Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tanulnunk kell még az autópálya-használatot

2011.06.28. 07:40 :: Don Blasius

Sokszor téma itt a blogon a közlekedés autópályán. Tothos összegyűjtött néhány, a sztrádák használatával kapcsolatos általános, ugyanakkor fontos tanácsot. Nemcsak a KRESZ betartásáról van itt szó, hanem olyan játékszabályokról, amelyek betartásával talán kevésbé emeljük meg autóstársaink vérnyomását.

Úgy alakult hogy az utóbbi tíz évben elég sokat vezetek, és ennek zömét autópályán, személyautóval. Az utóbbi fél évben pedig még ennél is többet. Így lassan felgyűlt bennem néhány jó tanács, az autópályán közlekedő autós, kamionos és buszos társaknak:

 
Először is javaslom hogy mindenki nézze át még egyszer a KRESZ autópályára vonatkozó rendelkezéseit. Azt hiszem néhány autóstársunk most meg fog lepődni: AUTÓPÁLYÁN NEM UGYANÚGY KELL KÖZLEKEDNI MINT A VÁROSBAN.
 
 
Kezdjük! Mindjárt itt van a jobbra tartási kötelezettség. Ez azt jelenti hogy a külső - jobb oldali - sávban haladó NÁLAD LASSABB jármű előzését kivéve mindig a jobb oldali külső sávban KELL haladni. Tehát:
 
  • nem előzünk 20 kilométer hosszan két kamiont, ha közöttük van 19 kilométer és ki tudnék menni a szélsőbe.

  • Nem megyünk folyamatosan bent arra gondolva, hogyha jön valaki majd kihúzódunk. Persze aztán nem vesszük észre.

  • Nem vágunk ki a gyorsabb autó elé ha 90-el előzünk egy kamiont. Attól hogy egy másik sávban előrébb vagy még nincs elsőbbséged.

  • Ha elől egy lassabb autó előz, mögötte 5 másik szépen vár a sorára akkor nem villogunk nem centizünk és főleg NEM ELŐZÜNK A LEÁLLÓSÁVON HALADVA.

 
És akkor a többi kellemes dolog:
 
  • Autópályán nem állunk meg a leállósávon pisilni, inni. Ott a pihenőhely.

  • Ha tömött sorok vannak, és valaki a gyorsítósávon be akar jönni eléd közel azonos sebességgel, akkor nem taposom ki az autó beléd hogy "nehogy má elém gyere".

  • Ha a következő kijáraton kimegyünk akkor nem taposom a belsőben 160-al hogy aztán kamion előtt átvágva lassítsak 60-ra.

  • Ha valaki megelőz mert telefonálunk és lassan megyünk, akkor nem villogjuk le 2 km múlva. Ha eddig ráért, akkor most is ráér.

  • Ha az előttünk haladó 140-el előz, nem villogjuk le. Attól hogy szabálytalanok vagyunk nem kell erre kényszeríteni másokat is.

  • Az autópályán a kötelező minimális sebesség 60 km/h. Ennél lassabban haladni nem lehet. Akkor sem ha a tetőn van fél tonna. És akkor sem ha túl van terhelve az autó.

  • Az autópályán vontatni is csak az első kijáratig szabad.

Most hirtelen ennyi jut eszembe az elmúlt időszak balfaszságaiból.
 
És tudom én vagyok a hülye, nem a többiek.

 

474 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye autópálya kresz gyorshajtás előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nopánick (törölt) 2011.06.29. 15:36:23

@Deszkás:

A KRESZ szerint az indokolatlan lassú haladás is tilos!

Pályán a belsőben, 110-el hosszan előzni egy átlagos szgk-val ...az indokolatlan lassú
haladás!!! amivel feltratja a nála gyorsabban haladni szándékozót.

Erre az esetre pedig a KRESZ egyértelműen azt mondja ki, hogy
az első adandó alkalommal takarodjon ki jobbra az ilyen jármű.

Igen a két kamion közé, akár fékezve is.
Vagy vegye fel a 130-as tempót!!!!

Ez van a KRESZ-ben...

Tehát aki, az előzés közbeni utolérésekor
- nem húzódik ki az első alkalmas helyre
- vagy nem gyorsít limitig, ha utolérik

Az bizony...
- szabályszegő
- büdös bunkó

CoIie 2011.06.29. 15:37:06

@Deszkás: Azért én remélem beszélhetek másról is, mint amiről Te éppen beszélsz! :)
Ehhez pont nem kell visszaolvasni, hisz éppen beidézem a lényeges részt amire reagáltam.

Nyilvánvaló ha gyorsabb vagy, mint a 80-as kamion, akkor 130-al nem állsz be mögé, bármennyire is villogtatnak mögötted 131 és 331 közti sebességgel utolérve! Egyszerűen előződ a kamiont! Előzés közben nincs jobbra tarts, meg hasonlók! A gyorsabbat, még villogóval sem lehet ugyanabban a sávban elengedni, a szomszédos meg foglalt, oda nem lehet visszatérni helyet adva neki, szinte 1 mp-en belül, logikus! ;) Tehát gázt neki!!
Értelmezni kell a szabályokat nem baltával faragni! :))

De a 331 km/h feletti sebességgel közeledő esetén azért én visszaállnék a 80-as kamion mögé! :)))

Rong 2011.06.29. 15:37:48

@sbronzo: Egyet értünk. Azért 98-al bekeveredni a belsőbe úgy, hogy jönnek mögötte kicsit szemétség, még ha a hátsó szabályos tempóval is jön. Én szoktam szívni emiatt.

Rong 2011.06.29. 15:39:49

@nopánick:
"Pályán a belsőben, 110-el hosszan előzni egy átlagos szgk-val ...az indokolatlan lassú
haladás!!! amivel feltratja a nála gyorsabban haladni szándékozót."
Viszont benzin takarékos! :)
Amúgy ja. Bunkó.

Kalányos Márió 2011.06.29. 15:40:32

@nopánick: Ezzel csak az a baj, hogy a mögöttem levő, letolni szándékozónak egy fostalicskája van, és ha kimegyek két 90-es kamion közé 130-al, akkor gyorsabban elfogy a két kamion közötti pár száz méteres távolság, mint amennyi idő alatt elgyorsít mellettem 135-tel.
A gyors autókat szívesen elengedem, mert gyorsan lelépnek, de a fostalicskák bizony megszívatnak, és beszorulok a kamionok közé, ha kimegyek elengedni...

Deszkás 2011.06.29. 16:05:26

@nopánick: A 130 nem hiszem, hogy lassú haladás lenne.
ŰA további rséze az írásodnak pedig nem érdekel, mert nem 110-ről, hanem 130-ról beszéltünk, így irreleváns, amit leírt. Tessék már elolvasni és értelmezni is, amit leírtam, nem csak védeni a gyorshajtót és érvelni, miért kell lehúzódni előle.

Deszkás 2011.06.29. 16:07:08

@CoIie: "Azért én remélem beszélhetek másról is, mint amiről Te éppen beszélsz! :)"
Beszélhetsz, csak akkor ne az én írásomra reagálj, mert úgy nem fogja megállni a helyét a hozzászólásod.

CoIie 2011.06.29. 17:44:34

@Deszkás: Olvass jó mélyen vissza! A Te szavaid idéztem, és azokra reagáltam! Ennyi!

Ha nem akarod, hogy reagáljanak, NE írj!

Deszkás 2011.06.29. 19:04:53

@CoIie: Lehet, hogy a szavaimat idézted, de nem a gondolatom, úgy érzem, most sem értetted meg, amit írtam. Ez lejön a második bekezdésedből is. Egyszerűen fogalmad sincs arról, mit írok.

Deszkás 2011.06.29. 19:09:53

@CoIie: De ha gondolod, leírom neked még egyszer: "Amíg nincs lehetőségem kimenni, és a legnagyobb, még szabályos sebességgel haladok, addig nincs értelme pattogni." Erre írod: ""milyen alapon pattog?": többször megíródott itt, hogy a kresz alapján. Benne van: el kell engedni a gyorsabban haladót!!" Tehát újra azt mondom, vagy nem olvastad el figyelmesen, amit írtam, vagy nem értetted meg. Amíg valaki a belső sávban 130km/h-val előz és nem tud kihúzódni jobbra, addig milyen alapon pattog és villog? Menjen be a kamion alá, vagy mégis mit képzeltél, hogyan engedje el a gyorsabban jövőt?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.06.29. 19:53:47

@nopánick: Két megjegyzés.

Egyrészt kevered az indokolatlanul lassú haladást (Kresz 26(5)) és a párhuzamos közlekedés (Kresz 36(2)) szabályát. Az kétségtelen, hogy 110-el haladva az első adandó alkalommal vissza kell térned a külső sávba, ha van mögötted nálad gyorsabb jármű, de ettől még a 110 nem számít indokolatlanul lassúnak.

Másrészt, ha a külső sávban folyamatosan összefüggő a kocsisor, akkor nem vagy köteles visszatérni még 110-nél sem. Az összefüggő kocsisort pedig a követési távolság figyelembevételével kell meghatározni, tehát az, hogy fizikailag be tudod passzírozni magad két kamion közé, az nem jelenti azt, hogy erre köteles is vagy, sőt, éppen ellenkezőleg: ez csak akkor áll fenn, ha megvan köztük a két követési távolságnyi távolság. Ha Te is így gondoltad az "Igen a két kamion közé, akár fékezve is" kitételt, akkor ebben egyetértünk. ;-)

Az meg más kérdés, hogy mi a bunkóság. A magam részéről nem várom el egy 110-estől, hogy mikronnyi pontossággal tudja, hogy ő ott éppen beférne két kamion közé: ha netán úgy dönt, hogy kétes esetben inkább kint marad és még a következő kamiont is megelőzi, hát az szerintem bocsánatos bűn, amit simán magyarázhat pl. rutintalanság is.

A bunkóság valahol ott kezdődik, amikor már annyi hely van, hogy bőven beférne még lassítás nélkül is, de látszik, hogy csakazértse megy ki az illető...

jelentéktelen alak 2011.06.29. 20:38:29

@AlmaFa:
hogy mások miért csinálják, nem tudom. De tőlem sem áll távol ez a dolog. Bár én igyekszem mindig a megengedett maximális tempóval autózni, így pályán nyomós ok kell ahhoz, hogy 130helyett 110-el menjek.
Természetesen nem ritka, hogy 130-al haladva utol érek lassabb járművet. Az ilyet meg szoktam előzni. Ha jön egy gyorsabb autó mögöttem a belső sávban, akkor -ha biztonságosan kivitelezhető- én is sávot váltok és bele kezdek az előzésbe. Nem arról van szó, hogy letolom az útról azt, aki 3-5km/h sebességgel gyorsabb nálam, nem mikor látom, hogy valaki 160+ al közeledik de még van helye egy közepes fékezéssel lelassulni mögém.
Akkor most jön az ok, amiért én teszem.

Úgy gondolom, hogy aki szabálytalan -teljejesen mindegy milyen szabályt sért- annak kell alkalmazkodnia a szabályos közlekedőkhöz.
Az adott esetben valamelyikünknek lassítania kell. Vagy lassulok az előttem haladó lassabb mögé a szabályos sebességről, vagy ő lassul be mögém a szabálytalan sebességről.
Úgy gondolom, hogy ez utóbbi eset kevésbé inkorrekt.

Ha bármilyen okból kifolyólag nem tudok a megengedett maximális sebességgel haladni, (A limit 70-80%-át tudom csak kihasználni, vagy még azt sem) akkor egészen más a helyzet. Ilyen esetben, ha utol érek egy nálam is lassabbat, akkor én lassítok. Nem fogok ilyen módon senkit feltartani. Nem volna korrekt.

Ismétlem, nem arról van szó, hogy bevágok a gyorsabb elé, aki vész fékezve tud mögém lassulni, vagy még úgy sem! Az enyhe lassításra kéztetést még a KRESZ is megengedi. Tehát még ezen a szinten is szabályos a tevékenységem. Alkalmazkodjon a helyzethez az, aki a tilosban jár, hiszen ő teremtette a helyzetet a gyorshajtásával. Ha betartotta volna a limitet, nem ért volna utol és így nem is megyek elé.

Ez az én okom. Nem tudom, hogy mások miért tesznek hasonlóan, nem feltétlen pont ezért.

jelentéktelen alak 2011.06.29. 20:43:56

@"streetfighter": Miért az enyém? Te pont úgy nem fogod fel a mondandóm lényegét, mint én a tiedét.
Nem lehet, hogy értékrendbeli különbség inkább ami "bosszant" téged?

Valóban nem fogom elfogadni soha, hogy az illegalitás előnyt élvezzen a legális megoldásokhoz képest. Ha valaki törvényen kívül helyezi magát, tegye. Az ő döntése, ő felelőssége. De ha így tett, akkor tőlem aztán hiába vár el akármilyen segítséget a tevékenységéhez. Nem, nem azt mondom, hogy akadályozni helyes! Nem helyes. A büntetés, meg végkép nem az. Az rendőr dolga. Egyszerűen, csak nem segítem.

jelentéktelen alak 2011.06.29. 20:47:21

@Deszkás: Tök igazad van! Annyira igaz, hogy én sem értem, miért nem alap ez mindenkinek.

Hogy is van a mondás az Isten állatkertjéről?

jelentéktelen alak 2011.06.29. 20:53:04

@nopánick: Ez butaság. Indokolatlanul nem szabad akadályozni, indokoltan lehet.
Ha valaki 20al megy a pályán és a másik 30-al éri utol , akkor pont úgy megelőzheti, mintha 120-és 130 lenne a sebességük. Természetesen az előzés végeztével, azonnal ki kell sorolni.
De arra senki kényszeríthető és nem is kényszeríti a KRESZ rá, hogy szakítson meg egy előzést, vagy soroljon a még lassabbak közé csak mert utol érték.
Bosszantó, de így van.

"streetfighter" 2011.06.29. 22:10:50

@jelentéktelen alak:
Nem tudom, hogy vonhatsz párhuzamot a két szabálytalanság közé?
Valaki halad 130 helyett 160-nal. Szabálytalan igen, de kit zavar? Azt sem mondhatjuk, hogy ámokfutó.
Ellenben aki 130-cal demonstrál a belsőben annak ellenére, hogy lehúzódhatna? Direkt kötözködik és konfliktust gerjeszt! Ez egyenértékű egy kultúrált gyorshajtóval?
Ezt te sem gondolhatod komolyan!
Ezért "mondom", hogy nem érted, amiről írok.

"streetfighter" 2011.06.29. 22:16:26

@ColT:
Miért, mi az én hozzáállásom szerinted?
Én azt várom el, hogy kultúrált viselkedésre hasonló reagálást kapjak.
Vagyis, ha én utolérlek nem villogok, mászok rád, megvárom míg befejezed az előzést. Utána viszont, ha tudsz húzódj le, mert különben levilloglak, vagy leelőzlek jobbról.
Sajnos nekem is véges a türelmem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.29. 22:16:48

@"streetfighter": "kulturált gyorshajtó"
Nabazmeg, ez olyan, mint a "csendben lövöldözünk".

"streetfighter" 2011.06.29. 22:21:33

@ColT:
Ebből is látszik, hogy fingod sincs az egészről.
Elképesztő, hogy nem érted a lényeget, vagy csak annyira elvakult vagy , hogy direkt nem akarod felfogni?
A kultúrált az aki nem villog mint a barom és nem mászik a seggedbe, türelmesen vár míg lehúzódsz. Érted?

jelentéktelen alak 2011.06.29. 23:06:06

@"streetfighter": Értem, mit írsz, de nem értek veled egyet.

Szerintem igenis egyenlőség jel vonható a kettő szabályszegés között.
Többször leírtam Neked, hogy kinek árt a gyorshajtó szerintem. Nem akarom ismét ezzel koptatni a billentyűzetet. Annál is inkább, mert úgysem értesz egyet vele. Egészen más nézőpontból látjuk a dolgot. Számomra a tisztesség és a korrektség legalább akkora súllyal van jelen az érvek között, mint számodra az önbíráskodás elutasítása.

Míg én azt mondom, hogy aki túlságosan siet (limitnél gyorsabban megy) morálisan nem áll abban helyzetben, hogy bárkitől bármit elvárjon, csak úgy mint a többi szabálysértő, törvénysértő, addig bizonyos dolgokat elfogadhatnak, sőt helyénvalónak tartasz annak ellenére, hogy tilos.

Nem hiszem, hogy a nézet eltérés oka az egymás meg nem értése. Úgy érzem, hogy értelek Téged, de nem egyet nem értek Veled.

jelentéktelen alak 2011.06.29. 23:14:08

@"streetfighter": Úgy látom, nem csak én nem értek Veled egyet. :-)

Kulturált gyorshajtó az én szememben is az illedelmes rablóval, vagy a jól öltözött hajléktalannal azonos kategória.

Aki gyorsan hajt, az tisztességtelenül szerez előnyt másokkal szemben, kvázi tolakszik. Egy ilyen viselkedés minden, csak nem kulturált.
Az, hogy közben nem lök le az útról, csak kevésbé súlyos kategória, de a kulturált szó egyáltalán nem passzol ide.

Erről a "kulturált gyorshajtó" kifejezésről egy fiatal kori élményem jutott eszembe.
Egy rendkívül csinos csaj ujjongva mutatott egy autóra, mert pont olyan kék autót vett a bátyja, mint az a piros, csak bátyjáé sárga.

:-)

AlmaFa 2011.06.29. 23:39:35

@jelentéktelen alak: Tisztában vagyok azzal, hogy gyorshajtás esetén még jobban kell figyelnem a közlekedő "társakra", nem is ezzel van a gondom. Az sem zavar, hogyha fékeznem kell, mert bejön előzni akármilyen sebességű járművet. Az viszont nagyon idegesít, amikor úgy jön ki elém, hogy látja hogy jövök (kanyar, pára, meg akármi) és azt is látja hogy nem +5 km/h a különbség és ahelyett, hogy levenné a lábát a gázról 5 sec-re, hogy el tudjak menni, inkább még jóval a megelőzendő autó előtt besorol a belsőbe (ezzel biztosítva pozícióját), amivel engem erős fékezésre kényszerít, csak nehogy már ő lassuljon egy kicsit! Na ilyenkor szoktam villogni neki, amíg ki nem sorol!

Kisebb fékezés belefér, természetesen ő is haladni akar, meg én jöttem "túl" gyorsan.
Azt is türelmesen megvárom, amíg megelőzi a külső sávban haladó autót vagy autókat normál előzés esetén akár 110-zel, de ha nem megy ki az első alkalommal, amikor szerintem fékezés nélkül kisorolhatna, na akkor megint villantok neki egyet. (na és ismét kérdés, hogy mikor kell kisorolni KRESZ szerint X m-re lévő kamionok közé, X = ?)

És itt jön ki a bunkóság, hogy erre nem azzal reagálnak, hogy jó akkor kimegyek a következő alkalommal, hanem el kezdni nyomni neki, de minek? Azt akarja bizonyítani, hogy ő is tud gyorsabban is menni mint eddig?

Szóval lehet vitázni a KRESZ-ről, hogy mit ír és hogy ki hogyan értelmezi, szerintem egyszerűen nincs vezetési kultúra MO-n (máshol sem túl fényes a helyzet). Oda kellene figyelni másokra is nem mindig a saját érdekeinket tartani szem előtt, szerintem. Lehetnénk egy picit udvariasabbak másokkal és máris sokkal jobb lenne a közlekedés.

Ja még annyi érdekesség hogy lát-e vagy sem, illetve meg tudja-e ítélni a sebesség különbséget a drága sofőr, hogy amikor egy Focussal megyek, akkor 10 hasonló szituból kb. 8x kijön elém, ha Audival akkor egy kicsit jobb a helyzet olyan 5x. Ebből arra tudok következtetni, hogy ez nem a látási viszonyokon múlik, hanem azon, hogy a Focus elé ki mer jönni, mert azt gondolja, hogy az úgy sem megy olyan gyorsan (pedig igen :)), az Audiról meg felételezi, hogy igen.

imittto 2011.06.29. 23:40:20

- Autópálya felhajtón nem 60-al megyünk, majd látva hogy jönnek még fékezünk is. Az azért van hogy felvegyük a tempót és egyszerűen besoroljunk. (pl. Szentmihályiról az M3-ra...a felhajtó közepén "Autópálya" tábla, tehát max. 130 - ahova becsatlakozik csak 100, de persze a marha az marha, 50-el kell kicsurogni...)

jelentéktelen alak 2011.06.29. 23:58:01

@AlmaFa:

"X = ?" nincsen X. Minden eset más és más.
Az én esetemben legalábbis nagyon függ a dolog egy csomó kisebb, nagyobb dologtól.
De ha fékezés nélkül ki tudok menni a külsőbe, akkor ki is megyek. Ebből a szempontból mindegy, hogy vannak-e mögöttem, vagy sem.
Viszont lehet olyan helyzet, hogy kimegyek ugyan oda, ha nem jön mögöttem senki, ahová nem megyek ki, ha jönnek mögöttem 3-4-en.
Ha annyi autó nem tudna lehagyni, míg a hézagban haladok, akkor nem fognak vissza engedni lassítás nélkül (sajnos tapasztalat), így ki sem megyek kisebb helyekre ilyenkor.

"Oda kellene figyelni másokra is nem mindig a saját érdekeinket tartani szem előtt, szerintem. Lehetnénk egy picit udvariasabbak másokkal és máris sokkal jobb lenne a közlekedés."

Ez erősen kettős értékű dolog. Vajon Te figyelsz a másikra? Vajon Te elég udvarias vagy? Nem tudom, nem ismerlek.
De pont úgy ahogy az előtted haladó levehetné a gázról a lábát, hogy ne eléd jöjjön ki, te is levehetnéd a gázról a lábad, ha látod, hogy közelít egy még nála is lassabb felé.

Egyébként az én is tapasztaltam, a vezetők egy jelentős része típus fetisiszta.
Nem aszerint vezet, hogy mit írnak a szabályok, vagy mi logikus az adott forgalmi helyzetben, hanem aszerint, hogy milyen a másik autó. Nem azért előz, mert lassabb a másik, hanem azért mert kisebb, gyengébb, stb. a másik. Vagy éppen azért, mert nagyobb erősebb, stb.

Ezt én sem értem. De tény, hogy jellemző.

AlmaFa 2011.06.30. 00:07:27

@dzsaszper: Nem egészen értek egyet az álláspontoddal, hogy nem tudja felméri a sebességemet, mert túl gyorsan jövök és pára van meg kanyar, stb. Mert ha tényleg nem tudja felméri a sebességemet, akármi miatt, akkor hogyan győződött meg arról, hogy szabályosan megkezdheti az előzést? Vagy gondolja kimegyek, majd lesz valami? :)

jelentéktelen alak 2011.06.30. 00:19:09

@AlmaFa: Nem tudom, hogy ö hogyan gondolta, de erről is van véleményem.

1. Van az a sebesség, ami nem érzékelhető. Szerintem Te nem olyan gyorsan mész, de ha valaki 300+al közeledik, akkor nem biztos, hogy időben érzékelhető.

2. Ha valahol adott egy sebességkorlátozás, akkor nem biztos, hogy számítani kell(ene) annál gyorsabb járműre. Persze kell, ha az pl szirénázik és persze tudjuk, hogy műszerek sem pontosak, de mindezek ellenére érthető szerintem amire gondolok.

Ügye arra sem számítunk, hogy valaki az autópályán a forgalommal szembe megy. Ha mégis ilyet látunk, akkor persze megpróbáljuk elkerülni a balesetet, de nem úgy hajtunk fel a pályára, hogy ma vajon ki jön szembe...

Szóval, az rendben van, hogy nem szép dolog lelökni a gyorshajtót, mikor már túl közel jár, de azért a gyorshajtónak is tennie kellene a biztonsága érdekében. Annál is inkább, mert ő okozza a "különleges" helyzetet.

jelentéktelen alak 2011.06.30. 00:27:27

@imittto: Vicces, de kb 10éve ezért akartak megbüntetni a rendőrök az M0 diósdi felhajtójánál. Igaz nem autópálya, de igen hasonló a helyzet, lévén autóút.

A felhajtó tövében ott virít az autóút tábla és a Diósd vége tábla egy oszlopon (semmi más). Elkezdtem gyorsítani kb 95-100-ra és így el a traffipax mellett. Aztán mikor kiértem az M0 főpályájára már 78-80 közötti tempóval mentem el a a 80-as tábla mellett, de már jócskán 5-6 kamion előtt. Pár hét múlva jött a levél, hogy gyorshajtás. Aztán ment vissza a levél, hogy tévedés. Utána megint levél, hogy bocs. :-)

AlmaFa 2011.06.30. 00:28:24

@jelentéktelen alak: Sajnos a KRESZ tényleg nem mondja meg, hogy mennyi az X, és ezek a "szabadságok" okozzák a kellemetlenségeket és a vitákat.

Megértem a szokásaidat, de akkor egyszer kiférnél és ki is mész, egyszer meg kiférnél, de mégsem? :) Ez melyik KRESZ engedi meg? :)

Na de nem személyeskedni akartam, ne értsd félre, de a Te példád is azt mutatja, hogy azért nem mész ki, mert nem fognak visszaengedni. Vagyis nem figyelünk (eléggé) másokra.

Az hogy én mennyire vagyok udvarias, jó kérdés, én azt gondolom magamról, hogy igen és figyelek másokra, de ...
A fenti szitu nem az az eset, amikor én egy kicsit leveszem a lábam a gázról, akkor szépen bejön elém és megelőzzük együtt vállvetve a lassabb harmadikat. Nem 20-30 km/h különbségről van szó, hanem 60-70. Vagyis vagy én fékezek -70-et hogy ki tudjon jönni, vagy ő -10-et, hogy el tudjak menni.

És igen tudom, hogy én gyorshajtok, de szerintem ez, akkor is bunkóság, illetve az nem is érdekel annyira, inkább az, hogy veszélyes. Volt olyan szitum, hogy ki jött elém, fékeztem már hamarabb (látom rajtuk, hogy ki fognak jönni) és eközben a mögöttem hasonló tempóval haladó mindkettőnket megelőzött jobbról!

AlmaFa 2011.06.30. 00:38:42

@jelentéktelen alak: Az mit jelenet hogy számítani kell? Szerintem mindig meg kell győződni arról, hogy megkezdheted-e az előzést? Eleve mikor kezdhetsz előzni? Megy előtted egy autó 130 km/h, akkor nyugodtan mehetek, mert az a max és nem jöhet senki gyorsabban? Akkor én mennyivel fogom megelőzni? :)

Egyébként ilyen eseteim nem csak a 100-110 köröli autókkal fordul elő, tök mindegy mennyivel megy, ha úgy gondolja hogy előzni akar, akkor kielőz, leszarva mindenki mást, leszarva a max 130-at!

jelentéktelen alak 2011.06.30. 00:43:33

@AlmaFa:
"Megértem a szokásaidat, de akkor egyszer kiférnél és ki is mész, egyszer meg kiférnél, de mégsem? :) Ez melyik KRESZ engedi meg? :)
"

Nem vettem személyeskedésnek, de pont úgy van, ahogy érteted. Ha vissza engedne a sorba következő 10 esetből legalább 6szor, akkor nem alakult volna ki bennem ez a reflex.
Van ahol meg lehet tenni, elég ha indexelek és hagynak helyet nekem a gyorsabbak.
Nem, ez nem azt jelenti, hogy máshol tökéletese a közlekedés, mindenütt volna miért panaszkodni.
De bizony van olyan hely, ahol nem az a gond, hogy nem engednek vissza, ha utol érek egy lassabbat.

Ezzel együtt én úgy gondolom, hogy a gyorshajtás a legenyhébben is fogalmazva -túl azon, hogy szabálytalan- tisztességtelen.

Ezért gondolom azt, hogy -nyilván nem a fizika korlátait feszegetve- ha egy szituációban valakinek lassulnia kell, akkor az a gyorshajtó. Akkor is, ha másik csak 1km/h-val kellene lassuljon és a gyorshajó 100-zal kell lassuljon.
Ahogy be is látod azt, a gyorshajtás szabálytalan. A szabálytalanság hoz létre egy helyzetet, azt pedig annak kell megoldania, aki létrehozta azt.
De ez a kérdéskőr jócskán túl mutat a KRESZ szabályin. Ez már a tisztesség, a jó neveltség, korrektség, stb. kategóriája.
Tudom, hogy ez sokan nem osztják, kiváltképpen azok nem, akik nem ragaszkodnak a törvényes, a szabályok betartásával járó úthoz.
De ettől még így gondolom.

jelentéktelen alak 2011.06.30. 00:48:54

@AlmaFa: Biztosan van ilyen is, de remélem, nem ez a jellemző.
Amire én gondolok, az az a szitu, hogy benéz a tükörbe, meg a holttérbe, hogy nem-e lök be valakit a susnyásba. De arra érthetően -bár nem szabályosan- nem biztos, hogy figyel, hogy 700-1000méterrel mögötte ki, milyen sebességgel közlekedik.
Van egy un. bizalmi elv. Bízik abban, hogy ott ahol 130 a limit, ott nem jön senki 200-al. A másik bízik abban, hogy sávváltás előtt belenéz a tökőrbe a sofőr (és persze indexszel is).
Szerintem, normálisan így kellene lennie.

D4D 2011.06.30. 01:05:22

@jelentéktelen alak:

"Szerintem igenis egyenlőség jel vonható a kettő szabályszegés között. "

Abszolút nem.

D4D 2011.06.30. 01:08:28

@jelentéktelen alak: @ColT: kultúrált gyorshajtó az, aki akor megy gyorsan, amikor nem veszélyeztet. például egy üres autópályaszakaszon, vagy két falu között az üres úton.
A kultúrálatlan gyorshajtó az, aki péntek délután a nagykörúton mindenképpen 130-al akar menni.

D4D 2011.06.30. 01:12:35

@AlmaFa: "És itt jön ki a bunkóság, hogy erre nem azzal reagálnak, hogy jó akkor kimegyek a következő alkalommal, hanem el kezdni nyomni neki, de minek? Azt akarja bizonyítani, hogy ő is tud gyorsabban is menni mint eddig?"

Velem is előfordul, hogy bentfelejtem magam, igaz én nem 110-el, kicsit többel.
Ilyenkor utolérnek és rámvillognak, amennyiben én voltam a fasz és bentfelejtettem magam pl 130-al, akkor nyomom, hogy minél kevesebb ideig tartsam fel a mögöttem jövőt.

Lehet mások is normálisak, csak néha bealszanak. Igaz én ilyenkor miután van hely, rögtön kimegyek, és ott visszaállok eredeti tempómra.

D4D 2011.06.30. 01:14:58

@imittto:

M0 törökbálinti CORA felhajtó, a csaj megállt az elsőbbségadásnál, és hátranézett, jön-e valami.
Már a felkanyarodásnál kiszúrtam, hogy nem kóser, ezért bírtam megállni mögötte.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.30. 02:57:02

@"streetfighter": Elképesztő, hogy mennyire nem érted a bizalmi elvet.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.06.30. 06:23:16

@D4D:

Nem jöhet gyorsabban 130 km/h-nál.

Ha mégis, az nyilvánvalóan szabályszegő. Nincs olyan szabály, hogy a közúti bűnözőket tolerálni kellene.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.06.30. 06:26:34

@cso zsi:

"Abban a pillanatban lemondott minden jogáról, amikor kivonta magát a szabályok alól.
Emlékszel arra az esetre, amikor Csepelen a Lambóval legázolták a kisautós hölgyet?
Kell-e lakott területen elsőbbséget adnom egy 200 körül haladónak? Kell-e egyáltalán számítani ilyenre?"

Ez pontosan így van.

Pofátlanság, amikor a közúti bűnözésükkel hencegők kérik számon a többieken a szabályok betartását csak azért, hogy ők még gátlástalanabbul közlekedhessenek.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.06.30. 06:31:42

@nopánick:

"Ezen a két helyen mindaddig jobbra tartva KELL közlekedni, AMÍG a jobbra van hely!!!!

Amikor már nincs hely jobbra, azaz kialakult a tényleges párhuzamos közlekedés, akkortól lép életbe a jobbról elhaladás."

S mi történjen olyankor, ha nem telített mindkét sáv, de egy autós mégis a belső sávban halad jóval lassabban a megengedettnél?

A szabálykövető autós beáll mögé és követi 50 km-en keresztül mondjuk 110 km/h-val, csak mert autópályán tilos jobbról "előzni"?

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.06.30. 06:32:23

@D4D:

"MINDEN ESETBEN A GYORSABBAN ÉRKEZŐT EL KELL ENGEDNI."

A fegyverrel érkezőt, meg hagyni kell bankot rabolni.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.06.30. 06:40:27

@nopánick:

"Ahol jobbra tarts! van éppen érvényben.... ott nem lehetséges szabályosan jobbról elhaladni!!!"

Erre nincs is semmi szükség, ha mindenki szabályosan közlekedik.

Csak akkor merülhet fel a "szabálytalan" jobbról elhaladás, ha a másik autós már eleve szabálytalanul tartózkodik a belső sávban, mert jobbra tarts van, ráadásul még a megengedettnél lassabban is halad.

Ilyenkor mi a teendő? Hívjuk a 007-et és jelentsük fel?

Engem nem zavar, ha valaki "szabálytalanul" tartósan a belső sávban közlekedik csak 130 km/-h-val menjen.

Elég macerás és értelmetlen szlalomozni jobbra-balra a kamionok között. Amelyek ugyan nem 19-20 km-enként szokták egymást követni.

Deszkás 2011.06.30. 07:48:54

@HakapesziM: LoL! Ne mond már, mikor az M6-on így se sokan közlekednek. nincs szükség mindenhol a 3 sávra.

HakapesziM 2011.06.30. 07:55:32

@Deszkás: Ahol am nincs nagy forgalom, holnap még lehet. Húsz éve a 4-es úton jártunk a szabolcsi rokonokhoz, Szolnokon át, nem volt még elkerülő, alig volt forgalom. Ha Balaton, Győr felé mentünk, Üllői-út, Petőfi híd, hol volt még M0? Hegyeshalomnak keresztül Győrön. A kamionok is, nem volt alternatíva. És ma? Az M6 irányába esik Százhalombatta, Paks, Pécs, Mohács, Szekszárd, Dunaújváros, ipari városok, a horvátok nemsokára az EU-ban. Lesz még ott forgalom? És még valami: ha alig van forgalom, ott miért nem előzhetek kamionnal?

Deszkás 2011.06.30. 08:04:50

@"streetfighter": Megint félrebeszélsz! Mi az, hogy 130-cal demonstrál?! Miért tételezzük fel annak az ellenkezőjét, amiről beszélünk. Jelenleg arról folyik a díszkurzus, hogy előz a belsőben, nem csak úgy halad ott. A másik meg az, mi az hogy kulturált gyorshajtó?! Az, aki csak gyorsan megy és nem villog? Akkor megint csak mellébeszélsz, vagy egyszerűen fel sem fogod azt, hogy most nem erről van szó. Azt mondjuk, írjuk most már napok óta, hogy ha valaki 130km/h-val előz a belsőben, akkor a hátulról 160-nal érkező ne villogjon, ne dudáljon, ne nyomakodjon, használja a motorféket, találja meg a fékpedált, nem tilos lassítani, ha valakit utolért.

Deszkás 2011.06.30. 08:24:56

@HakapesziM: Mert ezt a szabályt hozták. Nem lehet úgy mondani, hogy M6 tól-ig szakaszán lehet, tól-ig szakaszán nem.
Azért 20 éve a déli szakasz már volt, sajnos hibás kivitelezésben. Az átkosban kezdték, és nem sejtették, hogy nem sokára mindenkinek lesz autója.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.06.30. 08:29:53

azt mondjátok meg, mi értelme van az m7 három sávos szakaszán 125-el menni a középső sávban, amikor senki sincs a külsőben?

Deszkás 2011.06.30. 08:37:31

@Akitlosz: Ilyen egyszer volt velem. Kimentem jobbra, beálltam mellé, mert a villogásom nem segített, és úgy mentem pár kilométert mellette, próbáltam megértetni vele, hogy 110-zel ne menjen a belsőben, ha a külső üres. Aztán bementem újra mögé, megint villogtam rá. Az a baj, nem emlékszem, hogy végül mi is volt, elhagytam-e más irányba az autópályát, vagy kihúzódott. De azért a leírásból is látszik, legalább 10 percig senki nem jött akkor az autópályán, csak mi ketten voltunk. Hogy mit keresett a belsőben, ami ugye az előző sáv, és nem a haladó sáv, nem tudom. Mert előznie nem kellett senkit. Jó lenne, ha az autópálya-kezelő nem csak a leállósáv fogalmát akarná megváltoztatni, hanem a többi sávét is nyomatná. Belső=Előzős sáv, előzésre használható - Külső sáv=Haladó sáv, folyamatos haladásra - Leálló sáv=műszaki hiba esetén igénybe vehető sáv, vészhelyzet esetére.

HakapesziM 2011.06.30. 08:37:36

@Deszkás: Hát ez az. Nem gondolkodnak, csak hozzák a szabályt. A németek kezdték a kamionnal előzni tilos mozgalmat, mert ott sok helyen nincs sebességkorlátozás és el kellett kerülni, hogy egy lassú jármű beszédüljön a száguldók elé. De nagy átlagban kb. 20-30 kilométerenként ott is feloldják szakaszosan, hogy le lehessen hagyni a lassabbat. Mára sok más ország is bevezette, de a sebességhatárok ugyanazok. Miért ne lehetne kitáblázni helyeket, időszakokat ahol lehet előzni.
Szerintem helyes ha jogkövető valaki, de hibás az az álláspont, hogy márpedig ez a szabály, mit tehetünk? Ha sosem lázongunk, egyre agyamentebb szabályokat hoznak, ha holnap azt mondják autópályán 60-nal kell menni, abba is törődjek bele? Mi vagyunk a szabályokért, vagy azok értünk?

Deszkás 2011.06.30. 08:39:16

@rrroka: Semmi. Nem is tehetné. Az ilyet is büntetném. De ennél "jobb", amikor mamika a kis Fiat 500-zal (Nem tudom leírni az olasz nevét) 110-zel megy. A külső üres, de ott nem lehet megelőzni, a belső meg kb telített. De neki ott kell mennie. :S

Deszkás 2011.06.30. 08:54:20

@nopánick: "Amikor már nincs hely jobbra, azaz kialakult a tényleges párhuzamos közlekedés, akkortól lép életbe a jobbról elhaladás..."

Attól, hogy nincs hely kimenni, még nem alakult ki a párhuzamos közlekedés.

cso zsi 2011.06.30. 18:00:17

@Deszkás: "Az átkosban kezdték, és nem sejtették, hogy nem sokára mindenkinek lesz autója."
Mit nem sejtettek? Eleve a tranzitforgalom elkerítésére kezdték, és már akkor is arra hivatkoztak, hogy elfogyott a pénz, azért épült csak a fél pálya. A felette átívelő hidak két pályányi úttestre készültek.
Az öregebbek ezt ismerik az M1-es, és M7-es épülésénél is.

"streetfighter" 2011.06.30. 18:34:34

@Deszkás:
Miről "beszélsz"?
Beleszólsz abba amiről fogalmad sincs!
Olvasgass visza, ha annyira érdekel a téma!

Deszkás 2011.06.30. 18:40:21

@"streetfighter": Arról beszélek, amit írtál. Van fogalmam róla, visszaolvastam. de nagyon kérlek, hülyeségeket ne beszélj, és inkább a kérdésemre válaszolj!

Deszkás 2011.06.30. 18:41:54

@"streetfighter": Ja és fogalmam is van róla. De láthatod, nagyon nem ért veled egyet itt a többség.

"streetfighter" 2011.06.30. 18:47:29

@Deszkás:
Ha nem érted amit olvasol, arról én nem tehetek.
A többség? Vicces vagy!
Tudom, a többség betart minden szabályt. He-he-he.
Te sem vagy ép eszü, ha ezt el is hiszed. :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 18:52:30

@"streetfighter": Mikor fogod fel végre, a többség a legtöbb szabályt betartja és nem szeg szabályt csak unalomból vagy csak azért, hogy gyorsabb legyen egy másiknál, mert teli van komplexusokkal, amiket az utakon próbál kompenzálni, hogy jaj de gyorsvagyok a lámpánál és én vagyok a Streetfigter! Nevetséges vagy, vedd sézre, nem veled nevetnek, hanem rajtad!Már a nicked is, LOL..Napokat, sőt heteket lehet úgy autózni, hogy nem kell szabályt szegni, és nem halunk bele...

Deszkás 2011.06.30. 19:46:37

@"streetfighter": nem én nem értem, te nem érted. El sem olvasod, amit írtam. Megérteni meg pláne nem tudod. Arról meg beszélhetnénk, kettőnk közül ki nem az épp eszű. Tudod épp eszű nem mond olyanokat, mint te. "130-cal demonstrál"

Deszkás 2011.06.30. 19:49:26

@"streetfighter": Na, mégis csak úgy tűnik, te vagy a kisebbség. De ez látszik az autópályán is. Kevesebb a száguldozó, mint a szabályos sebességgel haladó. Akár hiszed, akár nem, mi vagyunk többségben, nem a hozzád hasonlók. Akár vicces a számodra, akár nem.

jelentéktelen alak 2011.06.30. 20:12:34

@D4D: Most azzal vitatkozol, hogy szerintem milyen? Hidd el; tudom, hogy mi a véleményem. :-D

De viccet félre téve. Úgy ahogy Te tudsz koncepciót gyártani arra, hogy melyik a rosszabb, úgy tud koncepciót gyártani az is, aki szerint az a jobb (vagy kevésbé rossz)

Ezek a koncepciók meg igen részre hajló módon, a saját érdekeltségből indulnak ki. Ha nem hajlanál a gyorshajtás elfogadása és alkalmazása felé, akkor nem fáradnál az egyenlőség jelemmel vitatkozni. De a részre hajlás, már csak ilyen...

jelentéktelen alak 2011.06.30. 20:16:05

@D4D: Tudom, hogy Ti hogy értitek a kulturált gyorshajtó fogalmat, de nekem ez a szó párosítás akkor is csípi a szemem.

Amíg valaki nem mutat nekem egy gömbölyű kockát, addig bizonyos -egymásnak ellentmondó- szavakat nem tudok egy jelentésbe zsúfolni.

D4D 2011.06.30. 20:46:37

@Akitlosz:

a gyorshajtó mióta bűnöző?

D4D 2011.06.30. 20:48:49

@Akitlosz:

Téged is hagyunk kommentelni, bár nem kéne.

D4D 2011.06.30. 20:50:18

@Deszkás:

Szerintem a jobbra tarts erősebb a sebeségkorlátnál, mert jobbratartsot még gyorshajtva is be kell tartani.

Én betartom.

"streetfighter" 2011.06.30. 20:57:08

@Deszkás:
Olyan elvakultan szajkózod a saját szöveged, hogy se nem látsz, se nem hallasz.
Vedd a fáradtságot és olvasd el az elejét, talán felfogod a lényeget.
Azt pedig, hogy hol mi a többség nem olyan egyszerü megállapítani.
A közúton sosem tagadtam, hogy a száguldozók közé tartozom. Hála istennek nem vagyunk olyan sokan. :)

Deszkás 2011.06.30. 21:00:08

@"streetfighter": Ez rólad inkább elmondható, mint rólam. Az elejétől olvastam mindent.

"Azt pedig, hogy hol mi a többség nem olyan egyszerü megállapítani. "
Elég egyszerű, csak el kell olvasni a hozzászólásokat, hányan nyilatkoznak meg ellened, és hányan vannak melletted. Elég egyszerű számolni.

D4D 2011.06.30. 21:03:39

@jelentéktelen alak: Azért hajlok a gyorshajtás 'legalitálása' felé, mert itthon túl sok a 'gondoskodó állam szerető törődéséből' kitűzött korlátozás.

Ennek a legjobb példája (hogy ész nélkül és koncepció nélkül karóznak) Tinnye, ahol a veszélyes helyeket kitáblázták 40-re. Évek múltán, egy nagyobb baleset után, ami egyébként egy ember faszsága miatt következett be (kigurult az autó a kertből, pont egy kamion elé), letáblázták az egész falut 30-ra (helynévtábla + 30), de a veszélyes helyeken továbbra is kinnt maradt a 40. a Sláger Rádiósok akciója folyamán aztán végre leszedték a 40-es táblákat, 30-asokat tettek ki a helyükre, és a helynévtábla mellől levették a 30-at.
megjegyzem, az így most 30-ra táblázott helyeknél még egyszer sem mentem 35-40-nél többel.

Egyszerűen a sebességkorlátozó táblák fele komolytalan. Pl M7-esen a 100-as táblák, amik kinn voltak....

jelentéktelen alak 2011.06.30. 21:05:46

@Deszkás: bár én sem értek egyet Streetfighter-el, nem tudom, mennyiben befolyásol bármit is, hogy melyik véleménnyel azonosulnak többen, melyikkel kevesebben.

Az igazság, ritkán demokratikus. A víz akkor is nedves, ha azt mindenki tagadja, pedig a mindenki, az az abszolút többség. :-)

Deszkás 2011.06.30. 21:08:01

@jelentéktelen alak: Csak azt nem szokták tagadni, ami tény. :D

jelentéktelen alak 2011.06.30. 21:12:52

@D4D: Magam is úgy gondolom, hogy túlzás az ami Magyarországon folyik a sebesség korlátozások terén.

De:

1. a szabály akkor azt mondja, hogy annyi a max. amennyi. Aki azt tartja, az szabályos, aki nem az meg alkalmazkodjon a szabályoshoz és nem fordítva.
2. Nem az autóvezető dolga eldönteni, hogy indokolt-e a korlátozás.
3. Attól, hogy találsz okot a szabályszegésedre, még az még tisztességtelen előnyszerzés a szabályt betartókkal szemben.

Egyébként tök mindegy, hogy miért vagy részre hajló, ha részre hajló vagy. Nem azt állítottam, hogy nincsen rá okod, hanem azt, hogy azért véled a jobbra tartást fontosabbnak, mert részre hajló vagy.

:-)

D4D 2011.06.30. 21:23:57

@jelentéktelen alak: Veszprém-Várpalota között a 8-son a jobbratartást sem erőltetem, mert a külső sáv 50 felett balesetveszélyes.

"streetfighter" 2011.06.30. 23:41:59

@Deszkás:
Mégsem olyan egyszerű, hiszen azt sem érted, hogy én mi mellett kardoskodom.
Világosíts már fel, hogy szerinted mi nem stimmel és miért, az én mondandómban!
Ha figyelnél arra amit írok, akkor tudnád, hogy én NAGYON türelmesen kivárom amíg valaki leelőzi az éppen előzendő járművet. Nem villogok nem mászok rá, de azt elvárom, hogy utána lehúzódjon és elengedjen. Ne maradjon bent DEMONSTRÁLNI 130-CAL azt, hogy itt ennyi a megengedett.
Semmi többet nem várok el, érthető?
Ebben mi nem elfogadható számodra?

Deszkás 2011.07.01. 06:47:35

@"streetfighter": Az a gond, hogy még mindig nem fogod fel, hogy itt nem arról beszélünk, hogy valaki az üres pályán halad 130-cal a belsőben, hanem arról, amikor kamionokat előz valaki a belsőben 130-cal. Aztán te és még 1-2 ember idehozta hogy igenis húzódjon ki jobbra. Erre írtam én is, hogy hova? A kamionok alá?
Szóval ebből is látszik, hogy ki is az, aki nem olvasott vissza! Te! Te nem érted itt, hogy miről van szó, te szóltál bele abba, amiről fogalmad sincs. Erről ennyit.

dzsaszper 2011.07.01. 09:39:39

@Deszkás: @"streetfighter": kompromisszumos megoldásként azt a megoldást javaslom hogy a kamionok előzése után, amikor már az elöl haladó kamion zavarása nélkül vissza lehet térni a sávba -- ebbe beleértve a megfelelő követési távolság biztosítását, a kamion lámpája a középső tükörből látszik), tessék kihúzódni, onnan már üresnek számít a pálya. Csak onnan számít üresnek, és nem 1 cm-mel a kamion orra előtt.

"streetfighter" 2011.07.01. 11:27:29

@Deszkás:
Másold be, hol írtam ilyet! Még szöveget sem tudsz értelmezni. Szánalmas. :(

Deszkás 2011.07.01. 12:05:21

@"streetfighter": Bemásoltam már párszor.
Szövegértésről meg te inkább ne beszélj, aki beleszól, amikor azt se tudja, miről van szó. Te védd csak a hozzád hasonló gyorshajtókat. Mától emelkedik úgyis a tét.

"streetfighter" 2011.07.01. 12:35:22

@Deszkás:
Jó, kezdem unni, maradjunk annyiban, hogy te erről beszélsz, én meg arról.
Elbeszélünk egymás mellett.
Egyébként sem vagyunk egy nevezőn.
A tét pedig úgy izgalmas, ha magas. :)

Deszkás 2011.07.01. 12:36:31

@dzsaszper: Én eddig is ezt írtam, erről beszéltem, csak valaki nagyon hangoztatta ezt a belsőben 130-cal demonstrál szöveget. Nem vette észre a szövegértésből nullás figura, hogy napok óta a kamionok mellett a megengedett 130-cal elhaladó, azaz előző autóról beszélünk. Jött, beleszólt abba, amiről fogalma nincs, utána meg ő akar kioktatni engem szövegértésből, meg beleszólásról. Arra nem vette a fáradtságot, hogy visszaolvasson pár kommentárt, csak úgy közbeszólt.

Deszkás 2011.07.01. 12:39:41

@"streetfighter": Azért beszélünk el egymás mellett, mert közbeszólsz, nem olvastál vissza, és közben te pont ezt veted a szememre, jogtalanul.
Megláttál egy neked nem tetsző hozzászólást, és rögtön reagálnod kellett rá, ahelyett, hogy egyáltalán felvetted volna a beszélgetés fonalát.

"streetfighter" 2011.07.01. 14:01:05

@Deszkás:
Én szólok közbe? Te kötöttél belém!
Te még sehol sem voltál mikor elkezdődött a vita és te kezdesz itt okoskodni?
Nehogy már te modd meg, hogy nekem mire kéne reagálnom. Elképesztő!
Az, hogy szűk látokörü vagy és csak egy lehetőség körül forog az agyad, az legyen a te gondod és ne fárassz engem vele.

Deszkás 2011.07.01. 14:13:15

@"streetfighter":
"Én szólok közbe? Te kötöttél belém!"
Én nem kötöttem beléd, feltettem egy kérést. Erre reagáltál te elég ideges, személyeskedő hangnemben. Te nem voltál sehol, de hagyjuk. Olvasd vissza, hogy mi beszélgettünk Jelentéktelen alakkal, amibe te közbevágtál a baromságoddal.
"Az, hogy szűk látokörü vagy és csak egy lehetőség körül forog az agyad, az legyen a te gondod és ne fárassz engem vele. " Ez megint csak nem rám, hanem rád igaza. Ha mi az almáról beszélünk, te ne vágj közbe a körtével!

Deszkás 2011.07.01. 14:16:12

@"streetfighter": Ja egyébként meg te kinek lépzeled magad, hogy neked itt mindent lehet, de ha a másik csinálja szerinted, abba már bele kell kötnöd?!
Komolyan mondom, olvass már vissza! Sehol nem voltál akkor, amikor mi tök másról beszéltünk, mint te, aki közbeszóltál! És én vagyok szűklátókörű, mert te nem tudod értelmezni a beszélgetésfolyamot, csak jössz és belekötsz az egyikbe, anélkül hogy visszaolvasnál?! És utána ha rákérdeznek, hogy ugyan miről írsz, mi ez a baromság, akkor az már beléd kötés?! Mit képzelsz te?! A te írásaidra nem lehet reagálni, vagy mi?!

"streetfighter" 2011.07.01. 14:36:12

@Deszkás:
Na, ezt már nagyon unom, és van jobb dolgom is mint a hülyeségeidről vitatkozni.
Ezennel megszakítom a "beszélgetés fonalát".

Deszkás 2011.07.01. 15:03:59

@"streetfighter": Hülyeséged neked van. (Már megint olyat vetítesz ki rám, ami rád gaz. Hányadik is ez már?!)

Kalányos Márió 2011.07.01. 15:31:09

@Deszkás: Nekem ma jött a csekk 69-ről a 3 sávos Árpád Fejedelem útjáról (3 sáv) vasárnap délután 30 ezerért. Hú de belehúztam! :DDD
kepfeltoltes.hu/110701/bunti_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Deszkás 2011.07.01. 16:08:30

@sbronzo: Hát 50 helyett 69... 38%-os sebességtúllépés. És örülhetsz, hogy nem ma kaptak el. Ma 65 alatt 30e, felette még több.
De te mindig ismétled önmagad? :) "3 sávos Árpád Fejedelem útjáról (3 sáv)"

Kalányos Márió 2011.07.01. 16:12:00

@Deszkás: Jó megfigyelés! Kicsit sok bort ittam mérgemben, ezért duplán írok! ;)

Te csak deszkán közlekedsz vagy szoktál autót is vezetni? 150 Le elég könnyen felszalad 10-20 km/h-t egy gázfröccsre! Deszkával ez már nehezebb, ezért kérdem!

Egyébként ügyvédnek átadva a pakk, úgyhogy még nem biztos a fizetés.

Deszkás 2011.07.01. 16:24:17

@sbronzo: Van autóm, képzeld. Még mielőtt személyeskedni kezdenél a nickem kapcsán. Egyébként a deszkánál is van "gázfröccs", nem tudom, láttál-e már deszkán közlekedőket. Tudod, mikor lök egyet a lábával.
És az ügyvéd mivel fog megvédeni?

Kalányos Márió 2011.07.01. 16:30:17

@Deszkás: Nem ismersz, hogy milyen vagyok, ha személyeskedek! :D
Egyből gázkamrába küldenélek mint Abroncsot! LOL

Azt nem tudom, hogy pontosan mit talált ki az ügyvéd, de azt mondta küldjem át a képet meg a levelet, és eldönti, hogy lehet e vele kezdeni valamit. Az utóbbi időben sikerült néhányat eltöröltetnie állítólag. Illetve egy 2008-as 80 ezrest nekem is...

Most például kérdéses, hogy a mögöttem haladó sárga Swift sebességét mérte a trafi vagy az enyémet.
Emlékszem, hogy nyomult rám. Az én rendszámom látszik, engem próbálnak levenni lóvéra. Meglássuk, a vak is azt mondta!
kepfeltoltes.hu/110701/bunti_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

CoIie 2011.07.01. 19:41:54

@Deszkás: ha rövid akarok lenni, az adott szituációban gázt neki, majd jobbra tarts!
Ha ez nem megy, akkor más típusra kell váltani, ami bírja a tempót! ;)

Deszkás 2011.07.01. 20:19:44

@CoIie: Na nem! Azért én nem fogok szabályt szegni, mert a mögöttem jövő siet. Van azon az autón is motorfék, vagy fékpedál, lassítson ő, a szabálytalan és várja ki a sorát.

jelentéktelen alak 2011.07.02. 12:02:47

@sbronzo: Valamit nem értek.

Ha a mögötted haladó (nem a mögéd érkező) gyorsan hajt. Akkor te hogy nem? (azonos jármű kategóriák esetén)

Ha elfogadja a bíróság azt az érvelést, hogy a mögötted haladó sárga autó lett gyorshajtáson kapva és nem Te, akkor meg is van a véleményem a bíróról...

Deszkás 2011.07.02. 14:29:46

@jelentéktelen alak: Nem fogják azt megállapítani. Az ő rendszámára és autójára fókuszál a kamera, nem a mögötte lévőre. Ezt el is fogják magyarázni neki. Csak én már nem akartam mondani neki. Nem tudom, milyen ügyvéd az ilyen. :S

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 14:40:15

@Deszkás: Bezony.-) Ez nem radar, ott bejön a duma, de ez itt lézer..

2011.07.02. 23:10:22

@Deszkás: @garmispartenkirchen: Majd meglátjuk! Ígérem, hogy azt is megírom, ha pórul járok, és fizetnem kell.

A fénykép általában nem akkor készül amikor a lézer a max. sebességet méri, hanem akkor amikor látszik a rendszám.

Például jön az autó a pályán 250-el, még 1,5 kilométerre van a trafitól, de már elkezdi mérni! Pedig a rendszámból semennyi nem látszik ilyen távolságból. Ha ekkor megállna, és visszatolatna, akkor nem lenne értékelhető felvétel. Nyilván nem áll meg és tolat el, hanem lecsökkenti 130-ra a sebességet amikor meglátja a háromlábú sünt a hídon, és így közelít! Ekkor készül a fotó a jól látható rendszámról, aztán hozzácsatolják a fél perccel előbb mért sebességet...

Meg kell nézni a teljes videót aztán belekötni valamibe.

Deszkás 2011.07.03. 07:14:14

@sbronzo: Teljesen így van. Ezért lesz ez bukta szerintem. Az lehet, hogy a hátad mögöttit is megbüntetik, megbüntették, de az rajtad nem segít.
A példád nagyon jó, voltak már erről cikkek és műsorok a TV-ben, ahol bemutatták, pont a videófelvétel miatt nem lehet eljátszani azt a gyorsan lelassítok dolgot. Ha egyszer mutatják az autót 250-nel, és megvan a felvétel, ahogy lassul, nem tudsz mit tenni.

2011.07.03. 08:21:58

@Deszkás:
www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0800018.GKM

Sok mindent el lehet kérni a sünöktől, és ha egy pici hiba is van az iratokban, dátumban, akármiben, arra az ügyvéd lecsap mert tudja mit keressen.

Nem mondom, hogy ezt is meg lehet úszni, de sokat visszavontak az utóbbi időben az ügy irataiba való betekintése után. Ja és ingyen van nekem, úgyhogy egy próbát megér.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.07.07. 11:06:36

Kihagytad, hogy:
- ha három sáv van, akkor is a legszélsőben kell autózni, amikor nem előzöl.
Jöttünk haza Horvátorsazágból, hiluxos megy békésen középsőben egy teherautó előzése után, közben előttünk két kilométeren belül csak egy másik szélsősávfóbiás öreg Audi (talán 80-as) van.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása