálni?"

Azért a 300k-t nem azokra szabták ki, akiknek kicsit megszaladt a lába, és pár km/h-val túllépte a megengedettet! Te is érzed ugye, hogy a példád nagyon sántít?

HakapesziM 2011.06.27. 11:06:14

@metal: Mint mondtam, nem a szabálysértést, a vétkességet vitatom. A 300 ezres büntetést valóban egészen extrém gyorshajtásért vetik ki, de az akkor is csak gyorshajtás. Más kérdés, ha ezzel már balesetet okoz az elkövető, az már súlyosabb kategória. De egy közlekedési szabálytalanság az csak szabálytalanság. És vedd észre, nem is törekszenek rá, hogy megakadályozzák, ma az az irányelv, hogy szinte azt csinálsz amit akarsz, csak fizess, fizessen valaki. A tilosban parkolót sem figyelmeztették, benne is ült a kocsiban. És ha rosszul volt, netán infarktust kapott? Megáll a sofőr, ott agonizál, erre lefényképezik, mehet a büntetés. Meg sem kísérelték megakadályozni a szabálytalan szituációt.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 11:15:57

@HakapesziM: "A 300 ezres büntetést valóban egészen extrém gyorshajtásért vetik ki, de az akkor is csak gyorshajtás. Más kérdés, ha ezzel már balesetet okoz az elkövető, az már súlyosabb kategória. De egy közlekedési szabálytalanság az csak szabálytalanság."

Ezzel a résszel vitatkoznék, a többivel teljesen egyetértek! Tehát azok a gyorshajtások, amikre 300k-t kiszabják, azok olyan esetek, amiknél, ha balesetet okoz a delikvens, igen nagy esély van arra, hogy súlyos kimenetele legyen. Tehát szerintem jogos a büntetés mértéke, mert olyan szintet kell meghúzni, aminek van visszatartó ereje. Én még nagyobb büntetéseket is el tudnék képzelni, esetleg úgy, hogy az autó értékéhez mérten legyenek a büntetések meghatározva.

HakapesziM 2011.06.27. 11:29:45

@metal: Szerintem ne a 300 ezres összegre koncentráljunk, elfogadom, azok megérdemlik akik ekkorát vétkeznek. Példaként hoztam fel, kisebb gyorshajtásoknál, csip-csup ügyeknél is repkednek a 30 ezer forintok, és ma egy kisembernek az is nagyon sok. Úgy vélem a rendőr, a hatóság dolga elsődlegesen a szabálysértés, a törvénytelen állapot megszűntetése - lenne. A gyorshajtás kicsit kivétel, ott mozog a jármű, a rendőr nem ülhet be a vezető mellé, hogy figyelmeztesse. De a parkolás, tilosba behajtás jó példa erre. A hatóság nem tesz semmit, csak bűntet. Képzeljük el, ha atrocitás érne minket az utcán, a rendőr látván ezt, elővenne egy kamerát, felvételeket készítene, majd távozna, minket sorsunkra hagyva, mondván, a vétkest, később a felvételek alapján majd megbűntetik.
Mondjuk Magyarországon ezt simán el is tudom képzelni.

thehaan 2011.06.27. 11:32:05

@metal: hátulról az autó teljesen látszik és a környezet is persze, csak én nem... :(
van ötlet, hogy kitől kéne megkérdezni ezt a határidős dolgot?

8Gbit 2011.06.27. 18:58:23

Mindenkinek megvan a maga látásmódja, de én jobban szeretnék egy emberségesebb társadalomban élni, mint a mostani:)

HakapesziM 2011.06.27. 19:06:40

@8Gbit: Épp az lenne a feladata a hatóságnak, hogy differenciáljon, ki aki megérdemli a büntetést, ki az aki "javítható" egy figyelmeztetéssel is. Régebben voltak, különösen a motoros rendőrök között ilyenek. A legegyszerűbb a körülmények vizsgálata nélkül mindenkit elkaszálni, pedig enyhítő körülmények még egy gyilkosnál is lehetnek. Lassan élhetetlen lesz Európa.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 20:05:03

@HakapesziM: Sajnos ezt rosszul látod. Nálunk, ha még csak nem is büntetnének, hanem először figyelmeztetnének, rendesen anarchia törne ki. Én nem egyszer, nem kétszer szóltam kulturáltan emberekre, tilosban parkolásért, általában a járdáért, kerékpár útért, pl. a balatoni úton, vagy roki helyért. Éppen a minap a milliókért felújított járdáért, egy ötvenes, jól öltözött úriembernek, szépen, nem balhézva, hogy uram, az a térkő most készült el,nagy pénz volt, ez járda, ha jön a közterület(és arra jár), akkor sok lesz. Nem lesz semmi és otthagyott..Túlbecsülöd az embereket. Sajnos, igen is rettegésben kel tartani őket, akkor marad élhető a város. Én még emelném is a büntiket és még többet ellenőriznék és nem lenne ilyen többet.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 20:06:47

@8Gbit: Én is. Kezdhetnék ez a tilosban parkolók? Azzal, hogy nem xarnak a szabályokra? Emberségesebb lenne...:-((((

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 20:08:59

@HakapesziM: Tudod mi itt a kérdés? (személyeskedés nélkül, csak elvben) Azért mondod-e ezt, mert Te is rendszeresen elkövetsz kisebb-nagyobb stikliket vagy tényleg így gondolod? Nagyon nem mindegy. Egyet is értek, meg nem is. A hiba szerintem bennünk van és mi harcoltuk ki ezt az irányt. mi indokolná más a szigorodást, ha nem lenne rá szükség??

etwas kultur muss sein 2011.06.27. 21:15:11

Szerintem az ügy egyszerű.

1. Ha megállsz a tilosban kirakni a rossz állapotban asszonyt, majd elmész és visszajössz, amikor asszonyt felvenni, amikor végzett a dokinál, szabálytalanságot vétesz, de alig van esély a lebukásra, és igazából letudtad a dolgot a legkisebb rossz elkövetésével. Ergo erősen + az attrakció várható értéke. Nem szép dolog, de az asszonyért bevállalható nyilván.
2. Ha ott maradsz 20 percre megvárni az asszonyt ÉS közben éberen figyelsz, akkor valószínűleg még mindig + várható értékkel cselekedsz, de kisebbel, mint az 1. esetben, és még kevésbé szép dolog.
3. Várakozás közben elbóbiskolsz, elkolbászolsz a helyi újságossal a kocsidtól, ezzel erős lépéseket teszel az akciód várható értékének negatívba fordításáért, vagyis magad szopatod tök feleslegesen.
Fentiekből látható, hogy a bajt erősen magadnak okoztad. Túl azon, hogy szabálytalan voltál, nem tettél meg mindent azért, hogy a lehető legkisebb szabálytalanságot kövesd el, illetve a legkisebb eséllyel bukj le.

A méltányossági kérdés szimplán jogi, ezen nincs mit vitázni. Ha a jog nem engedi meg a méltányosság gyakorlását, akkor nincs mire fel kiakadnod.

Egyetlen mákod az lehet, hogy Abszurdisztánban a hivatal is abszurd, s eljárási hibát vétetett. Ha tényleg így volt, lovagold meg, és legközelebb ha az asszonyt viszed dokihoz, minimum ne szundikálj, ha tilosban parkolsz.

etwas kultur muss sein 2011.06.27. 21:16:03

ehh, már fogalmazni sem tudok :D

HakapesziM 2011.06.28. 06:26:35

@Aabroncs: Én is követek el ezt - azt, ki nem? Nekem nagyon jól esik, ha csak figyelmeztet a rendőr, ilyenkor emelkedik a tekintélye a testületnek előttem, de ez ritka az utóbbi időben. Évi 120 ezer km körül megyek, ebbe óhatatlanul beletartozik, hogy nem tartok be mindent. Kis dolgokban csalni kell, hogy a nagyokban nem kelljen, s nekünk kamionosoknak a kreszen túl még ezer szabályt kell betartani.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.28. 08:11:08

@thehaan: Fogalmam sincs, nekem is csak rémlik, hogy kb. egy éve volt róla szó a hírekben.

"streetfighter" 2011.06.28. 09:00:55

@metal:
Nem igazán vagy képben.
Nem kell tövig taposni a pedált, hogy begyűjts egy 300.000-es csekket. Sőt többet.
Legtöbbször nagyon aránytalan a bírság, szerintem.

labi 2011.06.28. 12:40:31

@HakapesziM: "A tilosban parkolót sem figyelmeztették"

Érdekes, engem mindig figyelmeztetnek... jelzőtáblák formájában.

Amúgy mi itt a probléma? Postoló nagyon is jól tudta hogy tilosban jár csak lexarta, így mit kell még figyelmeztetgetni?
Szabálytalankodik, fizessen úri módon. Nem azon kell hömbörögni, hogy nem tudja megúszni a jogos büntetést.

labi 2011.06.28. 12:48:33

@"streetfighter": "Nem kell tövig taposni a pedált, hogy begyűjts egy 300.000-es csekket."

Alaposan túl kell azt lépni a 300 ropihoz. Ha az ember fia 50 helyett 125-tel megy, azért az nem egy kis lábmegcsúszás. :)

tom28 2011.06.28. 12:56:26

Itt lefényképeztek egy csomó tilosban parkolást:-)
www.hasznaltauto.hu/partner/csonti_car-3515

"streetfighter" 2011.06.28. 15:24:31

@labi:
Részben igazad van.
Tényleg elfelejtettem, hogy enyhítettek a büntetéseken. A közigazgatási bírságok bevezetésekor 100 felett 50 helyett, már 300.000 Ft volt a bírság.
125-ig most viszont "csak" 200.000 Ft. 126-nál már 300.000 Ft. :)

"streetfighter" 2011.06.28. 15:26:21

@labi:
Mellesleg vannak olyan szakaszok ahol az 50 helyett a 100 sem sok. A körülmények abszolút nem indokolják a komoly sebességkorlátozást.

labi 2011.06.28. 16:22:57

@"streetfighter":
Igen, ahol én szoktam kihajtani mellékútról (előtte kanyar, növényzet) szintén sok okos gondolja úgy, hogy indokolatlan a negyven, minek az oda amikor ugye százötvennel is lehet teljesíteni az ívet. Pedig ha a mellékútról kihajtó nagyon figyelmes akkor is csúnyán fékezős esetek jöhetnek ki már a hatvanból is. Így az ember elmormol egy imát, vet egy keresztet és reménykedik hogy aznap is szerencséje lesz. :)

Lényeg amire reagáltam, nem elég kis figyelmetlenség a 300 ropihoz, ahhoz már oda kell lépni, még lakott területen belül is.
Autópályán meg egy "átlagos" autóval össze sem lehet hozni. :)

"streetfighter" 2011.06.28. 16:45:04

@labi:
Az a probléma, hogy sok helyre kiteszik a 40-et a kanyarok elé ott is, ahol nincs utána kereszteződés és jól belátható minden, ezért alapból én sem veszem figyelembe.
Had dönsem el én, mennyivel tudok bevenni egy kanyart.
A te esetedben rakjanak ki egy becsatlakozó út plusz sebesség korlátozás táblát, azt talán jobban figyelembe vennék.
Mellesleg más körülmények is befolyásolhatják a többiek sebességét. Milyen az út elötte, mennyivel lehet haladni stb.?
Ha elötte is korlátozás van ill. lakott terület, akkor biztos gáz ott gyorsan menni.
Tetessél ki egy tükrös táblát a túloldalra, ha tényleg olyan veszélyes a helyzet. :)

mohopasi 2011.06.29. 11:37:04

Nemtom... Megállni tilosnál várakozni? A többi csak magyarázkodás, már bocs.

thehaan 2011.06.29. 11:46:18

@mohopasi: te tényleg nem érted? a lényege zanzásítva: úgy fotózott le, hogy az autóban ültem-nem szólt-ok nem kellett volna, de megtehette volna, ha nem egy gerinctelen köcsög aki csak a büntetésre hajt. másodszor a 02.01 kelt. levél 06.20-án jött meg - tehát a 02.07-ig tartó 7 napban esélyem sem volt mondjuk bíróságra vinni a dolgot.
ELISMEREM, hogy rossz helyen álltam meg, nem is ezzel volt a bajom - olvasd végig amit írtam.

labi 2011.06.29. 14:25:11

@"streetfighter": "Had dönsem el én, mennyivel tudok bevenni egy kanyart."

Így van, bízzuk rá mindenkire, hogy maga döntse el, hogy mennyivel menjen. Hiszen mindenki tudja még a számára ismeretlen szakaszokon is, hogy a kanyarmögött van-e bekötőút, jellemző-e hogy rámosódik az út széléről a murva, vagy jellemzően valamilyen okból sok ott a baleset, stb. :)

Egészen friss élmény:

Ma reggel haladok szépen, lakott terület táblán túl még akad egy-két házikó beljebb az úttól. Sima kilencvenes hely, kanyar. Egyből a kanyar után a szemközti sávban megáll a kukásautó szerdánként, felszedni a kukákat, ez kb fél perc.
Fordulok szépen, amint a kukásautó csücskét megláttam már lassítottam, mert gondoltam hátha akad egy idióta aki úgy gondolja hogy szerencséje lesz és majd pont nem jön semmi amig kikerüli.

Hát akadt... mák hogy lassan mentem, mert így fékezéssel plusz az út melletti árok szélét kicentizve nem csattantunk. Mind a ketten alaposan berosáltunk, átkiabáltam neki, hogy "nem tudtál volna fél percet várni jóember?" "Nem!" válaszolta, majd továbbhaladt. Remélem ha neki is megadod majd a jogot, hogy "had döntse el ő" hogy melyik szabályokat és korlátozásokat kell betartania (vagy csak mint jelen eseben használnia a józan eszét), akkor legközelebb okosabban dönt. :)

labi 2011.06.29. 14:38:42

@thehaan:
Összefoglalom:

Van ott egy tábla aminek a jelentése:
"Tisztelt uram!
Figyelmeztetem, hogy ha itt parkol, akkor meg fogjuk büntetni" :)

További figyelmeztetést én sem adnék annak, aki tilosban parkolva "pihenteti a szemét" - mert ugye sikerült úgy körbefotózni, hogy nem vette észre.

Mivel íly látványosan xartál bele a tiltásba, nem értek azzal egyet, hogy egy kis ejnyebejnye elérte volna a célját és legközelebb nem ugyanígy teszel. Így hogy zsebre megy, hátha emlékezetes lesz és legközelebb legalább annyit megteszel, hogy a beteget kiteszed, odébbállsz, majd amikor végez akkor visszamész érte, és nem újságossal beszélgetve, majd szunyókálva töltesz el némi időt a tilosban.

Ha mint írtad hogy elismered a szabálysértést, akkor tessék úrnak lenni és fizetni.
Úgyis megspóroltál már ennél többet azon, hogy idősebb rokon nevén van a biztosításod. :)

Egyre unalmasabb már hogy egy csomó szabálytalankodó azzal sírja tele a blogot, hogy milyen felháborító, hogy nem tudja megúszni a büntetést, nem méltányosak vele...

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.29. 14:45:20

@"streetfighter": "Had dönsem el én, mennyivel tudok bevenni egy kanyart. "

Gondolom olyanról már hallottál, hogy meg is kell tudni állni a kanyarban bármikor, ha ott bármi ezt indokolja! Vagy ez nem jutott el az agyadig? Tehát attól, hogy nincs ott a tábla, hogy a kanyar után elágazás, neked még úgy kell bele menni, hogy lehet ott, meg állhat ott lerobbant IFA, összetört autóroncs, bukott motoros,....!

Kalányos Márió 2011.06.29. 15:11:50

Alapvetően a sünöknek meg a közteres buziknak is a rend fenntartása lenne a feladata és nem a büntetés. Ha benne ül a sofőr, akkor fel kell szólítani a szabálysértés befejezésére, és esetleg megbüntetni, hogy ne felejtse el legközelebb sem, hogy oda nem állhat.

De ha jól olvasom itt a hatóságot nem zavarta a szabálysértés, hagyta ott állni békében. Ebből az következik hogy nem is állt problémás helyen, ha senkit nem zavar.
Pénzbeszedés az egész, meg frusztrált kis emberek pillanatnyi hatalmuktól elélvezhetnek, ennyi...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.29. 16:40:20

@sbronzo: Te mit sünözöl? Ide jársz a blogra, sünnek adod ki magad, úgy menőzöl, aztán meg szidod őket, feljelentgetősjózsi? Neked nem sün, hanem kolléga..

"streetfighter" 2011.06.29. 22:35:35

@metal:
Az biztos, ezért te minden kanyart az előírások szerint veszel be, ugye nagyeszü?

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.30. 07:48:23

@"streetfighter": Képzeld igen! Bár annyi ésszel, mint ami neked van, elképzelni valamit elég nehéz lehet!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 07:59:17

@metal: :-) Nem tudtad, ő a szabályszegők védőszentje. :-) Neki csak az a menő, aki nem gondolkodik, csak szembe megy minden szabállyal:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 08:02:58

@metal: Az új poszt éppen egy ilyen esetet tárgyal. Én is szeretek gyorsan menni, de felmérem, hogy
1. nagyon magasak a büntik, nem ér ennyit
2. a nagy sebességgel nő a baleset koclázata, mindig eszembe jut, otthon a családdal mi lesz, ha , akár nem a saját hibámból, feldobom a pacskert, mert épp gyorsan volt kedvem menni. Kipróbáltam pályán és az üres sztrádán, párszor, pedig volt a seggem alatt nagy vas, de nehéz volt pl. a 750 V12-vel óvatoskodni:-(( Az ember attól ember, hogy különbséget tud tenni, hogy mit szeretne és mit szabad.

"streetfighter" 2011.06.30. 18:16:46

@metal:
Te vagy hazudsz, vagy egy szánalmas mazsola vagy.
Én nem vállalkozom az eszed nagyságát megsaccolni, de a "nagyeszűt" ne vedd komolyan. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 18:32:57

@"streetfighter": Mi van bohóc?? Megint a sötét oldalt véded, mi?? Neked aki nem úgy autózik, ahogy Te szeretnéd, tehát előled félre, az már mazsi?? :-)))

"streetfighter" 2011.06.30. 18:42:07

@garmispartenkirchen:
Ha kinősz a "star wars" korszakból és megtanulsz értelmesen írni, akkor talán van értelme komolyan venni téged.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 18:46:28

@"streetfighter": A StarWars korszakból nem lehet és nem is akarok kinőni, de Te ezt hogyan is érthetnéd meg?? Te ne vegyél engem komolyan, az nagy baj lenne, ha veled egyetértenék bármiben! Akkor aggódnék igazán..Setét vagy, ecsém, és a legveszélyesebb fajta, aki azt hiszi, okos. Ez nem is lenne baj,Te dolgod, de hogy állandóan itt tukmálod az összes többi emberre, szegényekre, az idióta vezetési téveszméidet és még le i szólsz mindenkit?? No, ez már LOL.

"streetfighter" 2011.06.30. 18:58:46

@garmispartenkirchen:
Ezek szerint finoman szólva is nem vagyunk egy hullámhosszon, de ez nem is baj.
Az, hogy te mit gondolsz rólam, teljesen hidegen hagy.
Valószínűleg téged is az én véleményem. Bár az nem lehet, hiszen annyira egyszerű vagy, hogy még a gondolataidat sem tudod megosztani. Egy senkivel pedig nem lehet vitatkozni.
Én nem tudom, hogy milyen értelmi képességeid vannak, de a stílusodat tekintve nem sok jóra számítok.
Szedd össze magad és írj valami értelmeset, hátha sikerül!

"streetfighter" 2011.06.30. 19:01:57

@garmispartenkirchen:
Most látom, hogy ki vagy! :D
Elindítottad az internetes hadjáratodat a szabályszegők ellen? :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 19:06:23

@"streetfighter": :-) No, ha valaki nem papolhat itt sem a népszerűségről, sem a stílusról,sem észről, hát az te vagy..A szellemi szinted pedig bizonyítottad már sokszor az elméleteiddel:-)) Nem kell itt egy hullámhosszon lenni senkivel, de Te ráerőltetni akarod mindenkire, amit gondolsz és ha nem ért egyet, lehülyézed:-) Lásd, éppen a másik posztban, megint, most épp Deszkást:-)) Minden napra jut egy-kettő nálad, akit lehülyézel, ha azt mondja, nincs igazad.-))) A vicc az, nem emlékszem ,hogy igazad lett volna vagy, hogy a normális ember pártjára álltál volna.-) Persze ez meg az én nézőpontom. Csak fura, Te mindig a szabályszegők mellé állsz, neked minden szabály ellenség? Ez ugyanolyan, mintha valaki azt mondaná, sosem szeg szabályt...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 19:07:56

@"streetfighter": vagy éppen itt nézem, Metal-lal is..Vagy hazudik vagy mazsola:-)) Tényleg kész vagy:-))))

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.30. 19:13:41

@"streetfighter": Biztos mazsola vagyok! Általában én előzgetem végig a kocsisort, és nem ők engem, de ettől még alap, hogy nem megyek gyorsabban, annál, mint amiről még meg tudok állni a belátott szakaszon! Egy pár poszt volt már itt, ahol sírtak a keménycsávók (mint a fürdős kurvák), amikor beleszaladtak valamibe, ami a kanyar/bukkanó után állt /lassan ment! Persze minden posztban ilyen esetben mindenki hibás volt, csak síkhülye boyracer soha:) Az élet eddig engem igazolt, álltam már meg kb. 10 centire egy IFÁ-tól, ami a kanyar után állt, mert éppen nekiment ő is egy másik autónak. Ha ott nem 70-el megyek bele a kanyarba (simán lehetett volna venni 90-el, akár 100-al is), akkor könnyen lehet, hogy már nem élek (ugye azt fel tudod fogni, hogy az a plusz 20/30km/h az azt jelenti, hogy ott ahol 70-ről megálltam, ott 40/50-el megyek még).

"streetfighter" 2011.06.30. 20:33:15

@metal:
Ezek szerint hazudsz.
Látod, ennyire egyszerü.
Hiszen ki van zárva, hogy aki úgy vezet ahogy leírtad, az a 40-es táblánál 40-nel vesz be egy kanyart, ami jól belátható és bárki beveszi 50-nel is. Nem jó az, ha valaki bort iszik és vizet prédikál. :(

"streetfighter" 2011.06.30. 20:36:49

@garmispartenkirchen:
Te viszont roppant népszerű vagy itt a blogon, de szerintem ezzel nem érdemes dicsekedni. :D
Az észt ne firtassuk, hiszen nem ismerjük egymást. A nézet különbségből erre utalni nem vall sok intelligenciára.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 21:33:22

@"streetfighter": .....Az után amit metal-nak írtál, sok mindent nem kell rólad mondani. Betegesen kivetíted ránk a szabályszegési mániád. Annyira szánalmas. Tényleg sajnállak, hogy neked nem fér a fejedbe, nem, nem olyanok az emberek, mint Te. Tudom furcsa, de Te mész szembe a forgalommal és nem a többi..

"streetfighter" 2011.06.30. 23:15:46

@garmispartenkirchen:
Ne is legyenek olyanok, sőt. Szerintem az a jó, ha különbözőek vagyunk.
Én csak arra akarok rávilágítani, hogy a nem feltétlen állandó szabály tisztelet, nem egyenértékü az állandó baleset okozással. Ésszel is lehet gyorsabban menni a többieknél, csak sajnos ezt kevesen ismerik el.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.30. 23:30:13

@"streetfighter": "az a 40-es táblánál 40-nel vesz be egy kanyart, ami jól belátható és bárki beveszi 50-nel is."

Hol írtam ilyet? Azt írtam, hogy mindig betartom azt, hogy a belátott szakaszon meg tudjak állni!

"streetfighter" 2011.06.30. 23:48:50

@metal:
Ezt a kérdést tettem fel: "te minden kanyart az előírások szerint veszel be"
A válaszod: "Képzeld igen!"
Abban egyet érthetünk, hogy ha egy kanyar elött sebesség korlátozó tábla van, akkor az az előírás ugye?
Esetleg te is felülbírálod a táblákat a saját belátásod szerint?
Üdvözlet a klubban! :)

Deszkás 2011.07.01. 18:29:48

Hmm. Micsoda vita. Még jó, hogy valaki népszerű, és van, aki népszerűtlen. :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 19:45:51

@Deszkás: Nézd, az vicc azért, hogy van itt két ember, akinek a fixa ideálja, hogy nem léteznek olyan emberek, akik a lehetőségekhez mérten, igen is, szabálykövetőek és ezt megpróbálják minden posztban, mindenkire ráhúzni. A közlekedésről beszélünk, első sorban, mert ha nem, akkor pl. a fél ország valamilyen módon adókerülő, de ez nem egy ilyen blog..agyhalál, hogy két-három ámokfutó próbál itt sereg embert, ismeretlenül, beskatulyázni...Unalmas, baxottul..

"streetfighter" 2011.07.01. 21:34:41

@garmispartenkirchen:

Azért ez elég hiteltelenül hangzik tőled, aki elismerte, hogy azért nem száguldozik, mert fél a büntetéstől és attól, hogy elszáll, mint a győzelmi zászló.
Valószínűleg a többiek is így vannak, de gerincük nincs, hogy bevallják.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 22:19:42

@"streetfighter": Tudod, ha fel tudnád fogni, hogy gondolkodni nem szégyen, hanem erény..Az ,hogy mi az oka, anak, hogy beatrom a szabályokat, a lehetőségeimhez mérten, irreleváns, ezt próbálhatnád megérteni, ahelyett ,hogy azt sulykolod, hogy magad megnyugtasd, hogy mindenki szabályszegő..Nem. Nem az. Az oka pedig, hogy miért nem az? Tök mindegy. Igen, nem tudok 300.000 Ft-ot szánni egy autópályás száguldozásra. Azon felül szeretném felnevelni a gyermekem. Ha azt gondolod, hogy ettől Te több vagy, nos, tudjuk már kifordult értékrendedet ezerszer próbáltad és próbálod itt mindenkire ráerőltetni. attól pedig különösképpen nem leszel több,hogy úgy autózol, ahogy ezt itt le szoktad írni....Attól, hogy valaki száguldozik az utakon, nem lesz ám nagyobb. Idáig mi az oviban jutottunk el. Hát Te?? Jól vezetsz? Szlalomverseny, apukám! Nevezz, indulj és mutasd meg. Nyomni neki mint egy hülye?? Bárki képes rá, csak autó kell hozzá..

"streetfighter" 2011.07.02. 00:02:25

@garmispartenkirchen:
Szeretek gyorsan autózni, igen. Nem azért mert ettől több vagyok mint a többiek, hanem mert élvezem.
A büntetés sajnos benne van a pakliban. Ez van, el kell viselni.
A balesetre nem gondolok. Szerencsére a hosszú pályafutásom során kis koccanásoktól eltekintve nem is volt benne részem. Remélem nem is lesz.
Mint mindent az ilyen vezetési stílust is ésszel kell csinálni és akkor nincs probléma. Tapasztalat és kellő fék viszont kell hozzá.
Ez nem arról szól, hogy az úton akarok bizonyítani. Szerencsére nincs rá szükségem. Ez egyfajta kikapcsolódás, "szórakozás" a hétköznapi "robotból". Aki nem ilyen, az úgy sem érti.
Én csak a minden szabályt betartó hazug, álszent kommentelőket nem szeretem. Az úton hol vannak? Nem látom őket, pedig itt állítólag a többség ilyen. Röhögnöm kell.
Azt pedig többször leírtam, hogy nem szeretem az autópályát, pont azért mert unalmas és ott tényleg mindenki tudja nyomni. Én az országutakat és a kanyarokat szeretem. Azt lehet igazán élvezni. A városban is szeretek helyezkedni, de ott ritkábban van értelme.
Szóval én már nem valószínű, hogy nagyon meg fogok változni vezetés terén, akár hogy is győzködtök. :)
Ez a blog viszont arra nagyon jó, hogy megismerjem a többiek gondolatait és elképzeléseit a közlekedésről. Az már egy másik dolog, hogy mennyire értek vele egyet.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 08:41:06

"Én csak a minden szabályt betartó hazug, álszent kommentelőket nem szeretem. Az úton hol vannak? Nem látom őket, pedig itt állítólag a többség ilyen. Röhögnöm kell."

Ebben tévedsz. Ez az amivel kivívod az ellenszenvet. Attól, hogy Te így autózol, attól én pl. még merem állítani 98%-ban szabályosan. Nincs szükségem rá, hogy szabálytalankodjak és nem is akarok. Minek? Több leszek tőle?(például, felveszem a mobilt a kocsiban, de kihangosítom és leteszem, mert egy gombnyomás vagy azonnal villanyt kapcsolok, stb....) A döntő többség szabályos, szerintem, csak arra senki sem figyel. Én, a vitáink kapcsán is, jó ideje figyelem, kimondottan van gy réteg, aki következetesen lexarja a szabályokat, de a legtöbb embernek, főleg ezek az egyre durvább bírságok, visszatartó erejűek. Sajnos azonban az is tény, hogy ha azt hiszik, nincs veszélye a bírságnak, akkor megint csak van egy réteg, aki olyankor könnyen szabálytalan.Te viszont az autózási stílusoddal, amit itt leírsz, FOLYAMATOSAN szabálytalan vagy, gyors hajtasz, kockáztatsz, másokat is, és ezt el is ismerd. Hozzád képest, aki egyfolytában csinálod, a többség szent. Ez a különbség az, amiért ők papolhatnak, te pedig nem! Szerintem. Ezért nem kéne állandóan erőltetned ránk, hogy mi hogyan autózunk, szerinted, mert fogalmad sincs.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 08:49:03

Ja, és még egy félreértést tisztázzunk. Én nem a szabályszegések ellen vagyok, nem is érdekel.Néhány bizonyos fajta szabályszegést nem bírok megérteni és elviselni. Az egyik ilyen a notórius szabályszegés, legyen szó bármiről. Gyorshajtásnál pedig azért, mert a korsó addig jár a kútra, míg össze nem töri magát. Na most, ha csak Te törsz, a Te dolgod. Ha közben felszaladsz a járdára, nos, arról ne is beszéljünk. Ha pedig erre azt mondod, hogy veled nem történhet meg, na akkor visszaértünk oda, ahol ez évekkel ezelőtt elkezdődött. Mert Te a hazugságról és álszentségről beszélsz, de ha azt mered mondani, nem vagy nagyobb kockázat, mert Te úgy gondolod, jól vezetsz, akkor Te vagy hazug és álszent. Aki mindig gyorsan hajt, abból egyszer baj lesz. Reméljük csak ő fizet érte. Általában az ártatlanok fizetik meg a más "kikapcsolódását". Na én ezt utálom, de nagyon! Ezt a képmutatást! Én ezért veszem le a lábam a gázról, mert ettől félek. Ha ez gyávaság, hát az vagyok...

"streetfighter" 2011.07.02. 15:37:23

@garmispartenkirchen:
Mióta vitába keveredtem arról, hogy Bp.-en hogy hajt a többség, direkt figyelem. Szinte senki nem tartja be az előírt sebességet. Itt nem azt mondom, hogy állat müódjára mennek, de 50 helyett inkább a 60 a jellemző a 70 helyett pedig a 80.
Országúton a többség 100-110 között megy. Ez tény, a saját tapasztalatom.
Mivel ezt nevezik a forgalom ritmusának a többség észre sem veszi, és meg van győződeve, hogy ő szabályos, pedig nem. :)
És akkor hol autóznak az ide irogató szabályosok?
Erről ennyit.
Azt én soha nem írtam, hogy hibátlan és tévedhetetlen vagyok.
Azt írtam, amit kiforgattál, hogy a sebességem miatt a többieknek jobban kéne figyelni, mert nem biztos, hogy számítanak rám. Ezért nekem kell helyettük is gondolkodnom, hogy ki milyen gondot okozhat, ha ezt és azt csinálom. Nem néz tükörbe, figyelmetlen és hasonlók. Nagyon sok szor védtem már ki más hülyeségét, mert a tapasztalataim alapján számítottam rá.
Csak a saját hibámból viszont nagyon kicsi a valószínűsége, hogy balesetet okozzak, mert nem most kezdtem, és van bennem elég fék, hogy kilátástalan, életveszélyes helyzetekbe ne menjek beli távolság rossz felmérése, kanyarból való kisodródás stb.)
A folyamatos szabályszegésről meg csak annyit, hogy nagyon sokan szabálytalanok, csak a mértékek térnek el.
Gondolod, ha ész nélkül száguldoznék, akkor már eddig legalább egyszer nem okoztam volna komoly balesetet? MINDIG nem lehet az embernek szerencséje, ezért írtam, hogy van már némi multam. Szóval az a "sötét oldal" inkább szürke, szerintem. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 16:12:53

"Azt írtam, amit kiforgattál, hogy a sebességem miatt a többieknek jobban kéne figyelni, mert nem biztos, hogy számítanak rám. Ezért nekem kell helyettük is gondolkodnom, hogy ki milyen gondot okozhat, ha ezt és azt csinálom. Nem néz tükörbe, figyelmetlen és hasonlók. Nagyon sok szor védtem már ki más hülyeségét, mert a tapasztalataim alapján számítottam rá." Ez a mondat annyira, de annyira durva, hogy fel sem tudom fogni, ilyenkor Te viccelsz? Ezt egyszerűen nem írhatja ép eszű ember komolyan. Te száguldozol és másoknak hányod szeméra, hogy nem számítanak rád, amint nagy sebességgel érkezel..Tényleg hagyjuk, mert ez teljes elmebaj. Bevallom, megint behúztál a csőbe, de utoljára mondom, minden sértés nélkül Te nem vagy normális. Aki ilyet leír, aki szemrehányással él a többiek iránt, hogy az ő szabálytalanságaira nincsenek felkészülve és ŐK a hibásak??? Tényleg, ezt elolvasná egy közlekedés pszichológus, bevonná a jogsid. A többieknek jobban kéne figyelni, mert nem számítanak rám. Ez, baszki az évszázad legbetegebb mondata. Fejezzük be, kérlek. Nem vitázom veled.

"streetfighter" 2011.07.02. 16:24:46

@garmispartenkirchen:
Na ebből látszik ,hogy mennyire "sötét" vagy, hogy a szavaiddal éljek.
Példát nem írok mert felfogni sem tudnád. :(

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 16:58:23

@"streetfighter": Valóban. Amiket írsz, ép eszűnek nem felfogható. A borzalom, hogy komolyan gondolod, hogy Te száguldozol és mások figyeljenek jobban:-((( Mindezt jogsival, szabadlábon:-((

"sebességem miatt a többieknek jobban kéne figyelni"" Ez, baszki, maga az őrület, hogy te nem a zárt osztályról írsz.

"streetfighter" 2011.07.02. 17:32:06

@garmispartenkirchen:
Na jó, kénytelen vagyok válaszolni, mert lehet, hogy félreérthető voltam.
- Ha az országúton beérek egy libasort és szembe nem jön senki, akkor bizony lendületből 130-140-nel simán előzöm a sort, de árgus szemekkel kell azt is nézni, hogy valamelyik balfék nehogy kijöjjön elém.
- Az országúti körforgalomba nagyobb sebességgel érkezve mindig figyelem, hogy a másik behajtó meg áll e érzékelve a sebességemet, vagy bejön e elém.
- A több sávos úton helyezkedve mindig figyelni kell a többiekre, hogy észre vesznek e a tükörből.
- Kétsávos úton előre figyelve már előre kiszúrom, ha a belső sávból valaki balra kanyarodva lassít és így gyors manőverrel kikerülöm a feltorlódott autókat a külsőn, de a sorból 50%-ban bevág valaki elém.
- A Szentendrein mindig a jobb szélső sávban "hsítok" mert a sok hülye a belsőkben nyomul. A középsőből pedik tükör nélkül vágnak ki a Auchan-hoz vagy a mellékutcákba.
Soroljam még vagy érted már, hogy miről beszélek?
Egy "átlag sofőr" nem helyezkedik, nem megy gyorsabban mint a többiek, ezért ritkábban vannak hasonló problémái.
Ez nem panaszkodás félre ne érts, már megszoktam és próbálok maximálisan figyelni.
Mellesleg reménykedem benne, hogy ép az eszed és fel tudod fogni amiket leírtam. A zárt osztályt meg felejtsd el, mert egyáltalán nem vagyok oda való és talán te sem.

Deszkás 2011.07.02. 18:02:29

@garmispartenkirchen: Honnan vagy biztos abban, hogy nem onnan ír? :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 18:26:09

@Deszkás: Egyre inkább oda gondolom. Folyamatosan megideologizálja, hogy miért az a jó amit és ahogy ő, és miért a többiek a nem jó:-)) @"streetfighter": Megpróbálom még egyszer utoljára. Ha a fenti dolgokat Te következetesen és mindig és minden áron teszed, márpedig erről már meggyőztél minket, a zárt osztály nem túlzás. Nem mennék bele, hogy mekkora kockázatot jelent amiket írsz. Ha egyszer-egyszer csinálod, az sem jó. Te nem egyszer-egyszer csinálod, ez rossz. Ideológiát gyártasz hozzá, mitől elfogadható ez, pedig nem az, ez beteges. Az pedig, hogy győzködsz erről mindig, mindenkit, virtuálisan, nem is tudom mi. Remélem ennek a "kikapcsolódásnak" aminek az ámokfutást nevezed, csak Te fizeted majd az árát. Mivel nem tudjuk ki vagy, azt sem fogjuk tudni, mikor megtörtént. Mert meg fog történni, ha így csinálod. Ha hívő lennék, azt mondanám, imádkozzunk,hogy csak Te fizess, bár ez kicsit teátrális, de igaz.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 18:28:40

Egy példa: "- A Szentendrein mindig a jobb szélső sávban "hsítok" mert a sok hülye a belsőkben nyomul. A középsőből pedik tükör nélkül vágnak ki a Auchan-hoz vagy a mellékutcákba." Nem. Nem tükör nélkül vágnak ki, csak nem számítanak a hozzád hasonlókra! Látják, hogy jössz, de azt nem, hogy 120-szal! Ebből Te leszűröd, hogy nem figyel senki, ugye?? Hogy a világ nem alkalmazkodik hozzád. Ha a megengedett körül jönnél, semmi gond nem lenne, igaz? Ezen törd,kicsit a fejed..

"streetfighter" 2011.07.02. 20:17:56

@garmispartenkirchen:
Ki mondta, hogy 120-szal megyek te szerencsétlen.
Tényleg nincs értelme veled vitatkozni, mert úgysem fogjuk egymást megérteni.
Zárt osztályra meg inkább neked néne menni azzal a felfogással, hogy a kamionok elött fékezgetsz és büntetgetsz.
Szerintem ne fárasszuk egymást, nem látom értelmét.

2011.07.02. 22:53:46

@"streetfighter": És amúgy is milyen csodálatosakat lehet előzni a lekanyarodó/megszűnő sávokban ott a jobb oldalon! ;) Élvezem ahogy a sok beszarira ráhozom a frászt! :DDD

"streetfighter" 2011.07.02. 23:08:43

@sbronzo:
:D

Látom nem vagyok egyedül a 30.000 FT-os csekkemmel. ;)

2011.07.02. 23:15:35

@"streetfighter": Mindig akkor fotóz le valami szarházi amikor cammogok. Eleve nem is tudtam, hogy az Árpád Fejedelmen csak 50 km/h a maximum!
Ma kipróbáltam milyen 50-el hajtani, és pont olyan volt mintha állnék. Egy bringást nem lehet ilyen sebességgel biztonságosan megelőzni, mert túl sokáig vagyok mellette.

Ezeknek mind elgurult a gyógyszerük akik a sebességhatárokat találták ki. Abszolút betarthatatlan! Pont olyan mint az adózás.
Így aztán bárkit, bárhol, és bármikor rajta lehet kapni valami törvénysértésen, ha úgy akarják...

2011.07.02. 23:27:07

@"streetfighter": Itt van a júliusi köcsöginformáció! Tanulmányozd indulás előtt, aztán gázt neki! ;D
www.police.hu/data/cms870562/2011.julius.xls

"streetfighter" 2011.07.02. 23:38:54

@sbronzo:
Nekem is "szerencsém" volt, mert aránylag lassan mentem, 156-tal.
Ezért sem szeretek autópályán vezetni. Sokkal több a radar mint az országúton. Ott viszont jóval többe kerülne, ha elkapnának.

2011.07.03. 10:22:53

@"streetfighter": Visszatért a régi énem a fotó hatására! Mivel mostanában normálisan közlekedtem és mégis lefotóztak, ezzel felbaszták az agyam, és ma már újból 170-el nyomultam a város egyes részein, mint régen! :D

szaGértő 2011.07.03. 11:28:35

@"streetfighter": Nekem 45 ezres jött, én nyertem. :D

D4D 2011.07.03. 12:12:51

@szaGértő: @sbronzo: @"streetfighter":

Okulásképp:

Balaton északi partján van a nyaralónk. Az M=-en levő állandó zaklatás miatt átszoktam a Bicske - Csákvár - 8-as út - Veszprém - Balaton felvidék útvonalra.
Székesfehérvárig lehet autózni, ami a csövön kifér. Fehérvártól Veszprémig a 8-as tele trafival, de még mindig jobb, mint az M7-en belecsúszni 130-al egy orvul kitett 100-ba, de nem is ez a lényeg.
Legutóbb jövök hazafele, és Várpalota után a kohónál kiböktem egy sötét VW Golfot, ami nagyon furán ment, rossz érzésem volt vele kapcsolatban. A nyugat csóri elágazás előtt olyan 120-as tempóval mentem, majd a 70-es táblánál lefékeztem 80-ra, ahogy feloldották a 70-et, gáz. Golf kétségbeesve próbálja tartani a ritmust. Van a kanyar a távvezeték alatt a teljesen felesleges 90-el (kedvelt mérőhely), amikor 90-re fékezek, a Golf ráesik a csomagtartómra. 90 felold, egyből 120, golf a seggemben. Közben ahogy a vezeték után kanyarodott az út, feltúnt, hogy a jobb 1-en nincs fejtámla. gy okoskodtam, hogy a keleti csóri elágazásig ne kelljen kimennem a külsőbe, majd a 70-es táblánál drasztikusan fékeztem 65-re. Golf mögöttem már fékezés közben villog dudál, de lassít, nem jön belém. Végiggondolva, hogy ugyanilyen fekete Golfokból mérnek Fehérvártól Várpalotáig, már tudtam, hogy valamit találtam.
70-es tábla feloldása után visszaváltottam, nagy gáz, hogy legyen mögötte füst gyorsításkor, természetesen a Golf jött mögöttem. elértem a 120-at, egyből ki a külsőbe, ahogy lehetett, majd a külsőben lefékeztem 80-ra, de be is húzódtam a két sáv közti vonalra, hogy jobban lássak. A Golf jobb első ülésén fejtámla helyett trai volt, a kezelő meg félig fekve le volt kuporodva a hátsó ülésen, hegy ne lehessen látni.

Még a 120-hoz: Ott 110-re van táblázva az út.

Általában büszke szoktam rá lenni, hogy kiszúrom a trafit jó messziről.

Az úton mindenki a megengdett sebesség alatt ment kb 5%-al, csak én és két külföldi rendszámú haladtunk.

Ha nem ilyen amatőr módon akart volna beletolni a gyorshajtásba, akkor most megszívtam volna.

70 helyett 120-nál mennyi jön? Mert lehet én nyertem volna.

"streetfighter" 2011.07.03. 13:38:02

@sbronzo:
Nooormális? Egy Suzukival közel 200-zal???
Tömeggyilkos e vagy? :)
Itt többen már a Clio 170-es sebességén kiakadtak.

"streetfighter" 2011.07.03. 13:44:57

@D4D:
60.000 Ft-ot kaptál volna a mostani tarifa szerint.
Ügyes vagy, hogy kiszúrtad, csak így tovább. :)
Egyébként én is országutakon járok a Balaton északi partjára már évek óta. (Biatorbágy-811-es út, 8-as, 73-as, 71-es) Ott lehet nyomatni. A 8-ason viszont tényleg figyelni kell.

2011.07.03. 13:50:43

@"streetfighter": Erre nem is gondoltam...
Még jó hogy nem állítottak a hágai bíróság elé! :S

"streetfighter" 2011.07.03. 13:53:27

@sbronzo:
Hááát, ha itt egyeseken múlna.... :D

szaGértő 2011.07.03. 14:15:02

@sbronzo: Még jó, hogy a műltkor a négyesen nem volt trafi, így sem mertem 200 fölé menni, pedig bírta volna... :D

2011.07.03. 14:18:59

@szaGértő: Még szép hogy bírta volna! Csak a Te idegeid nem bírják! ;DDD

szaGértő 2011.07.03. 14:46:44

@sbronzo: Nem a sebességtől féltem, hanem a trafitól.

D4D 2011.07.03. 16:31:15

@"streetfighter": A 811-es helyett menj inkább csákvár-Zámoly felé, sokkal jobb.

"streetfighter" 2011.07.03. 18:02:54

@D4D:
Alcsútdobozig szörnyű, de utána nagyon jó.
A te általad javasolt út alsóbbrendű és hosszabbnak is tűnik. Tényleg jobb?

"streetfighter" 2011.07.03. 20:47:28

@D4D:
Kösz!
Mondjuk én nem megyek el Bicskéig. Budakesziről haladva én már Biatorbágynál lehajtok az 1-esről. Úgy azért szerintem rövidebb. Azért lehet, hogy egyszer kipróbálom, mert az a szakasz Alcsútdobozig borzalams egyenetlen és rossz minőségű. Szétrázza a kocsit nagyobb (120) sebességnél.

"streetfighter" 2011.07.03. 22:46:31

@D4D:
Aha, tényleg nem rossz. Egy próbát megér. Köszönöm.
Páty és Herceghalom között esetleg lehet rosszabb mint a göböli út?
Egy év alatt csak nem megy tönkre, bár a mostani tél sok utat szétszedett.
A göböli nagyon egyenetlen, de legalább nem gödrös. A Toyotának elpusztíthatatlan a futóműve, pedig mág sportos is. Átlag 100-120-szal szoktam ott menni, a jó úton meg 130-140-nel. Nem is kell másfél óra Székesfehérvárig. :)

D4D 2011.07.03. 23:09:19

@"streetfighter":

Szerintem nem rosszabb. egyenesnek egyenes, bár lehetnek benne kátyúk, de a gazdaság hamarabb foltoz, mint a PEMÁK.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása