Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Melyiket válasszam?

2011.11.19. 23:52 :: SilentSound

Elérkeztünk az ötből negyedik, Michelin nyereményjátékunkhoz kapcsolódó téli felkészülős, -gumis poszthoz, ami a különbözű abroncstípusok fékútja közötti különbségeket taglalja, meg azt, hogy ezek miből adódnak. Aki szerint meg csak marketing bullshit a téli gumi úgy általánosságban, az olvassa el azért, mert kikérdezzük a következő ilyen poszt után és nyerhet vele ilyen abroncsokat, hogy megpróbálhassa bebizonyítani az igazát!

A tél nem könnyíti meg az autóvezetők dolgát – talán veled és a családoddal is előfordult már, hogy elakadtál, megfeneklett az autód vagy akár ennél is rosszabb történt. Érdemes tehát mérlegelni a téli gumik használatát? És ha igen, mire kell odafigyelni?

Akár 24 méterrel rövidebb féktávolság

A gumiabroncsok szempontjából a tél beálltához nem kell megvárni a fagypont alatti hőmérsékletet. Hűvös időben a hagyományBWA004_350x184.jpgos nyári gumik teljesítménye folyamatosan romlik, és egyre inkább a téli gumik kerekednek felül. A különbség megdöbbentő lehet: egy mindössze 50km/h¹ sebességgel, havas úton haladó átlagos gépkocsi nyári gumikkal 48 méteren belül tud megállni, ami – bármilyen hihetetlen – 24 méterrel több, mintha ugyanez az autó téli gumikkal lenne felszerelve.

A nyári és a téli abroncsok közötti legnagyobb különbség a gyártásukhoz használt gumi összetételében van. Jó példa erre a Michelin Alpin gumiabroncsa, amelynek speciális gumikeveréke nedves és jeges utakon is fokozza a tapadást és a fékezőerőt.

Mivel a téli utakon kisebb a súrlódás, a futófelületnek még nagyobb szerepe van. A téli gumiknak maximális tapadást kell biztosítaniuk – ezért szélesebbek és egyenletesebbek az érintkezési felületeik, így fokozatosabb átmenetet biztosítanak a futófelületi blokkok között.  A téli gumik ezen új generációjának gumiabroncsonként 71 mintázata van, amelyek megakadályozzák a hó, a latyak és a víz futófelületi blokkok közötti összegyűlését. Egyfajta lánctalpas hatást fejtenek ki a csúszós felületeken, hogy könnyebb legyen a haladás... és sikerüljön megállni, ha arra van szükség.

Téli gumik: minden téli vezetési körülményhez

A téli gumik csak havon használhatók? És mi a helyzet a különböző európai országokra jellemző telekkel? A hőmérsékletek lehetnek fagypont alattiak, de akár enyhék is, az utak pedig igen gyorsan váltakozhatnak a száraz, a nedves, a jeges és a havas között. Tény, hogy az ilyen éghajlatokra tervezett téli gumik jobb teljesítményt nyújtanak minden felületen – ezért a hideg idő beálltával érdemes mérlegelni a gumicserét. Keress olyan márkát, amely hosszú megtehető távolságot és jó fékezési tulajdonságokat ígér, és így még jobban megéri majd a befektetésed.

Kérd ki gumiszervized tanácsát arról, hogy milyen téli gumik megfelelőek a te járművedhez és igényeidhez!

1: Féktávolság hóban 50 km/h-ról és 0 km/h-ra. A tesztet 2007-ben végezte a „Test World" független vizsgálószervezet a finnországi Ivalo városban 195/65 R 15 abroncsokkal.

Forrás: Michelin

12 komment

Címkék: közlekedés autó gumi nyereményjáték jég

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bunkóbéemvés 2011.11.20. 12:12:03

Az a baj Silent, hogy tenyleg marketing bullshit. Salang, kozhely, konkretumok nelkul. Olyan infok, amiket amugyis sulykolnal belenk folyamatosan. Ha lenne valami ertekelheto, uj, mondjuk technologiai informacio, sokkal elfogadottabbak lennenek ezek a bejegyzesek. Olvass vissza, gyakorlatilag ugyan azt irtad le tobbszor. Persze mar vege, es nyeremenyjateknak jo...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.20. 13:00:36

Mondom, hogy haldoklik a blog, és csak ilyen szarokra futja...

CoIie 2011.11.20. 19:15:00

Biztos forrásból tudom, idén nem lesz kemény a tél! De psssszt, ez még titok! ;)

Fishbed. 2011.11.20. 20:14:33

A jég csúszik és nem a nyárigumi!

vita nem lehet, hogy a téligumi télen jobb, mint a nyári, de sosem lesz olyan mint a nyári nyáron!

''autónepper.'' 2011.11.20. 22:54:08

megölnek valakit a posztba?

Ahamm 2011.11.21. 08:27:59

Szeretném én is összehasonlítani a nyári gumim féktávolságát a téli gumim féktávolságával!

Mit tanácsoltok, hol tehetem meg? Most nincs hó, nincs jég... Ja, nem akarok érte fizetni!
Mind a téli, mind a nyári gumim felnin van! Csakátszerelni kell őket.

üdv
Tibor

ex-dr. vuk 2011.11.21. 12:03:50

Az en bringamon mar teligumi van. Erdemes! :D

D4D 2011.11.21. 19:19:30

@vuk_: Komolyan kérdezem: Mennyivel jobb? Mennyit használ? Mennyivel mész vele biztosabban?

Ezáltal mennyivel tudod csökkenteni az esélyét annak, hogy aláess egy autónak?

ex-dr. vuk 2011.11.22. 00:35:09

@D4D: nagyon sokmindentol fugg. De siman megyek telen 20 korul. Kanyarban nyilvan vigyazni kell, de meg sosem estem el teli bicajozas alatt. Ehhez persze nem art megfeleloen vezetni is. Szerintem ugyanannyi lehet a kulonbseg mint auton teli/nyari gumik kozott.
Londonban lattam 1-2 marhat jegen aszfaltgumival, voltak nagy takarasok. Itt annyira nincsenek szokva a jeghez/hohoz, hogy szinte teljesen eltunnek a bringasok. Igaz, ritkan fagy.
Magyarorszagon sem volt gondom sosem -10 fokban sem. (csak az h parasodik a vedoszemuveg)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása