Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gyilkos hármas - Siet, bunkó, hülye

2011.06.30. 07:08 :: potha

Pár nappal ezelőtt Tothos már gerjesztett egy elég nagy vitát a levelével. Felbuzdulva azon, hogy ennyire megmozgatott Titeket a poszttal, leírt egy újabb történetet. A levélben szereplő fickó nem egyedi eset, találkoztam hasonló hülyével már én is, és biztos az olvasók többsége is.

Jó pár éve vízitúrára mentünk egy mikrobusszal és egy 16 kenus utánfutóval. A futóról néhány adat hogy a későbbiek érthetőbbek legyenek: 1,5 tonna, 12 méter hosszú, 2,5 m széles, 3,8 m magas. Szóval az ügyeletes sofőr (Pesten váltott le, miután én reggel Csongrádról hoztam fel a szerelvényt) kicsit gyorsabban vette a Gödöllő - Babati pihenő közötti szakaszon a kanyart, meg ott van egy íves lejtő, így az autó bebicskázott. A belső elválasztó korlátnak nyomta a futó a kocsit, a kocsi orra Pest felé, míg a futó orra Miskolc felé nézett 300 m-el a pihenőhely előtt. Kimásztunk az ablakokon, kitettük a háromszöget, én meg visszasétáltam vagy 150 m-t, hogy ott is rakjak ki háromszöget, és mivel éreztem hogy a helyzet az ívelt út miatt elég balesetveszélyes (beláthatatlan volt) ezért ott is maradtam integetni hogy lassítsanak.

Ez ment is vagy 10 percig. És akkor érkezett hősünk egy A6-al, ca 180-al, és bár látta háromszöget meg engem is hogy integetek, de lassítás nélkül dudálva ment tovább. Én beugrottam a két elválasztó szalagkorlát közé, majd vártam a csattanást. Mivel nem csattant, visszasiettem és a többiek elmondása után engem is levert a víz: ők annyit láttak, hogy valaki veszettül dudálva jön, majd mikor észlelete hogy az a fasz az autópálya közepén (én) nem csak úgy viccből tölti a reggelt integetéssel az autópályán, padlófékezve kiment a leállósávig és ott ment el.

Két hiba csúszott a számításába: az első hogy az autó beriszált, úgyhogy egy centin múlt hogy nem szállt bele a futóba (szerencsére addigra a többiek kimentek a külső sávon túli szalagkorlát mögé, úgyhogy ők nem voltak veszélyben). A második hiba, hogy addigra odaért a 300 m-re lévő pihenőhelyről a rendőr forgalommal szemben a leállóban. Kicsit megijedt mikor a leállóban a lelassult A6 (bár még így is bőven száz fölött ment) szembe jött vele. Annyira bepipult, hogy rádión szólt a közben riasztott motoros kollégáknak hogy ő már itt van, ők meg menjenek már a kolléga után és vegyék el amit ilyenkor szokás.

Motoros kollégák kb fél óra múlva jöttek vissza, és csak mosolyogtak. Utána elárulták, hogy a srác először nem akart nekik megállni, de aztán elég szép állami bevétel lett az akcióból.

 
Mi meg mehettünk egy nyerges IFA-val a hernádig a hajókkal.

44 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dester 2011.06.30. 07:32:34

Végre egy jó sztori, happyenddel. Erről egyébként a nő vs. férfi kommunikáció jut eszembe, egyik autóból a másikba: "ló!" - "kurva!"
A többi gondolom sokaknak rémlik...

Remélem nem lett nagy a kár.

Toxxxi 2011.06.30. 07:33:44

Jó sztori, heppi end. A jók boldogok, a hülye meg elnyerte méltó büntetését. Nincs is mit hozzáfűzni. :)

Toxxxi 2011.06.30. 07:34:38

@Dester: szinte egyszerre írtuk majdnem ugyanazt! :D

HakapesziM 2011.06.30. 07:40:22

Ha jól értem pályán csuklott be a szerelvény. Autópályán nincsenek túl éles kanyarok, ha csak nem tükörjég volt, akkor itt valami nem stimmel. Annak nem szabad becsuklani, itt vagy műszaki, vagy vezetéstechnikai hiba történt. A többihez nincs mit hozzáfűzni.

Kovacsla 2011.06.30. 07:58:22

@HakapesziM: Leírta, hogy vezetéstechnikai hiba történt ... Lehet, hogy a túl gyors kanyarvétel önmagában nem lett volna akkora baj, a megijedés és a befékezés volt a sok.

parapali 2011.06.30. 08:32:58

és már a 4dik kommentben csesztetik a kommentelőt:-(
miért??

végre egy jól megírt ÉRTELMES és poénnal végződős cikk volt!!

a poén az audisnak biztos nem volt annyira jó?:-):-):-)

dr. _mmm_ 2011.06.30. 08:48:49

Azért ahhoz hogy egy ilyen bebicskázzon nem kicsit kell gyorsabban menni.... ha jól tudom ennek 80km/h lenne pályán a megengedett.. Remélem azért a Ti sofőrötök is kapott egy vaskosabb csekket.

Dester 2011.06.30. 08:49:27

@Macibb: jaja... bár nincs rutinom vontatásban, gondolom ilyenkor inkább egy kövér gáz többet segített volna, kihozta volna a csuklásból (már ha nem borul fel a futó)...
@Toxxxi: :)))

HakapesziM 2011.06.30. 08:54:55

Sok minden közrejátszhat. Milyen utánfutó ez? Ráfutófékes, milyen tömegű jármű húzta, milyenek voltak a tapadási viszonyok, hogyan volt megrakodva? A becsuklás a húzó jármű hátsó tengelyének tapadásvesztése miatt következik be. Én a túl nagy sebesség, és az azt követő ráfékezésre tippelek. Senki nem kárhoztatja a sofőrt, bárkivel előfordulhat baleset, csak érdekes lenne tudni az okokat, hogy más is tanulhasson belőle.

Kovacsla 2011.06.30. 08:59:51

Tényleg, ez megvolt?

www.vezess.hu/vezetunk/hogyan_alljunk_fejre_utanfutoval/31420/

Itt kanyarodás és kajakszállítás nincsen, csak a végsőkig ostorozó autószállító tréler.

nyjozsi2 2011.06.30. 09:10:50

@Dester: Ha utánfutót vontatsz és azt érzed, hogy riszálni kezd, akkor a legnagyobb hiba, ha rálépsz a gázra, mert pont a sebesség erősíti fel a riszálást. Ilyenkor óvatos gázelvétel, nem motorfék!, és ima, hogy úgy lassulj le, hogy nem bicskáztat be. Ha van gyakorlat, akkor a kezdeti, alig érezhető riszálás már figyelmezetet és időben lehet lassítani a tempót. (több év tranzit + versenyautó tréleren tapasztalat)

Kovacsla 2011.06.30. 09:14:23

@nyjozsi2: Rutinos vontatóként kérdezlek: mi a riszálás megelőzésére a kellően biztonságos sebesség? Reális a hatóságilag ajánlott 80 km/h? Vagy a 60 is lehet sok? Vagy a 90 is biztonságos?

Dester 2011.06.30. 09:18:26

@nyjozsi2: értem, akkor köszönöm a kiigazítást!
De azért kérdésem még lenne: én nem riszálásra gondoltam, hanem már amikor konkrétan bicskázik a futó nagyobb amplitúdóval. Ilyenkor ha fékez az autó, akkor a súlypont előre tevődik át, és képes az egész kóceráj oldalbaverni egymást, nem? Ilyenkor (és csak ilyenkor) lehetne esetleg gázzal kihozni a mókuskerékből a szerelvényt. Vagy rosszul gondolom? Azért kérdezem, mert bár nem szeretném, de lehet, hogy még nekem is szükségem lesz erre a leckére egyszer. :)

nyjozsi2 2011.06.30. 09:19:02

@Macibb: Több összetevője van, a határsebesség minden esetben más:
- vontató jármű tömege, tengelytávja, hátsó tengely és vonófej távolsága
- utánfutónál a vonófej és a tengely távolsága (távolság nő, riszálási hajlandóság csökken)
- mennyire van egyensúlyban az utánfutó (ugye utánfutóra úgy teszünk bármit, hogy a kocsi vonófejét függőleges irányú terhelés lehetőleg ne érje), minél előrébb van a súlypontja az utánfutónak, annál hamarabb kezdett riszálni

Innentől kezdve lehet kísérletezni.

HakapesziM 2011.06.30. 09:19:21

A gázadás inkább gerjeszti a lengést. Gázelvétel, finom fékezés segíthet. Ha bizonyos törésszögnél jobban becsuklik a szerelvény, már nemigen lehet elkerülni a teljes becsuklást. Ivmenetben meg eleve nem szerencsés szerelvénnyel erősen fékezni.

nyjozsi2 2011.06.30. 09:23:13

@Dester: ha elkezdett csapkodni, akkor már majdnem mindegy, mert a vontató tömegével összemérhető tömeg kezd lengeni hátul, aminek olyan lendülete van a szélső helyzetében, hogy több tonnás erő kellene a megfékezéséhez. Amit nekem mondtak annó, hogy ha már csapkod, akkor baromi gyors, de nem túl nagy kormányzással utána kell menni a futónak, pontosan akkor mikor ez egyik szélső helyzetéből megy át a másikba.

De őszintén szólva majdnem mindegy, vagy mákod van és megúszod, vagy nem, de inkább az utóbbi. Sokkal sobb arra figyelni, hogy még időben megérezd a s..ggedel, hogy mi készül és még akkor reagály.

nyjozsi2 2011.06.30. 09:26:10

Na, ennyi hibát egy mondatban:
Sokkal jobb arra figyelni, hogy még időben megérezd a s..ggedel, hogy mi készül és még akkor reagálj.

Dester 2011.06.30. 09:26:44

@HakapesziM: @nyjozsi2: ma is tanultam valamit, köszönöm a fizikaórát! :)

1kutya 2011.06.30. 10:27:41

hát van egy pár ilyen ökörállat még az országban - mint ez az audis - amelyik azt hiszi, hogy neki mindent lehet! sajnos ezeket a pöcsöket nem gyomlálja ki a rendőrség, bár ugye jelen esetben respect a motoros yardoknak, de minddel ezt kéne csinálni (jókora bünti, ha nem használ, akkor jogsi el oszt csá).

_____________ 2011.06.30. 10:34:38

Remélem az audis menyétarcú pár évig csak az anyósülést fogja telefingani a végbélnyílásán kiáramló, (esetleg) hangos bélgázzal.
Vagyis bízom benne hogy a jardok elvették a jogsiját, szétszaggatták, majd felgyújtották, és a maradványokat valamint az audist lehugyozták.

isti77 2011.06.30. 10:48:06

@Toxxxi: igen, kiegészítve azzal, hogy a jók között is volt egy hülye, különben az "alapsztori" meg sem történt volna.

isti77 2011.06.30. 10:53:27

Sőt, aki egy 12 méteres szerelvénnyel a háta mögött nem tud normálisan közlekedni, az se sokkal kisebb f.sz, mint aki egy elakadásjelző háromszöget meg a mellette álló embert délibábnak nézi.
Nem sokáig bírta a srác a feladat terhét, ha csak Pesten vette át a kormányt, és Gödöllő után már megcsinálta a balhét.

HakapesziM 2011.06.30. 11:06:32

Ez biztos, hogy az utánfutó 12 m hosszú? Nem tudom, hogy nézhet ki egy ilyen kenuszállító, de a méretei alapján majdnem akkora, mint egy 13,6 m hosszú nyerges félpót. Ehhez képest másfél tonna. Rakottan, vagy üresen? A nyerges félpót üresen kb. 8 tonna. Hány tengelyes? És milyen kocsi húzza? 12x2.5x3.8m és csak 1.5 tonna?

[mike] 2011.06.30. 11:14:37

@nyjozsi2: szerintem is, lehet azt látni, ha elkezdi csóválni a farkát. Én mikor vontattam 750-es futón több, mint 1 tonna szilvát, akkor mindig kicsit ráléptem a fékre és azonnal visszajött egyenesbe. Ez mondjuk olyan 120 felett kezdett előjönni... nem tudom, hogy a posztolóék mennyivel mehettek. Gondolom, ami a csövön kifért....

_B_ 2011.06.30. 12:31:52

Ne védjétek már a kisfaszú audist!!

És ha durdefekt miatt bicskázik akkor mivan?
Vagy ha erős széltől megorul a kenuszálító akkor mivan? (iszonyat könnyű és magas, nagy felület oldalról)

BALESET VOLT, mindegy kinek a hibája, megtörtént.
Ha háromszög van sőőőt ember a pályán, akkor fék+vészvillogó, balesetet meglátván megállás.

nyjozsi2 2011.06.30. 13:48:09

@HakapesziM: csak vitorlázó repülőgépet szállító utánfutóról tudok nyilatkozni. Szélessége 1.8m alatt van, nem is sokkal magasabb 1.5m-nél, de simén van belőle 15m-es vagy még hosszabb is. Az egész alumínium, általában 2 tengelyes, de van belőle szimpla is, üresen kb annyit nyom, mint egy normál autós tréler, a gép meg ritkán éri el a tonnás súlyt.

@_B_: az audis köcsögre meg azért nem vesztegettem szót, mert megkapta amit érdemelt. Pont.

hawkeye 2011.06.30. 13:52:00

Audis nem tesz ilyet.

Fekete béemvésről még csakcsak elhiszem, de audistáról nem.

Biztos irigy a posztoló, hogy neki nincs ilyen penis ersatz ótója...

:)

HakapesziM 2011.06.30. 13:55:09

@nyjozsi2: Olyasmit már láttam. A 15 métert nem sokallják a hatóságok? Vontatójárművel együtt már túllépheti a megengedett hosszúságot. Nyerges 16.5m , pótos, tandem (az utánfutós szerelvények lényegében azok) 18.75 m.

Easyke (törölt) 2011.06.30. 15:45:32

@hawkeye: hát, ha ersatz-nak kell, az régen rossz. A verlängerung-ot még be szokták vállalni, de az erzaccot, na, azt nem :))

A poszthoz: Audit megérdemelte a sorsát, kérdés, hogy tanul-e belőle a büdösbunkója.

Alikam 2011.06.30. 15:47:36

Audis balfasz megérdemelte. Viszont a sofőr is megérdemelt volna egy seggberúgást mert ugye egy ekkora utánfutóval nem kell ám óvatosan bánni.

Az egy dolog, hogy noob volt de az, hogy miatta szopjanak az autósok...

Végre már bevezethetnék azt, hogy aki balfasz és saját hibájából közúti fennakadást okoz, azt jól megbírságolják.

Bár akik emiatt egy dugóban ülnek azokon nem segít de talán egy 100.000-es csekk után jobban figyelne az ipse.

Navarone 2011.06.30. 16:09:05

Nagyon helyes :) Végre megbüntettek egy Audist!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 17:50:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Sajnos már nem. Szar világot élünk, már nem Audi A6, "csak" egy Nissan Almera, sőt, ami felháborító, kézi váltós. A kis Feleségemé lesz, ha meglesz a jogosítványa...Elsejétől lesz vidám az élet, aztán mennyi sírás lesz itt a blogon, jönnek a még durvább büntetések, gyorshajtásért 300.000 Ropi, helyszínen, jól értettem?? IQfigther, véged:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 17:50:41

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Egszer majd észreveszed az elején a két a betűt?? :-) Aabroncs. Teccikérteni?? :-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.30. 17:56:12

@Aabroncs: Ki beszélt itt rólad? Ejj, ejj, mindent csak magadra veszel. Én egy bizonyos Abroncsra gondoltam, nem rád :) Azért annyira nem zártalak a szívembe, hogy egyből rád gondoljak :)))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 18:03:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...: :-) Értem:-) Akkor félreértettelek, bocs.-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.30. 18:22:25

@Aabroncs: Én elnézem neked, de akik leköpték a monitort, miközben rajtad röhögtek, azok kissé pipák lettek :))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 18:29:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Édesapa, akikre Te gondolsz, hadd röhögjenek.-) Ha azt mondom, nem számít, nem is nagyon mondtam semmit:-) Aki meg lecsulázza saját monyóját, hát...Max, ha pókerezek:-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.30. 18:34:59

@garmispartenkirchen: Lehet, hogy épp a családod is röhög rajtad :))) Nem néztek még rád furcsán? :)))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 18:57:37

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nálatok valami bunkósági perverzió ez a családozás?? Egy bizonyos szint alatt, ha nem megy más, családozol, aztán anyázol, mi jön?? ?? No mindegy, még a családról sem nagyon van fogalmad:-))) Vannak pillanatok, mikor úgy tűnik, Te nem vagy annyira...., de aztán gyorsan rácáfolsz és lemész Sbronzo-figtherbe:-)) Gyanús volt nekem az a kamion a felvonuláson, Te vezetted ők meg csavarták hátul bőrruciban?:-))

D4D 2011.06.30. 21:10:48

Az ódisnak nem volt ki mind a négy karikája.

mohopasi 2011.07.01. 11:27:38

@Toxxxi: A csoda csak az, hogy mindez a rendőrség hathatós közreműködésével sikerült :D

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.07.07. 11:02:58

@HakapesziM: Ezek (amennyire én tudom, azaz amennyit én láttam)úgy náznek ki, hogy egy hosszú utánfutóalvázon van egy zártszelvényből összehegesztett állvány a kenuknak, ami viszonylag "légies". Az,hogy milyen hosszú nyilván változó, mert függ a kenuk méreteitől is, de a 1,5 t hihetőnek tűnik, bár kérdés, hogy üresen, vagy rakománnyal?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása