Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Használjak egyáltalán téli gumikat?

2011.11.16. 21:18 :: SilentSound

A múltkor elég hamar felvetődött, hogy van-e értelme a téli abroncsoknak, vagy csak parasztvakítás az egész. Ezt a kérdést járja körül a második téli poszt. Ezt is olvassátok el, ha ti is úgy gondoljátok, hogy nem hülyeség a téli gumi és nyerni szeretnétek belőle egy szettet. Vagy vezetéstechnikai tréninget.

Mindannyian észrevehettük, hogy a telek egyre szélsőségesebbek és egyre hosszabbak. A téli útviszonyok a legnehezebb vezetési körülményeket jelentik, hiszen az utak többnyire nedvesek, illetve hóval vagy jéggel vannak borítva. Gondoltál már arra, hogy téli gumikat használj? Ha nem, akkor gondolkodj el rajta...

BWA002_350x184.jpgTéli gumi – nyári gumi
A legtöbb autóvezető gyakran gondolkodik azon, hogy hogyan javíthatná gépkocsija biztonságát veszélyes téli körülmények között. A téli gumik nemcsak a biztonságot fokozzák, hanem a féktávolságot is csökkentik és javítják a teljesítményt. Ne felejtsd el: a nyári gumikat nem hideg, téli időjárás alatti használatra tervezték. Alacsony hőmérsékleten a nyári gumik az útfelületek valamennyi típusánál kisebb hatékonyságúak. A téli gumik kifejezetten alacsony hőmérséklethez kifejlesztett speciális gumikeverékből készülnek és – szemben a nyári gumikkal – nem keményednek meg a hidegben, így jobb teljesítményt és tapadást biztosítanak.

Javítja a biztonságot és a féktávolságot
Fontos, hogy ura maradj a járműnek, ha felelősnek érzed magad az autódban ülő valamennyi személyért. Előfordult már, hogy megcsúsztál a jégen vagy a havon, vagy hogy nem tudtál megállni? A gépkocsi feletti uralom elvesztése nemcsak ijesztő, de rendkívül veszélyes is lehet. Javítsd a tapadást és a biztonságot, és csökkentsd annak a valószínűségét, hogy ezen a télen ilyen helyzetbe kerülj: válts téli gumikra, hogy átsegítsenek ezen az évszakon! A téli gumik futófelülete és magas természetes gumiaránya akár 50%-kal is csökkentheti a féktávolságot. A különbség megdöbbentő lehet: egy mindössze 50km/h sebességgel, havas úton haladó átlagos gépkocsi nyári gumikkal 48 méteren belül tud megállni, ami – bármilyen hihetetlen – 24 méterrel több, mintha ugyanez az autó téli gumikkal lenne felszerelve.

Mikor szereljük fel őket
A téli gumi nem csak havas úton történő vezetésre szolgál. Különböző télies útviszonyokhoz alakították ki őket, például nyirkos és nedves utakhoz, valamint hóhoz és jéghez. A közhiedelemmel ellentétben a téli gumik nem kopnak gyorsabban, mint a nyári gumik, ezért mindenképpen idejében szereltesd fel őket, hogy maximálisan élvezhesd előnyeiket. Ugyancsak ajánlott, hogy az optimális biztonság érdekében 4 téli gumit szereltess fel. A hideg idő eljövetelével ne hagyd, hogy a tél meglepjen: válts téli gumikra, és vezess magabiztosan.

Forrás: Michelin

345 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"streetfighter" 2011.11.19. 19:50:28

@alfagumi:
aabroncs, kolompár... stb.
Veled kár vitatkozni, ezt már többen is megtapasztalták (ezért is váltogatod a nick neved, hátha nem ismernek meg), tehát én sem teszem.
Te vagy az ész, a mindent tudó okostóni, az erkölcscsősz, az igazságos micimackó, úgyhogy nem adom meg neked azt a szívességet, hogy tovább okoskodj. Nekem elég volt ennyi. :)

csintapala (törölt) 2011.11.19. 20:03:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Gondolod, hogy akit az nem tart vissza, hogy összetörheti magát, azt a pénzbírság fogja? "

Igen, mert sok a birka, aki csak dacból meg a saját hülyeségéből nem rakja fel, de ha már kötelező, akkor inkább mégis. Ilyenek az emberek. Persze még így is lenne olyan, aki szarik bele, csak sokkal kevesebb.

beste 2011.11.19. 20:03:55

Tudom, hogy nem ez a téma, de könyörgöm, valaki elmagyarázná a sok hülyének, hogy a ködlámpát hogyan is kell használni?
(tegnap felnyerítettem a nulláson - délután 4 - nincs köd, első - hátsó ködlámpa felkapcsolva, a fickó meg napszemüvegben... súlyos esetnek látszott...

csintapala (törölt) 2011.11.19. 20:08:21

@"streetfighter": "Ma (ködös hideg idő, +3 fok, 11 óra 30 perc, Budaörs)) direkt kipróbáltam a kopottabb prémium nyári gumimat "szélsőséges" körülmények között forgalommentes helyen.
Durvábban vettem a kanyarokat, mint normál esetben és még a menet stabilizáló sem avatkozott be. Akkor miről beszélünk?"

Nekem is prémium nyárim van, de már felraktam pár hete a prémium téliket. lehet kcisit többet kopik, de ilyen időben már nem tudhatom biztosan, hogy mikor hajnalban elindulok, akkor milyen lesz az út. Lehet, hogy plusz 5 fok van és száraz, de lehet hogy szitál a köd és -3 van van és fagyos nyálkás az úttest. Most is mínusz van. Egész héten vaskos mínuszok voltak hajnalokban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.19. 20:14:41

@csintapala: Én úgy vagyok vele, hogy ahol elsőbbséget kell adni, ott se adnak sokan...akik meg mégis, azokból legtöbb csak azért, mert nem akarja összetörni magát...a maradék pedig azért, mert kötelező :)

"streetfighter" 2011.11.19. 21:01:01

@csintapala:
Én is felrakom, ha látom az időjárás előrejelzésen, hogy kell. Ott áll a garázsban a vas felnin.
Volt, hogy már november elején felraktam, mert pont a nyárit akartam kímélni.
Itt a körülményeket kell mérlegelni, nem ész nélkül csak a naptárat nézve cserélgetni. Már tavaly is kb. november közepéig abszolút felesleges volt a téli gumi. Volt, hogy +20 fok volt, most meg +16-18.
Hajnalban általában nem kell elindulnom, sőt gyakran én határozom meg mikor indulok, így próbálom minél későbbre halasztani, ha megtehetem, már csak a forgalom miatt is. Egyébként ép eszü ember a hajnali mínuszokban a nedves úton a téli gumival sem vagánykodik, nem, hogy a nyárival, így én is óvatos vagyok.

csintapala (törölt) 2011.11.19. 21:26:20

@"streetfighter": nem vitatkozni akarok, de melyik országban van most +16-18 fok? Én innen írok Magyarországról :), annak is a déli részéről, itt most mínusz 2 fok van perpill. Nappal talán plusz 2-3 volt.

Igaz, jövő héten meg felmegy nappali csúcshőmérséklet (nem az átlag) vagy 6-7 fokig.

"Egyébként ép eszü ember a hajnali mínuszokban a nedves úton a téli gumival sem vagánykodik"

Így van, én sem. Nekem sem kell minden nap mennem, sőt, de valahogy jobban érzem magam, hogy már a téli pacsker van fent.

"streetfighter" 2011.11.19. 22:10:50

@csintapala:
Tavaly Novemberben 18.-ig 14 fok volt, idén 9.-ig 17 fok 15.-ig pedig a hajnali mínúszok után +8 fok volt csapadék nélkül, tehát felesleges volt a téli gumi.
Mint már írtam én is hamarosan átcserélem, de addig még véletlenül megcsúszva belököm az árokba azt a gumis posztolót. :)

SvenH. (törölt) 2011.11.20. 00:57:28

@csintapala: "Sok embernek nincs józan esze, és ha nem lebeg a feje fölött a bírság, akkor tökig érő hóban vagy tükörjégen is inkább elindul nyárigumival"

hat ja... hozzatennem hogy tukorjegen szoges gumival kellene elindulni, na most akkor kiderult hogy te is egy idiota lennel, sot a legnagyobb?

SvenH. (törölt) 2011.11.20. 01:11:04

@csintapala: en ma jo kis 90 fokos kanyarban kiprobaltam a nyarival, jo fel metert megdobta az auto testet hogy utana kellett kormanyozni...
en vissza tudtam venni mert erzem az autot, de ha ugyanez egy mazsolaval tortenik meg az szepen magahoz szoritja a kormanyt es kisodrodik...

akkor ennyit arrol hogy mennyit er a teli gumi onmagaban...
megjegyzem ha tenyleg kemeny minuszok lesznek es esetleg a ho szital azt a kanyart nem igy fogom bevenni mint ma, hanem mintha beszartam volna... na es igy is a BKVhoz kepest nem 15 perccel leszek hamarabb ott hanem 14 perccel :)

mondom lehet egyebkent reklamalni en baratsagos vagyok elbeszelgetek a tobbiekkel szepen :)
ja es telen hasznalni tenyleg 2 hetente szoktam hetvegen, akkor mar hadd ne mondja meg nekem mas a mercet, hogy mennyit is tartom en ot fel, mert felhuzom magam...

csintapala (törölt) 2011.11.20. 10:51:37

@SvenH.: "hat ja... hozzatennem hogy tukorjegen szoges gumival kellene elindulni, na most akkor kiderult hogy te is egy idiota lennel, sot a legnagyobb? "

Csak hogy rákontrázzak: tükörjégen lehetőleg semmivel sem kell elindulni, de nyárigumival végképp nem.

Tibi88 2011.11.20. 12:37:42

@csintapala:
@"streetfighter":

November 13án újpesten 13 fok volt, éjjel meg 3. Akkor nap közben a téligumis volt annyira felelőtlen és veszélyes, mint mondjuk 0 fokban a nyáris?

Nem vitatkozni akarok, de nagyon sokan kiélezik arra, hogy úristen a nyárival száraz hideg időben egy kocsihosszal nagyobb úton áll meg az autó. Viszont ha felmelegedik az idő akkor meg a télinél ugyanez a helyzet... Mondom ezt úgy hogy kedden rakom fel a télit, szóval egyáltalán nem vagyok ellene. De amit aabroncs megint erőltet...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.20. 12:59:17

@Tibi88: "De amit aabroncs megint erőltet..."

Reklám, haver, reklám :)

Tibi88 2011.11.20. 13:08:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

De ha másról van szó ugyanígy erőlteti, pedig abból nincs haszna :D

HakapesziM 2011.11.20. 13:13:14

Ja, egyből a szögesgumit kellene kötelezővé tenni. Hiszen minden kétséget kizáróan bebizonyították, sokkal rövidebb vele a fékút - ráadásul hőmérséklettől függetlenül is - mint sima télivel, a nyáriról kár is beszélni..Az az előnye is megvan, a tavasz eljövetelével lehet majd büntetni azokat, akik nem veszik le idejében és ezzel rongálják az utat...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.20. 13:19:42

@Tibi88: Dehogynincs. Felhívja magára a figyelmet...

Tibi88 2011.11.20. 13:26:34

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Az én szememben rontja magáról a képet és még véletlenül se mennék hozzá. Szóval a saját bizniszét rontja :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.20. 19:06:09

@"streetfighter": :-) Ezt épp te mondod? :-)))) LOL, Nos, nincs is min vitáznod. ez olyan mint az Audi, ami nem ment kettesben 120-at, ugye?? :-))) @Tibi88: Nos, kérdezd meg,érdekel? Tudod, van egy szint. Ha azzal, amit írtam, nálad rontom a képet, :-)))) Sírni fogok, ha azok, akiket te képviselsz, nem jönnek a műhelyembe. Majd jönnek azok, akik értik, felfogják, mert hát , legyünk őszinték, Streetfigter, meg a fuvaros mint elveszített vásárló?? :-)) Ma éjjel már nem alszom:-) a többiek meg értik és ha tudnád, hányan vásároltak már innen, meg is ütne a gutman:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.20. 19:08:04

@Tibi88: Nem kell ezt erőltetni. Butaságokat írsz. Légy rá büszke. Szerinted 13 fokban a téli gumi fékútja hosszabb, mint 0 fokban a nyárié? :-))

csintapala (törölt) 2011.11.20. 19:56:13

@Tibi88: "Nem vitatkozni akarok, de nagyon sokan kiélezik arra, hogy úristen a nyárival száraz hideg időben egy kocsihosszal nagyobb úton áll meg az autó. Viszont ha felmelegedik az idő akkor meg a télinél ugyanez a helyzet... "

Van egy átmeneti időszak, én úgy vagyok vele, hogy ilyenkor már jobb a téli. 1-2 fok ide vagy oda nem sokat számít. Ha nappal a max hőmérséklet fel is megy 13 fokig, attól még az aszfalt nem lesz ám 10 fokos, úgyhogy nem lennék olyan biztos benne, hogy a nyári jobban teljesít.

A másik meg hogy ilyenkor gyorsan változik az idő, most még fent van a nyárid, reggel meg lehet leesik az első hó, aztán nyárival kell elindulnod. Lásd Miskolcot, pénteken esett a hó.

"streetfighter" 2011.11.20. 20:07:54

@csintapala:
Csak megsúgom, hogy az nem hó volt. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.20. 20:42:28

@csintapala: El ne hidd már, hogy ez igaz. Rengetegen használnak téli gumit, nyáron. Ebbe naz esetben a gazdaságosság kérdőjelezhető meg, a fékút ne vagy szinte semmit nem változik. A guminak nem jó, de a felpuhult keverék megfogja az autót. sok esetben jobban, mint a nyári! Csak kopik, szétmennek a lamellák, stb..Bármikor megmondom szemre, ha egy téli fent volt nyáron. Ez legalább nem balesetveszélyes. A 13 fok Celsius meg sem kottyan a télinek. Ne azt nézd mit mond, hanem, hogy ki mondja.-)

dzsaszper 2011.11.20. 20:49:53

@Tibi88: hagyd... ki hogy próbál üzletet csinálni magának. Nekem SilentSound megoldása még akkor is ezerszer jobban tetszik, ha egyik-másik szponzorált poszt igencsak marketing-bullshit szagúra sikerül :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.20. 20:51:38

@dzsaszper: A világ ilyen, nagy értékű nyereményt nem adnak puszira. Pár ember viszont egészen biztosan nagyon fog a végén örülni. ;)

Tibi88 2011.11.20. 22:46:52

@alfagumi:

Imádom amikor valaki okoskodik, hogy hű mekkora szakértő és bebizonyosodik, hogy nagyon csúnyán mellé lőtt... :D

szerinted: "A guminak nem jó, de a felpuhult keverék megfogja az autót. sok esetben jobban, mint a nyári!"

kepfeltoltes.hu/view/111120/K_p013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg a legjobb téli gumi 4,5 métert kap szárazon a nyáritól(autobild, novemberi szám) tehát idéznék tőled: "Ne azt nézd mit mond, hanem, hogy ki mondja"

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
@"streetfighter":
ezt is kimagyarázza szerintetek? :D

SvenH. (törölt) 2011.11.21. 02:31:00

@csintapala: "Ha nappal a max hőmérséklet fel is megy 13 fokig, attól még az aszfalt nem lesz ám 10 fokos, úgyhogy nem lennék olyan biztos benne, hogy a nyári jobban teljesít."

neked alapfizika megy amugy?
vagy te a feher aszfaltrol beszelsz?
latszik hogy falusi kiscsako vagy aki rendes strandon sose jart kiskoraba

papugaja 2011.11.21. 08:16:19

Akik most még nyári gumival járnak, hogyan oldják meg, hogy elkerüljék az összes hidat/felüljárót, ami elsőként jegesedik le? Mert ugye elkerülitek?

csintapala (törölt) 2011.11.21. 10:31:15

@SvenH.: figyi: egyrészt jóanyáddal beszélj ilyen köcsög hangnemben, másrészt ne dobálózz a fizikával, ha a kérdést sem érted.

A 13 fok az a nappali CSÚCS hőmérséklet, ami nem jelenti azt, hogy egész nap ennyi van és az éjjel fagyosra hűlt talaj is fel tud ennyire melegedni.

Tibi88 2011.11.21. 12:58:42

@papugaja:

Ma 4 kisebb felüljárón voltam, még a hó is szállingózott és semmi bajom nem lett... Holnap rakom fel a télit, ezt hangsúlyozom! De semmi baj nem történik attól még, hogy ilyenkor fent van (ugyan annyira veszélyes mint nyáron a télivel menni...) lásd ezelőtti bejegyzésem ahol a nyári fékútját hasonlították össze a télivel száraz úton. Majd ha tartósan hideg lesz, latyak, meg hó akkor veszélyes lesz a téli.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 13:51:18

@Tibi88: :-) Én lőttem mellé?? Oké. Akkor Te értesz jobban a gumihoz:-)))) Még azt sem érted, amit magad linkelsz be, de a csúcs, maga a link:-)) A NEXEN mint legjobb téli??? Ez aztán a hiteles cikk:-)) Egyébként mekkora volt a hőmérséklet, okostojás? Ha már ilyen prosztó hangnemet ütünk meg, hát legyen. Száraz úton a téli gumi, az a fos nexen 40.3 méter helyett csak 44,8 métere állt meg. Akkor most fordítsuk meg a képletet, ami a te fejedben van és nézzük meg, a 100 km/óráról TÉLI körülmények közt mennyi esz a különbség egy nyári gumival??? Megsúgom, hátha megérted, bár szerintem nem fog menni, hiszen láthatóan magas ez neked, de nem négy méter lesz! Hóban pedig még 40 méter is kevés lesz. Mit is mondtam én?? "El ne hidd már, hogy ez igaz. Rengetegen használnak téli gumit, nyáron. Ebbe naz esetben a gazdaságosság kérdőjelezhető meg, a fékút ne vagy szinte semmit nem változik. A guminak nem jó, de a felpuhult keverék megfogja az autót. sok esetben jobban, mint a nyári! Csak kopik, szétmennek a lamellák, stb..Bármikor megmondom szemre, ha egy téli fent volt nyáron. Ez legalább nem balesetveszélyes. A 13 fok Celsius meg sem kottyan a télinek. Ne azt nézd mit mond, hanem, hogy ki mondja.-) " Még mindig tartom, inkább használjon nyáron télit, mint fordítva. Tudom, nektek a három agyasnak kár ezt magyarázni, de az értelmesebbje felfogja:-) Itt megnézheted, mennyivel veszélyesebb a fordítottja. Nem, nem öt méter, okoskatörp!
www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s

Ajánlom a figyelmedbe a jégtesztet, neked és Streetrigter haverodnak:-) Aztán most te jössz a kimagyarázással.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 14:00:15

galeria.totalcar.hu/kozelet/2010/10/21/nedvesen_vagy_szarazon_jo/?current_image_num=1&image_size=xl#

Én magam a tesztekben kevésbé hiszek ,de iránymutatónak, kiegészítéssel, jó. Az értelmesebbeknek ajánlom a fenti hivatkozás száraz úton elért eredményeit, amik elég egyenletes eredményeket mutatnak.. Nem kell hinni a bugyuták próbálkozásainak, a téli gumit legkésőbb október végétől érdemes használni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 14:02:28

@papugaja: Sehogy. Nem kell elhinni, amiket ír a "kedves fiatalember". Egyszerű butaság. hozzá nem értés és személyes ellenszenv okán írja, nem gondolva a kijelentései következményeire: "(ugyan annyira veszélyes mint nyáron a télivel menni." Ez az utóbbi idők legnagyobb butasága itt a blogon. Égbekiáltó.

HakapesziM 2011.11.21. 14:04:39

Ma voltam felrakatni a téli gumit, s hogy ezekben a napokban ez a téma, sajnos észreveszem, hogy a környezetemben rengeteg embernek egyszerűen nincs rá pénze. Tudom, csak egyszer kell megvenni, addig sem kopik a nyári stb. ezekkel tisztában vagyok, azzal is, hogy ez nem mentség, ne közlekedjen aki nem képes felkészíteni a kocsiját a télre. Csak a jelenség, ami szomorú, hány felesleges teherrel sújtják az autóst, mire kifizeti a a számtalan befizetnivalóját, és erre nem képes már félretenni. Hangsúlyozom, nem magamról beszélek, nekem ez nem gond - még. De tényleg egyre kevesebbre futja az embereknek.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.21. 14:08:42

@HakapesziM: aki autót vesz, annak igenis legyen pénze:
- normális gumikra (flejtsük el a téli-nyári vitát, legyen normális gumija, ne pedig a 4 keréken 4 féle 15 éves vászonig kopott valami)
- időnként fékbetétet cserélni
- elkopott futómű alkatrészeket cserélni
- szétrohadt kipufogót cserélni
- kiégett izzókat cserélni

a saját, és mások biztonsága érdekében.
ha ezekre nincs pénze, ne közlekedjen, mert azzal mások életét is veszélyezteti.
autózni nem olcsó dolog, akinek nincs rá pénze, oldja meg máshogy.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 14:17:23

@xaba99: Itt, sajnos arról van szó, hogy olyanok nem szereltetik fel a téli gumit, akiknek van, de úgy megnövekedtek a költségeik, hogy a szerelési költség gondot okoz! Képzeld el, 2006-os árakon dolgozunk, újra! Tavaly emeltünk ilyen 100 Ft-okat és most vissza kellett engednünk! idén újra a 2006 óta nem mozdított árakon dolgozunk, de még az anyagok is belekerültek:-(( Akinek van lóvéja, nagyon van, de az egyszerű, hétköznapi embernek nincs, nekem pedig sok ilyen ügyfelem van, egyébként a legjobb ügyfelek.

papugaja 2011.11.21. 14:20:35

@Tibi88:
Az öcsém tavaly négyszer is átment a zebrán piros lámpánál. Még szállingózott is egy-két autó meg biciklis, de semmi baja nem lett.

Megsúgom: a felüljárók és a hidak nem a hótól lesznek síkosak. Kifejtsem?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.21. 14:22:23

@alfagumi: erre két dolgot tudok mondani:
- cserélje le maga. minden kocsiban van (kellene, hogy legyen...) emelő és kerékkulcs.
- mennyi most a kerékcsere? 4-7000 Ft/autó? az 10-18 liter benzin. 15-25 km-re elég. egy hétig bkv-zik, és már meg is spórolta az árát.

HakapesziM 2011.11.21. 14:24:19

@alfagumi: Két órája, mikor kész lettem a gumicserével, és fizetés után a kocsimhoz tartottam odajött hozzám egy szintén téligumi cserére várakozó úr, s megkérdezte mennyibe került. Közöltem, hogy kettőezer-valahányszáz, erre, láthatólag megkönnyebbült, gondolom többre számított, egy öreg Suzukival volt. Kétezer forintos - 7 euró sincs - tétel problémát okoz ma az embereknek. Szégyen.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 14:25:41

@xaba99: :-)) Elég szigorú vagy, de cvan benne igazság:-) Gumit otthon szerelni már nem lehet, ezeknél nem elég a pajszer, nem tudod lenyomni, mert tömlő nélküliek, olyan a felni is. Akinek keréktárcsán van, még csakcsak, ezért aztán naponta többször látok autókat és szólok a gazdiknak, hogy fordítva van fent a gumi, meg ilyenek:-)) Szakmai ártalom:-) A napi egy-kettő mindig megvan, ha autóba ülök:-)

papugaja 2011.11.21. 14:25:45

@alfagumi: Tudom, hogy butaság. Az a baj, hogy ő nem tudja, és terjeszti.
A sok okosság láttán beagresszultam: ha valaki a télen nekem jön nyári gumival, vagy veszélyezteti bármely családtagom testi épségét, nem hagyok neki időt elmagyarázni a télen nyári gumival közlekedés elméletét...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 14:27:15

@papugaja: :-))) Nem kell vele törődni. Ők hárman már csak ilyenek. Ne várj túl sokat tőlük.-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 14:28:59

@HakapesziM: Igen. Az egy átdobás volt, centrírozás nélkül. Az ennyi, normális helyen. Ha le is pörgetik, kis kerék, acélfelni, akkor 3500 Ft a szett. Ha felniről le és fel, akkor 5000 Ft. Tényleg nem katasztrófa, de ha nincs:-(( Mi is megérezzük most ezt.

papugaja 2011.11.21. 14:32:39

@alfagumi:
És közben arra gondolnak, mennyit spórolnak ha évente 2 hónappal/1000 kilométerrel kevesebbet kopik a téli?
Én egy befosi alak vagyok. Abból indulok ki, hogy időnként már októberben beijeszt a tél (meg igyekszem elkerülni a halottak-napi rohamot), és hogy olykor még március végén is lehet számítani hóra. Azt letojom, hogy a téli gumim mennyivel kopik többet. Nem vagyok pénzes csóka.

HakapesziM 2011.11.21. 14:40:56

Kevés szó esik a teherautókról, kamionokról, engem ez közvetlenül érint, hol van ma egy jó tőkeerős magyar cégnek, akárcsak a hajtott tengelyre, ez ugye 4 db gumi, téligumikat venni? És a skandináv pályát járom. Csúszkálhatok április közepéig. És üresen nagyon tehetetlen egy ilyen jármű. Szidják is emiatt a külföldieket rendesen a svédek, norvégok. De mit lehet tenni? Muszáj dolgozni.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.21. 14:48:03

@HakapesziM: kamionról mennyi idő alatt kopik le a gumi?

HakapesziM 2011.11.21. 14:53:46

@xaba99: Az elejéről most cseréltette le a főnököm, abban volt már kb. 300 ezer körül, két évig nyúztam, már nagyon kagylósra kopott a széle. Sok múlik a használaton a hajtott kerék esetén, a pótkocsin sem tesz jót a guminak, ha rakottan sűrűn "sarkonvágják", azaz szűk helyen megfordulnak vele.

Tibi88 2011.11.21. 15:44:43

@alfagumi:

Tényleg nincs értelme neked bármit is mutatni. Te értesz hozzá, a hülyék, akik meg a teszteket végzik műszerekkel: nem. Ok!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 17:25:57

@Tibi88: Nos, azt várhatod, hogy baromságokhoz bólogassak. A teszt, amit betettél, xar. Az első mondatát kérdezd meg bármelyik gumistól, fel fog röhögni. A többi is baromság. Én is betettem egy tesztet, arra miért nem mondasz semmit. Videót is tettem be, arról is beszélj....Te keményítettél be, és te érzed úgy, jobban értesz valamihez, amit én több mint másfél évtizede csinálok. Akik azt a tesztet csinálták, hülyék, ha ez jött ki. a tesztben nem írnak pontos márkát, típust, mintázat nevet, semmit. Azonban a lényeg! Mennyi is a különbség? 5 méter?? Ennyi két nyári közt is van. Hát fordított esetben?? szóval ne engem hülyézz, hanem, fogadd el, nincsen feltétlen igazad, attól, hogy kiabálsz és hülyézel.

SvenH. (törölt) 2011.11.22. 00:32:48

@csintapala: "A 13 fok az a nappali CSÚCS hőmérséklet, ami nem jelenti azt, hogy egész nap ennyi van és az éjjel fagyosra hűlt talaj is fel tud ennyire melegedni."

ja hat ezt monddod pupi!!!
hogy nem aszfalton csapatod
de ugye a tovabbi komolytalansagok elkerulese erdekeben leszogezhetjuk hogy az aszfalt az marpedig FEKETE

amugy meg te voltal az a pöcs aki a tükörjeget mondta hogy teligumival biztonsagos?
nem ertem miert jossz ide egetni a magadfajta autonacikat...

de elmondok meg egy erdekesseget... a hidak reggel hidegebbek lehetnek mint a talaj... es ertelmes ember azon lassabban megy
tudom te megoldod ezt teligumival

SvenH. (törölt) 2011.11.22. 00:42:57

@alfagumi: minden gumisnak felfogasi problemai vannak?
mindenki ELISMERI hogy letaposott havon a teligumi JOBB

viszont a masik teszt szerint a telivel tovabb tart megallni felmelegedett idoben...

csintapala (törölt) 2011.11.22. 11:44:28

@SvenH.: "de ugye a tovabbi komolytalansagok elkerulese erdekeben leszogezhetjuk hogy az aszfalt az marpedig FEKETE"

És ha fekete, akkor mi van? Szerinted a hideg aszfalt mitől marad jeges akkor is, ha a kinti hőmérséklet pár órára átmegy pluszba? Hogyhogy nem olvad el rajta azonnal pl egy befagyott tócsa? Tán a talaj nem tud olyan gyorsan felmelegedni? Te fizika zseni.

"amugy meg te voltal az a pöcs aki a tükörjeget mondta hogy teligumival biztonsagos?"

Én ilyet nem írtam, legfeljebb köcsög proli módon szeretnéd belemagyarázni a mondandómba.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.22. 15:10:56

@SvenH.: Veled szemben mindenkinek azok vannak..fogalmad sincs arról, amiről írsz.

SvenH. (törölt) 2011.11.22. 20:37:17

@csintapala: amire te reflektaltal az ez volt:
"November 13án újpesten 13 fok volt, éjjel meg 3. Akkor nap közben a téligumis volt annyira felelőtlen és veszélyes, mint mondjuk 0 fokban a nyáris?"

semmi gond hasznald a telit kemeny pluszba is fokent ha a nap felmelegitette az aszfaltot oszt csodalkozz a kanyarban :)))

a masik idezet most toled:
"Nem ilyen egyszerű ez :) Sok embernek nincs józan esze, és ha nem lebeg a feje fölött a bírság, akkor tökig érő hóban vagy tükörjégen is inkább elindul nyárigumival, mert minek a téli, régen se kellett, vagy "tudokénvezetni", meg egyéb "érvek"."

en ertettem volna felre valamit?

SvenH. (törölt) 2011.11.22. 20:42:57

@alfagumi: hat ha kostolgatsz akkor egy kis gugli...
totalcar.hu/magazin/technika/2011/10/06/folosleges_fukarkodni/
"De mik a valós tapasztalatok, mennyivel maradnak le a négyévszakosok a téligumiktól?
Az ADAC-teszt reális képet ad. A tesztgyőztes Goodyear Vector 4 Seasons, amely több összehasonlításban is jól szerepelt már, osztályzatai alapján téligumiként éppen csak közepes értékelést kapott. A többiek leginkább havon nyújtott teljesítményük miatt csúsztak le az elégséges kategóriába, egyedül a Kléber Quadraxer esetében volt a lehúzás oka a vizes úton mért érték."

ennyi...
negyevszakos letaposott havon nem jo, nem kell elindulni... akinek ez nem megfelelo az pengessen minden evben ki 5e - 8e - csak a le- es felszerelesre, de en inkabb odarakom a polcra taxira, es csok...
mondjuk megjegyeznem lehet hogy egy taxit nem a ho miatt fogok fizetni hanem mert lusta leszek levinni az aksit az autoba
hiaba masok vagyunk na, nem mindenkinek nott oda az auto a seggehez

csintapala (törölt) 2011.11.23. 10:41:25

@SvenH.: "semmi gond hasznald a telit kemeny pluszba is fokent ha a nap felmelegitette az aszfaltot oszt csodalkozz a kanyarban :)))"

Még mindig nem érted, de legalább hangnemet váltottál, ez is valami :)

Olvasd tovább is a szálat, amit beidéztél. A 13 fok a nappali csúcshómérséklet, az nem egyenlő az átlaggal, az átlag az alatt van bőven. A gumit felraktam, ezekben a "kemény pluszokban" semmi baja kanyarban.

"en ertettem volna felre valamit? "

Igen.
1) a szövegkörnyezetből le kellett volna jönni a költői túlzásnak,

2) amit írtam szerintem nem jelenti azt, hogy én tükörjégen bármivel is elindulok

holvegyekautot.hu · http://holvegyekautot.hu/ 2011.11.23. 12:29:02

@alfagumi: Én nem is értem, hogy miért kérdőjelezik meg egyesek a téli-nyári gumi idényszerű használatát. Nyilván időt és energiát egyik szkeptikus sem fog rászánni, hogy a saját kocsiján teszetlje a különbséget.

Abban talán mindenki - főleg szkeptikusok - lát némi lehetőséget, hogy esetleg a téli gumi valamivel biztonságosabb hideg időben és most még hagyjuk a havas, latyakos útviszonyokat!?

Ha a téli gumi előnye csak 5-8 métert jelent egy vészfékezés esetén - pedig tudjuk, hogy ennél akár többet is, nagyobb sebességnél talán nem is kérdés - akkor gondoljon bele minden szkeptikus, hogy a kocsija milyen hosszú! A plusz 5-8 méteres féktávon bármi lehet! Gyerek, másik autó...stb, valakinek biztos fájni fog. Nagyobb sebességnél már nem 5-8 méter lesz a plusz féktáv...az pedig már nagyon fáj!!!

Itt egy elfogulatlan teszt, márkák említése nélkül!

holvegyekautot.hu/hasznos_tanacsok/teli_felkeszites/veszfekezes_telen/

AZ, AKI NEM ÉRZI KÖTELESSÉGÉNEK, HOGY AZ ÁLTALA HASZNÁLT AUTÓJÁT MINDEN ÉRTELEMBEN MEGFELELŐEN FELKÉSZÍTSE A KÖZÚTI FORGALOMRA, NE HASZNÁLJA INKÁBB! MIÉRT? MERT NEM CSAK MAGÁT VESZÉLYEZTETI, ÉS ÍGY IS ELÉG MAGAS A KÖZLEKEDÉS RIZIKÓ FAKTORA!

HakapesziM 2011.11.23. 12:41:45

@holvegyekautot.hu: Senki nem vitatja, hogy télen jobb a téligumi, én is a napokban rakattam fel mindkét kocsimra. Csak hidegben, száraz időben, mint most, nem olyan egyértelmű a különbség. Például ha csak vizes az út, plusz egynéhány fokban, én jobbnak érzem a nyárigumimat mint a télit. Ha jól meggondoljuk a teljes megállásig való vészfékezés sem mindennapos dolog. A téligumik sem egyformák, csakúgy mint a nyáriak. Szárazon előfordulhat hogy egy gyengébb téli rosszabb mint egy jobb nyári, lehet átfedés közöttük.

holvegyekautot.hu · http://holvegyekautot.hu/ 2011.11.23. 13:03:15

@HakapesziM: Az átfedés dologgal egyet értek, ez az a változó, amit az időjárás befolyásol és mi nem tehetünk ellene. A vészfékezés tényleg nem minden napos dolog, amivel szintén egyet értek. Érdekes egyébként a vészfékezés dolog, pár tréning után kiderül, hogy egyáltalán nincs az emberek nagy részének gyakorlata benne. Persze ez valahol érthető, mert ha hiszünk a statisztikáknak, akkor nagyjából 20 000 alkalommal lép egy átlag sofőr egy évben a fékre, és ebből 2 db a vészfékezés.

Erről itt írtunk:

holvegyekautot.hu/hasznos_tanacsok/vezetestechnikai_tanacsok/veszfekezes/

Ezért tartanánk mi fontosnak, hogy az emberek néha önszorgalomból gyakoroljanak, illetve, aki megteheti néhe egy-egy vezetéstechnikai tréningre menjen el.

üdv:holvegyekautot.hu

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.23. 15:37:23

@SvenH.: Nem kóstolgatlak, te keményítettél végig. Nos, a tesztekkel vigyázni kell, nem kell mindent elhinni, a gyakorlat az igazi. Már többször mutattam, betettem, egy általam nagyra becsült amerikai gumis cég valódi, saját maguk által csinált valódi tesztjeit:
www.youtube.com/watch?v=JGfvyPtYR0Y

Tudom, volt már. Nagyon nem azt mutatja a négy évszakos gumiról, mint a totalcar, amit ír. Ahogy az én tapasztalataim sem támasztják alá. Hogyan is gondolhatja valaki, hogy készülhet olyan gumi, ami télen felveszi a versenyt a jó télivel és nyáron a jó nyárival. Ez nevetséges. Ahogy az is, mikor azt gondoljuk valakinek jó a négy évszakos. Hiszen aki keveset vezet, annak azért nem jó, mert neki pont a jó szezonális abroncsra van szüksége, nincs rutin, nincs tapasztalat. Aki pedig sokat megy, annak kimondottan kell és kifizetődő a két garnitúra kerék.Szóval értem én, hogy a gumihoz, mint a focihoz meg a nőkhöz, mindenki ért itt a blogon is és az életben is, de én a telefon másik végén ülve elég jól megtapasztalom, hogy mennyire fogalma nincs az embereknek erről az egészről. Még az alapokat sem tudják, de osztják az észt, tisztelet a kivételnek...

KrGabi 2011.11.23. 16:49:16

Én minden télen téli gumit használtam, és fogok is. De eddig minden télen, amikor télire váltok az autó viselkedése sokkal rosszabb lesz. Ez miért van? Később már nincs gond, de szerintem nem a gumi miatt, hanem mert megszokom.
Most új téli gumit tettem fel, de a kocsi keresztbe szívesebben menne mint előre, mintha nyomvájus úton mennék, pedig a nyárival nem volt gondom errefelé... Mi lehet a gond?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.23. 17:15:35

@KrGabi:
- rossz minőségű a gumi
- nem jó a keréknyomás
- nem megfelelő a gumiméret
- nem megfelelő a felniméret
- forgásirányos gumi fordítva lett felrakva
- nincs centírozva a kerék
- kerékrögzítő csavarok nincsenek rendesen meghúzva
- futóműben valami kopott/törött/sérült
- kormányműben valami kopott/törött/sérült
- fentiek tetszőleges kombinációja

illetve az új gumiknak kell párszáz kilométer, amíg kicsit megkopik a felületük, és ezután érik el a megfelelő tapadást.

SvenH. (törölt) 2011.11.24. 00:57:35

@holvegyekautot.hu: "A plusz 5-8 méteres féktávon bármi lehet! Gyerek, másik autó...stb, valakinek biztos fájni fog."

egy ovodas csoport van ott a leendo mernokokkel orvosokkal

SvenH. (törölt) 2011.11.24. 01:55:59

@holvegyekautot.hu: "AZ, AKI NEM ÉRZI KÖTELESSÉGÉNEK, HOGY AZ ÁLTALA HASZNÁLT AUTÓJÁT MINDEN ÉRTELEMBEN MEGFELELŐEN FELKÉSZÍTSE A KÖZÚTI FORGALOMRA, NE HASZNÁLJA INKÁBB! MIÉRT? MERT NEM CSAK MAGÁT VESZÉLYEZTETI, ÉS ÍGY IS ELÉG MAGAS A KÖZLEKEDÉS RIZIKÓ FAKTORA!"

hajjaj ha a sok embert eltiltanank, aki az en nyarigumis szintem alatt hozza a megallasi idejet beleszamitva a defenziv vezetest es a reflexet is, akkor ugy kb az egyharmada lehetne csak az utakon...
ugye ennyire nem gondoljuk komolyan magunkat mazsikam?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.24. 08:32:57

@SvenH.:
ad 1) itt arról volt szó, hoyg az AUTÓT kell felkészíteni a közúti forgalomra. és nem csak a gumikról van szó, hanem minden egyébről

ad 2) megnézném, mennyivel rövidebb úton állsz meg max. 0 fokban a nyári gumiddal, mint én a télivel.

ad 3) "az en nyarigumis szintem alatt hozza a megallasi idejet"
ha a te szinted alatt hozza, akkor kevesebb idő alatt áll meg. ergo: azt akarod eltiltani, aki hamarabb megáll, mint te? (de ez már csak kötözködés volt)

"streetfighter" 2011.11.24. 11:31:56

@xaba99:
Szerintem kár újra kezdeni a vitát, de száraz napos időben fogadok veled, hogy előbb állok meg 0 fokban. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.25. 18:45:10

@KrGabi: Keréknyomás, gumiméret, téligumi márkája, típusa, némelyik olcsó kategóriás"téli" nem is igazán téli, csak valami olyasmi:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.25. 18:48:11

@SvenH.: Nyugodtan gondold ilyen komolyan és jó ha megszokod, mert az a jövő. Lassan elköltözünk a Balkánról és kénytelen leszel megszokni, még ha neked nehezen is megy, hogy ha autóznod kell, akkor be kell tartanod pár szabályt. Őrület, mi? Nézz szét a környező országokban és láss csodát, mindenhol van szabályzás! Idővel itt is lesz!

KrGabi 2011.11.26. 08:14:03

@alfagumi:
Azt vettem észre, hogy húz oldalra a kocsi. Gondolom ez rátesz egy lapáttal. Csak az a baj, hogy a nyárinál nem emlékszem, hogy húzott volna jobbra. kb 1 hónapja volt a kocsi futóművesnél, akkor kellett egy kicsit állítani a kerék összetartáson, de eddig is volt..

Globetrotter2014 2011.11.26. 09:14:07

@KrGabi: szerintem ez ezért van mert a téli gumi tlnyleg roszzabb, Mivel nem hóban ralted fel, ezért érzed a különbséget. A baja kkor van ha a hóban rakod fel, amikor csak azt érzed hogy sokkal jobban fogja az utat, és ugyanez a magabiztosság kísér végig tavaszig, pedig ha a hó elolvad, a magabiztosság nem indokolt.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.26. 09:15:53

@KrGabi: Első, a legfontosabb, ebben az esetben, a keréknyomás ellenőrzése. Aztán a gumik, jól vannak felszerelve? minden nap látok két-három autót, fordítva, rosszul felszerelt gumikkal:-) Nincs összecserélve az egyik tengely másikkal? Profilmélység azonos, egy tengelyen? Nem maradt fent a tehermentesítő a nyári felnikből, ha az könnyűfém felni? Sok dolog van, amit érdemes megnézni. Egy jó szakember 10 perc ráfordítással, nagy valószínűséggel, meg tudja neked mondani, miért van a gond.

"streetfighter" 2011.11.26. 18:02:25

@alfagumi:
Én is. Tényleg kiváncsi lennék. :)
A kivitelezés viszont nagyon nehézkes.
0 fok napos száraz idő és pont ráérni?
Mellesleg szerintem az a lényeg, hogy 7 fok alatt legyen a hőmérséklet nem?

HakapesziM 2011.11.26. 18:09:45

Feltettem a télit, de elpörög szárazon, ahol a nyári meg sem nyikkan, csúszik mint a szar. Csakis havon jobb.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.26. 20:09:52

@HakapesziM: Hát persze. Csak a Te gumid ilyen. Az a több ezer gari, amit én láttam 16 év alatt, nem:-) Milyen téli gumid van? Tigar, Trayal, Maxxis, Rotex, Nankang, stb? Mert csak akkor lehet igaz..

HakapesziM 2011.11.27. 10:02:23

@alfagumi: Bridgestone téli, Michelin nyári. Csak tudom mit érzek. Ha egyszer csúszik, akkor csúszik.

Tibi88 2011.11.27. 10:37:19

@HakapesziM:

Nekem is ugyan úgy elpörög a téli ott, ahol a nyári nem. Mondjuk ez 195ös a nyári meg 215, de ha nagyobb gázzal indulok a nyári sem bír harcolni az erővel :D

@alfagumi:

Miért van az hogy az eddigi téli gumik utálják a nyálkás utat (kevés víz, por)? A nyári ott jobban viselkedik (goodyear excellence). Régi téli michelin alpin 4, most meg pirelli snowcontrol 3.

Globetrotter2014 2011.11.27. 11:04:42

@alfagumi: fusd már át a kommenteket. Sokan vagyunk így. A téli egyedül hóban jobb, hidegben nem. Lehet hogy az uniroyal meg a Goodyear xar, és az energyt az Alpinhez kellene hasonlítani, de azért ne legyen már ég és föld a különbség...

Tibi88 2011.11.27. 11:52:25

@ZF2:

Goodyear UG8 minden tesztelőnél kimagaslóan teljesített.

Globetrotter2014 2011.11.27. 12:22:54

@Tibi88: a tesztelők téli körülmények között szokták teszetlni, de az ember könynen találhatja magát 10+ fokos hőmérsékletben, ilyenkor nagy a különbség a nyárihoz képest.

Tibi88 2011.11.27. 12:47:00

@ZF2:

Ezt tudom, és próbáltam is itt elmagyarázni, mert keddig én a nyári gumimmal jártam és baromira nem éreztem semmi hátrányát. Pedig 0 fok fölé nem nagyon ment az hőmérséklet, majdnem végig száraz volt az idő.
Viszont amit leírtál, abból nem volt egyértelmű, hogy milyen időjárásról beszélsz. Én is azon a véleményen vagyok hogy melegebb időben érezhetően rosszabb a téli.

Egy teszt alapján írtam is, hogy száraz hidegben (bőven 0 alatt) annyira veszélyes a nyári gumi, mint melegben a téli. 5 méteres különbséget írtak le az adott évszakos gumihoz viszonyítva.

HakapesziM 2011.11.28. 07:30:32

Valószínüleg az lehet a háttérben, hogy a téli gumi keskenyebb, hiába puhább az összetétele, száraz úton nem egyértelmű, hogy jobb, sőt, nyilván minőségtől függ, mert sokak érzik, hogy hamarabb elpörög. A téli gumi előnye majd csak az igazán téli, havas, letaposott havon domborodik ki. Hozzátenném, az enyém (Bridgestone), plusz néhány fokban, ha csak vizes, nedves az út, látványosan rosszabb a nyárinál. Feltettem, mindkét autómra, rajtam ne múljon a biztonság, tegye fel mindenki, de túl nagy jelentőséget tulajdonítanak neki.

dzsaszper 2011.11.28. 08:05:15

@HakapesziM: ha keskenyebbet veszel, akkor keskenyebb...

Úgy emlékszem nem ajánlott keskenyebbet venni -- az csak latyakban előnyösebb. Rosszul emlékszem?

HakapesziM 2011.11.28. 08:14:11

@dzsaszper: Lehet, de a másik kocsimon, amivel a feleségem jár, ugyanaz a méret, s ő is panaszkodik, hogy szárazon rosszabb mint a nyári.

Rock me Amadeus 2011.11.28. 08:59:15

@HakapesziM: Na igen, ma egy sima indulásnál kipörgött a téli, nyárival ilyen nem volt soha.

Tibi88 2011.11.28. 09:47:36

@dzsaszper:

Keskenyebb kell télen, mert hóban nem "ül" fel annyira. Kisebb felületen érintkezik a hóval, ezért jobb lesz a tapadása, mert mélyebben belemegy. Legalábbis valami ilyesmi a magyarázat :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.28. 17:44:23

@HakapesziM: @Tibi88: @ZF2: :-) Ti sokan vagytok így? Oké. Akkor igazatok van. Tegyetek belátásotok szerint, csak ne nézzetek mindenkit hülyének. A hiba nem a mi készülékünkben van. Nekünk "egyszerű" autósoknak jobb a téli gumi ilyenkor is. Ki is próbáltam már jó párszor, de én vagyok a hülye, hogy minden évben azzal a 4-5 emberrel leállok vitázni:-))) Egy dolgot azért fektessünk le. Azt a baromságot, hogy a téli gumi csak hóban jobb, akárhányszor leírhatjátok, attól még egy baromság marad. Semmi más, égbekiáltó baromság! Akár az elmúlt napok bármelyikén, akár reggel, akár este, ködös, nedves időben, bármikor hozhatjátok a nyári gumis autótokat az ilyen nulla fok közeli időben, beteszek egy karton viszkit, a fostos barum téli gumijaim, kikapunk pár ABS biztosítékot, hogy a teszt korrekt legyen és mehet! Egy biztos, a viszkiből a csomagtartómban nem fog fogyni. Ti mit tesztek ellene? Aztán még azt az állítólagos hideg, téli és teljesen száraz napot is megpróbálhatjuk, ami, szerintetek létezik és amikor jobb a nyári, de tuttira:-))) Mondjuk nem tudom meddig várunk majd rá, mert reggel ilyenkor egyik nap sem száraz, meg este sem.Vagy ti ilyenkor naponta fel és le szereltetitek a téli gumit??? :-))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.28. 17:48:39

@Tibi88: Ajaj, ebbe avitába ase menjünk bele, mert aztán ez is egy olyan téma, hogy ihaj.Van egy szakértői vélemény, azt a mérnök urak szokták hangoztatni, de tök hülyeség, csak íróasztalnál jön ki az eredmény. Aztán van a valóság, az, hogy télen, azonos átmérőre törekedve, a méret palettát és a felni szélességet is figyelembe véve, egy mérettel keskenyebbet vagy, ha nincs jó váltóméret lefelé, akkor azonos méretet kell, érdemes, hasznos feltenni. Ez alól csak a műszaki diplomások a kivételek, náluk nem így működik:-))) Viszont náluk semmi sem, ők általában mindenhez jobban értenek bármelyik szakinál, aki 20 éve csinálja.-)))

Globetrotter2014 2011.11.28. 18:02:42

"ekünk "egyszerű" autósoknak" Nem akarom megzavarni az lrvelésedet, de mintha a nicked egy gimukereskedést takarna.
A baj hogy ezt már láttem, nem "független autüs szakemberektől" hanem oknyomozó riportertől, németrszág legnézettebb ilyen (termésezetsem nem autós szakértő csak sima általános riport)műsorában.
És érdekes ugyanaz jött ki neki mint nekem...
És még egyszer, kell a téligumi, csak legyünk korrektek...

Tibi88 2011.11.28. 18:07:38

@Herrwolf:

Én most csak kíváncsiságból kérdeztem, semmi kötözködési szándék nem volt bennem, plusz leírtam hogy ahol elkapar a téli, ott nem a nyári :D . Mai nap amúgy szerintem tesztelhettünk volna, itt újpesten 11 fok volt.
A szélességre visszatérve. Most akkor hülyeség hogy a 215/45 R17 helyett acélra tettem a 195/65 R15-t?

"streetfighter" 2011.11.28. 20:17:28

@Tibi88:
Miért lenne hülyeség? Az a jó.
A gumis szaki is leírta. :)

"azonos átmérőre törekedve, a méret palettát és a felni szélességet is figyelembe véve, egy mérettel keskenyebbet vagy, ha nincs jó váltóméret lefelé, akkor azonos méretet kell, érdemes, hasznos feltenni."

Tibi88 2011.11.28. 21:06:22

@"streetfighter":

Én is így tudom, csak előtte meg volt a bevezető szöveg:

"Ajaj, ebbe avitába ase menjünk bele, mert aztán ez is egy olyan téma, hogy ihaj.Van egy szakértői vélemény, azt a mérnök urak szokták hangoztatni, de tök hülyeség, csak íróasztalnál jön ki az eredmény."
Én úgy tudom amit hangoztatnak az az, hogy télen kell a keskenyebb. Ezért nem értem :D

HakapesziM 2011.11.29. 07:49:24

@Herrwolf: Nem fogadok semmiben. Nekem a vezetés a munkám, ahhoz értek, úgy mint te a gumikhoz. Ha érzem, hogy csúszik, miért mondjak mást? Ilyen fékút mérés úgyis csak azonos autóknál érne valamit. Még egyszer: nem beszélek a téligumi ellen, feletettem a kocsiaimra, csak az a tapasztalatom szárazon nem meggyőző, biztos vannak jobbak-roszabbak, minden téli - nyári párosítás más és más. Az enyém nem meggyőző szárazon, plusz 5-6 fokban, vízes úton meg egyenesen rosszabb. Azért teszem fel a téligumit, mert az egyik autóval a feleségem jár, nem túl rutinos, nehogy gondja legyen emiatt, a másik ok: jogi hátrányt jelenthet ha baleset történik, ez dönthet esetleg javamra vagy ellenemre. Magam eljárnék vígan a nyárival is. Tizenegy év kamionos pályafutásom alatt nem volt még téligumim. Csúszik? Akkor óvatosabban megyek. Nem rossz találmány, de túl van misztifikálva, tegye fel mindenki, aki teheti, de úgy vezessen, mintha még a nyári lenne fent.

higany1971 2011.11.29. 08:06:13

@Tibi88: Sajnos olvashatsz olyan "szakértői" véleményeket, miszerint a széles gumi jobb:-)) Persze baromság. Keskenyebb, de csak ésszerű határon belül, illetve azonos szélesség. Ahogy az is örök vitatéma, ha most bedobom, elleszünk vele, hogy hová tedd a jobb állapotú gumit. Előre vagy hátra?? :-)) Nagyszerű kérdés. Ebben is elméleti szakemberek és gyakorlati, valódi szakemberek szoktak vérre menően vitázni. Ebben pl a Michelinnel sem értek egyet, ők is oda tartoznak, akik azt állítják, tedd hátra a jobb abroncsot. Pedig nem. Már ott megdől az elméletük, hogy a gumik szezonális cseréjénél MINDIG át KELL fordítani a gumikat( ha egyforma méret elől és hátul)így MINDIG a jobb kerül előre. @HakapesziM: Ez a te véleményed. Ahogy érzed. Ettől még én is és, ahogy már tucatszor belinkeltem, komoly gumis cégek is, nem nálunk, kipróbálták. Azonos gumikkal, azonos autókkal. Az eredmény magáért beszél. Mondom, évekkel ezelőtt már kipróbáltuk, mi is. Akkor sem kevés sört nyerhettem volna vele:-) Egyébként egy 11 fokos időben is hajlandó vagyok kipróbálni, mert ott is nyernék vele. Egyszerűen nincs olyan nap, szinte soha, novembertől, amikor tényleg száraz, hideg lenne. Ha össze is jön, mennyi időre? 2 óra? Három? És a többi?? Ha találsz is olyan egy-két órát, amikor jobb a nyári, amit kétlek, akkor is a többi időben, a nyálkás, ködös, párás időben, még hűvösben is fújhatod a prémium kategóriás nyári gumidat, amikkel a legtöbb autót szerelik, mert egyszerűen nem erre készültek. A nyári gumi már 100%-ig nyári, ami a lehető legjobb. amivel egyet értek, az, hogy téli gumival is odafigyelve kell vezetni. Ez tény.

_Roll_ · http://www.gumimester.com/ 2012.01.31. 19:16:11

@HakapesziM: "tegye fel mindenki, aki teheti, de úgy vezessen, mintha még a nyári lenne fent." ezzel teljesen egyetértek! Amúgy meg próbálj ki másfajta téli gumikat is.

Pamaxax 2016.03.10. 20:29:03

Az M+S gumiabroncsok hatékonyságukat laza útfelületeken fejtik ki.Ha februárban száraz az útfelület mert éppen 40 napja nem havazott bátran lehet úgynevezett "nyári gumival" is autózni, az égvilágon semmilyen veszélyt nem jelent, függetlenül a pillanatnyi hőmérséklettől mert a vegtermék vulkanizált gumiabroncsok gumianyaga elasztikusságát megörzi -50 és 150 Celsius fokok között.
Egyébként nem tartom helyesnek a "nyári gumi", "téli gumi" kifejezéseket, mert a közúti forgalomra gyártott gumiabroncsok nem évszakfüggőek hanem talajfüggőek még akkor is ha ez sokaknak nem jön be.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása