Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha nincs törés, nem súlyos

2011.06.27. 06:56 :: potha

Manapság valóban elszaporodtak a buszbalesetek. A múlt héten történt három, amelyben mindegyikben legalább egy ember meg is halt. Rossz ilyen híreket hallani, de sajnos a közlekedés veszélyes üzem. Egy viszonylag "szerencsésen" végződő buszbalesetről írt Nekünk Rokkant, akinek a gyermeke sérült meg.

Gondolom, mivel mostanában eléggé elszaporodtak a buszbalesetek, megosztom veletek a következő történetet, ami 2011.06.17.-én 14.58-kor történt!

A minap történt, hogy a buszon dominó elv alapján egymásra zuhantak az utasok.
Többen is megsérültek, de a legnagyobb sérülést elszenvedő a fiam lett, mert rá estek.

Mivel a buszsofőr előtt haladó szem.gk- megállt a sárga jelzésnél, mert már mire odaért a rendőrlámpához piros lett. De a mögötte haladó buszvezetőnek hirtelen kellett vész fékezni, amit úgy hívnak, hogy követési távolság be nem tartása.

De mit várhatunk, egy olyan vállalattól, aki még a milliós fizetésű főnökük sem ismerik ennyi pénzért a jogszabályokat? Azt mondták, hogy mivel törés nem történt, csak könnyű sérülést szenvedett a fiam! Én pedig feleltem nekik, hogy aki 8-napon túl gyógyuló sérülést szenved, az súlyos sérült. Jelen esetben ha minden jól megy, akkor is kb 6-hét a gyógyulása.
Nem beszélve arról, hogy nagyon jól kell meggyógyulni a térdének, mivel nem szeretnénk, hogy 30-éves korában ne tudjon menni vele.

Felelősséget pedig nem ismerik el, amit ki is jelentettek. Igaz panaszkodtak nekem, hogy az elmúlt időben nem kaptak prémiumot! Mivel szemükre vetettem, hogy miért nem hajlandók segíteni. Csak jó fizetésük van, de felelősségük az nincs.

Az utasok legtöbb esetben ki vannak szolgáltatva. De ezt garantálom, hogy nem ússzák meg szárazon. Jelen esetben cserbenhagyás is fennáll, mivel a buszos el akarta kenni a dolgot, de nem jött össze neki. Csak most gondolom, hogy a vezetőség szeretné eltusolni, azért zárkóznak el, hogy kapjanak az idén prémiumot. Remélem, hogy a Rendőrség átlát a szitán, és elnyerik a győri volán illetékesei a goromba viselkedésük során elkövetett cserbenhagyásos tettüket.

Most jelenleg a fiam fekvő gipszben van, egy csomó plusz kiadásunk következett emiatt, és nem segítenek a volánnál!

Arról nem is beszélve, hogy a helyszínen nem mérte fel a busz vezetője történteket, majd onnan kb 10km-re hazaérkezésnél a faluban, én hívtam mentőt, és én blokkoltam a busz továbbhaladását, és így történt az meg, hogy belső ellenőr, illetve rendőrségi helyszínelés történt. Mivel a fiam telefonált, hogy menjek ki a buszmegállóba 10-perc múlva kb.

Kérdezem én? Mi lett volna? Ha én valamilyen oknál fogva nem tudtam volna szgk-val oda menni? Szépen levitték volna a buszról, és tovább hajtott volna a buszsofőr, és már le is tagadták volna. Megjegyzem, aki a volántól kijött, és kérdezte a buszsofőrt, hogy mi történt? Egyből válaszolta a felettese, csak így röviden, hogy a szavait pontosan idézem:

TUDOD ITT MI A BAJ? mondta a főnöke a buszsofőrnek a történtekre, hogy:KÖV-BE-NEM TARTÁSA!

És ennek ellenére, pofátlanul a központban kijelentik nekem, hogy nem ismerik el a felelősségüket!!!!!!!!!

 

72 komment

Címkék: közlekedés busz baleset tömegközlekedés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Altaïr 2011.06.27. 07:17:41

Gondolom, kértél orvosi látleletet, másolatot a helyszínelés jegyzőkönyvéről, gyűjtöttél be tanúkat. Innentől már csak egy ügyvéd kell és már indulhat is a büntetőjogi per, utána meg a polgári per kártérítésért.

sajna 2011.06.27. 08:09:25

A győri rendőrség, idáig teljesen hülyét csinált belőlem mivel annak ellenére, hogy súlyos térdszalag szakadást, és porc sérülést szenvedett!

Csak ígérte, hogy ad jegyzőkönyv másolatot, de már legalább 5Xkértem, de mindig mást mondott, majd a végén azt mondta, hogy nem is ad!

BP-ről A 0680555111-en azt az infót kaptam, hogy kutya kötelességük adni másolatot. Vagyis jegelik a súlyos balesetet!

skyrangr 2011.06.27. 08:26:41

Index, RTLKlub, miegymás. Utána megindulnak a dolog, csak nyilvánosság kell. amíg lehet, megpróbálják eltusolni az ügyet.
a sérülés mértékének megítélése gondolom nem egy Volános irodista dolga. látszik ez abból, hogy szerinte a törés a súlyos sérülés.
amúgy elvileg probléma nélkül rendezni kellene a dolgot, ugyanis a buszjegy/bérlet ára tartalmazza az utasbiztosítást, az utazás időtartamára...
papírok, papírok, papírok.
utána kell menni annak a jegyzőkönyv másolatnak, ahogy a többi papírnak is, hogy meglegyenek, különben szépen elfektetik az ügyet, a gyerkőc meg kínlódhat a gipszben.

Ja, és ezután nyavajog a Volán, hogy kevés az utas, nincs pénz. Meg nyavajog a sötétzöld, hogy járjunk tömegközlekedéssel. Ezért!?

Jobbulást a srácnak! ;)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.27. 08:31:47

esetleg fel kéne venni a kapcsolatot a volán biztosítójával is. ilyen esetekben fizetniük kell. (jegyhez tartozik utasbiztosítás is.)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 08:44:05

@xaba99: Így van. Ennyi és ez a legfontosabb. Nem harcolni kell velük, abból túl jó senkinek nem sül ki. Szerintem sem a gyűlölködés és a hisztéria a jó hozzáállás. Az utasbiztosítás terhére kell a lehető legtöbb pénzt a biztosítóból kiverni. Ha perre kerül a sor, abból nagyon soká és nehezen lesz lóvé, ha pedig jól értem a pénzre inkább most lenne szükség. A sofőr elmarasztalása nem hoz pénzt, bár a felelőssége kétségtelen.

sajna 2011.06.27. 08:47:12

@skyrangr:
Nyitott kapukat döngetsz, mert mindenhova írtam már!/KÖSZI/

sajna 2011.06.27. 09:00:16

@Aabroncs: Igen, én is azt szeretném!

De amikor arra sem méltatnak, hogy felvegyék érdemben a kapcsolatot velünk, mit tudok csinálni, mert nem vagyok a bosszúállás híve, sőt azt elítélem a legmesszebbmenőkig én is!

Szeretnék én is békés úton megegyezni velük,
mivel előzőleg másoktól pozitív képet kaptam a biztosítóról, de minket úgyérzem cserben hagytak, de legalább is valami nem stimmel!

Igaz akik dicsérték, kisebb károk voltak, és hamar intézték/napok alatt/ de ott nem volt kármentéssel kapcsolatosan indokolt vészhelyzet.

skyrangr 2011.06.27. 09:18:25

@sajna: Nekem Pannon Volánnal volt biztosítós ügyem. Mondjuk csak tárgyi kár történt, de pikk-pakk rendezték. Ismerősnek egy törött lábujját honorálta a biztosító. Szintén azonnal.
Mondjuk szerencsére nem az Kisalföld Volán járatán történtek a dolgok.

@Aabroncs: ebben nincs semmi bosszúság. eleve felháborító az, ha egy ember nem vállalja a tetteiért a felelősséget. Ha pedig ez az ember egy sofőr, ráadásul tömegközlekedésben...
Emellett az elmondottak alapján a vállalat is saras, hiszen nekik kellene felvállalni a sofőr helyett a terheket, segítőkésznek kellene lenniük.
Ehelyett elutasítóak, nem épp ahogy kellene.
Szerintem jogos a harag.

Altaïr 2011.06.27. 09:20:26

Oké, hogy nem akarsz "bosszút állni" meg ilyenek, de attól még állj ki a jogaidért. Ha nem megy megegyezéssel, akkor erővel kell. Lehet, hogy ha per lesz, csak soká kapod meg a pénzt, de megkapod. Mert most meg úgy néz ki, hogy csak húzzák-halasztják, amíg egyszer valami határidőből ki nem csúszol, aztán akkor meg a képedbe röhögnek.

Ha nem akarnak lépni, akkor be kell lengetni, hogy feljelentést teszel. Ha így sem lépnek, akkor ismeretlen tettes ellen (munkakörben vagy mi) súlyos testi sértés miatt a rendőrségen feljelentést teszel. Miután elítélik őket, indulhat a polgári per a kártérítésért. Aztán amikor a rendőrség elkezd a volánnál kérdezősködni, lehet, hogy hirtelen próbálnak majd mégis megegyezni.

Navarone 2011.06.27. 10:04:24

Nem ismerek több részletet az ügyről, de még az is lehet, hogy az autó bevágott a busz elé, és ezért kellett vészfékeznie.
Jobbulást a kissrácnak!

skyrangr 2011.06.27. 10:13:20

@Navarone: ettől függetlenül a társaságnak nem kellene elutasítóan viselkednie, és a biztosítást is lehetne intézni. az független a baleset körülményeitől, az egy sima utasbiztosítás.

[mike] 2011.06.27. 10:14:20

@sajna: alapvető probléma, hogy a buszvezető nem okozott balesetet..... Amennyiben belerohant volna hátulról egy másik járműbe, úgy egyértelmű lenne a helyzet. Így könnyen ráfoghatják, hogy a gyerekek ugrálnak menet közben, nem kapaszkodnak stb. Magad is mondtad, hogy vészfékezett ugyan, de meg tudott állni. Sajnálom a történteket, de nem sok jövőt jósolok ennek a pereskedésnek....

Navarone 2011.06.27. 10:20:47

@skyrangr: kétségkívül, ezt nem vitatom. Különben ha az ügyintézőben van jóindulat, akkor biztosan mindent megtesz az ügy érdekében.

Ez tényleg nem egyszerű ügy, mert ahogy @[mike] fogalmazott, nem történt konkrét baleset, mert meg tudott állni. Biztosan kapaszkodott a kissrác, de a tömeg el tudja sodorni. Velem is történt olyan, hogy kapaszkodtam, de nem tíz körömmel, szorosan, és egy hirtelen fékezés miatt elestünk. Nekem a térdem és a lábszáram ütődött meg csúnyán, barátnőm harisnyája kiszakadt, vérzett a lába. A vezető azonnal kiszállt a vezetőfülkéből, megkérdezte, hogy megsérült-e valaki, hívjon-e orvost esetleg? Hogy elnézést kért-e a történtekért, arra már nem emlékszem. Szerintem sincs értelme pereskedésnek, iszonyat pénz és idő, nem beszélve a stresszről. Gyógyuljon meg mielőbb az a térd, ezt kívánom.

skyrangr 2011.06.27. 10:32:34

@Navarone: igen, ez relatív, hogy mi számít balesetnek, és mi sem.
De!
Idézet egy másik (Körös Volán) társaság biztosítási szövegéből: "Biztosítási eseménynek minősül a biztosított akaratán kívül fellépő, olyan külső hatás (baleset), amelynek következtében a biztosított a balesettől számított egy éven belül meghal, maradandó egészségkárosodást, vagy múlékony munkaképtelenséget szenved."
Persze ez a Körös volán, nem a Kisalföld. Ettől függetlenül, gondolom ugyanolyan biztosításuk van.
A szövegből olvasható, hogy az számít balesetnek, ha valami történik az utassal, körülménytől függetlenül.
Pl ha ráesik a hanyagul rögzített poroltó/elsősegélycsomag, akkor az ugyanúgy baleset, mintha karambolozna a busz, és ennek során sérülne az utas.
Persze, a gyógyulás a fontos, de értelmét látom annak is, hogy meg legyen a felelős, és számon kérjék. Pl ha kiderülne hogy a sofőr volt a hibás, többet nem engedném kormány mögé. Ugyanis szerencse, hogy nem történt nagyobb baleset.

Navarone 2011.06.27. 10:37:15

@skyrangr: ilyen szempontból (is) valóban biztosítási esemény történt, mert sérülés következett be a buszon, a hirtelen fékezés miatt. Egyetértek, hogy a felelőst meg kell találni és számon kérni. Azt túl szigorúnak tartom, hogy többet ne vezethessen a sofőr, vagy ezt ki kellene terjeszteni az autóvezetőkre is - ha balesetet okoznak, akkor ne vezethessenek többet.
A konkrét témától függetlenül tenném fel a kérdést: ha a sofőr fékez, és az utas elesik, mert nem kapaszkodik, akkor vajon a sérüléséért a vezető a hibás, aki hirtelen fékezett, vagy az utas, aki nem kapaszkodott?

skyrangr 2011.06.27. 10:43:37

@Navarone: vagy a busztársaság, aki álló utasokat szállít? ugyanis... kötelezővé tették/teszik buszokon is a biztonsági övet. és az álló utasokkal mi van!?

nameg. szerintem még maga chuck norris sem tudná megtartani magát egy combos fékezéskor, nemhogy egy 10éves srác, akire ráesik ráadásl jópár utas.

nézd, egy dolog, hogy egy autós balesetet okoz (persze azt is büntetném, megfelelően, amennyiben önhibából következett be a baleset). de egy személyautó relatív kisebb veszélyforrás, mint egy 100 utassal megtömött busz. persze hibázni emberi dolog, mint tudjuk... de más pár embert veszélyeztetni, és más egy kisebb falunyi embert veszélyeztetni, hülyeség miatt (féktávolság, mobiltelefon, leesett csikk keresése, sofőr melletti csajnak való udvarlás, etc.)

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 10:54:49

@[mike]: Már hogyne okozott volna balesetet! Hiszen van sérült, az honnan került elő a holdról?

titan 2011.06.27. 11:56:12

@skyrangr: asszem a biztöv a távolságiakra vonatkozik, nem a helyiekre. Ha jól sejtem ez a busz helyi volt.

[mike] 2011.06.27. 12:09:19

@metal: közúti balesetet semmiképpen sem okozott, hiszen nem sértette meg a közlekedési szabályokat. A követési távolság be nem tartása sem állja meg a helyét, hiszen féktávolságon kívül helyezkedett el az előtte megálló autó. Ha nem így lett volna, akkor belerohant volna. Nem olyan egyértelmű a helyzet.... A szülő ennyi erővel azt is elővehetné, aki ráesett a gyerekére. Itt csak annyi a kérdés, hogy milyen esetek tartoznak bele az utasbiztosításba.

skyrangr 2011.06.27. 12:14:40

@titan: ja, van valami ilyesmi.
de a példát Navarone hozzászólására írtam:
'A konkrét témától függetlenül tenném fel a kérdést: ha a sofőr fékez, és az utas elesik, mert nem kapaszkodik, akkor vajon a sérüléséért a vezető a hibás, aki hirtelen fékezett, vagy az utas, aki nem kapaszkodott?'
Szerintem triviális a kérdés.
A buszon, amíg az utas jogosultan tartózkodik (tehát van jegye, bérlete, egyéb felhatalmazása hogy a buszon utazzon), és az utazást megfelelő módon teszi (ül, áll), megfelelő állapotban (se nem részeg, se nem drogok/gyógyszerek befolyása alatt nem áll), addig a busztársaság felel a testi épségéért.
Történjen akármi, egy elalvó sofőr, akár egy leeső csomag, vagy egy, a buszba csapódó másik jármű, a biztosítás erejéig köteles lenne a társaság eljárni, illetve segítőkésznek mutatkozni az esetleges további eljárásokban (rendőrség, büntetőper, stb).

skyrangr 2011.06.27. 12:18:59

@[mike]: az utasbiztosítás nem közúti balesetre szól, hanem a buszon való utazás időtartamára.
Teszemazt, kigyullad a busz, leég, és bent ég a sok poggyász. történt közúti baleset? nem. a biztosító mégis fizet. más kérdés, hogy a biztosító leveri-e a kárát a busztársaságon, a hanyag szerelőn, vagy akárkin.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 12:39:22

@[mike]: Közlekedési balesetet okozott, hiszen az ő tevékenysége miatt megsérült egy utas. Mivel a buszon lehet biztonsági öv nélkül (sőt állva) utazni, így ennek figyelembevételével kell megválasztania a sebességét, és a követési távolságát. Ezt ő nem tette meg!
Amennyiben erre az esetre nem terjed ki az utasbiztosítás (szerintem kiterjed, de csak a szerződés ismeretében lehet konkrétumot mondani), akkor a busz KGFB-jének kell rendeznie a károkat.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 12:42:23

@[mike]: Konkrétan a 3§c pontját sértette meg.

skyrangr 2011.06.27. 12:47:50

@metal: huhúúú :D
ennek fényében nagyon sok sofőr folyamatosan megszegi a szabályokat.
emlékszem, amikor még 8-10 éve busszal jártam suliba/melóba, és a városban araszoló buszsofőr annyira tolakodott, hogy mindig csak centikre állt meg az előtte levő autótól. ebben még nem is lenne probléma, csak ezt folyamatosan akkora fékezésekkel tették, hogy néha az utasok hullámvasúton érezhették magukat :D
emlékszek, volt egy csaj, aki ki is dobta a taccsot a buszon, erre a buszsofőr nekiállt üvölteni vele, hogy mit képzel, részegen száll fel a buszra!? :D :D :D :D
az utasok meglehetősen leteremtették a faragatlan tuskóját, aki morogva visszaült a 'kerék' mögé, és fojtattuk utunkat :D

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 12:51:43

@skyrangr: Igen, nagyon sok sofőr folyamatosan megszegi a szabályokat, de nem csak a buszsofőrök:)

Ettől függetlenül a posztban leírt baleset közlekedési baleset. Gondold végig, ha ez nem az, akkor az se az, ha a megengedett sebességet megtartva nem veszel be egy kanyart (hiszen sehol nincs leírva, hogy az úttesten kell haladni)!

skyrangr 2011.06.27. 13:11:05

@metal: persze. ezt mondom én is.
nekem egy ismerős buszsofőr mondta, hogy amíg az utas a buszon tartózkodik, és érvényes menetjegye/bérlete/etc van, addig bármi történik vele, az a buszsofőr és a busztársaság felelőssége.
ez alól persze van kivétel, pl ha az éjszakai járaton összeverekedek a svéd orvostanhallgatók a norvég sí-turistákkal, az nem számít ide :D

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 13:28:52

@skyrangr: Plusz számít még a megálló is.

skyrangr 2011.06.27. 13:37:29

@metal: mi? a megállóban várakozó, oda leszálló utas is biztosított?
ha igen, az komoly! :)
ha ezt tudom... még sulis voltam, egyszer leszállás közben a felolajozott buszlépcsőről akkorát estem mint állat.
legalább lehetett volna igazoltan lógni a suliból :D :D :D

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 13:59:09

@skyrangr: Igen, a bérletesek mindenképp, de szerintem a jeggyel utazók is. Leszálláskor tutira. A felszállás a kérdés, hogy aki jegyet akar venni (vidék), az már utasnak számít-e?

parapali 2011.06.27. 15:13:20

Jeggyel csak akkor ha kifizette szerintem!a jegyvásárlás az egy "szerződés"

A végén még abba is beleköttök hogy miért azzal a busszal ment a gyerek??:-):-):-) a következő buszon nem történt ilyen!!!:-):-)Jobbulást neki!!

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 15:18:16

@parapali: Azokon a járatokon, amiken a buszon kell venni a jegyet, szerintem a megállóban való várakozáskor létrejön a szerződés egy része, és már akkor is él a biztosítás, mivel ráutaló magatartást teszel, de még nincs lehetőséged fizetni.

[mike] 2011.06.27. 15:35:45

@metal: konkrétan... mit konkrétan? Ez egy szubjektív elgondolás. A bizonyításhoz ettől több kell. Semmit nem sértett meg és több, mint valószínű, hogy a rendőri "helyszínelésen" sem vettek fel balesetről jegyzőkönyvet. Ezek alapján azt is lehetne mondani, hogy az autós vészfékezett a sárgánál. Ami szintén nem szabályos, hiszen csak akkor lehet megállni, ha azt biztonságosan meg tudja tenni. A paragrafust nem kívánom most kikeresni. A lényeg, hogy naponta kismillió ilyen történik. Az egyik embernek kiszakítja a nadrágját az ajtó, a másik rágóba ül, a harmadik megfázik a huzattól, a negyedik elesik, az ötödiket kirabolják.... Ez mind a buszvezető hibája lenne? Kb. ennyire lesz nehéz dolga a t. szülőnek. A társaság meg örül, hogy már megint cirkuszol valaki.
Nekem ettől sokkal egyértelműbb helyzetem volt a héten. Mocival mentem be egy körforgalomba, aztán kifelé egy moslékos tócsán elhasaltam. Semmi különös nem volt, hasaltam egy, a gépet is megfogta a bukócső. Kihívtam a közeget, mondták, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedtem. Megkérdezték, hogy kívánom-e, hogy baleset történjen? Mert annak én voltam az okozója, tehát engem fognak följelenteni. Mondom kösz. Ennyit a közlekedési balesetekről... :D

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 15:42:31

@[mike]: "Az egyik embernek kiszakítja a nadrágját az ajtó, a másik rágóba ül, a harmadik megfázik a huzattól, a negyedik elesik, az ötödiket kirabolják.... Ez mind a buszvezető hibája lenne?"

Hogy jönnek össze az általad felsorolt esetek azzal, hogy a busz fékezésétől egy utas elesett, és megsérült?

"több, mint valószínű, hogy a rendőri "helyszínelésen" sem vettek fel balesetről jegyzőkönyvet."
Ha nem készült jegyzőkönyv, akkor azonnal panaszt kell tenni a rendőr ellen is, mert súlyos kötelezettségszegést követett el.

A motoros példád meg pontosan azt mutatja, hogy közlekedési baleset történt, mivel ott is az történt, csak a rendőrség megkegyelmezett neked, és nem foglalkozott vele (elvileg ez is kötelezettségszegés).

SzLacika 2011.06.27. 16:02:56

Szerintem ami még elgondolkodtató az esetben, hogy miért is kellett akkorát fékeznie a busznak? Miért nem tartott követési távolságot?
A buszos valószínű azt hitte, az előtte haladó még átslisszan és ő is át akart csúszni.
Pedig nyilván látta, hogy régóta sárga van már.
Azért ilyesmit busszal rohadtul nem kéne, Autóval se, de busszal meg pláne. Basszus, egy busz hossza többszörösé egy autóénak, ha esetleg csuklós volt, pláne. Mire átér, oldalról rég zöld van.
Ráadásul álló emberekkel a buszon... Nem normális, komolyan...

[mike] 2011.06.27. 16:10:23

@metal: úgy jönnek össze, hogy szerintem egyiknek sincs sok köze a vezetőhöz. Ezért lesz nehéz a fenti esetet bizonyítani. Ráestek valakire, de pontosan miért is? Fékezett a vezető? Azt azért többnyire szokott... vagy valaki nem kapaszkodott rendesen? Ez már inkább valószínű. Valaki bevágott, befékezett a busz előtt? Lehetséges. Ki tudja, mi történt. A buszvezető sem sűrűn okozott balesetet, mert meg tudott állni, nem gázolt el senkit, az előtte haladónak sem ment neki.
Azért hoztam fel a példát, mert a rendőrökkel is ezen vitatkoztunk, hogy ki okozta a balesetet. Ők mondták, hogy csak én, mivel én borultam. Mondom oké, de az messze nem igaz, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően vezettem. Arról nem is beszélek, hogy a sötét aszfalton mit lehetett, vagy nem lehetett látni. És szerintem nem is az én hibám volt, hanem mondjuk a közútkezelőé, hogy cseszik mindenre. Bedobtam nekik mindent... kérdeztem, hogy mi van, ha hiányzik egy aknafedél és történetesen valaki meghal? Azt mondták, az teljesen más, az egyértelmű. Mondtam, hogy szerintem ez is eléggé egyértelmű.... Meg hogy itt senki nem esik el. De mondom itt vagyok én, tessék :) Ezen ment a vita vagy fél órán keresztül. A vége az volt, hogy vagy történt baleset, vagy nem. Mondtam, hogy nem. Aztán felhomályosítottak, hogy a polgári peres eljárás is valószínű, hogy meg fog bukni, mivel a takony a belső íven van, nekem meg ugye volt egy jobbra tartási kötelezettségem. Na itt ért véget a vita... :) Arról nem beszélek, hogy nyugaton valószínűleg azonnal felmosták volna az aszfaltot, az útkezelőt meg végbéltükrözésnek vetették volna alá. Szóval ilyenek ezek a jogi útvesztők. És akkor bizonyítsd be, hogy a gyereked nem focizás közben sérült meg. Tényleg.... tulajdonképpen nem edzésről jött a kis srác? :D

HakapesziM 2011.06.27. 16:12:24

Távolról nehéz véleményt alkotni, lehet, hogy tényleg a buszos volt felelőtlen, de ilyen balesetekre jobb, ha felkészülünk, mióta valami ökör kitalálta, hogy a sárgán áthaladásért is büntetnek. Egy ismerősömnek 50 ezer forintja bánta, hogy sárgán haladt át. Sokan joggal tartanak a sarctól, így meg fog nőni azok száma akik vészfékezéssel reagálnak majd a sárga jelzésre, a következmények borítékolhatók. Mindez persze nem mentség az elégtelen követési távolságra.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.27. 16:32:41

@[mike]: "A buszvezető sem sűrűn okozott balesetet, mert meg tudott állni, nem gázolt el senkit, az előtte haladónak sem ment neki."

Látom nem érted, nem csak az a baleset, amikor valakinek nekimegy a sofőr! Bizony az is az, ha valaki elesik a járművön, amit ő vezet, és, ha ez azért következik be, mert ő nem megfelelően választotta meg a sebességét, és a ktávot, akkor az az ő hibája. Mivel a leírás alapján a kisfiúra ráestek, valószínűsíthető, hogy nem egy ember esett el. Annak az esélye, hogy a busz hirtelen fékezése nélkül, csak úgy elesik több ember is, azért elég kicsi!

HakapesziM 2011.06.27. 16:49:11

@metal: Volt BKV-s kollégám úgy mesélte, a gépkocsivezető nem felelős a hirtelen fékezésből eredő utassérülésért. Viszont ilyenkor kötelessége tájékozódni van-e sérült, és segítséget nyújtani, hívni ha van. Hiszen járműbaleset nem történt, az üzemi fékrendszerrel hajtott végre fékezést, azt pedig nagyon nehéz megítélni utólag jogos volt-e a fékezés vagy sem. Vészhelyzetben ez ösztönös, nincs idő mérlegelni. Mivel ütközés nem történt, legfeljebb a segítségnyújtás elmulasztását lehet a sofőrre verni.

sajna 2011.06.27. 17:48:20

Köszönöm mindenkinek a jóindulatú, és megértő hozzászólását, és nem utolsó sorban a jókívánságát!

Fejlemények: GROUPAMA GARANCIA BIZTOSÍTÓNÁL felgyorsultak az események, a segítőkész magatartásukkal. Felhívtak telefonon, és megígérték, hogy mindent elkövetnek annak érdekében, hogy segítsenek. Úgy gondolom, hogy kellemesen csalódtam bennük!

A győri rendőrségtől is hívott egy őrnagy úr, és ők is közölték velünk, kapunk másolatot, de az ügyet átminősítették már súlyos közlekedési baleseti kategóriába. És megkérték hivatalból a látleletet is a kórháztól.

ŐNEKIK IS KÖSZÖNÖK MINDENT!

Tisztelettel:József

D4D 2011.06.27. 18:39:46

Lám hova vezet, ha már a sárga is 50 rugót ér.

daniferi 2011.06.27. 18:53:34

Egyik ismerősöm buszsofőrként úgy járt, hogy az előtte levő befékezett egy zöld lámpánál, s ő próbált úgy fékezni, hogy ne boruljanak az utasok, főleg, hogy tömeg volt és úgy nagyobb az esély ilyenre. Kicsit elszámolta magát, így minimális koccanás lett, de az utasok állva maradtak. Persze a hátsó a hibás mindig, így a cége is kiszámlázott szépen 40 ezer forintot, mert hát a buszban is esett kár, amit szerencsére részletekben vonnak le a fizetéséből. Gondolom legközelebb ő is úgy lesz vele, hogy a fék azért van, hogy használjuk, aztán aki nem kapaszkodik, magára vessen.

Pár éve, amikor egy olyan buszon utaztam, ahol hátul öt ülés van, a középső az pont a "folyosó" végén, kapaszkodási lehetőség nélkül. Így amikor egy nagyot fékezett a busz, én majdnem az elejéig elrepültem :)

lordjim 2011.06.27. 19:51:05

@sajna: Mindent ajánlottan+TÉRTIVEVÉNY-nyel!!! Jobbulást a gyeröknek.

lordjim 2011.06.27. 19:53:21

@daniferi: ez már maga a súlytalanság

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 19:55:52

@skyrangr: Egyetértek, de azért kicsit könnyen ítélkeztek. Az is egy ember, aki hibázott, de vajon tudod mivel fizet érte? Az állásával? Otthon, ha ugrik a meló, ki fizeti a hitelt, a kaját, az albérletet vagy bármit? Te nem próbálnád megúszni? Én alapjában agresszív is tudok lenni, sőt még bosszúálló is, nem tagadom. Azonban ezek mellett én igyekszem, ha már elült a gőz, két oldalról nézni a dolgokat. Azért érzem, miért akarja ezt megúszni valaki. Ezért javasoltam a biztosító zrikálását! Szerintem ez a jó irány és kész. Erre érdemes segítséget keresni...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 19:56:55

@Navarone: Ezt a helyzetet, sajnos, nem ismeri a KRESZ. Szinte bizonyíthatatlan.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 19:58:37

@HakapesziM: Bizony, ez egy baromság. Ehhez a szabályhoz a visszaszámláló is kell a lámpák alá. Akkor rendben van.Esetleg a villogó előjelzés, hogy vigyázz, mindjárt váltok!

skyrangr 2011.06.27. 20:56:37

@Aabroncs: ez szép és jó. és valamilyen részről érthető.
de ha a sofőr szemszögéből nézed a dolgot: 'Úhh, bmeg, elnéztem a távot, jó hogy meg tudtam állni. Nahh, az a lüke kölök összezúzta a térdét, de sebaj, az utasbiztosítás kifizeti. Nekem úgy sem lehet kutyabajom.'
Ezután szerinted fog figyelni egy kicsit is jobban? Gyanítom hogy nem, mert aki addig is így vezetett egy 100fővel 'megpakolt' buszt, az eztán sem fog másként.
Persze ez a negatív oldala a dolognak, lehet hogy a sofőr észhez tér, és változtat magán, annak tudatában, hogy akár komolyabb sérülés is történhetett volna. Reméljük így lesz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.27. 21:14:18

Ehh, mit várunk a BKV-től... Valszeg ha megvágnak valakit, az súlyosan a buszsofőr lesz, meg az egész cég ilyen, hogy úgysem akar fizetni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.27. 21:20:38

Amúgy meg pert nekik, ha 8 napon túli... persze a kimenetel kérdéses, a bíró kenésétől függően :(

fidoone 2011.06.27. 22:09:37

Én ilyet leginkább a 95-ös buszon tapasztaltam. Régebben történt, hogy a busz még vészfékezéssel sem tudott megállni a megállóban. Nem sokan voltunk (szerencsére) de mindenki borult. A várakozó emberek bambán szemlélték, ahogy a busz elviharzik előttük. Mivel tolatni nem volt kedve, ezért inkább továbbhajtott. Na bumm, egy kimaradt. Ugyan ezen a vonalon történt az is, hogy a sofőr eltévesztette az útvonalat. És ami a legszebb: az utasok egyik alkalommal sem háborogtak, hiszen ez teljesen természetes volt azon a vonalon.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.27. 23:10:16

csemeg egy amerikai ugyvednek
ingyen vallalna
utolagos jutalekert
emelett a sofornek kutya kotelessege lett volna megallni leszallitani mindenkit es rendort , mentot hivni
ez a minimum
felenk....

M. Péter 2011.06.27. 23:31:14

@HakapesziM: Hol végzett jogot az a BKV-s kolléga?

HakapesziM 2011.06.28. 06:18:56

@M. Péter: Nem állítottam, hogy jogot végzett, nem észkombájn az illető, de tényleg buszvezető volt. Nekem így mondta el. De én is sofőr vagyok, bár nem buszos, furcsa lenne, ha minden fékezés után vizsgálat indulna, milyen okból, és mekkora fékerőt alkalmaztam. Álló utasnál, elég lehet kisebb fékerő is ahhoz, hogy elessen. Fékezésre ezer ok lehet. Hangsúlyozom, nem védem, ha valóban rosszul mérte fel a lámpa előtti helyzetet. Ha esetleg tudod a pontos jogi hátterét, ismertethetnéd, tanulhatnánk valamit. Ha áru mozdul el, az a sofőr hibás, mert az ő kötelessége rögzíteni. Mi a helyzet álló utasnál?

Navarone 2011.06.28. 08:57:09

@Aabroncs: Ha nincs szemtanú, akkor az sajnos, de a jelenség létezik, mégha a KRESZ-ben nem szerepel.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.28. 17:51:36

@skyrangr: z elég negatív hozzáállsá:-) Azért, vélhetően nem egy kezdő sofőrről van szó, lehet, van a fickóban két millió km, balesetmentes. Most meg nem volt szerencséje. Én így értettem ,hogy nem biztos, hogy el kell kaszálni. Szerintem aki sokat és ilyen stílusban buszozik, sokszor kerül bajba. Mikor én a volánbusznál dolgoztam, mint szerelő, voltak ilyen sofőrök..Volt is bajuk.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.28. 19:42:58

@HakapesziM: Az én BKV-s ismerősöm meg pont úgy, hogy ők felelnek az álló utasokért, és kiemelik, hogy az elé bevágó autót inkább törjék össze, de ne borítsák fel az utasokat. Mert ha az álló utasok borulnak, abból jóval több embernek lehet jóval komolyabb sérülése. Ez persze a posztra nem él (legalábbis a leírás alapján), mivel ott nem bevágtak elé, csak megálltak a lámpánál, amit a sofőr benézett.

skyrangr 2011.06.28. 22:05:43

@Aabroncs: na igen. most megúszta. de gondolj bele abba, hogy legközelebb esetleg a te hozzátartozóddal történik valami kellemetlenség, egy szintén sokat vezetett sofőrnek, aki viszont éppen akkor nem úszta meg. akkor is ezt mondanád? ezt mondom én, hogy ő nem csak egy Kis József, hanem egy hivatásos sofőr...
van egy idős sofőr ismerősöm, szintén volános volt, 20 éven át. a fickóval egyszer pont arról beszélgettem, hogy egyes sofőrök rakosgatták ki a '500e km balesetmentesen', '1millió km balesetmentesen' meg egyéb táblákat. aszongya ő évente 1-2x belekerül valamibe. de mint mondta az ő buszához még nem kellett mentőt hívni senkinek. nem véletlen!
egyszer azon a buszon utaztam, amikor koccant a busszal. a sofőr a helyszínelőknek annyit mondott, hogy inkább megnyomott két autót, mintsem a busszal rizikós manőverbe kezdjen. mit tudott mondani a rendőr? semmit. kgfb-re ráírták az egészet, azt ennyi. olcsóbban megúszta a Volán is, a sofőr is ennyivel, mint esetleg egy évekig elhúzódó baleseti üggyel.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.29. 08:39:33

@skyrangr: Értem én ,nem védem a sofőrt, félre ne értsd, csak azt mondom, ebben sokszor benne van a szerencsétlen helyzetek összjátéka. Mert ott vannak, akiktől megőrülök, a sok sofőr, aki pl. telefonál vezetés közben, a családommal a háta mögött, beszélget, néz jobbra-balra, csajozik, cigarettázik és mégis megússza...Volt már olyan, annyira durván beszélgetett mobilon a volán buszos csávó,majdnem lelökött az útról, hogy utána indultam, mert alig egy km-re voltunk a végállomástól. Gondoltam megkérdezem már, ezt most mégis, hogy?? Aztán mégsem mentem utána, nem akartam felhúzni magam, de szoktam figyelni őket...Szóval arra akartam kilyukadni, mindig, minden esetben az adott ügyet érdemes megnézni.Akkor és ott mi történt..

mohopasi 2011.06.29. 11:34:33

Ez szerintem könnyen nyerhető sztori. Ha nem akarnak egyezkedni, bíróságra az üggyel.

skyrangr 2011.06.29. 12:24:11

@Aabroncs: értelek. ja, van benne igazság.
ilyen szitum nekem is volt, 3 sáv, 1balra, 1 egyenes, 1 egyenes/jobbra (ami a kereszteződés után lezárva, útépítés miatt, tehát sárgával áthúzva az egyenes/jobbra nyíl, helyette csak jobbra nyíl felfestve). busz a jobb sávban állt, előtte ugye az útlezárás, a kereszteződés túloldalán (látható jelzéssel, és napok óta ott volt, egy helyijáratos sofőr naponta többször is elhalad itt).
majom sofőr elrajtol a jobb szélső sávból, egyenesen, majd áthúzza a balba, miközben én a busz mellett haladok. iszonyat nagyot satuztam, kisteherrel, borult minden, k.rvaanyázás, dudálás, egyebek. mögöttem ugyanez a szitu. erre, sofőr megáll, kihajol az ablakon, ránéz a buszra, kb 20 centire álltam meg a busz oldalától. erre visszaül, és elindul, közben nyomom a dudát, mert a busz csak közeledett az autóhoz. megállt, kiszálltam, kemény 2 centi volt a busz és a lökös között. erre már 2-3 másik autós is odajött, hogy wtf!?... lett anyázás, miegymás, közben a sor csak gyűlt. buszos visszatolatott, és ott várt, míg elmegy a kb 40 autó :D
idióta.
utána alap hogy betelefonáltam a busztársasághoz, ahol sajnálattal vették tudomásul, hogy ismét azzal a sofőrrel volt probléma. ezek szerint már nem az első alkalom.

HakapesziM 2011.06.29. 18:50:11

@metal: Sajátságos. Inkább ütközni, mint fékezni? De hát a kresz is úgy szól, a balesetet mindenképpen el kell kerülni. És ha a busz feltolja a kocsisort - mert ne csak abból induljunk ki, hogy ketten vannak az úton, mondjuk lámpa előtt vág be a személykocsi - akkor nem esnek el az utasok? És az autóban ülők? Ők is sérülhetnek.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.29. 19:21:00

@HakapesziM: Igen, de az is baleset, ha elesnek a buszon, és összetörik magukat. Igen komoly sérülések tudnak ilyenkor lenni. Amúgy sokkal kevésbé esnek el az utasok, ha nekimegy a busz egy autónak, mintha nyomna egy satut. Az kimaradt az előző kommentemből (vagyis nem jól volt megfogalmazva), hogy ezt nem ők találják ki, hanem így adják nekik utasításba! Persze ezt mindig mérlegelni kell, ha több autót tolna össze, amik között jónéhány ártatlan is van, akkor természetesen satu, de ha egy autó(hibás) kismértékű törése, és a satu között kell választani, akkor a törés van nekik ajánlva (legalábbis ismerőseim így mondják).

RaveAcE 2011.06.29. 20:24:54

Úgy tudom, a jeggyel valami biztosítást is veszel. A bkv-nál így van, szerintem a volánnál is. Megéri utánajárni, valamit csepegtet a biztosító. És tök független attól, hogy beismerik-e a felelősségüket.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.29. 20:26:06

@HakapesziM: A buszoknál ez nem sajátságos, bevett gyakorlat, hogy felméri a sofőr, melyikkel lesz kisebb a baj. Láttam régen olyat, hogy egy nagyobb fékezéstől a Sóskuti Volánbuszon, még ezer éve,elszabadult egy babakocsi. A sofőr úgy berágott a tilosban megfordulóra, leszorította és jól elverte. Nagy balhé volt belőle:-)) Ráadásul egy jó nagy darab állat volt a csóka. Sajnos a baba is megsérült, a fejét beütötte a jegykiadó tartójába:-((( Mindezt azért, mert a csóka a négysávoson megfordult, jobb szélről..Lehet, hogy jobb lett volna eltolni, a baba meg nem sérült volna meg.

HakapesziM 2011.06.29. 20:33:31

@Aabroncs: Persze, hogy lehet, kell is mérlegelni, ez a kamionoknál is így van, más kérdés, ott ha a nyakunkba esik a rakomány, a sofőrt marasztalják el a rossz rögzítésért. A busznál inkább a jogi hátterét érzem bizonytalannak, mert ha nekiütközik az elé vágónak, mondhatják, meg tudott volna állni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 07:46:43

@HakapesziM: Asszem van nekik erre valami szabály, bár 25 éve dolgoztam ott, de a sofőrök mondtak valamit. Biztos van aki ismeri a pontos szabályozást..

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.30. 08:36:34

@HakapesziM: Kell fékeznie a buszsofőrnek is, de van egy szint, aminél nagyobbat nem fékez úgy, hogy vannak utasok a járművön. Neki úgy kell közlekednie, hogy saját hibából ne kelljen a szintnél nagyobbat, ha meg más hibájából kellene, akkor a másik így járt! Legalábbis ez az elv, de ezt azért az életben nehéz betartani, hiszen ösztönösen fékez az ember, ha elévágnak, ebből vannak az ilyen balesetek. Meg abból (mint itt a posztban is), hogy a sofőr elbambul, és utána kell neki korrigálni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása