Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Két baleset tanulságai

2011.11.08. 17:27 :: SilentSound

Hogy még véletlenül se a munkaidőtöket raboljam el Valós Kilométer rövidnek nem mondható sztorijával, most csaphattok le rá, mikor már nem látni a szmogot az ablakon kinézve, mert lement a nap. Két koccanását és azoknak utóéletét követhetitek nyomon. Az egyik egyszerűen, a másik kicsit bonyolultabban zajlott, de amint az a levélből kiderül, nem szabad annyiban hagyni, ha a vétkes nem akarja elismerni a felelősségét. Azért a mindent elsöprő happy end helyett nyitva hagyott nektek is pár kérdést, amire választ vár az olvasóktól.

Az elmúlt egy évben sajnos két koccanásos baleset is történt az autómmal. Mindkét esetben hátulról koccantak neki, szerencsére személyi sérülés egyik esetben sem történt, a járművek alig sérültek. Az első esetben nem én vezettem, nem készült baleseti bejelentő és a vétkes fél nem ismerte el magát a koccanást sem, nemhogy a hibát. A második eset idén októberben történt. Akkor én vezettem, töltöttünk betétlapot (másolatot), készítettem képeket, videót és tanú is volt. Mindkét esetben egy-egy  Audi volt a vétkes fél, de mindez csak azért fontos, hogy érezhető legyen, mennyire nem az autója határozza meg az embert.

A második "alap" eset:

A balesetek körülményei és helyszínei nem annyira fontosak, bár annyiban hasonlít a két eset, hogy mindkettő Budapesten történt, tiszta időben és éppen álló járműbe csúsztak bele, így nem hirtelen fékezés volt, hanem egyszerű figyelmetlenség. Bárkivel előfordulhat, hogy kihagy egy pillanatra vagy több felé kell figyelni és ő éppen a "jobbkezet" figyeli, nem az előtte lévőt. Velem is történt ilyen évekkel ezelőtt. Jobbra kanyarodtam, balra figyeltem és koccantunk egyet, majd biztosító nélkül el is intéztük a dolgot az én kontómra. Ezért fel sem merült bennem, hogy végződhet másként is egy ilyen eset.

2audikocc1a.jpg

Az idei (második) eset tulajdonképpen a mintapéldája is lehetne a gyors és probléma nélküli kárrendezésnek. Megtörtént a koccanás, kiszálltam és láttam, hogy nincs nagyobb gond sehol, majd gyorsan csináltam egy videót és pár képet. Mindössze 1 percig állt a forgalom egy mellékutcában, majd félre álltunk és megbeszéltük a dolgot.

2audikocc1b.jpg

Még aznap bejelentettem a kárt és 3 nap múlva jött a kárbecslő, majd egy hét múlva a biztosító is adott egy számla nélküli ajánlatot, amit később el is fogadtam. Az átutalt pénz pontosan ugyanazon a napon érkezett, mint az egy évvel korábbi (első) esetnél megállapított kártérítés. Sejteni lehet, hogy az első eset kicsit rázósabb volt.

Az első eset (komplikációk):

Tavaly, 2010 novemberében koccanásos balesetben megsérült a kocsim. Hátulról beleszaladtak az autóba, amit éppen nem én vezettem. Az autómat vezető vétlen sofőr elég engedékeny volt és 3 nappal későbbre beszélte meg a baleseti lap kitöltését (mert szerinte a kocsiban lévő másolat nem jó). A vétkes fél a saját adatait felírta egy lapra (név, cím, telefonszám, rendszám), majd később nem jött el a találkozóra és letagadta még azt is, hogy ott volt, nem hogy ő lenne a hibás. A következő héten feljelentettük a rendőrségen, ahol az ügyeletes azt mondta, felveszi, de szinte felesleges.

Később az egyik biztosítótól megtudtam, hogy a hozzájuk érkező letagadott károk csak mintegy 20%-ában hoz a rendőrség egyértelmű elmarasztaló határozatot. A többi esetben a feljelentett vagy vétlen, vagy nem csak az egyik fél a vétkes. Kiszámoltam, hogy kb 7500 - 25000 Ft-ot vesztett volna két év alatt a vétkes fél, függően a jelenlegi besorolásától. Persze, ha 2010-ben volt már balesete, akkor extrém esetben 100.000 Ft felett is lehet a különbség (8 év alatt), de ehhez 4 vagy több baleset szükséges az adott évben.

A rendőrség, a szakértő és a bíróság:

A feljelentés után egy hónappal később jött az értesítő a tanúk beidézéséről, majd 2 hónapra rá meghallgatás (az előadó betegsége miatt csúszott 1 hónapot), ahol a vétkes már elismerte, hogy ott volt, de az ütközést nem. Ezután berendelték a két kocsit (kb 3 hónappal az eset után), így kiderült, a vétkes szerencsére nem csináltatta meg az autót, amin látszottak a sérülések. Sajnos a rendőrségi előadónak nem volt egyértelmű, és mivel ketten kétfélét mondtak, így igazságügyi szakértőt rendelt ki. Ez abból állt, hogy az általa kompakt fényképezőgéppel készített képeket kinyomtatta fekete-fehér nyomtatón (!) és elküldte a szakértőnek a következő kérdéssel: "a Y frsz.-ú gépjármű első lökhárítója okozhatta-e azokat a sérüléseket, amelyek X frsz.-ú gépjármű hátsó lökhárítóján vannak". Voltak egyéb kérdések is, de ez az ügy szempontjából most lényegtelen.

2audikocc2.jpg

A szakértő válaszában azt írta, hogy ebből nem lehet megállapítani, küldjön használható képeket. Ekkor a rendőrségi előadó arra kért minket (miután mi felhívtuk néhány hét múlva), hogy az általam készített (jobb minőségű) képeket hívassam elő (!) és vigyem be a rendőrségre, majd ők továbbküldik. Ehelyett én megkerestem a kirendelt szakértőt és elküldtem neki email-ben, amire 2 hét múlva a szakértői véleményében leírta, hogy "a két személygépkocsi összeütközhetett egymással".

A rendőrségnek ez nem volt elég és felmentette a vétkest, mert a szakértő nem tudta „minden kétséget kizáróan" megállapítani, hogy a két kocsi ütközött. Mivel a szakértői felkérésben nem ez volt a kérés (azaz a szakértő dolga), így megfellebbeztem (panasszal éltem) és arra már a szakértő azt írta, hogy 98%-nál nagyobb az esélye annak, hogy ütköztek, így a rendőrség mégis elmarasztalta a vétkes felet.

Ekkor ő is fellebbezett és ezzel egyből a bíróságra került az ügy, akik az utolsó (elmarasztaló) határozatot hagyták érvényben. Mindez "csupán" 1 évet vett igénybe, aminek a harmada a rendőrségi postázóban telt. A vétkesnek ki kell fizetnie a szakértőt (140000 Ft), de a 30000 Ft-os bírságot elengedték neki (csak figyelmeztetést kapott), és lejjebb csúszott a biztosítói fokozatokban is (emelkedett az éves díja).

Röviden ennyi az első eset leírása. A tanulság, hogy kell a kép, a videó és lehetőleg egy vagy több tanú is (illetve nem a tanúk, hanem a nevük és telefonszámuk felírása), a baleseti bejelentő (vagy egy üres lapra felírt adatok), különben nagyon nehéz ügy (de nem lehetetlen). Fontos, hogy a beírt adatokat ellenőrizzük a másik papírjaiból!

Mi ezzel a gond?

Probléma persze az is, hogy vannak becstelen emberek (hazudozó vétkes), de a nagyobb gondokat szerintem nem ez okozza, hanem a következő dolgok:

- Miért nem fizet a biztosító a baleseti bejelentőre? Miért kell hozzá a vétkes fél beismerése is? Persze előfordul, hogy nem ismeri el vagy csalással próbálkoznak, de miért kell, hogy ez érdekeljen engem. Szerintem a biztosító fizessen, majd intézze el a bizonyítási eljárást, ha neki arra szüksége van. Nem a feltételezett vétkesnek akarok rosszat (addig ne fizessen több díjat, míg le nem zárul), csak azt szeretném, hogy az ügy ne nálam álljon, hanem a biztosítónál.

- Ha a vétkes biztosítója nem fizet, akkor a saját (vétlen) biztosítóm miért nem előlegezi ezt az összeget meg nekem? Ezzel akár versenyelőnyhöz is juthatna.

- Mit jelent a biztosítási törvényben is hivatkozott "megalapozott kárigény" (Forrás: http://biztositaskotelezo.hu/kgfb-kormanyrendelet)? Mi a törvényi definíciója? Vagy minden biztosító úgy értelmezi, ahogy akarja? Miért nem megalapozott a baleseti bejelentő magában az összes megadott "titkos" (kötvényszám, forgalmi száma, jogsi száma) adattal együtt, amiket én ismeretlenként nem tudhatok, hacsak a vétkes meg nem adja azt?

- Hány kamerát kellene a kocsiba szerelni, hogy minden rajta legyen? Az első esetnél elég lett volna 2 db (elől és hátul), de a második oldalról jött, így oda 4 db kellett volna (100.000 - 200.000 Ft).

- Miért telnek el hónapok a baleset és a meghallgatás között? Mit lehet tenni, ha ez idő alatt javíttatják az autókat? Vajon megállapítható, hogy az autót 1 hete vagy 1 éve fényezték? Bizonyít ez bármit?

- Miért telik el mindig néhány hét a rendőrségi postázóban mielőtt elküldik a levelet? Miért nem egy nap a postázás és még néhány a kézbesítés?

- Miért kell egy év egy egyszerű koccanás bizonyításának elintézéséhez (a szakértő és a bíróság összesen 3 hónapot dolgozott rajta)? December közepe és január eleje között miért szünetel a rendőrségi meghallgatás? Téliszünet?

- Ki fog a nagyobb bűncselekményekkel foglalkozni, ha minden koccanáshoz rendőrt kell hívni?

Szerinted?

A biztosítókat is megkérdeztem, de mivel nem konkrét ügyről írtam nekik, ezért vagy nem válaszoltak vagy ködösítettek, vagy a törvényre hivatkoztak, de nem tudtak segíteni. A rendőrséget inkább nem kérdeztem, mert még idén posztolni szerettem volna :). Összességében a rendőrség és a biztosítók (Köbe, Union, Aegon) munkájával kapcsolatban is elégedett vagyok, de akadt ez a néhány tisztázatlan kérdés, amelyekre ti talán tudjátok a választ.

59 komment

Címkék: közlekedés autó baleset rendőr sztereotípia büntetés béna biztosítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.08. 17:37:48

"- Miért nem fizet a biztosító a baleseti bejelentőre?"

mert könnyű odahamisítani az aláírást. igen, tudom, hogy kell kötvényszám, stb. de azokat elég könnyű beszerezni, főleg egy 10 emeletes paneltömb lépcsőházának a postaládáit végig túrva.
tudom, hogy átlagember nem fog ilyennel szórakozni, de aki üzemszerűen nyomja a biztosítási csalásokat, annak ez nem tétel...

lordjim 2011.11.08. 17:46:49

2. Röviden,tömören,ha lehetne.

CoIie 2011.11.08. 17:50:21

Ezt a mennyiséget el sem olvasom...

D4D 2011.11.08. 18:24:58

Ki ment bele kibe?

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.08. 18:33:50

@xaba99: A kötvényszámot meg lehet szerezni, de a jogosítvány és a forgalmi számát már nem olyan könnyű. Ezen kívül a kifizetés előtt szemle is van, így bár lehet, de nem olyan könnyű csalni. Utána pedig felelősségre vonhatják azt, aki ezekkel visszaél.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.08. 18:35:41

@lordjim: @CoIie: Kb egy év és két baleset sűrítménye ez. A kapcsolódó levelezés kb 60 oldal, ezt próbáltam rövidíteni 2-re.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.08. 18:39:07

@D4D: Mindkét esetben egy-egy Audi (mindkettő fekete) ment bele a kék Hondámba hátulról. Nem minden kép van kint, mert így is hosszú.

schnee 2011.11.08. 18:41:30

Nekem is volt nerég egy olyan esetem, hogy hátulról belémjöttek. Végeredmény, hogy miután a biztosító felmérte a kárt, közölte, hogy a javítás után többet fog érni az autóm, ezért avulást számol fel az alkatrészekre (csomagtér ajtót és hátfalat kellett cserélni). Mivel csomagtérajtót tudtam bontoban szerzni azt végül kifizette egészben, így csak 30 eFt-ot buktam. Meg van egy autóm, ami csak a biztosító szerint ér többett az új alkatrészeket.
Az estről a rendőrségi határozatot 1 éve várom......

Tornado86 2011.11.08. 18:45:39

@D4D:
A posztoló tapasztalta meg, amirõl én már korábban meggyõzõdtem: újabban az audisok hiszik magukat felsõbbrendûnek, nem is annyira a BMW-sek vagy mercisek.

messi-asz 2011.11.08. 19:00:26

1.
"A vétkes fél a saját adatait felírta egy lapra (név, cím, telefonszám, rendszám), majd később nem jött el a találkozóra és letagadta még azt is, hogy ott volt, nem hogy ő lenne a hibás."
SZERINTED AUDIT hogyan lehet másképp lopni/gründolni? szerintem csak iylen mentalitással!!!
ez az embereken való ÁTgázolás jelképe lett (lásd audi S8 lézerjani, Q7 TEK)

2.
"A következő héten feljelentettük a rendőrségen, ahol az ügyeletes azt mondta, felveszi, de szinte felesleges."

az ügymenet alapján rákérdeznék: ugye Magyarországon történt?

+1. én se olvastam végig... ne sok posztot írj...

1kutya 2011.11.08. 19:14:27

tavasszal belekoccantam az előttem vészfékezőbe (nem volt nagy anyagi kár, mehettünk vagy 30-al). azonnal elismertem a felelősségem, de mivel a hölgy közölte, hogy biza neki fáj a homloka meg a nyaka (aka. lefejelte a kormányt és un. ostorcsapásos sérülést szenvedett). yard ki, hölgyet mentő elvisz, helyszínelő megállapítja, hogy én vagyok a hibás, de a hölgy nem volt bekötve, ezért keletkeztek a sérülései. erre 1 hónap múlva kijön a határozat, hogy fizessek 90ezret, meg 6 hónapra elveszik a jogsimat, merthogy: követési távolság be nem tartása (eddig OK) és 8 napon túl gyógyuló sérülés okozása (watafakk?). írtam nekik vissza egy szerelmes levelet, hogy nehogymán én legyek a hibás azért, mert a hülye picsa nem csatolta be az övét! erre 2 hónap múlva egy újabb határozat, hogy akkor csak 45 bírság kövtáv be nem tartásáért (később találkoztam a nővel, kérdeztem: megbüntették a be nem csatolt övért? válasz: nem!).
konklúzió: engem megbaszna azért, amit nem én okoztam, de miután az egybites előadó rájön, hogy el sem olvasta a jegyzőkönyvet és hibázott, akkor sem képes 2 rendes határozatot kihozni:(

''autónepper.'' 2011.11.08. 19:53:28

túl hosszú szal a posztoló a hibás!

''autónepper.'' 2011.11.08. 19:54:50

@1kutya: mocskós utcai huligán!!!! öreg hölgyeket törsz össze!!! szégyeld el magadot !

1kutya 2011.11.08. 20:56:01

@''autónepper.'': vót vagy 24-28 éves. kb 2x annyi, mint te:-DDD

ramirez7788 2011.11.08. 21:38:08

Egyszer belémjött hátulról egy pajero. A csávó jó arc volt, megadta a számát, felírtam az adatait (mindent), majd elhagytam a papírt amire felírtam ezeket. Biztos csodálkozott, hogy nem kerestem :).

messi-asz 2011.11.08. 21:45:20

nekem az IKEA parkolóban volt egy aranyos eset

szép új kocsim előtt gugol egy idős házaspár
mondom -mi a gond?
ők: de jó hogy jövök már egy órája várnak
-bocs de ebédeltem stb...
egy hatalamas vadiúj mercivel nagyon elegáns házaspár (utólag tudom a névjegyükről valami nagyüzem tulajok)
monták: neki tolattak a vonóhoroggal a kocsimnak, alig találták, de a végén csak meg lett: egy horpadás pötty a rendszámon
-huha mondom az komoly (nem mondtam hogy kár volt... azt én csináltam korábban és tényleg vonóhoroggal)
csak anynit mondtam: -áhhh az nem érdekes... azt hittem igy el is van intézve...
na a végén csak erősködtek hogy írjam fel a nevüket (ill névjegyet adtak) és majd keressem őket ha megjavíttatom...

azt hittem kandi kamera (a kocsijuk 20szor anynit ért... azt nem gondoltam hogy trükkel el akarnák cserélni)

''autónepper.'' 2011.11.08. 22:17:17

@1kutya: baszódj meg akkor velem egy idős volt:D:D:D:D jó volt leglabb?:D

tundrazuzmo (törölt) 2011.11.08. 23:48:08

uncsi poszt.

Egyrészt beléd se mennek, ha figyelsz a tükörbe, ha valaki éppen beléd akarna csúszni, akkor inkább kövérgázzal szállj bele az előtted állóba, legalább te becsületesen intézed majd a papírokat. :)

Másrészt a baleset után nem a nyomokat kell rögzíteni, hanem a vétkes felet. Betoncsizmával. Ha nem A8-as Audid, 7-es BMW-d van, akkor felejtsd el az előző mondatot. :)

Inter Face 2011.11.09. 07:20:47

Tanulság.Sose hagyd el a helyszínt amíg a másik fél alá nem írja a kéksárgát,azzal hogy ő volt a hibás és adatait nem ellenőrizted le.Ne csak fejből írja le a papírra,hanem nézz rá a személyijére.Ha azzal jön ,hogy azt csak rendőr kérheti el,akkor óhaja parancs és rendőrt hívsz. Ha meg eleve úgy száll ki hogy anyázik és vagy nem ismeri el a károkozást,azonnal rendőrt kell hívni és a helyszínt akkor sem változtatni meg ha mögötted dudálnak.A dudamajom nem fogja az anyagi kárt megtéríteni neked,viszont a helyszínelő meg nem tudja felmérni hogy a két, már parkolóban álló kocsi akkor honnan is jött,utólag meg jön a hazugságáradat a másik féltől.És fényképezni mindent mindenhonnan ,magát a sofőrt sem árt. A rendőrségen meg tapasztalatból mondom minden levélváltás 1hónap,ha a másik fél betart neked és direkt nem veszi át a levelet akkor 2

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.09. 07:39:06

@Inter Face: Az egyik probléma az, hogy hiába írja alá a kék-sárgát, ha később tagadja, akkor a biztosító szemében semmit sem ér (még szemlét sem rendelnek el nála!). Azt ráírathatod, hogy ő a hibás, de ez szintén semmit sem ér, mert ezt majd a kárbejelentés után kell megtenni és a legtöbb kárbejelentőn rajta is van, hogy hiába is merte már el, most is el kell majd ismernie.

Persze lehet perelni, és majd 1-2 év múlva kijavíttathatod az autód. Feltéve, ha még az országban lesz addig és be is lehet rajta hajtani, mert van legális munkahelye (és/vagy tulajdona). Esetleg addigra már az autóját is átíratja.

froton 2011.11.09. 08:53:48

Pár éve én is neki koccantam az előttem haladónak. Épp hogy összeért a két autó, előttem a Brava lökhárítóján lett egy halovány kis folt (amit kis polírral szvsz el lehetett volna tüntetni), az én kocsimon semmi (a védőcsík ért hozzá). Őszintén szólva nem is éreztem, hogy neki mentem, de azért félre álltam, mert volt egy olyan érzésem, hogy valami nem stimmel. Kiszálltunk, telefonszámot cseréltünk, ajánlottam neki egy karosszériást, egyszer visszahívott, hogy mennyi lenne a javítás, mondtam neki, ha készen van, szóljon, megyek és kifizetem. Azóta sem hívott...szerintem meg sem javíttatta, annyira minimális volt...

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.09. 09:41:39

@Valós Kilométer: A baleseti bejelentő nem arra való, hogy elismerje valaki a felelősséget, hanem arra, hogy pontosan dokumentáljátok benne a balesetet. Ha minden pontosan le van írva, rajzolva, és mindkét fél aláírta, akkor később hiába nem ismeri el, a bejelentővel elmész a rendőrségre, ott bejelented (vagy feljelented, ahogy kell), és a rendőrség majd megállapítja, hogy ki a hibás. Akkor kell a helyszínre rendőrt hívni, ha a másik fél nem akarja kitölteni a bejelentőt, vagy nem a valós adatokat akarja beleírni. Ilyenkor azért kell a rendőr, mert majd a rendőr fogja felírni az adatokat.
Ja és perelni sose a károkozót kell, hanem a biztosítóját.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.09. 10:23:57

"Persze előfordul, hogy nem ismeri el vagy csalással próbálkoznak, de miért kell, hogy ez érdekeljen engem."

És ha kiderül, hogy nem ő, hanem a "károsult" csal, vagy a vétkes mégsem hibás? Akkor visszaadod a pénzt? Szerintem nem.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.09. 10:41:01

@metal: Én tudom, hogy nem kell, csak azt válaszoltam, hogy felesleges ráírni ki a felelős, mert senkit sem érdekel.

A rendőrségen anno azt a tájékoztatást kaptam, hogy ha már van aláírt baleseti bejelentő, akkor ők nem indítanak eljárást (menjek a biztosítóhoz), csak ha még azt sem hajlandó kitölteni. Így oda hiába mennék a kitöltött bejelentővel.

Ha a rendőröket nem hívom a balesetkor, akkor később mit helyszíneljenek és mi a alapján döntsenek? Ha rendőrségi döntést várok, akkor hívjam őket a balesetkor. Ezt szintén a rendőrségen mondták.

A biztosítót ugyan lehetne perelni, de ők erre azt mondják, hogy miért fizessenek, ha nincs megalapozott kárigény. Persze megtehetem, hogy fizetem az ügyvédet és a szakértőt előre (több százezerért), hogy majd később, ha esetleg a bíróság igazat ad (évek múlva), akkor kifizessék ezeket a díjakat utólag és a 30-50.000 Ft-os javítást. Ezt te reálisnak látod?

pengusz 2011.11.09. 10:41:37

Asszony egyik ismerősét a zebrán gázolta el egy autós. Mivel úgy tűnt, nincs komolyabb baj (gyakorlatilag csak fellökte), telefonszámcsere, ígéret a ruha tisztítására, könnyes búcsú. A lányt másnap kórházban kellett vinni belső vérzéssel. A sofőr anyukája (!) leosztotta őt telefonon, hogy semmit nem ismernek el, és hogy biztos csak a pénzre hajtanak. (tanú nem volt)
Egy ilyen koccanásnál simán letagadnak bármit, azonnal nyakfájdalomra kell hivatkozni :)

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.09. 10:49:17

@newtehen: Igen, visszaadnám. Nem többet akarok, mint ami a törvény és a szakértők szerint járna, hanem azt hamarabb (és nem egy év múlva) szeretném megkapni.

messi-asz 2011.11.09. 10:52:37

@pengusz: hát... két tanu 1-1 ellentétes vélemyéne (áldozat és vezető)

de egy csomó adat szól a VÉTKES ELLEN...
(orvosi jelentés, adatok megadása, nincs alibi... stb)

ha letagadja nagyon veszélyes vizekre evez... akkor nagyon megemeli a tétet...

akkor abból LETÖLTENDŐ BÖRTÖN IS kisülhet...

egy dolog szól a vétkes mellett a nemműködő intézmények (magyarországon) ami a becstelenségre sarkallja...

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.09. 11:31:42

@Valós Kilométer: A rendőrségen félretájékoztattak (valószínűleg nem akartak dolgozni), ha te bejelentesz egy balesetet, akkor azt nekik ki kell vizsgálni, függetlenül a kék-sárgától. Abban igazad van, hogy később nehéz felderíteni az esetet, de, ha ki van töltve a kék-sárga (pontosan ahogy az eset történt), és azt mindkét fél aláírta, akkor az jó kiindulás, plusz a kárszakértő jelentése.

A biztosító csak 2 esetben fizet neked, ha a károkozó elismeri a felelősséget, vagy, ha a rendőrség jogerősen megállapítja azt (más esetekben perelni is kár, mert biztos bukta). Ezért kell a rendőrséghez fordulni, ha a károkozó nem ismeri el, és nem szabad, hogy lerázzanak. Amúgy egy ilyen rendőrségi eljárás alaphangon is 6 hónap, tehát sokat várhatsz majd a pénzedre, de a kárszakértő szemléje után az autót saját költségre már megcsináltathatod, és majd azt fogja fizetni a biztosító.

Szelid sunmalac 2011.11.09. 11:45:32

Egy honapja a Balhanal a Marriott elott tortent, hogy ment elottem egy holgyvezeto a belsoben. Kiment a kulsobe, elkezdtem elozni, mire o megijedt egy a savjaba kijonni keszulo taxistol, es inkabb visszajott a belsobe. Veszfek, de osszeert a jobb elsom az o bal hatsojaval. A holgy semmit nem vett eszre, a Rakoczi terig uldoztem villogve dudalva, hogy alljon meg, mert lezuzta az autom. Kiszalltunk, kerdeztem ,hogy akkor most mi legyen, mire o: Az EN hibam, mert EN nem tartottam be a kovetesi tavolsagot tole! Hiaba probaltam elmagyarazni, hogy parhuzamos savban haladotol hogy a picsaba tartanek kovetesi tavolsagot, de nem hasznalt. Nevjegyet csereltunk, fenykepet keszitettem, de o mar ult is a kocsiba, mert "varjak a betegei". Meg kiabaltam utana, hogy akkor az ugyvedem majd keresi, mireo: "Rendben ,de akkor az ove is, aki a fejre!!!" Itt mar kiakadtam es utana kaialtottam, hogy es akkor mi a fasz van?!, majd a holgy gyakorlatilag cserben hagyott. Masfel ora mulva felhivott, hogy Miert kellett igy beszelnem vele, es azert tart itt az a magyar autos-tarsadalom, mert nem tudnak kedvesek lenni egymassal. Gondoltam inkabb okos leszek es elnezest kertem, ha kicsit ingerultebb voltam, de epp leamortizalta az autot es meg nekem probalja megmagyarazni, hogy nem tartok kovetesi tavolsagot. Tovabbra sem ismeri el es az ugyvedek beszelnek...

ex-dr. vuk 2011.11.09. 11:58:38

A masik tanulsag meg, hogy ha az emberek kicsit becsuletesebbek lennenek, akkor a kozkoltsegek (pl. birosagok, rendorseg) sokkal sokkal alacsonyabbak lennenek, ami hosszutavon mindenkinek megeri.
De persze tudjuk, hogy magyarorszagon mindenki csak a kovetkezo 10 percre tervez, semmivel sem tovabb.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.09. 12:07:53

@metal: A kárszakértő nem megy ki a vétkes félhez, ha az nem ismeri el a balesetet (a biztosító nem küldi ki). Érzékeltem, hogy hosszú az eljárás, éppen ezt írtam le a posztban :)

A kárszakértő szemléje után volt a rendőrségi szemle. Ha megcsináltattam volna az első szemle után, akkor ott meg is állt volna az ügy és az igazságügyi szakértő sem tudott volna mit vizsgálni, sőt a rendőr fel sem kérte volna, mert mire?

Az én káromról hiába van a biztosítónál kárszakértői felmérés, ha a vétkeséről nincs. Nekem csak szerencsém volt, hogy 3 hónap alatt a vétkes sem csináltatta meg a sajátját.

Elijah_Baley 2011.11.09. 12:12:50

elég komoly sérülések, nekem is van vagy féltucat ilyen a műanyagon.

messi-asz 2011.11.09. 12:16:37

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: te voltál a po:cs igaza van a nőnek...

500 méterről látni a suzukis fábiás stb öreg, nő stb balfék vezetőket...

egy megoldás legalább 50 métert tartani... ha van nagy hely akkor nagy sebességgel lehet megelőzni, de akkor is számítva rá hogy "rántani is tud bármikor" vagy padlófékkel stb tömegszerencsétlenséget másodpercek alatt...

messi-asz 2011.11.09. 12:17:20

@vuk_: azok kölcsége ettől teljesen független... (magyarban)

Szelid sunmalac 2011.11.09. 12:25:52

@messi-asz: Igazad van, mar belatom! Azota nem is megyek el senki mellett inkabb, mert hatha ram rantja a kormanyt. Autopalyan is inkabb docogok mellette/mogotte, hatha...

Tudod mit? TE vagy a pocs!

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.09. 12:27:44

@De gustibusaut bene, aut nihil: Az autóm 15 éves és sérült volt már az első lökhárító, a bal első sárvédő, a bal első ajtó (korábbi sérülések) és a hátsó kerékjárati ívek is rozsdásodtak (Honda betegség). Ezeket 2 évvel ezelőtt megcsináltattam és (kis túlzással) egy karc sem volt a kocsin. Így talán jobban érthető a problémám.

A fő gond nem (csak) anyagi, hanem a hozzáállás a vétkes, a biztosító és a rendőrség részéről. Nem a pénzért csináltam végig az 1 éves eljárást, hanem azért, hogy a vétkes ne higgye, hogy megúszhatja a büntetést. Így remélem, ha legközelebb másnak megy neki (mondjuk neked), akkor már eszébe sem jut elcsalni a dolgot.

messi-asz 2011.11.09. 12:34:43

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: :)))

a BALFÉKEK messziről való felismerése a vezetés tudás/ és a figyelem ismertetője...

van egy sofőr ismerősöm (mellesleg még egy ilyen a családban is van de az csak urvezető)

akik úgy jöttek ki épen egy tömegkarambolból hogy előttük és MÖGÖTTÜK is MINDENKI összement... koccanás nélkül... ezt érteeeed????

ezek tudnak vezetni a többek meg nap mint nap koccolnak... mert
vannak:
a BALFASZOK
az átlagos de néha figyelmetlen stb söfőrök
és a JÓ vezetők...

ez a három. nyilván te a középső ez nem szégyen. csak néha fizetni kell miatta...

megoldás: próbálj a JÓ vezető csoportba felküzdeni

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.09. 12:50:39

@vuk_: Sőt, ha mindenki tudna vezetni, akkor biztosítást se kéne kötni :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.09. 12:53:53

@messi-asz: Meg van a tipikus kalapos szuzukis típus. 40 éve vezet, de még egyszer sem ment 60-nál gyorsabban. Körülötte sokan szenvednek balesetet a hibájából, de ő valahogy mindig megússza, persze fel sem fogja általában, hogy balesetet okozott, elhajt. (pld sávváltásnál ráhúzza a mellette levő autóra, akibe a vészfékezés miatt hátulról belemennek, motoros robogós elé simán kihajt féktávon belül)
Este pedig otthon meséli anyunak, hogy milyen sok idióta száguldozik az utakon, bezzeg Ő mindig épségben hazaér...

ex-dr. vuk 2011.11.09. 13:05:44

@messi-asz: hat mar hogy lenne fuggetlen?...
Meg pl. nem tartana minden per evekig, az is, ami egyertelmu (persze ami egyertelmu, annak nem is szabadna birosagon vegzodnie, ha lenne eleg becsulet).

Elijah_Baley 2011.11.09. 13:24:01

@Valós Kilométer:
Az beteg, aki kitalálta h az ajtóvédő műanyag koptatócsík, tükör, lökhárító, stb telibefényezendő.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.09. 13:51:21

@De gustibusaut bene, aut nihil: Csak nem gondolod, hogy a fényező majd ezzel fog szarakodni. Telibenyomja, mert így egyszerűbb, és kér egy kis felárat is érte..

Elijah_Baley 2011.11.09. 13:56:14

@newtehen: utólag az 1 dolog, de már gyárilag is így készülnek az autók, még a dácsia is, pedig arra aztán tényleg kár lenne pazarolni a drága festéket :)

pengusz 2011.11.09. 13:58:18

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: "Kiment a kulsobe, elkezdtem elozni,"
Tehát jobbról előztél? Csak hogy tisztázzuk a külső-belső sávot :D

pengusz 2011.11.09. 14:11:26

@newtehen: Meg van a tipikus száguldozó, szarok a szabályokra típus. 10 éve vezet, de még egyszer sem ment 60-nál lassabban. Körülötte sokan szenvednek balesetet a hibájából, de ő valahogy mindig megússza, persze fel sem fogja általában, hogy balesetet okozott, elhajt. Este pedig otthon meséli anyunak, hogy milyen sok idióta tötymörög az utakon,és feltartják őt. bezzeg Ő soha nem tart fel senkit....

huspotyolo 2011.11.09. 14:56:37

@pengusz: Szerintem már leírta, szabályosan balról, a belső sávban előzött sunmalac. Csak a nő ment ki a külsőbe, majd úgy jött vissza, hogy nem nézett oldalra+tükörbe.

Elijah_Baley 2011.11.09. 15:36:13

@newtehen: tényleg, most értettem meg, biztonsági okokból fóliázzák a taxikat romániában, nehogy szétessen ha meghúzzák a fényezést:)

Atesz. 2011.11.09. 16:45:00

Előfordul az ilyesmi. Nekem 2x jöttek belém hátulról. Amúgy hihetetlen, hogy mennyi gerinctelen van aki nem ismeri el a hibáját utólag.

Első esetben az illető "nem gondolta volna, hogy megállok a zebránál a körforgalomból kifele menet" Karácsony előtt volt és már a túloldalon elkezdte az apuka áthúzni a gyerekét szánkóval. (igen, hó volt...) Az általa megadott telefonszámot nem vették fel. Párszor próbáltam hívni, de az már a helyszínen látszott hogy nem nagy a kár, kb. 1500 Ft.

Második esetben Pesten álltam piros lámpánál, amikor egy hölgy kicsit elnézte a kocsija elejét. Neki a lökhárítója betört, enyém visszapattant. (régi, vastag fekete műanyag lökhárítóm van) Egy mosoly, meg legyintés hogy menjen csak mert nekem nincs károm.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.09. 16:47:30

@pengusz: Még jó, hogy hangulatjellel végződött a mondatod :))

Alikam 2011.11.09. 17:16:26

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: női vezetőktől óvakodni kell. Jobban mint a törpétől.

Ha meglátsz egy női vezetőt, akkor minél gyorsabban előzd meg, kerüld ki, vagy maradj le, mert nem lesz jó vége.

Olyanok mint az aszteroidák, nem az a kérdés, beléd csapódnak-e, hanem az, hogy mikor.

subrimajoska 2011.11.09. 18:29:40

2009. nyara Kimegyek a parkoló kocsihoz éjfélkor, vaksötétben nyilván nem járom körbe. Hazaérek látom, hogy a bal első lökös és sárvédő szénné törve. Körbejárom jobban látom, hogy be van gyűrve egy szalvéta rajta egy szöveg: azt hiszem xyz-123 rendszám. Kapitányságra el hajnali egy óra. Lejön egy álmos ügyeletes arc mesélem mi van, felvesszük, de semmi jóra ne számítsak. Lefényképezem én is, majd egy hónap múlva megcsináltattam mondom úgysem lesz belőle semmi. Három hónapig nagy kuss, jön egy levél, hogy megvan a tettes, de már eladta az autót három nappal az eset után polgári perrel élhetek. A legdurvább, hogy eltekintenek a büntetésétől, mert nagyon megbánta a tettét 19éves frissjogsis! Címe rajta a lapon, mondom elmegyek hozzá és beszélgetek vele. Inkább bementem a saját biztosítómhoz. Megmutattam nekik a rendőrségi jelentést. Kaptam a Mabisztől 64ezret gyorskárra utólag a saját fotóimmal! Tanulságok:
1.rohadt nagy malacom volt
2 a rendőrség 7 nap alatt megtalálta a tettest, mégis 90 napba került míg a rendészetről ideért.

ügyfélszolgálatos 2011.11.10. 15:16:55

@CoIie: Szomorú, hogy neked ez már egy hosszú szöveg...

CoIie 2011.11.10. 17:05:40

@ügyfélszolgálatos: a balesetek szomorú dolgok, a szöveg pedig még mindig hosszú... Szerencsére Te rövid voltál.

háténvagyokaz 2011.11.12. 09:54:04

@Alikam: női vezető vagyok, évente 50-60ezer km-t megyek itthon-külföldön, nagyvárosokban, pályán. Az összes (kb 4-5 az utóbbi 4 évben) balesetemet férfi vezetők okozták, pl. 40-es szakaszon hátulról belémjöttek mikor a zebránál megálltam, elnézték a sebességet dugóban és későn fékeztek, rám tolattak (!) mikor pirosnál álltunk. Kényesen vigyázok, hogy elkerüljem a baleseteket, mert utálom a biztosítós-javítós utánajárást.
Szerintem a férfi vezetőket kell kerülni.
Amúgy a biztosítóknál a női vezetőket megbízhatóbbnak tartják, ezért olcsóbb a kötelező a nőknek.

(---Flúgos Buszos---) 2012.02.21. 17:44:10

@háténvagyokaz: Persze,nálunk is így van.
Anyám nevén a kocsi,de az elmúlt 3 évben már csak biciklit vezetett.

Tényleg jobb a biztosítóknál.

dzsaszper 2012.02.22. 12:37:37

@(---Flúgos Buszos---): az sem véletlen, hogy a biztosítók kisgyermek után adnak kedvezményt... :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása