Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gondolkodni nehéz, dudálni könnyű

2011.08.25. 07:59 :: Don Blasius

Lassan visszaáll a régi rend, visszatértem a nyaralásból. Amiről még fogok majd írni, mert megint jártam egy olyan, nálunk fejlettebb országban, ahol a közlekedési morál hasonlóan rossz vagy helyenként rosszabb, mint nálunk. Az Alikam által megírt szituáció ott is előfordult, dudakoncertet kaptam, mert nem hajtottam be a zsúfolt kereszteződésbe, nem akartam beragadni. Sokan nem gondolnak bele, hogy aztán emiatt lassan az összes odavezető utca bedugul, pedig hamarabb eloszlana a tömeg, ha mindenki kicsit figyelmesebb és türelmesebb lenne.

Rendszeres olvasója vagyok a blognak. Bár nem szokásom, de most úgy gondoltam mégis "tollat ragadok" annak apropójából, ami ma történt velem. A történet se nem tragikus, se nem hajmeresztő, tán még érdekesnek sem mondható, de egy komolyabb problémára, logikai és viselkedési hiányosságra rámutat.

Ma (2011. 08. 21.) reggel úgy 10:30 körül, az Üllői út Népliget felé eső végétől akartam rákanyarodni a Könyves Kálmán körútra. Aki ismeri a helyet, tudja, hogy a Hungária forgalmának egy jó része oda csapódik le és gyakran kisebb dugók is vannak. Az is tudvalevő, ha a balra nagy ívben kanyarodóknál már meg van az "alap" kocsisor, akkor az esetek 99,9%-ban sejthető, hogy a Könyves Kálmánon már kisebb-nagyobb torlódás alakult ki.

 



 

A szituáció adott, lassan halad a sor az Üllőiről, de végre az utolsó lámpához érünk. Előttem 2 teherautó és egy busz állt. Mivel balra kanyarodunk így a lámpa, max. 7-8 autót tud átengedni feltéve(!) ha nem áll kocsisor a Könyves Kálmánon. Az én esetemben természetesen torlódás volt. A lámpa zöldre vált, az előttem levő három jármű elindult, én óvatosan utánuk gurultam, de már láttam, hogy felvillannak a féklámpák, ergo nem férnek be!

Szóval komótosan megálltam - nem satufék(!) - , a lámpa ugyan zöld volt, de nem őrültem meg, hogy behajtsak egy olyan kereszteződésbe, amin látszik, hogy ott is ragadok, közben meg a Könyves Kálmán ellentétes irányából az ugyancsak balra nagy ívben kanyarodókat akadályoznám.
Esetleg még a villamossínek jöhettek volna számításba, de azt sem akartam, hogy egy villamos csengessen nekem jogosan, hogy minek is akadályozom. Szóval úgy gondolom a helyzetet megfelelően felmérve a zöld lámpa ellenére megálltam. Jól is tettem, ugyanis amint megálltam, 2 másodpercre rá már váltott is a lámpa.

Erre mögöttem valami okos rögtön elkezdett dudálni.
És a történet itt is fejeződik be.

Nem tudom egyes emberek vagy ennyire hülyék, vagy ennyire pofátlanok, hogy mikor már én is csak a kereszteződésbe tudnék megállni, akkor egyrészt milyen jogon akarna engem "beküldeni", másfelől, meg ő hogyan gondolta az egészet?
Erre nagyon kíváncsi lettem volna, de nem vagyok az a pattogós típus, így csak hátrafordulva mondtam neki a magamét, de túl sok reakciót nem sikerült kicsalnom belőle.

Szóval jó lenne kedves kollégák, ha kicsit ésszel is vezetnénk. Mert elég egy hülye egy kereszteződésben, és már nagyobb dugót csinál azoknak, akiket feltart. Sosem értettem azokat, akik állandóan furakodnak a kereszteződésbe. Nem egyszer láttam már, hogy keresztbe még bemegy az isten barma, holott tisztán látszott, hogy nem fogja tudni elhagyni a a kereszteződést. És persze így is lett, mi pedig jó esetben kerülgethettük, rossz esetben csak néztünk bambán előre esetleg duda meg anyázás.

És még egy jó tanács, 2-3 autóval előrébb is lehet ám tekinteni.

74 komment

Címkék: budapest közlekedés hülye lámpa kresz dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2011.08.25. 08:08:58

Szerintem ehhez nincs mit hozzáfűzni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.08.25. 08:32:46

Még csak az sem biztos, hogy Neked szólt a duda. Nekem is volt már olyan, hogy ráduddantottam egy mindenáron alám befeküdni vágyó biciklistára, amikor az előttem haladó szuzukis gyors reagálású alakulat nyomott egy satut, és kiszállt ugatni.

Rock me Amadeus 2011.08.25. 09:12:09

A duda nem arra való. Közig bírság hatálya alá helyezném a dudálókat.

kolompár szmélgol 2011.08.25. 09:15:12

Ez a kep nem is a üllöiröl keszült...
En csak röhögni tudok az ilyeneken, aki csak a dudat ismeri, meg a ködlampat. Egyebkent ilyenek külföldön is vannak, nemcsak a balkanon. Nem gondolkodnak elöre, csak a jelen szamit. :(

kolompár szmélgol 2011.08.25. 09:19:18

Most olvasom, dugo a BAH-nal egy elakadt kamion miatt, MINDKET irany all. Hogy a picsaba tud kialakulni mindket iranyba dugo?

maaaargit · http://katasztrofail.blog.hu/ 2011.08.25. 09:31:51

Pontosan ugyanez szokott lenni a Podmaniczky-Dózsa kereszteződésben délutánonként. A Dózsán a Váci út felől érkező kedves autóstársak előszeretettel másznak be nem egyszer piroson át a kereszteződésbe, lehetetlenné téve a Podmaniczkyről balra fordulók haladását. A helyzetet színesíti hogy a balkanyaros zöld iszonyat rövid, ha minden rendben megy, akkor is talán 5 autó fér át rajta. A furakodó hülyéje pedig pont akkor halad tovább amikor a sor megindul, és mivel a köv. lámpa szinkronban van az előzővel, amin átcsorgott, tipikusan mindig beérik azok akik elől "kiugrott" a sávjában, magyarul _semmit_ nem nyernek azzal hogy beállnak a kereszteződésben. Gondolom a vérükben van. Amúgy is jó kereszteződés az, egy élelmesebb rendőr 1 hét alatt összeszedné ott a nyugdíjra valót.

toto26 2011.08.25. 09:41:16

Szerintem a legdurvább kereszteződés ilyen szempontból a BAH csomópont, ahol a benzinkút mellől próbálunk a Budaörsit keresztezve átmenni jobbra a Villányi útra.
Ott az a szokás alakult ki, hogy amikor épp megindulnánk a zöld lámpánál a Villányi felé, akkor gyorsan gázt adnak a Budaörsin beragadt autósok, és direkt elállják az utunkat. Erre egyszerűen nem lehet mást mondani, mert hiszen felénk néznek és látják hogy megindulunk. De ők gyorsan elkapják a fejüket, és néznek mereven előre. Egyébként ott nem problémás a megfelelő helyen való megállás, mert ott van mögöttük egy 10m-es üres szakasz ahol várakozhatnak a következő zöld lámpáig. Ja és mondanom sem kell, hogy én vagyok ilyenkor a szemét, aki próbál átfurakodni köztük egy szaros kis két sávos mellékirányból!!

Grg76 2011.08.25. 10:05:49

A gondolkodás nélküli dudáláshoz nem is kell, hogy ennyire bonyolult legyen a szitu...
Rám multkoriban egy mercis 3,14csa dudált a Döbreneti térnél. Itt ugyebár sávelhúzásos sávok vannak -igaz több éve már-, igy a Kriszináról a belső és a középső a hídra, a külső a rakparta -ill a hid buszsávjába visz. Ill. nyilik egy negyedik sáv is ugyancsak a rakpartra.
Nos itt elég sokan simán egyenesen mennek, leszarják a sáveltolást, mint ahogy fent emlitett mercisünk is tette, és persze mint ahogy az lenni szokott még neki állt feljebb.
Az volt a szerencséje, hogy nem kaptunk pirosta, mert tuti kiszálltam volna és megmutattam volna neki a felfestést...

BaronSamedi 2011.08.25. 10:15:40

Engem a Fővám térnél dudált le ma kedves szőke nő, mert nem ismeri se a zebrát, se a többi felfestést, amin nem illik beragadni. De persze gondolkodni mindig nehezebb, így nem is erőltetik sokan.

záporjózsi 2011.08.25. 10:34:31

@kolompár szmélgol: Váltott irányú közlekedésnél a közvetlenül nem akadályozott irány is lelassul.

borso 2011.08.25. 10:38:44

dudáláson röhögni kell semmi több, aki idegroncs lesz a dudálástól az nem üljön autóba. Vagy látogasson el pld Kairóba, vagy Bankokba esetleg Athénba. Ott arra szolgál amire való, jelzésre: jövök, előzök, itt vagyok, parkolok, figyejjé' má, vagy csak itt jön Jorgosz vagy Zorba vagy Khaled a tesó.

szeme közé, laposan! 2011.08.25. 11:06:08

" 2-3 autóval előrébb is lehet ám tekinteni" Nem lehet! Kell!!

Szpeti 2011.08.25. 11:33:27

Előszeretettel nyomják a dudát. valamelyik nap az M3 - Szerencs utca kereszteződésben előttem állt a rendőr és engedte az M3 forgalmát, miközben a Szerencsnek volt zöld. A mögöttem lévő meg elkezdi a nyomni a dudát. Még csak nem is autóval voltam hanem motorral. Tehát nem létezik hogy nem látta a rendőrt. Néha kicsit gondolkodni kéne mielőtt ráfekszünk a dudára.

parkolok.com 2011.08.25. 11:35:51

nameg 2-3 autóval mögéd is lehet gondolkozni. Valamelyik nap azért dudáltam rá egy figurára, mert a lámpánál olyan tempóval indult el, hogy rajta kívül csak én fértem át. Azzal már nem foglalkozik, hogy ha normális tempóban gyorsítana fel akkor nem 2 hanem 5-6 kocsi is átmenne.

etwas kultur muss sein 2011.08.25. 12:10:28

@toto26:

A BAH-csomópont egy katasztrófa. Egyszer nekem is sikerült beragadni a kereszteződés közepén (Budaörsin mentem a Déli pu. felé), pedig mindig figyelem, hogy átférek-e még. Szerencsére a kereszteződés holtterében álltam, ezért nem akadályoztam a Hegyalja útról érkezőket.
Az a baj azzal a kereszteződéssel, hogy akkora, mint egy kisebb város. Nagyobb forgalom esetén nehéz kiszámolni, hogy átérsz-e a kereszteződés túloldalára, ami vagy 80 méternyire van.

toto26 2011.08.25. 12:34:32

@SzélsebesVelorex:

Ezzel egyetértek, mindenkivel előfordul néha hogy a szándéka ellenére beragad, főleg egy ekkora kereszteződésben.

Az én problémám az, hogy akkor megy be a kereszteződésbe "beragadni" amikor mi megindulunk! Előtte ott állnak, várnak hogy megy-e a sor, megvan a mi kis sávunk amin mehetünk, végül pedig amikor vált a lámpánk akkor gyorsan begurulnak a kereszteződésbe és ráállnak a másik seggére, hogy végképp ottragadjanak.

Ez elég furán hangzik, de ott tényleg minden alkalommal ez történik. Nem úgy kell elképzelni, hogy végig áll a sor amit mi nem tudunk keresztezni, hanem amikor zöldre vált a lámpánk, és áthaladunk az előttünk felfestett zebrán ami 2s akkor ezalatt az idő alatt megindulnak és felöltik az addig üres csomópontot! Ez az idegesítő!! Amíg állunk a pirosnál, végig ott a hely, figyelnek hogy ne ragadjanak be, aztán amikor megindulunk, nem engednek át minket.

kolompár szmélgol 2011.08.25. 12:58:47

Az is jo amikor a zebran ragad es elkezd elöre-hatra gurulgatni a gyalogosok között, ahelyett hogy egyhelyben maradna, ha mar ottragadt. Mai napig emlekszek egy tök aranyos kiscsaj ezt mondta egy ilyennek: olyat basznek a csakannyal a motorhaztetöre, hogy belegebed! :)

D4D 2011.08.25. 13:12:55

Don Blasius, olaszban voltál.

1kutya 2011.08.25. 15:20:27

reggel kilenckor pont ugyanezt átéltem, csak én a körútról szerettem volna az Üllőire kanyarodni. nekem is nyomta a dudát a mögöttem álló picsa, leszartam...

Don Blasius 2011.08.25. 15:40:45

@D4D:
Nem.:) Tavaly jártam Észak-Olaszországban és ott ilyen téren jobb volt a helyzet, mint a bevezetőben említett országban. Az illusztrációnak betett kép is ott készült, éppen kezdődött ott egy a poszban hasonló helyzet kialakulni, de volt ott durvább is. :)

karosszékely 2011.08.25. 16:38:56

@D4D: Arról volt szó, hogy nálunk fejlettebb, szóval Olaszország nem lehet.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.08.25. 16:40:42

Nekem régen a 350-es Jawa típusó motorkerékpáromon volt egy olyan duda, ami ilyen trombitaszerű izé volt, rajta ilyen labda nyomóval. Akire azzal rádudáltam, az mind mosolygott, mert ritka idióta hangja volt. :-D

Don Quixote de la Ferko 2011.08.25. 16:53:19

A dudáló "mentségére" legyen mondva, azért nem egy helyszín van a városban, ahol vagy beállsz és letojod a keresztforgalmat, vagy este tízig ádigállhatsz szabályosan a zöld lámpánál, mert oldalról minden lámpaváltásnál feltöltődik előtted a sávod, és a szigorúan vett KRESZ szabályok szerint a büdös életbe nincs lehetőséged arra, hogy időben elhagyd a kereszteződést.

.

soproni1 2011.08.25. 17:09:19

Azért meg lehetne nézni a beragadtakra dudálókat is.Mindegyik valamilyen fogyatékkal élő népréteghez tartozik ( szemüveg, kopaszodás, hiányos fogazat). Ha már beragadt valaki, akkor ki kell engedni. Persze ehhez is ész kell.

subtotal 2011.08.25. 17:12:35

@Szpeti: arra nem gondoltál, hogy a rendőrnek szólt a jelzés, hogy ugyanmár engedje már a ti irányotokat is?

Én számtalanszor jeleztem már ilyen helyzetben, hogy rossz arányérzékkel irányít. Legalább a szemkontaktus meglesz :).

Ezenkívül bötézőkre én akkor is dudálok, ha nem közvetlenül előttem áll. Van, mikor az előttem álló érti, hogy nem neki szól, van mikor nem.

Mészáros Laci 2011.08.25. 17:16:04

"És még egy jó tanács, 2-3 autóval előrébb is lehet ám tekinteni."

nem lehet. klasszikus helyzet, autópályán mindkét sávban telített forgalom, külsőben 90, belsőben mondjuk 110 tempó, mögöttem másfél méterrel nagyautó villog és cikázik, hogy engedjem már el.

AvgDvl 2011.08.25. 17:19:14

@soproni1: nem baszod, nem kell beragadni.
Ha nem tudod biztonsággal elhagyni a kibtt kereszteződést, akkor NEM HAJTASZ BE.
Ilyen rohadt egyszerű.

Régi tervem a kereszteződések alá épített 4 MegaWattos röntgensugár, ami a lámpaváltás alatt kapcsol be.
Halál az antiszociális gyökerekre, összetépném a jogosítványát mindnek és lenyeletném velük.

M. Péter 2011.08.25. 17:22:14

@borso: Athén, Kairó, Bangkok a követendő példa?

Is 2011.08.25. 17:27:25

@Mészáros Laci: Vagy le kell szarni, mert úgysem tudna hova menni, vagy - ha lehetséges - kihúzódni oldalra, udvariasan elengedni, majd pedig bemenni mögé és villogni, hogy engedjen el, miért nem megy már gyorsabban... :D

ex-dr. vuk 2011.08.25. 17:28:12

En elhiszem, hogy az allandoa autozastol meg dugoban ulestol, valamint egymas akadalyozasatol olyan stresszes allapotba kerul valaki nap mint nap, hogy se lat se hall. Ha all valaki elotte akkor dudal, bemegy a keresztezodesbe, szarik ra h nem tud kijonni.

Hajra autokazok! Csak igy tovabb!

limbekcs 2011.08.25. 17:35:59

érdekes, miközben én is fővárosszerte általánosnak látom ezt a tapló beragadásos "azéris átférek" nyomulást, van egy (1) db kereszteződés: a Szerémi út - Prielle Kornélia utca sarkán, ahol a híd felé meglepően visszafogottak a vezetők, mini Nyugat-Európa, még a zebrára se hajtanak rá.

Mondjuk itt a Kálvin tér előtt, a Vámház körút - Lónyay u. kereszteződésben is látok némi javulást, most már sokkal kevesebb autó szerencsétlenkedik a kereszteződés kellős közepén, mint 1-2 éve, de azért még mindig pont elég, hogy a villamos ne tudjon csak úgy simán átmenni.

Húsz éve Rómában, egy sugárút - nagykörút típusú kereszteződésben láttam nap mint nap, hogy rendőröknek kell átengedni a zöldön az autókat (csak ha átfér, ugye), de mikor valami technikai szünet tartottak, egyből beállt a kereszteződés, de azon a klasszikusan hülye "mind a 4 irányból 1-1 autó" módon, amiről az ember azt hiszi, hogy csak filmeken létezik...

subtotal 2011.08.25. 17:45:25

@limbekcs: én pedig 19-én az Andrássy-n araszoltam fél órát, mert a rendőrnéni úgy engedte a forgalmat az Erzsébet tér irányába, hogy miután leváltott a lámpa, azután 2 másodperccel engedte az első autót és már a sárga előtt leállította a sort. 2-3 autó tudott átmenni, miközben a Kiskörútra jóval több is befért volna a kereszt blokkolása nélkül. Hogy mér' volt ez jó a 35 fokban, dugót generálni?

hazug fidesznyik (törölt) 2011.08.25. 17:47:27

Alikam (poszter):"Rendszeres olvasója vagyok a blognak. Bár nem szokásom, de most úgy gondoltam mégis "tollat ragadok" annak apropójából, ami ma történt velem. A történet se nem tragikus, se nem hajmeresztő, tán még érdekesnek sem mondható..."

Na így kezdődik egy szar poszt.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.25. 17:48:22

@soproni1:

".Mindegyik valamilyen fogyatékkal élő népréteghez tartozik ( szemüveg, kopaszodás, hiányos fogazat)."

Ebből egyik sem az, de a te zsebnácizmusod már jobban beleillik az általad jellemzett tulajdonságba.
Szép lehet, mikor hazamész, és anyád, apád, nagyszüleid fogyatékosnak szólítod. Biztos szeretnek érte.

soproni1 2011.08.25. 17:50:17

@AvgDvl:

De, baszod , be lehet ragadni ! Elég egy pirosban még átvonszolódó gyalogos, mentőautó stb. A dudáló kisebbségi komplexusos meg inkább engedje ki a beragadtat. Azért, mert valakit szarba sem vesznek a munkahelyén, még nem jogosít fel a dudálásra, akármekkora fogyatékkal él az illető.

soproni1 2011.08.25. 17:53:51

@luciferko:

Igazad van. Amúgy a szüleim is, ha balhéznak valakivel, igazából a saját tehetetlenségüket próbálják leplezni. Így van ez, sajnos. Amúgy az agresszív emberek is a félelmeiket próbálják támadással legyőzni.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.08.25. 17:56:42

@vuk_: Nekem nem stressz a légkondis autóban várakozni, míg te a bringádon rohadsz. Közben hallgatom a hírekben, hogy itt-ott motorost vagy bringást ütnek el. Csak így tovább, öcsém: a te szerveid is jól jönnek majd egy autósnak (gondolom ettől vagy annyira nyugodt).
:)

ügyfélszolgálatos 2011.08.25. 17:56:45

@vuk_: Á én csak röhögni szoktam, főleg az Üllőin családdal gyerekkel tekerőkön. Egészséges életmód, mi?

Don Quixote de la Ferko 2011.08.25. 18:00:17

@soproni1:
Sajnos egy ilyen világban élünk. Mindenki örül, ha boldogul, és ott bánt, ahol nem kéne.
És ez csak rosszabb lesz, "hála" politikusainknak (szín, és oldal nélkül).

Kalmár 2011.08.25. 18:01:04

A nagyobb kereszteződésekbe nem ártana egy számláló, ami mutatja, hogy hány másodpercig zöld még. Sok akaratlan bentragadást is megelőzhetne. Pl a Hősök tere is ilyen.

ügyfélszolgálatos 2011.08.25. 18:02:28

@limbekcs: Azon én is mindig meglepődök hogy a Szerémi/Prielle nem gázos. Mondjuk egy sarokkal arrébb a Hausmann/Szerémi sarkon már rendszeresen beragadnak a parasztok.

soproni1 2011.08.25. 18:13:38

@luciferko:

pedig mennyire egyszerűbb lenne elfogadni saját hendikepünket.

galoooshka 2011.08.25. 18:16:29

@newtehen: nem akar mindenáron alád befeküdni.Arra gondoltál-e már, hogy duda helyett a féket nyomd, ha nem bírod kikerülni?Ha meg van előtte (de az előző kocsi mögött, csak hogy értsd) 5centi hely, hidd el, te sem leszel impotens attól, ha nem vágsz be elé, és nem fekszel rá a dudára, jelezve az igényedet arra a bizonyos 5centiméternyi területre...Sajnos ez nem csak rád vonatkozik...

Oktalanokoska 2011.08.25. 18:20:18

Van ennél jobb is. Mikor nem mész be, mert látod, hogy nem tudnád elhagyni, erre a barmok meg rádelőznek, amitől akkora lesz a kocsisor előtted, hogy a következő lámpaváltásnál sincs elég hely átérni, aztán megint bevágnak eléd néhányan, ha nem indulsz, és így tovább. Szóval vagy bemész a kereszteződésbe, tudva, hogy nem tudod elhagyni vagy ottragadsz örökre a lámpánál... Egyébként ahol jellemzően így lehet járni, az a Vámház körút-Lónyay utca sarka a Kálvin tér felé.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.25. 18:20:22

@soproni1:
Akkor meg kin gazdagodnának a bankok?

AvgDvl 2011.08.25. 18:20:50

@soproni1: ennyi gyalogos és mentőautó nincs a világon, mint amennyi direkt beragadó tajparaszt. Ez tudatos beleszarás a ventillátorba: ha én nem haladok, szopjon más is.

Amíg ez az attitűd nem tűnik el, addig itt ilyen nyomorult dzsungelharc lesz az élet. Önmagunk tesszük szarrá, nem a politikusaink.

Aki képtelen a kooperációra és az előzékenységre egy kétmilliós városban, az takarodjon a retkes ká anyjába vissza, most.

soproni1 2011.08.25. 18:27:49

@luciferko:

Jogos. De biztos ismersz pár banki alkalmazottat, mert pl. az én bankos barátaim sem százasok. Ugyanaz miatt szoronganak, mint Mi ( csak többet isznak).

soproni1 2011.08.25. 18:30:31

@AvgDvl:

Az előzékenység, ha beengedjük a parasztot, hogy ne tartsa fel a többieket. Sok dugót egy ember meg tudna szüntetni, ha lenne térlátása, de felülkerekedik rajta a bosszúvágy, ami elfojtott valamiből indul ki.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.25. 18:35:22

@soproni1:
Ők is, mi is a tápláléklánc rosszabbik oldalán vagyunk.

jet set 2011.08.25. 18:57:45

A rend őrei miért nem mennek ki a gázosabb kereszteződésekhez?

Meridian74 2011.08.25. 18:58:05

Én leszarom ha dudálnak emiatt.. Na és? Feltekerem a hangerőt a zenén aztán felőlem meg is pukkadhat nem hallom úgyse :DD

tundrazuzmo (törölt) 2011.08.25. 19:02:11

Elég volt már a sok lúzerből! NEM EGYEDÜL VAGYTOK AZ UTAKON! ÉN IS OTT VAGYOK! Néhány apróság:
1. Ha bennragadok a kereszteződésben, arra JÓ OKOM VAN. Ne gyere be keresztből, és akkor te legalább nem ragadsz bent.
2. Ha két sávban közlekedem egyszerre, mert az milyen MENŐ, akkor köszönd meg szépen, hogy nem sodorlak el, és engedj cikázni a sávok között! Komoly másodperceket nyerek, amiktől örül a fejem - ezt láthatod, amikor utolérsz a piros lámpánál.
3. Indexelni márpedig nem fogok. Micsoda proli, prosztó magatartás az, hogy nem adsz mindig elsőbbséget?! Én az AUTÓMMAL VILLOGOK, nem a sárga fénnyel! A kicsi sárga lámpákat akkor kell használni, amikor megállok a villamossínen, mert beugrok szolizni. De akkor egyszerre villognak, és mindenki azt nézi. Sok vidéki paréj, nem láttatok még bömöst, mi?
4. Balra kanyarodni ezentúl is középről fogok. Mármint a sávom közepéről. Nem húzódok be a felezőhöz, mert még nekiállsz centizgetni jobbról. Maradjál a seggeden, 1-2 percet kibírsz, amíg elmegy a szembeforgalom. Tehát NEM húzódom be a felezővonalhoz. Csak ha jobbra kanyarodom.
5. Mit dudálsz, kis parasztleguán, mit dudálsz? Na és, ha bevágtam eléd, akkor mi van? Nem tört össze a kocsid, de ha összetört volna, akkor kapsz aranyozott szélű betétlapot (nekem olyan van), az többet ér mint a kocsid. Paraszt.
6. Lehet, hogy matekből azt tanultad, hogy kommutatív, meg ilyesmi, de ki kell hogy ábrándítsalak: 5X nem egyenlő X5! Úgyhogy ötven év fölött ne lépj le a járdáról, mert nem engedlek át. Milyen zebra, papa, milyen zebra?! Most út ez, vagy állatkert? Na ugye. Maradsz a járdán, nem halsz meg.
7. A piros lámpa nem sorompó. JELZŐ lámpa, érteed, jelez valamit. Azt jelzi, hogy most óvatosabban kell menni, mert a sok büdös gyökét is jön keresztben, és követelődznek, dudálgatnak, mutogatnak. Még jó, hogy van ez a piros jelzőlámpa, mert legalább számítok rá, hogy jönnek a tahók, és nem megy fel a vérnyomásom kétszázra. Meg gáz is több marad a pisztolyban, meg golyó is.

NEM TETSZIK VALAMI? JELENTS FEL! AKKORA ZSEBEM VAN, HOGY BENNE VAN AZ EGÉSZ RENDŐRSÉG, ÜGYÉSZSÉG, BÍRÓSÁG, PARKOLÓŐRSÉG, MEG A TOMI IS, AKI A KAVIÁRT HOZZA STIKÁBAN!
:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.25. 19:14:10

Ehh rám már dudáltak párszor pirosnál is, hogy miért nem megyek... Annyira bírom az ilyeneket. Mivel lesz neki jobb, ha jelen esetben a postoló előremegy? 10m-el előrébb fog állni a dugóban? :D

ZsZ 2011.08.25. 19:21:20

kiváncsi vagyok, mi lesz ha a sárgán behajtókra ráállnak mint pénzforrás.

Timnorc 2011.08.25. 19:26:17

Ehhez tényleg nem nagyon van, mit hozzáfűzni. A helyzet egyértelmű: Aki beragad az a hunyó, és annak van joga dudálni, aki ezen jószág miatt nem tud továbbhaladni.

Van, ahol szankcionálják a beragadókat. Sajnos a legtöbb helyen nem.

Érdekes sztorim azért van:

Néhány éve nem túl tájékozott külföldiként a megengedettnél kb. 10%-kal (tehát kb. 45-tel) lassabban haladva kerestem a megfelelő utat. Egy helyi lakos mögöttem rámdudált, majd megelőzött, pedig láthatta, hogy külföldi a rendszámom, és amiatt nem vagyok magabiztos.
A dudálást nem éreztem jogosnak, viszont kb. 1 perccel később, és néhány száz méterrel arrébb dugó volt, és én néhány másodperccel később álltam meg a kocsisor végén. Méghozzá pont a korábban dudáló autós mögé.

A megállás után rögtön dudáltam. Kettő közepesen hosszút.
Dudálás azóta sem esett jól, mint akkor, ott.

Úgyhogy Alikam-nak kívánom, hogy találkozzon a dudálóval, aki épp' beragadva akadályozza a forgalmat, mert azt hitte átér még a zöldön, és épp' rendőr birságolja emiatt.

sweety 2011.08.25. 19:26:29

Velem nagyon gyakran megtörténik ez. Rohadtul nem értik, miért nem megyek mikor zöld a lámpa.... Mondjuk ha előre gondolkodnának láthatnák, hopgy már az előttem eggyel-kettővel álló autók is be fognak ragadni. Imádom amikor elkezd mögöttem tülkölni az agyhalott barom. Egyik kedvenc ilyen esetem, mikor az ember dühösen kivágódott mögülem a buszsávba! és ott elhúzott nagy sebességgel, de arra azért még volt ideje hogy nekem mutogasson. :-)

Alikam 2011.08.25. 19:43:23

Na akkor valóban nem vagyok egyedül a problémámmal. Ilyen címeres ökröt még nem láttam - tényleg full tömött kocsisorok, max. 20 km\h, ameddig a szem ellátott -, pedig jó pár éve vezetek rendszeresen pesten ezért is gondoltam rá, hogy posztot kreálok belőle, annyira ledöbbentett de akkor ezek szerint több ilyen marha is kószál az utakon.

Nagyszerű...

Alikam 2011.08.25. 19:47:25

@hazug fidesznyik: olvasni nem kötelező, amúgy én szarnak nem nevezném, valóban nem érdekfeszítő amint azt jeleztem, inkább analitikusabb.

De majd neked írok hozzászólásként valami jó posztot, amiben garantáltan lesz autósüldözés, kurvák, fegyver és drog, és persze amikor azt mondják a főhősnek, hogy úgyis elkapnak a zsaruk, azt fogja válaszolni, hogy: de nem ma...

harcsapaprikás 2011.08.25. 19:57:44

"Nem tudom egyes emberek vagy ennyire hülyék, vagy ennyire pofátlanok"
Az ész tökéletesen helyettesíthető pofátlansággal. Egy szintig.

D4D 2011.08.25. 22:13:59

@ZsZ: Sok pert veszít a rendőrség.

Rong 2011.08.26. 08:16:37

Aki ok nélkül dudál annak kicsi a f@sz@.

ex-dr. vuk 2011.08.26. 10:17:20

@hazug fidesznyik: gondolom akkor az elutott emberekhez (fuggetlenul, hogy motoros, biciklis, gyalogos, vagy epp autos, aki mar leparkolt) te is hozzajarulsz, es kozben jot mulatsz rajtuk.

Szanalmas egy orszag.

Alex2000 2011.08.26. 10:25:03

Ezeket hívják birkának.

záporjózsi 2011.08.26. 10:32:22

@luciferko: Hasonlóan rossz dolog, ha keresztbe állnak be ugyanúgy, ha nem mész be, akkor nem juthatsz át rajtuk, viszont akadályozod őket...

Is 2011.08.26. 13:07:14

@tundrazuzmo: Áhá! Tehát te voltál az a múltkor! :D

tankari 2011.08.26. 13:39:12

Mázlista vagy, hogy csak dudált.
A múltkor ugyanitt, ugyanilyen helyzetben úgy durrant belém hátulról a marha, hogy öröm volt hallgatni.

Reggie 2011.08.26. 17:33:00

@vuk_: aki a nickjeben is politizal az jo ember nem lehet...

lordjim 2011.08.27. 09:50:49

@hazug fidesznyik: Nagyon jó észrevétel,mert tényleg a hülye-idióta-erőszakos-bunkó biciglisek a legjobb donorok,mert sportosak,és jó karban tartják a belső szerveiket,ergo:ezért tartjuk,és tűrjük el őket.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.27. 14:48:20

@záporjózsi:

Így van. A forgalomszervezők egy kalap szart nem érnek, de ezen csak úgy tudsz segíteni, ha beállsz, vagy ott ragadsz örökre.
Ez van, rossz helyzetre rossz megoldás.

záporjózsi 2011.08.29. 06:17:57

@luciferko: Azért ezt nem mondanám. A forgalomszervező nem épített trombita kereszteződést oda? Nem. Eredetileg a Hungárián mindenütt olyan vagy lóhere lett volna, ebből a Kacsóh meg is épült. Most azt szívjuk (nem csak itt), hogy ahol városképileg nem gáz a különszint (mondjuk a Nyugatinál és a Keletinél nem forszíroznám, a Petőfi Sándort meg most akarják betömni), ott is mindenki azon fanyalog. Értem, hogy drága, de mennyi is a dugó költsége? Annyi, hogy kijön belőle egy 4-es metró? (Nem, nem vagyok annyira naív, hogy elhiggyem.)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.29. 12:47:32

Szerintem az elmúlt 20 évben kis lépésekben, de fejlődött a közlekedési kultúra. A 3 m-nél nagyobb távolságra való előretekintés ez alól kivétel. Szerintem olyan 70 cm-t képes egy átlag magyar vezető előre látni, ami után jön, köd takarja... ;)

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.09.07. 20:04:28

Mikor Angliában és Írországban jártam meglepődve tapasztaltam, hogy annak ellenére hogy minden napszakban beborulhat és jöhet egy kiadós zápor meglepően kevesen használják a világítást.
Spanyoloknál pedig mindenki villogott meg mutogatott, hogy kapcsoljam már le, mert úgy felejtettem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása